abonnement Unibet Coolblue
pi_165609070
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.



Game on! *O*
..
pi_165613193
Ja Uni... Genoeg slaap en energie is idd goud waard. :Y

Ik merk nu echt dat ik tegen de kraambezoekjes op ga zien. Ben toch bewust bezig met de klok zo van: Als ik M. nou zo laat kan en mag voeden, dan ligt hij tijdens de visite er rustig bij.
Dat plannetje lukt dan meestal wel maar vanavond dus niet. En ik ben tijdens de bezoekjes één brok energie en als ze weg zijn, takel ik af :') Herkenbaar?

Maar dus ben ik zelf vanavond heel knap met M. naar boven gegaan om hem (weer) te voeden. Ben blij dat ik naar mezelf en hem heb geluisterd. Kleine man honger? Hup naar boven!

Morgen weer een weegmomentje, erg benieuwd!

Slapen jullie 's middags goed dames? Ik ben zo vertrokken namelijk :D
:)
  dinsdag 27 september 2016 @ 22:09:16 #3
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165613585
Waarom laat je de visite niet even voor wat het is als je ertegen op ziet? Die visite kan over 1, 2, veel weken ook nog :* op deze manier is het toch niet leuk voor jou? Lijkt me dat de visite dat ook begrijpt als je nog even wat meer tijd voor jezelf nodig hebt. Ik zou het beperken tot de mensen bij wie je je vrij genoeg voelt om je eigen plan te trekken en bij wie het je niet uitmaakt als M. Even een keer niet rustig is.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165613669
Ik was ook altijd moe na het bezoek. Meestal kolf ik wanneer er bezoek is, M neemt vaak nog lekker de tijd voor de borst en dan is afgekolfde melk geven sneller.

Ik wilde vanmiddag graag slapen omdat ik me niet zo lekker voel maar M had een wakkere dag vandaag. Normaal vind ik dat leuk, lekker spelen enzo. Maar vandaag wilde ik zo graag slapen :@. Man heeft deze week avonddienst dus is nog niet thuis. M is wel lief vandaag, beetje rondkijken enzo en niet zoveel huilen.
pi_165613994
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 22:09 schreef Chanty het volgende:
Waarom laat je de visite niet even voor wat het is als je ertegen op ziet? Die visite kan over 1, 2, veel weken ook nog :* op deze manier is het toch niet leuk voor jou? Lijkt me dat de visite dat ook begrijpt als je nog even wat meer tijd voor jezelf nodig hebt. Ik zou het beperken tot de mensen bij wie je je vrij genoeg voelt om je eigen plan te trekken en bij wie het je niet uitmaakt als M. Even een keer niet rustig is.
Je hebt ook eigenlijk helemaal gelijk. Ik heb de newbornshoot voor morgen ook afgezegd. Mensen moeten het maar begrijpen, toch?
:)
pi_165614100
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 22:10 schreef Miezziej het volgende:
Ik was ook altijd moe na het bezoek. Meestal kolf ik wanneer er bezoek is, M neemt vaak nog lekker de tijd voor de borst en dan is afgekolfde melk geven sneller.

Ik wilde vanmiddag graag slapen omdat ik me niet zo lekker voel maar M had een wakkere dag vandaag. Normaal vind ik dat leuk, lekker spelen enzo. Maar vandaag wilde ik zo graag slapen :@. Man heeft deze week avonddienst dus is nog niet thuis. M is wel lief vandaag, beetje rondkijken enzo en niet zoveel huilen.
Ah.. Hoe oud is M. eigenlijk? :)
:)
  dinsdag 27 september 2016 @ 22:24:48 #7
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165614193
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 22:19 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Je hebt ook eigenlijk helemaal gelijk. Ik heb de newbornshoot voor morgen ook afgezegd. Mensen moeten het maar begrijpen, toch?
Verstandig! Geef jezelf wat tijd. Die eerste weken zijn pittig. Je zult merken dat je over een week of twee a drie al meer energie, ritme en zelfvertrouwen hebt. Het is je eerste toch?
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165614358
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 22:24 schreef Chanty het volgende:

[..]

Verstandig! Geef jezelf wat tijd. Die eerste weken zijn pittig. Je zult merken dat je over een week of twee a drie al meer energie, ritme en zelfvertrouwen hebt. Het is je eerste toch?
Jazeker. Ik hoop het! :)

Meer energie, ritme en zelfvertrouwen. Dat zijn wel DE sleutelwoorden die elke keer weer terug komen :+

Het gaat goed komen, hoe dan ook! Zo, en nu tukken.

(Fijn trouwens om het hier van me af te schrijven. Ook fijn om te weten dat ik niet de enige ben. :D )
:)
pi_165614545
Bij mijn dochter deden we vaak kraambezoek om 10:00 en om 16:00, en die laatste was zoooooo vaak eigenlijk teveel :X Oh en heel soms nog om 20:00, maar ik had algauw in de gaten dat dat echt killing was.

Bij S heb ik dus zelden meer dan 1 bezoekje per dag gepland. Ook om mijn dochter te sparen.

Kinderen (ook peuters nog :') ) en verse mama's zijn gewoon op hun best in de ochtend. ^O^
pi_165617331
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 22:22 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Ah.. Hoe oud is M. eigenlijk? :)
8 weken vandaag :9

Ik was laatst Call the Midwife aan het kijken. Toen dacht ik, nou ik heb wel weer zin om te bevallen! :') Maar dat moment dat je je baby op je buik krijgt is zo O+ mooi O+
  woensdag 28 september 2016 @ 01:23:33 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165617338
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 22:34 schreef LadyBlack het volgende:
Bij mijn dochter deden we vaak kraambezoek om 10:00 en om 16:00, en die laatste was zoooooo vaak eigenlijk teveel :X Oh en heel soms nog om 20:00, maar ik had algauw in de gaten dat dat echt killing was.

Bij S heb ik dus zelden meer dan 1 bezoekje per dag gepland. Ook om mijn dochter te sparen.

Kinderen (ook peuters nog :') ) en verse mama's zijn gewoon op hun best in de ochtend. ^O^
Ik ben nog steeds op mijn ultraslechtst in de ochtend :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165617438
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 01:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds op mijn ultraslechtst in de ochtend :D
Ik zowel in de ochtend als in de avond :D
We krijgen vanavond bezoek, voor het eerst op een avond. Ze wilden hier rond 20.30 zijn, das me iets te laat :+ 19 uur lijkt me beter, ze vroegen wel of ze dan mee konden eten (broertje van vriend). Heb ze maar verteld dat avondeten hier momenteel een grote uitdaging is en dat ze dus beter zelf voor eten kunnen zorgen :P
  woensdag 28 september 2016 @ 03:46:23 #13
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165617975
Ik vind de avond juist relaxed. Er komen komende week twee avonden mensen uit hun werk langs en eten mee. Op mijn verzoek :) Maar ieder kind en mens een eigen ritme natuurlijk.

Ik doe trouwens 1 bezoek per dag.

Ik wou dat ik wakker was vanwege die kleine, maar mijn vriend neemt de hele nacht over. Vanaf gisteravond heftige pijn in mijn heup en ik lig er wakker van :'( Ik kan mezelf voor mijn kop slaan. Was ik maar niet zo snel met de draagzak op pad gegaan... En nu kan ik amper zelf mijn bed uitkomen. Morgen even aan de bel trekken. Ik vermoed een slijmbeursontsteking door overbelasting icm slappe banden na de bevalling etc |:(
pi_165617994
Quoi, het klonk ook wel erg dapper, wel heel rot zoveel pijn, misschien voor nu een pijnstiller nemen?

Mies-poes, hoe gaat t nu met je? Kan je je emoties over de heftige start wel met iemand delen? Het heeft echt wat tijd nodig...

Marjolijntje, hoe gaat het nu de Daktarin gestopt is? Zoals de rest vind ik het ook knap hoe je vertelt over je zwar(t)e periode.

Arja, wat zielig voor Emmy, hopelijk voelt ze zich gauw weer beter.

Chanty, fijn te lezen dat zowel jij als je meisje het goed doen in het nieuwe ritme! De tip van kolfbh in andere topic is echt de moeite waard, heb je je handen vrij om te masseren of op je telefoon wat te doen in je gebedskolfruimte :D.

Soof, idd zou ik het aantal bezoekjes omlaag schroeven en eventueel man ook als boeman inzetten om de tijd te bewaken.

Hier was ik in het begin pas rond een uur of 11 enigzins in staat om weer te functioneren, ging ik smiddags even rusten en na een uur of 19 waren de babies onrustig. Bezoek (behalve m'n ouders) kwam dus ook echt op gezette tijden. De socialere gezellige bezoekjes kunnen vanzelf weer na tijdje.

Gisteravond lag m'n kleinste bij mij te buidelen en ik moest m nog in z'n bedje leggen en ineens kreeg ik weer flashbacks van hoe dat in het ziekenhuis was, die kleine kwetsbare kindjes weer af moeten geven en dan alleen in het donker door de ziekenhuishal naar huis lopen (meestal huilend). Ik vind t wel heftig dat ik daar na 6 maand nog verdrietig over word, hoop dat ik nu toch nog even kan slapen. ;(

[ Bericht 2% gewijzigd door Madivi op 28-09-2016 04:11:55 ]
pi_165617996
Quoi ;( Hopelijk voel je je snel beter!

Madivi :* Hoop dat je nog even kan slapen.

Hier ook 1 bezoek per dag, meestal in de avond.
M heeft geen zin om te slapen :O
pi_165618539
Oh nee Q ;(
Hopelijk valt het mee na wat rust (en geeft je man je ook op je flikker als je te veel doet)

Madivi ik vind dat niet gek dat je dat nog niet verwerkt heb. Wat een achtbaan zat je in en dan ook de zorg voor 2 kwetsbare kindjes, dan is er toch weinig tijd om te bezinnen.

Wij deden ook 1 bezoek per dag
  woensdag 28 september 2016 @ 08:17:19 #17
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165618553
Madivi, dat is ook niet gek als je kijkt wat je hebt meegemaakt zeg. Iemand die ik ken heeft ook een te vroeg geboren tweeling gekregen (door HELLP) en heeft dit prachtig opgeschreven, vind ik. Het is gepubliceerd op deze website. Wie weet heb je er iets aan. Zij heeft het pas op papier gezet toen haar tweeling 8 (!) werd.

Terwijl ik maar weer een zooi paracetamol inneem, gelukkig wel mijn bed uit kon rollen en de eerste fles er alweer in zit, even een positief geluid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We gaan vrijdag de weegschaal terugbrengen en kunnen binnenkort stoppen met ons onderzoekproject Max, want dit zijn rooskleurige grafiekjes, niet? :s)
  woensdag 28 september 2016 @ 08:18:26 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165618559
Verdorie Quoi... Dat is kut :(
-Edit- niet die Max stats dus natuurlijk :P
Kus en sterkte :*

Madivi, lijken me in jouw geval heel logische emoties, zoveel gebeurd en je moet het ook nog eens alleen doen.
Sterke wijffies hier wel man :)

Ik ga zo Larfje wegbrengen voor wenochtend, met rugzakje met spulletjes en gebruiksaanwijzing van haar erbij voor de leidsters :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165618673
Hee Q, als je tegen muren op gaat lopen doe je dan wel ff je blinddoek af? ;) als je zo verrot bent van je wandeling, misschien even avondbezoeken verplaatsen? #wachtmaar to the max, maar als je met blijvende gevolgen van te vroeg te veel blijft zitten straks, sla je je echt voor je kop. Verder fijn van je beertje O+! En :* voor de pijn.
  woensdag 28 september 2016 @ 08:49:04 #20
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165618783
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 08:33 schreef Crumpette het volgende:
Hee Q, als je tegen muren op gaat lopen doe je dan wel ff je blinddoek af? ;) als je zo verrot bent van je wandeling, misschien even avondbezoeken verplaatsen? #wachtmaar to the max, maar als je met blijvende gevolgen van te vroeg te veel blijft zitten straks, sla je je echt voor je kop. Verder fijn van je beertje O+! En :* voor de pijn.
Thanks ;)
's Avonds is mijn vriend thuis, wat dus juist zorgt dat ik er niks fysieks mee hoef. Maar de boodschap is hier al heel duidelijk aangekomen vannacht.

Hoe is het met jou dan?

Molo, dat L. alweer gaat wennen :o Dat moet wel goed gaan, zo'n voorbeeldig en goedlachs meiske.
pi_165618979
Volgens mij werkt dit; te leuk om niet te delen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165618992
Q, wat groeit je mini goed! Wauw! En doe zelf ook wat rustiger aan he? Het hoeft allemaal nog niet nu :*
Succes met wennen Molo, snel alweer.
Madivi, kun je bij iemand terecht met je verhaal? Het is niet niks allemaal..

Daktarin zijn wij gisteravond pas mee gestopt, dus vandaag zal hij er sowieso nog wel last van hebben. Geen idee hoe snel het uit zijn systeem zal zijn. We gaan het zien, ik hoop heel erg dat die krampjes nu weer wat af gaan nemen.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165619258
Q, wat balen van je heup zeg ;( wel een duidelijk signaal van je lichaam. Goed naar luisteren he? :*
Molo, spannend dat Larfje gaat wennen! Heb je er zelf moeite mee?
Madivi, het lijken me heel logische emoties, ook een half jaar na dato. Het zijn wel je kindjes die je steeds achter moest laten. Lijkt mij enorm heftig. Kun je er goed met iemand over praten?

Denk dat ik gisteren iets goed gedaan heb met M, want vannacht ging ze steeds zo lekker slapen zonder dat ze zuigbehoefte had O+ heel fijn voor haar! Heb vannacht nadat ze een uur aan mijn borst had gezeten en steeds losliet en weer aanhapte, haar lekker op mijn borst gelegd en toen viel ze in slaap terwijl ze naar mijn hartslag luisterde en ik door haar haartjes aaide O+ wat een fijne momentjes zijn dat.
Straks gaan we haar voor het eerst zelf in bad doen, spannend!

Soof, hoop dat je baby gegroeid is vandaag!
pi_165619444
Mies wat fijn dat ze goed sliep.

Molo spannend wel?

Sillie haha hoera O+
pi_165619489
Aaaahh, Sillie! O+

Hier ook maar ff oefenen, over drie weken heb ik geen baby meer...

Beterschap quoi, da's balen.

Madivi, dat is ook heftig geweest... Maar hoe fijn is het dat je nu lekker kunt keutelen zo lang als je wil O+
  woensdag 28 september 2016 @ 10:17:42 #26
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165619842
Silliegirl O+ Zit daar een jarige?

Mies, klinkt als genieten daar!

Toch even de huisarts gebeld. Mijn paps haalt straks even diclofenac voor me bij de apotheek. Hopelijk gaat het wat helpen.
pi_165619898
Arja, hoe gaat het eigenlijk met Emmy?
pi_165620232
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:17 schreef Quoi het volgende:
Silliegirl O+ Zit daar een jarige?

Mies, klinkt als genieten daar!

Toch even de huisarts gebeld. Mijn paps haalt straks even diclofenac voor me bij de apotheek. Hopelijk gaat het wat helpen.
Nog niet hoor! Hij wordt begin november pas 1. Volgende week is mijn oma jarig dus ik dacht "wie weet krijg ik 'm hoera aangeleerd voordien". Het filmpje is van de 2e oefenpoging O+
pi_165620298
Quoi, hopelijk gaat de pijn snel weg.
Zag een mooie grafiek ook, fijn dat het wegen is afgelopen!

Molo, spannend!

Sillie, wat schattig!

Miespoes, mooi zijn die momenten hè. Ik vind het nog steeds overweldigend dat je dan zo kan overstromen van liefde.

Dank voor de lieve reacties. Ik praat er wel eens wat over her en der (en ben idd bezig met alles tav het ziekenhuis opschrijven), maar merk dat iedereen zoiets heeft van... Nú is het toch weer goed, dus t is wel klaar. Ik zou heel graag eens m'n hele verhaal (ook t relationele deel) aan iemand kunnen doen, maar naar therapie oid gaat nu niet zonder oppas oid, ik heb hier niet echt mensen (daarom ook het uitdenken van de verhuizing...).

Wilde deze nog even delen, ze houden tegenwoordig steeds elkaars handjes vast, zo zoet... (svp niet quoten)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
O+ O+

[ Bericht 16% gewijzigd door Madivi op 28-09-2016 19:23:24 ]
pi_165621066
Quoi, rustig aan! ik moest wel lachen om de groeten van max excel sheet, maar dat zijn inderdaad mooie grafiekjes!

Madivi, schrijven kan inderdaad heel helend werken. Voor mij was het inderdaad heel verhelderend. Ik hoop dat je een manier vindt om alles te kunnen verwerken. Ik snap dat flashbacks je heel erg verdrietig maken. Dat heb ik ook nog steeds, wanneer ik terug denk aan mijn week ziekenhuis. Ik denk dat ik nog nooit zoveel gehuild heb als het afgelopen jaar.
En die foto is O+ . Je kunt ze wel goed uit elkaar houden niet, of is dat alleen op deze foto dat ze echt andere mooie koppies hebben?

Ik vind de nieuwe feature van mijn baby erg fijn. Wanneer hij nu in paniek wakker wordt (ik denk door een nare droom oid) is het maar een paar seconde paniek en valt hij daarna (voordat ik bij hem ben) weer zelf in slaap.
  woensdag 28 september 2016 @ 12:44:11 #31
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165622274
Filmpje en foto O+ O+

Wenochtend ging top, ze heeft met name om zich heen gekeken en verder haar 'I don't give a shit' blik tentoongespreid as usual :')
Schattig om die andere kindjes te zien ook, leuk clubje bij elkaar.
We waren er nu bij, volgende week ochtend wennen en dan zonder mij en Koos erbij. Gek genoeg nul moeite mee.

Stuk chocolade en knuffel voor iedereen die het nodig heeft. Hier gaat het makkelijk, af en toe beetje eng zelfs.

Alleen mijn haaruitval.... Echt niet grappig meer, mijn buik en tieten boeien me niet hoe die door de zwangerschap veranderd zijn maar er blijft echt niks over van mijn haar gvd :'(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 28 september 2016 @ 12:56:36 #32
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165622491
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:44 schreef Molo het volgende:
Filmpje en foto O+ O+

Wenochtend ging top, ze heeft met name om zich heen gekeken en verder haar 'I don't give a shit' blik tentoongespreid as usual :')
Schattig om die andere kindjes te zien ook, leuk clubje bij elkaar.
We waren er nu bij, volgende week ochtend wennen en dan zonder mij en Koos erbij. Gek genoeg nul moeite mee.

Stuk chocolade en knuffel voor iedereen die het nodig heeft. Hier gaat het makkelijk, af en toe beetje eng zelfs.

Alleen mijn haaruitval.... Echt niet grappig meer, mijn buik en tieten boeien me niet hoe die door de zwangerschap veranderd zijn maar er blijft echt niks over van mijn haar gvd :'(
Fijn dat het goed ging en het is toch niet gek dat je er geen moeite mee hebt. Ik heb Lucas na een jaar naar het kdv gebracht en heb hem echt niet gemist ook al had ik hem het hele jaar daarvoor elke dag bij me. En ook nu geen moeite Amelie af te geven. Zodra ik klaar ben vind ik het wel super fijn om ze weer op te halen en kan ik echt niet snel genoeg daar zijn O+

En je haar groeit weer terug. Hier is de grote uitval ook begonnen inderdaad. Vorige keer duurde het een maand of 3 a 4. Maar was nog niet kaal en heb al mijn haar weer terug gekregen. Tof is anders idd.

Madivi niet zo gek dat je nog zit met wat er toen allemaal is gebeurd. Schrijven helpt hier ook altijd goed. Hopelijk kun je toch bij iemand je ei kwijt :* En hier mag altijd he! Al vind je dat misschien niet fijn want openbaar forum.

sillie hij wil je filmpje hier niet afspelen ;(

Quoi toch echt ff op de plaats rust jij!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165622589
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 08:49 schreef Quoi het volgende:

[..]

Thanks ;)
's Avonds is mijn vriend thuis, wat dus juist zorgt dat ik er niks fysieks mee hoef. Maar de boodschap is hier al heel duidelijk aangekomen vannacht.

Hoe is het met jou dan?

Molo, dat L. alweer gaat wennen :o Dat moet wel goed gaan, zo'n voorbeeldig en goedlachs meiske.
Goed hoor! Dreumes is inmiddels best goed gewend aan het feit dat er een broertje is! Heeft wel gewoon zijn dramabuien, maar hey, hij is bijna 2. T groeit goed en is over het geheel heel tevreden :) begint te lachen en huilt weinig. Alleen dat boeren versus spugen, dat moeten we nog even kalibreren :'). Alles lijkt zich hier weer een beetje te settelen, heel fijn. Het is wel hard aanpoten, maar dat schijnt beter te worden O-) heb ik me laten vertellen. Ik heb iig weinig te melden en nog minder tijd, dus post weinig momenteel :P .

Molo, dat haaruitval zuigt ja :( maar over een jaar is het weer in orde, beloofd. Het moet bij mij nog beginnen.. -O-
pi_165622742
Molo, het is juist fijn dat je er geen moeite mee hebt. Ik denk dat het een teken is dat ze volgens jullie gevoel op de juiste plek is. Ik heb ook geen moeite gehad om Willem weg te brengen, ik heb 100% vertrouwen in het betreffende KDV.
pi_165623014
En nu vergeet ik nog te vertellen dat ik enorm trots was.
Man heeft vanmorgen Willem bij het KDV afgezet en kwam toen in gesprek met een andere papa. Die andere papa dacht eerst dat Man de vriend was van de begeleidster (hij ziet er nog al jong uit :9 ), maar toen duidelijk was dat man de papa van Willem is zei hij: " oh, de papa van die mooie baby". Toen ik dat hoorde was ik belachelijk trots :D Anderen vinden mijn baby ook een knappert :D
  woensdag 28 september 2016 @ 14:14:36 #36
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165624138
Ik heb idd ook geen moeite mn dochter weg te brengen, ik weet dat ze op een goede plek is... Het voelt gewoon zo enorm goed.. Ik heb verder overdag ook geen contact met de gastouder. De eerste dag alleen omdat ik dacht dat het zo hoorde en gisteren omdat ze huilde toen ik haar aan de gastouder gaf. Vandaag is ze bij mijn schoonmoeder en dan hoef ik nergens om te vragen, ik krijg genoeg appjes. :') Wel lief verder. Ook wel handig, ik kan vanmiddag eerst op mn gemak naar huis en de hond uitlaten en daarna pas mn dochter ophalen, geeft ook een hoop rust.

Baal alleen een beetje deze week. Emma heeft moeite met poepen en heeft maandag echt schreeuwend gepoept. Wil haar dus graag de rust van een dag thuis geven (gaat beter dan denk ik), maar dat gaat niet want ik heb morgen een crematie.. Dus morgen moet ik haar weer naar mn schoonmoeder brengen. En vrijdag dan weer werken en zaterdag pas weer hele dag thuis... Vind het zo sneu voor dr... Merk echt dat ze er last van heeft en twijfel lactulose te geven (heb het wel al in huis gehaald...).

@Madivi; kan me zo goed voorstellen dat je even je verhaal kwijt wil... Weet dat je het hier niet wil, maar misschien kun je het verhaal toch van je afschrijven. Eventueel gewoon in Word, en eventueel zelfs een beperkte tijd hier plaatsen. :* Kan me voorstellen dat een beslissing om te verhuizen nu een heel grote is. Hopelijk ben je er snel uit!

:* Voor alle onzekere nieuw-bakken mama's. Het komt écht goed. Echt, echt. (Ik dacht dat ook in het begin van niet....).

Quoi! 'Stapje' terug jij. Ff rust.

Ooh ja en het haaruitval is hier ook begonnen. Bleehhhh

Chanty; hoe bevalt het werken? Hoeveel dagen moet je aan de bak? Drink Amelie nu goed uit de fles?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165624236
Sillie en Madivi... Wauw!!!!

Lees straks even verder bij :@

Hier was het gewicht hetzelfde. Nu over op iets vaker voeden. Morgen weer een poging!
:)
pi_165624324
Madivi, ik vind jouw duo zo leuk!

quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:21 schreef Mies_poes het volgende:
Arja, hoe gaat het eigenlijk met Emmy?
Een stuk beter gelukkig, dankje
  woensdag 28 september 2016 @ 14:24:45 #39
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165624379
Fijn Arja! Zag je post en wilde het net vragen..

Madivi; wat een lieve foto inderdaad! O+

Ik vergeet echt meer dan de helft :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165624420
quote:
7s.gif Op woensdag 28 september 2016 14:24 schreef Nouk84 het volgende:
Fijn Arja! Zag je post en wilde het net vragen..

Madivi; wat een lieve foto inderdaad! O+

Ik vergeet echt meer dan de helft :')
Als je de posts van madivi leest, heb je meteen een mooie samenvatting.
Madivi, ik vind je zo attent.

Nouk: heeft emma dan al vastere ontlasting ofzo?
  woensdag 28 september 2016 @ 14:31:48 #41
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165624539
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2016 14:26 schreef Arja het volgende:

Als je de posts van madivi leest, heb je meteen een mooie samenvatting.
Madivi, ik vind je zo attent.

Nouk: heeft emma dan al vastere ontlasting ofzo?
Hahaha inderdaad!

Nou ja, met die warme dagen had ze daar wel last van. Heb het toen aan het cb gevraagd en die zeiden dat het daardoor kwam. Afgelopen maandag waren het echt harde keutels idd(maar dat kon nog een overblijfsel van het warme weer zijn), maar daarna weer super zacht.. Ben bang dat als het weer te lang duurt, dat het weer zo hard wordt. Echt, ik heb het meisje nog nooit zó horen krijsen... Super zielig ;(
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 28 september 2016 @ 14:37:32 #42
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165624630
Kan je haar niet meenemen naar de crematie?
  woensdag 28 september 2016 @ 14:42:37 #43
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165624727
Sneu nouk, als ze echt zoveel last heeft zou ik wel wat geven.

En idd Madivi wilde ik ook nog zeggen: je mannetjes zijn wel heel schattig O+

Werken was best ok de eerste dag maar is natuurlijk nog rustig omdat ik eerst weer mijn cliënten moet overnemen/ nieuwe opstarten. Werk voorlopig drie dagen dus dat is fijn. Maarja, ik heb nog altijd het gevoel dat dit niet de baan is waarin ik wil blijven dus ergens zou ik graag thuis zijn of een andere baan hebben. Maar hopelijk wordt het nu leuker.

Amélie heeft gisteren de fles goed gepakt. En vandaag ben ik thuis dus kijken hoe t morgen is.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165625261
Wat sneu nouk.
Emmy heeft altijd dunne ontlasting. Ik wist niet beter.
  woensdag 28 september 2016 @ 15:22:15 #45
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165625363
quote:
17s.gif Op woensdag 28 september 2016 14:37 schreef Budabuddumbam het volgende:
Kan je haar niet meenemen naar de crematie?
Dan heeft ze nog steeds niet de rust van thuis. En zou haar idd het liefst meenemen (ook omdat mijn halve familie haar nog niet gezien heeft ;( ), maar baby's voelen niet zo goed aan wanneer ze stil moeten zijn :D

Ja denk dat ik vanaf morgen lactulose aan de eerste fles toevoeg, hopelijk heeft het dan zaterdag effect... Gaat natuurlijk binnenkort met fruithapjes e.d. ook weer wat veranderen aan haar ontlasting...

@Chanty; prettig dat je even 3 dagen kunt werken. Hoop dat het nu wel anders voor je is dan voor je verlof (andere begeleider toch?) en dat je binnenkort gewoon met plezier erheen gaat...
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165626413
quote:
7s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:22 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Dan heeft ze nog steeds niet de rust van thuis. En zou haar idd het liefst meenemen (ook omdat mijn halve familie haar nog niet gezien heeft ;( ), maar baby's voelen niet zo goed aan wanneer ze stil moeten zijn :D

Ja denk dat ik vanaf morgen lactulose aan de eerste fles toevoeg, hopelijk heeft het dan zaterdag effect... Gaat natuurlijk binnenkort met fruithapjes e.d. ook weer wat veranderen aan haar ontlasting...

@Chanty; prettig dat je even 3 dagen kunt werken. Hoop dat het nu wel anders voor je is dan voor je verlof (andere begeleider toch?) en dat je binnenkort gewoon met plezier erheen gaat...
Ik heb W. al 3x meegenomen naar crematie/begrafenis. De eerste keer was ie 7 weken, 2e met een maand of 5 en de laatste pas geleden met 10 maanden. Mijn ervaring is dat het best gaat; goed, W. was niet altijd stil, maar dat werd niet als storend ervaren. En toen het één keer echt niet ging ben ik even met 'm de zaal uitgegaan en weer aangesloten toen de "stoet" naar de begraafplaats ging. Dat ervaarde ook niemand als storend verder..

En de lactulose: als ik dat aan W. Geef loopt ie 2 uur later leeg, dus dat kan belachelijk snel
werken.. (en bereid je voor op kakjepakjes :P )
  woensdag 28 september 2016 @ 16:26:03 #47
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165626605
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:16 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik heb W. al 3x meegenomen naar crematie/begrafenis. De eerste keer was ie 7 weken, 2e met een maand of 5 en de laatste pas geleden met 10 maanden. Mijn ervaring is dat het best gaat; goed, W. was niet altijd stil, maar dat werd niet als storend ervaren. En toen het één keer echt niet ging ben ik even met 'm de zaal uitgegaan en weer aangesloten toen de "stoet" naar de begraafplaats ging. Dat ervaarde ook niemand als storend verder..

En de lactulose: als ik dat aan W. Geef loopt ie 2 uur later leeg, dus dat kan belachelijk snel
werken.. (en bereid je voor op kakjepakjes :P )
Ja misschien dat ik toch even ga vragen wat mijn ouders ervan vinden..

Haha, ik heb maandag een 5 ml door een flesje water gedaan die niet eens op ging, dus misschien was dat toch het effect ervan :') Daarna ging het los (ik kon idd de romper weggooien :') )
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165627744
Wat zie ik leuke foto's en filmpjes voorbij komen O+

Vanochtend heb ik gekolfd en man had M mee genomen naar beneden zodat ik nog even kon slapen. Toch wel handig die avonddienst soms :P
M komt sinds gister lastig in slaap. Denk dat ze ook verkouden is, ze heeft een beetje een snotneus. Hele huishouden verkouden dus :')
  woensdag 28 september 2016 @ 17:20:42 #49
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165627759
Geen mentor meer nee want inwerkperiode is voorbij. Ga nu specialiseren maar daarbij word ik gewoon ondersteund door het team.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165628746
Madivi, wat een ontzettend knappe mannetjes heb je daar O+ O+
Arja, fijn dat het met Emmy beter gaat!
Nouk, wat ontzettend zielig dat het poepen zo'n pijn doet ;(

Ik wist vandaag echt even niet meer wat te doen. M. heeft 2.5 uur aan mijn borst gezeten en tussendoor nog een flesje afgekolfde melk gekregen (om m'n tepels te sparen) van 80cc en nog bleef ze onrustig. Schone luier had ze, echt honger kon ze niet meer hebben en van bij mij liggen werd ze onrustig want zoeken naar mijn tepels. Liggend voeden lukt hier niet en ik moest echt liggen dus wist even echt niet meer wat ik nog kon doen.
Gelukkig kwam vriend toen thuis en heeft haar bij zich genomen; stille baby.
Wat zie ik over het hoofd wat ik een volgende keer nog zou kunnen doen als ik alleen ben?
  woensdag 28 september 2016 @ 18:18:29 #51
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165629123
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:03 schreef Mies_poes het volgende:
Madivi, wat een ontzettend knappe mannetjes heb je daar O+ O+
Arja, fijn dat het met Emmy beter gaat!
Nouk, wat ontzettend zielig dat het poepen zo'n pijn doet ;(

Ik wist vandaag echt even niet meer wat te doen. M. heeft 2.5 uur aan mijn borst gezeten en tussendoor nog een flesje afgekolfde melk gekregen (om m'n tepels te sparen) van 80cc en nog bleef ze onrustig. Schone luier had ze, echt honger kon ze niet meer hebben en van bij mij liggen werd ze onrustig want zoeken naar mijn tepels. Liggend voeden lukt hier niet en ik moest echt liggen dus wist even echt niet meer wat ik nog kon doen.
Gelukkig kwam vriend toen thuis en heeft haar bij zich genomen; stille baby.
Wat zie ik over het hoofd wat ik een volgende keer nog zou kunnen doen als ik alleen ben?
Kan wel honger zijn hoor, lekker clusteren bij mama is hier ook populair..
Of krampjes, of een boertje?

F. heeft veel last van krampjes en is ook wel van de boertjes kan hem zo 4 uur bezig houden en hij blijft dan onrustig tot het over is.
pi_165629158
Ik heb ook weleens de tijd vooruit zitten kijken tot man thuis kwam omdat ik M niet rustig kreeg.
Wat ik nu meestal doe op zulke momenten is met haar rondlopen (gewoon door het huis). Soms draag ik haar gewoon maar vaak doe ik haar dan in de draagzak. Dat werkt meestal wel hier. Ik probeer ook mezelf dan te kalmeren, want als je gestrest bent merken baby's dat wel.
Alleen kan dat dus niet liggend :P Liggend voeden lukt mij ook niet meer, lijkt wel alsof ze dat niet fijn vindt.
pi_165629454
Bij mijn baby helpt het om haar te wiegen met speen in haar mond, zonder te praten of te zingen (want dat prikkelt haar en ze wil alles zien en meemaken). Als ik merk dat haar spieren slapper worden en ze zich overgeeft, leg ik haar in haar wiegje. Dan huilt ze kort en aai ik haar een poosje over haar voorhoofdje. Soms zing ik er een slaapliedje bij.

Dit werkt de laatste tijd voor haar. Maar vast niet altijd. En vast niet voor iedere baby :D

Maar een ritueeltje dat bij je past is sowieso fijn.
pi_165629547
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:03 schreef Mies_poes het volgende:
Madivi, wat een ontzettend knappe mannetjes heb je daar O+ O+
Arja, fijn dat het met Emmy beter gaat!
Nouk, wat ontzettend zielig dat het poepen zo'n pijn doet ;(

Ik wist vandaag echt even niet meer wat te doen. M. heeft 2.5 uur aan mijn borst gezeten en tussendoor nog een flesje afgekolfde melk gekregen (om m'n tepels te sparen) van 80cc en nog bleef ze onrustig. Schone luier had ze, echt honger kon ze niet meer hebben en van bij mij liggen werd ze onrustig want zoeken naar mijn tepels. Liggend voeden lukt hier niet en ik moest echt liggen dus wist even echt niet meer wat ik nog kon doen.
Gelukkig kwam vriend toen thuis en heeft haar bij zich genomen; stille baby.
Wat zie ik over het hoofd wat ik een volgende keer nog zou kunnen doen als ik alleen ben?
Oh Mies... Vervelend is dat he ;(
Ik probeer ook alle trucjes uit die er zijn, maar vind het nog erg lastig! Het is een vast riedeltje geworden: schone luier, voeden, boertje? Alles check? Maar toch huilen en onvrede. Dat is zo moeilijk!! En als zelfs hier de pink niet meer helpt :o
:)
pi_165629571
Iemand hier nog tips voor DE wonderspeen? Die het meeste op een pink lijkt?
:)
  woensdag 28 september 2016 @ 18:51:34 #56
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165629834
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:39 schreef Soof-87 het volgende:
Iemand hier nog tips voor DE wonderspeen? Die het meeste op een pink lijkt?
Een soothie (alleen online verkrijgbaar)
http://www.neobaby.nl/soothie-speen.html
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 28 september 2016 @ 19:17:49 #57
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165630467
Met knuffel eraan (wubbanub). Je kunt je pink erin doen en dan er weer uithalen als de baby de speen geaccepteerd heeft.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 28 september 2016 @ 19:18:28 #58
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165630476
Dat je alleen thuis bent met alle kinderen en je lief weg is en alles op instorten staat met een boze kleuter, verdrietige peuter en een onrustige baby die net je gehele decolleté vol heeft zitten spugen.

Vannacht maar 4 uur slaap gehad in totaal, dus ik hoopte op een rustige dag }:|
Morgen de eerste keer CB. -O- ik hoop dat de arts wat is. en anders ben ik er wel klaar mee.
Het is de 4e, ik heb ondetussen al wel alle smaakjes en karaktertrekjes meegemaakt denk ik :+
  woensdag 28 september 2016 @ 19:18:59 #59
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165630488
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:51 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Een soothie (alleen online verkrijgbaar)
http://www.neobaby.nl/soothie-speen.html
Nee de newborn soothie is tegenwoordig ook te koop bij de etos *O*
  woensdag 28 september 2016 @ 19:30:34 #60
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165630748
Ik vergat nog weleens 'gewoon troosten', dus idd lopen en wiegen. Over zijn wangetje wrijven en speen in mond is hier vaak, niet altijd, garantie voor succes. En soms, ineens, zit er toch nóg een boer dwars :')

De Dr Browns speen is hier succes.

Net zoals de diclofenac :+ Erg fijn, de scherpe randen van de pijn eraf en weer een beetje beweeglijk zijn.
pi_165630805
Dat clusteren (en vooral in de avond) was hier elke dag tot F ongeveer 3 maanden oud was. Dan was ik soms wel 4 uur zoet met hem. Lekker op de bank, afstandbediening en ipad/gsm erbij, groot glas water, warm dekentje.. Mmm, ik vond het zo lekker knus O+
pi_165630812
Adrian wat een leuk compliment kregen jullie, vast helemaal terecht! De jongens zijn duidelijk héél erg twee-eiig, qua gezicht, bouw en voor zover nu al zichtbaar qua karakter.

Nouk, ik zou zeker een klein beetje laxeermiddel geven, anders gaat ze misschien nog angst krijgen om te poepen, vicieuze cirkel... Zo gauw ze bijvoeding mag af en toe pruimen geven en weinig banaan en aardappel.

Chanty, hopelijk gaat je baan nog wat leuker worden. Zou je eventueel kunnen stoppen (financieel etc)?

Miezziej, beterschap allemaal dan, zo rot verkouden kleintjes.

Arja, wat een lief compliment :@

Miespoes, lijkt zoals al gezegd erg op clusteren. Wat lukt er niet met liggend voeden? Dat zou wel erg prettig voor jezelf zijn, misschien hebben de dames hier nog tips.

Hier idd ook soothies in gebruik, worden in het ziekenhuis ook aan babies gegeven.

Buda, dat klinkt héél zwaar! Je zal wel uitgeput zijn nu. Hopelijk morgen een betere dag :*

Quoi, oppassen dat je niet teveel gaat doen nu met pijnstilling he!

Ik zal eens nadenken over wat ik kan met m'n verhaal doen hier. De behoefte is er best wel. Misschien dat ik het eens per PM aan geïnteresseerden kan sturen? Ivm de situatie kan ik er hier niets over kwijt (verstandiger van niet).

[ Bericht 7% gewijzigd door Madivi op 28-09-2016 20:00:07 ]
pi_165631129
Madivi mijn pm staat open. Zoals eerder gezegd heb ik met je meegeleefd op afstand, maar wist niet hoe dat te uiten.
pi_165631201
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:46 schreef Arja het volgende:
Madivi mijn pm staat open. Zoals eerder gezegd heb ik met je meegeleefd op afstand, maar wist niet hoe dat te uiten.
Ik zal er eens voor gaan zitten, lief!
pi_165631261
Door de wubbanub zou ik bijna weer een speen overwegen, wat schattig O+ Maar ik denk nog steeds dat ze het niet echt nodig heeft. Vanochtend toen ze de gekolfd melk op had was ze wel druk op haar hand aan het sabbelen, man wilde mij nog laten slapen dus heeft haar in de draagzak gedaan en toen ging ze slapen.

Ik denk ook een regeldag hier, of misschien wil ze troost van de borst omdat ze verkouden is? Ze drinkt in ieder geval meer dan normaal, normaal gesproken doet ze wel 3 uur over een flesje (niet non stop he, maar dan drinkt ze wat en dan weer even slapen of spelen :P) en nu was hij meteen leeg.

Madivi, ik vind het knap hoe je het allemaal doet en ook nogeens de tijd vindt om op iedereen te reageren.
Luisteren kan ik goed, advies geven wat minder ;) Hoop dat het oplucht om te schrijven.
  woensdag 28 september 2016 @ 19:51:42 #66
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165631279
Madivi, je mag je verhaal ook altijd kwijt hoor! PM staat open.
pi_165631501
Dank voor jullie ideeën :) zoiets 'simpels' als clusteren of wiegen heb ik niet eens aan gedacht. Kon het vandaag ook echt even niet hebben, voeden gaat me nog niet heel gemakkelijk af waardoor ik vaak in onmogelijke houdingen zit en pijn in mijn rug heb. Goede houdingen zouden al veel verschil kunnen maken en liggend voeden lijkt me helemaal the bomb. M. heeft veel geduld, maar niet als het op voeden aan komt. Ik krijg haar liggend niet goed aangelegd dus dat zorgt voor frustraties bij haar (en mij).
Vandaag was gewoon niet zo'n fijne dag, zal ook niet mee geholpen hebben dat ik voor het eerst de foto's van de keizersnede heb teruggekeken en het best heftig vond. Mijn blauwe slappe baby die beademd werd ;(
Morgen wordt vast een betere dag! :)
pi_165631646
Mies, dat is ook niet niets... Neem er echt de ruimte voor om dat te verwerken. Morgen gaat het inderdaad vast beter! Tav voeden, zou het een idee zijn een keer een lactatiekundige mee te laten kijken?

Dank voor de andere reacties, ik kom erop terug...
pi_165631973
Lijkt me moeilijk om die foto's te zien Mies ;(
Hoe probeer je liggend aan te leggen? Ik rolde altijd een hydrofiel op en legde die onder mijn borst zodat mijn tepel wat hoger kwam. Alleen helpt dat laatste tijd ook niet meer, ze drinkt even en laat dan los. Ik voed dus maar de hele tijd zittend nu.
  woensdag 28 september 2016 @ 20:23:10 #70
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165632104
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:59 schreef Mies_poes het volgende:
Dank voor jullie ideeën :) zoiets 'simpels' als clusteren of wiegen heb ik niet eens aan gedacht. Kon het vandaag ook echt even niet hebben, voeden gaat me nog niet heel gemakkelijk af waardoor ik vaak in onmogelijke houdingen zit en pijn in mijn rug heb. Goede houdingen zouden al veel verschil kunnen maken en liggend voeden lijkt me helemaal the bomb. M. heeft veel geduld, maar niet als het op voeden aan komt. Ik krijg haar liggend niet goed aangelegd dus dat zorgt voor frustraties bij haar (en mij).
Vandaag was gewoon niet zo'n fijne dag, zal ook niet mee geholpen hebben dat ik voor het eerst de foto's van de keizersnede heb teruggekeken en het best heftig vond. Mijn blauwe slappe baby die beademd werd ;(
Morgen wordt vast een betere dag! :)
Heb je een fijn voedingskussen? ik heb een voedingskussen voor om mij heen (doomoo) en 1 waardoor F altijd in de juiste houding ligt. (ergobaby voedingskussen, echt de beste aankoop op het gebied van borstvoeding voor mij ). Als ik dan weer even laks doe met de ergobaby dan merk ik dat direct aan mijn lijf.

Dat soort producten heb ik altijd gewoon aangeschaft omdat 3% verlichting en minder gedoe mij in deze periode veel geld waard is. :@

Dit filmpje is fijn vind ik als het aankomt op liggend voeden.


En :* :* vanwege de foto's

[ Bericht 2% gewijzigd door Budabuddumbam op 29-09-2016 12:30:38 ]
pi_165632325
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:51 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Een soothie (alleen online verkrijgbaar)
http://www.neobaby.nl/soothie-speen.html
Ah!!! Ga ik eens bestellen!!
:)
pi_165632359
quote:
17s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:17 schreef Nouk84 het volgende:
Met knuffel eraan (wubbanub). Je kunt je pink erin doen en dan er weer uithalen als de baby de speen geaccepteerd heeft.
Oh werkt dat zo? :D Zal eens goed op die site kijken.
:)
pi_165632430
quote:
17s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:18 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Nee de newborn soothie is tegenwoordig ook te koop bij de etos *O*
:o Vriendlief maar op pad sturen.

En Quoi rustig aan doen he.. Vervelend is dat.
:)
pi_165632563
En ik heb m'n collega's gemaild dat ik M. wel een keertje op school laat zien :D

Oooo dit geeft me rust.
:)
pi_165632881
Ik moet zo lachen om dat liggend voeden. Ik vond en vind het de meest makkelijke manier van voeden. Kan me niks voorstellen bij dat dat niet zou lukken, maar misschien heb ik speciale tieten, dat kan ook natuurlijk.

Fijn al die relaxte baby-wegbrengers. Ik merk dat ik het nu bij mijn derde een stuk makkelijker vind dan bij de eerste. Toen had ik echt het gevoel een arm te missen ofzo. Maar C is ook wel echt heel erg ontspannen, dat scheelt. Ze is vandaag voor de tweede keer gaan wennen, drie uurtjes. En eigenlijk doet ze alles daar hetzelfde als thuis ^O^ en ze verovert nu al alle harten daar met haar knusse kabouterlach. O+ Leuk is dat.
pi_165632907
Ik had nog meer gelezen, maar dat ben ik alweer kwijt met mijn vermoeide slapelozenachtenhoofd. :* voor allen.

Ik ga zo aan mijn wijntje en dan met vertrouwen maar de nacht weer in.
  woensdag 28 september 2016 @ 21:13:29 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165633730
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:46 schreef Arja het volgende:
Madivi mijn pm staat open. Zoals eerder gezegd heb ik met je meegeleefd op afstand, maar wist niet hoe dat te uiten.
Ja hier sluit ik me heel erg bij aan
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 28 september 2016 @ 21:14:56 #78
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165633782
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 20:33 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Oh werkt dat zo? :D Zal eens goed op die site kijken.
De knuffel is ervoor dat de speen redelijk op z'n plek blijft (dus in de buurt van de mond van het kind). Elke soothie heeft zon gat voor je pink.

Mies; logisch hoor, dat je dat soms niet kan hebben. Dat gaat echt beter als je een beetje opgeladen bent. Kun je even iets voor jezelf doen binnenkort? Zo ja, doen! En heftig van die foto's.. :*

Madivi; m'n PM staat eventueel ook open voor je...

Liggend voeden vond k ook heel fijn, lag alleen zelf. nooit zo relaxed.

Soof; goed dat je dat in één keer doet, op school.

Groof; op een goede nacht voor jou!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  woensdag 28 september 2016 @ 21:16:04 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165633820
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:59 schreef Mies_poes het volgende:
Dank voor jullie ideeën :) zoiets 'simpels' als clusteren of wiegen heb ik niet eens aan gedacht. Kon het vandaag ook echt even niet hebben, voeden gaat me nog niet heel gemakkelijk af waardoor ik vaak in onmogelijke houdingen zit en pijn in mijn rug heb. Goede houdingen zouden al veel verschil kunnen maken en liggend voeden lijkt me helemaal the bomb. M. heeft veel geduld, maar niet als het op voeden aan komt. Ik krijg haar liggend niet goed aangelegd dus dat zorgt voor frustraties bij haar (en mij).
Vandaag was gewoon niet zo'n fijne dag, zal ook niet mee geholpen hebben dat ik voor het eerst de foto's van de keizersnede heb teruggekeken en het best heftig vond. Mijn blauwe slappe baby die beademd werd ;(
Morgen wordt vast een betere dag! :)
Koos had fijn de foto's op laptop voor mijn neus gezet een paar dagen/week ofzo na de bevalling. Met allemaal foto's van de keizersnede waarvan ik dus niet wist dat ze bestonden.
Kéihard zitten janken, en pas later echt goed naar gekeken, want hakte er toch hier ook wel erg in (ook een blauwe niet ademende baby, alleen heb ik dat pas later gehoord, had het op het moment zelf niet door).
Het is gewoon veel, en heeft tijd nodig.
:*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165634024
Madivi, wat een heerlijk knappe jongens heb je zeg! Ik heb je verhaal altijd op de achtergrond gevolgd en je bewonderd om je positieve instelling. Die twee mannen van je hebben een hele fijne, sterke mama.
(Mocht je je verhaal kwijt willen, dat mag altijd :*)

Chanty, ik hoop dat je je draai kunt gaan vinden op je werk.

Mies, helemaal niet zo raar om een keer niet je dag te hebben. Je bent pas net bevallen en het is allemaal nogal overweldigend. Zeker als je dan terug denkt aan die heftige eerste momenten van je kleintje!

Wegbrengen vond ik helemaal niet zo moeilijk. Scheelt natuurlijk veel dat S. alleen maar naar opa's/oma's/ooms/tantes gaat. Die zijn zo gelukkig als ze hem zien. S. had vandaag een hele gezellige dag bij oma. Gedanst, gespeeld, gestaan... Hij viel als een blok in slaap net.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165634291
Hm, grappig dat het nu over het kdv gaat. T hoeft er niet zo vaak heen, omdat ik wisseldiensten heb, en man, opa's/oma's/tante vaak kunnen bijspringen.

Maar ik breng hem sowieso eens in de week, al is het voor 2 uurtjes, zodat hij daar vertrouwd blijft.

Kwam ik hem vandaag halen... Naaah, rood hoofd van het brullen, en een leidster die zei dat het echt niet goed ging. Veel gehuild, en daarmee de andere baby's "aangestoken". Fuck. Ja sorry. Ze was volgens mij blij dat ie snel weer wegging.

"Ja en hij wilde niet drinken uit het flesje."

---"ehrm ja nee, want hij drinkt met een rietje."
Dus ik plempte een rietje uit mijn tas in een beker daar en hij dronk alsof z'n leven ervan afhing.

En dan kom je thuis en dan heeft ie een megavolle schijtluier. Ja, als ik dorstig in mijn eigen stront zit ben ik verdomme ook een beetje lastig. :(

Laatst ook: kwam ik hem brengen rond half 9 's ochtends met de mededeling: hij mag eigenlijk meteen door naar bed. (Hij zat op de fiets al in z'n oogjes te wrijven, was al laaang wakker). En dan lees je dat ze hem na het fruit, ruim 2 uur later pas naar bed hebben gedaan. Dat zal ze wel beter uitkomen, maar ik vind het zielig.

Snap niet dat mijn vrienden zo dolenthousiast zijn over dit kdv. Dan zal ik wel een zeikerd zijn.
pi_165634633
Molo en mies: :* Wat een nare start... Lijkt me moeilijk om die foto's dan weer te zien idd.
pi_165634664
Oh Sara, wat rot. Dan ga je hem toch wat minder graag daar brengen ja. Ik vind je geen zeikerd hoor. Een baby die moe is moet naar bed en als ik dorst zou hebben en een volle poepluier zou ik ook gaan huilen. Zeker als ik niet even kan zeggen wat er mis is.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165634849
Molo, heftig ook om de foto's te zien voor je. Zeker als je dan dingen ziet die je toen niet zo bewust hebt mee gemaakt.

Ik wilde absoluut geen foto's van de bevalling, maar toen het eenmaal zo ver was heeft de verloskundige alsnog foto's gemaakt. Ik ben daar uiteindelijk heel blij mee, zo mooi om te zien hoe dat toen ging.
Sowieso een geweldige verloskundige. Mijn praktijk had 3 bevallingen tegelijk en ik werd overgedragen aan het ziekenhuis vanwege meconiumhoudend vruchtwater. Toen haar bevalling klaar was kwam ze bij mij kijken en is ze de rest van de bevalling erbij gebleven (S. is om 3.34 geboren).
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  woensdag 28 september 2016 @ 21:45:55 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165634906
Ik heb het niet doorgehad, hoorde het pas later toen alles weer goed was. Dat maakt denk ik veel verschil, heb nooit die emotie op dat moment gehad
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 28 september 2016 @ 23:03:46 #86
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165637496
Zo, kraambezoek is weg. Was beregezellig! Het leuke is dat je alle goede vrienden ook weer eens over de vloer krijgt - veel bij te praten. Wij liggen nu op bed en Max nog in de box in de woonkamer :') Ligt zo vredig te slapen. We horen 'm zo wel weer voor zijn laatste fles.

Die foto's lijken me confronterend idd :{
Ik heb ook een paar mooie foto's van net na de bevalling (oa de megaplacenta :o ), niet van tijdens.

Madivi, mooie kerels! O+
pi_165640057
Madivi wat een mooie mannetjes!

Oh dat lijkt me ook heel moeilijk om die foto's terug te zien Mies en Molo. Ik kan me goed voorstellen dat je daar erg verdrietig van wordt..

Sara, wat balen van het kdv! Ik vind je echt helemaal geen zeikerd! Zou dat ook superstom vinden, het is wel je baby. & dan ook nog 'klagen' over het huilen.

Wij brengen L ook naar opa's en oma's & dat vind ik ook niet moeilijk! Vanaf januari gaat ze 1 dagje naar het kdv. Ben wel benieuwd hoe het daar voor haar zal zijn, maar het lijkt me een erg leuk & fijn kdv!

Wat fijn dat jullie het zo gezellig hebben met de kraamvisite quoi! :) Lekker bijkletsen lijkt me een hele fijne manier van kraamvisite. Had het nog lang geduurd tot dat M voor de laatste fles kwam? Lag hij zeker wel lekker in de box!
pi_165640120
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:28 schreef Sara82 het volgende:
Hm, grappig dat het nu over het kdv gaat. T hoeft er niet zo vaak heen, omdat ik wisseldiensten heb, en man, opa's/oma's/tante vaak kunnen bijspringen.

Maar ik breng hem sowieso eens in de week, al is het voor 2 uurtjes, zodat hij daar vertrouwd blijft.

Kwam ik hem vandaag halen... Naaah, rood hoofd van het brullen, en een leidster die zei dat het echt niet goed ging. Veel gehuild, en daarmee de andere baby's "aangestoken". Fuck. Ja sorry. Ze was volgens mij blij dat ie snel weer wegging.

"Ja en hij wilde niet drinken uit het flesje."

---"ehrm ja nee, want hij drinkt met een rietje."
Dus ik plempte een rietje uit mijn tas in een beker daar en hij dronk alsof z'n leven ervan afhing.

En dan kom je thuis en dan heeft ie een megavolle schijtluier. Ja, als ik dorstig in mijn eigen stront zit ben ik verdomme ook een beetje lastig. :(

Laatst ook: kwam ik hem brengen rond half 9 's ochtends met de mededeling: hij mag eigenlijk meteen door naar bed. (Hij zat op de fiets al in z'n oogjes te wrijven, was al laaang wakker). En dan lees je dat ze hem na het fruit, ruim 2 uur later pas naar bed hebben gedaan. Dat zal ze wel beter uitkomen, maar ik vind het zielig.

Snap niet dat mijn vrienden zo dolenthousiast zijn over dit kdv. Dan zal ik wel een zeikerd zijn.
Klinkt niet alsof jij een zeikerd bent, maar alsof het KDV niet past bij jullie. Ik zou ook absoluut niet blij zijn als ik Willem zo terug zou krijgen. En dan ook nog jouw baby bestempelen als lastig :(
  donderdag 29 september 2016 @ 07:10:25 #89
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165640159
Eens met Adrian! Ik heb t om deze reden niet zo op kdvs, oa om dit soort verhalen gekozen voor gastouder. Ze 'lezen' jouw T niet goed blijkbaar of volgen het liefst hun eigen schema.. Zou als t vaker voorkomt (of misschien nu al) kiezen voor n ander kdv..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165640351
Even een wals hoor, volgens mij ben ik ongesteld geworden.. :'(
Verklaart wel het extra mentale gewiebel ineens. Maar echt, bij F. bleef het een jaar weg. Daar hoopte ik nu ook weer op...
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165640837
Wat vervelend Marjolijntje! Je geeft ook BV toch?

Ondanks dat ik gewoon lekker mijn eigen ding doe, ben ik vanbinnen nog zo boos soms. Al die bemoeienis van mensen, de manier waarop dingen gezegd worden.. Laat me lekker met rust. Man gaat binnenkort praten met zijn moeder want ik dring niet tot haar door ofzo. Maar op deze manier heb ik helemaal geen zin in dat ze gaat oppassen, ze doet gewoon wat ze wil en dat vind ik niet okee.
Thuis is het op dit moment ook niet zo gezellig omdat ik dus steeds boos ben op de schoonfamilie.. Dat is moeilijk voor man.

Pff. /liefdagboek
pi_165641210
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:28 schreef Sara82 het volgende:
Hm, grappig dat het nu over het kdv gaat. T hoeft er niet zo vaak heen, omdat ik wisseldiensten heb, en man, opa's/oma's/tante vaak kunnen bijspringen.

Maar ik breng hem sowieso eens in de week, al is het voor 2 uurtjes, zodat hij daar vertrouwd blijft.

Kwam ik hem vandaag halen... Naaah, rood hoofd van het brullen, en een leidster die zei dat het echt niet goed ging. Veel gehuild, en daarmee de andere baby's "aangestoken". Fuck. Ja sorry. Ze was volgens mij blij dat ie snel weer wegging.

"Ja en hij wilde niet drinken uit het flesje."

---"ehrm ja nee, want hij drinkt met een rietje."
Dus ik plempte een rietje uit mijn tas in een beker daar en hij dronk alsof z'n leven ervan afhing.

En dan kom je thuis en dan heeft ie een megavolle schijtluier. Ja, als ik dorstig in mijn eigen stront zit ben ik verdomme ook een beetje lastig. :(

Laatst ook: kwam ik hem brengen rond half 9 's ochtends met de mededeling: hij mag eigenlijk meteen door naar bed. (Hij zat op de fiets al in z'n oogjes te wrijven, was al laaang wakker). En dan lees je dat ze hem na het fruit, ruim 2 uur later pas naar bed hebben gedaan. Dat zal ze wel beter uitkomen, maar ik vind het zielig.

Snap niet dat mijn vrienden zo dolenthousiast zijn over dit kdv. Dan zal ik wel een zeikerd zijn.
Ik had dat ook een keer opgemerkt. Ik breng Dexter ook wel eens moe naar het kdv. Maar dan krijgt hij een hele nieuwe impuls van afleiding en indrukken dat slapen toch niet lukt. Misschien was dat ook wel bij jouw kindje het geval?

Wat ik heb geleerd bij het KDV is alles terugkoppelen. Feedback feedback feedback. En als het echt niet bij je past, dan een andere oplossing zoeken natuurlijk.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_165641381
Molo dat wist ik niet, dat larfje niet ademde. Gelukkig is alles goed met haar en lacht ze de wereld tegemoet.

Marjolijntje dat zou klote zijn nu al, zeg.
Ik ben nog steeds niet ongesteld en dat is aan de ene kant (nog) wel fijn maar ik hoopte juist wel weer een cyclus te krijgen na de zwangerschap.

Miezz goed plan om met schoonmoeder te praten. Gaat ze veel oppassen? Hebben jullie andere opties?
  donderdag 29 september 2016 @ 09:55:51 #94
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165641449
Oeh Marjolijntje, jij ook al :o

Ik tik straks de 4 weken postpartum aan en wil nog niet!

quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 13:01 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Goed hoor! Dreumes is inmiddels best goed gewend aan het feit dat er een broertje is! Heeft wel gewoon zijn dramabuien, maar hey, hij is bijna 2. T groeit goed en is over het geheel heel tevreden :) begint te lachen en huilt weinig. Alleen dat boeren versus spugen, dat moeten we nog even kalibreren :'). Alles lijkt zich hier weer een beetje te settelen, heel fijn. Het is wel hard aanpoten, maar dat schijnt beter te worden O-) heb ik me laten vertellen. Ik heb iig weinig te melden en nog minder tijd, dus post weinig momenteel :P .

Molo, dat haaruitval zuigt ja :( maar over een jaar is het weer in orde, beloofd. Het moet bij mij nog beginnen.. -O-
Klinkt heel goed! Lijkt me ook best een aardverschuiving, zo'n tweede erbij. Ja, en tijd zal dan wel door je vingers heen glippen. Maar fijn dat W. al goed gewend is.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 06:22 schreef Vieve6 het volgende:
Wat fijn dat jullie het zo gezellig hebben met de kraamvisite quoi! Lekker bijkletsen lijkt me een hele fijne manier van kraamvisite. Had het nog lang geduurd tot dat M voor de laatste fles kwam? Lag hij zeker wel lekker in de box!
Om half 1 pas! Fles erin en daarna hoefde ik pas om 8 uur weer aan de bak. Goed geslapen en ik moet zeggen dat mijn heup beter aanvoelt - ondanks dat de pijnstilling is uitgewerkt.

Dat KDV verhaal Sara :X Je hebt een punt hoor!

Miezziej, vervelend dat het zo stroef gaat. Maar ik vind het super van je dat je het aangeeft. Die strijd moet echt even gestreden worden, heb ik het idee, is het niet nu dan komt dat later nog weleens. Dan nu maar meteen duidelijkheid. En natuurlijk lastig voor je man als je het over zijn moeder hebt. Jammer dat hij het zelf niet ziet.
pi_165641509
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:46 schreef Arja het volgende:
Madivi mijn pm staat open. Zoals eerder gezegd heb ik met je meegeleefd op afstand, maar wist niet hoe dat te uiten.
Dit!

En goeiemorgen :O

Ik ben gefrustreerd }:| Baby wordt 2 of 3 keer per nacht wakker, niet vanwege honger maar vanwege krampjes. Dus als die darmpjes gewoon naar behoren zouden werken, hoefde ik niet 3 of 4 keer m'n bed uit (want peuter wordt meestal ook nog een keer wakker). Na 3 maanden moet het afgelopen zijn hè? :{
pi_165641570
Sara dat van dat flesje en die poepbroek kan echt niet :o Ik heb mijn kinderen wel liever op de crèche dan bij een gastouder ivm het vierogenprincipe.

Miez, lastig van je schoonmoeder. Ze klinkt eerlijk gezegd als iemand bij wie ik m'n kind ook niet zou willen achterlaten :@
pi_165641583
Sara, ik zou hier zo niet blij van worden, zo wil je je kind niet aantreffen :X

Buda, dank voor het filmpje, heel duidelijk zo. Ga vanmiddag maar even prutsen.

Ik kuste mijn baby net steeds op haar wangetje en als ik dan stopte ging ze glimlachen O+ dacht eerst dat het een stuipje was, maar toen ze na tien keer ( :')) nog steeds glimlachte ging ik twijfelen. Is vast nog te vroeg he? Ze is nu twaalf dagen (wat gaat het hard!).

Wij waren voor de geboorte heel duidelijk over kraamvisite; de eerste twee weken alleen mensen die dichtbij ons staan, zouden de geboortekaartjes daarom ook pas na twee weken versturen.
De eerste week waren we heel blij met deze beslissing, maar voel me nu toch best eenzaam :@ geboortekaartjes hebben we inmiddels verstuurd.

Voor mijn gevoel wordt ze al zo groot! :o hieronder fotootjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 19% gewijzigd door Mies_poes op 30-09-2016 10:51:53 ]
  donderdag 29 september 2016 @ 10:09:25 #98
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165641593
Wat een moppie Mies O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  donderdag 29 september 2016 @ 10:11:03 #99
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165641611
Mies wat een poepescheetje! En wat een bos haar :o O+

Houd je hart maar vast nu je geboortekaartje zijn verstuurd. Elke dag leuke post en leuke kraambezoeken inplannen :s)
pi_165641615
Ja volledig borstvoeding hier, morgen is ie 7 weken. Ik had het ook echt nog niet aan zien komen. Maar sinds gisteren vers rood bloed, niet mega veel maar meh. En ik ben weer zo'n jankie sinds gisteren dus ik vrees dat ik 1+1 mag doen nu. Bah.

Opvang blijft lastig, waar doe je goed aan.. Wij zijn heel blij met het kdv waar F. heen ging. M. gaat daar ook naartoe straks.

Wij oefenden nog met een fles gisteravond. Dikke faal.. :x Morgen maar weer een poging doen.

Mies O+ en die lachjes betekenen iig dat ze zich heel fijn voelt O+

Dag begint hier weer met krampjesdrama. En ik krijg zo visite en het huis is een zooi.. :/
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165641664
Noh mies O+
Maar ze is echt nog wel klein hoor, zeker naast de mijne

Wij gaan vanmiddag voor de zekerheid toch maar even naar de dokter. Gister weer gespuugd, nog steeds veel poepluiers en de helft drinken. Ze is wel vrolijk en alert dus maak me geen grote zorgen
pi_165641860
Mies wat schattig O+

Vervelend dat het niet beter gaat Arja. Hopelijk helpt het bezoekje aan de dokter.

Het plan is 3 dagen per week bij mijn schoonmoeder. Tijdens de zwangerschap stelden wij 2 dagen voor en 1 dag kdv/go maar daar werd oma nogal een boel verdrietig van, dus okee. Het is ook wel een beetje Aziatisch om zowat nooit een compliment te geven, maar nu komt het zo op mij over alsof ik niets goed kan doen in haar ogen ;(
Andere opties qua familie hebben we niet, dat zou dan een zoektocht naar een kdv/go worden.

3 dagen vs 8 weken :+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 25% gewijzigd door Miezziej op 29-09-2016 10:37:48 ]
pi_165642083
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 10:11 schreef Quoi het volgende:
Mies wat een poepescheetje! En wat een bos haar :o O+

Houd je hart maar vast nu je geboortekaartje zijn verstuurd. Elke dag leuke post en leuke kraambezoeken inplannen :s)
Ik hoop het! O+
Mijn vader komt zaterdag langs dus ik vroeg hoe laat. Vraagt ie op welk tijdstip de kans het grootst is dat ze wakker is. Konden jullie dat na twee weken al zeggen? Hier is het elk dag anders (en kom op, ik snap best dat het leuk is als ze wakker is maar ze is pas twee weken... Vorige keer probeerde hij haar ook steeds wakker te maken tot ik daar wat van zei. Laat haar nog even lekker baby zijn en slapen...)

Thanks voor jullie lieve opmerkingen O+

Goed dat je naar de huisarts gaat, Arja. Hopelijk voelt Emmy zich gauw weer beter.

Miezz wat een koekie O+ En wat goed dat je het gedrag van je schoonmoeder niet meer accepteert. Kan me helemaal voorstellen dat je er tegenop ziet om haar zo bij je schoonmoeder achter te laten. En complimentjes geven is misschien niet Aziatisch, maar tussen complimentjes en kritiek geven zit ook nog een wereld van verschil.

Marjolijn, dat is snel, ongesteld na 7 weken. Daar zit je nu nog helemaal niet op te wachten...
pi_165642164
Marjolijn, bezoek komt voor jou en je kindje, niet voor je mooie, opgeruimde huis ;) en als ze zich eraan storen mogen ze best even helpen :D

Mies en miezz, wat een moppies! En zo mini nog allemaal.

Vandaag is S. 8 maanden.. De clichés zijn echt waar, het gaat zo hard.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165642456
Ja verdorie zeg, omdat jullie over menstruaties praten, ben ik nu opeens ook ongesteld geworden :( :'(
pi_165642493
Pfoe miezz 3 dagen is wel veel. Mijn moeder gaat ook oppassen, maar niet zo veel. Hoewel wij wel een goede band hebben, vind ik anders toch haar invloed te groot. Ze zou dan welhaast een soort co-ouder zijn.
Als ik jou was zou ik sowieso wel ook een kdv of gastouder zoektocht gaan doen.

Emmy heeft net weer alles eruit gespuugd en is ook niet meer vrolijk. Ze wil alleen maar bij mij zijn. Mijn meisje toch.
pi_165642818
Amsel, ons een beetje de schuld geven.. Haha! Wel rot hoor, hier was het ook alweer snel :(

Miezz, zo rot die situatie met je schoonfamilie. Is 3 dagen dan niet een beetje veel? Hier wel alle dagen (schoon)familie, maar alle dagen iemand anders en ze doen het zoveel mogelijk op onze manier.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 29 september 2016 @ 12:08:51 #108
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165643625
Ja hey; ik ben alweer voor de 2e x ongesteld ja :(
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165643690
Voor mama's met KDV perikelen: maak het bespreekbaar! Echt! Je laat je allerkostbaarste bezit achter en dat moet je met vertrouwen kunnen doen.
Niets drinken omdat het 'verkeerd' wordt aangeboden is echt iets om te bespreken.
pi_165643819
Fijn hé, menstruaties.. hier was 't na 6 weken alweer raak.

Beterschap voor Emmy Arja!
Oef Miezz, 3 dagen je schoonmoeder? Ik vind soms twee dagen mijn ouders al wat veel (mijn vader en moeder hebben beide 'n eigen oppasdag. Mijn pappa wilde graag een eigen dag 😍). T. Gaat een dag in de week naar het KDV en daar gaat J. Vanaf volgende week ook naartoe. (Volgende week gaat ze 'wennen' en de week erna voor 't echie).

Sara wat stom zeg van 't KDV! Kan me voorstellen dat je je er niet lekker bij voelt.

Hier gelukkig absoluut niet het gevoel dat hij 'in het programma mee moet' de ene keer moeten ze hem nog uit bed plukken als ik hem kom halen en de andere keer zit hij in de BSO ruimte pre-pubers te pesten of ligt hij in de poppenhoek als levende baby!
Wij boffen echt met ons kleinschalige KDV!
pi_165644177
Ooooo Mies, scheetje!!!!
:)
pi_165644272
Hier was M. trouwens weer afgevallen :{

Nu 24 uur kolven en hem meteen de fles geven. Net eerste keer 75cc gekolfd en hij dronk lekker alles op uit de fles! Als het goed is produceren m'n borsten nu elke keer iets meer melk, dus ben benieuwd straks.
Anders bijvoeden met kunstvoeding.

Ik zei al tegen de vk, het lijkt net of M. na 10 minuten borstvoeding tevreden is want dan slaapt hij. Een luie drinker noemen ze dat en bv drinken kost meer energie dan fles blijkbaar.

Nou vandaag wegen en morgen weer... Kom op kleine man!

(En die KDV verhalen, brrrrr... Slechte zaak!!)
:)
pi_165644425
He Soof wat naar dat hij weer is afgevallen. Vandaag ook laatste dag kraamzorg toch? Hoe gaat het dan vanaf morgen? Nauw contact met de vk als hij blijft afvallen?
  donderdag 29 september 2016 @ 12:51:15 #114
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165644435
Wij zijn net bij het cb geweest hij is in 3 weken tijd 800 gram aangekomen *O*

vandaag 4 weken oud :o gaat te snel :'(
pi_165644470
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 12:50 schreef Mies_poes het volgende:
He Soof wat naar dat hij weer is afgevallen. Vandaag ook laatste dag kraamzorg toch? Hoe gaat het dan vanaf morgen? Nauw contact met de vk als hij blijft afvallen?
Ja heb haar net uitgezwaaid. :o

Morgen komt het cb langs en ik word morgen weer door de lactatiekundige gebeld, dus ze helpen me goed voort. Zelf nu even een weegschaaltje halen. Zaterdag komt de vk ook weer langs om te kijken hoe het gaat, dus ik word niet in het diepe gegooid gelukkig :)
Ben iig blij dat hij makkelijk uit de fles drinkt!!
:)
pi_165644489
quote:
17s.gif Op donderdag 29 september 2016 12:51 schreef Budabuddumbam het volgende:
Wij zijn net bij het cb geweest hij is in 3 weken tijd 800 gram aangekomen *O*

vandaag 4 weken oud :o gaat te snel :'(
Aaaaa fijn zeg!!!

Vier weekjes alweer. Heb je al een goed ritme te pakken met de kleine?
:)
  donderdag 29 september 2016 @ 13:06:36 #117
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165644745
Nee, totaal geen ritme maar daar zoek ik ook niet naar.
Hij drinkt en slaapt wanneer hij wil en ik pas mij wek aan.

Neem hem gewoon overal mee naar toe en ik zie altijd vanzelf wel wat de dag brengt.
  donderdag 29 september 2016 @ 13:10:47 #118
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165644823
@Buda: Die mannen van ons zijn bijna even oud! Wanneer is jouwe geboren?

Mijn kleine meneer ligt eindelijk te slapen..

*knip* toch niet, even troosten, speentje erin *knip*

Ik dacht dat vanaf nu de 'grote middagtuk' wel in zijn eigen kamer kon. En zo geschiedde:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had me vooraf voorgenomen om niet teveel blauwig te worden met een knul, maar ik zie nu heul veel blauw op de foto :D

quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 12:53 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Ja heb haar net uitgezwaaid. :o

Morgen komt het cb langs en ik word morgen weer door de lactatiekundige gebeld, dus ze helpen me goed voort. Zelf nu even een weegschaaltje halen. Zaterdag komt de vk ook weer langs om te kijken hoe het gaat, dus ik word niet in het diepe gegooid gelukkig :)
Ben iig blij dat hij makkelijk uit de fles drinkt!!
Toch een zorgenpuntje, dat afvallen hè? Ik kan inmiddels uit ervaring meepraten en we kunnen het bijna achter ons laten (al was dat met kunst/flesvoeding). Succes met het vinden van de gebruiksaanwijzing van jouw baby ;) Je wordt goed begeleid zo te lezen :)
pi_165644863
Dat bloeden kan toch nog 6 weken na de bevalling voortduren? Nou ben je daar wel net overheen met 7 weken maar toch.

Oja geboortekaartjes. Ik heb al 3 felicitaties per post ontvangen zonder geboortekaartje te sturen.

En net cb op bezoek. Vermoeiend. Ik vraag me af of ik niet teveel eerlijke info heb gegeven waar ze over kunnen gaan zeuren :+. Maar dat zie ik dan wel weer.
Maar wel mooi boven geboortegewicht nu :s).
  donderdag 29 september 2016 @ 13:16:48 #120
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165644974
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:10 schreef Quoi het volgende:
@Buda: Die mannen van ons zijn bijna even oud! Wanneer is jouwe geboren?

1 september :D
  donderdag 29 september 2016 @ 13:28:12 #121
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165645221
quote:
17s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:16 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

1 september :D
Ha! Hier 4 september :)
pi_165645507
quote:
17s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:06 schreef Budabuddumbam het volgende:
Nee, totaal geen ritme maar daar zoek ik ook niet naar.
Hij drinkt en slaapt wanneer hij wil en ik pas mij wek aan.

Neem hem gewoon overal mee naar toe en ik zie altijd vanzelf wel wat de dag brengt.
Ooo heerlijk zeg!!


quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 13:10 schreef Quoi het volgende:
@Buda: Die mannen van ons zijn bijna even oud! Wanneer is jouwe geboren?

Mijn kleine meneer ligt eindelijk te slapen..

*knip* toch niet, even troosten, speentje erin *knip*

Ik dacht dat vanaf nu de 'grote middagtuk' wel in zijn eigen kamer kon. En zo geschiedde:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik had me vooraf voorgenomen om niet teveel blauwig te worden met een knul, maar ik zie nu heul veel blauw op de foto :D

[..]

Toch een zorgenpuntje, dat afvallen hè? Ik kan inmiddels uit ervaring meepraten en we kunnen het bijna achter ons laten (al was dat met kunst/flesvoeding). Succes met het vinden van de gebruiksaanwijzing van jouw baby ;) Je wordt goed begeleid zo te lezen :)
Heerlijk zeg...

Ja best wel! Ben iedere dag weer erg benieuwd :) Heel fijn die begeleiding inderdaad. Dan maak ik me zelf wat minder druk.
:)
pi_165646425
Wat fijn, Soof, dat ze zo met je meekijken. Dan gaat het vast goed komen!

Haha Q, ik had me dat ook echt voorgenomen, maar met z'n grote blauwe kijkers staan blauwe shirts hem gewoon heel goed :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165646690
Ik heb bijna niks roze en vind het ook niet geweldig staan :D.
pi_165646901
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 14:31 schreef Unihipili het volgende:
Ik heb bijna niks roze en vind het ook niet geweldig staan :D.
Hoe gaat het met jullie zonder kraam?

Buda, knap dat je er zo relaxt in staat. Is dat een beetje te doen met je andere kinderen? Je sleept F. overal mee naar toe, voed je ook overal?

Wij hebben net voor het eerst boodschappen gedaan met M. in de wagen. Ik vond het spannend 'als ze maar niet gaat huilen'... :D Want laten huilen kan ik niet en uit de wagen halen in de regen leek me ook niet zo'n succes. Gelukkig ging het heel goed en ging ze lekker slapen. Wij hebben zo'n tevreden baby'tje! Huilt alleen als het aanhappen te lang duurt O+
  donderdag 29 september 2016 @ 14:40:20 #126
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165646905
Ik denk dat ik bij een meid ook veel blauw had gekocht. Staat idd gewoon mooi. Ik heb zelf ook veel blauwe kleren :Y

Ik doe trouwens alsof meneertje probleemloos op zijn eigen kamer slaapt, maar dat kostte me nog 5x heen en weer lopen - trap op en af. Uiteindelijk bleek hij gewoon nog een extra fles te willen. Nu ligt hij dan eindelijk te slapen en moet ik dus nog douchen :o en ben ik lichtelijk gesloopt. Straks lekker zelf gaan liggen. Mijn vriend eet niet thuis, tijd voor de sushilijn :9
  donderdag 29 september 2016 @ 15:20:47 #127
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165647643
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 14:40 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Hoe gaat het met jullie zonder kraam?

Buda, knap dat je er zo relaxt in staat. Is dat een beetje te doen met je andere kinderen? Je sleept F. overal mee naar toe, voed je ook overal?

Wij hebben net voor het eerst boodschappen gedaan met M. in de wagen. Ik vond het spannend 'als ze maar niet gaat huilen'... :D Want laten huilen kan ik niet en uit de wagen halen in de regen leek me ook niet zo'n succes. Gelukkig ging het heel goed en ging ze lekker slapen. Wij hebben zo'n tevreden baby'tje! Huilt alleen als het aanhappen te lang duurt O+
Ja ik voed overal, en bij boodschappen doen ofzo en hij heeft dorst dan ga ik gewoon ergens wat drinken of eten.ee. Alleen koken vind ik een uitdaging met rondrennende kinderen, en het naar schoolbrengen is lastig ivm geen slaap (hij drinkt momenteel elke 1,5 uur en clusteren elke nacht) maar dat doet (8> dus ik heb geen ochtendstress.

Hij was 17 dagen oud toen ik hem mee nam naar een voorsteling in het efteling theater omdat mijn dochter meespeelde. *) en dat soort dingen gaan wel ok, en zo niet dan neem ik een pauze of ga ik even voeden of komt het ook wel goed.

ik ben gewoon altijd wel makkelijk geweest met dit soort dingen, want alles kan ook wel een dag later :+
pi_165647660
Quoi! Met traplopen moet je nu helemaal oppassen hè! :o

Buda wat heerlijk dat je er zo in staat O+

Ik lees net op veiligslapen.nl dat borstvoeding en een fopspeentje de kans op wiegendood verkleint dus nu móet ik een fopspeen :') terwijl ze de laatste dagen haar zuigbehoefte bij mij bevredigd...
  donderdag 29 september 2016 @ 15:37:02 #129
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165647899
Het is vooral het geven van borstvoeding wat betreft sids heel belangrijk is.
Bij het niet geven van bv zorgt de speen voor een bepaalde alertheid en trigger van de ademhaling.
  donderdag 29 september 2016 @ 16:14:26 #130
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165648526
Ik ben bijgelezen maar red het ff niet om ook echt bij te posten. Iets met werken :+

Zag wel allemaal schattigr foto's van baby's met mooie haartjes O+ Amélie haar haar is nu behoorlijk dun vergeleken met de geboorte. Was bij Lucas ook met deze leeftijd ; die wisselde zijn donkere haar in voor blond.

Arja beterschap voor je mini :*

Soof dat van dat kdv zou ik toch ook ff benoemen!

En Madivi jij vroeg nog of ik zou kunnen stoppen met werken. Ja dat kan, dan moeten we wel zuinig leven. Alleen moeten de kids dan ook weg bij het kdv en dat heb ik liever niet, zeker gezien ze ruim een jaar wachttijd hebben. Lucas voelt zich nu eindelijk helemaal thuis. Daarnaast zou ik het zelf niet trekken om fulltime thuis te zijn met twee kinderen en is het ook niet gunstig met het oog op een andere baan om thuis te gaan zitten. Dus als ik niet enthousiaster word over deze baan moet ik gewoon heel hard gaan solliciteren. Kijk nu wel rond hoor.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165650004
quote:
17s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:37 schreef Budabuddumbam het volgende:
Het is vooral het geven van borstvoeding wat betreft sids heel belangrijk is.
Bij het niet geven van bv zorgt de speen voor een bepaalde alertheid en trigger van de ademhaling.
Ben jij een clone? Was jij M.....t? :o

Zo ja, van harte met je vierde O+ . Enne... waarom een nieuwe naam?

[ Bericht 0% gewijzigd door groofskendezoveelste op 29-09-2016 17:55:28 ]
pi_165650018
Zo nee, ook van harte trouwens, want dat had ik nog niet gedaan. :)
pi_165650072
Chanty, ik hoop dat je gauw iets vindt kwa werk waar je gelukkig van wordt :* . Dapper hoe je erin staat.
pi_165650526
quote:
17s.gif Op donderdag 29 september 2016 15:37 schreef Budabuddumbam het volgende:
Het is vooral het geven van borstvoeding wat betreft sids heel belangrijk is.
Bij het niet geven van bv zorgt de speen voor een bepaalde alertheid en trigger van de ademhaling.
Maar hoe werkt dat dan? Zit er iets in bv wat ervoor zorgt dat ze dan blijven ademhalen of? /noob
  donderdag 29 september 2016 @ 17:59:12 #135
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165650832
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:44 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Maar hoe werkt dat dan? Zit er iets in bv wat ervoor zorgt dat ze dan blijven ademhalen of? /noob
kinderen die snachts borstvoeding krijgen zijn meer alert, doordat ze minder diep slapen en dus sneller wakker worden. Ook als er iets aan de hand is

en bv bevat immunoglobinen en cytokinen die extra weerstand geven, waardoor infecties minder kans krijgen om door te zetten.

En koorts/infectie = minder alert vaak.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 17:21 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ben jij een clone? Was jij M.....t? :o

Zo ja, van harte met je vierde O+ . Enne... waarom een nieuwe naam?
Ja dat ben ik :D En de naam deed mij enorm aan mijn 3e denken.
Heel erg passend bij die fase van mijn leven, nu een nieuwe naam en nieuwe fase.
Het is een beetje zweverig eigenlijk :')
pi_165650850
Maar had je het wel verteld (dan heb ik het gemist, excuus)? Of was het een "geheim'?
  donderdag 29 september 2016 @ 18:04:55 #137
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165650931
Nah, ik dacht ze komen er vanzelf wel achter :D

F. slaapt gewoon in de kinderwagen en ik heb net eten kunnen koken in alle rust.
Hij slaapt denk ik van alle uren dat we thuis zijn 90% bij mij, dit is wel even heel fijn.
Even geen polonaise aan mijn lijf. :@
pi_165651097
quote:
17s.gif Op donderdag 29 september 2016 18:04 schreef Budabuddumbam het volgende:
Nah, ik dacht ze komen er vanzelf wel achter :D

Bij de Efteling viel het kwartje ja. Gefeliciteerd!
pi_165651520
En de Soothie speen is besteld!! We gaan het meemaken.

Ik moet nu 24 uur gaan kolven en afmeten. Ik had inderdaad te weinig melk, dus om de drie uur mag ik kolven om het proces op gang te helpen en dan moet het meer worden.

(Ik weet helemaal niet meer of ik dit al had gepost :') Maar geen zin om terug te lezen :D )

En hij moet ongeveer 80cc per voeding en alles wat ik minder kolf moet ik aanvullen met kunstvoeding. Nou, dat fleshappen ging goed joh!!! O+ Fijn dat het nu meetbaar is al krijgen we wel een druk nachtje voor de boeg ;)
:)
pi_165651726
quote:
17s.gif Op donderdag 29 september 2016 18:04 schreef Budabuddumbam het volgende:
Nah, ik dacht ze komen er vanzelf wel achter :D

Maar heb je je hele zwangerschap dan verzwegen hier? :o
Ik kan me herinneren dat er wel eens naar gevist werd als je je in de betreffende topics begaf? En dan ontkende je toch? Sorry hoor, ben lichtelijk in shock. :+

Fijn dat F even niet aan/ op jou sliep. Dat geeft lekker even wat ruimte idd.
pi_165651854
Ik haat kloons raden want ik ben daar slecht in maar toch nieuwsgierig :(

Emmy kan intussen kleinere porties melk wel binnenhouden. De dokter zegt dat het buikgriep is, maar ziet geen reden tot zorg. Ze is alert en lachte naar de dokter (en de hele wachtkamer) en vertoont geen tekenen van uitdroging.
pi_165651930
Fijn Arja. :)
pi_165651985
Molo hoe ging het op je werk?
pi_165652084
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 14:40 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Hoe gaat het met jullie zonder kraam?
Het loopt allemaal wel behalve dat we niks doen behalve verschonen eten slapen etc.
Ik vind het zelf alleen nog steeds niet leuk dat kraamzorg weg is :').
pi_165652423
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 19:05 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Het loopt allemaal wel behalve dat we niks doen behalve verschonen eten slapen etc.
Ik vind het zelf alleen nog steeds niet leuk dat kraamzorg weg is :').
Ongelooflijk dat je dan 24/7 met je baby bezig bent he. :o

(Ik word trouwens heel vaak in de nacht wakker met het idee dat ik op M. lig. Heel naar is dat. Terwijl we hem nooit tussen ons in hebben ofzo.)
:)
  donderdag 29 september 2016 @ 19:19:44 #146
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165652458
grrrrrr nu is mijn post weg, ik typ zo wel weer opnieuw met aanvulling.

Bottomline was dat niet meepraten in z&g meer rust gaf.
Ik wilde vooral lekker coconnen en bezig zijn met verhuizing etc

[ Bericht 100% gewijzigd door Budabuddumbam op 29-09-2016 19:31:55 ]
  donderdag 29 september 2016 @ 19:36:14 #147
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165652908
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 19:18 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Ongelooflijk dat je dan 24/7 met je baby bezig bent he. :o

(Ik word trouwens heel vaak in de nacht wakker met het idee dat ik op M. lig. Heel naar is dat. Terwijl we hem nooit tussen ons in hebben ofzo.)
Dat had ik ook en dat terwijl ik Emma in het begin helemaal niet in m'n bed legde (ik voedde altijd gewoon op een stoel in haar kamer), maar werd dan wel lichtelijk in paniek wakker omdat ik bang was dat ik haar half in slaap in bed had genomen om te voeden en dan in slaap was gevallen :')

En nu ben ik ook nieuwsgierig wie B was :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165653232
Haha, wat herkenbaar die dromen :D vannacht heb ik twee keer vriend wakker gemaakt met de vraag waar M. is, want ik dacht dat ze bij ons in bed lag, maar kon haar niet vinden _O- Mevrouw lag heerlijk in haar bedje te tukken.

Uni, gek hè, dat die 'simpele' dingen een dagtaak zijn hè?

En Buda! :o
pi_165653479
Buda uit de kast *O* Hoi O+
En zweverig O+ Love it.
  donderdag 29 september 2016 @ 19:57:46 #150
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165653590
Hier ligt hij dus wel bij ons in bed en ik ben zo blij dat ik hem dan direct zie bij wakker worden.
pi_165653599
O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_165653956
quote:
17s.gif Op donderdag 29 september 2016 19:19 schreef Budabuddumbam het volgende:
grrrrrr nu is mijn post weg, ik typ zo wel weer opnieuw met aanvulling.

Bottomline was dat niet meepraten in z&g meer rust gaf.
Ik wilde vooral lekker coconnen en bezig zijn met verhuizing etc
Voel je niet verplicht uitleg te geven hoor. Het is je goed recht het zo aan te pakken.

Die gekke dromen dat er een baby onder mijn deken lag, bij het voeteneinde, of onder mij heb ik heel veel gehad bij de eerste twee. Nu gelukkig niet. De adrenaline vloog dan door mijn lijf.
pi_165654369
Hoi! Ik lees mee maar post weinig.

Het gaat echt super hier, zoon is zooooo zoet en grote zus ook, en ritme met werk en opvang loopt ook verdacht soepel. Heel fijn allemaal! Het is zo'n onwijs lief leuk jongetje, heel tevreden, observeert alles en lacht veel. Herken hier veel in alle juni-verhalen! Ze worden groot he :o

En buda, dus tóch! Gefeliciteerd! Zijn je groten blij?
pi_165654516
Ja, ben ook benieuwd hoe het loopt met de groten, buda.
pi_165654535
En svane, dat klinkt heerlijk en juni-herkenbaar inderdaad.
pi_165654536
Ik heb 1x gehad dat ik wakker schrok om te checken of ze nog ademde naast me.
En een keer dat ik zag dat ze op lief zijn borst samen in slaap waren gevallen. Toch maar even in de co-sleeper gelegd.
Die we trouwens nog maar een paar dagen gebruiken. Ik heb alleen zo'n last van m'n rug en bekken dat direct tegen me aan niet altijd lukt.
pi_165654695
Bij dochter echt honderd keer wakker geschrokken met echt volle overtuiging dat ze onder de dekens was verdwenen, echt met hart in m'n keel dan 'zoeken'.

Nu nog niet gehad! Wel dat ik regelmatig even m'n arm uitstrek naar z'n buikie om te voelen of ie het nog doet, zo stil slaapt hij!

Oh en op het kdv zijn ze ook fan van hem! Zo trots ben ik dan he.

De dagen alleen met twee gaan heel goed, al vind ik het wel druk soms. :+
pi_165655261
Ik heb gelukkig geen rare dromen :P

M spuugt normaal nooit en vandaag al 2 keer haar hele maaginhoud eruit gegooid ;( Vanochtend en net. Net zat ik op bed en had ik haar vast dus kon meteen het hele bed verschonen. Ze drinkt nog wel normaal en terwijl ik haar kleding verschoonde begon ze te lachen. Ik weet niet of ik me zorgen moet maken ;(
  donderdag 29 september 2016 @ 20:52:15 #159
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165655441
de oudste 2 vinden het wel prima, hij krijgt bij het naar bed gaan en thuiskomen een knuf enzo maar erg boeiend vinden ze het niet :D .

En de peuter is verliefd, mijn broer mijn baby. O+ hij zingt liedjes voor hem, gaat hem troosten bij ieder huiltje en kust hem de hele dag door.

Laatst lag F in de wagen en ik moest boven even iets pakken en F. begon met huilen. Kwam beneden en de wagen stond niet meer voor de trap :o was R. met hem door de woonkamer aan het wandelen en vertellen dat melkje zo komt.. O+ O+
pi_165655560
Hee, wat leuk M / Buda! Wat klink je relaxed. Nog gefeliciteerd met de geboorte van je vierde kindje.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_165655645
quote:
17s.gif Op donderdag 29 september 2016 20:52 schreef Budabuddumbam het volgende:
de oudste 2 vinden het wel prima, hij krijgt bij het naar bed gaan en thuiskomen een knuf enzo maar erg boeiend vinden ze het niet :D .

En de peuter is verliefd, mijn broer mijn baby. O+ hij zingt liedjes voor hem, gaat hem troosten bij ieder huiltje en kust hem de hele dag door.

Laatst lag F in de wagen en ik moest boven even iets pakken en F. begon met huilen. Kwam beneden en de wagen stond niet meer voor de trap :o was R. met hem door de woonkamer aan het wandelen en vertellen dat melkje zo komt.. O+ O+
Haha, lief O+ . Hou oud is R nu? En S en V?

[ Bericht 0% gewijzigd door groofskendezoveelste op 29-09-2016 21:51:04 ]
pi_165657615
Te cute Buda O+.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 29 september 2016 @ 22:07:27 #163
269689 crew  Viv
pi_165658537
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 18:49 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Maar heb je je hele zwangerschap dan verzwegen hier? :o
Ik kan me herinneren dat er wel eens naar gevist werd als je je in de betreffende topics begaf? En dan ontkende je toch? Sorry hoor, ben lichtelijk in shock. :+
Yup, in mijn tijd bij de Rammelaars was er wel de wens voor een 4e, maar zou die er niet komen. Tof dat het er toch van gekomen is! O+

*Weer weg hier, tot over een paar dagen/weken!*
pi_165659850
Soof, vriend werd in het begin ook steeds wakker omdat hij dacht dat S. in bed lag. Maar die sliep altijd in z'n wiegje. Nu gelukkig geen last meer van.

Nu ben ik wel nieuwsgierig wie Buda eigenlijk is. Ik lurk inmiddels toch al een hele tijd hier in OUD ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165660182
Buda. Nog gefeliciteerd. *G*
Eindelijk een kloon die ik weet :D
pi_165660238
Svane leuk om van je te horen en dat alles goed gaat. Ik heb nog wel eens aan je gedacht. Net als aan knifty en miss c van onze juni-lichting.
Is je baby nog steeds een beer? Wat zijn zijn stats?

Wij gaan de 4e weer naar het cb. Ze groeit voor mijn ogen. Alleen nu met die buikgriep is haar mollige buikje bijna plat. Ze heeft nog wel michelinbeentjes

O+

Miez: als ze geen koorts heeft en niet suf is en nog wel drinkt, zal het wel meevallen. Maar schrikken is dat he, dat spugen als ze het anders nooit doen. Emmy heeft gister haar hele fles over de xbox van mijn man heen gespuugd :D
Gelukkig was hij nog wel iets bezorgder om Emmy dan om zijn xbox
  donderdag 29 september 2016 @ 23:41:55 #167
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165661544
Uitermate slechte kloonrader hier, maar wel benieuwd :')


quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 19:01 schreef Arja het volgende:
Molo hoe ging het op je werk?
Verrassend goed! *O*

Iedereen had me enorm gemist, ze waren blij dat ik terug was en meteen lekker vol aan de bak. Was top!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165662071
Mooi zo, molo.

Ik heb net de foto's en filmpjes van kort na de bevalling terug gekeken O+
pi_165662357
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 22:56 schreef Arja het volgende:
Svane leuk om van je te horen en dat alles goed gaat. Ik heb nog wel eens aan je gedacht. Net als aan knifty en miss c van onze juni-lichting.
Is je baby nog steeds een beer? Wat zijn zijn stats?

Wij gaan de 4e weer naar het cb. Ze groeit voor mijn ogen. Alleen nu met die buikgriep is haar mollige buikje bijna plat. Ze heeft nog wel michelinbeentjes

O+

Miez: als ze geen koorts heeft en niet suf is en nog wel drinkt, zal het wel meevallen. Maar schrikken is dat he, dat spugen als ze het anders nooit doen. Emmy heeft gister haar hele fles over de xbox van mijn man heen gespuugd :D
Gelukkig was hij nog wel iets bezorgder om Emmy dan om zijn xbox
Ja het was zo vreemd om te zien, mond open alsof ze moest gapen en toen kwam het er allemaal zomaar uit :o
Temperatuur moet ik nog opnemen, dat was ik vergeten. Ze voelt niet te warm aan, maar voor de zekerheid wil ik het toch even weten.

Ik heb geen foto's of filmpjes tijdens of na de bevalling. Achteraf gezien vind ik dat wel jammer. Ach ja volgende keer beter :+

Fijn dat het goed ging op werk Molo!
pi_165663046
Fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad op je werk Molo!

Wij zijn al vanaf 20 uur bezig met een onrustige baby :O ze heeft eerst tot 0.00 aan de borst gezeten en viel toen in slaap. Toen heb ik nog even gekolfd (half uur bezig geweest voor 25cc :')), maar die had ze goed leeg gedronken. Ze blijft maar happen, speentje en pink wil ze niet en lekker bij ons of in haar eigen bedje ook niet.
Ik zeg nooit meer dat wij zo'n tevreden baby hebben _O-

[ Bericht 3% gewijzigd door Mies_poes op 30-09-2016 03:00:40 ]
  vrijdag 30 september 2016 @ 06:24:46 #171
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165663180
Als je het denkt door te hebben, komt er wel weer een moment waarop je met je handen in het haar zit :P

Nacht even helemaal gedaan. Kon mijn vriend even lekker tukken. 21-01-06 uur vond ik ook wel te doen :)
pi_165663286
quote:
1s.gif Op donderdag 29 september 2016 22:56 schreef Arja het volgende:
Svane leuk om van je te horen en dat alles goed gaat. Ik heb nog wel eens aan je gedacht. Net als aan knifty en miss c van onze juni-lichting.
Is je baby nog steeds een beer? Wat zijn zijn stats?

Wij gaan de 4e weer naar het cb. Ze groeit voor mijn ogen. Alleen nu met die buikgriep is haar mollige buikje bijna plat. Ze heeft nog wel michelinbeentjes

O+

Hij was anderhalve week geleden, met exact drie maanden, 6900 gram en 66 cm! Best groot nog steeds dus, op het oog vind ik hem vooral heel lang! O+

Hopelijk is de buikgriep snel over! Ik hoorde op het kdv dat veel babietjes het te pakken hebben. Toch wel een beetje spannend he bij zo'n echt kleintje. Gelukkig heeft jouwe ook wat reserves, dat is nu wel echt fijn. Wanneer mag jij weer aan het werk trouwens? En 'hoorde' ik je pas nou al fantaseren over een tweede? O-)
pi_165664647
Soof, waar goed dat je je collega's hebt afgehouden, lijkt me ook veel fijner om een keer langs te gaan (en te kunnen gaan wanneer je wilt).

Wat naar dat je kleintje weer afgevallen is, hoeveel in procent? Gaat het kolven goed? Fijn dat de begeleiding zo goed is, hopelijk krijg je vandaag wat goede tips!

Groofsken, hoe was de nacht? Ik vind het echt knap dat je toch elke dag er weer vol kracht op uit gaat. Heb je nu inmiddels nog een voeding vervangen?

Molo, ik kan me voorstellen dat die foto's zo voor je neus heel confronterend en teveel was. Het zal voor je man ook erg spannend geweest zijn kan ik me voorstellen. Goed te lezen dat het werken zo goed bevalt!

Sara82, vind je kdv verhaal best schokkend! Heb je er al iets van gezegd? Hele dag niet drinken én een vieze luier, dat is toch wel de minimale basisverzorging die op orde moet zijn.

LaSage, wat goed van je verloskundige dat ze toch foto's gemaakt heeft. Ik heb mijn foto's (inclusief mega dubbele placenta in de vorm van een hart :')) pas véél later gekeken maar het heeft me wel erg geholpen om het plaatje compleet te maken.

Vieve, hoe gaat het bij jullie? Opvang bij opas en omas klinkt fijn!

Marjolijntje, oneerlijk he dat de bloedtsunami soms zo snel weer op gang komt! Heb je veel last van emotionele schommelingen daardoor?
En Amsel ook al lekker aan de rode tsunami, bofkont...

Miezziej, wat enorm lastig de situatie met je schoonmoeder. Begrijpt je man inmiddels wel waar je mee zit? Het zou het fijnste zijn als hij namens jullie de grenzen gaat stellen. Het is wel belangrijk dat je er gerust op bent, met 3 dagen bij oma krijgt ze een aanzienlijke invloed op het leven van jullie kleintje. Zag ook nog een heel schattig fotootje! Hoop dat je meisje zich vandaag weer beter voelt, zo zielig dat spugen.

Overigens lijkt het vaak véél meer als het eruit komt. In het ziekenhuis gaven ze voorbeeld van 20cc water op je aanrecht omgooien, das al een héél grote plas!

Amsel, herkenbaar dat wakker worden van krampjes. Het wordt zeker minder maar hier, met 5 maand gecorrigeerd, zijn ze ook vaak snachts nog even aan het rommelen door een krampje/scheetje, maar ze slapen wel vrij snel weer door...

Miespoes, wat een fantastische foto met 3 dagen haha. Mooi meisje!

Arja, hoe gaat t nu met je kleintje vandaag, zo zielig klinkt het.

Buda, wat een fijne statistieken, leuk dat je als kloon zoveel los weet te maken hihi. Knap dat je je kleintje zo relaxed mee kan nemen in je ritme en gezin, dat klinkt fijn. Peuter die troost tijdens het wachten op melkje, zo schattig!

Quoi, je hebt een grote baby, maar zo in dat ledikant is het toch wel een heel kleintje nog O+

Uni, wat zou je teveel gezegd hebben bij het cb? Heb je wel iets aan het bezoekje gehad? Kan me voorstellen dat je de kraamverzorgster mist, ik vind idd bizar hoe je een dag kan vullen met "zo weinig", maar het vliegt voorbij! Hoeveel dagen ik wel niet pas in de middag uit m'n pyjama kwam... :@

Chanty, snap je overwegingen, maar het moet wel te doen zijn voor je! Hopelijk verbetert het op je huidige werk of vind je met solliciteren gauw een fijner alternatief. Zijn er veel vacatures in je vakgebied?

Hier ook van die enge dromen gehad over baby verstikken in bed of vergeten het hekje van de cosleeper omhoog te doen terwijl hij los stond waardoor baby eruit viel. Brrrr.

Oh en een update over het bijvoeden, ik ben de hoeveelheid van de bijvoeding gaan verminderen en ze komen nu ineens 5 keer voor een flesje, maar er gaat beduidend meer in kleinste.. Was toch iets te snel teveel voor m. Maar mag niet klagen zo!

[ Bericht 59% gewijzigd door Madivi op 30-09-2016 10:30:02 ]
pi_165664948
quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 22:45 schreef LeSage het volgende:
Soof, vriend werd in het begin ook steeds wakker omdat hij dacht dat S. in bed lag. Maar die sliep altijd in z'n wiegje. Nu gelukkig geen last meer van.

Nu ben ik wel nieuwsgierig wie Buda eigenlijk is. Ik lurk inmiddels toch al een hele tijd hier in OUD ;)
Ik heb het nu wel minder vaak dan op het begin, maar laatst had ik het ook weer een keer. Ik helemaal in paniek omdat ie niet bij me lag, maar hij ligt altijd in zijn eigen bedje. :')

Molo,wat fijn dat het op het werk fijn was.

Mooie foto's van minibaby's worden hier weer geplaatst! Willen jullie een beetje rekening houden met mijn gierende hormonen!? ;)

Sterkte arja, het klinkt heel zielig.

Willem en ik zijn naar "muziek op schoot" geweest voor de eerste keer. Echt een leuk momentje wat we echt met zijn tweetjes doen en waar we Quality time hebben. O+ O+ Alleen al die andere moeders in onze groep kunnen zingen en ik echt echt niet, dus moet nog wel even een drempeltje over ;)
pi_165665047
Ik vind het trouwens ook zo mooi om te zien dat wanneer je allemaal baby's bij elkaar zet (de hele groep bestond uit kinderen rond 1 jaar oud) je nu al allemaal verschillende karaktertjes kan onderscheiden. Mijn Willem heeft af en toe zo'n lekkere WTF-houding, dan kijkt ie alsof ie denkt "Wat doen jullie nu allemaal gek, ik ga toch lekker mijn eigen ding doen". Hij vindt het ook prima als andere kinderen naar hem toe komen om te spelen, maar zelf zal ie niet zo snel naar een ander kind toe gaan.
pi_165665065
Madivi, haha, wat een post. Jij held! Ik lees altijd alleen maar even de laatste paar posts. :P

En lief, je vraag. Ik slaap niet best ( zo'n vier uur per nacht), maar ik probeer er niet teveel over te piekeren. Komt vast wel weer goed.
pi_165665083
Wow Madivi! :o
Wat attent ben jij inderdaad!
pi_165665112
Ik moet aan het werk :(
pi_165665146
Haha, tijdens het bijlezen nog een tabje open ;)

Adrian, wat klinkt dat leuk, lijkt mij ook zo leuk om zoiets te gaan doen over een tijdje. Hier zie ook ook duidelijk verschil in karakter al tussen de jongens. De kleine kan wat terughoudender zijn, maar leert sneller, de grote is heel uitbundig, maar ook snel afgeleid.

Babyzwemmen leek me ook zo leuk, maar dat lijkt me alleen haast niet veilig te doen.

Groofsken, idd het beste om niet teveel bij stil te staan, maar wel heel erg pittig. Heb je wel eens iemand die oppast of een dagje dat de oudsten buiten de deur zijn overdag zodat je een beetje kan bijslapen? Ik hoop voor je dat het voor je gaat werken iets langere uurtjes zijn!
pi_165665172
Madivi jouw post! _O_

En flinke emotionele schommeling hier nu ja. Als in: het gaat met mij even helemaal niet goed nu, bwuh. Ik zoek m'n steen weer op.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165665489
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 07:15 schreef Svane het volgende:

[..]

Hij was anderhalve week geleden, met exact drie maanden, 6900 gram en 66 cm! Best groot nog steeds dus, op het oog vind ik hem vooral heel lang! O+

Hopelijk is de buikgriep snel over! Ik hoorde op het kdv dat veel babietjes het te pakken hebben. Toch wel een beetje spannend he bij zo'n echt kleintje. Gelukkig heeft jouwe ook wat reserves, dat is nu wel echt fijn. Wanneer mag jij weer aan het werk trouwens? En 'hoorde' ik je pas nou al fantaseren over een tweede? O-)
Dat is ook lang!

Ik heb nog 2 weken vakantie en start de 18e weer met werken. Klopt van dat fantaseren over een tweede. Ik heb zo genoten van het zwangerzijn en geniet nu ook iedere dag van Emmy en haar ontwikkeling. Gezien mijn leeftijd en dat het zwanger worden waarschijnlijk weer niet vanzelf zal gaan, moeten we niet te lang wachten.

Met Emmy gaat het goed. Ze is supervrolijk. We geven haar nu halve flesjes en die houdt ze binnen. Ze heeft inderdaad nog wel wat reserves dus daarover geen zorgen.
pi_165665519
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 10:21 schreef Marjolijntje het volgende:
Madivi jouw post! _O_

En flinke emotionele schommeling hier nu ja. Als in: het gaat met mij even helemaal niet goed nu, bwuh. Ik zoek m'n steen weer op.
Is de hulp nog niet goed opgestart?
Ik weet niet hoe letterlijk ik die steen moet nemen, maar ik hoop dat je er wel elke dag even op uit gaat, even naar buiten om te wandelen of boodschappen doen, of op de thee bij een vriendin ofzo.
pi_165665869
Over 1,5e week pas weer een afspraak. Maar ik weet niet of zij nu nog de juiste is voor me. Ik weet nu gewoon even helemaal niet wat ik moet of wil. Waar ik precies behoefte aan heb. Sowieso is deze doorverwijzing bijna 'op'. Nog 2 afspraken en dan moet er iets anders geregeld worden.
Ik heb er tijdens mijn zwangerschap heel erg veel aan gehad. Maar ik wil nu iets waarmee ik meer uit mijn hoofd kom en meer ga voelen, hoe eng dat ook is. En een beetje zweef, maar daar heb ik nu denk ikmeer aan dan aan cognitief gedoe waarvan ik weet hoe het werkt en hoe dat moet enzo, maar wat nu gewoon even niet goed lukt.

Ik moet wel naar buiten straks, moet F. ophalen van de BSO. Fijn met een jankhoofd.. :X

Ben even de moed een beetje kwijt. Komt wel weer ofzo, maar voor nu is het klote. Het zal ook heus weer makkelijker worden als M. groter wordt. Maar dat is iets waar ik nu, op dit moment, niet veel aan heb.

/einde zeur
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165665924
Marjo, ik heb zelf veel gehad aan haptotherapie om meer in mijn lichaam en het hier en nu te zitten dan in mijn hoofd. Heb je daar al eens naar gekeken?
pi_165666004
Is yoga misschien een idee? Rot dat je je zo voelt, Marjolijntje :*
  vrijdag 30 september 2016 @ 12:35:59 #186
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165667406
Marjolijntje :*

Mijn baby lijkt door te hebben dat als de gastouder in beeld komt, dat ik vertrek. Dikke tranen deze week zodra ze haar maar aankijkt....... Ben maar snel weggelopen vanmorgen, vond het erg lastig (ik had haar nog vast en ze begon al te huilen, afleiden lukt nauwelijks). Ze bleef huilen toen de gastouder haar pakte.. ;( Ze zou appen als het niet goed zou komen maar dat heeft ze nog niet gedaan dus ga ervanuit dat het weer rustig is daar....
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165667578
Wat vervelend dat je je zo voelt Marjolijntje. Ik heb helaas geen tips, maar sterkte in ieder geval :*

Lastig Nouk, hopelijk is ze snel gekalmeerd bij de gastouder.

Ik vind het knap hoe je het allemaal bij elkaar gekolfd krijgt Madivi _O_

M had gister geen verhoging en heeft vandaag ook nog niet gespuugd. Ik kolf nu wel en geef een flesje zodat ik beter kan doseren :P Net zat ze druk op haar vingers te sabbelen maar dat werkte niet helemaal dus werd ze gefrustreerd. Drinken wilde ze niet meer dus ik dacht laat ik weer eens een speen testen. En ze pakte hem gewoon :o Ik ben in shock :P
pi_165668320
Madivi, ik wist wel hoeveel procent hij afgevallen was. Nu weer vergeten! :@
Hij is vandaag 50g aangekomen, gelukkig! Ik word zo gebeld door de lactatiekundige. Ik vind het overdag kolven helemaal prima, maar 's nachts!? Je moet ook elke keer die dingen schoonmaken enzo, pfff...

Het ging dus zo vannacht:

Kolven, in een flesje gooien, afmeten, de rest bijmaken met kunstvoeding, fles geven, spulletjes schoonmaken. Gelukkig heeft m'n vriend goed geholpen.

Dus nu is de vraag wat gaan we de komende 24 uur doen? Het CB was hier net en die zei misschien 's nachts gewoon de borst en overdag kolven.

We zullen zien. Ik lees zo even verder hoor! Nu tukken. Hoop ik.
:)
  vrijdag 30 september 2016 @ 14:06:49 #189
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165668995
Zo, even tijd om te zitten. De Grote Tuk doet meneer weer op zijn eigen kamer. Vanmorgen fijne kraamvisite gehad, een goede vriendin. Heel leuk om Max te showen :)

Fijn trouwens dat mijn vriend zijn vrije dag heeft. Scheelt zoveel! Ik probeer me zoveel mogelijk nergens mee te bemoeien en dat is nog knap lastig. Hij verdient namelijk ook zijn dagje samen met de kleine. Ik heb het ook moeten uitvinden. Dus voor mij een rustige dag. Wilde er meteen weer op uit gaan, maar dat doe ik nog maar even niet. Niet mijn heup, maar mijn rug voelt nu aardig crappy. Nog steeds aan de diclofenac dus (en voorlopig even geen draagdoek).

Mies, heb je de nacht verder een beetje overleefd?

Arja, fijn dat er niks aan de hand lijkt te zijn met Emmy. Even wat minder drinken is ook eventjes niet erg.

Marjolijntje, ik hoop dat je de moed weer snel vindt ;)
pi_165670391
Marjolijntje, wat naar dat je je zo rot voelt. :* Ik hoop dat het gauw weer wat beter gaat, met de juiste hulp! Begrijpelijk dat je niet altijd weet wat je nodig hebt/wilt.

Groofsken, het lijkt me ook heel moeilijk als je niet goed kan slapen. Heb je een idee hoe het zou kunnen dat je nu niet goed slaapt? Je gaf aan dat je het al eens eerder had gehad toch?

Madivi, wat een lieve lange post :)! Met ons alles goed. We zijn nog bezig om L. te leren in haar eigen bedje in slaap te laten vallen, zonder huilen. Dat is nog best wel lastig. We zijn er iedere avond zeker wel een uur mee bezig (maar dat valt misschien nog best mee, aangezien ik ook wel eens verhalen heb gelezen dat het nog veel langer kan duren). Maar soms vind ik het toch wel moeilijk om geduld op te brengen. Vooral omdat er in de paar weken dat we hiermee bezig zijn, nog niet veel vooruitgang is te zien. De tijd voordat ze in slaap valt is meestal even lang en ik had gehoopt dat het voor haar dan minder moeilijk zou zijn om in de nacht zelf weer in slaap te vallen. Tot nu toe slaapt ze altijd nog wel bij ons, soms vanaf 2u, soms pas vanaf 4u. Misschien moet ik in de nacht dan ook wat meer geduld hebben en er wat langer mee bezig zijn, maar dat heb ik niet altijd omdat ik de dag erna vaak ook weer rond de klok van 6u op moet staan. Maar verder gaat het fijn :). Ze is hartstikke lief, eet goed, speelt fijn O+ !

Nouk wat lastig zeg! Lijkt me ook moeilijk om dan weg te moeten gaan, als ze zo moet huilen. Hopelijk is het een (korte) fase.

Zusje hoe is het eigenlijk bij jullie met de gastouder? Of was dat niet bij jou dat je kindje zo moest huilen, als ze met het kindje van de gastouder samen was?

Soof slaap lekker!! Dat heb je echt nodig met zo'n nachten incl kolven enzo!

Quoi wat fijn dat je je vriend ook de tijd samen gunt met M : )! Is soms inderdaad nog best moeilijk om dat los te laten! Leuk dat je fijne kraamvisite had vanmorgen. Hopelijk gaat het met je rug snel beter!

Arja alweer aan het dromen van de tweede. Hier ook :)....
  vrijdag 30 september 2016 @ 15:27:30 #191
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165670394
Madivi _O_ En wat fijn dat de kleinste nu meer binnen krijgt

En nee er is weinig in het vakgebied waar ik naar terug wil.

Nouk dat is zo moeilijk als ze huilen. Ben heel blij dat mijn man ze altijd brengt. Amélie huilt nog niet maar Lucas heeft tot voor kort wel gehuild.

Marjolijntje ik weet niet in wat voor traject je zit. Ik heb zelf heeeel veel gehad aan individuele dramatherapie.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 30 september 2016 @ 15:46:19 #192
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165670748
Vandaag is trouwens de dag dat Max op geboortegewicht is en we de weegschaal hebben teruggebracht :s)

En de dag waarop ik het ineens zat ben dat mensen maar middagjes willen blijven plannen 'om Max weer te zien'. Mijn schoonouders willen nu weer komen, terwijl we samen niet eens een normaal vrij weekenddagje hebben gehad - iets waar ik zó naar uitkijk!
pi_165671852
Fijn Quoi!! En ja hier ook de mensen die weer willen langskomen terwijl we nog lang niet iedereen gehad hebben :o
:)
pi_165673411
Quoi, ze vinden M. gewoon heel leuk, ik snap dat wel O+ Maar serieus; neem aan dat je nu wel voor jezelf kiest?
Soof, wat fijn dat je beeb nu wel is aangekomen! Pittig nachtje is dat zo.

Slapen (van mij) is hier echt een probleem; ik lig heel ontspannen, maar slapen lukt gewoon echt niet. Zowel overdag als 's nachts. Hebben jullie misschien tips om beter te kunnen slapen evt. met hulp die mag met bv?
pi_165673433
Quoi fijn!

Mies lastig.. Is het drukte in je hoofd of dat niet? Bach rescue Kids mag wel maar als je gewoon rustig bent heeft dat ook geen zin.

Eigen bed overdag vind ik nog lastig. Meestal valt hij bij mij op de arm in slaap en dan vind ik het te ver lopen naar boven _O- wandelwagenbak is makkelijker en meer kans dat hij blijft slapen.

Net bij de Hema outlet goede koop gedaan: 6 broekjes (62,68 en 1 74) voor 11 euro _O_ en gisteren bij de zeeman al hele leuke shirtjes gekocht dus mijn zoon heeft weer voldoende passende kleren. En al zijn sokken zijn te klein, ook die tot 6 maanden. Kind is 5 weken _O- ik had een hele zak sokken van vrienden gekregen dus daar maar wat groters uitgevist.
pi_165673550
Soof, hoe lang is het de bedoeling om te kolven? Is er een plan op lange termijn? Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je bij weinig melk elke 3u moet kolven, elke 2u voeden doet t toch ook dan? En 80cc voor een pasgeboren baby is wel veel zeg.. Dat klinkt in mijn oren naar de hoeveelheden die op een pak poedermelk staat, die de fabrikant bedacht heeft. Sowieso zegt kolven niet zo veel over wat je baby aan de borst drinkt, hooguit over wat er mogelijk in zit. Een baby drinkt normaal gesproken veel effectiever dan een kolf kan kolven..
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_165675051
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 18:27 schreef Mies_poes het volgende:
Quoi, ze vinden M. gewoon heel leuk, ik snap dat wel O+ Maar serieus; neem aan dat je nu wel voor jezelf kiest?
Soof, wat fijn dat je beeb nu wel is aangekomen! Pittig nachtje is dat zo.

Slapen (van mij) is hier echt een probleem; ik lig heel ontspannen, maar slapen lukt gewoon echt niet. Zowel overdag als 's nachts. Hebben jullie misschien tips om beter te kunnen slapen evt. met hulp die mag met bv?
Slecht slapen is zo funest. Hoe doet de kleine het 's nachts dan? (Kan zijn dat je dat al hebt gezegd :@ )
:)
pi_165675196
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 18:36 schreef Morretje het volgende:
Soof, hoe lang is het de bedoeling om te kolven? Is er een plan op lange termijn? Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom je bij weinig melk elke 3u moet kolven, elke 2u voeden doet t toch ook dan? En 80cc voor een pasgeboren baby is wel veel zeg.. Dat klinkt in mijn oren naar de hoeveelheden die op een pak poedermelk staat, die de fabrikant bedacht heeft. Sowieso zegt kolven niet zo veel over wat je baby aan de borst drinkt, hooguit over wat er mogelijk in zit. Een baby drinkt normaal gesproken veel effectiever dan een kolf kan kolven..
Het is nu even overdag kolven, puur om te kijken hoeveel de kleine binnen krijgt. Had vandaag al meer melk dan gisteren! Als het goed is wordt het steeds meer omdat de borst nu helemaal leeg wordt gemaakt. Komende nacht mag ik bv geven.

En als je de baby bv geeft stimuleert dat idd veel beter dat je meer melk aanmaakt dan kolven. Ik moet er zelf ook goed voor zorgen dat de kleine goed aan de borst drinkt. :)

80cc valt nog wel mee toch? Baby heeft per 24 uur 150cc x kilogram lichaamsgewicht nodig. Deel dat door aantal voedingen en je weet hoeveel je per voeding moet geven. Iets meer of minder kan geen kwaad zei de lactatiekundige.
:)
pi_165675275
Maar 10/12 keer voeden is niet extreem veel, juist met borstvoeding niet. En hoe vaker je borst geleegd wordt, hoe meer er gemaakt wordt. Nu kom je op 8 voedingen uit toch?
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_165675451
Klopt!

Maar voed je 's nachts ook om de twee uur dan?
:)
pi_165675771
Kolven zegt niks (echt helemaal niks) over wat de baby binnenkrijgt..

Ik voedde zelf in het begin denk ik bijna elke anderhalf uur, soms wel 20 keer in een etmaal :o Geen abnormale hoeveelheid voor een borstvoedings-baby.
pi_165675812
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 19:53 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Slecht slapen is zo funest. Hoe doet de kleine het 's nachts dan? (Kan zijn dat je dat al hebt gezegd :@ )
Vannacht is ze de hele nacht wakker geweest dus dat helpt ook niet :') voorheen kwam ze elke drie uur.
Bach rescue heb ik geprobeerd maar zonder succes. Ik kijk het dit weekend nog even aan en anders bel ik maandag de huisarts. Sinds de keizersnede (twee weken geleden) heb ik nog geen moment een nacht gehad met meer dan drie uur slaap, het breekt behoorlijk op inmiddels en ik kan weinig hebben. Vandaag alleen maar kunnen janken.
pi_165675884
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:20 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Vannacht is ze de hele nacht wakker geweest dus dat helpt ook niet :') voorheen kwam ze elke drie uur.
Bach rescue heb ik geprobeerd maar zonder succes. Ik kijk het dit weekend nog even aan en anders bel ik maandag de huisarts. Sinds de keizersnede (twee weken geleden) heb ik nog geen moment een nacht gehad met meer dan drie uur slaap, het breekt behoorlijk op inmiddels en ik kan weinig hebben. Vandaag alleen maar kunnen janken.
Wat rot :* Ik ga je even een PM sturen :Y
pi_165675901
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:19 schreef Bloesem. het volgende:
Kolven zegt niks (echt helemaal niks) over wat de baby binnenkrijgt..

Ik voedde zelf in het begin denk ik bijna elke anderhalf uur, soms wel 20 keer in een etmaal :o Geen abnormale hoeveelheid voor een borstvoedings-baby.
Dit.

Mijn dochter dronk ook regelmatig, elk anderhalf uur.
F daarin tegen om de 3 a 4 uur maar hij drinkt ook veel effectiever.
pi_165675939
Madivi, monsterpost! Leuk, dat je al karakterverschillen ziet bij je mannetjes!

Marjolijntje, wat vervelend dat het nu weer minder gaat. Ik hoop dat er snel weer passende hulp komt.

Een dikke knuffel voor de slechte slapers. Ik heb het vrij luxe met een goed slapende baby, maar de laatste nachten wordt hij steeds om 6 uur wakker. Dan ga ik z'n fiep geven en slaapt meneer weer lekker door tot 7 uur. Maar ik lig dan vervolgens wel een uur wakker }:|
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165675981
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:08 schreef Soof-87 het volgende:
Klopt!

Maar voed je 's nachts ook om de twee uur dan?
Kijk, jouw baby viel te veel af, dus dan moet hij eerst gaan groeien. Als een baby aan de borst goed drinkt, bij jou in de buurt is (ook 's nachts dus) kun je zeker als ze weer op geboortegewicht zijn, er vanuit gaan dat ze zelf kunnen aangeven wanneer ze honger hebben. Dat is voeden op verzoek. En 's nachts heb je de meeste melk, dat heeft met het hormoon prolactine te maken. Heel oneerlijk, in de loop van de middag/avond neemt dat af en zul je zien dat kleintjes vaker/langer willen drinken.
Maar ja, in praktijk voed je dan dus als je baby honger heeft, en dat kan heel vaak zijn, ook 's nachts.
Dat gezegd hebbende, nu moet hij eerst groeien. Maar, als je straks alles los mag laten en gewoon kan voeden, kijk dan niet gek op dat hij zelf ook gaat regelen en vaker komt dan elke 3 uur. Mensenbabies zijn eigenlijk gemaakt voor heel vaak kleine beetjes voeding, daarom vind ik die 80cc nu zo veel. Je kunt beter vaker voeden dan grote porties geven, het maagje is zo groot als een knikker als ze geboren zijn. Mik daar 80 cc in, en ze krijgen buikpijn...
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_165676089
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:24 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Wat rot :* Ik ga je even een PM sturen :Y
Heel fijn! :*

Is 80cc echt zo veel ja? Hier vertelde onze kraam dat baby's per dag 150cc op elke kilo lichaamsgewicht 'moeten' drinken. Dat is hier dus zo'n 600cc en komt dus ongeveer neer op 80cc per voeding. Geen idee verder wat ze binnenkrijgt want ik kolf bijna niet.
pi_165676161
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:31 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Heel fijn! :*

Is 80cc echt zo veel ja? Hier vertelde onze kraam dat baby's per dag 150cc op elke kilo lichaamsgewicht 'moeten' drinken. Dat is hier dus zo'n 600cc en komt dus ongeveer neer op 80cc per voeding. Geen idee verder wat ze binnenkrijgt want ik kolf bijna niet.
Done!

en

  vrijdag 30 september 2016 @ 20:38:16 #209
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165676256
ik was ook net die aan het posten :D
en zo jammer dat kraamhulpen/ verloskundige en cb vaak toch te kort schieten, zeker bij bv.
pi_165676378
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:38 schreef Budabuddumbam het volgende:
ik was ook net die aan het posten :D
en zo jammer dat kraamhulpen/ verloskundige en cb vaak toch te kort schieten, zeker bij bv.
Haha high five! En dat zelfs lactatiekundigen elkaar regelmatig tegenspreken.. Zo zonde!
pi_165676405
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:31 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Heel fijn! :*

Is 80cc echt zo veel ja? Hier vertelde onze kraam dat baby's per dag 150cc op elke kilo lichaamsgewicht 'moeten' drinken. Dat is hier dus zo'n 600cc en komt dus ongeveer neer op 80cc per voeding. Geen idee verder wat ze binnenkrijgt want ik kolf bijna niet.
600 cc verdeeld over 20 voedingen ziet er heel anders uit dan verdeeld over 10 natuurlijk. Op zich is men het wel ongeveer eens over hoeveel cc ze nodig hebben om te groeien, maar het aantal voedingen is dan niet babyvriendelijk.
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_165676598
@madivi, hulde voor je lange post idd! _O_ Het was trouwens geen volle dag op het kdv. Maar toch. Maandag gaat ie weer, nu voor 5 uurtjes. Ga het wel ff zeggen. Merk dat ik het best moeilijk vind, ben bang dat ze hem dan gaan zien als "dat lastige kindje" met "die ontevreden moeder". :'(

En wat veel slaapgebrek jongens..! De eerste tijd is inderdaad zo zwaar, hier ook een ks, en lekker herstellen lukt dan zo slecht met al dat slaapgebrek, weet ik uit eigen ervaring... Tip: onderschat niet wat anderen voor je willen doen! Potje koken, wassen, stofzuiger door het huis halen... Jij zou het omgekeerd ook met liefde doen toch? Regel desnoods een poets, dan hoef je je helemaal niet bezwaard te voelen.

Enne...: het wordt beter! Echt!

T slaapt sinds een week door. We weten niet wat ons overkomt hier. En als hij loopt kijkt ie zoooo trots! Hij gromt als hij een plaatje van een leeuw ziet. Ik mag geen lichtknop in huis voorbij lopen. "Llljaah-p!" zegt ie dan.(Lamp!) En gieren van het lachen als ik hem achterna kruip en zeg: "ik ga je pakkeeeeeeeeen!!!"

Mnoh, hij is zo leuk he... O+

/einde verliefd op je eigen blaag-post.
pi_165676623
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:19 schreef Bloesem. het volgende:
Kolven zegt niks (echt helemaal niks) over wat de baby binnenkrijgt..

Ik voedde zelf in het begin denk ik bijna elke anderhalf uur, soms wel 20 keer in een etmaal :o Geen abnormale hoeveelheid voor een borstvoedings-baby.
Dit inderdaad. Het enige wat de hoeveelheid die je kolft zegt is hoeveel je kunt kolven. Ik had een serieuze overproductie, maar kon maar amper 40 cc kolven.
pi_165676824
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:55 schreef Sara82 het volgende:
En wat veel slaapgebrek jongens..! De eerste tijd is inderdaad zo zwaar, hier ook een ks, en lekker herstellen lukt dan zo slecht met al dat slaapgebrek, weet ik uit eigen ervaring... Tip: onderschat niet wat anderen voor je willen doen! Potje koken, wassen, stofzuiger door het huis halen... Jij zou het omgekeerd ook met liefde doen toch? Regel desnoods een poets, dan hoef je je helemaal niet bezwaard te voelen.

Enne...: het wordt beter! Echt!

/einde verliefd op je eigen blaag-post.
Ten eerste: altijd meer verliefd-op-je-eigen-blaag-posts O+

Dan: wat ik aan Mies stuurde kan ik hier ook wel plaatsen: mocht je moeite hebben met het organiseren van hulp en ondersteuning (of er gewoon geen zin in hebben of niet zo goed weten wat je wilt of aan het einde van je latijn bent of gewoon eens lekker achterover wilt zitten etcetera) kun je het Postnatal Support Network inschakelen (postnatalsupportnetwork.com) Zij kunnen je helpen met het doorverwijzen naar en organiseren van de juiste ondersteuning, maken daarbij gebruik van een groot netwerk van professionals en hebben een schare Postnataal Doula's onder eigen hoede (waar ik er een van ben) die getraind zijn om op allerlei vlakken ondersteuning te bieden na de geboorte en om te helpen bij het inrichten van een support network. Voor vragen etc. mag iedereen altijd PM'en. Ik merk aan reacties in mijn omgeving dat postnatale hulp vaak gezien wordt als overbodig, aanstelleritus etcetera, maar ik vind persoonlijk dat die drempel er echt af mag. De tijd vlak na de geboorte is echt, echt ontzettend zwaar. Fysiek, mentaal, alle facetten van jezelf en op alle vlakken in je leven. Dus nou ja, schroom niet :*
  vrijdag 30 september 2016 @ 21:21:57 #215
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165677304
Wat ben je toch een lieverd, Bloesem! :*

Je biedt anderen zoveel hulp aan, draagadvies, nu als doula, en dat terwijl je zelf helemaal niet zo lekker in je vel zit. Echt, dat er maar heel veel meer lieve mensen als jij mogen bestaan. Echt! O+ :*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165677539
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:20 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Vannacht is ze de hele nacht wakker geweest dus dat helpt ook niet :') voorheen kwam ze elke drie uur.
Bach rescue heb ik geprobeerd maar zonder succes. Ik kijk het dit weekend nog even aan en anders bel ik maandag de huisarts. Sinds de keizersnede (twee weken geleden) heb ik nog geen moment een nacht gehad met meer dan drie uur slaap, het breekt behoorlijk op inmiddels en ik kan weinig hebben. Vandaag alleen maar kunnen janken.
Ochjee mies_poes :*. Ik heb geen tips helaas... En kan ook weinig opbeurends bedenken om te zeggen. Hoop wel dat je een beetje steun om je heen hebt (van je vriend bijv?) En dat je wat aan Bloesems info hebt :*.
  vrijdag 30 september 2016 @ 21:35:00 #217
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165677690
Mies :* geen tips helaas. Is er iets waar je normaal goed bij ontspant? Muziek? Massage?

Mensen. Ik zit op de bank. Vent is weg. Kinderen liggen allebei (!!) te slapen in hun bed. Ik weet ff niet wat ik moet doen. Ik denk dat ik zo ook maar ga slapen want half zes opstaan deze week was niet helemaal mijn ding :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165677911
Wat lief, Bloesem!
En echt, accepteer hulp. Mensen vinden het fijn om je te kunnen helpen, al is het maar bij iets kleins. En als je dan later weer wat beter in je vel zit, dan doe je gewoon een keertje wat terug.

Zo zette mijn moeder op 5 december altijd een pakje bij verschillende mensen voor de deur die dat jaar (in welk opzicht dan ook) wat voor ons gezin betekend hadden. Wij waren blij met de hulp, de anderen waren blij met het gebaar.
Als ik aan dat soort dingen terugdenk hoop ik altijd dat mijn kind(eren) later ook zulke gedachten over mij kunnen gaan hebben.
/einde sentimenteel gebabbel :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165677946
Oh Chanty, wat heerlijk. Hier ook alleen met slapende baby thuis. Tegenwoordig vind ik mezelf vervelen echt zo fijn.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 30 september 2016 @ 21:45:05 #220
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165678013
Ik mis haar eigenlijk wel :@ hele dag gewerkt en eigenlijk lag ze na twee voedingen te maffen om half acht. Morgen tijd inhalen O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165678066
Haha, dat snap ik dan ook wel weer. Morgen lekker veel knuffelen dan :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165678650
Het leek de goede kant op te gaan met Emmy, maar vanmiddag heeft ze zo ontzettend gespuugd en gepoept tegelijkertijd dat ze het er benauwd van kreeg. Haar buikje maakte heel veel lawaai.
Een paar uur later heb ik haar maar een beetje water gegeven. Kort daarna borrelde haar buikje weer en strekte ze steeds haar beentjes.
Ze heeft geen koorts en slaapt nu eindelijk.

Buh ;( . Steeds als ik denk dat het beter gaat, gaat ze weer achteruit.
En mijn man heeft ook nog eens nachtdienst.
pi_165678870
Oh Arja, wat rot. Ik weet zo gauw niets wat je kan helpen, maar hoop wel dat je meisje snel beter wordt!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165679101
Dankjewel lesage. Jij bent ook al zo'n attente lieverd altijd.

Ik kijk het nog wel even aan. Ook omdat ze geen koorts heeft en niet suf is. Maar anders bel ik de dokterspost.
En als ze niet lekker kan slapen, maar een zetpil geven.
pi_165679287
Arja wat zielig...krijgt ze ook ORS nu om de tekorten wat aan te vullen? Bij twijfel vannacht gewoon de huisartsenpost bellen hoor...

Fijne nacht voor iedereen! :Z :O

Hier vandaag de slaapkamer verbouwd, heb nu aan beide zijden van mijn bed een cosleeper met snurkend babietje, wat een rijkdom. O+ O+
  vrijdag 30 september 2016 @ 22:53:27 #226
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165679641
He wat een vervelende berichten, Mies & Arja. Arja, kan me zo voorstellen dat je bezorgd bent. Sterkte vannacht.

Hier was Max even geen voorbeeldige baby tijdens de visite. Bleef huilen. Ik kon hem lastig troosten. Achteraf wou hij een extra fles en die heeft 'ie dus gewoon gedronken. Het beertje is los :+
pi_165679835
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:53 schreef Quoi het volgende:
He wat een vervelende berichten, Mies & Arja. Arja, kan me zo voorstellen dat je bezorgd bent. Sterkte vannacht.

Hier was Max even geen voorbeeldige baby tijdens de visite. Bleef huilen. Ik kon hem lastig troosten. Achteraf wou hij een extra fles en die heeft 'ie dus gewoon gedronken. Het beertje is los :+
Ook met flesvoeding kunnen baby's clusteren :Y Ik herken zulke avonden met kraamvisite :') Tot we erachter kwamen dat Sjaak wilde clusteren.
  vrijdag 30 september 2016 @ 23:08:00 #228
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165679969
Blijkbaar! We klagen niet hoor.

Madivi, aan beide kanten een snurkende baby. Wat lief! O+
pi_165680127
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 22:53 schreef Quoi het volgende:
He wat een vervelende berichten, Mies & Arja. Arja, kan me zo voorstellen dat je bezorgd bent. Sterkte vannacht.

Hier was Max even geen voorbeeldige baby tijdens de visite. Bleef huilen. Ik kon hem lastig troosten. Achteraf wou hij een extra fles en die heeft 'ie dus gewoon gedronken. Het beertje is los :+
Jeeeeeej Max! O+ extra flesjes *O*

Arja, vervelend als ze ziek zijn! Hopenlijk voelt ze zich snel beter.

ik lees mij stiekem vast een beetje in op de baby's :D
S. 2014
J. 2016
pi_165680162
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:19 schreef Bloesem. het volgende:
Kolven zegt niks (echt helemaal niks) over wat de baby binnenkrijgt..

Ik voedde zelf in het begin denk ik bijna elke anderhalf uur, soms wel 20 keer in een etmaal :o Geen abnormale hoeveelheid voor een borstvoedings-baby.
Snap je niet. Ik kolf en doe het daarna in een fles en bied het aan. Dan weet ik toch wat hij binnen krijgt? :@
:)
pi_165680213
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:20 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Vannacht is ze de hele nacht wakker geweest dus dat helpt ook niet :') voorheen kwam ze elke drie uur.
Bach rescue heb ik geprobeerd maar zonder succes. Ik kijk het dit weekend nog even aan en anders bel ik maandag de huisarts. Sinds de keizersnede (twee weken geleden) heb ik nog geen moment een nacht gehad met meer dan drie uur slaap, het breekt behoorlijk op inmiddels en ik kan weinig hebben. Vandaag alleen maar kunnen janken.
Oh verschrikkelijk zeg ;( Het is al slopend genoeg allemaal. Goed dat je overweegt de ha te bellen.
:)
  vrijdag 30 september 2016 @ 23:19:38 #232
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_165680242
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 23:16 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Snap je niet. Ik kolf en doe het daarna in een fles en bied het aan. Dan weet ik toch wat hij binnen krijgt? :@
Ja dan wel :) maar de hoeveelheid die je kolft is niet te vergelijken met die de baby binnenkrijgt bij live voeden. Als de bv goed op gang is, is live voeden veel efficiënter dan kolven.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_165680273
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 20:34 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Done!

en

[ afbeelding ]
Oh!
:)
pi_165680405
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 23:19 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Ja dan wel :) maar de hoeveelheid die je kolft is niet te vergelijken met die de baby binnenkrijgt bij live voeden. Als de bv goed op gang is, is live voeden veel efficiënter dan kolven.
Ja dat is zo!!!

Ik vind bv alleen nog soms lastig want hij valt echt snel in slaap en dat terwijl hij met een flesje wat wakkerder oogt.
:)
pi_165680436
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 23:16 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Snap je niet. Ik kolf en doe het daarna in een fles en bied het aan. Dan weet ik toch wat hij binnen krijgt? :@
Dat is zeker zo :) Maar de hoeveelheid die je kolft zegt niks over de hoeveelheid die je kindje binnenkrijgt als hij aan de borst drinkt.
pi_165680441
Sorry geen multiquote hier want mobiel :+

Een goeie nacht gewenst dames met hoop ik iets meer slaap! :*
:)
pi_165680453
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 23:25 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Dat is zeker zo :) Maar de hoeveelheid die je kolft zegt niks over de hoeveelheid die je kindje binnenkrijgt als hij aan de borst drinkt.
True that!
:)
pi_165680894
Maar ik begrijp het dus goed dat sommige ook 's nachts om de twee uur borstvoeding geven?
:)
pi_165681125
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 23:41 schreef Soof-87 het volgende:
Maar ik begrijp het dus goed dat sommige ook 's nachts om de twee uur borstvoeding geven?
Nu niet meer, maar in het begin zeker. Soms om het uur, soms zelfs de hele nacht. Net waar ze om vroeg :)
pi_165681257
Oopsie! Ik heb de laatste tijd druk gehad met Luke vanwege dat ik niet reageer(was weer delen weer terug dat ik weer heb gepost). Ik gaf eerst bv. Door een foutje van een dokter is de bv zomaar gestopt! Met pijn en moeite dan maar kv geven. Iets wat ik eigenlijk niet 100% achtersta. Relacteren heeft geen zin ivm werk die zondag begin(al naar de lk geweest). Geen domperidon voor mij die hartkwaaltjes kan veroorzaken. Over 1,5 jaar gaan we voor de 2e. Zal de komende tijd druk zijn ivm werk en dat het outlet in Roermond tot 21.00 open is 😅. Hopelijk vanaf februari kan ik met ouderschapsverlof. Vriendlief heeft een betere baan en krijgt meer centjes dus ik kijk er naar uit! Ik ga is slapen, morgen moeten we naar een nieuwe auto kijken omdat we de leaseauto moeten inleveren. Tot snel
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 00:27:27 #241
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165681676
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 23:41 schreef Soof-87 het volgende:
Maar ik begrijp het dus goed dat sommige ook 's nachts om de twee uur borstvoeding geven?
Ja ik wel, hij ligt naast me dus is niet echt een onderbreking van slaap.
pi_165682839
Wauw Bloesem en Buda. Dat hele ritueeltje duurt bij mij al zo lang, ongeveer 45 min. Dan zit er weinig slaap tussen :o
:)
pi_165683942
Respect voor bv mama's die de hele nacht om de 2 uur of vaker geven!

Hij sliep door!! Alleen jammer dat het laatste flesje om 8 uur was en hij net kwam ipv 11 en 8 ofzo _O- gisteren liet hij al 2x 6.5 uur er tussen, dat was ook al relaxed. Ik wil niks jynxen (fokwet) maar ik hoop zo dat hij dit volhoudt :+
pi_165684135
Wat fijn Nazil! :)

L vannacht tot 5.30 in eigen bedje, :)! Fijn! Daarna nog even bij ons...

Wat knap Buda en Bloesem! L dronk in het begin meestal 1 a 2 x per nacht (werd ook niet vaker wakker) en dat vond ik al best vermoeiend!
pi_165684570
Ik geef 's nachts soms ook om de twee uur borstvoeding. Hangt er een beetje vanaf wanneer hij er om vraagt, maar sommige nachten is dat echt wel om de twee uur (of vaker).

Vannacht wel een geweldige nacht gehad trouwens. Hij heeft gegeten om:
22u
1.50u
4.50u
8u

En na elke voeding meteen terug in slaap gevallen. Dat is ook niet altijd zo.

Het doet wel eens deugd om wat langer aan één stuk te kunnen slapen ;) en ik neem aan dat dat geen kwaad zal kunnen want hij komt supergoed bij.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 09:20:25 #246
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165684587
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 06:35 schreef Nazil het volgende:
Respect voor bv mama's die de hele nacht om de 2 uur of vaker geven!

Hij sliep door!! Alleen jammer dat het laatste flesje om 8 uur was en hij net kwam ipv 11 en 8 ofzo _O- gisteren liet hij al 2x 6.5 uur er tussen, dat was ook al relaxed. Ik wil niks jynxen (fokwet) maar ik hoop zo dat hij dit volhoudt :+
Wow! Ik hoop dat het doorzet voor je :)

Vannacht was meneer erg van de klok. 22 uur laatste fles, daarna 2 en 6 uur. Hier doet 'ie weleens megatukken van 5,5 uur, maar dan 's middags. Ook wel lekker.

quote:
1s.gif Op vrijdag 30 september 2016 23:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Jeeeeeej Max! O+ extra flesjes *O*

Arja, vervelend als ze ziek zijn! Hopenlijk voelt ze zich snel beter.

ik lees mij stiekem vast een beetje in op de baby's :D
Tot snel dan! Maandje nog?
pi_165685121
Jeetje, elk uur voeden... Hoe houden jullie dat vol of slaapt jullie baby overdag wat langer?

Soof, hoe is het vannacht gegaan?

Ik heb vannacht eindelijk wat uurtjes geslapen _O_ wat een verschil kan dat maken zeg. We hebben ook het idee dat M. het gisternacht koud heeft gehad (op dat moment helemaal niet aan gedacht ;() dus vannacht verwarmden we haar bedje voor met een lekkere kruik en had ze lange mouwtjes aan. Na het voeden ging ze steeds heerlijk verder slapen in haar eigen bedje O+
pi_165685163
Idd bewonderenswaardig dat sommige moeders 's nachts elke 2u bv geven! Petje af hoor! Als ik dat zo lees, word ik stiekem nog trotser (voor zover mogelijk dan :P ) op mijn kleine meid die vanaf het moment dat ze weer op haar geboortegewicht zat (na anderhalve week...en ik dus op verzoek mocht voeden) elke avond na 4u bv (kon ik mooi series kijken) om precies 12u in bed lag en zich pas weer om een uur of 6/7 meldde! En daarna na 30min bv weer pas om 11u! Heb dus heerlijk geslapen tijdens mijn verlof! Zo voorbeeldig gedroeg ze zich! O+ ;) En ondertussen kwam ze nog 1,5kg per maand aan ook :D
/opschepmodus_uit :7

Tevens een tripje down the memorylane. Vandaag precies 1 jaar geleden werd ik overgedragen aan het ziekenhuis omdat A in stuit lag en ik een versie/stuitbevalling niet zag zitten. De ks werd meteen ingepland voor 29/10 (uiteindelijk mocht ik 3 dagen eerder komen). De tijd is zo snel gegaan...nog 3.5 week en ze is alweer 1! :D
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 10:15:34 #249
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165685278
4 uur bv Aerena? O my. Dat vind ik ook bewonderenswaardig, echt!
pi_165685433
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 10:15 schreef Quoi het volgende:
4 uur bv Aerena? O my. Dat vind ik ook bewonderenswaardig, echt!
Welnee joh. 4u lekker onderuitgezakt op de bank. Drinken en wat lekkers binnen handbereik. Netflix op tv. En al die tijd een superschattig baby'tje aan de borst dat afwisselend echt drinkt of sabbelt. Was superrelaxed! Elke 2u uit je slaap gehaald worden voor een kwartiertje bv lijkt me daarom echt loodzwaar. Dus alle respect voor de moeders die dat keer op keer hebben :)
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 10:30:15 #251
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165685450
Lucas heeft vanaf dat hij 8/9 maanden was tot 18 maanden ook elke 1,5 a twee uur gedronken in de nacht. En dan hing hij vaak 30 tot 45 minuten aan de borst en ik kan dus niet slapen met kind aan borst. Hoe vermoeiend het was merkte ik eigenlijk pas toen ik weer normale nachten kreeg.

Amélie vraagt juist overdag wat vaker om de borst en komt in de nacht meestal maar een keer rond 3 uur. Maar goed kan nog veranderen :+ Lucas kwam de eerste 7 maanden ook om de 3 uur s nachts.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165685466
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 01:50 schreef Soof-87 het volgende:
Wauw Bloesem en Buda. Dat hele ritueeltje duurt bij mij al zo lang, ongeveer 45 min. Dan zit er weinig slaap tussen :o
Ja hier ook en vaak lukt het aanleggen niet. Dus dan kolf ik en voedt m'n lief de baby.
Vannacht alles maar uit voorzorg gekolfd en niet proberen aan te leggen. Want dan duurt dat een half uur en lukt het niet, ben ik op en is het kolven me teveel.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 10:33:36 #253
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_165685493
Hoi! :W

Ik ben hier echt al super lang niet meer geweest... Ik zie ook allemaal nieuwe namen, gefeliciteerd met jullie baby'tjes O+

N is maandag alweer 4 maanden oud! Wat gaat het hard zeg... En ze doet het super goed. De eerste weken waren drama, ze sliep overdag niet tenzij ze bij mij lag. Dus rusten en extra slapen tijdens het verlof zat er helaas niet in. We zijn haar na een tijdje gaan inbakeren en dat bleek een gouden greep. Sindsdien slaapt ze supergoed, we kunnen haar nu ook wakker wegleggen met een tutje en dan valt ze zelf in slaap. Soms nog een paar keer terug voor een uitgevallen tut maar dat is niet erg. Alleen inmiddels zijn we gestopt met inbakeren want ze rolt :D Een week geleden van buik naar rug en sinds gisteren van rug naar buik. Mijn kleintje O+

Inmiddels ben ik weer aan het werk en dat valt ff zwaar tegen zeg :{ Werk zelf is weer leuk om te doen maar ik ben zooo moe heel de tijd... En dan hebben wij nog geen gebroken nachten. Maar de combi werk en thuis en dan 2x een uur in de auto elke dag valt me heel zwaar. Want uiteraard wil ik overal alles zo goed mogelijk doen. Dus inmiddels ben ik een beetje bang voor een weekend met wat afspraken want dan kan ik niet uitrusten en bij slapen :') Niemand vertelt je dat dus, dat je je na de zwangerschap na 4 maanden nog steeds kan voelen als een slappe vaatdoek -O-
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 10:48:20 #254
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165685663
MC wat leuk om van je te horen. Die chronische vermoeidheid hoort er helaas bij, maar je krijgt er zoveel voor terug O+

En rollen al! Ik kan me niet voorstellen dat Amélie over een maand rolt. En als ze haar broer na doet dan duurt dat ik nog vijf maanden.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165685891
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 10:02 schreef Mies_poes het volgende:
Jeetje, elk uur voeden... Hoe houden jullie dat vol of slaapt jullie baby overdag wat langer?

Soof, hoe is het vannacht gegaan?

Ik heb vannacht eindelijk wat uurtjes geslapen _O_ wat een verschil kan dat maken zeg. We hebben ook het idee dat M. het gisternacht koud heeft gehad (op dat moment helemaal niet aan gedacht ;() dus vannacht verwarmden we haar bedje voor met een lekkere kruik en had ze lange mouwtjes aan. Na het voeden ging ze steeds heerlijk verder slapen in haar eigen bedje O+
Ooo heerlijk zeg!! Je wordt er meteen een ander mens van he?

Hier ging het vannacht goed! Twee keer de borst gegeven en de rest nog wezen kolven. Hij was net weer aangekomen gelukkig!! Straks komt de vk langs, kijken wat ze zegt!
:)
pi_165685986
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 11:05 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Ooo heerlijk zeg!! Je wordt er meteen een ander mens van he?

Hier ging het vannacht goed! Twee keer de borst gegeven en de rest nog wezen kolven. Hij was net weer aangekomen gelukkig!! Straks komt de vk langs, kijken wat ze zegt!
Jeej wat goed! Ben benieuwd wanneer je 'mag' stoppen met kolven, want lijkt mij niet heel zinvol...

Zo, vriend heeft kraamvisite en ik zit boven te voeden :') Heb net trouwens ontdekt waarom het aanhappen aan mijn ene borst zo'n pijn doet; (tranen springen in mijn ogen) er zit een kloof. Geen idee hoe dat dan werkt; moet ik dan gaan kolven of kan ik haar gewoon aanleggen? Ik gebruik nu een hydrogel pad en heb daarvoor purelan gesmeerd.
pi_165686148
Miss C fijn om van je te horen. 4 maanden alweer, dat gaat zeker hard.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 11:33:40 #258
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165686228
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 11:12 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Jeej wat goed! Ben benieuwd wanneer je 'mag' stoppen met kolven, want lijkt mij niet heel zinvol...

Zo, vriend heeft kraamvisite en ik zit boven te voeden :') Heb net trouwens ontdekt waarom het aanhappen aan mijn ene borst zo'n pijn doet; (tranen springen in mijn ogen) er zit een kloof. Geen idee hoe dat dan werkt; moet ik dan gaan kolven of kan ik haar gewoon aanleggen? Ik gebruik nu een hydrogel pad en heb daarvoor purelan gesmeerd.
Kolven is niet nodig, voor en na elke voeding purelan er op smeren.
Fabeltjes als dat je het moet insmeren met eigen melk niet opvolgen!!
Het zal dan hard worden en korstjes krijgen en weer scheuren, met lanoline zal het helen onder de vetlaag en niet opnieuw scheuren. En extra goed opletten bij het aanhappen natuurlijk. :*
pi_165686358
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 23:41 schreef Soof-87 het volgende:
Maar ik begrijp het dus goed dat sommige ook 's nachts om de twee uur borstvoeding geven?
Het alternatief is een huilende baby. Dan slaapt er niemand...
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_165686479
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 10:31 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ja hier ook en vaak lukt het aanleggen niet. Dus dan kolf ik en voedt m'n lief de baby.
Vannacht alles maar uit voorzorg gekolfd en niet proberen aan te leggen. Want dan duurt dat een half uur en lukt het niet, ben ik op en is het kolven me teveel.
Snap ik, anders wordt het wel een hele lange zit.
:)
pi_165686536
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 11:12 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Jeej wat goed! Ben benieuwd wanneer je 'mag' stoppen met kolven, want lijkt mij niet heel zinvol...

Zo, vriend heeft kraamvisite en ik zit boven te voeden :') Heb net trouwens ontdekt waarom het aanhappen aan mijn ene borst zo'n pijn doet; (tranen springen in mijn ogen) er zit een kloof. Geen idee hoe dat dan werkt; moet ik dan gaan kolven of kan ik haar gewoon aanleggen? Ik gebruik nu een hydrogel pad en heb daarvoor purelan gesmeerd.
Nouja het geeft ons wel wat informatie wat hij binnen krijgt, maar dat is het enige. Gauw weer over op bv hoop ik!!

Maar auw een kloof! Nog niet gehad gelukkig...
:)
pi_165686548
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 11:43 schreef Morretje het volgende:

[..]

Het alternatief is een huilende baby. Dan slaapt er niemand...
Dat is ook zo.
:)
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 13:20:44 #263
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165687936
Pffft, ik zit nu pas aan mijn eigen boterhammetje. Meneer houdt me 's ochtends aardig bezig. 's Middags wordt er gelukkig veel geslapen. Ik hoop dat 'ie nu even aan clusterslapen doet :+ Mijn vriend is vanmorgen 'even' lunchen met zijn broer aan de andere kant van het land. Daar gaat het niet goed mee, dus het is ook even belangrijk (en ik ben zo trots op 'm dat 'ie dat doet), alleen alweer een dagje niet met z'n drieën. Als hij terug is ga ik even alleen de deur uit voor een boodschap. Ik zit al drie dagen binnen vanwege rug/heup en besef me ineens dat ik al 4 weken niet van Max z'n zijde ben geweken. Eventjes alleen naar buiten zal me misschien ook goed doen :)

Hij ligt trouwens voor het eerst in een slaapzakje te slapen. Kan hij niet meer diagonaal gaan liggen en met zijn fontanel tegen de spijlen boksen :P én als hij in slaap valt na een fles gaat de warmte zo mee zijn bedje in. Geen kruik meer nodig dan, gok ik.

Miss_C, leuk om wat van je te horen! Lijkt me best pittig ja. Weer aan de arbeid en dan best even onderweg. Het zal gaan wennen uiteindelijk, maar dat duurt natuurlijk best even.

Mies, sterkte met je kloof (wat een woord ook :') ).
pi_165691210
Quoi een laat boterhammetje dan. Hier is M. ook wat onrustig vandaag. :{ Ben altijd zo blij als de kerel dan ook thuis is voor ondersteuning. Hoe doen alleenstaande moeders het toch?? Vraag ik me vaak af...
:)
pi_165691583
Slapen jullie 's middags eigenlijk ook?
:)
pi_165691683
Ik weet niet hoe vaak ik voed 's nachts of hoe laat ie komt. Ik probeer niet op de klok te kijken ;) Pak hem bij me, en we slapen verder. Dat werkt het beste voor ons hier.

Slapen doe ik niet 's middags. Lukt meestal niet met kleuter in huis en de momenten dat M. slaapt gebruik ik om vast te koken of iets anders in huis te doen (en om even zelf achter de laptop te kruipen ;) )
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165692059
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 17:40 schreef Marjolijntje het volgende:
Ik weet niet hoe vaak ik voed 's nachts of hoe laat ie komt. Ik probeer niet op de klok te kijken ;) Pak hem bij me, en we slapen verder. Dat werkt het beste voor ons hier.

Slapen doe ik niet 's middags. Lukt meestal niet met kleuter in huis en de momenten dat M. slaapt gebruik ik om vast te koken of iets anders in huis te doen (en om even zelf achter de laptop te kruipen ;) )
Ja dat wordt lastig met een kleuter in huis. Merk zelf wel dat m'n middagdutje heilig is. Maar nu kan dat nog ook omdat vriend nog thuis is.

Hoe oud is kleuterlief Marjolijn? Meisje jongen?
:)
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 18:35:34 #268
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165692735
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij werd wakker tijdens het eten koken. dus maar even op de rug gemikt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 17:35 schreef Soof-87 het volgende:
Slapen jullie 's middags eigenlijk ook?
helaas niet :'(
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 13:20 schreef Quoi het volgende:

Hij ligt trouwens voor het eerst in een slaapzakje te slapen. Kan hij niet meer diagonaal gaan liggen en met zijn fontanel tegen de spijlen boksen
Dat is dan een magische slaapzak, hier gaat dat met slaapzak ook prima :D
pi_165692782
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 17:59 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Ja dat wordt lastig met een kleuter in huis. Merk zelf wel dat m'n middagdutje heilig is. Maar nu kan dat nog ook omdat vriend nog thuis is.

Hoe oud is kleuterlief Marjolijn? Meisje jongen?
Een meisje! Afgelopen juni 4 geworden.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165692901
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 18:35 schreef Budabuddumbam het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij werd wakker tijdens het eten koken. dus maar even op de rug gemikt.

[..]

helaas niet :'(

[..]

Dat is dan een magische slaapzak, hier gaat dat met slaapzak ook prima :D
Oh kijk nou!!! O+ Knapperds!! Misschien voor hier ook wel handig. :o
:)
pi_165692924
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 18:39 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Een meisje! Afgelopen juni 4 geworden.
Oh basisschoolleeftijd al!!! Vindt ze het leuk op school??
:)
pi_165692944
Buda, vraag me echt af hoe je dat toch zo knoopt? :o
:)
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 18:55:25 #273
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165693053
Het is heel makkelijk als je het onder de knie hebt.
Echt een minuutje werk en ik doe het gewoon alleen.
pi_165693112
Heb het draagdoektopic al gevonden :D
:)
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 19:09:44 #275
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165693260
quote:
17s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 18:35 schreef Budabuddumbam het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij werd wakker tijdens het eten koken. dus maar even op de rug gemikt.

[..]

helaas niet :'(

[..]

Dat is dan een magische slaapzak, hier gaat dat met slaapzak ook prima :D
Die ken je niet, die met klittenband? ;)

Mooie foto met de draagdoek!
pi_165693770
Ik wil oooook dragen O+.
Gisteren voor het eerst naar buiten geweest. 200m ofzo heen naar een bankje, ff zitten en weer terug en k.o. op bed. Voelde ook alsof al m'n ingewanden er van onder uit wilden :D.
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 19:53:01 #277
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165693993
Heerlijk Buda O+ ik wacht nog even totdat het grote spuugfestijn voorbij is :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 19:56:45 #278
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165694070
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:41 schreef Unihipili het volgende:
Ik wil oooook dragen O+.
Gisteren voor het eerst naar buiten geweest. 200m ofzo heen naar een bankje, ff zitten en weer terug en k.o. op bed. Voelde ook alsof al m'n ingewanden er van onder uit wilden :D.
Dat is normaal en het is over een paar weken echt al veeeel beter! Maar idd wel een enorm kutgevoel :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165694386
Ha ha kutgevoel :').

En ja ik heb liever eerst dat m'n lichaam het voeden aankan. Echt ik kan nergens zitten. Ik had het tijdens de zwangerschap al over een betere stoel fixen maar dat werd een "zie wel".
pi_165694869
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 19:41 schreef Unihipili het volgende:
Ik wil oooook dragen O+.
Gisteren voor het eerst naar buiten geweest. 200m ofzo heen naar een bankje, ff zitten en weer terug en k.o. op bed. Voelde ook alsof al m'n ingewanden er van onder uit wilden :D.
Oooo dat ben ik ook van plan als hij eenmaal over z'n geboortegewicht is. Hoe vond de kleine het!?
:)
pi_165695078
Het naar buiten gaan in de wagen? :D
Onrustig werd ze ervan.
Ik heb nog niet gedragen ;). Kleine is hier al wel boven geboortegewicht.
pi_165695140
Uni en Soof, het klinkt pittig allemaal.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat het hier nog maar 3 maanden geleden was, dat prille begin.

Ook ik heb tot een week of 8 om de twee uur gevoed 's nachts, soms zelfs om de anderhalf uur. Op dit moment komt ze meestal pas tussen 01 en 02 uur voor de eerste keer (ze gaat tussen 19 en 20 uur naar bed, samen met de groten) en daarna nogsteeds vaak. Ze maakt dus wel een lange ruk, maar alleen aan het begin van de nacht.

Hier ook geen middagdutjes en als ik zelf 's nachts tussen de voedingen door goed zou slapen, zou ik best uitgerust zijn, denk ik. Ah wel, komt vast wel weer goed.
pi_165695275
Buda, wat een mooie foto O+

Uni, hier heeft mijn vriend in de kraamweek voor mij een stoel gehaald bij Ikea. Zo'n ouderwets-ogende in geel, want dat past zo mooi in z'n kamertje. Dat vond ik met de nachtvoedingen zo heerlijk, wij samen weggekropen in de stoel in z'n donkere kamertje...

Foto lukt niet, hij heet 'Strandmon'

Vandaag weer een groot voordeel van een kindje gemerkt. S. moest echt nieuwe broekjes in maat 74. En toen we er toch waren hebben vriend en ik ook maar meteen voor onszelf gewinkeld. We kwamen dus thuis met een aantal tassen vol. Oeps.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 20:55:54 #284
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165695389
Mijn dochter heeft sinds deze week eindelijk haar duim gevonden (die was ze al heel lang aan het zoeken :D). Nu ligt ze continu te duimen en hoewel ik de bui nu al zie hangen qua afleren later, is het wel ontzettend schattig O+




En ze ligt al uren in haar bed te slapen :o Alweer! Het lijkt erop dat ze het door heeft.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165695414
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 18:47 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Oh basisschoolleeftijd al!!! Vindt ze het leuk op school??
Ik denk het :D Ze vertelt er niet veel over, maar gaat huppelend en zingend naar school. En ze vraagt op zondag of ze nu weer mag :P

Chanty O+ wat een plaatje!
En Buda aan het rugdragen, zo fijn soms! Hier afgelopen week ook geprobeerd om te kunnen koken en het werkte.

Ik heb vandaag mijn baby als excuus gebruikt om te vluchten bij verjaardag van (8> :@ huis vol en teveel prikkels, M moest slapen dus ik ben (2x) gaan wandelen met hem. :@
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165695746
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:40 schreef Unihipili het volgende:
Het naar buiten gaan in de wagen? :D
Onrustig werd ze ervan.
Ik heb nog niet gedragen ;). Kleine is hier al wel boven geboortegewicht.
Aaa onrustig ja? Volgende keer vast beter! Voor moeders ook ;)
:)
pi_165695817
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Uni en Soof, het klinkt pittig allemaal.

Ik kan me bijna niet voorstellen dat het hier nog maar 3 maanden geleden was, dat prille begin.

Ook ik heb tot een week of 8 om de twee uur gevoed 's nachts, soms zelfs om de anderhalf uur. Op dit moment komt ze meestal pas tussen 01 en 02 uur voor de eerste keer (ze gaat tussen 19 en 20 uur naar bed, samen met de groten) en daarna nogsteeds vaak. Ze maakt dus wel een lange ruk, maar alleen aan het begin van de nacht.

Hier ook geen middagdutjes en als ik zelf 's nachts tussen de voedingen door goed zou slapen, zou ik best uitgerust zijn, denk ik. Ah wel, komt vast wel weer goed.
Lijkt wel lang geleden dan he :P
Hoe lang deed je in het begin over een voeding Groofs? Vind het echt knap!!
:)
pi_165695858
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:55 schreef Chanty het volgende:
Mijn dochter heeft sinds deze week eindelijk haar duim gevonden (die was ze al heel lang aan het zoeken :D). Nu ligt ze continu te duimen en hoewel ik de bui nu al zie hangen qua afleren later, is het wel ontzettend schattig O+


[ afbeelding ]

En ze ligt al uren in haar bed te slapen :o Alweer! Het lijkt erop dat ze het door heeft.
DE duim!! :o Heerlijk zeg! Zegt men eigenlijk dat het kwaad kan die duim? :@
Lijkt me juist handig als mijn zoontje de coördinatie heeft gevonden. Hij wil alleen maar sabbelen.
:)
pi_165695895
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:56 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Ik denk het :D Ze vertelt er niet veel over, maar gaat huppelend en zingend naar school. En ze vraagt op zondag of ze nu weer mag :P

Chanty O+ wat een plaatje!
En Buda aan het rugdragen, zo fijn soms! Hier afgelopen week ook geprobeerd om te kunnen koken en het werkte.

Ik heb vandaag mijn baby als excuus gebruikt om te vluchten bij verjaardag van (8> :@ huis vol en teveel prikkels, M moest slapen dus ik ben (2x) gaan wandelen met hem. :@
Een goed teken is dat ;) En waar zijn babies anders goed voor? :+
:)
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 21:22:41 #290
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165695960
Het kan nu nog geen kwaad. Baby's hebben nu eenmaal behoefte om te zuigen. Het is niet zo goed voor de stand van je tanden maar daar hebben we tegenwoordig beugels voor :+ En een snelle google-actie noemt nog wat andere nadelen.

https://www.gezondheidsnet.nl/zwanger/leer-duimzuigen-af

Maar goed, maak ik me wel druk om als ze over een aantal jaar nog duimt. Heb zelf ook tot mijn 7e geduimd en herken dat vingertje omhoog O+

Heb dus steeds geprobeerd de speen aan te bieden maar heel erg enthousiast werd ze er niet van.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165696351
Oh Chanty, te lief zo!

De mijne duimt ook, maar juist niet als ze slaapt :') . Maar ik mag niet klagen, madam valt nu elk slaapje zonder mijn hulp, in haar eigen bedje, gewoon in slaap :o _O_ .

Ze duimt als ze bij mij op schoot zit. Meestal gaat dat dan ook nog gepaard met een tevreden kletsen O+ .

Soof, dat weet ik niet precies. Ik voed liggend en verschoonde zo snel mogelijk niet meer (alleen als ik poep rook, of nattigheid voelde), dus ik denk 15 minuten ofzo? Ik ging de eerste weken wel rond 20 uur naar bed :P .

[ Bericht 0% gewijzigd door groofskendezoveelste op 01-10-2016 21:49:01 ]
pi_165696534
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:51 schreef LeSage het volgende:
Buda, wat een mooie foto O+

Uni, hier heeft mijn vriend in de kraamweek voor mij een stoel gehaald bij Ikea. Zo'n ouderwets-ogende in geel, want dat past zo mooi in z'n kamertje. Dat vond ik met de nachtvoedingen zo heerlijk, wij samen weggekropen in de stoel in z'n donkere kamertje...

Foto lukt niet, hij heet 'Strandmon'
Ja die stoel wilde ik ook!
Maar bij tweede keer proefzitten vond ik 'm wat laag en te hol in de rug ofzo.
Nu wil ik een derde keer proefzitten :P. Maar de Ikea is niet heel dichtbij.
pi_165696578
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 20:56 schreef Marjolijntje het volgende:

[..]

Ik heb vandaag mijn baby als excuus gebruikt om te vluchten bij verjaardag van (8> :@ huis vol en teveel prikkels, M moest slapen dus ik ben (2x) gaan wandelen met hem. :@
Och dat is toch geen excuus maar een reden? Of die nou voor jou is of voor jou+baby :s).

Baby heeft hier al de coördinatie voor duimzuigen. Maar ik zie het eigenlijk als signaal van zuigbehoefte niet bevredigd, dat ze gaat self-soothen. Wat ik ook wel snap met niet fulltime tiet maar ook fles. Al heb ik dus liever niet dat ze het doet inderdaad :@. Als ik het zie bied ik tiet aan of pink.
pi_165696924
Die van mij zoog op de eerste dag al op zijn duim maar heeft wel moeite om 'm te vinden (die verrekte andere vingers ook :+) hij maakt vuistjes en slaat dan tegen zijn gezicht aan en dan mond open en hopen maar _O- ik vind het zon geweldig gezicht. En als hij dan een keer raak heeft dan vindt hij z'n duim toch te klein. Speen werkt beter.

Grijpen doet hij niet echt nog behalve naar mijn ketting als ik 'm een boertje wil laten doen. :( :')
  zaterdag 1 oktober 2016 @ 22:39:27 #295
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165697343
Hier heeft ze steeds mijn haar te pakken :X
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165697390
Ohh Chanty O+! En Buda O+! Nohh.
Ik lees en leef wel mee met jullie dames maar ik kan het niet bijhouden atm haha :P.

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2016 15:27 schreef Vieve6 het volgende:
Zusje hoe is het eigenlijk bij jullie met de gastouder? Of was dat niet bij jou dat je kindje zo moest huilen, als ze met het kindje van de gastouder samen was?
Lief dat je er naar vraagt en het nog weet :). Ja, raar verhaal (en lang, dus even in spoiler).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
E trekt zich nu vaak op, zo schattig. Ze is echt baby-af nu. En ze knarsetand met die twee tandjes die ze heeft volgens mij, echt mega akelig :P. Wacht zal even filmpje op YT zetten, kunnen jullie meegenieten ;).

Hier dus. Herkent iemand dit? Ze blijft het doen, brrr.
pi_165697492
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 21:51 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Ja die stoel wilde ik ook!
Maar bij tweede keer proefzitten vond ik 'm wat laag en te hol in de rug ofzo.
Nu wil ik een derde keer proefzitten :P. Maar de Ikea is niet heel dichtbij.
Ik zit er altijd in combinatie met het voedingskussen in en dan ziet ie voor mij prima :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165701119
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 oktober 2016 21:39 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Oh Chanty, te lief zo!

De mijne duimt ook, maar juist niet als ze slaapt :') . Maar ik mag niet klagen, madam valt nu elk slaapje zonder mijn hulp, in haar eigen bedje, gewoon in slaap :o _O_ .

Ze duimt als ze bij mij op schoot zit. Meestal gaat dat dan ook nog gepaard met een tevreden kletsen O+ .

Soof, dat weet ik niet precies. Ik voed liggend en verschoonde zo snel mogelijk niet meer (alleen als ik poep rook, of nattigheid voelde), dus ik denk 15 minuten ofzo? Ik ging de eerste weken wel rond 20 uur naar bed :P .
Gaf je beide borsten in dat kwartiertje? Hier zijn we 's nachts vaak 1-1.5 uur bezig.

M. werd net wakker voor een voeding en toen ik keek zag ik dat ze zonder dekentje op haar bovenlichaampje tot haar knietjes lag, die had ze blijkbaar er af geschopt. Ze werd een uur geleden echter ook al wakker, maar ging slapen zonder dat ik gekeken had. Denk dat ze toen ook al zonder dekentje lag ;( ze was ook helemaal koud. Als ze het écht heel koud zal hebben gehad, zal ze wel hebben gehuild toch? :@
pi_165701234
Denk ik wel mies, dat ze gaan huilen bij kou. Ik hoop het tenminste want die van mij deed het zelfde net :+

Weer 7 uur geleden laatste voeding en nu weer *O*
pi_165701248
quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2016 03:54 schreef Mies_poes het volgende:

[..]

Gaf je beide borsten in dat kwartiertje? Hier zijn we 's nachts vaak 1-1.5 uur bezig.

M. werd net wakker voor een voeding en toen ik keek zag ik dat ze zonder dekentje op haar bovenlichaampje tot haar knietjes lag, die had ze blijkbaar er af geschopt. Ze werd een uur geleden echter ook al wakker, maar ging slapen zonder dat ik gekeken had. Denk dat ze toen ook al zonder dekentje lag ;( ze was ook helemaal koud. Als ze het écht heel koud zal hebben gehad, zal ze wel hebben gehuild toch? :@
Ja hier ook een lange bv zit! M. neem er graag de tijd voor.

En dan had ze vast wel gehuild hoor. Baby's geven dat heel goed aan! :*
:)
pi_165701321
Naar geluid is dat zusje, F doet het ook soms. Meestal probeer ik hem maar af te leiden zodat hij ermee stopt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')