Ik denk dat Dennis en greavy ruim van te voren wel een brief van het cbr krijgen dat ze nu es wat punten moeten gaan halen voor hun code95 bijvoorbeeld.quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En anders maar wel.
Maar dat dan half december "ineens blijkt" dat het gros van het personeel 2 weken later niet meer mag rijden, ik bedoel, hoe incompetent kun je eigenlijk zijn als vervoerder?
Dat is meer een makke van het rijbewijs systeem...quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:10 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Klaar gelul inderdaad. Als je een rijbewijs haalt mag je gewoon meteen met drieduizend verschillende soorten maten en types auto's de weg op. En die verschillen echt wel wat meer dan 10 verschillende treinen hoor.
Is het niet gewoon de verantwoordelijkheid van het personeel zelf? Ik zou in September toch wel aan de deur gaan rammelen om zo'n cursus te doen.quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:26 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
En anders maar wel.
Maar dat dan half december "ineens blijkt" dat het gros van het personeel 2 weken later niet meer mag rijden, ik bedoel, hoe incompetent kun je eigenlijk zijn als vervoerder?
Dan gaan ze alleen maar naar cursusquote:Op vrijdag 16 december 2016 07:39 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Is het niet gewoon de verantwoordelijkheid van het personeel zelf? Ik zou in September toch wel aan de deur gaan rammelen om zo'n cursus te doen.
per persoon misschien wel. Maar het is natuurlijk wel de verantwoordelijkheid van de vervoerder om op elk moment een voldoende hoeveelheid gecertificeerde medewerkers in dienst te hebben.quote:Op vrijdag 16 december 2016 07:39 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Is het niet gewoon de verantwoordelijkheid van het personeel zelf? Ik zou in September toch wel aan de deur gaan rammelen om zo'n cursus te doen.
gelukkig niet alle machinisten gaan elk jaar een keer naar een 2 daagse herinstructie waar ook handboek en regelgeving wijzigingen besproken worden aan de hand van simulatorritjes. een deel van deze 2 daagse herinstructie bestaat uit een stuk praktijk buiten op het materieel (dit jaar de DDZ en SLT) zo kom je dus vanzelf aan de verplichte herinstructie omdat het 3 jaar geldig is. DD-AR zit echter niet in roulatie opgenomenquote:Op vrijdag 16 december 2016 07:39 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Is het niet gewoon de verantwoordelijkheid van het personeel zelf?
Heu, die van mij is dus nog geldig tot eind 2017. Gisterenavond nog een slagje met dat spul gemaakt, vanaf januari alleen maar dat spul rijden omdat er anders niet genoeg machinisten zijn?quote:Op vrijdag 16 december 2016 10:03 schreef Salatrel het volgende:
[..]
gelukkig niet alle machinisten gaan elk jaar een keer naar een 2 daagse herinstructie waar ook handboek en regelgeving wijzigingen besproken worden aan de hand van simulatorritjes. een deel van deze 2 daagse herinstructie bestaat uit een stuk praktijk buiten op het materieel (dit jaar de DDZ en SLT) zo kom je dus vanzelf aan de verplichte herinstructie omdat het 3 jaar geldig is. DD-AR zit echter niet in roulatie opgenomen
van mij nog 2018. Ik gisteren ook nog slagje Baarn gedaan. Was 2e keer dat ik met dat spul gereden heb sinds ik de mat module heb gedaan ik kom nu gelukkig wel wat vaker in het inzet gebied want ik vind het wel leuk rijden (alles beter dan sgm)quote:Op vrijdag 16 december 2016 11:05 schreef MTL het volgende:
[..]
Heu, die van mij is dus nog geldig tot eind 2017. Gisterenavond nog een slagje met dat spul gemaakt, vanaf januari alleen maar dat spul rijden omdat er anders niet genoeg machinisten zijn?
SGM niet leuk vindenquote:Op vrijdag 16 december 2016 11:14 schreef Salatrel het volgende:
[..]
van mij nog 2018. Ik gisteren ook nog slagje Baarn gedaan. Was 2e keer dat ik met dat spul gereden heb sinds ik de mat module heb gedaan ik kom nu gelukkig wel wat vaker in het inzet gebied want ik vind het wel leuk rijden (alles beter dan sgm)
Het is wel de bedoeling, er is in het ontwerp rekening mee gehouden, maar nog steeds onzeker doordat de eigenaar van Hoog Catharijne dwars ligt: ze vrezen voor inkomstenderving als treinreizigers een alternatieve route naar de binnenstad krijgen..quote:Op vrijdag 16 december 2016 11:02 schreef MTL het volgende:
Is het wel de bedoeling dat die er nog komen of is zelfs dat onzeker?
DM'90 rijdt nog rond! Daar zit ook geen airco in. En iedereen die zegt van wel; ik bedoel niet iets dat lucht rondpompt, het creëert in de zomer niet eens de illusie van koeling.quote:Op vrijdag 16 december 2016 11:23 schreef MTL het volgende:
Oh, gaan we treinen bashen?
Jammer dat Mat'64 er al uit is, anders had ik die wel op de korrel genomen (zat niet eens airco in ).
ja dat is de reizigersruimte SGMm heeft in de cabine ook gewoon airco hoorquote:Op vrijdag 16 december 2016 11:25 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
DM'90 rijdt nog rond! Daar zit ook geen airco in. En iedereen die zegt van wel; ik bedoel niet iets dat lucht rondpompt, het creëert in de zomer niet eens de illusie van koeling.
Respecteer je ouderen (en dus ook mat 64)quote:Op vrijdag 16 december 2016 11:23 schreef MTL het volgende:
Oh, gaan we treinen bashen?
Jammer dat Mat'64 er al uit is, anders had ik die wel op de korrel genomen (zat niet eens airco in ).
Nah, ik ben meer van de nieuwe generatie (Sprinter Nieuwe Generatie en Intercity Nieuwe Generatie)quote:Op vrijdag 16 december 2016 11:28 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Respecteer je ouderen (en dus ook mat 64)
Er zit een verschil tussen "als" en "wanneer"...quote:Op vrijdag 16 december 2016 11:02 schreef MTL het volgende:
Is het wel de bedoeling dat die er nog komen of is zelfs dat onzeker?
Ik zag al iemand driftig heen en weer springen, was jij dus. Nu weer aan de borrel?quote:Op vrijdag 16 december 2016 10:40 schreef Goverman het volgende:
Goedemorgen allen!
Zojuist is de Moreelse Brug bij Utrecht CS geopend! Ik was daarbij aanwezig. Vanaf de Rabobank-zijde liepen we na een paar korte toespraakjes naar het midden van de brug, waarna een aantal leerlingen van een basisschool de openingszin (Moreelsebrug open) in elkaar puzzelden met de wethouder en het hoofd van de uitvoering.
Terwijl de wethouder stond te speechen op het midden van de brug (recht boven de sporen), reed er een goederentrein met ongeveer 70 km/u door het station heen. Die hoor je dus bijna niet, gelukkig maar...
De brug biedt een mooi uitzicht op het emplacement, stationsgebouw en wordt door sommige ProRailers al als hun nieuwe hangplek aangeduid ("vooral voor oud-ProRailers"). Voor de treinfotografen dus een mooie nieuwe spottersplek .
Aan het einde van de openingsbijeenkomst werden we al ongeveer van de sokken gereden door de nodige fietsers die de brug gebruiken. Dat gaat dus goed!
En die trappen naar de perrons? Tja, we zullen zien wanneer die er gaan komen...
Als de veiligheid op de huidige stijgpunten in het geding komt gaan ze komen, kwestie van tijd dusquote:Op vrijdag 16 december 2016 11:02 schreef MTL het volgende:
Is het wel de bedoeling dat die er nog komen of is zelfs dat onzeker?
Achso, dat is wel kneuzig.quote:Op vrijdag 16 december 2016 10:03 schreef Salatrel het volgende:
[..]
gelukkig niet alle machinisten gaan elk jaar een keer naar een 2 daagse herinstructie waar ook handboek en regelgeving wijzigingen besproken worden aan de hand van simulatorritjes. een deel van deze 2 daagse herinstructie bestaat uit een stuk praktijk buiten op het materieel (dit jaar de DDZ en SLT) zo kom je dus vanzelf aan de verplichte herinstructie omdat het 3 jaar geldig is. DD-AR zit echter niet in roulatie opgenomen
quote:DSB says it will not be possible to obtain suitable replacement diesel trains for use in the period until 2024 and the IC4s will therefore remain in service under a “minimal deployment plan.”
Oftewel, ze trappen die rotzooi er liever gisteren dan vandaag nog uit, maar omdat de elektrificatie pas in 2024 klaar is, moeten ze het er tot die tijd helaas mee doenquote:Despite the increased focus on reliability, DSB warns that there could still be “many faults that result in delays,”
En dan te bedenken dat ze 82 IC4's hebben (nummer 83 staat nog ergens in Libië ) en ook nog eens 23 IC2's...quote:DSB estimates that with a “focussed effort” it can increase the number of trains in service daily from 30-32 sets to around 40 trains. This will be achieved by expanding workshop capacity by 30% with an increased number of maintenance staff on hand. The total number of trains available for passenger operation will be increased to 77.
Gaat vandaag het land weer uitquote:Op vrijdag 16 december 2016 15:45 schreef Salatrel het volgende:
Eurostar staan in leiden frontseintjes richting den haag
Godverde stervende hoeren pleuris aidslijeritis man. Moet je een kwart seconde uit je doppen kijken en 5 meter naar de andere kant lopen. DAAR heeft natuurlijk niemand om gevraagd Corrupte tiefesbende rabobank alles.quote:Op vrijdag 16 december 2016 15:40 schreef HeelVeelvragen het volgende:
Pff wat een teringzooi is heerlen geworden.
Bij het achterste perron stopte eerder de ic aan de linkerkant en de veolia trein aan de rechterkant van het perron.
Met de invoering van de nieuwe dienstregeling stoppen de ic en de stoptrein heerlen-sittard links en de arriva trein rechts.
Terwijl de paaltjes wel goed staan, ns paaltjes links, arriva paaltjes rechts.
Mooie trein! Vijf reetenquote:Op vrijdag 16 december 2016 16:56 schreef James1988 het volgende:
Alstom heeft een jaarovezicht geüpload naar YouTube, daarin zag ik dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heeft wel wat weg van de Coradia Liner.
Dus er gaan 40 dagelijks rijden en 37 zijn er dan in onderhoud. En de rest? Die staat wortel te schietenquote:Op vrijdag 16 december 2016 15:26 schreef James1988 het volgende:
[..]
En dan te bedenken dat ze 82 IC4's hebben (nummer 83 staat nog ergens in Libië ) en ook nog eens 23 IC2's...
Op de een of andere manier vind ik dit op Britse treinen lijken. Die zijn soms ook mooi van lelijkheid.quote:Op vrijdag 16 december 2016 16:56 schreef James1988 het volgende:
Alstom heeft een jaarovezicht geüpload naar YouTube, daarin zag ik dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heeft wel wat weg van de Coradia Liner.
Renders zijn van het aanbod van Alstom aan NS. Over het definitieve design wordt nog gekeuveld.quote:Op vrijdag 16 december 2016 16:56 schreef James1988 het volgende:
Alstom heeft een jaarovezicht geüpload naar YouTube, daarin zag ik dit:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heeft wel wat weg van de Coradia Liner.
Hoezo dan?quote:Op vrijdag 16 december 2016 17:12 schreef Jappie111 het volgende:
Nieuwe dienstregeling goedgekeurd!! Traject Hilversum-Utrecht is zeker dubbel zo comfortabel geworden!!
Primaasquote:Op vrijdag 16 december 2016 18:18 schreef ReisT het volgende:
DDZ in plaats van SLT tussen Utrecht en Almere.
Ja is echt een vooruitgang, net als die gedwongen stap om Overvecht over te slaan en direct naar Sportpark te rijdenquote:
Tot september. Dan wordt het vervangen door de FLIRT.quote:Op vrijdag 16 december 2016 18:18 schreef James1988 het volgende:
Breda - Tilburg - Den Bosch is ook integraal DDZ tegenwoordig
Beter dan SLT. Tegen september zal die chemische 'nieuw geur' ook wel verdwenen zijnquote:Op vrijdag 16 december 2016 18:40 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Tot september. Dan wordt het vervangen door de FLIRT.
quote:Op vrijdag 16 december 2016 19:03 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Beter dan SLT. Tegen september zal die chemische 'nieuw geur' ook wel verdwenen zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |