abonnement Unibet Coolblue
pi_166983258
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 18:03 schreef habitue het volgende:

[..]

Ja, en zo zijn er tal van merken die technologische innovaties hebben voortgebracht die 2 keer zo lang bestaan.
Mwoa.

rolex have introduced many innovations, in fact the company’s history is littered with them. The company was originally formed to popularize wristwatches for both men and women in a time when the pocket watch was still king. The fact that the wristwatch became so popular is in part, thanks to rolex.

Other innovations include producing the first waterproof watch, the first watch to automatically display a date, a watch that could tell the time in two different time zones, quartz movement, self-winding mechanisms and a range of other improvements.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_166983585
quote:
Jeager Lecoultre

Inventions[edit]
Since Jaeger-LeCoultre’s founding, the company has produced over 1,242 different calibres, registered approximately 400 patents and created hundreds of inventions.

Millionomètre[edit]
Invented by Antoine LeCoultre in 1844, the Millionomètre was the first instrument in history capable of measuring the micron, allowing for the precise manufacture of watch parts. The invention was never patented, as no such system existed in Switzerland at the time. However, its unique composition was kept a closely guarded secret, used by the company for more than fifty years. It was presented at the Universal Exhibition in Paris in 1900.[11]

Keyless watch[edit]
In 1847, Antoine invented a keyless watch,[11] the second simple and reliable winding and time-setting system to do without a key after Patek Philippe's version of 1845.[12] Instead, it relied on a small push-piece that activated a lever to change over from one function to another.[6] Again, the invention was not patented, allowing other watchmakers to quickly implement the system.[11]

LeCoultre Calibre 145[edit]
In 1907, the LeCoultre Calibre 145 set the record for the world’s thinnest movement at 1.38 mm thick, appearing in pocket watches that remain to this day the thinnest in their category.[11] From 1907 until the 1960s, the movement was produced in some 400 copies.[13]

Grandes complications[edit]
In 1866, for the first time in watchmaking history, LeCoultre & Cie. began to manufacture calibres with small complications in small series, and in 1891 combined the chronograph and minute repeater complications into a double complication calibre.[14]

This subsequently led in the mid-1890s to the production of grandes complications, or watches comprising at least three classic horological complications, such as a perpetual calendar, chronograph and minute repeater.[11]

In 2004, the Manufacture created the Gyrotourbillon I, its first grande complication wristwatch, featuring a tourbillon gravitating on two axes, along with a perpetual calendar with double retrograde indicators and a running equation of time.[11] In 2006, it released the Reverso grande complication à triptyque, the first watch in history to be equipped with three dials driven by a single movement,[15] and in 2009 the company produced one of the world's most complicated wristwatches, the Hybris Mechanica à Grande Sonnerie with 26 complications.[16]

Timepieces[edit]
Reverso[edit]
Its name inspired by the Latin “I turn around”, the Reverso was created in 1931 as a watch capable of surviving the hard knocks of a polo game: the case can be swivelled in its carrier to protect the watch glass. Considered a classic of Art Deco design, the Reverso is still manufactured today.[11]

Duoplan[edit]
In 1925, the LeCoultre Calibre 7BF Duoplan was created in an effort to bring together miniaturisation and precision. The fashion of the period was for small wristwatches, however small calibres often suffered from a loss of reliability. Created by Henri Rodanet, the technical director of Etablissements Ed. Jaeger, the Duoplan was built on two levels – hence its name – enabling it to maintain a large-size balance.[11]

The Duoplan was also one of the first gem-set steel watches and, in 1929, its glass was replaced with sapphire crystal, a first in watchmaking. The Duoplan was ensured by Lloyd's of London with a special after-sales service, and a damaged movement could be replaced in a few minutes, leading London-based store owner Tyme to display in its shop window: “You won’t have time to finish your cigarette before your watch is repaired”.[17]

Joaillerie 101[edit]
The Duoplan led to the creation in 1929 of the world’s still-smallest mechanical movement, the Calibre 101, whose 74 original parts (98 today) weighed a total of approximately one gram. The second family of watches equipped with the Calibre 101, Joaillerie 101 Étrier appeared in the 1930s. In 1953, Elizabeth II of England wore a Jaeger-LeCoultre Calibre 101 wristwatch for her coronation.[18]

Atmos[edit]

The Atmos
The Atmos Clock is a timepiece of near-perpetual movement needing no human intervention and almost no energy. Invented by Swiss engineer Jean-Léon Reutter in 1928 in Neuchâtel, the Atmos clock has been the Swiss government’s official gift for important guests since 1950. Patented in 1928, the first version – known today as the Atmos 1 – was marketed by La Compagnie Générale de Radiologie (CGR) in 1930.[19]

It derives energy from small Temperature and Atmospheric pressure changes in the environment, and can run for years without human intervention. Wound by a capsule filled with a mixture of temperature-sensitive gases, a 1 °C fluctuation is enough to store sufficient energy to supply the clock with two days' autonomy.[20] Its balance, suspended from a steel-alloy wire thinner than a hair, performs two vibrations per minute; its gearing requires no lubricant. The Atmos' gearing is known for its accuracy: the moon-phase model, for example, accumulates a one-day discrepancy only once every 3,821 years.[11]

The patents were subsequently purchased by Jaeger-LeCoultre in France 1936 and in Switzerland in 1937. The company then spent ten years perfecting the clock before beginning to manufacture it in its current technological form in 1946.[11] In 1988, the Kohler and Rekow design agency created a two-piece limited edition showcase for the clock and, in 2003, the Manufacture released the Atmos Mystérieuse, driven by the Jaeger-LeCoultre Calibre 583 and comprising 1,460 parts.[21]

Memovox[edit]
In 1950, the Manufacture released the Memovox (potmanteau of memoria and vox, “voice of memory”), a year after the model cricket was released by Vulcain. Its striking mechanism could be used as an alarm for waking up, appointments, timetables, etc. The first models were hand wound and equipped with the Jaeger-LeCoultre Calibre 489.[22]

In 1956, a Memovox featuring the Jaeger-LeCoultre Calibre 815 became the first self-winding alarm watch in history, while shortly thereafter the company marked its 125th anniversary by releasing the Memovox Wordtime. In 1959, the Memovox Deep Sea was equipped with a specific alarm to remind divers to begin their ascension, and in 1965, the Memovox Polaris was released with a patented triple case back to optimise the transmission of sound under water.[11]

The latter model would go on to inspire the current Master Compressor and AMVOX lines. It was reproduced in 2008 under the name Memovox Tribute to Polaris.[23]

Futurematic[edit]
In 1951, the Manufacture released the Futurematic, the world's first 100% automatic watch, the calibre 497, Calibre 497 debuted with the Jaeger-LeCoultre Futurematic and was much more advanced than the earlier JLC 476 and JLC 481. It features a larger balance for improved accuracy and hacking seconds. One unique feature is a lock that holds the swinging weight in place when the mainspring is fully wound. It also features a special 6 hour power reserve, allowing the watch to immediately function when it is put on, rather than requiring it to be wound first.

The Calibre 497 featured a power reserve indicator along with small seconds located at the unusual position of 3:00.

Calibre 817 was used in the Jaeger-LeCoultre Futurematic and was a modification of the existing Calibre 497. Like that movement, it has a power reserve indicator at 9:00 and small seconds 3:00, but in Cal. 817 and Cal. 837 these are tiny round windows rather than being full subdials. Calibre 827 returned to the full subdial format,

Calibres 817, 827, and 837 were produced from 1956 through 1958, with just 3,500 movements made. About 3,000 of Cal. 817, 1,000 of Cal. 827, and just 500 of Cal. 837 were made.

Approximately 52,500 examples of Calibre 497 were produced between 1951 and 1958.

It has been said that the whole project for the Futurematic almost made the company bankrupt, as they never fully recovered their investment from sales of the Futurematic series of watches.

Geophysic[edit]
In honour of the International Geophysical Year in 1958, Jaeger-LeCoultre created a watch protected against magnetic fields, water and shocks. The Geophysic chronometer was proposed by long-time employee Jules-César Savary as a watch intended for scientific bases in Antarctica. The watch was fitted with the Jaeger-LeCoultre Calibre 478BWS and featured seventeen jewels, a Breguet overcoil, a regulating spring on the balance-cock, a shock-absorber and a Glucydur balance. The year of its release, the Geophysic was offered to William R. Anderson, the captain of the Nautilus, the first American nuclear submarine to travel between the Pacific and Atlantic oceans via the North Pole.[11]

Grand Complication[edit]
JLC produces some complicated watches (Grand complication), e.g. the Master Gyrotourbillon 1 with a spherical Tourbillon.[6] The Duomètre Sphérotourbillon is equipped with a tourbillon adjustable to the nearest second; the Reverso Répétition Minutes à Rideau is equipped with a minute-repeater shutter as a third face covering one of its two dials; the Master Grande Tradition Grande Complication is equipped with a flying tourbillon that follows the rhythm of celestial phenomena and indicates sidereal time, and a minute repeater comprising cathedral gongs; the Hybris Mechanica à Grande Sonnerie is equipped with gongs capable of playing the entire Big Ben chime; the Reverso Gyrotourbillon 2 is equipped with a spherical tourbillon principle, a reversible case and a cylindrical balance; the Master Compressor Extreme LAB is oil-free; the Gyrotourbillon 1 is equipped with a tourbillon evolving in three dimensions to compensate for the effects of gravity in all positions.[11]

Ik zeg nergens dat Rolex geen rijke geschiedenis heeft, maar het is onzin om te beweren dat ze de enige zijn.
A man is not old until regrets take the place of dreams.
pi_166984022
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 18:40 schreef habitue het volgende:

[..]

Ik zeg nergens dat Rolex geen rijke geschiedenis heeft, maar het is onzin om te beweren dat ze de enige zijn.
Zijn ze bij JLC ook niet de eerste die alles onder een dak maakte en aan patek, VC en AP movements leverde. Ik denk dat in de Rolex categorie ieder merk zijn charme heeft
Ik heb heel lang getwijfeld tussen Rolex en JLC, ik wil graag een pepsi Gmt maar die prijzen voor een tweedehands zijn mij toch te gortig
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_166984900
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 19:06 schreef vipergts het volgende:

[..]

Zijn ze bij JLC ook niet de eerste die alles onder een dak maakte en aan patek, VC en AP movements leverde. Ik denk dat in de Rolex categorie ieder merk zijn charme heeft
Ik heb heel lang getwijfeld tussen Rolex en JLC, ik wil graag een pepsi Gmt maar die prijzen voor een tweedehands zijn mij toch te gortig
Dat eerste weet ik niet, Breguet was de eerste die een polshorloge heeft gemaakt. Dat tweede heb ik ook gelezen ja, ze staan ook niet voor niets bekend als de "the watchmaker's watchmaker."
De Pepsi GMT is erg mooi idd. :)
A man is not old until regrets take the place of dreams.
  Moderator dinsdag 29 november 2016 @ 20:40:13 #155
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_166986140
Zo, vanavond het horloge voor mijn vriendin opgehaald, en ook maar direct gegeven. Het is een Rado Coupole. Simpel horloge, maar zij vond het prachtig, maar ik mocht 't niet kopen. Ik heb daar natuurlijk schijt aan, en heb het dus toch gekocht.

Dat werd met erg veel enthousiasme ontvangen :P :D

Breitling - Instruments for Professionals
pi_166986281
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 20:40 schreef CoolGuy het volgende:
Zo, vanavond het horloge voor mijn vriendin opgehaald, en ook maar direct gegeven. Het is een Rado Coupole. Simpel horloge, maar zij vond het prachtig, maar ik mocht 't niet kopen. Ik heb daar natuurlijk schijt aan, en heb het dus toch gekocht.

Dat werd met erg veel enthousiasme ontvangen :P :D

[ afbeelding ]
Ik moest even wennen aan de bandaanzet, hopelijk is ze er blij mee
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Moderator dinsdag 29 november 2016 @ 20:49:49 #157
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_166986380
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 20:46 schreef vipergts het volgende:

[..]

Ik moest even wennen aan de bandaanzet, hopelijk is ze er blij mee
Ik ook. Het is ook niet mijn model hoor, ik vind het ook niet zo. Maar, ik ben geen vrouw, en smaak is volledig subjectief. Zij was er direct helemaal weg van toen ze het horloge zag. Dat zag ik aan d'r, maar ja, ik krijg dan de opmerking dat ik het niet in mn hoofd moet halen om dat te kopen, maar dat heb ik dus wel gedaan.

Het was voor haar instant love, dit horloge. Nou ja, prima, wie ben ik om dan te zeggen dat het niet mooi is he.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_166986874
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 20:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik ook. Het is ook niet mijn model hoor, ik vind het ook niet zo. Maar, ik ben geen vrouw, en smaak is volledig subjectief. Zij was er direct helemaal weg van toen ze het horloge zag. Dat zag ik aan d'r, maar ja, ik krijg dan de opmerking dat ik het niet in mn hoofd moet halen om dat te kopen, maar dat heb ik dus wel gedaan.

Het was voor haar instant love, dit horloge. Nou ja, prima, wie ben ik om dan te zeggen dat het niet mooi is he.
Het lijkt op zo'n ouderwetse fluitketel, maar inderdaad als zij er verliefd op is wens ik d'r veel draag plezier dat is waar het omgaat tenslotte
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_166989192
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 19:06 schreef vipergts het volgende:

[..]

Zijn ze bij JLC ook niet de eerste die alles onder een dak maakte en aan patek, VC en AP movements leverde. Ik denk dat in de Rolex categorie ieder merk zijn charme heeft
Ik heb heel lang getwijfeld tussen Rolex en JLC, ik wil graag een pepsi Gmt maar die prijzen voor een tweedehands zijn mij toch te gortig
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 19:48 schreef habitue het volgende:

[..]

Dat eerste weet ik niet, Breguet was de eerste die een polshorloge heeft gemaakt. Dat tweede heb ik ook gelezen ja, ze staan ook niet voor niets bekend als de "the watchmaker's watchmaker."
De Pepsi GMT is erg mooi idd. :)
Toeval..

Mijn nieuwe aanwinst!


Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  dinsdag 29 november 2016 @ 23:54:06 #160
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_166991639
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 16:45 schreef Michielos het volgende:

[..]

Vintage Tudors _O_ O+
De laatste tijd is Tudor wel echt het overhypede merk geworden, maar eigenlijk zijn het gewoon vette klokken. Ik wilde gewoon een Rolex hebben zonder de naam Rolex en aangezien ik een jan modaal ben, ben ik ook al blij met een ETA i.v.m. service kosten, hoewel een rolex natuurlijk wat tikkeltjes beter is ;) Mijn Tudor loopt overigens gewoon goed binnen COSC specs, zal wel komen omdat het TOP grade ETA is wat gemodificeerd wordt door Rolex. Stiekem hoop ik ook met de komst van de Inhouse BB dat deze in de toekomst gewaardeerd wordt :D

Steinhart lijken me leuke beater horloges maar ik zie een verschil tussen een Homage en een blatant copy zeg maar.
Wanneer ik iemand met een Blue Mako , een SKX of een Oris ofzo zie lopen, zie ik horloges met een eigen teint eraan zeg maar. Misschien "similar" in stijl, maar niet gekopieerd.
Wanneer je iemand ziet lopen met een Invicta pro diver of een Steinhart ocean 1 , denk ik toch altijd aan Rolex, het is een 1:1 copy (qua looks) alleen de naam is veranderd op de dial.
Overhyped weet ik niet, imho krijgen ze gewoon de waardering die ze verdienen. Wanneer ik lees wat je betaald hebt voor die Tudor kun je je daar echt geen buil aan vallen, alles behalve! Servicekosten zou ik niet durven zeggen tbh, maar denk dat dit bij iemand als Kalle Slaap echt geen vermogen kost, ook met iets anders dan ETA.

quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 22:28 schreef Skv het volgende:

[..]

[..]

Toeval..

Mijn nieuwe aanwinst!


[ afbeelding ]
Prachtige aanwinst Skv, veel draagplezier! Van welk jaar is deze beauty?
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
  woensdag 30 november 2016 @ 04:29:08 #161
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_166993015
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 22:28 schreef Skv het volgende:

[..]

[..]

Toeval..

Mijn nieuwe aanwinst!


[ afbeelding ]
ik zeg... moooooooiiii O+
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
  woensdag 30 november 2016 @ 04:31:06 #162
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_166993017
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 23:54 schreef x3ro het volgende:

[..]

Overhyped weet ik niet, imho krijgen ze gewoon de waardering die ze verdienen. Wanneer ik lees wat je betaald hebt voor die Tudor kun je je daar echt geen buil aan vallen, alles behalve! Servicekosten zou ik niet durven zeggen tbh, maar denk dat dit bij iemand als Kalle Slaap echt geen vermogen kost, ook met iets anders dan ETA.

[..]

Prachtige aanwinst Skv, veel draagplezier! Van welk jaar is deze beauty?
het is het inderdaad echt waard. 40+ jaar lang gezien als "the poor man's Rolex", maar ik heb er persoonlijk zelf meer mee dan Rolex zelf, niet omdat ik poor ben (2k+ uitgeven aan een horloge, dan ben je echt niet poor), meer omdat ik zelf ook altijd de underdog support e.d. :) En ik hou van de gezamenlijke geschiedenis, ik vind het allebei topmerken O+ Mij viel het overigens op dat niemand op Rolex forums het heeft over een "poor man's rolex", maar dat zowel Tudor als Rolex beiden geliefd zijn en voor mij is dat niet anders :) Call me crazy , maar ik geil al sinds 2013 op de looks van de BB (red), de snowflake hands, de kleurcombinatie e.d. , ben er echt zo blij mee :)

[ Bericht 4% gewijzigd door Michielos op 30-11-2016 04:37:53 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_166993130
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 22:28 schreef Skv het volgende:

[..]


[..]

Toeval..

Mijn nieuwe aanwinst!


[ afbeelding ]
Hilarisch, maar veel plezier
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  woensdag 30 november 2016 @ 08:05:36 #164
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_166993400
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 november 2016 22:28 schreef Skv het volgende:

[..]

[..]

Toeval..

Mijn nieuwe aanwinst!


[ afbeelding ]
Niiiiiiice. Maar ik zou de bezel laten zoals die is.



Dit weekend bij Eugene van Baal de Oris Aquis Date blauw op staal bekeken, ik moet er toch echt over nadenken. Nieuw is die 1600¤, ik vind dat om de een of andere reden toch teveel geld voor een Oris. Ik vind het een prachtig horloge maar het merk doet niks voor me, best zielig eigenlijk :') :@

Misschien dan toch maar doorsparen en gaan voor een Omega oid.

[ Bericht 10% gewijzigd door Twiitch op 30-11-2016 08:33:56 ]
pi_166993767
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 november 2016 23:54 schreef x3ro het volgende:

[..]

Overhyped weet ik niet, imho krijgen ze gewoon de waardering die ze verdienen. Wanneer ik lees wat je betaald hebt voor die Tudor kun je je daar echt geen buil aan vallen, alles behalve! Servicekosten zou ik niet durven zeggen tbh, maar denk dat dit bij iemand als Kalle Slaap echt geen vermogen kost, ook met iets anders dan ETA.

[..]

Prachtige aanwinst Skv, veel draagplezier! Van welk jaar is deze beauty?
Deze is van 2002. Verkocht bij NL dealer in 2003.

Zoek nog een extra linkje voor de band, en iemand die een miniscuul putje uit het saffier kan polijsten. Iemands tips?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_166993789
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:05 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Niiiiiiice. Maar ik zou de bezel laten zoals die is.

[ afbeelding ]

Dit weekend bij Eugene van Baal de Oris Aquis Date blauw op staal bekeken, ik moet er toch echt over nadenken. Nieuw is die 1600¤, ik vind dat om de een of andere reden toch teveel geld voor een Oris. Ik vind het een prachtig horloge maar het merk doet niks voor me, best zielig eigenlijk :') :@

Misschien dan toch maar doorsparen en gaan voor een Omega oid.
Ik vind alledrie de bezels vet, vooral om na een halfjaar eens te wisselen bijvoorbeeld..

Het liefst koop ik er ook nog een jubilee band bij op termijn. Kan ik er helemaal van maken wat ik maar wil O+

Mooie Oris overigens, ik heb alleen het beeld dat ze lomp groot zijn en daardoor op veel polsen niet staan. Hoe kijk jij daar naar?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 30 november 2016 @ 10:08:50 #167
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_166994671
quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:57 schreef Skv het volgende:

[..]

Ik vind alledrie de bezels vet, vooral om na een halfjaar eens te wisselen bijvoorbeeld..

Het liefst koop ik er ook nog een jubilee band bij op termijn. Kan ik er helemaal van maken wat ik maar wil O+

Mooie Oris overigens, ik heb alleen het beeld dat ze lomp groot zijn en daardoor op veel polsen niet staan. Hoe kijk jij daar naar?
Ah ok, ga je dan zelf die insert lospeuteren of laat je dat door een juwelier doen? :o

Volgens mij heb je hem in 43 en 40. Ik lees juist dat ze vrij klein dragen, maar goed kwestie van smaak. Ik heb de 43 bekeken, valt me nog mee met de grootte. Maar als ik ergens een tweedehandsje kan vinden dan is 40 ook een optie.

Edit: Nee, het moet de 43 mm zijn. Dit zijn ze naast elkaar. Vind de 43 toch echt mooier. Maarrrr kan in dit geval ook aan de kleur liggen. Sowieso de blauwe sunburst _O_



[ Bericht 7% gewijzigd door Twiitch op 30-11-2016 10:14:07 ]
pi_166997001
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 10:08 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Ah ok, ga je dan zelf die insert lospeuteren of laat je dat door een juwelier doen? :o

Volgens mij heb je hem in 43 en 40. Ik lees juist dat ze vrij klein dragen, maar goed kwestie van smaak. Ik heb de 43 bekeken, valt me nog mee met de grootte. Maar als ik ergens een tweedehandsje kan vinden dan is 40 ook een optie.

Edit: Nee, het moet de 43 mm zijn. Dit zijn ze naast elkaar. Vind de 43 toch echt mooier. Maarrrr kan in dit geval ook aan de kleur liggen. Sowieso de blauwe sunburst _O_

[ afbeelding ]
Ik weet nog niet of ik het zelf aandurf.. ;)

Ik vind op jouw pols de 43 inderdaad wel oké staan. Maar blijft wel fors voor met een overhemd/pak.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 30 november 2016 @ 12:19:37 #169
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_166997281
Haha, zijn niet mijn foto's. Even van Google geplukt.
  woensdag 30 november 2016 @ 14:15:48 #170
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_166999686
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 04:31 schreef Michielos het volgende:

[..]

het is het inderdaad echt waard. 40+ jaar lang gezien als "the poor man's Rolex", maar ik heb er persoonlijk zelf meer mee dan Rolex zelf, niet omdat ik poor ben (2k+ uitgeven aan een horloge, dan ben je echt niet poor), meer omdat ik zelf ook altijd de underdog support e.d. :) En ik hou van de gezamenlijke geschiedenis, ik vind het allebei topmerken O+ Mij viel het overigens op dat niemand op Rolex forums het heeft over een "poor man's rolex", maar dat zowel Tudor als Rolex beiden geliefd zijn en voor mij is dat niet anders :) Call me crazy , maar ik geil al sinds 2013 op de looks van de BB (red), de snowflake hands, de kleurcombinatie e.d. , ben er echt zo blij mee :)

Dat van het Rolex forum valt mij dan weer mee. Had verwacht dat daar toch een zeer duidelijke scheiding zou zijn. Denk dat je gezien je voorliefde ondestaande dan ook wel kan waarderen B-)

https://bulangandsons.com(...)80-marine-nationale/

quote:
1s.gif Op woensdag 30 november 2016 08:54 schreef Skv het volgende:

[..]

Deze is van 2002. Verkocht bij NL dealer in 2003.

Zoek nog een extra linkje voor de band, en iemand die een miniscuul putje uit het saffier kan polijsten. Iemands tips?
Top aanwinst :Y) Die faded bezel insert O+

Denk niet dat je dat uit het saffier kan polijsten.. Denk dat het glas dan alleen maar dof word. Heb toevallig gisteren contact gehad met een glashandel voor het verwijderen van lichte krassen uit een gehard tafelblad van Le Corbusier, nou niet dus. Kun je een complete nieuw blad aanschaffen }:|
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_167000888
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 14:15 schreef x3ro het volgende:

[..]

Dat van het Rolex forum valt mij dan weer mee. Had verwacht dat daar toch een zeer duidelijke scheiding zou zijn. Denk dat je gezien je voorliefde ondestaande dan ook wel kan waarderen B-)

https://bulangandsons.com(...)80-marine-nationale/

[..]

Top aanwinst :Y) Die faded bezel insert O+

Denk niet dat je dat uit het saffier kan polijsten.. Denk dat het glas dan alleen maar dof word. Heb toevallig gisteren contact gehad met een glashandel voor het verwijderen van lichte krassen uit een gehard tafelblad van Le Corbusier, nou niet dus. Kun je een complete nieuw blad aanschaffen }:|
Die Tudor O+ O+ O+
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  woensdag 30 november 2016 @ 15:21:08 #172
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_167001043
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 14:15 schreef x3ro het volgende:

[..]

Dat van het Rolex forum valt mij dan weer mee. Had verwacht dat daar toch een zeer duidelijke scheiding zou zijn. Denk dat je gezien je voorliefde ondestaande dan ook wel kan waarderen B-)

https://bulangandsons.com(...)80-marine-nationale/

Die vind ik dan wel mooi. Jammer van de hondslelijklompe natos erop.
  woensdag 30 november 2016 @ 15:48:44 #173
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_167001650
quote:
0s.gif Op woensdag 30 november 2016 14:15 schreef x3ro het volgende:

[..]

Dat van het Rolex forum valt mij dan weer mee. Had verwacht dat daar toch een zeer duidelijke scheiding zou zijn. Denk dat je gezien je voorliefde ondestaande dan ook wel kan waarderen B-)

https://bulangandsons.com(...)80-marine-nationale/

[..]

Top aanwinst :Y) Die faded bezel insert O+

Denk niet dat je dat uit het saffier kan polijsten.. Denk dat het glas dan alleen maar dof word. Heb toevallig gisteren contact gehad met een glashandel voor het verwijderen van lichte krassen uit een gehard tafelblad van Le Corbusier, nou niet dus. Kun je een complete nieuw blad aanschaffen }:|
Die Tudor Submariner O+
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_167027057


De grote wisseltruuk.
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
  donderdag 1 december 2016 @ 20:18:57 #175
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_167030237
quote:
14s.gif Op donderdag 1 december 2016 18:21 schreef Skv het volgende:
[ afbeelding ]

De grote wisseltruuk.
topper O+
Mooie klok kerel !

volgens mij had ik van jou destijds (jaren terug) een Hugo Boss gekocht ;)
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')