abonnement Unibet Coolblue
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 oktober 2016 @ 16:14:37 #251
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165932692
Het NS-personeel staat er weer goed op in de media, want een tweetal heeft op de Hollandse brug (tussen Noord-Holland en de Flevopolder) een zwaargewonde zwaan over de reling gekieperd. Hier dier was vlak daarvoor aangereden door een trein. Volgens het personeel zou het dier niet meer te redden zijn geweest en was wachten op de dierenambulance onnodig.

Een reiziger zette er een filmpje over in internet en er werd met veel ontzetting gereageerd.

http://www.rtvnh.nl/nieuw(...)wonde-zwaan-van-brug
Altijd onderweg naar het avontuur
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 13 oktober 2016 @ 16:22:17 #252
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165932867
Hebben we dierenambulances die een spoorbrug op mogen? Hoeveel fratsen moeten er uitgehaald worden? Het is maar een fakking dier ja. Jammerdepammer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 13 oktober 2016 @ 16:26:16 #253
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_165932939
Als ik het verhaal van mich op Somda mag geloven gaat het nog wel even duren voordat Bombardier de problemen met ETCS te boven is met haar locomotieven. Wat voor programmeurs huren ze daar in en hoe onlogisch hebben ze alle processen vormgegeven?

http://www.somda.nl/forum/15278/p594494/Ontwikkelingen+HSL/
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 16:30:01 #254
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165933006
quote:
15s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 16:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Hebben we dierenambulances die een spoorbrug op mogen? Hoeveel fratsen moeten er uitgehaald worden? Het is maar een fakking dier ja. Jammerdepammer.
Het kutte met zwanen is, is dat ze beschermd zijn.

Als ik dat filmpje zo bekijk zat er weinig leven meer in dat beest, dus met een beetje geluk was die val fataal. Dan verneemt ie het meest.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  donderdag 13 oktober 2016 @ 17:56:06 #255
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165934799
quote:
De NS laat aan NH weten dat de zwaan al dood was toen hij over de reling werd gegooid. "De machinist heeft de moeilijke beslissing moeten maken om het hevig bloedende dier uit zijn lijden te verlossen. Hij leefde dus niet meer toen hij over de reling werd gegooid. Een hele nare situatie. Deze collega heeft onder druk deze zware beslissing moeten nemen. Ze zijn beiden erg ontdaan over het gebeuren."
Óf deze zinsdelen zijn tegenstrijdig, óf de machinist heeft de zwaan eerst de nek omgedraaid en daarna over de reling gegooid.
pi_165934849
Ik had dezelfde interpretatie, dan ligt het dus niet aan mij
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 13 oktober 2016 @ 18:02:06 #257
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165934881
Jawel het ligt aan jullie allebei. Er is niks onduidelijk aan.

quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 17:56 schreef James1988 het volgende:
de machinist heeft de zwaan eerst de nek omgedraaid en daarna over de reling gegooid.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 13 oktober 2016 @ 18:03:13 #258
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165934897
Ik heb het filmpje niet bekeken (en ben dat ook niet van plan), ik moet het dus met de tekst doen.
pi_165935020
quote:
15s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 16:26 schreef Peterselieman het volgende:
Als ik het verhaal van mich op Somda mag geloven gaat het nog wel even duren voordat Bombardier de problemen met ETCS te boven is met haar locomotieven. Wat voor programmeurs huren ze daar in en hoe onlogisch hebben ze alle processen vormgegeven?

http://www.somda.nl/forum/15278/p594494/Ontwikkelingen+HSL/
Ik weet niet welke softwareversie de goederenboeren draaien, maar ik kan mij geheel niet vinden in zijn verhaal. Al die dingen die hij noemt heb ik nog niet meegemaakt en er ook geen collega's over gehoord.
Een van de weinige bugs die een snelremming tot gevolg heeft die ik ken, is als er een alarmoproep wordt uitgezonden en je precies op dat moment overschakelt van ATB naar ETCS (en er nog een aantal andere voorwaarden zijn om die bug te triggeren). De kans daarop is vrijwel nihil (en uiteraard is het toch een collega gelukt om 'm te triggeren :P). Die bug is in SR9 gefixt.
Maar ik moet daar dus wel bij zeggen: volgens mij is NS de enige die met versie 7J draait, en zitten de locs die naar Duitsland en België rijden op versie 7a (D) of 7c/d (B).

EDIT: neemt overigens niet weg dat Bombardier wel ongelooflijk aan het prutsen is met de nieuwe Software Release 9/Vehicle Release 9.
Inmiddels is het uitstel ook officieel. NS laat nu een externe partij kijken of het nieuwe tijdspad dat Bombardier aan NS heeft voorgesteld daadwerkelijk klopt. Zodra dat geanalyseerd is, zal een aankondiging worden gedaan voor een nieuwe introductiedatum van de Brussel-expres via de HSL. Verwachting is dat de analyse in december afgerond is.

Overigens gaat de IC Den Haag - Breda vanaf 23 januari 2017 officieel rijden. Proefbedrijf vanaf 3 december tot 23 januari (e.e.a. heeft te maken met werkzaamheden aan de Willemsspoortunnel, waar 2x 16 dagen aan gewerkt wordt).

[ Bericht 17% gewijzigd door MTL op 13-10-2016 18:58:23 ]
pi_165936297
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 17:56 schreef James1988 het volgende:

[..]

Óf deze zinsdelen zijn tegenstrijdig, óf de machinist heeft de zwaan eerst de nek omgedraaid en daarna over de reling gegooid.
Dat lees ik er gewoon uit?
Bier.
  Redactie Sport donderdag 13 oktober 2016 @ 19:19:36 #261
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_165936372
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 18:10 schreef MTL het volgende:
Overigens gaat de IC Den Haag - Breda vanaf 23 januari 2017 officieel rijden. Proefbedrijf vanaf 3 december tot 23 januari (e.e.a. heeft te maken met werkzaamheden aan de Willemsspoortunnel, waar 2x 16 dagen aan gewerkt wordt).
Die moet toch gewoon per drgl 2017 van start gaan? Er zou immers geen pad zijn op Dordrecht-Breda.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 13 oktober 2016 @ 19:20:45 #262
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165936401
Maar ik lees ook dat men er vanuit gaat dat het beest wel is overleden door de val (15 meter). :?
pi_165936498
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 19:19 schreef dennistd het volgende:

[..]

Die moet toch gewoon per drgl 2017 van start gaan? Er zou immers geen pad zijn op Dordrecht-Breda.
3 december dus al ;)
Alleen heet het dan dus officieel proefbedrijf.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 19:26:50 #264
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165936581
3 december? Dat is nog tijdens deze dienstregeling.

Ik ben benieuwd wat het plan B van NS zal zijn wanneer blijkt dat dienstregeling 2018 evenmin haalbaar is voor de Benelux. FLIRTs bestellen en tegen Bombardier zeggen dat ze die Traxxen in hun hol kunnen proppen? :P
pi_165936666
Geen idee in hoeverre die datum echt klopt, ik vond het zelf ook al erg vreemd. Maar ik herhaal enkel de officiële communicatie :P
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 19:29:56 #266
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165936693
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 19:20 schreef James1988 het volgende:
Maar ik lees ook dat men er vanuit gaat dat het beest wel is overleden door de val (15 meter). :?
Als je van 15m hoogte op zo'n hard oppervlakte valt als je al zo verzwakt bent is die kans vrij aannemelijk. Maar better save than sorry in zo'n situatie.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 13 oktober 2016 @ 19:46:10 #267
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165937278
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 19:20 schreef James1988 het volgende:
Maar ik lees ook dat men er vanuit gaat dat het beest wel is overleden door de val (15 meter). :?
Die aanname was van Luudie.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_165937836
quote:
1s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 19:29 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Als je van 15m hoogte op zo'n hard oppervlakte valt als je al zo verzwakt bent is die kans vrij aannemelijk. Maar better save than sorry in zo'n situatie.
Een beest met holle botten en veren valt niet zo snel met zoveel luchtweerstand.
Bier.
  donderdag 13 oktober 2016 @ 20:07:12 #269
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_165937838
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die aanname was van Luudie.
Oh. :D
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 13 oktober 2016 @ 20:26:31 #270
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165938394
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 20:07 schreef DeaDLocK2K het volgende:

[..]

Een beest met holle botten en veren valt niet zo snel met zoveel luchtweerstand.
Wel joooh. Lange nek en zo. Kijk je weleens naar kogelslingeren? :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Moderator donderdag 13 oktober 2016 @ 20:31:25 #271
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_165938519
:D
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_165938765
quote:
10s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 20:26 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wel joooh. Lange nek en zo. Kijk je weleens naar kogelslingeren? :P
Die valt best hard op de grond, weet ik uit ervaring
  donderdag 13 oktober 2016 @ 20:49:14 #273
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_165939099
quote:
0s.gif Op donderdag 13 oktober 2016 19:46 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Die aanname was van Luudie.
Niet op ingaan. Niet op ingaan. Niet op ingaan.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 13 oktober 2016 @ 20:54:53 #274
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
  Heeft over alles een mening 2022 donderdag 13 oktober 2016 @ 20:57:50 #275
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_165939455
Nieuwjaarsrondje 14 januari dan?? :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')