abonnement Unibet Coolblue
pi_168398921
Bij VAG zit ie in de rechter achterste zijruit, maar misschien is deze kabel te kort.
.
pi_168400023
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 12:48 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Hoezo moet je hem heel precies opplakken? Ik plakte hem eerst even vast met wat tape om te kijken of het allemaal past met de plastic kap van de a pilaar van de auto, toen simpelweg opplakken (Na het goed schoongemaakt te hebben en het verf waar het metalen plakkertje op komt weg te schuren)

overigens heb ik pioneer
bij mij moest hij 150mm vanaf de bovenkant raam en 30mm vanaf de zijkant, en dan zaten er nog merktekens op de reciever/stikker.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_168400229
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 18:31 schreef Bzzzzt het volgende:

[..]

bij mij moest hij 150mm vanaf de bovenkant raam en 30mm vanaf de zijkant, en dan zaten er nog merktekens op de reciever/stikker.
Die van mij is nagenoeg onzichtbaar, het blokje en het metaal stickertje zit achter het plastic van de a pilaar, alleen een doorzichtig plastic stickertje ( ongeveer 2 cm breed en 2cm van de zijkant af met een hoogte van 10cm) met 2 draadjes er door heen is zichtbaar....


edit:

alleen zit het blokje bij mij ook onder het plastic
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  dinsdag 24 januari 2017 @ 20:49:16 #29
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168403448
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 18:41 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Die van mij is nagenoeg onzichtbaar, het blokje en het metaal stickertje zit achter het plastic van de a pilaar, alleen een doorzichtig plastic stickertje ( ongeveer 2 cm breed en 2cm van de zijkant af met een hoogte van 10cm) met 2 draadjes er door heen is zichtbaar....

edit:
[ afbeelding ]
alleen zit het blokje bij mij ook onder het plastic

Nah, dat moet ik dus echt niet voor mijn neus hebben, net als in de zomer een flink insect ofzo.. dan gaat ie aan de kant bij de volgende pomp, dat moet uit mijn blikveld..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_168407993
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 20:49 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Nah, dat moet ik dus echt niet voor mijn neus hebben, net als in de zomer een flink insect ofzo.. dan gaat ie aan de kant bij de volgende pomp, dat moet uit mijn blikveld..
Bij mij zit hij aan de passagierszijde :) Op de bestuurders stoel zie je hem eigenlijk helemaal niet. (Iemand die er niet van weet zou hem de eerste paar ritten misschien wel niet zien) Ook als passagier zit hij niet recht voor je bakkes. En het gaat alleen om een super dun draadje met een beetje doorzichtig plastiekje.. En dat blokje moet je ook wegdenken en dat plastiekje is dus daarom ook veel meer naar de rand/a pillaar toe.

(Volgens mij is deze foto gespiegeld aangezien mijn plakkertje precies andersom is.)
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_168413121
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 22:55 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Bij mij zit hij aan de passagierszijde :) Op de bestuurders stoel zie je hem eigenlijk helemaal niet. (Iemand die er niet van weet zou hem de eerste paar ritten misschien wel niet zien) Ook als passagier zit hij niet recht voor je bakkes. En het gaat alleen om een super dun draadje met een beetje doorzichtig plastiekje.. En dat blokje moet je ook wegdenken en dat plastiekje is dus daarom ook veel meer naar de rand/a pillaar toe.

(Volgens mij is deze foto gespiegeld aangezien mijn plakkertje precies andersom is.)
deze zit gewoon aan de bestuurders kant.

Ik zelf heb hem ook aan de passagiers kant zitten, en hij viel mijn vriendin niet eens op.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_168413812
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 januari 2017 10:29 schreef nanuk het volgende:
Voor de som van krap 25 Euro krijg ik over een paar dagen een Echte Caliber RMD 020 in de brievenbus. Naast radio kan die ook nog usb en micro sd aan al zal ik daar niet of nauwelijks gebruik van maken.

Review volgt over een of twee weken.
Toen ik de OP las was ik al bang dat het op een caliber uit zou draaien. Je komt er na 2 maanden wel achter waarom dat ding voor ¤25 op de mat ligt.
pi_168414092
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 10:44 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Toen ik de OP las was ik al bang dat het op een caliber uit zou draaien. Je komt er na 2 maanden wel achter waarom dat ding voor ¤25 op de mat ligt.
Vertel eens verder

De paar reviews die ik tegen kwam waren helemaal niet zo negatief. Laten we wel wezen, alleen een radio hoeft niet meer te kosten dan dat. Een stand alone radio kost vaak minder.

Eneh, de vier radio's die ik heb gehad in de afgelopen vijftien jaar waren wel van gerenommeerde merken met bijbehorende prijs.... maar evengoed prut.
pi_168414276
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:08 schreef nanuk het volgende:

[..]

Vertel eens verder

De paar reviews die ik tegen kwam waren helemaal niet zo negatief. Laten we wel wezen, alleen een radio hoeft niet meer te kosten dan dat. Een stand alone radio kost vaak minder.

Eneh, de vier radio's die ik heb gehad in de afgelopen vijftien jaar waren wel van gerenommeerde merken met bijbehorende prijs.... maar evengoed prut.
Ik heb er zelf 3 van caliber gehad. 1 zat in mijn vorige auto toen ik hem kocht. Daarvan werkte de volumeknop vaak niet. Daarop kocht ik omdat het cheap was maar een andere bij de mediamarkt. Deze ging na een paar maanden zelf bepalen hoe hard hij moest staan. Dan gebeurde het dat ik soms de halve rit met me hand aan de volumeknop zat. Daarna nog eens een modelletje gehad metbeen lcd schermpje. Stond wel stoer vond ik, maar dat touchscreen werkte na een half jaar niet meer. Schermpje dichtklappen had ook weinig zin want dan begon het ventilatortje heel irritant te ratelen.
En dan heb ik het nog niet gehad over geluidskwaliteit.

Maar die reviews zou ik met een korrel zout nemen. De geluidskwaliteit is wat je ervoor betaald. Als je daar tevreden mee bent is het ok. Maat wie gaat er 2 maanden na het plaatsen van een review terug naar de desbetreffende website om zijn waardering aan te passen?
pi_168414418
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:20 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ik heb er zelf 3 van caliber gehad. 1 zat in mijn vorige auto toen ik hem kocht. Daarvan werkte de volumeknop vaak niet. Daarop kocht ik omdat het cheap was maar een andere bij de mediamarkt. Deze ging na een paar maanden zelf bepalen hoe hard hij moest staan. Dan gebeurde het dat ik soms de halve rit met me hand aan de volumeknop zat. Daarna nog eens een modelletje gehad metbeen lcd schermpje. Stond wel stoer vond ik, maar dat touchscreen werkte na een half jaar niet meer. Schermpje dichtklappen had ook weinig zin want dan begon het ventilatortje heel irritant te ratelen.
En dan heb ik het nog niet gehad over geluidskwaliteit.

Maar die reviews zou ik met een korrel zout nemen. De geluidskwaliteit is wat je ervoor betaald. Als je daar tevreden mee bent is het ok. Maat wie gaat er 2 maanden na het plaatsen van een review terug naar de desbetreffende website om zijn waardering aan te passen?
Om met je laatste vraag te beginnen. Ik doe dat wel zo nu en dan, zowel positief al negatief.

Het probleem met slecht volume instellen heb ik dus ook gehad met mn Parrot en nu met mijn Sony, beide zijn niet bepaald budget radio's. De beste radio die ik heb gehad was een goedkope Alpine, helaas heeft die het overplaatsen naar een andere auto niet overleeft.

Ik ga het zien, misschien heb ik nu een keer mazzel. Die geluidskwaliteit hoor ik meestal toch niet bij praatradio. boxen hebben daar vaak meer invloed op dan de radio zelf.

In ieder geval dank voor je toelichting.
pi_168414631
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:28 schreef nanuk het volgende:

[..]

Om met je laatste vraag te beginnen. Ik doe dat wel zo nu en dan, zowel positief al negatief.

Het probleem met slecht volume instellen heb ik dus ook gehad met mn Parrot en nu met mijn Sony, beide zijn niet bepaald budget radio's. De beste radio die ik heb gehad was een goedkope Alpine, helaas heeft die het overplaatsen naar een andere auto niet overleeft.

Ik ga het zien, misschien heb ik nu een keer mazzel. Die geluidskwaliteit hoor ik meestal toch niet bij praatradio. boxen hebben daar vaak meer invloed op dan de radio zelf.

In ieder geval dank voor je toelichting.
Ach, en anders koop je voor ¤25 weer een nieuwe he ;).
Maar een goede versterker maakt wel degelijk veel uit (niet voor BNR en Radio 1). Heb laatst een goede Pioneer vervangen voor een Alpine (war overigens geen budgetmerk te noemen is) en het verschil in kwaliteit sta je nog versteld van.
pi_168417169
quote:
1s.gif Op woensdag 25 januari 2017 11:39 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Ach, en anders koop je voor ¤25 weer een nieuwe he ;).
Maar een goede versterker maakt wel degelijk veel uit (niet voor BNR en Radio 1). Heb laatst een goede Pioneer vervangen voor een Alpine (war overigens geen budgetmerk te noemen is) en het verschil in kwaliteit sta je nog versteld van.
Je bent van pioneer naar alpine gegaan?

Ik heb zelf een redelijk dure 1din pioneer met dab, BT, aux en usb. Werkt wel redelijk, alleen wat ik jammer vind is dat de app die ze meeleveren compleet ruk is op IOS. En navigatie van de telefoon praat niet door de radio heen, je moet kiezen of radio of geluid van je telefoon.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_168417527
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2017 14:02 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Je bent van pioneer naar alpine gegaan?
Is dat zo'n rare keuze dan? Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat de kwaliteit van Pioneer slecht is. Voor de gemiddelde geluidsinstallatie in de gemiddelde auto zal een Pioneer misschien zelfs beter klinken. Mijn bescheiden ervaring is dat de versterkers van alpine beter zijn in het verspreiden van de frequenties over verschillende speakers waardoor het geheel veel voller gaat klinken.

Maar goed dat was wat of topic.
TS: voor de volgende keer gewoon een paar tientjes extra wegleggen voor een redelijke pioneer en dan kun je 10 jaar vooruit.
pi_168418055
quote:
0s.gif Op woensdag 25 januari 2017 14:19 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Is dat zo'n rare keuze dan? Daarmee wil ik trouwens niet zeggen dat de kwaliteit van Pioneer slecht is. Voor de gemiddelde geluidsinstallatie in de gemiddelde auto zal een Pioneer misschien zelfs beter klinken. Mijn bescheiden ervaring is dat de versterkers van alpine beter zijn in het verspreiden van de frequenties over verschillende speakers waardoor het geheel veel voller gaat klinken.

Maar goed dat was wat of topic.
TS: voor de volgende keer gewoon een paar tientjes extra wegleggen voor een redelijke pioneer en dan kun je 10 jaar vooruit.
Oh je hebt het over versterkers :P

Caliber kan toch ook wel redelijk spul maken? Of heb ik dat totaal mis? Een maat van me had een caliber met touchscreen en was er wel redelijk tevreden over.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
pi_168418168
quote:
14s.gif Op woensdag 25 januari 2017 14:43 schreef DieselTank het volgende:

[..]

Oh je hebt het over versterkers :P

Caliber kan toch ook wel redelijk spul maken? Of heb ik dat totaal mis? Een maat van me had een caliber met touchscreen en was er wel redelijk tevreden over.
Die heb ik ook gehad. Leuk dingetje voor een maand of 4, toen begon de ellende. touchscreen dat niet meer werkte. Het frontje dat een paar maanden later moeilijk begon te doen.
Caliber is leuk spul als je er geen ruk van verwacht. Maar geluidskwaliteit is nét iets beter dan bedroevend en bij mij heeft geen enkele (3 stuks) het langer dan 6 maanden uitgehouden.
  woensdag 25 januari 2017 @ 18:07:29 #41
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168422331
Alpine IS gewoon beter dan Pioneer, zeker qua geluidskwaliteit.. HU's versterkers, filters, speakers, alles.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 31 januari 2017 @ 21:53:00 #42
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_168578147
Wat ik gehoord heb over Caliber is dat dat een beetje een samengeraapt zootje onderdelen is. De enige ervaring die ik met Caliber heb gehad is een setje speakers waar verrassend fijn geluid in zat.

OT: mijn auto is dit jaar aan vervanging toe en ik denk dat ik er dan ook een andere autoradio in lepel. Mijn Panasonic van tien jaar oud doet het best goed, maar ik mis een USB-aansluiting. En ik wil dan ook DAB+.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_168578459
quote:
3s.gif Op woensdag 25 januari 2017 18:07 schreef Sounddragon het volgende:
Alpine IS gewoon beter dan Pioneer, zeker qua geluidskwaliteit.. HU's versterkers, filters, speakers, alles.
In de instapklasse vind ik Pioneer net iets beter. De goedkoopste headunits, coax speakers, actieve subs enz. Maar in het duurdere segment is Alpine _O_
.
  dinsdag 31 januari 2017 @ 22:49:05 #44
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_168580107
quote:
1s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 22:04 schreef Fer het volgende:

[..]

In de instapklasse vind ik Pioneer net iets beter. De goedkoopste headunits, coax speakers, actieve subs enz. Maar in het duurdere segment is Alpine _O_
Kweenie, ik heb nooit instapmodellen gehad, sowieso weinig van Pioneer.. Heb er wel een flink aantal ingebouwd en uitgebreide installs ermee afgesteld, en ik weet wel dat die slogan van ze (The art of entertainment) nogal waar was.. want daar was je serieus lang mee bezig soms.. Terwijl ik een Alpine install meestal in een uurtje of 2 wel behoorlijk optimaal draaiend had.. Clarion was ook zo'n kermismerk.. ik heb zo'n ding met een dubbel klapfrontje gehad DRZ nogwat geloof ik.. daar was je al een week mee zoet om hem überhaupt fatsoenlijk spelend te krijgen _O- Geweldig ding als je hem eenmaal had afgesteld, maar die hebben het woord 'onlogisch' ingebouwd op de print geloof ik.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 31 januari 2017 @ 23:05:34 #45
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_168580619
Wat je trouwens echt moet laten liggen is dit stukje brandhout:
Een Kienzle DVD1030, ook wel verkocht onder de merknaam Kramer.



Een bedrijf waar ik gewerkt hebt kocht die dingen en het was compleet ruk. Mijn collega heeft er 4 versleten in 4 jaar tijd. Boven de 30 graden gingen ze stuk, ze waren traag, het scherm is te klein, de kaarten achterhaald, speel je cd's, dan krijg je de titel in beeld, maar zo klein dat je het niet kunt lezen, om de haverklap loopt dat kutding vast. Echt, wat een waardeloos apparaat.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_168582939
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 22:33 schreef derLudolf het volgende:

En een telefoon mag je niet bedienen tijdens het rijden
Incorrect, je mag een telefoon niet vasthouden. Zolang hij in de houder zit, mag je hem bedienen.
"This engine produces a maximum power of 240 PS (237 bhp - 177 kW) at 5300 rpm and a maximum torque of 330 Nm (221 lb.ft) at 2000-5600 rpm."
Torque is useless without rpm. :)
pi_168933060
Om eerlijk te zijn: Die caliber radio is inderdaad hopeloos. In de buurt van een zendmast hoor je meerdere zenders door elkaar. Ver van de zendmast is het een en al wow en flutter. Soms zo erg dat het meer dan hinderlijk was, gewoon totaal niet verstaanbaar.

Ook erg vreemd is dat je geen voorkeuze zenders op kunt slaan. Er zit een knop op die de zes eerste zenders uitzoekt en die dan opslaat, wil je een zender die niet bij die zes zit dan mag je handmatig zoeken en dat kost wel even. Die zender kan je afaik dan niet eens opslaan.

Het geluid viel me niet tegen, de bediening snap je binnen tien minuten en het aansluiten is een fluitje van een cent. Eind oordeel: in de vuilnisbak met dat ding.

Het goede nieuws voor mij is dat de weer geplaatste oude radio het weer goed doet. Achteraf is de vermoedelijke oorzaak een zeer slechte accu geweest waardoor instellingen deels versprongen als de auto uit stond. De accu gaf nog net 10 volt, starten lukte nog net wel maar kennelijk was het te kort voor de radio instellingen.
  donderdag 16 februari 2017 @ 08:48:22 #48
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_168933477
quote:
0s.gif Op dinsdag 31 januari 2017 23:05 schreef Kentekenplaat het volgende:
Wat je trouwens echt moet laten liggen is dit stukje brandhout:
Een Kienzle DVD1030, ook wel verkocht onder de merknaam Kramer.

[ afbeelding ]

Een bedrijf waar ik gewerkt hebt kocht die dingen en het was compleet ruk. Mijn collega heeft er 4 versleten in 4 jaar tijd. Boven de 30 graden gingen ze stuk, ze waren traag, het scherm is te klein, de kaarten achterhaald, speel je cd's, dan krijg je de titel in beeld, maar zo klein dat je het niet kunt lezen, om de haverklap loopt dat kutding vast. Echt, wat een waardeloos apparaat.
En welke is wèl goed? Android en Navigatie in de radio lijkt me ook wel wat
  vrijdag 17 februari 2017 @ 01:21:21 #49
53151 T42
Pinball Wizard
pi_168954180
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 16:36 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Voor de periode daarna worden geen nieuwe zendvergunningen meer afgegeven. Afgezien van een etherpiraat weinig activiteit dus op de driemeterband.

Huidige vergunningen lopen tot 2017 een zullen nog een keer met 5 jaar verlengd worden.
zeiden ze in jaren 70/80 ook van AM. ;) tv is dan wel gebeurd maar dat zijn de zelfde golven als bij analoog was.

maar ik heb gewoon DVB-T daar zitten ook radiozenders bij
  vrijdag 17 februari 2017 @ 01:21:46 #50
53151 T42
Pinball Wizard
pi_168954184
quote:
1s.gif Op maandag 12 december 2016 16:38 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Wat gebeurt er dan met die "ruimte" in de ether? N00b-vraag :@
genoeg geld bieden ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')