abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 15 februari 2017 @ 19:33:16 #251
62913 Blik
The one and Only!
pi_168924061
Apple kan ook moeilijk rekening houden met de eisen van iedere nitwit op de planeet.
pi_168924336
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 18:57 schreef Vlinderbom het volgende:

[..]

Kijk, het gaat mij om 1 ding, en dat is het volgende:

Als je een foto maakt op je iphone zie ik randen om de foto heen. Als ik een foto in landscape mode (horizontaal) maak, dan zie je de randen links en rechts. Maak ik de foto verticaal, zijn er zwarte randen onder en boven. Daar zou in principe elke iphone gebruiker last van moeten hebben.

Nu moet je eens voor de gein naar whatsapp gaan, en via whatsapp een foto maken.
Je ziet direct dat de camera het gehele beeld vult, er zijn dus geen zwarte randen te zien als de foto gemaakt is. Nu vind ik het feit dat er zwarte randen te zien zijn niet eens zo'n groot probleem, maar als ik mijn gemaakte foto's naar andere mensen stuur, krijg ik vaak de opmerking waarom die zwarte randen er zijn. En daar baal ik zo van. Bij mijn oude Samsung had ik hier geen last van...
Het antwoord is je al gegeven. Er is zelfs een gratis app aangeraden.

Overigens doet whatsapp gewoon digitale zoom. Een foto die je via whatsapp maakt heeft exact dezelfde beeldverhouding. Hij zoomt gewoon automatisch in tijdens de weergave.

Dit is echt een nonprobleem
pi_168924365
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 19:19 schreef Vlinderbom het volgende:

[..]

Nee, het is een tekortkoming dat er geen optie is dat de afbeelding automatisch bijgesneden wordt naar 16:9. Hiervoor moet ik een aparte app downloaden, iets dat bij Samsung niet nodig is...
Daar baal ik gewoon van.
Je kan in de camera app zelf je foto bijsnijden naar 16:9.. Het is geen tekortkoming, geen enkele sensor heeft een 16:9 verhouding.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 15 februari 2017 @ 21:03:44 #254
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_168927000
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 19:19 schreef Vlinderbom het volgende:

[..]

Nee, het is een tekortkoming dat er geen optie is dat de afbeelding automatisch bijgesneden wordt naar 16:9. Hiervoor moet ik een aparte app downloaden, iets dat bij Samsung niet nodig is...
Daar baal ik gewoon van.
je kan toch gewoon pinch to zoom doen?
pi_168927089
Heb een bestelling gedaan voor een dock om te laden via aliexpress a nog geen 3 euro :P

Niet MFI, het zal mij benieuwen en zal mijn bevindingen over een week of twee wel posten :)
pi_168934453
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 19:19 schreef Vlinderbom het volgende:

[..]

Nee, het is een tekortkoming dat er geen optie is dat de afbeelding automatisch bijgesneden wordt naar 16:9. Hiervoor moet ik een aparte app downloaden, iets dat bij Samsung niet nodig is...
Daar baal ik gewoon van.
Het zal aan mij liggen maar ik kan me niet herinneren ooit last gehad te hebben van wat jij beschrijft. En meer mensen in dit topic zie ik. Wil niet zeggen dat het niet vervelend voor jou is, maar het lijkt me dan ook geen kerncompetentie van een telefoon. Als ik zo'n last zou hebben van iets specifieks waar anderen geen last van lijken te hebben en ik kan het oplossen voor ¤ 3, dan zou ik dat doen. Blijkbaar is het niet zo'n issue qua gebruiksvriendelijkheid als ik zelf denk.

Je hebt inmiddels een gratis app gevonden die het kan zie ik, fijn! Misschien de naam delen, mocht er wel nog iemand via google op hetzelfde probleem zoeken? ;)

Edit: ik vind het trouwens wel grappig dat je zegt dat mensen jou erop wijzen zelfs :D en ik heb nog nooit gemerkt wat je bedoelt.
The rock candy's melted, only diamonds now remain
  donderdag 16 februari 2017 @ 17:09:00 #257
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_168941562
Veel mensen snappen aspectratios gewoon niet. Het is namelijk een standaard fotoformaat, handig met afdrukken enzo. Video doet wél netjes 16:9 omdat dat gewoon de standaard is voor filmpjes en schermen anno 2009.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  donderdag 16 februari 2017 @ 17:37:32 #258
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168942003
Nou ja, misschien is Vlinderbom van de generatie die niet weet dat we vroeger foto afdrukten! Naar tv stream en op telefoons beoordelen, leg dat mr. Kodak maar eens uit.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 17 februari 2017 @ 11:58:32 #259
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_168958145
Net als die debielen die klagen als ze met een film op een breedbeeld alsnog balken boven en onder hebben of nog erger 4:3 beeld uitrekken naar breedbeeld :{

Mensen snappen het gewoon niet.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  vrijdag 17 februari 2017 @ 12:00:40 #260
141482 Q.
JurassiQ
pi_168958180
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 19:33 schreef Blik het volgende:
Apple kan ook moeilijk rekening houden met de eisen van iedere nitwit op de planeet.
_O_
For great justice!
  vrijdag 17 februari 2017 @ 12:39:56 #261
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168958731
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:58 schreef Skull-splitter het volgende:
Net als die debielen die klagen als ze met een film op een breedbeeld alsnog balken boven en onder hebben of nog erger 4:3 beeld uitrekken naar breedbeeld :{

Mensen snappen het gewoon niet.
Hou op, hele volksstammen die naar breedbekkikkers kijken.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 13:25:57 #262
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_168959584
Misschien is Vlinderbom familie van die vent die zichzelf doodschoot in de Rembrandttoren, nadat hij bij Philips wilde klagen over de zwarte balken... terwijl Philips al niet meer in die toren huisde...
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 17 februari 2017 @ 13:46:59 #263
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168960009
quote:
0s.gif Op woensdag 15 februari 2017 13:09 schreef Vlinderbom het volgende:
Ik heb nu al meerdere foto apps gedownload, en geen enkele bied 16:9...
https://nl.wikipedia.org/wiki/Beeldverhouding
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168961651
Kunnen we nu weer ontopic gaan? Die jongen komt er snel genoeg achter dat er anno 2017 geen enkele high end smartphone is met een 3:2 beeldverhouding, en dat zijn "probleem" bij andere merken ook niet opgelost gaat worden.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 17:04:16 #265
408143 Vlinderbom
................BOEM!!!!!!!!!!
pi_168964175
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 15:13 schreef Splackavellie02 het volgende:
Kunnen we nu weer ontopic gaan? Die jongen komt er snel genoeg achter dat er anno 2017 geen enkele high end smartphone is met een 3:2 beeldverhouding, en dat zijn "probleem" bij andere merken ook niet opgelost gaat worden.
:') jullie begrijpen me niet. Ik heb geen idee hoe ik het duidelijker uit moet leggen.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 17:07:06 #266
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168964212
Sowieso is aspect ratio van beeldschermen voor tv enzo onzin, een scherm moet gewoon groot zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 18:26:09 #267
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_168965655
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 17:04 schreef Vlinderbom het volgende:

[..]

:') jullie begrijpen me niet. Ik heb geen idee hoe ik het duidelijker uit moet leggen.
Jullie praten wel enigszins langs elkaar heen inderdaad. _O-. Wat het technisch is en wat aan de consumentenkant gewenst wordt.

Het lijkt me stiekem ook niet zo ingrijpend om een foto meteen vanuit de ingebouwde foto app standaard bij te knippen tot breedbeeld als dit gewenst is. De resolutie van de foto's is tegenwoordig zo hoog dat je het allemaal toch niet merkt en al helemaal niet wanneer het nooit je Smartphone scherm verlaat.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  vrijdag 17 februari 2017 @ 18:31:37 #268
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_168965742
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 12:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hou op, hele volksstammen die naar breedbekkikkers kijken.
Tjah, ik zie het gewoon meteen als er ook maar iets uitgerekt wordt... en kan daar goed giftig om worden...
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 17 februari 2017 @ 18:49:27 #269
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_168966025
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 17:04 schreef Vlinderbom het volgende:

[..]

:') jullie begrijpen me niet. Ik heb geen idee hoe ik het duidelijker uit moet leggen.
We begrijpen het prima. Je wilt dat je foto schermvullend getoond wordt. Maar omdat de hoogte-breedte verhouding van de foto anders is dan het scherm betekent dat dat er een stuk van de foto niet zichtbaar is als hij schermvullend wordt getoond.

Gelet op het aanbod van apps is dat blijkbaar niet door veel mensen gewenst.

Maar goed, hierbij wat tips
http://www.online-tech-ti(...)descreen-169-iphone/
  vrijdag 17 februari 2017 @ 20:06:09 #270
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_168967714
Feessie hier *O*

Volgende week vervang ik mijn iPhone 5 met een iPhone 7 exemplaar (mat)zwart :)
pi_168973674
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 20:06 schreef Saninl het volgende:
Feessie hier *O*

Volgende week vervang ik mijn iPhone 5 met een iPhone 7 exemplaar (mat)zwart :)
Oei. Geen slimme keuze. Daar komen heel snel kransjes op.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 23:45:20 #272
408143 Vlinderbom
................BOEM!!!!!!!!!!
pi_168974926
quote:
1s.gif Op woensdag 15 februari 2017 19:44 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Het antwoord is je al gegeven. Er is zelfs een gratis app aangeraden.

Overigens doet whatsapp gewoon digitale zoom. Een foto die je via whatsapp maakt heeft exact dezelfde beeldverhouding. Hij zoomt gewoon automatisch in tijdens de weergave.

Dit is echt een nonprobleem
En die automatische zoom is precies wat ik mis bij de standaard foto app op een iphone.
quote:
0s.gif Op donderdag 16 februari 2017 10:00 schreef LastRequest het volgende:

[..]

Het zal aan mij liggen maar ik kan me niet herinneren ooit last gehad te hebben van wat jij beschrijft. En meer mensen in dit topic zie ik. Wil niet zeggen dat het niet vervelend voor jou is, maar het lijkt me dan ook geen kerncompetentie van een telefoon. Als ik zo'n last zou hebben van iets specifieks waar anderen geen last van lijken te hebben en ik kan het oplossen voor ¤ 3, dan zou ik dat doen. Blijkbaar is het niet zo'n issue qua gebruiksvriendelijkheid als ik zelf denk.

Je hebt inmiddels een gratis app gevonden die het kan zie ik, fijn! Misschien de naam delen, mocht er wel nog iemand via google op hetzelfde probleem zoeken? ;)

Edit: ik vind het trouwens wel grappig dat je zegt dat mensen jou erop wijzen zelfs :D en ik heb nog nooit gemerkt wat je bedoelt.
Het viel mij inderdaad ook op dat ik hier de enige ben die er last van heeft.
Gek, want mensen die ik ken vinden het ook irritant.
quote:
99s.gif Op donderdag 16 februari 2017 17:37 schreef XL het volgende:
Nou ja, misschien is Vlinderbom van de generatie die niet weet dat we vroeger foto afdrukten! Naar tv stream en op telefoons beoordelen, leg dat mr. Kodak maar eens uit.
Ik ben niet van die generatie :P
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:58 schreef Skull-splitter het volgende:
Net als die debielen die klagen als ze met een film op een breedbeeld alsnog balken boven en onder hebben of nog erger 4:3 beeld uitrekken naar breedbeeld :{

Mensen snappen het gewoon niet.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 11:58 schreef Skull-splitter het volgende:
Net als die debielen die klagen als ze met een film op een breedbeeld alsnog balken boven en onder hebben of nog erger 4:3 beeld uitrekken naar breedbeeld :{

Mensen snappen het gewoon niet.
Vreselijk die zwarte randen boven en onder als je een hd film kijkt!
quote:
[quote]1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 17:07 schreef Pietverdriet het volgende:
Sowieso is aspect ratio van beeldschermen voor tv enzo onzin, een scherm moet gewoon groot zijn.
Dit dus.
quote:
14s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 18:26 schreef jogy het volgende:

[..]

Jullie praten wel enigszins langs elkaar heen inderdaad. _O-. Wat het technisch is en wat aan de consumentenkant gewenst wordt.

Het lijkt me stiekem ook niet zo ingrijpend om een foto meteen vanuit de ingebouwde foto app standaard bij te knippen tot breedbeeld als dit gewenst is. De resolutie van de foto's is tegenwoordig zo hoog dat je het allemaal toch niet merkt en al helemaal niet wanneer het nooit je Smartphone scherm verlaat.
Inderdaad, jij begrijpt het ^O^
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 18:49 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

We begrijpen het prima. Je wilt dat je foto schermvullend getoond wordt. Maar omdat de hoogte-breedte verhouding van de foto anders is dan het scherm betekent dat dat er een stuk van de foto niet zichtbaar is als hij schermvullend wordt getoond.

Gelet op het aanbod van apps is dat blijkbaar niet door veel mensen gewenst.

Maar goed, hierbij wat tips
http://www.online-tech-ti(...)descreen-169-iphone/
Ik denk dat de mensen die een uitstapje gemaakt hebben van Samsung naar iphone, er vooral last van ondervinden. Als je altijd al een iphone hebt gebruikt ben je die zwarte randen om je foto's heen al gewent.
  vrijdag 17 februari 2017 @ 23:47:00 #273
408143 Vlinderbom
................BOEM!!!!!!!!!!
pi_168974964
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 22:53 schreef Atak het volgende:

[..]

Oei. Geen slimme keuze. Daar komen heel snel kransjes op.
Ik heb zelf een mat zwarte iphone 7 plus, en er zit nog geen enkel krasje op.
Uit test blijkt zelfs dat de mat zwarte iphone best resistent is tegen krasjes.
Misschien ben je in de war met de gloss black?
pi_168976930
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 23:45 schreef Vlinderbom het volgende:

[..]

En die automatische zoom is precies wat ik mis bij de standaard foto app op een iphone.

[..]

Het viel mij inderdaad ook op dat ik hier de enige ben die er last van heeft.
Gek, want mensen die ik ken vinden het ook irritant.

[..]

Ik ben niet van die generatie :P

[..]


[..]

Vreselijk die zwarte randen boven en onder als je een hd film kijkt!

[..]

Dit dus.

[..]

Inderdaad, jij begrijpt het ^O^

[..]

Ik denk dat de mensen die een uitstapje gemaakt hebben van Samsung naar iphone, er vooral last van ondervinden. Als je altijd al een iphone hebt gebruikt ben je die zwarte randen om je foto's heen al gewent.
Realiseer je je dat je jezelf hier heel erg tegenspreekt? Aspect ratio is niet belangrijk, maar zwarte balken zijn wel het eind van de wereld.

Overigens: als je foto's die je vanuit whatsapp maakt in je camera rol bekijkt, hebben deze gewoon dezelfde beeldverhouding als alle andere foto's.

En het is eerder andersom: mensen die van de iPhone een uitstapje maken naar een Android, kunnen vaak niet snel genoeg weer terug gaan.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 10:53:49 #275
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_168978740
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 22:53 schreef Atak het volgende:

[..]

Oei. Geen slimme keuze. Daar komen heel snel kransjes op.
quote:
0s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 23:47 schreef Vlinderbom het volgende:

[..]

Ik heb zelf een mat zwarte iphone 7 plus, en er zit nog geen enkel krasje op.
Uit test blijkt zelfs dat de mat zwarte iphone best resistent is tegen krasjes.
Misschien ben je in de war met de gloss black?
Ik dacht inderdaad dat hier vooral sprake van was bij de "Piano black" uitvoering van die iPhone? Maargoed, ik zal ook wel (zoals bij mijn iPhone 5) een lederen hoes van Apple gebruiken om hem dan toch enigszins te beschermen daarvoor ;)
pi_168978942
quote:
1s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 22:53 schreef Atak het volgende:

[..]

Oei. Geen slimme keuze. Daar komen heel snel kransjes op.
Niet op de mat zwarte.

Ik heb overigens wel de gewone zwarte en inderdaad zitten er zichtbaar wat oppervlakkige krasjes op, maar echt storend vind ik het niet.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 11:08:03 #277
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_168979030
quote:
6s.gif Op vrijdag 17 februari 2017 20:06 schreef Saninl het volgende:
Feessie hier *O*

Volgende week vervang ik mijn iPhone 5 met een iPhone 7 exemplaar (mat)zwart :)
Leuk, mooie upgrade! Zelf de zilveren versie, maar ook de mat zwarte zag er erg mooi uit. Veel plezier ermee alvast!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 14:49:31 #278
408143 Vlinderbom
................BOEM!!!!!!!!!!
pi_168982396
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 06:32 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Realiseer je je dat je jezelf hier heel erg tegenspreekt? Aspect ratio is niet belangrijk, maar zwarte balken zijn wel het eind van de wereld.

Overigens: als je foto's die je vanuit whatsapp maakt in je camera rol bekijkt, hebben deze gewoon dezelfde beeldverhouding als alle andere foto's.

En het is eerder andersom: mensen die van de iPhone een uitstapje maken naar een Android, kunnen vaak niet snel genoeg weer terug gaan.
Ik ga er maar niet eens meer op in...
pi_168982453
Ik ben wel heel erg benieuwd naar de IPhone 8 zeg....
pi_168983224
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 14:53 schreef bjanaan het volgende:
Ik ben wel heel erg benieuwd naar de IPhone 8 zeg....
Wat verw8 je er van?

XD
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_168984242
quote:
6s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 15:38 schreef wolfrolf het volgende:

[..]

Wat verw8 je er van?

XD
Apple heeft er een handje naar om innovatieve dingen pas veel later dan de concurrentie te implementeren, maar dan vaak wel meteen beter dan de rest (op Siri na, fuck Siri). Gezien de trend om steeds meer naar bezelless design te gaan - en de gigantische bezels op de iPhone - verwacht ik dat Apple daar in ieder geval iets mee doet. Ik heb al een aantal concepten gezien met een koorzang dat volledig scherm was en de homeknop in het touchscreen verwerkt had. Zoiets lijkt me wel cool. Dan heb je hetzelfde ruime 5,5" scherm, maar dan in een toestel dat niet zo achterlijk groot is als de iPhone 7 Plus.

Wireless charging zal ook wel komen, daar vragen veel mensen al een tijdje om. Dat zou wel betekenen dat de achterkant weer van glas wordt. Persoonlijk is dat voor mij niet echt een doorslaggevende feature maar het is vast leuk om te hebben. Ik heb liever fast charging dan wireless charging.

VR is ook helemaal de rage tegenwoordig. Als Apple daarin mee wil doen, zullen ze toch eindelijk de schermresoluties omhoog moeten gooien. Het retinascherm is prima voor normaal gebruik, maar voor VR is de pixeldensiteit wel wat laag.

De camera's zullen verbeterd worden, maar dat is elke keer zo. En wie weet, wellicht krijgen we support voor de Apple pencil (al reken ik daar niet op).

Hoe dan ook: Apple zal in de Keynote ongetwijfeld haarfijn uitleggen waarom dit nieuwe toestel, dat in dagelijks gebruik nauwelijks functioneel verschil maakt, een noodzakelijke upgrade is.
  zaterdag 18 februari 2017 @ 17:01:11 #282
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_168984286
Ik zou een klein dingetje handig vinden. In bv instellingen, about my iphone, die je een lijstje laat zien met serienummer en specs, updates, terugroep acties, p etc etc etc
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_168985647
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 14:53 schreef bjanaan het volgende:
Ik ben wel heel erg benieuwd naar de IPhone 8 zeg....
Wanneer komt die uit?
pi_168985690
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 16:56 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Apple heeft er een handje naar om innovatieve dingen pas veel later dan de concurrentie te implementeren, maar dan vaak wel meteen beter dan de rest (op Siri na, fuck Siri). Gezien de trend om steeds meer naar bezelless design te gaan - en de gigantische bezels op de iPhone - verwacht ik dat Apple daar in ieder geval iets mee doet. Ik heb al een aantal concepten gezien met een koorzang dat volledig scherm was en de homeknop in het touchscreen verwerkt had. Zoiets lijkt me wel cool. Dan heb je hetzelfde ruime 5,5" scherm, maar dan in een toestel dat niet zo achterlijk groot is als de iPhone 7 Plus.

Wireless charging zal ook wel komen, daar vragen veel mensen al een tijdje om. Dat zou wel betekenen dat de achterkant weer van glas wordt. Persoonlijk is dat voor mij niet echt een doorslaggevende feature maar het is vast leuk om te hebben. Ik heb liever fast charging dan wireless charging.

VR is ook helemaal de rage tegenwoordig. Als Apple daarin mee wil doen, zullen ze toch eindelijk de schermresoluties omhoog moeten gooien. Het retinascherm is prima voor normaal gebruik, maar voor VR is de pixeldensiteit wel wat laag.

De camera's zullen verbeterd worden, maar dat is elke keer zo. En wie weet, wellicht krijgen we support voor de Apple pencil (al reken ik daar niet op).

Hoe dan ook: Apple zal in de Keynote ongetwijfeld haarfijn uitleggen waarom dit nieuwe toestel, dat in dagelijks gebruik nauwelijks functioneel verschil maakt, een noodzakelijke upgrade is.
iPhone 7 is net zo groot als de iPhone 6/6s plus. Groot lomp ding met een lage resolutie. Ik heb hem zelf (6s Plus). En die lage resolutie en slechte kleurweergave is echt kut. Als de 8 geen hoge resolutie heeft zoals zijn rivalen dan houd het op. Ze moeten sowieso met oled komen deze keer. Als ze dat niet doen dan is het over en uit voordat het begonnen is. Verder verwacht de consument meer ram en fatsoenlijke speakers. Dat laatste is niet zo belangrijk maar die resolutie moeten ze we fixen anders wordt het een flop.
pi_168985723
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 18:30 schreef Atak het volgende:

[..]

iPhone 7 is net zo groot als de iPhone 6/6s plus. Groot lomp ding met een lage resolutie. Ik heb hem zelf (6s Plus). En die lage resolutie en slechte kleurweergave is echt kut. Als de 8 geen hoge resolutie heeft zoals zijn rivalen dan houd het op.
De Plus heeft een pixeldensiteit van 401PPI. Je liegt dat je barst als je dat een "lage resolutie vindt" en het verschil met 1440p ziet bij normaal gebruik.
pi_168985742
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 18:32 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

De Plus heeft een pixeldensiteit van 401PPI. Je liegt dat je barst als je dat een "lage resolutie vindt" en het verschil met 1440p ziet bij normaal gebruik.
Ik heb het een keer vergeleken met een oled van een vriend. Dat is echt een wereld van verschil. Apple loopt echt jaren achter.
pi_168985778
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 18:33 schreef Atak het volgende:

[..]

Ik heb het een keer vergeleken met een oled van een vriend. Dat is echt een wereld van verschil. Apple loopt echt jaren achter.
Want OLED maakt de pixeldensiteit en scherpte hoger?
pi_168992229
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 18:37 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Want OLED maakt de pixeldensiteit en scherpte hoger?
Hangt van het scherm af maar bij hem zag het inderdaad scherper en realistischer uit. Ook veel meer kleuren. Mijn iPhone zag er echt verouderd en bagger uit vergeleken met die van hem.
  zondag 19 februari 2017 @ 01:59:10 #289
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_168995007
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 23:02 schreef Atak het volgende:

[..]

Hangt van het scherm af maar bij hem zag het inderdaad scherper en realistischer uit. Ook veel meer kleuren. Mijn iPhone zag er echt verouderd en bagger uit vergeleken met die van hem.
Je negeert de vraag: zijn de PPI-waarden werkelijk hoger.

De rest wat je aangeeft heeft deels met de mogelijkheden van OLED te maken (meer contrast mogelijk), maar zeker ook met de neiging om dat te benadrukken: scherptefiltertje inbouwen en kleuren oversturen. Niet betrouwbaar, waar Apple op dat gebied al jaren hoog scoort.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  zondag 19 februari 2017 @ 09:11:35 #290
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_168995836
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 23:02 schreef Atak het volgende:

[..]

Hangt van het scherm af maar bij hem zag het inderdaad scherper en realistischer uit. Ook veel meer kleuren. Mijn iPhone zag er echt verouderd en bagger uit vergeleken met die van hem.
http://www.displaymate.com/iPhone7_ShootOut_1.htm

quote:
The iPhone 7 matches or breaks new Smartphone display performance records for:
• The Highest Absolute Color Accuracy for any display (1.1 JNCD) – Visually Indistinguishable from Perfect
• The Highest Absolute Luminance Accuracy for any display (±2%) – Visually Indistinguishable from Perfect
• Very Accurate Image Contrast and Intensity Scale (with Gamma 2.21) – Visually Indistinguishable from Perfect
• The Highest Peak Brightness Smartphone for any Average Picture Level APL (602 to 705 nits)
• The Highest (True) Contrast Ratio for any IPS LCD display (1,762) – Higher Dynamic Contrast Ratios are phony
• The Lowest Screen Reflectance for any Smartphone display (4.4 percent)
• The Highest Contrast Rating in High Ambient Light for a Smartphone for any APL (137 to 160)
• The Smallest Color variation with Viewing Angle (2.1 JNCD or less)
See the Results Highlights section and Display Shoot-Out Comparison Table for all of the measurements and details.
Ongeacht jouw voorkeur voor zwaar overdreven kleuren en contrast, is het objectief onwaar om te stellen dat het scherm in de iPhone achterhaald of ondermaats is.
pi_169020263
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 01:59 schreef Skull-splitter het volgende:

[..]

Je negeert de vraag: zijn de PPI-waarden werkelijk hoger.

De rest wat je aangeeft heeft deels met de mogelijkheden van OLED te maken (meer contrast mogelijk), maar zeker ook met de neiging om dat te benadrukken: scherptefiltertje inbouwen en kleuren oversturen. Niet betrouwbaar, waar Apple op dat gebied al jaren hoog scoort.
Dat heb ik niet gecheckt. Ik geef erom hoe het eruit ziet. Ik geef niet om pietluttige statistiekjes. Als consument zeg ik gewoon mijn ervaring of je het leuk vindt of niet. OLED zagen er in mijn optiek veel malen beter uit.
quote:
1s.gif Op zondag 19 februari 2017 09:11 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

http://www.displaymate.com/iPhone7_ShootOut_1.htm

[..]

Ongeacht jouw voorkeur voor zwaar overdreven kleuren en contrast, is het objectief onwaar om te stellen dat het scherm in de iPhone achterhaald of ondermaats is.
Heb de iPhone 7 en 6s vergeleken. Qua beeld zijn het precies hetzelfde. Die statistiekjes zijn leuk voor sommige mensen maar lees maar eens paar reviews. iPhone 6s en 7 beelschermen zijn bijna identiek.
pi_169020299
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 10:35 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gecheckt. Ik geef erom hoe het eruit ziet. Ik geef niet om pietluttige statistiekjes. Als consument zeg ik gewoon mijn ervaring of je het leuk vindt of niet.
Dat mag. Houd je er ook rekening mee dat het scherm van de iPhone 6S niet hetzelfde is als het scherm van de iPhone 7? Een toestel van anderhalf jaar oud gebruiken als argument waarom Apple toch echt moet vernieuwen is niet echt logisch natuurlijk.

En nee, die schermen zijn niet "bijna identiek". Jij mag zeggen dat je dat vindt, maar dat is objectief gezien niet waar.
pi_169020331
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 10:37 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat mag. Houd je er ook rekening mee dat het scherm van de iPhone 6S niet hetzelfde is als het scherm van de iPhone 7? Een toestel van anderhalf jaar oud gebruiken als argument waarom Apple toch echt moet vernieuwen is niet echt logisch natuurlijk.

En nee, die schermen zijn niet "bijna identiek".
Lees de reviews dan maar. Het verschil is zo klein dat je het met het gewone oog niet kan zien. OLED daarentegen is een wereld van verschil. Test het zelf maar uit bij de mediamarkt(in de winkel).

[ Bericht 0% gewijzigd door Atak op 20-02-2017 10:55:31 ]
pi_169020439
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 10:40 schreef Atak het volgende:

[..]

Lees de reviews dan maar. Het verschil is zo klein dat je het met de gewone oog niet kan zien. OLED daarentegen is een wereld van verschil. Test het zelf maar uit bij de mediamarkt(in de winkel).
Ik heb een toestel met oled scherm in huis
pi_169020591
quote:
1s.gif Op maandag 20 februari 2017 10:47 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ik heb een toestel met oled scherm in huis
Wat voor toestel dan? Als OLED zo slecht is waarom haast Apple dan om OLED-schermen te gebruiken voor hun aankomende iPhones? Ter informatie de "nieuwe" iPhone 8 zal over een half jaar Samsung OLED beeldschermen krijgen die de Samsung-smartphone al 2 jaar heeft.
  maandag 20 februari 2017 @ 11:29:56 #296
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_169021069
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 10:35 schreef Atak het volgende:

[..]

Dat heb ik niet gecheckt. Ik geef erom hoe het eruit ziet. Ik geef niet om pietluttige statistiekjes. Als consument zeg ik gewoon mijn ervaring of je het leuk vindt of niet. OLED zagen er in mijn optiek veel malen beter uit.

[..]

Heb de iPhone 7 en 6s vergeleken. Qua beeld zijn het precies hetzelfde. Die statistiekjes zijn leuk voor sommige mensen maar lees maar eens paar reviews. iPhone 6s en 7 beelschermen zijn bijna identiek.
Ik argumenteer graag op basis van feiten, zeker bij claims dat iets beter zou zijn. Zoals ik al zei: als er bewust voor gekozen wordt om opgeklopte kleuren weer te geven heeft het al snel de schijn dat het beter is maar is het goed mogelijk dat het beeld niet accuraat is. Het ene is subjectief want voorkeur, het andere objectief want meetbaar.
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 10:57 schreef Atak het volgende:

[..]

Wat voor toestel dan? Als OLED zo slecht is waarom haast Apple dan om OLED-schermen te gebruiken voor hun aankomende iPhones? Ter informatie de "nieuwe" iPhone 8 zal over een half jaar Samsung OLED beeldschermen krijgen die de Samsung-smartphone al 2 jaar heeft.
OLED an sich is niks mis mee, de manier waarop veel producenten het toepassen is alleen inzetten op het verschil benadrukken ipv de kwaliteit en accuratesse te benadrukken.

[ Bericht 25% gewijzigd door Skull-splitter op 20-02-2017 11:35:07 ]
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
pi_169021073
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 10:57 schreef Atak het volgende:

[..]

Wat voor toestel dan? Als OLED zo slecht is waarom haast Apple dan om OLED-schermen te gebruiken voor hun aankomende iPhones? Ter informatie de "nieuwe" iPhone 8 zal over een half jaar Samsung OLED beeldschermen krijgen die de Samsung-smartphone al 2 jaar heeft.
Waar zeg ik dat OLED slecht is?

En wat knap dat jij exact weet welk OLED scherm de nieuwe, onaangekondigde iPhone gaat krijgen. Niet elk OLED-scherm is gelijk, overigens. Krijgt de nieuwe iPhone een OLED met Pentile Matrix of zonder?
  maandag 20 februari 2017 @ 12:05:48 #298
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_169021828
Ik heb ook ervaringen met toestellen die OLED hebben. Ik vind niet dat Apple echt achterloopt met hun schermen. Grote kans dat als zij ook die kant op willen...ze het vervolgens wel nog beter aanpakken. Maar zelfs nu prefereer ik de iPhones schermen. Kleuren lijken veel meer naturel, in plaats van de ietwat overdreven kleuren (imo).

Maar ieder zo zijn ding en ieder zo zijn mening. Je hoeft elkaar niet altijd te overtuigen ^O^ Smaak (wat een individu een mooi scherm vindt) is nog altijd objectief, hoeveel testen er wel niet zijn.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  maandag 20 februari 2017 @ 12:13:09 #299
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_169021963
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 februari 2017 18:30 schreef Atak het volgende:

[..]

iPhone 7 is net zo groot als de iPhone 6/6s plus. Groot lomp ding met een lage resolutie. Ik heb hem zelf (6s Plus). En die lage resolutie en slechte kleurweergave is echt kut. Als de 8 geen hoge resolutie heeft zoals zijn rivalen dan houd het op. Ze moeten sowieso met oled komen deze keer. Als ze dat niet doen dan is het over en uit voordat het begonnen is. Verder verwacht de consument meer ram en fatsoenlijke speakers. Dat laatste is niet zo belangrijk maar die resolutie moeten ze we fixen anders wordt het een flop.
Je presenteert het als de waarheid, maar het is je tech-blog-wijsheid. Er is geen consument die weet hoeveel RAM zijn telefoon heeft, die weet wat het verschil tussen OLED en LCD is, kleurweergave kan 'de consument' niet eens configureren maar het grootste gedeelte van 'de consument' gaat sowieso een iPhone kopen op basis van reputatie en andere subjectieve gevoelskwesties. Specificaties... dat is iets voor de niche... en in die specificatie niche zitten dan nog mensen die het wel kunnen interpreteren en die zijn een stuk verder dan de tech-blog-wijsheid en begrijpen dat je specificaties niet zonder meer 1-op-1 naast elkaar kunt leggen.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_169021969
quote:
0s.gif Op maandag 20 februari 2017 12:05 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik heb ook ervaringen met toestellen die OLED hebben. Ik vind niet dat Apple echt achterloopt met hun schermen. Grote kans dat als zij ook die kant op willen...ze het vervolgens wel nog beter aanpakken. Maar zelfs nu prefereer ik de iPhones schermen. Kleuren lijken veel meer naturel, in plaats van de ietwat overdreven kleuren (imo).

Maar ieder zo zijn ding en ieder zo zijn mening. Je hoeft elkaar niet altijd te overtuigen ^O^ Smaak (wat een individu een mooi scherm vindt) is nog altijd objectief, hoeveel testen er wel niet zijn.
Smaak is absoluut subjectief. Net zoals veel mensen een voorkeur hebben voor oordopjes/headsets met veel bass en opzichte van neutraal geluid, zijn er ook veel mensen die een voorkeur hebben voor hoor contrast en felle kleuren ten opzichte van kleurechtheid en nuance.

Dat betekent echter niet dat je je persoonlijke voorkeur als feit moet gaan verkondigen, en vervolgens geïrriteerd moet worden als men je daarop wijst.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')