abonnement Unibet Coolblue
  maandag 28 november 2016 @ 21:58:46 #151
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_166965102
Herkenning is al lekker, dank beiden :*
Ik denk dat ik toch maar een vroege echo ga regelen. Dan kan ik mijn ouders gaan inlichten daarna voor het familiekerstdiner en gewoon, uit ongeduld. Aan de ene kant ben ik heel relaxed maar aan de andere kant denk ik: er valt al iets van zekerheid te halen, waarom doe ik dat dan niet gewoon.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_166965270
Lemijn het is ook gewoon lastig, die eerste weken! Laat je rommelhuis maar even lekker voor wat het is, je hebt nog tijd genoeg om dat op een later moment te doen :) Goed voor jezelf zorgen en dan gaan de weken vanzelf voorbij. :*
pi_166965504
Mijn 9-ponder van 55 cm heeft op 1 na al zijn maat 50 kleding minimaal 1 keer aangehad, sommig spul van maat 50/56 zelfs dik twee maanden... En dat was zonder rollade-look. Volgens mij zat zijn gewicht vooral in zijn wangen...

Die eerste weken duren heel lang idd Lemijn. Ik had woensdag de eerste echo kunnen hebben, maar man is die dag druk op z'n werk, dus wij moeten nog een weekje extra geduld hebben voor we zeker weten of er echt iets groeit. Het is ook echt zo'n tijd dat je hier nog niet echt thuishoort, maar ook niet in een ander topic. Heb je al wel een afspraak met de vk staan?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_166966910
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 22:11 schreef FlyingFish het volgende:
Het is ook echt zo'n tijd dat je hier nog niet echt thuishoort, maar ook niet in een ander topic.
Juist omdat iedere zwangere dit in de eerste weken heeft hoort het hier naar mijn mening ;)
Je raekt an de dinge geweun.
  maandag 28 november 2016 @ 22:59:04 #155
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_166967135
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 22:51 schreef Messina het volgende:

[..]

Juist omdat iedere zwangere dit in de eerste weken heeft hoort het hier naar mijn mening ;)
Ja, daarom post ik wel gewoon hier, iedereen die langer zwanger is herkent het nog wel waarschijnlijk. En het tweede streepjes-topic heb ik in de probeertijd overgeslagen dus daar kom ik nu niet opeens piepen dat het zo lastig is allemaal.

Flyingfish, ja, die eerste afspraak staat! Daar stel ik me ook niet vreselijk veel van voor hoor, dat is vooral in formatie uitwisselen. Maar daarna kunnen we tenminste wel de echo gaan plannen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_166967828
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 22:51 schreef Messina het volgende:

[..]

Juist omdat iedere zwangere dit in de eerste weken heeft hoort het hier naar mijn mening ;)
Ja, is ook zo maar zo voelt het toch nog niet. Eerst maar even de echo afwachten of er echt wat zit.

Die intake is idd niet zo spannend. Bij de tweede is het al helemaal een herhaling zonder nieuwe info, bij de eerste had ik nog geen flauw idee hoe of wat en kreeg ik nog nuttige folders, 90% dezelfde als die ik nu heb gekregen en die ongelezen een enkele reis papierbak hebben gehad.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  maandag 28 november 2016 @ 23:31:50 #157
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_166968428
Lemijn wat supertof om je hier te zien. Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap. X
If you can dream it, you can do it...
pi_166971487
Nachtploeg. :{

Vanmiddag kreeg ik wat vage rugpijn die snel opliep naar redelijk onhoudbare rugpijn en buikpijn. Man de vk gebeld die meteen bij ons thuis langs is gekomen. Geen teken van een premature bevalling gelukkig maar de hoeveelheid pijn baarde ons wel zorgen dus doorverwezen naar het ziekenhuis. Vk is zelf achter ons aangereden en bij oms gebleven tot ze het verhaal voor ons uit had kunnen leggen en om bij de echo te blijven. Cervix was in principe keurig maar twee uur later toch ietsje korter. Bloed afgenomen, urine ingeleverd maar geen ontstekingswaarden. Vermoeden is nierstuwing dus heb nu infuus met buscopan. Dat helpt langzaamaan en de laatste cervixmeting was weer keurig. Mn kleine jongetje O+ doet het perfect en is lekker actief ook.

Verder is ons ziekenhuis echt geweldig. Ze zorgen goed voor me en houden rekening met de voorgeschiedenis.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166971537
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:10 schreef Cygne het volgende:
Nachtploeg. :{

Vanmiddag kreeg ik wat vage rugpijn die snel opliep naar redelijk onhoudbare rugpijn en buikpijn. Man de vk gebeld die meteen bij ons thuis langs is gekomen. Geen teken van een premature bevalling gelukkig maar de hoeveelheid pijn baarde ons wel zorgen dus doorverwezen naar het ziekenhuis. Vk is zelf achter ons aangereden en bij oms gebleven tot ze het verhaal voor ons uit had kunnen leggen en om bij de echo te blijven. Cervix was in principe keurig maar twee uur later toch ietsje korter. Bloed afgenomen, urine ingeleverd maar geen ontstekingswaarden. Vermoeden is nierstuwing dus heb nu infuus met buscopan. Dat helpt langzaamaan en de laatste cervixmeting was weer keurig. Mn kleine jongetje O+ doet het perfect en is lekker actief ook.

Verder is ons ziekenhuis echt geweldig. Ze zorgen goed voor me en houden rekening met de voorgeschiedenis.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat vervelend dat er toch weer 'iets' is :* fijn dat er iets aan gedaan is en dat je zo goed geholpen bent O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_166971550
Iedereen in die spannende weken een :* voor t onzekere. Ik vond t ook maar raar en onwennig. Maar je hoort erbij O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_166971688
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:20 schreef tombolafan het volgende:
Iedereen in die spannende weken een :* voor t onzekere. Ik vond t ook maar raar en onwennig. Maar je hoort erbij O+
Dit. O+
  dinsdag 29 november 2016 @ 02:49:25 #162
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166971697
Hoi allemaal,

Maandag zijn we thuisgekomen uit het ziekenhuis. Het gaat heel goed met mij en A. De borstvoeding is goed op gang en meneertje drinkt goed.

Omdat A, ondanks het goede drinken, bijna op de -10% gewichtsverlies zit, kolf ik extra na, zodat hij dat nog als bijvoeding kan krijgen. Hopelijk morgen goede uitslag op de weegschaal.. anders zal kunstvoeding voor erbij worden geadviseerd.

Vv vindt A echt heel lief en komt steeds met A en mij kroelen en wil handje vasthouden en aaien en oogjes aanwijzen/prikken ;) Echt een schat is het en ik geniet zo om mijn twee jongens met elkaar te zien. Echt 1000x O+

Vandaag 2 jaar geleden werd ik rond deze tijd klaargemaakt voor een ritje OK om Vv te halen met spoed.

De ks was deze keer gepland en ik mocht A, na een korte controle, bij me houden in de OK en op de uitslaapkamer (en erna natuurlijk ;) ). We hebben A geboren zien worden, het doek ging toen naar beneden, dat was echt geweldig mooi en toen was daar opeens een wit met rood besmeurde gerimpelde baby die voor mijn neus werd gehouden O+

Het deel van de operatie voor A er was vond ik best wel heftig. Door de ruggenprik voelde ik geen pijn, maar wel voelde ik alles wat ze deden en hoe 'diep' ze zaten en het heftige getrek aan mijn buik. Tijdens de vorige ks vond ik dat ook al zo heftig, maar toen ging er veel meer langs mij heen door de omstandigheden. Dit heftige deel was denk ik maar 10 minuten en toen A er eenmaal was, was alles ook meteen weer goed.

Op de uitslaapkamer voor de eerste keer aangelegd en hij hapte meteen raak O+
Onze kraamkamer was dezelfde als waar ik met Vv lag O+

Het herstel na de ks gaat, net zoals vorige keer, heel goed. Hieronder wat extra info voor de dames die wat meer info over het verloop na de ks wilden (al zal het voor iedereen weer anders zijn). Het infuus mocht er voor de nacht al uit (moest eigenlijk op dag 2 eruit.. maar hij liep niet meer).

'S nachts veel last gehad van mijn buik en toen een soort lichte morfine gehad via spuitje in been. Ik heb nog 2 uurtjes kunnen slapen daarna en 's ochtends was de slechte nacht alweer voorbij en 'vergeten'.

De katheter is er 's ochtends uit gegaan. Geen last van gehad. Het eerste uit bed komen op dag 2 ging opzich goed. Maar was natuurlijk best nog pijnlijk. Naar de wc ging goed en vloeien viel heel erg mee.

In de loop van dag 2 had ik veel naweeen bij het voeden en vond alles nog best heftig en pijnlijk en kon ik me niet
voorstellen dat ik morgen me goed genoeg zou voelen om de dag erna naar huis te gaan.

Vlak voor de nacht was er opeens een ommezwaai.. de ergste pijn was opeens weg en ik kon relatief goed het bed uit en bewegen. Tussen de voedingen in prima geslapen en ook 's ochtends bleef het steeds beter gaan.

Op dag 3 (zondag) mochten we naar huis en ben ik, net als toen bij Vv, zelf het zh uit gewandeld :)

Wat fijn de zon weer te zien (na het uitzicht op een blinde muur op de schaduwkant van het zh) en daarna lekker op de bank met mijn kleine ventje in mijn armen O+

Tuurlijk moet ik nog rustig aan doen en rustig bewegen. Maar het herstel gaat zo goed gelukkig. Net nachtvoeding gedaan en zelf luier verschoont terwijl ik mijn man lekker laat doorslapen. A ligt nu heerlijk in mijn armen te slapen en die leg ik zo terug in zijn wiegje naast ons bed.

Om 2.49, 2 jaar geleden precies, is Vv geboren. En om nu zo met A te liggen en terug te denken aan beide bevallingen oa door het tikken van dit stukje, is heel speciaal.

Ik ben zo gelukkig nu met mijn 3 mannen en ik geniet zo van mijn gezin. Wat een heerlijkheid O+

Welterusten allemaal.. en ik hoop dat jullie straks ook zo heerlijk genieten als jullie kindjes er zijn O+

Ps: pm/dm gerust als er vragen zijn over de ks. Ik ben ik elk geval op het moment blij met onze keuze voor een geplande ks :)
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_166971780
Ohnee Cygne, wat schrikken! Gelukkig doet je mini het goed. Maar zoveel pijn en ziekenhuis is niet fijn, beterschap!

Radyhyn, wat klink je gelukkig. O+ Gefeliciteerd met Vv vandaag en sowieso met je mooie mannen! O+
  dinsdag 29 november 2016 @ 04:38:54 #164
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_166971858
Cygne, wat een schrik zeg! Lees het nu pas (vorige post gedaan zonder bijlezen).
Heb nog nooit gehoord van nierstuwing, hopelijk kunnen ze er makkelijk iets aan doen.
Gelukkig geen effect op jullie kleintje zoals je schrijft O+
Sterkte en beterschap :*
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_166971875
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 02:49 schreef Radyhyn het volgende:
Hoi allemaal,

Maandag zijn we thuisgekomen uit het ziekenhuis. Het gaat heel goed met mij en A. De borstvoeding is goed op gang en meneertje drinkt goed.

Omdat A, ondanks het goede drinken, bijna op de -10% gewichtsverlies zit, kolf ik extra na, zodat hij dat nog als bijvoeding kan krijgen. Hopelijk morgen goede uitslag op de weegschaal.. anders zal kunstvoeding voor erbij worden geadviseerd.

Vv vindt A echt heel lief en komt steeds met A en mij kroelen en wil handje vasthouden en aaien en oogjes aanwijzen/prikken ;) Echt een schat is het en ik geniet zo om mijn twee jongens met elkaar te zien. Echt 1000x O+

Vandaag 2 jaar geleden werd ik rond deze tijd klaargemaakt voor een ritje OK om Vv te halen met spoed.

De ks was deze keer gepland en ik mocht A, na een korte controle, bij me houden in de OK en op de uitslaapkamer (en erna natuurlijk ;) ). We hebben A geboren zien worden, het doek ging toen naar beneden, dat was echt geweldig mooi en toen was daar opeens een wit met rood besmeurde gerimpelde baby die voor mijn neus werd gehouden O+

Het deel van de operatie voor A er was vond ik best wel heftig. Door de ruggenprik voelde ik geen pijn, maar wel voelde ik alles wat ze deden en hoe 'diep' ze zaten en het heftige getrek aan mijn buik. Tijdens de vorige ks vond ik dat ook al zo heftig, maar toen ging er veel meer langs mij heen door de omstandigheden. Dit heftige deel was denk ik maar 10 minuten en toen A er eenmaal was, was alles ook meteen weer goed.

Op de uitslaapkamer voor de eerste keer aangelegd en hij hapte meteen raak O+
Onze kraamkamer was dezelfde als waar ik met Vv lag O+

Het herstel na de ks gaat, net zoals vorige keer, heel goed. Hieronder wat extra info voor de dames die wat meer info over het verloop na de ks wilden (al zal het voor iedereen weer anders zijn). Het infuus mocht er voor de nacht al uit (moest eigenlijk op dag 2 eruit.. maar hij liep niet meer).

'S nachts veel last gehad van mijn buik en toen een soort lichte morfine gehad via spuitje in been. Ik heb nog 2 uurtjes kunnen slapen daarna en 's ochtends was de slechte nacht alweer voorbij en 'vergeten'.

De katheter is er 's ochtends uit gegaan. Geen last van gehad. Het eerste uit bed komen op dag 2 ging opzich goed. Maar was natuurlijk best nog pijnlijk. Naar de wc ging goed en vloeien viel heel erg mee.

In de loop van dag 2 had ik veel naweeen bij het voeden en vond alles nog best heftig en pijnlijk en kon ik me niet
voorstellen dat ik morgen me goed genoeg zou voelen om de dag erna naar huis te gaan.

Vlak voor de nacht was er opeens een ommezwaai.. de ergste pijn was opeens weg en ik kon relatief goed het bed uit en bewegen. Tussen de voedingen in prima geslapen en ook 's ochtends bleef het steeds beter gaan.

Op dag 3 (zondag) mochten we naar huis en ben ik, net als toen bij Vv, zelf het zh uit gewandeld :)

Wat fijn de zon weer te zien (na het uitzicht op een blinde muur op de schaduwkant van het zh) en daarna lekker op de bank met mijn kleine ventje in mijn armen O+

Tuurlijk moet ik nog rustig aan doen en rustig bewegen. Maar het herstel gaat zo goed gelukkig. Net nachtvoeding gedaan en zelf luier verschoont terwijl ik mijn man lekker laat doorslapen. A ligt nu heerlijk in mijn armen te slapen en die leg ik zo terug in zijn wiegje naast ons bed.

Om 2.49, 2 jaar geleden precies, is Vv geboren. En om nu zo met A te liggen en terug te denken aan beide bevallingen oa door het tikken van dit stukje, is heel speciaal.

Ik ben zo gelukkig nu met mijn 3 mannen en ik geniet zo van mijn gezin. Wat een heerlijkheid O+

Welterusten allemaal.. en ik hoop dat jullie straks ook zo heerlijk genieten als jullie kindjes er zijn O+

Ps: pm/dm gerust als er vragen zijn over de ks. Ik ben ik elk geval op het moment blij met onze keuze voor een geplande ks :)
En dan precies op 2.49 posten :D

Dubbel van harte rady! 💛
pi_166971957
Wakker worden en het verhaal van Rady lezen. O+ Wat klink je verliefd en A en Vv! O+

Ik hoorde net babygehuil (duh want kraamafdeling) en ik dacht alleen maar O+ dat hebben wij straks ook! O+ Terwijl mijn eigen kleintje vrolijk aan het trappelen was.
pi_166972020
Cygne, wat een schrik. Gelukkig is er met je kleintje niets aan de hand O+
Rady, dat klinkt fijn zo. Wat fijn ook dat je zo achter je keuze staat!
@nieuwe zwangere: ik herken het gevoel, die eerste weken zijn super onzeker. Jullie horen er echt bij hoor, die eerste kwalen passen hier prima :)
pi_166972315
@ Lemijn: gewoon doen die vroege echo. Bij mijn eerste zwangerschap had ik de eerste echo bij 11+4 ofzo. Ik vond het echt killing, zo lang in niemandsland. Had mezelf ook echt voorgenomen dat we dat nooooooit meer gingen doen. Als ik nu niet verhuisd was (hier maken ze bij de intake al een echo), had ik er echt zelf 1 laten maken.
pi_166972335
Oei cygne, da's schrikken zeg! Gelukkig doet je mannetje het goed. Snel weer opknappen :*

Wat klink je blij Rady! O+
  dinsdag 29 november 2016 @ 08:45:27 #170
231121 Sylver_
Gooi mielies!
pi_166972426
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 05:19 schreef Roomsnoes het volgende:

[..]

En dan precies op 2.49 posten :D

Dubbel van harte rady! 💛
Die vond ik ook mooi O+
Gefeliciteerd met Vv, Rady!

Oh Cygne, dat lijkt me wel even eng geweest. Gelukkig alles goed met jullie jongetje :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 08:26 schreef Sara82 het volgende:
@ Lemijn: gewoon doen die vroege echo. Bij mijn eerste zwangerschap had ik de eerste echo bij 11+4 ofzo. Ik vond het echt killing, zo lang in niemandsland. Had mezelf ook echt voorgenomen dat we dat nooooooit meer gingen doen. Als ik nu niet verhuisd was (hier maken ze bij de intake al een echo), had ik er echt zelf 1 laten maken.
Hier idd ook bij de eerste pas met 11 weken en dat was láng wachten.
Maar wel een kanttekening bij de vroege echo; ik had 'm nu met de intake bij 6 weken en toen was er nog weinig te zien en dacht de vk dat ik op 5 weken zat (wat volgens eigen berekening echt niet kon). Dat waren toen wel erg spannende en lange 2 weken tot de volgende echo.
Ignorance is bliss, but knowledge is power.
pi_166972492
Cygne wat vervelend maar fijn dat jullie jongetje zo lekker gaat O+

Rady gefeliciteerd met Vv!
En je verhaal klinkt goed.
Kom nog wel even privé neuzelen bij je neuzelen over eea ;)
pi_166972510
Gets Cygne, dat is schrikken. Fijn dat beeb het goed doet en jij je ook al weer wat beter voelt!

Morgen 20-weken echo, vind het best spannend worden...
pi_166972546
Cygne, dat is schrikken! Hoop dat je snel naar huis mag, eigen bed best :*

Rady, je klinkt als een mama in de wolken O+
Je raekt an de dinge geweun.
  dinsdag 29 november 2016 @ 08:56:46 #174
149959 SQ
snelle trees
pi_166972555
Mooie en fijne bevalling zo Rady! Fijn dat je het zo positief ervaren hebt O+ En gefeliciteerd met V. En nog gefeliciteerd met je eigen verjaardag :D goede feestweek bij jullie _O-

Cygne, bah wat schrikken :{ moet je lang blijven?

Tsja, vroege echo's... aan de ene kant een zegen en aan de andere kant een vloek. Het is zo lastig want je wil graag zekerheid maar het feit is ook dat je die zekerheid in een zwangerschap eigenlijk zo vroeg niet kunt krijgen, ongeacht de uitslag. Desalniettemin heb ik er zelf ook gebruik van gemaakt om mijn gemoedsrust te bewaren dus ik begrijp het heel goed. Sterkte voor de onzekere eerste weken :*
disclaimer
pi_166972799
SQ, plan is nierecho vandaag en als dat niet al te gek is krijg ik de medicatie in zetpilvorm mee en mag ik naar huis vandaag.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')