Mn neef had m ook binnen, gisteren enkele uren op gespeeld. En ja, veel te kort.. met mn neus op een scherm van dat formaat (wat zo'n beetje de gangbare maat is tegenwoordig in NL) is not done. Ik stelde op den duur dan ook maar voor om de SNES aan te sluiten, kon ik relaxter op de bank zitten en mn ogen wat adempauze geven.quote:Op zondag 13 november 2016 16:06 schreef nomar83 het volgende:
Na twee dagen met de NES Classic weet ik het zeker: ik ga op zoek naar een verlengkabel. De kabel is echt bespottelijk te kort.
Dit is heiligschennisquote:Op zondag 13 november 2016 13:40 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Die heb ik al twee keer gespeeld. Een Secret of Mana nog niet. Puur keus voor mezelf dus
die ken ik welquote:
Star Fox en Yoshi's Island gaan niet gebeuren. Rechtenissue over die SuperFX chip tot zover ik weet. Je kan ze nu ook al niet downloaden op je Wii U (ja, de GBA port van Yoshi's Island).quote:Op zondag 13 november 2016 11:10 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Lijkt mij inderdaad een gevalletje 'my dad works at Nintendo'
Als het echt zo is hoop ik dat een een goede lijn naar boven heeft en ze die SNES mini al aan het ontwerpen zijn. Ik ga ook gewoon alvast een lijstje maken met games die ik daarop wil, want waarom niet?
Super Mario World
Yoshi's Island *
Final Fantasy VI
Secret of Mana
Secret of Evermore
Super Metroid
Super Castlevania IV
Earthworm Jim
Mortal Kombat
Super Street Fighter II Turbo
Turtles in Time
Donkey Kong Country, 2, 3
Star Fox *
Mega Man X
Chrono Trigger
Super Mario Kart
Zelda: Link to the Past
Kirby Super Star
Zo, twintig stuks. Graag gedaan Nintendo.
Ik weet. Vandaar de *quote:Op maandag 14 november 2016 08:33 schreef Anthraxx het volgende:
[..]
Star Fox en Yoshi's Island gaan niet gebeuren. Rechtenissue over die SuperFX chip tot zover ik weet. Je kan ze nu ook al niet downloaden op je Wii U (ja, de GBA port van Yoshi's Island).
Het is te reproduceren, het is het alleen niet waard om te vechten om rechten en dat soort dingen om het te mogen voor dat handjevol aantal games dat het gebruikt.quote:Op maandag 14 november 2016 10:58 schreef Gutanoth het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat die oh zo befaamde SuperFX functie is die niet te reproduceren is op hedendaagse hardware?
Okee, het is te reproduceren, maar wat doet het?quote:Op maandag 14 november 2016 11:01 schreef Noppie2000 het volgende:
[..]
Het is te reproduceren, het is het alleen niet waard om te vechten om rechten en dat soort dingen om het te mogen voor dat handjevol aantal games dat het gebruikt.
quote:Op maandag 14 november 2016 11:01 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Okee, het is te reproduceren, maar wat doet het?
EDIT: Het is blijkbaar gebruikt voor acht games, waarvan Star Fox en Yoshi's Island eruit springen. Voor twee games gaan lopen klooien voor rechten en daarna je emulator erop aanpassen is de tijd, geld en moeite ongetwijfeld niet waard in de ogen van Nintendo.quote:The Super FX is a coprocessor on the Graphics Support Unit (GSU) added to select Super Nintendo (SNES) video game cartridges, primarily to provide advanced 2D and 3D techniques.
Is het dan zo dat FX de patenten heeft op de games? Want de functionaliteit die dat chipje deed, hoeft tegenwoordig helemaal niet meer op een aparte chip te gebeuren.quote:
een chip van een ander bedrijf dan nintendo.quote:Op maandag 14 november 2016 10:58 schreef Gutanoth het volgende:
Kan iemand mij uitleggen wat die oh zo befaamde SuperFX functie is die niet te reproduceren is op hedendaagse hardware?
quote:Op maandag 14 november 2016 11:06 schreef Gutanoth het volgende:
[..]
Is het dan zo dat FX de patenten heeft op de games? Want de functionaliteit die dat chipje deed, hoeft tegenwoordig helemaal niet meer op een aparte chip te gebeuren.
Is wat ik kan vinden. Ik weet er het fijne niet van, het enige dat duidelijk is, is dat Nintendo er niet aan gaat beginnenquote:Firstly, with respect to the licensing issue, Nintendo and Argonaut Software (developers of Star Fox SNES) via a joint venture, developed the Super FX chip. But Argonaut developed the architecture of the chip and owned the rights to the processor. Argonaut were liquidated a long time ago and so the rights to the chip changed hands a number of times. Whoever owns the rights to the chip architecture now, Nintendo would have to pay licensing fees to (to get permission to emulate the chip architecture for the purposes of re-releasing the Super FX games on Nintendo's Virtual Consoles) and the cost of doing so is probably too high for Nintendo to even bother with it.
Then when it comes to the capability of Wii Us emulator, Wiis emulator never emulated Super FX software, so chances are, Wii Us emulator doesn't either. So in order for Wii Us emulator to be capable of outputting Super FX titles, a number of hacks and/or optimizations would have to be implemented just to get it all working and so this isn't something I see Nintendo investing money into to get it functional for a very small pool of games, and thus, very small potential for revenue. The situation at the end of the day is unfortunate, because the GBA version of the game is gimped compared to the original, and as many players as possible, should experience the game in its original form, as it impressed many all those years ago.
Aah okee, dus ze hebben gewoon het patent op de functionaliteit van de chip, niet zozeer hoe die functionaliteit uitgevoerd wordt.quote:Op maandag 14 november 2016 11:09 schreef Noppie2000 het volgende:
Ik weet er het fijne niet van, het enige dat ik weet is dat Nintendo niet
[..]
[..]
Is wat ik kan vinden. Ik weet er het fijne niet van, het enige dat duidelijk is, is dat Nintendo er niet aan gaat beginnen
quote:ARC International PLC was the designer of ARC (Argonaut RISC Core) embedded processors, which were widely used in SoC devices for IoT, storage, digital home, mobile, and automotive applications.
[...]
The roots of ARC International date back to the early 1990s. The company was founded by Jez San to build upon the 3D accelerator technology previously developed for the Super Nintendo Entertainment System by a division of Argonaut Software. This forerunner to the ARC was originally called the Mario (Mathematical, Argonaut, Rotation & I/O) chip and later dubbed the Super FX. It went on to sell millions, at the time outselling ARM or any other RISC core.
Following the success of the Super FX, its designers were split from the main company to a subsidiary called Argonaut Technology Ltd (ATL). The design was renamed to ARC and marketed as a general-purpose configurable microprocessor. Later, ATL spun off as a separate company, ARC International. In 1995 Bob Terwilliger took over as ARC's first CEO. He created the company licensing strategy, commercialized the product including the acquisition of Metaware, VAutomation and Precise Software. He raised $50 million pre-IPO and took the company public in September 2000, raising an additional $250 million.
https://en.wikipedia.org/wiki/Synopsys#ARC_International
De kosten die de eigenaar van de IP eraan hangt welquote:
Het komt altijd op geld aan.quote:Op dinsdag 15 november 2016 07:51 schreef Pheno het volgende:
[..]
De kosten die de eigenaar van de IP eraan hangt wel
Je kan gewoon Retroarch gebruiken op je WiiU. Dan kan je gewoon SNES emuleren.quote:Op dinsdag 15 november 2016 00:14 schreef __Saviour__ het volgende:
Toch zou Nintendo's gewoon de kosten moeten maken en superfx gaan implementeren in de virtual console emulator. Alleen al om Yoshi's Island. Het Snes-origineel is zwaar superieur aan de verlamde GBA-port.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |