abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_168241117
Helaas blijft mijn Remeha Tzerra ook doorstoken lijkt het. Althans de ketel blijft doorpompen ofzo. Dit is zichtbaar door mijn minimale aantal kWh wat ik per dag verbruik. Normaal is dit rond de 92 watt en nu 150/160watt minimaal per dag.

Bij het uitzetten van de verwarming van alle zones gaat de ketel wel uit. Kan het zijn dat mijn gewone themostaatkoppelingen dan nog steeds om een soort warmte vragen? Aantal schakelingen staat op 3 per uur nu. Het is natuurlijk erg koud buiten dus het zou ook kunnen zijn dat de ketel moet blijven stoken om het overal 15 graden te kunnen krijgen. :)
Verder heb ik 4 radiatoren die altijd wat open staan om doorstroming te garanderen en deze zijn nog niet voorzien van een HR92.

Ik heb de OT module als laatst toegevoegd en installatie NEE ingevuld of de ketel moet activeren bij warmtevraag. Ik ga van de week wel wat klooien met de settings van de ketel. Heb een kabel in bestelling die via USB aan te sluiten is.
pi_168262746
Ik had vanochtend wat raars. 3 zones waren ingesteld om om 07.30 te beginnen met opwarmen.
Helaas bleef het stil. Pas om 07:50 schakelde de CV-ketel in.
Op de Evotouch ziet alles er goed uit: om 07:31 stond het temperatuursetpoint van bv. de woonkamer op 19°, met een actuele temperatuur van 15°. Om 07:30 hoor ik ook de ventielen opengaan. Alleen de ketel wordt niet aangestuurd.

Een paar weken terug had ik deze zones op een starttijd van 07:50 staan. Het lijkt erop dat dat setpoint nog ergens is blijven hangen, maar ik snap niet waar.
pi_168269196
Ik lees dat een aantal van jullie de inlaat- en uitlaat-temperaturen van de CV meten. Met wat voor soort sensoren doen jullie dat?
pi_168270429
quote:
0s.gif Op maandag 12 december 2016 10:41 schreef Rakett het volgende:
Hallo,

Ik lees het meer maar vraag mij af of er een oorzaak of oplossing bekent is.

Wanneer alle zones (geregeld door de EvoTouch) 's avonds om 21:00 een stuk lager gezet worden blijft het systeem zeker nog een half uur warmte vragen aan de ketel. Totaal onnodig want alle relevante radiatoren staan dan dicht.

Het is net alsof de Evotouch zelf pas na een half uur in de gaten heeft dat er iets is veranderd in de temp instelling (automatisch) en dan pas de aan/uit module uit schakelt. Voor het verbruik neit handig.

Ik heb ook geen idee hoe je en of je de evotouch kan updaten (heb geen WIFI erop zitten)
Ik heb hetzelfde fenomeen, tot nu toe nog niet opgelost. Wat voor soort configuratie heb je ? Misschien vinden we overeenkomsten. Ik merk ook extra schakelingen (via aan/uit relais) tot +/- half uur na het verlagen van de laatste zone (= woonkamer). Wat ik tot nu toe oa geprobeerd heb:

- HR92 in woonkamer 1 voor 1 een paar avonden deactiveren (batterijen eruit) --> hielp niet
- HR92 van ruimtes/zone veranderen --> hielp niet
- hele systeem resetten en zones opnieuw configureren (inclusief alle onderdelen loskoppelen, resetten, terug koppelen). Langzaamaan alle zones terug programmeren met tussenstappen van enkele dagen --> leek aan het begin wel te helpen, tot het te koud werd en ik klachten kreeg van de rest van het gezin dat verwarming op andere plekken aan moest :-) Met volledige opstelling is het probleem er weer. Als ik een keer kan test ik nog eens zonder de zolder, aangezien dit een van de laatste zones was die ik toevoegde. Misschien dat de DTS92 ergens voor conflicten zorgt als een "ouder" onderdeel ...

Een paar andere observaties:
- het lijkt ook te gebeuren bij andere verlagingen overdag, bv als ik alle zones op eco stand zet als ik een paar uur weg ben.
- de extra schakelingen zijn niet altijd 1 min (=min inschakeltijd instelling bij mij), maar ook wel eens langer

Mijn opstelling, totaal 6 zones en 9 HR92's

woonkamer:
3 HR92
evotouch (zonder wifi, verbonden met losse gateway)
round wireless (als temp sensor)
BDR91 aan/uit module

3 slaapkamers:
1 HR92

badkamer:
1 HR92
round wireless (als temp sensor)

zolder:
2 HR92
DTS92 (als temp sensor)
pi_168281720
quote:
0s.gif Op woensdag 18 januari 2017 12:16 schreef knny het volgende:
Helaas blijft mijn Remeha Tzerra ook doorstoken lijkt het. Althans de ketel blijft doorpompen ofzo. Dit is zichtbaar door mijn minimale aantal kWh wat ik per dag verbruik. Normaal is dit rond de 92 watt en nu 150/160watt minimaal per dag.

Bij het uitzetten van de verwarming van alle zones gaat de ketel wel uit. Kan het zijn dat mijn gewone themostaatkoppelingen dan nog steeds om een soort warmte vragen? Aantal schakelingen staat op 3 per uur nu. Het is natuurlijk erg koud buiten dus het zou ook kunnen zijn dat de ketel moet blijven stoken om het overal 15 graden te kunnen krijgen. :)
Verder heb ik 4 radiatoren die altijd wat open staan om doorstroming te garanderen en deze zijn nog niet voorzien van een HR92.

Ik heb de OT module als laatst toegevoegd en installatie NEE ingevuld of de ketel moet activeren bij warmtevraag. Ik ga van de week wel wat klooien met de settings van de ketel. Heb een kabel in bestelling die via USB aan te sluiten is.
2/3 van je gasverbuik verstook je in 4 maanden. Dus bij de huidige temperatuur gaat het harder en als je een automatische pomp hebt zal deze ook wat meer energie vragen. Normale thermostaatkranen lopen mee in je systeem maar zetten je CV niet aan of uit. dit doen de HR92's wel.

Met die kabel kun je binnenkort echt zien wat er gebeurt.
pi_168281739
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 15:30 schreef toniw het volgende:
Ik lees dat een aantal van jullie de inlaat- en uitlaat-temperaturen van de CV meten. Met wat voor soort sensoren doen jullie dat?
Bij mij meet de ketel dat zelf. Remeha Calenta.
pi_168281941
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 16:29 schreef DeeCeeGee het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde fenomeen, tot nu toe nog niet opgelost. Wat voor soort configuratie heb je ? Misschien vinden we overeenkomsten. Ik merk ook extra schakelingen (via aan/uit relais) tot +/- half uur na het verlagen van de laatste zone (= woonkamer). Wat ik tot nu toe oa geprobeerd heb:

- HR92 in woonkamer 1 voor 1 een paar avonden deactiveren (batterijen eruit) --> hielp niet
- HR92 van ruimtes/zone veranderen --> hielp niet
- hele systeem resetten en zones opnieuw configureren (inclusief alle onderdelen loskoppelen, resetten, terug koppelen). Langzaamaan alle zones terug programmeren met tussenstappen van enkele dagen --> leek aan het begin wel te helpen, tot het te koud werd en ik klachten kreeg van de rest van het gezin dat verwarming op andere plekken aan moest :-) Met volledige opstelling is het probleem er weer. Als ik een keer kan test ik nog eens zonder de zolder, aangezien dit een van de laatste zones was die ik toevoegde. Misschien dat de DTS92 ergens voor conflicten zorgt als een "ouder" onderdeel ...

Een paar andere observaties:
- het lijkt ook te gebeuren bij andere verlagingen overdag, bv als ik alle zones op eco stand zet als ik een paar uur weg ben.
- de extra schakelingen zijn niet altijd 1 min (=min inschakeltijd instelling bij mij), maar ook wel eens langer

Mijn opstelling, totaal 6 zones en 9 HR92's

woonkamer:
3 HR92
evotouch (zonder wifi, verbonden met losse gateway)
round wireless (als temp sensor)
BDR91 aan/uit module

3 slaapkamers:
1 HR92

badkamer:
1 HR92
round wireless (als temp sensor)

zolder:
2 HR92
DTS92 (als temp sensor)
Dat kan ook in de ketel instellingen zitten. Zoek eens in de ketel instellingen en kijk of je warm wat er voorverwarmd wordt. Soms gebeurt dat in een spiraal, soms in een klein vat. Je hebt dan iets sneller warm water, maar je gebruikt meer gas.
pi_168378822
Afgelopen weekend aan het stoeien geweest met mijn evohome setje
Maar nu draai ik weer op mijn vertrouwde I-sense
En wel om de volgende reden,

Even vertellen wat ik heb,
Ketelmodule R8810A1018 modulerend
Werkkamer 1 x HR92 warmte bron 1 radiator
Tuinkamer 1 x HR92 warmte bron 1 radiator
Woonkamer 2 x HR92 1 x DTS92 temperatuuropnemer warmte bron 2 Convectoren (Jaga)

Werkkamer en Tuinkamer doen wat ze moeten doen wel met wat pieken en dalen maar evohome
moet nog in leren

Woonkamer daar zit het probleem.
Als de DTS92 vragend is dan gaat de cv netjes aan maar als de ingestelde temperatuur bijna
bereikt is dan gaan de HR92 al een beetje knijpen lijkt mij prima maar de ene gaat naar 67% en de andere naar 24%
En die 24% is dus het probleem bij convectoren er komt dan geen warmte meer van af
Dus de ingestelde temp gaat niet gehaald worden,met als gevolg een heel warm huis

Wie weet een oplossing

Met vriendelijke groet,
Henk

[ Bericht 0% gewijzigd door minicraft op 24-01-2017 20:34:52 ]
pi_168437346
Staat de kraanslag (parameter 6) van de HR92 in de woonkamer hetzelfde ingesteld? Als die verschillend zijn, verklaart dat het verschil tussen 67% en 24% opening.
pi_168438891
quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2017 19:01 schreef minicraft het volgende:
Afgelopen weekend aan het stoeien geweest met mijn evohome setje
Maar nu draai ik weer op mijn vertrouwde I-sense
En wel om de volgende reden,

Even vertellen wat ik heb,
Ketelmodule R8810A1018 modulerend
Werkkamer 1 x HR92 warmte bron 1 radiator
Tuinkamer 1 x HR92 warmte bron 1 radiator
Woonkamer 2 x HR92 1 x DTS92 temperatuuropnemer warmte bron 2 Convectoren (Jaga)

Werkkamer en Tuinkamer doen wat ze moeten doen wel met wat pieken en dalen maar evohome
moet nog in leren

Woonkamer daar zit het probleem.
Als de DTS92 vragend is dan gaat de cv netjes aan maar als de ingestelde temperatuur bijna
bereikt is dan gaan de HR92 al een beetje knijpen lijkt mij prima maar de ene gaat naar 67% en de andere naar 24%
En die 24% is dus het probleem bij convectoren er komt dan geen warmte meer van af
Dus de ingestelde temp gaat niet gehaald worden,met als gevolg een heel warm huis

Wie weet een oplossing

Met vriendelijke groet,
Henk
Zit de HR92 in de convectorput? Is het mogelijk om de HR92 daar uit te halen en elders in de aanvoer te zetten? Ik heb al meerdere malen gelezen dat ondanks een externe thermostaat, de knop ook het een en ander doet. Ik vermoed dat het probleem dan is opgelost.
Het feit dat bij het bijna bereiken van de ingestelde temperatuur hij gaat knijpen zit in het OT protocol.
pi_168447392
De HR92 zit niet in een convectorput
Het zijn convectoren van het merk Jaga die gewoon boven de grond staan
En het knijpen van de HR92 dat is mij ook bekent
Maar zoals ik al zij knijpen naar 24% is te veel, de convector geeft dan geen warmte meer af
De kraanslag (parameter 6) van de HR92 in de woonkamer staan het zelfde ingesteld

Maar het weekend komt er weer aan dus we kunnen weer gaan prutsen

Met vriendelijke groet,
Henk
pi_168462189
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 18:27 schreef minicraft het volgende:
De HR92 zit niet in een convectorput
Het zijn convectoren van het merk Jaga die gewoon boven de grond staan
En het knijpen van de HR92 dat is mij ook bekent
Maar zoals ik al zij knijpen naar 24% is te veel, de convector geeft dan geen warmte meer af
De kraanslag (parameter 6) van de HR92 in de woonkamer staan het zelfde ingesteld

Maar het weekend komt er weer aan dus we kunnen weer gaan prutsen

Met vriendelijke groet,
Henk
Succes, check in elk geval even of de HR 92 in beide gevallen goed gemonteerd zit. Ik herinner me dat in mijn geval er één knop niet correct reageerde, dit was te wijten aan de adapter die iets te ver op de kraan gemonteerd was. Het was slechts een millimeter of zo, maar had wel effect.
pi_168474506
quote:
0s.gif Op donderdag 19 januari 2017 23:12 schreef bertpit het volgende:

[..]

Dat kan ook in de ketel instellingen zitten. Zoek eens in de ketel instellingen en kijk of je warm wat er voorverwarmd wordt. Soms gebeurt dat in een spiraal, soms in een klein vat. Je hebt dan iets sneller warm water, maar je gebruikt meer gas.
Nee, het is echt het aan/uit relais (BDR91) dat aanspringt, aangestuurd door de evotouch, terwijl alle zones al op een lage temperatuurinstelling zijn gegaan.
pi_168511772
quote:
0s.gif Op donderdag 26 januari 2017 18:27 schreef minicraft het volgende:
De HR92 zit niet in een convectorput
Het zijn convectoren van het merk Jaga die gewoon boven de grond staan
En het knijpen van de HR92 dat is mij ook bekent
Maar zoals ik al zij knijpen naar 24% is te veel, de convector geeft dan geen warmte meer af
De kraanslag (parameter 6) van de HR92 in de woonkamer staan het zelfde ingesteld

Maar het weekend komt er weer aan dus we kunnen weer gaan prutsen

Met vriendelijke groet,
Henk
Zo voor mij is het 2e test weekend tot een einde gekomen
Ben vrijdag middag begonnen het is nu zondag middag, ik kan maar 1 ding zeggen
dit gaat het niet worden
De software waar de evohome op draait kan niet met convectoren om gaan
De software heeft niet door dat convectoren zeer snel opwarmen en dan veel warmte afgeven
De software denkt dan op een bepaalt moment knijpen die handel (ok prima)
Maar er wordt dan te ver geknepen tot wel tussen de 10% en 30% (klep positie)
Ja en dan heeft een convector geen warmte afgifte meer ,met al resultaat dat de ketel heel de dag niet uit gaat
De software begrijpt niet dat het openen van de radiator kranen het probleem oplost
Dit zijn dus hele duren les uren

Met vriendelijke groet
Henk
pi_168512545
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 12:31 schreef minicraft het volgende:

[..]

Zo voor mij is het 2e test weekend tot een einde gekomen
Ben vrijdag middag begonnen het is nu zondag middag, ik kan maar 1 ding zeggen
dit gaat het niet worden
De software waar de evohome op draait kan niet met convectoren om gaan
De software heeft niet door dat convectoren zeer snel opwarmen en dan veel warmte afgeven
De software denkt dan op een bepaalt moment knijpen die handel (ok prima)
Maar er wordt dan te ver geknepen tot wel tussen de 10% en 30% (klep positie)
Ja en dan heeft een convector geen warmte afgifte meer ,met al resultaat dat de ketel heel de dag niet uit gaat
De software begrijpt niet dat het openen van de radiator kranen het probleem oplost
Dit zijn dus hele duren les uren

Met vriendelijke groet
Henk
Hi Henk,

Natuurlijk wordt een convector erg snel warm en een vloerverwarming erg langzaam, echter voor de correcte werking van Evohome mag dat niets uitmaken. Ik denk dat er wat anders aan de hand is.

Ik zag dat je een iSense gebruikt, heb je ook een Remeha ketel? Ik heb een Remeha Calenta en langs verschillende wegen werd mij geadviseerd niet op Open Therm te stoken. Nu wordt dat in dit forum openlijk bestreden, maar in dit forum zijn ook heel wat posters overgestapt op aan/uit en de problemen zijn ermee opgelost. Het protocol (ooit ontwikkeld door Honeywell) werkt in sommige gevallen niet lekker met het dialect van Remeha en geeft een onvoorstelbaar gedrag. Ik heb daar Remeha 2 jaar geleden over gebeld, die zeggen doodleuk op de vraag of daar een iets afwijkend protocol in zit: "zou kunnen, wij testen niet alle thermostaten, dus wij kunnen daarin niet adviseren, bel Honeywell".

Aangezien mijn ketel ook op aan/uit al heel mooi moduleert en probeert in het HR gebied te stoken, blijft het stookgedrag wel lekker zuinig.
pi_168513827
Sorry ik kan hier niet helemaal in mee gaan
Dat er wat problemen zijn met OT of aan/uit kan ik niet tegen spreken alleen Honeywell kan dat
Maar in mijn geval is het dat de thermosstaat vragend blijft en de klep positie tussen de 10% en 30% blijft, de water temp is dan ongeveer 60 a70 graden Ketel moduleert dan
Met al gevolg heel veel branderstops,aanvoer en retour water hebben zelfde temp
De software moet dan ingrijpen en de kranen openen (zeker na een dag)
denk dat ik dit probleem ook met aan/uit zou hebben

Met vriendelijke groet
Henk
pi_168532838
quote:
0s.gif Op zondag 29 januari 2017 13:34 schreef minicraft het volgende:
Sorry ik kan hier niet helemaal in mee gaan
Dat er wat problemen zijn met OT of aan/uit kan ik niet tegen spreken alleen Honeywell kan dat
Maar in mijn geval is het dat de thermosstaat vragend blijft en de klep positie tussen de 10% en 30% blijft, de water temp is dan ongeveer 60 a70 graden Ketel moduleert dan
Met al gevolg heel veel branderstops,aanvoer en retour water hebben zelfde temp
De software moet dan ingrijpen en de kranen openen (zeker na een dag)
denk dat ik dit probleem ook met aan/uit zou hebben

Met vriendelijke groet
Henk
Maarrr... 60 graden is al erg hoog voor Jaga's. Als aanvoer en retour ongeveer dezelfde waarde hebben, krijg je allerlei problemen in de ketel, onder andere pendelen gepaard gaande met veel branderstops. Ik zou eerst de maximale temperatuur naar beneden stellen. Maar wellicht geeft je hele CV ketel meer warmte af op het minimale vermogen dan je radiatoren kunnen afgeven. Dat kan bij een goed geīsoleerd huis hoopjes problemen geven. Een iSense kan dat veel beter regelen dan de Evohome. Meer kennis specifiek over de Jaga's tref je in dit forum aan: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1619229
pi_168681357
Hallo iedereen!

Na een hoop gelezen te hebben ben ik al heel wat wijzer geworden.
Ik ben bezig met de samenstelling voor ons nieuwbouw huis. Kunnen jullie is kijken of ik het een beetje begrepen heb?😉

Beganegrond.
Zone 1 woonkamer:
3 of 4x radiator.
Aansluiten via een zoneregeling ipv losse HR92's.
Zonneregeling Y-VC8615AG1100 i.c.m. een BDR91.
Regelen met de Evohome

Zone 2 keuken:
Vloerverwarming.
Aansluiten op de HCE80 met HRA80 m.b.v. een MT4 op de verdeler
Regelen met een T87RF2025

Zone 3 bijkeuken:
Vloerverwarming.
Aansluiten op de HCE80 met HRA80 m.b.v. een MT4 op de verdeler
Regelen met een T87RF2025

Verder een radiator in de hal onder de kapstok.
Deze wou ik aansluiten met een thermokraan voor bypass.

Eerste Verdieping.
Zone 4 badkamer:
Vloerverwarming.
Aansluiten op de HCE80 met HRA80 m.b.v. een MT4 op de verdeler
Regelen met een T87RF2025
Handdoek radiator.
Aansluiten met een thermokraan voor bypass.

Zone 5 slaapkamer 1:
1 radiator.
Aansluiten en regelen met HR92

Zone 6 slaapkamer 2:
1 radiator.
Aansluiten en regelen met HR92

Zone 7 slaapkamer 3:
1 radiator.
Aansluiten en regelen met HR92

Zolderverdieping.
Zone 8 slaapkamer 4:
1 radiator.
Aansluiten en regelen met HR92

Verder in de andere zolderkamer een radiator met een thermokraan die inprincipe altijd uit zal staan (berging)

Ketel wordt waarschijnlijk een Remeha Calenta cw5 of cw6.

Al het advies is enorm welkom!
pi_168688953
Zorg voor een goede Drukverschil-overstortregelaar bijvoorbeeld met de https://products.ecc.emea(...)atdata/pg_du145.html DU145 van Honeywell
In de 22mm aanvoer en retour minimaal 6 meter van de cv vandaan
Een radiator als bypass werkt niet goed de pomp van de cv zit in de 22mm leiding
Een radiator is aangesloten met 15mm en de kraan op die radiator heeft maar een kleine doorstroming in vergelijking met de 22mm leiding
met als gevolg een hoop herrie en gefluit

Met vriendelijke groet,
Henk
pi_168690307
Ziet er prima uit, op die thermostaatkraan als bypass na zoals Henk al aangeeft. Een thermostaatkraan kan ook nog eens dicht staan op het moment dat de kachel aan slaat.

Een tip als je de zaak graag programmeren: Het is handig om eens per dag bijvoorbeeld om 23.00 uur de temperatuur een halve graad te veranderen. Met name bij de HR92 zones. Dit voorkomt dat een handmatig ingestelde temperatuur continue doorloopt.
pi_168690343
Tip voor Nefit eigenaren:
CV-ketelfabrikant Nefit heeft 11.000 installateurs aangeschreven om zo snel mogelijk de originele branders te vervangen van de types type Nefit TopLine, TopLine Compact of Nefit TopLine AquaPower (Plus).
Het gaat om exemplaren die zijn geproduceerd van 2006 tot en met 2009. Volgens Nefit is al in 2009 vastgesteld dat de originele brander niet altijd voldoende kan worden afgesloten. Daardoor kunnen onderdelen gaan smelten en bestaat er risico op brand.

Bij ongeveer 40.000 ketels is het onderdeel al vervangen, maar bij naar schatting 88.000 andere nog niet, aldus Nefit. De fabrikant wil meer haast maken met de vervangingsoperatie en roept monteurs op bij de eerstvolgende servicebeurt de brander kosteloos te vervangen voor een nieuwe.

De fabrikant wil de "terugroepactie" uiterlijk eind volgend jaar voltooid hebben.
Bron Nu.nl
  donderdag 9 februari 2017 @ 18:52:11 #122
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_168784085
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2017 17:51 schreef PLAE@ het volgende:
Het systeem heeft ook mijn interesse, ik heb:

Begane grond
Gang 1R (nooit verwarmd)
Garage 1R (nooit verwarmd)
Studeerkamer 1R (regelmatig verwarmd)

1e verdieping
Woonkamer: 3 R (regelmatig verwarmd)
Gang: 1 R (nooit verwarmd)
Keuken: 1R (regelmatig verwarmd)

2e verdieping
Slaapkamer 1R (nooit verwarmd)
Slaapkamer 1R (nooit verwarmd)
Slaapkamer 1R (nooit verwarmd)
Badkamer 1R (nooit verwarmd).

Totaal 12 radiatoren met 10 potentiële zones.

Ik wil de studeer-, woon- en badkamer als aparte zone net als de keuken.
De rest vind ik handmatig eigenlijk wel prima omdat ik het vrijwel nooit verwarm.

Optie 1 (kan dit?)
4 zones en de rest handmatig houden?

Optie 2
All the way gaan en 10 zones maken met op alle 12 de radiatoren een HR92.

Wat zouden beide opties inclusief installatie ongeveer kosten is jullie ervaring/kennis?

Valt mij overigens op dat de HR92 in Duitsland een stuk goedkoper is met ¤60 (en dan lees ik hierboven ook nog over kortingen op Amazon).

Heb een paar dagen terug een offerte opgevraagd voor optie 2 maar daar nog niks over gehoord. Ik denk dat ik met optie 1 echt kan besparen en met optie 2 vooral luxe in huis haal. Het is allebei wat waard natuurlijk :)


Ik vind het nogal pittig. Zou mij ongeveer ¤700 kosten aan materiaal toch? En hun dus waarschijnlijk ¤550 ofzo. Ze mogen er best wat aan verdienen maar het ging over een halve dag werk :{ . Laat ik er ¤100 af halen voor offerte + bestellen materiaal + plannen en je hebt nog een uurloon van ¤150 ofzo.
pi_168786823
Ik denk dat hij de duurdere Wifi variant levert, die zou ik ook nemen. Dat scheelt circa 150 Euro. De oudere heeft een los wifi kastje en is goedkoper.

starterpakket wifi = 535
2 extra HR92 = 150
3 X kraan = 45
bypass = 100
totaal 830 Euro materiaal.

Het installeren van drie kranen betekent meestal heel de installatie leegmaken kranen monteren, bypass monteren en afstellen het systeem vullen, ontluchten en testen. Dat wordt doorwerken voor deze man.

Het zal wellicht ergens ietwat goedkoper kunnen, maar als dit een goede betrouwbare lokale vakman is, die ook je CV repareert als deze op kerstavond defect raakt, heeft het ook waarde om hem zoiets te gunnen.

Het hangt er ook vanaf wat je zelf kunt en hoe handig/technisch je bent. Zelf betaal ik graag een paar procent meer voor een goede vakman die iets doet wat ik zelf niet kan of wil doen.
  donderdag 9 februari 2017 @ 21:45:19 #124
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_168789177
Thanks, dit is een groot installatiebedrijf. Ik hoef ook niet te schrapen ofzo. Kwaliteit mag iets kosten en tuurlijk mogen ze winst maken. Heb alleen de indruk dat zij goedkoper in zullen kopen, wat de marge nog een stukje groter maakt.
pi_168790924
quote:
0s.gif Op donderdag 9 februari 2017 21:45 schreef PLAE@ het volgende:
Thanks, dit is een groot installatiebedrijf. Ik hoef ook niet te schrapen ofzo. Kwaliteit mag iets kosten en tuurlijk mogen ze winst maken. Heb alleen de indruk dat zij goedkoper in zullen kopen, wat de marge nog een stukje groter maakt.
Ik heb even gerekend waar ik het voor inkoop en ze hebben best een goede marge met de arbeid erbij.


Ik kom op een internetprijs uit van 720 euro uit.
Die bypass kost maar iets van 15 euro, stelt niets voor.

Ik kom dan op 10 uur arbeid uit wat er over blijft als ze 55 euro per uur rekenen.
Gun iedereen zijn werk maar zou het zelf kopen en alleen de 3 kranen en de bypas laten plaatsen.
De rest kan je allemaal makkelijk zelf, stelt niets voor.

Die kranen en bypass plaatsen is max 2 uur werkt inc. vullen en aftappen.

Evohome installeren is een kwestie van de knoppen op de kranen draaien, 2 draadjes aansluiten op het ketelrelais.
Dan rest je alleen nog het instelwerk, en dat is erg eenvoudig.
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')