"Hart van Zand" (her)lezenquote:Op zaterdag 7 januari 2017 00:11 schreef Zolderkamer het volgende:
[..]
Ja maar we krijgen hier sneeuw en ijzel... wat moet ik dan doen...
Zo schattig.twitter:OrobicaRaid twitterde op vrijdag 06-01-2017 om 23:31:13 Terminata la speciale per la Panda #356Ora trasferimento fino al bivacco.Poi tagliando all'auto e alle ossa.#dakar2017#fiat #pandakar reageer retweet
Het lijkt de NS wel watjesquote:Op zaterdag 7 januari 2017 00:07 schreef Alexxxxx het volgende:twitter:GJVeenendaal twitterde op zaterdag 07-01-2017 om 00:06:45 Ingekorte of geen etappe morgen vanwege de regen, officiële communicatie volgt #Rastrojero #dakarbo #Dakar2017 #Dakarbolivia2017 reageer retweet
Nope.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 02:10 schreef DieselTank het volgende:
Lief maar wel duur Het zal wel een buizenframe zijn met panda kappen, toch?
De oude versie had zelfs nog gewoon het Pandadashboard aan boord:quote:Last time we broke due to the tires that didn’t fit. The PanDAKAR, in fact, respects the original size of a Panda Cross and the 16" tires for competition don’t fit. We were obliged to use the standard 15" tires, but this year we have finally found a good product with the BF Goodrich, always with 15" tires.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Zwitser, woont vaak in Amsterdam, rijdt RaR en i8, is arts, woest aantrekkelijk en geeft modellen.
Watjes, I tell you, watjes!quote:Op zaterdag 7 januari 2017 11:31 schreef Sounddragon het volgende:
Vorig jaar ook al een etappe gecancelled ivbm shitweer toch? En het jaar ervoor stond die halve zoutvlakte blank
Neh, ik denk het niet.. een regenbui hoeft niet hetzelfde te zijn als hier, waar het vaak een paar mm regen valt in een periode van uren die netjes het riool in loopt.. In andere klimaten pleurt er vaak een flinke hoos water uit de lucht die vervolgens droge rivierbeddingen verandert in flinke rivieren en zandpaadjes in modderpoelen.. ook dat hebben we vorig jaar kunnen aanschouwen.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 12:48 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Watjes, I tell you, watjes!
Er moet maar 1 finishen, dat is de spirit van Dakar.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 12:58 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Neh, ik denk het niet.. een regenbui hoeft niet hetzelfde te zijn als hier, waar het vaak een paar mm regen valt in een periode van uren die netjes het riool in loopt.. In andere klimaten pleurt er vaak een flinke hoos water uit de lucht die vervolgens droge rivierbeddingen verandert in flinke rivieren en zandpaadjes in modderpoelen.. ook dat hebben we vorig jaar kunnen aanschouwen.
Ik las dat het complete bivak was veranderd in één grote plas.
Das wel een aanrader idd..quote:Op zaterdag 7 januari 2017 00:28 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
"Hart van Zand" (her)lezen
https://www.bol.com/nl/p/jan-de-rooy/1001004007581452/
Ja, maar nul is dan ook weer wat aan de krappe kant natuurlijkquote:Op zaterdag 7 januari 2017 13:12 schreef Patrice_Consigny het volgende:
[..]
Er moet maar 1 finishen, dat is de spirit van Dakar.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het zijn ook maar kappen, de toyota lijkt ook heel lang maar die achterkant zijn gewoon 2 kappen. Haal je die weg dan lijken ze ook heel kort.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vond het wel echt bizar dat na die crash van Sainz echt ALLES naar de ratsmodee was, behalve de wielen. Die stonden gewoon keurig alle vier recht eronder zo te zien
Dat is wel Loeb vorig jaar hierboven. Kappen zijn slap, de kooi stevig.quote:Op zaterdag 7 januari 2017 13:51 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik vond het wel echt bizar dat na die crash van Sainz echt ALLES naar de ratsmodee was, behalve de wielen. Die stonden gewoon keurig alle vier recht eronder zo te zien
quote:Van Genugten drie uur muurvast in de modder
Ton van Genugten is wel iets gewend wat modder en viezigheid betreft. Maar de Boliviaanse modder deed hem in de vijfde etappe van de Dakar Rally de das om. Al vrij vroeg in de etappe reed de Iveco muurvast in de zuigende modder. Ook Wuf van Ginkel, die te hulp schoot, reed erin vast en zelfs een 6x6-aangedreven snelle-servicetruck kreeg hen niet los.
De regen had het parkoers veranderd in een spiegelgladde modderbaan. “Wij waren de zesde of zevende truck en ik dacht dat het verstandig was om een nieuw spoor te kiezen, omdat het bestaande spoor al flink was uitgesleten”, vertelt Van Genugten vanuit het bivak in Oruro, dat ook helemaal onder water staat. “Maar de modder was daar zo zacht, die zoog de truck helemaal vast. Ik kon geen meter voor- of achteruit. We hebben gewacht op Wuf van Ginkel, maar toen die probeerde ons los te trekken, reed ook hij vast in de modder.”
Beide Team De Rooy-Iveco’s moesten dus wachten op hulp van een 6x6-truck. Maar ook die kreeg hen niet los. “We hebben alles geprobeerd: langs voor, langs achter. Uiteindelijk is er een groep Bolivianen aan de slag gegaan met schoppen om de trucks uit te graven. Pas na drie uur waren we los en konden we verder. Wat een ellende.”
Eenmaal weer op gang ging het vrij vlot, maar die drie uur waren op de tot 219 kilometer ingekorte proef natuurlijk niet meer in te halen. Zowel Van Genugten als Van Ginkel kreeg ook nog eens twee uur straftijd, omdat ze te lang over de etappe hadden gedaan. “Het klassement is nu wel naar z’n grootje”, stelde Van Genugten teleurgesteld vast. “Daarover hoef ik me geen illusies meer te maken. Het enige gelukje dat we hebben, is dat ik tiende stond bij het begin van de etappe. Ik mag dus nog een keer de joker inzetten en achter de top 10 starten in de volgende etappe.” Op die manier kan Van Genugten in elk geval kopman Gerard de Rooy nog ondersteunen, die aan de leiding staat in het klassement. “Dat is nu onze belangrijkste opdracht en daar gaat nu volledig de focus op.”
Door de vertraging en de lange verbindingsrit vanaf de finish kwam Van Genugten pas diep in de nacht aan in het bivak in Oruro, waar hij een totale chaos aantrof. “Het lijkt wel de Zwarte Cross hier. Alles staat onder water. Het is één grote blubberbende.”
De zesde etappe is wegens de slechte omstandigheden afgelast. De assistentietrucks zijn al onderweg naar La Paz, waar morgen de rustdag is. De wedstrijdtrucks rijden daar vanmiddag heen.
Drie uurtjes vast staan... bij 6 begint het erop te lijken...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |