abonnement Unibet Coolblue
  maandag 14 november 2016 @ 02:13:03 #26
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_166642896
Haha wij hebben ook zo'n ding, exact hetzelfde gezeik met 10000 draden en schakelaars zonder enige indicatie wat ze doen. Je kan het beste zelf alles opnieuw erin zetten met kabellabels
pi_166643065
quote:
0s.gif Op zondag 13 november 2016 23:50 schreef NeuNeu het volgende:
Zo fout, maar toch ook weer zo vet!
Om de hoeveel kilometer moet je eigenlijk tanken? :P
Die dingen lopen ongeveer 1 op 5
Ik heb er een grote lpg tank in liggen.
Waarschijnlijk 100 liter ofzo.
Die moet ik nog aan de onderkant gaan monteren.
pi_166643066
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 02:13 schreef ErkendFokker het volgende:
Haha wij hebben ook zo'n ding, exact hetzelfde gezeik met 10000 draden en schakelaars zonder enige indicatie wat ze doen. Je kan het beste zelf alles opnieuw erin zetten met kabellabels
Ja iedere eigenaar trekt wat kabels voor lampjes en andere dingen die hij leuk vind en de oude kabels laten ze liggen.
  Moderator maandag 14 november 2016 @ 08:47:27 #29
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166643670
Gaaf project!
Koppelen kan volgens mij alleen als de topics zijn gesloten. Samenvoegen zou ook kunnen maar dan heb je de reacties over je radio eerst omdat het op chronische volgorde gaat.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166645050
quote:
1s.gif Op maandag 14 november 2016 08:47 schreef derLudolf het volgende:
Gaaf project!
Koppelen kan volgens mij alleen als de topics zijn gesloten. Samenvoegen zou ook kunnen maar dan heb je de reacties over je radio eerst omdat het op chronische volgorde gaat.
Ik vind het prima.
Dan blijft het misschien wel wat overzichtelijker.
pi_166649996
Mooi project!
Die bedrading mag idd wel wat aan gedaan worden, ziet er niet echt netjes uit zachtjes uitgedrukt.

Maar moet je die nieuwe tank niet vóór de APK monteren? In je planning lees ik dat je dat er na wil gaan doen of lees ik dat verkeerd?
pi_166650680
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 15:23 schreef vannelle het volgende:
Mooi project!
Die bedrading mag idd wel wat aan gedaan worden, ziet er niet echt netjes uit zachtjes uitgedrukt.

Maar moet je die nieuwe tank niet vóór de APK monteren? In je planning lees ik dat je dat er na wil gaan doen of lees ik dat verkeerd?
De motor loopt al op LPG en dat staat ook op het kenteken maar de tank ligt nu achterin en aangezien ik die ruimte liever voor andere dingen gebruik wil ik hem aan de onderkant plaatsen.
Ik denk niet dat het van invloed is op de APK?
pi_166651193
quote:
0s.gif Op maandag 14 november 2016 15:55 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

De motor loopt al op LPG en dat staat ook op het kenteken maar de tank ligt nu achterin en aangezien ik die ruimte liever voor andere dingen gebruik wil ik hem aan de onderkant plaatsen.
Ik denk niet dat het van invloed is op de APK?
Dat weet ik eerlijk gezegd niet, ik sleutel veel zelf maar heb me hier nooit in verdiept.
Misschien dat iemand anders hier meer over weet, het zou zonde zijn om 2x naar een keuring te gaan als het ook in 1x kan, vandaar mijn vraag.
pi_166782125


Het inlaatspruitstuk ligt er af, stoterstangen zijn niet krom en eigenlijk ziet alles er nog wel netjes uit, op de smurrie na dan.
Volgende week gaan de koppen er af, vandaag geen tijd meer.
pi_166796347
Mooi project! Veel succes. Ben benieuwd wat je tegenkomt onder de koppen
pi_166796665
quote:
0s.gif Op maandag 21 november 2016 10:35 schreef ikheetmartijn het volgende:
Mooi project! Veel succes. Ben benieuwd wat je tegenkomt onder de koppen
Ik ook :)
Volgende week weten we het.
pi_166796821
Volgende week pas?!? Zolang kan ik niet wachten. Dan kijk je maar wat minder televisie, kun vanavond de boel losschroeven.
pi_166798099
quote:
12s.gif Op maandag 21 november 2016 11:08 schreef ikheetmartijn het volgende:
Volgende week pas?!? Zolang kan ik niet wachten. Dan kijk je maar wat minder televisie, kun vanavond de boel losschroeven.
Haha ik ben ook wel nieuwsgierig maar ik ben zaterdag pas thuis.
pi_166916597
de koppen zijn er af, het is duidelijk te zien welke cilinder water heeft gekregen.
ik snap alleen nog niet hoe het water in die cilinder is gekomen want de koppakking ziet er niet slecht uit.
koppakking links:

koppakking rechts:
tussen cilinder 2 en 3 is de pakking zwart maar niet lek denk ik.

cilinderkop links:

cilinderkop rechts:
de 3e compressieruimte is behoorlijk vervuild

de zuiger is best wel schoon vergeleken bij de andere zuigers:

de cilinders zien er op het eerste gezicht nog netjes uit.
pi_166930231
Ik heb de koppen schoongemaakt en de cilinders met lage compressie goed bekeken.
Er zitten flink wat putten in de kop en klep en erg veel aanslag in de klepzittingen.
Dat is dus de reden van het compressie verlies.
Ik heb alleen nog steeds geen idee hoe het water bij de olie is gekomen.


pi_166935362
Ik heb iets vreemds gevonden.
1 opening op m'n inlaatspruitstuk is dicht terwijl er op m'n cilinderkop wel een opening is.
Het is een opening waar koelvloeistof door heen loopt.
pi_166943678
Als er iemand nog een paar koppen heeft liggen voor een chevy 350 tbi hou ik me aanbevolen :)
pi_166946113
Er zit zo te zien een scheur in de cilinderkop. op je laatste foto van de cilinderkop gaat vanuit de uitlaatzitting naar links toe een scheur.

Laat ze even afpersen, dan weet je waar je aan toe bent.
En dan kun je er meteen harde zittingen in laten zetten.
pi_166946317
quote:
0s.gif Op zondag 27 november 2016 22:35 schreef -niemand- het volgende:
Er zit zo te zien een scheur in de cilinderkop. op je laatste foto van de cilinderkop gaat vanuit de uitlaatzitting naar links toe een scheur.

Laat ze even afpersen, dan weet je waar je aan toe bent.
En dan kun je er meteen harde zittingen in laten zetten.
Jij ziet het ook al, een kerel op een ander forum zei het ook.
Blijkbaar ben ik nogal scheel.
Bedankt voor je hulp :)
Ik ga andere koppen zoeken, dat is goedkoper :P
pi_166946702
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 22:41 schreef vaginabeheerder het volgende:

[..]

Jij ziet het ook al, een kerel op een ander forum zei het ook.
Blijkbaar ben ik nogal scheel.
Bedankt voor je hulp :)
Ik ga andere koppen zoeken, dat is goedkoper :P
Met andere koppen weet je zeker dat je ze er op zijn laatst volgend jaar weer vanaf kunt halen.
Of je moet nieuwe kopen...

Gebruikt spul is in die categorie een behoorlijk risico, omdat het allemaal gaar is.
pi_166948800
quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 22:53 schreef -niemand- het volgende:

[..]

Met andere koppen weet je zeker dat je ze er op zijn laatst volgend jaar weer vanaf kunt halen.
Of je moet nieuwe kopen...

Gebruikt spul is in die categorie een behoorlijk risico, omdat het allemaal gaar is.
Ik zat aan deze te denken.
https://m.ebay-kleinanzei(...)8/543644319-223-6734
2 gereviseerde koppen in de usa kosten ongeveer 300 euro maar dan zit je weer met de verzendkosten enzo.
  Moderator maandag 28 november 2016 @ 09:38:54 #47
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166949792
Oh dit is een beetje een tegenvaller dus...

quote:
1s.gif Op zondag 27 november 2016 22:41 schreef vaginabeheerder het volgende:
Blijkbaar ben ik nogal scheel.
Ik nog schelerder want zie het nog niet. Of ik weet niet waar ik op moet letten.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166950326


300-400e voor 2 (gereviseerde) koppen vind ik nog best netjes trouwens :)
  Moderator maandag 28 november 2016 @ 10:18:45 #49
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_166950353
quote:
Met mijn reactie hoopte ik idd een ijverige Painter te lokken. Thanks ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_166950660
quote:
0s.gif Op maandag 28 november 2016 10:16 schreef Dingest het volgende:
[ afbeelding ]

300-400e voor 2 (gereviseerde) koppen vind ik nog best netjes trouwens :)
Ja idd, ik heb wat prijsopgave's in Nederland opgevraagd en die zitten tussen de 500 en 600 euro om de 2 koppen te reviseren.
Dan nog maar afwachten of ze wel te repareren zijn.
Een paar centimeter naar rechts zie je ook een scheur in de klepzitting.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')