De busboer heeft in de zomer de dienstregeling al aangepast naar de treindienst van december? (Had ik wat beter kunnen opschrijven idd)quote:
Yep.quote:Op dinsdag 22 november 2016 10:43 schreef Prins_Pils het volgende:
Deadlock je bedoelt dat de 4 naar AAAH-landen niet meer doorrijdt als 2 door Holtenbronx en andersom? Dat is al sinds december zo
Omdat?quote:Op dinsdag 22 november 2016 14:31 schreef b2py het volgende:
NS heft morgen integraal IC Schiphol - Nijmegen en Utrecht - Den Haag op vanwege beperkingen in de materieelinzet
Als VIRM veel van de DDZ-6 vervangt tussen Zwolle en Roosendaal heb je mogelijk al te weinig voor Nijmegen-Schipholquote:Op dinsdag 22 november 2016 14:53 schreef b2py het volgende:
Dan had ik opgeheven spitssprinters verwacht, dit is iets anders
bron?quote:Op dinsdag 22 november 2016 14:31 schreef b2py het volgende:
NS heft morgen integraal IC Schiphol - Nijmegen en Utrecht - Den Haag op vanwege beperkingen in de materieelinzet
Dat is geen reden. Waarom zijn er "beperkingen in de materieelinzet"? Heeft het materieel geen zin of zo?quote:Op dinsdag 22 november 2016 14:49 schreef ReisT het volgende:
Omdat er beperkingen zijn in de materieelinzet.
Het materiaal staaktquote:Op dinsdag 22 november 2016 15:17 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Dat is geen reden. Waarom zijn er "beperkingen in de materieelinzet"? Heeft het materieel geen zin of zo?
NS.nlquote:
Zeker, maar verwacht niet dat er meteen veel extra materieel beschikbaar komt ivm reserve die aangehouden wordtquote:Op dinsdag 22 november 2016 15:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
In December komt toch t eerste nieuwe materieel in reizigersdienst?
http://www.somda.nl/forum(...)+dingen+23+november/quote:10x ICM3
3x ICM4
12x VIRM4
3x VIRM6
5x DDZ-4
1x DDZ-6
8x SGM3
1x SGM2
7x SLT6
3x SLT4
Daar is nog weinig van te merken rond Utrecht.quote:Op dinsdag 22 november 2016 16:04 schreef b2py het volgende:
Vind ik niet bijzonder ingrijpend, zou hooguit tot korte treinen moeten leiden
12 bakken is wel een zeldzaamheid tegenwoordig, ik zie er welgeteld 1quote:Op dinsdag 22 november 2016 16:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
Daar is nog weinig van te merken rond Utrecht.
https://www.rijdendetrein(...)ion/utrecht-centraal
Geen DDAR of DDM1 kapot?quote:Op dinsdag 22 november 2016 16:02 schreef Peterselieman het volgende:
Defectenstand:
[..]
http://www.somda.nl/forum(...)+dingen+23+november/
Dat dacht ik dus ook.quote:Op dinsdag 22 november 2016 16:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
Daar is nog weinig van te merken rond Utrecht.
https://www.rijdendetrein(...)ion/utrecht-centraal
Ja, max 10 bakken in de spits lijkt tegenwoordig de norm op de drukste trajecten.quote:Op dinsdag 22 november 2016 16:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
12 bakken is wel een zeldzaamheid tegenwoordig, ik zie er welgeteld 1
Heb er vanmorgen nog 1 gereden, 2 x VIRM6. Onderweg kwam ik er nog een tegen. Die defecte viertjes merk je toch wel...quote:Op dinsdag 22 november 2016 16:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
12 bakken is wel een zeldzaamheid tegenwoordig, ik zie er welgeteld 1
Maar is het toeval of zo gepland?quote:Op dinsdag 22 november 2016 17:20 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Heb er vanmorgen nog 1 gereden, 2 x VIRM6. Onderweg kwam ik er nog een tegen. Die defecte viertjes merk je toch wel...
Meer geluk dan wijsheidquote:Op dinsdag 22 november 2016 17:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar is het toeval of zo gepland?
Dat is wel opvallend, omdat ICM het normaal gesproken onder alle omstandigheden prima doet.quote:Op dinsdag 22 november 2016 16:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen DDAR of DDM1 kapot?
Best veel ICM3 stuk, zo'n 13%?
Gewoon overal weer een 1700 + rijtuigen van maken. Had laatst een locje waarvan slechts 1 motor in dienst was. Het verschil was nauwelijks merkbaar.quote:Op dinsdag 22 november 2016 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is wel opvallend, omdat ICM het normaal gesproken onder alle omstandigheden prima doet.
VIRM is daarentegen een ramp onder natte omstandigheden. Bij de viertjes slechts twee motordraaistellen en bij zesjes zijn het er drie. Bij beide een extra motordraaistel zou wel helpen, maar als er eentje stuk gaat is reparatie wel duurder dan een loopdraaistel. Ook maakt een extra motordraaistel dat het gewicht van de trein toeneemt.
21 stuks. (stand: 20:12u). Vind ik opzich best meevallenquote:
21 stuks wat? VIRM12?quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:13 schreef _JdM_ het volgende:
*blaast stof weg*
[..]
21 stuks. (stand: 20:12u). Vind ik opzich best meevallen
21x VIRM12-treinen die vandaag (stand: 20:12) hebben gestopt op Utrecht Centraal, aldus https://www.ovtijden.com/avtdag/UT/quote:
De 1100 is de intercity Den Haag - Breda via de HSL, die -volgens de oorspronkelijke plannen- vanaf komende december als IC Den Haag - Eindhoven via de HSL zou moeten rijden.quote:De 1100 serie rijdt tot zeker wijz.blad Febr niet voor reizigers. Als de testen wellicht goed verlopen dan proefbedrijf.
Eindhoven-Venlo gaat in 2018 aan de vijfde en zesde IC Amsterdam C-Eindhoven gekoppeld worden. (En in Amsterdam door naar Enkhuizen). Daarop voorbereidend wordt die IC in Eindhoven alvast aan de IC Heerlen-Schiphol gekoppeld.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:24 schreef GlenSpey het volgende:
Waarom word die serie tussen Den Haag en Venlo eigenlijk geknipt in Eindhoven?
Ja, en er ligt ook een hoop ICR in de ketels van Tata Steel, te wachten om KLB-slotjes te worden. Ongeveer even goed inzetbaarquote:Op dinsdag 22 november 2016 20:34 schreef Adrie072 het volgende:
Er staat anders wel ontzettend veel materieel aan ICR op de dijksgracht en watergraafsmeer te niksen.
Dat is aangekondigd ivm proefbedrijf zonder reizigers en omdat de Willemsspoortunnel er toch uit ligt vrijwel die gehele periode kan je die mooi meenemenquote:Op dinsdag 22 november 2016 20:20 schreef James1988 het volgende:
Op Somda schrijft ene "train85" dit in het draadje over de nieuwe dienstregeling:
[..]
De 1100 is de intercity Den Haag - Breda via de HSL, die -volgens de oorspronkelijke plannen- vanaf komende december als IC Den Haag - Eindhoven via de HSL zou moeten rijden.
Ze knippen hem vooral omdat ze niet voldoende materieel hebben, als ICNG op de baan is op Den Haag - Eindhoven wordt de verbinding weer in ere hersteldquote:Op dinsdag 22 november 2016 20:29 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Eindhoven-Venlo gaat in 2018 aan de vijfde en zesde IC Amsterdam C-Eindhoven gekoppeld worden. (En in Amsterdam door naar Enkhuizen). Daarop voorbereidend wordt die IC in Eindhoven alvast aan de IC Heerlen-Schiphol gekoppeld.
Mogelijkheid werd om Eindhoven-Den Haag over de HSL en met ICR te rijden. Er is niet zoveel* ICR over om extra stammen te maken om Den Haag-Venlo via de HSL te rijden.
*Er zit nog wel wat rek in, maar voor komend jaar heb je nog teveel technisch verschillend ICR.
Die werkzaamheden lopen t/m 23 januari, niet tot wijzigingsblad februari.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is aangekondigd ivm proefbedrijf zonder reizigers en omdat de Willemsspoortunnel er toch uit ligt vrijwel die gehele periode kan je die mooi meenemen
Die 12 dagen, poehpoehquote:Op dinsdag 22 november 2016 20:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die werkzaamheden lopen t/m 23 januari, niet tot wijzigingsblad februari.
Waar haalt men deze info (zo snel) vandaan?quote:Op dinsdag 22 november 2016 16:02 schreef Peterselieman het volgende:
Defectenstand:
[..]
http://www.somda.nl/forum(...)+dingen+23+november/
Ja, die twaalf dagen ja. Twaalf doodnormale (werk)dagen waarop studenten en andere reizigers gewoon vervoerd willen worden.quote:
Veel zijn goed ingevoerde insiders.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:55 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Waar haalt men deze info (zo snel) vandaan?
Ik denk dat er uiterst gevoelige en hoog-kritische bedrijfsinformatie gelekt wordtquote:Op dinsdag 22 november 2016 20:55 schreef Zelfscanner het volgende:
[..]
Waar haalt men deze info (zo snel) vandaan?
De aanname is waarschijnlijk dat zonder dat proefbedrijf de uitval minstens zo hoog is dat in de praktijk hij ook niet rijdt. Nu weet je het in ieder geval zekerquote:Op dinsdag 22 november 2016 20:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ja, die twaalf dagen ja. Twaalf doodnormale (werk)dagen waarop studenten en andere reizigers gewoon vervoerd willen worden.
Met treintjes spelen doe je maar op zolder, hier gaat het over duizenden reizigers per dag die hier hinder van gaan ondervinden.
Aannames doen over aannamesquote:
Dát er een proefbedrijf nodig is waar reizigers last van hebben is al treurig. Dat "we rijden maar helemaal niet, dan heeft niemand er last van als er iets mis gaat" als een te prefereren optie wordt gezien is al helemaal dieptriest.quote:Op dinsdag 22 november 2016 21:01 schreef b2py het volgende:
[..]
De aanname is waarschijnlijk dat zonder dat proefbedrijf de uitval minstens zo hoog is dat in de praktijk hij ook niet rijdt. Nu weet je het in ieder geval zeker
Bij ons heet dat lekken... Of een woordvoeringslijn, net hoe de bewindspersoon in het nieuws wil komen (wel of niet dus)quote:Op dinsdag 22 november 2016 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Zoiets heet bij ons trouwens een "informatiebeveiligingsrisicovermoeden". Doorscrabbelen op de achterkant van het bord jongens en meisjes
Prutsers.quote:
Nou, dat zal me een gezellige boel wordenquote:ProRail wil niet inhoudelijk op de brief reageren en zegt dat directeur Eringa vanavond contact heeft met boer Stavenga.
"preventief" terwijl er geen kut aan de hand is. Ja, "beperkingen in de materieelinzet" alsof er een soort kwade God van de Materieelinzet bestaat wiens Toorn over ons afgeroepen is, door wie weet niemand. Maar het zal wel de schuld van Het Reizigersoverschot zijn. Die zijn met veel.quote:Op dinsdag 22 november 2016 21:45 schreef Duvel het volgende:
Althans, dat is mijn mening als je twee goedgebruikte treinseries gedurende de hele dag schrapt.
Nou, het zit dus een stukje subtieler. Als een bewindspersoon een nieuwtje naar de media brengt dan zie je dat in nieuwsberichten vaak terug in de trant van "een woordvoerder laat weten..." of "de minister maakt bekend dat...". En dan gaat het dus om voorbereide berichten (door de dossierhouder, geaccordeerd door directeur en doorgenomen met de voorlichters van de directie communicatie. En omdat er naar aanleiding van een krantenkop oid vaak meer journalisten/stakeholdes vragen stellen, wordt een "woordvoeringslijn" opgesteld, zodat de boodschap consistent is.quote:Op dinsdag 22 november 2016 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
"een woordvoeringslijn" Die is goed
Het is van een zelfde betreurlijkheid als "beperkingen in de materieelinzet". Als je het zo formuleert, lijkt het net alsof je zelf ook maar slachtoffer bent van Externe Krachten EN wie weet! Wie weet gelooft iemand het Dat zou toch leuk zijn hmm
Fair point op Somda, toelating 9-rijtuigen combi op HSL.quote:Op dinsdag 22 november 2016 21:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dát er een proefbedrijf nodig is waar reizigers last van hebben is al treurig. Dat "we rijden maar helemaal niet, dan heeft niemand er last van als er iets mis gaat" als een te prefereren optie wordt gezien is al helemaal dieptriest.
Daar hebben ze al ruim 3 jaar de tijd voor gehad hč. Dat had allang klaar moeten zijn.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:04 schreef b2py het volgende:
[..]
Fair point op Somda, toelating 9-rijtuigen combi op HSL.
Dan kan die 12 dagen er ook wel bij, man man, zuurpruimpje hoorquote:Op dinsdag 22 november 2016 22:07 schreef James1988 het volgende:
[..]
Daar hebben ze al ruim 3 jaar de tijd voor gehad hč. Dat had allang klaar moeten zijn.
Je vergeet voor het gemak even dat de hele relatie Midden- en Oost-Brabant - Randstad dan in zes bakjes ICR wordt gedwongen, in treinen die vandaag de dag al uitpuilen tijdens de ochtendspits? Of dat ze in een IC mogen die slecht tot niet aansluit op alle andere verbindingen die er zijn?quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan kan die 12 dagen er ook wel bij, man man, zuurpruimpje hoor
Vage berichten melden dat er wel een constructie verzonnen is voor die doortrekking ja. En verder, die 9 rijtuigen, die waren imo hard nodig op de HSL om uberhaupt een dienst te rijden. Dit soort beslissingen neemt NS niet alleen, dit gaat in overleg met I&M en zal een resultaat zijn van het minste kwaad van alle opties.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:12 schreef James1988 het volgende:
[..]
Je vergeet voor het gemak even dat de hele relatie Midden- en Oost-Brabant - Randstad dan in zes bakjes ICR wordt gedwongen, in treinen die vandaag de dag al uitpuilen tijdens de ochtendspits? Of dat ze in een IC mogen die slecht tot niet aansluit op alle andere verbindingen die er zijn?
Dat er tijdens de kerstvakantie niet gereden wordt is nog tot daar aan toe, maar op 23 januari zijn de vakantieperiodes toch echt wel voorbij en dan moet er gewoon fatsoenlijk vervoer geboden worden. Je speelt hier niet met wat treintjes op een zolderkamer, hč?
Ik mag hopen dat NS het voor elkaar krijgt om de IC Lelystad - Dordrecht op een fatsoenlijke manier door te laten rijden naar Breda. Dan is er tenminste nog iets.
In week 51 lijkt er in ieder geval sprake te zijn van een doorkoppeling, waarvan de tijden hier te vinden zijn. In zuidelijke richting blijft de 2400 dan 8 tot 11 minuten in Dordt staan, in noordelijke richting 2 tot 6 minuten. De IC gaat zo te zien kort achter de sprinter aan rijden.quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:14 schreef b2py het volgende:
[..]
Vage berichten melden dat er wel een constructie verzonnen is voor die doortrekking ja.
Deze "minste kwaad van alle opties"-optie bezorgt reizigers een uur extra reistijd op een enkele dag.quote:En verder, die 9 rijtuigen, die waren imo hard nodig op de HSL om uberhaupt een dienst te rijden. Dit soort beslissingen neemt NS niet alleen, dit gaat in overleg met I&M en zal een resultaat zijn van het minste kwaad van alle opties.
175 jaar ervaring was het toch?quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
Die plannen hadden ze ook achter de hand voor de eerste winter van het SLeT en de introductie van de V250. Gaat helemaal goed komen dus
Er zit iets fundamenteel mis in jouw hoofdje beste vriendquote:Op dinsdag 22 november 2016 22:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan kan die 12 dagen er ook wel bij, man man, zuurpruimpje hoor
twitter:SNCF_Recrute twitterde op dinsdag 22-11-2016 om 19:02:04 Mesdames, les métiers de #conductrice de trains et agent de #sûreté ferroviaire n’attendent que vous !… https://t.co/ST3KZQJs9X reageer retweet
Je kan je nooit lang genoeg voorbereiden op zoietsquote:Op dinsdag 22 november 2016 22:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
175 jaar ervaring was het toch?
Dan kan je maar 1 conclusie trekken, oude situatie handhaven (maar die is er net als toen met de Fyra en benelux natuurlijk niet)quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:47 schreef James1988 het volgende:
Als NS er echt klaar voor was geweest hadden ze van mij best vanaf komende december via de HSL mogen gaan rijden. Maar ze zijn er niet klaar voor, en zijn daar kennelijk veel te laat achter gekomen...
Die knoop had dan maanden terug al doorgehakt moeten worden, nog voordat de "knippen in Breda"-optie op de tafel kwam. Ik heb het gevoel dat NS denkt dat ze "moeten" leveren via de HSL, en dat er daarom geen terugvaloptie is gekozen. En nu is het veel te laat.quote:Op dinsdag 22 november 2016 23:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan kan je maar 1 conclusie trekken, oude situatie handhaven (maar die is er net als toen met de Fyra en benelux natuurlijk niet)
NWS / Trein botst op vrachtwagen en ontspoortquote:Op dinsdag 22 november 2016 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
http://nos.nl/artikel/214(...)en-treinongeluk.html
[..]
Nou, dat zal me een gezellige boel worden
Geen idee wat voor bedrijf de beste boer heeft, maar kan me voorstellen dat hij in knoop komt met regels qua fosfaat/mest oid waardoor je bepaald aantal m2 grond nodig hebt voor aantal koeien/vee die je hebt. Dus dan wil hij uiteraard even grote vervangende stuk grond zodat hij niet in de problemen komtquote:Op woensdag 23 november 2016 00:30 schreef derLudolf het volgende:
¤10.000 is toch peanuts voor ProRail. Het optakelen van die treinen heeft al meer gekost.
In verhouding tot de grondprijs lijkt de huur nog wel vors
http://www.boerderij.nl/l(...)d=2006#pricescontent
Maar grond vlak bij de boerderij wordt vaak nog wel meer voor betaald en de boer heeft meer kosten aan afzet van mest en aankoop van voer. Bovendien is huren geen permanente oplossing lijkt me, danwel wordt de desbetreffende overgang ook beveiligd of wordt vervangende grond gezocht.
Ja melkvee, dat zal ook het punt zijn inderdaad. Bovendien heeft stas Van Dam de huidige overgangsregeling (No pun intended) wat langer aan te houden en geen duidelijkheid te bieden omtrent derogatie, fosfaatrechten en dergelijke.quote:Op woensdag 23 november 2016 00:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Geen idee wat voor bedrijf de beste boer heeft, maar kan me voorstellen dat hij in knoop komt met regels qua fosfaat/mest oid waardoor je bepaald aantal m2 grond nodig hebt voor aantal koeien/vee die je hebt. Dus dan wil hij uiteraard even grote vervangende stuk grond zodat hij niet in de problemen komt
quote:
quote:Op dinsdag 22 november 2016 23:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, gezien. Ik zal me verder maar onthouden van het geven van mijn mening.
quote:Op woensdag 23 november 2016 00:30 schreef derLudolf het volgende:
¤10.000 is toch peanuts voor ProRail. Het optakelen van die treinen heeft al meer gekost.
In verhouding tot de grondprijs lijkt de huur nog wel vors
http://www.boerderij.nl/l(...)d=2006#pricescontent
Maar grond vlak bij de boerderij wordt vaak nog wel meer voor betaald en de boer heeft meer kosten aan afzet van mest en aankoop van voer. Bovendien is huren geen permanente oplossing lijkt me, danwel wordt de desbetreffende overgang ook beveiligd of wordt vervangende grond gezocht.
quote:Op woensdag 23 november 2016 00:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Geen idee wat voor bedrijf de beste boer heeft, maar kan me voorstellen dat hij in knoop komt met regels qua fosfaat/mest oid waardoor je bepaald aantal m2 grond nodig hebt voor aantal koeien/vee die je hebt. Dus dan wil hij uiteraard even grote vervangende stuk grond zodat hij niet in de problemen komt
Is het heel raar als ik vind dat die ¤10.000,- een prima bedrag is maar toch weggegooid geld?quote:Op woensdag 23 november 2016 00:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja melkvee, dat zal ook het punt zijn inderdaad. Bovendien heeft stas Van Dam de huidige overgangsregeling (No pun intended) wat langer aan te houden en geen duidelijkheid te bieden omtrent derogatie, fosfaatrechten en dergelijke.
Bovendien zijn de marges in de melkveehouderij de laatste jaren ook niet heel groot, dus ze krijgen ook niet heel makkelijk financiering om een perceel van 5ha te kopen dat toevallig vlakbij te koop ligt. Dus het moet ook echt een redelijk klein perceel zijn wat hij weer kan kopen
Ik neem aan dat je dat uur bedoelt tijdens de werkzaamheden periode? Ik kan je iig vertellen dat mocht de trein wel klaar zijn hij ook niet gereden had in die periode. Buiten de werkzaamheden om heb je gewoon de ICD dus dan is het hooguit een kwartierquote:Op dinsdag 22 november 2016 22:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
In week 51 lijkt er in ieder geval sprake te zijn van een doorkoppeling, waarvan de tijden hier te vinden zijn. In zuidelijke richting blijft de 2400 dan 8 tot 11 minuten in Dordt staan, in noordelijke richting 2 tot 6 minuten. De IC gaat zo te zien kort achter de sprinter aan rijden.
In de richting Eindhoven lijkt dat nog wel een enigszins acceptabele aansluiting te geven in Breda, maar in de richting Rotterdam sta je 19 minuten in Breda te wachten. Eindhoven - Rotterdam (nu een rit van 1:10) wordt hierdoor in beide richtingen verlengd tot 1:38.
[..]
Deze "minste kwaad van alle opties"-optie bezorgt reizigers een uur extra reistijd op een enkele dag.
NS had een terugvalplan - de 1900 niet via de HSL sturen - achter de hand moeten hebben. Desnoods met ICR laten rijden, en dan halverwege het jaar de boel omklappen wanneer ze er wel klaar voor zijn.
Nope! ICd vertrekt voortaan om :15/:45 uit Breda, de trein uit Eindhoven komt om :21/:51 aan. De 1100 zou om :23 moeten vertrekken (maar rijdt dus niet), de vervangende intercity vertrekt pas om :12/:42.quote:Op woensdag 23 november 2016 06:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dat uur bedoelt tijdens de werkzaamheden periode? Ik kan je iig vertellen dat mocht de trein wel klaar zijn hij ook niet gereden had in die periode. Buiten de werkzaamheden om heb je gewoon de ICD dus dan is het hooguit een kwartier
Dat is toch belachelijk?quote:Op woensdag 23 november 2016 07:38 schreef b2py het volgende:
Oh wacht, dit is nog oude dienstregeling en voor de 11e krijg ik nog geen goed advies eruit
En anders ieder kwartier 1:38 via Utrecht C
Waarom vind je dat weggegooid geld?quote:Op woensdag 23 november 2016 06:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Is het heel raar als ik vind dat die ¤10.000,- een prima bedrag is maar toch weggegooid geld?
Dat moet ook maar net kunnen hč. Zo modern is lang niet iedereen.quote:Op woensdag 23 november 2016 07:50 schreef b2py het volgende:
Yup, het is wel gortig. Veel thuiswerken dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |