Kom op hee, denk eens zelf na.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 11:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
echter vraag ik mij nog steeds af hoe ik het automatisch opwaarderen kan stopzetten.
ik zie 't al voor me dat na het overzetten van het saldo een automatische opwaardering van m'n verlopen ovchipkaart zal worden uitgevoerd.
het is nu te druk op de NS chat. danmaar via een tweet.
Automatisch opwaarderen vervalt zodra je een nieuwe kaart aanvraagt en/of deze verloopt.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 11:32 schreef spectrumanalyser het volgende:
goed. heb een aanvraag gedaan om het saldo van m'n verlopen chipkaart terug te vorderen.
echter vraag ik mij nog steeds af hoe ik het automatisch opwaarderen kan stopzetten.
ik zie 't al voor me dat na het overzetten van het saldo een automatische opwaardering van m'n verlopen ovchipkaart zal worden uitgevoerd.
het is nu te druk op de NS chat. danmaar via een tweet.
Precies. Automatisch opwaarderen wordt pas getriggerd als er iets verandert aan het saldo, en dat kan nu niet meer.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 11:37 schreef dcm360 het volgende:
Hoe zie je dan voor je dat dat automatisch opwaarderen gaat gebeuren? Je moet dan op zijn minst de kaart langs een ov-paal halen, en die weigert de kaart omdat die verlopen is. Het saldo staat namelijk letterlijk op de kaart.
Zal ik doen!!quote:Op dinsdag 3 januari 2017 00:19 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dan moet je even je adres doorgeven via DM of PM he. Moeilijker wordt het leven niet
http://www.rtvdrenthe.nl/(...)-en-trein-naar-Emmenquote:Burgemeester Hoogeveen wil snelweg naar Twente en trein naar Emmen
Een goede en snelle autoverbinding met Twente en een rechtstreekse spoorverbinding met Emmen waarbij Hoogeveen als logische intercitystop moet fungeren.
Daar moet de gemeente Hoogeveen op inzetten, zei burgemeester Karel Loohuis vanavond in zijn nieuwjaarstoespraak.
Volgens de burgemeester is er de laatste jaren sprake van de ontwikkeling van een economische corridor Randstad - Noord-Nederland - Scandinavië. Hoogeveen is daarin een logische volgende stap en mag niet overgeslagen worden. "Men moet niet meteen doorschieten naar Emmen en Groningen. Maar daarvoor moet wel wat gebeuren", vindt Loohuis.
"Als Hoogeveen toonaangevend wil blijven en boven het maaiveld wil blijven uitsteken, moet de weg van voorzichtigheid, middelmaat en zuinigheid worden verlaten."
Waarom meerdere malen per week zo'n kort treintje, zo'n 6400 trek toch met gemak heel wat meer?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 18:05 schreef Zug-Chef het volgende:
Ondertussen in Baflo...
[ link | afbeelding ]
De spoorlijn Groningen - Roodeschool werd aangelegd door de Groninger Locaalspoorweg-Maatschappij en is geopend op 16 augustus 1893. De stations langs de lijn werden in twee klassen gebouwd. Het stationsgebouw in Baflo behoorde tot de 1e klasse en is anno 2017 het enige nog resterende originele station aan deze spoorlijn.
Omdat het vandaag, dinsdag 3 januari 2017, droog en grijs weer was, besloot ik de meerdere malen per week rijdende aardgascondenstaat bij het stationsgebouw van Baflo vast te leggen. Omdat je blik hier richting het zuiden is zijn alleen opnames zonder zon mogelijk.
Keurig volgens dienstregeling rijdt om 13:49 DB Cargo-lok 6416 "Arie" met vijf lege ketelwagens als trein 62330 vanuit Onnen het station van Baflo binnen. Na de kruising met de Arriva-trein naar Groningen wordt doorgereden naar Roodeschool.
Omdat er niet meer dan dat nodig is?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 18:22 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Waarom meerdere malen per week zo'n kort treintje, zo'n 6400 trek toch met gemak heel wat meer?
Ik bedoel, eens in de week 20 is goedkoper dan 4*5quote:Op dinsdag 3 januari 2017 18:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Omdat er niet meer dan dat nodig is?
Ja, prima middenmaat voor duur vliegtuig en traag schip.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 18:46 schreef Adrie072 het volgende:
Eerste goederentrein vanuit China naar Londen vertrokken
Gepubliceerd op 03-01-2017 om 16:56
Goederentrein, Nieuwe Zijderoute, China-Rotterdam
Vanuit China is zondag de eerste spoorgoederentrein vertrokken met als eindbestemming de Britse hoofdstad Londen. De trein rijdt van de Chinese stad Yiwa in 18 dagen naar Londen en doorkruist tijdens de route zeven landen. Deze spoorverbinding moet de tijd en kosten van het goederenvervoer tussen de twee landen verminderen en China hoopt door deze verbinding de lagere exportcijfers en tegenvallende economische groei tegen te gaan.
De kosten voor het vervoer van goederen per spoor zijn beduidend lager dan de kosten voor vervoer per vliegtuig en de treinreis duurt bovendien maar half zo lang als vervoer per zee, zo meldt nieuwsmedium China Daily. De goederentrein is zondag vertrokken van het Yiwu West en moet circa 12.000 kilometer afleggen om in het Verenigd Koninkrijk te kunnen arriveren. Tijdens de proefperiode zal de trein eens per week vertrekken.
Verbindingen tussen Europa en China
De spoorgoederentreinen op deze verbinding rijden door Kazachstan, Rusland, Wit-Rusland, Duitsland, België en Frankrijk. De Chinese overheid wil de handel en het vervoer richting Europa stimuleren, om handel en economische groei in de hand te werken. China heeft in 2015 minder geëxporteerd dan in 2014 en ook de economische groei was lager dan een jaar eerder. Daarvoor wil China de oude zijderoutes nieuw leven inblazen.
De eerste containertrein is in juli via de Nieuwe Zijderoute in Rotterdam gearriveerd. Het ging toen om een trein met zo’n twintig containers die helemaal over het spoor door Azië en via Rusland zijn vervoerd, waarin kleding, elektronica en machineonderdelen zaten. De Chinese overheid heeft voor het verder uitbouwen van de Nieuwe Zijderoute circa 36 miljard euro uitgetrokken.
http://www.spoorpro.nl/go(...)r-londen-vertrokken/
Moet een mooie fim(pje) kunnen opleveren, succesvol ondernemingsplan jullie inziens?
hea? Polen slaan we maar over? Rotterdam ligt in Frankrijk? Wat?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 18:46 schreef Adrie072 het volgende:
De spoorgoederentreinen op deze verbinding rijden door Kazachstan, Rusland, Wit-Rusland, Duitsland, België en Frankrijk.
Hoe kom je erbij dat 1x in de week 20 goedkoper is dan 4*5?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 18:42 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ik bedoel, eens in de week 20 is goedkoper dan 4*5
Maar goed, bange mensen dus zijn de oorzaak.
Brandstof, personeel, infraheffing dat soort shit?quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:09 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Hoe kom je erbij dat 1x in de week 20 goedkoper is dan 4*5?
Dat jaquote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:11 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Brandstof, personeel, infraheffing dat soort shit?
Stukjesschrijver heeft waarschijnlijk ook nog nooit een bosatlas ingezien.quote:Op dinsdag 3 januari 2017 19:01 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
hea? Polen slaan we maar over? Rotterdam ligt in Frankrijk? Wat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |