abonnement Unibet Coolblue
  zondag 21 augustus 2016 @ 11:54:36 #101
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_164729568
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 10:29 schreef Max23 het volgende:
¤ 1.225.000
Dit heb ik ook.

Zegt nog niet alles natuurlijk. Heel veel renners hebben nog dezelfde prijs.
pi_164729730
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 11:54 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dit heb ik ook.

Zegt nog niet alles natuurlijk. Heel veel renners hebben nog dezelfde prijs.
Klopt, ik denk dat bijna niemand mijn goedkoopste renner heeft bijvoorbeeld
  zondag 21 augustus 2016 @ 12:08:58 #103
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_164729860
Startgeld: ¤ 1.137.500
Put these foolish ambitions to rest.
pi_164729877
Startgeld : ¤ 1.162.500
pi_164730102
Wat is het WW van Fok Cyclingmaster subleague?
  zondag 21 augustus 2016 @ 12:26:43 #106
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_164730217
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 12:21 schreef Coos het volgende:
Wat is het WW van Fok Cyclingmaster subleague?
SupermanLopez
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_164730225
goede kop met haar heeft onze Jos

  zondag 21 augustus 2016 @ 12:28:21 #108
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_164730239
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 12:09 schreef Ajacied422 het volgende:
Startgeld : ¤ 1.162.500
Toevallig heb ik ook dat startbedrag.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_164730255
1.025.000
pi_164730284
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 12:28 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Toevallig heb ik ook dat startbedrag.
Alleen weten we niet of we dezelfde negen mensen hebben :).
pi_164730497
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 12:26 schreef Mani89 het volgende:

[..]

SupermanLopez
Dank. ^O^
  zondag 21 augustus 2016 @ 12:44:24 #112
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_164730615
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 12:38 schreef Coos het volgende:

[..]

Dank. ^O^
Hopelijk ga je het stukken beter doen dan bij Tour ^O^
pi_164730621
quote:
2s.gif Op zondag 21 augustus 2016 12:27 schreef Evertjan het volgende:
goede kop met haar heeft onze Jos

[ afbeelding ]
Haha ze maken er ook echt een zooitje van _O-
  zondag 21 augustus 2016 @ 12:56:01 #114
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_164730869
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 12:30 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

Alleen weten we niet of we dezelfde negen mensen hebben :).
Echt wel.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_164731409
¤ 1.300.000
  Moderator zondag 21 augustus 2016 @ 13:32:40 #116
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_164731772
Etappe 2: Ourense - Baiona, 160,8 km

Zo, de Ronde van Spanje is weer begonnen. Niemand had er echt veel aandacht voor, maar het was weer een ouderwetse topshow. De Spaanse regie was al meteen in een bloedvorm. Totaal niet te volgen wat er allemaal gebeurde. Vooral omdat de meeste tijden niet doorkwamen, of fout werden doorgegeven. Zo leek Sky even eerste te worden terwijl ze in beeld langzamer waren dan Movistar. Uiteindelijk waren ze dan blijkbaar toch sneller dan Movistar en zo mag de rokende vrouwenhater Kennaugh de eerste rode trui van deze Vuelta aantrekken. Lotto Jumbo verdween ook lange tijd uit de uitslag, om toen ineens op de 21e plek te verschijnen. Gelukkig zag de oplettende kijker dat ze het eigenlijk wel goed hadden gedaan. Zesde, op een halve minuut van Sky. Helemaal geen slecht begin. Kruijswijk meteen op de afspraak, Gesink dan weer wat minder. Die kwam op een paar minuten binnen. Hij zal mogen gaan knechten. Na al het gefaal van de organisatie tijdens de ploegentijdrit ben ik benieuwd hoe ze het tijdens de volgende rit gaan doen. De eerste rit in lijn, met wat lastige heuvels onderweg, maar het zou toch moeten kunnen eindigen in een sprint. Voor de paar aanwezige sprinters een van de weinige kansen. Hopelijk wordt nu wel alles goed doorgegeven aan de meet en brengen ze het ook wat beter in beeld, maar dat is in Spanje nooit een zekerheid. Na de Tour toch altijd wel weer schokkend om dit mee te maken, terwijl de ASO hier toch ook een flinke vinger in de pap heeft. Paar Franse regisseurs aanstellen, denk ik dan. Het is 2016, immers. Dan mogen we wel wat kwaliteit verwachten.




De start is in Ourense, nu dan echt. Een redelijk grote stad in het hart van Galicië met meer dan 100.000 inwoners. Het is een stad met verschillende thermen. Daarnaast kan je hier ook behoorlijk wat mineraalwater vinden. We zitten uiteraard in de provincie Ourense, een provincie waar je struikelt over de warmwaterbronnen. Bovendien is het ook nog eens een wijnstreek. Mooie omgeving om te vertoeven, daar kwamen de Romeinen meer dan 2000 jaar geleden ook al achter. Zij besloten zich te vestigen in wat we nu Ourense noemen. Nu is het nog steeds een populaire plaats, vooral vanwege de thermen. Een van de huidige thermen schijnt op dezelfde plek te zitten als waar de Romeinen vroeger al pleisterden. Leuk allemaal. Ourense hoeft het daar niet alleen van te hebben, het is sowieso wel een mooie stad. Een historische binnenstad, met allemaal oude bouwwerkjes, nauwe straatjes waar je kan verdwalen en een kathedraal. De start is een stuk bij de kathedraal vandaan. Eigenlijk net buiten het centrum, bij een parkje met een standbeeld. De renners rijden nog een beetje door Ourense en komen dan nog langs de oude Romeinse brug. Ze verlaten de stad aan de noordkant en gaan dan op weg naar het westen.



Buiten Ourense mogen de renners langs een inmiddels bekende rivier fietsen, de Miño. Na een tijdje komen ze langs het hotel waar de Vuelta gisteren vertrok. Ze rijden dan ook een aantal kilometer over dezelfde weg als tijdens de ploegentijdrit. De wegen zijn dus weer breed, niet ontzettend bochtig, maar wel gaat het dus af en toe op en af. De renners komen net als gisteren weer door Ventosela, waar ze weer rechtsaf slaan. Ze fietsen weer dezelfde weg, tot Pazos Ermos. Na dit gehucht sloegen ze gisteren linksaf, maar nu gaan ze naar rechts en rijden ze door tot Leiro. In Leiro moeten de renners over een brug, die wat aan de smalle kant is. Daarna fietsen ze weer terug naar het zuiden en komen ze weer uit bij Pazos Ermos. Een rondje van acht kilometer erbij, voor de leuk. Het gaat nu weer over een bekende weg naar Ribadavia. In Ribadavia steken ze weer eens over de Miño en komen ze op een wat bochtigere weg terecht die langs deze rivier loopt. Een paar kilometer daarna is er weer een brug over de Miño, waar de renners een mooi uitzicht hebben over de omgeving. De weg begint wat meer op te lopen, hoewel het niet direct heel zwaar is. Als de coureurs richting Meréns fietsen, waar ze na 53 kilometer zullen passeren, begint het wel behoorlijk omhoog te lopen. Het loopt een aantal kilometer stevig omhoog, iets steviger dan het profielkaartje doet geloven. Richting Meréns is er dan weer een korte afdaling, die niet lastig is. In Meréns zelf is er een mooi uitzicht.



Kort na Meréns wordt het menens en begint de eerste echte klim van deze Vuelta. De renners fietsen weer eens over de Miño en al snel daarna begint de weg omhoog te lopen. Het gaat zo'n beetje 20 kilometer omhoog, maar alleen de laatste acht daarvan worden gezien als echte klimkilometers. Toch gaat het zo'n beetje de hele tijd omhoog. Het begint met een kilometer of vijf waar het ook omhoog loopt aan een procent of vijf. Dan is er een wat vlakker stuk, met af en toe een steiler stuk. Vooral richting A Cañiza zit er een enorm steile strook in het parcours. In dit dorp begint de eerste echte klim van de Vuelta dan officieel. Na 71 begint de Alto de Fontefria, een beklimming van de derde categorie die wel lang is, maar niet zo heel zwaar. Acht kilometer aan 3,2%, dat valt allemaal nog wel mee. Het gaat niet continu omhoog, er zitten ook wat stroken in dalende lijn tussen. Erg steil wordt het nooit, geen lastige klim. Na 80 kilometer komen de renners dan boven op deze klim en begint de afdaling. Ook geen lastige afdaling, want de weg is enorm breed en er zijn bijna geen lastige bochten.



Na een lange afdaling, die je na een tijd eigenlijk geen afdaling meer mag noemen, komen de renners na 101 kilometer uit in Ponteareas. Tijdens de afdaling die dus eigenlijk geen afdaling is gaat het een aantal keer omhoog en is het vooral behoorlijk vlak. Van Ponteareas fietst men over dezelfde weg verder richting O Porriño, waar we dan weer na 112 kilometer passeren, op een kilometer of 50 van de streep. Richting O Porriño is er een kleine strook waar het weer even wat omhoog loopt, vervolgens gaat het dan weer in licht dalende lijn naar O Porriño zelf. Na O Porriño verlaten de renners voor het eerst de grote weg en komen ze wat meer op de binnenwegen terecht. Hier begint het dan ook omhoog te lopen. Een kilometer of zes aan ongeveer 5%, dat is toch niet onbelangrijk. Het is dat ze in Spanje niet aan de vierde categorie doen, maar dit had er een kunnen zijn. Na dit klimmetje wordt er gedaald richting Vigo, waar de renners na 133 kilometer aankomen. Na een flink stuk rijden door Vigo is het dan na 141 kilometer tijd voor de tussensprint van de dag. We rijden dwars door Vigo, tot we bij de kust uitkomen. Langs het water zal de tussensprint dan plaatsvinden.



Als de tussensprint is geweest blijven er maar 20 kilometer over tot de finish in Baiona. De renners fietsen nog een aantal kilometer langs de kust, voor ze weer wat meer het binnenland induiken. Het gaat weer een aantal kilometer omhoog, maar veel stelt dit niet voor. In ongeveer vier kilometer stijgt het net even wat meer dan 100 meter. Dan kom je niet op een enorm hoog stijgingspercentage uit. Dit zou iedereen toch nog wel moeten kunnen overleven. In Nigrán, op negen kilometer van de streep, zijn de renners alweer boven en zal het vlak zijn tot de streep. De slotkilometers zijn niet zo heel moeilijk. Weinig bochten, pas op vier kilometer van de streep de eerste serieuze. De renners steken in San Pedro de Ramallosa voor de zoveelste keer de Miño over en komen ze uit in San Cristina de Ramallosa. Naast de brug die ze oversteken ligt nog een oude Romeinse brug, dat is wel echt fantastisch. Vlak na de brug is er een rotonde, en een paar hectometer verderop ligt de volgende rotonde. Het gaat dan even rechtdoor, tot er op iets minder dan drie kilometer van de streep weer een rotonde is. Dit is een beetje een langgerekte rotonde, waar ze renners eerst naar rechts moeten en dan weer terug naar links. Toch nog een klein beetje lastig, maar het valt allemaal wel mee. Op iets minder dan twee kilometer van de streep is er een bocht naar rechts, met rotonde. Een klein stukje verderop is er weer een bochtje naar rechts, maar dat is allemaal niet zo moeilijk. Vervolgens gaat het meer dan een kilometer rechtdoor tot de finish, op het boulevard van Baiona. Rechte, brede wegen in de absolute finale van deze rit.



Baiona is een kicken plaatsje aan de Galicische kust, met 11.000 inwoners. Een stadje dat het vooral van toerisme moet hebben. In de zomer zijn er meer dan 45.000 mensen, dan begint het dus ergens op te lijken. Als de toeristen het laten afweten is het toch vooral een stadje dat het van het vissen moet hebben. Het is wel mooi in Baiona. Een historisch centrumpje, niks mis mee. Aan de kust oude vissershuisjes en een prima boulevard, daar waar de renners dus mogen finishen. Op het schiereiland van Baiona staat ook nog een kasteel, het is toch ook niet te geloven allemaal. Een haven is er natuurlijk ook, hoewel het maar een klein haventje is, vooral voor de vissers en toeristen. Leuk plekje om te vertoeven, weinig mis mee. De Vuelta kwam hier niet al te lang geleden ook nog eens langs, in 2013 om precies te zijn. De tweede rit van die Vuelta zou eindigen op de Alto do Monte da Groba, een berg net boven Baiona. De overwinning ging toen vrij verrassend naar Nicolas Roche, voor Dani Moreno en Domenico Pozzovivo. In 2013 moesten de renners na het bereiken van Baiona dus nog een stuk klimmen, nu hebben ze het een stuk makkelijker. Een van de weinige kansen voor de sprinters in de straten van dit kuststadje.



Het zal een warme, droge dag zijn in Spanje. In de middag zal het richting de 30 graden gaan, waarschijnlijk ongeveer 28 graden in Baiona. Er zal, ondanks dat we aan de kust zitten, weinig wind zijn en regen valt al helemaal niet te verwachten. De renners zullen vrij laat aan deze rit beginnen, 13:45 pas. De aankomst in Baiona wordt verwacht tussen 17:29 en 17:52. Als mijn gids een beetje accuraat is zal Canvas om 15:00 met de uitzending beginnen. De NOS zal er waarschijnlijk geen aandacht aan besteden, want er rijdt immers nog geen Nederlander in de leiderstrui. Eurosport zond het gisteren uit, dus die zullen dat nu ook wel weer doen. Genoeg opties om deze waarschijnlijk matige rit te kunnen bekijken.



Een van de weinige kansen voor de sprinters. Er zijn er wel niet veel aanwezig, maar toch denk ik dat ze de aanwezige sprinters deze kans niet gaan laten lopen. Zo'n ploeg als Giant-Alpecin is hier toch voor de kat z'n kut, dus dan kunnen ze net zo goed gaan proberen om met Arndt deze rit te winnen. Zo zijn er wel meer ploegen die waarschijnlijk weinig gaan bereiken maar nog wel een enigszins rappe man hebben. Er zitten wat heuvels onderweg, maar ik denk niet dat het lastig genoeg is om mensen in de problemen te brengen. Zeker niet zo aan het begin van een grote ronde, als bijna iedereen nog fris is. Sprintje, dus.
1. Arndt. Lijkt me van de aanwezige sprinters toch wel de sterkste en de rapste. Kan ook nog wel redelijk over wat heuveltjes komen, dus de obstakels onderweg hoeven voor hem geen probleem te zijn. Giant zal wel rijden, want wat moeten ze anders de komende weken doen? Nee, dit kan wel leuk voor ze worden.
2. Drucker. Jempy wordt bijna altijd tweede of derde. Dit liet hij niet al te lang geleden in de Ronde van Burgos nog zien. Paar keer tweede achter Danny van Poppel, die er nu helaas niet bij is. Wie er ook meedoet, de voormalige veldrijder uit Luxemburg krijgt het altijd voor elkaar om niet te winnen.
3. Bonifazio. Trek heeft nog wel wat snelle jongens bij, met Felline en Bonifazio. De lastigere ritten zullen voor Felline zijn, deze lijkt me nog wat geschikter voor Bonifazio. Klein rap Italiaantje, die ook nog wel wat korte klimmetjes kan overleven.
4. Sbaragli. Die won vorig jaar een rit in de Vuelta, maar is dit jaar nog niet in de buurt van dat niveau gekomen. Zijn ploeg werkt af en toe voor hem, maar dan stelt hij altijd teleur. Zal nu, zelfs in dit matige veld, ook niet verder gaan komen dan een verre ereplaats.
5. Cort. Een Deentje van Orica. Ook bij gebrek aan beter, eigenlijk. Is wel rap, maar in een echte massasprint zal je hem niet snel zien. Nu krijgen we alleen niet de echte massale massasprints, dus dan kan hij wel mee gaan doen.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_164731776
pi_164731919
quote:
Stond er een uur geleden ook al.
sig verwijderd door FA
pi_164731932
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 13:39 schreef Ambrosius het volgende:

[..]

Stond er een uur geleden ook al.
Kan niet vaak genoeg gepost worden. :+
pi_164733840
Wuyts moet alweer aan de gsm in dat bananenland?
  zondag 21 augustus 2016 @ 15:05:10 #121
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_164733931
Jezus, nog 110 kilometer?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_164734000
quote:
99s.gif Op zondag 21 augustus 2016 15:05 schreef SaintOfKillers het volgende:
Jezus, nog 110 kilometer?
Late finish, een van de voordelen van de Vuelta t.o.v. Giro en Tour.
  zondag 21 augustus 2016 @ 15:13:45 #123
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_164734150
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2016 15:07 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Late finish, een van de voordelen van de Vuelta t.o.v. Giro en Tour.
Het gaat me meer over de combinatie 110 kilometer en een sprintersrit, daar valt meestal weinig te beleven. Gelukkig lijkt het geen klassieke Spaanse rit te zijn waarbij dat dan ook nog eens allemaal gebeurt over een troosteloze autosnelweg door een dor landschap.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  Moderator zondag 21 augustus 2016 @ 15:14:18 #124
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_164734161
quote:
99s.gif Op zondag 21 augustus 2016 15:13 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het gaat me meer over de combinatie 110 kilometer en een sprintersrit, daar valt meestal weinig te beleven. Gelukkig lijkt het geen klassieke Spaanse rit te zijn waarbij dat dan ook nog eens allemaal gebeurt over een troosteloze autosnelweg door een dor landschap.
We zitten niet in Andalusië he.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zondag 21 augustus 2016 @ 15:24:47 #125
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_164734441
Ik krijg bij de Vuelta altijd een beetje Amstel Gold Race gevoel. Ik bedoel je hebt Milaan - San Remo en Gent-Wevelgem als opwarmertjes, dan het grote werk met Vlaanderen en Roubaix en een week later die dodelijk saaie Amstel Gold Race...dan wordt de interesse automatisch minder.

Nu heb je de Giro, Tour en dit geval de Olympische wegwedstrijd gehad...ik wil niet zeggen dat het seizoen dan afgelopen is en iedereen zich weer gaat concentreren op de start van de voetbalcompetities, maar het voelt een beetje als een ronde die gereden moet worden en er om die reden maar een beetje bijhangt, ondanks dat voor de liefhebbers van klimwerk dit de ronde is met het meest interessante parcours.

Hebben jullie dat ook?

En ik denk dat de meeste teambazen ook iets hebben van: Goh, de Vuelta, moeten we daar echt een ploeg naar toe sturen?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')