abonnement Unibet Coolblue
pi_167340988


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Geilt stiekem op blonde S&V meisjes
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
h-bahn.jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en is sindsdien van de partij in deze reeks!
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( :r )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
avatar12.jpg Igen: Elektrische tractie ftw!
lock.gif MTL, Speelt wel eens met echte treintjes *O*


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 12:19:50 #2
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167341135
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 12:09 schreef b2py het volgende:
Nachtrust??
Zo vaak hoef je machines niet te verplaatsen :P
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 15 december 2016 @ 14:27:36 #4
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_167343901
Het tracébesluit Zwolle-Herfte is gepubliceerd. Zie hier de officiële bekendmaking. Het was even spannend of het allemaal ging lukken op tijd, ondermeer omdat de laatste aanmelding voor de Staatscourant dit jaar al op 9 december was... Dat verkort de mogelijkheden aanzienlijk. Maar gelukkig is het tracébesluit dus ondertekend.
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_167344639
quote:
Toiletbrandje zo te zien. Eikels (nee, zo'n toilet vliegt niet vanzelf in de fik :P).
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 15 december 2016 @ 15:53:42 #7
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167345465
quote:
Nothing's changed..... really.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 15:58:14 #8
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167345526
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2016 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nothing's changed..... really.
Met het verschil dat het destijds lastiger was iedereen continu te informeren.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167345651
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2016 15:53 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nothing's changed..... really.
I know 😈
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 december 2016 @ 16:06:44 #10
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167345695
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 15:58 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Met het verschil dat het destijds lastiger was iedereen continu te informeren.
Tegenwoordig zijn de passagiers eerder op de hoogte van iets dan het personeel :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 16:13:11 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167345874
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2016 16:06 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Tegenwoordig zijn de passagiers eerder op de hoogte van iets dan het personeel :')
Klopt, al een aantal keren meegemaakt. Dan kijkt de conducteur je daar aan als je vraagt of deze trein nog wel rijdt :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167347477
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 00:06 schreef MCH het volgende:

[..]

De 14:00 trein van Durrës naar Kashar (Tirana) en 15:nogwat terug rijden als enige momenteel. Die van 17:00 vanuit Durrës voorlopig niet omdat het te donker 's avonds is (het is hier momenteel rond 16:20 al donker).
Hé dat zijn mijn woorden van Worldonrails! :P Ik ga zondag een poging wagen voor Durrës-Kashar, zie het wel gebeuren dat ze dan niet rijden "want zondag" of zo. :') De oude Italiaanse rijtuigen worden helaas niet meer in gezet en staan te verrotten op Durrës, enkel die twee "gerenoveerde" Halberstädters (waar de ruiten al lang weer van zijn ingegooid overigens) en locomotief met nieuw kleurtje wordt nog ingezet.
pi_167347506
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:14 schreef Sandrvich het volgende:

[..]

Hé dat zijn mijn woorden van Worldonrails! :P Ik ga zondag een poging wagen voor Durrës-Kashar, zie het wel gebeuren dat ze dan niet rijden "want zondag" of zo. :') De oude Italiaanse rijtuigen worden helaas niet meer in gezet en staan te verrotten op Durrës, enkel die twee "gerenoveerde" Halberstädters (waar de ruiten al lang weer van zijn ingegooid overigens) en locomotief met nieuw kleurtje wordt nog ingezet.
Excuses voor de plagiaat.
pi_167347980
Hallo kealties!

Zaterdag wil ik met mijn vriendin naar de weihnachtsmarkt in Münster. Nu zoek ik de goedkoopste manier om daar te komen vanuit Hengelo, ik krijg van veel mensen verschillende tarieven en kortingskaarten te horen en nu kom ik er niet meer uit. Ik ben een regelmatige voyeur van dit forum en ik weet dat jullie nogal wat weten van treinen en hoe ze te gebruiken :p
anyway het zou tof zijn als iemand mij kan helpen :)
God schiep uit gouden korenaren de twentenaren!<br />Uit het kaf en de resten de mensen uit het westen.
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 18:24:39 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167348678
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:43 schreef thommie90 het volgende:
Hallo kealties!

Zaterdag wil ik met mijn vriendin naar de weihnachtsmarkt in Münster. Nu zoek ik de goedkoopste manier om daar te komen vanuit Hengelo, ik krijg van veel mensen verschillende tarieven en kortingskaarten te horen en nu kom ik er niet meer uit. Ik ben een regelmatige voyeur van dit forum en ik weet dat jullie nogal wat weten van treinen en hoe ze te gebruiken :p
anyway het zou tof zijn als iemand mij kan helpen :)
Lokale touringcar onderneming?
Eerste hit op 'touringcar Twente'. Zijn vast wel meer te vinden.
http://www.terbeekreizen.nl/kerstmarkt-munster/
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167348863
ik kon geen touringcar vinden die ook zaterdag gaat. en daarbij heb ik met de trein meteen een reden om met mijn vriendin is rond te kijken op Münster hbf :)
God schiep uit gouden korenaren de twentenaren!<br />Uit het kaf en de resten de mensen uit het westen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 december 2016 @ 18:38:22 #17
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167348869
Bij de FLIRT van NS mag vanaf nu bij het opschakelen maar 60% tractie gegeven worden. De trein accelereert zeer snel en men is bang dat bij overwegen na stations anders de ontruimingstijden van overwegen niet gehaald wordt.

Tenminste dat is wat ik er van begrijp op Somda

http://www.somda.nl/forum(...)FLIRT3-treinstellen/
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 18:42:25 #18
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167348928
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 18:37 schreef thommie90 het volgende:
ik kon geen touringcar vinden die ook zaterdag gaat. en daarbij heb ik met de trein meteen een reden om met mijn vriendin is rond te kijken op Münster hbf :)
Oh, je hebt ook iets van een Schöneswochenende tickets van DB, maar dat is met RegionalExpress en Regiobalbahn en geen IC's.

Is duurder. Ik zie hier ¤17,50, sprinter naar Enschede en de Regionalbahn van DB vanaf Enschede naar Münster.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Sport donderdag 15 december 2016 @ 18:57:38 #19
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_167349305
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 17:43 schreef thommie90 het volgende:
Hallo kealties!

Zaterdag wil ik met mijn vriendin naar de weihnachtsmarkt in Münster. Nu zoek ik de goedkoopste manier om daar te komen vanuit Hengelo, ik krijg van veel mensen verschillende tarieven en kortingskaarten te horen en nu kom ik er niet meer uit. Ik ben een regelmatige voyeur van dit forum en ik weet dat jullie nogal wat weten van treinen en hoe ze te gebruiken :p
anyway het zou tof zijn als iemand mij kan helpen :)
Pak de IC naar Enschede (ivm ruime overstaptijd), haal daar uit de DB kaartautomaat een 'VGM 9 Uhr TagesTicket 5 Personen'. Kost je ¤36,20 en dan mag je naast je vriendin ook nog drie anderen meenemen. Voor Hengelo-Enschede v.v. moet je dan even een los retourtje halen of gewoon op saldo reizen.

Mocht er een extreem lange rij bij de automaat staan (wat ik wel verwacht) dan kun je ook bij de automaat in de trein terecht. Een andere optie is (als je morgen toevallig al in Enschede komt) een kaartje van tevoren te halen.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_167350965
16:30 intercity van Utrecht C naar den Haag C was een enkele ICM4 :') niet iedereen had een zitplaats :D _O-
  donderdag 15 december 2016 @ 20:22:17 #21
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167351859
Weet niet of het al gepost was, maar weer bijna raak in winsum: NWS / Trein botst op vrachtwagen en ontspoort
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 20:44:27 #22
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167352838
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2016 20:22 schreef Zolderkamer het volgende:
Weet niet of het al gepost was, maar weer bijna raak in winsum: NWS / Trein botst op vrachtwagen en ontspoort
Ik las het net ja. Dom van de vrachtwagenchauffeur.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 20:46:36 #23
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167352952
Groeten vanuit NS Flirt 2211 :W

Stoelen zitten beter als SLeT, 220V en 2USB poorten per bank, Mondriaan interieur. Best prima tot dusverre :D
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 15 december 2016 @ 20:57:09 #24
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167353429
Ja lekker bezig idd weer... :')

Erg mooi ding vind ik wel..
Ziet er ook robuust uit, tenminste die uitstraling heeft ie.. wat minder fancy ofzo.. :Y
Hij is alleen veul te wit... :X
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 20:59:25 #25
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167353520
Wifi in de trein is nog steeds een mislukking. Terwijl er wel Stadlers rijden met prima wifi.

Dan maar weer op 3G, net aan een nieuw abonnement begonnen vandaag.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 20:59:59 #26
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167353550
Oosterbeek door de omroep klinkt als Oysterbek
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 15 december 2016 @ 21:01:28 #27
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
pi_167353620
Geen park? :+
pi_167353629
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2016 18:38 schreef Peterselieman het volgende:
Bij de FLIRT van NS mag vanaf nu bij het opschakelen maar 60% tractie gegeven worden. De trein accelereert zeer snel en men is bang dat bij overwegen na stations anders de ontruimingstijden van overwegen niet gehaald wordt.

Tenminste dat is wat ik er van begrijp op Somda

http://www.somda.nl/forum(...)FLIRT3-treinstellen/
Vanaf nu is een rekbaar begrip. Het is altijd al zo geweest tijdens het proefbedrijf en is nu nog steeds zolang niet alle treinen een softwareupdate hebben ontvangen :P
pi_167353707
quote:
10s.gif Op donderdag 15 december 2016 20:59 schreef derLudolf het volgende:
Wifi in de trein is nog steeds een mislukking. Terwijl er wel Stadlers rijden met prima wifi.

Dan maar weer op 3G, net aan een nieuw abonnement begonnen vandaag.
Wi-Fi is zo goed als het netwerk waar het op aangesloten is :D NS Wi-Fi gaat volgens mij nog steeds via T-Mobile :')
pi_167354051
Kan trouwens nog leuk worden per 1-1... Toen DD-AR opnieuw in dienst kwam kregen alle machinisten die nog geldige matbekendheid hadden voor 1700 & DDZ automagisch ook DD-AR.

Op een aantal trajecten waar Flirt moet gaan rijden kom je nu nog DD-AR tegen. Van de groep die het toentertijd automatisch weer verkregen heeft verloopt de matbekendheid echter per 31-12-2016. Alleen de machinisten die sindsdien de mat module gevolgd hebben en dus een einddatum in 2017, 2018 of 2019 hebben mogen dus per 1-1 ermee rijden tenzij ze voor die rest nog wat gaan regelen :')
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 21:14:05 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167354227
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:10 schreef Salatrel het volgende:
Kan trouwens nog leuk worden per 1-1... Toen DD-AR opnieuw in dienst kwam kregen alle machinisten die nog geldige matbekendheid hadden voor 1700 & DDZ automagisch ook DD-AR.

Op een aantal trajecten waar Flirt moet gaan rijden kom je nu nog DD-AR tegen. Van de groep die het toentertijd automatisch weer verkregen heeft verloopt de matbekendheid echter per 31-12-2016. Alleen de machinisten die sindsdien de mat module gevolgd hebben en dus een einddatum in 2017, 2018 of 2019 hebben mogen dus per 1-1 ermee rijden tenzij ze voor die rest nog wat gaan regelen :')
Oja, materiaalbekendheid verlies je ook direct 8)7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167354359
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:14 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Oja, materiaalbekendheid verlies je ook direct 8)7
elke 3 jaar herinstructie. Als het verlopen is en je gaat rijden en krijgt controle ben je gewoon de sjaak zelfde met wegbekendheid.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 15 december 2016 @ 21:21:38 #33
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_167354553
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:10 schreef Salatrel het volgende:
Kan trouwens nog leuk worden per 1-1... Toen DD-AR opnieuw in dienst kwam kregen alle machinisten die nog geldige matbekendheid hadden voor 1700 & DDZ automagisch ook DD-AR.

Op een aantal trajecten waar Flirt moet gaan rijden kom je nu nog DD-AR tegen. Van de groep die het toentertijd automatisch weer verkregen heeft verloopt de matbekendheid echter per 31-12-2016. Alleen de machinisten die sindsdien de mat module gevolgd hebben en dus een einddatum in 2017, 2018 of 2019 hebben mogen dus per 1-1 ermee rijden tenzij ze voor die rest nog wat gaan regelen :')
Als het goed is gaat per 28 december er FLIRT rijden tussen Arnhem-Den Bosch-Deurne. Dat scheelt dan al behoorlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_167354864
quote:
14s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Als het goed is gaat per 28 december er FLIRT rijden tussen Arnhem-Den Bosch-Deurne. Dat scheelt dan al behoorlijk
Als idd en dan nog zal DD-AR neem ik aan elders nog ingezet gaan worden maar een hele grote groep machinisten zal, als er niet snel maatregelen genomen worden, treinen moeten laten staan over 2 weken.
  Redactie Sport donderdag 15 december 2016 @ 21:29:58 #35
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_167354923
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 20:59 schreef derLudolf het volgende:
Oosterbeek door de omroep klinkt als Oysterbek
De hele omroep klinkt brak...
Twee omroepberichten van afgelopen zondag: https://soundcloud.com/dennistd/ns-flirt
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_167355019
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:29 schreef dennistd het volgende:

[..]

De hele omroep klinkt brak...
Twee omroepberichten van afgelopen zondag: https://soundcloud.com/dennistd/ns-flirt
klinkt als die windhoos voorleeshulpkudt :')!!!
pi_167355362
Een van de eerste foto's van de Alstom Coradia's die in Frankrijk Intercités gaan rijden



Via
  donderdag 15 december 2016 @ 21:52:39 #38
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167355731
Mooie dingen ^O^
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 22:25:34 #39
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167356956
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:16 schreef Salatrel het volgende:

[..]

elke 3 jaar herinstructie. Als het verlopen is en je gaat rijden en krijgt controle ben je gewoon de sjaak zelfde met wegbekendheid.
Wegbekendheid snap ik nog wel, dat kan regelmatig veranderen. Maar de bekendheid met materieel, dat verleer je toch niet zomaar.

Die mensen rijden er nu nog elke dag mee en 1-1 zijn ze niet meer vertrouwd met dat spul?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_167357445
sluit je ook elke dag stroomafnemers, magneetremmen en draaistellen af?
pi_167357548
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 22:25 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Wegbekendheid snap ik nog wel, dat kan regelmatig veranderen. Maar de bekendheid met materieel, dat verleer je toch niet zomaar.

Die mensen rijden er nu nog elke dag mee en 1-1 zijn ze niet meer vertrouwd met dat spul?
rijden met het spul is nou juist wat niet aan bod komt tijdens (her)instructie. Focus ligt meer op procedures die niet dagelijks voorkomen. Aarden, (nood)gereed maken, afsluiten van deuren/remmen enzovoort
  Moderator donderdag 15 december 2016 @ 22:54:02 #42
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167358204
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 22:39 schreef Salatrel het volgende:

[..]

rijden met het spul is nou juist wat niet aan bod komt tijdens (her)instructie. Focus ligt meer op procedures die niet dagelijks voorkomen. Aarden, (nood)gereed maken, afsluiten van deuren/remmen enzovoort
Oh ik dacht dat het meer een kort rijles was :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 00:10:49 #43
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167361359
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 22:25 schreef derLudolf het volgende:
Die mensen rijden er nu nog elke dag mee en 1-1 zijn ze niet meer vertrouwd met dat spul?
Klaar gelul inderdaad. Als je een rijbewijs haalt mag je gewoon meteen met drieduizend verschillende soorten maten en types auto's de weg op. En die verschillen echt wel wat meer dan 10 verschillende treinen hoor.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 00:12:06 #44
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167361390
quote:
0s.gif Op donderdag 15 december 2016 22:37 schreef Maegrim het volgende:
sluit je ook elke dag stroomafnemers, magneetremmen en draaistellen af?
Verwissel je elke dag olie, of een band? Nee. Niet eens ééns per jaar. Je leert het één keer en je kunt het. Doe niet alsof het iets verschrikkelijk moeilijks is.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator vrijdag 16 december 2016 @ 00:15:25 #45
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_167361466
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 00:12 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Verwissel je elke dag olie, of een band? Nee. Niet eens ééns per jaar. Je leert het één keer en je kunt het. Doe niet alsof het iets verschrikkelijk moeilijks is.
Banden twee keer per jaar, olie zou ik ook minstens eens per jaar doen :P

Maar een draaistel afsluiten (wat houdt dat precies in, ik vind het klinken als iets wat Nedtrain doet) klinkt niet als iets wat je doet terwijl je met 140 over de Veluwe raast: oftewel er is denk ik wel even tijd om logisch na te denken hoe het ook alweer zat
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 00:16:01 #46
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167361479
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 00:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Banden twee keer per jaar, olie zou ik ook minstens eens per jaar doen :P
Dan nog.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 00:24:00 #47
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167361714
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2016 00:15 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Banden twee keer per jaar, olie zou ik ook minstens eens per jaar doen :P

Maar een draaistel afsluiten (wat houdt dat precies in, ik vind het klinken als iets wat Nedtrain doet) klinkt niet als iets wat je doet terwijl je met 140 over de Veluwe raast: oftewel er is denk ik wel even tijd om logisch na te denken hoe het ook alweer zat
ja, dat is vast iets waar je op een rangeerterrein misschien wel een kwartiertje mee bezig bent. Und?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  vrijdag 16 december 2016 @ 00:24:41 #48
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_167361733
Een opfriscursusje van tijd tot tijd kan geen kwaad, maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n harde houdbaarheidsdatum nou echt nodig is.
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 00:25:51 #49
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167361772
quote:
1s.gif Op donderdag 15 december 2016 21:10 schreef Salatrel het volgende:
Kan trouwens nog leuk worden per 1-1... Toen DD-AR opnieuw in dienst kwam kregen alle machinisten die nog geldige matbekendheid hadden voor 1700 & DDZ automagisch ook DD-AR.

Op een aantal trajecten waar Flirt moet gaan rijden kom je nu nog DD-AR tegen. Van de groep die het toentertijd automatisch weer verkregen heeft verloopt de matbekendheid echter per 31-12-2016. Alleen de machinisten die sindsdien de mat module gevolgd hebben en dus een einddatum in 2017, 2018 of 2019 hebben mogen dus per 1-1 ermee rijden tenzij ze voor die rest nog wat gaan regelen :')
Personeel opgeleid houden naar de eisen die al duizend jaar bekend zijn kunnen ze ook al niet? Echt, wat kunnen ze WEL daar? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 vrijdag 16 december 2016 @ 00:26:59 #50
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_167361796
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2016 00:24 schreef James1988 het volgende:
Een opfriscursusje van tijd tot tijd kan geen kwaad, maar ik kan me niet voorstellen dat zo'n harde houdbaarheidsdatum nou echt nodig is.
En anders maar wel.

Maar dat dan half december "ineens blijkt" dat het gros van het personeel 2 weken later niet meer mag rijden, ik bedoel, hoe incompetent kun je eigenlijk zijn als vervoerder? :?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')