abonnement Unibet Coolblue
pi_166047947


Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni 2012 heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere PostNL'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!





Salaristabel:



De Emolumententabel







Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Adres zoeken
Postcode zoeken
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender
Klantenservice voor complimenten en klachten

Zakelijke klanten:
PostNL Zakelijk



Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering
TC = Teamcoach
VBL/VBG = Voorbereidingslocatie/gebied
CVL = Centrale voorbereidingslocatie
Afschrijven = (Verkeerd gesorteerde) post herstellen/retourneren m.b.v. sticker
SP = Senior Planner
OR = Ondernemingsraad
TOT = Toeslag Onregelmatige Tijdstippen
VM = Vestigingsmanager
BSK = BesturingsStructuurKeten



Overige linkjes:
Over PostNL
IntranetMail-Thuis voor PostNL'ers



Mensen die hier vaak langskomen

Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal
Superkimmi , werkzaam in Roosendaal
KatrienDuck, voorbereidster
Deezertje
ophaling10
Peterselieman
4EverBlackEyed
VixenFromHell
Yreal
dud0r, teamcoach
Sebastiaan92
gelestipjes
Kramerica-Industries
Dale__Cooper
Rafierafie
MissionPhailed
Herfstblad
gridjuh
ikwilookevenwatzeggen
posje
V__L_N
DeVliegendeHollander
Houdjemond
Stacking
Thomas-sama
Pietertje71

Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166048593
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 22:51 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Daar kon ik ook niet meer komen. Ding zat gewoon totaal vast.
Dan was dus niet de app vastgelopen maar jouw telefoon.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166052459
Mobiel was gisteren lekker nat geregend. Vandaag niet beter. Normaliter zou ik hem dan in de zak houden, maar ik had gisteren nogal wat pakjes te scannen en geen plek om tijdens het scannen te schuilen. :(
pi_166052570
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 10:06 schreef Globetrottertje het volgende:
Mobiel was gisteren lekker nat geregend. Vandaag niet beter. Normaliter zou ik hem dan in de zak houden, maar ik had gisteren nogal wat pakjes te scannen en geen plek om tijdens het scannen te schuilen. :(
Als het met bakken uit de lucht komt scan ik gewoon niet. Zodra het droog is verwerk de pakjes handmatig.
pi_166053014
Ja, dat zou ik ook kunnen doen. Wel goed idee. Slim!
pi_166053093
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 10:16 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Als het met bakken uit de lucht komt scan ik gewoon niet. Zodra het droog is verwerk de pakjes handmatig.
Dat willen ze dus schijnbaar weer niet omdat als het handmatig erin gezet wordt het alleen in de PostNL systemen komt te staan en de klant krijgt dan niet te zien dat het afgeleverd is, als je scant komt het schijnbaar in beide "systemen"....
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 oktober 2016 @ 11:02:27 #7
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166053160
en bovendien regent het toch nooit in Nederland?
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166053707
quote:
12s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
en bovendien regent het toch nooit in Nederland?
In Dordrecht in elk geval niet!
pi_166054724
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 oktober 2016 23:12 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dan was dus niet de app vastgelopen maar jouw telefoon.
Nope, de app trok zoveel ram in het vastlopen dat de rest van de telefoon niks meer kon.

quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 10:57 schreef the_X het volgende:

[..]

Dat willen ze dus schijnbaar weer niet omdat als het handmatig erin gezet wordt het alleen in de PostNL systemen komt te staan en de klant krijgt dan niet te zien dat het afgeleverd is, als je scant komt het schijnbaar in beide "systemen"....
Dat is dan dom van de postnl. Dan moeten ze het systeem maken, of 1 van de functies weghalen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166054925
Teamcoach heeft tenminste een goed hoesje nu (of hij de mijne mocht) ;)
pi_166056260
En hoeveel je ervoor gevraagd @Diesnelle? >:)

[ Bericht 60% gewijzigd door Globetrottertje op 19-10-2016 13:47:11 ]
pi_166056664
quote:
1s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 13:26 schreef Globetrottertje het volgende:
En hoeveel je ervoor gevraagd @Diesnelle? >:)
30 euro :) ;)
pi_166056831
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 13:48 schreef diesnelle het volgende:

[..]

30 euro :) ;)
^O^ *thumbs up*
pi_166058495
Alle pakjes zijn gewoon na 18:00 automatisch afgeleverd. Waarom scannen? :') De klant ziet toch geen tijdstip.

:P
pi_166060432
Vorig week had ik in de voorbereiding op één dag in twee teams gewerkt. Nadat de tweede teamcoach de uren had ingevoerd verdwenen de uren van de eerste uit mijn rooster op mijn werk 8)7 Geen idee of het een bug is in het systeem of dat mijn uren ook daadwerkelijk verdwenen zijn.
pi_166061020
Het is nu echt herfst. Natte VPRO gidsen in brievenbussen proppen (gisteren). Hoe doen jullie dat?
pi_166061139
Dat vind ik nog het vervelendste aan de regen ja, die natte post. Bij mij wordt er ook altijd een boel nat doordat het op de natte mouw vd regenjas ligt, grote enveloppen gaan dan vaak ook langs de rand kapot :X droog houden lukt echt niet, zeker niet aangezien die fietstassen ook niet bepaald waterdicht zijn. Mooie is wel, het water loopt er wel in, maar het loopt er dan niet meer uit, dus dan heb je aan het eind vd ronde een plas water onderin staan :'). Door het steeds open en dicht doen (en omdat het toch al niet echt waterdicht is ;)) wordt de flap aan de binnenkant ook nat, en als dat dan tegen de post aan ligt... :{
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166062540
VixenFromHell: ja, precies! Of er lopen straaltjes van mijn capuchon op de post... :(
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 oktober 2016 @ 19:04:35 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166063558
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 16:40 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Vorig week had ik in de voorbereiding op één dag in twee teams gewerkt. Nadat de tweede teamcoach de uren had ingevoerd verdwenen de uren van de eerste uit mijn rooster op mijn werk 8)7 Geen idee of het een bug is in het systeem of dat mijn uren ook daadwerkelijk verdwenen zijn.
ik vrees voor een bug en dat je de uren opnieuw aan moet vragen.

ik denk dat ik een keer zo ook 1,5 uur ben misgelopen, alleen zeker weten doe ik het niet meer
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166063572
Mijn ex collega deed dat toen omdat ie de druk niet aan kon.. die moest vaak 3 wijken lopen op zaterdag en dat was een paar jaar geleden toen het nog veel drukker was. En dan grote wijken ook. Ipv dat aankaarten heeft die ook spul achtergehouden :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166063660
quote:
15s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 19:04 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik vrees voor een bug en dat je de uren opnieuw aan moet vragen.

ik denk dat ik een keer zo ook 1,5 uur ben misgelopen, alleen zeker weten doe ik het niet meer
Ik hou het maar goed in de gaten dus. De begintijd is nu gelukkig dusdanig raar dat het eenvoudig is om aan te tonen dat er iets niet klopt met het systeem ;)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 19 oktober 2016 @ 19:18:44 #23
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166064005
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 19:07 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Ik hou het maar goed in de gaten dus. De begintijd is nu gelukkig dusdanig raar dat het eenvoudig is om aan te tonen dat er iets niet klopt met het systeem ;)
Bij mij was het waarschijnlijk de VOS in een team, gevolgd door VOS in een ander team en dan de sortering in weer een ander team. Daar zitten geen vreemde tijden in. Eigenlijk schrijf ik alleen begin en eindtijd op en dan vechten de TC's maar uit hoe ze het uitbetalen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166064572
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 19:04 schreef VixenFromHell het volgende:
Mijn ex collega deed dat toen omdat ie de druk niet aan kon.. die moest vaak 3 wijken lopen op zaterdag en dat was een paar jaar geleden toen het nog veel drukker was. En dan grote wijken ook. Ipv dat aankaarten heeft die ook spul achtergehouden :N
Kan me er wel íets bij voorstellen, hoewel ik zelf nog geen reclamestukje durf achter te houden, al is geadresseerde al tien jaar dood. Heb ook een tijd chronisch 7,5-8 uur gelopen op zaterdag, daar ben ik nu vakantie van aan het houden ;)

Maar ach, het is in Doetinchem pas de eerste keer dit jaar, zeg de woordvoerster.
pi_166065128
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 17:04 schreef Hondsdraf het volgende:
Het is nu echt herfst. Natte VPRO gidsen in brievenbussen proppen (gisteren). Hoe doen jullie dat?
Paraplu er bij opsteken. Niet te grote bundels op je arm.
Maar ik ben ook wel blij met m'n nieuwe tassen. Die doen het wel redelijk nog met dit weer.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166065588
Ik had dit ook al in het Chinatopic gevraagd, maar vraag het hier ook maar even. :)

quote:
Ik heb een vraagje, ik hoop dat iemand mij daar wat verder mee kan helpen.

Ik heb op 14 september twee bestellingen geplaatst via AliExpress bij verschillende verkopers. Bij de bestellingen zit zo'n T&T-code die bruikbaar is tot aan Nederland en vervolgens niet om te zetten is naar een 3S-code. Volgens die T&T is een van de pakketjes (via POS Malaysia) als sinds 28 september in Nederland en het andere pakketje (via SunYou Economic Airmail) sinds 6 oktober.
Nou heb ik wel vaker lang moeten wachten op een pakketje, maar mijn ervaring is wel dat zodra het op Schiphol is aangekomen, het meestal niet zo heel lang meer duurt voordat ik het ontvang.

PostNL heeft een tijdje terug besloten om sommige pakketjes uberhaupt niet meer aan huis af te leveren, maar gewoon direct naar een PostNL-afhaalpunt te sturen. Mij is een beetje onduidelijk wanneer dat nou wel/niet gedaan wordt, want sommige pakketjes worden wel nog gewoon naar huis gestuurd. Ik vraag me af of deze pakketjes misschien ook direct naar het PostNL-afhaalpunt zijn verstuurd, maar dat ik op de een of andere manier gewoon geen afhaalbriefje via de post heb ontvangen..
Is dat een reële mogelijkheid?

Het gaat om kleine pakketjes van geringe waarde, maar er zou ook een pakketje naar mijn vader (hetzelfde huis) onderweg moeten zijn en dat is er ook nog niet..

Zie hier de screenshots van de T&T-code:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_166065782
quote:
14s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 19:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Bij mij was het waarschijnlijk de VOS in een team, gevolgd door VOS in een ander team en dan de sortering in weer een ander team. Daar zitten geen vreemde tijden in. Eigenlijk schrijf ik alleen begin en eindtijd op en dan vechten de TC's maar uit hoe ze het uitbetalen.
Zo probeer ik het meestal ook te doen. Maar vaak geven ze expliciet aan om even de eindtijd op te schrijven op het moment dat ik naar een ander team verkas. Het blijft dan ook onhandig die budgetten van de verschillende leidinggevenden :{

[ Bericht 0% gewijzigd door Sebastiaan92 op 19-10-2016 20:24:35 ]
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 woensdag 19 oktober 2016 @ 20:22:42 #28
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_166066171
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:10 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Zo probeer ik het meestal ook te doen. Maar vaak geven ze expliciet aan om even de eindtijd op te schrijven op het moment dat ik naar een ander team verkas. Het blijft dan ook onhandig die budgetten van de verschillende leidinggevende :{
Fijn hé, dat eilandjes en "eigen straatje schoonvegen" systeem.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_166068424
quote:
Wel goed dat ze er al na 2 weken achter zijn gekomen. Meestal duurt het jaren :@
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166069171
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 21:22 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wel goed dat ze er al na 2 weken achter zijn gekomen. Meestal duurt het jaren :@
Dat is waar. Ongelooflijk hoe lang dat soms door kan sudderen.
pi_166075776
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 20:04 schreef Physsic het volgende:
Ik had dit ook al in het Chinatopic gevraagd, maar vraag het hier ook maar even. :)

[..]

Ik had laatst ook twee dingen in Azië besteld. Een van die pakjes heeft ook eerst twee weken in Nederland gelegen voordat het samen met het andere pakje (dat later verstuurd is) werd bezorgd. Het lijkt erop dat die Chinapakjes in één keer met grote hoeveelheden tegelijk worden vrijgegeven.
Soms heb je in de bezorging dagenlang nauwelijks van dat soort pakjes en dan heb je op een dag in ene een hele berg. Ik zou het nog even afwachten.
pi_166078114
Ik heb zo geen zin he.. rotweer ;(
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166081050
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 09:05 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ik had laatst ook twee dingen in Azië besteld. Een van die pakjes heeft ook eerst twee weken in Nederland gelegen voordat het samen met het andere pakje (dat later verstuurd is) werd bezorgd. Het lijkt erop dat die Chinapakjes in één keer met grote hoeveelheden tegelijk worden vrijgegeven.
Soms heb je in de bezorging dagenlang nauwelijks van dat soort pakjes en dan heb je op een dag in ene een hele berg. Ik zou het nog even afwachten.
Top, dan wacht ik nog even ongeduldig af! :D Bedankt.
pi_166083865
Iemand nog naar dit tenenkrommende filmpje gekeken? Echt journalistiek op het scherp van de snede, Frits Wester, eat your heart out :')

Echt ontzettend spontaan dit interview, wat een kritische vragen, en het klinkt ook helemaal niet alsof ze het van een blaadje staan op te lezen. Volgens mij denkt het management echt dat wij infantiel zijn....
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 oktober 2016 @ 16:33:32 #35
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166084088
tsja, het is nu al zo dat er in de meeste wijken niet veel lucht meer in de looptijd zit. Met een volumedaling en tijdaanpassing zal het aantal wijken waar je de tijd niet haalt hoger worden.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166084953
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:33 schreef Peterselieman het volgende:
tsja, het is nu al zo dat er in de meeste wijken niet veel lucht meer in de looptijd zit. Met een volumedaling en tijdaanpassing zal het aantal wijken waar je de tijd niet haalt hoger worden.
Misschien moeten we volgend jaar stiptsheidsacties gaan houden, dus de post precies bezorgen volgens de voorschriften. Dus:

* Maximaal 2 tassen per keer meenemen. Ook al zit er in tas 3 maar 1 losse bundel, gewoon laten liggen voor de volgende rit.

* Ook op daldagen je wijk geheel lopend bezorgen (niet als je een scooterwijk hebt, uiteraard), dus NIET fietsen over de trottoirs.

* De post pas controleren als je voor de deur staat, en NIET al lopend. Dat is namelijk officieel niet toegestaan, ivm risico op struikelen e.d.

* Je fiets van deur tot deur meenemen, want je mag 'm immers niet uit het oog verliezen. Dat wordt nog leuk bij galerijflats zonder bussenfront.

Eens zien hoe lang we dan over de wijken doen })
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 20 oktober 2016 @ 17:30:05 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166085322
Een stuk langer. Dat is wel zeker
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166093662
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Misschien moeten we volgend jaar stiptsheidsacties gaan houden, dus de post precies bezorgen volgens de voorschriften. Dus:

* Maximaal 2 tassen per keer meenemen. Ook al zit er in tas 3 maar 1 losse bundel, gewoon laten liggen voor de volgende rit.

* Ook op daldagen je wijk geheel lopend bezorgen (niet als je een scooterwijk hebt, uiteraard), dus NIET fietsen over de trottoirs.

* De post pas controleren als je voor de deur staat, en NIET al lopend. Dat is namelijk officieel niet toegestaan, ivm risico op struikelen e.d.

* Je fiets van deur tot deur meenemen, want je mag 'm immers niet uit het oog verliezen. Dat wordt nog leuk bij galerijflats zonder bussenfront.

Eens zien hoe lang we dan over de wijken doen })
Een stiptheidsactie! :D Dat zou ook leuk zijn in de voorbereiding. Ik zie het al voor me: 's morgens als je op je werkplek komt, met je armen over elkaar gaan zitten tot iemand de blauwe bakken van je eerste wijk bij je heeft neergezet. (Ik pak die altijd zelf.) Nooit meer zelf elastieken, tassen, enz pakken, maar dit allemaal door de postverdeler laten doen! *O*
"Everybody lies..."
House M.D.
pi_166094356
Gek genoeg heb ik al genoeg mensen meegemaakt die gaan wachten tot de postverdeler een wijk neerzet. Zelfs op het moment dat ze zien dat die het op het moment heel druk heeft.
  donderdag 20 oktober 2016 @ 22:55:10 #40
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166095339
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Iemand nog naar dit tenenkrommende filmpje gekeken? Echt journalistiek op het scherp van de snede, Frits Wester, eat your heart out :')

Echt ontzettend spontaan dit interview, wat een kritische vragen, en het klinkt ook helemaal niet alsof ze het van een blaadje staan op te lezen. Volgens mij denkt het management echt dat wij infantiel zijn....
_O-
pi_166100894
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 22:29 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Gek genoeg heb ik al genoeg mensen meegemaakt die gaan wachten tot de postverdeler een wijk neerzet. Zelfs op het moment dat ze zien dat die het op het moment heel druk heeft.
Zo gek is dat niet. Bij de invoering van Optivo is namelijk bepaald dat jij als voorbereider onder geen voorwaarde van je plek mag komen.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166100962
Binnenkort hier werkoverleg over WTR 2017 (als het niet weer wordt afgelast).
Tijdens het overleg gaan we het ook hebben over "de bezorging van internationale pakjes en wat dat voor je werk betekent".
Heeft iemand enig idee waar dat dan weer over gaat? Tenslotte bezorgen we al een hele tijd internationale pakjes. :?
pi_166101739
Iets grotere pakketten die niet door de brievenbus passen.

Volgens opgave geen grote volumes, maar dat neem ik met een korrel zout, bij die wilde staking had ik soms twee extra tassen op een dag...
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:28:32 #45
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166101968
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 09:20 schreef Rafierafie het volgende:
Binnenkort hier werkoverleg over WTR 2017 (als het niet weer wordt afgelast).
Tijdens het overleg gaan we het ook hebben over "de bezorging van internationale pakjes en wat dat voor je werk betekent".
Heeft iemand enig idee waar dat dan weer over gaat? Tenslotte bezorgen we al een hele tijd internationale pakjes. :?
quote:
0s.gif Op donderdag 6 oktober 2016 17:31 schreef Zelva het volgende:

[..]

Vandaag gehoord van de TC: we krijgen er vanaf 22 november Chinese pakjes bij die niet door de brievenbus gaan omdat ze het te druk hebben bij de pakketservice. Niet thuis: mag moet je het brengen naar een pakketpunt.
pi_166102777
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 16:23 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Iemand nog naar dit tenenkrommende filmpje gekeken? Echt journalistiek op het scherp van de snede, Frits Wester, eat your heart out :')

Echt ontzettend spontaan dit interview, wat een kritische vragen, en het klinkt ook helemaal niet alsof ze het van een blaadje staan op te lezen. Volgens mij denkt het management echt dat wij infantiel zijn....
Enigszins irritant is het wel, er wordt de suggestie gewekt dat er "kritische" vragen worden beantwoord. Maar wel vragen en antwoorden die exact in het straatje passen van PostNL.

Dat het volume daalt valt niet te ontkennen, maar zomaar "de kaasschaaf" toepassen:
X% minder post = X% minder tijd
Is ondertussen niet reëel meer, vaste tijd componenten (bijv. aanrijtijden), hoog percentage adressen in een wijk die altijd post krijgen en niet te vergeten wijken die nu al te weinig tijd hebben.

De rek is er in een hoop wijken wel uit, maar toch lijkt PostNL te jagen op een lagere basistijd.
Wat de motivatie lijkt? Je kan wel bijplussen, maar niet plussende postbezorgers in de bijstand en uitbestede depots via de werkvoorziening en subco's kosten weer minder geld...

Wellicht ben ik wat cynisch..
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:46:13 #47
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166103347
Ik plus nu elke piekdag gemiddeld nog zo'n 20% bij. Leuk dat 10% eraf maar ik heb er 85 huizen bijgekregen. Laten ze dat eerst maar eens corrigeren.

Wel handig met dat 13 weeks gemiddelde heb je (als je een vaste wijk hebt) wel duidelijke bewijzen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 oktober 2016 @ 12:18:59 #48
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166103898
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 11:46 schreef V__L_N het volgende:
Ik plus nu elke piekdag gemiddeld nog zo'n 20% bij. Leuk dat 10% eraf maar ik heb er 85 huizen bijgekregen. Laten ze dat eerst maar eens corrigeren.

Wel handig met dat 13 weeks gemiddelde heb je (als je een vaste wijk hebt) wel duidelijke bewijzen.
bijplussen én een oranje kaart indienen dat de basistijd echt niet klopt.

Oranje kaarten gaan namelijk naar mensen hoger in de organisatie, waardoor jouw TC min of meer gedwongen wordt om er iets mee te doen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166104815
quote:
14s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 12:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Oranje kaarten gaan namelijk naar mensen hoger in de organisatie, waardoor jouw TC min of meer gedwongen wordt om er iets mee te doen.
Lijkt me eerder dat TC's beloond worden om de basistijden zo krap mogelijk te houden. Hoe hoger in de organisatie, hoe minder ze wat van de praktijk op straat snappen, lijkt het.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 21 oktober 2016 @ 13:18:39 #50
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166104867
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:14 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Lijkt me eerder dat TC's beloond worden om de basistijden zo krap mogelijk te houden. Hoe hoger in de organisatie, hoe minder ze wat van de praktijk op straat snappen, lijkt het.
Mijn ervaring is dat er wel degelijk iets met die oranje kaarten gedaan wordt.

Bij ons was een keer een nieuwe WTR doorgedrukt met onhaalbare tijden waar de TC's zich strak aan moesten houden. Heeft twee weken geduurd. Toen waren de hoge managers bedolven onder de oranje kaarten en werd het teruggedraaid _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166106061
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Toen waren de hoge managers bedolven onder de oranje kaarten en werd het teruggedraaid _O-
Dat valt dan weer mee. Meer oranje kaarten trekken dus.
  vrijdag 21 oktober 2016 @ 16:33:20 #52
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166108068
Ik krijg het wel altijd betaald hoor. Als ze niet betalen schuif ik ook onder me contracturen door. Maar het blijft een gezeur als je elke keer weer moet gaan bijplussen en controleren. Want zelfs al is de intentie om het goed te doen. Toch gebeurd het vaak zat niet. Tc zegt er ook niks meer van, goedkeuren gaat in stilte.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166109215
quote:
0s.gif Op donderdag 20 oktober 2016 17:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Misschien moeten we volgend jaar stiptsheidsacties gaan houden, dus de post precies bezorgen volgens de voorschriften. Dus:

* Maximaal 2 tassen per keer meenemen. Ook al zit er in tas 3 maar 1 losse bundel, gewoon laten liggen voor de volgende rit.

* Ook op daldagen je wijk geheel lopend bezorgen (niet als je een scooterwijk hebt, uiteraard), dus NIET fietsen over de trottoirs.

* De post pas controleren als je voor de deur staat, en NIET al lopend. Dat is namelijk officieel niet toegestaan, ivm risico op struikelen e.d.

* Je fiets van deur tot deur meenemen, want je mag 'm immers niet uit het oog verliezen. Dat wordt nog leuk bij galerijflats zonder bussenfront.

Eens zien hoe lang we dan over de wijken doen })
ik las al over alternatief werk binnen het postforum :)
pi_166109279
quote:
10s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 13:18 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
444
Mijn ervaring is dat er wel degelijk iets met die oranje kaarten gedaan wordt.

Bij ons was een keer een nieuwe WTR doorgedrukt met onhaalbare tijden waar de TC's zich strak aan moesten houden. Heeft twee weken geduurd. Toen waren de hoge managers bedolven onder de oranje kaarten en werd het teruggedraaid _O-
mooi he, werkelijk alles draait om $$$
pi_166118302
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2016 18:00 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

propaganda ik zie alleen positieve dingen
Daarom plaatste ik die link hier. :P
Een beetje positiviteit kunnen we hier wel gebruiken. ;)

En om de positiviteit voort te zetten: ik ben uitermate enthousiast over grote pakketjes uit China. Er komen alleen maar positieve reacties uit mij als ik die dingen tegenkom in mijn tassen in december als iedereen in mijn wijk op vakantie is en ik voor deur in de regen en kou sta te wachten op iemand die er niet is om open te doen.
Ik kan niet wachten!
pi_166120551
Goedenmorgen,

Ik lurk hier al een tijdje. Scooterbezorger uit het noorden des lands.

Heeft iemand hier ook iets gehoord over het bezorgen van Zalando pakketten? Ik hoor geruchten van collegas dat we die er bij gaan krijgen. We zouden dan één of twee pakketten die niet door de brievenbus passen per dag mee moeten gaan nemen.

Kan net zo goed onzin zijn hoor.

(Die zalando link was niet mijn idee, doet ie automagisch)
pi_166120655
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 08:15 schreef Calvados het volgende:
Goedenmorgen,

Ik lurk hier al een tijdje. Scooterbezorger uit het noorden des lands.

Heeft iemand hier ook iets gehoord over het bezorgen van Zalando pakketten? Ik hoor geruchten van collegas dat we die er bij gaan krijgen. We zouden dan één of twee pakketten die niet door de brievenbus passen per dag mee moeten gaan nemen.

Kan net zo goed onzin zijn hoor.

(Die zalando link was niet mijn idee, doet ie automagisch)
om te beginnen mogen ze landelijk de vergoeding 40% omhoog gooien, het houdt een keer ergens op, of je moet gebonden zijn met handen en voeten :)
pi_166120811
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 08:15 schreef Calvados het volgende:
Goedenmorgen,

Ik lurk hier al een tijdje. Scooterbezorger uit het noorden des lands.

Heeft iemand hier ook iets gehoord over het bezorgen van Zalando pakketten? Ik hoor geruchten van collegas dat we die er bij gaan krijgen. We zouden dan één of twee pakketten die niet door de brievenbus passen per dag mee moeten gaan nemen.

Kan net zo goed onzin zijn hoor.

(Die zalando link was niet mijn idee, doet ie automagisch)
Ik heb alleen iets gelezen over "zalando haalt op".
Heb je die geruchten gehoord van scooter- of loopcollega's?

Edit: hoe bevalt het om uit de schaduw te zijn getreden? :P
pi_166123812
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 08:15 schreef Calvados het volgende:
Goedenmorgen,

Ik lurk hier al een tijdje. Scooterbezorger uit het noorden des lands.

Heeft iemand hier ook iets gehoord over het bezorgen van Zalando pakketten? Ik hoor geruchten van collegas dat we die er bij gaan krijgen. We zouden dan één of twee pakketten die niet door de brievenbus passen per dag mee moeten gaan nemen.

Kan net zo goed onzin zijn hoor.

(Die zalando link was niet mijn idee, doet ie automagisch)
Volgens mij gaat het niet om het bezorgen van die pakketten, maar om het ophalen van die pakketten als mensen iets retour willen sturen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 oktober 2016 @ 14:52:31 #62
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166125870
Appeltje eitje vandaag. Alleen toen ik een pakje wilde scannen deed de hele app niets meer. Opnieuw opstarten duurde wel lang, dus dan alle pakjes maar handmatig op bezorgd gezet :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166127779
Die telefoon bleef hier een paar keer staan op "Laden....". Telkens maar via optimaliseren alle lopende apps op de telefoon afgesloten om hem weer aan de praat te krijgen. Overigens gebruik ik mijn eigen telefoon als hot-spot voor de post telefoon. Gek genoeg zij mijn eigen telefoon dat er 50mb was gebruikt voor deze functie. Nogal vaag voor start/stop en een paar pakketjes.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:08:14 #64
327191 RobertNL
For your gear.
pi_166128041
Vandaag 518KB verbruik met 2 pakketjes :)
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 16:53 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Die telefoon bleef hier een paar keer staan op "Laden....". Telkens maar via optimaliseren alle lopende apps op de telefoon afgesloten om hem weer aan de praat te krijgen. Overigens gebruik ik mijn eigen telefoon als hot-spot voor de post telefoon. Gek genoeg zij mijn eigen telefoon dat er 50mb was gebruikt voor deze functie. Nogal vaag voor start/stop en een paar pakketjes.
Je andere telefoon heeft niet andere dingen gedownload/update omdat hij dacht dat hij met WIFI verbonden was is die kans vrij groot natuurlijk :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_166128094
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 17:08 schreef RobertNL het volgende:
Vandaag 518KB verbruik met 2 pakketjes :)

[..]

Je andere telefoon heeft niet andere dingen gedownload/update omdat hij dacht dat hij met WIFI verbonden was is die kans vrij groot natuurlijk :)
Daar had ik al aan gedacht ;). Ik heb de instellingen zo staan dat ik op die posttelefoon apps alleen handmatig kan updaten.
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:14:28 #66
327191 RobertNL
For your gear.
pi_166128146
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 17:11 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Daar had ik al aan gedacht ;). Ik heb de instellingen zo staan dat ik op die posttelefoon apps alleen handmatig kan updaten.
Raar, dan. De app van PostNL lijkt (normaal) toch echt relatief zuinig met data.
Anders onder dataverbruik -> WIFI -> even de AP van je telefoon onder netwerkbeperkingen inschakelen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:23:27 #67
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166128316
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 17:08 schreef RobertNL het volgende:
Vandaag 518KB verbruik met 2 pakketjes :)

Daar heb je dus geen abo voor nodig als je 1 dag per week werkt
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 17:43:50 #68
327191 RobertNL
For your gear.
pi_166128681
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 17:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daar heb je dus geen abo voor nodig als je 1 dag per week werkt
Nope, prepaidje van Simpel (van de action) of Simyo oid is dan voldoende lijkt mij
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_166128766
quote:
14s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 17:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Daar heb je dus geen abo voor nodig als je 1 dag per week werkt
Ik zit toch al gauw op 3 MB per dag, waarbij het aantal pakjes niet uit maakt. Het verbruik van de Mijn Werk app is inderdaad erg laag (500 kB per dag komt aardig in de buurt), maar het is niet mogelijk enkel en alleen de Mijn Werk app te draaien. Want die werkt namelijk alleen als ook Android OS en Google Play-services actief zijn, en die verbruiken ongeveer 2,5 MB per dag. Zo kom je toch nog op 3 MB per dag uit.

Een abonnement is niet nodig inderdaad, met een goedkoop prepaid-kaartje kom je er ook, maar dan moet je eigenlijk wel voordeelbundels kopen, anders ben je alsnog circa 10 euro per maand kwijt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166128836
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 17:47 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Ik zit toch al gauw op 3 MB per dag, waarbij het aantal pakjes niet uit maakt. Het verbruik van de Mijn Werk app is inderdaad erg laag (500 kB per dag komt aardig in de buurt), maar het is niet mogelijk enkel en alleen de Mijn Werk app te draaien. Want die werkt namelijk alleen als ook Android OS en Google Play-services actief zijn, en die verbruiken ongeveer 2,5 MB per dag. Zo kom je toch nog op 3 MB per dag uit.

Een abonnement is niet nodig inderdaad, met een goedkoop prepaid-kaartje kom je er ook, maar dan moet je eigenlijk wel voordeelbundels kopen, anders ben je alsnog circa 10 euro per maand kwijt.
Is een firewall app een idee? Ik heb daar mee alles geblokkeerd behalve mijn werk. Dan is je verbruik echt maar weinig ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166128900
quote:
0s.gif Op woensdag 19 oktober 2016 12:32 schreef diesnelle het volgende:
Teamcoach heeft tenminste een goed hoesje nu (of hij de mijne mocht) ;)
Ben benieuwd of hij nou ook in mijn fleece loopt (appeltaart te scoren bij de Ikea). ;)
pi_166128948
Hier komt er binnenkort trouwens ook een werkoverleg aan, oa over hoe we samen tot realistische nieuwe tijden kunnen komen.. of zoiets :'). Oh en we moeten bij het afmelden nu ook een reden geven, want het is niet vrijblijvend.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:03:07 #73
327191 RobertNL
For your gear.
pi_166129102
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 17:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier komt er binnenkort trouwens ook een werkoverleg aan, oa over hoe we samen tot realistische nieuwe tijden kunnen komen.. of zoiets :'). Oh en we moeten bij het afmelden nu ook een reden geven, want het is niet vrijblijvend.
Reden: ik kan niet.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_166129105
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 17:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Hier komt er binnenkort trouwens ook een werkoverleg aan, oa over hoe we samen tot realistische nieuwe tijden kunnen komen.. of zoiets :'). Oh en we moeten bij het afmelden nu ook een reden geven, want het is niet vrijblijvend.
Huh, afmelden en reden geven?
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:03:43 #75
327191 RobertNL
For your gear.
pi_166129119
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 18:03 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Huh, afmelden en reden geven?
Jup, dat staat in de uitnodiging
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_166129189
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 18:03 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Jup, dat staat in de uitnodiging
Oh op die manier. Ik dacht afmelden als in doorgeven welke wijken er nog liggen :P
pi_166129202
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 18:03 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Reden: ik kan niet.
_O- Mja :P als het goed is kan ik wel. Maar er is hier wel een keer gezeik geweest dat bijna niemand op kwam dagen en de meesten hadden zich niet afgemeld.. zo betrokken is men he ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 22 oktober 2016 @ 18:11:38 #78
327191 RobertNL
For your gear.
pi_166129322
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 18:06 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

_O- Mja :P als het goed is kan ik wel. Maar er is hier wel een keer gezeik geweest dat bijna niemand op kwam dagen en de meesten hadden zich niet afgemeld.. zo betrokken is men he ;)
Het staat overal in de uitnodiging gok ik; hier ook. (of we werken toevallig in de zelfde regio).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_166129380
Zou beide kunnen, ik vermoed ook dat er op meer locaties wel eens problemen zijn met de opkomst bij een overleg :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166130945
Die uitnodiging hebben we hier ook. Ik ga niet, wacht wel op het verslag. Ga niet op een vrijdagochtend om 8.30 ergens 10 km verderop luisteren naar een verhaaltje. Die zogenaamde imput kennen we. Dat wordt toch nooit wat.

Mijn app gebruikt amper wat per week. Ik betaal op een daldag ongeveer 1 a 2 cent en op een piekdag 3 a 4 cent. Deze week 13 cent :) Maar ik vermoed dat we straks veel meer te scannen krijgen als we ook die iets grotere internationale pakketjes mee moeten nemen. Lijkt er op alsof er in de databundels daar al rekening mee is gehouden.
(Weet iemand trouwens of dat alleen voor de kerst is of voor het hele jaar? (die pakjes dus))

Had vandaag een pakketje door gedaan naar pakketten. Maar goed, bewoner was toch thuis. Maar hoorde de bel niet. Maar natuurlijk met al dat geklooi was ik natuurlijk te laat met wijzigen. Heb er maar een mailtje achteraan gegooid.
Die 10 minuten regel is echt gekloot.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166132007
Hier ook een uitnodiging voor het werkoverleg. Die van ons staat voor 11:45. Dit terwijl de meeste depots al om 11:00 aangeleverd zijn. Er zullen een hoop bezorgers niet blij zijn dat ze pas kunnen lopen na 13:00.
pi_166143800
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 20:20 schreef Calvados het volgende:
Hier ook een uitnodiging voor het werkoverleg. Die van ons staat voor 11:45. Dit terwijl de meeste depots al om 11:00 aangeleverd zijn. Er zullen een hoop bezorgers niet blij zijn dat ze pas kunnen lopen na 13:00.
Ons werkoverleg is gewoon op het VBL, ook voor de postbezorgers. Wel zo makkelijk. Voor de teamcoach dan, veel postbezorgers denken er anders over. Naast de nieuwe tijden zal het volgens de uitnodiging ook gaan over de bezorging van internationale pakjes en over "wat dit betekent voor je werk". Ik heb al een donkerbruin vermoeden wat dit gaat betekenen: meer werk, maar geen extra tijd, want "het is onvoldoende om de volumedaling te compenseren". Dat is hier zo langzamerhand een gevleugelde uitdrukking geworden. Als er minder post is moet je tijd inleveren, en als er meer post is moet je ook tijd inleveren omdat er minder post is. Zoiets.

Hoewel ze het een uitnodiging noemen, staat er wel bij dat aanwezigheid niet vrijblijvend is. Maar dat is natuurlijk PostNL-taal. Een uitnodiging is eigenlijk een dienstbevel, en overleggen of "samen in gesprek gaan" betekent eigenlijk gewoon dat je moet zitten en luisteren. Daarna mag je pro forma wat pruttelen en sputteren, maar uiteindelijk drukt de leiding toch z'n zin door.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166143879
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2016 17:50 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Is een firewall app een idee? Ik heb daar mee alles geblokkeerd behalve mijn werk. Dan is je verbruik echt maar weinig ;)
Ik heb wel bij netwerk-apps (conform de instructies van PostNL) aangegeven dat alleen Mijn Werk gebruik mag maken van het mobiele netwerk, en de andere apps niet. Maar feitelijk zijn Android OS en Google-services geen apps.

Ik kan een firewall installeren, maar als ik Android OS en Google Services ga blocken, dan werkt heel m'n telefoon niet meer, denk ik.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166144388
De mijne werkt dan wel hoor, als je data compleet uitzet krijgen die functies toch ook geen internetverbinding.. dus dat lijkt mij gewoon kunnen?
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166144636
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 12:51 schreef VixenFromHell het volgende:
De mijne werkt dan wel hoor, als je data compleet uitzet krijgen die functies toch ook geen internetverbinding.. dus dat lijkt mij gewoon kunnen?
Als ik data compleet uitzet (en er ok geen wifi voorhanden is) werkt heel de Mijn Werk app niet meer. Dan loopt íe steeds vast, of blijft hangen op het "laden......." scherm. Het toestel an sich werkt op zich nog wel, maar mijn apps werken niet meer goed.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166144684
Ja ik bedoelde dat de systeem 'apps' niet per se internet nodig hebben. Die van Mijn Werk waarschijnlijk wel... maar ik gebruik iig Mobiwol firewall en daarin heb ik dus de systeem dingetjes allemaal ook geen toestemming gegeven, echt alleen mijn werk, en de telefoon doet het gewoon nog normaal :Y
Mijn andere telefoon werkt overigens ook gewoon prima compleet zonder internet. Nu ik dit zo schrijf.. volgens mij kan ik Mijn Werk ook wel gewoon openen. Even testen ;) ja hij doet het, komt wel te staan 'geen internetverbinding' maar kan hem wel gewoon openen. Misschien is het een huawei dingetje :P tenminste ik dacht dat jij die had ;)

[ Bericht 22% gewijzigd door VixenFromHell op 23-10-2016 13:14:34 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166144828
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 13:05 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja ik bedoelde dat de systeem 'apps' niet per se internet nodig hebben. Die van Mijn Werk waarschijnlijk wel... maar ik gebruik iig Mobiwol firewall en daarin heb ik dus de systeem dingetjes allemaal ook geen toestemming gegeven, echt alleen mijn werk, en de telefoon doet het gewoon nog normaal :Y
Nou, dan ga ik het ook maar eens proberen met die Mobiwoll.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166144880
Ja hopelijk helpt dat :) je weet het natuurlijk nooit zeker met verschillende telefoons..
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166145483
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 13:15 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja hopelijk helpt dat :) je weet het natuurlijk nooit zeker met verschillende telefoons..
Ik zie dat je bij de firewall rules kunt kiezen uit:

1) Wifi aan/uit
2) Netwerk aan/uit
3) background/no background

Hoe werkt dat precies? Ik dacht namelijk dat "no background" betekende dat de apps alleen het internet gebruiken als er wifi is. Maar als je 1) op AAN hebt gezet en 2) op UIT, wat is dan nog te toegevoegde waarde van "no background"?

Ik merk nu namelijk al dat bij de selectie van "no background" bepaalde apps helemaal niet meer werken, ook niet via wifi.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166145745
Hm volgens mij heb ik alles toen gewoon handmatig gedaan, omdat ik ook wilde zien wat er zou gebeuren als je dus idd de systeem dingen blockt. Ben gewoon het lijstje langs gegaan en heb bij alles behalve de mijn werk app data uitgeschakeld, en alles wel op wifi toestemming laten staan.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166145773
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 13:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Hm volgens mij heb ik alles toen gewoon handmatig gedaan, omdat ik ook wilde zien wat er zou gebeuren als je dus idd de systeem dingen blockt. Ben gewoon het lijstje langs gegaan en heb bij alles behalve de mijn werk app data uitgeschakeld, en alles wel op wifi toestemming laten staan.
En wat heb je met background/no background gedaan?
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166145841
Daar heb ik zelf niet aan gezeten, dat is zo te zien op zich niet geblockt. Maar omdat de apps sowieso compleet geblockt zijn van data kunnen ze alsnog niks gebruiken natuurlijk.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166145882
quote:
0s.gif Op zondag 23 oktober 2016 13:58 schreef VixenFromHell het volgende:
Daar heb ik zelf niet aan gezeten, dat is zo te zien op zich niet geblockt. Maar omdat de apps sowieso compleet geblockt zijn van data kunnen ze alsnog niks gebruiken natuurlijk.
Bedankt voor de tips, ik ga die instellingen overnemen, en ik ben benieuwd of mijn dataverbruik zal dalen. Ik laat het nog wel weten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166187508
vraag van een lurker:

krijgen jullie voor de winter ook speciale smartphone handschoenen?
...
pi_166187611
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:24 schreef sacha het volgende:
vraag van een lurker:

krijgen jullie voor de winter ook speciale smartphone handschoenen?
Goeie!
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:12:10 #96
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166188208
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:24 schreef sacha het volgende:
vraag van een lurker:

krijgen jullie voor de winter ook speciale smartphone handschoenen?
Niet nodig, want het is bij het bezorgen altijd mooi zonnig weer en 20 graden Celsius

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 13:09:55 #97
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166191385
quote:
5s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 09:24 schreef sacha het volgende:
vraag van een lurker:

krijgen jullie voor de winter ook speciale smartphone handschoenen?
Krijgen we ooit wat van de postnl dan... Zelf kopen zeker?

Overigens kun je moeizaam post lopen met dichte handschoenen, dus hebben we vingertiploze. Dan kan je je telefoon wel bedienen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166192801
Bij ons hebben ze een soort van smartphone zakjes uitgedeeld. Bij regen kun je hem hier indoen en dan blijft hij bedienbaar en droog. Mijn TC heeft deze echter zelf gekocht en vervolgens gedeclareerd, dus dit is geen algemeen beleid.

Ik gebruik ze echter zelf niet. Die telefoons kunnen wel tegen een paar drupjes en bij een stortbui voer ik de status handmatig in. Dit laatste wordt bij ons gedoogd en zou wat mij betreft overal toegestaan moeten worden.
pi_166194869
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:09 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Krijgen we ooit wat van de postnl dan... Zelf kopen zeker?

Overigens kun je moeizaam post lopen met dichte handschoenen, dus hebben we vingertiploze. Dan kan je je telefoon wel bedienen.
Zulke gebruik ik ook altijd idd :Y maar niet die van PostNL, die zijn veel te groot :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:07:19 #100
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166195166
Ik lees net dat alle postbodes en dergelijke ook een fleecevest gaan krijgen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166195598
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:07 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat alle postbodes en dergelijke ook een fleecevest gaan krijgen.
Kreeg dat mailtje ook ja. Had dat formulier (wat eigenlijk voor postbezorgers was) al eens ingevuld. Maar nu ik dat ding heb gezien bij de bezorgers hoef ik hem niet meer te hebben. Ik hoopte op iets als alternatief voor die jas van de post. De "zomer" jas vind ik bij 10 graden in het zonnetje al te warm. Maar jammer genoeg is dat fleece ding belachelijk dik, dus die zal ik ook vrijwel nooit aantrekken :P
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 25 oktober 2016 @ 16:47:46 #102
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166195994
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:31 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Kreeg dat mailtje ook ja. Had dat formulier (wat eigenlijk voor postbezorgers was) al eens ingevuld. Maar nu ik dat ding heb gezien bij de bezorgers hoef ik hem niet meer te hebben. Ik hoopte op iets als alternatief voor die jas van de post. De "zomer" jas vind ik bij 10 graden in het zonnetje al te warm. Maar jammer genoeg is dat fleece ding belachelijk dik, dus die zal ik ook vrijwel nooit aantrekken :P
uhuh. Een werkbroek, zoals vroeger, komt beter van pas, net zoals een trui in de winter
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:39:36 #103
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166197026
quote:
14s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:07 schreef Peterselieman het volgende:
Ik lees net dat alle postbodes en dergelijke ook een fleecevest gaan krijgen.
Dat is wel super. Die fleecvesten vind ik echt het beste product van alle postnl kleding die ik tot nu toe heb gehad. En hij is nog lekker warm ook. Meer warm dan de jassen.

Moest vandaag een record hoeveelheid van 11 pakketten scannen. Totaal had ik er 19 in mijn tas.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:57:36 #104
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166197486
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 13:09 schreef V__L_N het volgende:

[..]

Krijgen we ooit wat van de postnl dan... Zelf kopen zeker?
Ik wacht eigenlijk nog steeds op stuurtassen waar wél pakketjes normaal in passen.
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 17:57:58 #105
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166197493
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:31 schreef Sebastiaan92 het volgende:

Maar jammer genoeg is dat fleece ding belachelijk dik, dus die zal ik ook vrijwel nooit aantrekken :P
Dit. Had ook gehoopt op iets dat tussen shirt en jas inzat. Dit is nutteloos.
pi_166197564
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 14:14 schreef Calvados het volgende:
Bij ons hebben ze een soort van smartphone zakjes uitgedeeld. Bij regen kun je hem hier indoen en dan blijft hij bedienbaar en droog. Mijn TC heeft deze echter zelf gekocht en vervolgens gedeclareerd, dus dit is geen algemeen beleid.

Ik gebruik ze echter zelf niet. Die telefoons kunnen wel tegen een paar drupjes en bij een stortbui voer ik de status handmatig in. Dit laatste wordt bij ons gedoogd en zou wat mij betreft overal toegestaan moeten worden.
Bij ons wordt er echt op gehamerd dat je de pakjes moet scannen en niet handmatig op bezorgd mag zetten. Tevens moet je het ook doen als je bij het adres voor de deur staat. Dus bij regen mag je ook niet 50 meter verderop onder een luifel van een winkel gaan staan, want dan kloppen de GPS- coördinaten niet. Als scannen niet lukt moet je de admie bellen en de 3S-code doorgeven. Een vreemde regeling, want de admie moet dan toch ook handmatig de status aanpassen? En de GPS heb ik toch altijd uit staan, want dat ding slurpt m'n hele accu leeg, en evengoed krijg ik bij praktisch elke scan een pop-upje met de tekst dat het bepalen van de locatie te lang duurt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166197822
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 16:31 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Kreeg dat mailtje ook ja. Had dat formulier (wat eigenlijk voor postbezorgers was) al eens ingevuld. Maar nu ik dat ding heb gezien bij de bezorgers hoef ik hem niet meer te hebben. Ik hoopte op iets als alternatief voor die jas van de post. De "zomer" jas vind ik bij 10 graden in het zonnetje al te warm. Maar jammer genoeg is dat fleece ding belachelijk dik, dus die zal ik ook vrijwel nooit aantrekken :P
Het vest ziet er dik uit, maar ik vind 'm veel prettiger dan die ranzige zweetjas.
pi_166198718
Het PostNL jargon staat bol van de afkortingen, maar voor een van de langere woorden die ik tot dusver ben tegengekomen, "kwaliteitscontrolekaart" (23 letters) heb ik nog geen afkorting gezien. Wie helpt?

[ Bericht 5% gewijzigd door blijevis op 25-10-2016 19:15:56 ]
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 dinsdag 25 oktober 2016 @ 19:51:37 #109
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_166200630
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:53 schreef blijevis het volgende:
Het PostNL jargon staat bol van de afkortingen, maar voor een van de langere woorden die ik tot dusver ben tegengekomen, "kwaliteitscontrolekaart" (23 letters) heb ik nog geen afkorting gezien. Wie helpt?
Kck :P

Was vandaag weer janken. Ze hebben niets geleerd van een paar maanden terug. Chauffeurs konden hun rit niet eens rijden omdat er geen buslichting zakken waren..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_166207517
Volgende week een berg PCL zooi :P
  dinsdag 25 oktober 2016 @ 22:57:57 #111
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166207739
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:57 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik wacht eigenlijk nog steeds op stuurtassen waar wél pakketjes normaal in passen.
Die passen nog niet eens in normaal de binnentassen dus ik denk dat ze die nooit gaan uitvinden.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 17:57 schreef Zelva het volgende:

[..]

Dit. Had ook gehoopt op iets dat tussen shirt en jas inzat. Dit is nutteloos.
Ik vind ze echt geweldig. Eigenlijk vind iedereen ze hier fijn. Ze zitten veel lekkerder dan de jassen en zijn warmer. Meeste mensen dragen ze nu ook. De jassen zijn veel te koud.

quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Bij ons wordt er echt op gehamerd dat je de pakjes moet scannen en niet handmatig op bezorgd mag zetten. Tevens moet je het ook doen als je bij het adres voor de deur staat. Dus bij regen mag je ook niet 50 meter verderop onder een luifel van een winkel gaan staan, want dan kloppen de GPS- coördinaten niet. Als scannen niet lukt moet je de admie bellen en de 3S-code doorgeven. Een vreemde regeling, want de admie moet dan toch ook handmatig de status aanpassen? En de GPS heb ik toch altijd uit staan, want dat ding slurpt m'n hele accu leeg, en evengoed krijg ik bij praktisch elke scan een pop-upje met de tekst dat het bepalen van de locatie te lang duurt.
Weer typisch zo iets waar ze het niet over eens kunnen worden blijkbaar. Hier reageert niemand als je niet kan scannen en er is ook geen instructie voor. En niemand zegt ook iets over wel of niet handmatig, wel of geen gps... Gewoon doodse stilte op dat vlak. Als de pakjes maar afgevinkt worden.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  woensdag 26 oktober 2016 @ 07:07:24 #112
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166212021
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 22:57 schreef V__L_N het volgende:
De jassen zijn veel te koud.

_O-
pi_166212725
Gisteren ontbrak er een te scannen pakje in mijn tas. Op dat adres zat wel een kaart dat er een pakje uit het buitenland voor bewoner klaar lag om opgehaald te worden. Kan het dat pakje zijn geweest?

Hoe kan het dat er een te scannen pakje ontbreekt trouwens?
pi_166212822
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 09:00 schreef Globetrottertje het volgende:
Gisteren ontbrak er een te scannen pakje in mijn tas. Op dat adres zat wel een kaart dat er een pakje uit het buitenland voor bewoner klaar lag om opgehaald te worden. Kan het dat pakje zijn geweest?

Hoe kan het dat er een te scannen pakje ontbreekt trouwens?
Nee, want die kaartjes zijn voor aangetekende pakjes uit China, en wij hebben nooit aangetekende pakjes. Als er een pakje mist in je tas komt dit meestal door een foutsortering en is de kans groot dat je 'm de eerstvolgende werkdag er alsnog bij hebt zitten.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166213160
Ah okee! Bedankt voor de info. Ik zal eens even opletten vandaag.
pi_166216522
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 09:34 schreef Globetrottertje het volgende:
Ah okee! Bedankt voor de info. Ik zal eens even opletten vandaag.
Hij zat er inderdaad vandaag bij! Gelukkig!
pi_166216826
quote:
0s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 09:07 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Nee, want die kaartjes zijn voor aangetekende pakjes uit China, en wij hebben nooit aangetekende pakjes. Als er een pakje mist in je tas komt dit meestal door een foutsortering en is de kans groot dat je 'm de eerstvolgende werkdag er alsnog bij hebt zitten.
Soms zat ie er ook een dag eerder al bij.
pi_166216863
quote:
1s.gif Op woensdag 26 oktober 2016 12:57 schreef Globetrottertje het volgende:

[..]

Hij zat er inderdaad vandaag bij! Gelukkig!
En al zat ie er niet bij dan is dat toch ook jouw schuld niet.
pi_166217990
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 oktober 2016 18:53 schreef blijevis het volgende:
Het PostNL jargon staat bol van de afkortingen, maar voor een van de langere woorden die ik tot dusver ben tegengekomen, "kwaliteitscontrolekaart" (23 letters) heb ik nog geen afkorting gezien. Wie helpt?
KUTkaartjes (KwaliteitUitTest)
pi_166235996
Vanaf 22 november dus pakketten erbij van maximaal 2 kg tot formaat schoenendoos. Deze pakjes hoeven niet gescand te worden.
Nu heb ik de sheets van het aankomend werkoverleg voor me. Daarin lees ik dat tijdens de KNJ periode er "mogelijk ook andere pakketten worden overgeheveld van pakketpost" en deze zullen ook allemaal gescand moeten worden.
Dus naast grotere pakketten krijgen we ook... meer grote pakketten :?
pi_166236094
meer grote andere pakketten _O-
...
pi_166236657
Ik begin binnenkort bij de VBL als voorbereider voor één dag in de week. Ze hebben hier alle bezorgers gevraagd of ze dat ernaast willen doen. Kennelijk komen ze vooral op donderdag mensen tekort.

Nog tips van andere voorbereiders? Heb ongeveer een idee hoe het werkt, en ik weet natuurlijk hoe ik als bezorger graag mijn post voorbereid zie. Maar een goede voorbereiding is nooit weg.
pi_166236687
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 09:16 schreef Rafierafie het volgende:
Vanaf 22 november dus pakketten erbij van maximaal 2 kg tot formaat schoenendoos. Deze pakjes hoeven niet gescand te worden.
Nu heb ik de sheets van het aankomend werkoverleg voor me. Daarin lees ik dat tijdens de KNJ periode er "mogelijk ook andere pakketten worden overgeheveld van pakketpost" en deze zullen ook allemaal gescand moeten worden.
Dus naast grotere pakketten krijgen we ook... meer grote pakketten :?
Ze kijken maar. Ik weet de plusknop wel te vinden.
pi_166237565
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 09:16 schreef Rafierafie het volgende:
Vanaf 22 november dus pakketten erbij van maximaal 2 kg tot formaat schoenendoos. Deze pakjes hoeven niet gescand te worden.
Nu heb ik de sheets van het aankomend werkoverleg voor me. Daarin lees ik dat tijdens de KNJ periode er "mogelijk ook andere pakketten worden overgeheveld van pakketpost" en deze zullen ook allemaal gescand moeten worden.
Dus naast grotere pakketten krijgen we ook... meer grote pakketten :?
Enig idee of dat een regionaal of landelijk idee is? Heb er hier nog niks over gehoord. Maar dat wordt bij sommige wijken wel vaak heen en weer fietsen dan. Er zijn hier een paar wijken die normaal 2 à 3 tassen post hebben en een tas pakjes. Vorig jaar met Sinterklaas kwam daar echter rustig 3 tassen pakjes bij. Met nog wat schoenendozen erbij blijf je aan het fietsen.
  donderdag 27 oktober 2016 @ 11:17:02 #125
327191 RobertNL
For your gear.
pi_166237611
quote:
5s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 11:14 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Enig idee of dat een regionaal of landelijk idee is? Heb er hier nog niks over gehoord. Maar dat wordt bij sommige wijken wel vaak heen en weer fietsen dan. Er zijn hier een paar wijken die normaal 2 à 3 tassen post hebben en een tas pakjes. Vorig jaar met Sinterklaas kwam daar echter rustig 3 tassen pakjes bij. Met nog wat schoenendozen erbij blijf je aan het fietsen.
Komt tijdens het werkoverleg; en dat lijkt gewoon een landelijke presentatie.
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 09:16 schreef Rafierafie het volgende:
Vanaf 22 november dus pakketten erbij van maximaal 2 kg tot formaat schoenendoos. Deze pakjes hoeven niet gescand te worden.
Nu heb ik de sheets van het aankomend werkoverleg voor me. Daarin lees ik dat tijdens de KNJ periode er "mogelijk ook andere pakketten worden overgeheveld van pakketpost" en deze zullen ook allemaal gescand moeten worden.
Dus naast grotere pakketten krijgen we ook... meer grote pakketten :?
Alle BOL en Zalando meuk?

Het leuke is dat als mensen niet thuis zijn dat je het dan op een pakketpunt moet achterlaten. Gelukkig zit die maar 4 KM enkele reis van het depot af _O-
Heb er geen probleem mee overigens, gewerkte tijd is betaalde tijd immers O-)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 oktober 2016 @ 11:21:34 #126
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166237694
Gewoon doen :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166237858
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 10:06 schreef Calvados het volgende:

Nog tips van andere voorbereiders? Heb ongeveer een idee hoe het werkt, en ik weet natuurlijk hoe ik als bezorger graag mijn post voorbereid zie. Maar een goede voorbereiding is nooit weg.
Ja, je kunt oefenen met ingooien op de PostNL Academy (wel eerst alle cookies accepteren): kasttrainer. https://performancemanage(...)bplte_company=PostNL
pi_166238373
Denk trouwens dat het voor sommige collega's ook nog een uitdaging wordt om met dat extra werk klaar te zijn voordat het pakketpunt sluit :P
  donderdag 27 oktober 2016 @ 12:32:02 #129
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166238782
Dat is hier helemaal een uitdaging. Pakketpunt sluit op dinsdag om 1 uur en op zaterdag om 4 uur. Mijn wijk begint pas om 1 uur. ;( Ze hebben er vast goed over na gedacht _O-

En ik heb inderdaad zo'n wijk met heel veel pakketjes. Dichts bijzijnde winkelcentra is 5 km. Dus mensen shoppen hier echt alles online. Ik moet op piekdagen vaak zat 4 tassen + pakketjes mee nemen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 oktober 2016 @ 12:34:39 #130
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166238813
ik ken een pakketpunt dat op zaterdag helemaal niet open is _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 27 oktober 2016 @ 12:46:01 #131
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166239014
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 09:16 schreef Rafierafie het volgende:
Vanaf 22 november dus pakketten erbij van maximaal 2 kg tot formaat schoenendoos. Deze pakjes hoeven niet gescand te worden.
Nu heb ik de sheets van het aankomend werkoverleg voor me. Daarin lees ik dat tijdens de KNJ periode er "mogelijk ook andere pakketten worden overgeheveld van pakketpost" en deze zullen ook allemaal gescand moeten worden.
Dus naast grotere pakketten krijgen we ook... meer grote pakketten :?
Gezellig nog maar één tas echte post per lading meenemen. Ik kan niet wachten. :9~
  donderdag 27 oktober 2016 @ 12:50:12 #132
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166239106
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 11:17 schreef RobertNL het volgende:
Het leuke is dat als mensen niet thuis zijn dat je het dan op een pakketpunt moet achterlaten. Gelukkig zit die maar 4 KM enkele reis van het depot af _O-
Vergeet niet ook je terugreis te schrijven. Je wijk eindigt immers bij het laatste adres van de loopwijzer, niet bij het pakketpunt.
pi_166239174
Misschien moet ik hier in de rest van mijn vakantie maar niet meer lezen :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166243555
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 11:32 schreef diesnelle het volgende:

[..]

Ja, je kunt oefenen met ingooien op de PostNL Academy (wel eerst alle cookies accepteren): kasttrainer. https://performancemanage(...)bplte_company=PostNL
Hee, daar ga ik even naar kijken. Bedankt.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 27 oktober 2016 @ 17:42:49 #135
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166244142
snelle levering van zo'n vest dan, want hier is het al binnen
Altijd onderweg naar het avontuur
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 donderdag 27 oktober 2016 @ 19:03:51 #136
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_166245410
Ach bij ons zijn er chauffeurs die rustig 20km of meer extra om moeten rijden om een zalando pakket op te halen. Terwijl er gewoon een chauffeur in de buurt is. Die shit word gewoon at random in een route geschoten _O- ze kijken niet eens wat het meest efficiënt is :D

Dure haalservice op die manier
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  donderdag 27 oktober 2016 @ 19:16:17 #137
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_166245665
Vandaag de riem van een tas tussen de spaken; luid gekraak en bijna van de fiets geworpen omdat het achterwiel blokkeerde :') Minuut of 5 bezig geweest om de boel weer los te peuteren.

Liep trouwens een wijk waarvoor 1 uur en 50 minuten stond, maar ondanks mijn rappe tempo werd uiteindelijk een tijd van 2 uur en 50 minuten geklokt. Bleek dat kort geleden twee wijken waren samengevoegd maar nog niet doorgevoerd in de 'officiële' looptijd.
pi_166248779
quote:
7s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:16 schreef MissionPhailed het volgende:
Vandaag de riem van een tas tussen de spaken; luid gekraak en bijna van de fiets geworpen omdat het achterwiel blokkeerde :') Minuut of 5 bezig geweest om de boel weer los te peuteren.

Liep trouwens een wijk waarvoor 1 uur en 50 minuten stond, maar ondanks mijn rappe tempo werd uiteindelijk een tijd van 2 uur en 50 minuten geklokt. Bleek dat kort geleden twee wijken waren samengevoegd maar nog niet doorgevoerd in de 'officiële' looptijd.
Ach, dan hoeven ze die tijden ook niet meer aan te passen voor januari. :P
pi_166250212
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 19:03 schreef Straatcommando. het volgende:
Ach bij ons zijn er chauffeurs die rustig 20km of meer extra om moeten rijden om een zalando pakket op te halen. Terwijl er gewoon een chauffeur in de buurt is. Die shit word gewoon at random in een route geschoten _O- ze kijken niet eens wat het meest efficiënt is :D

Dure haalservice op die manier
Daar hoorde ik de cu bij ons ook al over.
pi_166265669
Wat ik vandaag toch meemaakte. Ik liep een invalwijk erbij. Kwam er een jongeman uit een huis naar buiten. Waar ik overigens die dag niet bezorgd had.

Hij had een lege envelop in zijn hand en vroeg of ik die net bij hem in de bus had gedaan. Ik zei dat ik vandaag niet bij zijn huisnummer was geweest en keek op de envelop. Daar stond geen naam en adres op en ook geen Postnl code en geen oranje streepjescode.

Ik wees hem erop. Hij vertelde dat die envelop net bij hem was bezorgd met een kogel erin. Zonder briefje. Alleen een kogel.

Ik zei dat hij de politie maar eens moest bellen. Ben maar gauw verder gegaan.
  vrijdag 28 oktober 2016 @ 16:58:55 #141
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166265753
quote:
0s.gif Op donderdag 27 oktober 2016 21:11 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Ach, dan hoeven ze die tijden ook niet meer aan te passen voor januari. :P
Wishful thinking.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 28 oktober 2016 @ 17:01:34 #142
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166265816
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 16:58 schreef Zelva het volgende:

[..]

Wishful thinking.
nou, bij de wijken die ik volgende week heb mag er wel tijd bij. Die staan naar mijn mening te krap
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166267490
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 oktober 2016 16:54 schreef Globetrottertje het volgende:
Wat ik vandaag toch meemaakte. Ik liep een invalwijk erbij. Kwam er een jongeman uit een huis naar buiten. Waar ik overigens die dag niet bezorgd had.

Hij had een lege envelop in zijn hand en vroeg of ik die net bij hem in de bus had gedaan. Ik zei dat ik vandaag niet bij zijn huisnummer was geweest en keek op de envelop. Daar stond geen naam en adres op en ook geen Postnl code en geen oranje streepjescode.

Ik wees hem erop. Hij vertelde dat die envelop net bij hem was bezorgd met een kogel erin. Zonder briefje. Alleen een kogel.

Ik zei dat hij de politie maar eens moest bellen. Ben maar gauw verder gegaan.
hehehe
pi_166284341
goh, die loterijen zijn toch wel een goede klant. Gisteren al bepaalde gebieden die 8 tassen vol pakjes hadden, vandaag een stuk of wat wijken met iets van 11 tassen aan pakjes en volgende week hebben we ook weer elke piekdag loterijpakjes.
pi_166284424
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 17:09 schreef gelestipjes het volgende:
goh, die loterijen zijn toch wel een goede klant. Gisteren al bepaalde gebieden die 8 tassen vol pakjes hadden, vandaag een stuk of wat wijken met iets van 11 tassen aan pakjes en volgende week hebben we ook weer elke piekdag loterijpakjes.
Volgende week hebben we bijna hah kleine pakjes van de PCL, en dat voor elke wijk. We hebben ze vandaag alvast uitgegooid, het gaat om ongeveer 2 a 3 blauwe bakken per wijk. Op zich te doen, maar wel een beetje onhandig formaat.

Ook zie ik net op Mijn Werk dat we niet alleen zaterdag, maar ook donderdag hah hebben.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166284472
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 17:13 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Volgende week hebben we bijna hah kleine pakjes van de PCL, en dat voor elke wijk. We hebben ze vandaag alvast uitgegooid, het gaat om ongeveer 2 a 3 blauwe bakken per wijk. Op zich te doen, maar wel een beetje onhandig formaat.

Ook zie ik net op Mijn Werk dat we niet alleen zaterdag, maar ook donderdag hah hebben.
Hebben we hier ook gedaan, zit ook al in tassen voor dinsdag, en dan woensdag en vrijdag moeten we het alvast weer gaan klaarmaken voor donderdag en zaterdag want blijkbaar komt de rest dus volgende week nog binnen.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:18:32 #147
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166284529
Bij ons waren ze vandaag na de sortering inderdaad ook al bezig met de pakjes. Zullen de bezorgers leuk vinden :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:20:41 #148
274204 crew  Mexicanobakker
pi_166284568
Postcodeloterij pakjes _O_

Ze waren zo laat binnen dat ik ze zelf maar kon sorteren in mijn tas :D
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:33:48 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166284814
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 17:20 schreef Mexicanobakker het volgende:
Postcodeloterij pakjes _O_

Ze waren zo laat binnen dat ik ze zelf maar kon sorteren in mijn tas :D
Flink meertijd kunnen schrijven neem ik aan?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport zaterdag 29 oktober 2016 @ 17:34:50 #150
274204 crew  Mexicanobakker
pi_166284840
quote:
14s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 17:33 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Flink meertijd kunnen schrijven neem ik aan?
Dat sowieso
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_166285549
In het dorp waar ik woon was blijkbaar de stroopwafelprijs gevallen. Ik sprak vanochtend de depoteigenaar (depot is in een schuur van een woonhuis) en die vertelde dat ze gisteren met negen man het dorp van stroopwafels hadden voorzien. Ze waren stipt om zes uur klaar. Negen man.. poeh. Blijkbaar is het hele dorp behalve wij lid van de PCL.

Blij dat ik doordeweeks op een ander depot zit. :9 Alhoewel.. de extra uurtjes zijn natuurlijk ook wel lekker. :9 *O*
pi_166285753
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 17:18 schreef Peterselieman het volgende:
Bij ons waren ze vandaag na de sortering inderdaad ook al bezig met de pakjes. Zullen de bezorgers leuk vinden :P
wat zijn dat voor pakketten?
pi_166285771
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 18:34 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

wat zijn dat voor pakketten?
pakketten is een groot woord, het zijn kleine vrij platte vierkante doosjes.
pi_166285782
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 18:35 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

pakketten is een groot woord, het zijn kleine vrij platte vierkante doosjes.
prijzen?
pi_166285802
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 18:37 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

prijzen?
dat vraag ik me af, aangezien het echt in alle wijken lijkt te zitten, misschien gewoon 1 of ander zoethoudertje of een aanbieding of zo
pi_166285819
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 18:37 schreef ophaling10 het volgende:

[..]

prijzen?
Op het doosje staat: waardebon voor een duurzame maaltijd bij de AH. Volgens mij gewoon voor alle deelnemers.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:41:03 #157
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166285837
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 18:15 schreef Globetrottertje het volgende:
In het dorp waar ik woon was blijkbaar de stroopwafelprijs gevallen. Ik sprak vanochtend de depoteigenaar (depot is in een schuur van een woonhuis) en die vertelde dat ze gisteren met negen man het dorp van stroopwafels hadden voorzien. Ze waren stipt om zes uur klaar. Negen man.. poeh. Blijkbaar is het hele dorp behalve wij lid van de PCL.

Blij dat ik doordeweeks op een ander depot zit. :9 Alhoewel.. de extra uurtjes zijn natuurlijk ook wel lekker. :9 *O*
ik was blij dat ik destijds mijn eigen wijkje mocht zetten met die pakketjes. Scheelde enorm, omdat ik er een mooie eigen volgorde in kon maken
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 29 oktober 2016 @ 18:43:33 #158
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166285883
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 18:39 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Op het doosje staat: waardebon voor een duurzame maaltijd bij de AH. Volgens mij gewoon voor alle deelnemers.
dan hoop ik dat ik komende zaterdag niet van die dingen erbij heb. Heb dan wijken waar het bepaald niet handig lopen is met die dingen :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166285912
En waarom kan zo'n waardebon niet gewoon in een envelop ipv in die onhandige pakjes? Maar goed, het is weer werk he
pi_166286553
Mijn TC stuurde een mail rond met de gebieden waar die pakjes zouden komen, maar dat waren lang niet alle postcodes. Nu lees ik daar dat ze voor iedere deelnemer zijn??

Hier mogen we eventueel wel vast dinsdagochtend met die pakjes gaan lopen.. maar ik vraag me af of men dan bedoelt, in eigen tijd... Ze mogen ook heel nadrukkelijk niet op daldagen bezorgd worden.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Sport zaterdag 29 oktober 2016 @ 22:31:09 #162
274204 crew  Mexicanobakker
pi_166291282
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 19:24 schreef VixenFromHell het volgende:
Mijn TC stuurde een mail rond met de gebieden waar die pakjes zouden komen, maar dat waren lang niet alle postcodes. Nu lees ik daar dat ze voor iedere deelnemer zijn??

Hier mogen we eventueel wel vast dinsdagochtend met die pakjes gaan lopen.. maar ik vraag me af of men dan bedoelt, in eigen tijd... Ze mogen ook heel nadrukkelijk niet op daldagen bezorgd worden.
Wij kregen te horen dat ze ook wel op vrijdag bezorgd mochten worden anders. Alleen ik was vrijdag niet in town, dus ik moest vandaag wel los.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_166293479
Weet iemand toevallig hier wat voor soort werkpakket een technisch operator heeft? In de vacature staat bijvoorbeeld dit:

quote:
Het betreft een vacature voor 15.20 uur (roulatiepatroon 2/3)
Ik neem aan dus 15 uur per week, maar wat voor uren zouden het zijn (avond/nacht?) en hoeveel dagen per week. En wat bedoelen ze met roulatiepatroon 2/3?
pi_166296360
quote:
0s.gif Op zondag 30 oktober 2016 00:16 schreef Leontje het volgende:
Weet iemand toevallig hier wat voor soort werkpakket een technisch operator heeft? In de vacature staat bijvoorbeeld dit:

[..]

Ik neem aan dus 15 uur per week, maar wat voor uren zouden het zijn (avond/nacht?) en hoeveel dagen per week. En wat bedoelen ze met roulatiepatroon 2/3?
Ik denk dat dat roulatiepatroon slaat op wisselende diensten. Twee dagen nachtdienst, dan drie dagen dagdienst (of zoiets).
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166311913
Ik verheug me op de pakjes!
Dinsdag een wijk van 3 uur (die ik totaal niet ken) en zaterdag een wijk van 3,5 uur ipv de normale wijk van 1,5 uur.
pi_166346935
Pakjes vielen bij mij wel mee. Volgens mij doen ze het op de zelfde manier als met de Ikea gidsen: Een beperkt aantal per dag, beginnend bij het eind van de loop. Zo had ik vandaag het laatste dorp van mijn route.

Zo te zien krijgt ook geen enkel adres meer dan één pakje. Daar ben ik al lang blij mee. Toen we een keer Nivea pakketjes bezorgden hadden sommige adressen wel 6 pakjes.

Viel ook mee dat er weinig post was. Leek wel een daldag van een jaar geleden. =)
pi_166347273
Ik had 3 tassen pakjes, door de hele wijk heen en alles wat vandaag op het depot stond moest ook vandaag nog weg. Sommige wijken hadden wel, en andere nog niet.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166348034
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 14:53 schreef Calvados het volgende:
Pakjes vielen bij mij wel mee. Volgens mij doen ze het op de zelfde manier als met de Ikea gidsen: Een beperkt aantal per dag, beginnend bij het eind van de loop. Zo had ik vandaag het laatste dorp van mijn route.

Zo te zien krijgt ook geen enkel adres meer dan één pakje. Daar ben ik al lang blij mee. Toen we een keer Nivea pakketjes bezorgden hadden sommige adressen wel 6 pakjes.

Viel ook mee dat er weinig post was. Leek wel een daldag van een jaar geleden. =)
Ik had wel meerdere adressen met meerdere pakjes.
En een beperkt aantal was het ook niet echt. Hier zaten er 49 pakjes per tas, met 5 tassen toch bijna 250 stuks.
45 minuten uitloop gehad, en een collega heeft 3 straten gedaan, dat dus nog niet eens meegeteld.
pi_166348361
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 14:53 schreef Calvados het volgende:
Pakjes vielen bij mij wel mee. Volgens mij doen ze het op de zelfde manier als met de Ikea gidsen: Een beperkt aantal per dag, beginnend bij het eind van de loop. Zo had ik vandaag het laatste dorp van mijn route.

Zo te zien krijgt ook geen enkel adres meer dan één pakje. Daar ben ik al lang blij mee. Toen we een keer Nivea pakketjes bezorgden hadden sommige adressen wel 6 pakjes.

Viel ook mee dat er weinig post was. Leek wel een daldag van een jaar geleden. =)
Hier niet. Een wijk van 1.15 uur die normaal gesproken 2 tassen post had, was vandaag goed voor 3 tassen post en nog 3 volle tassen met pakjes. En ik heb ook adressen gehad met 2 pakjes.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166350160
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_166354359
Hadden er eigenlijk nog mensen een firewall app uitgeprobeerd? :P

Het zal mij wel benieuwen, of die ene wijk die ik vandaag liep, donderdag nog weer pakjes heeft.. of niet. Anders vind ik het wel wat lullig dat ik ze allemaal in 1x keer moest doen. Al heeft het me maar 10 minuutjes extra gekost, die wijk stond vrij ruim. Was wel onhandig om mee te lopen. Met die Ikea was ik ook al de lul, was vrijwel iedereen na 1 week klaar, en die 2e week kreeg ik een zeer grote wijk die nog 5 tassen moest, die uiterlijk vrijdag weg moesten zijn :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166355753
uit het stuk:

Uit het document zou blijken dat Bpost zijn bod op zes ''cruciale'' punten heeft verbeterd. Zo belooft het bedrijf niets te veranderen aan de uitvoering van de universele postdienst, waartoe PostNL als marktleider in Nederland is verplicht.

Nee maar als je wat mankeert word je snel eruit getrapt bij bpost, overuren etc drama drama, dus maar niet doen.
pi_166357291
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 20:41 schreef VixenFromHell het volgende:
Hadden er eigenlijk nog mensen een firewall app uitgeprobeerd? :P

Het zal mij wel benieuwen, of die ene wijk die ik vandaag liep, donderdag nog weer pakjes heeft.. of niet. Anders vind ik het wel wat lullig dat ik ze allemaal in 1x keer moest doen. Al heeft het me maar 10 minuutjes extra gekost, die wijk stond vrij ruim. Was wel onhandig om mee te lopen. Met die Ikea was ik ook al de lul, was vrijwel iedereen na 1 week klaar, en die 2e week kreeg ik een zeer grote wijk die nog 5 tassen moest, die uiterlijk vrijdag weg moesten zijn :')
ik weet niet of het overal zo is, maar bij ons is het in ieder geval zo dat we er geen invloed op hebben hoeveel er per wijk meegaat op welke dag. Die pakjes komen gewoon verspreid over de week binnen, dus we kunnen dat zelf niet verdelen.
Dus hier waren er vandaag ook wijken met enorm veel van die pakjes, en andere wijken die geen enkel pakje hadden.
Dit in tegenstelling tot de ikea gidsen die wel gewoon allemaal tegelijk binnenkwamen
pi_166360792
Ja dat zou misschien wel kunnen idd. Wel lullig voor de mensen die dan straks alles op de zaterdag erbij krijgen :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166362528
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 november 2016 23:57 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja dat zou misschien wel kunnen idd. Wel lullig voor de mensen die dan straks alles op de zaterdag erbij krijgen :')
Dat hoop ik echt niet, want ik heb zaterdag een grote wijk staan.
Had gister al het gevoel dat ik zo ongeveer alles gehad heb, maar dat zal wel niet.
pi_166363488
Ik hoop dat ik alle pakjes heb gehad. Het aantal pakjes was ongeveer gelijk aan 50 procent van het aantal afgiftepunten in mijn wijk.
Vooraf uiteraard geen melding dat die dingen erbij zouden kunnen zitten.
En waarom kon die zooi niet gewoon in een envelop :?
  Redactie Sport woensdag 2 november 2016 @ 09:39:42 #178
274204 crew  Mexicanobakker
pi_166363558
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 09:34 schreef Rafierafie het volgende:
Ik hoop dat ik alle pakjes heb gehad. Het aantal pakjes was ongeveer gelijk aan 50 procent van het aantal afgiftepunten in mijn wijk.
Vooraf uiteraard geen melding dat die dingen erbij zouden kunnen zitten.
En waarom kon die zooi niet gewoon in een envelop :?
Omdat er nog een heerlijke KNORR kruidenmix tussen zit. Hier iig
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_166364089
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 08:10 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Dat hoop ik echt niet, want ik heb zaterdag een grote wijk staan.
Had gister al het gevoel dat ik zo ongeveer alles gehad heb, maar dat zal wel niet.
Dat had ik dus ook bij mijn ene wijk gisteren. Maar de TC zei dat er nog meer zou komen, alleen weet je natuurlijk dan niet voor welke wijken, want dat weet hij zelf ook niet. Als het goed is staat de nieuwe lading er vandaag al, dus ik ga zeker even kijken wat ze gebracht hebben. Die wijk van gister moet ik zaterdag weer, samen met nog een andere grote wijk die gisteren ook al over de hele route verspreid pakjes had. Mijn collega had toen ook al 3 volle tassen. Dus ik hoop dat er iig voor die wijken niets meer komt zaterdag :P

[ Bericht 5% gewijzigd door VixenFromHell op 02-11-2016 10:21:48 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166367453
Je moet even bij de PCL uitslagen voor september kijken en dan je wijk intypen. Dan zie je meteen of je in de "prijzen" bent gevallen.
pi_166368544
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 13:11 schreef Globetrottertje het volgende:
Je moet even bij de PCL uitslagen voor september kijken en dan je wijk intypen. Dan zie je meteen of je in de "prijzen" bent gevallen.
Dit is iets wat ieder lid krijgt.
pi_166368572
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 10:13 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Dat had ik dus ook bij mijn ene wijk gisteren. Maar de TC zei dat er nog meer zou komen, alleen weet je natuurlijk dan niet voor welke wijken, want dat weet hij zelf ook niet. Als het goed is staat de nieuwe lading er vandaag al, dus ik ga zeker even kijken wat ze gebracht hebben. Die wijk van gister moet ik zaterdag weer, samen met nog een andere grote wijk die gisteren ook al over de hele route verspreid pakjes had. Mijn collega had toen ook al 3 volle tassen. Dus ik hoop dat er iig voor die wijken niets meer komt zaterdag :P
Collega die gister mijn vaste wijk had, had helemaal geen pakjes erbij zitten. En er zijn echt wel heel wat mensen (helaas) lid van de PCL.

Donderdag 8 december mogen we weer de AH-kerstspecial doen.
pi_166372002
Jeej, telefoontje gehad. Uit een rapportage zou gebleken zijn dat ik de pakketjes nog handmatig invoer (dat heb ik nooit gedaan), en dat ik android 4.4 gebruik. Er is mij dus nu met klem aangeraden zsm een andere telefoon te regelen. Het abo via HN en de bruikleentelefoon kwamen ter sprake :') als ik wacht tot deze niet meer voldoet, duurt het een paar weken tot ik een andere heb en dat kan niet.

Kijken of ik dat ding ook nog zelf kan upgraden naar android 5.....
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 november 2016 @ 16:39:59 #184
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166372124
Whut? Dat soort dingen mogen ze helemaal niet op die manier aankaarten. Je zou kunnen stellen dat het schenden van de privacy is.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166372156
Mja, ze kunnen dus iig zien welke versie van android je draait. Wel gek dat ze niet hebben kunnen zien dat ik ook al eens een android 6 telefoon heb gebruikt :P

Dat van die pakketjes is wel vaag, ik gebruik gewoon die camera scanner...
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166372188
Over dat handmatig scannen gesproken. Als je de status aanpast, dan doe je dat toch ook handmatig. Dus wat is nu eigenlijk het probleem?
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 november 2016 @ 16:49:51 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166372307
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 16:42 schreef VixenFromHell het volgende:
Mja, ze kunnen dus iig zien welke versie van android je draait. Wel gek dat ze niet hebben kunnen zien dat ik ook al eens een android 6 telefoon heb gebruikt :P
Dat zijn gegevens die alleen de IT-afdeling zou mogen zien als er iets is, niet een TC. Die heeft er helemaal niets mee nodig.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166372402
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 16:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat zijn gegevens die alleen de IT-afdeling zou mogen zien als er iets is, niet een TC. Die heeft er helemaal niets mee nodig.
Daar schermt PostNL ook steeds mee, dat al die privacygevoelige informatie niet zichtbaar is voor de TC. Maar als deze informatie wel zichtbaar is voor de IT-afdeling en deze speelt het vervolgens weer door naar de TC, dan is de informatie dus feitelijk WEL zichtbaar voor de TC.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166372439
quote:
1s.gif Op woensdag 2 november 2016 09:39 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Omdat er nog een heerlijke KNORR kruidenmix tussen zit. Hier iig
Yup heb 'm net binnen met een waardebon voor 12,50 om ecovoedsel bij de appie te kunnen kopen.
Ik weet niet met welke wapens de derde wereldoorlog uitgevochten zal worden, maar de vierde wereldoorlog wordt uitgevochten met stokken en stenen.
pi_166372444
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 16:43 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Over dat handmatig scannen gesproken. Als je de status aanpast, dan doe je dat toch ook handmatig. Dus wat is nu eigenlijk het probleem?
Ik vind het ook een raar verhaal. Bij ons is bij het werkoverleg verteld dat bol.com achteraf betaalt voor het bezorgen, en dat ze niets hoeven te betalen als er geen scan heeft plaatsgevonden. Ik weet niet of dit verhaal waar is, ik zou denken dat bol.com betaalt voor track & trace en dat het er dus niet toe doet of de status van een pakje handmatig of automatisch in het systeem wordt gezet.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 november 2016 @ 16:59:20 #191
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166372461
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 16:55 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Daar schermt PostNL ook steeds mee, dat al die privacygevoelige informatie niet zichtbaar is voor de TC. Maar als deze informatie wel zichtbaar is voor de IT-afdeling en deze speelt het vervolgens weer door naar de TC, dan is de informatie dus feitelijk WEL zichtbaar voor de TC.
Dat zou alleen anoniem mogen en niet met naam en toenaam. En alleen maar als er echte problemen zijn.

Het is imo wel een klachtwaardig iets
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166372530
Ja netjes is het niet, ook niet zo netjes dat ik nu weet dat er 3 zijn die nog op 4.4 zitten en van 1 ander weet ik nu ook de naam. Ga van het weekend wel weer even prutsen met zo'n custom rom om de telefoon te upgraden. Geen zin om een andere telefoon te kopen want deze werkt nog goed, en met de bruikleenovereenkomst ben ik het niet eens. Een abo van hollands nieuwe wil ik liever ook niet, ook al geeft postnl aan dat ze hem over nemen als ik uit dienst ga...

Ze hadden er natuurlijk ook overal bij staan dat 4.4 nu nog gebruikt kon worden. Kan best zijn dat er achter de schermen inmiddels bekend is dat met bijv de volgende update 4.4 niet meer werkt en dat ze er daarom achteraan zitten :X

[ Bericht 26% gewijzigd door VixenFromHell op 02-11-2016 17:19:10 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166372846
Nee dat mogen ze niet zien. Al zegt mijn TC dat hij kan zien waar iedereen op dat moment is. Weet niet of hij serieus is of een grapje maakt. Maar het zou mij niets verbazen.
pi_166372939
Ik ga er gewoon eigenlijk al wel een beetje vanuit dat ze alles kunnen zien en dat het ook echt wel bij de TC terecht komt.. het verbaast me dus ook niet echt zo dat hij dit wist. Maar wel mooi dat ik dus moet zorgen voor een andere telefoon, nog voordat ik deze niet meer kan gebruiken. Want dat is natuurlijk niet acceptabel, als ik tijdelijk zonder bruikbare telefoon zit (omdat zij het nodig vonden ondersteuning van android 4.4 dan stop te zetten). Juist ja..
Al is mijn prive telefoon ook wel bruikbaar en die heeft dual sim, dus als het echt nodig is kan ik wel gewoon de app blijven gebruiken hoor ;)

Oh bedenk ik me nog ineens wat. Hebben jullie de app toegang gegeven tot je interne opslag? Op mijn werktelefoon boeit me dat niet zo, daar staan toch geen prive foto's etc meer op nu. Heb alles gewist voor ik hem op android 4.4 heb gezet ter voorbereiding op het werk.
Maar op mijn huidige echte prive telefoon ben ik dus niet van plan PostNL toegang te geven tot mijn foto's en video's etc... app zeurt er wel steeds over als ik die open op die telefoon :X
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 2 november 2016 @ 18:10:38 #195
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166373545
Lekker vaag verhaal weer dit. Maar vixen, belde jou tc je of iemand anders? Ik werd van de week gebeld door iemand van postnl kantoor. omdat ik me beklaagd had op het personeelsforum. Heb het idee dat dat hele smartphone gebeuren over wel heel veel schijven gaat. Die expresse wazigheid van ze blijkt als tactiek toch slecht te werken, want mensen blijven maar structureel dingen weigeren die zij willen.

Ik heb mijn geheugen opslag uit staan. App is niet zo waterdicht als ze zeggen (en ja dat weet ik zeker!). Klik gewoon braaf door alle meldingen heen. Scannen gaat ook heel langzaam zo: inloggen, 5 meldingen wegdrukken, scannen, 1 melding goedkeuren, wachten op registratie, instellingen openen, locatie bepalen weer uitzetten...
Och zolang ze maar betalen.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166373637
De TC zelf ja. Die dus duidelijk gemerkt heeft dat ik niet zo blij was met dit alles :P

Ja wat een gedoe he, van mij hoeft die app ook niet overal bij te kunnen, kom nou.

Kreeg ook zo'n prachtig mooi filmpje binnen over het aanpassen vd tijden, het is wel weer duidelijk wat PostNL belangrijk vindt.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166374642
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 16:34 schreef VixenFromHell het volgende:
Jeej, telefoontje gehad. Uit een rapportage zou gebleken zijn dat ik de pakketjes nog handmatig invoer (dat heb ik nooit gedaan), en dat ik android 4.4 gebruik. Er is mij dus nu met klem aangeraden zsm een andere telefoon te regelen. Het abo via HN en de bruikleentelefoon kwamen ter sprake :') als ik wacht tot deze niet meer voldoet, duurt het een paar weken tot ik een andere heb en dat kan niet.

Kijken of ik dat ding ook nog zelf kan upgraden naar android 5.....
ze maken het wel bont op die manier
pi_166374695
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 17:03 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja netjes is het niet, ook niet zo netjes dat ik nu weet dat er 3 zijn die nog op 4.4 zitten en van 1 ander weet ik nu ook de naam. Ga van het weekend wel weer even prutsen met zo'n custom rom om de telefoon te upgraden. Geen zin om een andere telefoon te kopen want deze werkt nog goed, en met de bruikleenovereenkomst ben ik het niet eens. Een abo van hollands nieuwe wil ik liever ook niet, ook al geeft postnl aan dat ze hem over nemen als ik uit dienst ga...

Ze hadden er natuurlijk ook overal bij staan dat 4.4 nu nog gebruikt kon worden. Kan best zijn dat er achter de schermen inmiddels bekend is dat met bijv de volgende update 4.4 niet meer werkt en dat ze er daarom achteraan zitten :X
hier komt wel weer een hoop gezeik van, ze doen dingen die vooraf niet besproken waren(tijd voor een jurist? )
pi_166377706
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 18:10 schreef V__L_N het volgende:

Ik heb mijn geheugen opslag uit staan. App is niet zo waterdicht als ze zeggen (en ja dat weet ik zeker!). Klik gewoon braaf door alle meldingen heen. Scannen gaat ook heel langzaam zo: inloggen, 5 meldingen wegdrukken, scannen, 1 melding goedkeuren, wachten op registratie, instellingen openen, locatie bepalen weer uitzetten...
Och zolang ze maar betalen.
Kun je dat veranderen, dan? Die permissies, bedoel ik. Want nu heeft de app dus toestemming om de inhoud van mijn SD-kaart aan te passen of te verwijderen.Ik zie niet in waar dat voor nodig is en heb ook liever niet dat het gebeurt.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 2 november 2016 @ 21:12:38 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166378175
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Kun je dat veranderen, dan? Die permissies, bedoel ik. Want nu heeft de app dus toestemming om de inhoud van mijn SD-kaart aan te passen of te verwijderen.Ik zie niet in waar dat voor nodig is en heb ook liever niet dat het gebeurt.
Dan zou je zoiets moeten gebruiken:
https://play.google.com/s(...)goo.pmaster&hl=nl_NL
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166379499
Hier vraagt de app zelf om toestemming, en als je dan kiest om die niet te geven, blijft ie iedere keer zeuren dat het nodig is en of je toch toestemming wil geven :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  woensdag 2 november 2016 @ 23:12:49 #202
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166382073
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 20:56 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Kun je dat veranderen, dan? Die permissies, bedoel ik. Want nu heeft de app dus toestemming om de inhoud van mijn SD-kaart aan te passen of te verwijderen.Ik zie niet in waar dat voor nodig is en heb ook liever niet dat het gebeurt.
In android 6 kan dat ja. Bij de instellingen - apps - mijnwerk. Zie je het van zelf staan. Weet niet of android 5 die optie heeft. Mijn prive telefoon is android 4.4, dus heb geen ervaring met 5.0
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166384485
Die waardebon meuk heb ik al gehad. Tenminste dat denk ik, had 1 straat misschien niet.

Ben alleen benieuwd of ik nog andere meuk krijg van de pcl
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_166385474
quote:
0s.gif Op woensdag 2 november 2016 16:34 schreef VixenFromHell het volgende:
Jeej, telefoontje gehad. Uit een rapportage zou gebleken zijn dat ik de pakketjes nog handmatig invoer (dat heb ik nooit gedaan), en dat ik android 4.4 gebruik. Er is mij dus nu met klem aangeraden zsm een andere telefoon te regelen. Het abo via HN en de bruikleentelefoon kwamen ter sprake :') als ik wacht tot deze niet meer voldoet, duurt het een paar weken tot ik een andere heb en dat kan niet.

Kijken of ik dat ding ook nog zelf kan upgraden naar android 5.....
Ik zou hier toch even een melding van maken bij bijvoorbeeld het meldpunt smartphone van de BVPP. Ik weet niet of het veel nut heeft, maar dan heb je in ieder geval actie ondernomen.
pi_166388952
Ah ja, zal daar nog wel eens naar kijken.
Zie wel dat ze zonder overleg met mij de planning gewoon weer aan hebben gepast, ja ok ze hebben me gister wakker gebeld en toen nam ik niet op en heb niet teruggebeld (meestal doe ik dat wel, maar had geen zin gister om er wat bovenop te krijgen). En nu hebben ze het dus maar gewoon gewijzigd. Andere wijk op zaterdag en op vrijdag is er zo te zien 1 af gehaald.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166392964
Haha. Vandaag in beide wijken stempassen voor een referendum (Arnhem) en ook nog PCL pakjes in een wijk erbij. :P
  donderdag 3 november 2016 @ 16:41:23 #207
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166393457
Vandaag geen loterij pakketjes... Terwijl ik toch nog voor 200 huizen geen pakketjes heb gezien. Hopelijk stouwen ze dat er niet op zaterdag nog bij.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166393580
Hier PCL pakjes voor de hele wijk, en een folder van Etos. Fijn hoor, dat bezorgen uit 3 bundels, vooral als het regent. Ik was godverdomme 2x zo lang bezig als normaal :(

Uiteraard moet je deze tijd er zelf bij plussen (ook van het hah), want volgens de TC is het teveel werk als ze dat handmatig zouden doen. Hetzelfde excuus waar ze elke KNJ mee komen aankakken. Maar elke zomer van alle wijken automatisch tijd AFHALEN is dan ineens weer niet teveel werk.

.
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 16:41 schreef V__L_N het volgende:
Vandaag geen loterij pakketjes... Terwijl ik toch nog voor 200 huizen geen pakketjes heb gezien. Hopelijk stouwen ze dat er niet op zaterdag nog bij.
De laatste oprisping van PCL-pakjes krijgen we zaterdag. Dus je kunt je nog ziek melden. })
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166394447
Hier zijn er dus wel mensen die ALLES op zaterdag krijgen :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166394926
Heb zaterdag een verlofdagje ivm open dag scholen dochters. Komt voor mij mooi uit met die pakjes.

Heb nl op zaterdag een wijk van vier uur die vanwege nieuwbouw steeds groter wordt.
  donderdag 3 november 2016 @ 18:56:03 #211
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166395757
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 16:48 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Hier PCL pakjes voor de hele wijk, en een folder van Etos. Fijn hoor, dat bezorgen uit 3 bundels, vooral als het regent. Ik was godverdomme 2x zo lang bezig als normaal :(

Uiteraard moet je deze tijd er zelf bij plussen (ook van het hah), want volgens de TC is het teveel werk als ze dat handmatig zouden doen. Hetzelfde excuus waar ze elke KNJ mee komen aankakken. Maar elke zomer van alle wijken automatisch tijd AFHALEN is dan ineens weer niet teveel werk.

.

[..]

De laatste oprisping van PCL-pakjes krijgen we zaterdag. Dus je kunt je nog ziek melden. })
Het is het overwegen waard...
"Ja sorry mijn blessure speelt ineens op"
"Joh kan je het niet even uitzingen?"
"neeh, daar ga ik niet over"
:o
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166400042
Vandaag werkoverleg gehad. Voor iedereen die het verhaal nog moet aanhoren: bereid je voor op een lange zit.
Op de vraag hoe we 0,7 pakje formaat schoenendoos moeten meenemen kwam geen antwoord in ieder geval.
En de lijst die we kregen met de aangepaste tijden, klopt volgens mij niet helemaal. Veel wijken staan opeens veel ruimer. Een wijk krijgt zelfs meer dan het dubbele van de huidige looptijd. _O-
pi_166400267
Ruimer???? Mag ik die wijk??

Wij hebben 11 november het overleg.
Ben benieuwd.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 november 2016 @ 21:36:08 #214
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166400931
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 21:11 schreef Rafierafie het volgende:
Vandaag werkoverleg gehad. Voor iedereen die het verhaal nog moet aanhoren: bereid je voor op een lange zit.
Op de vraag hoe we 0,7 pakje formaat schoenendoos moeten meenemen kwam geen antwoord in ieder geval.
En de lijst die we kregen met de aangepaste tijden, klopt volgens mij niet helemaal. Veel wijken staan opeens veel ruimer. Een wijk krijgt zelfs meer dan het dubbele van de huidige looptijd. _O-
Ik neem aan dat er niet over de tijden geklaagd is? ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166401103
Ik heb niemand horen klagen, nee. :P
Ik neem aan dat we binnenkort wel een aangepaste lijst zullen krijgen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 november 2016 @ 21:49:33 #216
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166401453
ik heb geen vaste wijk, dus ik moet altijd maar hopen dat de tijden een beetje haalbaar zijn.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166401742
Ach, je mag altijd bijplussen!
pi_166401811
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 21:11 schreef Rafierafie het volgende:
Vandaag werkoverleg gehad. Voor iedereen die het verhaal nog moet aanhoren: bereid je voor op een lange zit.
Op de vraag hoe we 0,7 pakje formaat schoenendoos moeten meenemen kwam geen antwoord in ieder geval.
En de lijst die we kregen met de aangepaste tijden, klopt volgens mij niet helemaal. Veel wijken staan opeens veel ruimer. Een wijk krijgt zelfs meer dan het dubbele van de huidige looptijd. _O-
Wij hebben 'm al gehad. Ze gaven wel meteen aan dat het werkelijke aantal internationale pakjes flink kan verschillen per wijk. De lijsten met de tijden zijn hier nog niet rondgestuurd, maar ik heb wel in de wandelgangen begrepen dat je uit moet gaan van 5 minuten per uur, wat er van af gaat, en in september nog een keer hetzelfde geintje. Dat is 17% minder tijd, en dat is dan gebaseerd op 11% minder post. Logica van mijn blote kont, kortom, zeker als je bedenkt dat we binnenkort ook grotere belstukken erbij krijgen, en volgend jaar misschien ook scanbrieven voor oa Intrum Justitia.

Wel heb ik goede hoop dat de postbezorgers hier nu eindelijk eens in het geweer komen tegen dat eeuwige snijden en uitknijpen. En dat het deze keer nu eens niet blijft bij onderling gefoeter op het depot, maar dat ze ook gewoon eens tegen de TC zeggen dat ze niet akkoord zijn met de nieuwe tijden.

De OR zit er deze keer ook kort op, ik heb begrepen dat het uitstellen van de werkoverleggen ook door hen komt, en tot mijn aangename verbazing waren ze zelfs bij het werkoverleg aanwezig. En, nog belangrijker, ze maakten kritische opmerkingen. Nu hoop ik maar dat dit niet puur een stunt is met het oog op de aanstaande OR-verkiezingen, en ze ons daarna niet wederom laten vallen. Wat dat betreft zijn het net politici. Mooie beloften tijdens de campagne, en eenmaal met hun kont op het pluche slaat acuut de vergeetachtigheid toe.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 november 2016 @ 22:00:03 #219
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166401819
quote:
12s.gif Op donderdag 3 november 2016 21:57 schreef Rafierafie het volgende:
Ach, je mag altijd bijplussen!
Als ze dan ook maar uitbetalen. Ze weten al dat ik een lange adem heb :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166402436
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 21:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Wij hebben 'm al gehad. Ze gaven wel meteen aan dat het werkelijke aantal internationale pakjes flink kan verschillen per wijk. De lijsten met de tijden zijn hier nog niet rondgestuurd, maar ik heb wel in de wandelgangen begrepen dat je uit moet gaan van 5 minuten per uur, wat er van af gaat, en in september nog een keer hetzelfde geintje. Dat is 17% minder tijd, en dat is dan gebaseerd op 11% minder post. Logica van mijn blote kont, kortom, zeker als je bedenkt dat we binnenkort ook grotere belstukken erbij krijgen, en volgend jaar misschien ook scanbrieven voor oa Intrum Justitia.

Wel heb ik goede hoop dat de postbezorgers hier nu eindelijk eens in het geweer komen tegen dat eeuwige snijden en uitknijpen. En dat het deze keer nu eens niet blijft bij onderling gefoeter op het depot, maar dat ze ook gewoon eens tegen de TC zeggen dat ze niet akkoord zijn met de nieuwe tijden.

De OR zit er deze keer ook kort op, ik heb begrepen dat het uitstellen van de werkoverleggen ook door hen komt, en tot mijn aangename verbazing waren ze zelfs bij het werkoverleg aanwezig. En, nog belangrijker, ze maakten kritische opmerkingen. Nu hoop ik maar dat dit niet puur een stunt is met het oog op de aanstaande OR-verkiezingen, en ze ons daarna niet wederom laten vallen. Wat dat betreft zijn het net politici. Mooie beloften tijdens de campagne, en eenmaal met hun kont op het pluche slaat acuut de vergeetachtigheid toe.
Ik weet nu al dat ik een schijtlading internationale pakketjes mag gaan bezorgen.
De meeste online bestelling worden gedaan in de volgende steden:
1. Almere
2. Enschede
3. Groningen
4. Tilburg
5. Eindhoven
Laat ik nou net in een van deze steden werken in een wijk waar flink wat geld zit en waar ze verzot zijn op goedkope Chinese rotzooi.

Sowieso vind ik het weer erg typisch dat ze juist in januari gaan kijken of de looptijden haalbaar zijn. Januari is buiten de zomerperiode om de rustigste tijd van het jaar qua volume.
Persoonlijk verwacht ik weinig echt verzet van de postbezorgers. Er is een enorm gebrek aan eenheid. Als het er op aan komt, sta je er meestal alleen voor.
pi_166403610
Hier zijn over het algemeen de tijden nog wel haalbaar. Maar de verhouding tussen de wijken is helemaal zoek. Dat is ook vrij onhandig als je wordt gebeld voor een extra wijk. Als je aangeeft wel een kleine wijk te willen lopen dan geven ze als eerste optie een wijk die in uren vrij klein is. In de praktijk kan het echter zomaar voorkomen dat je uiteindelijk juist veel langer bezig bent. Zeker gezien het feit dat de planning de wijken zelf helemaal niet kent.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 3 november 2016 @ 22:56:26 #222
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166403859
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 22:51 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Hier zijn over het algemeen de tijden nog wel haalbaar. Maar de verhouding tussen de wijken is helemaal zoek. Dat is ook vrij onhandig als je wordt gebeld voor een extra wijk. Als je aangeeft wel een kleine wijk te willen lopen dan geven ze als eerste optie een wijk die in uren vrij klein is. In de praktijk kan het echter zomaar voorkomen dat je uiteindelijk juist veel langer bezig bent. Zeker gezien het feit dat de planning de wijken zelf helemaal niet kent.
Dan is het handig als je een gigantische wijkkennis hebt. Dan kun je direct inschatten hoe lang een wijk zal duren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166404275
quote:
10s.gif Op donderdag 3 november 2016 22:56 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dan is het handig als je een gigantische wijkkennis hebt. Dan kun je direct inschatten hoe lang een wijk zal duren
Klopt. Je krijgt alleen van die vage gesprekken. Nee die van 1,5 uur is me veel te groot, doe mij maar die van 3,5 :P
pi_166406345
quote:
0s.gif Op donderdag 3 november 2016 21:59 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Wel heb ik goede hoop dat de postbezorgers hier nu eindelijk eens in het geweer komen tegen dat eeuwige snijden en uitknijpen. En dat het deze keer nu eens niet blijft bij onderling gefoeter op het depot, maar dat ze ook gewoon eens tegen de TC zeggen dat ze niet akkoord zijn met de nieuwe tijden.

De OR zit er deze keer ook kort op, ik heb begrepen dat het uitstellen van de werkoverleggen ook door hen komt, en tot mijn aangename verbazing waren ze zelfs bij het werkoverleg aanwezig. En, nog belangrijker, ze maakten kritische opmerkingen. Nu hoop ik maar dat dit niet puur een stunt is met het oog op de aanstaande OR-verkiezingen, en ze ons daarna niet wederom laten vallen. Wat dat betreft zijn het net politici. Mooie beloften tijdens de campagne, en eenmaal met hun kont op het pluche slaat acuut de vergeetachtigheid toe.
(* madeleine-b zet even een vakbondspet op)
Als het goed is niet, er is het afgelopen jaar bij ons hard gewerkt aan een netwerk (vakgroep) van postbezorgers.
Die groep is niet alleen actief op de werkvloer maar ook via social media, wat wij daar aan signalen oppikken gaat weer richting vakbond en de OR/OC leden.

Dat heeft er in ieder geval dit jaar toe geleid dat het smartphone verhaal iets beter geregeld is en de tijdreductie 2017 op een betere manier wordt toegepast dan 2016...

Maar als we het dan toch over de verkiezingen hebben, stem op een postbezorger voor meer directe vertegenwoordiging ;) :o
pi_166407713
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 00:52 schreef madeleine-b het volgende:

[..]

(* madeleine-b zet even een vakbondspet op)
Als het goed is niet, er is het afgelopen jaar bij ons hard gewerkt aan een netwerk (vakgroep) van postbezorgers.
Die groep is niet alleen actief op de werkvloer maar ook via social media, wat wij daar aan signalen oppikken gaat weer richting vakbond en de OR/OC leden.

Dat heeft er in ieder geval dit jaar toe geleid dat het smartphone verhaal iets beter geregeld is en de tijdreductie 2017 op een betere manier wordt toegepast dan 2016...

Maar als we het dan toch over de verkiezingen hebben, stem op een postbezorger voor meer directe vertegenwoordiging ;) :o
Dat was ik ook van plan. Ik heb even de kandidatenlijst doorgespit van de BVPP, en het viel me op dat er een hoop TC's op stonden. Daar ga ik in elk geval NIET op stemmen, sorry luitjes!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  vrijdag 4 november 2016 @ 10:38:10 #226
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166409373
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 00:52 schreef madeleine-b het volgende:

en de tijdreductie 2017 op een betere manier wordt toegepast dan 2016...
:?
pi_166410055
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 10:38 schreef Zelva het volgende:

[..]

:?
Sorry, dat was ook wel heel summier..

De invoering van de nieuwe looptijden in 2016 is niet bepaald lekker gegaan op een aantal plaatsen.
Geen overleg maar een mededeling "dit is je nieuwe tijd", druk gezet om akkoord te gaan (soms met het argument dat er een evaluatie zou komen) en niet onbelangrijk een evaluatie die er vervolgens niet was..

Op het punt dat de werkoverleggen eraan kwamen met de mededeling dat er over looptijden 2017 gesproken zou gaan worden is er aan de bel getrokken (en zijn al geplande werkoverleggen uitgesteld tot november),
Er zijn afspraken gemaakt hoe dit beter moet, hoe te presenteren in het werkoverleg en wanneer te overleggen om tot de definitieve tijden te komen (niet mededelen dus..).

Overigens zal dit ook voor 2017 niet overal vlekkeloos gaan, daar ligt ook een flink stuk verantwoordelijkheid bij de PBZ zelf.
Niet alleen mopperen in het depot tegen collega's en klagen dat "niemand wat doet", maar contact opnemen met de vakbond en OR als het fout gaat...
pi_166410092
quote:
14s.gif Op donderdag 3 november 2016 21:49 schreef Peterselieman het volgende:
ik heb geen vaste wijk, dus ik moet altijd maar hopen dat de tijden een beetje haalbaar zijn.
Same here. En dan krijg je soms te horen, ja maar er heeft iemand voor getekend dus het moet goed zijn. :')! Zelfs toen de tijd van 1 wijk op een piekdag zonder HAH een half uur langer was dan op de zaterdag met HAH.

quote:
1s.gif Op donderdag 3 november 2016 23:08 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Klopt. Je krijgt alleen van die vage gesprekken. Nee die van 1,5 uur is me veel te groot, doe mij maar die van 3,5 :P
Haha ja, de planning hier weet dat ook allemaal niet, dus dan krijg je een dienst van 4 uur die in werkelijkheid meer dan 5 uur kost. Gelukkig weet je als .. flexibele kracht :P zelf wel goed hoe en wat.

Wat de tijden betreft heb ik momenteel nog wel mazzel, ik loop nu op de piekdagen meestal een wijk die wel flink te ruim staat. Ben benieuwd wie daar voor de tijden moet gaan tekenen wel :o hopelijk niet weer die ene bezorger die alles tig keer sneller kan, dat doen ze nog wel eens en dan kunnen ze roepen X kan het wel zo snel!
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  vrijdag 4 november 2016 @ 12:27:13 #229
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166411402
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 11:24 schreef madeleine-b het volgende:
Overigens zal dit ook voor 2017 niet overal vlekkeloos gaan, daar ligt ook een flink stuk verantwoordelijkheid bij de PBZ zelf.
Niet alleen mopperen in het depot tegen collega's en klagen dat "niemand wat doet", maar contact opnemen met de vakbond en OR als het fout gaat...
Sorry madeleine, maar nu verkoop je echt iets wat niet deugd. Ik werk 6 jaar voor de postnl, ik heb nog nooit iemand van de or gezien, vakbond is nergens te vinden. Als de or en de vakbond signalen willen oppikken, dan moeten ze niet alleen een blaadje sturen en af en toe op het intranet wat kreten roepen. De gemiddelde postbezorger heeft geen enkele echte mogelijkheid om de or te benaderen.
Leuk dat je signaleringen doet nu, maar het feit dat er nog steeds meer tc's op de lijst staan dan postbezorgers zegt wel wat. De 30.000 postbezorgers vormen verreweg de grootste groep in het bedrijf, maar we worden structureel genegeerd en ondergewaardeerd. Ik ken schokkende verhalen van mensen die gewoon uitgebuit werden. De or ziet alleen maar wat ze wil zien en steekt geen poot uit voor de mensen die haar echt nodig heeft.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166415408
Jammer dat je het zo ziet, zelf werk ik nu een jaartje of drie bij PostNL als gemiddelde postbezorger en ik kan ze wel vinden. https://mijnpostnl.mijnpo(...)r-productie/contact/
Geen idee of dat overal zo is (PostNL kennende niet), maar in de gebieden waar ik werk /heb gewerkt hangen er ook contactgegevens in de depots.

Dat er soms weinig lijkt te gebeuren, of vreselijk fout gaan herken ik overigens wel hoor, het is de reden dat ik actief ben geworden.
Als je vind dat het beter kan, bemoei je er zelf mee is mijn motto ;) (een dure hobby, maar dat is het vaak wel waard).

Verder staan er 2 teamleiders en 6 postbezorgers op de lijst.. Dus de stelling dat wij volledig genegeerd worden lijkt mij ook niet helemaal van toepassing.
Is dat helemaal in verhouding? Nee,niet met het grote aantal postbezorgers.
Maar kijk je naar het aantal vakbondsleden die postbezorger zijn en alle ander functies dan zijn het er behoorlijk veel..

De opmerking over uitbuiting kan ik weinig mee, maar vermoed dat je het hebt over gewerkte tijd die niet betaald is?
pi_166415602
Meh, niet mogelijk om een regenbroek los te bestellen. Mijn regenjas is nog prima maar de broek is kapot.... en zo'n pak kost best veel punten. Al heb ik op zich punten genoeg, maar ik heb gewoon geen nieuwe regenjas nodig :N
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166416009
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 16:10 schreef madeleine-b het volgende:
Jammer dat je het zo ziet, zelf werk ik nu een jaartje of drie bij PostNL als gemiddelde postbezorger en ik kan ze wel vinden. https://mijnpostnl.mijnpo(...)r-productie/contact/
Geen idee of dat overal zo is (PostNL kennende niet), maar in de gebieden waar ik werk /heb gewerkt hangen er ook contactgegevens in de depots.

Dat er soms weinig lijkt te gebeuren, of vreselijk fout gaan herken ik overigens wel hoor, het is de reden dat ik actief ben geworden.
Als je vind dat het beter kan, bemoei je er zelf mee is mijn motto ;) (een dure hobby, maar dat is het vaak wel waard).

Verder staan er 2 teamleiders en 6 postbezorgers op de lijst.. Dus de stelling dat wij volledig genegeerd worden lijkt mij ook niet helemaal van toepassing.
Is dat helemaal in verhouding? Nee,niet met het grote aantal postbezorgers.
Maar kijk je naar het aantal vakbondsleden die postbezorger zijn en alle ander functies dan zijn het er behoorlijk veel..

De opmerking over uitbuiting kan ik weinig mee, maar vermoed dat je het hebt over gewerkte tijd die niet betaald is?
Nou, ik weet de OR ook wel te vinden, en de vakbond ook, maar de ervaringen die ik met ze heb zijn niet denderend. Problemen die je aandraagt worden gebagatelliseerd, het beleid van PostNL wordt vol vuur verdedigd, en elke vorm van kritiek op het eigen functioneren wordt gezien als een persoonlijke aanval. Maar ja, wat wil je ook. De grootste vakbond binnen PostNL, de BVPP, is destijds opgericht door managers van PostNL. En dat is nog steeds zichtbaar als je kijkt wie er daar de bestuursfuncties vervullen, en wie er op de kandidatenlijsten staan. Dat zijn nog steeds grotendeels leidinggevenden, dus dan is het niet zo verwonderlijk dat die vooral de belangen van de leidinggevenden verdedigen.

Dus wat dat betreft denk ik dat het een goed idee is als wij zoveel mogelijk op kandidaten gaan stemmen die ook postbezorger (of postbode) zijn.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166417226
Jeuj, mijn oude foontje draait nu op cyanogenmod 12 en daarmee android 5.1. De werk app staat er alweer op en draait zo te zien ook, scannen werkt ook. De firewall is ook meteen maar weer geinstalleerd ;)

Deze versie vd mod zou mogelijk wel wat instabieler zijn, dus ik hoop dat ie morgen de test goed door komt. Anders moet ik nog switchen naar mijn andere telefoon :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166420433
Die PCL-pakjes zijn wel lekker eerlijk verdeeld over de week.
wijk A: di 5 tassen - do 0 tassen - za 0 tassen
wijk B: di 0 tassen - do 2 tassen - za 0 tassen
wijk C: di 1 tas - do 0 tassen - za 3 tassen.

Ik loop di wijk A - do wijk B - za wijk C.
Op 1 tas na dus alle pakjes.
Loop altijd B op piekdagen, alleen deze week dus even niet.
pi_166420778
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 20:26 schreef swimmie86 het volgende:
Die PCL-pakjes zijn wel lekker eerlijk verdeeld over de week.
wijk A: di 5 tassen - do 0 tassen - za 0 tassen
wijk B: di 0 tassen - do 2 tassen - za 0 tassen
wijk C: di 1 tas - do 0 tassen - za 3 tassen.

Ik loop di wijk A - do wijk B - za wijk C.
Op 1 tas na dus alle pakjes.
Loop altijd B op piekdagen, alleen deze week dus even niet.
Komt waarschijnlijk door de manier van aanleveren. Er is een x aantal pallets waarbij er in de loop van de week steeds een x aantal werden aangeleverd. Voor het grote deel zijn het complete wijken die op de pallets (behalve onder- en bovenop natuurlijk). Bij de IKEA was het veel eenvoudiger om een eigen indeling te maken omdat toen alles tegelijkertijd geleverd werd.

Vrij onzinnig was trouwens het sorteren van die pakjes. Ze lagen namelijk al vrijwel op loopvolgorde op die pallets :D
pi_166421257
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 20:41 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Komt waarschijnlijk door de manier van aanleveren. Er is een x aantal pallets waarbij er in de loop van de week steeds een x aantal werden aangeleverd. Voor het grote deel zijn het complete wijken die op de pallets (behalve onder- en bovenop natuurlijk). Bij de IKEA was het veel eenvoudiger om een eigen indeling te maken omdat toen alles tegelijkertijd geleverd werd.

Vrij onzinnig was trouwens het sorteren van die pakjes. Ze lagen namelijk al vrijwel op loopvolgorde op die pallets :D
Ok, dat wist ik niet. Maar toch niet echt lekker dat mijn collega's van beide wijken geen pakjes hebben hoeven doen, behalve 1 collega 1 tas. En ik 10.
Het moet toch bezorgd worden en dat het moet dat boeit me niks, maar het is niet echt evenredig verdeeld.
Het levert dan wel weer flink wat tijd extra op, dat is het enige positieve.
pi_166421332
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 20:57 schreef swimmie86 het volgende:

[..]

Ok, dat wist ik niet. Maar toch niet echt lekker dat mijn collega's van beide wijken geen pakjes hebben hoeven doen, behalve 1 collega 1 tas. En ik 10.
Het moet toch bezorgd worden en dat het moet dat boeit me niks, maar het is niet echt evenredig verdeeld.
Het levert dan wel weer flink wat tijd extra op, dat is het enige positieve.
Onhandig is het wel ja. Probleem zat hem er ook in dat het bij de de lading voor dinsdag nog helemaal niet duidelijk was wat er de rest van de week zou komen. Ik vrees dat ik morgen ook de hele lading voor mijn wijk nog krijg.
pi_166427904
Hier zouden de wijken met PCL nu op het depot moeten staan. Tenminste, zoals het er stond leek het mij dat het om de gehele lopen ging en niet alleen de pakjes.

Hopelijk is de TC niet vergeten dat 1 van mijn wijken ook nog eerder gebracht zou worden door hem (al hoeft dat niet om 9 uur, snap wel dat niet alles dan zo vroeg klaar kan zijn). Heb een dienst van 5 uur, dus beginnen om 13.00 is niet te doen...
update: yesss _O_

Er is er donderdag eentje tot kwart voor 7 bezig geweest, die had 3 wijken en allemaal PCL :X

[ Bericht 14% gewijzigd door VixenFromHell op 05-11-2016 10:06:42 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 november 2016 @ 16:23:49 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166432753
De looptijden van de wijken die ik vandaag had bleken onhaalbaar. Daarnaast was nog een deel zoek, maar dat is later toch nog opgedoken, zodat ik uiteindelijk gewoon door kon werken

en gelukkig geen loterijpakjes :)
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166432874
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 november 2016 21:00 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Onhandig is het wel ja. Probleem zat hem er ook in dat het bij de de lading voor dinsdag nog helemaal niet duidelijk was wat er de rest van de week zou komen. Ik vrees dat ik morgen ook de hele lading voor mijn wijk nog krijg.
ook onhandig was dat er vanmorgen ook nog gewoon een hele zooi aan pakjes tussen de normale post in de oranje tenten zat.
Er werd bij ons steeds gemaild naar de postbezorgers welke wijken de volgende dag veel pakjes hadden, maar als het dan pas 's morgens binnenkomt wordt dat natuurlijk niet doorgegeven. Toch een wat onaangename verrassing lijkt me, als je dan het depot binnenstapt en er blijken ineens alsnog 4 tassen met pakjes te staan voor je wijk.
  zaterdag 5 november 2016 @ 19:26:37 #241
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166435925
Jeuh, hier is de datum van het eerstvolgende werkoverleg gepland. We gaan blijkbaar over naar het brengen van alle buspakjes naar retailers als ze niet door de bus kunnen. Ik kan niet wachten *O*

En we gaan het geweldige filmpje met postbezorger autocuelezer Sebastiaan de Kruif en Maarten van Hest uitgebreid bespreken. _O_
  zaterdag 5 november 2016 @ 19:29:32 #242
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166435995
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 16:32 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

ook onhandig was dat er vanmorgen ook nog gewoon een hele zooi aan pakjes tussen de normale post in de oranje tenten zat.
Er werd bij ons steeds gemaild naar de postbezorgers welke wijken de volgende dag veel pakjes hadden, maar als het dan pas 's morgens binnenkomt wordt dat natuurlijk niet doorgegeven. Toch een wat onaangename verrassing lijkt me, als je dan het depot binnenstapt en er blijken ineens alsnog 4 tassen met pakjes te staan voor je wijk.
Ja, dat had ik gisteren dus. De hele week sms'jes binnengekregen over wijken die klaar stonden, maar voor vrijdag geen sms'je gezien, kom ik gisteren op depot voor twee wijken en ja hoor... allebei met de complete reutemeteut aan pakjes, voor de hele wijk. Op een daldag :(

Hadden ze mazzel dat ik net toevallig door omstandigheden vroeger was, anders was ik pas half drie begonnen...
  zaterdag 5 november 2016 @ 19:44:11 #243
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166436301
Ik was vandaag weer vrijwillig tot na 5 uur bezig. Fijn die loterijpakketjes in de bundels. Wat een gekut.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166438686
Ahja, ik zat er al over te denken om bij het werkoverleg ter sprake te brengen dat ze je (voor zover ik weet) niet mogen dwingen om tot na 17.00 te werken. Zeker met hoe ze hier nu bezig zijn met inplannen in combi met de late aanlevertijd, is een groot deel vd bezorgers op de piekdagen nu tot na 17.00 bezig. Terwijl ze dat niet willen, zeker niet nu het dan donker wordt.

Mijn telefoon werkt zo trouwens aan mijn kant gewoon perfect, dus hopelijk ziet de TC nu ook niet meer dat ik pakketjes handmatig zou invoeren. De telefoon zit nu gewoon op android 5.1, alleen niet op officiele software vd fabrikant dus ;)
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166439985
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:26 schreef Zelva het volgende:
Jeuh, hier is de datum van het eerstvolgende werkoverleg gepland. We gaan blijkbaar over naar het brengen van alle buspakjes naar retailers als ze niet door de bus kunnen. Ik kan niet wachten *O*

En we gaan het geweldige filmpje met postbezorger autocuelezer Sebastiaan de Kruif en Maarten van Hest uitgebreid bespreken. _O_
Hier gaan we ook over op het retailersysteem. Volgens iemand met ervaring op dat gebied is het vaak als het een keer per week gebeurt dat je een pakje moet afgeven bij de retailer. Natuurlijk...
Daarbij werd ook verteld dat je niet zomaar voorrang mag nemen als er een rij staat in de winkel. Prima. Ik ben benieuwd of je wachttijd dan ook netjes wordt uitbetaald.

Verder werd er gezegd dat als je extra tijd doorgeeft, negen minuten ook echt negen minuten is en dat dat zeker niet afgerond mag worden naar tien minuten.

Ik wens je alvast veel plezier op die bespreking. Tip: Neem van tevoren wat kalmeringsmiddelen in.
En alvast namens de leidinggevenden complimenten over het smartphonegebruik. Jullie hebben het erg snel opgepikt en doen het erg goed.
pi_166440449
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 21:52 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Daarbij werd ook verteld dat je niet zomaar voorrang mag nemen als er een rij staat in de winkel. Prima. Ik ben benieuwd of je wachttijd dan ook netjes wordt uitbetaald.

Gelukkig kan dat hier wel gewoon. Anders ga ik wel een postwijk in een winkelcentrum nemen en bij elke winkel netjes wachten met het afgeven van de post :P
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 november 2016 @ 22:14:43 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166440636
Kun je zelf aangeven naar welk pakketpunt een pakje moet of wordt dat tevoren opgelegd?

Soms is een ander punt namelijk dichterbij dan het officiële punt voor die wijk of is het pakketpunt op zaterdagen dicht :')
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166440887
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
Kun je zelf aangeven naar welk pakketpunt een pakje moet of wordt dat tevoren opgelegd?

Soms is een ander punt namelijk dichterbij dan het officiële punt voor die wijk of is het pakketpunt op zaterdagen dicht :')
Naar mijn weten heeft iedere wijk een bepaald afhaalpunt waar pakjes moeten worden afgegeven, maar je moet zelf een sticker op de kennisgeving plakken met daarop het adres van de retailer. Indien de ene zaak gesloten is, kun je dus de sticker voor een ander afhaalpunt gebruiken.
Wat dat betreft is dit systeem iets flexibeler dan het vorige systeem waarbij mensen pakjes moesten afhalen.
pi_166440918
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
Kun je zelf aangeven naar welk pakketpunt een pakje moet of wordt dat tevoren opgelegd?

Soms is een ander punt namelijk dichterbij dan het officiële punt voor die wijk of is het pakketpunt op zaterdagen dicht :')
Met die briefjes kon dat nog wel. Daar stond ook op "het punt kan afwijken van wat u gewend bent". Bij het scannen staat er automatisch een afgiftepunt bij. En dat punt ziet de klant waarschijnlijk ook bij track en trace.

Vraag me wel af hoe dat hier zit bij de wijk die door meerdere postcodegebieden heengaat.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 november 2016 @ 22:26:11 #250
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166440973
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:23 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Naar mijn weten heeft iedere wijk een bepaald afhaalpunt waar pakjes moeten worden afgegeven, maar je moet zelf een sticker op de kennisgeving plakken met daarop het adres van de retailer. Indien de ene zaak gesloten is, kun je dus de sticker voor een ander afhaalpunt gebruiken.
Wat dat betreft is dit systeem iets flexibeler dan het vorige systeem waarbij mensen pakjes moesten afhalen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:24 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Met die briefjes kon dat nog wel. Daar stond ook op "het punt kan afwijken van wat u gewend bent". Bij het scannen staat er automatisch een afgiftepunt bij. En dat punt ziet de klant waarschijnlijk ook bij track en trace.

Vraag me wel af hoe dat hier zit bij de wijk die door meerdere postcodegebieden heengaat.
wat is het nou :?

Moet ik dus een map vol briefjes meesjouwen, want zit regelmatig ergens anders
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166441020
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:23 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Naar mijn weten heeft iedere wijk een bepaald afhaalpunt waar pakjes moeten worden afgegeven, maar je moet zelf een sticker op de kennisgeving plakken met daarop het adres van de retailer. Indien de ene zaak gesloten is, kun je dus de sticker voor een ander afhaalpunt gebruiken.
Wat dat betreft is dit systeem iets flexibeler dan het vorige systeem waarbij mensen pakjes moesten afhalen.
Yep, dat stond in de presentatie die wij hier alvast via de mail gehad hebben. Vermoed wel dat ze alleen de voor jouw gebied bestemde briefjes (met de sticker van jouw dichtstbijzijnde pakketpunt) op jouw depot hebben liggen, dus of er veel te kiezen valt vraag ik me af. Op mijn depot zitten verschillende postcodegebieden, die bijna allemaal wel een pakketpunt hebben, dus dan kun je misschien wel het eea selecteren ;)

"De PBZ/PB zal rekening moeten houden met de afstand tot de afhaallocatie en de openingstijden om de zending over te kunnen dragen. " Dit staat er ook in..... ze moeten dus dezelfde dag nog voor sluitingstijd afgeleverd zijn. Hier zitten de pakketpunten nu nog in de AH, dus ruime openingstijden. Maar de AH wil er vanaf he :')

Tijdens de KNJ periode zullen mogelijk ook nog andere pakketten worden overgeheveld van Pakketpost. Op die dagen dienen alle pakketten te worden gescand. Uitgebreide informatie zal z.s.m. volgen.

Oh en ook handig:

Bijzondere dagen voor Voorbereiden & Bezorgen
Donderdag 8 december o Bezorging Albert Heijn Kerstspecial

Woensdag 14 december en vrijdag 16 december o Drukke daldagen i.v.m. toenemend kerstvolume

Woensdag 21 december en vrijdag 23 december o Werken als op een piekdag

Zaterdag 24 december en zaterdag 31 december o Piekdag met huis aan huis o We gaan er voor zorgen dat iedereen op tijd klaar is met bezorgen

Woensdag 28 december o Drukke daldag

EN

Voor Postbodes en Postbezorgers: o Afwerken herstelpost volgens reguliere werkwijze bij Bezorgen o Er komen geen versmallers op de gleuven van de oranje brievenbussen. Er worden geen oranje brievenbussen preventief verwijderd. o Op 31 december zijn alle brievenbussen afgesloten o Herstelpost terug naar het depot o Op 2 januari 12.00 uur zijn alle brievenbussen weer geopend
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166441204
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:27 schreef VixenFromHell het volgende:
Tijdens de KNJ periode zullen mogelijk ook nog andere pakketten worden overgeheveld van Pakketpost. Op die dagen dienen alle pakketten te worden gescand. Uitgebreide informatie zal z.s.m. volgen.
Deze was ik alweer vergeten! Het is me nog steeds niet helemaal duidelijk waar dit nu precies over gaat. Tijdens de bespreking ging het alleen over 0,7... formaat schoenendoos... vanaf 22 november... bla bla bla.
Niets over "ook nog ander pakketten".
pi_166441250
Ja dat ging over internationale dingen toch? In de KNJ periode dan dus ook binnenlandse pakketjes.....
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166441593
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:26 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

[..]

wat is het nou :?

Moet ik dus een map vol briefjes meesjouwen, want zit regelmatig ergens anders
Op basis van de app gok ik dat er een vast afgiftepunt is. Echter zeker weten doe ik het niet. Informatie over het scannen krijg ik vrijwel niet. Informatie voor postbodes was op een daldag en het merendeel van de informatie op mijn werk voor bezorgers op ons depot is alleen zichtbaar voor postbezorgers. Ik hoor dus alleen opmerkingen als "dat stond een paar weken geleden op mijn werk, wist je dat niet?' :')
pi_166441635
Vandaag eerst de pakjes, die er al eerder waren, weggebracht, 3 kwartier over gedaan, totale uitloop 20 minuten. Als ik post, hah en pakjes tegelijk had gedaan was ik waarschijnlijk langer bezig geweest.
Maar er was ook echt weinig post.
pi_166441996
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:36 schreef VixenFromHell het volgende:
Ja dat ging over internationale dingen toch? In de KNJ periode dan dus ook binnenlandse pakketjes.....
Dat is hier dus niet specifiek genoemd. Ze hebben het hier alleen maar over de internationale pakketjes gehad.

En dit:
quote:
Tijdens een proef is gebleken dat Internationale pakjes relatief eenvoudig door
postbezorgers besteld kunnen worden
Welke proef? Was de staking van subco's een proef dan?
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 5 november 2016 @ 23:11:26 #257
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166442209
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:48 schreef Sebastiaan92 het volgende:

[..]

Op basis van de app gok ik dat er een vast afgiftepunt is. Echter zeker weten doe ik het niet. Informatie over het scannen krijg ik vrijwel niet. Informatie voor postbodes was op een daldag en het merendeel van de informatie op mijn werk voor bezorgers op ons depot is alleen zichtbaar voor postbezorgers. Ik hoor dus alleen opmerkingen als "dat stond een paar weken geleden op mijn werk, wist je dat niet?' :')
jup. Dingen moeten of in eigen tijd gelezen worden of je moet dingen uit de krant vernemen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166442272
Ik denk dat het nog wel eens flink vervelend uit kan pakken in de KNJ periode. Als dit door gaat, gaat het waarschijnlijk toch om best wat pakjes, veel aanbellen bij buren en veel tripjes naar pakketpunten :') dat is mijn verwachting iig. Daar gaat veel tijd in zitten, en als je dan pas laat kan beginnen en het wordt vroeg donker.....
Plus hoe neem je dat alles fatsoenlijk mee, want proppen kan natuurlijk niet, ze moeten wel heel en ongedeukt blijven.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:17:09 #259
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166442340
Ik vermoed dat dat hele pakketten idee een manier is van het bedrijf om volgend jaar eindelijk de aandeelhouders wat te gaan uitkeren. Het drukt de kosten behoorlijk. Dus denk ik dat we straks wel met iets meer dan 0,7 pakketjes zitten opgescheept. Als je nu al ziet hoeveel van die kleine china pakketjes te doet...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166442382
De webcare is ondertussen ook weer enorm goed op de hoogte.....
PostNL twitterde op vrijdag 04-11-2016 om 13:12:50 @joostaleman No worries, het is een brievenbuspakje. Deze krijgt automatisch de scan afgeleverd omdat de bezorger geen scanner heeft. Ik > reageer retweet
Was niet de enige recente tweet waarin de webcare aangeeft dat wij niet kunnen scannen, of geen 'scanner' hebben. De app op je mobiel is dan geen aparte scanner, maar hij heeft wel een scanfunctie, die we moeten gebruiken :P

quote:
Een brievenbuspakketje is niet te traceren. Ik hoop dat je deze snel in je brievenbus zult ontvangen.
Is nog zo'n mooie... ik vind dit best wel slecht eigenlijk hoor. Zoveel gedoe rondom dat pakjes moeten gaan scannen en de webcare is niet op de hoogte :') (nee okee niet elk 'pakje' is te volgen, maar goed ;))

[ Bericht 10% gewijzigd door VixenFromHell op 05-11-2016 23:24:17 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166442412
Enige positiviteit is op mijn depot inmiddels heel ver te zoeken. Ik heb de indruk dat ze nu iedere week weer met een nieuw absurd plan komen.

Voor iedereen die nog geen 'werkoverleg' heeft gehad: vraag eens hoe we die 0,7 pakjes geacht worden mee te nemen. Ik ben benieuwd of iemand anders daar wel antwoord op krijgt.
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:28:35 #262
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166442625
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:19 schreef VixenFromHell het volgende:
De webcare is ondertussen ook weer enorm goed op de hoogte.....
PostNL twitterde op vrijdag 04-11-2016 om 13:12:50 @joostaleman No worries, het is een brievenbuspakje. Deze krijgt automatisch de scan afgeleverd omdat de bezorger geen scanner heeft. Ik > reageer retweet
Was niet de enige recente tweet waarin de webcare aangeeft dat wij niet kunnen scannen, of geen 'scanner' hebben. De app op je mobiel is dan geen aparte scanner, maar hij heeft wel een scanfunctie, die we moeten gebruiken :P

[..]

Is nog zo'n mooie... ik vind dit best wel slecht eigenlijk hoor. Zoveel gedoe rondom dat pakjes moeten gaan scannen en de webcare is niet op de hoogte :') (nee okee niet elk 'pakje' is te volgen, maar goed ;))
Dat is omdat officieel het product scan pakket voor de brievenbus pas op 1 januari verkocht/verkrijgbaar is voor het grote publiek. Voor nu is het alleen nog te krijgen voor grote klanten (bol.com, allbeli,myparcel, smartphonehoesjes). En er zijn nog behoorlijk wat mensen die niet scannen. Ik hoorde laatst hier in de regio 10 van de 65. Dat is behoorlijk wat.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166442755
Oke... ik moet al wel allerlei andere pakjes scannen, maar dat is nog niet officieel iets of zo dan? Daar doen ze niets mee qua status doorgeven.. of wat? Want ik heb er zeker scanpakjes bij gehad van oa ook particulieren. Of tenminste dat denk ik wel, een plastic tas met iets van een boek er in.. dat komt iig zeker niet van 1 vd grote winkels... of nuja, misschien via het 2ehands boeken verkoop gebeuren bij bol.com
Nobody ever seems to remember life is a game we play
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:39:34 #264
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166442892
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:20 schreef Rafierafie het volgende:
Enige positiviteit is op mijn depot inmiddels heel ver te zoeken. Ik heb de indruk dat ze nu iedere week weer met een nieuw absurd plan komen.

Voor iedereen die nog geen 'werkoverleg' heeft gehad: vraag eens hoe we die 0,7 pakjes geacht worden mee te nemen. Ik ben benieuwd of iemand anders daar wel antwoord op krijgt.
Hou dat gevoel vast, in oktober wordt er weer onderhandeld over een cao ;)

Die 0,7 pakketjes slaan ook nergens op. Nederland heeft ongeveer 7.500.000 huizen. We krijgen er 17.000 pakketjes per dag bij. Dat betekend dat 1 op de 440 huizen een pakketje heeft.

Postnl rekent voor het gemak gewoon even met 24.285 lopen met elk 310 huizen er in. Wel zo simpel toch. Rekenen met een vork zijn ze bij postnl erg goed in ;)

Ga er maar vanuit als je 450 huizen in je wijk hebt ben je elke dag een keer de bok.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  zaterdag 5 november 2016 @ 23:42:34 #265
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166442957
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 23:33 schreef VixenFromHell het volgende:
Oke... ik moet al wel allerlei andere pakjes scannen, maar dat is nog niet officieel iets of zo dan? Daar doen ze niets mee qua status doorgeven.. of wat? Want ik heb er zeker scanpakjes bij gehad van oa ook particulieren. Of tenminste dat denk ik wel, een plastic tas met iets van een boek er in.. dat komt iig zeker niet van 1 vd grote winkels... of nuja, misschien via het 2ehands boeken verkoop gebeuren bij bol.com
Ik vermoed dat ze het steeds groter verkopen. Ik meen me te herinneren dat we eerst gingen proefdraaien met batch-scannen. Dus dat alleen partij gegevens werden doorgegeven aan de bedrijven. Maar ik weet niet hoe dat nu in de praktijk weer is uitgepakt. Erg goed in het geven van die info zijn ze nou ook weer niet.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166443007
Erg duidelijk is het niet nee. En dan vertelt de webcare dat wij niet kunnen scannen, maar mensen zien ons nu misschien dus wel scannen op straat :P
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166443112
Ik ben blij dat ik weer even twee dagen postvrij ben.
Fijn weekend allemaal! O+
pi_166447783
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 november 2016 19:29 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ja, dat had ik gisteren dus. De hele week sms'jes binnengekregen over wijken die klaar stonden, maar voor vrijdag geen sms'je gezien, kom ik gisteren op depot voor twee wijken en ja hoor... allebei met de complete reutemeteut aan pakjes, voor de hele wijk. Op een daldag :(

Hadden ze mazzel dat ik net toevallig door omstandigheden vroeger was, anders was ik pas half drie begonnen...
oh, dat is wel weer apart, bij ons is nog nadrukkelijk gezegd dat ze absoluut niet op een daldag rondgebracht mochten worden. Want sommige postbodes hadden eerder al wat van die pakjes meegenomen op woensdag, dat leek hen handiger dan op donderdag, en toen kregen ze dus de volgende dag te horen dat dat absoluut verboden was.
pi_166447797
Maar vorig jaar hadden we in de kerstperiode toch ook al dat we een gedeelte van de pakjes van pakketpost moesten overnemen? Toen viel het in ieder geval behoorlijk mee met het aantal extra pakjes.
En het eerste jaar dat we geen enkele maandag meer werken in de knj periode. Vond dat toch al vrij onzinnig de afgelopen jaren, maar blijkbaar vond het bedrijf dat dit jaar ook.
pi_166448462
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 07:26 schreef gelestipjes het volgende:
Maar vorig jaar hadden we in de kerstperiode toch ook al dat we een gedeelte van de pakjes van pakketpost moesten overnemen? Toen viel het in ieder geval behoorlijk mee met het aantal extra pakjes.
En het eerste jaar dat we geen enkele maandag meer werken in de knj periode. Vond dat toch al vrij onzinnig de afgelopen jaren, maar blijkbaar vond het bedrijf dat dit jaar ook.
Was dat ten tijde van die staking? Toen viel het inderdaad mee, maar dat kwam omdat natuurlijk niet elke pakketchauffeur staakte.

Verder klinkt 0,7 pakje natuurlijk best weinig, maar het is een gemiddelde. En dat zijn de internationale pakjes, dus dan moet je de extra grote pakjes tijdens de KNJ nog bijtellen. Dat gaat om gemiddeld 2 pakjes per wijk per dag, dus dan zit je toch aan 6 tot 9 grote pakjes per dag.

En dan heb ik nog niet eens rekening gehouden met het feit dat je altijd de meeste pakjes op de daldagen hebt. Dat zie je nu al met die scanpakjes, op piekdagen is dat er misschien 1 per wijk, op daldagen 3 a 4.

Als datzelfde verschijnsel zich bij die grote pakketten gaat voordoen, kan het aantal schoenendozen op een daldag makkelijk oplopen tot 15 a 20.

[ Bericht 8% gewijzigd door Kramerica-Industries op 06-11-2016 09:50:11 ]
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166448892
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 09:41 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Was dat ten tijde van die staking? Toen viel het inderdaad mee, maar dat kwam omdat natuurlijk niet elke pakketchauffeur staakte.

Verder klinkt 0,7 pakje natuurlijk best weinig, maar het is een gemiddelde. En dat zijn de internationale pakjes, dus dan moet je de extra grote pakjes tijdens de KNJ nog bijtellen. Dat gaat om gemiddeld 2 pakjes per wijk per dag, dus dan zit je toch aan 6 tot 9 grote pakjes per dag.

En dan heb ik nog niet eens rekening gehouden met het feit dat je altijd de meeste pakjes op de daldagen hebt. Dat zie je nu al met die scanpakjes, op piekdagen is dat er misschien 1 per wijk, op daldagen 3 a 4.

Als datzelfde verschijnsel zich bij die grote pakketten gaat voordoen, kan het aantal schoenendozen op een daldag makkelijk oplopen tot 15 a 20.
Ik meen me te herinneren dat het niet tijdens de staking was maar in december of zo, om de pakketdienst te ontlasten
  zondag 6 november 2016 @ 10:41:13 #272
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166449148
Ik weet nog wel dat ik tijdens de staking op een dag 3 zalando schoenendozen had. Dat paste maar net in een tas.

Kramerica, zijn er echt wijken die maar 1 of 2 scanpakketjes hebben? Ik heb er door de week heen elke dag minimaal 2. Vaker nog 4 a 5. Uitschieter was 9 :o Ging er eigenlijk vanuit dat dat een soort landelijke trend was.
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
pi_166449259
He wat, grote pakjes bezorgen? :')
pi_166449377
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 10:41 schreef V__L_N het volgende:
Ik weet nog wel dat ik tijdens de staking op een dag 3 zalando schoenendozen had. Dat paste maar net in een tas.

Kramerica, zijn er echt wijken die maar 1 of 2 scanpakketjes hebben? Ik heb er door de week heen elke dag minimaal 2. Vaker nog 4 a 5. Uitschieter was 9 :o Ging er eigenlijk vanuit dat dat een soort landelijke trend was.
Ja hoor. Vooral op zaterdag zijn het er bij ons maar weinig. Ik liep gisteren 2 wijken: Eentje had 2 scanpakjes, de andere 0. De meeste scanpakjes heb ik er op daldagen, maar 9 voor 1 enkele wijk heb ik er nog nooit gehad. Hoogste aantal was 16 op een daldag, maar toen had ik ook 4 wijken.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zondag 6 november 2016 @ 12:42:21 #275
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166450699
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 07:17 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

oh, dat is wel weer apart, bij ons is nog nadrukkelijk gezegd dat ze absoluut niet op een daldag rondgebracht mochten worden. Want sommige postbodes hadden eerder al wat van die pakjes meegenomen op woensdag, dat leek hen handiger dan op donderdag, en toen kregen ze dus de volgende dag te horen dat dat absoluut verboden was.
Woensdag kregen we wel een sms dat het absoluut niet op woensdag bezorgd mocht worden, maar voor vrijdag niets gehoord.
  zondag 6 november 2016 @ 12:43:50 #276
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166450727
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 07:26 schreef gelestipjes het volgende:
Maar vorig jaar hadden we in de kerstperiode toch ook al dat we een gedeelte van de pakjes van pakketpost moesten overnemen? Toen viel het in ieder geval behoorlijk mee met het aantal extra pakjes.
Toen hadden we nog meer ruimte op de fiets. Dat is al met een derde verminderd door de abominatie genaamd pakjestassen.

Wat mij betreft is er niet nog méér ruimte voor pakjes. Ik wil ook graag de post mee kunnen nemen, liefst alle, en niet maximaal één tas per keer.
  zondag 6 november 2016 @ 12:51:45 #277
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166450836
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 november 2016 22:26 schreef Peterselieman het volgende:
wat is het nou :?

Moet ik dus een map vol briefjes meesjouwen, want zit regelmatig ergens anders
Uiteraard.
  zondag 6 november 2016 @ 18:59:48 #278
289633 V__L_N
Voor altijd
pi_166459265
Volgens de uitleg zijn het geen extra briefjes, maar krijg je stikkers om op de briefjes te pakken...
Je hoeft geen wolf te zijn om te weten dat naast het pad de mooiste bloemen groeien
Loesje
  Redactie Frontpage / Sport zondag 6 november 2016 @ 22:23:36 #279
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166465449
Bpost heeft een nieuw bod op de aandelen van PostNL uitgebracht

http://nos.nl/artikel/214(...)w-bod-op-postnl.html
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166466650
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 22:23 schreef Peterselieman het volgende:
Bpost heeft een nieuw bod op de aandelen van PostNL uitgebracht

http://nos.nl/artikel/214(...)w-bod-op-postnl.html
spannend :)
...
  maandag 7 november 2016 @ 18:56:09 #281
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_166481878
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 18:59 schreef V__L_N het volgende:
Volgens de uitleg zijn het geen extra briefjes, maar krijg je stikkers om op de briefjes te pakken...
Briefjes, stickervellen, het is om het even.
pi_166483307
Toekomst PostNL in handen van aandeelhouders


nos.nl

Nu het Belgische Bpost opnieuw een bod heeft gedaan op PostNL, ligt de toekomst van het bedrijf in handen van de PostNL-aandeelhouders. Want met het wel of niet aanmelden van hun aandelen voor het bod, bepalen zij of de overname doorgaat.
Bpost zelf wil alleen met het bod doorgaan "nadat overeenstemming is bereikt met PostNL en op aanbeveling van de raad van bestuur en raad van commissarissen van PostNL". Het bestuur van PostNL reageerde koeltjes op het bod, maar als de aandeelhouders het wel zien zitten, kan het bedrijf dat moeilijk negeren.

Analist Corné van Zeijl bij Actiam verwacht dat aandeelhouders PostNL onder druk zullen zetten om op het bod in te gaan. "De aandeelhouders zullen zeggen: accepteer het nou maar gewoon. Want zo'n mooi bod krijg je nooit meer." Het bod van 5,65 euro per aandeel is bijna 32 procent hoger dan de slotkoers van 31 oktober, voordat uitlekte dat Bpost een nieuw bod wilde doen.

Hobbels
De VEB, de belangenbehartiger van aandeelhouders, ziet nog wel hobbels op de weg naar een overname. Zo zou het bod volgens de VEB nog wel wat hoger kunnen. "5,65 euro is een openingszet, maar de Belgen zullen waarschijnlijk dieper in de buidel moeten tasten om alle PostNL-aandeelhouders te kunnen overtuigen."
Ook is het bod deels in aandelen. Dat betekent dat als het aandeel Bpost daalt, het bod ook vanzelf minder waard wordt.
De grootaandeelhouders van PostNL zijn een aantal Britse en Amerikaanse investeringsmaatschappijen en hedgefondsen, John de Mol en een investeringsfonds van de Canadese provincie Alberta.

Pakketjes
De Belgische postmarkt loopt achter op de Nederlandse. Er worden daar nog veel brieven verstuurd en er wordt minder online geshopt. Van Zeijl denkt dat Bpost vooral de kennis in huis wil halen over het omgaan met veranderingen op de postmarkt. "Er worden hier veel meer pakketjes verstuurd en daar is PostNL succesvol in. De Belgen willen leren hoe."
"PostNL schiet in feite niet zoveel op met deze overname, maar de aandeelhouders wel. Die worden tegen een goede prijs uitgekocht."
De VEB ziet weinig voordelen in samenwerking. "Met uitzondering van de grensgebieden is er geen overlap tussen de twee netwerken, waardoor er geen kostenvoordelen te behalen zijn. Bpost zal ongetwijfeld het nodige kunnen leren van PostNL, maar de vraag is of dat voldoende reden is om een overname te kunnen verantwoorden."

Staatsbedrijf
Bpost is een semi-staatsbedrijf; de Belgische overheid heeft 51 procent van de aandelen in handen. De Belgische overheid is dan ook een voorstander van de overname.
"Ik hoop dat men het met openheid van geest kan bekijken en voorbij kan gaan aan de emoties", zegt Alexander de Croo, de Belgische minister van Telecom en Post. "Dit heeft echt het potentieel om een sterk Beneluxbedrijf te worden, dat in Europa zijn toekomst kan vormgeven en niet enkel hoeft te ondergaan."
Doorslaggevende stem
Als de overname lukt, heeft de Belgische staat wel minder te zeggen over het fusiebedrijf, want het overheidsbelang verwatert dan tot zo'n 40 procent.
Maar met die 40 procent en drie leden in het bestuur houdt de Belgische overheid een doorslaggevende stem bij alle belangrijke besluiten, vindt de VEB.
"Gezien de enorme krimp op de postmarkt in beide landen die noopt tot kostenbesparingen, is de vraag of de belangen van de Belgische staat – kort gezegd werkgelegenheid – in lijn zullen liggen met die van de aandeelhouders – kort gezegd winst."

'Stap terug'
Minister Kamp van Economische Zaken ziet de overname niet zitten. Hij noemt het een stap terug. PostNL was een staatsbedrijf en destijds is bewust besloten om het op eigen benen te laten staan. Maar hij kan er weinig tegen doen, omdat de overheid geen aandeel meer heeft in PostNL.
"Kamp kan denken wat 'ie wil, maar het is zoals het is", zegt Van Zeijl. "Wij zijn in Nederland ook minder nationalistisch als het gaat over het verkopen van bedrijven. In Frankrijk bijvoorbeeld is de overheidsbemoeienis een stuk groter. Maar dat is nou net een van de redenen waarom de Franse economie zo moeizaam draait. Onze open houding richting het buitenland heeft ons veel opgeleverd."

Vakbond sceptisch
Bpost zegt dat de fusie geen banen zal kosten en dat er in de pakketbezorging en logistieke dienstverlening op termijn zelfs 3200 banen bijkomen. "Maar wij zijn sceptisch", zegt Ger Deleij van vakbond FNV. "Het moet nog blijken of die uitgangspunten overeind blijven. In het belang van de Nederlandse werknemers gaan we het proces met argusogen volgen."
© NOS 2016
...
pi_166494582
Uitslagen van de postcodeloterij zijn ook weer bekend. Nu staat onze postcode (5311) 2x vermeld bij de stroopwafelprijs. Weet iemand toevallig of dit ook betekend dat we 2x het aantal pakjes gaan krijgen?
pi_166496269
1 code op ons depot heeft ook de stroopwafelprijs, maar daar loop ik gelukkig nou net niet :o

Overleg was niet zo boeiend, wel begrepen veel mensen het afleveren van pakjes bij de retail en het stickergedoe niet zo. Elke wijk, of postcodegebied krijgt een vast afleverpunt toegewezen en die stickertjes moet je dus idd gebruiken. Als het afleverpunt al dicht is moet het terug naar het depot, en dan moet het pakje de dag erna alsnog naar de retailer. Je mag hem dan niet nogmaals aanbieden. Hier gaat er misschien 1 persoon de taak krijgen om die pakjes alsnog weg te brengen.

Ik ga denk ik even een briefje ophangen op het depot met de link naar de uitslagen van de PCL erbij.

[ Bericht 7% gewijzigd door VixenFromHell op 08-11-2016 11:38:42 ]
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166498979
Hoi allemaal. Ben een paar maanden in dienst als Postvoorbereider!

Nu probeer ik af en toe ens met dat intranet te rommellen maar ik heb echt geen flauw idee hoe vrij te nemen op een bepaalde dag bv.

Ik kan bv een bepaalde week selecteren, dan heb je al die kolommen en dan kies ik bv. 1. Vakantie?

En dan moet ik nog iets invullen bij die bepaalde dag, maar dat vakje gaat op rood als ik op 'controleren' druk.

Andere vraag, hoe zet ik in godsnaam mijn overuren om in vrije dagen?? :C
Dat las ik tenminste dat je je overuren kan omzetten ofzo...

Thanks!

Edit: nvm, krijg een melding '"Je bent niet geautoriseerd voor het gebruik van Vakantie&Verlof"

[ Bericht 6% gewijzigd door OrangeBud op 08-11-2016 13:48:14 ]
pi_166499275
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 13:36 schreef OrangeBud het volgende:
Hoi allemaal. Ben een paar maanden in dienst als Postvoorbereider!

Nu probeer ik af en toe ens met dat intranet te rommellen maar ik heb echt geen flauw idee hoe vrij te nemen op een bepaalde dag bv.

Ik kan bv een bepaalde week selecteren, dan heb je al die kolommen en dan kies ik bv. 1. Vakantie?

En dan moet ik nog iets invullen bij die bepaalde dag, maar dat vakje gaat op rood als ik op 'controleren' druk.

Andere vraag, hoe zet ik in godsnaam mijn overuren om in vrije dagen?? :C
Dat las ik tenminste dat je je overuren kan omzetten ofzo...

Thanks!

Edit: nvm, krijg een melding '"Je bent niet geautoriseerd voor het gebruik van Vakantie&Verlof"
Kun je niet gewoon verlof vragen aan je teamcoach? Meeruren in vrije tijd moet je ook aan je teamcoach vragen.
Verlof aanvragen via mijnwerk gaat trouwens wel heel makkelijk. Kijk je niet bij het verkeerde? Je moet niet in dat scherm zijn waar je salarisstrook en zo staan. Ik weet dat daar ook iets van verlof en vakantie tussen staat, maar daar moet je dus niet zijn om verlof aan te vragen. Verlof aanvragen gaat via de mijnwerk app of via mijnwerk op je computer (staat ergens rechts op je beeldscherm onder het kopje "voor collega's in de operatie")
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 8 november 2016 @ 14:03:49 #287
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_166499540
De interviewgesprek over het aanpassen van de looptijden was zo populair dat het de site van PostNL bijna platlegde. Daarom hebben ze het filmpje maar op YouTube gezet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_166501162
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2016 07:26 schreef gelestipjes het volgende:
Maar vorig jaar hadden we in de kerstperiode toch ook al dat we een gedeelte van de pakjes van pakketpost moesten overnemen? Toen viel het in ieder geval behoorlijk mee met het aantal extra pakjes.
En het eerste jaar dat we geen enkele maandag meer werken in de knj periode. Vond dat toch al vrij onzinnig de afgelopen jaren, maar blijkbaar vond het bedrijf dat dit jaar ook.
We werken nu ook gewoon van dinsdag-zaterdag, afgelopen jaren vielen er toch steeds dagen weg.
Maar zeker vorig jaar was het niet nodig.
pi_166502854
Ze maken er wel weer wat moois van... kaartje waar op geschreven staat: Ziekenhuis, afdeling x of x? en dat doorgestreept en er onder: SEH. En herstelsticker eraf gescheurd. Verwachten mensen nu dan dat wij dat wel even doorsturen naar het ziekenhuis oid???
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166503077
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 13:36 schreef OrangeBud het volgende:
Hoi allemaal. Ben een paar maanden in dienst als Postvoorbereider!

Nu probeer ik af en toe ens met dat intranet te rommellen maar ik heb echt geen flauw idee hoe vrij te nemen op een bepaalde dag bv.

Ik kan bv een bepaalde week selecteren, dan heb je al die kolommen en dan kies ik bv. 1. Vakantie?

En dan moet ik nog iets invullen bij die bepaalde dag, maar dat vakje gaat op rood als ik op 'controleren' druk.

Andere vraag, hoe zet ik in godsnaam mijn overuren om in vrije dagen?? :C
Dat las ik tenminste dat je je overuren kan omzetten ofzo...

Thanks!

Edit: nvm, krijg een melding '"Je bent niet geautoriseerd voor het gebruik van Vakantie&Verlof"
Om onduidelijke redenen staan er op Mijn Werk twee manieren om verlof te vragen, waarvan er maar eentje werkt. Waarom ze die tweede er nooit af hebben gegooid weet ik ook niet.

Ik vermoed dat jij hebt gekozen voor: Mijn Werk --> Meer zelf doen --> Vakantie en verlof --> Vrij nemen.

Je moet echter hebben: Mijn Werk --> Verlof aanvragen
quote:
10s.gif Op dinsdag 8 november 2016 14:03 schreef Peterselieman het volgende:
De interviewgesprek over het aanpassen van de looptijden was zo populair dat het de site van PostNL bijna platlegde. Daarom hebben ze het filmpje maar op YouTube gezet
Internationaal viraal! Enzo Knol, eat your heart out :')
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166503254
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 16:23 schreef VixenFromHell het volgende:
Ze maken er wel weer wat moois van... kaartje waar op geschreven staat: Ziekenhuis, afdeling x of x? en dat doorgestreept en er onder: SEH. En herstelsticker eraf gescheurd. Verwachten mensen nu dan dat wij dat wel even doorsturen naar het ziekenhuis oid???
Waarom een kaartje naar de SEH sturen? Het idee is toch dat mensen daar niet lang verblijven :?
De afzender wist niet op welke afdeling geadresseerde lag, dus begon maar bij het begin. Daarna naar de algemene afdelingen sturen en als dat mislukt naar alle gespecialiseerde afdelingen.
pi_166503353
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 16:42 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Waarom een kaartje naar de SEH sturen? Het idee is toch dat mensen daar niet lang verblijven :?
De afzender wist niet op welke afdeling geadresseerde lag, dus begon maar bij het begin. Daarna naar de algemene afdelingen sturen en als dat mislukt naar alle gespecialiseerde afdelingen.
Ja dat vond ik ook al zo raar, en SEH leek als laatste toegevoegd want de rest was doorgestreept??? Was ook niet helemaal duidelijk zie ik, dit dus later toegevoegd nadat het kaartje al bezorgd geweest was op een normaal woonadres :P en dan dus herstel sticker geplakt door een collega, die er vervolgens af gescheurd is.
Misschien een poging tot doorzenden oid van iemand die het huis in de gaten houdt of zo, maar dat gaat toch zo niet werken... ook geen adres of wat dan ook van het ziekenhuis erbij.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166505425
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 11:28 schreef VixenFromHell het volgende:
1 code op ons depot heeft ook de stroopwafelprijs, maar daar loop ik gelukkig nou net niet :o

Overleg was niet zo boeiend, wel begrepen veel mensen het afleveren van pakjes bij de retail en het stickergedoe niet zo. Elke wijk, of postcodegebied krijgt een vast afleverpunt toegewezen en die stickertjes moet je dus idd gebruiken. Als het afleverpunt al dicht is moet het terug naar het depot, en dan moet het pakje de dag erna alsnog naar de retailer. Je mag hem dan niet nogmaals aanbieden. Hier gaat er misschien 1 persoon de taak krijgen om die pakjes alsnog weg te brengen.

Ik ga denk ik even een briefje ophangen op het depot met de link naar de uitslagen van de PCL erbij.
Niks over die 0,7 pakje? :o
pi_166505466
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 18:27 schreef Thomas-sama het volgende:

[..]

Niks over die 0,7 pakje? :o
Ja dat we dus die pakjes krijgen en dat het allemaal wel mee zal vallen, af en toe een keer een pakje.
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166509526
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 18:29 schreef VixenFromHell het volgende:

[..]

Ja dat we dus die pakjes krijgen en dat het allemaal wel mee zal vallen, af en toe een keer een pakje.
Daar geloof ik dus niks van. Als het slechts om een enkel pakje af en toe zou gaan dan zet het toch geen zoden aan de dijk? Het idee was immers dat Pakketservice ontlast zou worden.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166529141
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 november 2016 20:42 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Daar geloof ik dus niks van. Als het slechts om een enkel pakje af en toe zou gaan dan zet het toch geen zoden aan de dijk? Het idee was immers dat Pakketservice ontlast zou worden.
nou ja, er zijn toch ook veel meer postbezorgers/ postbodes dan pakketbezorgers? Dus als die allemaal 0,7 pakje overnemen zal dat heus wel aardig schelen landelijk gezien
pi_166533531
Ook mooi trouwens, tijdens ons werkoverleg van 1,5 uur is een collega 8x! gebeld door de planners, met voicemails of ie zsm terug wil bellen etc want dringend. Onze eigen planner zat bij het overleg.. :')
Nobody ever seems to remember life is a game we play
pi_166565476
Uur uitloop door KPN mailing. Rotkaartjes voor elk adres.. :{
pi_166577643
quote:
PostNL wijst overnamebod Bpost opnieuw af

De Nederlandse postmaatschappij PostNL gaat niet akkoord met het overnamebod van zijn Belgische branchegenoot Bpost. Dat maakte het bedrijf vrijdag bekend.

Het geprivatiseerde PostNL heeft nog genoeg vertrouwen in de zelfstandige positie van het bedrijf, blijkt uit een persbericht. Bovendien is het voorgestelde bod van 2,82 euro per aandeel niet hoog genoeg om een verkoop te overwegen.

Het Nederlandse bedrijf is 'zeer bezorgd' dat de 'waarden en cultuur van PostNL nauwelijks beschermd zullen worden'. Daarmee reageert het bedrijf op berichten in de Belgische media dat de Belgische regering (meerderheidsaandeelhouder van Bpost) nog steeds een vinger in de pap wil hebben. "Daarbij is PostNL er sterk van overtuigd dat de voorgestelde samenstelling de gecombineerde groep gevoelig maakt voor het Belgische politieke sentiment. Hierdoor wordt de mogelijkheid om het bedrijf effectief te besturen beperkt."

Bpost zei vorige week dat alleen bij een positief antwoord van PostNL een officieel bod zou worden uitgebracht. PostNL keert, uit armoe, al een paar jaar geen dividend meer uit. Het Nederlandse bedrijf tobt ook met zijn pensioenverplichtingen.

Minister Kamp (Economische Zaken) heeft een eventuele Belgische overname 'een stap terug' genoemd. Vakbond FNV is sceptisch.
Prima!
pi_166577711
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2016 09:04 schreef Rafierafie het volgende:

[..]

Prima!
Miljaar!
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_166578399
En weer door.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')