abonnement Unibet Coolblue
pi_166948087
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 23:30 schreef Benger het volgende:

[..]

Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Je kunt van platformen niet verwachten dat ze spontaan de risico's gaan benadrukken terwijl een concurrent dat niet doet. Dat moet een toezichthouder voor de hele branche regelen, bij voorkeur in overleg met de branche (geldnemers, investeerders en eventueel ook platformen). Het probleem is het ontbreken van regelgeving die er in het buitenland wel is. Gewoon een politieke keuze. Daar kun je de politiek ook op afrekenen in maart.
Ja, dat is ook een mogelijkheid, echter we kunnen de politiek natuurlijk wel overal de schuld van geven. Allereerst ligt de verantwoording in mijn ogen bij het platform. Zeker als grootste platform zou je daarvoor zelf verantwoordelijkheid moeten willen nemen en zou je een voortrekkersrol moeten hebben. Gelukkig heeft ook GvE dit, mede door wat druk van de AFM, ingezien en zijn ze met wat cijfers gekomen. Deze behoeve overigens nog wel wat uitbreiding maar dit is zeker een flinke stap in de goede richting.
Als ze dit nu wat eerder gedaan hadden dan was die zogenaamde professor met zijn totaal niet gespreide portefeuille ook wat minder los op ze gegaan. Nu zitten ze met allemaal negatieve publiciteit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 28-11-2016 10:08:28 ]
  maandag 28 november 2016 @ 09:49:08 #252
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_166949928
Nieuwe bij LAH, Colombia, 3 jaar, 4,25%
pi_166949955
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 09:49 schreef crowd-fundi het volgende:
Nieuwe bij LAH, Colombia, 3 jaar, 4,25%
Niet alleen een nieuw project, maar ook een nieuw land / lokale partner. Goed voor de spreiding. :)
  maandag 28 november 2016 @ 10:01:25 #254
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_166950092
quote:
14s.gif Op maandag 28 november 2016 09:50 schreef k_man het volgende:

[..]

Niet alleen een nieuw project, maar ook een nieuw land / lokale partner. Goed voor de spreiding. :)
Hoe bedoel je? Colombia was het tweede land waar LAH zaken mee deed. Er is daar wel een partnerwisseling geweest, maar dat is volgens mij ook al meer dan een jaar geleden.
pi_166950210
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:01 schreef crowd-fundi het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Colombia was het tweede land waar LAH zaken mee deed. Er is daar wel een partnerwisseling geweest, maar dat is volgens mij ook al meer dan een jaar geleden.
Ik zie het inderdaad. :@

Nou ja, dan in ieder geval nieuw voor mij. Ik weet niet waarom ik Colombia nog niet er bij heb. Wellicht zijn er een tijdje geen projecten uit dat land geweest, of misschien heb ik me laten afschrikken door de lange looptijden (ik zie dat de meeste projecten 36 maanden zijn).
  maandag 28 november 2016 @ 10:30:37 #256
442908 crowd-fundi
ik bankier, dus ik ben
pi_166950558
quote:
11s.gif Op maandag 28 november 2016 10:09 schreef k_man het volgende:

[..]

Ik zie het inderdaad. :@

Nou ja, dan in ieder geval nieuw voor mij. Ik weet niet waarom ik Colombia nog niet er bij heb. Wellicht zijn er een tijdje geen projecten uit dat land geweest, of misschien heb ik me laten afschrikken door de lange looptijden (ik zie dat de meeste projecten 36 maanden zijn).
Colombia is inderdaad wat langere tijd onzichtbaar geweest door de stortvloed van projecten in Cambodja.
Voor de liefhebbers: de bakker is al vol, maar er is intussen een supermarkt, eveneens 3 jaar voor 4,25%.
pi_166952257
Nieuw project bij FNC Verduurzaming bedrijfspand. een B. in de lunch over nadenken.
pi_166953872
Mevrouw werkt alweer een half jaar als docent. Er moet toch nog wat terug te halen zijn van de 14,5K restschuld.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door djh77 op 28-11-2016 13:25:59 ]
pi_166954141
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 12:01 schreef FINONAF het volgende:
Nieuw project bij FNC Verduurzaming bedrijfspand. een B. in de lunch over nadenken.
flink bedrag toch zeker om op een pand dat je huurt te leggen lijkt mij.
Lijkt me meer iets voor de verhuurder van het pand
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166954442
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 13:19 schreef djh77 het volgende:
Mevrouw werkt alweer een half jaar als docent. Er moet toch nog wat terug te halen zijn van de 14,5K restschuld.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zou je dan wel denken ja. Ik weet niet of er nog andere schulden zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Horsemen op 28-11-2016 15:07:52 ]
pi_166955099
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 13:38 schreef Aalsmeer15 het volgende:

[..]

flink bedrag toch zeker om op een pand dat je huurt te leggen lijkt mij.
Lijkt me meer iets voor de verhuurder van het pand
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezien het financiele resultaat (¤11.000) lijkt er al een behoorlijk (bank)krediet gebruikt te worden.
Dan doe ik even niet mee, ondanks de redelijke prestaties van de afgelopen jaren.
pi_166955974
Heeft dit bedrijf niet gewoon een liquiditeitsprobleem? Als ik het goed zie was ultimo 2015 de current ratio 0,8. Misschien gedurende dit jaar iets verbeterd door de toenemende winst, maar kan nooit ineens heel ruim zijn. En als ze de nieuwe lening inderdaad zoals ze zeggen gaan gebruiken voor investeringen aan het pand, dan komt er alleen maar een extra 20k aan kortlopende verplichtingen bij...
pi_166956354
nieuwe fit20

Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15659
Reeks: Topicreeks: Crowdfunding topic

Gesponsord door http://verzekeringcashback.nl/

Naam: fit20 Urk
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 57.600 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,02

Geloof er nog steeds niet in.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_166956738
quote:
99s.gif Op maandag 28 november 2016 15:45 schreef CaLeX het volgende:
nieuwe fit20

Nieuw project op geldvoorelkaar:
Link: https://www.geldvoorelkaa(...)roject.aspx?id=15659
Reeks: Topicreeks: Crowdfunding topic

Gesponsord door http://verzekeringcashback.nl/

Naam: fit20 Urk
Leendoel: Opstart onderneming
Bedrag: 57.600 euro
Rente: 8,0%
Looptijd: 60 maanden
Classificatie: 5s
Graydon rating: 0,02

Geloof er nog steeds niet in.
fitness, net schoenenwinkels, they come and go, and if they are gone, you don't miss them, because there will always be a new one.
pi_166957454
Er zitten al de nodige fitness zaken daar en dit jaar is er ook al een nieuwe bijgekomen. Ik kan me niet voorstellen dat dit gaat lukken. Al lijkt het me dat niemand hier nog in fitness zaken gaat investeren.
pi_166958329
Weet je wat, dan gewoon nog maar een fitness shop :D

Duurzame Fitness
¤ 50.000 3 jaar 10.88 % C Risicoklasse
https://www.fundingcircle.com/nl/investor/loans/15637

Hard dalende omzet, wel behoorlijk eigen vermogen ... zijn ze op tijd om het tij te keren?
Cash is er in ieder geval niet, ik hou de hand ook op de knip
pi_166960198
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 16:52 schreef wou het volgende:
Er zitten al de nodige fitness zaken daar en dit jaar is er ook al een nieuwe bijgekomen. Ik kan me niet voorstellen dat dit gaat lukken. Al lijkt het me dat niemand hier nog in fitness zaken gaat investeren.
Misschien is deze wel open op zondag😎
Pecunia non olet
pi_166960904
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe collin:
Transportbedrijf met wat vastgoedactiviteiten. 1e hypotheek is leuk maar ik vraag me af hoe goed/slecht de markt voor kantoorpanden is.

SNS zit er ook in, en hoewel er geen sprake is van directe stapeling, zegt het wel iets dat ze niet weer willen financieren. En de SNS zal ook wel een constructie hebben waardoor er niets van de morele borgstelling overblijft.

Ik ben niet helemaal thuis in de financial leaseconstructies dus als één van jullie mij uit zou kunnen leggen hoe de vork precies in de steel zit kan ik de afweging voor dit project wat beter maken. Want zoals ik het lees is er een lening van 1000k waar tegenover de auto's als onderpand staan...maar ik ga twijfelen gezien ze het hebben over een investering in het wagenpark van 1000k....feitelijk is dat misschien zo maar toch wel een beetje verwarrend als je het mij vraagt...
pi_166961304
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:28 schreef Mynheer007 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe collin:
Transportbedrijf met wat vastgoedactiviteiten. 1e hypotheek is leuk maar ik vraag me af hoe goed/slecht de markt voor kantoorpanden is.

SNS zit er ook in, en hoewel er geen sprake is van directe stapeling, zegt het wel iets dat ze niet weer willen financieren. En de SNS zal ook wel een constructie hebben waardoor er niets van de morele borgstelling overblijft.

Ik ben niet helemaal thuis in de financial leaseconstructies dus als één van jullie mij uit zou kunnen leggen hoe de vork precies in de steel zit kan ik de afweging voor dit project wat beter maken. Want zoals ik het lees is er een lening van 1000k waar tegenover de auto's als onderpand staan...maar ik ga twijfelen gezien ze het hebben over een investering in het wagenpark van 1000k....feitelijk is dat misschien zo maar toch wel een beetje verwarrend als je het mij vraagt...
Afbetaling Afbouw belastingschuld 200K :N
pi_166961946
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:44 schreef rockenfeller het volgende:

[..]

Afbetaling Afbouw belastingschuld 200K :N
Heel juichverhaal en dan niks vertellen over belastingschuld...
pi_166962391
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:28 schreef Mynheer007 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe collin:
[...]

Ik ben niet helemaal thuis in de financial leaseconstructies dus als één van jullie mij uit zou kunnen leggen hoe de vork precies in de steel zit kan ik de afweging voor dit project wat beter maken. Want zoals ik het lees is er een lening van 1000k waar tegenover de auto's als onderpand staan...maar ik ga twijfelen gezien ze het hebben over een investering in het wagenpark van 1000k....feitelijk is dat misschien zo maar toch wel een beetje verwarrend als je het mij vraagt...
Ik ben ook geen expert, maar Wikipedia biedt weer uitkomst. De wagens worden geleased tegen een bepaald termijnbedrag, waarbij de operationele kosten voor onderhoud e.d. voor de gebruiker zijn (i.t.t. bij normale lease). Op papier is er een lening en bestaat de periodieke betalingsverplichting dus uit rente en aflossing. Hij mag de auto's ook op de balans zetten en afschrijven. Formeel heeft hij dus een investering gedaan met geleend geld. In de praktijk heeft de ondernemer geen cent geïnvesteerd, alleen een handtekening gezet onder een groot leasecontract.
pi_166962488
Kapitaal Op Maat
Waarborgen van gestelde zekerheden door ondernemers.

In maart 2016 hebben wij Stichting Zekerheden Kapitaal Op Maat opgericht. Deze Stichting waarborgt de gestelde zekerheden door ondernemers én beoogt de belangen van de investeerders van de projecten die via Kapitaal Op Maat succesvol zijn 'gefund'.

De financieringsaanvraag van één of meerdere projecten waarin u heeft geïnvesteerd is tot stand gekomen volgens de Overeenkomst van Geldlening (OvG) vóór de oprichting van deze Stichting.

Tot onze spijt hebben wij vastgesteld dat de door de ondernemers geboden zekerheden onvoldoende gewaarborgd kunnen zijn met deze Overeenkomsten van Geldlening. Wij willen vooropstellen dat wij welbewust zijn van uw belang dat daarmee is gemoeid.

Om de, door de ondernemer, gestelde zekerheden op een adequate wijze te borgen is het tekenen van een ‘Allonge’ (aanvullende overeenkomst) en pandakte door ondernemer noodzakelijk. En indien dit van toepassing is een specificatie van de debiteuren, voorraad of inventaris. Deze zal door de Stichting Zekerheden bij de Belastingdienst worden geregistreerd.

Door het tekenen van deze ‘Allonge’ heeft de ondernemer te maken met één rechtspersoon, de Stichting Zekerheden Kapitaal Op Maat, in plaats van elke investeerder individueel.

Voor Kapitaal Op Maat heeft bovenstaande de hoogste prioriteit. Wij zullen u over de voortgang, per project, informeren via het veld ‘Updates’ bij het project.

Zijn de betreffende documenten door ondernemer getekend, dan worden deze bij het project opgeslagen, zodat u deze vanuit uw account kunt raadplegen.

Heeft u naar aanleiding van bovenstaande vragen? Wij beantwoorden ze graag.

Met vriendelijke groet,
Namens Stichting Zekerheden Kapitaal Op Maat

Peter-Paul van Dijk bestuurder
Pecunia non olet
  maandag 28 november 2016 @ 20:26:32 #273
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_166962514
Weet iemand of er al van die Fit20 zaken gesloten zijn inmiddels? Of lopen ze allemaal nog.

Opzich geloof ik verder wel in dit concept itt de zoveel low budget fitness keten. Maar heb er al 1 of 2 gedaan.
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_166962896
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 20:26 schreef AQuila360 het volgende:
Weet iemand of er al van die Fit20 zaken gesloten zijn inmiddels? Of lopen ze allemaal nog.

Opzich geloof ik verder wel in dit concept itt de zoveel low budget fitness keten. Maar heb er al 1 of 2 gedaan.
Ik heb er een hele tijd geleden een paar meegenomen en deze betalen nog netjes terug.
pi_166963194
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 19:28 schreef Mynheer007 het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nieuwe collin:
Transportbedrijf met wat vastgoedactiviteiten. 1e hypotheek is leuk maar ik vraag me af hoe goed/slecht de markt voor kantoorpanden is.

SNS zit er ook in, en hoewel er geen sprake is van directe stapeling, zegt het wel iets dat ze niet weer willen financieren. En de SNS zal ook wel een constructie hebben waardoor er niets van de morele borgstelling overblijft.

Ik ben niet helemaal thuis in de financial leaseconstructies dus als één van jullie mij uit zou kunnen leggen hoe de vork precies in de steel zit kan ik de afweging voor dit project wat beter maken. Want zoals ik het lees is er een lening van 1000k waar tegenover de auto's als onderpand staan...maar ik ga twijfelen gezien ze het hebben over een investering in het wagenpark van 1000k....feitelijk is dat misschien zo maar toch wel een beetje verwarrend als je het mij vraagt...
Denk dat ik hem toch wel ga meepakken voor de minimale 500 euro. Als de lening tot stand komt dan zit hij voor de komende paar jaar wel safe en tegen die tijd is de CCF lening ook al voor de helft afgelost. Dat moet uit de 1e hypotheek toch wel kunnen terugkomen lijkt mij.

Kopen of financieel leasen boeit me niet echt; allebei kopen op afbetaling in dit geval.

Voor de rest vind ik dat hij wel erg veel verschillende activiteiten heeft maar goed het zal op een of andere manier wel een bepaalde synergie hebben denk ik of anders heeft hij een beetje adhd. ;)
Pecunia non olet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')