ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks! b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. Igen: Elektrische tractie ftw! MTL, Speelt wel eens met echte treintjes
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Het tracébesluit Zwolle-Herfte is gepubliceerd. Zie hier de officiële bekendmaking. Het was even spannend of het allemaal ging lukken op tijd, ondermeer omdat de laatste aanmelding voor de Staatscourant dit jaar al op 9 december was... Dat verkort de mogelijkheden aanzienlijk. Maar gelukkig is het tracébesluit dus ondertekend.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
De 14:00 trein van Durrës naar Kashar (Tirana) en 15:nogwat terug rijden als enige momenteel. Die van 17:00 vanuit Durrës voorlopig niet omdat het te donker 's avonds is (het is hier momenteel rond 16:20 al donker).
Hé dat zijn mijn woorden van Worldonrails! Ik ga zondag een poging wagen voor Durrës-Kashar, zie het wel gebeuren dat ze dan niet rijden "want zondag" of zo. De oude Italiaanse rijtuigen worden helaas niet meer in gezet en staan te verrotten op Durrës, enkel die twee "gerenoveerde" Halberstädters (waar de ruiten al lang weer van zijn ingegooid overigens) en locomotief met nieuw kleurtje wordt nog ingezet.
Hé dat zijn mijn woorden van Worldonrails! Ik ga zondag een poging wagen voor Durrës-Kashar, zie het wel gebeuren dat ze dan niet rijden "want zondag" of zo. De oude Italiaanse rijtuigen worden helaas niet meer in gezet en staan te verrotten op Durrës, enkel die twee "gerenoveerde" Halberstädters (waar de ruiten al lang weer van zijn ingegooid overigens) en locomotief met nieuw kleurtje wordt nog ingezet.
Zaterdag wil ik met mijn vriendin naar de weihnachtsmarkt in Münster. Nu zoek ik de goedkoopste manier om daar te komen vanuit Hengelo, ik krijg van veel mensen verschillende tarieven en kortingskaarten te horen en nu kom ik er niet meer uit. Ik ben een regelmatige voyeur van dit forum en ik weet dat jullie nogal wat weten van treinen en hoe ze te gebruiken :p anyway het zou tof zijn als iemand mij kan helpen
God schiep uit gouden korenaren de twentenaren!<br />Uit het kaf en de resten de mensen uit het westen.
Zaterdag wil ik met mijn vriendin naar de weihnachtsmarkt in Münster. Nu zoek ik de goedkoopste manier om daar te komen vanuit Hengelo, ik krijg van veel mensen verschillende tarieven en kortingskaarten te horen en nu kom ik er niet meer uit. Ik ben een regelmatige voyeur van dit forum en ik weet dat jullie nogal wat weten van treinen en hoe ze te gebruiken :p anyway het zou tof zijn als iemand mij kan helpen
ik kon geen touringcar vinden die ook zaterdag gaat. en daarbij heb ik met de trein meteen een reden om met mijn vriendin is rond te kijken op Münster hbf
God schiep uit gouden korenaren de twentenaren!<br />Uit het kaf en de resten de mensen uit het westen.
Bij de FLIRT van NS mag vanaf nu bij het opschakelen maar 60% tractie gegeven worden. De trein accelereert zeer snel en men is bang dat bij overwegen na stations anders de ontruimingstijden van overwegen niet gehaald wordt.
Op donderdag 15 december 2016 18:37 schreef thommie90 het volgende: ik kon geen touringcar vinden die ook zaterdag gaat. en daarbij heb ik met de trein meteen een reden om met mijn vriendin is rond te kijken op Münster hbf
Oh, je hebt ook iets van een Schöneswochenende tickets van DB, maar dat is met RegionalExpress en Regiobalbahn en geen IC's.
Is duurder. Ik zie hier ¤17,50, sprinter naar Enschede en de Regionalbahn van DB vanaf Enschede naar Münster.
Zaterdag wil ik met mijn vriendin naar de weihnachtsmarkt in Münster. Nu zoek ik de goedkoopste manier om daar te komen vanuit Hengelo, ik krijg van veel mensen verschillende tarieven en kortingskaarten te horen en nu kom ik er niet meer uit. Ik ben een regelmatige voyeur van dit forum en ik weet dat jullie nogal wat weten van treinen en hoe ze te gebruiken :p anyway het zou tof zijn als iemand mij kan helpen
Pak de IC naar Enschede (ivm ruime overstaptijd), haal daar uit de DB kaartautomaat een 'VGM 9 Uhr TagesTicket 5 Personen'. Kost je ¤36,20 en dan mag je naast je vriendin ook nog drie anderen meenemen. Voor Hengelo-Enschede v.v. moet je dan even een los retourtje halen of gewoon op saldo reizen.
Mocht er een extreem lange rij bij de automaat staan (wat ik wel verwacht) dan kun je ook bij de automaat in de trein terecht. Een andere optie is (als je morgen toevallig al in Enschede komt) een kaartje van tevoren te halen.
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Op donderdag 15 december 2016 18:38 schreef Peterselieman het volgende: Bij de FLIRT van NS mag vanaf nu bij het opschakelen maar 60% tractie gegeven worden. De trein accelereert zeer snel en men is bang dat bij overwegen na stations anders de ontruimingstijden van overwegen niet gehaald wordt.
Vanaf nu is een rekbaar begrip. Het is altijd al zo geweest tijdens het proefbedrijf en is nu nog steeds zolang niet alle treinen een softwareupdate hebben ontvangen
Kan trouwens nog leuk worden per 1-1... Toen DD-AR opnieuw in dienst kwam kregen alle machinisten die nog geldige matbekendheid hadden voor 1700 & DDZ automagisch ook DD-AR.
Op een aantal trajecten waar Flirt moet gaan rijden kom je nu nog DD-AR tegen. Van de groep die het toentertijd automatisch weer verkregen heeft verloopt de matbekendheid echter per 31-12-2016. Alleen de machinisten die sindsdien de mat module gevolgd hebben en dus een einddatum in 2017, 2018 of 2019 hebben mogen dus per 1-1 ermee rijden tenzij ze voor die rest nog wat gaan regelen
Op donderdag 15 december 2016 21:10 schreef Salatrel het volgende: Kan trouwens nog leuk worden per 1-1... Toen DD-AR opnieuw in dienst kwam kregen alle machinisten die nog geldige matbekendheid hadden voor 1700 & DDZ automagisch ook DD-AR.
Op een aantal trajecten waar Flirt moet gaan rijden kom je nu nog DD-AR tegen. Van de groep die het toentertijd automatisch weer verkregen heeft verloopt de matbekendheid echter per 31-12-2016. Alleen de machinisten die sindsdien de mat module gevolgd hebben en dus een einddatum in 2017, 2018 of 2019 hebben mogen dus per 1-1 ermee rijden tenzij ze voor die rest nog wat gaan regelen
Op donderdag 15 december 2016 21:10 schreef Salatrel het volgende: Kan trouwens nog leuk worden per 1-1... Toen DD-AR opnieuw in dienst kwam kregen alle machinisten die nog geldige matbekendheid hadden voor 1700 & DDZ automagisch ook DD-AR.
Op een aantal trajecten waar Flirt moet gaan rijden kom je nu nog DD-AR tegen. Van de groep die het toentertijd automatisch weer verkregen heeft verloopt de matbekendheid echter per 31-12-2016. Alleen de machinisten die sindsdien de mat module gevolgd hebben en dus een einddatum in 2017, 2018 of 2019 hebben mogen dus per 1-1 ermee rijden tenzij ze voor die rest nog wat gaan regelen
Als het goed is gaat per 28 december er FLIRT rijden tussen Arnhem-Den Bosch-Deurne. Dat scheelt dan al behoorlijk
Als het goed is gaat per 28 december er FLIRT rijden tussen Arnhem-Den Bosch-Deurne. Dat scheelt dan al behoorlijk
Als idd en dan nog zal DD-AR neem ik aan elders nog ingezet gaan worden maar een hele grote groep machinisten zal, als er niet snel maatregelen genomen worden, treinen moeten laten staan over 2 weken.
Wegbekendheid snap ik nog wel, dat kan regelmatig veranderen. Maar de bekendheid met materieel, dat verleer je toch niet zomaar.
Die mensen rijden er nu nog elke dag mee en 1-1 zijn ze niet meer vertrouwd met dat spul?
rijden met het spul is nou juist wat niet aan bod komt tijdens (her)instructie. Focus ligt meer op procedures die niet dagelijks voorkomen. Aarden, (nood)gereed maken, afsluiten van deuren/remmen enzovoort
rijden met het spul is nou juist wat niet aan bod komt tijdens (her)instructie. Focus ligt meer op procedures die niet dagelijks voorkomen. Aarden, (nood)gereed maken, afsluiten van deuren/remmen enzovoort
Klaar gelul inderdaad. Als je een rijbewijs haalt mag je gewoon meteen met drieduizend verschillende soorten maten en types auto's de weg op. En die verschillen echt wel wat meer dan 10 verschillende treinen hoor.
Verwissel je elke dag olie, of een band? Nee. Niet eens ééns per jaar. Je leert het één keer en je kunt het. Doe niet alsof het iets verschrikkelijk moeilijks is.
Verwissel je elke dag olie, of een band? Nee. Niet eens ééns per jaar. Je leert het één keer en je kunt het. Doe niet alsof het iets verschrikkelijk moeilijks is.
Banden twee keer per jaar, olie zou ik ook minstens eens per jaar doen
Maar een draaistel afsluiten (wat houdt dat precies in, ik vind het klinken als iets wat Nedtrain doet) klinkt niet als iets wat je doet terwijl je met 140 over de Veluwe raast: oftewel er is denk ik wel even tijd om logisch na te denken hoe het ook alweer zat
Banden twee keer per jaar, olie zou ik ook minstens eens per jaar doen
Maar een draaistel afsluiten (wat houdt dat precies in, ik vind het klinken als iets wat Nedtrain doet) klinkt niet als iets wat je doet terwijl je met 140 over de Veluwe raast: oftewel er is denk ik wel even tijd om logisch na te denken hoe het ook alweer zat
ja, dat is vast iets waar je op een rangeerterrein misschien wel een kwartiertje mee bezig bent. Und?
Op donderdag 15 december 2016 21:10 schreef Salatrel het volgende: Kan trouwens nog leuk worden per 1-1... Toen DD-AR opnieuw in dienst kwam kregen alle machinisten die nog geldige matbekendheid hadden voor 1700 & DDZ automagisch ook DD-AR.
Op een aantal trajecten waar Flirt moet gaan rijden kom je nu nog DD-AR tegen. Van de groep die het toentertijd automatisch weer verkregen heeft verloopt de matbekendheid echter per 31-12-2016. Alleen de machinisten die sindsdien de mat module gevolgd hebben en dus een einddatum in 2017, 2018 of 2019 hebben mogen dus per 1-1 ermee rijden tenzij ze voor die rest nog wat gaan regelen
Personeel opgeleid houden naar de eisen die al duizend jaar bekend zijn kunnen ze ook al niet? Echt, wat kunnen ze WEL daar?
Op vrijdag 16 december 2016 00:24 schreef James1988 het volgende: Een opfriscursusje van tijd tot tijd kan geen kwaad, maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n harde houdbaarheidsdatum nou echt nodig is.
En anders maar wel.
Maar dat dan half december "ineens blijkt" dat het gros van het personeel 2 weken later niet meer mag rijden, ik bedoel, hoe incompetent kun je eigenlijk zijn als vervoerder?