Hij bedoelt dat bij beide auto's de motoren onderhouds-intensief en kostbaar zijn, dat het specifiek andere punten zijn is niet heel boeiend.quote:Op maandag 30 januari 2017 18:30 schreef x3ro het volgende:
[..]
Het zijn stuk voor stuk punten die niet specifiek een RS4 B5 isue zijn, maar dat van de M5 E60(verbruik daargelaten) dus waar heb je het over?
quote:Op zondag 29 januari 2017 15:31 schreef nogeenoudebekende het volgende:
[..]
Denk zelf dat wanneer hij niet zo spuuglelijk rood was hij allang verkocht zou zijn.
Dat ding zal echt wel een keer worden gestart om alles in beweging te houden. Zo'n auto die verwarmd in een showroom staat vergaat niet zo gauw hoor. Zijn ook allerlei middeltjes om rubbers vooral in goede staat te behouden.quote:Op zondag 29 januari 2017 17:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ja en de pakkingen, rubbers etc in en om de motor?
Kan prima uitgedroogd zijn ondertussen, zie je niet van buiten.
Hoe zit het met de aanslag in de cilinders? Even met de hoon erdoor en je kijkt al tegen een complete motorrevisie aan. Dat ding is leuk om te laten staan, anders komt er alleen maar ellende van.
Voor ¤ 99.000 kan je inderdaad heel veel kopen, maar de B5 RS4 is gewoon een cult-car. Die heeft straks de status als dat nu de RS2 heeft. Vindt maar eens een betaalbare RS2.quote:Op maandag 30 januari 2017 11:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je kan voor dat geld ook een hagelnieuwe kopen. Het blijft een oude auto, en de kleur is mwah.
En een Km-stand van 61.000, al is dat mischien stiekem ook niet meer. :>quote:Op maandag 30 januari 2017 13:59 schreef kaasplankje het volgende:
Leitner heeft een E61 die kost de helft en 127pk extra.
http://autoleitner.nl/nl/index/aanbod/1483972619
Had daar alleen weer liever een camel interieur ingezien.
Dat valt best mee. Mijn auto heeft een km-stand van 360.000 inmiddels en rijdt een M5 E39 eruit. Een S4 met 400PK ook. Onderhoudskosten heeft iedere auto. Het grotste nadeel aan de mijnes is dat de 16 jarige leeftijd een grote rol speelt.quote:Op maandag 30 januari 2017 16:51 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Niet veel anders dan een RS4 dus.
Volgende week nieuwe remmen (voor / achter), schijven zo groot als een 14 velgen. Tegelijkertijd 2x 3.5 inch downpipes op maat lassen en er een complete 3.5inch HMS uitlaat eronder plaatsen.quote:Op maandag 30 januari 2017 17:44 schreef BoneThugss het volgende:
Trouwens respect voor TS dat hij zo'n auto rijdend houdt.
Ik snap dat je er van baalt, maar zo raar is dat niet. Er ligt een hoop troep op de weg .quote:Op woensdag 1 februari 2017 12:55 schreef Jism het volgende:
Baal er zo van dat met 1.5 uur poetsen, dat ding weer supersmerig is na een kleine 150km. Gaat nergens meer over.
Ah, jij hebt hetzelfde poetsbeleid als ik. Waar vuil zit, zit geen pekelquote:Op woensdag 1 februari 2017 13:30 schreef fathank het volgende:
Daarom poets ik niet. Vuil is een extra beschermlaag voor de lak
Of gewoon nietquote:Op zondag 5 februari 2017 11:25 schreef lipje het volgende:
Willen jullie dit kinderachtige gepraat in een ander topic voortzetten?
Niets. Maar daar ging het niet overquote:Op zondag 5 februari 2017 11:43 schreef Geralt het volgende:
Wat is er kinderachtig aan praten over de pekel van je auto afwassen?
Mijn pa zij altijd waar die olie lekt roesttie nietquote:Op woensdag 1 februari 2017 13:30 schreef fathank het volgende:
Daarom poets ik niet. Vuil is een extra beschermlaag voor de lak
Gewoon doorverkopen aan tokkies toch lekker hard en vlammend.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 08:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Waarom neem je dat risico dan? Lijkt me voor de verkoop ook niet per se bevorderend?
Dat geluidquote:Op dinsdag 21 februari 2017 00:31 schreef Jism het volgende:
Deze week gaan we de flensen opmeten vanaf turbo's, dit om zo een op maat gemaakte downpipe (2x 3.5 inch) te kunnen maken. Als dat gelukt is dan gaat de uitlaat (HMS 3.5 inch) eronder met 2 eindstukjes. Ik maak me wel een klein beetje zorgen opdat dat 3.5 inch niet teveel kabaal gaat maken.
Dit is een willekeurige video van een andere duitsert met ook een 3.5inch uitlaat, maar het klinkt allemaal best hard.
Ook loop ik het risico dat er een gigantische dreun vanaf een bepaald toerental mischien zal komen, dat merk je vooral tussen de 80 en 120kmph. Nu is het nog lekker rustig eerlijk gezegd.
De verkoop boeit me eerlijk gezegd ook niet meer.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 08:21 schreef Piet__Piraat het volgende:
Waarom neem je dat risico dan? Lijkt me voor de verkoop ook niet per se bevorderend?
Jup. Bij dealers in duitsland is de kans dat je een boekje over de eerste RS2/RS4 kunt vinden aanzienlijk. Ze zijn er best trots op.quote:Op dinsdag 21 februari 2017 11:41 schreef PluggieOD het volgende:
[..]
Mijn pa zij altijd waar die olie lekt roesttie niet
Mooie RS4, mooie techniek.
Doneer 'm voor een 200kmph crashtest.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 13:43 schreef raspberryPi het volgende:
Vandaag haat ik mn Audi en wil hem het liefst in de fik steken. Kutauto!
Nee, zo erg is het nog niet. Door die storm gister is er wat blad in gewaaid waardoor de afvoer verstopt raakte, en met wassen is ie vol water gelopen, gevolg accu stuk. Mocht hem niet bij de carwash laten staan dus moest ie op zon auto ambulance naar de garage gebracht worden. En dat terwijl ik vorige week ook al een dure reparatie heb moeten betalen.Echt zo balen dit.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 13:44 schreef Jism het volgende:
[..]
Doneer 'm voor een 200kmph crashtest.
Ja thnx voor de tip, die man heeft hem ontstopt, nieuwe accu zit er in, en mn schatje rijd weer.quote:Op vrijdag 24 februari 2017 14:27 schreef Jism het volgende:
Zet dat ding ergens op een parkeerplaats, noteer type accu en hoeveel AH, rij met iemand naar de kwikfit, koop een accu, vervang 'm on the spot en klaar.
Dat reinigen van afvoergootjes moet je wel eens in de zoveel tijd doen. Je hebt zowel voor (onder de kap) als achter (bij reservewiel) afvoertjes gaande.
Kan geen kwaad die eens in de zoveel tijd te reinigen. Als je een dakraam (electrisch) hebt, heb je ook daar afvoerslangetjes. Die kan je het beste 'zachtjes' doorspuiten eens in het jaar.
Van leitner is ook al verkocht, waar ook wel echt in nieuwstaat.quote:Op zaterdag 28 januari 2017 14:12 schreef Jism het volgende:
[..]
De enige uitvoeringen die veel geld opleveren zijn het liefst op nederlands kenteken en het liefst een zo laag mogelijke stand. Leitner heeft er eentje staan en kan daar ¤ 99.000 voor vragen ja. Moet je eens kijken hoe gaaf dat ding eruit ziet.
Maar zo'n auto is dan ook gedoemd om de rest van z'n tijd in een showroom te blijven staan. Auto's zijn gebruiksvoorwerpen en moet je hoe dan ook mee rijden. Er 70k mee rijden zegt dat de betrouwbaarheid in ieder geval goed zit, ook na 300.000 km.
Hier en daar een tegenslagje ( :> ) maar motorisch ideaal. V6 met 2 turbo's, sloot koppel en je kunt er uren in cruisen. Teminste, dat is mijn beleving.
Die auto verdwijnt in de showroom, en komt daar nooit meer uit. Als je 99k neerlegt voor een RS4 B5 in zo'n toestand, is een meter rijden al ¤ 500 in mindering.quote:Op zaterdag 4 maart 2017 19:18 schreef akaQ het volgende:
[..]
Van leitner is ook al verkocht, waar ook wel echt in nieuwstaat.
200 euro per stuk? Wat is de hoogte dan? Goede Goodyears koop je in 255/35/18 voor 140 euro per stuk. Al moet jij mogelijk Pilot Sports hebben met dat vermogen?quote:Op zaterdag 11 maart 2017 17:41 schreef Jism het volgende:
Qua bandenmaat ook een flinke kluif: 255 / 18 / Y index. Die komen zowat voor ¤ 200 per stuk. Nu zitten er nog winterbanden op (1 seizoen gebruikt) maar die gaan er vanzelfsprekend weer vanaf.
Michelin PS hikken al tegen de 200 aan, dus als hij zoiets of een set PSS's als zomerset heeft ben je wel om en nabij de 800 kwijt voor een set.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 07:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
200 euro per stuk? Wat is de hoogte dan? Goede Goodyears koop je in 255/35/18 voor 140 euro per stuk. Al moet jij mogelijk Pilot Sports hebben met dat vermogen?
dubbelquote:Op dinsdag 28 maart 2017 14:40 schreef Jism het volgende:
Klopt. En vergeet niet dat het _moet_ gaan om Y index banden (300kmph) omdat de auto een V-max heeft van 310kmph.
Je bent zo 800 euro kwijt, en je doet er nagenoeg 20k mee. Voor slijt altijd wat sneller dan achter, komt omdat de motor zo ver voorin de neus ook ligt.
quote:Op dinsdag 28 maart 2017 16:42 schreef BoneThugss het volgende:
[..]
Blijft een gruwelijke auto. 800 euro voor 4 bandjes.
Trouwens, je wou hem toch verkopen of niet?
Nee.quote:Op dinsdag 28 maart 2017 16:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Zo'n Y-codering is redelijk standaard op die bandenmaat toch? Ik heb er echt nog nooit een setje banden niet om besteld (omdat ze dus standaard zo hoog zitten).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |