abonnement Unibet Coolblue
pi_166820030
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 09:35 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Huh?
De busboer heeft in de zomer de dienstregeling al aangepast naar de treindienst van december? (Had ik wat beter kunnen opschrijven idd)
  dinsdag 22 november 2016 @ 10:43:22 #202
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_166820660
Deadlock je bedoelt dat de 4 naar AAAH-landen niet meer doorrijdt als 2 door Holtenbronx en andersom? Dat is al sinds december zo :P
doei
pi_166820832
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 10:43 schreef Prins_Pils het volgende:
Deadlock je bedoelt dat de 4 naar AAAH-landen niet meer doorrijdt als 2 door Holtenbronx en andersom? Dat is al sinds december zo :P
Yep.
Bier.
pi_166824964
NS heft morgen integraal IC Schiphol - Nijmegen en Utrecht - Den Haag op vanwege beperkingen in de materieelinzet
pi_166825189
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:31 schreef b2py het volgende:
NS heft morgen integraal IC Schiphol - Nijmegen en Utrecht - Den Haag op vanwege beperkingen in de materieelinzet
Omdat?
  dinsdag 22 november 2016 @ 14:49:42 #206
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_166825356
Omdat er beperkingen zijn in de materieelinzet.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 november 2016 @ 14:52:43 #207
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166825387
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:42 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Omdat?
Te weinig inzetbaar SGMm en DDZ?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166825393
Dan had ik opgeheven spitssprinters verwacht, dit is iets anders
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 november 2016 @ 14:58:05 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166825439
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:53 schreef b2py het volgende:
Dan had ik opgeheven spitssprinters verwacht, dit is iets anders
Als VIRM veel van de DDZ-6 vervangt tussen Zwolle en Roosendaal heb je mogelijk al te weinig voor Nijmegen-Schiphol
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 22 november 2016 @ 15:00:44 #210
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_166825476
Waarom zou dat gebeuren?
doei
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 november 2016 @ 15:13:58 #211
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166825688
my bad. In de 3600 is niets aan de hand. Geen idee waarom er zoveel treinstellen 'verdwenen' zijn dat treinseries opgeheven moeten worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 15:16:30 #212
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166825735
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:31 schreef b2py het volgende:
NS heft morgen integraal IC Schiphol - Nijmegen en Utrecht - Den Haag op vanwege beperkingen in de materieelinzet
bron?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 15:17:22 #213
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166825747
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:49 schreef ReisT het volgende:
Omdat er beperkingen zijn in de materieelinzet.
Dat is geen reden. Waarom zijn er "beperkingen in de materieelinzet"? Heeft het materieel geen zin of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 22 november 2016 @ 15:24:00 #214
67174 Dos37
Come on Twente
pi_166825860
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:17 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat is geen reden. Waarom zijn er "beperkingen in de materieelinzet"? Heeft het materieel geen zin of zo?
Het materiaal staakt
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  dinsdag 22 november 2016 @ 15:29:25 #215
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_166825954
"Beperkingen in de materieelinzet" betekent meestal toch gewoon "kapotte treinen"?

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:16 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

bron?
NS.nl
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 15:29:28 #216
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166825956
Trouwens fuck dit. Ik ga me er niet druk om maken ook ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 22 november 2016 @ 15:31:13 #217
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_166825986
Kan mij ook weinig schelen verder, ik hoef toch niet naar Schiphol of Den Haag.

Maar het is wel vreemd.
pi_166826088
Veel vierkante wielen?
Bier.
pi_166826236
Waarschijnlijk, defectenstand schijnt altijd hoog te zijn in de herfst
  dinsdag 22 november 2016 @ 15:52:06 #220
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_166826266
In December komt toch t eerste nieuwe materieel in reizigersdienst?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 november 2016 @ 16:00:18 #221
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166826425
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 15:52 schreef Darkwing_Duck het volgende:
In December komt toch t eerste nieuwe materieel in reizigersdienst?
Zeker, maar verwacht niet dat er meteen veel extra materieel beschikbaar komt ivm reserve die aangehouden wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 november 2016 @ 16:02:49 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166826480
Defectenstand:
quote:
10x ICM3
3x ICM4
12x VIRM4
3x VIRM6
5x DDZ-4
1x DDZ-6
8x SGM3
1x SGM2
7x SLT6
3x SLT4
http://www.somda.nl/forum(...)+dingen+23+november/
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166826509
Vind ik niet bijzonder ingrijpend, zou hooguit tot korte treinen moeten leiden
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 november 2016 @ 16:09:41 #224
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166826591
De meuk voor regulier onderhoud zal niet in dit lijstje zitten, maar het is idd niet bijzonder veel wat extra defect staat.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 22 november 2016 @ 16:17:57 #225
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_166826740
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:04 schreef b2py het volgende:
Vind ik niet bijzonder ingrijpend, zou hooguit tot korte treinen moeten leiden
Daar is nog weinig van te merken rond Utrecht.
https://www.rijdendetrein(...)ion/utrecht-centraal
  dinsdag 22 november 2016 @ 16:26:37 #226
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_166826872
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:17 schreef ReisT het volgende:

[..]

Daar is nog weinig van te merken rond Utrecht.
https://www.rijdendetrein(...)ion/utrecht-centraal
12 bakken is wel een zeldzaamheid tegenwoordig, ik zie er welgeteld 1 :)
  Moderator dinsdag 22 november 2016 @ 16:26:44 #227
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166826874
quote:
Geen DDAR of DDM1 kapot? :o

Best veel ICM3 stuk, zo'n 13%?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166827418
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:17 schreef ReisT het volgende:

[..]

Daar is nog weinig van te merken rond Utrecht.
https://www.rijdendetrein(...)ion/utrecht-centraal
Dat dacht ik dus ook.
En verder zou zo'n actie niet ineens in de toekomst ontstaan, dat zou je nu ook in de operatie moeten merken. Dit is gewoon een paniekactie om lucht te creëren in het verhelpen van defecten.
  dinsdag 22 november 2016 @ 17:07:21 #229
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_166827712
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

12 bakken is wel een zeldzaamheid tegenwoordig, ik zie er welgeteld 1 :)
Ja, max 10 bakken in de spits lijkt tegenwoordig de norm op de drukste trajecten.
  dinsdag 22 november 2016 @ 17:07:43 #230
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_166827718
Vind 12 VIRM-4 en 10 ICM-3 toch best veel, zijn toch al gauw 6 VIRM-8 + 3 ICM-9 minder. Al weet ik niet wat normale defectenstand is. Maar kan me voorstellen dat dit dan zorgt voor schrappen van treinseries
pi_166827931
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

12 bakken is wel een zeldzaamheid tegenwoordig, ik zie er welgeteld 1 :)
Heb er vanmorgen nog 1 gereden, 2 x VIRM6. Onderweg kwam ik er nog een tegen. Die defecte viertjes merk je toch wel...
  dinsdag 22 november 2016 @ 17:50:22 #232
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_166828463
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:20 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Heb er vanmorgen nog 1 gereden, 2 x VIRM6. Onderweg kwam ik er nog een tegen. Die defecte viertjes merk je toch wel...
Maar is het toeval of zo gepland?
pi_166830105
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 17:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Maar is het toeval of zo gepland?
Meer geluk dan wijsheid
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 november 2016 @ 19:38:39 #234
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166831177
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 16:26 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Geen DDAR of DDM1 kapot? :o

Best veel ICM3 stuk, zo'n 13%?
Dat is wel opvallend, omdat ICM het normaal gesproken onder alle omstandigheden prima doet.

VIRM is daarentegen een ramp onder natte omstandigheden. Bij de viertjes slechts twee motordraaistellen en bij zesjes zijn het er drie. Bij beide een extra motordraaistel zou wel helpen, maar als er eentje stuk gaat is reparatie wel duurder dan een loopdraaistel. Ook maakt een extra motordraaistel dat het gewicht van de trein toeneemt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166831456
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2016 19:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat is wel opvallend, omdat ICM het normaal gesproken onder alle omstandigheden prima doet.

VIRM is daarentegen een ramp onder natte omstandigheden. Bij de viertjes slechts twee motordraaistellen en bij zesjes zijn het er drie. Bij beide een extra motordraaistel zou wel helpen, maar als er eentje stuk gaat is reparatie wel duurder dan een loopdraaistel. Ook maakt een extra motordraaistel dat het gewicht van de trein toeneemt.
Gewoon overal weer een 1700 + rijtuigen van maken. Had laatst een locje waarvan slechts 1 motor in dienst was. Het verschil was nauwelijks merkbaar.
pi_166832073
*blaast stof weg*
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 19:01 schreef b2py het volgende:

[..]

Meer geluk dan wijsheid
21 stuks. (stand: 20:12u). Vind ik opzich best meevallen
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_166832105
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 20:13 schreef _JdM_ het volgende:
*blaast stof weg*

[..]

21 stuks. (stand: 20:12u). Vind ik opzich best meevallen
21 stuks wat? VIRM12?
pi_166832238
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 20:14 schreef b2py het volgende:

[..]

21 stuks wat? VIRM12?
21x VIRM12-treinen die vandaag (stand: 20:12) hebben gestopt op Utrecht Centraal, aldus https://www.ovtijden.com/avtdag/UT/
Bij twijfel: gebruik beton.
  dinsdag 22 november 2016 @ 20:20:25 #239
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166832276
Op Somda schrijft ene "train85" dit in het draadje over de nieuwe dienstregeling:
quote:
De 1100 serie rijdt tot zeker wijz.blad Febr niet voor reizigers. Als de testen wellicht goed verlopen dan proefbedrijf.
De 1100 is de intercity Den Haag - Breda via de HSL, die -volgens de oorspronkelijke plannen- vanaf komende december als IC Den Haag - Eindhoven via de HSL zou moeten rijden.
pi_166832395
Waarom word die serie tussen Den Haag en Venlo eigenlijk geknipt in Eindhoven?
  dinsdag 22 november 2016 @ 20:29:00 #241
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166832509
Niet genoeg machinisten opgeleid omdat standplaats Eindhoven liever met de nieuwe Zwitserse speeltjes bezig gaat :P

edit: ehh, dit gaat over de knip in Breda.
pi_166832518
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 20:24 schreef GlenSpey het volgende:
Waarom word die serie tussen Den Haag en Venlo eigenlijk geknipt in Eindhoven?
Eindhoven-Venlo gaat in 2018 aan de vijfde en zesde IC Amsterdam C-Eindhoven gekoppeld worden. (En in Amsterdam door naar Enkhuizen). Daarop voorbereidend wordt die IC in Eindhoven alvast aan de IC Heerlen-Schiphol gekoppeld.
Mogelijkheid werd om Eindhoven-Den Haag over de HSL en met ICR te rijden. Er is niet zoveel* ICR over om extra stammen te maken om Den Haag-Venlo via de HSL te rijden.

*Er zit nog wel wat rek in, maar voor komend jaar heb je nog teveel technisch verschillend ICR.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_166832651
Er staat anders wel ontzettend veel materieel aan ICR op de dijksgracht en watergraafsmeer te niksen.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 20:46:25 #244
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166833047
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 20:34 schreef Adrie072 het volgende:
Er staat anders wel ontzettend veel materieel aan ICR op de dijksgracht en watergraafsmeer te niksen.
Ja, en er ligt ook een hoop ICR in de ketels van Tata Steel, te wachten om KLB-slotjes te worden. Ongeveer even goed inzetbaar :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_166833115
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 20:20 schreef James1988 het volgende:
Op Somda schrijft ene "train85" dit in het draadje over de nieuwe dienstregeling:

[..]

De 1100 is de intercity Den Haag - Breda via de HSL, die -volgens de oorspronkelijke plannen- vanaf komende december als IC Den Haag - Eindhoven via de HSL zou moeten rijden.
Dat is aangekondigd ivm proefbedrijf zonder reizigers en omdat de Willemsspoortunnel er toch uit ligt vrijwel die gehele periode kan je die mooi meenemen
pi_166833158
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 20:29 schreef _JdM_ het volgende:

[..]

Eindhoven-Venlo gaat in 2018 aan de vijfde en zesde IC Amsterdam C-Eindhoven gekoppeld worden. (En in Amsterdam door naar Enkhuizen). Daarop voorbereidend wordt die IC in Eindhoven alvast aan de IC Heerlen-Schiphol gekoppeld.
Mogelijkheid werd om Eindhoven-Den Haag over de HSL en met ICR te rijden. Er is niet zoveel* ICR over om extra stammen te maken om Den Haag-Venlo via de HSL te rijden.

*Er zit nog wel wat rek in, maar voor komend jaar heb je nog teveel technisch verschillend ICR.
Ze knippen hem vooral omdat ze niet voldoende materieel hebben, als ICNG op de baan is op Den Haag - Eindhoven wordt de verbinding weer in ere hersteld
  dinsdag 22 november 2016 @ 20:52:08 #247
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166833266
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 20:48 schreef b2py het volgende:

[..]

Dat is aangekondigd ivm proefbedrijf zonder reizigers en omdat de Willemsspoortunnel er toch uit ligt vrijwel die gehele periode kan je die mooi meenemen
Die werkzaamheden lopen t/m 23 januari, niet tot wijzigingsblad februari.
pi_166833327
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2016 20:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

Die werkzaamheden lopen t/m 23 januari, niet tot wijzigingsblad februari.
Die 12 dagen, poehpoeh
  dinsdag 22 november 2016 @ 20:55:45 #249
421090 Zelfscanner
BONUSKAART: 2916420051893
pi_166833413
quote:
Waar haalt men deze info (zo snel) vandaan?
De kassamiep laten scannen is silver maar zelfscannen is goud!
  dinsdag 22 november 2016 @ 20:55:59 #250
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166833420
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 20:53 schreef b2py het volgende:

[..]

Die 12 dagen, poehpoeh
Ja, die twaalf dagen ja. Twaalf doodnormale (werk)dagen waarop studenten en andere reizigers gewoon vervoerd willen worden.

Met treintjes spelen doe je maar op zolder, hier gaat het over duizenden reizigers per dag die hier hinder van gaan ondervinden.
pi_166833440
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 20:55 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Waar haalt men deze info (zo snel) vandaan?
Veel zijn goed ingevoerde insiders.
Bier.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 20:59:16 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166833558
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 20:55 schreef Zelfscanner het volgende:

[..]

Waar haalt men deze info (zo snel) vandaan?
Ik denk dat er uiterst gevoelige en hoog-kritische bedrijfsinformatie gelekt wordt :~
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 21:00:44 #253
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166833604
Zoiets heet bij ons trouwens een "informatiebeveiligingsrisicovermoeden". Doorscrabbelen op de achterkant van het bord jongens en meisjes :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_166833647
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 november 2016 20:55 schreef James1988 het volgende:

[..]

Ja, die twaalf dagen ja. Twaalf doodnormale (werk)dagen waarop studenten en andere reizigers gewoon vervoerd willen worden.

Met treintjes spelen doe je maar op zolder, hier gaat het over duizenden reizigers per dag die hier hinder van gaan ondervinden.
De aanname is waarschijnlijk dat zonder dat proefbedrijf de uitval minstens zo hoog is dat in de praktijk hij ook niet rijdt. Nu weet je het in ieder geval zeker ;)
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 21:03:09 #255
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166833692
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 21:01 schreef b2py het volgende:

[..]

De aanname is waarschijnlijk
Aannames doen over aannames :'(
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_166833773
Aanname2
  dinsdag 22 november 2016 @ 21:07:13 #257
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166833817
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 21:01 schreef b2py het volgende:

[..]

De aanname is waarschijnlijk dat zonder dat proefbedrijf de uitval minstens zo hoog is dat in de praktijk hij ook niet rijdt. Nu weet je het in ieder geval zeker ;)
Dát er een proefbedrijf nodig is waar reizigers last van hebben is al treurig. Dat "we rijden maar helemaal niet, dan heeft niemand er last van als er iets mis gaat" als een te prefereren optie wordt gezien is al helemaal dieptriest.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 21:07:31 #258
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166833831
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 21:05 schreef b2py het volgende:
Aanname2
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 22 november 2016 @ 21:16:15 #259
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_166834154
quote:
4s.gif Op dinsdag 22 november 2016 21:00 schreef Dr_Flash het volgende:
Zoiets heet bij ons trouwens een "informatiebeveiligingsrisicovermoeden". Doorscrabbelen op de achterkant van het bord jongens en meisjes :Y
Bij ons heet dat lekken... Of een woordvoeringslijn, net hoe de bewindspersoon in het nieuws wil komen (wel of niet dus)
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 21:28:25 #260
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166834650
"een woordvoeringslijn" :') _O- Die is goed :D

Het is van een zelfde betreurlijkheid als "beperkingen in de materieelinzet". Als je het zo formuleert, lijkt het net alsof je zelf ook maar slachtoffer bent van Externe Krachten :') EN wie weet! Wie weet gelooft iemand het :Y *O* Dat zou toch leuk zijn hmm :z
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 22 november 2016 @ 21:31:05 #261
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_166834750
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 14:42 schreef Adrie072 het volgende:

[..]

Omdat?
Prutsers.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 21:34:32 #262
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166834885
http://nos.nl/artikel/214(...)en-treinongeluk.html

quote:
ProRail wil niet inhoudelijk op de brief reageren en zegt dat directeur Eringa vanavond contact heeft met boer Stavenga.
Nou, dat zal me een gezellige boel worden :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator dinsdag 22 november 2016 @ 21:34:50 #263
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166834895
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 21:05 schreef b2py het volgende:
(Aanname)2
Ftfy :7
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166834978
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 november 2016 21:31 schreef Duvel het volgende:

[..]

Prutsers.
Dat idee kreeg ik al 🤔
  dinsdag 22 november 2016 @ 21:45:08 #265
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_166835240
Althans, dat is mijn mening als je twee goedgebruikte treinseries gedurende de hele dag schrapt.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 21:47:29 #266
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166835329
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 november 2016 21:45 schreef Duvel het volgende:
Althans, dat is mijn mening als je twee goedgebruikte treinseries gedurende de hele dag schrapt.
"preventief" terwijl er geen kut aan de hand is. Ja, "beperkingen in de materieelinzet" alsof er een soort kwade God van de Materieelinzet bestaat wiens Toorn over ons afgeroepen is, door wie weet niemand. Maar het zal wel de schuld van Het Reizigersoverschot zijn. Die zijn met veel.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  dinsdag 22 november 2016 @ 21:50:27 #267
231016 Goverman
asfalteren kun je leren
pi_166835440
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 november 2016 21:28 schreef Dr_Flash het volgende:
"een woordvoeringslijn" :') _O- Die is goed :D

Het is van een zelfde betreurlijkheid als "beperkingen in de materieelinzet". Als je het zo formuleert, lijkt het net alsof je zelf ook maar slachtoffer bent van Externe Krachten :') EN wie weet! Wie weet gelooft iemand het :Y *O* Dat zou toch leuk zijn hmm :z
Nou, het zit dus een stukje subtieler. Als een bewindspersoon een nieuwtje naar de media brengt dan zie je dat in nieuwsberichten vaak terug in de trant van "een woordvoerder laat weten..." of "de minister maakt bekend dat...". En dan gaat het dus om voorbereide berichten (door de dossierhouder, geaccordeerd door directeur en doorgenomen met de voorlichters van de directie communicatie. En omdat er naar aanleiding van een krantenkop oid vaak meer journalisten/stakeholdes vragen stellen, wordt een "woordvoeringslijn" opgesteld, zodat de boodschap consistent is.

Een "lek" zie je vaak terug met een inleidende zin als "dat melden bronnen in Den Haag". Het is vaak een directe (politieke) adviseur van de bewindspersoon die dan "een praatje maakt" met een journalist. In veel gevallen is de dossierhouder gevraagd om input (lees: informatie aanleveren aan de juiste personen).

Verschil tussen beide is dat in het tweede geval de dossierhouder vaak niet van de hoed en de rand weet van de communicatiestrategie. In het eerste geval eigenlijk altijd wel. Overeenkomst tussen beide is dat er altijd politieke dekking is (lees: bewindspersoon is akkoord met communicatie).
Als alles op jou afkomt, zit jij op de verkeerde baan.
pi_166835833
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 november 2016 21:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

Dát er een proefbedrijf nodig is waar reizigers last van hebben is al treurig. Dat "we rijden maar helemaal niet, dan heeft niemand er last van als er iets mis gaat" als een te prefereren optie wordt gezien is al helemaal dieptriest.
Fair point op Somda, toelating 9-rijtuigen combi op HSL.
  dinsdag 22 november 2016 @ 22:07:53 #269
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166835950
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:04 schreef b2py het volgende:

[..]

Fair point op Somda, toelating 9-rijtuigen combi op HSL.
Daar hebben ze al ruim 3 jaar de tijd voor gehad hč. Dat had allang klaar moeten zijn.
pi_166835966
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:07 schreef James1988 het volgende:

[..]

Daar hebben ze al ruim 3 jaar de tijd voor gehad hč. Dat had allang klaar moeten zijn.
Dan kan die 12 dagen er ook wel bij, man man, zuurpruimpje hoor
pi_166836051
Ach, zo kunnen de reizigers vast wennen aan wat ze te wachten staat als het weer winter wordt.
  dinsdag 22 november 2016 @ 22:12:31 #272
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166836070
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan kan die 12 dagen er ook wel bij, man man, zuurpruimpje hoor
Je vergeet voor het gemak even dat de hele relatie Midden- en Oost-Brabant - Randstad dan in zes bakjes ICR wordt gedwongen, in treinen die vandaag de dag al uitpuilen tijdens de ochtendspits? Of dat ze in een IC mogen die slecht tot niet aansluit op alle andere verbindingen die er zijn?

Dat er tijdens de kerstvakantie niet gereden wordt is nog tot daar aan toe, maar op 23 januari zijn de vakantieperiodes toch echt wel voorbij en dan moet er gewoon fatsoenlijk vervoer geboden worden. Je speelt hier niet met wat treintjes op een zolderkamer, hč?

Ik mag hopen dat NS het voor elkaar krijgt om de IC Lelystad - Dordrecht op een fatsoenlijke manier door te laten rijden naar Breda. Dan is er tenminste nog iets.
pi_166836123
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:12 schreef James1988 het volgende:

[..]

Je vergeet voor het gemak even dat de hele relatie Midden- en Oost-Brabant - Randstad dan in zes bakjes ICR wordt gedwongen, in treinen die vandaag de dag al uitpuilen tijdens de ochtendspits? Of dat ze in een IC mogen die slecht tot niet aansluit op alle andere verbindingen die er zijn?

Dat er tijdens de kerstvakantie niet gereden wordt is nog tot daar aan toe, maar op 23 januari zijn de vakantieperiodes toch echt wel voorbij en dan moet er gewoon fatsoenlijk vervoer geboden worden. Je speelt hier niet met wat treintjes op een zolderkamer, hč?

Ik mag hopen dat NS het voor elkaar krijgt om de IC Lelystad - Dordrecht op een fatsoenlijke manier door te laten rijden naar Breda. Dan is er tenminste nog iets.
Vage berichten melden dat er wel een constructie verzonnen is voor die doortrekking ja. En verder, die 9 rijtuigen, die waren imo hard nodig op de HSL om uberhaupt een dienst te rijden. Dit soort beslissingen neemt NS niet alleen, dit gaat in overleg met I&M en zal een resultaat zijn van het minste kwaad van alle opties.
  dinsdag 22 november 2016 @ 22:29:42 #274
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166836525
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:14 schreef b2py het volgende:

[..]

Vage berichten melden dat er wel een constructie verzonnen is voor die doortrekking ja.
In week 51 lijkt er in ieder geval sprake te zijn van een doorkoppeling, waarvan de tijden hier te vinden zijn. In zuidelijke richting blijft de 2400 dan 8 tot 11 minuten in Dordt staan, in noordelijke richting 2 tot 6 minuten. De IC gaat zo te zien kort achter de sprinter aan rijden.

In de richting Eindhoven lijkt dat nog wel een enigszins acceptabele aansluiting te geven in Breda, maar in de richting Rotterdam sta je 19 minuten in Breda te wachten. Eindhoven - Rotterdam (nu een rit van 1:10) wordt hierdoor in beide richtingen verlengd tot 1:38.

quote:
En verder, die 9 rijtuigen, die waren imo hard nodig op de HSL om uberhaupt een dienst te rijden. Dit soort beslissingen neemt NS niet alleen, dit gaat in overleg met I&M en zal een resultaat zijn van het minste kwaad van alle opties.
Deze "minste kwaad van alle opties"-optie bezorgt reizigers een uur extra reistijd op een enkele dag.

NS had een terugvalplan - de 1900 niet via de HSL sturen - achter de hand moeten hebben. Desnoods met ICR laten rijden, en dan halverwege het jaar de boel omklappen wanneer ze er wel klaar voor zijn.
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 november 2016 @ 22:32:54 #275
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166836612
Die plannen hadden ze ook achter de hand voor de eerste winter van het SLeT en de introductie van de V250. Gaat helemaal goed komen dus
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 22 november 2016 @ 22:35:35 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166836686
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
Die plannen hadden ze ook achter de hand voor de eerste winter van het SLeT en de introductie van de V250. Gaat helemaal goed komen dus
175 jaar ervaring was het toch? _O-
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 22:43:42 #277
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166836913
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan kan die 12 dagen er ook wel bij, man man, zuurpruimpje hoor
Er zit iets fundamenteel mis in jouw hoofdje beste vriend -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_166836947
De IC Den Haag - Venlo had naar mijn idee pas over de HSL mogen gaan met introductie ICNG.

Nu worden er toch wel veel reizigers gedupeerd gedurende een langere periode, en sommige altijd (ok, er zijn er ook wel met voordeel).
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 22 november 2016 @ 22:47:57 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166837026
Als NS er echt klaar voor was geweest hadden ze van mij best vanaf komende december via de HSL mogen gaan rijden. Maar ze zijn er niet klaar voor, en zijn daar kennelijk veel te laat achter gekomen...
  dinsdag 22 november 2016 @ 22:52:00 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166837139
SNCF_Recrute twitterde op dinsdag 22-11-2016 om 19:02:04 Mesdames, les métiers de #conductrice de trains et agent de #sûreté ferroviaire n’attendent que vous !… https://t.co/ST3KZQJs9X reageer retweet


Hallo! Leuk... uniform :9
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 november 2016 @ 22:52:12 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166837146
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

175 jaar ervaring was het toch? _O-
Je kan je nooit lang genoeg voorbereiden op zoiets
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166838092
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:47 schreef James1988 het volgende:
Als NS er echt klaar voor was geweest hadden ze van mij best vanaf komende december via de HSL mogen gaan rijden. Maar ze zijn er niet klaar voor, en zijn daar kennelijk veel te laat achter gekomen...
Dan kan je maar 1 conclusie trekken, oude situatie handhaven (maar die is er net als toen met de Fyra en benelux natuurlijk niet)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 22 november 2016 @ 23:29:25 #283
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166838844
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 23:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dan kan je maar 1 conclusie trekken, oude situatie handhaven (maar die is er net als toen met de Fyra en benelux natuurlijk niet)
Die knoop had dan maanden terug al doorgehakt moeten worden, nog voordat de "knippen in Breda"-optie op de tafel kwam. Ik heb het gevoel dat NS denkt dat ze "moeten" leveren via de HSL, en dat er daarom geen terugvaloptie is gekozen. En nu is het veel te laat.

De werkzaamheden rond Rotterdam zijn een mooie bliksemafleider ("ProRail werkt aan de sporen, dus wij kunnen mooi gaan testen") maar als je er langer dan twee tellen over nadenkt kom je al snel tot de conclusie dat het eigenlijk maar flauwekul is. ProRail werkt niet fulltime aan de sporen, maar in twee periodes (van 3 tot en met 18 december en van 7 tot en met 22 januari).

In die tussenliggende periode van 19 december t/m 6 januari kunnen de treinen gewoon volgens de normale dienstregeling rijden, er zijn geen infrabeperkingen die dat onmogelijk maken. Dat er dan toch geen doorgaande trein rijdt van Breda naar Den Haag Centraal ligt volledig aan (een overmoedige?) NS.
  dinsdag 22 november 2016 @ 23:33:22 #284
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 23:57:32 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166839599
Ja, gezien. Ik zal me verder maar onthouden van het geven van mijn mening.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 23 november 2016 @ 00:30:19 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166840311
¤10.000 is toch peanuts voor ProRail. Het optakelen van die treinen heeft al meer gekost.

In verhouding tot de grondprijs lijkt de huur nog wel vors
http://www.boerderij.nl/l(...)d=2006#pricescontent

Maar grond vlak bij de boerderij wordt vaak nog wel meer voor betaald en de boer heeft meer kosten aan afzet van mest en aankoop van voer. Bovendien is huren geen permanente oplossing lijkt me, danwel wordt de desbetreffende overgang ook beveiligd of wordt vervangende grond gezocht.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 23 november 2016 @ 00:34:11 #287
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_166840372
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 00:30 schreef derLudolf het volgende:
¤10.000 is toch peanuts voor ProRail. Het optakelen van die treinen heeft al meer gekost.

In verhouding tot de grondprijs lijkt de huur nog wel vors
http://www.boerderij.nl/l(...)d=2006#pricescontent

Maar grond vlak bij de boerderij wordt vaak nog wel meer voor betaald en de boer heeft meer kosten aan afzet van mest en aankoop van voer. Bovendien is huren geen permanente oplossing lijkt me, danwel wordt de desbetreffende overgang ook beveiligd of wordt vervangende grond gezocht.
Geen idee wat voor bedrijf de beste boer heeft, maar kan me voorstellen dat hij in knoop komt met regels qua fosfaat/mest oid waardoor je bepaald aantal m2 grond nodig hebt voor aantal koeien/vee die je hebt. Dus dan wil hij uiteraard even grote vervangende stuk grond zodat hij niet in de problemen komt
  Moderator woensdag 23 november 2016 @ 00:45:40 #288
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166840612
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 00:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Geen idee wat voor bedrijf de beste boer heeft, maar kan me voorstellen dat hij in knoop komt met regels qua fosfaat/mest oid waardoor je bepaald aantal m2 grond nodig hebt voor aantal koeien/vee die je hebt. Dus dan wil hij uiteraard even grote vervangende stuk grond zodat hij niet in de problemen komt
Ja melkvee, dat zal ook het punt zijn inderdaad. Bovendien heeft stas Van Dam de huidige overgangsregeling (No pun intended) wat langer aan te houden en geen duidelijkheid te bieden omtrent derogatie, fosfaatrechten en dergelijke.


Bovendien zijn de marges in de melkveehouderij de laatste jaren ook niet heel groot, dus ze krijgen ook niet heel makkelijk financiering om een perceel van 5ha te kopen dat toevallig vlakbij te koop ligt. Dus het moet ook echt een redelijk klein perceel zijn wat hij weer kan kopen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 23 november 2016 @ 01:20:15 #289
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_166841174
Morgen (vandaag 23-11) om 20:30 een docu over de Londense metro op RTL Z :)
doei
pi_166841927
quote:
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 november 2016 23:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, gezien. Ik zal me verder maar onthouden van het geven van mijn mening.
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 00:30 schreef derLudolf het volgende:
¤10.000 is toch peanuts voor ProRail. Het optakelen van die treinen heeft al meer gekost.

In verhouding tot de grondprijs lijkt de huur nog wel vors
http://www.boerderij.nl/l(...)d=2006#pricescontent

Maar grond vlak bij de boerderij wordt vaak nog wel meer voor betaald en de boer heeft meer kosten aan afzet van mest en aankoop van voer. Bovendien is huren geen permanente oplossing lijkt me, danwel wordt de desbetreffende overgang ook beveiligd of wordt vervangende grond gezocht.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 00:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Geen idee wat voor bedrijf de beste boer heeft, maar kan me voorstellen dat hij in knoop komt met regels qua fosfaat/mest oid waardoor je bepaald aantal m2 grond nodig hebt voor aantal koeien/vee die je hebt. Dus dan wil hij uiteraard even grote vervangende stuk grond zodat hij niet in de problemen komt
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 00:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja melkvee, dat zal ook het punt zijn inderdaad. Bovendien heeft stas Van Dam de huidige overgangsregeling (No pun intended) wat langer aan te houden en geen duidelijkheid te bieden omtrent derogatie, fosfaatrechten en dergelijke.


Bovendien zijn de marges in de melkveehouderij de laatste jaren ook niet heel groot, dus ze krijgen ook niet heel makkelijk financiering om een perceel van 5ha te kopen dat toevallig vlakbij te koop ligt. Dus het moet ook echt een redelijk klein perceel zijn wat hij weer kan kopen
Is het heel raar als ik vind dat die ¤10.000,- een prima bedrag is maar toch weggegooid geld?
Bier.
pi_166841929
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

In week 51 lijkt er in ieder geval sprake te zijn van een doorkoppeling, waarvan de tijden hier te vinden zijn. In zuidelijke richting blijft de 2400 dan 8 tot 11 minuten in Dordt staan, in noordelijke richting 2 tot 6 minuten. De IC gaat zo te zien kort achter de sprinter aan rijden.

In de richting Eindhoven lijkt dat nog wel een enigszins acceptabele aansluiting te geven in Breda, maar in de richting Rotterdam sta je 19 minuten in Breda te wachten. Eindhoven - Rotterdam (nu een rit van 1:10) wordt hierdoor in beide richtingen verlengd tot 1:38.

[..]

Deze "minste kwaad van alle opties"-optie bezorgt reizigers een uur extra reistijd op een enkele dag.

NS had een terugvalplan - de 1900 niet via de HSL sturen - achter de hand moeten hebben. Desnoods met ICR laten rijden, en dan halverwege het jaar de boel omklappen wanneer ze er wel klaar voor zijn.
Ik neem aan dat je dat uur bedoelt tijdens de werkzaamheden periode? Ik kan je iig vertellen dat mocht de trein wel klaar zijn hij ook niet gereden had in die periode. Buiten de werkzaamheden om heb je gewoon de ICD dus dan is het hooguit een kwartier
  woensdag 23 november 2016 @ 07:23:29 #292
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166842006
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 06:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dat uur bedoelt tijdens de werkzaamheden periode? Ik kan je iig vertellen dat mocht de trein wel klaar zijn hij ook niet gereden had in die periode. Buiten de werkzaamheden om heb je gewoon de ICD dus dan is het hooguit een kwartier
Nope! ICd vertrekt voortaan om :15/:45 uit Breda, de trein uit Eindhoven komt om :21/:51 aan. De 1100 zou om :23 moeten vertrekken (maar rijdt dus niet), de vervangende intercity vertrekt pas om :12/:42.

Eindhoven - Rotterdam is dus niet 'hooguit een kwartier' maar doodleuk +28.

edit: dit is uitgaande van een doorgekoppelde IC Lelystad - Breda in het sprinterpad zoals die zal rijden in week 51. In de geknipte variant (met overstap in Dordrecht) is 1x/u een rit haalbaar van 1:25, en 1x/u doe je er 1:40 over.

[ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 23-11-2016 07:32:10 ]
pi_166842051


Dit is toch tijdens de werkzaamheden?
pi_166842056
Oh wacht, dit is nog oude dienstregeling en voor de 11e krijg ik nog geen goed advies eruit

En anders ieder kwartier 1:38 via Utrecht C
pi_166842067
Positief nieuws:

'Spoorvernieuwing Utrecht Centraal valt miljoenen goedkoper uit'
http://nu.nl/binnenland/4(...)n-goedkoper-uit.html
  woensdag 23 november 2016 @ 07:46:58 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166842097
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 07:38 schreef b2py het volgende:
Oh wacht, dit is nog oude dienstregeling en voor de 11e krijg ik nog geen goed advies eruit

En anders ieder kwartier 1:38 via Utrecht C
Dat is toch belachelijk?
pi_166842120
Yup, het is wel gortig. Veel thuiswerken dus
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 23 november 2016 @ 07:51:55 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166842129
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 06:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Is het heel raar als ik vind dat die ¤10.000,- een prima bedrag is maar toch weggegooid geld?
Waarom vind je dat weggegooid geld?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 23 november 2016 @ 07:53:55 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166842143
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 07:50 schreef b2py het volgende:
Yup, het is wel gortig. Veel thuiswerken dus
Dat moet ook maar net kunnen hč. Zo modern is lang niet iedereen. :P
pi_166842183
Daar moet je mij niet mee lastig vallen :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')