2x IC direct + 2x IC Eindhoven - Den Haag + 2x Lelystad - Breda = 6x per uur.quote:De 2400 Lls-Ddr wordt toch doorgetrokken naar Bd. De flauwekul-pendel 2300 Ddr-Bd vervalt alsnog voordat er 1 trein gereden heeft. Daarmee is PHS tussen Rtd en Bd een feit met 6 IC's per uur.
Oh ja huu huu er zou misschien wat sneeuw kunnen vallenquote:Op zaterdag 19 november 2016 23:02 schreef dennistd het volgende:
[..]
En dan om 3u uit Berlijn, of 5u uit Hannover? Denk dat ze de vroege uit Amsterdam niet voor niks schrappen in de winter.
Was het niet ook zo dat de boel nog iets ruimer in zijn jasje zit dan noodzakelijk omdat nog niet alle FLIRT geleverd zijn en er tijdelijk ander mat in die sprinter moet? En dat er met FLIRT of SLT in die serie meer mogelijkheden zijn?quote:Op zaterdag 19 november 2016 23:55 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ik denk dat er weinig andere mogelijkheden zijn.
Te Dordrecht:
• Aankomst IC uit Lelystad: x:22
• Vertrek Benelux naar Brussel: x:23
• Vertrek SPR naar 's-Hertogenbosch: x:26
• Vertrek IC naar Breda: x:34
Als je deze volgorde aanhoudt kun je de IC naar Breda niet veel eerder laten vertrekken, want dan sukkelt hij achter de sprinter aan en komt de machinist misschien wel rode seinen tegen (eng!). De Benelux later laten vertrekken is ook niet mogelijk, omdat hij dan niet op tijd in Roosendaal / België kan zijn. En de sprinter zit ook weer krap in z'n tijd, vanwege Vught Aansluiting.
Wat héél misschien zou kunnen:
• Aankomst IC uit Lelystad: x:22
• Vertrek Benelux naar Brussel: x:23
• Vertrek IC naar Breda: x:25:30
• Vertrek SPR naar 's-Hertogenbosch: x:28
In Breda heeft de sprinter een geplande stop van 2 minuten, en in Tilburg 1 minuut. Als je die stops wat verkort zou het wel mogelijk moeten zijn om op tijd in Vught Aansluiting te zijn, maar dan moet de machinist niet al te zuinig gaan rijden...
Ohja, dat is óók nog eens waar. Zolang er niet genoeg FLIRT is komt er SGMm te rijden.quote:Op zondag 20 november 2016 00:16 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Was het niet ook zo dat de boel nog iets ruimer in zijn jasje zit dan noodzakelijk omdat nog niet alle FLIRT geleverd zijn en er tijdelijk ander mat in die sprinter moet? En dat er met FLIRT of SLT in die serie meer mogelijkheden zijn?
Ehm. Wat?quote:Op zondag 20 november 2016 00:16 schreef dennistd het volgende:
Nee, het is gewoon een gebrek aan bezetting voor deze vroege trein in de wintermaanden. Wel 'moet' er een extra trein naar Hengelo gereden worden om 19u als de Pimpel om 5u al rijdt, dus wordt er nu voor gekozen om dan ipv die om 5u uit Amsterdam die van 19u te rijden.
Ik vind het ook raar dat er dan om 19u nog een pimpel slechts tot Bad-fokking-Bentheim rijdt, maar de trein van 5 uur rijdt dan wel vanaf Bentheim naar Berlijn. Dat is dan dezelfde trein als die dan om 19 u tot daar rijdt, daar wordt overnacht. Je moet die trein dus gewoon daar zien te krijgen en daarom die pimpel van 19u dus.quote:Op zondag 20 november 2016 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehm. Wat?
"in plaats van" een trein om 5 uur 'smorgens rijdt er een trein om 7 uur 's avonds?
Dat is zoiets als "in plaats van een mongool als president van de USA krijgt equatoriaal Guinea nu een mongool als president". Het slaat gewoon totaal nergens op.
Ontbijten in de pimpel?quote:Op zondag 20 november 2016 00:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Ik hoop wel dat die bar maandagochtend om 6:16 vanuit Deventer open is trouwens.
Zolang er niet genoeg FLIRT is rijdt er DDZ (!).quote:Op zondag 20 november 2016 00:18 schreef James1988 het volgende:
[..]
Ohja, dat is óók nog eens waar. Zolang er niet genoeg FLIRT is komt er SGMm te rijden.
Ik zie dan twee mogelijkheden, of het is een eigen conclusie van die poster, of hij rijdt in plaats van de Sprinter 2x/u naar Breda.quote:Op zondag 20 november 2016 00:06 schreef James1988 het volgende:
Uit de originele post:
[..]
2x IC direct + 2x IC Eindhoven - Den Haag + 2x Lelystad - Breda = 6x per uur.
Bla bla bla puur omlooptechnisch gedacht. Mensen vervoeren? Mensen? Vervoeren? Wat? Huh?quote:Op zondag 20 november 2016 00:23 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Ik vind het ook raar dat er dan om 19u nog een pimpel slechts tot Bad-fokking-Bentheim rijdt, maar de trein van 5 uur rijdt dan wel vanaf Bentheim naar Berlijn. Dat is dan dezelfde trein als die dan om 19 u tot daar rijdt, daar wordt overnacht. Je moet die trein dus gewoon daar zien te krijgen en daarom die pimpel van 19u dus.
Schinken-Käse Baguette en een bakje koffie betaal ik graag veel te veel voor jeweetzquote:
Oh, dan is dat weer veranderd.quote:Op zondag 20 november 2016 00:26 schreef ReisT het volgende:
[..]
Zolang er niet genoeg FLIRT is rijdt er DDZ (!).
Dat zijn mogelijkheden, maar het kan ook best zo zijn dat er wel gewoon 2x per uur een IC van Dordrecht naar Breda rijdt náást de sprinter. Exploitatief zal dat ongeveer net zo duur zijn als een treinstel te laten pendelen tussen Dordrecht en Breda.quote:Ik zie dan twee mogelijkheden, of het is een eigen conclusie van die poster, of hij rijdt in plaats van de Sprinter 2x/u naar Breda.
Ja en nu een NS-trein tot Hengelo op die late pimpeltijd. Rij dan gewoon door naar Enschedequote:Op zondag 20 november 2016 00:27 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Bla bla bla puur omlooptechnisch gedacht. Mensen vervoeren? Mensen? Vervoeren? Wat? Huh?
Met Hengelo als stralend middelpunt in de Pimpel reden er sinds de twee-uursdienst treinen om 9u, 11u, 13u, 15, 17u, 19 en 21u in beide richtingen. Die van 21u naar Duitsland reed maar tot Bad Bentheim en de volgende ochtend vanaf daar als IC naar Berlijn.quote:Op zondag 20 november 2016 00:20 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Ehm. Wat?
"in plaats van" een trein om 5 uur 'smorgens rijdt er een trein om 7 uur 's avonds?
Dat is zoiets als "in plaats van een mongool als president van de USA krijgt equatoriaal Guinea nu een mongool als president". Het slaat gewoon totaal nergens op.
Dat doet ie ook meestal, maar dan leeg en meteen het emplacement op.quote:Op zondag 20 november 2016 00:29 schreef Prins_Pils het volgende:
[..]
Ja en nu een NS-trein tot Hengelo op die late pimpeltijd. Rij dan gewoon door naar Enschede
Die van 19u gaat toch maar tot Hannover?quote:Op zondag 20 november 2016 00:30 schreef dennistd het volgende:
[..]
Met Hengelo als stralend middelpunt in de Pimpel reden er sinds de twee-uursdienst treinen om 9u, 11u, 13u, 15, 17u, 19 en 21u in beide richtingen. Die van 21u naar Duitsland reed maar tot Bad Bentheim en de volgende ochtend vanaf daar als IC naar Berlijn.
Nadat NS eerst bij hoog en laag beweerde dat meer dan 1 keer per écht exploitatief onmogelijk is? Mooie truuk om die paar miljoen subsidie te verdienen...quote:Op zondag 20 november 2016 00:29 schreef James1988 het volgende:
[..]
Oh, dan is dat weer veranderd.
[..]
Dat zijn mogelijkheden, maar het kan ook best zo zijn dat er wel gewoon 2x per uur een IC van Dordrecht naar Breda rijdt náást de sprinter. Exploitatief zal dat ongeveer net zo duur zijn als een treinstel te laten pendelen tussen Dordrecht en Breda.
Ik kots steeds harder op NS. NS WIL helemaal geen reizigers vervoeren. Nou sodemieter dan op van die HRNconcessie en ga punniken. Neukfoutenquote:Op zondag 20 november 2016 00:30 schreef dennistd het volgende:
Nu vindt NS het blijkbaar nogal duur met toeslagen en zo, en die extra IC naar Hengelo, dat ze besloten hebben om in de wintermaanden (als niemand om 5u in Amsterdam de IC naar Berlijn wil pakken) de oude situatie te herstellen. Dat kost ze wel een overnachting voor het personeel in Bentheim maar blijkbaar is dat alsnog goedkoper
Dit is trouwens ook onzin. Ten eerste is het niet aan de vervoerder om te bepalen waar de reiziger al of niet "wat aan heeft". Ten tweede rijdt heel Duitsland kris kras de hele nacht door met allerlei ICE's dus heb je er prima wat aan.quote:Op zondag 20 november 2016 00:30 schreef dennistd het volgende:
Sinds december 2015 (?) is dit veranderd omdat je aan die laatste IC weinig hebt.
Het is NS, die zijn hun geloofwaardigheid de afgelopen jaren echt wel kwijtgeraakt hoorquote:Op zondag 20 november 2016 00:32 schreef ReisT het volgende:
[..]
Nadat NS eerst bij hoog en laag beweerde dat meer dan 1 keer per écht exploitatief onmogelijk is?
Dat dan weer wel.quote:Mooie truuk om die paar miljoen subsidie te verdienen...
Hier heb ik niks meer aan toe te voegen ;-)quote:Op zondag 20 november 2016 00:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Het is NS, die zijn hun geloofwaardigheid de afgelopen jaren echt wel kwijtgeraakt hoor
[..]
Dat dan weer wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |