Mijn VW Up 1.0 verbuikt 0.7 liter per uur stationairquote:Op zondag 27 november 2016 12:07 schreef Poesopstokje het volgende:
Kost het véél brandstof? Als we het over een euro per tankbeurt hebben kies ik voor het gemak.
Niet lachen; ik heb tóch achterruitverwarming Streepjes zijn me nooit opgevallen en het knopje wist ik al helemáál niet te vinden. Vriend van me had het zo gevonden.quote:Op zondag 27 november 2016 12:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
doet die het niet of zit die er echt niet op?
Dan zou ik ook een alu dekentje over de achterruit leggen.
Dan wil ik niet weten wat mijn Corsa uit 96 doetquote:Op zondag 27 november 2016 14:54 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Mijn VW Up 1.0 verbuikt 0.7 liter per uur stationair
Neuh, dat is te overzien. Maar de slijtage is wel groot. Olie is nog dik, motor warmt niet goed op en de olie wordt niet goed rondgepompt in het blok. Beetje een cirkeltje van slechte zaken.quote:Op zondag 27 november 2016 12:07 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Kost het véél brandstof? Als we het over een euro per tankbeurt hebben kies ik voor het gemak.
Lijkt mij dat dat risico alleen voorkomt wanneer je te dikke olie hebt en bij koude start de klepstoters e.d het wat moeilijk hebben. Hoe zou je anders ooit je auto zonder schade kunnen starten en gebruiken op een koude dag?quote:Op maandag 28 november 2016 07:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Neuh, dat is te overzien. Maar de slijtage is wel groot. Olie is nog dik, motor warmt niet goed op en de olie wordt niet goed rondgepompt in het blok. Beetje een cirkeltje van slechte zaken.
Je kunt wel starten, maar door toeren te maken en te rijden gaat de olie ook goed rond in het blok. Blijf je stilstaan, dan duurt het ook nog eens extra lang voordat de olie op temperatuur is. Niet wat je wil, lijkt me.quote:Op maandag 28 november 2016 17:06 schreef x3ro het volgende:
[..]
Lijkt mij dat dat risico alleen voorkomt wanneer je te dikke olie hebt en bij koude start de klepstoters e.d het wat moeilijk hebben. Hoe zou je anders ooit je auto zonder schade kunnen starten en gebruiken op een koude dag?
Choke aanquote:Op maandag 28 november 2016 20:11 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Je kunt wel starten, maar door toeren te maken en te rijden gaat de olie ook goed rond in het blok. Blijf je stilstaan, dan duurt het ook nog eens extra lang voordat de olie op temperatuur is. Niet wat je wil, lijkt me.
Mjah, dat lijkt vooral slechte ervaring te zijn met die Kwik Fit, ik lees ook prima ervaringen met die banden op bijvoorbeeld http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nexen/Arrowspeed-CP661.htmquote:Op vrijdag 2 december 2016 15:50 schreef oldford het volgende:
Prima banden - voor onder de stacaravan.
Zie: https://radar.avrotros.nl/forum/viewtopic.php?p=822186
ADAC test zo nu en dan een bandje.quote:Op vrijdag 2 december 2016 16:14 schreef Notorious_Roy het volgende:
[..]
Mjah, dat lijkt vooral slechte ervaring te zijn met die Kwik Fit, ik lees ook prima ervaringen met die banden op bijvoorbeeld http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Nexen/Arrowspeed-CP661.htm
Ik vind het maar lastig, zijn er geen sites als Tweakers voor autobanden?
Prima banden arowspeed maar laat je noets aansmeren als je daar komtquote:Op vrijdag 2 december 2016 15:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn voorbanden zijn (voor zover ik als leek met het oog kan beoordelen) aan vervanging toe. Nu heb ik even op internet zitten kijken op bandenmaat, garages, etc. en ik kom uit bij Kwik Fit die voor nog geen 130 euro beide voorbanden vervangt en monteert. Ik krijg dan twee Arrowspeed CP661-banden, het goedkoopste exemplaar dat ze op voorraad hebben momenteel.
Het betreft hier gewoon twee zomerbanden, en ik ben niet geïnteresseerd in winterbanden.
Dit lijkt me een prima deal toch?
Als er zoiets uit een benzineblok komt zo ik er geen eens mee rijdenquote:Op vrijdag 2 december 2016 19:21 schreef Chunees het volgende:
heb deze probleem bij Audi A4 3.2 FSI quattro Pro Line, zelfde geluid.
echter is dit een ander model, maar kan dit ook zelfde zijn voor een Audi A4 3.2 FSI quattro Pro Line ?
als de motor warm is, is er geen probleem
Vind Hankook onderhand ook een aardig A-merk.quote:Op zaterdag 3 december 2016 13:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
eventueel een goed B-merk als Hankook bijvoorbeeld
Maar dan moet de montage nog en de meeste bedrijven zijn niet echt dol op zelf aangeleverde banden.quote:Op zaterdag 3 december 2016 13:43 schreef Piet__Piraat het volgende:
Arrowspeed
Knoop er dan gewoon iets fatsoenlijks onder, eventueel een goed B-merk als Hankook bijvoorbeeld. Plus je hoeft niet naar de Kwik-Fit (sowieso een ballentent), je kunt ook gewoon online je bandenmaat invoeren en dan banden bestellen. Kost je waarschijnlijk nog minder dan 130 euro ook.
Kies een montagepartner via de site en er is geen enkel probleem (anders hadden ze zich niet als partner aangemeld).quote:Op zaterdag 3 december 2016 21:21 schreef vannelle het volgende:
[..]
Maar dan moet de montage nog en de meeste bedrijven zijn niet echt dol op zelf aangeleverde banden.
Welke maat banden heb je ?quote:Op vrijdag 2 december 2016 15:21 schreef Notorious_Roy het volgende:
Mijn voorbanden zijn (voor zover ik als leek met het oog kan beoordelen) aan vervanging toe. Nu heb ik even op internet zitten kijken op bandenmaat, garages, etc.
185/65/14quote:Op zaterdag 3 december 2016 21:29 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Welke maat banden heb je ?
Ik heb ooit nog eens een vakantiebaantje gehad bij Kwik Fit, en Arrowspeed was echt het laagste van het laagste, ook daar.
Nee. Ruiten moet je afblijvenquote:Op woensdag 7 december 2016 16:10 schreef einzeinz het volgende:
Ik heb Mer Car Polish, mag ik daar ook mijn ramen van mijn wagen mee schoonmaken?
Heb wat schrik dat het water niet goed afgevoerd zal worden als ik het zou doen.
Eerlijk gezegd geloof ik niet dat het echt zo slecht is voor je motor. De olie heeft maar een klein beetje temperatuur nodig om goed rond te gaan, bovendien is goede. Olie langer vloeibaar.quote:Op maandag 28 november 2016 07:34 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Neuh, dat is te overzien. Maar de slijtage is wel groot. Olie is nog dik, motor warmt niet goed op en de olie wordt niet goed rondgepompt in het blok. Beetje een cirkeltje van slechte zaken.
Mag ik ook de reden weten? Ik hoor nl. Dubbele antwoorden?quote:
EGR staat bij koude motor gewoon dicht hoor. Retour van verbrandingsgassen heeft geen nut bij koude motor.quote:Op woensdag 7 december 2016 19:49 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Het enige probleem is egr kleppen en roet bij diesels volgens mij. Maar mechanisch gaat er echt niet ineens iets kromstaan ofzo.
Kan dit ook in België? Heel veel bandencentrales zien de mensen niet graag komen als die zelf banden kopen via internet en vervolgens naar een garage stappen.quote:Op zondag 4 december 2016 09:42 schreef Piet__Piraat het volgende:
Het is het enige contact met de weg, dus ik zou voor het A-merk gaan.
http://www.bandenspotter.nl/zomerbanden/185-65-r14/
Voor 45 euro per band (ex montage) heb je Dunlop BluResponse. Voor een tientje meer koop je Michelin Energy Saver of Goodyear Efficientgrip Performance. Dan zit je dus op zo'n 110 euro ex montage. Zoek een montagepartner in de buurt (via de site waar je bestelt), zal hooguit 15 euro per band kosten. Ben je voor nagenoeg hetzelfde bedrag klaar maar heb je wel fatsoenlijk rubber.
Nooit gesnapt waarom mensen hun wagen stationair willen laten draaien? Zie je toch ook alleen maar bij 30-60 jarige Anita's die niet in de kou willen zitten 'S morgens?quote:Op donderdag 8 december 2016 06:14 schreef eRKa het volgende:
[..]
EGR staat bij koude motor gewoon dicht hoor. Retour van verbrandingsgassen heeft geen nut bij koude motor.
Probleem van stationair warm draaien is gewoon het lage toerental. De oliepomp draait dan te langzaam om de ietwat dikkere olie rond te pompen.
Vast wel, even zoeken dus. Of even de link doorklikken en zien of één van de sites die naar voren komt ook een Belgische variant heeft.quote:Op donderdag 8 december 2016 06:17 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Kan dit ook in België? Heel veel bandencentrales zien de mensen niet graag komen als die zelf banden kopen via internet en vervolgens naar een garage stappen.
dan wordt het vettig enzo, dan loopt het er niet goed meer af. Vooral je voorruit moet je niet behandelen, tenzij met een rainx-achtig productquote:Op donderdag 8 december 2016 05:48 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Mag ik ook de reden weten? Ik hoor nl. Dubbele antwoorden?
De een zegt dat het raam vettig wordt, de ander zegt dat het water blijft staan. De ander zegt dan weer dat het gewoon zorgt voor kraaknette ramen alsof hij uit de fabriek komt, ...
En de rest van het land die in de file staat......quote:Op donderdag 8 december 2016 06:19 schreef einzeinz het volgende:
Nooit gesnapt waarom mensen hun wagen stationair willen laten draaien? Zie je toch ook alleen maar bij 30-60 jarige Anita's die niet in de kou willen zitten 'S morgens?
File en moedwillig stationair laten draaien is iets totaal verschillend.quote:Op zaterdag 10 december 2016 13:12 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
En de rest van het land die in de file staat......
Jij loopt de hele ochtend door de buurt en vraagt naar leeftijden?quote:Op zondag 11 december 2016 22:59 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Jongeren die geboren zijn na 1990 zie ik dat amper (of eigenlijk zelfs nooit) doen.
Je weet toch wel vaag wie er in je buurt woont. Of je loopt toch wel eens aan de winkel? In de stad?quote:Op maandag 12 december 2016 02:33 schreef vannelle het volgende:
[..]
Jij loopt de hele ochtend door de buurt en vraagt naar leeftijden?
Oh, ik weet wel hoe mensen er uit zien hoor.quote:Op maandag 12 december 2016 06:22 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Je weet toch wel vaag wie er in je buurt woont. Of je loopt toch wel eens aan de winkel? In de stad?
Wat is daar anders aan ?quote:Op zondag 11 december 2016 22:59 schreef einzeinz het volgende:
File en moedwillig stationair laten draaien is iets totaal verschillend.
Je geeft zelf het antwoord.quote:Op maandag 12 december 2016 08:40 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Wat is daar anders aan ?
De eerste is veroorzaakt door falend regeringsbeleid en de tweede is moedwillig door de eigenaar van de auto ?
Gewoon zo'n verwarming matje kopen voor de stoel. Kost 15¤ en scheelt een hoop gedoe met warm draaien.quote:Op donderdag 8 december 2016 06:19 schreef einzeinz het volgende:
[..]
Nooit gesnapt waarom mensen hun wagen stationair willen laten draaien? Zie je toch ook alleen maar bij 30-60 jarige Anita's die niet in de kou willen zitten 'S morgens?
Al een tijdje zonder airco gereden? Dat is het enige op die plek waar reukloos water vandaan kan komen. Misschien ook de ruitensproeier, aangenomen dat die gewoon water zonder antivries bevat. Momenteel vrij onwaarschijnlijk dus.quote:Op woensdag 14 december 2016 01:32 schreef admiraal_anaal het volgende:
Iemand een idee wat het kan zijn?
Wat zit daar allemaal onder het dashboard wat dit kan veroorzaken?
Heb vergelijkbaar iets als Admiraal hierboven, maar wat heeft tijdje zonder airco gereden ermee te maken?quote:Op woensdag 14 december 2016 06:21 schreef eRKa het volgende:
[..]
Al een tijdje zonder airco gereden? Dat is het enige op die plek waar reukloos water vandaan kan komen. Misschien ook de ruitensproeier, aangenomen dat die gewoon water zonder antivries bevat. Momenteel vrij onwaarschijnlijk dus.
In het interieur zit een verdamper van de airco. Dat is de radiator die gekoeld wordt en waar de interieurlucht overheen blaast om het koel te krijgen IN de auto. Tijdens dat proces slaat er vocht neer op de verdamper. Dat vocht moet afgevoerd worden naar buiten (het lekspoor dat je 's zomers bij stoplichten ziet). Als de afvoer verstopt is, dan heb je vaak vocht in de auto.quote:Op donderdag 15 december 2016 23:14 schreef Jiang153 het volgende:
[..]
Heb vergelijkbaar iets als Admiraal hierboven, maar wat heeft tijdje zonder airco gereden ermee te maken?
Ja, indien de auto een wideband lambda sensor(en) gebruikt en niet te oud is zodat EOBD/OBD2 ondersteund wordt. Nee, als de auto nog een ouderwetse sprong lambda sensor(en) gebruikt.quote:Op donderdag 22 december 2016 16:08 schreef x3ro het volgende:
Iemand een idee of je met zo'n ELM wifi/bluetooth module voor de OBD poort het afr van een auto kan monitoren? Zou nogal een bak schelen ten opzichte van zo'n ding van innovate.
Dank voor het uitgebreide antwoord. OBD2 heeft de auto in ieder geval al wel. Alleen uitzoeken of hij een wideband sensor heeft.quote:Op donderdag 22 december 2016 16:41 schreef oldford het volgende:
[..]
Ja, indien de auto een wideband lambda sensor(en) gebruikt en niet te oud is zodat EOBD/OBD2 ondersteund wordt. Nee, als de auto nog een ouderwetse sprong lambda sensor(en) gebruikt.
N.B.: Bovenstaande uitspraak slaat op de sensoren Vóór de katalysator bij gebruik van benzine en/of gas. Deze geldt niet voor diesels ook al hebben die tegenwoordig ook een wideband lambda sensor.
Ik vond dit bericht in een topic van lang geleden. Mijn vader heeft ook een Volvo 945 (dus station), een Polar uit 1997, en wellicht een vergelijkbaar probleem. Jaren geleden (ik schat een jaar of 8) is ooit iets van de dynamo af gebroken waardoor de riem van de dynamo af liep en accu dus niet meer op kon laden. Vervolgens is toen op de dag erna de dynamo en de bevestiging vervangen, en toen is ook meteen een nieuwe accu erin gezet.quote:Op zaterdag 9 juli 2011 17:56 schreef Agiath het volgende:
Oke, ik heb nu een probleem met mijn accu, of liever gezegd de gehele stroomtoevoer in mijn auto.
Het is een Volvo 940 2.3 IC. Vorig jaar door europa mee getoerd, geen problemen gehad.
Daarna in September nog APK gedaan en nog enkele ritjes mee gedaan, uiteindelijk in januari 2011 laten schorsen. We gingen hem pas weer in de zomer gebreuken voor de vakantie.
Hij kon hier op een eigen terrein staan, dus ik startte hem af en toe en reed een rondje om de banden te ontlasten en de motor soepel te houden. Hierna liet ik hem altijd even stationair draaien zodat de accu niet leeg ging.
Na de hevige sneeuw wou ik auto weer starten maar wat bleek, de accu was opeens leeg...
Ik dacht dus aan een kapotte accu, of icm met de kou en het vocht dat er iets kapot was, maar het kon ook zijn dat ik de auto toch wat te vaak gestart had zonder weer te laden opladen (ik kon immers niet de openbare weg op dus een stukkie rijden zat er niet bij).
Even een acculader geleend van een collega, nachtje laden laden, met een multimeter gecheked of het voltage klopte tijdens het opladen, allemaal prima.
De volgende dag startte ie dus weer als een zonnetje. Toen weer een tijdje laten staan, af en toe testen of de accu het nog deed. Die deed het nog.
Tot op een dag de power weer helemaal weg was. De centrale deurvergrendeling werkte nog maar net zegmaar....
Met startkabels kon ik de auto nog starten, want ik wou hem even verplaatsen....
Nu denk ik dus dat er toch ergens een lekstroom in de auto zit. Dus ik heb weer een acculader geregeld, maar nu wil de accu dus niet opladen.... De lader geeft geen kick als ik hem aansluit, net op een andere auto getest of die lader niet kapot was, maar daar deed ie het wel op...
Ik snap het niet meer Ik ga zo als een huisgenoot terug is weer proberen de auto op te starten met startkabels, om te kijken of er überhaupt nog stroom in die accu kan....
Misschien is dat toch gewoon de accu kapot en kan ik die acculader bij de winkel weer inwisselen voor een nieuwe accu
Of herkent iemand hier misschien symptomen van lekstroom? Want dan ben ik natuurlijk nog verder van huis....
Uitlijning is de stand van de wielen onder de auto. Zeg maar alle hoeken waarin je een wiel kan zetten. En onder andere de sporing valt daar ook onder die mede bepaald of en hoe je auto afwijkt.quote:Op woensdag 4 januari 2017 11:08 schreef einzeinz het volgende:
Simpel vraagje, waarschijnlijk is het de 'uitlijning'.
Ik rij een weekje rond met een bedrijfswagen. Wanneer ik het stuur los laat dan gaat hij automatisch lichtjes naar links.
Hoe kan dit verholpen worden?
En tóch zou ik het melden.quote:Op woensdag 4 januari 2017 11:47 schreef einzeinz het volgende:
Normaal gezien moet ik onregelmatigheden melden, maar aangezien ik er maar een week mee rij laat ik het zo. Dat afdraaien zal al langer dan vandaag zijn en tot op heden is dat nog niet opgemerkt geweest.
De Citroën dealer kan je er wel aan helpen. Een sloopbedrijf vast ook, mits hij dezelfde wagen heeft staan.quote:Op donderdag 5 januari 2017 18:45 schreef admiraal_anaal het volgende:
Het is niet echt een onderhoudsvrije maar meer een benamingsvraag.
Bij mijn achterportier van mijn Xsara Picasso heb ik naast/onder de ruit een plastic kapje wat vastgeplakt zat (welke afgebroken is) Nu weet ik niet hoe dit onderdeel heet en waar ik dat kan bestellen
Dat denk ik ook maar ik zoek een productnaam of nummerquote:Op donderdag 5 januari 2017 18:46 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
De Citroën dealer kan je er wel aan helpen. Een sloopbedrijf vast ook, mits hij dezelfde wagen heeft staan.
Ook die heeft de Citroën dealer wel voor jequote:Op donderdag 5 januari 2017 18:51 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Dat denk ik ook maar ik zoek een productnaam of nummer
zal niet meevallen, probeer de automaterialentoko om de hoek. Handig is als je het onderdeel bij je hebt.quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:06 schreef Vliegbaard het volgende:
Vandaag de Kia Rio (2005) van mijn moeder afgekeurd op de handrem reachtsachter. Zojuist even gekeken wat het euvel kon zijn. De handremkabel lijkt te werken. Ik zie wel dat het "verdeelplaatje"onder de handrem niet beide kabels gelijk aan trekt als ik de handrem aantrek. Aangezien de handremmen schijnbaar zelfstellend zijn verdenk ik het meganisme in de trommel.
Ik ben ik er inmiddels achter dat deze in het Engels strut adjusters heten. Ik kan deze echter op geen enkele site terug vinden. Alle onderdelen van de trommel kan ik vinden behalve die zogenaamde strut. Iemand de Nederlandse vertaling ervoor en weet waar ik ze, buiten de dealer, kan bestellen?
Daar was ik eigenlijk al een beetje bang voor. Maar ik had het graag besteld zodat ik daar morgen allemaal niet achteraan hoef. Ben bang dat er niets anders op zit...quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:24 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
zal niet meevallen, probeer de automaterialentoko om de hoek. Handig is als je het onderdeel bij je hebt.
Autodemontage kun je ook proberen.
Vaak zijn het revisiesetjes waar het ding bij zit.. heb je meteen alles fris erin zitten, en dan zou ik effe grof investeren ( ) en allebei de kanten doen.quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:26 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Daar was ik eigenlijk al een beetje bang voor. Maar ik had het graag besteld zodat ik daar morgen allemaal niet achteraan hoef. Ben bang dat er niets anders op zit...
wel vreemd dat dat het enige onderdeel van de trommel is dat niet te bestellen valt.
Die revisiesetje missen dus net 2 beugels van de handrem. Althans ik zie ze er nergens bij staan..quote:Op woensdag 11 januari 2017 18:28 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Vaak zijn het revisiesetjes waar het ding bij zit.. heb je meteen alles fris erin zitten, en dan zou ik effe grof investeren ( ) en allebei de kanten doen.
Nergens een exploded view met onderdeelnummers te vinden?quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:12 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Die revisiesetje missen dus net 2 beugels van de handrem. Althans ik zie ze er nergens bij staan..
Nee, maar het stelmechanisme uit onderstaande afbeelding is het in ieder geval.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:13 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Nergens een exploded view met onderdeelnummers te vinden?
Aan de onderkant van dat ding op je plaatje zit een getand kwart rondje, die moet gangbaar zijn anders werkt het zelfstellend gedeelte niet.quote:Op woensdag 11 januari 2017 20:42 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Nee, maar het stelmechanisme uit onderstaande afbeelding is het in ieder geval.
[ afbeelding ]
Dat kartel gedeelte was versleten en de veer hield de boel niet meer op spanning,quote:Op vrijdag 20 januari 2017 16:00 schreef vannelle het volgende:
[..]
Aan de onderkant van dat ding op je plaatje zit een getand kwart rondje, die moet gangbaar zijn anders werkt het zelfstellend gedeelte niet.
Was bij mijn Fiesta ook het geval, ik heb het schoon- en gangbaar gemaakt en het werkte weer als een tierelier.
Als het versleten is helpt schoonmaken ook niet meer nee.quote:Op vrijdag 20 januari 2017 17:13 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Dat kartel gedeelte was versleten en de veer hield de boel niet meer op spanning,
Uiteindelijk toch bij de dealer moeten halen á ¤23. Dat vind ik een zeer nette prijs en anders dan ik van andere dealers gewend ben.
Yep . De kabel is niet te verstellen en nog intact. Dan bleef alleen dat mechanisme nog over.quote:Op zaterdag 21 januari 2017 17:34 schreef vannelle het volgende:
[..]
Als het versleten is helpt schoonmaken ook niet meer nee.
Is het probleem nu ook opgelost?
Mooi opgelost dan voor ¤23,-quote:Op zaterdag 21 januari 2017 17:44 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Yep . De kabel is niet te verstellen en nog intact. Dan bleef alleen dat mechanisme nog over.
Zolang het geen elektronica betreft is een auto niet moeilijkste doorgronden. Het scheelt wel of je een technisch inzicht hebt en goed gereedschap.quote:Op zaterdag 21 januari 2017 18:02 schreef vannelle het volgende:
[..]
Mooi opgelost dan voor ¤23,-
Ik heb me destijds ook rot gezocht naar de oorzaak van het remverschil.
Je raadt nooit waar ik de volgende keer als 1e naar kijk.
Ik ben ook meer van de tandwielen en kettingen en zo, elektronica is ook niks voor mij.quote:Op zaterdag 21 januari 2017 18:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
Zolang het geen elektronica betreft is een auto niet moeilijkste doorgronden. Het scheelt wel of je een technisch inzicht hebt en goed gereedschap.
Grootste verdenking ligt direct op de thermostaat.quote:
Want?quote:Op woensdag 25 januari 2017 04:09 schreef Vliegbaard het volgende:
Het kan met het weer te maken hebben maar meestal is het geen goed teken.
Vocht in de motor. Of een paar korte ritjes achter elkaar gehad of koelvloeistof. Kies zelf maarquote:
Die "mayo" onder de dop is toch meestal echt een teken van een issue met de koppakking.quote:
OK. Maar ik maak veel korte ritten (15 KM per keer ) met betreffende auto. Eerder nooit die gelige smurrie gezien.quote:Op woensdag 25 januari 2017 10:38 schreef x3ro het volgende:
[..]
Die "mayo" onder de dop is toch meestal echt een teken van een issue met de koppakking.
KVS niveau in de gaten houden. Met veel korte ritten verdampt het water/condens in de olie niet en dan krijg je die gele troep. Maak eens een keer een ritje van 20km+ op de snelweg en kijk dan nog eens onder de dop.quote:Op woensdag 25 januari 2017 11:24 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
OK. Maar ik maak veel korte ritten (15 KM per keer ) met betreffende auto. Eerder nooit die gelige smurrie gezien.
Hoe weet ik zonder naar de garage te hoeven gaan zeker of het de koppakking is?
KVS ?quote:Op woensdag 25 januari 2017 11:29 schreef Vliegbaard het volgende:
[..]
KVS niveau in de gaten houden. Met veel korte ritten verdampt het water/condens in de olie niet en dan krijg je die gele troep. Maak eens een keer een ritje van 20km+ op de snelweg en kijk dan nog eens onder de dop.
Zolang je geen kvs verliest zal er wel niks aan de hand zijn. Of misschien verlies je minimaal maar zelfs met een lekke koppakking is gewoon normaal te rijden.
KoelVloeiStofquote:Op woensdag 25 januari 2017 12:35 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
KVS ?
Bedankt voor je antwoord trouwens.
quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |