175 jaar ervaring was het toch?quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
Die plannen hadden ze ook achter de hand voor de eerste winter van het SLeT en de introductie van de V250. Gaat helemaal goed komen dus
Er zit iets fundamenteel mis in jouw hoofdje beste vriendquote:Op dinsdag 22 november 2016 22:08 schreef b2py het volgende:
[..]
Dan kan die 12 dagen er ook wel bij, man man, zuurpruimpje hoor
twitter:SNCF_Recrute twitterde op dinsdag 22-11-2016 om 19:02:04 Mesdames, les métiers de #conductrice de trains et agent de #sûreté ferroviaire n’attendent que vous !… https://t.co/ST3KZQJs9X reageer retweet
Je kan je nooit lang genoeg voorbereiden op zoietsquote:Op dinsdag 22 november 2016 22:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
175 jaar ervaring was het toch?
Dan kan je maar 1 conclusie trekken, oude situatie handhaven (maar die is er net als toen met de Fyra en benelux natuurlijk niet)quote:Op dinsdag 22 november 2016 22:47 schreef James1988 het volgende:
Als NS er echt klaar voor was geweest hadden ze van mij best vanaf komende december via de HSL mogen gaan rijden. Maar ze zijn er niet klaar voor, en zijn daar kennelijk veel te laat achter gekomen...
Die knoop had dan maanden terug al doorgehakt moeten worden, nog voordat de "knippen in Breda"-optie op de tafel kwam. Ik heb het gevoel dat NS denkt dat ze "moeten" leveren via de HSL, en dat er daarom geen terugvaloptie is gekozen. En nu is het veel te laat.quote:Op dinsdag 22 november 2016 23:13 schreef _serial_ het volgende:
[..]
Dan kan je maar 1 conclusie trekken, oude situatie handhaven (maar die is er net als toen met de Fyra en benelux natuurlijk niet)
NWS / Trein botst op vrachtwagen en ontspoortquote:Op dinsdag 22 november 2016 21:34 schreef Dr_Flash het volgende:
http://nos.nl/artikel/214(...)en-treinongeluk.html
[..]
Nou, dat zal me een gezellige boel worden
Geen idee wat voor bedrijf de beste boer heeft, maar kan me voorstellen dat hij in knoop komt met regels qua fosfaat/mest oid waardoor je bepaald aantal m2 grond nodig hebt voor aantal koeien/vee die je hebt. Dus dan wil hij uiteraard even grote vervangende stuk grond zodat hij niet in de problemen komtquote:Op woensdag 23 november 2016 00:30 schreef derLudolf het volgende:
¤10.000 is toch peanuts voor ProRail. Het optakelen van die treinen heeft al meer gekost.
In verhouding tot de grondprijs lijkt de huur nog wel vors
http://www.boerderij.nl/l(...)d=2006#pricescontent
Maar grond vlak bij de boerderij wordt vaak nog wel meer voor betaald en de boer heeft meer kosten aan afzet van mest en aankoop van voer. Bovendien is huren geen permanente oplossing lijkt me, danwel wordt de desbetreffende overgang ook beveiligd of wordt vervangende grond gezocht.
Ja melkvee, dat zal ook het punt zijn inderdaad. Bovendien heeft stas Van Dam de huidige overgangsregeling (No pun intended) wat langer aan te houden en geen duidelijkheid te bieden omtrent derogatie, fosfaatrechten en dergelijke.quote:Op woensdag 23 november 2016 00:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Geen idee wat voor bedrijf de beste boer heeft, maar kan me voorstellen dat hij in knoop komt met regels qua fosfaat/mest oid waardoor je bepaald aantal m2 grond nodig hebt voor aantal koeien/vee die je hebt. Dus dan wil hij uiteraard even grote vervangende stuk grond zodat hij niet in de problemen komt
quote:
quote:Op dinsdag 22 november 2016 23:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, gezien. Ik zal me verder maar onthouden van het geven van mijn mening.
quote:Op woensdag 23 november 2016 00:30 schreef derLudolf het volgende:
¤10.000 is toch peanuts voor ProRail. Het optakelen van die treinen heeft al meer gekost.
In verhouding tot de grondprijs lijkt de huur nog wel vors
http://www.boerderij.nl/l(...)d=2006#pricescontent
Maar grond vlak bij de boerderij wordt vaak nog wel meer voor betaald en de boer heeft meer kosten aan afzet van mest en aankoop van voer. Bovendien is huren geen permanente oplossing lijkt me, danwel wordt de desbetreffende overgang ook beveiligd of wordt vervangende grond gezocht.
quote:Op woensdag 23 november 2016 00:34 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Geen idee wat voor bedrijf de beste boer heeft, maar kan me voorstellen dat hij in knoop komt met regels qua fosfaat/mest oid waardoor je bepaald aantal m2 grond nodig hebt voor aantal koeien/vee die je hebt. Dus dan wil hij uiteraard even grote vervangende stuk grond zodat hij niet in de problemen komt
Is het heel raar als ik vind dat die ¤10.000,- een prima bedrag is maar toch weggegooid geld?quote:Op woensdag 23 november 2016 00:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja melkvee, dat zal ook het punt zijn inderdaad. Bovendien heeft stas Van Dam de huidige overgangsregeling (No pun intended) wat langer aan te houden en geen duidelijkheid te bieden omtrent derogatie, fosfaatrechten en dergelijke.
Bovendien zijn de marges in de melkveehouderij de laatste jaren ook niet heel groot, dus ze krijgen ook niet heel makkelijk financiering om een perceel van 5ha te kopen dat toevallig vlakbij te koop ligt. Dus het moet ook echt een redelijk klein perceel zijn wat hij weer kan kopen
Ik neem aan dat je dat uur bedoelt tijdens de werkzaamheden periode? Ik kan je iig vertellen dat mocht de trein wel klaar zijn hij ook niet gereden had in die periode. Buiten de werkzaamheden om heb je gewoon de ICD dus dan is het hooguit een kwartierquote:Op dinsdag 22 november 2016 22:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
In week 51 lijkt er in ieder geval sprake te zijn van een doorkoppeling, waarvan de tijden hier te vinden zijn. In zuidelijke richting blijft de 2400 dan 8 tot 11 minuten in Dordt staan, in noordelijke richting 2 tot 6 minuten. De IC gaat zo te zien kort achter de sprinter aan rijden.
In de richting Eindhoven lijkt dat nog wel een enigszins acceptabele aansluiting te geven in Breda, maar in de richting Rotterdam sta je 19 minuten in Breda te wachten. Eindhoven - Rotterdam (nu een rit van 1:10) wordt hierdoor in beide richtingen verlengd tot 1:38.
[..]
Deze "minste kwaad van alle opties"-optie bezorgt reizigers een uur extra reistijd op een enkele dag.
NS had een terugvalplan - de 1900 niet via de HSL sturen - achter de hand moeten hebben. Desnoods met ICR laten rijden, en dan halverwege het jaar de boel omklappen wanneer ze er wel klaar voor zijn.
Nope! ICd vertrekt voortaan om :15/:45 uit Breda, de trein uit Eindhoven komt om :21/:51 aan. De 1100 zou om :23 moeten vertrekken (maar rijdt dus niet), de vervangende intercity vertrekt pas om :12/:42.quote:Op woensdag 23 november 2016 06:57 schreef b2py het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je dat uur bedoelt tijdens de werkzaamheden periode? Ik kan je iig vertellen dat mocht de trein wel klaar zijn hij ook niet gereden had in die periode. Buiten de werkzaamheden om heb je gewoon de ICD dus dan is het hooguit een kwartier
Dat is toch belachelijk?quote:Op woensdag 23 november 2016 07:38 schreef b2py het volgende:
Oh wacht, dit is nog oude dienstregeling en voor de 11e krijg ik nog geen goed advies eruit
En anders ieder kwartier 1:38 via Utrecht C
Waarom vind je dat weggegooid geld?quote:Op woensdag 23 november 2016 06:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Is het heel raar als ik vind dat die ¤10.000,- een prima bedrag is maar toch weggegooid geld?
Dat moet ook maar net kunnen hč. Zo modern is lang niet iedereen.quote:Op woensdag 23 november 2016 07:50 schreef b2py het volgende:
Yup, het is wel gortig. Veel thuiswerken dus
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |