abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 24 september 2016 @ 03:04:15 #126
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_165529946
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 02:10 schreef yats het volgende:

[..]

Dat hij hypocriet is. Wel zelf 'makkelijk willen scoren' maar dan vervolgens de vrouw in kwestie voor slet uitmaken omdat ze 'zo makkelijk is'. Ik snap die dubbele moraal eerlijk gezegd niet echt, maar wellicht kan stratotanker of TS dat uitleggen?
En DAT is nou het madonna-hoer complex.

Amen.
O~)

helemaal onderaan deze pagina vind je zelfs het beroemde fok.nl forum !!!

Weet iemand wat een madonna-hoer complex is? - Startpagina.nl
https://www.startpagina.nl/v/persoon.../madonna-hoer-complex
Diese Seite übersetzen
het madonna-hoer complex komt alleen voor bij mannen en het wil zeggen dat ze vrouwen niet meer gaan zien als individuen maar als een madonna, die ...
Kan iemand mij uitleggen wat het Madonna-hoer complex precies ...
https://www.startpagina.nl/.../uitleggen-madonna-hoer-complex-i...
Diese Seite übersetzen
"Het Madonna-hoer-complex stelt dat veel mannen hun relaties indelen in twee categorieën zijnde vrouwen om mee te trouwen en vrouwen om lichamelijk ...
Dove-zeep seks - Marijkes Praktijken
marijkespraktijken.nl/2013/06/24/dove-zeep-seks/
Diese Seite übersetzen
24.06.2013 - Freud noemde het een "madonna-hoer complex" wanneer mannen moeite hebben om seksuele vrouwen nog als waardevolle vrouwen te zien ...
Madonna - Hoer complex, bestaat dat? - Seks | VIVA forum
forum.viva.nl/forum/seks/madonna-hoer-complex...dat/.../2179
Diese Seite übersetzen
13.07.2007 - The term Madonna-whore complex refers to a psychological complex in Freudian psychoanalysis that is said to develop in the human male.
Niet in staat mij het gevoel te geven dat hij me sexy vindt ...
5. Okt. 2013
Daten met een HBO- er - Relaties
29. Sept. 2013
Veel te geduldige vent - Seks
25. Aug. 2010
Weitere Ergebnisse von forum.viva.nl
Ik keur haar seksuele verleden af - Psychologie Magazine
https://www.psychologiemagazine.nl/.../Ik-keur-haar-seksuele-ve...
Diese Seite übersetzen
Veel mannen denken overigens volgens de lijnen van het oude madonna-hoer-complex: ze willen dolgraag een vriendin die seksueel is, maar net iets minder ...
Thuis geen seks? misschien het madonna-hoer complex! | Relatie
relatie.blog.nl > Sex & Voortplanting
Diese Seite übersetzen
17.03.2011 - Het Madonna-hoer-complex, door Freud naamgegeven, stelt dat veel mannen de vrouwen indelen in 2 categorieën: om mee te trouwen of om ...
Weblog Anja Meulenbelt » Les over gender (7)
www.anjameulenbelt.nl/weblog/2007/08/24/les-over-gender-7/
Diese Seite übersetzen
24.08.2007 - ... splitsen tussen emoties en seks, tussen een moederlijk figuur en een erotisch object, wat Freud al beschreef in het madonna-hoer complex.
Madonna-Hoer complex versus het Krijger-Dichtercomplex | Het ...
www.hetmoederfront.com/.../madonna-hoer-complex-versus-het...
Diese Seite übersetzen
06.02.2014 - Zoals vrouwen last kunnen hebben van het Madonna-Hoer complex, zo gaan mannen gebukt onder het Krijger-Dichter complex. Dat ontdekte ...
De Portier - Madonna / Hoer - Bloggers.nl
www.bloggers.nl/deportier/460150/Madonna++Hoer.html
Diese Seite übersetzen
19.03.2012 - Door een goede vriend werd ik onlangs gewezen op een interessante theorie van Freud: het Madonna-Hoercomplex. Het is een cultureel ...
SEX / Madonna - hoer - complex - forum.fok.nl
forum.fok.nl/topic/1677002
Diese Seite übersetzen
02.07.2011 - 25 Beiträge - ?12 Autoren
In Freudian psychoanalysis, a Madonna-whore complex is a psychological ... Je kickt op hoeren nou en, je verliest je wilde haren vanzelf wel.

[ Bericht 12% gewijzigd door LeesFoknl op 24-09-2016 03:18:24 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  zaterdag 24 september 2016 @ 03:20:37 #127
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_165529996
Toch nog iets over net Madonna-hoer complex: mannen, mocht je dat (min of meer) in jezelf herkennen, je doet er jezelf enorm mee tekort. En je partner natuurlijk ook. Een echte vrouw heeft namelijk van beiden in zich, van de madonna en de hoer. Gelukkig maar!

8)7 8)7
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_165530033
Het is maar wat je veel noemt. Ben je een refo ofzo TS?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_165531111
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 03:32 schreef heiden6 het volgende:
Het is maar wat je veel noemt. Ben je een refo ofzo TS?
Nee. Maar is het niet zo dat als je seks wilt, het voor vrouwen een stuk gemakkelijker is om eraan te komen? Je ziet anders niet veel vrouwen naar een prostituee gaan terwijl dat onder mannen een stuk vaker voorkomt.

Is de situatie die je bijv. op Tinder tegenkomt ook niet representatief voor de gehele maatschappij, dat de bovenste 20% van de mannen type jong, succesvol en hoog opgeleid wel de status en vaardigheden bezit om 'vrouwen in bed te krijgen'.

Zit je als man om wat voor reden dan ook aan de onderkant van de ladder is het toch niet gek dat het dan een stuk moeilijker wordt. Vrouwen kiezen toch al gauw voor mannen die enige status etc hebben dan de mannen die aan de onderkant van de samenleving zitten.
pi_165531134
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 09:52 schreef 0906 het volgende:

[..]

Nee. Maar is het niet zo dat als je seks wilt, het voor vrouwen een stuk gemakkelijker is om eraan te komen? Je ziet anders niet veel vrouwen naar een prostituee gaan terwijl dat onder mannen een stuk vaker voorkomt.

Is de situatie die je bijv. op Tinder tegenkomt ook niet representatief voor de gehele maatschappij, dat de bovenste 20% van de mannen type jong, succesvol en hoog opgeleid wel de status en vaardigheden bezit om 'vrouwen in bed te krijgen'.

Zit je als man om wat voor reden dan ook aan de onderkant van de ladder is het toch niet gek dat het dan een stuk moeilijker wordt. Vrouwen kiezen toch al gauw voor mannen die enige status etc hebben dan de mannen die aan de onderkant van de samenleving zitten.
Werk gewoon lekker aan jezelf jongen en vergeet die vrouwtjes ^O^

Als je er wat relaxter mee omgaat, gaat dat zeker helpen. Gewoon geen fuck geven om wat een ander vindt en gewoon je leven leven _O_
pi_165531217
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 21:50 schreef Synovia het volgende:

[..]

En stond er ook bij wát die top 20% zo populair maakte ?

Ik vermoed dat "zuur praten over vrouwen" en "denken dat je ergens recht op hebt" niet onder aantrekkelijke eigenschappen geschaard kan worden.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar, wat maakt die kleine 20% aan mannen dan zo populair dat grote groepen vrouwen met hen naar bed zou willen?

Overigens herken ik me niet in de laatste 2 punten, heb nooit aangegeven ergens recht op te hebben, maar het gaat wel aardig frustreren dat als je telkens aansluiting probeert te vinden maar dat het niet lukt. Dan heb ik het niet zozeer over seksuele avances maar meer in het algemeen, het traject ervoor. Merk dat mensen niet zo happig zijn om gesprekjes met mij te voeren. :')
pi_165531252
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 09:52 schreef 0906 het volgende:

[..]

Nee. Maar is het niet zo dat als je seks wilt, het voor vrouwen een stuk gemakkelijker is om eraan te komen? Je ziet anders niet veel vrouwen naar een prostituee gaan terwijl dat onder mannen een stuk vaker voorkomt.

Is de situatie die je bijv. op Tinder tegenkomt ook niet representatief voor de gehele maatschappij, dat de bovenste 20% van de mannen type jong, succesvol en hoog opgeleid wel de status en vaardigheden bezit om 'vrouwen in bed te krijgen'.

Zit je als man om wat voor reden dan ook aan de onderkant van de ladder is het toch niet gek dat het dan een stuk moeilijker wordt. Vrouwen kiezen toch al gauw voor mannen die enige status etc hebben dan de mannen die aan de onderkant van de samenleving zitten.
Ja, voor de gemiddelde (of beter uitziende) vrouw is het veel gemakkelijker dan voor de gemiddelde man.

De situatie op Tinder is overigens niet hetzelfde als in het echt. Mensen beoordelen hun potentiële matches puur en alleen op looks. Dit zegt dus niks over de sociale vaardigheden/zelfvertrouwen/humor (enzovoort) van iemand.

Maar kan je vrouwen serieus de schuld geven dat ze de best mogelijke kerel uitzoeken? Als jij dagelijkse kan kiezen uit 100 verschillende vrouwen, zou je dan ook niet de knapse/leukste eruit pikken?
  zaterdag 24 september 2016 @ 10:06:52 #133
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165531309
Door de aantallen al als "veel" te classificeren voor dat mensen de spoiler hebben kunnen lezen is al duidelijk dat jij de genoemde aantallen niet normaal vindt.
Je intentie is dus al niet een discussie over is "veel" "normaal" want je hebt al vastgesteld wat anderen "veel" zouden moeten vinden.

Het gaat gewoon weer over jouw frustratie, het onderwerp doet er al weinig meer toe.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165531378
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 09:59 schreef 0906 het volgende:

[..]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar, wat maakt die kleine 20% aan mannen dan zo populair dat grote groepen vrouwen met hen naar bed zou willen?

Overigens herken ik me niet in de laatste 2 punten, heb nooit aangegeven ergens recht op te hebben, maar het gaat wel aardig frustreren dat als je telkens aansluiting probeert te vinden maar dat het niet lukt. Dan heb ik het niet zozeer over seksuele avances maar meer in het algemeen, het traject ervoor. Merk dat mensen niet zo happig zijn om gesprekjes met mij te voeren. :')
Zie mijn post boven je. Gewoon relaxen
  zaterdag 24 september 2016 @ 10:14:30 #135
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165531382
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 20:38 schreef 0906 het volgende:

[..]

Waarom bieden ze zich wel aan andere kneuzen aan en niet aan mij? Het voelt gewoon kut om te weten dat deze meiden wel een seksleven hebben.
Omdat jij een maagd nog een sloerie vindt op basis van het feit dat ze een vrouw is.

De manier waarop je over vrouwen denkt maakt je al een kneus waar we geen trek in hebben, en dan acht ik de kans groot dat je ook nog het charisma hebt van een ringslang, dus dan heb je ook al niets om je denigrerende gedrag te compenseren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 24 september 2016 @ 10:18:58 #136
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165531424
quote:
0s.gif Op donderdag 22 september 2016 20:50 schreef 0906 het volgende:

[..]

Je kunt je ook leren inhouden. Leren 'nee' te zeggen.
Waarom? Omdat jij niemand kunt krijgen moet een ander "nee" zeggen?
Wat is het volgende, dat ik geen vrijstaande villa mag bouwen omdat jij niet met geld kunt omgaan en weer bij je ouders wilt gaan wonen?

Dat jij 26 jaar droogstaat is jouw probleem, en ligt ook aan jou, niet aan anderen.
Nee, ook niet aan degenen die het niet met jou willen doen.
Misschien moet je eens ophouden boven je league te zoeken, en vervolgens verontwaardigd te zijn dat ze je niet zien staan, want degenen die wel in jouw league zitten zie jij waarschijnlijk niet staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165531472
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 10:18 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom? Omdat jij niemand kunt krijgen moet een ander "nee" zeggen?
Wat is het volgende, dat ik geen vrijstaande villa mag bouwen omdat jij niet met geld kunt omgaan en weer bij je ouders wilt gaan wonen?

Dat jij 26 jaar droogstaat is jouw probleem, en ligt ook aan jou, niet aan anderen.
Nee, ook niet aan degenen die het niet met jou willen doen.
Misschien moet je eens ophouden boven je league te zoeken, en vervolgens verontwaardigd te zijn dat ze je niet zien staan, want degenen die wel in jouw league zitten zie jij waarschijnlijk niet staan.
Hij heeft gewoon een psych nodig. Kijkt op iedereen neer, maar is zelf helemaal niets. Afgeven op een ander is makkelijk, maar hij schiet er niks mee op. Ik was ook zo, maar vervolgens bracht het me nergens.
Wat ik syndroom dan zou aanraden is dus die psych zoeken, maar dat zal ie wel niet gaan doen.

Ach ja, dan zichzelf maar lekker in slaap fappen. Ook leuk *O*
pi_165531566
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 10:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

dan acht ik de kans groot dat je ook nog het charisma hebt van een ringslang,
Wat heeft dat ermee te maken? Dan ga je toch voor die foute man, gevolg is dat de goede mannen daardoor wel als laatste eindigen.
pi_165531965
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 09:52 schreef 0906 het volgende:

[..]

Nee. Maar is het niet zo dat als je seks wilt, het voor vrouwen een stuk gemakkelijker is om eraan te komen? Je ziet anders niet veel vrouwen naar een prostituee gaan terwijl dat onder mannen een stuk vaker voorkomt.

Is de situatie die je bijv. op Tinder tegenkomt ook niet representatief voor de gehele maatschappij, dat de bovenste 20% van de mannen type jong, succesvol en hoog opgeleid wel de status en vaardigheden bezit om 'vrouwen in bed te krijgen'.

Zit je als man om wat voor reden dan ook aan de onderkant van de ladder is het toch niet gek dat het dan een stuk moeilijker wordt. Vrouwen kiezen toch al gauw voor mannen die enige status etc hebben dan de mannen die aan de onderkant van de samenleving zitten.
Klopt zo is de harde waarheid, deal with it.
pi_165532023
Ik denk ook dat ts een premium girl wil als een soort bevestiging. Maja je hebt eenmaal meer kans bij je eigen soort. Met een premium zal het toch na enige tijd stuklopen denk ik. Of heel je instelling veranderen.
FOK! is net een groot tijdschrift
pi_165532298
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 10:31 schreef 0906 het volgende:

[..]

Wat heeft dat ermee te maken? Dan ga je toch voor die foute man, gevolg is dat de goede mannen daardoor wel als laatste eindigen.
Charisma heb niks met goed of fout te maken syndroompje. En alsof jij zo'n goede man bent :')
  zaterdag 24 september 2016 @ 11:27:17 #142
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165532368
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 10:31 schreef 0906 het volgende:

[..]

Wat heeft dat ermee te maken? Dan ga je toch voor die foute man, gevolg is dat de goede mannen daardoor wel als laatste eindigen.
Impliceer je nou werkelijk dat jij een "goede man" zou zijn? Nee, dat is op basis van de manier waarop je over vrouwen denkt al niet mogelijk.
En ja, als je wel charisma had dan had je ondanks bovenstaande waarschijnlijk nog wel vrouwen kunnen scoren, maar je hebt het niet, dus dan eindig je met niks.

De werkelijk goede mannen eindigen eigenlijk nooit als laatste.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 24 september 2016 @ 11:35:25 #143
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_165532512
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 11:23 schreef Fatoeman het volgende:

[..]

Charisma heb niks met goed of fout te maken syndroompje. En alsof jij zo'n goede man bent :')
Dit, het staat los van elkaar, met de aantekening dat je met een flink charisma wel een manier hebt om een zakkerig karakter in eerste instantie naar de achtergrond te verplaatsen.
Dan ben je een eikel met charisma, dus dan maak je nog wel kans.
Als je een eikel zonder charisma bent dan heb je simpelweg niets te bieden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_165532829
Ik kan respect hebben voor mensen met een andere seksuele moraal dan de mijne, die zeggen ik ben niet van het hebben van seks zonder meer daarbij te betrekken, dus niet van de losse seks en dat wil ik ook niet in een partner.

Waar ik geen enkel respect voor op kan brengen zijn type's zoals de Ts, die maar al te graag de grootste slet willen zijn die er bestaat, dat niet lukt en daarom gaan lopen bitchen naar anderen die dat wel lukt. Dat is gewoon naar afgunstig gedrag en dat is lelijk.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_165533012
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 10:31 schreef 0906 het volgende:

[..]

Wat heeft dat ermee te maken? Dan ga je toch voor die foute man, gevolg is dat de goede mannen daardoor wel als laatste eindigen.
Reddit heeft een hele afdeling voor bittere maagden zoals jij:

https://www.reddit.com/r/niceguys/
Conscience do cost.
pi_165533190
Zo gek is het toch allemaal niet?

In je (latere?) tienerjaren veranderd je hormoonhuishouding. Je lichaam veranderd, en triggert mensen zichzelf op een andere manier gaan ontdekken.

TS, je hebt zelf ook geschreven dat die behoefte aan sex er van de ene op de andere dag was?

Het verschil is alleen jij al veel eerder bent dichtgeslagen door gepest en dergelijke. En sindsdien aan de zijlijn staat. Geen contact maakt.

Andere mensen staan en stonden meer in het leven, en hebben geleerd zich open te stellen. Dat is iets anders dan aanbieden. Hun onderbewust zijn is op een prettige manier gemasseert, ze hebben herinneringen en associaties gemaakt.

Doordat jij bent dichtgeklapt (of wellicht had je hier al aanleg voor), er een krampachtige spanning is ontstaan, stoot dat mensen af. Zie het als statische energie. Als het niet optijd ontlaadt, gaat het knetteren.

Of vergelijk het met een ballon die op knappen staat. Mensen kunnen er niks mee. Pas als de knoop er uit is en ontluchting plaats vindt, voelen andere mensen die extreme spanning ook niet meer en zijn ze beter op hun gemak.

Alleen het heeft geen zin voor anderen om bij jouw de spanning eraf te halen. Je zult eerst zelf de krachten rondom die knoop moeten loslaten. Helaas, zolang je dat niet doet krijg je geen inzicht in jezelf, en zul je altijd het gevoel blijven houden dat alles je overkomt.

Maar het goede nieuws is dus dat je echt wel zelf invloed hebt op dingen. Zowel waar jij je bewust van bent, als dingen die uit je onderbewustzijn komen. Het is alleen aan jou om ze te ontdekken.
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_165537378
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 12:23 schreef Koral het volgende:
TS, je hebt zelf ook geschreven dat die behoefte aan sex er van de ene op de andere dag was?
Die behoefte is er al zeker 10 jaar, dus sinds mijn puberteit, de tijd dat je normaliter gaat experimenteren. Ik heb het een tijd lang op zijn beloop gelaten, in de veronderstelling dat je vanzelf wel iemand tegenkomt die seks met je wilt hebben, echter de jaren verstreken en op een gegeven moment was ik 20. Op dat moment begon ik me ook te realiseren dat ik nogal achterloop en dat ik in actie moet komen wil ik het tij zien te keren. Helaas is sinds dien ook nauwelijks wat veranderd, behalve dat ik mijn plan maar niet van de grond krijg. Alleen heeft dat meer te maken met een financieringsprobleem, want ja, geen geld geen seks. Zo simpel is het.

Komt ook nog bij dat ik geen aansluiting kan vinden, eigenlijk is dat nog het grootste probleem.
pi_165537551
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 17:27 schreef 0906 het volgende:

[..]

Die behoefte is er al zeker 10 jaar, dus sinds mijn puberteit, de tijd dat je normaliter gaat experimenteren. Ik heb het een tijd lang op zijn beloop gelaten, in de veronderstelling dat je vanzelf wel iemand tegenkomt die seks met je wilt hebben, echter de jaren verstreken en op een gegeven moment was ik 20. Op dat moment begon ik me ook te realiseren dat ik nogal achterloop en dat ik in actie moet komen wil ik het tij zien te keren. Helaas is sinds dien ook nauwelijks wat veranderd, behalve dat ik mijn plan maar niet van de grond krijg. Alleen heeft dat meer te maken met een financieringsprobleem, want ja, geen geld geen seks. Zo simpel is het.

Komt ook nog bij dat ik geen aansluiting kan vinden, eigenlijk is dat nog het grootste probleem.
Woon je in een grote stad?
pi_165537775
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 17:40 schreef TenToesDown het volgende:

[..]

Woon je in een grote stad?
Het tegenovergestelde :')
pi_165537795
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 september 2016 17:27 schreef 0906 het volgende:
Helaas is sinds dien ook nauwelijks wat veranderd, behalve dat ik mijn plan maar niet van de grond krijg. Alleen heeft dat meer te maken met een financieringsprobleem, want ja, geen geld geen seks. Zo simpel is het.

Komt ook nog bij dat ik geen aansluiting kan vinden, eigenlijk is dat nog het grootste probleem.
TS, nog meer dan dat jij je "presenteert" als een gevangene van je omgeving, ben je een gevangene van jezelf. Zolang je gesloten bent/ blijft zal aansluiting nooit geschieden.

quote:
1s.gif Op zaterdag 24 september 2016 12:23 schreef Koral het volgende:
het goede nieuws is dus dat je echt wel zelf invloed hebt op dingen. Zowel waar jij je bewust van bent, als dingen die uit je onderbewustzijn komen. Het is alleen aan jou om ze te ontdekken.
Zie het leven als een dans. Ervaar de eigenheid van jezelf en wordt je ervan bewust dat je er mag zijn. Open up! Gebruik je zintuigen om een relatie te maken tussen je omgeving en je innerlijk. Je zintuigen hebben immers een grote invloed op hoe jij je voelt, en in welke stemming je geraakt als je contact wil maken. Zo te zien werkt dat tot nu toe averechts, dus leer en ontdek welke "neurotransmitters" je kunt aanmaken met je zintuigen waardoor je niet meer dicht slaat?

[ Bericht 7% gewijzigd door Hineni op 24-09-2016 18:06:07 ]
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')