abonnement Unibet Coolblue
pi_172554196
Vandaag met mijn vader op pad geweest om de opvolger voor zijn 740 te kopen.. Het is dit keer een XC90 V8 Ocean Race geworden.. Wat een heerlijk blok is dat zeg!

Heeft er iemand ergens een forum / handleiding oid met veel informatie over onderhoud en dergelijke van de XC90?
Nee.
  maandag 2 oktober 2017 @ 21:22:29 #127
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_174149777
Sinds 3 weken bezitter van een Volvo 850 2.5i :)
Auto is net ingelopen, 385000 km.
Nu viel me vanmorgen op dat er een relaitje om de paar seconden schakelt, en na een seconde ofzo weer afschakelt, en het toerental stationair heel iets zakt en weer terugkomt.
Iemand enig idee?
Als ik airco of achterruitverwarming aanzet, blijft het aanwezig. Zijn er nog meer grote gebruikers die automatisch of perongelikk vanzelf in en uitschakelen? Of kan heg iets totaal anders zijn?
nerovetsrethca
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 07:52:09 #128
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_174156957
Klinkt mij toch als een aircocompressor die in- en uitschakelt.
Zeker als de druk te laag is.
Heb ik ook bij mijn 945.

Heb je een handmatige airco of CC?
Trek anders eens de lagedrukschakelaar los (op de verdamper). Als het dan ophoudt kun je er zeker van zijn dat het de compressor is, en dat je airco (bijna) leeg (en misschien lek) is.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:03:40 #129
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174164794
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 21:22 schreef slangpie het volgende:
Sinds 3 weken bezitter van een Volvo 850 2.5i :)
Auto is net ingelopen, 385000 km.
Gratz. :)

quote:
Nu viel me vanmorgen op dat er een relaitje om de paar seconden schakelt, en na een seconde ofzo weer afschakelt, en het toerental stationair heel iets zakt en weer terugkomt.
Iemand enig idee?
Eens met worteltjestaart, klinkt heel erg als de aircocompressor.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 18:56:56 #130
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_174171003
Hmz..2 Volvo's in de familie erbij,zuslief een 940.


En mijn zwager een nieuwe V90 T5,helaas geen pics van,levering deze maand.

5 stuks in de familie nou,S en V70,S60,940 en een V90.
Graag verwijderen.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:16:01 #131
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_174178154
Heb met cc. Airco is inderdaad zo goed als leeg. Maar heb airco standaard uitstaan. Vanmorgen niks aan de hand, maar als ik airco aan zet schakelt het relais idd wel steeds. Heeft er dus wel iets mee te maken. Tot nu toe is het dus opgelost :)
Thnx.
nerovetsrethca
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:23:41 #132
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_174265408
Tot zover de 850.. sloeg me vanmiddag tot 3x af stationair, weer starten geen probleem. Totdat er rook onder de kap vandaan kwam.. gestopt, gekeken, was de magneetkoppelimg van de airco roodgloeiend ;( auto stop gezet, en na 3 minuten knapte de multiriem. Was onderweg naar de military in boekelo, auto staat nu geparkeerd langs de n18 ;( morgen maar ophalen.. vraag is nu, wordt de waterpomp aangedreven door de multiriem of niet? Zonder abs en rem/stuurbekrachtiging durf ik nog wel 15 km te rijden.. maar zonder waterpomp weet ik niet of dat zo handig is...
nerovetsrethca
  vrijdag 20 oktober 2017 @ 18:14:40 #133
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_174542919
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 21:23 schreef slangpie het volgende:
Tot zover de 850.. sloeg me vanmiddag tot 3x af stationair, weer starten geen probleem. Totdat er rook onder de kap vandaan kwam.. gestopt, gekeken, was de magneetkoppelimg van de airco roodgloeiend ;( auto stop gezet, en na 3 minuten knapte de multiriem. Was onderweg naar de military in boekelo, auto staat nu geparkeerd langs de n18 ;( morgen maar ophalen.. vraag is nu, wordt de waterpomp aangedreven door de multiriem of niet? Zonder abs en rem/stuurbekrachtiging durf ik nog wel 15 km te rijden.. maar zonder waterpomp weet ik niet of dat zo handig is...
En? wat verder gekomen ermee?

Onze V70 classic heeft een nieuwe MAP en krukas positiesensor gekregen en loopt sindsdien weer als een zonnetje,eigenlijk beter sinds aanschaf. De G3 pomp moet nog gedaan worden maar dat doen we na de apk.
Bij voorkeuren kwam een achterband,ashoes en draagarm naar voren icm een rechter voorportier wat niet meer open wilde. Iets is gebroken in de deur en is met geen mogelijkheid meer open te krijgen. Mja,dan maar een nieuwe deur erin..oude openslijpen van de buitenkant,slot gangbaar maken,deur vervangen en weer een jaartje apk als het meezit.
Winterstorm heeft een mooie strakke deur met de goede kleurcode kunnen vinden voor 6 tientjes dus de schade valt wel mee.
Bijkomend voordeel,een paar jaar geleden heeft een of andere lamlul dat portier getikt ergens en die deuk is dus nou ook verholpen.
Graag verwijderen.
pi_174608292
Iemand hier ervaring met een Volvo C30? Mijn ouders hebben altijd Volvo gereden en afgezien van één slechte Volvo 340 begin jaren 90 zijn de ervaringen echter gewoon goed te noemen. Desalniettemin is de laatste Volvo die ze gekocht hebben in 97 een Volvo 940 Polar geweest, die staat nog altijd op de oprit maar wordt vanwege de voorkeur voor kleiner en zuiniger rijden tegenwoordig vergezeld van een Renault Clio uit 2012. Ik heb dus geen uitgebreide persoonlijke ervaring met meer recente Volvo's.

Ik heb zelf een Renault Clio uit 2001, maar gezien mijn bedenkelijke ervaringen met mijn huidige auto en het eveneens Franse exemplaar van mijn ouders wil ik dus graag overstappen naar een benzinevariant van de kleinste recente Volvo. Wat ik me afvraag is of die auto een beetje een fatsoenlijke reputatie heeft en voor welke motor ik zou moeten gaan. 1.6 en ook 1.8 zonder turbo lijken me voor een auto van dik 1,3 ton toch wat aan de zuinige kant, mij lijkt 2.0 een geschikter formaat maar wellicht zitten daar, afgezien van het verbruik, ook weer nadelen aan...

Graag hoor ik dus eventuele ervaringen over de Volvo C30, en tevens zou ik graag willen weten wat speciale aandachtspunten zijn bij de eventuele aankoop van een dergelijke auto.
  dinsdag 5 december 2017 @ 15:41:53 #135
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175509233
Elandproef voor dit topic.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 5 december 2017 @ 15:46:22 #136
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_175509306
Hey Volvoboys,

Ik sta op punt een C70 2.0D over te nemen met zo'n 150K op de teller.
Maar aangezien ik weinig van volvo ken wou ik ff vragen; Hoe zijn die 2.0 motors, hoeveel is haalbaar met normaal onderhoud.
Andere zaken die ik in de gaten moet houden ivm de C70?

Alle input is welkom
  dinsdag 5 december 2017 @ 16:13:16 #137
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_175509751
Hey, leuk dat het topic gevonden hebt man, goed bezig 14.gif

Een oude werkgever van me had een V40 met een 2.0D (wel tig jaar geleden), en die stond al op bijna 500k.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_175517633
meld me hier ook ff: vorige week een XC40 besteld...introduction edtion luxery line, levering eind maart...kan niet wachten :-)
Portemonnee wel weer leeg :-(
  donderdag 21 december 2017 @ 08:09:28 #139
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_175885558
Mijn 940 is afgekeurd ;(
Net iets teveel speling op de fusees, speling op een kruiskoppeling van de stuuras, bevestiging trekhaak 1 bout slecht, en de achterveren.

Met nieuwe sapjes, filters, remblokjes en een nieuwe distributieriem toch wel weer een rekening van 4 cijfers vóór de komma. Zelf doen gaat helaas niet.
Was niet echt twijfel of ie het waard is...: de motor is in goede conditie, emissietest met glans geslaagd, ondanks ruim 5 ton aan kilometers ervaring.
Dus even doorbijten en doorkarren ^O^

[ Bericht 4% gewijzigd door Worteltjestaart op 21-12-2017 08:14:35 ]
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 21 december 2017 @ 11:58:36 #140
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_175889013
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 08:09 schreef Worteltjestaart het volgende:
Mijn 940 is afgekeurd ;(
Net iets teveel speling op de fusees, speling op een kruiskoppeling van de stuuras, bevestiging trekhaak 1 bout slecht, en de achterveren.

Met nieuwe sapjes, filters, remblokjes en een nieuwe distributieriem toch wel weer een rekening van 4 cijfers vóór de komma. Zelf doen gaat helaas niet.
Was niet echt twijfel of ie het waard is...: de motor is in goede conditie, emissietest met glans geslaagd, ondanks ruim 5 ton aan kilometers ervaring.
Dus even doorbijten en doorkarren ^O^
Dat is geen misselijk bedrag,jammer dat je het zelf niet kan doen.
Maar mooi dat er geen twijfel is. :)

Net terug met de S70. Voor nieuwe remmerij erop en een oliebeurt.
Natuurlijk bleef de klauw links iets hangen dus daar maar een revisieklauw op laten zetten.
Motorsteun distributiekant begint wat slecht te worden en draagarmen zijn ook niet helemaal jofel meer maar dat zijn Classic kwaaltjes.
Direct de remvloeistof laten testen maar die was prima,ik bedoel,als we toch moet ontluchten ivm klauw vervangen.
Zooitje rustig inremmen en dan is het allemaal wel weer oke voor de winter.
Graag verwijderen.
  donderdag 21 december 2017 @ 13:37:31 #141
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_175891499
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:58 schreef Charged het volgende:
Maar mooi dat er geen twijfel is. :)
Tja, met een 22 jaar oude wagen met ruim 550.000 achter de kiezen is het altijd afwegen.
Maar hij heeft het afgelopen jaar veel preventief onderhoud gehad en een lijst van achterstalligheden opgelost. Dus ik weet wat ik heb.

En voor de ¤1k die het nu kost heb ik geen andere auto voor de de deur waar ik redelijkerwijs op hetzelfde niveau kom. Want in die prijsklasse is de kans dat je de ellende van een ander op de oprit krijgt te staan ook reëel.

Was het bedrag het drievoudige geweest, was de situatie anders geweest :)

quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 11:58 schreef Charged het volgende:
Net terug met de S70. Voor nieuwe remmerij erop en een oliebeurt.
Natuurlijk bleef de klauw links iets hangen dus daar maar een revisieklauw op laten zetten.
Motorsteun distributiekant begint wat slecht te worden en draagarmen zijn ook niet helemaal jofel meer maar dat zijn Classic kwaaltjes.
Direct de remvloeistof laten testen maar die was prima,ik bedoel,als we toch moet ontluchten ivm klauw vervangen.
Zooitje rustig inremmen en dan is het allemaal wel weer oke voor de winter.
Zo'n S70 is ook wel mooi, maar toch ben ik meer van de stations/estates.

Het nieuwe AW Klokje Rond al gezien?
Toch wel een bewijs dat een Volvo zonder onderhoud veel kan, maar dat het ook eens ophoudt.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 21 december 2017 @ 13:56:21 #142
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_175891873
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 13:37 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Tja, met een 22 jaar oude wagen met ruim 550.000 achter de kiezen is het altijd afwegen.
Maar hij heeft het afgelopen jaar veel preventief onderhoud gehad en een lijst van achterstalligheden opgelost. Dus ik weet wat ik heb.

En voor de ¤1k die het nu kost heb ik geen andere auto voor de de deur waar ik redelijkerwijs op hetzelfde niveau kom. Want in die prijsklasse is de kans dat je de ellende van een ander op de oprit krijgt te staan ook reëel.

Was het bedrag het drievoudige geweest, was de situatie anders geweest :)

[..]

Zo'n S70 is ook wel mooi, maar toch ben ik meer van de stations/estates.

Klopt helemaal,herkenbaar.

S70 is voor mij,mijn vriendin heeft een V70 ivm de honden en haar biatlon en langlauf hobby. (ook een Classic met dik 5 ton achter de kiezen.)
Graag verwijderen.
  donderdag 21 december 2017 @ 15:44:03 #143
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_175894082
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 08:09 schreef Worteltjestaart het volgende:
Mijn 940 is afgekeurd ;(
Net iets teveel speling op de fusees, speling op een kruiskoppeling van de stuuras, bevestiging trekhaak 1 bout slecht, en de achterveren.

Met nieuwe sapjes, filters, remblokjes en een nieuwe distributieriem toch wel weer een rekening van 4 cijfers vóór de komma. Zelf doen gaat helaas niet.
Was niet echt twijfel of ie het waard is...: de motor is in goede conditie, emissietest met glans geslaagd, ondanks ruim 5 ton aan kilometers ervaring.
Dus even doorbijten en doorkarren ^O^
Ik heb precies hetzelfde, 940 uit '95 en een rekening van een kleine 1000 voor de eerste onderhoudsbeurt. Is schrikken ja, maar bij zo'n leeftijd met die kilometerstand kun je niet verwachten dat er niks verslijt. Ondertussen zijn er alweer wat andere dingetjes stuk ;(

De mijne heeft binnenkort 600k op de teller trouwens 8-) Paar maandjes nog.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 21 december 2017 @ 16:34:11 #144
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_175895193
Nou, ik heb de 940 bijna een jaar en toch al zo'n 5500 er aan verspijkerd...
Wat overigens deels bekend was bij aanschaf, zoals 4 nieuwe banden, nieuwe uitlaat, enz.

Maar het blijft een flink bedrag en daarmee zeker niet de goedkoopste auto per km die ik ken.
Aan de andere kant, hij is nu wel op de airco na helemaal goed, dus als ik nu een jaar met alleen een oliebeurt door kom tot de volgende APK vallen de kosten per km erg mee. En dan ben ik zeker een stuk goedkoper uit dan iemand die elke 3 jaar een nieuwe D-segmenter de showroom uit rijdt...
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  donderdag 21 december 2017 @ 18:15:40 #145
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_175897762
Die klokje rond _O- Echt heel dat hok is ral en die eigenaar 'ja ik houd wel van sleutelen en wist dat hij wat achterstallig onderhoud had'.

Is gewoon een knakenbak :') Wel jammer, want geloof dat er best betere te vinden zijn.

Alhoewel zes ton met originele bak en gas (!) al best netjes is :Y
  donderdag 21 december 2017 @ 18:40:19 #146
187289 Charged
Ziet em duun.
pi_175898344
quote:
0s.gif Op donderdag 21 december 2017 18:15 schreef IrishBastard het volgende:
Die klokje rond _O- Echt heel dat hok is ral en die eigenaar 'ja ik houd wel van sleutelen en wist dat hij wat achterstallig onderhoud had'.

Is gewoon een knakenbak :') Wel jammer, want geloof dat er best betere te vinden zijn.

Alhoewel zes ton met originele bak en gas (!) al best netjes is :Y
Met wat ik zag (interieur en blok geloof ik op hun blauwe ogen) is dit best goed op te lossen.
Knul wilde goedkoop snel rond rossen.
Rode olie lekkage is stuurhuis of bak?
Graag verwijderen.
  donderdag 21 december 2017 @ 19:20:28 #147
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_175899431
Was zwart, kwam van de turbo. Maar alle draagarmen en rubbers, kogels etc moesten en de bak was ral :')
pi_175901361
Nog wel Apk tot 3/11/2018; ben benieuwd wat een Apk keuring inhoud....
pi_175901480
Mijn 945 die ik voor 250 euro gekocht heb is gisteren voor drie tientjes door de APK gerold _O-.

5ton op de teller. Op LPG 8)7
pi_175901536
Das nog zo’n old skool Volvo :P

Ben benieuwd of de nieuwe v40 d2’s ook zoveel km’s gaan halen..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')