Vanaf nu is een rekbaar begrip. Het is altijd al zo geweest tijdens het proefbedrijf en is nu nog steeds zolang niet alle treinen een softwareupdate hebben ontvangenquote:Op donderdag 15 december 2016 18:38 schreef Peterselieman het volgende:
Bij de FLIRT van NS mag vanaf nu bij het opschakelen maar 60% tractie gegeven worden. De trein accelereert zeer snel en men is bang dat bij overwegen na stations anders de ontruimingstijden van overwegen niet gehaald wordt.
Tenminste dat is wat ik er van begrijp op Somda
http://www.somda.nl/forum(...)FLIRT3-treinstellen/
Wi-Fi is zo goed als het netwerk waar het op aangesloten is NS Wi-Fi gaat volgens mij nog steeds via T-Mobilequote:Op donderdag 15 december 2016 20:59 schreef derLudolf het volgende:
Wifi in de trein is nog steeds een mislukking. Terwijl er wel Stadlers rijden met prima wifi.
Dan maar weer op 3G, net aan een nieuw abonnement begonnen vandaag.
Oja, materiaalbekendheid verlies je ook directquote:Op donderdag 15 december 2016 21:10 schreef Salatrel het volgende:
Kan trouwens nog leuk worden per 1-1... Toen DD-AR opnieuw in dienst kwam kregen alle machinisten die nog geldige matbekendheid hadden voor 1700 & DDZ automagisch ook DD-AR.
Op een aantal trajecten waar Flirt moet gaan rijden kom je nu nog DD-AR tegen. Van de groep die het toentertijd automatisch weer verkregen heeft verloopt de matbekendheid echter per 31-12-2016. Alleen de machinisten die sindsdien de mat module gevolgd hebben en dus een einddatum in 2017, 2018 of 2019 hebben mogen dus per 1-1 ermee rijden tenzij ze voor die rest nog wat gaan regelen
elke 3 jaar herinstructie. Als het verlopen is en je gaat rijden en krijgt controle ben je gewoon de sjaak zelfde met wegbekendheid.quote:Op donderdag 15 december 2016 21:14 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oja, materiaalbekendheid verlies je ook direct
Als het goed is gaat per 28 december er FLIRT rijden tussen Arnhem-Den Bosch-Deurne. Dat scheelt dan al behoorlijkquote:Op donderdag 15 december 2016 21:10 schreef Salatrel het volgende:
Kan trouwens nog leuk worden per 1-1... Toen DD-AR opnieuw in dienst kwam kregen alle machinisten die nog geldige matbekendheid hadden voor 1700 & DDZ automagisch ook DD-AR.
Op een aantal trajecten waar Flirt moet gaan rijden kom je nu nog DD-AR tegen. Van de groep die het toentertijd automatisch weer verkregen heeft verloopt de matbekendheid echter per 31-12-2016. Alleen de machinisten die sindsdien de mat module gevolgd hebben en dus een einddatum in 2017, 2018 of 2019 hebben mogen dus per 1-1 ermee rijden tenzij ze voor die rest nog wat gaan regelen
Als idd en dan nog zal DD-AR neem ik aan elders nog ingezet gaan worden maar een hele grote groep machinisten zal, als er niet snel maatregelen genomen worden, treinen moeten laten staan over 2 weken.quote:Op donderdag 15 december 2016 21:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Als het goed is gaat per 28 december er FLIRT rijden tussen Arnhem-Den Bosch-Deurne. Dat scheelt dan al behoorlijk
De hele omroep klinkt brak...quote:Op donderdag 15 december 2016 20:59 schreef derLudolf het volgende:
Oosterbeek door de omroep klinkt als Oysterbek
klinkt als die windhoos voorleeshulpkudt !!!quote:Op donderdag 15 december 2016 21:29 schreef dennistd het volgende:
[..]
De hele omroep klinkt brak...
Twee omroepberichten van afgelopen zondag: https://soundcloud.com/dennistd/ns-flirt
Wegbekendheid snap ik nog wel, dat kan regelmatig veranderen. Maar de bekendheid met materieel, dat verleer je toch niet zomaar.quote:Op donderdag 15 december 2016 21:16 schreef Salatrel het volgende:
[..]
elke 3 jaar herinstructie. Als het verlopen is en je gaat rijden en krijgt controle ben je gewoon de sjaak zelfde met wegbekendheid.
rijden met het spul is nou juist wat niet aan bod komt tijdens (her)instructie. Focus ligt meer op procedures die niet dagelijks voorkomen. Aarden, (nood)gereed maken, afsluiten van deuren/remmen enzovoortquote:Op donderdag 15 december 2016 22:25 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wegbekendheid snap ik nog wel, dat kan regelmatig veranderen. Maar de bekendheid met materieel, dat verleer je toch niet zomaar.
Die mensen rijden er nu nog elke dag mee en 1-1 zijn ze niet meer vertrouwd met dat spul?
Oh ik dacht dat het meer een kort rijles wasquote:Op donderdag 15 december 2016 22:39 schreef Salatrel het volgende:
[..]
rijden met het spul is nou juist wat niet aan bod komt tijdens (her)instructie. Focus ligt meer op procedures die niet dagelijks voorkomen. Aarden, (nood)gereed maken, afsluiten van deuren/remmen enzovoort
Klaar gelul inderdaad. Als je een rijbewijs haalt mag je gewoon meteen met drieduizend verschillende soorten maten en types auto's de weg op. En die verschillen echt wel wat meer dan 10 verschillende treinen hoor.quote:Op donderdag 15 december 2016 22:25 schreef derLudolf het volgende:
Die mensen rijden er nu nog elke dag mee en 1-1 zijn ze niet meer vertrouwd met dat spul?
Verwissel je elke dag olie, of een band? Nee. Niet eens ééns per jaar. Je leert het één keer en je kunt het. Doe niet alsof het iets verschrikkelijk moeilijks is.quote:Op donderdag 15 december 2016 22:37 schreef Maegrim het volgende:
sluit je ook elke dag stroomafnemers, magneetremmen en draaistellen af?
Banden twee keer per jaar, olie zou ik ook minstens eens per jaar doenquote:Op vrijdag 16 december 2016 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Verwissel je elke dag olie, of een band? Nee. Niet eens ééns per jaar. Je leert het één keer en je kunt het. Doe niet alsof het iets verschrikkelijk moeilijks is.
Dan nog.quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Banden twee keer per jaar, olie zou ik ook minstens eens per jaar doen
ja, dat is vast iets waar je op een rangeerterrein misschien wel een kwartiertje mee bezig bent. Und?quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:15 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Banden twee keer per jaar, olie zou ik ook minstens eens per jaar doen
Maar een draaistel afsluiten (wat houdt dat precies in, ik vind het klinken als iets wat Nedtrain doet) klinkt niet als iets wat je doet terwijl je met 140 over de Veluwe raast: oftewel er is denk ik wel even tijd om logisch na te denken hoe het ook alweer zat
Personeel opgeleid houden naar de eisen die al duizend jaar bekend zijn kunnen ze ook al niet? Echt, wat kunnen ze WEL daar?quote:Op donderdag 15 december 2016 21:10 schreef Salatrel het volgende:
Kan trouwens nog leuk worden per 1-1... Toen DD-AR opnieuw in dienst kwam kregen alle machinisten die nog geldige matbekendheid hadden voor 1700 & DDZ automagisch ook DD-AR.
Op een aantal trajecten waar Flirt moet gaan rijden kom je nu nog DD-AR tegen. Van de groep die het toentertijd automatisch weer verkregen heeft verloopt de matbekendheid echter per 31-12-2016. Alleen de machinisten die sindsdien de mat module gevolgd hebben en dus een einddatum in 2017, 2018 of 2019 hebben mogen dus per 1-1 ermee rijden tenzij ze voor die rest nog wat gaan regelen
En anders maar wel.quote:Op vrijdag 16 december 2016 00:24 schreef James1988 het volgende:
Een opfriscursusje van tijd tot tijd kan geen kwaad, maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n harde houdbaarheidsdatum nou echt nodig is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |