12 bakken is wel een zeldzaamheid tegenwoordig, ik zie er welgeteld 1quote:Op dinsdag 22 november 2016 16:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
Daar is nog weinig van te merken rond Utrecht.
https://www.rijdendetrein(...)ion/utrecht-centraal
Geen DDAR of DDM1 kapot?quote:Op dinsdag 22 november 2016 16:02 schreef Peterselieman het volgende:
Defectenstand:
[..]
http://www.somda.nl/forum(...)+dingen+23+november/
Dat dacht ik dus ook.quote:Op dinsdag 22 november 2016 16:17 schreef ReisT het volgende:
[..]
Daar is nog weinig van te merken rond Utrecht.
https://www.rijdendetrein(...)ion/utrecht-centraal
Ja, max 10 bakken in de spits lijkt tegenwoordig de norm op de drukste trajecten.quote:Op dinsdag 22 november 2016 16:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
12 bakken is wel een zeldzaamheid tegenwoordig, ik zie er welgeteld 1
Heb er vanmorgen nog 1 gereden, 2 x VIRM6. Onderweg kwam ik er nog een tegen. Die defecte viertjes merk je toch wel...quote:Op dinsdag 22 november 2016 16:26 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
12 bakken is wel een zeldzaamheid tegenwoordig, ik zie er welgeteld 1
Maar is het toeval of zo gepland?quote:Op dinsdag 22 november 2016 17:20 schreef GlenSpey het volgende:
[..]
Heb er vanmorgen nog 1 gereden, 2 x VIRM6. Onderweg kwam ik er nog een tegen. Die defecte viertjes merk je toch wel...
Meer geluk dan wijsheidquote:Op dinsdag 22 november 2016 17:50 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Maar is het toeval of zo gepland?
Dat is wel opvallend, omdat ICM het normaal gesproken onder alle omstandigheden prima doet.quote:Op dinsdag 22 november 2016 16:26 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Geen DDAR of DDM1 kapot?
Best veel ICM3 stuk, zo'n 13%?
Gewoon overal weer een 1700 + rijtuigen van maken. Had laatst een locje waarvan slechts 1 motor in dienst was. Het verschil was nauwelijks merkbaar.quote:Op dinsdag 22 november 2016 19:38 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat is wel opvallend, omdat ICM het normaal gesproken onder alle omstandigheden prima doet.
VIRM is daarentegen een ramp onder natte omstandigheden. Bij de viertjes slechts twee motordraaistellen en bij zesjes zijn het er drie. Bij beide een extra motordraaistel zou wel helpen, maar als er eentje stuk gaat is reparatie wel duurder dan een loopdraaistel. Ook maakt een extra motordraaistel dat het gewicht van de trein toeneemt.
21 stuks. (stand: 20:12u). Vind ik opzich best meevallenquote:
21 stuks wat? VIRM12?quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:13 schreef _JdM_ het volgende:
*blaast stof weg*
[..]
21 stuks. (stand: 20:12u). Vind ik opzich best meevallen
21x VIRM12-treinen die vandaag (stand: 20:12) hebben gestopt op Utrecht Centraal, aldus https://www.ovtijden.com/avtdag/UT/quote:
De 1100 is de intercity Den Haag - Breda via de HSL, die -volgens de oorspronkelijke plannen- vanaf komende december als IC Den Haag - Eindhoven via de HSL zou moeten rijden.quote:De 1100 serie rijdt tot zeker wijz.blad Febr niet voor reizigers. Als de testen wellicht goed verlopen dan proefbedrijf.
Eindhoven-Venlo gaat in 2018 aan de vijfde en zesde IC Amsterdam C-Eindhoven gekoppeld worden. (En in Amsterdam door naar Enkhuizen). Daarop voorbereidend wordt die IC in Eindhoven alvast aan de IC Heerlen-Schiphol gekoppeld.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:24 schreef GlenSpey het volgende:
Waarom word die serie tussen Den Haag en Venlo eigenlijk geknipt in Eindhoven?
Ja, en er ligt ook een hoop ICR in de ketels van Tata Steel, te wachten om KLB-slotjes te worden. Ongeveer even goed inzetbaarquote:Op dinsdag 22 november 2016 20:34 schreef Adrie072 het volgende:
Er staat anders wel ontzettend veel materieel aan ICR op de dijksgracht en watergraafsmeer te niksen.
Dat is aangekondigd ivm proefbedrijf zonder reizigers en omdat de Willemsspoortunnel er toch uit ligt vrijwel die gehele periode kan je die mooi meenemenquote:Op dinsdag 22 november 2016 20:20 schreef James1988 het volgende:
Op Somda schrijft ene "train85" dit in het draadje over de nieuwe dienstregeling:
[..]
De 1100 is de intercity Den Haag - Breda via de HSL, die -volgens de oorspronkelijke plannen- vanaf komende december als IC Den Haag - Eindhoven via de HSL zou moeten rijden.
Ze knippen hem vooral omdat ze niet voldoende materieel hebben, als ICNG op de baan is op Den Haag - Eindhoven wordt de verbinding weer in ere hersteldquote:Op dinsdag 22 november 2016 20:29 schreef _JdM_ het volgende:
[..]
Eindhoven-Venlo gaat in 2018 aan de vijfde en zesde IC Amsterdam C-Eindhoven gekoppeld worden. (En in Amsterdam door naar Enkhuizen). Daarop voorbereidend wordt die IC in Eindhoven alvast aan de IC Heerlen-Schiphol gekoppeld.
Mogelijkheid werd om Eindhoven-Den Haag over de HSL en met ICR te rijden. Er is niet zoveel* ICR over om extra stammen te maken om Den Haag-Venlo via de HSL te rijden.
*Er zit nog wel wat rek in, maar voor komend jaar heb je nog teveel technisch verschillend ICR.
Die werkzaamheden lopen t/m 23 januari, niet tot wijzigingsblad februari.quote:Op dinsdag 22 november 2016 20:48 schreef b2py het volgende:
[..]
Dat is aangekondigd ivm proefbedrijf zonder reizigers en omdat de Willemsspoortunnel er toch uit ligt vrijwel die gehele periode kan je die mooi meenemen
Die 12 dagen, poehpoehquote:Op dinsdag 22 november 2016 20:52 schreef James1988 het volgende:
[..]
Die werkzaamheden lopen t/m 23 januari, niet tot wijzigingsblad februari.
Waar haalt men deze info (zo snel) vandaan?quote:Op dinsdag 22 november 2016 16:02 schreef Peterselieman het volgende:
Defectenstand:
[..]
http://www.somda.nl/forum(...)+dingen+23+november/
Ja, die twaalf dagen ja. Twaalf doodnormale (werk)dagen waarop studenten en andere reizigers gewoon vervoerd willen worden.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |