abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 20:59:59 #26
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167353550
Oosterbeek door de omroep klinkt als Oysterbek
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 15 december 2016 @ 21:01:28 #27
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167353620
Geen park? :+
pi_167353629
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2016 18:38 schreef Peterselieman het volgende:
Bij de FLIRT van NS mag vanaf nu bij het opschakelen maar 60% tractie gegeven worden. De trein accelereert zeer snel en men is bang dat bij overwegen na stations anders de ontruimingstijden van overwegen niet gehaald wordt.

Tenminste dat is wat ik er van begrijp op Somda

http://www.somda.nl/forum(...)FLIRT3-treinstellen/
Vanaf nu is een rekbaar begrip. Het is altijd al zo geweest tijdens het proefbedrijf en is nu nog steeds zolang niet alle treinen een softwareupdate hebben ontvangen :P
pi_167353707
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2016 20:59 schreef derLudolf het volgende:
Wifi in de trein is nog steeds een mislukking. Terwijl er wel Stadlers rijden met prima wifi.

Dan maar weer op 3G, net aan een nieuw abonnement begonnen vandaag.
Wi-Fi is zo goed als het netwerk waar het op aangesloten is :D NS Wi-Fi gaat volgens mij nog steeds via T-Mobile :')
pi_167354051
Kan trouwens nog leuk worden per 1-1... Toen DD-AR opnieuw in dienst kwam kregen alle machinisten die nog geldige matbekendheid hadden voor 1700 & DDZ automagisch ook DD-AR.

Op een aantal trajecten waar Flirt moet gaan rijden kom je nu nog DD-AR tegen. Van de groep die het toentertijd automatisch weer verkregen heeft verloopt de matbekendheid echter per 31-12-2016. Alleen de machinisten die sindsdien de mat module gevolgd hebben en dus een einddatum in 2017, 2018 of 2019 hebben mogen dus per 1-1 ermee rijden tenzij ze voor die rest nog wat gaan regelen :')
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 21:14:05 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167354227
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:10 schreef Salatrel het volgende:
Kan trouwens nog leuk worden per 1-1... Toen DD-AR opnieuw in dienst kwam kregen alle machinisten die nog geldige matbekendheid hadden voor 1700 & DDZ automagisch ook DD-AR.

Op een aantal trajecten waar Flirt moet gaan rijden kom je nu nog DD-AR tegen. Van de groep die het toentertijd automatisch weer verkregen heeft verloopt de matbekendheid echter per 31-12-2016. Alleen de machinisten die sindsdien de mat module gevolgd hebben en dus een einddatum in 2017, 2018 of 2019 hebben mogen dus per 1-1 ermee rijden tenzij ze voor die rest nog wat gaan regelen :')
Oja, materiaalbekendheid verlies je ook direct 8)7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167354359
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oja, materiaalbekendheid verlies je ook direct 8)7
elke 3 jaar herinstructie. Als het verlopen is en je gaat rijden en krijgt controle ben je gewoon de sjaak zelfde met wegbekendheid.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 december 2016 @ 21:21:38 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167354553
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:10 schreef Salatrel het volgende:
Kan trouwens nog leuk worden per 1-1... Toen DD-AR opnieuw in dienst kwam kregen alle machinisten die nog geldige matbekendheid hadden voor 1700 & DDZ automagisch ook DD-AR.

Op een aantal trajecten waar Flirt moet gaan rijden kom je nu nog DD-AR tegen. Van de groep die het toentertijd automatisch weer verkregen heeft verloopt de matbekendheid echter per 31-12-2016. Alleen de machinisten die sindsdien de mat module gevolgd hebben en dus een einddatum in 2017, 2018 of 2019 hebben mogen dus per 1-1 ermee rijden tenzij ze voor die rest nog wat gaan regelen :')
Als het goed is gaat per 28 december er FLIRT rijden tussen Arnhem-Den Bosch-Deurne. Dat scheelt dan al behoorlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_167354864
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als het goed is gaat per 28 december er FLIRT rijden tussen Arnhem-Den Bosch-Deurne. Dat scheelt dan al behoorlijk
Als idd en dan nog zal DD-AR neem ik aan elders nog ingezet gaan worden maar een hele grote groep machinisten zal, als er niet snel maatregelen genomen worden, treinen moeten laten staan over 2 weken.
  Redactie Sport donderdag 15 december 2016 @ 21:29:58 #35
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_167354923
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 20:59 schreef derLudolf het volgende:
Oosterbeek door de omroep klinkt als Oysterbek
De hele omroep klinkt brak...
Twee omroepberichten van afgelopen zondag: https://soundcloud.com/dennistd/ns-flirt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_167355019
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:29 schreef dennistd het volgende:

[..]

De hele omroep klinkt brak...
Twee omroepberichten van afgelopen zondag: https://soundcloud.com/dennistd/ns-flirt
klinkt als die windhoos voorleeshulpkudt :')!!!
pi_167355362
Een van de eerste foto's van de Alstom Coradia's die in Frankrijk Intercités gaan rijden



Via
  donderdag 15 december 2016 @ 21:52:39 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167355731
Mooie dingen ^O^
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 22:25:34 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167356956
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:16 schreef Salatrel het volgende:

[..]

elke 3 jaar herinstructie. Als het verlopen is en je gaat rijden en krijgt controle ben je gewoon de sjaak zelfde met wegbekendheid.
Wegbekendheid snap ik nog wel, dat kan regelmatig veranderen. Maar de bekendheid met materieel, dat verleer je toch niet zomaar.

Die mensen rijden er nu nog elke dag mee en 1-1 zijn ze niet meer vertrouwd met dat spul?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167357445
sluit je ook elke dag stroomafnemers, magneetremmen en draaistellen af?
pi_167357548
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 22:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wegbekendheid snap ik nog wel, dat kan regelmatig veranderen. Maar de bekendheid met materieel, dat verleer je toch niet zomaar.

Die mensen rijden er nu nog elke dag mee en 1-1 zijn ze niet meer vertrouwd met dat spul?
rijden met het spul is nou juist wat niet aan bod komt tijdens (her)instructie. Focus ligt meer op procedures die niet dagelijks voorkomen. Aarden, (nood)gereed maken, afsluiten van deuren/remmen enzovoort
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 22:54:02 #42
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167358204
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 22:39 schreef Salatrel het volgende:

[..]

rijden met het spul is nou juist wat niet aan bod komt tijdens (her)instructie. Focus ligt meer op procedures die niet dagelijks voorkomen. Aarden, (nood)gereed maken, afsluiten van deuren/remmen enzovoort
Oh ik dacht dat het meer een kort rijles was :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 00:10:49 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167361359
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 22:25 schreef derLudolf het volgende:
Die mensen rijden er nu nog elke dag mee en 1-1 zijn ze niet meer vertrouwd met dat spul?
Klaar gelul inderdaad. Als je een rijbewijs haalt mag je gewoon meteen met drieduizend verschillende soorten maten en types auto's de weg op. En die verschillen echt wel wat meer dan 10 verschillende treinen hoor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 00:12:06 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167361390
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 22:37 schreef Maegrim het volgende:
sluit je ook elke dag stroomafnemers, magneetremmen en draaistellen af?
Verwissel je elke dag olie, of een band? Nee. Niet eens ééns per jaar. Je leert het één keer en je kunt het. Doe niet alsof het iets verschrikkelijk moeilijks is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 16 december 2016 @ 00:15:25 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167361466
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Verwissel je elke dag olie, of een band? Nee. Niet eens ééns per jaar. Je leert het één keer en je kunt het. Doe niet alsof het iets verschrikkelijk moeilijks is.
Banden twee keer per jaar, olie zou ik ook minstens eens per jaar doen :P

Maar een draaistel afsluiten (wat houdt dat precies in, ik vind het klinken als iets wat Nedtrain doet) klinkt niet als iets wat je doet terwijl je met 140 over de Veluwe raast: oftewel er is denk ik wel even tijd om logisch na te denken hoe het ook alweer zat
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 00:16:01 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167361479
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 00:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Banden twee keer per jaar, olie zou ik ook minstens eens per jaar doen :P
Dan nog.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 00:24:00 #47
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167361714
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 00:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Banden twee keer per jaar, olie zou ik ook minstens eens per jaar doen :P

Maar een draaistel afsluiten (wat houdt dat precies in, ik vind het klinken als iets wat Nedtrain doet) klinkt niet als iets wat je doet terwijl je met 140 over de Veluwe raast: oftewel er is denk ik wel even tijd om logisch na te denken hoe het ook alweer zat
ja, dat is vast iets waar je op een rangeerterrein misschien wel een kwartiertje mee bezig bent. Und?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 december 2016 @ 00:24:41 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167361733
Een opfriscursusje van tijd tot tijd kan geen kwaad, maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n harde houdbaarheidsdatum nou echt nodig is.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 00:25:51 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167361772
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:10 schreef Salatrel het volgende:
Kan trouwens nog leuk worden per 1-1... Toen DD-AR opnieuw in dienst kwam kregen alle machinisten die nog geldige matbekendheid hadden voor 1700 & DDZ automagisch ook DD-AR.

Op een aantal trajecten waar Flirt moet gaan rijden kom je nu nog DD-AR tegen. Van de groep die het toentertijd automatisch weer verkregen heeft verloopt de matbekendheid echter per 31-12-2016. Alleen de machinisten die sindsdien de mat module gevolgd hebben en dus een einddatum in 2017, 2018 of 2019 hebben mogen dus per 1-1 ermee rijden tenzij ze voor die rest nog wat gaan regelen :')
Personeel opgeleid houden naar de eisen die al duizend jaar bekend zijn kunnen ze ook al niet? Echt, wat kunnen ze WEL daar? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 00:26:59 #50
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167361796
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 00:24 schreef James1988 het volgende:
Een opfriscursusje van tijd tot tijd kan geen kwaad, maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n harde houdbaarheidsdatum nou echt nodig is.
En anders maar wel.

Maar dat dan half december "ineens blijkt" dat het gros van het personeel 2 weken later niet meer mag rijden, ik bedoel, hoe incompetent kun je eigenlijk zijn als vervoerder? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')