abonnement Unibet Coolblue
pi_169912361
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 19:11 schreef Dotteke het volgende:

[..]

Thnx
Ben er een beetje uit, alleen de bovenkant krijg ik niet recht, misschien komt dat nog
Was ondertussen ook met een andere begonnen die wordt ook wel mooi. Ben er met twee bezig, probeer bij de ene dit en bij de andere dat, maar het is nog niet helemaal goed,
[ afbeelding ]
Zo, je bent wel gelijk een heel eind opgeschoten :) En dat recht krijgen, misschien lukt dat nog als je er een rand vasten omheen haakt. Ik weet wel dat de russische omslagdoek echt niet recht is aan de bovenkant, die loopt echt rond. Dat vind ik zelf juist wel leuk, kun je hem leuk omslaan.

Met welk materiaal ben je deze nu aan het maken ?

Oh, en bij de russische moet je erg opletten dat je reliefstokjes allemaal aan dezelfde kant komen, Doordat het tussengedeelte een oneven aantal toeren is, krijg je de reliefstokjes van de volgende rij bogen niet aan dezelfde kant (als je niet oplet) Gewoon goed kijken en de reliefstokjes op een andere manier insteken, dan komt het goed :)

Er loopt dus ergens een omslagdoek van mij rond, waarbij de reliefstokjes zowel aan de binnen- als aan de buitenkant zitten :) (Ik geef nogal veel van die doeken weg, prima cadeautjes geweest de afgelopen winters, en met Zeeman wol, hoeft het ook geen duur cadeau te zijn)
  Moderator vrijdag 31 maart 2017 @ 20:53:40 #277
388664 crew  Dotteke
pi_169912502
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 20:49 schreef Verida het volgende:

[..]

Zo, je bent wel gelijk een heel eind opgeschoten :) En dat recht krijgen, misschien lukt dat nog als je er een rand vasten omheen haakt. Ik weet wel dat de russische omslagdoek echt niet recht is aan de bovenkant, die loopt echt rond. Dat vind ik zelf juist wel leuk, kun je hem leuk omslaan.

Met welk materiaal ben je deze nu aan het maken ?

Oh, en bij de russische moet je erg opletten dat je reliefstokjes allemaal aan dezelfde kant komen, Doordat het tussengedeelte een oneven aantal toeren is, krijg je de reliefstokjes van de volgende rij bogen niet aan dezelfde kant (als je niet oplet) Gewoon goed kijken en de reliefstokjes op een andere manier insteken, dan komt het goed :)

Er loopt dus ergens een omslagdoek van mij rond, waarbij de reliefstokjes zowel aan de binnen- als aan de buitenkant zitten :) (Ik geef nogal veel van die doeken weg, prima cadeautjes geweest de afgelopen winters, en met Zeeman wol, hoeft het ook geen duur cadeau te zijn)
Die grote haak ik met Catania Grande, dure hobby want in dat stukje zitten al 5 bollen en ik ben nog niet op de helft.
De Russische haak ik gewoon met die goedkope Saskia van de Wibra,
Haak je een stuk verder mee weg dan met die Catania Grande kan ik je zeggen.
Maar die pluizen dan weer zo.
Leuk toch als mensen met jou creatie rondlopen.
Thnx voor de tips van die relief stokjes, zal er op letten.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  vrijdag 31 maart 2017 @ 21:09:20 #278
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_169912944
Ik heb vandaag wat yarn en colours katoen meegenomen bij Echtstudio. Heel fijn al die kleurtjes. Ze hebben ook een lijn die op drops eskimo lijkt en iets wat op scheepjes stonewashed lijkt.

Nou zou je kunnen zeggen dat dat een rip-off is, maar aangezien scheepjes zelf allerlei garens uit heeft gebracht die rechstreekse rip-offs lijken van bestaande andere merkgarens (vooral drops) doet me dat niet zo veel ;)
Kwak
  vrijdag 31 maart 2017 @ 21:21:39 #279
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_169913314
Leuk Kwakzor! Wat ga je ermee maken?
in de haak.
  vrijdag 31 maart 2017 @ 21:23:52 #280
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_169913392
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 21:21 schreef trui het volgende:
Leuk Kwakzor! Wat ga je ermee maken?
Een tas voor mezelf denk ik! Ben nog wat aan het twijfelen of ik mochilla ga haken of vierkantjes.
Kwak
  vrijdag 31 maart 2017 @ 21:25:41 #281
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_169913448
Heb je wel eens mochila gehaakt? Succes met de keuze. :)
in de haak.
  zaterdag 1 april 2017 @ 09:12:23 #282
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_169920490
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 maart 2017 21:25 schreef trui het volgende:
Heb je wel eens mochila gehaakt? Succes met de keuze. :)
Ja weleens gedaan maar nooit afgemaakt. Ik vermoed dat het vierkantjes worden. Of entrelac breien!
Kwak
  zaterdag 1 april 2017 @ 10:38:17 #283
413105 MarSuSt
de Haakster
pi_169921351
Kwakz0r, als ik je kan helpen met het mochila haken, hoor ik het wel. Ik heb daar workshops in gegeven.
  Moderator zaterdag 1 april 2017 @ 11:03:45 #284
388664 crew  Dotteke
pi_169921616
Ik kom er echt niet uit
Ik moet 10 lossen tussen 2de 3n derde relief stokje doen met een vast
Dan 3x 6 lossen met en vast vast zetten tussen 2 relief stokjes,
Dan weer 10 losse, dat wordt dan die grote boog( opening, maar die openingen moeten boven elkaar zitten, dit komt dus niet uit.
Wat doe ik fout.
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  dinsdag 4 april 2017 @ 11:07:34 #285
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_169991258
Moet je nou zien (ergens in een facebook groep gespot): een mini sophie's universe project, met naaigaren & een heel dunne haaknaald. Mooi he?

in de haak.
pi_170001497
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 april 2017 11:03 schreef Dotteke het volgende:
Ik kom er echt niet uit
Ik moet 10 lossen tussen 2de 3n derde relief stokje doen met een vast
Dan 3x 6 lossen met en vast vast zetten tussen 2 relief stokjes,
Dan weer 10 losse, dat wordt dan die grote boog( opening, maar die openingen moeten boven elkaar zitten, dit komt dus niet uit.
Wat doe ik fout.
[ afbeelding ]
Ik kan jammer genoeg geen foto's maken, maar als je naar de foto van de russische omslagdoek kijkt, dan zie je grote bogen, (met die 10 stokjes erop) en dan tussen die grote bogen in krijg je een soort hekwerkje, 1e toer, drie kleine boogjes, tweede toer twee kleine boogjes en derde toer nog maar 1 boogje.
Hierboven, dus boven dat soort hekwerkje, moeten de nieuwe grote bogen komen,
Dus wat je nu hebt gehaakt is 1 grote boog voor de zijkant, daar komen straks weer je 10 stokjes in en dan de drie kleine boogjes van het hekwerkje. Nu maak je weer een langere lossenlijn, die dus straks weer de grote boog moet worden.

De grote bogen verspringen ahw boven de hekjes.

Begrijp je het zo een beetje ?
  dinsdag 4 april 2017 @ 18:53:34 #287
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_170001661
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:07 schreef trui het volgende:
Moet je nou zien (ergens in een facebook groep gespot): een mini sophie's universe project, met naaigaren & een heel dunne haaknaald. Mooi he?

[ afbeelding ]
Prachtig O+
Ik heb dat weleens geprobeerd (heb op ali-express naalden besteld) maar ik vond het teveel gepriegel. Maar nu wil ik het toch weer proberen :)
  dinsdag 4 april 2017 @ 19:08:33 #288
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_170002000
Misschien een vergrootglas erbij gebruiken. :) succes, ik vind het ook heel inspirerend, maar zie het mezelf toch niet doen denk ik.
in de haak.
pi_170009918
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 11:07 schreef trui het volgende:
Moet je nou zien (ergens in een facebook groep gespot): een mini sophie's universe project, met naaigaren & een heel dunne haaknaald. Mooi he?

[ afbeelding ]
Holy moly wat een werk! Zulke smalle naalden heb ik wel van iemand gekregen, maar ik durf het niet aan
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  dinsdag 4 april 2017 @ 23:44:46 #290
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170010422
Ik ga al foeteren bij een mini amigurumi onderdeeltje met n haaknaald 2.0 :')

Mijn vlinder vordert gestaag. *O*
  woensdag 5 april 2017 @ 00:11:43 #291
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_170011148
Heu ik geloof dat ik zojuist perongeluk een topicreport heb gedaan ipv de reactie die ik hier wilde typen. Sorry modjes. :@

Maar wat ik dus wilde zeggen is dat ik van de weeromstuit vanavond toch met een dunne naald aan de slag ben gegaan (nou ja, 1,75mm, maar dat is dunner dan ik gewend ben). En van dat heel dunne draad van Durable (haak/borduurkatoen). Twee onderzettertjes gemaakt. Moet ze nog wel even blocken, maar ik denk dat ik er nog een aantal bij ga maken.
in de haak.
  woensdag 5 april 2017 @ 02:07:17 #292
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_170012204
Oooh! Bijzonder prachtige onderzettertjes, trui! O+
  woensdag 5 april 2017 @ 07:30:58 #293
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_170012629
Mooi!
  woensdag 5 april 2017 @ 09:18:53 #294
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_170013433
Dank jullie! Ik heb 't patroon hiervandaan, het is de bovenste. (het diagram is wel van vage kwaliteit).
Ik vind ze in iets dikker garen ook wel erg mooi, maar dan worden ze meteen veel groter. Hopelijk krijg ik de pico´tjes en boogjes met ´t blocken nog wat mooier in vorm.
in de haak.
  woensdag 5 april 2017 @ 09:21:43 #295
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_170013471
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 00:11 schreef trui het volgende:
Heu ik geloof dat ik zojuist perongeluk een topicreport heb gedaan ipv de reactie die ik hier wilde typen. Sorry modjes. :@

Maar wat ik dus wilde zeggen is dat ik van de weeromstuit vanavond toch met een dunne naald aan de slag ben gegaan (nou ja, 1,75mm, maar dat is dunner dan ik gewend ben). En van dat heel dunne draad van Durable (haak/borduurkatoen). Twee onderzettertjes gemaakt. Moet ze nog wel even blocken, maar ik denk dat ik er nog een aantal bij ga maken.
[ afbeelding ]
Zo leuk O+
Ik krijg spontaan zin om te gaan haken :D
Maar teveel wips ;(
  Moderator woensdag 5 april 2017 @ 11:32:39 #296
388664 crew  Dotteke
pi_170015716
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 april 2017 18:47 schreef Verida het volgende:

[..]

Ik kan jammer genoeg geen foto's maken, maar als je naar de foto van de russische omslagdoek kijkt, dan zie je grote bogen, (met die 10 stokjes erop) en dan tussen die grote bogen in krijg je een soort hekwerkje, 1e toer, drie kleine boogjes, tweede toer twee kleine boogjes en derde toer nog maar 1 boogje.
Hierboven, dus boven dat soort hekwerkje, moeten de nieuwe grote bogen komen,
Dus wat je nu hebt gehaakt is 1 grote boog voor de zijkant, daar komen straks weer je 10 stokjes in en dan de drie kleine boogjes van het hekwerkje. Nu maak je weer een langere lossenlijn, die dus straks weer de grote boog moet worden.

De grote bogen verspringen ahw boven de hekjes.

Begrijp je het zo een beetje ?
Ja ik weet het van die hekjes, maar als ik naar het patroon kijk dat ik hier onder plaats zitten die gaten onder elkaar, en dat krijg ik zo dus niet
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
pi_170016367
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 00:11 schreef trui het volgende:
Heu ik geloof dat ik zojuist perongeluk een topicreport heb gedaan ipv de reactie die ik hier wilde typen. Sorry modjes. :@

Maar wat ik dus wilde zeggen is dat ik van de weeromstuit vanavond toch met een dunne naald aan de slag ben gegaan (nou ja, 1,75mm, maar dat is dunner dan ik gewend ben). En van dat heel dunne draad van Durable (haak/borduurkatoen). Twee onderzettertjes gemaakt. Moet ze nog wel even blocken, maar ik denk dat ik er nog een aantal bij ga maken.
[ afbeelding ]
Het effect is echt heel erg gaaf. Hoe groot zijn ze ongeveer?
En blokken is toch gewoon strijken, of heb ik dat verkeerd in mijn hoofd? Nog nooit gedaan :@ (blokken, strijken wel)

quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 11:32 schreef Dotteke het volgende:

[..]

Ja ik weet het van die hekjes, maar als ik naar het patroon kijk dat ik hier onder plaats zitten die gaten onder elkaar, en dat krijg ik zo dus niet
[ afbeelding ]
Die is zo ontzettend gaaf
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
  Moderator woensdag 5 april 2017 @ 12:09:42 #298
388664 crew  Dotteke
pi_170016405
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 12:07 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Het effect is echt heel erg gaaf. Hoe groot zijn ze ongeveer?
En blokken is toch gewoon strijken, of heb ik dat verkeerd in mijn hoofd? Nog nooit gedaan :@ (blokken, strijken wel)

[..]

Die is zo ontzettend gaaf
Ja vond ik ook Maar kom er niet uit ondanks dat Sabina het voor mij vertaald heeft.
Ben nu even met een andere bezig en ga daarna nog een poging wagen
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
  woensdag 5 april 2017 @ 13:55:15 #299
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_170018417
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 12:07 schreef ChildoftheStars het volgende:
Het effect is echt heel erg gaaf. Hoe groot zijn ze ongeveer?
En blokken is toch gewoon strijken, of heb ik dat verkeerd in mijn hoofd? Nog nooit gedaan :@ (blokken, strijken wel)
9 x 9 cm zijn ze nu.

Blocken is zeker niet hetzelfde als strijken. Je hebt verschillende manieren van blocken, ik kies meestal voor de nat-opspannen-versie (en dan gewoon wachten toe 't droog is).
Er bestaat ook zoiets als stoom-blocken, en dat is droog opspannen, en dan met een stoomstrijkijzer er vlak boven hangen en er stoom op loslaten (maar dus niet aanraken met het strijkijzer).
in de haak.
pi_170018444
quote:
0s.gif Op woensdag 5 april 2017 13:55 schreef trui het volgende:

[..]

9 x 9 cm zijn ze nu.

Blocken is zeker niet hetzelfde als strijken. Je hebt verschillende manieren van blocken, ik kies meestal voor de nat-opspannen-versie (en dan gewoon wachten toe 't droog is).
Er bestaat ook zoiets als stoom-blocken, en dat is droog opspannen, en dan met een stoomstrijkijzer er vlak boven hangen en er stoom op loslaten (maar dus niet aanraken met het strijkijzer).
Dank je wel Trui! Dat is inderdaad een behoorlijk verschil. Doe je dat spannen gewoon met spelden op een strijkplank oid?

Dat is echt heel klein voor zulk gedetailleerd werk! Gaaf :)
We cannot solve our problems with the same thinking we used when we created them
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')