abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_165609070
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Game on! *O*
..
pi_165613193
Ja Uni... Genoeg slaap en energie is idd goud waard. :Y

Ik merk nu echt dat ik tegen de kraambezoekjes op ga zien. Ben toch bewust bezig met de klok zo van: Als ik M. nou zo laat kan en mag voeden, dan ligt hij tijdens de visite er rustig bij.
Dat plannetje lukt dan meestal wel maar vanavond dus niet. En ik ben tijdens de bezoekjes één brok energie en als ze weg zijn, takel ik af :') Herkenbaar?

Maar dus ben ik zelf vanavond heel knap met M. naar boven gegaan om hem (weer) te voeden. Ben blij dat ik naar mezelf en hem heb geluisterd. Kleine man honger? Hup naar boven!

Morgen weer een weegmomentje, erg benieuwd!

Slapen jullie 's middags goed dames? Ik ben zo vertrokken namelijk :D
:)
  dinsdag 27 september 2016 @ 22:09:16 #3
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_165613585
Waarom laat je de visite niet even voor wat het is als je ertegen op ziet? Die visite kan over 1, 2, veel weken ook nog :* op deze manier is het toch niet leuk voor jou? Lijkt me dat de visite dat ook begrijpt als je nog even wat meer tijd voor jezelf nodig hebt. Ik zou het beperken tot de mensen bij wie je je vrij genoeg voelt om je eigen plan te trekken en bij wie het je niet uitmaakt als M. Even een keer niet rustig is.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_165613669
Ik was ook altijd moe na het bezoek. Meestal kolf ik wanneer er bezoek is, M neemt vaak nog lekker de tijd voor de borst en dan is afgekolfde melk geven sneller.

Ik wilde vanmiddag graag slapen omdat ik me niet zo lekker voel maar M had een wakkere dag vandaag. Normaal vind ik dat leuk, lekker spelen enzo. Maar vandaag wilde ik zo graag slapen :@. Man heeft deze week avonddienst dus is nog niet thuis. M is wel lief vandaag, beetje rondkijken enzo en niet zoveel huilen.
pi_165613994
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 22:09 schreef Chanty het volgende:
Waarom laat je de visite niet even voor wat het is als je ertegen op ziet? Die visite kan over 1, 2, veel weken ook nog :* op deze manier is het toch niet leuk voor jou? Lijkt me dat de visite dat ook begrijpt als je nog even wat meer tijd voor jezelf nodig hebt. Ik zou het beperken tot de mensen bij wie je je vrij genoeg voelt om je eigen plan te trekken en bij wie het je niet uitmaakt als M. Even een keer niet rustig is.
Je hebt ook eigenlijk helemaal gelijk. Ik heb de newbornshoot voor morgen ook afgezegd. Mensen moeten het maar begrijpen, toch?
pi_165614100
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 september 2016 22:10 schreef Miezziej het volgende:
Ik was ook altijd moe na het bezoek. Meestal kolf ik wanneer er bezoek is, M neemt vaak nog lekker de tijd voor de borst en dan is afgekolfde melk geven sneller.

Ik wilde vanmiddag graag slapen omdat ik me niet zo lekker voel maar M had een wakkere dag vandaag. Normaal vind ik dat leuk, lekker spelen enzo. Maar vandaag wilde ik zo graag slapen :@. Man heeft deze week avonddienst dus is nog niet thuis. M is wel lief vandaag, beetje rondkijken enzo en niet zoveel huilen.
Ah.. Hoe oud is M. eigenlijk? :)
  dinsdag 27 september 2016 @ 22:24:48 #7
52229 Chanty
pi_165614193
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 22:19 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Je hebt ook eigenlijk helemaal gelijk. Ik heb de newbornshoot voor morgen ook afgezegd. Mensen moeten het maar begrijpen, toch?
Verstandig! Geef jezelf wat tijd. Die eerste weken zijn pittig. Je zult merken dat je over een week of twee a drie al meer energie, ritme en zelfvertrouwen hebt. Het is je eerste toch?
pi_165614358
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 22:24 schreef Chanty het volgende:

[..]

Verstandig! Geef jezelf wat tijd. Die eerste weken zijn pittig. Je zult merken dat je over een week of twee a drie al meer energie, ritme en zelfvertrouwen hebt. Het is je eerste toch?
Jazeker. Ik hoop het! :)

Meer energie, ritme en zelfvertrouwen. Dat zijn wel DE sleutelwoorden die elke keer weer terug komen :+

Het gaat goed komen, hoe dan ook! Zo, en nu tukken.

(Fijn trouwens om het hier van me af te schrijven. Ook fijn om te weten dat ik niet de enige ben. :D )
pi_165614545
Bij mijn dochter deden we vaak kraambezoek om 10:00 en om 16:00, en die laatste was zoooooo vaak eigenlijk teveel :X Oh en heel soms nog om 20:00, maar ik had algauw in de gaten dat dat echt killing was.

Bij S heb ik dus zelden meer dan 1 bezoekje per dag gepland. Ook om mijn dochter te sparen.

Kinderen (ook peuters nog :') ) en verse mama's zijn gewoon op hun best in de ochtend. ^O^
pi_165617331
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 22:22 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Ah.. Hoe oud is M. eigenlijk? :)
8 weken vandaag :9

Ik was laatst Call the Midwife aan het kijken. Toen dacht ik, nou ik heb wel weer zin om te bevallen! :') Maar dat moment dat je je baby op je buik krijgt is zo O+ mooi O+
  woensdag 28 september 2016 @ 01:23:33 #11
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165617338
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 september 2016 22:34 schreef LadyBlack het volgende:
Bij mijn dochter deden we vaak kraambezoek om 10:00 en om 16:00, en die laatste was zoooooo vaak eigenlijk teveel :X Oh en heel soms nog om 20:00, maar ik had algauw in de gaten dat dat echt killing was.

Bij S heb ik dus zelden meer dan 1 bezoekje per dag gepland. Ook om mijn dochter te sparen.

Kinderen (ook peuters nog :') ) en verse mama's zijn gewoon op hun best in de ochtend. ^O^
Ik ben nog steeds op mijn ultraslechtst in de ochtend :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_165617438
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 01:23 schreef Molo het volgende:

[..]

Ik ben nog steeds op mijn ultraslechtst in de ochtend :D
Ik zowel in de ochtend als in de avond :D
We krijgen vanavond bezoek, voor het eerst op een avond. Ze wilden hier rond 20.30 zijn, das me iets te laat :+ 19 uur lijkt me beter, ze vroegen wel of ze dan mee konden eten (broertje van vriend). Heb ze maar verteld dat avondeten hier momenteel een grote uitdaging is en dat ze dus beter zelf voor eten kunnen zorgen :P
  woensdag 28 september 2016 @ 03:46:23 #13
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165617975
Ik vind de avond juist relaxed. Er komen komende week twee avonden mensen uit hun werk langs en eten mee. Op mijn verzoek :) Maar ieder kind en mens een eigen ritme natuurlijk.

Ik doe trouwens 1 bezoek per dag.

Ik wou dat ik wakker was vanwege die kleine, maar mijn vriend neemt de hele nacht over. Vanaf gisteravond heftige pijn in mijn heup en ik lig er wakker van :'( Ik kan mezelf voor mijn kop slaan. Was ik maar niet zo snel met de draagzak op pad gegaan... En nu kan ik amper zelf mijn bed uitkomen. Morgen even aan de bel trekken. Ik vermoed een slijmbeursontsteking door overbelasting icm slappe banden na de bevalling etc |:(
pi_165617994
Quoi, het klonk ook wel erg dapper, wel heel rot zoveel pijn, misschien voor nu een pijnstiller nemen?

Mies-poes, hoe gaat t nu met je? Kan je je emoties over de heftige start wel met iemand delen? Het heeft echt wat tijd nodig...

Marjolijntje, hoe gaat het nu de Daktarin gestopt is? Zoals de rest vind ik het ook knap hoe je vertelt over je zwar(t)e periode.

Arja, wat zielig voor Emmy, hopelijk voelt ze zich gauw weer beter.

Chanty, fijn te lezen dat zowel jij als je meisje het goed doen in het nieuwe ritme! De tip van kolfbh in andere topic is echt de moeite waard, heb je je handen vrij om te masseren of op je telefoon wat te doen in je gebedskolfruimte :D.

Soof, idd zou ik het aantal bezoekjes omlaag schroeven en eventueel man ook als boeman inzetten om de tijd te bewaken.

Hier was ik in het begin pas rond een uur of 11 enigzins in staat om weer te functioneren, ging ik smiddags even rusten en na een uur of 19 waren de babies onrustig. Bezoek (behalve m'n ouders) kwam dus ook echt op gezette tijden. De socialere gezellige bezoekjes kunnen vanzelf weer na tijdje.

Gisteravond lag m'n kleinste bij mij te buidelen en ik moest m nog in z'n bedje leggen en ineens kreeg ik weer flashbacks van hoe dat in het ziekenhuis was, die kleine kwetsbare kindjes weer af moeten geven en dan alleen in het donker door de ziekenhuishal naar huis lopen (meestal huilend). Ik vind t wel heftig dat ik daar na 6 maand nog verdrietig over word, hoop dat ik nu toch nog even kan slapen. ;(

[ Bericht 2% gewijzigd door Madivi op 28-09-2016 04:11:55 ]
pi_165617996
Quoi ;( Hopelijk voel je je snel beter!

Madivi :* Hoop dat je nog even kan slapen.

Hier ook 1 bezoek per dag, meestal in de avond.
M heeft geen zin om te slapen :O
pi_165618539
Oh nee Q ;(
Hopelijk valt het mee na wat rust (en geeft je man je ook op je flikker als je te veel doet)

Madivi ik vind dat niet gek dat je dat nog niet verwerkt heb. Wat een achtbaan zat je in en dan ook de zorg voor 2 kwetsbare kindjes, dan is er toch weinig tijd om te bezinnen.

Wij deden ook 1 bezoek per dag
  woensdag 28 september 2016 @ 08:17:19 #17
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165618553
Madivi, dat is ook niet gek als je kijkt wat je hebt meegemaakt zeg. Iemand die ik ken heeft ook een te vroeg geboren tweeling gekregen (door HELLP) en heeft dit prachtig opgeschreven, vind ik. Het is gepubliceerd op deze website. Wie weet heb je er iets aan. Zij heeft het pas op papier gezet toen haar tweeling 8 (!) werd.

Terwijl ik maar weer een zooi paracetamol inneem, gelukkig wel mijn bed uit kon rollen en de eerste fles er alweer in zit, even een positief geluid:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
We gaan vrijdag de weegschaal terugbrengen en kunnen binnenkort stoppen met ons onderzoekproject Max, want dit zijn rooskleurige grafiekjes, niet? :s)
  woensdag 28 september 2016 @ 08:18:26 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165618559
Verdorie Quoi... Dat is kut :(
-Edit- niet die Max stats dus natuurlijk :P
Kus en sterkte :*

Madivi, lijken me in jouw geval heel logische emoties, zoveel gebeurd en je moet het ook nog eens alleen doen.
Sterke wijffies hier wel man :)

Ik ga zo Larfje wegbrengen voor wenochtend, met rugzakje met spulletjes en gebruiksaanwijzing van haar erbij voor de leidsters :D
pi_165618673
Hee Q, als je tegen muren op gaat lopen doe je dan wel ff je blinddoek af? ;) als je zo verrot bent van je wandeling, misschien even avondbezoeken verplaatsen? #wachtmaar to the max, maar als je met blijvende gevolgen van te vroeg te veel blijft zitten straks, sla je je echt voor je kop. Verder fijn van je beertje O+! En :* voor de pijn.
  woensdag 28 september 2016 @ 08:49:04 #20
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165618783
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 08:33 schreef Crumpette het volgende:
Hee Q, als je tegen muren op gaat lopen doe je dan wel ff je blinddoek af? ;) als je zo verrot bent van je wandeling, misschien even avondbezoeken verplaatsen? #wachtmaar to the max, maar als je met blijvende gevolgen van te vroeg te veel blijft zitten straks, sla je je echt voor je kop. Verder fijn van je beertje O+! En :* voor de pijn.
Thanks ;)
's Avonds is mijn vriend thuis, wat dus juist zorgt dat ik er niks fysieks mee hoef. Maar de boodschap is hier al heel duidelijk aangekomen vannacht.

Hoe is het met jou dan?

Molo, dat L. alweer gaat wennen :o Dat moet wel goed gaan, zo'n voorbeeldig en goedlachs meiske.
pi_165618979
Volgens mij werkt dit; te leuk om niet te delen!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_165618992
Q, wat groeit je mini goed! Wauw! En doe zelf ook wat rustiger aan he? Het hoeft allemaal nog niet nu :*
Succes met wennen Molo, snel alweer.
Madivi, kun je bij iemand terecht met je verhaal? Het is niet niks allemaal..

Daktarin zijn wij gisteravond pas mee gestopt, dus vandaag zal hij er sowieso nog wel last van hebben. Geen idee hoe snel het uit zijn systeem zal zijn. We gaan het zien, ik hoop heel erg dat die krampjes nu weer wat af gaan nemen.
Mama van F. (2012) en M. (2016)
pi_165619258
Q, wat balen van je heup zeg ;( wel een duidelijk signaal van je lichaam. Goed naar luisteren he? :*
Molo, spannend dat Larfje gaat wennen! Heb je er zelf moeite mee?
Madivi, het lijken me heel logische emoties, ook een half jaar na dato. Het zijn wel je kindjes die je steeds achter moest laten. Lijkt mij enorm heftig. Kun je er goed met iemand over praten?

Denk dat ik gisteren iets goed gedaan heb met M, want vannacht ging ze steeds zo lekker slapen zonder dat ze zuigbehoefte had O+ heel fijn voor haar! Heb vannacht nadat ze een uur aan mijn borst had gezeten en steeds losliet en weer aanhapte, haar lekker op mijn borst gelegd en toen viel ze in slaap terwijl ze naar mijn hartslag luisterde en ik door haar haartjes aaide O+ wat een fijne momentjes zijn dat.
Straks gaan we haar voor het eerst zelf in bad doen, spannend!

Soof, hoop dat je baby gegroeid is vandaag!
pi_165619444
Mies wat fijn dat ze goed sliep.

Molo spannend wel?

Sillie haha hoera O+
pi_165619489
Aaaahh, Sillie! O+

Hier ook maar ff oefenen, over drie weken heb ik geen baby meer...

Beterschap quoi, da's balen.

Madivi, dat is ook heftig geweest... Maar hoe fijn is het dat je nu lekker kunt keutelen zo lang als je wil O+
  woensdag 28 september 2016 @ 10:17:42 #26
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165619842
Silliegirl O+ Zit daar een jarige?

Mies, klinkt als genieten daar!

Toch even de huisarts gebeld. Mijn paps haalt straks even diclofenac voor me bij de apotheek. Hopelijk gaat het wat helpen.
pi_165619898
Arja, hoe gaat het eigenlijk met Emmy?
pi_165620232
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:17 schreef Quoi het volgende:
Silliegirl O+ Zit daar een jarige?

Mies, klinkt als genieten daar!

Toch even de huisarts gebeld. Mijn paps haalt straks even diclofenac voor me bij de apotheek. Hopelijk gaat het wat helpen.
Nog niet hoor! Hij wordt begin november pas 1. Volgende week is mijn oma jarig dus ik dacht "wie weet krijg ik 'm hoera aangeleerd voordien". Het filmpje is van de 2e oefenpoging O+
pi_165620298
Quoi, hopelijk gaat de pijn snel weg.
Zag een mooie grafiek ook, fijn dat het wegen is afgelopen!

Molo, spannend!

Sillie, wat schattig!

Miespoes, mooi zijn die momenten hè. Ik vind het nog steeds overweldigend dat je dan zo kan overstromen van liefde.

Dank voor de lieve reacties. Ik praat er wel eens wat over her en der (en ben idd bezig met alles tav het ziekenhuis opschrijven), maar merk dat iedereen zoiets heeft van... Nú is het toch weer goed, dus t is wel klaar. Ik zou heel graag eens m'n hele verhaal (ook t relationele deel) aan iemand kunnen doen, maar naar therapie oid gaat nu niet zonder oppas oid, ik heb hier niet echt mensen (daarom ook het uitdenken van de verhuizing...).

Wilde deze nog even delen, ze houden tegenwoordig steeds elkaars handjes vast, zo zoet... (svp niet quoten)
SPOILER
O+ O+

[ Bericht 16% gewijzigd door Madivi op 28-09-2016 19:23:24 ]
pi_165621066
Quoi, rustig aan! ik moest wel lachen om de groeten van max excel sheet, maar dat zijn inderdaad mooie grafiekjes!

Madivi, schrijven kan inderdaad heel helend werken. Voor mij was het inderdaad heel verhelderend. Ik hoop dat je een manier vindt om alles te kunnen verwerken. Ik snap dat flashbacks je heel erg verdrietig maken. Dat heb ik ook nog steeds, wanneer ik terug denk aan mijn week ziekenhuis. Ik denk dat ik nog nooit zoveel gehuild heb als het afgelopen jaar.
En die foto is O+ . Je kunt ze wel goed uit elkaar houden niet, of is dat alleen op deze foto dat ze echt andere mooie koppies hebben?

Ik vind de nieuwe feature van mijn baby erg fijn. Wanneer hij nu in paniek wakker wordt (ik denk door een nare droom oid) is het maar een paar seconde paniek en valt hij daarna (voordat ik bij hem ben) weer zelf in slaap.
  woensdag 28 september 2016 @ 12:44:11 #31
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165622274
Filmpje en foto O+ O+

Wenochtend ging top, ze heeft met name om zich heen gekeken en verder haar 'I don't give a shit' blik tentoongespreid as usual :')
Schattig om die andere kindjes te zien ook, leuk clubje bij elkaar.
We waren er nu bij, volgende week ochtend wennen en dan zonder mij en Koos erbij. Gek genoeg nul moeite mee.

Stuk chocolade en knuffel voor iedereen die het nodig heeft. Hier gaat het makkelijk, af en toe beetje eng zelfs.

Alleen mijn haaruitval.... Echt niet grappig meer, mijn buik en tieten boeien me niet hoe die door de zwangerschap veranderd zijn maar er blijft echt niks over van mijn haar gvd :'(
  woensdag 28 september 2016 @ 12:56:36 #32
52229 Chanty
pi_165622491
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 12:44 schreef Molo het volgende:
Filmpje en foto O+ O+

Wenochtend ging top, ze heeft met name om zich heen gekeken en verder haar 'I don't give a shit' blik tentoongespreid as usual :')
Schattig om die andere kindjes te zien ook, leuk clubje bij elkaar.
We waren er nu bij, volgende week ochtend wennen en dan zonder mij en Koos erbij. Gek genoeg nul moeite mee.

Stuk chocolade en knuffel voor iedereen die het nodig heeft. Hier gaat het makkelijk, af en toe beetje eng zelfs.

Alleen mijn haaruitval.... Echt niet grappig meer, mijn buik en tieten boeien me niet hoe die door de zwangerschap veranderd zijn maar er blijft echt niks over van mijn haar gvd :'(
Fijn dat het goed ging en het is toch niet gek dat je er geen moeite mee hebt. Ik heb Lucas na een jaar naar het kdv gebracht en heb hem echt niet gemist ook al had ik hem het hele jaar daarvoor elke dag bij me. En ook nu geen moeite Amelie af te geven. Zodra ik klaar ben vind ik het wel super fijn om ze weer op te halen en kan ik echt niet snel genoeg daar zijn O+

En je haar groeit weer terug. Hier is de grote uitval ook begonnen inderdaad. Vorige keer duurde het een maand of 3 a 4. Maar was nog niet kaal en heb al mijn haar weer terug gekregen. Tof is anders idd.

Madivi niet zo gek dat je nog zit met wat er toen allemaal is gebeurd. Schrijven helpt hier ook altijd goed. Hopelijk kun je toch bij iemand je ei kwijt :* En hier mag altijd he! Al vind je dat misschien niet fijn want openbaar forum.

sillie hij wil je filmpje hier niet afspelen ;(

Quoi toch echt ff op de plaats rust jij!
pi_165622589
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 08:49 schreef Quoi het volgende:

[..]

Thanks ;)
's Avonds is mijn vriend thuis, wat dus juist zorgt dat ik er niks fysieks mee hoef. Maar de boodschap is hier al heel duidelijk aangekomen vannacht.

Hoe is het met jou dan?

Molo, dat L. alweer gaat wennen :o Dat moet wel goed gaan, zo'n voorbeeldig en goedlachs meiske.
Goed hoor! Dreumes is inmiddels best goed gewend aan het feit dat er een broertje is! Heeft wel gewoon zijn dramabuien, maar hey, hij is bijna 2. T groeit goed en is over het geheel heel tevreden :) begint te lachen en huilt weinig. Alleen dat boeren versus spugen, dat moeten we nog even kalibreren :'). Alles lijkt zich hier weer een beetje te settelen, heel fijn. Het is wel hard aanpoten, maar dat schijnt beter te worden O-) heb ik me laten vertellen. Ik heb iig weinig te melden en nog minder tijd, dus post weinig momenteel :P .

Molo, dat haaruitval zuigt ja :( maar over een jaar is het weer in orde, beloofd. Het moet bij mij nog beginnen.. -O-
pi_165622742
Molo, het is juist fijn dat je er geen moeite mee hebt. Ik denk dat het een teken is dat ze volgens jullie gevoel op de juiste plek is. Ik heb ook geen moeite gehad om Willem weg te brengen, ik heb 100% vertrouwen in het betreffende KDV.
pi_165623014
En nu vergeet ik nog te vertellen dat ik enorm trots was.
Man heeft vanmorgen Willem bij het KDV afgezet en kwam toen in gesprek met een andere papa. Die andere papa dacht eerst dat Man de vriend was van de begeleidster (hij ziet er nog al jong uit :9 ), maar toen duidelijk was dat man de papa van Willem is zei hij: " oh, de papa van die mooie baby". Toen ik dat hoorde was ik belachelijk trots :D Anderen vinden mijn baby ook een knappert :D
  woensdag 28 september 2016 @ 14:14:36 #36
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_165624138
Ik heb idd ook geen moeite mn dochter weg te brengen, ik weet dat ze op een goede plek is... Het voelt gewoon zo enorm goed.. Ik heb verder overdag ook geen contact met de gastouder. De eerste dag alleen omdat ik dacht dat het zo hoorde en gisteren omdat ze huilde toen ik haar aan de gastouder gaf. Vandaag is ze bij mijn schoonmoeder en dan hoef ik nergens om te vragen, ik krijg genoeg appjes. :') Wel lief verder. Ook wel handig, ik kan vanmiddag eerst op mn gemak naar huis en de hond uitlaten en daarna pas mn dochter ophalen, geeft ook een hoop rust.

Baal alleen een beetje deze week. Emma heeft moeite met poepen en heeft maandag echt schreeuwend gepoept. Wil haar dus graag de rust van een dag thuis geven (gaat beter dan denk ik), maar dat gaat niet want ik heb morgen een crematie.. Dus morgen moet ik haar weer naar mn schoonmoeder brengen. En vrijdag dan weer werken en zaterdag pas weer hele dag thuis... Vind het zo sneu voor dr... Merk echt dat ze er last van heeft en twijfel lactulose te geven (heb het wel al in huis gehaald...).

@Madivi; kan me zo goed voorstellen dat je even je verhaal kwijt wil... Weet dat je het hier niet wil, maar misschien kun je het verhaal toch van je afschrijven. Eventueel gewoon in Word, en eventueel zelfs een beperkte tijd hier plaatsen. :* Kan me voorstellen dat een beslissing om te verhuizen nu een heel grote is. Hopelijk ben je er snel uit!

:* Voor alle onzekere nieuw-bakken mama's. Het komt écht goed. Echt, echt. (Ik dacht dat ook in het begin van niet....).

Quoi! 'Stapje' terug jij. Ff rust.

Ooh ja en het haaruitval is hier ook begonnen. Bleehhhh

Chanty; hoe bevalt het werken? Hoeveel dagen moet je aan de bak? Drink Amelie nu goed uit de fles?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_165624236
Sillie en Madivi... Wauw!!!!

Lees straks even verder bij :@

Hier was het gewicht hetzelfde. Nu over op iets vaker voeden. Morgen weer een poging!
pi_165624324
Madivi, ik vind jouw duo zo leuk!

quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 10:21 schreef Mies_poes het volgende:
Arja, hoe gaat het eigenlijk met Emmy?
Een stuk beter gelukkig, dankje
  woensdag 28 september 2016 @ 14:24:45 #39
220609 Nouk84
pi_165624379
Fijn Arja! Zag je post en wilde het net vragen..

Madivi; wat een lieve foto inderdaad! O+

Ik vergeet echt meer dan de helft :')
pi_165624420
quote:
7s.gif Op woensdag 28 september 2016 14:24 schreef Nouk84 het volgende:
Fijn Arja! Zag je post en wilde het net vragen..

Madivi; wat een lieve foto inderdaad! O+

Ik vergeet echt meer dan de helft :')
Als je de posts van madivi leest, heb je meteen een mooie samenvatting.
Madivi, ik vind je zo attent.

Nouk: heeft emma dan al vastere ontlasting ofzo?
  woensdag 28 september 2016 @ 14:31:48 #41
220609 Nouk84
pi_165624539
quote:
10s.gif Op woensdag 28 september 2016 14:26 schreef Arja het volgende:

Als je de posts van madivi leest, heb je meteen een mooie samenvatting.
Madivi, ik vind je zo attent.

Nouk: heeft emma dan al vastere ontlasting ofzo?
Hahaha inderdaad!

Nou ja, met die warme dagen had ze daar wel last van. Heb het toen aan het cb gevraagd en die zeiden dat het daardoor kwam. Afgelopen maandag waren het echt harde keutels idd(maar dat kon nog een overblijfsel van het warme weer zijn), maar daarna weer super zacht.. Ben bang dat als het weer te lang duurt, dat het weer zo hard wordt. Echt, ik heb het meisje nog nooit zó horen krijsen... Super zielig ;(
  woensdag 28 september 2016 @ 14:37:32 #42
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165624630
Kan je haar niet meenemen naar de crematie?
  woensdag 28 september 2016 @ 14:42:37 #43
52229 Chanty
pi_165624727
Sneu nouk, als ze echt zoveel last heeft zou ik wel wat geven.

En idd Madivi wilde ik ook nog zeggen: je mannetjes zijn wel heel schattig O+

Werken was best ok de eerste dag maar is natuurlijk nog rustig omdat ik eerst weer mijn cliënten moet overnemen/ nieuwe opstarten. Werk voorlopig drie dagen dus dat is fijn. Maarja, ik heb nog altijd het gevoel dat dit niet de baan is waarin ik wil blijven dus ergens zou ik graag thuis zijn of een andere baan hebben. Maar hopelijk wordt het nu leuker.

Amélie heeft gisteren de fles goed gepakt. En vandaag ben ik thuis dus kijken hoe t morgen is.
pi_165625261
Wat sneu nouk.
Emmy heeft altijd dunne ontlasting. Ik wist niet beter.
  woensdag 28 september 2016 @ 15:22:15 #45
220609 Nouk84
pi_165625363
quote:
17s.gif Op woensdag 28 september 2016 14:37 schreef Budabuddumbam het volgende:
Kan je haar niet meenemen naar de crematie?
Dan heeft ze nog steeds niet de rust van thuis. En zou haar idd het liefst meenemen (ook omdat mijn halve familie haar nog niet gezien heeft ;( ), maar baby's voelen niet zo goed aan wanneer ze stil moeten zijn :D

Ja denk dat ik vanaf morgen lactulose aan de eerste fles toevoeg, hopelijk heeft het dan zaterdag effect... Gaat natuurlijk binnenkort met fruithapjes e.d. ook weer wat veranderen aan haar ontlasting...

@Chanty; prettig dat je even 3 dagen kunt werken. Hoop dat het nu wel anders voor je is dan voor je verlof (andere begeleider toch?) en dat je binnenkort gewoon met plezier erheen gaat...
pi_165626413
quote:
7s.gif Op woensdag 28 september 2016 15:22 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Dan heeft ze nog steeds niet de rust van thuis. En zou haar idd het liefst meenemen (ook omdat mijn halve familie haar nog niet gezien heeft ;( ), maar baby's voelen niet zo goed aan wanneer ze stil moeten zijn :D

Ja denk dat ik vanaf morgen lactulose aan de eerste fles toevoeg, hopelijk heeft het dan zaterdag effect... Gaat natuurlijk binnenkort met fruithapjes e.d. ook weer wat veranderen aan haar ontlasting...

@Chanty; prettig dat je even 3 dagen kunt werken. Hoop dat het nu wel anders voor je is dan voor je verlof (andere begeleider toch?) en dat je binnenkort gewoon met plezier erheen gaat...
Ik heb W. al 3x meegenomen naar crematie/begrafenis. De eerste keer was ie 7 weken, 2e met een maand of 5 en de laatste pas geleden met 10 maanden. Mijn ervaring is dat het best gaat; goed, W. was niet altijd stil, maar dat werd niet als storend ervaren. En toen het één keer echt niet ging ben ik even met 'm de zaal uitgegaan en weer aangesloten toen de "stoet" naar de begraafplaats ging. Dat ervaarde ook niemand als storend verder..

En de lactulose: als ik dat aan W. Geef loopt ie 2 uur later leeg, dus dat kan belachelijk snel
werken.. (en bereid je voor op kakjepakjes :P )
  woensdag 28 september 2016 @ 16:26:03 #47
220609 Nouk84
pi_165626605
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 16:16 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik heb W. al 3x meegenomen naar crematie/begrafenis. De eerste keer was ie 7 weken, 2e met een maand of 5 en de laatste pas geleden met 10 maanden. Mijn ervaring is dat het best gaat; goed, W. was niet altijd stil, maar dat werd niet als storend ervaren. En toen het één keer echt niet ging ben ik even met 'm de zaal uitgegaan en weer aangesloten toen de "stoet" naar de begraafplaats ging. Dat ervaarde ook niemand als storend verder..

En de lactulose: als ik dat aan W. Geef loopt ie 2 uur later leeg, dus dat kan belachelijk snel
werken.. (en bereid je voor op kakjepakjes :P )
Ja misschien dat ik toch even ga vragen wat mijn ouders ervan vinden..

Haha, ik heb maandag een 5 ml door een flesje water gedaan die niet eens op ging, dus misschien was dat toch het effect ervan :') Daarna ging het los (ik kon idd de romper weggooien :') )
pi_165627744
Wat zie ik leuke foto's en filmpjes voorbij komen O+

Vanochtend heb ik gekolfd en man had M mee genomen naar beneden zodat ik nog even kon slapen. Toch wel handig die avonddienst soms :P
M komt sinds gister lastig in slaap. Denk dat ze ook verkouden is, ze heeft een beetje een snotneus. Hele huishouden verkouden dus :')
  woensdag 28 september 2016 @ 17:20:42 #49
52229 Chanty
pi_165627759
Geen mentor meer nee want inwerkperiode is voorbij. Ga nu specialiseren maar daarbij word ik gewoon ondersteund door het team.
pi_165628746
Madivi, wat een ontzettend knappe mannetjes heb je daar O+ O+
Arja, fijn dat het met Emmy beter gaat!
Nouk, wat ontzettend zielig dat het poepen zo'n pijn doet ;(

Ik wist vandaag echt even niet meer wat te doen. M. heeft 2.5 uur aan mijn borst gezeten en tussendoor nog een flesje afgekolfde melk gekregen (om m'n tepels te sparen) van 80cc en nog bleef ze onrustig. Schone luier had ze, echt honger kon ze niet meer hebben en van bij mij liggen werd ze onrustig want zoeken naar mijn tepels. Liggend voeden lukt hier niet en ik moest echt liggen dus wist even echt niet meer wat ik nog kon doen.
Gelukkig kwam vriend toen thuis en heeft haar bij zich genomen; stille baby.
Wat zie ik over het hoofd wat ik een volgende keer nog zou kunnen doen als ik alleen ben?
  woensdag 28 september 2016 @ 18:18:29 #51
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165629123
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:03 schreef Mies_poes het volgende:

Ik wist vandaag echt even niet meer wat te doen. M. heeft 2.5 uur aan mijn borst gezeten en tussendoor nog een flesje afgekolfde melk gekregen (om m'n tepels te sparen) van 80cc en nog bleef ze onrustig. Schone luier had ze, echt honger kon ze niet meer hebben en van bij mij liggen werd ze onrustig want zoeken naar mijn tepels. Liggend voeden lukt hier niet en ik moest echt liggen dus wist even echt niet meer wat ik nog kon doen.
Wat zie ik over het hoofd wat ik een volgende keer nog zou kunnen doen als ik alleen ben?
Kan wel honger zijn hoor, lekker clusteren bij mama is hier ook populair..
Of krampjes, of een boertje?

F. heeft veel last van krampjes en is ook wel van de boertjes kan hem zo 4 uur bezig houden en hij blijft dan onrustig tot het over is.
pi_165629158
Ik heb ook weleens de tijd vooruit zitten kijken tot man thuis kwam omdat ik M niet rustig kreeg.
Wat ik nu meestal doe op zulke momenten is met haar rondlopen (gewoon door het huis). Soms draag ik haar gewoon maar vaak doe ik haar dan in de draagzak. Dat werkt meestal wel hier. Ik probeer ook mezelf dan te kalmeren, want als je gestrest bent merken baby's dat wel.
Alleen kan dat dus niet liggend :P Liggend voeden lukt mij ook niet meer, lijkt wel alsof ze dat niet fijn vindt.
pi_165629454
Bij mijn baby helpt het om haar te wiegen met speen in haar mond, zonder te praten of te zingen (want dat prikkelt haar en ze wil alles zien en meemaken). Als ik merk dat haar spieren slapper worden en ze zich overgeeft, leg ik haar in haar wiegje. Dan huilt ze kort en aai ik haar een poosje over haar voorhoofdje. Soms zing ik er een slaapliedje bij.

Dit werkt de laatste tijd voor haar. Maar vast niet altijd. En vast niet voor iedere baby :D

Maar een ritueeltje dat bij je past is sowieso fijn.
pi_165629547
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:03 schreef Mies_poes het volgende:

Oh Mies... Vervelend is dat he ;(
Ik probeer ook alle trucjes uit die er zijn, maar vind het nog erg lastig! Het is een vast riedeltje geworden: schone luier, voeden, boertje? Alles check? Maar toch huilen en onvrede. Dat is zo moeilijk!! En als zelfs hier de pink niet meer helpt :o
pi_165629571
Iemand hier nog tips voor DE wonderspeen? Die het meeste op een pink lijkt?
  woensdag 28 september 2016 @ 18:51:34 #56
327807 Mariposas
יה&#14
pi_165629834
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:39 schreef Soof-87 het volgende:
Iemand hier nog tips voor DE wonderspeen? Die het meeste op een pink lijkt?
Een soothie (alleen online verkrijgbaar)
http://www.neobaby.nl/soothie-speen.html
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 28 september 2016 @ 19:17:49 #57
220609 Nouk84
pi_165630467
Met knuffel eraan (wubbanub). Je kunt je pink erin doen en dan er weer uithalen als de baby de speen geaccepteerd heeft.
  woensdag 28 september 2016 @ 19:18:28 #58
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165630476
Dat je alleen thuis bent met alle kinderen en je lief weg is en alles op instorten staat met een boze kleuter, verdrietige peuter en een onrustige baby die net je gehele decolleté vol heeft zitten spugen.

Vannacht maar 4 uur slaap gehad in totaal, dus ik hoopte op een rustige dag }:|
Morgen de eerste keer CB. -O- ik hoop dat de arts wat is. en anders ben ik er wel klaar mee.
Het is de 4e, ik heb ondetussen al wel alle smaakjes en karaktertrekjes meegemaakt denk ik :+
  woensdag 28 september 2016 @ 19:18:59 #59
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165630488
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:51 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Nee de newborn soothie is tegenwoordig ook te koop bij de etos *O*
  woensdag 28 september 2016 @ 19:30:34 #60
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165630748
Ik vergat nog weleens 'gewoon troosten', dus idd lopen en wiegen. Over zijn wangetje wrijven en speen in mond is hier vaak, niet altijd, garantie voor succes. En soms, ineens, zit er toch nóg een boer dwars :')

De Dr Browns speen is hier succes.

Net zoals de diclofenac :+ Erg fijn, de scherpe randen van de pijn eraf en weer een beetje beweeglijk zijn.
pi_165630805
Dat clusteren (en vooral in de avond) was hier elke dag tot F ongeveer 3 maanden oud was. Dan was ik soms wel 4 uur zoet met hem. Lekker op de bank, afstandbediening en ipad/gsm erbij, groot glas water, warm dekentje.. Mmm, ik vond het zo lekker knus O+
pi_165630812
Adrian wat een leuk compliment kregen jullie, vast helemaal terecht! De jongens zijn duidelijk héél erg twee-eiig, qua gezicht, bouw en voor zover nu al zichtbaar qua karakter.

Nouk, ik zou zeker een klein beetje laxeermiddel geven, anders gaat ze misschien nog angst krijgen om te poepen, vicieuze cirkel... Zo gauw ze bijvoeding mag af en toe pruimen geven en weinig banaan en aardappel.

Chanty, hopelijk gaat je baan nog wat leuker worden. Zou je eventueel kunnen stoppen (financieel etc)?

Miezziej, beterschap allemaal dan, zo rot verkouden kleintjes.

Arja, wat een lief compliment :@

Miespoes, lijkt zoals al gezegd erg op clusteren. Wat lukt er niet met liggend voeden? Dat zou wel erg prettig voor jezelf zijn, misschien hebben de dames hier nog tips.

Hier idd ook soothies in gebruik, worden in het ziekenhuis ook aan babies gegeven.

Buda, dat klinkt héél zwaar! Je zal wel uitgeput zijn nu. Hopelijk morgen een betere dag :*

Quoi, oppassen dat je niet teveel gaat doen nu met pijnstilling he!

Ik zal eens nadenken over wat ik kan met m'n verhaal doen hier. De behoefte is er best wel. Misschien dat ik het eens per PM aan geïnteresseerden kan sturen? Ivm de situatie kan ik er hier niets over kwijt (verstandiger van niet).

[ Bericht 7% gewijzigd door Madivi op 28-09-2016 20:00:07 ]
pi_165631129
Madivi mijn pm staat open. Zoals eerder gezegd heb ik met je meegeleefd op afstand, maar wist niet hoe dat te uiten.
pi_165631201
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:46 schreef Arja het volgende:
Madivi mijn pm staat open. Zoals eerder gezegd heb ik met je meegeleefd op afstand, maar wist niet hoe dat te uiten.
Ik zal er eens voor gaan zitten, lief!
pi_165631261
Door de wubbanub zou ik bijna weer een speen overwegen, wat schattig O+ Maar ik denk nog steeds dat ze het niet echt nodig heeft. Vanochtend toen ze de gekolfd melk op had was ze wel druk op haar hand aan het sabbelen, man wilde mij nog laten slapen dus heeft haar in de draagzak gedaan en toen ging ze slapen.

Ik denk ook een regeldag hier, of misschien wil ze troost van de borst omdat ze verkouden is? Ze drinkt in ieder geval meer dan normaal, normaal gesproken doet ze wel 3 uur over een flesje (niet non stop he, maar dan drinkt ze wat en dan weer even slapen of spelen :P) en nu was hij meteen leeg.

Madivi, ik vind het knap hoe je het allemaal doet en ook nogeens de tijd vindt om op iedereen te reageren.
Luisteren kan ik goed, advies geven wat minder ;) Hoop dat het oplucht om te schrijven.
  woensdag 28 september 2016 @ 19:51:42 #66
360012 Shopaholic1984
Girls just wanna have fun!
pi_165631279
Madivi, je mag je verhaal ook altijd kwijt hoor! PM staat open.
pi_165631501
Dank voor jullie ideeën :) zoiets 'simpels' als clusteren of wiegen heb ik niet eens aan gedacht. Kon het vandaag ook echt even niet hebben, voeden gaat me nog niet heel gemakkelijk af waardoor ik vaak in onmogelijke houdingen zit en pijn in mijn rug heb. Goede houdingen zouden al veel verschil kunnen maken en liggend voeden lijkt me helemaal the bomb. M. heeft veel geduld, maar niet als het op voeden aan komt. Ik krijg haar liggend niet goed aangelegd dus dat zorgt voor frustraties bij haar (en mij).
Vandaag was gewoon niet zo'n fijne dag, zal ook niet mee geholpen hebben dat ik voor het eerst de foto's van de keizersnede heb teruggekeken en het best heftig vond. Mijn blauwe slappe baby die beademd werd ;(
Morgen wordt vast een betere dag! :)
pi_165631646
Mies, dat is ook niet niets... Neem er echt de ruimte voor om dat te verwerken. Morgen gaat het inderdaad vast beter! Tav voeden, zou het een idee zijn een keer een lactatiekundige mee te laten kijken?

Dank voor de andere reacties, ik kom erop terug...
pi_165631973
Lijkt me moeilijk om die foto's te zien Mies ;(
Hoe probeer je liggend aan te leggen? Ik rolde altijd een hydrofiel op en legde die onder mijn borst zodat mijn tepel wat hoger kwam. Alleen helpt dat laatste tijd ook niet meer, ze drinkt even en laat dan los. Ik voed dus maar de hele tijd zittend nu.
  woensdag 28 september 2016 @ 20:23:10 #70
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_165632104
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:59 schreef Mies_poes het volgende:
Dank voor jullie ideeën :) zoiets 'simpels' als clusteren of wiegen heb ik niet eens aan gedacht. Kon het vandaag ook echt even niet hebben, voeden gaat me nog niet heel gemakkelijk af waardoor ik vaak in onmogelijke houdingen zit en pijn in mijn rug heb. Goede houdingen zouden al veel verschil kunnen maken en liggend voeden lijkt me helemaal the bomb. M. heeft veel geduld, maar niet als het op voeden aan komt. Ik krijg haar liggend niet goed aangelegd dus dat zorgt voor frustraties bij haar (en mij).
Vandaag was gewoon niet zo'n fijne dag, zal ook niet mee geholpen hebben dat ik voor het eerst de foto's van de keizersnede heb teruggekeken en het best heftig vond. Mijn blauwe slappe baby die beademd werd ;(
Heb je een fijn voedingskussen? ik heb een voedingskussen voor om mij heen (doomoo) en 1 waardoor F altijd in de juiste houding ligt. (ergobaby voedingskussen, echt de beste aankoop op het gebied van borstvoeding voor mij ). Als ik dan weer even laks doe met de ergobaby dan merk ik dat direct aan mijn lijf.

Dat soort producten heb ik altijd gewoon aangeschaft omdat 3% verlichting en minder gedoe mij in deze periode veel geld waard is. :@

Dit filmpje is fijn vind ik als het aankomt op liggend voeden.

En :* :* vanwege de foto's

[ Bericht 2% gewijzigd door Budabuddumbam op 29-09-2016 12:30:38 ]
pi_165632325
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 18:51 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Ah!!! Ga ik eens bestellen!!
pi_165632359
quote:
17s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:17 schreef Nouk84 het volgende:
Met knuffel eraan (wubbanub). Je kunt je pink erin doen en dan er weer uithalen als de baby de speen geaccepteerd heeft.
Oh werkt dat zo? :D Zal eens goed op die site kijken.
pi_165632430
quote:
17s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:18 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Nee de newborn soothie is tegenwoordig ook te koop bij de etos *O*
:o Vriendlief maar op pad sturen.

En Quoi rustig aan doen he.. Vervelend is dat.
pi_165632563
En ik heb m'n collega's gemaild dat ik M. wel een keertje op school laat zien :D

Oooo dit geeft me rust.
pi_165632881
Ik moet zo lachen om dat liggend voeden. Ik vond en vind het de meest makkelijke manier van voeden. Kan me niks voorstellen bij dat dat niet zou lukken, maar misschien heb ik speciale tieten, dat kan ook natuurlijk.

Fijn al die relaxte baby-wegbrengers. Ik merk dat ik het nu bij mijn derde een stuk makkelijker vind dan bij de eerste. Toen had ik echt het gevoel een arm te missen ofzo. Maar C is ook wel echt heel erg ontspannen, dat scheelt. Ze is vandaag voor de tweede keer gaan wennen, drie uurtjes. En eigenlijk doet ze alles daar hetzelfde als thuis ^O^ en ze verovert nu al alle harten daar met haar knusse kabouterlach. O+ Leuk is dat.
pi_165632907
Ik had nog meer gelezen, maar dat ben ik alweer kwijt met mijn vermoeide slapelozenachtenhoofd. :* voor allen.

Ik ga zo aan mijn wijntje en dan met vertrouwen maar de nacht weer in.
  woensdag 28 september 2016 @ 21:13:29 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165633730
quote:
Ja hier sluit ik me heel erg bij aan
  woensdag 28 september 2016 @ 21:14:56 #78
220609 Nouk84
pi_165633782
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 20:33 schreef Soof-87 het volgende:

[..]

Oh werkt dat zo? :D Zal eens goed op die site kijken.
De knuffel is ervoor dat de speen redelijk op z'n plek blijft (dus in de buurt van de mond van het kind). Elke soothie heeft zon gat voor je pink.

Mies; logisch hoor, dat je dat soms niet kan hebben. Dat gaat echt beter als je een beetje opgeladen bent. Kun je even iets voor jezelf doen binnenkort? Zo ja, doen! En heftig van die foto's.. :*

Madivi; m'n PM staat eventueel ook open voor je...

Liggend voeden vond k ook heel fijn, lag alleen zelf. nooit zo relaxed.

Soof; goed dat je dat in één keer doet, op school.

Groof; op een goede nacht voor jou!
  woensdag 28 september 2016 @ 21:16:04 #79
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165633820
quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 19:59 schreef Mies_poes het volgende:
Koos had fijn de foto's op laptop voor mijn neus gezet een paar dagen/week ofzo na de bevalling. Met allemaal foto's van de keizersnede waarvan ik dus niet wist dat ze bestonden.
Kéihard zitten janken, en pas later echt goed naar gekeken, want hakte er toch hier ook wel erg in (ook een blauwe niet ademende baby, alleen heb ik dat pas later gehoord, had het op het moment zelf niet door).
Het is gewoon veel, en heeft tijd nodig.
:*
pi_165634024
Madivi, wat een heerlijk knappe jongens heb je zeg! Ik heb je verhaal altijd op de achtergrond gevolgd en je bewonderd om je positieve instelling. Die twee mannen van je hebben een hele fijne, sterke mama.
(Mocht je je verhaal kwijt willen, dat mag altijd :*)

Chanty, ik hoop dat je je draai kunt gaan vinden op je werk.

Mies, helemaal niet zo raar om een keer niet je dag te hebben. Je bent pas net bevallen en het is allemaal nogal overweldigend. Zeker als je dan terug denkt aan die heftige eerste momenten van je kleintje!

Wegbrengen vond ik helemaal niet zo moeilijk. Scheelt natuurlijk veel dat S. alleen maar naar opa's/oma's/ooms/tantes gaat. Die zijn zo gelukkig als ze hem zien. S. had vandaag een hele gezellige dag bij oma. Gedanst, gespeeld, gestaan... Hij viel als een blok in slaap net.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_165634291
Hm, grappig dat het nu over het kdv gaat. T hoeft er niet zo vaak heen, omdat ik wisseldiensten heb, en man, opa's/oma's/tante vaak kunnen bijspringen.

Maar ik breng hem sowieso eens in de week, al is het voor 2 uurtjes, zodat hij daar vertrouwd blijft.

Kwam ik hem vandaag halen... Naaah, rood hoofd van het brullen, en een leidster die zei dat het echt niet goed ging. Veel gehuild, en daarmee de andere baby's "aangestoken". Fuck. Ja sorry. Ze was volgens mij blij dat ie snel weer wegging.

"Ja en hij wilde niet drinken uit het flesje."

---"ehrm ja nee, want hij drinkt met een rietje."
Dus ik plempte een rietje uit mijn tas in een beker daar en hij dronk alsof z'n leven ervan afhing.

En dan kom je thuis en dan heeft ie een megavolle schijtluier. Ja, als ik dorstig in mijn eigen stront zit ben ik verdomme ook een beetje lastig. :(

Laatst ook: kwam ik hem brengen rond half 9 's ochtends met de mededeling: hij mag eigenlijk meteen door naar bed. (Hij zat op de fiets al in z'n oogjes te wrijven, was al laaang wakker). En dan lees je dat ze hem na het fruit, ruim 2 uur later pas naar bed hebben gedaan. Dat zal ze wel beter uitkomen, maar ik vind het zielig.

Snap niet dat mijn vrienden zo dolenthousiast zijn over dit kdv. Dan zal ik wel een zeikerd zijn.
pi_165634633
Molo en mies: :* Wat een nare start... Lijkt me moeilijk om die foto's dan weer te zien idd.
pi_165634664
Oh Sara, wat rot. Dan ga je hem toch wat minder graag daar brengen ja. Ik vind je geen zeikerd hoor. Een baby die moe is moet naar bed en als ik dorst zou hebben en een volle poepluier zou ik ook gaan huilen. Zeker als ik niet even kan zeggen wat er mis is.
pi_165634849
Molo, heftig ook om de foto's te zien voor je. Zeker als je dan dingen ziet die je toen niet zo bewust hebt mee gemaakt.

Ik wilde absoluut geen foto's van de bevalling, maar toen het eenmaal zo ver was heeft de verloskundige alsnog foto's gemaakt. Ik ben daar uiteindelijk heel blij mee, zo mooi om te zien hoe dat toen ging.
Sowieso een geweldige verloskundige. Mijn praktijk had 3 bevallingen tegelijk en ik werd overgedragen aan het ziekenhuis vanwege meconiumhoudend vruchtwater. Toen haar bevalling klaar was kwam ze bij mij kijken en is ze de rest van de bevalling erbij gebleven (S. is om 3.34 geboren).
  woensdag 28 september 2016 @ 21:45:55 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_165634906
Ik heb het niet doorgehad, hoorde het pas later toen alles weer goed was. Dat maakt denk ik veel verschil, heb nooit die emotie op dat moment gehad
  woensdag 28 september 2016 @ 23:03:46 #86
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165637496
Zo, kraambezoek is weg. Was beregezellig! Het leuke is dat je alle goede vrienden ook weer eens over de vloer krijgt - veel bij te praten. Wij liggen nu op bed en Max nog in de box in de woonkamer :') Ligt zo vredig te slapen. We horen 'm zo wel weer voor zijn laatste fles.

Die foto's lijken me confronterend idd :{
Ik heb ook een paar mooie foto's van net na de bevalling (oa de megaplacenta :o ), niet van tijdens.

Madivi, mooie kerels! O+
pi_165640057
Madivi wat een mooie mannetjes!

Oh dat lijkt me ook heel moeilijk om die foto's terug te zien Mies en Molo. Ik kan me goed voorstellen dat je daar erg verdrietig van wordt..

Sara, wat balen van het kdv! Ik vind je echt helemaal geen zeikerd! Zou dat ook superstom vinden, het is wel je baby. & dan ook nog 'klagen' over het huilen.

Wij brengen L ook naar opa's en oma's & dat vind ik ook niet moeilijk! Vanaf januari gaat ze 1 dagje naar het kdv. Ben wel benieuwd hoe het daar voor haar zal zijn, maar het lijkt me een erg leuk & fijn kdv!

Wat fijn dat jullie het zo gezellig hebben met de kraamvisite quoi! :) Lekker bijkletsen lijkt me een hele fijne manier van kraamvisite. Had het nog lang geduurd tot dat M voor de laatste fles kwam? Lag hij zeker wel lekker in de box!
pi_165640120
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:28 schreef Sara82 het volgende:
Hm, grappig dat het nu over het kdv gaat. T hoeft er niet zo vaak heen, omdat ik wisseldiensten heb, en man, opa's/oma's/tante vaak kunnen bijspringen.

Maar ik breng hem sowieso eens in de week, al is het voor 2 uurtjes, zodat hij daar vertrouwd blijft.

Kwam ik hem vandaag halen... Naaah, rood hoofd van het brullen, en een leidster die zei dat het echt niet goed ging. Veel gehuild, en daarmee de andere baby's "aangestoken". Fuck. Ja sorry. Ze was volgens mij blij dat ie snel weer wegging.

Dus ik plempte een rietje uit mijn tas in een beker daar en hij dronk alsof z'n leven ervan afhing.

En dan kom je thuis en dan heeft ie een megavolle schijtluier. Ja, als ik dorstig in mijn eigen stront zit ben ik verdomme ook een beetje lastig. :(

Laatst ook: kwam ik hem brengen rond half 9 's ochtends met de mededeling: hij mag eigenlijk meteen door naar bed. (Hij zat op de fiets al in z'n oogjes te wrijven, was al laaang wakker). En dan lees je dat ze hem na het fruit, ruim 2 uur later pas naar bed hebben gedaan. Dat zal ze wel beter uitkomen, maar ik vind het zielig.

Snap niet dat mijn vrienden zo dolenthousiast zijn over dit kdv. Dan zal ik wel een zeikerd zijn.
Klinkt niet alsof jij een zeikerd bent, maar alsof het KDV niet past bij jullie. Ik zou ook absoluut niet blij zijn als ik Willem zo terug zou krijgen. En dan ook nog jouw baby bestempelen als lastig :(
  donderdag 29 september 2016 @ 07:10:25 #89
220609 Nouk84
pi_165640159
Eens met Adrian! Ik heb t om deze reden niet zo op kdvs, oa om dit soort verhalen gekozen voor gastouder. Ze 'lezen' jouw T niet goed blijkbaar of volgen het liefst hun eigen schema.. Zou als t vaker voorkomt (of misschien nu al) kiezen voor n ander kdv..
pi_165640351
Even een wals hoor, volgens mij ben ik ongesteld geworden.. :'(
Verklaart wel het extra mentale gewiebel ineens. Maar echt, bij F. bleef het een jaar weg. Daar hoopte ik nu ook weer op...
pi_165640837
Wat vervelend Marjolijntje! Je geeft ook BV toch?

Ondanks dat ik gewoon lekker mijn eigen ding doe, ben ik vanbinnen nog zo boos soms. Al die bemoeienis van mensen, de manier waarop dingen gezegd worden.. Laat me lekker met rust. Man gaat binnenkort praten met zijn moeder want ik dring niet tot haar door ofzo. Maar op deze manier heb ik helemaal geen zin in dat ze gaat oppassen, ze doet gewoon wat ze wil en dat vind ik niet okee.
Thuis is het op dit moment ook niet zo gezellig omdat ik dus steeds boos ben op de schoonfamilie.. Dat is moeilijk voor man.

Pff. /liefdagboek
pi_165641210
quote:
0s.gif Op woensdag 28 september 2016 21:28 schreef Sara82 het volgende:

Ik had dat ook een keer opgemerkt. Ik breng Dexter ook wel eens moe naar het kdv. Maar dan krijgt hij een hele nieuwe impuls van afleiding en indrukken dat slapen toch niet lukt. Misschien was dat ook wel bij jouw kindje het geval?

Wat ik heb geleerd bij het KDV is alles terugkoppelen. Feedback feedback feedback. En als het echt niet bij je past, dan een andere oplossing zoeken natuurlijk.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_165641381
Molo dat wist ik niet, dat larfje niet ademde. Gelukkig is alles goed met haar en lacht ze de wereld tegemoet.

Marjolijntje dat zou klote zijn nu al, zeg.
Ik ben nog steeds niet ongesteld en dat is aan de ene kant (nog) wel fijn maar ik hoopte juist wel weer een cyclus te krijgen na de zwangerschap.

Miezz goed plan om met schoonmoeder te praten. Gaat ze veel oppassen? Hebben jullie andere opties?
  donderdag 29 september 2016 @ 09:55:51 #94
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165641449
Oeh Marjolijntje, jij ook al :o

Ik tik straks de 4 weken postpartum aan en wil nog niet!

quote:
1s.gif Op woensdag 28 september 2016 13:01 schreef Crumpette het volgende:

[..]

Goed hoor! Dreumes is inmiddels best goed gewend aan het feit dat er een broertje is! Heeft wel gewoon zijn dramabuien, maar hey, hij is bijna 2. T groeit goed en is over het geheel heel tevreden :) begint te lachen en huilt weinig. Alleen dat boeren versus spugen, dat moeten we nog even kalibreren :'). Alles lijkt zich hier weer een beetje te settelen, heel fijn. Het is wel hard aanpoten, maar dat schijnt beter te worden O-) heb ik me laten vertellen. Ik heb iig weinig te melden en nog minder tijd, dus post weinig momenteel :P .

Molo, dat haaruitval zuigt ja :( maar over een jaar is het weer in orde, beloofd. Het moet bij mij nog beginnen.. -O-
Klinkt heel goed! Lijkt me ook best een aardverschuiving, zo'n tweede erbij. Ja, en tijd zal dan wel door je vingers heen glippen. Maar fijn dat W. al goed gewend is.

quote:
0s.gif Op donderdag 29 september 2016 06:22 schreef Vieve6 het volgende:
Wat fijn dat jullie het zo gezellig hebben met de kraamvisite quoi! Lekker bijkletsen lijkt me een hele fijne manier van kraamvisite. Had het nog lang geduurd tot dat M voor de laatste fles kwam? Lag hij zeker wel lekker in de box!
Om half 1 pas! Fles erin en daarna hoefde ik pas om 8 uur weer aan de bak. Goed geslapen en ik moet zeggen dat mijn heup beter aanvoelt - ondanks dat de pijnstilling is uitgewerkt.

Dat KDV verhaal Sara :X Je hebt een punt hoor!

Miezziej, vervelend dat het zo stroef gaat. Maar ik vind het super van je dat je het aangeeft. Die strijd moet echt even gestreden worden, heb ik het idee, is het niet nu dan komt dat later nog weleens. Dan nu maar meteen duidelijkheid. En natuurlijk lastig voor je man als je het over zijn moeder hebt. Jammer dat hij het zelf niet ziet.
pi_165641509
quote:
Dit!

En goeiemorgen :O

Ik ben gefrustreerd }:| Baby wordt 2 of 3 keer per nacht wakker, niet vanwege honger maar vanwege krampjes. Dus als die darmpjes gewoon naar behoren zouden werken, hoefde ik niet 3 of 4 keer m'n bed uit (want peuter wordt meestal ook nog een keer wakker). Na 3 maanden moet het afgelopen zijn hè? :{
pi_165641570
Sara dat van dat flesje en die poepbroek kan echt niet :o Ik heb mijn kinderen wel liever op de crèche dan bij een gastouder ivm het vierogenprincipe.

Miez, lastig van je schoonmoeder. Ze klinkt eerlijk gezegd als iemand bij wie ik m'n kind ook niet zou willen achterlaten :@
pi_165641583
Sara, ik zou hier zo niet blij van worden, zo wil je je kind niet aantreffen :X

Buda, dank voor het filmpje, heel duidelijk zo. Ga vanmiddag maar even prutsen.

Ik kuste mijn baby net steeds op haar wangetje en als ik dan stopte ging ze glimlachen O+ dacht eerst dat het een stuipje was, maar toen ze na tien keer ( :')) nog steeds glimlachte ging ik twijfelen. Is vast nog te vroeg he? Ze is nu twaalf dagen (wat gaat het hard!).

Wij waren voor de geboorte heel duidelijk over kraamvisite; de eerste twee weken alleen mensen die dichtbij ons staan, zouden de geboortekaartjes daarom ook pas na twee weken versturen.
De eerste week waren we heel blij met deze beslissing, maar voel me nu toch best eenzaam :@ geboortekaartjes hebben we inmiddels verstuurd.

Voor mijn gevoel wordt ze al zo groot! :o hieronder fotootjes
SPOILER

[ Bericht 19% gewijzigd door Mies_poes op 30-09-2016 10:51:53 ]
  donderdag 29 september 2016 @ 10:09:25 #98
220609 Nouk84
pi_165641593
Wat een moppie Mies O+
  donderdag 29 september 2016 @ 10:11:03 #99
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_165641611
Mies wat een poepescheetje! En wat een bos haar :o O+

Houd je hart maar vast nu je geboortekaartje zijn verstuurd. Elke dag leuke post en leuke kraambezoeken inplannen :s)
pi_165641615
Ja volledig borstvoeding hier, morgen is ie 7 weken. Ik had het ook echt nog niet aan zien komen. Maar sinds gisteren vers rood bloed, niet mega veel maar meh. En ik ben weer zo'n jankie sinds gisteren dus ik vrees dat ik 1+1 mag doen nu. Bah.

Opvang blijft lastig, waar doe je goed aan.. Wij zijn heel blij met het kdv waar F. heen ging. M. gaat daar ook naartoe straks.

Wij oefenden nog met een fles gisteravond. Dikke faal.. :x Morgen maar weer een poging doen.

Mies O+ en die lachjes betekenen iig dat ze zich heel fijn voelt O+

Dag begint hier weer met krampjesdrama. En ik krijg zo visite en het huis is een zooi.. :/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')