abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
pi_172554196
registreer om deze reclame te verbergen
Vandaag met mijn vader op pad geweest om de opvolger voor zijn 740 te kopen.. Het is dit keer een XC90 V8 Ocean Race geworden.. Wat een heerlijk blok is dat zeg!

Heeft er iemand ergens een forum / handleiding oid met veel informatie over onderhoud en dergelijke van de XC90?
Nee.
  maandag 2 oktober 2017 @ 21:22:29 #127
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_174149777
Sinds 3 weken bezitter van een Volvo 850 2.5i :)
Auto is net ingelopen, 385000 km.
Nu viel me vanmorgen op dat er een relaitje om de paar seconden schakelt, en na een seconde ofzo weer afschakelt, en het toerental stationair heel iets zakt en weer terugkomt.
Iemand enig idee?
Als ik airco of achterruitverwarming aanzet, blijft het aanwezig. Zijn er nog meer grote gebruikers die automatisch of perongelikk vanzelf in en uitschakelen? Of kan heg iets totaal anders zijn?
nerovetsrethca
pi_174156957
Klinkt mij toch als een aircocompressor die in- en uitschakelt.
Zeker als de druk te laag is.
Heb ik ook bij mijn 945.

Heb je een handmatige airco of CC?
Trek anders eens de lagedrukschakelaar los (op de verdamper). Als het dan ophoudt kun je er zeker van zijn dat het de compressor is, en dat je airco (bijna) leeg (en misschien lek) is.
Als zagen zagen zagen zagen, zagen zagen zagen zagen.
Als achter vliegen vliegen vliegen, vliegen vliegen vliegen achterna.
Als zeven zeven zeven zeven zeven, zeven zeven zeven zeven zeven.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 14:03:40 #129
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174164794
quote:
1s.gif Op maandag 2 oktober 2017 21:22 schreef slangpie het volgende:
Sinds 3 weken bezitter van een Volvo 850 2.5i :)
Auto is net ingelopen, 385000 km.
Gratz. :)

quote:
Nu viel me vanmorgen op dat er een relaitje om de paar seconden schakelt, en na een seconde ofzo weer afschakelt, en het toerental stationair heel iets zakt en weer terugkomt.
Iemand enig idee?
Eens met worteltjestaart, klinkt heel erg als de aircocompressor.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174171003
Hmz..2 Volvo's in de familie erbij,zuslief een 940.
DwUNVea.jpg

En mijn zwager een nieuwe V90 T5,helaas geen pics van,levering deze maand.

5 stuks in de familie nou,S en V70,S60,940 en een V90.
  dinsdag 3 oktober 2017 @ 22:16:01 #131
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_174178154
Heb met cc. Airco is inderdaad zo goed als leeg. Maar heb airco standaard uitstaan. Vanmorgen niks aan de hand, maar als ik airco aan zet schakelt het relais idd wel steeds. Heeft er dus wel iets mee te maken. Tot nu toe is het dus opgelost :)
Thnx.
nerovetsrethca
  zaterdag 7 oktober 2017 @ 21:23:41 #132
374964 slangpie
bak oe 'n ei.
pi_174265408
Tot zover de 850.. sloeg me vanmiddag tot 3x af stationair, weer starten geen probleem. Totdat er rook onder de kap vandaan kwam.. gestopt, gekeken, was de magneetkoppelimg van de airco roodgloeiend ;( auto stop gezet, en na 3 minuten knapte de multiriem. Was onderweg naar de military in boekelo, auto staat nu geparkeerd langs de n18 ;( morgen maar ophalen.. vraag is nu, wordt de waterpomp aangedreven door de multiriem of niet? Zonder abs en rem/stuurbekrachtiging durf ik nog wel 15 km te rijden.. maar zonder waterpomp weet ik niet of dat zo handig is...
nerovetsrethca
pi_174542919
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 oktober 2017 21:23 schreef slangpie het volgende:
Tot zover de 850.. sloeg me vanmiddag tot 3x af stationair, weer starten geen probleem. Totdat er rook onder de kap vandaan kwam.. gestopt, gekeken, was de magneetkoppelimg van de airco roodgloeiend ;( auto stop gezet, en na 3 minuten knapte de multiriem. Was onderweg naar de military in boekelo, auto staat nu geparkeerd langs de n18 ;( morgen maar ophalen.. vraag is nu, wordt de waterpomp aangedreven door de multiriem of niet? Zonder abs en rem/stuurbekrachtiging durf ik nog wel 15 km te rijden.. maar zonder waterpomp weet ik niet of dat zo handig is...
En? wat verder gekomen ermee?

Onze V70 classic heeft een nieuwe MAP en krukas positiesensor gekregen en loopt sindsdien weer als een zonnetje,eigenlijk beter sinds aanschaf. De G3 pomp moet nog gedaan worden maar dat doen we na de apk.
Bij voorkeuren kwam een achterband,ashoes en draagarm naar voren icm een rechter voorportier wat niet meer open wilde. Iets is gebroken in de deur en is met geen mogelijkheid meer open te krijgen. Mja,dan maar een nieuwe deur erin..oude openslijpen van de buitenkant,slot gangbaar maken,deur vervangen en weer een jaartje apk als het meezit.
Winterstorm heeft een mooie strakke deur met de goede kleurcode kunnen vinden voor 6 tientjes dus de schade valt wel mee.
Bijkomend voordeel,een paar jaar geleden heeft een of andere lamlul dat portier getikt ergens en die deuk is dus nou ook verholpen.
WAkNpYY.jpg
pi_174608292
Iemand hier ervaring met een Volvo C30? Mijn ouders hebben altijd Volvo gereden en afgezien van n slechte Volvo 340 begin jaren 90 zijn de ervaringen echter gewoon goed te noemen. Desalniettemin is de laatste Volvo die ze gekocht hebben in 97 een Volvo 940 Polar geweest, die staat nog altijd op de oprit maar wordt vanwege de voorkeur voor kleiner en zuiniger rijden tegenwoordig vergezeld van een Renault Clio uit 2012. Ik heb dus geen uitgebreide persoonlijke ervaring met meer recente Volvo's.

Ik heb zelf een Renault Clio uit 2001, maar gezien mijn bedenkelijke ervaringen met mijn huidige auto en het eveneens Franse exemplaar van mijn ouders wil ik dus graag overstappen naar een benzinevariant van de kleinste recente Volvo. Wat ik me afvraag is of die auto een beetje een fatsoenlijke reputatie heeft en voor welke motor ik zou moeten gaan. 1.6 en ook 1.8 zonder turbo lijken me voor een auto van dik 1,3 ton toch wat aan de zuinige kant, mij lijkt 2.0 een geschikter formaat maar wellicht zitten daar, afgezien van het verbruik, ook weer nadelen aan...

Graag hoor ik dus eventuele ervaringen over de Volvo C30, en tevens zou ik graag willen weten wat speciale aandachtspunten zijn bij de eventuele aankoop van een dergelijke auto.
abonnementen ibood.com bol.com Gearbest
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')