abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 22 november 2016 @ 22:35:35 #276
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166836686
quote:
14s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
Die plannen hadden ze ook achter de hand voor de eerste winter van het SLeT en de introductie van de V250. Gaat helemaal goed komen dus
175 jaar ervaring was het toch? _O-
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 22:43:42 #277
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166836913
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:08 schreef b2py het volgende:

[..]

Dan kan die 12 dagen er ook wel bij, man man, zuurpruimpje hoor
Er zit iets fundamenteel mis in jouw hoofdje beste vriend -O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_166836947
De IC Den Haag - Venlo had naar mijn idee pas over de HSL mogen gaan met introductie ICNG.

Nu worden er toch wel veel reizigers gedupeerd gedurende een langere periode, en sommige altijd (ok, er zijn er ook wel met voordeel).
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 22 november 2016 @ 22:47:57 #279
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166837026
Als NS er echt klaar voor was geweest hadden ze van mij best vanaf komende december via de HSL mogen gaan rijden. Maar ze zijn er niet klaar voor, en zijn daar kennelijk veel te laat achter gekomen...
  dinsdag 22 november 2016 @ 22:52:00 #280
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166837139
SNCF_Recrute twitterde op dinsdag 22-11-2016 om 19:02:04 Mesdames, les métiers de #conductrice de trains et agent de #sûreté ferroviaire n’attendent que vous !… https://t.co/ST3KZQJs9X reageer retweet


Hallo! Leuk... uniform :9
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 22 november 2016 @ 22:52:12 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166837146
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:35 schreef James1988 het volgende:

[..]

175 jaar ervaring was het toch? _O-
Je kan je nooit lang genoeg voorbereiden op zoiets
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166838092
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:47 schreef James1988 het volgende:
Als NS er echt klaar voor was geweest hadden ze van mij best vanaf komende december via de HSL mogen gaan rijden. Maar ze zijn er niet klaar voor, en zijn daar kennelijk veel te laat achter gekomen...
Dan kan je maar 1 conclusie trekken, oude situatie handhaven (maar die is er net als toen met de Fyra en benelux natuurlijk niet)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  dinsdag 22 november 2016 @ 23:29:25 #283
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166838844
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 23:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dan kan je maar 1 conclusie trekken, oude situatie handhaven (maar die is er net als toen met de Fyra en benelux natuurlijk niet)
Die knoop had dan maanden terug al doorgehakt moeten worden, nog voordat de "knippen in Breda"-optie op de tafel kwam. Ik heb het gevoel dat NS denkt dat ze "moeten" leveren via de HSL, en dat er daarom geen terugvaloptie is gekozen. En nu is het veel te laat.

De werkzaamheden rond Rotterdam zijn een mooie bliksemafleider ("ProRail werkt aan de sporen, dus wij kunnen mooi gaan testen") maar als je er langer dan twee tellen over nadenkt kom je al snel tot de conclusie dat het eigenlijk maar flauwekul is. ProRail werkt niet fulltime aan de sporen, maar in twee periodes (van 3 tot en met 18 december en van 7 tot en met 22 januari).

In die tussenliggende periode van 19 december t/m 6 januari kunnen de treinen gewoon volgens de normale dienstregeling rijden, er zijn geen infrabeperkingen die dat onmogelijk maken. Dat er dan toch geen doorgaande trein rijdt van Breda naar Den Haag Centraal ligt volledig aan (een overmoedige?) NS.
  dinsdag 22 november 2016 @ 23:33:22 #284
374048 Zolderkamer
Niet in de kelder
  Heeft over alles een mening 2022 dinsdag 22 november 2016 @ 23:57:32 #285
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166839599
Ja, gezien. Ik zal me verder maar onthouden van het geven van mijn mening.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator woensdag 23 november 2016 @ 00:30:19 #286
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166840311
¤10.000 is toch peanuts voor ProRail. Het optakelen van die treinen heeft al meer gekost.

In verhouding tot de grondprijs lijkt de huur nog wel vors
http://www.boerderij.nl/l(...)d=2006#pricescontent

Maar grond vlak bij de boerderij wordt vaak nog wel meer voor betaald en de boer heeft meer kosten aan afzet van mest en aankoop van voer. Bovendien is huren geen permanente oplossing lijkt me, danwel wordt de desbetreffende overgang ook beveiligd of wordt vervangende grond gezocht.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 23 november 2016 @ 00:34:11 #287
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_166840372
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 00:30 schreef derLudolf het volgende:
¤10.000 is toch peanuts voor ProRail. Het optakelen van die treinen heeft al meer gekost.

In verhouding tot de grondprijs lijkt de huur nog wel vors
http://www.boerderij.nl/l(...)d=2006#pricescontent

Maar grond vlak bij de boerderij wordt vaak nog wel meer voor betaald en de boer heeft meer kosten aan afzet van mest en aankoop van voer. Bovendien is huren geen permanente oplossing lijkt me, danwel wordt de desbetreffende overgang ook beveiligd of wordt vervangende grond gezocht.
Geen idee wat voor bedrijf de beste boer heeft, maar kan me voorstellen dat hij in knoop komt met regels qua fosfaat/mest oid waardoor je bepaald aantal m2 grond nodig hebt voor aantal koeien/vee die je hebt. Dus dan wil hij uiteraard even grote vervangende stuk grond zodat hij niet in de problemen komt
  Moderator woensdag 23 november 2016 @ 00:45:40 #288
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166840612
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 00:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Geen idee wat voor bedrijf de beste boer heeft, maar kan me voorstellen dat hij in knoop komt met regels qua fosfaat/mest oid waardoor je bepaald aantal m2 grond nodig hebt voor aantal koeien/vee die je hebt. Dus dan wil hij uiteraard even grote vervangende stuk grond zodat hij niet in de problemen komt
Ja melkvee, dat zal ook het punt zijn inderdaad. Bovendien heeft stas Van Dam de huidige overgangsregeling (No pun intended) wat langer aan te houden en geen duidelijkheid te bieden omtrent derogatie, fosfaatrechten en dergelijke.


Bovendien zijn de marges in de melkveehouderij de laatste jaren ook niet heel groot, dus ze krijgen ook niet heel makkelijk financiering om een perceel van 5ha te kopen dat toevallig vlakbij te koop ligt. Dus het moet ook echt een redelijk klein perceel zijn wat hij weer kan kopen
Kranplätze müssen verdichtet sein
  woensdag 23 november 2016 @ 01:20:15 #289
418719 Prins_Pils
Lekkere pauper.
pi_166841174
Morgen (vandaag 23-11) om 20:30 een docu over de Londense metro op RTL Z :)
doei
pi_166841927
quote:
quote:
15s.gif Op dinsdag 22 november 2016 23:57 schreef Dr_Flash het volgende:
Ja, gezien. Ik zal me verder maar onthouden van het geven van mijn mening.
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 00:30 schreef derLudolf het volgende:
¤10.000 is toch peanuts voor ProRail. Het optakelen van die treinen heeft al meer gekost.

In verhouding tot de grondprijs lijkt de huur nog wel vors
http://www.boerderij.nl/l(...)d=2006#pricescontent

Maar grond vlak bij de boerderij wordt vaak nog wel meer voor betaald en de boer heeft meer kosten aan afzet van mest en aankoop van voer. Bovendien is huren geen permanente oplossing lijkt me, danwel wordt de desbetreffende overgang ook beveiligd of wordt vervangende grond gezocht.
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 00:34 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Geen idee wat voor bedrijf de beste boer heeft, maar kan me voorstellen dat hij in knoop komt met regels qua fosfaat/mest oid waardoor je bepaald aantal m2 grond nodig hebt voor aantal koeien/vee die je hebt. Dus dan wil hij uiteraard even grote vervangende stuk grond zodat hij niet in de problemen komt
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 00:45 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Ja melkvee, dat zal ook het punt zijn inderdaad. Bovendien heeft stas Van Dam de huidige overgangsregeling (No pun intended) wat langer aan te houden en geen duidelijkheid te bieden omtrent derogatie, fosfaatrechten en dergelijke.


Bovendien zijn de marges in de melkveehouderij de laatste jaren ook niet heel groot, dus ze krijgen ook niet heel makkelijk financiering om een perceel van 5ha te kopen dat toevallig vlakbij te koop ligt. Dus het moet ook echt een redelijk klein perceel zijn wat hij weer kan kopen
Is het heel raar als ik vind dat die ¤10.000,- een prima bedrag is maar toch weggegooid geld?
Bier.
pi_166841929
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 november 2016 22:29 schreef James1988 het volgende:

[..]

In week 51 lijkt er in ieder geval sprake te zijn van een doorkoppeling, waarvan de tijden hier te vinden zijn. In zuidelijke richting blijft de 2400 dan 8 tot 11 minuten in Dordt staan, in noordelijke richting 2 tot 6 minuten. De IC gaat zo te zien kort achter de sprinter aan rijden.

In de richting Eindhoven lijkt dat nog wel een enigszins acceptabele aansluiting te geven in Breda, maar in de richting Rotterdam sta je 19 minuten in Breda te wachten. Eindhoven - Rotterdam (nu een rit van 1:10) wordt hierdoor in beide richtingen verlengd tot 1:38.

[..]

Deze "minste kwaad van alle opties"-optie bezorgt reizigers een uur extra reistijd op een enkele dag.

NS had een terugvalplan - de 1900 niet via de HSL sturen - achter de hand moeten hebben. Desnoods met ICR laten rijden, en dan halverwege het jaar de boel omklappen wanneer ze er wel klaar voor zijn.
Ik neem aan dat je dat uur bedoelt tijdens de werkzaamheden periode? Ik kan je iig vertellen dat mocht de trein wel klaar zijn hij ook niet gereden had in die periode. Buiten de werkzaamheden om heb je gewoon de ICD dus dan is het hooguit een kwartier
  woensdag 23 november 2016 @ 07:23:29 #292
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166842006
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 06:57 schreef b2py het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dat uur bedoelt tijdens de werkzaamheden periode? Ik kan je iig vertellen dat mocht de trein wel klaar zijn hij ook niet gereden had in die periode. Buiten de werkzaamheden om heb je gewoon de ICD dus dan is het hooguit een kwartier
Nope! ICd vertrekt voortaan om :15/:45 uit Breda, de trein uit Eindhoven komt om :21/:51 aan. De 1100 zou om :23 moeten vertrekken (maar rijdt dus niet), de vervangende intercity vertrekt pas om :12/:42.

Eindhoven - Rotterdam is dus niet 'hooguit een kwartier' maar doodleuk +28.

edit: dit is uitgaande van een doorgekoppelde IC Lelystad - Breda in het sprinterpad zoals die zal rijden in week 51. In de geknipte variant (met overstap in Dordrecht) is 1x/u een rit haalbaar van 1:25, en 1x/u doe je er 1:40 over.

[ Bericht 9% gewijzigd door James1988 op 23-11-2016 07:32:10 ]
pi_166842051


Dit is toch tijdens de werkzaamheden?
pi_166842056
Oh wacht, dit is nog oude dienstregeling en voor de 11e krijg ik nog geen goed advies eruit

En anders ieder kwartier 1:38 via Utrecht C
pi_166842067
Positief nieuws:

'Spoorvernieuwing Utrecht Centraal valt miljoenen goedkoper uit'
http://nu.nl/binnenland/4(...)n-goedkoper-uit.html
  woensdag 23 november 2016 @ 07:46:58 #296
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166842097
quote:
1s.gif Op woensdag 23 november 2016 07:38 schreef b2py het volgende:
Oh wacht, dit is nog oude dienstregeling en voor de 11e krijg ik nog geen goed advies eruit

En anders ieder kwartier 1:38 via Utrecht C
Dat is toch belachelijk?
pi_166842120
Yup, het is wel gortig. Veel thuiswerken dus
  Heeft over alles een mening 2022 woensdag 23 november 2016 @ 07:51:55 #298
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_166842129
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 06:56 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Is het heel raar als ik vind dat die ¤10.000,- een prima bedrag is maar toch weggegooid geld?
Waarom vind je dat weggegooid geld?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 23 november 2016 @ 07:53:55 #299
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_166842143
quote:
0s.gif Op woensdag 23 november 2016 07:50 schreef b2py het volgende:
Yup, het is wel gortig. Veel thuiswerken dus
Dat moet ook maar net kunnen hč. Zo modern is lang niet iedereen. :P
pi_166842183
Daar moet je mij niet mee lastig vallen :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')