abonnement Unibet Coolblue
pi_166293154
Reviewen jullie jullie bier met een formulier? Of onthouden jullie gewoon wat jullie lekker vinden?
Because you know i'm all about that ass
pi_166293272
quote:
10s.gif Op zaterdag 29 oktober 2016 23:54 schreef blow... het volgende:
Reviewen jullie jullie bier met een formulier? Of onthouden jullie gewoon wat jullie lekker vinden?
Untappd
pi_166293403
quote:
1s.gif Op zondag 30 oktober 2016 00:01 schreef MCH het volgende:

[..]

Untappd
Thanks. Ik ben relatief nieuw bij de speciaalbieren, maar vind tot nu toe tripeltjes het lekkerst. Tripel karmeliet vind ik 't best tot nu toe, westmalle heb ik net opengemaakt maar vind hem wat minder smaak hebben.

Ohja, iemand nog aanraders? Ik zoek specifiek naar IPA's, en verder gewoon lekker bier wat relatief makkelijk te verkrijgen is (ik wil niet naar belgie voor 1 flesje).
Because you know i'm all about that ass
  zondag 30 oktober 2016 @ 15:13:51 #54
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_166303200
quote:
10s.gif Op zondag 30 oktober 2016 00:11 schreef blow... het volgende:

[..]

Thanks. Ik ben relatief nieuw bij de speciaalbieren, maar vind tot nu toe tripeltjes het lekkerst. Tripel karmeliet vind ik 't best tot nu toe, westmalle heb ik net opengemaakt maar vind hem wat minder smaak hebben.

Ohja, iemand nog aanraders? Ik zoek specifiek naar IPA's, en verder gewoon lekker bier wat relatief makkelijk te verkrijgen is (ik wil niet naar belgie voor 1 flesje).
Maar je mag meer dan 1 flesje importeren hoor!
pi_166318195
quote:
7s.gif Op zondag 30 oktober 2016 15:13 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Maar je mag meer dan 1 flesje importeren hoor!
I know! maar ik heb geen auto :3.
Because you know i'm all about that ass
pi_166320619
quote:
10s.gif Op maandag 31 oktober 2016 00:04 schreef blow... het volgende:

[..]

I know! maar ik heb geen auto :3.
Waar woon je? Loop een keer een Mitra of een speciaalbier winkel binnen en koop eens wat verschillende bieren. Zo merk je goed welk soort je lekker vind.

Qua ipa's vind ik er veel lekker. Probeer een de Easy Ipa of the Raging Bitch van Flying Dog. Zijn gewoon te koop bij de AH.
pi_166325151
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 08:34 schreef larry_flynt het volgende:

[..]

Waar woon je? Loop een keer een Mitra of een speciaalbier winkel binnen en koop eens wat verschillende bieren. Zo merk je goed welk soort je lekker vind.

Qua ipa's vind ik er veel lekker. Probeer een de Easy Ipa of the Raging Bitch van Flying Dog. Zijn gewoon te koop bij de AH.
heb een prima slijterij in de buurt, echter ben ik daar vrijwel altijd een uur bezig met het uitzoeken van een biertje aangezien de medewerkers graag van alles uitleggen en laten proeven, waardoor ik het uiteindelijk nog niet weet :P
Because you know i'm all about that ass
pi_166325229
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:29 schreef blow... het volgende:

[..]

heb een prima slijterij in de buurt, echter ben ik daar vrijwel altijd een uur bezig met het uitzoeken van een biertje aangezien de medewerkers graag van alles uitleggen en laten proeven, waardoor ik het uiteindelijk nog niet weet :P
Wat je ook kan doen is gewoon wat mee te nemen van de betere Nederlandse speciaalbierbrouwerijen en daar wat mee te experimenteren. Zodoende kom je er zelf achter wat je lekker vindt. Ik denk dan dus aan Brouwerij de Molen, Het Uiltje of Emelisse. Als je het voor jou als beginneling een beetje spannend wil maken zou ik van die brouwerijen eens een stout/porter of de al eerder genoemde IPA proberen.
  maandag 31 oktober 2016 @ 13:37:57 #59
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_166325277
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:29 schreef blow... het volgende:

[..]

heb een prima slijterij in de buurt, echter ben ik daar vrijwel altijd een uur bezig met het uitzoeken van een biertje aangezien de medewerkers graag van alles uitleggen en laten proeven, waardoor ik het uiteindelijk nog niet weet :P
8)7
Wat is precies je probleem?
pi_166325283
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:34 schreef MCH het volgende:

[..]

Wat je ook kan doen is gewoon wat mee te nemen van de betere Nederlandse speciaalbierbrouwerijen en daar wat mee te experimenteren. Zodoende kom je er zelf achter wat je lekker vindt. Ik denk dan dus aan Brouwerij de Molen, Het Uiltje of Emelisse. Als je het voor jou als beginneling een beetje spannend wil maken zou ik van die brouwerijen eens een stout/porter of de al eerder genoemde IPA proberen.
goede tip, dankje.
Because you know i'm all about that ass
pi_166325295
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:37 schreef Sheffield het volgende:

[..]

8)7
Wat is precies je probleem?
Doe eens normaal en schrik gelijk iemand niet zo af die om tips komt vragen. Wie ben je eigenlijk?
pi_166325614
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:37 schreef Sheffield het volgende:

[..]

8)7
Wat is precies je probleem?
dat er zoveel dingen zijn die ik wel oke vind smaken maar dan is de vraag altijd welk biertje ik het lekkerst vind en welke biertjes voor een heel glas lekker zijn en welke maar voor een paar slokken.
Because you know i'm all about that ass
pi_166325625
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:39 schreef MCH het volgende:

[..]

Doe eens normaal en schrik gelijk iemand niet zo af die om tips komt vragen. Wie ben je eigenlijk?
dankje :)
Because you know i'm all about that ass
  maandag 31 oktober 2016 @ 14:11:09 #64
386879 Sheffield
Weet het ook niet
pi_166325791
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 13:39 schreef MCH het volgende:

[..]

Doe eens normaal en schrik gelijk iemand niet zo af die om tips komt vragen. Wie ben je eigenlijk?
Als je een slijterij in de buurt hebt waar je uitleg krijgt en dingen mag proeven, dan is dat toch een perfecte bron van informatie?
pi_166325869
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:11 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Als je een slijterij in de buurt hebt waar je uitleg krijgt en dingen mag proeven, dan is dat toch een perfecte bron van informatie?
behalve het feit dat sommige bieren erg duur zijn en je dus altijd op moet letten waar je mee naar huis gaat + ik weet nog niet echt waarop ik speciaalbier beoordeel en daarvoor kom ik hier.

Ik ben overigens wel bereid te betalen voor speciaalbier, maar er zit een verschil tussen bijvoorbeeld een westmalle dubbel en een westvleteren 12 ;)
Because you know i'm all about that ass
pi_166325956
quote:
7s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:11 schreef Sheffield het volgende:

[..]

Als je een slijterij in de buurt hebt waar je uitleg krijgt en dingen mag proeven, dan is dat toch een perfecte bron van informatie?
Ben ik het wel mee eens, die zouden al wel enigszins behulpzaam moeten kunnen zijn met waar blow.. naar op zoek is. Als ze het hebben uiteraard.

En op blow..'s post over wat je lekker vindt voor hele glazen, daar zul je toch eens een flesje van iets van mee moeten nemen. Of ergens een glas van bestellen. Zelfs als hier iemand nu met een IPA aan komt, waar je naar op zoek bent, dan kan het nog steeds iets zijn waar jij maar een half glas van weg krijgt. Smaak en zo.

En dan gooi je wel eens geld weg aan bier dat achteraf tegen blijkt te vallen, maar dat hoort bij de hobby, gok ik.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
pi_166325996
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:20 schreef OMG het volgende:

[..]

Ben ik het wel mee eens, die zouden al wel enigszins behulpzaam moeten kunnen zijn met waar blow.. naar op zoek is. Als ze het hebben uiteraard.

En op blow..'s post over wat je lekker vindt voor hele glazen, daar zul je toch eens een flesje van iets van mee moeten nemen. Of ergens een glas van bestellen. Zelfs als hier iemand nu met een IPA aan komt, waar je naar op zoek bent, dan kan het nog steeds iets zijn waar jij maar een half glas van weg krijgt. Smaak en zo.

En dan gooi je wel eens geld weg aan bier dat achteraf tegen blijkt te vallen, maar dat hoort bij de hobby, gok ik.
ja daar heb je gelijk in. Speciaalbier is nou eenmaal erg duur, maarja :).
Because you know i'm all about that ass
  maandag 31 oktober 2016 @ 14:31:45 #68
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_166326155
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:23 schreef blow... het volgende:

[..]

ja daar heb je gelijk in. Speciaalbier is nou eenmaal erg duur, maarja :).
En dus kun je het best eerst aan de hand van wat betere Nederlandse en Belgische brouwerijen de soorten en typen een beetje ontdekken. Zijn goed verkrijgbaar, en komen niet van ver. Je betaalt er daardoor (doorgaans) niet te veel voor, en het aanbod is best prima. Mooie manier om je richting een beetje te bepalen. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door PrideoftheSouth op 31-10-2016 14:38:50 ]
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_166326426
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:31 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

En dus kun je het best eerst aan de hand van wat betere Nederlandse en Belgische brouwerijen de soorten en typen een beetje ontdekken. Zijn goed verkrijgbaar, en komen niet van ver. Je betaalt er daardoor (doorgaans) niet te veel voor, en het aanbod is best prima. Mooie manier om je richting een beetje te bepalen. :)
ben idd flink bezig. Verzamel ook de lege flesjes van de lekkerste bieren die ik tot nu toe heb gehad :).
Because you know i'm all about that ass
  maandag 31 oktober 2016 @ 14:54:57 #70
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_166326634
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:44 schreef blow... het volgende:

[..]

ben idd flink bezig. Verzamel ook de lege flesjes van de lekkerste bieren die ik tot nu toe heb gehad :).
Tja, als jij weigert je statiegeld in te leveren, wordt het inderdaad een duurdere hobby... ;)
Overigens is deze post wel waardeloos zonder een foto van je verzameling. :)

Heb je Untappd? Wel een aardige app om je administratie in bij te houden. Hoef je niet meer te spieken in je verzameling lege flessen!
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_166327004
quote:
0s.gif Op maandag 31 oktober 2016 14:54 schreef PrideoftheSouth het volgende:

[..]

Tja, als jij weigert je statiegeld in te leveren, wordt het inderdaad een duurdere hobby... ;)
Overigens is deze post wel waardeloos zonder een foto van je verzameling. :)

Heb je Untappd? Wel een aardige app om je administratie in bij te houden. Hoef je niet meer te spieken in je verzameling lege flessen!
mja, statiegeld is denk ik iets van 10 ct per flesje?
Anyways, ik zal vanavond een foto maken.
Because you know i'm all about that ass
  maandag 31 oktober 2016 @ 16:25:10 #72
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_166328357
quote:
1s.gif Op maandag 31 oktober 2016 15:10 schreef blow... het volgende:

[..]

mja, statiegeld is denk ik iets van 10 ct per flesje?
Anyways, ik zal vanavond een foto maken.
Klopt, de kleine NL'se en Belgische flesjes leveren 10 cent op. Ik chargeerde ook een beetje. ;)

[ Bericht 0% gewijzigd door PrideoftheSouth op 31-10-2016 16:40:45 ]
NAC Breda
Rèsbaarge
pi_166330641
Mn verzameling is kleiner dan ik dacht, maar oke


De westmalle vind ik t minst lekker, maar die flesjes vervang ik zodra ik meer bieren heb die ik wel vaker wil drinken.
(Volgorde minst lekker - lekkerst is links-rechts)
Because you know i'm all about that ass
pi_166331083
Ik vind Kasteel eigenlijk best wel slecht. Zeker de tripel.
De bruine is wel lekker als ie écht oud is. Heb er een op uit '99 en die was goed. Jong is het suikerwater met alcohol. En echt veel alcohol ook.
  maandag 31 oktober 2016 @ 20:38:07 #75
356424 PrideoftheSouth
Quod licet Iovi non licet bovi
pi_166333984
Rochefort al eens geprobeerd? Chimay? St Bernardus? Stuk voor stuk vergelijkbaar met Westmalle en goed verkrijgbaar... maar allemaal veel lekkerder dan Westmalle, naar mijn bescheiden mening. :)
NAC Breda
Rèsbaarge
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')