abonnement Unibet Coolblue
pi_166937292
Beste lezers. ik zoek een duidelijk antwoord van een eleketricien die mij van de twijfel af kan helpen.

Ik heb tuinverlichting kabels in de grond liggen het zijn 12v kabels waar de armaturen in "geprikt" moeten worden. Het merk is in-lite. In de schuur hangt een transformator waar de kabels op aan gesloten kunnen worden. Nu heb ik meerdere kabels die ik NIET ALLEMAAL op dezelfde trafo wil aansluiten ( vanwege meerdere schakelmogelijkheden) maar nog een trafo wordt wat prijzig.

Nu zag ik dit kleine trafo-tje van in-lite ; http://www.tuinverlichtin(...)formator-p-1039.html

in-lite zelf zegt dat dit enkel bedoeld is om 1 armatuur via dit trafo-tje gelijk op het lichtnet aan te sluiten. Maar als ik nu de kabel met maximaal 9watt aan armaturen op dit trafo-tje aansluit .....zou dit dan kwaad kunnen ?????????????? zei zeggen van wel ....

ik weet het niet meer....

Alvast bedankt voor een duidelijk antwoord.

kier
  Moderator zondag 27 november 2016 @ 18:29:00 #2
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_166937585
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 18:19 schreef kier het volgende:
Beste lezers. ik zoek een duidelijk antwoord van een eleketricien die mij van de twijfel af kan helpen.

Ik heb tuinverlichting kabels in de grond liggen het zijn 12v kabels waar de armaturen in "geprikt" moeten worden. Het merk is in-lite. In de schuur hangt een transformator waar de kabels op aan gesloten kunnen worden. Nu heb ik meerdere kabels die ik NIET ALLEMAAL op dezelfde trafo wil aansluiten ( vanwege meerdere schakelmogelijkheden) maar nog een trafo wordt wat prijzig.

Nu zag ik dit kleine trafo-tje van in-lite ; http://www.tuinverlichtin(...)formator-p-1039.html

in-lite zelf zegt dat dit enkel bedoeld is om 1 armatuur via dit trafo-tje gelijk op het lichtnet aan te sluiten. Maar als ik nu de kabel met maximaal 9watt aan armaturen op dit trafo-tje aansluit .....zou dit dan kwaad kunnen ?????????????? zei zeggen van wel ....

ik weet het niet meer....

Alvast bedankt voor een duidelijk antwoord.

kier
Wat is het opgenomen vermogen van de lampen die je daar op wilt aansluiten ?
Is dit kleiner of groter dan 10 watt ?
pi_166937935
9 watt.....niet meer....
  Moderator zondag 27 november 2016 @ 18:45:51 #4
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_166938194
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 18:39 schreef kier het volgende:
9 watt.....niet meer....

En is het een grootte afstand van de transformator naar de lamp ? :)
pi_166938251
Toch wel zo'n 12 meter kabel.......
pi_166938310
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 18:19 schreef kier het volgende:
Beste lezers. ik zoek een duidelijk antwoord van een eleketricien die mij van de twijfel af kan helpen.

Ik heb tuinverlichting kabels in de grond liggen het zijn 12v kabels waar de armaturen in "geprikt" moeten worden. Het merk is in-lite. In de schuur hangt een transformator waar de kabels op aan gesloten kunnen worden. Nu heb ik meerdere kabels die ik NIET ALLEMAAL op dezelfde trafo wil aansluiten ( vanwege meerdere schakelmogelijkheden) maar nog een trafo wordt wat prijzig.

Nu zag ik dit kleine trafo-tje van in-lite ; http://www.tuinverlichtin(...)formator-p-1039.html

in-lite zelf zegt dat dit enkel bedoeld is om 1 armatuur via dit trafo-tje gelijk op het lichtnet aan te sluiten. Maar als ik nu de kabel met maximaal 9watt aan armaturen op dit trafo-tje aansluit .....zou dit dan kwaad kunnen ?????????????? zei zeggen van wel ....

ik weet het niet meer....

Alvast bedankt voor een duidelijk antwoord.

kier
Dan moet je dus nieuwe 230v kabels gaan leggen?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_166938427
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 18:48 schreef halfway het volgende:
Dan moet je dus nieuwe 230v kabels gaan leggen?
Nee...want ik heb in de schuur gewoon stroom. Daar wil ik een CB-010 trafo op aansluiten , en op die trafo sluit ik de kabel van 12meter aan die al in de grond ligt en waar de armatuurtjes op zitten.

Het gaat mij erom of het waar is dat die lui van in-lite zeggen dat je alleen maar hun trafo's kan gebruiken , en dat de CB-010 niet geschikt is voor een kabel maar een enkele armatuur. Of dat het gewoon kolder is wat ze zeggen en het alleen maar verkooppraatjes zijn.
  Moderator zondag 27 november 2016 @ 18:56:59 #8
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_166938569
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 18:52 schreef kier het volgende:

[..]

Nee...want ik heb in de schuur gewoon stroom. Daar wil ik een CB-010 trafo op aansluiten , en op die trafo sluit ik de kabel van 12meter aan die al in de grond ligt en waar de armatuurtjes op zitten.

Het gaat mij erom of het waar is dat die lui van in-lite zeggen dat je alleen maar hun trafo's kan gebruiken , en dat de CB-010 niet geschikt is voor een kabel maar een enkele armatuur. Of dat het gewoon kolder is wat ze zeggen en het alleen maar verkooppraatjes zijn.
De handleiding zegt.

quote:
Inhoud:
1x CB-010E
INPUT: AC 100V-240V~, 50/60Hz.
OUTPUT: 12V~, 0.42A, 10 WATT

Deze transformator is geschikt voor het gebruik in combinatie met
armaturen tot een maximaal opgenomen vermogen van 10W.
Gebruik van deze transformator anders dan in combinatie met de
daarvoor geschikte armaturen wordt afgeraden.
Lijkt mij een trafo die alleen geschikt is voor x aantal armaturen van in lite
  zondag 27 november 2016 @ 18:58:37 #9
63722 z80
I fink you freaky
pi_166938618
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 18:19 schreef kier het volgende:
Beste lezers. ik zoek een duidelijk antwoord van een eleketricien die mij van de twijfel af kan helpen.

Ik heb tuinverlichting kabels in de grond liggen het zijn 12v kabels waar de armaturen in "geprikt" moeten worden. Het merk is in-lite. In de schuur hangt een transformator waar de kabels op aan gesloten kunnen worden. Nu heb ik meerdere kabels die ik NIET ALLEMAAL op dezelfde trafo wil aansluiten ( vanwege meerdere schakelmogelijkheden) maar nog een trafo wordt wat prijzig.

Nu zag ik dit kleine trafo-tje van in-lite ; http://www.tuinverlichtin(...)formator-p-1039.html

in-lite zelf zegt dat dit enkel bedoeld is om 1 armatuur via dit trafo-tje gelijk op het lichtnet aan te sluiten. Maar als ik nu de kabel met maximaal 9watt aan armaturen op dit trafo-tje aansluit .....zou dit dan kwaad kunnen ?????????????? zei zeggen van wel ....

ik weet het niet meer....

Alvast bedankt voor een duidelijk antwoord.

kier
Deze trafo/voeding kan max 10Watt leveren. Het maakt voor dat ding echter niet uit of dat 1 gebruiker van 10Watt of 10 gebruikers van 1Watt is.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
pi_166938945
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 18:58 schreef z80 het volgende:

[..]

Deze trafo/voeding kan max 10Watt leveren. Het maakt voor dat ding echter niet uit of dat 1 gebruiker van 10Watt of 10 gebruikers van 1Watt is.
Dus een willekeurige 100watt 4,2A 12 volt kan 10 inlite lampen aan?
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 27 november 2016 @ 19:29:46 #11
63722 z80
I fink you freaky
pi_166939558
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 19:09 schreef halfway het volgende:

[..]

Dus een willekeurige 100watt 4,2A 12 volt kan 10 inlite lampen aan?
Als dit 10Watt lampen zijn en de kabel is er voor geschikt ja. Waarom niet. De stroombeestjes zijn echt niet merk en type gebonden.
Go away or i will replace you withe a very small shell script.
Der Gesunde weiß nicht, wie reich er ist.
If you torture the data long enough, it will confess to anything.
  zondag 27 november 2016 @ 20:40:24 #12
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_166941797
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 19:09 schreef halfway het volgende:

[..]

Dus een willekeurige 100watt 4,2A 12 volt kan 10 inlite lampen aan?
euh 100 Watt op 12V is volgens mij meer dan 4.2 Ampère (8,3), dus nee geen 10 lampen van 10 Watt, eerder 4 a 5.
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')