abonnement Unibet Coolblue
pi_165678879
Kreeg je een vergoeding voor het aanleveren van tekst als een soort copywrighter? Of kreeg je per gepubliceerd artikel betaald?

Als het dat laatste is, en zij plaatsen echt nieuwe items met jouw teksten, dan zou je gewoon een factuur moeten sturen voor het plaatsen van nieuwe berichten van jouw hand. Bij dat eerste ligt dat wellicht wat moeilijker. Maar het gaat denk ik wel echt om wat er nu op papier staat.. (in jullie mailcorrespondentie).
dag
pi_165679051
Voor de duidelijkheid: ik ben helemaal niet van plan er enorm veel werk van te maken of enorme vergoedingen te eisen of wat dan ook. Dat staat ook niet in verhouding met de toen betaalde vergoedingen en het type publicaties.
Ik vind het echter niet onredelijk te verwachten dat mijn naam bij mijn stukken staat en ben het er ook echt niet mee eens dat míjn bijdrage niet meer van mij is omdat ik ervoor betaald ben.
Ik werd door dit voorval echter wél nieuwsgierig naar hoe het nu eigenlijk zit, want ik merkte dus dat ik geen idee heb/had. Van eisen noch van janken is dus sprake. Het lijkt in elk geval allemaal bepaald niet zwart-wit te zijn.

Edit: Peter, er werd per gepubliceerd artikel betaald.
pi_165679085
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:23 schreef Peter het volgende:
Kreeg je een vergoeding voor het aanleveren van tekst als een soort copywrighter? Of kreeg je per gepubliceerd artikel betaald?

Als het dat laatste is, en zij plaatsen echt nieuwe items met jouw teksten, dan zou je gewoon een factuur moeten sturen voor het plaatsen van nieuwe berichten van jouw hand. Bij dat eerste ligt dat wellicht wat moeilijker. Maar het gaat denk ik wel echt om wat er nu op papier staat.. (in jullie mailcorrespondentie).
Maar ligt het sowieso al niet moeilijker aangezien haar oude berichten nog steeds op de website stonden? Als er berichten in het verleden offline waren gehaald en inmiddels weer opnieuw geplaatst, kan ik me voorstellen dat het makkelijker is dan wanneer de berichten er al die tijd al hebben gestaan, maar nu gewoon dubbel.
pi_165679210
Dat vond ik dus ook een ingewikkelde factor. Het is meer alsof ze een artikel hebben 'gekickt' dan dat het echt opnieuw is gepubliceerd. Zou ik op zich ook best mee kunnen leven, denk ik, maar dan wel onder mijn naam ;)
pi_165679537
Als je per gepubliceerd artikel betaald krijgt en zij kiezen ervoor om een nieuw artikel/item te plaatsen van jouw hand (weliswaar met oude tekst), dan moeten ze toch ook weer de vergoeding betalen. Lijkt mij heel redelijk. Zeker als ze eerst jouw auteursrecht wilde beschadigen door het onder andermans naam te (her)publiceren.
dag
pi_165679834
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:36 schreef Jentin het volgende:
Dat vond ik dus ook een ingewikkelde factor. Het is meer alsof ze een artikel hebben 'gekickt' dan dat het echt opnieuw is gepubliceerd. Zou ik op zich ook best mee kunnen leven, denk ik, maar dan wel onder mijn naam ;)
Dat ze onder de naam van iemand anders worden geplaatst is volgens mij een stuk makkelijker. :P Is voor elk van jouw berichten gebruik gemaakt van dezelfde nieuwe naam of verschillende namen?
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 00:29:14 #32
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_165681708
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 12:11 schreef MCH het volgende:
Was deze vraag laatst ook al niet gesteld?
Dit topic is vergelijkbaar, al gaat het daar om fysieke uitgaves ipv internetpublicaties
WGR / Vraag betreft auteurs & persoonlijkheidsrecht

.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 18:04 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Volgens mij is het zo dat ze dat recht niet hebben tenzij dat is overeengekomen.

https://www.nvj.nl/wat-wi(...)recht-op-hoofdlijnen

[..]

Opnieuw publiceren op dezelfde site is ook gewoon weer hergebruik, zeker nu het oorspronkelijke stuk nog in het archief zit.
Daar neig ik ook toe.
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
pi_165684015
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 23:02 schreef Physsic het volgende:

[..]

Dat ze onder de naam van iemand anders worden geplaatst is volgens mij een stuk makkelijker. :P Is voor elk van jouw berichten gebruik gemaakt van dezelfde nieuwe naam of verschillende namen?
Verschillende.
pi_165685347
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:30 schreef Jentin het volgende:
Het lijkt in elk geval allemaal bepaald niet zwart-wit te zijn.
Het is juist wel zwart wit, het mag niet als jij geen toestemming hebt verleend.
pi_165686155
"Foutje van het systeem"

Uhuh :')
"Pools are perfect for holding water"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')