abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 1 december 2016 @ 12:15:17 #1
149959 SQ
snelle trees
pi_167020335
Uitgerekende data:

12 december: Goudreinette (meisje)
16 december: Ooi86 (jongen)
28 december: BlueEyes

2017

30 januari: Selvaria

2 februari: SmallishBear
9 februari: WupWup
11 februari: marel88
18 februari: *** tombolafan *** (meisje)
27 februari: *** Stormqueen en bleiblei *** (jongen)

19 maart: Cygne (jongen)
25 maart: Sylver_ (meisje)

4 april: Fazzoletti
6 april: Hilzillah (meisje)
7 april: Sam1993
7 april: Gogo83 (jongen)
15 april: Theeleuter (meisje)
22 april: Thistleweed
23 april: *** Tweedledee *** (meisje)

10 mei: Logician2.0
14 mei: Minarosa
15 mei: Messina

2 juni: Adrian4
8 juni: ***Valerie. & Crutch***

5 juli: ingee
11 juli: Sara82
16 juli: missbrunette
21 juli: Lemijn

1 augustus: DevilsAndDust

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor aanpassingen graag een dm/pm/quote.

[ Bericht 1% gewijzigd door SQ op 03-12-2016 22:59:11 ]
disclaimer
  donderdag 1 december 2016 @ 12:16:19 #2
149959 SQ
snelle trees
pi_167020357
Motten er nog piemels / spleten achter de naam? Mensen er in of uit? Pak je kans!

Lezen SmallishBear en Levitation nog mee? Willen jullie in de lijst blijven?

[ Bericht 19% gewijzigd door SQ op 01-12-2016 12:23:36 ]
disclaimer
pi_167020447
Ja dat geschop vind ik heel fijn idd! Altijd iemand bij je :D

[ Bericht 0% gewijzigd door tombolafan op 01-12-2016 13:03:26 ]
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_167021545
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 12:16 schreef Stormqueen het volgende:
Motten er nog piemels / spleten achter de naam? Mensen er in of uit? Pak je kans!

Graag meisje bij mij erachter ;)
pi_167022414
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 12:22 schreef tombolafan het volgende:
Ja dat geschop vind ik heel fijn idd! Altijd iemand bij je :D
Ja he! O+
pi_167023363


Oh man, ik kan niet wachten om hier een beebz in te leggen O+
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 1 december 2016 @ 15:35:51 #7
149959 SQ
snelle trees
pi_167024062
Das een sjieke troon!
disclaimer
pi_167024154
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 15:35 schreef Stormqueen het volgende:
Das een sjieke troon!
Een patser-stoel, ja :Y
Maar dan voor 50% van de normale prijs, anders had 'ie mooi blijven staan in de winkel. :@

Zou mee moeten gaan van de geboorte tot een jaar of 8, we zullen zien :P
Je raekt an de dinge geweun.
pi_167024299
Mooie stoel!
  donderdag 1 december 2016 @ 15:55:31 #10
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167024484
Die stoel vond ik ook altijd al tof!
Maar te duur :{

Zijn ze nog te krijgen voor de helft van de prijs? :)
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_167024589
SmallishBear leest mee, maar mag wel uit de lijst. Ik ben blijkbaar niet zo'n actieve poster.
  donderdag 1 december 2016 @ 16:07:44 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_167024731
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 16:01 schreef SmallishBear het volgende:
SmallishBear leest mee, maar mag wel uit de lijst. Ik ben blijkbaar niet zo'n actieve poster.
gaat alles wel goed verder?
Het is overigens niet zo dat ik je weg wil hebben hoor ;)
disclaimer
pi_167024946
Waarom is het nu weer zo stil? Wel doorposten in mijn verlof :P
36 weken vandaag! Ik heb mijn eerste verlofdag besteed aan op de bank hangen met zieke peuter, best ontspannen toch wel. Heb nog geen vluchttas (hij maakt er vluchtauto van 8-) ) staan, misschien moet dat maar eens de komende dagen. Ik ben zo overtuigd pas in 2017 te bevallen dat het me nog wel eens erg zou kunnen overvallen :D
  donderdag 1 december 2016 @ 16:24:48 #14
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167025097
Heliotrope je staat niet in het lijstje! Wanneer ben je uitgerekend? 29 december dus? Dan zou ik ook 2017 denken voor de veiligheid. Maakt het je uit?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167025100
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 16:01 schreef SmallishBear het volgende:
SmallishBear leest mee, maar mag wel uit de lijst. Ik ben blijkbaar niet zo'n actieve poster.
Dan blijf je toch lekker in de lijst, wie weet dat la je met verlof ga je in eens zin hebt om mee te schrijven :)
pi_167025131
Happy verlof Helio!

Een nieuwe knul en barkruk voor Messina! :)


Op m'n werk moet er nu al geloot gaan worden voor sommige weken in de zomervakantie. Gaan ze vast leuk vinden als ik straks ff aan kom zetten met het nieuws dat ik de hele zomer verlof heb. :') Sorry alvast, collega's....
  donderdag 1 december 2016 @ 16:27:26 #17
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167025151
Ontdekking van de week: IDFA combineren met HCG zorgt voor tranen. Echt, tot 2x toe rolden er tranen over m'n gezicht, en normaal heb ik dat echt zelden.
Vraag: gaat dit voorbij of zal het naadloos overgaan in de moederverweking?

De kinderen van juf Kiet is mooi voor iedereen met kinderen of interesse in vluchtelingenkinderen of die in het onderwijs werkt. En de Mattheus missie is een aanrader voor iedereen die van Bach houdt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 1 december 2016 @ 16:28:29 #18
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167025174
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 16:26 schreef Sara82 het volgende:
Op m'n werk moet er nu al geloot gaan worden voor sommige weken in de zomervakantie. Gaan ze vast leuk vinden als ik straks ff aan kom zetten met het nieuws dat ik de hele zomer verlof heb. :') Sorry alvast, collega's....
Ja maf he. Ik was ook zeer neutraal over welke zomerweken we kregen in 2017 :P Ik ben er zeker 5 maanden niet, dus succes allemaal...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 1 december 2016 @ 16:34:08 #19
149959 SQ
snelle trees
pi_167025286
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 16:27 schreef Lemijn het volgende:
Ontdekking van de week: IDFA combineren met HCG zorgt voor tranen. Echt, tot 2x toe rolden er tranen over m'n gezicht, en normaal heb ik dat echt zelden.
Vraag: gaat dit voorbij of zal het naadloos overgaan in de moederverweking?

De kinderen van juf Kiet is mooi voor iedereen met kinderen of interesse in vluchtelingenkinderen of die in het onderwijs werkt. En de Mattheus missie is een aanrader voor iedereen die van Bach houdt.
Ligt aan het onderwerp. Als het zielige kindertjes bevat wordt het alleen erger :')
disclaimer
  donderdag 1 december 2016 @ 16:35:03 #20
149959 SQ
snelle trees
pi_167025301
Oh en Helio, mijn verloskundigenpraktijk gaat kennelijk kadootjes uitdelen als je op een feestdag bevalt, dus ik zou op 25 december of 1 januari mikken dan 8-)
disclaimer
  donderdag 1 december 2016 @ 16:35:10 #21
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167025302
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 16:34 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Ligt aan het onderwerp. Als het zielige kindertjes bevat wordt het alleen erger :')
Haha nou, dan zal het bij een zielige stervende Jezus misschien wel weer overgaan :P
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 1 december 2016 @ 16:36:57 #22
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167025335
Oh, Messina een jongetje! *G* Had ik overheen gelezen

En Heliotroop verlof, lekker zeg!
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_167025351
Lemijn, nee dat blijft.. wat die hormonen ineens met je doen he!
En 29 december ja! En nee het jaartal maakt me helemaal niets uit hoor, meer dat ik verwacht overtijd te gaan.

En vakanties, tja, jammer voor die collega's.. wel fijn dat jullie je niet met vakantieplanning bezig hoeven te houden!

En SQ, oh dat is wel weer een motivatie voor wèl een feestdag. ;) mik je ook op iets leuks BlueEyes?
het bevallen dan lijkt me ook juist wel leuk eigenlijk, alleen voor baby niet zo leuk.
pi_167025381
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 16:28 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Ja maf he. Ik was ook zeer neutraal over welke zomerweken we kregen in 2017 :P Ik ben er zeker 5 maanden niet, dus succes allemaal...
Hehe, en dat je dan met een stalen gezicht zegt: "Vakantie-aanvraag voor de zomer? Oh neuneuneu, ik neem in mei of oktober wel lekker vrij joh." (en da's dan niet eens gelogen he :P )

Ook zoiets, bij mijn vorige zwangerschap: Ik werk in de zorg, en het is vrij gebruikelijk dat je dan met 34 weken met verlof gaat. Dan was mijn verlof op 23 december afgelopen. De roosteraar vond het niet heel grappig dat ik zei dat ik pas met 36 weken ging. (Daarvoor vakantie opgenomen) Aaahhh, dan mis ik inderdaad nét kerst en oud-en-nieuw. "Whoops". ;)
  donderdag 1 december 2016 @ 16:43:22 #25
149959 SQ
snelle trees
pi_167025412
Maar ze kunnen toch gewoon tijdelijke krachten inhuren ter vervanging? Zwangerschapsverlof wordt toch niet door de werkgever betaald?
disclaimer
pi_167025477
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 16:43 schreef Stormqueen het volgende:
Maar ze kunnen toch gewoon tijdelijke krachten inhuren ter vervanging? Zwangerschapsverlof wordt toch niet door de werkgever betaald?
Huh? Gaat ze toch ook niet om het geld?

Maar tegen de tijd dat de interne scholing/inwerkperiode voorbij is, is een verlof ook zowat voorbij, dus het heeft niet zo heel veel zin om een nieuw iemand voor 4 maanden aan te nemen. En dus worden de uren verdeeld over het team (normaalgesproken geen probleem, altijd wel mensen die meer willen werken. Maar in de zomervakantie/feestdagen wordt het echt heeeeeel krap.)

[ Bericht 10% gewijzigd door Sara82 op 01-12-2016 16:56:34 ]
  donderdag 1 december 2016 @ 16:54:55 #27
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167025588
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 16:48 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Huh? Gaat ze toch ook niet om het geld?

Maar tegen de tijd dat de interne scholing/inwerkperiode voorbij is, is een verlof ook zowat voorbij, dus het heeft niet zo heel veel zin om een nieuw iemand voor 4 maanden aan te nemen.
Wel stom dat dat zo werkt. Want daardoor zijn je collega's nog steeds de dupe. Nee, je werkgever niet, maar die hoeft ook geen stap harder te zetten waarschijnlijk. Maar los daarvan: slim gedaan. Vond je het wel fijn om niet tot 36 weken te hoeven doorwerken?

quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 16:37 schreef Heliotrope het volgende:
En SQ, oh dat is wel weer een motivatie voor wèl een feestdag. ;) mik je ook op iets leuks BlueEyes?
het bevallen dan lijkt me ook juist wel leuk eigenlijk, alleen voor baby niet zo leuk.
Wel joh, iedereen vrij op je verjaardag, nooit naar school hoeven, makkelijk te onthouden... Ik ken iemand die jarig is met kerst en die vond het als kind net zo prima als nu.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167025624
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 16:27 schreef Lemijn het volgende:
Ontdekking van de week: IDFA combineren met HCG zorgt voor tranen. Echt, tot 2x toe rolden er tranen over m'n gezicht, en normaal heb ik dat echt zelden.
Vraag: gaat dit voorbij of zal het naadloos overgaan in de moederverweking?

De kinderen van juf Kiet is mooi voor iedereen met kinderen of interesse in vluchtelingenkinderen of die in het onderwijs werkt. En de Mattheus missie is een aanrader voor iedereen die van Bach houdt.
Bij Juf Kiet moest ik om de trailer al bijna huilen. Ten eerste merkte ik al voor mijn eerste zwangerschap dat ik met het ouder worden (ja, ik ben stokoud 8-) .) makkelijker om dingen moest huilen, maar door die zwangerschap werd dat nog erger, en daarna weer omdat je, als je eenmaal zelf zo'n hummeltje hebt, niet meer naar andere kinderen kunt kijken zonder je eigen kind in je achterhoofd te hebben. Dus in ieder vluchtelingenkind zie je jouw eigen kind, en de beelden van bombardementen op Aleppo waar kinderen het slachtoffer worden, kun je niet meer verdragen. Om maar iets te noemen. :+ . Dus zet je maar schrap. Het wordt allemaal nog veel erger.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 1 december 2016 @ 16:58:06 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_167025631
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 16:48 schreef Sara82 het volgende:

[..]

Huh? Gaat ze toch ook niet om het geld?

Maar tegen de tijd dat de interne scholing/inwerkperiode voorbij is, is een verlof ook zowat voorbij, dus het heeft niet zo heel veel zin om een nieuw iemand voor 4 maanden aan te nemen. En dus worden de uren verdeeld over het team (normaalgesproken geen probleem, altijd wel mensen die meer willen werken. Maar in de zomervakantie/feestdagen wordt het echt heeeeeel krap.)
nee maar ik doelde ook op iemand die de werkdruk dan kan verlichten, niet op het geld (dat zei ik er bij omdat "duur" hier op kantoor nog wel eens als tegenargument wordt ingezet :')). Maar das dus geen optie begrijp ik.
disclaimer
pi_167025647
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 15:55 schreef Sylver_ het volgende:
Die stoel vond ik ook altijd al tof!
Maar te duur :{

Zijn ze nog te krijgen voor de helft van de prijs? :)
Helaas! Bij een babywinkel die ging verhuizen. Ze houden ook op met de stoelen verkopen, het loopt blijkbaar allemaal niet zo goed als ze willen (en niet zo gek voor de originele prijs :o )
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 1 december 2016 @ 17:01:49 #31
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167025684
quote:
18s.gif Op donderdag 1 december 2016 16:57 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Bij Juf Kiet moest ik om de trailer al bijna huilen. Ten eerste merkte ik al voor mijn eerste zwangerschap dat ik met het ouder worden (ja, ik ben stokoud 8-) .) makkelijker om dingen moest huilen, maar door die zwangerschap werd dat nog erger, en daarna weer omdat je, als je eenmaal zelf zo'n hummeltje hebt, niet meer naar andere kinderen kunt kijken zonder je eigen kind in je achterhoofd te hebben. Dus in ieder vluchtelingenkind zie je jouw eigen kind, en de beelden van bombardementen op Aleppo waar kinderen het slachtoffer worden, kun je niet meer verdragen. Om maar iets te noemen. :+ . Dus zet je maar schrap. Het wordt allemaal nog veel erger.
Hee wat lekker, mijn eerste wacht maar is binnen :D

En wat je zegt over ouder worden herken ik ook erg. Ik ben de 30 ook allang gepasseerd, en kan beter bij m'n emoties dan 10 jaar geleden. En dat is misschien maar goed ook.

Ga je erheen? Al dan niet met zakdoek? Want ze gaan dus oa dansen op Freedom van Pharrell Williams...
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167025790
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 17:01 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Hee wat lekker, mijn eerste wacht maar is binnen :D
Ja, goed he. My pleasure. *) .

quote:
Ga je erheen? Al dan niet met zakdoek? Want ze gaan dus oa dansen op Freedom van Pharrell Williams...
Ja, ik wil de film wel zien, lijkt me inspirerend. En dan lekker sniffen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167025919
quote:
18s.gif Op donderdag 1 december 2016 16:57 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Bij Juf Kiet moest ik om de trailer al bijna huilen. Ten eerste merkte ik al voor mijn eerste zwangerschap dat ik met het ouder worden (ja, ik ben stokoud 8-) .) makkelijker om dingen moest huilen, maar door die zwangerschap werd dat nog erger, en daarna weer omdat je, als je eenmaal zelf zo'n hummeltje hebt, niet meer naar andere kinderen kunt kijken zonder je eigen kind in je achterhoofd te hebben. Dus in ieder vluchtelingenkind zie je jouw eigen kind, en de beelden van bombardementen op Aleppo waar kinderen het slachtoffer worden, kun je niet meer verdragen. Om maar iets te noemen. :+ . Dus zet je maar schrap. Het wordt allemaal nog veel erger.
Ik werd echt pissig van dit artikel wat iemand linkte... vind het een hele lage manier om je communicatietraining te hypen terwijl je niks weet van werken met de doelgroep.

http://www.kroost.org/media/brief-aan-juf-kiet/
Kwak
pi_167025948
Fancy stoeltje zeg 8-)

Dat zal een beste pokerface van je geweest zijn Sara :D *)
pi_167025949
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 16:54 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Vond je het wel fijn om niet tot 36 weken te hoeven doorwerken?

Jaaaa joh, het was ook zowat onmogelijk geweest. Iets of iemand optillen terwijl je rechte buikspieren als twee sliertjes over je flanken lopen is fysiek eigenlijk best wel onmogelijk, kwam ik achter. :+
pi_167025987
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 17:16 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Ik werd echt pissig van dit artikel wat iemand linkte... vind het een hele lage manier om je communicatietraining te hypen terwijl je niks weet van werken met de doelgroep.

http://www.kroost.org/media/brief-aan-juf-kiet/
Jezus, dat kan echt niet inderdaad. En juist als je staat voor een zorgvuldige communicatie, met respect voor (de beleving van) het kind. Maar dan wel even deze kinderen gebruiken om je eigen standpunt over te brengen. :{w .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  donderdag 1 december 2016 @ 17:20:36 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_167025990
Kan het me best voorstellen sara. Ik vind het nu soms al een uitdaging om in een rechte lijn naar de wc te waggelen, kun je nagaan :')
disclaimer
pi_167026027
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 16:07 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

gaat alles wel goed verder?
Het is overigens niet zo dat ik je weg wil hebben hoor ;)
Misschien moet ik ook gewoon eens een keer beginnen met posten ;) . Heb dan toch het idee dat je zo nieuw binnenkomt, maar zo is iedereen ooit eens op fok beland..

Het gaat goed, alweer 31 weken. Nu net mijn 1e week verlof. Ik werk als gastouder bij een gezin thuis en zij wouden niet het risico lopen dat ik opeens niet meer kon werken. In overleg dus maar extra vroeg met verlof. Ook wel fijn met een verbouwing en verhuizing in de weken rondom de uitgerekende datum... Mijn bekken worden er ook wel blij van dat ik wat meer rust kan nemen.

Direct maar een tip die ik ook kreeg: In januari worden de postzegels weer duurder. Dus wellicht handig om voor die tijd alvast de geboortepostzegels te kopen. Scheelt toch weer een beetje :-)
pi_167026237
Sq, hoe ik op Fok terecht ben gekomen is - ik zocht symptomen op google om een soort zekerheid te krijgen, omdat ik onzeker er over was/ben. En toen kwam ik op Fok terrecht. Heb ook een tijdje mee gelezen en toen besloot ik om een account te maken.

Ik weet dat ik er uit zie als een kloon/troll, ik stap zomaar binnen in een forum die al jaren actief is met allemaal vaste posters, met al me drama. Ik dacht al dat het moeilijk was om er tussen te komen, maar ik wilde het gwn proberen.


En als je schoonmoeder geen vervoer heeft om naar het ziekenhuis tegaan en ze heeft suikerziekte en mag geen injectie's nemen, dan ga je echt wel mee! Maar goed ieder zijn ding. Ik kan ook heel goed met me schoonmoeder namelijk :Y

Ik heb zaterdag de echo, hopelijk dan duidelijkheid. :{
  donderdag 1 december 2016 @ 17:38:56 #40
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167026242
quote:
2s.gif Op donderdag 1 december 2016 17:20 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Jezus, dat kan echt niet inderdaad. En juist als je staat voor een zorgvuldige communicatie, met respect voor (de beleving van) het kind. Maar dan wel even deze kinderen gebruiken om je eigen standpunt over te brengen. :{w .
Nou inderdaad. Wat een stijlloze brief. Ik had echt alleen maar bewondering voor deze juf, en geen greintje kritiek. Want als ik me probeerde in haar te verplaatsen, om te moeten lesgeven aan en contact maken met en sociale vaardigheden aanleren ook nog... en dat zonder de ondertiteling die je als kijker hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  donderdag 1 december 2016 @ 17:41:22 #41
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167026280
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 17:22 schreef SmallishBear het volgende:

[..]

Misschien moet ik ook gewoon eens een keer beginnen met posten ;) . Heb dan toch het idee dat je zo nieuw binnenkomt, maar zo is iedereen ooit eens op fok beland..

Het gaat goed, alweer 31 weken. Nu net mijn 1e week verlof. Ik werk als gastouder bij een gezin thuis en zij wouden niet het risico lopen dat ik opeens niet meer kon werken. In overleg dus maar extra vroeg met verlof. Ook wel fijn met een verbouwing en verhuizing in de weken rondom de uitgerekende datum... Mijn bekken worden er ook wel blij van dat ik wat meer rust kan nemen.

Direct maar een tip die ik ook kreeg: In januari worden de postzegels weer duurder. Dus wellicht handig om voor die tijd alvast de geboortepostzegels te kopen. Scheelt toch weer een beetje :-)
Is 'extra vroeg met verlof' niet gewoon een eufemisme voor een maand langer onbetaald thuis zitten? Fijn als je er blij me bent natuurlijk....
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167026353
Messina nog een knul erbij!

*O* vandaag bijna 2 uur CTG overleefd
Iets langer dan het geplande half uur, want baby is wel erg druk en hoge hartactie :')
Vindt u de baby rustig of is dit anders dan anders mevrouw?
Euh nou nee dit is 'normale' drukte :D
Vond het wel weer eens wat anders dan dat je hoort over vlakke CTG's en toestanden.
(Verder gaat goed hoor, gevalletje hoofdpijn met belinstructies en vandeweek hoge bloeddruk die nu normaal is)

Ooh en ik ga voor de tip van Svane over postzegels, bij ons gaan de kerstzegels erop, cheapass :D
Proefdruk van het kaartje kwam dinsdag binnen en ik ben zo blij ermee O+

Ik ben dankzij Sq terug aan het lezen in de Z&G van de eerste zwangerschap :')
Man man man wat zijn we tegenwoordig braaf en rustig hier O-)
pi_167026429
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 17:41 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Is 'extra vroeg met verlof' niet gewoon een eufemisme voor een maand langer onbetaald thuis zitten? Fijn als je er blij me bent natuurlijk....
Haha ja eigenlijk wel. Sterker nog, ik ben gestopt met werken, in het nieuwe huis word ik gastouder vanuit mijn eigen huis.
Maar idd, ik ben er blij mee. Er is genoeg te doen en te regelen momenteel.
  donderdag 1 december 2016 @ 17:50:37 #44
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167026487
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 17:48 schreef SmallishBear het volgende:

[..]

Haha ja eigenlijk wel. Sterker nog, ik ben gestopt met werken, in het nieuwe huis word ik gastouder vanuit mijn eigen huis.
Maar idd, ik ben er blij mee. Er is genoeg te doen en te regelen momenteel.
Dan is het goed ^O^
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167026593
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 17:38 schreef missbrunette het volgende:
Sq, hoe ik op Fok terecht ben gekomen is - ik zocht symptomen op google om een soort zekerheid te krijgen, omdat ik onzeker er over was/ben. En toen kwam ik op Fok terrecht. Heb ook een tijdje mee gelezen en toen besloot ik om een account te maken.

Ik weet dat ik er uit zie als een kloon/troll, ik stap zomaar binnen in een forum die al jaren actief is met allemaal vaste posters, met al me drama. Ik dacht al dat het moeilijk was om er tussen te komen, maar ik wilde het gwn proberen.


En als je schoonmoeder geen vervoer heeft om naar het ziekenhuis tegaan en ze heeft suikerziekte en mag geen injectie's nemen, dan ga je echt wel mee! Maar goed ieder zijn ding. Ik kan ook heel goed met me schoonmoeder namelijk :Y

Ik heb zaterdag de echo, hopelijk dan duidelijkheid. :{
Ok, een paar tips, want je bent echt niet de eerste die als 'nieuwe' binnenkomt (zou ook gek zijn in Z&G)

- reageer ook af en toe op anderen, in plaats van hier te roepen hoe het met jou gaat, vragen te stellen en weer weg te zijn.
- en dan bedoel ik dus; reageer op de verhalen van anderen, de problemen, geboortes etc. Niet alleen op de posts waarin wordt getwijfeld aan je
- ga met vragen als 'er komt wit spul uit mn tepels, kan dat?' naar je vk ipv ze hier te vragen. Wij kunnen niet zeggen of het kan (kennelijk kan het, anders zou je het niet zeggen toch? :P ) en wij kunnen vanaf een scherm al helemáál niet beslissen wat er aan de hand is...

Het maakt het op die manier voor jou gewoon een stuk makkelijker/fijner om mee te posten denk ik ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_167026633
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 17:41 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Is 'extra vroeg met verlof' niet gewoon een eufemisme voor een maand langer onbetaald thuis zitten? Fijn als je er blij me bent natuurlijk....
niet een maand langer toch, je krijgt voor 16 weken zwangerschapsuitkering dus dan is t "maar" een maand onbetaald thuis zitten ;)
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 1 december 2016 @ 17:58:05 #47
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_167026642
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 17:44 schreef BlueEyes het volgende:
Messina nog een knul erbij!

*O* vandaag bijna 2 uur CTG overleefd
Iets langer dan het geplande half uur, want baby is wel erg druk en hoge hartactie :')
Vindt u de baby rustig of is dit anders dan anders mevrouw?
Euh nou nee dit is 'normale' drukte :D
Vond het wel weer eens wat anders dan dat je hoort over vlakke CTG's en toestanden.
(Verder gaat goed hoor, gevalletje hoofdpijn met belinstructies en vandeweek hoge bloeddruk die nu normaal is)

Ooh en ik ga voor de tip van Svane over postzegels, bij ons gaan de kerstzegels erop, cheapass :D
Proefdruk van het kaartje kwam dinsdag binnen en ik ben zo blij ermee O+

Ik ben dankzij Sq terug aan het lezen in de Z&G van de eerste zwangerschap :')
Man man man wat zijn we tegenwoordig braaf en rustig hier O-)
Goeie ouwe tijd :D
Stelletje mafkezen bij elkaar toen O+

Wat rot weer van de hoofdpijn!
Wel fijn dat de ctg goed was :Y
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
  donderdag 1 december 2016 @ 17:59:16 #48
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167026664
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 17:57 schreef tombolafan het volgende:

[..]

niet een maand langer toch, je krijgt voor 16 weken zwangerschapsuitkering dus dan is t "maar" een maand onbetaald thuis zitten ;)
Een maand langer thuis zitten dan je sowieso zou doen, en deze maand specifiek onbetaald - dat bedoelde ik maar gebruikte wat minder woorden. Ben het dus met je eens.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167026678
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 17:38 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Nou inderdaad. Wat een stijlloze brief. Ik had echt alleen maar bewondering voor deze juf, en geen greintje kritiek. Want als ik me probeerde in haar te verplaatsen, om te moeten lesgeven aan en contact maken met en sociale vaardigheden aanleren ook nog... en dat zonder de ondertiteling die je als kijker hebt.
Mijn moeder heeft ook lesgegeven op een azc, en ik heb wel wat dagen meegelopen op vrije dagen, dus wil de docu wel heel graag zien...

Kinderen die er ineens niet meer zijn want de avond ervoor uitgezet, soms zelfs uit de klas geplukt, klein jongetje uit Congo dat achter de kippen aanrende en geen seconde stil kon zitten, veel kinderen uit Irak en Afghanistan toen vooral. Heeft veel indeukop me gemaakt allemaal...
Kwak
pi_167026680
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 17:59 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Een maand langer thuis zitten dan je sowieso zou doen, en deze maand specifiek onbetaald - dat bedoelde ik maar gebruikte wat minder woorden. Ben het dus met je eens.
ah okee, ik dacht al, misschien weet je niet dat je die uitkering aan kan vragen, dat scheelt zoveel :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  donderdag 1 december 2016 @ 18:00:47 #51
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167026693
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 17:44 schreef BlueEyes het volgende:
*O* vandaag bijna 2 uur CTG overleefd
Iets langer dan het geplande half uur, want baby is wel erg druk en hoge hartactie :')
Vindt u de baby rustig of is dit anders dan anders mevrouw?
Euh nou nee dit is 'normale' drukte :D
Vond het wel weer eens wat anders dan dat je hoort over vlakke CTG's en toestanden.
(Verder gaat goed hoor, gevalletje hoofdpijn met belinstructies en vandeweek hoge bloeddruk die nu normaal is)
Fijn dat het goed was - maakte jij je ook zorgen, of volgde je gewoon braaf & verstandig de balinstructies op?
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 18:00 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ah okee, ik dacht al, misschien weet je niet dat je die uitkering aan kan vragen, dat scheelt zoveel :D
Gekkie O+ Nee dat weet ik. Sterker nog, ik krijg zelfs de zwanger&zelfstandige-uitkering van het UWV naast mijn arbeidsongeschiktheidsverzekering. Dus dat komt goed.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167026717
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 17:44 schreef BlueEyes het volgende:
Messina nog een knul erbij!

*O* vandaag bijna 2 uur CTG overleefd
Iets langer dan het geplande half uur, want baby is wel erg druk en hoge hartactie :')
Vindt u de baby rustig of is dit anders dan anders mevrouw?
Euh nou nee dit is 'normale' drukte :D
Vond het wel weer eens wat anders dan dat je hoort over vlakke CTG's en toestanden.
(Verder gaat goed hoor, gevalletje hoofdpijn met belinstructies en vandeweek hoge bloeddruk die nu normaal is)

Ooh en ik ga voor de tip van Svane over postzegels, bij ons gaan de kerstzegels erop, cheapass :D
Proefdruk van het kaartje kwam dinsdag binnen en ik ben zo blij ermee O+

Ik ben dankzij Sq terug aan het lezen in de Z&G van de eerste zwangerschap :')
Man man man wat zijn we tegenwoordig braaf en rustig hier O-)
postzegels, slim idd!
En braaf? Wij? :o

Ja die drukte in je buik kan per persoon zo verschillend zijn, kan me voorstellen dat de heren doktoren ook niet altijd weten wat normaal is!

Fijn dat t verder goed gaat :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_167027137
Gelukkig was het goed, Blue! En een druk CTG is weer eens wat anders ja ;)

Haha, goede tips voor MissB tombola, kan bijna zo in de disclaimer erbij ;)
  donderdag 1 december 2016 @ 18:34:59 #54
149959 SQ
snelle trees
pi_167027374
Decemberzegels mogen maar tot 6 januari dus dan moet je niet overtijd gaan lopen Blue 8-)
disclaimer
pi_167027650
Tombola dankje wel voor de tips. En ga ze zeker gebruiken!
pi_167028601
Glitterplaatjes kunnen toch altijd weer opnieuw geïntroduceerd worden? O+

Voor Messina:
pi_167028812
Waar blijven die ranzige plaatjes en praatjes nou, bejaardensoos?
pi_167029020
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 19:34 schreef Skittles het volgende:
Waar blijven die ranzige plaatjes en praatjes nou, bejaardensoos?
O+ +1
pi_167029050
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 19:34 schreef Skittles het volgende:
Waar blijven die ranzige plaatjes en praatjes nou, bejaardensoos?
Was jij daar niet de hoofdleverancier van? :{w
  donderdag 1 december 2016 @ 19:45:28 #60
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167029161
Ranzigheid altijd welkom, maar glitterplaatjes ;( :'( :N
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167029303
Mijn eerste ervaringen met de Lottusbevallingen en Blue Waffle en Placentasmoothies en gender reveal mislukkeling taarten en de kutcakes O+
pi_167029534
Glitterplaatjes ranzige plaatjes alles. O+
pi_167029724
Fijn dat alles toch goed is BlueEyes! :)

En verder dan deze Blue Waffle hoeft niemand te zoeken. Just... don't...

Je raekt an de dinge geweun.
pi_167029750
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 19:50 schreef BlueEyes het volgende:
Mijn eerste ervaringen met de Lottusbevallingen en Blue Waffle en Placentasmoothies en gender reveal mislukkeling taarten en de kutcakes O+
Oh god ja... wat was t leven nog simpel voor ik leerde over the Blue waffle en de taarten. . :')
S. 2014
J. 2016
  donderdag 1 december 2016 @ 20:11:13 #65
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_167029962
Placentastempelen O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_167030096
Rondje geboortepoezie? Ik trap wel af.


Daar ben je dan
We zijn zo blij
Lief klein kindeke van mij
Maar wat ik niet bevroeden kon
Aambei ter grootte van een ei
  donderdag 1 december 2016 @ 20:19:45 #67
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167030267
Ik weet niet wat blue waffle is, maar ik durf niet te Googelen :o


Mooi Crump O+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_167030310
En ik maar denken dat het dit keer zo lekker 'rustig en normaal' was in Z&G... :') :|W
;) O+

Wel herkenbaar van dat pokerfacen als het over de zomer gaat trouwens! 8-) *)
Onze timing is dit keer echt compleet ruk wat betreft mijn werk...Sowieso hoger onderwijs, dus dan is 'vrij nemen' in juli-aug-sept-okt echt not done :N en uitgerekend komende zomer staan er echt mega veranderingen op de planning... O-)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167030357
quote:
10s.gif Op donderdag 1 december 2016 20:19 schreef Sylver_ het volgende:
Ik weet niet wat blue waffle is, maar ik durf niet te Googelen :o

Mooi Crump O+
Niet doen. Echt niet. :N

quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 20:15 schreef Crumpette het volgende:
Rondje geboortepoezie? Ik trap wel af.

Daar ben je dan
We zijn zo blij
Lief klein kindeke van mij
Maar wat ik niet bevroeden kon
Aambei ter grootte van een ei
_O-
Je raekt an de dinge geweun.
pi_167030505
Volgens mij ben ik bij jullie lichting destijds begonnen met lurken in Z&G O+

Pokerface check! Ik moest o.a. de targets opnemen in ons teamjaarplan voor komend jaar en daarna bespreken met mijn teamleden. Mijn target is uiteraard niet haalbaar met 4 maanden verlof :P (Maar goed, daar word ik gelukkig ook niet op afgerekend door de baas.)
  donderdag 1 december 2016 @ 20:41:40 #71
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167030986
quote:
10s.gif Op donderdag 1 december 2016 20:19 schreef Sylver_ het volgende:
Ik weet niet wat blue waffle is, maar ik durf niet te Googelen :o
+1.. Ben nu wel nieuwsgierig geworden. Ik bedoel: hoe kan dit ranzig zijn?

En glitterplaatjes O+
  donderdag 1 december 2016 @ 20:52:24 #72
149959 SQ
snelle trees
pi_167031411
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 20:41 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

+1.. Ben nu wel nieuwsgierig geworden. Ik bedoel: hoe kan dit ranzig zijn?

En glitterplaatjes O+
doe het O+
disclaimer
pi_167031444
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 20:41 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

+1.. Ben nu wel nieuwsgierig geworden. Ik bedoel: hoe kan dit ranzig zijn?

En glitterplaatjes O+
Ooooh je hebt geen idee... :o maar ook ik heb t ooit gegoogled
S. 2014
J. 2016
pi_167031480
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 20:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

doe het O+
Ophitser! :P
Je raekt an de dinge geweun.
  donderdag 1 december 2016 @ 20:56:18 #75
149959 SQ
snelle trees
pi_167031555
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 20:15 schreef Crumpette het volgende:
Rondje geboortepoezie? Ik trap wel af.


Daar ben je dan
We zijn zo blij
Lief klein kindeke van mij
Maar wat ik niet bevroeden kon
Aambei ter grootte van een ei
Na negen maanden wachten
Verwelkomen wij onze lieve spruit
Toch kon de vreugd deze wonde niet verzachten
Een ruptuur van clit tot aan de stuit
disclaimer
pi_167031743
Zoveel inspiratie. O+
pi_167032084
quote:
7s.gif Op donderdag 1 december 2016 19:42 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

Was jij daar niet de hoofdleverancier van? :{w
Ik behoor helaas niet tot de bejaardensoos :7

Maar speciaal voor jullie, omdat jullie O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 1 december 2016 @ 21:12:06 #78
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_167032198
Nooit had ik kunnen bedenken wat jouw geboorte ons heeft kunnen schenken
Jouw lijf door mijn vagijn, het gat nog niet gesloten,
Zomaar de verloskundige onder gespoten :o
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
  donderdag 1 december 2016 @ 21:18:03 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167032451
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 20:56 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Na negen maanden wachten
Verwelkomen wij onze lieve spruit
Toch kon de vreugd deze wonde niet verzachten
Een ruptuur van clit tot aan de stuit
Ook al is de boel nu stevig verzakt,
Wij zijn nog lang niet ingekakt.
Omdat je vader ook graag een zoontje wil,
Gaan we nog een paar keer flink van bil.
KuikenGuppy
  donderdag 1 december 2016 @ 21:18:50 #80
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167032490
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 20:52 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

doe het O+
Eeewwwwww! Het is dat ik net een zak chips leeg heb gegeten, anders had mijn maag dit niet aan gekund :r

Note to self: als SQ zegt "doe het", eet dan éérst een zak chips leeg.
pi_167032704
Fok!
  donderdag 1 december 2016 @ 21:25:45 #82
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167032733
quote:
17s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:24 schreef Logician2.0 het volgende:
Fok!
*stil*
*mooi*
KuikenGuppy
pi_167033127
De boze doos :D :') :'( :D
  donderdag 1 december 2016 @ 21:36:47 #84
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167033134
Die gedichtjes _O-

Ik kan beter niet googelen, Stroopwafel?
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_167033170
Ik heb het ook nog niet gegoogled :')

Oh en spoiler: ik ben niet zwanger :P
pi_167033371
Ah, jullie zijn weer eens goed op dreef _O-

Ooit kwam hier een plaatje voorbij van een stuitbevalling waar 1 voet uit de goede uitgang kwam en 1 voet uit de verkeerde.....dat beeld raak ik nooit meer kwijt.......
  donderdag 1 december 2016 @ 21:44:32 #87
149959 SQ
snelle trees
pi_167033427
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:42 schreef Theeleuter het volgende:
Ah, jullie zijn weer eens goed op dreef _O-

Ooit kwam hier een plaatje voorbij van een stuitbevalling waar 1 voet uit de goede uitgang kwam en 1 voet uit de verkeerde.....dat beeld raak ik nooit meer kwijt.......
die heb ik nu onder mijn ctrl+v?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Echt niet klikken bij zwakke maag ;)
disclaimer
pi_167033580
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:42 schreef Theeleuter het volgende:
Ah, jullie zijn weer eens goed op dreef _O-

Ooit kwam hier een plaatje voorbij van een stuitbevalling waar 1 voet uit de goede uitgang kwam en 1 voet uit de verkeerde.....dat beeld raak ik nooit meer kwijt.......
Die wilde ik eerst posten ja, maar dat leek me iets teveel van het goede :+
  donderdag 1 december 2016 @ 21:49:55 #89
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167033597
De drempel is te hoog, SQ! Ik klikte heel dapper op de spoiler, maar nu moet ik ook nog op de link klinken - dan moet het wel heel erg zijn :o :+
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
  donderdag 1 december 2016 @ 21:51:43 #90
149959 SQ
snelle trees
pi_167033686
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:49 schreef Sylver_ het volgende:
De drempel is te hoog, SQ! Ik klikte heel dapper op de spoiler, maar nu moet ik ook nog op de link klinken - dan moet het wel heel erg zijn :o :+
ik voer de spanning graag op :+
disclaimer
pi_167033708
:D ik klik dus mooi niet op die link oO<
pi_167033726
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:42 schreef Theeleuter het volgende:
Ah, jullie zijn weer eens goed op dreef _O-

Ooit kwam hier een plaatje voorbij van een stuitbevalling waar 1 voet uit de goede uitgang kwam en 1 voet uit de verkeerde.....dat beeld raak ik nooit meer kwijt.......
Hahaha die wilde ik nou net niet benoemen _O-
pi_167033773
In onze woonplaats op het bord bij de VK:
"Gemaakt in een wip.
We noemen haar Pip!"
  donderdag 1 december 2016 @ 21:53:51 #94
149959 SQ
snelle trees
pi_167033802
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:53 schreef Malteser het volgende:
In onze woonplaats op het bord bij de VK:
"Gemaakt in een wip.
We noemen haar Pip!"
zo smaakvol altijd O+
disclaimer
pi_167033870
quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:53 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

zo smaakvol altijd O+
:'(
pi_167033923
Ik heb wel geklikt en wow... Nachtmerrievoer voor de aankomende maanden.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_167034113
Met zulke plaatjes ben ik blij dat ik niet meer hoef te bevallen. :')

En de boze doos O+
S. 2014
J. 2016
pi_167034326
Ik klikte! En ik heb gelukkig nog wat bedenktijd.

Succes dames! ;)
pi_167034957
Oh jongens, dat plaatje heeft mij ook nachtmerries bezorgd.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167035468
Ik klikte... :X

En serieus het enige wat ik nu denk is: "MAAR HOE DAN?!" :?

Ik slaap er -hopelijk- niet minder om hoor :Y)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167035579
quote:
0s.gif Op donderdag 1 december 2016 22:48 schreef twist02 het volgende:
Ik klikte... :X

En serieus het enige wat ik nu denk is: "MAAR HOE DAN?!" :?

Ik slaap er -hopelijk- niet minder om hoor :Y)
Hoe?

Rekt het niet dan scheurt het wel. ;( :D
Je raekt an de dinge geweun.
pi_167037174
Oh, ik mis z&g O+ *;
Everything will be fine in the end. If it's not fine, it's not the end
pi_167037975
Heeft iemand hier toevallig ervaring met een 'Baby Nest'? Zo ja, hoe beviel dat? :s)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_167039557
Stelletje ransapen O+

quote:
1s.gif Op donderdag 1 december 2016 21:49 schreef Sylver_ het volgende:
De drempel is te hoog, SQ! Ik klikte heel dapper op de spoiler, maar nu moet ik ook nog op de link klinken - dan moet het wel heel erg zijn :o :+
+1... ik durf niet ;( De beschrijving alleen al is voor mij genoeg om het te kunnen visualiseren :X
pi_167039802
Goed begin van de ochtend die plaatjes. Mijn maag doet het nog ;)
pi_167039902
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 00:10 schreef Messina het volgende:
Heeft iemand hier toevallig ervaring met een 'Baby Nest'? Zo ja, hoe beviel dat? :s)
Daar ben ik ook benieuwd naar ja!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  vrijdag 2 december 2016 @ 07:57:14 #107
149959 SQ
snelle trees
pi_167039981
Ik vraag me af hoe je zo'n nest zou moeten gebruiken. Wat de toegevoegde waarde is. Het ging er hier een tijdje terug ook al over maar het is me nog niet helemaal duidelijk behalve "het staat schattig" :P
disclaimer
pi_167040013
Ik vind ze er vooral zo schatttig uitzien :+ Als mini baby lag F vaak op de bank tussen het Voedingskussen; ik stel me voor dat het voor zo'n doel is gemaakt. Knus en warm in de box ofzo
pi_167040049
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 07:57 schreef Stormqueen het volgende:
Ik vraag me af hoe je zo'n nest zou moeten gebruiken. Wat de toegevoegde waarde is. Het ging er hier een tijdje terug ook al over maar het is me nog niet helemaal duidelijk behalve "het staat schattig" :P
Begrenzing gevoel denk ik. In het zkh en thuis simuleerde het verplegend personeel dit voor E vaak met opgerolde handdoeken. Hetzelfde effect bereik je met je hand op het hoofdje en andere hand op het kontje houden. Baby krijgt dan het "idee" dat ie nog in je buik zit. Mijne had daar heel veel behoefte aan (te vroeg geboren).

Sidenote wel, moest het wel in de gaten houden en mocht niet 's nachts ivm verstikkingsgevaar.

Edit: in zkh gebruiken ze die nestjes (iets anders) ook bij heel vroeg geboren babies. Maar die babies liggen wel aan de hart/ademhalingsmonitor. Plaatje: https://goo.gl/images/HZ7kwP
  vrijdag 2 december 2016 @ 08:10:54 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_167040073
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 08:07 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Begrenzing gevoel denk ik. In het zkh en thuis simuleerde het verplegend personeel dit voor E vaak met opgerolde handdoeken. Hetzelfde effect bereik je met je hand op het hoofdje en andere hand op het kontje houden. Baby krijgt dan het "idee" dat ie nog in je buik zit. Mijne had daar heel veel behoefte aan (te vroeg geboren).

Sidenote wel, moest het wel in de gaten houden en mocht niet 's nachts ivm verstikkingsgevaar.
nee precies, het mag niet onbewaakt. Ik denk dat ik het zelf gewoon bij de draagdoek hou :)
disclaimer
pi_167040082
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 08:10 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

nee precies, het mag niet onbewaakt. Ik denk dat ik het zelf gewoon bij de draagdoek hou :)
Draagdoek lijkt me idd beter, dan combineer je die begrenzing met huid-op-huid contact ^O^ O+.
pi_167040340
Heerlijke posts om even bij te lezen onder het ontbijt :Y)

Babynest lijkt me wat eng omdat je er bij moet blijven dus ik sluit me bij SQ aan, lekker in de draagdoek.
pi_167040496
Ohh de draagdoek O+ Ik mis die tijd O+ Ik heb een hele mooie kokadi op het oog O+

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2016 08:53:38 ]
pi_167040517
Ja draagdoek is ook handig, maar er zijn toch echt momenten dat je je baby even neerlegt. En dan is zo'n nestje vast handig :P :+

Ik zoek naar excuses om er 1 te kopen natuurlijk :')
pi_167040574
Hulde aan SQ voor de link ;) Bekijk hem later nog wel een keer, om te zien of mijn herinnering hetzelfde is al de werkelijkheid _O-

Babynest, nergens voor nodig..... Ik was eerste weken matras van de jongste. Ik heb ook nog ergens een foto van baby op mij en ik aan het breien 8-)
pi_167040603
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 08:55 schreef Fazzoletti het volgende:
Ja draagdoek is ook handig, maar er zijn toch echt momenten dat je je baby even neerlegt. En dan is zo'n nestje vast handig :P :+

Ik zoek naar excuses om er 1 te kopen natuurlijk :')
Als je er eentje wil moet je zeker er eentje kopen :) Enuh... eventjes zonder baby aan je vast geplakt is ook erg fijn.
  vrijdag 2 december 2016 @ 09:03:55 #117
149959 SQ
snelle trees
pi_167040608
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 08:55 schreef Fazzoletti het volgende:
Ja draagdoek is ook handig, maar er zijn toch echt momenten dat je je baby even neerlegt. En dan is zo'n nestje vast handig :P :+

Ik zoek naar excuses om er 1 te kopen natuurlijk :')
:D ja daarvoor heb ik dan de box wel straks... ook ter bescherming tegen enthousiaste zusjes :')
disclaimer
pi_167040645
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 08:55 schreef Fazzoletti het volgende:
Ja draagdoek is ook handig, maar er zijn toch echt momenten dat je je baby even neerlegt. En dan is zo'n nestje vast handig :P :+

Ik zoek naar excuses om er 1 te kopen natuurlijk :')
Wij maakten een nestje van een voedingskussen met de overtrek van het aankleedkussen er overheen. Werkte als een tiet O+
pi_167040762
Ik heb er een gemaakt toen O 1 was en ze zich wat verloren leek te voelen in het ledikant. Gaf haar een geborgen gevoel voor 2 weken :')

Hier is t erg populair voor t geborgen gevoel op de bank of in de wagen. Wordt hier ook veel gebruikt tussen ouders in. Of je dat veilig vindt, dat is persoonlijl ;)
pi_167040764
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 08:13 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Draagdoek lijkt me idd beter, dan combineer je die begrenzing met huid-op-huid contact ^O^ O+.
Draag jij naakt? :o
pi_167040779
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 09:08 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Wij maakten een nestje van een voedingskussen met de overtrek van het aankleedkussen er overheen. Werkte als een tiet O+
Zo deed ik het vorige keer ook ;)

Ik heb trouwens echt geen zin in een box. Op de plek waar hij vorige keer stond, staat nu een kist met speelgoed :+ Vorige keer was ie na 7 maanden weg dus, ben benieuwd of we het nu überhaupt langer gaan gebruiken
pi_167040780
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 08:55 schreef Fazzoletti het volgende:
Ja draagdoek is ook handig, maar er zijn toch echt momenten dat je je baby even neerlegt. En dan is zo'n nestje vast handig :P :+

Ik zoek naar excuses om er 1 te kopen natuurlijk :')
Dan gewoon kopen, iets superleuk vinden is toch excuus genoeg? O+

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-12-2016 09:23:26 ]
  vrijdag 2 december 2016 @ 09:41:54 #123
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167041066
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 09:21 schreef WupWup het volgende:

[..]

Draag jij naakt? :o
Niet die hype weer... ;(.
KuikenGuppy
pi_167041128
Ik kon I inderdaad als kleine baby eigenlijk nooit echt (overdag) wegleggen omdat ze zich dan verloren leek te voelen. En hoe heerlijk het is zo'n baby op je en in de doek ik vond dat toen wel zwaar. Vandaar dat zo'n nestje me wel wat lijkt.

Wij hadden bij I geen box, maar eigenlijk wil ik het nu wel vanwege I. Mijn vriend heeft er alleen geen zin in, zo'n lelijk groot ding in de woonkamer...
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167041186
Dat heb ik hier ook, man wil liever geen box maar met twee kinderen waarvan eentje nog al uh... enthousiast kan zijn weet ik nog net zo niet of dat een goed idee is.
pi_167041255
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 december 2016 09:41 schreef Burdie het volgende:

[..]

Niet die hype weer... ;(.
Een mooie doek is precies een kledingstuk en je baby een accessoire O-) :P
pi_167042221
Daar zijn wipstoeltjes toch voor, om je baby even in te kunnen parkeren? Of is dat meer voor als ze al een paar maanden verder zijn?
pi_167042661
Volgens mij kan dat ook prima. Helpt alleen niet bij fanatiek knuffelende peuters.
pi_167043155
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 09:49 schreef Thistleweed het volgende:
Dat heb ik hier ook, man wil liever geen box maar met twee kinderen waarvan eentje nog al uh... enthousiast kan zijn weet ik nog net zo niet of dat een goed idee is.
Ik twijfel ook over een box. Bij de oudste wel één gehad, maar daar heeft ze misschien vier keer in gelegen. Het was een handige speelgoedopslag zeg maar. Bij de jongste hadden we geen box en ook niet gemist. Maar straks met een peuter en baby kan het misschien voor de veiligheid wel handig zijn? Wij hebben besloten om de praktijk gewoon even af te wachten. In principe is een box natuurlijk zo gekocht.
pi_167043239
Bij de eerste de box het meest gebruikt. De jongste ging met krap 5 maand tijgeren, dus toen was de box overbodig. Tot die tijd is het wel handig als je even de handen vrij wilt. Wij zetten hem gewoon weer neer. Is maar tijdelijk een sta in de weg. En daarna kunnen we hem wegdoen :)

Ik ga binnenkort eens de dozen met kleertjes langs. Weet nu wat weg kan en wat ik kan bewaren. Heb er helemaal zin in O+
pi_167043240
Geen Baby Nest dus, thanks voor de meningen! O+ Het ziet er inderdaad superschattig uit. ;)

En een draagdoek, kan dat goed samen met een kapotte rug? Een -volle- rugzak gaat hier niet, maar een baby draag je natuurlijk aan de voorkant en leunt anders op de schouders dan een rugzak.

Ahhh ik voel me weer helemaal noob :D
Je raekt an de dinge geweun.
pi_167043669
Wij doen wel een box ivm honden. Ze zijn lief en gek op kindjes en vooral mn grote heeft echt eindeloos geduld, maar toch. ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167043964
Wup, dat is natuurlijk ook waar, zo gekocht.

Cygne, wat fijn O+

Dragen met een kapotte rug lijkt me eigenlijk best zwaar, zeker als je al aangeeft dat een volle rugtas al te zwaar is. Ik heb het idee dat voor dragen zwaarder is dan rug dragen. Als je het wel zou willen proberen dan zou ik me goed laten voorlichten/inlezen. Misschien is er wel een drager die het gewicht meer op de heupen heeft zodat het minder belastend is voor je rug.
pi_167044346
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 december 2016 09:21 schreef WupWup het volgende:

[..]

Draag jij naakt? :o
Ja jij niet dan? ;)
Ik droeg vaak bloesjes met een hemdje eronder en E's hoofdje lag dan vaak tegen mijn huid aan, zo net boven mijn hemdje O+. Is toch ook huid op huid? Niet optimaal maar soit :+.
pi_167044846
Je hebt ook draagshirts. Volgens mij vooral voor in het begin zodat je makkelijk veel huid op huid contact kunt hebben.
http://www.nuroobaby.nl/
pi_167044991
Ik zal inderdaad advies inwinnen :) Dat draagshirt lijkt me ook wel wat, dus die houd ik ook in gedachte.

Ik stuiter qua gevoelens alle kanten op. Van "Omg na tien jaar eindelijk, hyperhyper" naar "Hoe de f*ck ga ik dit doen met dit versleten lichaam van mij, huiliehuil" tot "Wie heeft al m'n roze koeken opgegeten gutverdegutver!" (Hint: It was me)
Je raekt an de dinge geweun.
pi_167045140
Ahh Messina :*

Cygne, wat fijn!

Een box doen wij wel. Voor even wegleggen en nu zeker met peuter lijkt het me handig.

Net controle gehad en ze ligt gewoon met hoofd naar beneden! Helemaal verbaasd was ik, altijd in stuit gelegen en ik heb er ook niets van gemerkt. Maar heel fijn. Ik kreeg al belinstructies mee, wat komt het ineens dichtbij, huu! O+
pi_167045320
Messina, dat lijkt me best lastig, het gestuiter in je hoofd. En het is natuurlijk niet zo dat een draagdoek zaligmakend is. Waar zie je tegenop? Kun je dat met iemand bespreken? Misschien dat relativeren dan ook makkelijker wordt.

Helio, wat fijn, hoofdje naar beneden (is toch makkelijker bevallen dan andersom :D ) En belinstructies! *O*

Zo controle bij de vk. Vorige keer was ik een beetje ingestort, de vk was heel lief en super behulpzaam maar merk dat ik me nu toch een beetje schaam ofzo. Heb ook een andere vk vandaag en dat maakt het dan ook een beetje gek. Ze zijn allemaal heel erg lief en ik weet dat ik meer niet zou hoeven te schamen maar voel meer toch een beetje kwetsbaar.
pi_167045952
Niet op de link van SQ geklikt. :{w Verder O+ Voor jullie en jullie smerige praat. En die boze doos. ;(

Ik kijk enorm uit naar weer zo'n ukje in de doek. O+ Dreumes liet zich de eerste pak hem beet 8 weken niet wegleggen (binnen 1 minuut krijsen), wat een lifesaver was dat ding zeg! Ik hoop wel dat baby2 zich iets makkelijker laat wegleggen, want hoe heerlijk het ook is, hele dagen dragen icm stuiterdreumes zie ik toch niet zo zitten. We zullen wel zien.

De box is hier vorige keer nog geen half jaar gebruikt, maar hij staat nog als opslag voor mijn doeken en een hele zooi aan speelgoed. Als baby er is zien we wel of/hoe lang hij dit keer gebruikt wordt.

Vanochtend intake kraamzorg gehad, telefonisch, dus plinten voor niks blinkend gepoetst met een tandenborstel. :( Voorkeur aangegeven voor de zelfde kraam als vorige keer, wat was zij fantastisch. O+
pi_167046334
Jongste woonde in de doek, die kwam er alleen uit om te drinken of te verschonen. Heerlijk O+
pi_167047314
Heb nu een trauma van die link sq.
Ik dacht zo erg kan het toch niet zijn :X maar hoe kan dat dan? Ik snap niet hoe dat gebeurt. Het is toch alle 2 een heel ander iets???? :')
Verder O+ voor de vieze plaatjes :+
pi_167049976
Mooie foto's, heb weer helemaal zin in bevallen! O+

Ennn we hebben een knipper! *O*
Mag ik in de op? 5 juli wordt het ongeveer.
pi_167050214
Ingeee jeeee! Van harte! Zomerbaby's <3<3
pi_167050472
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 13:11 schreef Thistleweed het volgende:
Messina, dat lijkt me best lastig, het gestuiter in je hoofd. En het is natuurlijk niet zo dat een draagdoek zaligmakend is. Waar zie je tegenop? Kun je dat met iemand bespreken? Misschien dat relativeren dan ook makkelijker wordt.

Helio, wat fijn, hoofdje naar beneden (is toch makkelijker bevallen dan andersom :D ) En belinstructies! *O*

Zo controle bij de vk. Vorige keer was ik een beetje ingestort, de vk was heel lief en super behulpzaam maar merk dat ik me nu toch een beetje schaam ofzo. Heb ook een andere vk vandaag en dat maakt het dan ook een beetje gek. Ze zijn allemaal heel erg lief en ik weet dat ik meer niet zou hoeven te schamen maar voel meer toch een beetje kwetsbaar.
Ik denk dat het de hormonen zijn. Ik kan me momenteel overal druk over maken :) Ben doodsbang voor een 'normale bevalling' -na mijn eerste keizersnede- bijvoorbeeld. Heeft o.a. te maken met het feit dat mijn broertje bij de bevalling zuurstoftekort heeft gehad en daardoor levenslang gehandicapt is geraakt. Klein trauma :P Op naar de psych ;)
En dan mag ik dus gewoon kiezen voor een keizersnede of natuurlijke bevalling, maar ik zou het graag zelf willen proberen 8)7

Ik hoop dat het bezoek van vandaag aan de VK achteraf toch meegevallen is :*

Om verder nog even in te haken op andere onderwerpen: Hier komt wel een box, stel dat ik even naar het toilet moet, vind ik wel zo fijn dat beebz veilig ligt (wij hebben ook 2 hondjes rondlopen. Liefste hondjes ever, maar zelfs dan; Nooit 100% vertrouwen ;) )

MB: Ik zei al; Rekt het niet dan scheurt het wel. ;( :P

ingee, gefeliciteerd! *O*
Je raekt an de dinge geweun.
  vrijdag 2 december 2016 @ 17:09:31 #145
149959 SQ
snelle trees
pi_167050497
Yay ingee! Tof!
disclaimer
pi_167050876
Je druk maken door hormonen ken ik helemaal, we kunnen een clubje beginnen :W Ik snap dat je bevallen spannend vind, lijkt me een gezonde reactie als je kijkt naar je achtergrond. Hopelijk lukt het je om uiteindelijk te kiezen voor de bevalling die het beste is voor jou. Fijn dat een keizersnee ook een optie is, lijkt me heel prettig dat de regie echt bij jou ligt.

Iemand trouwens de hele #genoeggezwegen actie van de geboorte beweging gevolgd? Vrouwen (en ook mannen trouwens) zetten dan een nare ervaring met zorgverleners op een A4 en poseren dan met het papier voor de foto. Ik kende de actie al vanuit Amerika. Merk dat ik er nu niet zo goed meer tegen kan, heb twee super fijne geitenwollensokken kaarsjes bevallingen gehad en wil helemaal niet weten dat dat ook anders zou kunnen gaan. Tegelijkertijd gun ik echt iedereen bevallingen zoals die van mij en als dit soort acties een verandering in bewustzijn van sommige hulpverleners teweeg brengt is dat fijn. Let wel, ik ben echt een groot voorstander van medische interventie als dat nodig is en ben blij dat ik in Nederland woon ik indien nodig binnen 15 min in het ziekhuis kan zijn.

Vk ging goed! Baarmoeder komt nu tot boven mijn navel en was rustig en ontspannen. Bloeddruk was in orde en hartje luisteren heb ik overgeslagen. Fijn dat ik wat extra mag komen nu het niet zo lekker gaat, vorige zwangerschappen sloeg ik altijd heel wat weken over omdat het toch wel goed ging :)

Wc deed ik altijd met beeb in draagdoek _O-

Ingee, gefeliciteerd met je knipper *O*
pi_167051412
Haha messina :')
Je kan bijv ook overleggen met de vk of je het eerst zelf mag proberen maar dat ze wel de hartslag etc in de gaten houden gedurende bevalling, en dan als het telang duurt altijd nog het kindje halen met een keizersnee.

Ingee gefeliciteerd met een knipper ! *O* fijne verdere zwangerschap gewenst!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167051828
Ik zag het voorbijkomen thistle! Lijkt me verschrikkelijk heftig, die ervaringen. Ik ben er zelf vooralsnog niet bang voor. VK wilde me toucheren maandag maar door de pijn was dat gewoon echt niet te doen. Ze gaf dat ook aan bij de artsen in het ziekenhuis, die dat ook gerespecteerd hebben. 'Vind je het goed dat we een inwendige echo maken?' Dat ze het telkens vroegen in plaats van het maar gewoon deden gaf me wel vertrouwen. Ook wel een fijn vooruitzicht voor straks.
pi_167052137
Dat klinkt inderdaad fijn, dat er goed naar je geluisterd wordt en dat dingen aan je gevraagd worden.

Ik heb zelf in een vruchtbaarheidstraject gezeten en heb dat als heel vervelend gevonden. Al die inwendige onderzoeken, vooral de arts assistenten waren nogal van het eendenbek inbrengen zonder ook maar te vertellen wat ze gingen doen. Was helemaal verbaasd toen ik iemand trof die vertelde wat ze ging doen en wat ik kon verwachten in plaats van alles er maar gewoon in te raggen. Het ergste was dat een groot deel van de onderzoeken totaal onnodig was. Nou is het allemaal niet heel verschrikkelijk maar heb me toen wel voorgenomen om er alles aan te doen om maar niet daar te hoeven bevallen.
pi_167052815
Hier ook in een vruchtbaarheidstraject gezeten. Maar ook daar werd er heel respectvol met me omgegaan. Niet dat ik een keuze had. Want dat speculum was gewoon noodzakelijk. Maar toch de vraag: 'vind je het goed als we dat nu doen, of ben je er nog niet klaar voor?'. Dat gaf mij het gevoel van controle. En ook áls die eendenbek dan ingebracht werd gebeurde dat echt stapje voor stapje. Overigens ook een ander ziekenhuis dan waar ik ga bevallen.
pi_167053110
Precies dat, ik snap wel dat sommige dingen moeten gebeuren maar rustig aan, vertellen wat je doet en stapje voor stapje scheelt gewoon een boel. Fijn te horen dat dat regelmatig wel goed gaat :)
pi_167057507
Ingee wat goed! *O* O+
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167058675
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 december 2016 17:26 schreef Thistleweed het volgende:
Je druk maken door hormonen ken ik helemaal, we kunnen een clubje beginnen :W Ik snap dat je bevallen spannend vind, lijkt me een gezonde reactie als je kijkt naar je achtergrond. Hopelijk lukt het je om uiteindelijk te kiezen voor de bevalling die het beste is voor jou. Fijn dat een keizersnee ook een optie is, lijkt me heel prettig dat de regie echt bij jou ligt.

Iemand trouwens de hele #genoeggezwegen actie van de geboorte beweging gevolgd? Vrouwen (en ook mannen trouwens) zetten dan een nare ervaring met zorgverleners op een A4 en poseren dan met het papier voor de foto. Ik kende de actie al vanuit Amerika. Merk dat ik er nu niet zo goed meer tegen kan, heb twee super fijne geitenwollensokken kaarsjes bevallingen gehad en wil helemaal niet weten dat dat ook anders zou kunnen gaan. Tegelijkertijd gun ik echt iedereen bevallingen zoals die van mij en als dit soort acties een verandering in bewustzijn van sommige hulpverleners teweeg brengt is dat fijn. Let wel, ik ben echt een groot voorstander van medische interventie als dat nodig is en ben blij dat ik in Nederland woon ik indien nodig binnen 15 min in het ziekhuis kan zijn.

Vk ging goed! Baarmoeder komt nu tot boven mijn navel en was rustig en ontspannen. Bloeddruk was in orde en hartje luisteren heb ik overgeslagen. Fijn dat ik wat extra mag komen nu het niet zo lekker gaat, vorige zwangerschappen sloeg ik altijd heel wat weken over omdat het toch wel goed ging :)

Wc deed ik altijd met beeb in draagdoek _O-

Ingee, gefeliciteerd met je knipper *O*
Ja, ik heb de actie meegekregen. Het zijn voornamelijk hele schokkende voorbeelden van wat er fout gaat in de begeleiding, in de counseling en het luisteren naar de zwangeren. Precies dat waar we ons hard voor maken om te veranderen in de geboortezorg, maar voor nu heb ik het uitgezet. Want de ellende grijpt me nu als zwangere ook aan en die negativiteit kan ik niet gebruiken in m'n eigen voorbereiding.
pi_167058713
Oké ik heb de eerste echo nog niet eens gehad (6w) en ik barst nu al bijna uit m'n broek 's avonds :') iemand zeg me dat dit nog goedkomt :X
Ja, ik snap dat dat nu alleen nog maar opgeblazen darmen zijn ;)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167062718
Haha twist, ik had dat ook. Kon heel snel mijn broeken niet meer dicht. Nu met 20 weken best een bescheiden buik.
pi_167066269
Bij mij zette de snelle groei uit het begin gelukkig ook niet door. Tussen 15 en 25 weken had ik bijna het gevoel dat het stilstond. Nu met 30 (WTF!) weken begin ik echt te ontploffen, maar niet meer dan bij de tweede zwangerschap voor mijn gevoel.

Oh, en goedemorgen! Fijn, peuters, dan heb je wat aan je dag ;)
pi_167066282
Hetzelfde hier. :Y Op het begin ging het vreselijk hard, inmiddels noemt iedereen mijn buik weer bescheiden, al vind ik mezelf al net zo groot als vorige keer aan het einde.

Ik liep ook al heel vroeg rond met een elastiek door het knoopsgat van mijn broeken, positiebroeken vanaf een week of 16 denk ik.
pi_167066293
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 07:40 schreef Selvaria het volgende:
Hetzelfde hier. :Y Op het begin ging het vreselijk hard, inmiddels noemt iedereen mijn buik weer bescheiden, al vind ik mezelf al net zo groot als vorige keer aan het einde.

Ik liep ook al heel vroeg rond met een elastiek door het knoopsgat van mijn broeken, positiebroeken vanaf een week of 16 denk ik.
Ja en dan heel goed opletten dat je shirt op je werk de boel nog bedekt 8-) . Ik draag gelukkig veel jurkjes en was van 9 tot 12 weken op vakantie. Dat heeft me gered!
pi_167066367
Jeej ingee, wat goed *O*

Mijn buik voelde ook snel ontploft maar kon volgens mij tot een week of 16 makkelijk zonder zwangerschapsbroeken. En nog steeds een relatief kleine buik :Y
pi_167068962
Wat fijn Ingee *O*
pi_167069341
Fijn die herkenning! :Y Op zich wel logisch ook dat die groei niet constant door blijft zetten natuurlijk; je darmen maken bij een tweede gewoon eerder ruimte, maar de baby wordt niet per definitie groter ofzo.

Ik ben tussen 8-11 weken ook vrij straks, dus dat komt mooi uit ;) En ik draag in de winter graag hoodies, dus da's helemaal een mooie manier om het nog even te verstoppen *)
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167069958
Jaa herkenning, ik bol ook al redelijk op, maar het is zeker nog niet zo'n harde babybol. Al droomde ik vannacht wel dat ik op mijn buik op zo'n 20 weken bol lag. Raar, bijna 2 jaar geleden maar ik weet nog precies hoe dat voelt.
pi_167070430
Heb ik nou de knipper van Ingee gemist! :o Wat fijn! O+

Ik vind mijn buik eigenlijk nog best bescheiden met 25 weken. Mijn man vindt van niet. _O-

Wij hebben vanavond sinterklaas bij mijn schoonzus en voor het eerst doen de kinderen ook mee. Voor het eerst dat ik er echt weer zin in heb. Volgend jaar zit er ook een klein jongetje bij. O+
pi_167070618
Ik kom even heel aso alleen inchecken, jullie gaan te hard icm mijn energieniveau om te kunnen reageren op dingen :{ Alles nog goed en rustig hier :)
pi_167070952
Mooi idee he Cygne? Ik had het toen ik vorige week hele schattige kerstkleding voor jongetjes zag. Volgend jaar koop ik zoiets! Hoe gaat het trouwens? Nog veel pijn gehad de laatste dagen?

Ingee: fijn van de knipper! Mijn broeken zaten ook al heel snel niet lekker meer, ben bij week 12 overgestapt op zwangerschapsbroeken, die overigens nooit lekker hebben gezeten. Misschien ligt het aan de broeken, maar heb ze bijna nooit aan. Ik red me prima met jurkjes.

Succes nog even Goudreinette!!

[ Bericht 2% gewijzigd door Gogo83 op 03-12-2016 13:11:31 ]
pi_167071088
Nee geen pijn meer, Gogo! Steen is er nog niet uit want voelt nog een beetje als blaasontsteking maar de pijn is weg zolang ik braaf de medicijnen neem. Alleen nog de spierontspanners. Paracetamol al niet meer. :)
pi_167071173
Fijn!!
pi_167071255
Cygne wat leuk, zo Sinterklaas vieren. Heb je stiekem al een speentje ingepakt? Hoop dat je snel alles uitgeplast hebt en dan onbezorgd door mag zwangeren.
pi_167072568
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 13:13 schreef ingee het volgende:
Cygne wat leuk, zo Sinterklaas vieren. Heb je stiekem al een speentje ingepakt? Hoop dat je snel alles uitgeplast hebt en dan onbezorgd door mag zwangeren.
Haha nee dat niet. Verwacht wel dat de families los gaan haha.
  zaterdag 3 december 2016 @ 14:31:02 #170
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167072759
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 12:33 schreef Cygne het volgende:
Volgend jaar zit er ook een klein jongetje bij. O+
O+
KuikenGuppy
pi_167072853
Wat moet dat een heerlijk vooruitzicht zijn, Cygne! Ook voor vanavond al veel plezier!
Fijn van de knipper, ingee! *O*.

Ik euh, kom mij hier maar weer eens melden. :o. Nu zo ongeveer zes weken zwanger en van de afgelopen vier weken heb ik er drie bloedverlies gehad, dus al twee echo's achter de rug en op die van gisteren was een knipper te zien! Ik wil wel in de OP met als zeer grove schatting van de UD 1 augustus. Op 29 december hebben we de termijnecho.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_167073132
Cygne, wat een fijn vooruitzicht O+

Jeej DaD, welkom! *O* O+
pi_167073349
Jij ook een knipper DaD! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167073486
Oooh cygne wat leuk! Hier vind ik t ook zo tof dat bijna elke Sinterklaas er weer nieuwe familieleden bij zijn O+

En ingeee en DaD knippers *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_167073578
Gefeliciteerd dames met de goede echo's!
pi_167073682
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 15:12 schreef tombolafan het volgende:
Oooh cygne wat leuk! Hier vind ik t ook zo tof dat bijna elke Sinterklaas er weer nieuwe familieleden bij zijn O+

En ingeee en DaD knippers *O*
Ja he! O+

Hier is dat met de familie van schoonmoeder. Elke twee jaar gaan we een weekend weg en elke keer was er een nieuwe baby bij, nu dus ook weer. *O*
  zaterdag 3 december 2016 @ 16:29:49 #177
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167075349
Leuk je hier te zien DaD!. Zal ik dan ook in de OP durven? Als er zelfs al een augustus-baby in staat...!

Ik schat 21 juli oO< :o O+

Ik vier trouwens sinterklaas met vrienden die nog van niks weten. Ik duim dat het niet opvalt dat ik alle zoetigheid ga laten staan.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167075357
DaD een knipper, gefeliciteerd!!

Mijn broek krijg ik ookal niet meer dicht, doe er nu ookal een elastiekje tussen. Maar misschien omdat ik van mezelf ook niet echt breedt ben.

Verder weet ik nou nog niet of ik blij moet zijn vandaag echo gehad. Vk was heel erg blij maar ik kan me er nog niet in vinden. Hebben meer hier last van? En hoe gingen jullie hier mee om met de gedachte dat het bij de termijnecho misschien helemaal fout is :'(

Maar voor nu het goede nieuws -

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ben nu 8 wk en 2 dagen, mag ik in de OP ben voor nu 16 juli uitgerekend als alles goed blijft gaan :D
  zaterdag 3 december 2016 @ 16:32:45 #179
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167075425
Oh en dat je verheugen op toekomstige familiedingen herken ik zeer! Wij hebben kerst 2017 er 3 baby's bij als het goed is, ongelooflijk.

-----

#genoeggezwegen volg ik wel ja. Kan me voorstellen dat niet alle zwangeren het trekken, maar zelf vind ik het een goede en belangrijke actie. Ik wist al dat er veel als vanzelfsprekend gebeurt in de gezondheidszorg, en ben van plan kritisch te blijven. Met vertrouwen, maar ook vragen te stellen en mijn eigen keuzes te maken. Gelukkig heb ik verloskundigen gevonden die dit helemaal onderstrepen.

Misbrunette, gefeliciteerd met je goede echo. Ik herken het niet want ik heb nog geen echo gehad :P
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167078130
Gaat goed met alle knippers! O+ Gefeliciteerd Missbrunette, hoewel ik de onzekerheid ook wel kan begrijpen hoor.

Ik begin stiekem wel ongeduldig/nieuwsgierig te worden naar of we een knipper hebben. Nog 2 dagen geduld..
  zaterdag 3 december 2016 @ 18:28:06 #181
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167078215
Gefeliciteerd ingee, dad en missbrunette met de knippers! *O* *O* en ik herken dat zeker. Vorige keer had ik tenslotte ook een goede echo, dus deze keer gaf het veel minder zekerheid dan toen.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zit in elk geval niet rustig tot de volgende echo.

Oh en mijn kleren beginnen ook al veel te krap te raken (8+1). Zodra ik thuis ben gaat de joggingbroek aan! :9
pi_167078671
Kazy hopelijk heb jij ook gwn een knipper!

Stroopwafelmeisje jaa precies.. kan ook niet die angs aan de kant schuiven. Ik ben zo bang dat het hartje stopt of niet door groeit -O- - dat joggingbroek herken ik ook, en ik merk het ookal bij me borsten :o

Maar hopelijk komt het bij iedereen goed die nu ook in die onzekerheid zit O+
pi_167078745
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 14:36 schreef DevilsAndDust het volgende:
Wat moet dat een heerlijk vooruitzicht zijn, Cygne! Ook voor vanavond al veel plezier!
Fijn van de knipper, ingee! *O*.

Ik euh, kom mij hier maar weer eens melden. :o. Nu zo ongeveer zes weken zwanger en van de afgelopen vier weken heb ik er drie bloedverlies gehad, dus al twee echo's achter de rug en op die van gisteren was een knipper te zien! Ik wil wel in de OP met als zeer grove schatting van de UD 1 augustus. Op 29 december hebben we de termijnecho.
Gefeliciteerd!! En completely unrelated: goeie muzieksmaak!
pi_167081474
Jeeej voor de knippers *O*
pi_167082164
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 december 2016 18:51 schreef Gogo83 het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!! En completely unrelated: goeie muzieksmaak!
Thanks, vind ik zelf eigenlijk ook wel. :D.
Still a little bit of your face I haven't kissed.
pi_167083180
*O* *O* *O* voor alle knippers & welkom dad
pi_167083696
Hoi. Onze dochter Shaé is 30-11 geboren *O* *O* *O*
  zaterdag 3 december 2016 @ 21:53:57 #188
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167083748
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 21:52 schreef Beelzebub85 het volgende:
Hoi. Onze dochter Shaé is 30-11 geboren *O* *O* *O*
*O* Gefeliciteerd!
pi_167083779
Gefeliciteerd!!!! *O* *O* *O*
  zaterdag 3 december 2016 @ 22:03:46 #190
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167084044
Gefeliciteerd Beelzebub! *O*


En wat fijn al die goede echo's! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_167084172
Zooooo t wordt druk! :D *O*
Welkom allen!

Stroop dat gevoel lijkt me heel normaal na zo'n ervaring :*

Lemijn waarom zou je zoetigheid laten staan? :D drank laten staan lijkt me handiger *) (je kan altijd nog een blaasontsteking-dus antibiotica faken als reden om niet te drinken B-) )
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  zaterdag 3 december 2016 @ 22:50:44 #192
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167085390
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 december 2016 22:08 schreef tombolafan het volgende:
[knip]

Lemijn waarom zou je zoetigheid laten staan? :D drank laten staan lijkt me handiger *) (je kan altijd nog een blaasontsteking-dus antibiotica faken als reden om niet te drinken B-) )
Haha, omdat ik extra misselijk word van zoetigheid, heb ik (helaas) ondervonden. En ik doe niet aan liegen, dus ook niet aan blaasontstekingen faken. Sowieso krijg je daarvoor meestal furabid en daar mag je gewoon bij drinken :P
Maar het ging goed, er was ook chips en dat kan ik redelijk hebben. En avondeten ging er goed in gelukkig!

Beelzebub, gefeliciteerd met jullie dochter!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167086449
Beelzebub gefeliciteerd met jullie dochter! En wat een mooie naam dat ze heeft *O* *O* O+
pi_167087258
Beelzebub gefeliciteerd! O+
pi_167088704
Gefeliciteerd Beezlebub!
  zondag 4 december 2016 @ 09:09:06 #196
455240 Tweedledee
Contrariwise
pi_167089114
Ingee, DaD en MissBr fijn van jullie knippers!

Gefeliciteerd met je dochter Beelze!

En Thistle feli met je 20 weken van gisteren :s)
Vandaag tik ik de 20 weken aan en we zijn gisteravond flink verwend met kleertjes door Sinterklaas, zo leuk dat zelfs de oudste en de jongste kerels in de familie speciaal iets voor haar uitgezocht hadden O+
pi_167089172
Gefeliciteerd Beëlzebub!

En Thistle en Tweedle met jullie 20 weken! Toch lichtelijk verwarrend ;)

Ahh wat leuk en lief Tweedle.
pi_167089368
Tweedle 20 weken! *O*
(Ik had in mijn hoofd zitten dat ik na jou en Thee was uitgerekend)
pi_167089455
Gefeliciteerd Beëlzebub! Alles gezond en goed gegaan?

High 5 voor alle goede echo's! Super!

Hier kreeg ik ook al mega opgezette darmen rond 6 weken. Als ik nu in de spiegel kijk, denk ik: Ah, getsiebah, dikkertje! Mijn taille is volkomen weg, het ziet er echt een beetje kwabbelig uit. Terwijl ik eigenlijk niet echt ben aangekomen. Maar mijn darmen kunnen nu al nergens anders meer naar toe joh, ik heb echt al een bal in mijn bekken, veel eerder dan bij nummer 1. Bij nog niet eens 9 weken...

Gisteren was ik met een stel meiden een avondje weg. Ik moest mijn jas voor mijn pens houden, die was huge. Dus dat worden nog 3 lange weken buik inhouden...! :')
  zondag 4 december 2016 @ 10:07:25 #200
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_167089630
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 09:50 schreef Sara82 het volgende:
Hier kreeg ik ook al mega opgezette darmen rond 6 weken. Als ik nu in de spiegel kijk, denk ik: Ah, getsiebah, dikkertje! Mijn taille is volkomen weg, het ziet er echt een beetje kwabbelig uit. Terwijl ik eigenlijk niet echt ben aangekomen. Maar mijn darmen kunnen nu al nergens anders meer naar toe joh, ik heb echt al een bal in mijn bekken, veel eerder dan bij nummer 1. Bij nog niet eens 9 weken...

Gisteren was ik met een stel meiden een avondje weg. Ik moest mijn jas voor mijn pens houden, die was huge. Dus dat worden nog 3 lange weken buik inhouden...! :')
Heb je over drie weken pas de termijnecho? Of wil je het gewoon graag tot 12 weken stil houden?
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_167090006
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 10:07 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Heb je over drie weken pas de termijnecho? Of wil je het gewoon graag tot 12 weken stil houden?
De 12-weken-grens valt hier met kerst, dus het lijkt ons geweldig om het dan de familie te vertellen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 4 december 2016 @ 12:29:56 #202
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167091887
Das een betere prijs dan 600,- hier in Nederland, Sara!
Wat fijn dat dat met 10 weken kan, zou mooi zijn als je dan voor kerst idd al uitslag hebt.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_167094759
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 10:41 schreef Sara82 het volgende:

[..]

De 12-weken-grens valt hier met kerst, dus het lijkt ons geweldig om het dan de familie te vertellen!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zondag 4 december 2016 @ 14:33:32 #204
461877 missbrunette
accountkiller
pi_167095106
Sara dat valt indd mee. Kun je ook mij laten weten waar precies? Woon namelijk ook vlakbij. :+
pi_167095623
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 4 december 2016 @ 15:17:03 #206
461877 missbrunette
accountkiller
pi_167096133
Dat is wel goed dat ze vrouwen uit nederland ook de mogelijkheid bieden. En het is ook nog heel interessant om te lezen, maar er staat om in aanmerking te komen dingen die niet van toepassing zijn voor (mij). Kan ik dan alsnog daar het laten doen? 8)7
pi_167096266
Er staat direct onder: omdat je het zelf betaalt, mag iedereen het laten uitvoeren. Dus tja.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 zondag 4 december 2016 @ 15:42:15 #208
269689 crew  Viv
pi_167096685
Ik heb het wel bij Gendia laten doen, ik wist niet van het grote prijsverschil. :o Het was wel heel praktisch want ik hoefde niet naar België: bloed laten prikken bij een huisartsenprikpost in Nederland. Zij sturen de kit dan naar Antwerpen, en die sturen het weer door naar een lab in Californië. :Y) Wel een grappig idee dat haar DNA al op reis is geweest toen ze een foetus van 12 weken was!
pi_167097351
Gut, ik wist ook niet dat er een goedkopere nipt was. Niet dat geld me tegen heeft gehouden.

Ik heb net de doos babykleertjes van zolder gehaald O+
pi_167099280
Mooi moment om het te vertellen Sara.

Theeleuter, leuk, babykleertjes O+
pi_167099877
Wat ik heb gelezen is de Nipt sinds afgelopen week overal in België (behalve wellicht meer commerciële plaatsen) nu 290 euro en dan nog 30 euro extra kosten voor weet-ik-niet. Maar het zou dus in principe niet uit moeten maken waar je in België heen gaat.
  zondag 4 december 2016 @ 18:45:36 #212
461877 missbrunette
accountkiller
pi_167100483
De lijst van 2017 wordt steeds langer echt mooi om te zien O+
pi_167101951
Ja, zelfs al augustusbaby's O+

En toch al weer een stuk goedkoper de NIPT dan.

Mijn man en peuter zijn beiden zo lief en ik ben echt een hoogzwangere draak vandaag :@ na een nacht goed slapen hopelijk beter, vind het zo zonde van die laatste weken.
pi_167102250
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 18:18 schreef MevrouwCactus het volgende:
Wat ik heb gelezen is de Nipt sinds afgelopen week overal in België (behalve wellicht meer commerciële plaatsen) nu 290 euro en dan nog 30 euro extra kosten voor weet-ik-niet. Maar het zou dus in principe niet uit moeten maken waar je in België heen gaat.
Uhhuh, klopt, elk medisch genetisch centrum. (Maar voor mij is Antwerpen het snelst te rijden, vandaar. Maar Luik kan bijvoorbeeld ook)

Ah Heliotropen, wel fijn dat ze zo lief zijn... Het zij je vergeven toch, is laatsteloodjesontoerekeninsvatbaarheid.
pi_167103486
Top, thanks voor de info, Sara! ^O^ Had zelf inderdaad Gendia al wel gevonden, maar wist niet dat je ook gewoon in het ziekenhuis terecht kon! Antwerpen is hier zo'n beetje om de hoek, dus dit is zeker het overwegen waard.
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_167106395
Net ook sinterklaas bij mijn familie gehad. En het was zo tof. Schoot ook even helemaal vol.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_167106672
quote:
1s.gif Op zondag 4 december 2016 22:14 schreef Cygne het volgende:
Net ook sinterklaas bij mijn familie gehad. En het was zo tof. Schoot ook even helemaal vol.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is een lief gebaar!

Goud, morgen niet per ongeluk bevallen he? Dan doe ik dat ook niet. Hebben we die feestdag in ieder geval gehad.

Ik begin toch steeds meer vrees te krijgen voor de kerst. Ik heb zo ontzettend het gevoel dat die baby er voorlopig nog niet uit wil :@
pi_167108532
Helio, herkenbaar! Ik ben de laatste dagen ook niet meer echt gezellig.. Gelukkig kunnen we er wel om lachen.. :')

Ooh Cygne wat lief! Ik denk dat ik m'n tranen ook niet zou kunnen bedwingen..

Ooi, ik houd morgen m'n knieën bij elkaar! Heb besloten dat ik vanaf donderdag weer acceptabel vind en dan het liefst ergens tussen komende donderdag en volgende week vrijdag. Wie weet.
Kerst hoop ik toch echt niet te halen, ik zou op tweede kerstdag precies 42 weken zijn.

Ben het stiekem best wel zat al, m'n lichaam zit me in de weg, de lol is er wel een beetje af zo. Maar ik vind ook dat ik niet moet zeuren, heb echt een probleemloze en makkelijke zwangerschap gehad dus dan moeten die laatste twee à drie weken echt nog wel kunnen. Nouja, ik bivakkeer dus voornamelijk op de bank met m'n puzzelboekjes en m'n humeur enzo _O- .
pi_167108771
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 23:21 schreef Goudreinette het volgende:
Helio, herkenbaar! Ik ben de laatste dagen ook niet meer echt gezellig.. Gelukkig kunnen we er wel om lachen.. :')

Ooh Cygne wat lief! Ik denk dat ik m'n tranen ook niet zou kunnen bedwingen..

Ooi, ik houd morgen m'n knieën bij elkaar! Heb besloten dat ik vanaf donderdag weer acceptabel vind en dan het liefst ergens tussen komende donderdag en volgende week vrijdag. Wie weet.
Kerst hoop ik toch echt niet te halen, ik zou op tweede kerstdag precies 42 weken zijn.

Ben het stiekem best wel zat al, m'n lichaam zit me in de weg, de lol is er wel een beetje af zo. Maar ik vind ook dat ik niet moet zeuren, heb echt een probleemloze en makkelijke zwangerschap gehad dus dan moeten die laatste twee à drie weken echt nog wel kunnen. Nouja, ik bivakkeer dus voornamelijk op de bank met m'n puzzelboekjes en m'n humeur enzo _O- .
Herkenbaar dat laatste. Alles is echt supereasy geweest, maar ik riep vanmiddag nog tegen m'n vriend dat ik t wel tof zou vinden als m'n buik en tieten elkaar niet meer zouden raken :')

Ik word ook een beetje moe van al het goed bedoelde advies qua wat wel en niet meer doen. Ik merk zelf wel wat nog gaat, thank you very much!
pi_167111163
Bedankt voor de info Sara! Ik dacht dat het ¤ 500,- was en had er verder niet over nagedacht. Nu de prijs lager ligt, wordt het wel aantrekkelijker en Antwerpen is prima aan te reizen.

Sterkte met de laatste loodjes Ooi en Goudreinette :*

Gisteren mijn schoonmoeder -al lachend- tijdens onze pakjesmiddag: '2 jaar geleden vertelden jullie met Sinterklaas dat M. op komst was. Hebben jullie dit jaar weer zulk nieuws?' Man: *is ineens heel druk met spelen met M* Ik: 'Haha nee joh. Goh het volgende cadeautje is voor ...' :') Gaat mijn moeder er ook nog even op door. Ik hoop dat ze mijn rode hoofd niet zagen _O-
  maandag 5 december 2016 @ 07:48:42 #221
149959 SQ
snelle trees
pi_167111190
Van een peuter die twee dagen wakker is van 8:00 tot 23:00 gaat je fysieke gesteldheid rap achteruit zeg :') wat was die eerste zwangerschap toch chill _O-
Zaterdag weer een nieuwe poging tot wat rust pakken :')
disclaimer
pi_167111348
Ik denk ook met weemoed terug aan de vorige zwangerschap zonder Duracell konijntje :')
pi_167111499
#Egooopost

Ja hoi! Ik ben weer terug van vakantie. Het was HEER-LIJK. En ik wilde zo heel erg niet naar huis. Maar het moest toch. Dus toch maar in het tiegvluig gestapt! Wifi was ruk, dus vrijwel niets meegekregen.
  maandag 5 december 2016 @ 09:41:06 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_167112117
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 08:18 schreef BlueEyes het volgende:
Ik denk ook met weemoed terug aan de vorige zwangerschap zonder Duracell konijntje :')
gewoon na het eten op de bank ploffen en niks doen. Gewoon, niks. O+ those were the days man.

Welkom terug Hilz!
disclaimer
pi_167112208
Ik bleef tijdens mijn verlof elke dag tot 11 uur in m'n nest liggen. :o
(Het was februari en koud en donker, dat wel).
  maandag 5 december 2016 @ 09:52:45 #226
149959 SQ
snelle trees
pi_167112254
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 09:49 schreef ingee het volgende:
Ik bleef tijdens mijn verlof elke dag tot 11 uur in m'n nest liggen. :o
(Het was februari en koud en donker, dat wel).
ik ook ja. Ook nadat de baby er was :')
Nog 7 weken!
disclaimer
pi_167112515
Ik denk ook met weemoed terug aan de verlof periode tijdens zwangerschap één: van 5 december tot 27 januari. :D . Ik voelde me over het algemeen heel goed, sliep ook prima, dus ik heb kunnen genieten van vele bioscoopbezoekjes, boeken lezen, ongestoord niets doen, tutten met de kerstboom, etc. etc. Alleen de laatste week werd ik wel onrustig en soms verdrietig van het 'wachten'.

SQ, dat zijn wel extreem lange dagen. :o .Kun je haar niet een dagje uitlenen zodat je ook kunt bijkomen?
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167112606
Ja verlof met kind wordt toch wel anders hè, om het ritme er wel in te houden voor hem gaat hij wel gewoon naar kdv/oma dus heb ik elke week toch 3 a 4 dagen voor mezelf O+ :+

Vriend heeft kaartjes gekregen voor een concert op mijn ud :') lijkt me niet zo handig dat hij gaat, maar dat zal hij zelf vast ook nog wel beseffen ;)

Welkom terug Hilz! Klinkt als een heerlijke week genieten :)
pi_167112682
Tot wanneer kan je trouwens nog redelijk comfortabel op vakantie? Ik zou best eind april / begin mei richting iets aan de Middellandse Zee willen, maar is dat nog wat na de 30 weken?
pi_167112720
Ik heb over drie weken verlof en dreumes blijft dan ook gewoon 2 dagen naar de GO gaan. Vorige keer was zó makkelijk wat dat betreft inderdaad, gewoon liggen wanneer je wil. O+ Schaamteloos niks doen. O+ Nu is dreumes echt flink ziek en dat hakt er behoorlijk in. Morgen ook nog eens ouderavond dus van 08:30 tot 21:00 aan het werk, holladiejee. :'(

Hmm Ingee, dat is heel persoonlijk denk ik. Ik zou het nu niet relaxt vinden, maar wij zijn dan met z'n allen ook al 4 weken ziek waarvan nu een paar dagen dreumes echt heel erg. ;( Verder kan ik eigenlijk ook al niet zo lekker meer rechtop zitten (een uurtje met de auto is al een uitdaging voor mijn ribben), dus ik zou er niet aan moeten denken op dit moment.

Vandaag trouwens wel 32 weken! *O*
  maandag 5 december 2016 @ 10:28:47 #231
149959 SQ
snelle trees
pi_167112793
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 10:16 schreef Fazzoletti het volgende:
Ja verlof met kind wordt toch wel anders hè, om het ritme er wel in te houden voor hem gaat hij wel gewoon naar kdv/oma dus heb ik elke week toch 3 a 4 dagen voor mezelf O+ :+

Vriend heeft kaartjes gekregen voor een concert op mijn ud :') lijkt me niet zo handig dat hij gaat, maar dat zal hij zelf vast ook nog wel beseffen ;)

Welkom terug Hilz! Klinkt als een heerlijke week genieten :)
ja ik kijk ook uit naar de twee dagen kdv tijdens mijn verlof O+ ze gaat nu maandag en dinsdag maar ik ga het gedurende die periode lekker op maandag en woensdag zetten. Heb ik mijn rust beter verdeeld. Op vrijdag is mijn man dan thuis.
Franny, oppaskaart moet ik al vaak genoeg inzetten voor het werk momenteel dus het voelt niet goed om iemand met het probleem op te zadelen en dan zelf te gaan lamballen :@
Het probleem zit ook vooral bij mezelf hoor. Ik voel me nogal bezwaard om niks te doen terwijl de rest van de wereld aan het rennen is.
Ik neem op zeer korte termijn wel een vrije dag op op een kdv dag ;)

Concerten. Ik ga morgen naar Madness. Dat leek tot een week geleden nog een briljant plan maar nu ben ik echt een compleet wrak _O-
disclaimer
pi_167112834
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 09:41 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

gewoon na het eten op de bank ploffen en niks doen. Gewoon, niks. O+ those were the days man.

Welkom terug Hilz!
Jaaa niksen, uitslapen, beetje douchen en lezen en aanrommelen in huis.
Nu zit ik op de grond met een buik in de weg Duplo te bouwen en een jochie die van alles wil en enthousiast is als altijd.
pi_167112983
quote:
0s.gif Op zondag 4 december 2016 23:29 schreef Ooi86 het volgende:

[..]

Herkenbaar dat laatste. Alles is echt supereasy geweest, maar ik riep vanmiddag nog tegen m'n vriend dat ik t wel tof zou vinden als m'n buik en tieten elkaar niet meer zouden raken :')

OMG JA! M'n lijf wat doe je :')

Kazy bijna betrapt :D

Hillz welkom terug! Wel lekker rustig, vakantie zonder wifi :)

Uitslapen tijdens verlof, check! En dan ook nog een middagdutje. Gaat de tijd ook sneller van :Y
pi_167113034
I blijft ook drie dagen in de week naar kdv gaan en dan is een vierde dag mijn vriend thuis. O+ . Dat lijkt me met name straks met de baby tijdens mijn verlof heel fijn want dan heb ik veel momenten dat ik alleen met de baby ben om samen te tutten en elkaar te leren kennen. En de weekenden zijn dan de momenten dat ik één op één met I dingen kan blijven doen, zodat zij hopelijk ook het gevoel kan hebben dat niet alles alleen om de baby draait.

Wij hebben een feestje te vieren. Mijn vriend is een jaar zzp-er geweest, maar heeft nu weer een vaste baan. In het ziekenhuis waar hij al met veel plezier als zzp-er wordt ingehuurd, en het is ook voor een heel fijn salaris. Nu met een tweede kind op komst is die zekerheid heel erg prettig. *O* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_167113094
Taart! *O*
  maandag 5 december 2016 @ 11:25:43 #236
149959 SQ
snelle trees
pi_167114006
dat is fijn nieuws Franny!
disclaimer
pi_167114487
Wat fijn, Franny!

Ooi en goudreinette, :* voor de laatste loodjes en SQ voor de lange peuter-dagen!

Ik heb nu ook mijn eerste dag alleen thuis, wat voelt dat heerlijk en raar tegelijk :D
pi_167114545
Franny wat klinkt dat fijn *O*

Ik heb maar 1 dag KDV om bij te tanken :o
En de weekenden neemt mijn vriend gelukkig F over.

Vanmorgen keurige bloeddruk bij de gyn gelukkig.
Heb alweer een week flinke hoofdpijn en ongemakkelijk van alle vocht.
Wel weer nieuwe afspraak gemaakt voor volgende week en nog niks gepland qua inleiding.
Tis pittig en af en toe zie ik het soms echt niet meer zitten maar inleiding wil ik ook nog niet.
Vanmorgen nog wel de optie van gentle sectio besproken welke mogelijk is.
Begin steeds meer te neigen naar deze optie door alle gedoe.
Hik alleen dan weer tegen het herstel aan of ik daar zo op zit te wachten.
Dilemma's all over
  maandag 5 december 2016 @ 12:08:17 #239
149959 SQ
snelle trees
pi_167115062
Fijn dat je bloeddruk weer oké Is blue. Ik hoop eigenlijk nog steeds dat je wurmen zich ergens in week 38 spontaan aandient. Is deze nou ingedaald?
disclaimer
pi_167115230
Yup vast in het bekken.
Dus ik weet nu eindelijk ook hoe die kokosnoot tussen je benen voelt.
En waggelen to the max :')
pi_167115899
Haha inderdaad, verlof zonder kind, heerlijk! Nog nooit 6 weken zo 'lui' geweest...

Klinkt fijn hoor, die zekerheid Franny!

Oh Cygne, wat lief zeg O+

Kazy, zou je moeder misschien al wat aan je gezien/gemerkt hebben..? Wel randje flauw om erop door te gaan als het antwoord "nee" is.

Hilz lekker bruin en uitgewaaid? Welkom terug!
pi_167116720
@Sara: geen idee! Ze zat me wel lekker te plagen, maar normaal gesproken heeft ze nooit iets door qua verrassingen ofzo. Anderzijds vond ze het wel typisch dat ik geen thee hoefde toen ik vorige week op visite was (ze heeft het me echt 3x gevraagd) en vond ze me er moe uitzien.

@Ingee: vorige keer ben ik half april nog 2 weken op vakantie geweest (UD was toen 12-7). Dat beviel me toen prima. Alleen tijdens de vlucht had ik erg veel rugpijn.

@Franny: heerlijk *O*
pi_167116933
Fijn van je bloeddruk Blue, en ik hoop met Blue mee!

Mijn moeder had het op precies dat soort dingen wel door kazy, maar er dan ook naar vragen is dan wel flauw, dus wie weet heeft ze het juist niet door.

Welkom terug Hilz!

Wow ik ben zowaar een uur lang met tijdschrift in bad geweest. Als dat niet genieten van verlof is. O+
pi_167117048
Klinkt heerlijk, al die dreumesen en peuters naar de opvang. Onze gastouder gaat deze maand zelf baren, dus die luxe heb ik niet :')
  maandag 5 december 2016 @ 13:39:33 #245
149959 SQ
snelle trees
pi_167117053
geen thee? Heb ik een voedingsregel gemist?
disclaimer
pi_167117067
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 13:39 schreef Stormqueen het volgende:
geen thee? Heb ik een voedingsregel gemist?
Max 8 koppen per dag.
  maandag 5 december 2016 @ 13:48:18 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_167117273
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 13:40 schreef WupWup het volgende:

[..]

Max 8 koppen per dag.
Klots ;(
Nee maar da's best ruim. En dat gaat om zwarte thee neem ik aan. Ik drink als ik thee drink meestal van die theebladvrije hipstermelanges. Maar ik besteed mijn cafeïnepunten liever aan chocolade en koffie :')
disclaimer
pi_167117372
Ik drink ook geen thee meer, maar dat is omdat ik steeds last krijg als ik het gedronken heb :')

Heerlijk van genieten Helio O+
  maandag 5 december 2016 @ 14:00:48 #249
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167117590
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 13:39 schreef WupWup het volgende:
Klinkt heerlijk, al die dreumesen en peuters naar de opvang. Onze gastouder gaat deze maand zelf baren, dus die luxe heb ik niet :')
Breng ze maar hier hoor!
KuikenGuppy
pi_167118388
Gefeliciteerd met de knipper Ingee! En Beëlzebub met je dochter! En Franny met de nieuwe baan van meneer Franny!

Mooi, dat gevis altijd naar mogelijke baby's. Wij zijn een weekendje weg geweest en ik denk dat er minimaal tien keer over gehint is. Maar er waren dan ook vier kleintjes mee, inclusief drukke boel. wij hebben het iig toch nog even voor onszelf gehouden, zien na de echo donderdag wel verder. Dacht eerst dat dat woensdag was, waarna we s avonds bij m'n ouders aten, maar had me een dag vergist. Die moeten dus waarschijnlijk toch tot kerst wachten.

Wel goedkoop die nipt Sara. Wij hadden vorige keer ook die combiteststress inclusief nipt. Toch wel belachelijk dat je zelfs met medische indicatie dus in Belgie veel goedkoper uit bent, met dank aan het eigen risico :') De kans dat de test nu weer slecht uitvalt is niet verhoogd, dus wij nemen de gok maar, combitest wordt toch vergoed.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_167118677
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 13:39 schreef Stormqueen het volgende:
geen thee? Heb ik een voedingsregel gemist?
Deze theeleut blieft geen thee meer in zwangere toestand ;( (Dus dat valt op bij de rest van de familie :'))
pi_167118701
Bij mij op het werk staat bij iedereen de babydar al aan sinds R 1 jaar werd, dus elke aanleiding is al genoeg voor de vraag of de 2e al onderweg is. :(

Chocolade = cafeïne? Die heb ik gemist. :o Oei dat wordt heel lastig!
pi_167118851
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 12:15 schreef BlueEyes het volgende:
Yup vast in het bekken.
Dus ik weet nu eindelijk ook hoe die kokosnoot tussen je benen voelt.
En waggelen to the max :')
:% . Verder klinken alle dilemma's heftig. Ik vind het knap hoe je je staande houdt. :* .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 5 december 2016 @ 15:23:39 #254
149959 SQ
snelle trees
pi_167119585
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 14:44 schreef kazy het volgende:

[..]

Deze theeleut blieft geen thee meer in zwangere toestand ;( (Dus dat valt op bij de rest van de familie :'))
Eau ja dat kan natuurlijk ook nog door de hormonsters :')

Ingee, jup :D
Niet zo veel hoor, beetje vergelijkbaar met thee dacht ik. Maar het zit er wel in :Y

Ook mooi:

quote:
Zwangere vrouwen en vrouwen die borstvoeding geven, krijgen het advies geen cafeïnerijke producten te nemen, of het gebruik ervan sterk te beperken tot minder dan 200 milligram cafeïne per dag. Dat staat gelijk aan maximaal 1 kopje koffie per dag. Hierbij is rekening gehouden met een gemiddeld gebruik van andere bronnen van cafeïne, zoals thee en frisdrank.
Dus ze hebben al voor mij bepaald dat ik ook thee en cola drink en daarom maar 1 kopje zou mogen. :')

[ Bericht 22% gewijzigd door SQ op 05-12-2016 15:37:17 ]
disclaimer
pi_167120306
Hoeveel cafeïne zit er in koffie en in Coca-Cola?
Een kop koffie bevat 50 tot 150 milligram (mg) cafeïne
Een kop thee bevat 25 tot 75 mg
Een glas cola bevat 15 tot 60 mg
In het Warenwetbesluit Frisdranken is geregeld hoeveel cafeïne er mag zitten in frisdranken en energiedrankjes. Frisdrank, zoals cola, mag maximaal 150 mg cafeïne per liter bevatten. Energiedrank mag maximaal 350 mg cafeïne per liter bevatten. Dat komt overeen met 4 tot 5 koppen koffie. 1 glas energiedrank is daarom vergelijkbaar met 1 kop koffie.
  maandag 5 december 2016 @ 15:57:25 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_167120353
Ik consumeer dagelijks gewoon 1 a 2 straffe koffie en een pond chocolade.

Maar ik eet ook (zalm)sushi en zachtgekookte eieren dus ik ben soberso al een foetusmoordenaar.
disclaimer
pi_167120365
quote:
2s.gif Op maandag 5 december 2016 14:50 schreef Franny_G het volgende:

[..]

:% . Verder klinken alle dilemma's heftig. Ik vind het knap hoe je je staande houdt. :* .
Ik weet waar ik het voor doe en dat het 'eindig' is, de zogezegde laatste loodjes maken dat het nog te overzien is (alhoewel ik al vanaf 20 weken aftel :') )

Trouwens sinds dit weekend vergezel ik je bij de club van 40ers *O*
pi_167120593
:* voor alle laatste loodjes

Verder herkenning wat betreft zwanger zijn met peuter/kleuter in huis. Ik heb de laatste weken van mijn eerste zwangerschap zalig niets gedaan, elke dag lekker hangen, beetje boodschappen doen of een rondje fietsen als ik daar zin in had. Nu is het toch een stuk drukker.
  maandag 5 december 2016 @ 16:09:03 #259
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167120641
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 15:57 schreef Stormqueen het volgende:
Ik consumeer dagelijks gewoon 1 a 2 straffe koffie en een pond chocolade.

Maar ik eet ook (zalm)sushi en zachtgekookte eieren dus ik ben soberso al een foetusmoordenaar.
:o ;)

Wel geruststellend dat ik niet de enige koffiedrinker ben ;)
Bij de eerste heb ik cafeïne helemaal laten staan (oké, op wat chocolade(melk) na dan), maar ik heb er nu moeite mee.
Ik kan op dagen met peuter maar moeilijk actief worden zonder een koffie de laatste tijd, dus drink ik vaak een cappuccino 's ochtends. Alleen de laatste 2 weken ook vaak 's middags nog 1.
Alleen op dagen dat ik werk red ik het prima zonder koffie gek genoeg. Toch een stuk rustiger, werken ipv een peuter entertainen :P
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_167120660
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 15:57 schreef Stormqueen het volgende:
Ik consumeer dagelijks gewoon 1 a 2 straffe koffie en een pond chocolade.

Maar ik eet ook (zalm)sushi en zachtgekookte eieren dus ik ben soberso al een foetusmoordenaar.
Ik ook. ;(
pi_167120694
Ik heb zojuist een hartje zien knipperen! O+ :D *O*
  maandag 5 december 2016 @ 16:11:43 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_167120701
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 16:09 schreef Cygne het volgende:

[..]

Ik ook. ;(
zondaar ;(

Maar ik drink dan weer geen druppel alcohol, ik was mijn groentes goed en ik maak geen kattenbakken schoon! (dat laatste vind ik echt heel erg natuurlijk O-))
disclaimer
  maandag 5 december 2016 @ 16:12:00 #263
149959 SQ
snelle trees
pi_167120709
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 16:11 schreef kazy het volgende:
Ik heb zojuist een hartje zien knipperen! O+ :D *O*
Ja! Joepie! Gefeliciteerd!
Wat was de geschatte termijn?
disclaimer
pi_167120738
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 15:57 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Ik weet waar ik het voor doe en dat het 'eindig' is, de zogezegde laatste loodjes maken dat het nog te overzien is (alhoewel ik al vanaf 20 weken aftel :') )

Trouwens sinds dit weekend vergezel ik je bij de club van 40ers *O*
Ja, maar als je zulke heftige hoofdpijn hebt, is het echt ook niet leuk meer. Nog gefeliciteerd!! *O* .

Ik ben juist aan het optellen naar week 20. :D . Moest dit weekend wel ineens weer twee keer overgeven (echt ook heel plotseling, ene moment is er niets aan de hand en dan ineens moet je rennen), maar verder begin ik me gelukkig een stuk beter te voelen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 5 december 2016 @ 16:13:36 #265
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_167120741
Gefeliciteerd kazy! *O*
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_167120780
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 15:57 schreef Stormqueen het volgende:
Ik consumeer dagelijks gewoon 1 a 2 straffe koffie en een pond chocolade.

Maar ik eet ook (zalm)sushi en zachtgekookte eieren dus ik ben soberso al een foetusmoordenaar.
koffie hier max 1, anders ga ik raar dromen s nachts en daar heeft mn vriend last van :+

Sushi; check! Zachtgekookt ei niet, maar chocola :9~ :9~ :9~

Dus tja :7

Peuter die de laatste loodjes zwaarder maakt dan bij de eerste zwangerschap; check!

Maar ze gaat 16 januari naar school en 20 januari is mn laatste dag, dus kan nog een beeeeeeeetje uitrusten 8-)

Verder ff niet meer naar boven bijgelezen, druk druk druk, maar iedereen die t nodig heeft; :* of *O*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  maandag 5 december 2016 @ 16:17:51 #267
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167120835
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 15:23 schreef Stormqueen het volgende:

Ingee, jup :D
Niet zo veel hoor, beetje vergelijkbaar met thee dacht ik. Maar het zit er wel in :Y
:o

:o :o :o
In álle chocolade?! ;(

En wat een foetusmoordenaars hierzo zeg.. Ik eet ook gewoon vleeswaren enzo. Vooral rauwe ham. Op mijn pizza :9

Mijn broer/schoonzus dachten dat niet dat ik zwanger kon zijn omdat ik pizza had gegeten tijdens de wachtweken :') alsof ik dan geen pizza zou mogen :')
(of valt dit ook in de categorie "chocolade, who knew dat dat slecht is"? Want dan heb ik misschien wel lichtelijk een probleem :') )

Kazy *O* *O* hoe ver ben je nu? O+
pi_167120846
Kazy gefeliciteerd! O+

En de regels over sushi verschillen ook per vk/jaar/etc volgens mij :P

Alcohol en kattenbakken is ook 0,0

Blue sterkte nog even :* :* :*
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  maandag 5 december 2016 @ 16:18:41 #269
149959 SQ
snelle trees
pi_167120855
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 16:17 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

:o

:o :o :o
In álle chocolade?! ;(

En wat een foetusmoordenaars hierzo zeg.. Ik eet ook gewoon vleeswaren enzo. Vooral rauwe ham. Op mijn pizza :9

Mijn broer/schoonzus dachten dat niet dat ik zwanger kon zijn omdat ik pizza had gegeten tijdens de wachtweken :') alsof ik dan geen pizza zou mogen :')
(of valt dit ook in de categorie "chocolade, who knew dat dat slecht is"? Want dan heb ik misschien wel lichtelijk een probleem :') )
Nee, niet in witte ;)
disclaimer
pi_167120859
Kazy fijn O+

Kattenbak doe ik zo af en toe nog wel als het me irriteert doordat mijn reuk in de zwangerschap zo toegenomen is.
Uiteraard wel met handschoenen aan en extra handenwassen.
pi_167120882
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 16:17 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

:o

:o :o :o
In álle chocolade?! ;(

En wat een foetusmoordenaars hierzo zeg.. Ik eet ook gewoon vleeswaren enzo. Vooral rauwe ham. Op mijn pizza :9

Mijn broer/schoonzus dachten dat niet dat ik zwanger kon zijn omdat ik pizza had gegeten tijdens de wachtweken :') alsof ik dan geen pizza zou mogen :')
(of valt dit ook in de categorie "chocolade, who knew dat dat slecht is"? Want dan heb ik misschien wel lichtelijk een probleem :') )
Rauwe ham is niet echt rauw-rauw toch? :@
En pizza kan gewoon dacht ik hoor :D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
  maandag 5 december 2016 @ 16:20:24 #272
149959 SQ
snelle trees
pi_167120908
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 16:19 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Rauwe ham is niet echt rauw-rauw toch? :@

En zeker niet op een pizza die 14 minuten in 200 graden heeft doorgebracht :P

quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 16:18 schreef BlueEyes het volgende:
Kazy fijn O+

Kattenbak doe ik zo af en toe nog wel als het me irriteert doordat mijn reuk in de zwangerschap zo toegenomen is.
Uiteraard wel met handschoenen aan en extra handenwassen.
Ik krijg op m'n sodemieter van mijn man als ik het doe dus ik laat me graag bedienen :')
disclaimer
  maandag 5 december 2016 @ 16:20:35 #273
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167120912
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 16:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Nee, niet in witte ;)
;( maar dus ook in vloeibare en repen en mijn kitkat/twix? ;(

Gelukkig heb ik mijn chocoladeletter geruild met een collega voor een witte :9 neem ik daar wel een stukje extra van
pi_167120954
Ik heb onverhitte salami en chorizo gegeten en droge worst :@
  maandag 5 december 2016 @ 16:22:18 #275
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167120962
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 16:19 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Rauwe ham is niet echt rauw-rauw toch? :@
En pizza kan gewoon dacht ik hoor :D
Volgens mij heb ik hier ooit eens tijdens het lurken opgevangen dat rauwe ham en salami niet gevaarlijk waren omdat die te zout waren om <dat wat het probleem zou zijn> een probleem te maken. Maar ik weet niet meer zeker hoe dat zat. Dus dan inderdaad maar op een pizza :9
  maandag 5 december 2016 @ 16:23:51 #276
149959 SQ
snelle trees
pi_167121014
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 16:20 schreef Stroopwafelmeisje het volgende:

[..]

;( maar dus ook in vloeibare en repen en mijn kitkat/twix? ;(

Gelukkig heb ik mijn chocoladeletter geruild met een collega voor een witte :9 neem ik daar wel een stukje extra van
heel weinig maar hoor. Je moet wel echt een kilo twix eten voor een OD :D
disclaimer
pi_167121061
Een kilo Twix.
Hoe zwaar zal dat op de maag vallen :D
  maandag 5 december 2016 @ 16:25:19 #278
149959 SQ
snelle trees
pi_167121065
Daarbij, met mijn eetpatroon uit het verleden (alles rauw of in alcohol doordrenkt) en drie incontinente katten ben ik er tamelijk van overtuigd dat ik allang toxoplasmose resistent ben :7
disclaimer
  maandag 5 december 2016 @ 16:29:13 #279
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_167121195
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 16:23 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

heel weinig maar hoor. Je moet wel echt een kilo twix eten voor een OD :D
Als ik internet mag geloven (max 300 gram cafeïne op een dag) zelfs 4,3 kilo twix :+ dat haal ik niet hoor :P
Al zou je dat niet zeggen als je mijn buik vergelijkt met 3 weken terug :')
pi_167121242
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 16:25 schreef Stormqueen het volgende:
Daarbij, met mijn eetpatroon uit het verleden (alles rauw of in alcohol doordrenkt) en drie incontinente katten ben ik er tamelijk van overtuigd dat ik allang toxoplasmose resistent ben :7
ja dat had ik ook verwacht eigenlijk, ik at alles rauw en rood (gehakt proeven tijdens aanmaken, dus met rauw ei erin ook, alle sushi, 1000 kattenbakken, rode biefstuk, etc etc etc) maar mooi dat t bloedonderzoek uitwees dat ik nog nooit toxoplasmose heb gehad :') _O-

Maar goed, vk gaf dan weer aan dat de kans dat ik t nu alsnog krijg dan miniem is :7
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_167121298
Thanks ladies! Geschatte termijn: 8 weken en 4 dagen. Over 1,5 week mag ik terug voor de termijnecho.

Kattenbak doe ik nog wel. Mijn man vergeet dat dus al-tijd }:| Mijn vk zei ook al dat als ik altijd de kattenbak verschoon, ik ongetwijfeld al resistent ben. (Ik had gevraagd of het nuttig was om te testen of ik al resistent was of niet.) Sowieso komt de kat nauwelijks buiten en ik heb van die wegwerphandschoentjes die ik er nu voor gebruik (normaal niet). Ik acht het risico wel behoorlijk klein op deze manier..

Edit: oh tombola bewijst dus het tegendeel van nog niet resistent zijn..
pi_167121347
Ik vind dit wel een fijne site: http://mrst.infoteur.nl/specials/zwanger-en-eten.html

Ik weet niet of het 100% betrouwbaar is, maar het is niet zo opgeschreven als "gij zult dit en gij zult dat", maar er is uitleg gegeven waarom iets niet goed is of waarom dat je het juist wel mag op een manier die ik goed kan hebben :)
  maandag 5 december 2016 @ 16:36:16 #283
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167121403
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 15:23 schreef Stormqueen het volgende:
Ingee, jup :D
Niet zo veel hoor, beetje vergelijkbaar met thee dacht ik. Maar het zit er wel in :Y
Dan kan je je dag dus ook prima beginnen met twee repen Tony's ipv een bakje koffie. 8-).

Kazy gefeliciteerd *O*.
KuikenGuppy
pi_167121443
Salami is geloof ik dubieus, het voedingscentrum zegt dat het niet mag:
http://www.voedingscentru(...)n-zwangerschap-.aspx
Maar ik eet het wel gewoon, was bij de eerste ook nog geen verboden product geloof ik.

De kattenbak niet verschonen lukt hier ook wel aardig goed :D
pi_167121462
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 16:33 schreef kazy het volgende:
Thanks ladies! Geschatte termijn: 8 weken en 4 dagen. Over 1,5 week mag ik terug voor de termijnecho.

Kattenbak doe ik nog wel. Mijn man vergeet dat dus al-tijd }:| Mijn vk zei ook al dat als ik altijd de kattenbak verschoon, ik ongetwijfeld al resistent ben. (Ik had gevraagd of het nuttig was om te testen of ik al resistent was of niet.) Sowieso komt de kat nauwelijks buiten en ik heb van die wegwerphandschoentjes die ik er nu voor gebruik (normaal niet). Ik acht het risico wel behoorlijk klein op deze manier..

Edit: oh tombola bewijst dus het tegendeel van nog niet resistent zijn..
*Even ontlurkt*

Dit moeten jullie misschien even niet aan de wederhelften laten lezen ;) , maar de kans dat je via je kat/ de kattenbak toxoplasmose oploopt, is echt heel erg klein. Katten scheiden ongeveer 3 weken in hun hele leven toxoplasmose uit. En dat is vrijwel altijd in hun eerste levensjaar. (De meeste katten zijn na die eerste infectie resistent)

Daarbij hebben de eitjes (oöcysten) minimaal 2-3 dagen nodig om infectieus te worden. Dus verschoon je de bak dagelijks (liefst ook even afspoelen), dan hebben die eitjes geen kans. :)
Handschoenen is nooit verkeerd om te gebruiken. Een 'gewone' wormenbesmetting kan namelijk ook gewoon schijtirritant zijn ;)
  maandag 5 december 2016 @ 16:38:31 #286
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_167121465
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 16:22 schreef BlueEyes het volgende:
Ik heb onverhitte salami en chorizo gegeten en droge worst :@
Foei!

Van rauwe ham zeggen ze idd dat het geen kwaad kan vanwege het zoutgehalte. En van rauw ei word je alleen zelf ziek dacht ik, niet je baby/foetus.
KuikenGuppy
pi_167121678
Gefeliciteerd Kazy!

Het valt me altijd tegen hoe weinig mensen beschermd zijn tegen toxoplasmose, dus ga er zeker niet vanuit dat je antistoffen wel zult hebben. Maar de kans op besmetting blijft heel erg klein. En dan moet zo'n besmetting ook nog bij je kind terecht komen en daar zijn dansje doen. Hele kleine kansen.

De eiermythe blijft bestaan hè. En salami en droge worst etc heeft idd te veel zout voor die parasiet, dus dat eet ik ook :Y) En vanavond staat er biefstuk op het menu :o :P
pi_167121762
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 16:38 schreef Candaasje het volgende:

[..]

*Even ontlurkt*

Dit moeten jullie misschien even niet aan de wederhelften laten lezen ;) , maar de kans dat je via je kat/ de kattenbak toxoplasmose oploopt, is echt heel erg klein. Katten scheiden ongeveer 3 weken in hun hele leven toxoplasmose uit. En dat is vrijwel altijd in hun eerste levensjaar. (De meeste katten zijn na die eerste infectie resistent)

Daarbij hebben de eitjes (oöcysten) minimaal 2-3 dagen nodig om infectieus te worden. Dus verschoon je de bak dagelijks (liefst ook even afspoelen), dan hebben die eitjes geen kans. :)
Handschoenen is nooit verkeerd om te gebruiken. Een 'gewone' wormenbesmetting kan namelijk ook gewoon schijtirritant zijn ;)
Ook als ze rauw vlees eten? :@
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_167121793
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 16:36 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dan kan je je dag dus ook prima beginnen met twee repen Tony's ipv een bakje koffie. 8-).

Kazy gefeliciteerd *O*.
Moet ik hier tussen kiezen? Echt? :'(

Kazy gefeliciteerd!!!! Nog een julibaby! (Autocorrect zegt huilbaby).
Juli is nu al drukker dan februari uiteindelijk was bij R, babyboom! :D
pi_167121796
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 16:49 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ook als ze rauw vlees eten? :@
Cirkeltje ;) Dat vlees kan toxoplasmose hebben, omdat we veel boerderijkatten hebben. Die poepen in de wei. Wat opgegeten wordt door het boerderijbeest.
pi_167121877
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 16:49 schreef tombolafan het volgende:

[..]

Ook als ze rauw vlees eten? :@
Goede vraag, maar dan is de kans dat ze het uitscheiden wel een stukje groter ja. Omdat de toxoplasmose dan al in het vlees zit. En dat wordt dan (deels) weer uitgepoept door de kat. Dus dan inderdaad of elke dag (met handschoenen eventueel) de kattenbak grondig verschonen, of het om de paar dagen door (8> laten doen ;)
pi_167122041
Ah, ik laat het mn vriend doen dus komt goed :7

Ik vond het best eng, dat ze vertelde dat ik t nog niet gehad had _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen &lt;3
pi_167122107
Ach maar het blijft een leuke klus om te delegeren aan partner :D
Dus we zullen de heren maar niet wijzer maken toch?
  maandag 5 december 2016 @ 17:07:40 #294
149959 SQ
snelle trees
pi_167122144
Ik durf ook best kattenstront op te ruimen hoor. Mijn man vindt alleen dat het niet mag. En ik protesteer niet :')
disclaimer
pi_167122290
Living-on-the-edge boks! Geen kat hier, maar spiegelei, salami, chorizo (vlees/kaasplankje bij de Italiaan), thee, chocola allemaal gewoon present. :7 Vorige keer was ik extreem voorzichtig, ik durfde zelfs geen pesto te eten omdat ik had gelezen dat basilicum vroegtijdig weeën op kon wekken. Als je het met kilo's tegelijk naar binnen schuift ja. _O-

Gefeliciteerd Kazy, wat fijn!! *O* Gezellig al die lente- en zomerbaby's zo dicht op elkaar! Ik zit wel echt op een eilandje met mijn januarispruit zeg. :D
pi_167122295
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 16:11 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

zondaar ;(

Maar ik drink dan weer geen druppel alcohol, ik was mijn groentes goed en ik maak geen kattenbakken schoon! (dat laatste vind ik echt heel erg natuurlijk O-))
:'(

Hier ook geen druppel alcohol en een pousse hebben we niet meer.

Ik heb ook een zwangere kennis, drama over eten, katten, etcetera. Maar stoppen met roken, dat lukte echt niet en stress versus roken en zo. Al haar buikfoto's zijn ook steevast met zo'n grote pot van die zelfroltabak op de achtergrond. :')

[ Bericht 14% gewijzigd door Cygne op 05-12-2016 17:21:45 ]
pi_167122333
Een hartje voor Kazy *O*

En voor iedereen met een hekel aan de kattenbak doen: mijn man gelooft nog steeds dat je dat ook niet mag doen als je borstvoeding geeft ;)
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_167122480
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 16:30 schreef tombolafan het volgende:

[..]

ja dat had ik ook verwacht eigenlijk, ik at alles rauw en rood (gehakt proeven tijdens aanmaken, dus met rauw ei erin ook, alle sushi, 1000 kattenbakken, rode biefstuk, etc etc etc) maar mooi dat t bloedonderzoek uitwees dat ik nog nooit toxoplasmose heb gehad :') _O-

Maar goed, vk gaf dan weer aan dat de kans dat ik t nu alsnog krijg dan miniem is :7
Living on the edge. #yolo
pi_167122606
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 17:14 schreef Cygne het volgende:

[..]

:'(

Hier ook geen druppel alcohol en een pousse hebben we niet meer.

Ik heb ook een zwangere kennis, drama over eten, katten, etcetera. Maar stoppen met roken, dat lukte echt niet en stress versus roken en zo. Al haar buikfoto's zijn ook steevast met zo'n grote pot van die zelfroltabak op de achtergrond. :')
Stress versus roken..... zouden mensen die dat geloven ook weten hoe ze dat ooit getest hebben?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_167122888
quote:
0s.gif Op maandag 5 december 2016 17:28 schreef McLaura het volgende:

[..]

Stress versus roken..... zouden mensen die dat geloven ook weten hoe ze dat ooit getest hebben?
Geen idee. :')

Ik ken ook een verstokte roker, gestopt tijdens haar zwangerschappen die vond dat de stress van het wel roken veel erger was (want help mn baby wat doe ik) dan de stress van het niet roken.
  maandag 5 december 2016 @ 17:39:31 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_167122907
quote:
1s.gif Op maandag 5 december 2016 17:14 schreef Selvaria het volgende:
Living-on-the-edge boks! Geen kat hier, maar spiegelei, salami, chorizo (vlees/kaasplankje bij de Italiaan), thee, chocola allemaal gewoon present. :7 Vorige keer was ik extreem voorzichtig, ik durfde zelfs geen pesto te eten omdat ik had gelezen dat basilicum vroegtijdig weeën op kon wekken. Als je het met kilo's tegelijk naar binnen schuift ja. _O-

Gefeliciteerd Kazy, wat fijn!! *O* Gezellig al die lente- en zomerbaby's zo dicht op elkaar! Ik zit wel echt op een eilandje met mijn januarispruit zeg. :D
gewoon gezellig in februari werpen. Extra lang verlof!
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')