10 meter. Geen 5.quote:Op donderdag 29 september 2016 23:20 schreef V__L_N het volgende:
Boven de 1,5 meter bezorgen we niet dacht ik, verder dan 5 meter van de openbare weg af ook niet. Even aankaarten bij je tc misschien. (Ik zou vriendelijk bedanken voor zo'n wijk trouwens)
Hier hadden we laatst dat mensen massaal hun brievenbus weg haalde en op de eerste etage bezorging wilde. Daar is tc even langs geweest.
Ik heb wel eens een wijk gelopen waar je vanaf verschillende plekken de brandtrappen op moest om telkens een klein rijtje huizen te bezorgen. Al die huizen hebben ook beneden brievenbussen, maar zonder sleutel was het voor mij onmogelijk om in de hal te komenquote:Op vrijdag 30 september 2016 06:36 schreef Globetrottertje het volgende:
Bij ons is een wijk met een appartementenblok met een brandtrap. Bovenaan die brandtrap hangt aan de linkerkant een blok met brievenbussen boven elkaar. Ook zo lekker handig.
Dit soort "gemakkelijk" bereikbare plekken.. daar is echt over nagedacht.
Bij die trappetjes zou ik zeggen, hang zo'n ding op bij de garage. Kun je lekker post checken als je via de garage naar binnen gaat als bewoner. En gemakkelijker voor elke bezorger.
Wij hebben ook een wijk met een paar huizen boven. Maar de brievenbussen hangen beneden. Wel zo sociaal.
Ja, dat heb ik altijd al gezegd. Daarom ook mijn aversie tegen al die mooiweerplaatjes met weercijfer 10 in de Dichtbij enzo.quote:Op woensdag 28 september 2016 22:10 schreef sqdtnz het volgende:
Nu is het 20 graden, maar straks is het -5 met natte sneeuw en bevroren klauwen. Ik moet toch iets gaan bedenken, zoals de telefoon in een hoesje om mijn nek, pincodes uitschakelen, want anders wordt het geen doen.
Ze kunnen dat bij de planning niet eens goedkeuren, ook al zouden ze willen.quote:Op woensdag 28 september 2016 23:22 schreef Yreal het volgende:
Jeetje, verlofaanvraag voor een zaterdag eind januari nu al afgekeurd. Hoe dan
Alle regels uit de wettelijke postregeling:quote:Op donderdag 29 september 2016 23:20 schreef V__L_N het volgende:
Boven de 1,5 meter bezorgen we niet dacht ik, verder dan 5 meter van de openbare weg af ook niet.
Dus, onder andere, verticale brievenbussen mogen niet, brievenbussen op de grond mogen niet, hoger dan 2,5 meter hoeft niet, omrijden voor een brievenbus in een doodlopend weggetje hoeft niet, het trottoir telt mee voor de afstand van tien meter,quote:Artikel 5
1 Een voor aflevering van poststukken bestemde brievenbus als bedoeld in artikel 20, eerste lid, van de wet, is zo dicht mogelijk bij de rijbaan van een voor motorrijtuigen op meer dan twee wielen berijdbare openbare weg aangebracht. Deze brievenbussen zijn van de weg af zonder belemmering bereikbaar.
2 Met een openbare weg als bedoeld in het eerste lid, wordt gelijkgesteld een weg die:
a. gedurende het gehele jaar onbelemmerd kan worden bereden door een motorvoertuig op meer dan twee wielen met een snelheid van ten minste 40 kilometer per uur;
b. geen doodlopende weg is en
c. de gelegenheid biedt de bestelroute zonder omwegen te vervolgen.
3 Aan of nabij de brievenbussen behoort door een nummer op duidelijke wijze te zijn aangegeven, bij welke woning, gebouw of gedeelte daarvan zij behoren.
4 Brievenbussen in of aan gebouwen of woningen zijn zodanig aangebracht of geplaatst dat zij te bereiken zijn binnen tien meter van de grens van een weg, waaronder mede worden verstaan de daartoe behorende trottoirs, paden, bermen en taluds.
5 De in het eerste lid gestelde voorwaarde is niet van toepassing op groepsgewijs geplaatste brievenbussen, die:
a. ten dienste van galerijflats zijn geplaatst op rechtstreeks met een lift bereikbare niveaus van die flats, mits de brievenbussen ten dienste van alle op één niveau aanwezige en vanuit één en dezelfde lift bereikbare woningen zich in de onmiddellijke nabijheid van de lift bevinden, of
b. ten dienste van alle overige collectieve gebouwen zo dicht mogelijk bij de ingang van dat gebouw zijn aangebracht.
6 Brievenbussen ten dienste van geadresseerden die op recreatieterreinen verblijven, worden groepsgewijs bij de ingang van een zodanig terrein geplaatst. Bij gebreke hiervan kunnen poststukken door of namens de terreinbeheerder in ontvangst worden genomen of door de geadresseerden op een daartoe door een verlener van de universele postdienst aan te wijzen postinrichting worden afgehaald.
7 Behoudens gevallen als bedoeld in het vijfde lid, onderdeel a, is het niveau waarop de brievenbussen worden bediend gelegen op niet meer dan 2,5 meter boven of beneden het wegdek.
Artikel 6
1 De vorm en de kleur van de brievenbussen is zodanig, dat verwarring met voor het publiek bestemde brievenbussen van een verlener van de universele postdienstverlener niet mogelijk is.
2 De brievengleuf is horizontaal in een verticaal vlak of in het bovenvlak van de brievenbus aangebracht en bevindt zich op 1,1 meter of in ieder geval niet lager dan 0,6 meter of hoger dan 1,8 meter boven het niveau, waarop de brievenbus wordt bediend.
3 De afmetingen van de vrije inwerpopening bedragen in de lengte ten minste 265 mm te en in de breedte 32 mm.
4 De inwerpopening is zo uitgevoerd, dat het bedienen van de brievenbus zonder gevaar voor verwondingen kan geschieden.
5 Indien zich achter de inwerpgleuf een ruimte bevindt, bestemd voor de bewaring van poststukken, dan is de inwendig bruikbare breedte ten minste 270 mm en zijn de twee andere inwendige bruikbare afmetingen ten minste 150 en 380 mm.
'Handigheid is geen leidraad' wordt steeds meer het adagium bij het bedrijf. Alles wat midden in het proces tijd kan opleveren, wordt zonder na te denken zomaar doorgevoerd. De problemen die dat oplevert komen uiteindelijk op het bordje van degene die het laatst het te bezorgen spul in handen heeft en die mag deze, uiteraard met dezelfde normtijd, maar oplossen. Pakjestassen (vaak een dumpplaats voor alles wat een beetje ander formaat heeft, ook al kan het prima in de bundel) en 'machinegesorteerde post mag niet door de voorbereiding gecorrigeerd worden' als ultieme voorbeelden.quote:Op vrijdag 30 september 2016 15:45 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Nog meer mensen hier die autowijken op een nieuwe manier moeten zetten? In mijn ogen is die manier namelijk compleet krankzinnig. De rode en blauwe post worden niet samengevoegd maar beide apart in bakken bij de chauffeur aangeleverd. Meest vreemde is nog wel dat daarbij geen elastieken worden gebruikt maar alles boven (blauwe bak) of achter (rode bak) elkaar . Ik kan geen reden bedenken dat dit voor iemand handig is.....
Bijzonder!quote:Op vrijdag 30 september 2016 15:45 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Nog meer mensen hier die autowijken op een nieuwe manier moeten zetten? In mijn ogen is die manier namelijk compleet krankzinnig. De rode en blauwe post worden niet samengevoegd maar beide apart in bakken bij de chauffeur aangeleverd. Meest vreemde is nog wel dat daarbij geen elastieken worden gebruikt maar alles boven (blauwe bak) of achter (rode bak) elkaar . Ik kan geen reden bedenken dat dit voor iemand handig is.....
Is een pilot. Is ook in een ander gebied bezig.quote:Op vrijdag 30 september 2016 15:45 schreef Sebastiaan92 het volgende:
Nog meer mensen hier die autowijken op een nieuwe manier moeten zetten? In mijn ogen is die manier namelijk compleet krankzinnig. De rode en blauwe post worden niet samengevoegd maar beide apart in bakken bij de chauffeur aangeleverd. Meest vreemde is nog wel dat daarbij geen elastieken worden gebruikt maar alles boven (blauwe bak) of achter (rode bak) elkaar . Ik kan geen reden bedenken dat dit voor iemand handig is.....
Wat is het idee erachter? Dat de voorbereiders tijd besparen doordat er geen elastieken om de post meer hoeven? Lekker handig, 1 verkeersdrempel of hard moeten remmen en de post vliegt door je auto heen. Het klinkt een beetje als een variant op het (ook al geflopte) bezorgen uit 2 (of, wanneer je hah hebt: 3) bundels. En nu heeft er dus een of andere zwakbegaafde bedacht dat het bundels maken ook wel achterwege kan blijven. De volgende stap is ongetwijfeld dat ze voor de postbezorgers de rode en blauwe bakken rechtstreeks naar de depots rijden, met nog een oranje tas met pakjes en ander niet machinaal te sorteren te sorteren spul, en dat je het dan zelf maar al lopend bij elkaar mag graaien. Echt, elke keer als dit bedrijf weer met iets komt waarbij ik denk "het moet toch niet gekker worden" weten ze me toch weer keer op keer te verrassen.quote:Op vrijdag 30 september 2016 21:33 schreef dud0r het volgende:
[..]
Is een pilot. Is ook in een ander gebied bezig.
Erg merkwaardig is ook dat je volgens de instructies nu opeens wel het rood moet nalopen. Dan zou je natuurlijk net zo goed het blauw er meteen tussen kunnen zetten.quote:Op vrijdag 30 september 2016 22:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat is het idee erachter? Dat de voorbereiders tijd besparen doordat er geen elastieken om de post meer hoeven? Lekker handig, 1 verkeersdrempel of hard moeten remmen en de post vliegt door je auto heen. Het klinkt een beetje als een variant op het (ook al geflopte) bezorgen uit 2 (of, wanneer je hah hebt: 3) bundels. En nu heeft er dus een of andere zwakbegaafde bedacht dat het bundels maken ook wel achterwege kan blijven. De volgende stap is ongetwijfeld dat ze voor de postbezorgers de rode en blauwe bakken rechtstreeks naar de depots rijden, met nog een oranje tas met pakjes en ander niet machinaal te sorteren te sorteren spul, en dat je het dan zelf maar al lopend bij elkaar mag graaien. Echt, elke keer als dit bedrijf weer met iets komt waarbij ik denk "het moet toch niet gekker worden" weten ze me toch weer keer op keer te verrassen.
Geen idee. Alleen gehoord dat ze het gingen doen. Verder niet het hoe wat waarom.quote:Op vrijdag 30 september 2016 22:00 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Wat is het idee erachter? Dat de voorbereiders tijd besparen doordat er geen elastieken om de post meer hoeven? Lekker handig, 1 verkeersdrempel of hard moeten remmen en de post vliegt door je auto heen. Het klinkt een beetje als een variant op het (ook al geflopte) bezorgen uit 2 (of, wanneer je hah hebt: 3) bundels. En nu heeft er dus een of andere zwakbegaafde bedacht dat het bundels maken ook wel achterwege kan blijven. De volgende stap is ongetwijfeld dat ze voor de postbezorgers de rode en blauwe bakken rechtstreeks naar de depots rijden, met nog een oranje tas met pakjes en ander niet machinaal te sorteren te sorteren spul, en dat je het dan zelf maar al lopend bij elkaar mag graaien. Echt, elke keer als dit bedrijf weer met iets komt waarbij ik denk "het moet toch niet gekker worden" weten ze me toch weer keer op keer te verrassen.
en daarna zorgen dat het keihard de prullenbak in gekegeld wordtquote:Op zaterdag 1 oktober 2016 08:07 schreef dud0r het volgende:
[..]
Geen idee. Alleen gehoord dat ze het gingen doen. Verder niet het hoe wat waarom.
Kan wel even navragen van de week.
Hoeveel invloed denk je dat ik heb?quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 09:31 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
en daarna zorgen dat het keihard de prullenbak in gekegeld wordt
Je kunt zorgen dat het op jouw vestiging niet gebeurtquote:
Als iets centraal ingevoerd gaat worden kan je als vestiging schoppen wat je wil. Dan komt het er echt wel.quote:Op zaterdag 1 oktober 2016 09:39 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Je kunt zorgen dat het op jouw vestiging niet gebeurt
Geweldig, een pilot. Succes gegarandeerd.quote:Op vrijdag 30 september 2016 21:33 schreef dud0r het volgende:
[..]
Is een pilot. Is ook in een ander gebied bezig.
Die grote bol.com (en dergelijke) dozen apart houden is wel handig, maar ELK pakje in een aparte pakjestas is absoluut NIET handig. Kleinere pakjes kun je (als het formaat handzaam is) beter gewoon tussen de post zetten, en als het een onhandig formaat is (bijv. die Alibabapakjes) dan kun je ze beter los op de bijbehorende bundel leggen, eventueel onder het eerste elastiek.quote:Op zondag 2 oktober 2016 10:16 schreef allweather het volgende:
Die buspakjes in aparte tassen vind ik wel handig. Voorheen werden de pakjes overal en nergens tussen gepropt, waardoor ik mijn postzakken niet in mijn fietstassen kon laten glijden en de pakjes vaak al behoorlijk beschadigd waren voordat ik er wat mee had gedaan (moest dan de volgende dag terug met de chauffeur om te laten sealen en kwam paar dagen later bij de klant).
Daar zou ik als bezorger heel blij mee zijn , want ik heb vaak tassen waar een bom in is ontploft. Losse post bovenop en pakjes allemaal gedumpt in de tas. Waardoor ik alles eerst op volgorde kan gaan leggen anders moet ik weer teruglopen. Omdat een pakje voor een andere straat is onderin de tas zit, terwijl het eigenlijk bovenin had moeten zitten.quote:Op zondag 2 oktober 2016 11:42 schreef Peterselieman het volgende:
Dat laatste doe ik graag en als er meerdere kleine pakjes voor één adres zijn bundel ik die het liefst nog met een elastiek samen om de bezorger te laten weten dat ze bij elkaar horen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |