Jong, ik geef alles een naam. Leenauto is voor de gein omgedoopt tot Kees 2.0. Jullie noemen je auto ook bij hun nummer, ik lees genoeg "mijn 3-serie" of wat dan ook. Ik noem de mijne Kees. Get over it.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:30 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Dus zowel je eigen auto als je leenauto heten Kees? En doen ze daar niet moeilijk over, als je met een leenauto opeens zo veel kilometers gaat rijden in een weekend?
Wat achterlijk trouwens, je auto een naam geven
Ik niet nee, ik heb mezelf ingelezen over de 1-serie voordat ik hem kocht en heb hem daarom ook laten keuren voor aankoop. Ik weet dat nu het gezeik gaat komen over aankoopkeuringen, maar volgens mij kan ik het toch nooit goed doen in jullie ogen.quote:Op maandag 8 augustus 2016 20:35 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Waarom neem jij aan dat ze de kapotte motor ingecalculeerd had? Lijkt mij niet logisch, wie calculeert dat nu in?
Die kwaaltjes zijn inderdaad bekend met name bij modellen tot bouwjaar 2007, die van mij is een 2008. Hij is altijd dealer onderhouden dus zijn historie is bekend. Was niks mis met het blok. Dit is gewoon domme pech voor mij.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:05 schreef daNpy het volgende:
[..]
Het is een tamelijk bekend 1 serie kwaaltje, dus als je zo'n ding koopt
1) is het blok al gerepareerd
2) weet je dat je grote uitgaven kan krijgen.
Dat het onder coulance valt wist ik overigens niet, ik ken wel mensen die er zelf aardig wat voor bij mochten leggen (misschien was dat alsnog coulance).
Ik had inderdaad geen idee van de motor of de terugroepactie, dat is ook pas uitgelezen toen de dealer hem aan de computer zette.quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:45 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zou ook goed kunnen dat een koper dat niet weet van die motor. Niet iedere autokoper is zo goed op de hoogte. Zo heeft mijn zwager ook een BMW 3-serie met het kettingprobleem gekocht zonder dit te weten.
Klepsteel rubbers.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 00:31 schreef matigeuser het volgende:
Bij mijn e90 325i is onlangs de carterventilatie vervangen wegens veel te hoog olieverbruik, maar het blijkt nu dat het niet verholpen is.
Mijn uitlaat is nog steeds na elke rit helemaal zwart en na 600 kilometer is mijn oliepeil alweer gezakt naar 75%. Niet opgelost dus.
Nu lees ik op internet overal dat het waarschijnlijk zit in de valve seals. Wat is dit trouwens in het Nederlands? En weet iemand of dit een 'eenvoudige' reparatie is bij de e90 6 cilinder? Of moet dan de hele motor uit elkaar?
Alvast dank.
Dat blijft me verbazen. Voor een tv of koelkast van 500 euro zitten ze drie dagen het net af te speuren voor reviews, maar een auto van 10 of 15k wordt op zaterdagmiddag even gauw gekocht...quote:Op maandag 8 augustus 2016 22:45 schreef leolinedance het volgende:
Zou ook goed kunnen dat een koper dat niet weet van die motor. Niet iedere autokoper is zo goed op de hoogte. Zo heeft mijn zwager ook een BMW 3-serie met het kettingprobleem gekocht zonder dit te weten.
Ik snap dat ook niet zo goed.... Daarnaast, dit ketting probleem dat hoor je zo goed! Dat ding tik/ratelt als een gek. Of denken mensen nog steeds 'oh het is een diesel, die tikken altijd...'quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 07:08 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat blijft me verbazen. Voor een tv of koelkast van 500 euro zitten ze drie dagen het net af te speuren voor reviews, maar een auto van 10 of 15k wordt op zaterdagmiddag even gauw gekocht...
Vergeet je de OP niet?quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 04:07 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Klepsteel rubbers.
Bij de meeste auto's kan dit zonder de kop eraf te halen... Niet altijd echter. Weet niet hoe het bij dit type zit.
Dit is geen eenvoudige reparatie, een universele garage zal dit doen voor zo'n 1400 euro.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 00:31 schreef matigeuser het volgende:
Bij mijn e90 325i is onlangs de carterventilatie vervangen wegens veel te hoog olieverbruik, maar het blijkt nu dat het niet verholpen is.
Mijn uitlaat is nog steeds na elke rit helemaal zwart en na 600 kilometer is mijn oliepeil alweer gezakt naar 75%. Niet opgelost dus.
Nu lees ik op internet overal dat het waarschijnlijk zit in de valve seals. Wat is dit trouwens in het Nederlands? En weet iemand of dit een 'eenvoudige' reparatie is bij de e90 6 cilinder? Of moet dan de hele motor uit elkaar?
Alvast dank.
Kun he nog wat met de aankoopkeuring? Misschien geld terugkrijgen? Scheelt toch weer iets. Helaas is het maar een moment opname. Mijn pa's auto werd ook goed bevonden maar had constant problemen. Gelukkig kocht de garage 'm weer terug.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 00:38 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Jong, ik geef alles een naam. Leenauto is voor de gein omgedoopt tot Kees 2.0. Jullie noemen je auto ook bij hun nummer, ik lees genoeg "mijn 3-serie" of wat dan ook. Ik noem de mijne Kees. Get over it.
En nee, als het een probleem was had ik het niet gedaan. Er zijn goede afspraken gemaakt met de dealer en ik heb gewoon toestemming om met dat ding heel Europa af te reizen.
[..]
Ik niet nee, ik heb mezelf ingelezen over de 1-serie voordat ik hem kocht en heb hem daarom ook laten keuren voor aankoop. Ik weet dat nu het gezeik gaat komen over aankoopkeuringen, maar volgens mij kan ik het toch nooit goed doen in jullie ogen.
2-3 weken na de aankoop ben ik naar de dealer gereden om de (relatief kleine) aanmerkingen op het keuringsrapport aan te laten passen. Toen kwam er ook uit dat er een terugroepactie was. Update van het systeem zou voldoende moeten zijn. Dat is ook gebeurd.
Helaas kwamen toen allerlei problemen tevoorschijn waardoor hij inmiddels al 2 weken bij de dealer staat.
Afgelopen donderdag ben ik gebeld dat er dus een nieuwe motor in moet omdat de kosten te hoog begonnen te worden en dat dat mede door de terugroepactie onder coulance gaat vallen.
Ik heb de auto van een particulier gekocht, dus geen garantie. Gelukkig dus wel een erg goeie dealer die er alles aan doet om de kosten zo laag mogelijk te houden.
[..]
Die kwaaltjes zijn inderdaad bekend met name bij modellen tot bouwjaar 2007, die van mij is een 2008. Hij is altijd dealer onderhouden dus zijn historie is bekend. Was niks mis met het blok. Dit is gewoon domme pech voor mij.
[..]
Ik had inderdaad geen idee van de motor of de terugroepactie, dat is ook pas uitgelezen toen de dealer hem aan de computer zette.
Ik heb ook geen idee of een remvloeistof injector bestaat. Dat is wat mij bijstaat dat het mij verteld is.
Ik ben geen automonteur (zoals driekwart van de users in dit topic hier blijkbaar) en ik heb mij zo veel mogelijk laten adviseren en ingelezen over de auto.
BMW staat over het algemeen omschreven als een erg goede auto met ditto service. Dat was ook mijn reden om voor een BMW te gaan.
De auto heb ik blijkbaar even pech mee, over de service niets dan goeds.
En over de 1-serie dat de naam BMW niet mag dragen: prima, noemen we hem gewoon Kees.
maak je niet zo druk johquote:
Proficiat met je nieuwe bolide alvastquote:Op maandag 8 augustus 2016 21:03 schreef Leipo666 het volgende:
[..]
'Spijt' kun je al snel hebben, zelfs binnen een jaar. Zo krijgt de mijne idrive 5.0, dezelfde auto uit hetzelfde bouwjaar maar een paar maanden ouder heeft dit niet
Kortere lease is een stuk duurder en dit is nu al veel duurder dan ik ooit gereden heb. Je moet ergens de grens trekken.
Maar ik heb het grote voordeel van eigen baas zijn: ik zit niet vast aan (bedrijfs)regels dus ik kan altijd de looptijd alsnog laten verkorten als ik dat wil: dan wordt de leaseprijs herberekend en moet ik het verschil bijbetalen
Het ziet eruit als mijn werkbureau met een stuurwiel. Dit is toch geen auto.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:26 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Echt...
[ afbeelding ]
O kut uhhh... 2 displays.. Uhhh die plempen we daar neer!
En wtf is dat ding op t stuur
kleur = Imperialblau Brillanteffektquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 13:07 schreef StretchingKoala het volgende:
[..]
Proficiat met je nieuwe bolide alvast
Welke kleur en opties heb je genomen?
Ze rijden iig heerlijk...vraag wel om de dubbele uitlaat pijp bij de 2.0D...volgens mij niet standaard. De ene heeft ene enkel pijpje de andere de dubbele (welke er zoveel beter uitziet)
Of is dat weer een speciale optie in een pakket???
Doe ik niet. No worries.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 11:51 schreef Catch22- het volgende:
[..]
maak je niet zo druk joh
Een aankoopkeuring zegt ook weinig. Daar kunnen ze ook niet alles vast stellen.
Ik heb dat nog nooit gedaan, maar ik koop altijd hele goedkope auto's en vertrouw mijn eigen kunde wel. Maar een proefrit met aankoopkeuring (liefst van een specialist) kan een hoop afvangenquote:Op dinsdag 9 augustus 2016 14:52 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Doe ik niet. No worries.
En inderdaad dat weet ik ook. Toch laat ik mijn auto's keuren voor aankoop.
Denk eerder dat het je zuigerveren zijn.quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 00:31 schreef matigeuser het volgende:
Bij mijn e90 325i is onlangs de carterventilatie vervangen wegens veel te hoog olieverbruik, maar het blijkt nu dat het niet verholpen is.
Mijn uitlaat is nog steeds na elke rit helemaal zwart en na 600 kilometer is mijn oliepeil alweer gezakt naar 75%. Niet opgelost dus.
Nu lees ik op internet overal dat het waarschijnlijk zit in de valve seals. Wat is dit trouwens in het Nederlands? En weet iemand of dit een 'eenvoudige' reparatie is bij de e90 6 cilinder? Of moet dan de hele motor uit elkaar?
Alvast dank.
Dat "nummer" is de modelserie die door de fabrikant is bedacht. Dat zegt dus wat meer als "Kees"quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 00:38 schreef fraubitch het volgende:
[..]
Jong, ik geef alles een naam. Leenauto is voor de gein omgedoopt tot Kees 2.0. Jullie noemen je auto ook bij hun nummer, ik lees genoeg "mijn 3-serie" of wat dan ook. Ik noem de mijne Kees. Get over it.
Bedankt hè? Kneus.quote:Op maandag 8 augustus 2016 21:35 schreef mitchelll0181 het volgende:
Crap... Verantwoordelijkheden enzo.. Nieuw topic openen.
Zal het zo ff aanpassen
Zeker niet bekend met het eerdere gedrag van TS? Als dit nou de eerste keer was...quote:Op dinsdag 9 augustus 2016 23:23 schreef Catch22- het volgende:
Het lijkt hier wel een mercedestokkietopic. Zullen we even normaal doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |