abonnement Unibet Coolblue
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 3 oktober 2016 @ 21:45:13 #26
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_165738091
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:38 schreef Slaro het volgende:

[..]

Ik weet niet wat er triest is aan ontgroeningen, het is een redelijk unieke ervaring, het is ook een keuze je hoeft het immers niet te doen.
Niks mis met ontgroeningen, al ben ik er zelf niet zo van. Ik ben meer van iemand gaandeweg zichzelf te laten bewijzen, maar dit is wel even next leven kneuzenkermis materiaal.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_165738143
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:39 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nou, laten we hopen dat deze berichten ertoe leiden dat steeds minder studenten ervoor kiezen om zich te lenen voor deze unieke ervaringen zoals mishandeling en vernedering.
De waarde van de ontgroening is dat je een band smeedt met de personen met wie je dit ondergaat, tegelijkertijd is het natuurlijk leuk om een beetje te spelen met de regels en hoe serieus het allemaal wordt ervaren, je laat zien dat je best een bepaald offer wilt brengen (en hoe hoog kan je zelf bepalen er) om erbij te horen, je moet het ook met een knipoog kunnen bekijken immers is er toch niemand die je dwingt om lid te worden.
pi_165738217
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:45 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Niks mis met ontgroeningen, al ben ik er zelf niet zo van. Ik ben meer van iemand gaandeweg zichzelf te laten bewijzen, maar dit is wel even next leven kneuzenkermis materiaal.
Er is toch niet zoveel gebeurd? Een jongen was al ziek zonder het te weten wat verergerde door de ontgroening maar dat had je niet echt kunnen voorkomen. Een andere jongen verstuikt zijn enkel bij een verkeerde sprong. En een zware longontsteking loop je toch ook niet op van het ene op het andere moment, dan had hij al enige tijd symptomen moeten vertonen, dom van zowel de hemzelf als de mensen om hen heen inderdaad maar een kneuzenkermis, meer dan anders, zou ik het niet willen noemen.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 3 oktober 2016 @ 21:54:13 #29
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_165738411
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:49 schreef Slaro het volgende:

[..]

Er is toch niet zoveel gebeurd? Een jongen was al ziek zonder het te weten wat verergerde door de ontgroening maar dat had je niet echt kunnen voorkomen. Een andere jongen verstuikt zijn enkel bij een verkeerde sprong. En een zware longontsteking loop je toch ook niet op van het ene op het andere moment, dan had hij al enige tijd symptomen moeten vertonen, dom van zowel de hemzelf als de mensen om hen heen inderdaad maar een kneuzenkermis, meer dan anders, zou ik het niet willen noemen.
Ik doel voornamelijk op het iemand laten zwemmen in de gracht en zeker slapen tussen afval. Dat heeft niets meer te maken met de geest van een ontgroening, maar het voortzetten van de kutstreken die men geleverd wordt. Je kunt er vergif op innemen dat mensen die dit soort onzin ondergaan, hetzelfde flikken bij nieuwe aspiranten als ze zelf oudejaars zijn.

Daarnaast heb je ook nog eens te maken met een stuk sociale druk. Vandaar ook dat ze het intern willen oplossen en er eigenlijk nooit echt melding van gemaakt wordt. Want dan ben je maar een slappe miet. Wat dat betreft doet het weinig onder voor vmbo zwakstroom gedoe.

Stammenmentaliteit is er nooit helemaal uit geëvolueerd heb ik het idee. Dat men zich vervolgens status ontleent omdat ze bij stam x horen maakt het eigenlijk alleen nog maar zieliger.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_165738494
Ontgroeningen. :')

Wat voor labiel figuur moet je zijn om daar überhaupt aan mee te doen.
  maandag 3 oktober 2016 @ 21:56:53 #31
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_165738518
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:56 schreef Infection het volgende:
Ontgroeningen. :')

Wat voor labiel figuur moet je zijn om daar überhaupt aan mee te doen.
Papa had daar de mooiste tijd van zijn leven gehad hè. Zeg daar maar eens nee tegen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 3 oktober 2016 @ 21:58:03 #32
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_165738559
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Papa had daar de mooiste tijd van zijn leven gehad hè. Zeg daar maar eens nee tegen.
Je vergeet het "netwerken" waardoor je later op zeer lucratieve banen komt te zitten waarbij je bakken met geld binnenharkt.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_165738788
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:54 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Ik doel voornamelijk op het iemand laten zwemmen in de gracht en zeker slapen tussen afval. Dat heeft niets meer te maken met de geest van een ontgroening, maar het voortzetten van de kutstreken die men geleverd wordt. Je kunt er vergif op innemen dat mensen die dit soort onzin ondergaan, hetzelfde flikken bij nieuwe aspiranten als ze zelf oudejaars zijn.

Daarnaast heb je ook nog eens te maken met een stuk sociale druk. Vandaar ook dat ze het intern willen oplossen en er eigenlijk nooit echt melding van gemaakt wordt. Want dan ben je maar een slappe miet. Wat dat betreft doet het weinig onder voor vmbo zwakstroom gedoe.

Stammenmentaliteit is er nooit helemaal uit geëvolueerd heb ik het idee. Dat men zich vervolgens status ontleent omdat ze bij stam x horen maakt het eigenlijk alleen nog maar zieliger.
Dat is misschien een mening maar ik vind het juist prachtig om te zwemmen in de grachten, te moeten tijgeren door de bossen, andere disputen naar de grond zooien. Het daadwerkelijk in gevaar brengen van aspirant leden is wat anders maar dat is toch echt een zeldzaamheid. Jij mag het sociale druk noemen maar niet elke student wordt lid van een studentenvereniging, bovendien is de cultuur van vereniging tot en met dispuut anders, zo ook de ontgroening. Je ondergaat iets wat de dispuutleden die jou ontgroenen al hebben ondergaan, dat smeedt een band met hen, maar het smeedt vooral een band met de aspirant leden met wie je dit ondergaat. Je doet het samen, terwijl je tegelijkertijd zelf een beetje met de regels speelt, dat is een mooie mentaliteit te noemen. Een groepsgevoel creeeren is immers niet eenvoudig en bij studentenverenigingen heb je toch vaak iets wat heel veel Nederlanders in het dagelijkse leven steeds meer missen, ergens bij kunnen horen, een groepsgevoel te ervaren.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 3 oktober 2016 @ 22:07:05 #34
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_165738876
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 22:04 schreef Slaro het volgende:

[..]

Dat is misschien een mening maar ik vind het juist prachtig om te zwemmen in de grachten, te moeten tijgeren door de bossen, andere disputen naar de grond zooien. Het daadwerkelijk in gevaar brengen van aspirant leden is wat anders maar dat is toch echt een zeldzaamheid. Jij mag het sociale druk noemen maar niet elke student wordt lid van een studentenvereniging, bovendien is de cultuur van vereniging tot en met dispuut anders, zo ook de ontgroening. Je ondergaat iets wat de dispuutleden die jou ontgroenen al hebben ondergaan, dat smeedt een band met hen, maar het smeedt vooral een band met de aspirant leden met wie je dit ondergaat. Je doet het samen, terwijl je tegelijkertijd zelf een beetje met de regels speelt, dat is een mooie mentaliteit te noemen. Een groepsgevoel creeeren is immers niet eenvoudig en bij studentenverenigingen heb je toch vaak iets wat heel veel Nederlanders in het dagelijkse leven steeds meer missen, ergens bij kunnen horen, een groepsgevoel te ervaren.
Het is uiteraard een mening ;) en ik zie wel in wat je zegt, maar zie het zelf niet zo. Althans, ik ben van mening dat dat ook op andere manieren kan. Desalniettemin snijdt je laatste zin wel hout.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_165739093
Wat een drama bericht. Als Vindi niet in het nieuws was geweest dan had niemand hiervan gehoord. Ik ben als begeleiding meegedaan op het introkamp van mijn roeivereniging. Op de fietstocht naar het kamp kwam al iemand erachter dat ze eigenlijk niet tientallen km moet fietsen door flauw te vallen en zichzelf te lanceren in een kuil en op haar hoofd te landen. Iemand anders had een aanrijding met een fietser en mocht naar het ziekenhuis met een uitstekend arm bot. Een derde persoon mocht tijdens het kamp nog naar het ziekenhuis met een gebroken teen op de opblaasstormbaan.

Shit happens als je activiteiten gaat doen met jongeren. Zelfs zonder ontgroening.
pi_165739140
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 20:57 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het is gewoon een kansloze opdracht en al helemaal om dan ook nog eens tussen het afval te slapen. Als je jezelf dat aandoet om erbij te horen ben je sowieso een ontzettend slappe lul.
Hier op de toko springen mensen tijdens feestjes en mooi weer uit zichzelf naakt in de gracht. Zijn dat allemaal kansloze losers?
pi_165739210
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:37 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De trieste lieden lopen toch vooral rond in deze verenigingen.
De scouting gaat binnenkort nog veel kuttere dingen doen. 'S nachts buiten slapen, buiten zwemmen in de winter en heul veul lopen en klimmen. Mijn voorzichtige gok is dat daar meer ''gewonden'' uitkomen. En dat met 15 jarigen!! OPHEF!!! VERBIEDT!!!
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 3 oktober 2016 @ 22:18:47 #38
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_165739234
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 22:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hier op de toko springen mensen tijdens feestjes en mooi weer uit zichzelf naakt in de gracht. Zijn dat allemaal kansloze losers?
Die vergelijking gaat mank om meerdere redenen, dat is ten eerste zonder doel en heeft het verder geen consequenties als ze het niet doen en ten tweede gaan ze daarna niet tussen afval slapen. Hoop ik voor ze, dan.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 3 oktober 2016 @ 22:19:36 #39
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_165739253
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 22:18 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De scouting gaat binnenkort nog veel kuttere dingen doen. 'S nachts buiten slapen, buiten zwemmen in de winter en heul veul lopen en klimmen. Mijn voorzichtige gok is dat daar meer ''gewonden'' uitkomen. En dat met 15 jarigen!! OPHEF!!! VERBIEDT!!!
Wat een schijtvergelijking zeg.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_165739388
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 22:18 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Die vergelijking gaat mank om meerdere redenen, dat is ten eerste zonder doel en heeft het verder geen consequenties als ze het niet doen en ten tweede gaan ze daarna niet tussen afval slapen. Hoop ik voor ze, dan.
Maar in alle gevallen is het een vrije keuze en voor je bij zo'n dispuut gaat hoor je al wat verhalen van wat je te wachten staat.
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 22:19 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Wat een schijtvergelijking zeg.
Waarom? Ik heb in dit bericht niks gelezen wat nou zo afschuwelijk is. Ze hebben alleen de pech dat Vindi in het nieuws is geweest, de landelijke media allemaal de Telegraaf en HvN zijn geworden en dat er wat zieke mensen lid wilden worden. Ik zie alleen maar pech.
pi_165739720
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 21:56 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Papa had daar de mooiste tijd van zijn leven gehad hè. Zeg daar maar eens nee tegen.
Wat? _O-
pi_165739978
quote:
1s.gif Op maandag 3 oktober 2016 22:07 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]

Het is uiteraard een mening ;) en ik zie wel in wat je zegt, maar zie het zelf niet zo. Althans, ik ben van mening dat dat ook op andere manieren kan. Desalniettemin snijdt je laatste zin wel hout.
Ik ben het met je eens dat het op andere manieren ook kan, dit is niet de enige weg, maar zolang je het met een knipoog kan bekijken en niet al te serieus neemt, het zijn immers gezelligheidsverenigingen, denk ik dat we er ons niet al te druk om moeten maken.
  Forum Admin/Beste/Leukste FA 2022 maandag 3 oktober 2016 @ 22:46:15 #43
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_165740060
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 22:43 schreef Slaro het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens dat het op andere manieren ook kan, dit is niet de enige weg, maar zolang je het met een knipoog kan bekijken en niet al te serieus neemt, het zijn immers gezelligheidsverenigingen, denk ik dat we er ons niet al te druk om moeten maken.
Het zijn dan ook de excessen die het nieuws halen, zoals deze.. en dat gedoe met vindicat. Dan kun je jezelf afvragen of er niet veel onder de pet wordt gehouden.. maar dat is dan het probleem van de mensen die er niet mee naar buiten treden.

Geloof graag dat er meer leuke dan pauper verenigingen zijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_165740998
Te bedenken dat sommigen van dit soort lieden de toekomstige artsen zijn die later mensen levens zouden moeten redden. Nee dus, ze slapen liever hun roest uit in het weekend of gaan lobbyen voor farmaceutische bedrijven om je antidepressiva aan te smeren. Medische drugsdealers worden het later.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
  maandag 3 oktober 2016 @ 23:30:18 #45
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_165741183
Ach gut, hij had wat last van diarree. Stop de persen! :')

quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 23:20 schreef Begripvol het volgende:
Te bedenken dat sommigen van dit soort lieden de toekomstige artsen zijn die later mensen levens zouden moeten redden. Nee dus, ze slapen liever hun roest uit in het weekend of gaan lobbyen voor farmaceutische bedrijven om je antidepressiva aan te smeren. Medische drugsdealers worden het later.
Neem nog een halve liter, Henk.
pi_165741320
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 22:15 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Hier op de toko springen mensen tijdens feestjes en mooi weer uit zichzelf naakt in de gracht. Zijn dat allemaal kansloze losers?
Naakt is geen probleem. Stomweg springen in een vieze gore gracht zou ik niet heel snel doen.
pi_165741388
quote:
0s.gif Op maandag 3 oktober 2016 23:20 schreef Begripvol het volgende:
Te bedenken dat sommigen van dit soort lieden de toekomstige artsen zijn die later mensen levens zouden moeten redden. Nee dus, ze slapen liever hun roest uit in het weekend of gaan lobbyen voor farmaceutische bedrijven om je antidepressiva aan te smeren. Medische drugsdealers worden het later.
De meeste medische studenten gaan bij een sportclub. De corpsen halen de meeste leden uit de economische richtingen, dus ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je dokter je huidige medicatie heeft uitgeschreven vanwege vriendjes bij het corps.
quote:
10s.gif Op maandag 3 oktober 2016 23:37 schreef skrn het volgende:

[..]

Naakt is geen probleem. Stomweg springen in een vieze gore gracht zou ik niet heel snel doen.
Lekker zwemmen.
pi_165741478
quote:
10s.gif Op maandag 3 oktober 2016 23:37 schreef skrn het volgende:

[..]

Naakt is geen probleem. Stomweg springen in een vieze gore gracht zou ik niet heel snel doen.
Hohoho, de grachten worden continu doorgespoeld en je kunt er wel degelijk in zwemmen. Ik zou mijn hoofd boven water houden, dat dan weer wel. *O*
en haalt het maar net!
pi_165741516


[ Bericht 90% gewijzigd door Tjingtjangtjong op 03-10-2016 23:48:18 ]
en haalt het maar net!
pi_165743266
Zou me doodlachen als er een type Badr Hari ontgroent moet worden door deze balletjes. Boem Boem auw, auw Mammie... _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')