Nergens een exploded view met onderdeelnummers te vinden?quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die revisiesetje missen dus net 2 beugels van de handrem. Althans ik zie ze er nergens bij staan..
Nee, maar het stelmechanisme uit onderstaande afbeelding is het in ieder geval.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nergens een exploded view met onderdeelnummers te vinden?
Aan de onderkant van dat ding op je plaatje zit een getand kwart rondje, die moet gangbaar zijn anders werkt het zelfstellend gedeelte niet.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nee, maar het stelmechanisme uit onderstaande afbeelding is het in ieder geval.
[ afbeelding ]
Dat kartel gedeelte was versleten en de veer hield de boel niet meer op spanning,quote:Op vrijdag 20 januari 2017 16:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Aan de onderkant van dat ding op je plaatje zit een getand kwart rondje, die moet gangbaar zijn anders werkt het zelfstellend gedeelte niet.
Was bij mijn Fiesta ook het geval, ik heb het schoon- en gangbaar gemaakt en het werkte weer als een tierelier.
Als het versleten is helpt schoonmaken ook niet meer nee.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 17:13 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat kartel gedeelte was versleten en de veer hield de boel niet meer op spanning,
Uiteindelijk toch bij de dealer moeten halen á ¤23. Dat vind ik een zeer nette prijs en anders dan ik van andere dealers gewend ben.
Yep . De kabel is niet te verstellen en nog intact. Dan bleef alleen dat mechanisme nog over.quote:Op zaterdag 21 januari 2017 17:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als het versleten is helpt schoonmaken ook niet meer nee.
Is het probleem nu ook opgelost?
Mooi opgelost dan voor ¤23,-quote:Op zaterdag 21 januari 2017 17:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Yep . De kabel is niet te verstellen en nog intact. Dan bleef alleen dat mechanisme nog over.
Zolang het geen elektronica betreft is een auto niet moeilijkste doorgronden. Het scheelt wel of je een technisch inzicht hebt en goed gereedschap.quote:Op zaterdag 21 januari 2017 18:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Mooi opgelost dan voor ¤23,-
Ik heb me destijds ook rot gezocht naar de oorzaak van het remverschil.
Je raadt nooit waar ik de volgende keer als 1e naar kijk.
Ik ben ook meer van de tandwielen en kettingen en zo, elektronica is ook niks voor mij.quote:Op zaterdag 21 januari 2017 18:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zolang het geen elektronica betreft is een auto niet moeilijkste doorgronden. Het scheelt wel of je een technisch inzicht hebt en goed gereedschap.
Grootste verdenking ligt direct op de thermostaat.quote:
Want?quote:Op woensdag 25 januari 2017 04:09 schreef Vliegbaard het volgende:
Het kan met het weer te maken hebben maar meestal is het geen goed teken.
Vocht in de motor. Of een paar korte ritjes achter elkaar gehad of koelvloeistof. Kies zelf maarquote:
Die "mayo" onder de dop is toch meestal echt een teken van een issue met de koppakking.quote:
OK. Maar ik maak veel korte ritten (15 KM per keer ) met betreffende auto. Eerder nooit die gelige smurrie gezien.quote:Op woensdag 25 januari 2017 10:38 schreef x3ro het volgende:
[..]
Die "mayo" onder de dop is toch meestal echt een teken van een issue met de koppakking.
KVS niveau in de gaten houden. Met veel korte ritten verdampt het water/condens in de olie niet en dan krijg je die gele troep. Maak eens een keer een ritje van 20km+ op de snelweg en kijk dan nog eens onder de dop.quote:Op woensdag 25 januari 2017 11:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
OK. Maar ik maak veel korte ritten (15 KM per keer ) met betreffende auto. Eerder nooit die gelige smurrie gezien.
Hoe weet ik zonder naar de garage te hoeven gaan zeker of het de koppakking is?
KVS ?quote:Op woensdag 25 januari 2017 11:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
KVS niveau in de gaten houden. Met veel korte ritten verdampt het water/condens in de olie niet en dan krijg je die gele troep. Maak eens een keer een ritje van 20km+ op de snelweg en kijk dan nog eens onder de dop.
Zolang je geen kvs verliest zal er wel niks aan de hand zijn. Of misschien verlies je minimaal maar zelfs met een lekke koppakking is gewoon normaal te rijden.
KoelVloeiStofquote:Op woensdag 25 januari 2017 12:35 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
KVS ?
Bedankt voor je antwoord trouwens.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |