abonnement Unibet Coolblue
  zondag 7 augustus 2016 @ 00:16:48 #1
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164285824
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.



Game on! *O*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 7 augustus 2016 @ 00:17:37 #2
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164285838
Ik zei dus:

Hier vandaag weer een nieuwe doorbraak. Lucas gaf ineens aan dat hij Amélie op schoot wilde O+
Dus voor het eerst met zijn zusje op schoot!



En deze wil ik jullie toch ook niet onthouden *;

Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164285877
Noh, wat een lief duo chanty O+
En wat een schattig en veel te groot pakje
  zondag 7 augustus 2016 @ 02:42:40 #4
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164288587
Wat lief Chanty O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zondag 7 augustus 2016 @ 02:50:36 #5
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164288685
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 00:19 schreef Arja het volgende:
Noh, wat een lief duo chanty O+
En wat een schattig en veel te groot pakje
Is geen pakje. Is een slaapzak die ik nog niet dicht had gemaakt aan de onderkant. En hij is al bijna te klein ;(
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164289092
Wat lief Chanty O+ En Pinquit wat een schrik :o

Hier is het nog steeds tobben. Ben de bv aan het afbouwen want werd diep ongelukkig van fulltime kolven. Dat kolven deed ik omdat baby zo onrustig was aan de borst en telkens maar zo kort sliep. Maar inmiddels begin ik het vermoeden te krijgen dat het verborgen reflux is :{ Maandag dus maar weer eens de dokter bellen. En nadenken wat ik dan met de bv wil. Baby is pas 3 weken oud en we hebben de huisarts al op huisbezoek gehad, hebben bij de weekendpost gezeten, bij de kinderarts, en dan kom ik nu weer aankloppen met dit reflux-verhaal. Maar er zit ergens iets niet OK, het is geen blije tevreden baby, en m'n instinct zegt dat er íéts is. Heb dat instinct destijds bij dreumes te lang genegeerd, dus misschien dat ik er nu juist te veel mee bezig ben, maarja.

/nachtelijke hersenspinsels
pi_164289964
Ohh chanty wat lief! Mooie kinders ook O+.

Amsel, wat vervelend zo.. Maar zeker je instinct volgen zou ik zeggen.

:O tweede keer deze nacht dat ik eruit moest, is lang geleden. E ligt volop te kletsen maar ze houdt ons wakker dus tutje gegeven in de hoop dat ze stopt met kletsen en gaat slapen :').
pi_164290198
Heb je nog verder kunnen slapen zusje?

Weet iemand of je bij de supermarkt ook johannesbroodpitmeel kunt krijgen? Verder is alles dicht hier op zondag, dus dan moeten we kijken waar er koopzondag is in de buurt. Veel meer dan jbpm door de melk gooien kan ik nu volgens mij niet. Maandag hang ik direct bij de huisarts aan de lijn, want zowel baby als ik hebben slecht 2 uurtjes geslapen vannacht en echt alles wijst op verborgen reflux }:|
pi_164290202
Nutriton is bij ons bij de Jumbo te koop en verkopen ze vaak ook bij de apotheek. Maar pure jbpm vond ik veel fijner.
pi_164290246
Chanty, wat leuk. Mooi stel hoor O+

Amsel, dienstdoende apotheek misschien een optie als de supermarkt het niet heeft?

Pinquit wat een schrik, bah!
pi_164290250
Amsel, moederinstinct doet veel :Y Je zou ook een melkvrij dieet kunnen proberen, dat kan ook te maken hebben met reflux.

En bedje schuin, omhoog houden na voeding zijn de standaard tips.

Wat ik heb gedaan toen wij na weken tobben geen request kregen is alle symptomen die ik herkende opgeschreven en die lijst aan de huisarts gegeven. Toen kregen we eerst ranitidine en later Nexium. Heel veel maakte het niet uit maar hij werd net wat rustiger. Jbpm vond ik vervelend spul, want hij werd er nog onrustiger van.

Wat een heerlijke foto Chanty! En wat is L toch een mooi mannetje O+
pi_164290253
Hier hadden we ook een nachtTwix. Flesje gemaakt en gegeven maar na de fles bleef hij nog een uur huilen/jengelen/spoken. En nu zijn Twix en ik alweer even aan het duploën terwijl man verder slaapt.
Ik zal zo blij zijn als Twix zich wat beter voelt. Hij is duidelijk ziek en benauwd.

Amsel, volg je instinct. Dat is moederinstinct. Daar mag je op vertrouwen! Altijd! En beter 20 keer teveel naar een arts dan één keer te weinig waardoor je baby pijn heeft.

Chanty O+

Zusjevan, koffie?
pi_164290267
Amsel wat de rest al zegt. Dat moedergevoel heb je niet voor niets. Hopelijk snel een oorzaak + oplossing voor jullie! :*
pi_164290275
Ik zat vannacht een oud topic over reflux te lezen en daar zag ik jou inderdaad ook voorbijkomen Dot ;) Heb ook een lijstje kenmerken/symptomen zitten maken en ik vind het zelf vrij duidelijk:

*Onrustig, nooit lekker tevreden rustig op schoot, constant bewegen en kronkelen
*Slecht slapen: wordt al snel weer wakker, dan veel slikken, pijnlijke gezichten, kreunen - slaapt meer niet dan wel, heeft nog nooit langer dan 2 uur geslapen
*Hoofdje naar achter trekken na voeding
*Regelmatig kokhalzen na voeding, soms echt overgeven
*Kort na de fles alweer willen drinken, alsof om pijn te verzachten
*Slaapt alleen bovenop mij, nog nooit liggend in bed in slaap gevallen
*Gierend ademen tijdens en na voeding
*Veel kreunen
*Vaak de hik
*Veel slikken
*Gorgel-geluid
*Heeft kort na voeding telkens duidelijk pijn, overstrekken, kronkelen

Er staat veel dubbel, maar dat mag als je doodmoe bent 8-)

Ik twijfel over jbpm. Dreumes was heel gevoelig voor krampjes, en ik heb het idee dat de darmpjes van meneer nu ook nog niet optimaal functioneren en dat hij er soms last van heeft - al zie ik soms echt het verschil niet meer tussen honger, kramp of zuur :@ Maar misschien dan toch maar eerst langs de dokter voordat ik zelf ga experimenteren.

Dank voor het meedenken allemaal, dat helpt me echt :)
pi_164290306
Amsel, slim dat je het zo duidelijk op een rijtje hebt gezet, daar kan een arts ook echt wat mee denk ik.

Ik hoop dat de mama's met beroerde nachten vandaag nog een dutje kunnen meepakken ergens.

S. heeft ondanks tandjes vannacht wel goed geslapen. Nu alleen weer jammeren, zo sneu..
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164290352
Wij hebben weken geleden een avondje uit gepland. Voor vanavond. Zou de eerste keer zijn dat we Twix niet zelf op bed leggen. Maar nu is hij ziek en gaat ons avondje uit niet door. En dat vind ik super jammer.
Maar ons zieke jongetje wil "mamamamama" en mijn moederhart wil bij hem zijn, zeker als hij ziek is.
En toch vind ik het jammer dat ons avondje niet door gaat. En dat voelt stom tov Twix :@.
pi_164290382
Oh, maar dat zou ik ook jammer vinden Malteser :Y Daar kijk je echt naar uit en die teleurstelling mag er ook gewoon zijn. Naast mama ben je ook nog mens en vrouw he ;)

Dat topic durf ik niet eens terug te lezen Amsel :X Die eerste tijd met Stip was zo heftig. Wij zijn zelfs in het ziekenhuis geweest met zijn huilen, maar volgens de artsen was het gewoon een huilbaby en moesten we de huilpoli maar in. De vpk hadden we veel meer aan en uiteindelijk heeft de huisarts dus medicijnen voorgeschreven.
pi_164290398
Ik vind je gevoel niet meer dan logisch hoor Malteser :* . Natuurlijk wil je soms even weg, een uitje voor jezelf. En als dat niet is dat gewoon ook jammer. Maar je bent een onwijs lieve mama dat je Twix boven jezelf verkiest en dan lekker bij hem blijft!
pi_164290405
Oh Malteser daar zou ik ook van valen hoor! Bestaat er geen kansje dat Twix zich vanavond weer beter voelt..?
pi_164290496
Maltezer, wat jammer inderdaad. Ik zou ook balen hoor.

Chanty prachtige foto's. Wat een mooie kinderen.
pi_164290520
Malteser, ik vind dat echt niet meer dan normaal. Je keek ergens naar uit en nu gaat 't niet door. Is er een manier waarop je er toch even met je lief uit kan? Als Twix slaapt even een ijsje halen bijvoorbeeld?

Amsel, je moedergevoel mag (moet!) je altijd vertrouwen :* Het was een sterrenkijker toch? Misschien kan dat er ook nog mee te maken hebben (druk op de wervels)

Hier een speelspook :O Tot 4 u wakker geweest, want leren kruipen en daarbij schateren kan obviously het beste in het donker :') Om half 7 was ze wakker (man eruit gestuurd) Rond 8 uur weer dutje en ik werd net wakker van getrommel... Op mijn voeten!! Ik had haar in de cosleeper gelegd! Best gevaarlijk :x Ze kruiptijgert 't hele bed door, dwars door alle blokkades heen :')
pi_164290710
:W

Ik ga ook maar eens proberen aan te haken hier.
pi_164291575
Hai Ophelia.
Hoe gaat het?
pi_164292005
Zeker wat Malteser zegt Amsel, beter teveel naar de dokter dan te weinig met die kleintjes. Ik zou idd even overleggen met iemand. Als je geen jbpm wil dan kan ik omneo comfort aanraden trouwens, werkte hier heel goed.

Malteser ik snap dat wel hoor en het is heel begrijpelijk dat je er van baalt. Beterschap voor twix :*.

:W Ophelia, gefeliciteerd nog! ^^
  zondag 7 augustus 2016 @ 11:50:22 #25
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164292649
Amsel gewoon op je moedergevoel vertrouwen. Klinkt idd als reflux. Als je geen jbpm wilt gebruiken zou ik als de arts ernaar vraagt, zeggen dat je dat al geprobeerd hebt. Wij hebben twee weken langer moeten aanmodderen omdat we voor de tweede keer jbpm moesten gebruiken terwijl ik al lang wist dat dat niet helpt
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164292779
Dat vind in eigenlijk wel een goede tip Chanty :D Ik wil inderdaad gewoon meteen een maagzuurremmer, hopen dat ik morgen snel terecht kan.

En zusje, hij krijgt inderdaad omneo (naast de bv dan), dat is ook al wat dikker hè?

Hij slaapt nu, in de draagdoek. Af en toe een zielige kreun of krijs, maar hij sláápt tenminste even O+
pi_164292861
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 11:59 schreef Amsel het volgende:
Dat vind in eigenlijk wel een goede tip Chanty :D Ik wil inderdaad gewoon meteen een maagzuurremmer, hopen dat ik morgen snel terecht kan.

En zusje, hij krijgt inderdaad omneo (naast de bv dan), dat is ook al wat dikker hè?

Hij slaapt nu, in de draagdoek. Af en toe een zielige kreun of krijs, maar hij sláápt tenminste even O+
:W N. had exact dezelfde klachten en heeft ook maagzuurremmers gehad. Achteraf bleek alleen dat de refluxklachten kwamen door overgevoeligheid voor koemelk. Toen ik daarmee stopte waren de refluxklachten ook binnen 2 dagen over en zijn we gestopt met de medicijnen (Omeprazol had ze trouwens). Ook nog een optie om te proberen, gevalletje baat het niet dan schaadt het niet.

Succes, het kan zo zwaar zijn. :*
pi_164293610
Poeh wat heftig Amsel! Ik hoop dat er snel iets is waardoor het draaglijker is voor hem. En ook voor jou. Ik kan me er zo geen voorstelling van maken hoe heftig dat moet zijn. S huilt alles bij elkaar nog geen half uur per dag denk ik en dan word ik zelf al verdrietig als ik hem zo zie vechten tegen krampjes.
  zondag 7 augustus 2016 @ 12:57:03 #29
327807 Mariposas
יה&#14
pi_164293905
Amsel :* wat rot zeg. Hier ook dezelfde klachten, baby heeft de eerste 3 maanden zeker 6 uur per dag gehuild. Helaas hier geen succesverhaal, diverse medicijnen, dieet, osteopaat, ziekenhuisopname en bezoekjes aan huisarts en kinderarts hebben nooit iets opgeleverd. Het enige wat dus hielp was de draagdoek en de tijd uitzitten.
Maar ga zeker naar de huisarts, er zijn ook genoeg die wél baat hebben bij medicijnen of dieetvoeding.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
pi_164297218
Koemelkallergie houd ik ook rekening mee inderdaad. Hoop dat we niet hoeven blijven doortobben zoals bij Mariposas. Dat hebben we bij kind 1 wel gedaan en was inderdaad zo zwaar.

Baby huilt overigens nauwelijks. Hij kreunt vooral heel zielig, echt van die pijnkreten. Dit weekend zijn opa en oma uit Engeland op bezoek en opa heeft wel een heel rustgevende uitwerking op hem, mooi om te zien O+
pi_164297910
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 08:34 schreef Amsel het volgende:
Oh Malteser daar zou ik ook van valen hoor! Bestaat er geen kansje dat Twix zich vanavond weer beter voelt..?
Nee, vrees van niet. Maar ben er inmiddels oké over. Hij heeft mij nodig en dat bied ik hem O+. Dat avondje uit komt wel.
pi_164298399
Twix boft maar met zo'n mama! Hopelijk voelt hij zich snel weer fijn!

Amsel, wat vervelend, hopelijk kan de HA morgen wat voor jullie betekenen.

En Chanty, wat een lieve foto's! Hier is zusje vooral leuk om op haar neus te duwen en tuuuuuuut te zeggen..

Ik werd net door man naar bed gestuurd, ga maar een uurtje dutten zegt hij tegen me! En hij deed vannacht het flesje plus maakte me om half acht pas wakker toen hij haar al verschoond had zodat ik alleen maar de fles hoefde te geven.

En nog voel ik me alsof ik overreden ben door een vrachtwagen. Ik ben het duidelijk niet meer gewend om laat naar bed te gaan. Het was 02.00 uur toen vrienden naar huis gingen.. (Ze wonen in Dubai, we hadden ze al negen maanden niet gezien en duidelijk véél bij te kletsen!).

En ik zoek naar ervaringen wat betreft buikslapen. T.obias weigerde de eerste acht maanden echt op zijn buik te liggen en slaapt pas op zijn buik sinds hij kan kruipen/draaien, maar J.olien lijkt niet zo lang te willen wachten, is op haar buik veel rustiger als op haar rug en slaapt langer en dieper lijkt het wel.

Tot nu toe alleen als wij erbij zijn op de buik dus, maar wanneer 'kan' het ook in bed? Daar ben ik toch een beetje 'bang' voor..
  zondag 7 augustus 2016 @ 15:49:06 #33
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164298880
Amélie slaapt ook op haar buik maar zonder toezicht durf ik nog niet ondanks dat ze heel sterk is in haar nek. Ik laat het van mijn gevoel afhangen. Ze rolt trouwens al op haar zij dus als ze zelf op haar buik kan rollen laat ik het lekker zo.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164299203
Wat vervelend Amsel!

Aardig van je man Ggirl O+. Met buikslapen heb ik geen ervaring :P

Bij mij is de stuwing begonnen. Waar ik eerst moest bijkolven ivm tepelhoedje lek ik nu overal :'). Wat ik kolfde gaven we bij met een spuitje, maar dat wil ze sinds gister niet meer. Vandaag 60 gram aangekomen dus mijn borsten doen het O+
Ze spookt wel een beetje in de nacht, nog een omgekeerd ritme denk ik.
pi_164299274
Amsel, wat zwaar voor jullie zeg. Ik zou ook snel naar de huisarts gaan.

En Malteser, wat hebben jullie toch een pech. Hopenlijk is twix weer snel de oude, en kunnen jullie alsnog een avondje weg. Hebben wij ook nog steeds niet gedaan...

Hier weer een spooknacht. Langzamerhand kan ik er steeds slechter tegen. Ik heb mijn baby vannacht een 'kutbaby' genoemd. Daarna voelde ik me zo stom. Maar van 4x een half uur sabbelen en 10 minuten drinken word ik echt moedeloos. Ik weet ook niet hoe het zou kunnen veranderen...
  zondag 7 augustus 2016 @ 16:50:48 #36
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164300752
Ik ben veel te kort nog moeder om tips te geven aan iedereen, en heb ook niet alles bijgelezen, maar wens iedereen sterkte.
Zieke en moeilijke kindjes, is niet niks en slapeloze nachten lijkt me flinke wissel trekken op je humeur en stemming.

Foto's van Chanty kreeg ik wel mee, wat überschattig zeg! O+

Wij zijn net terug van twee nachtjes kamperen, ging supergoed gelukkig ^O^
Eerste nacht had ze flink krampen om 3 uur 's nachts. Ik gok omdat we in vrij korte tijd nu van grotendeels moedermelk naar steeds meer poedermelk gaan. Heeft een uur flink lopen huilen en was niet te troosten.
Ben ik tot nu toe niet gewend van haar want ze is echt bizar rustig (wel alert, geen boneless chicken gelukkig :+ )
Maar ze perste toen in één keer een enorme flats in haar luier én romper én pakje én pyama _O-
Hendig, op de camping _O_

Gisteren kwam mijn zus met haar gezin (drie drukke meisjes) langs, was super gezellig en ze heeft het geweldig gedaan. Wel 's middags eventjes overprikkeld en wilde daardoor de slaap niet vatten, maar op mama's borst liggen werkte perfect om weer tot rust te komen. Dus dat was ook top toen ik dat uitgevonden had ^O^

Vannacht om 2 uur flesje, heerlijk liggen tukken in haar babytentje in onze tent en toen weer om 9 uur gedronken.
Ik durf het bijna niet hardop te zeggen om de boel niet te jinxen, maar wat een bizar makkelijk en chill kind hebben we _O_
En wat een heerlijk weekend was/is het O+

Als het mooi weer is en we er de energie voor hebben gaan we komend weekend weer nachtje weg met de tent :)

Maar eerst nu de poepkleertjes uitwassen, omnomnom :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164301141
Wat klinkt dat fijn molo! O+
  zondag 7 augustus 2016 @ 17:08:44 #38
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164301262
Mijn kinderen sliepen direct op de buik.
Het is een afweging die je echt zelf moet maken, de risico factoren voor wiegedood zijn

Slapen op de buik.
Oververhitting of warmtestuwing, door te warm kleden of te warm beddengoed.
Uitwendige adembelemmering.
Onveilig bedmateriaal.
Gebrek aan toezicht.
Roken, zowel voor de geboorte door de moeder, als na de geboorte in aanwezigheid van de baby.
Gebruik van drugs als heroïne, methadon en cocaïne.
Gebruik van medicijnen met een slaapverwekkende (bij)werking.
Keuze voor kunstvoeding.

Veranderingen in de dagelijkse routine.
Stofwisselingsziekten (mits door arts onderkend).


Ik was er altijd bij, ik gaf borstvoeding, ik rook niet, bedjes hadden geen onveilig bedmateriaal en geen adembelemmeringsdingen in bed als knuffels en warmtestuwing was ik ook heel alert op.

Tjah dan vind ik dat ene ding toch niet zo heel erg.
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
  zondag 7 augustus 2016 @ 18:22:58 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164303243
En als ik voortaan dan mijn avonddosis heroïne verruil voor een dubbele dosis 's middags, zou dat uitmaken? Ik wil natuurlijk geen onveilige situaties creëren voor mijn kind
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 7 augustus 2016 @ 18:24:29 #40
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164303282
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 17:04 schreef Jagärtrut het volgende:
Wat klinkt dat fijn molo! O+
Die amandelolie doet het trouwens ook heerlijk op haar huid. Was goeie tip van je ^O^

En ik heb babassuolie voor haar bijzonder droge oren (wist niet eens dat dat kon, droge oren :D), werkt ook erg goed en is wat dikker vettend.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164308513
Jagar, en consequent sabbelen = speentje, niet mama's borst aan proberen te leren, zou dat iets zijn? Dan kan ie z'n speentje pakken als ie sabbelbehoefte heeft en dan hoef jij er niet wakker van te worden, en als ie echt dorst heeft kan ie drinken? Of kolven voor je naar bed gaat en man een flesje laten geven zodat je in elk geval een paar uur onafgebroken slaap krijgt? Ik roep maar even wat, geen idee of zoiets ook echt werkt. Misschien hebben de dames in het bv-topic nog tips? Sterkte iig..

Molo wat fijn! :)

Ik ben vanmiddag op kraamvisite geweest en omg die baby was zo klein :o. Maar eigenlijk ook weer niet want mijn eigen baby was 9 cm kleiner bij de geboorte en woog meer dan 1000 gram minder en daar snap ik nog steeds helemaal niks van :o was ze echt zó klein? :{. Ik kan me er niks meer bij voorstellen nu. Waar blijft de tijd?

Het blijft bijzonder, zo'n pasgeboren baby, echt zo'n ieniemienie-mensje O+.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164312012
Buikslaper hier. Het heeft een tijdje geduurd tot ik het durfde, maar ik zag dat hij zo veel lekkerder slaapte op zijn buik. Op een bepaald moment durfde ik het. Willem was toen 6 weken.

Ik heb hand voet en mondziekte gekregen van Willem. AU AU AU! Ik was blij toen ik las dat de volwassen versie veel pijnlijker is dan de kind versie. Als hij dit gevoeld moest hebben...
pi_164312148
Hoi!!! Vanuit het nieuwe huis ♡!

Even een paar drukke dagjes gehad met overhuizen...

Amsel, inderdaad goed om je gevoel te volgen! Wat vervelend dat je kindje last heeft van reflux. Hopelijk kan je morgen bij de dokter terecht.

Malteser, erg begrijpelijk dat je dat dat jammer vindt! Je bent ook een mens die zin kan hebben in wat leuks en dan ben je nog een supermama! Knap dat je het toch zo kan accepteren. Veel beterschap voor Twix!

Oh Jagar. Ik kan me heel goed voorstellen dat je soms even geen geduld hebt... Slaaptekort helpt daar ook niet in mee. Wat rot dat het zo moeizaam gaat met slapen.

Molo! Dat klinkt als een heerlijk weekend! ♡ Wij gaan volgende week ook op visite op de camping, wss ook een nachtje logeren, ben benieuwd hoe L dat zal doen. Ook wel een beetje zenuwachtig.

Oh ja Zusje! Dat vergeet je zo gauw, hoe klein je baby was in het begin...
(Bij mij beginnen de kriebels voor een 2e wel een beetje te komen, maar vind dat ook wel erg spannend : ))
  zondag 7 augustus 2016 @ 22:26:42 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164312735
Oh 'eventjes' verhuisd joh :D

Hoe oud is jouw L? Ik onthoud leeftijden van de baby's hier zo slecht he, lastig is dat.
Maaruh over het kamperen, in het ergste geval heb je een gillend kind en dan stap je in de auto en ga je naar huis. Big deal, ga je overleven :P. En in het beste geval heb je een vet awesome weekend *O*

Ik dacht toen mijn dochtertje geboren was eigenlijk direct aan een tweede, ernstig wel :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164313733
Dat klinkt heerlijk, Molo!

Genieten, Vieve, zo'n nieuwe woning!

Bij mij (en vriend) kriebelt het echt al wel weer, nog zo'n mega tof baby'tje. Eerst even een ander huis (even :') ) en dan gaan we er weer voor O+
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164313997
L. is bijna 9 maanden... Dat is zeker waar, dus we gaan gewoon kijken hoe het is. :)

Ja ik vind het ook lastig om te onthouden Hoe oud de babies zijn en ook wie er een jongetje heeft of meisje... Stommm.. Dan wil ik iets vragen maar weet ik niet zeker of ik hij of zij moet typen :p. Meestal weet ik wel of de babies ouder of jonger zijn dan de mijne.

Wauw Molo! Dat is snel ja :D! Maar wel mooi en bijzonder dat je dat zo voelt. Ik had dat zeker de eerste 3/4 maanden nog echt niet... Nu steeds een beetje meer en meer :)
  zondag 7 augustus 2016 @ 22:56:18 #47
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164314110
9 maanden zijn ze natuurlijk wel stukkie actiever dus dat kán lastiger zijn, maar hey, je gaat het vanzelf beleven ^O^

En er komt niet snel een tweede hoor, hart zegt 'yesssss doen', maar verstand zit er gelukkig ook nog wel bij :D

Sowieso moet er een jaar tussen zitten vanwege keizersnede en woensdag a.s. ook zootje vragen droppen bij de gynaecologe bij nacontrole over hoe verder :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164314406
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:26 schreef Molo het volgende:

Ik dacht toen mijn dochtertje geboren was eigenlijk direct aan een tweede, ernstig wel :D
+1 :D

Dan doen we gewoon weer UD boksen elke week!

Ik vond zwanger zijn heerlijk en zo bijzonder
  zondag 7 augustus 2016 @ 23:03:44 #49
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164314490
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:01 schreef Arja het volgende:

[..]

+1 :D

Dan doen we gewoon weer UD boksen elke week!

Ik vond zwanger zijn heerlijk en zo bijzonder
Het zwanger zijn vond ik wel bijzonder, maar alle ongemakken sla ik graag over. Die 9 maanden duurden echt lang op die manier :X

Maar UD matching en boksen doe ik graag met je hoor O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164314607
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:03 schreef Molo het volgende:

[..]

Het zwanger zijn vond ik wel bijzonder, maar alle ongemakken sla ik graag over. Die 9 maanden duurden echt lang op die manier :X

Maar UD matching en boksen doe ik graag met je hoor O+
Ik had bijna geen ongemakken en voelde me ook nog eens heel zen.
Maar die misselijkheid van jou was echt naar.

Ik zou alleen graag de bevalling overslaan.
Of liever nog de garantie op ook zo'n vlotte en fijne bevalling als sommige andere posters van z&g de laatste tijd.
pi_164314736
Jongons mijn baby speert het hele bed door, iemand tips om te voorkomen dat ze er face first vanaf kukelt? Hele bed omhekken lijkt me ook weer zowat..
pi_164316232
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 22:06 schreef Adrian4 het volgende:
Buikslaper hier. Het heeft een tijdje geduurd tot ik het durfde, maar ik zag dat hij zo veel lekkerder slaapte op zijn buik. Op een bepaald moment durfde ik het. Willem was toen 6 weken.

Ik heb hand voet en mondziekte gekregen van Willem. AU AU AU! Ik was blij toen ik las dat de volwassen versie veel pijnlijker is dan de kind versie. Als hij dit gevoeld moest hebben...
Oh joy! Ik heb er meer last van gehad dan anderen die ik hier sprak, ik had bultjes en vlekjes op mijn hele benen en armen en ook rondom mijn neus enzo. Hoop dat t bij jou meevalt.

Op zaterdag begon het, keelpijn was snel over, een week later was alle pijn aan handen en voeten weg en ook de meeste korstjes maar zag je de vlekjes nog wel, en nu een week later beginnen mijn handen te vervellen, voeten komen denk ik nog wel...
Kwak
pi_164316387
quote:
0s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:08 schreef Bloesem. het volgende:
Jongons mijn baby speert het hele bed door, iemand tips om te voorkomen dat ze er face first vanaf kukelt? Hele bed omhekken lijkt me ook weer zowat..
Hekje in de co-sleeper als je er zelf nog niet naast ligt (zodat het een ledikantje wordt) een optie? En dat er dan van tussen als je zelf gaat slapen? Dan merk je het wel als ze door het bed gaat ravotten denk ik..
pi_164316727
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:46 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hekje in de co-sleeper als je er zelf nog niet naast ligt (zodat het een ledikantje wordt) een optie? En dat er dan van tussen als je zelf gaat slapen? Dan merk je het wel als ze door het bed gaat ravotten denk ik..
Daar klimt ze overheen :X Ik had haar vandaag nog net bij haar slaapzak toen ze even over 't voeteneind met de vloer stond te sjansen :') En vanochtend plukte ik haar weg bij m'n voeten.. Klein spook :D
  maandag 8 augustus 2016 @ 00:03:12 #55
423656 Moppert
omgwtfbbqroflwouters
pi_164317004
leren hoe ze er wel vanaf moeten, en verder even nummer van de HAP in je telefoon zetten :+
Toen onze mop een mopje was,
Was ze aardig om te zien;
Nu bromt zij alle dagen
En bijt nog bovendien.
pi_164317564
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 00:03 schreef Moppert het volgende:
leren hoe ze er wel vanaf moeten, en verder even nummer van de HAP in je telefoon zetten :+
_O- Daar rekende ik al op, ga ik dat gewoon maar doen :D
  maandag 8 augustus 2016 @ 05:49:35 #57
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164322024
Even een *O* voor mijn baby; ze sliep vanaf een uur of 9/half 10 tot 5 *O*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164322076
Nachtploeg hier. Ik ben al vanaf 4 uur wakker en ik ben te moe om overal op te reageren.

Molo, leuk dat het kamperen geslaagd was!

Vieve, gefeliciteerd met het nieuwe huis!

Vandaag is mijn laatste vrije dagje. Morgen ga ik aan het werk bij mijn oude baan. De opdrachtgever vond het niet nodig dat ik voor 3 weken terug kwam, dus nu moet ik bij mijn detacheerder nog 3 weken tijd invullen op een of andere manier. Ben bang dat het 3 weken uit mijn neus vreten wordt, maar dan kan ik vast even aan het ritme wennen voordat ik in september weer echt ga werken bij mijn nieuwe baan.
pi_164322119
quote:
17s.gif Op maandag 8 augustus 2016 05:49 schreef Nouk84 het volgende:
Even een *O* voor mijn baby; ze sliep vanaf een uur of 9/half 10 tot 5 *O*
*O*

Mijne van 23:30 tot 6:30 *O*
En het overdag slapen gaat nu ook beter.

Luna alweer werken. De tijd vliegt he? Ik ben benieuwd hoe je het weer werken gaat ervaren.
pi_164322212
Hier is de bèbè net twee weken oud en ik zou zo weer zwanger willen zijn en willen bevallen en nog een keer de kraamweek willen doen. Maar anderzijds willen we maar twee kinderen en wil ik dus eerst optimaal van deze genieten en de volle tijd en aandacht voor hem hebben. Met in m'n hoofd het vooruitzicht dat mocht het ons gegund zijn, ik het allemaal nog eens mee ga maken in de toekomst. Want al zouden we al binnen een jaar voor de tweede gaan, dan is het daarna voorbij en daar moet ik nog niet aan denken. Liever fantaseren over dat het allemaal heus nog wel komt. Het gaat allemaal al veel te snel. :'(
pi_164322953
Idd bloesem, wat moppert zegt :+ en proberen er altijd bij te zijn om evt in te grijpen.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_164322959
Haha, dat gevoel herken ik Fien. En dan bij de tweede heb je het gevoel 'jammer dat ik dit waarschijnlijk nooit meer mee ga maken' en dan, als je toch nog voor een derde gaat, dan denk je 'godzijdank dat dit de laatste keer is' :P

(Al ben ik het nu alweer bijna vergeten :D , en zou er zeker nog een baby welkom zijn O+ )

Vraagje. Mijn C lebbert elke avond een beetje aan een flesje kv (verder krijgt ze bv), ze neemt nu af en toe een slok, dus ik denk dat het niet lang meer gaat duren tot ze echt snapt hoe het werkt, de fles. Maar het frustreert me nu al dat ik dat water steeds moet koken. Ik kan me niet herinneren dat ik dat zo netjes deed bij de eerste twee. Volgens mij warmde ik dat op in de magnetron :+ .

Kan ik niet gewoon warm water uit de kraan gebruiken, vroeg ik me af? Weet iemand dat hier?
pi_164322964
Hele bed omhekken klinkt zo gek nog niet :') anders matras op de vloer en de slaapkamer totaal babyveilig maken, dan kan ze d'r gang gaan
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_164322969
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 06:52 schreef Arja het volgende:

[..]

*O*

Mijne van 23:30 tot 6:30 *O*
En het overdag slapen gaat nu ook beter.

Luna alweer werken. De tijd vliegt he? Ik ben benieuwd hoe je het weer werken gaat ervaren.
Arja, echt? Zonder voedingen tussendoor? :o :'( :o

Mijn baby drinkt rond 9.00 uur, rond 00.00 uur, rond 2.30 uur, rond 4 uur, rond 5 uur en soms nog rond 6 uur. Ze slaapt (doezelt?) wel steeds verder tussendoor, tot 7.30 uur ongeveer.
pi_164322980
Je kan gewoon koud water in de magnetron opwarmen hoor groofs! Staat dat niet op de verpakking van de voeding? Ook kan je warm water uit de kraan pakken, tenzij je loden waterleidingen hebt.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_164322996
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:25 schreef pinquit het volgende:
Je kan gewoon koud water in de magnetron opwarmen hoor groofs! Staat dat niet op de verpakking van de voeding? Ook kan je warm water uit de kraan pakken, tenzij je loden waterleidingen hebt.
En hoe weet ik wat voor leidingen ik heb? :')

Op de verpakking stond koken, maar ik ken mezelf... toen ben ik waarschijnlijk gestopt met lezen. :P
pi_164323001
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:27 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

En hoe weet ik wat voor leidingen ik heb? :')
Hele oude huizen hebben vaak loden leidingen.
Als je het risico niet wil nemen gewoon in de magnetron doen.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164323010
Huisje is uit 1944.

Ik zal het met de magnetron doen. ^O^
pi_164323029
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Arja, echt? Zonder voedingen tussendoor? :o :'( :o

Mijn baby drinkt rond 9.00 uur, rond 00.00 uur, rond 2.30 uur, rond 4 uur, rond 5 uur en soms nog rond 6 uur. Ze slaapt (doezelt?) wel steeds verder tussendoor, tot 7.30 uur ongeveer.
Hey boks, bijna dezelfde tijden hier. Vrolijke Frans ligt me nu aan te kijken met zo'n blik van "Dat was een gezellige nacht samen hè mam *) O+ " . :') .
  maandag 8 augustus 2016 @ 09:31:31 #70
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164323031
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:25 schreef pinquit het volgende:
Je kan gewoon koud water in de magnetron opwarmen hoor groofs! Staat dat niet op de verpakking van de voeding? Ook kan je warm water uit de kraan pakken, tenzij je loden waterleidingen hebt.
Dit :Y

Wij hebben een plintboiler dus direct warm water, dan mag het alleen als de binnenkant van de boiler van koper is. Goedkope boilers zijn vaak omkleed met aluminium, dat laat sporen na in het water met (zeer kleine) kans op neurologische problemen in de aanleg van zenuwen en vooral hersenen.

Maar warm water uit kraan dus, ideaal :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164323047
^O^ Ik wil over twee weken op de camping ook niet al te moeilijk hoeven doen nl. Oh, joepie, ik heb er zoveel zin in. O+ Zeker na jouw positieve weekend-kampeerverhaal, Molo.
pi_164323055
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:31 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Hey boks, bijna dezelfde tijden hier. Vrolijke Frans ligt me nu aan te kijken met zo'n blik van "Dat was een gezellige nacht samen hè mam *) O+ " . :') .
Haha, ja, zo'n blik ken ik ja. }:|

Maar ze zit wel heel goed in haar (puisten)velletje O+ , dus nou ja...
  maandag 8 augustus 2016 @ 09:35:31 #73
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164323076
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Huisje is uit 1944.

Ik zal het met de magnetron doen. ^O^
Tot '45 was lood gebruikelijk blijkbaar

https://www.milieucentraa(...)uis/loden-leidingen/
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164323085
Vlak na de bevalling dacht ik, nou achteraf gezien viel het best mee dus kan nog wel een tweede bij (dat ik stond te huilen onder de douche was ik alweer snel vergeten :+).
Maar denk dat we nog ff wachten :') Ik vind het stiekem best zwaar. Vooral de nachten, ze huilt dan veel en maait heel erg met haar benen dus ik denk darmkrampjes. Vannacht wilde ze wat vaker voeding, maar ik was zo moe dat ik tussendoor in slaap viel (ik voedde op mijn zij). Werd ik wakker met een kind in zijligging tegen mijn borst :') nouja ze doet het nog dus :+
pi_164323090
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:24 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Arja, echt? Zonder voedingen tussendoor? :o :'( :o

Mijn baby drinkt rond 9.00 uur, rond 00.00 uur, rond 2.30 uur, rond 4 uur, rond 5 uur en soms nog rond 6 uur. Ze slaapt (doezelt?) wel steeds verder tussendoor, tot 7.30 uur ongeveer.
Ja echt, maar geen bv hier helaas

Ik warm het water op in de waterkoker tot 40 graden. De kraam had het over bacterieen als je warmwater uit de kraan zou pakken. Geen idee of dit echt zo'n ramp is. Denk dat het wel losloopt.
pi_164323093
Ah, dank. Jullie met je goed zoek-skills. Ik ben zo lui hè, in die dingen.

@Molo.
  maandag 8 augustus 2016 @ 09:39:37 #77
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164323122
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:33 schreef groofskendezoveelste het volgende:
^O^ Ik wil over twee weken op de camping ook niet al te moeilijk hoeven doen nl. Oh, joepie, ik heb er zoveel zin in. O+ Zeker na jouw positieve weekend-kampeerverhaal, Molo.
Thermosfles van halve liter van de HEMA, ideaal ^O^
Kun je zonder je tent/kampeerding uit te moeten 's nachts een flesje maken :)

http://www.hema.nl/winkel(...)0681016&color=zilver
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164323139
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:36 schreef Arja het volgende:

[..]

Ja echt, maar geen bv hier helaas

Ik warm het water op in de waterkoker tot 40 graden. De kraam had het over bacterieen als je warmwater uit de kraan zou pakken. Geen idee of dit echt zo'n ramp is. Denk dat het wel losloopt.
Lekker van genieten hoor. Zo fijn. Ik voelde me schuldig dat ik nu al kv aan het introduceren ben, dus toen ben ik gaan terugzoeken wanneer ik dat bij de andere twee heb gedaan, blijkt dat bij de tweede ook gewoon al met 6 weken te zijn geweest (eerste met 9 weken). Ze kregen allebei al vrij vroeg één flesje kv per etmaal, alleen wisselde ik toen steeds het moment en was het meer om de baby ook even uit handen te kunnen geven. (En accepteerden zij wèl gewoon de fles, wat C tot nu toe dus nog niet doet.) Nu is het in de hoop op iets meer slaap :z .

Had je graag bv willen geven dan? :*
pi_164323149
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:39 schreef Molo het volgende:

[..]

Thermosfles van halve liter van de HEMA, ideaal ^O^
Kun je zonder je tent/kampeerding uit te moeten 's nachts een flesje maken :)

http://www.hema.nl/winkel(...)0681016&color=zilver
In bed voed ik met de borst gewoon. Het gaat puur om de laatste avondvoeding.
pi_164323166
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:40 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Lekker van genieten hoor. Zo fijn. Ik voelde me schuldig dat ik nu al kv aan het introduceren ben, dus toen ben ik gaan terugzoeken wanneer ik dat bij de andere twee heb gedaan, blijkt dat bij de tweede ook gewoon al met 6 weken te zijn geweest (eerste met 9 weken). Ze kregen allebei al vrij vroeg één flesje kv per etmaal, alleen wisselde ik toen steeds het moment en was het meer om de baby ook even uit handen te kunnen geven. Nu is het in de hoop op iets meer slaap :z .

Had je graag bv willen geven dan? :*
Ja en heb het ook een week geprobeerd inclusief elke 3 uur kolven om de productie op te wekken. Maar ik heb in het verleden een borstverkleining gehad en de melkproductie bleef minimaal en kostte te veel tijd en energie/kosten baten balans zoek.
  maandag 8 augustus 2016 @ 09:43:27 #81
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164323167
quote:
10s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:36 schreef Arja het volgende:

[..]

Ja echt, maar geen bv hier helaas

Ik warm het water op in de waterkoker tot 40 graden. De kraam had het over bacterieen als je warmwater uit de kraan zou pakken. Geen idee of dit echt zo'n ramp is. Denk dat het wel losloopt.
Als je leidingen hebt waar water niet veel gebruikt wordt kunnen er meer bacteriën in zitten. Dan kun je of nuken in de magnetron (al vraag ik me af of die paar seconden genoeg zijn want zo warm wordt je water niet), of kraan even door laten lopen.
Dat laatste doe ik bij ons 's nachts, want de kraan in de badkamer wordt overdag eigenlijk niet gebruikt.

Risico's qua kraanwater zijn in Nederland vrijwel afwezig verder :)
Veilig fijn land jeeeej
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164323181
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:43 schreef Arja het volgende:

[..]

Ja en heb het ook een week geprobeerd inclusief elke 3 uur kolven om de productie op te wekken. Maar ik heb in het verleden een borstverkleining gehad en de melkproductie bleef minimaal en kostte te veel tijd en energie/kosten baten balans zoek.
Oh, wat jammer. Maar goed dat je de knoop hebt durven doorhakken dan voor jezelf, en hulde voor de poging. :*
  maandag 8 augustus 2016 @ 09:45:20 #83
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164323199
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:41 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

In bed voed ik met de borst gewoon. Het gaat puur om de laatste avondvoeding.
Oh ik dacht dat je de hele nacht wilde doen met poedermelk. Ja dan is het niet zo nodig nee :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164323325
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:44 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Oh, wat jammer. Maar goed dat je de knoop hebt durven doorhakken dan voor jezelf, en hulde voor de poging. :*
Dankjewel.
Die knoop doorhakken was wel lastig, maar daar heeft mijn man me bij geholpen. Ik moest 3 dagen kolven en dan had ik nog niet eens 1 flesje goed gevuld en na de stuwing liep dit verder terug. En ik moest herstellen van een zware bevalling en ijzertekort, dus het voeden en kolven kostte te veel.
Maar ik was er wel verdrietig om.
  maandag 8 augustus 2016 @ 10:07:36 #85
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164323595
Ik ben kolven aan het afbouwen, zit nu op 1 flesje per dag (dat ging snel hard terug sinds vorige week zeg!). Ik merkte dat ik qua stemming beetje gek werd ervan, was de hele dag alleen maar bezig met kolven, voeden, verschonen, speen in mondje duwen/knuffelen en dan de hele riedel weer opnieuw. Kwam niet eens toe aan huishoudelijke dingen, laat staan wandelen met L. ofzo, en 's nachts kolven werd stemming ook niet beter van.
Man hielp wel zo ver hij kon, dat was het niet, maar het is gewoon klaar. Alles dubbel werk natuurlijk, en ik trek het niet, ondanks voordelen van borstvoeding die ik heus wel zie (maar kindje wil echt de borst niet, dus alles steeds gekolfd en dan per fles gegeven).
Dus nu over richting volledig poedermelk. Het zij zo, volgende keer weer nieuwe kansen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164323921
En Molo, voor jou ook, hulde hoor. Ik vind het maar knap.

Kolven is me nooit goed gelukt. Meerdere soorten kolven geprobeerd bij de eerste twee, maar dat was nooit een succes. Het is mijn ding niet en ik heb mezelf deze keer beloofd niet te 'hoeven' proberen.

Eigenlijk bizar, de karige opbrengst die ik toen had, die mikte ik door de gootsteen. :o Ik deed het puur om mijn productie op gang te houden. Dan gaf ik een voeding kv (120 cc bijvoorbeeld), en kolfde dan met moeite op datzelfde moment 20 of 40 cc, die ik dan weggooide. Nou ja, het zal wel wat zeggen over mijn luie aard. :+
  maandag 8 augustus 2016 @ 10:30:40 #87
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164323973
Die laatste zin snap ik niet, dat is toch juist het tegenovergestelde van lui wat je dan deed? :?
Of bedoelde je dat ook? :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164323983
quote:
1s.gif Op zondag 7 augustus 2016 23:41 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Oh joy! Ik heb er meer last van gehad dan anderen die ik hier sprak, ik had bultjes en vlekjes op mijn hele benen en armen en ook rondom mijn neus enzo. Hoop dat t bij jou meevalt.

Op zaterdag begon het, keelpijn was snel over, een week later was alle pijn aan handen en voeten weg en ook de meeste korstjes maar zag je de vlekjes nog wel, en nu een week later beginnen mijn handen te vervellen, voeten komen denk ik nog wel...
Ik denk dat we het vergelijkbaar hebben als ik jou zo lees. Maar vooral mijn voeten zijn er erg aan toe. Bij mij is het donderdag begonnen, dus nog een maar een paar dagen pijn dus ;)
pi_164324054
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:30 schreef Molo het volgende:
Die laatste zin snap ik niet, dat is toch juist het tegenovergestelde van lui wat je dan deed? :?
Of bedoelde je dat ook? :D
Te lui om het op te sparen tot een volledige voeding en uit te zoeken wat ik ermee moest doen (invriezen, wel of niet bij elkaar gooien, etc)

Ah wel, genoeg gekletst, ik moet maar eens aan de slag. Morgen komt poetshulp, dus mijn huis moet worden opgeruimd. :P
pi_164324154
Wow, mijn baby viel gisteren rond half 10 in slaap in de draagdoek, toen dronk ie om half 12 in z'n slaap nog even aan de borst toen ik in bed ging met hem en daarna heb ik vanmorgen om kwart over 8 maar weer eens een borst in z'n slapende snoet gestopt! :o
Daarna heeft ie van half 9 tot half 10 gelachen (en gepoept) en toen viel ie weer in slaap. Nu ligt ie te tukken in bed, samen met z'n vader en zit ik gezellig aan de smoothie met m'n dochter.

O+

[ Bericht 4% gewijzigd door elamanilo op 08-08-2016 10:47:03 ]
  maandag 8 augustus 2016 @ 10:42:24 #91
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164324160
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:35 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Te lui om het op te sparen tot een volledige voeding en uit te zoeken wat ik ermee moest doen (invriezen, wel of niet bij elkaar gooien, etc)

Ah wel, genoeg gekletst, ik moet maar eens aan de slag. Morgen komt poetshulp, dus mijn huis moet worden opgeruimd. :P
Oh zo :D

Succes! Ik ga kind eens in bad doen (en niet met badwater weggooien :+ ) en dan zelf eens ontbijten.
Beetje late start vandaag :P

:W
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 8 augustus 2016 @ 10:43:05 #92
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164324170
Klinkt goed Ela!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164324182
Ik ben op zoek naar het prematurenpakket, weet iemand waar dat nu is?
pi_164324223
Molo, lekker toch, wij hebben ook een (s)loom ochtendje hier dus. :D
pi_164324305
Wij hadden weer een overstroming in bed vanmorgen. Baby dry 4+ is dus ook te klein voor s nachts. Iemand anders nog tips om een baby van net 9 kilo droog de nacht door te laten komen?

We neigen nu naar een extra verschoonbeurt rond 12 uur als we zelf gaan slapen, dan is hij heel soms eventjes wakker, maar wordt waarschijnlijk drama met weer slapen. Het vermoeden is dat hij z'n luier helemaal vol plast gedurende de nacht en rond dat hij wakker wordt ook nog even flink poept, waardoor dat langs zijn benen dankzij beweging zorgt voor een bruin gevlekte slaapzak en bed. Zijn romper is meestal schoon of met een vlekje op de randjes bij z'n benen, dus het loopt er duidelijk daar uit. Voor luiers maat 5 weegt hij echt nog veel te weinig, maat 4+ kan net (of eigenlijk ook nog net niet).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_164324592
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:43 schreef L-E het volgende:
Ik ben op zoek naar het prematurenpakket, weet iemand waar dat nu is?
Madivi misschien?
pi_164325033
Jezus Ela, wauw, wat een nacht _O_
pi_164325737
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:50 schreef FlyingFish het volgende:
Wij hadden weer een overstroming in bed vanmorgen. Baby dry 4+ is dus ook te klein voor s nachts. Iemand anders nog tips om een baby van net 9 kilo droog de nacht door te laten komen?

We neigen nu naar een extra verschoonbeurt rond 12 uur als we zelf gaan slapen, dan is hij heel soms eventjes wakker, maar wordt waarschijnlijk drama met weer slapen. Het vermoeden is dat hij z'n luier helemaal vol plast gedurende de nacht en rond dat hij wakker wordt ook nog even flink poept, waardoor dat langs zijn benen dankzij beweging zorgt voor een bruin gevlekte slaapzak en bed. Zijn romper is meestal schoon of met een vlekje op de randjes bij z'n benen, dus het loopt er duidelijk daar uit. Voor luiers maat 5 weegt hij echt nog veel te weinig, maat 4+ kan net (of eigenlijk ook nog net niet).
Heb je maat 5 ook gepast? De praktijk kan anders zijn dan de theorie.
En anders misschien een ander merk proberen. Dat kan net anders vallen.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164326143
Nou, ik ging dus heel optimistisch naar de huisarts, vol overtuiging dat die me wel ging helpen. Niet dus, keihard tegen een muur opgelopen daar. Nu even uithuilen en kijken hoe dan verder. M'n moederinstinct liegt niet, ik weet het zeker.

Dat klinkt nu heel strijdbaar, maar ik moet er wel heel hard van huilen. Verdomme.
pi_164326262
:* voor Amsel. Wat was de reactie van de huisarts?
Wij zijn toendertijd goed op weg geholpen door de CB verpleegkundige, misschien heb je daar nog wat aan.
pi_164326366
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 10:43 schreef L-E het volgende:
Ik ben op zoek naar het prematurenpakket, weet iemand waar dat nu is?
Het pakket is bij Madivi. Ik had een nieuw pakketje samengesteld en Madivi heeft wat dingen toegevoegd.
pi_164326395
L-E pakket ligt hier klaar om naar de volgende te gaan... Als je een adres PMt kan ik het doorsturen!
pi_164326634
Buh Amsel wat rot zeg -O- . Wat dacht de huisarts dan? Is hij/zij niet bekend met het verhaal van je dreumes? Ik zou daar ook van huilen, zeker pas bevallen en nog heel kwetsbaar. :* .
pi_164327114
Ahhh Amsel, wat rot :{ Is er een andere plek waar je met je gevoel naartoe kunt? Het CB misschien?

Heb je haar weer met haar rare vragen: voelen jullie je wel eens schuldig als je rammelt voor een volgend kindje? Ik vind 't zo'n apart gevoel :?
  maandag 8 augustus 2016 @ 13:01:50 #105
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_164327130
FlyingFish, probeer toch eens 5 :)
Wat Kuuks zegt klopt, als je op gewicht af zou gaan ipv pasvorm duurt dat wel eventjes. Qua gewicht zou ze nu niet in 5 moeten zitten maar in 4, maar 5 is qua pasvorm prima hier :) mijn peutermeisje kruipt hier zoetjes richting 12 kilo nu..

De maandboxen zijn trouwens weer in de aanbieding bij Bbbbb.oooooo.lllll.com :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_164327231
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:26 schreef Madivi het volgende:
L-E pakket ligt hier klaar om naar de volgende te gaan... Als je een adres PMt kan ik het doorsturen!
Ik heb nog het een en ander om aan het pakket toe te voegen :)
pi_164327632
Amsel, nadat N. voor de zoveelste dag op rij zo'n 8 uur had gekrijst overdag heb ik (nadat de huisarts ook niet wilde helpen want mevrouw, alle baby's huilen nu eenmaal en de een doet dat nu gewoon meer dan de ander }:| ) 's avonds in tranen de HAP gebeld. :@ Daar een ontzettend lieve arts getroffen die na kort telefonisch overleg met de kinderarts Omeprazol voorschreef. Succes, het is zo moeilijk serieus genomen te worden als je als nieuwe moeder denkt dat er iets niet klopt die eerste weken. ;(
  maandag 8 augustus 2016 @ 13:36:55 #108
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164327939
Shit Amsel wat balen :'( :*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164328264
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 09:29 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Huisje is uit 1944.

Ik zal het met de magnetron doen. ^O^
Schijnbaar kan je het zien aan de watermeter. Maar dan moet je wel weten hoe je het kunt zien...
Wij hebben loden leidingen en gebruiken AH Water voor Sjaak. Uit de koelkast zo in de magnetron ^O^

We moeten tot Sjaak 2 jaar oud is dit water gebruiken. Iets met hersenen van kindje geloof ik. We doen het maar braaf. Baadt het niet etc.
pi_164328564
Amsel wat klote dat je van de huisarts niet kreeg waar je op je hoopte. Ik geloof heilig in dat moeder-nietpluis-gevoel dus kan me je wanhoop goed voorstellen. Veel sterkte, hopelijk toch via een andere weg een oplossing voor je kleintje. :*

quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:01 schreef Bloesem. het volgende:
Ahhh Amsel, wat rot :{ Is er een andere plek waar je met je gevoel naartoe kunt? Het CB misschien?

Heb je haar weer met haar rare vragen: voelen jullie je wel eens schuldig als je rammelt voor een volgend kindje? Ik vind 't zo'n apart gevoel :?
Schuldig tov wie? Je oudste? Ja :)
pi_164328788
Amsel, pffff, wat heftig zeg! Hopelijk heb je nog de energie om ergens anders aan de bel te trekken en krijg je daar wél een normale reactie.

En iedereen met een minibaby die al rammelt, hahaha! Zo herkenbaar. Een paar dagen voor de bevalling zei ik nog dat we na deze baby alles kunnen opruimen/verkopen/wegdoen. En de placenta was er nog niet en ik had het al over een derde zo ongeveer. :X Terwijl een derde me rationeel gezien vooral best zwaar lijkt en aandacht verdelen en financiën en ZOVEEL kinderen. Maar op dat vlak werkt mijn ratio gewoon niet zo goed. Sowieso geen derde hier op korte termijn trouwens, maar we hebben de tijd. Ik kan er nu al over fantaseren of het dan een jongetje wordt of een meisje en en en. Echt. Nutteloze emoties want ik zou echt niet heel chill zijn als ik nu al zwanger zou blijken.

Hier gaan de nachten echt lekker, zo fijn! EN! Baby ligt nu in onze slaapkamer een dutje te doen terwijl ik beneden zit. De eerste keer langer dan een half uur in een andere ruimte oh mijn god. :+
pi_164329055
Ik kan ook fantaseren over een derde. Zelfs over namen die leuk staan bij de namen van de jongens. Maar ik doe het niet meer. Zwanger zijn vind ik geen zak aan en bevallen is ook iets wat mijn lijf niet helemaal lijkt te snappen. En de babytijd heeft genoeg momenten waarover ik nu gelukkig kan denken "het is écht een fase". Dat was bij de 1e niet natuurlijk. Maar heel realistisch, een derde. Neh.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164329172
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:01 schreef Mineola het volgende:
Amsel wat klote dat je van de huisarts niet kreeg waar je op je hoopte. Ik geloof heilig in dat moeder-nietpluis-gevoel dus kan me je wanhoop goed voorstellen. Veel sterkte, hopelijk toch via een andere weg een oplossing voor je kleintje. :*

[..]

Schuldig tov wie? Je oudste? Ja :)
Ja, m'n oudste. Alsof ze niet genoeg is, terwijl ik zo verliefd op haar ben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164329796
Amsel ;( Wij zijn zo ook wel eens bij een vervanger geweest omdat onze eigen huisarts ons niet geloofde. Die heeft toen Nexium voorgeschreven. En weet je, medicijnen zijn idd een laatste redmiddel, maar het zijn geen medicijnen die dusdanig schadelijk zijn voor je kind dat ze pas gegeven mogen worden in uiterste nood. Heeft je huisarts een e-mail adres? Dat is soms wat makkelijker poneren :@ Dan kun je gewoon zeggen dat je bedankt voor de afspraak net en je zijn advies ter harte neemt maar dat je toch het recept wilt komen ophalen omdat jij de medicijnen wil uitproberen. En werkt het niet, dan ben je zo weer gestopt maar ben je iig gerustgesteld dat het dat niet was. Een baby hoeft geen pijn te lijden omdat de huisarts vindt dan eerst alle opties uitgeprobeerd moeten worden wmb.

En hier ook rammels ja :') Maar rationeel zeg ik nee. Een eventuele derde zou ik pas over een hele tijd willen, als mini op school wil, maar dan vind ik dat sneu voor de derde omdat de oudsten dan al zoveel ouder zijn, dus in mijn hoofd moet er dan ook een vierde komen en dat hoeft dan echt weer niet. En ik heb nu eerst betere nachten nodig :o Ik maak geen slaapkinderen en 2 uur slaap achter elkaar per keer is toch wat weinig voor me.
pi_164329812
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:01 schreef Bloesem. het volgende:
Ahhh Amsel, wat rot :{ Is er een andere plek waar je met je gevoel naartoe kunt? Het CB misschien?

Heb je haar weer met haar rare vragen: voelen jullie je wel eens schuldig als je rammelt voor een volgend kindje? Ik vind 't zo'n apart gevoel :?
Mijn psycholoog zei altijd tegen mij dat schuldig voelen een nutteloze emotie is. Niemand heeft er iets aan en het haalt alleen maar jouw plezier weg.

Dat zeggende: ik rammel verschrikkelijk voor een 2de, maar ik weet rationeel gezien ook wel dat ik beter kan wachten. De verhalen over mini baby's herinneren mij weer aan de eerste tijd en dat helpt me weer relativeren. Dus ik wacht ook maar. Ik voel me niet schuldig tegenover Willem. Ik zie hem al helemaal als grote broer :)

Amsel, wat zei de huisarts? Dat ze er gezond uit ziet en dat hij/zij niets voor jullie kan betekenen? Ik ben met mijn krijsende baby ook een paar keer tegen zo'n muur gelopen. Wij liepen alleen voor nacontrole bij de kinderarts (dysmatuur) en daar heb ik een keer mijn hart gelucht. Ze snapte me en schreef ranitidine voor wat meteen hielp.

Veel ongeveer dezelfde verhalen hier... Een hulpverlener die de klachten niet serieus neemt en dan (bij toeval of niet bij toeval) tegen een andere hulpverlener aanloopt, die het wel snapt en die kan helpen. Echt verschrikkelijk dat steeds mensen tegen deze zelfde muur moeten lopen :*
  maandag 8 augustus 2016 @ 14:47:28 #116
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164329952
Wat zuur amsel. Ik zou een doorverwijzing naar de kinderarts vragen. Laat die dan maar bepalen of er iets nodig is of niet (en natuurlijk aandringen op medicatie daar). Er is duidelijk meer aan de hand en als hij niets wil voorschrijven moet hij maar doorverwijzen voor verder onderzoek.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 8 augustus 2016 @ 14:49:30 #117
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164330016
Hier vrijdag naar het ziekenhuis. Had eerst gezegd dat Zoetermeer wel prima was maar merkte dit weekend dat ik er toch geen goed gevoel bij heb, al geloof ik rationeel dat ze het best aankunnen. Dus nu toch terug naar Leiderdorp waar ik bevallen ben. Ik vind het doodeng :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164330098
Dat rammelen is denk ik juist omdat je zo gek bent op je baby!

Hier net naar een indoor speelhalletje geweest. Babyhoek was klimmen klimmen klimmen, een indrukwekkende koprol-achterover-via-het-hoofd-kletter (mamma hartverzakking- korte brul-kus-en nog een keer proberen), andere kindjes nadoen, anderhalf broodje wegwerken en ballen aflikken in de ballenbak. En nu al anderhalf uur pitten ^O^ Er was ook een baby vol pukkels en blaasjes, dus ik denk dat hij over een paar dagen misschien de speelhal-tering krijgt. We zullen zien.

Sinds een dag of drie kan ie ook ontzettend driftig zijn. Spartelen met de benen en zichzelf snoeihard achterover gooien, inclusief gesnuif en gegil. (Moet je dat nu al negeren, of is ie daar nog te jong voor?)
  maandag 8 augustus 2016 @ 14:59:53 #119
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164330320
Speelhaltering O+

Die krijshallen zie ik wel tegenop, ik stuur tegen die tijd mijn man daar wel heen ofzo :')

Chanty, waarom zie je er zo tegenop? Is nacontrole toch?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164330495
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:01 schreef Rijstebuiltje het volgende:
FlyingFish, probeer toch eens 5 :)
Wat Kuuks zegt klopt, als je op gewicht af zou gaan ipv pasvorm duurt dat wel eventjes. Qua gewicht zou ze nu niet in 5 moeten zitten maar in 4, maar 5 is qua pasvorm prima hier :) mijn peutermeisje kruipt hier zoetjes richting 12 kilo nu..

De maandboxen zijn trouwens weer in de aanbieding bij Bbbbb.oooooo.lllll.com :)
Twee weken geleden was hij bij de weging nog net geen 9 kilo, dus dat lijkt me nog wel erg klein voor maat 5. Maar goed, in de categorie baat het niet dan schaadt het niet gaan we het gewoon proberen! Hij gaat er sowieso wel een keer in passen en bederven doen ze niet!

Een ander merk hadden we overigens ook al geprobeerd, normaal gebruiken we Etos en die beviel prima (en voor overdag nog steeds).

Frustrerend Amsel, zo'n huisarts. Hopelijk kan een andere hulpverlener je wel verder helpen!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_164330573
FF, hier 11 kilo met gemak in maat 5 (zijn niet te groot, maar passen perfect) :) het proberen waard denk ik ja
pi_164330580
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:59 schreef Molo het volgende:
Speelhaltering O+

Die krijshallen zie ik wel tegenop, ik stuur tegen die tijd mijn man daar wel heen ofzo :')

Chanty, waarom zie je er zo tegenop? Is nacontrole toch?
Die krijshallen zijn ook brweeehhrg. Maar dit was een kleintje, met 1 hal voor grotere kinderen en 1 hal voor baby's/dreumesen. Geen gegil, en maar 5 andere kindjes, jeeej!
pi_164330591
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164330650
Chanty, mijn ervaring met het LL is erg positief! Bevalling zelf was een hel, maar alle zorg er omheen was echt top!

Enige minpuntje was dat de gyneacoloog bij de nacontrole het dossier van m'n schoonzusje voor zich had, en het hem blijkbaar niet opviel dat ik al bevallen was en niet 7 maanden zwanger van een drieling :')
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_164330823
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:52 schreef Sara82 het volgende:
Dat rammelen is denk ik juist omdat je zo gek bent op je baby!

Hier net naar een indoor speelhalletje geweest. Babyhoek was klimmen klimmen klimmen, een indrukwekkende koprol-achterover-via-het-hoofd-kletter (mamma hartverzakking- korte brul-kus-en nog een keer proberen), andere kindjes nadoen, anderhalf broodje wegwerken en ballen aflikken in de ballenbak. En nu al anderhalf uur pitten ^O^ Er was ook een baby vol pukkels en blaasjes, dus ik denk dat hij over een paar dagen misschien de speelhal-tering krijgt. We zullen zien.

Sinds een dag of drie kan ie ook ontzettend driftig zijn. Spartelen met de benen en zichzelf snoeihard achterover gooien, inclusief gesnuif en gegil. (Moet je dat nu al negeren, of is ie daar nog te jong voor?)
Wij hadden na de eerste indoor speelhal ervaring allemaal buikgriep :')
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 8 augustus 2016 @ 15:25:46 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164331108
Mooi moment net hier :') :') :')

Ik zit met nieuwe fles enthousiast een krijsende baby melk te geven en vond het zo raar dat ze maar bleef brullen, immers niks voor deze baby :o
Buikje aaien, kusjes geven en weer de fles steeds geven maar steeds spuugde ze 'm weer uit ;(
En dan steeds ook weer brullen ;(

Na een half uur zag ik dat er helemaal geen melk in de speen zat... Ik zoeken wat de oorzaak was, zat er nog een of ander anti lek dopje in voor als je de fles mee wilt nemen :')

Faaaaaaaal
_O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164331999
_O-
S. 2014
J. 2016
  maandag 8 augustus 2016 @ 15:55:15 #128
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_164332059
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:25 schreef Molo het volgende:
Mooi moment net hier :') :') :')

Ik zit met nieuwe fles enthousiast een krijsende baby melk te geven en vond het zo raar dat ze maar bleef brullen, immers niks voor deze baby :o
Buikje aaien, kusjes geven en weer de fles steeds geven maar steeds spuugde ze 'm weer uit ;(
En dan steeds ook weer brullen ;(

Na een half uur zag ik dat er helemaal geen melk in de speen zat... Ik zoeken wat de oorzaak was, zat er nog een of ander anti lek dopje in voor als je de fles mee wilt nemen :')

Faaaaaaaal
_O-
Difrax zeker :+?
  maandag 8 augustus 2016 @ 15:56:50 #129
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164332103
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:55 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Difrax zeker :+?
Nee dr. Brown :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 8 augustus 2016 @ 16:34:20 #130
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164333293
Ok vrij aparte vraag wellicht, maar ik zat gisteren even te voelen en ik merk dat mijn baarmoedermond na de bevalling (niet vaginaal) aan één kant veel ruwer is dan voorheen. Herkenbaar?
Ik heb woensdag nacontrole bij de gynaecologe dus dan vraag ik het ook, maar vroeg me af of nog iemand dat herkent
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164334391
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:52 schreef Sara82 het volgende:
Sinds een dag of drie kan ie ook ontzettend driftig zijn. Spartelen met de benen en zichzelf snoeihard achterover gooien, inclusief gesnuif en gegil. (Moet je dat nu al negeren, of is ie daar nog te jong voor?)
Hier ook zo'n driftkikker. Af en toe moet ik me inhouden om er niet om te lachen :') .
Maar ik negeer het wel; de driftbui, niet W. Dat houdt in dat ik doe wat ik toch al van plan was? Driftbui om het in de kinderstoel moeten? Jammer, je gaat er toch in!
Driftbui omdat je in de kinderwagen vast moet zitten? Jammer! Gordel gaat toch om.

Laetiger is de "driftbui omdat ik iets wil wat ik niet mag hebben". Dan bied ik 'm iets aan wat 'ie wel mag hebben, maar dat werkt 9 vd 10x niet. Ik parkeer 'm nu dan vaak op zn speelkleed en laat 'm daar dan maar even uitrazen; tis vaak zo over.
pi_164334812
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:02 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hier ook zo'n driftkikker. Af en toe moet ik me inhouden om er niet om te lachen :') .
Maar ik negeer het wel; de driftbui, niet W. Dat houdt in dat ik doe wat ik toch al van plan was? Driftbui om het in de kinderstoel moeten? Jammer, je gaat er toch in!
Driftbui omdat je in de kinderwagen vast moet zitten? Jammer! Gordel gaat toch om.

Laetiger is de "driftbui omdat ik iets wil wat ik niet mag hebben". Dan bied ik 'm iets aan wat 'ie wel mag hebben, maar dat werkt 9 vd 10x niet. Ik parkeer 'm nu dan vaak op zn speelkleed en laat 'm daar dan maar even uitrazen; tis vaak zo over.
hihihi, +1 op bijna alles :Y
Alleen bij een "driftbui omdat ik iets wil wat ik niet mag hebben" wordt ik zelf een beetje obstinaat. "Ik wilde je eigenlijk iets anders geven om te spelen vriend, maar nu je zo boos bent op mama krijg je helemaal niks" En dan laat ik hem maar wat uitrazen. Vooral tijdens het avondeten hebben we vaak te maken met deze driftbui. Erg gezellig.
  maandag 8 augustus 2016 @ 18:44:24 #133
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164337666
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:59 schreef Molo het volgende:
Speelhaltering O+

Die krijshallen zie ik wel tegenop, ik stuur tegen die tijd mijn man daar wel heen ofzo :')

Chanty, waarom zie je er zo tegenop? Is nacontrole toch?
Nee nacontrole heb ik al gehad. Daarbij is geconstateerd dat een stukje van mijn binnenste schaamlippen aan elkaar is gegroeid dus dat moet los worden gemaakt :X

FlyingFish: rationeel geloof ik echt dat ze het prima kunnen maar ze hebben het in het verleden echt verknald bij gynaecologie. Het voelt gewoon echt niet goed.

En hoewel het grappig klinkt wat je zegt, is het voor mij het bewijs dat de boel daar nog steeds niet op orde is.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164338243
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:01 schreef Bloesem. het volgende:
Ahhh Amsel, wat rot :{ Is er een andere plek waar je met je gevoel naartoe kunt? Het CB misschien?

Heb je haar weer met haar rare vragen: voelen jullie je wel eens schuldig als je rammelt voor een volgend kindje? Ik vind 't zo'n apart gevoel :?
Zonder bijlezen: nee, ik vind het juist een compliment aan mijn eerste kindje. Zo'n leukerd wil ik er nog wel één (of twee) van. Daarnaast heb ik het zelf altijd heel fijn gevonden om 2 zussen te hebben (je kunt er alles bij kwijt, maar ook heerlijk mee vechten ;) ) en dat gun ik mijn kindje ook :)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  maandag 8 augustus 2016 @ 20:17:02 #135
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164340630
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 18:44 schreef Chanty het volgende:

[..]

Nee nacontrole heb ik al gehad. Daarbij is geconstateerd dat een stukje van mijn binnenste schaamlippen aan elkaar is gegroeid dus dat moet los worden gemaakt :X

FlyingFish: rationeel geloof ik echt dat ze het prima kunnen maar ze hebben het in het verleden echt verknald bij gynaecologie. Het voelt gewoon echt niet goed.

En hoewel het grappig klinkt wat je zegt, is het voor mij het bewijs dat de boel daar nog steeds niet op orde is.
Oh ja dat is ook zo, sorry, demente Harry nog niet.
Hoop dat het makkelijk en zonder al teveel gedoe verholpen kan worden :*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164341384
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 17:02 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Hier ook zo'n driftkikker. Af en toe moet ik me inhouden om er niet om te lachen :') .
Maar ik negeer het wel; de driftbui, niet W. Dat houdt in dat ik doe wat ik toch al van plan was? Driftbui om het in de kinderstoel moeten? Jammer, je gaat er toch in!
Driftbui omdat je in de kinderwagen vast moet zitten? Jammer! Gordel gaat toch om.

Laetiger is de "driftbui omdat ik iets wil wat ik niet mag hebben". Dan bied ik 'm iets aan wat 'ie wel mag hebben, maar dat werkt 9 vd 10x niet. Ik parkeer 'm nu dan vaak op zn speelkleed en laat 'm daar dan maar even uitrazen; tis vaak zo over.
Ja, zo doe ik het ook. En een ander speeltje aanbieden werkt helaas zelden. De rammelaars en blokjes vliegen hier tijdens het eten dan ook vaak door de kamer. ("doe niet zo dom mama, ik wil die zonnebriiiiiiihhhhhiilllll")

En ja. Ik moet dan ook mijn lachen inhouden.

En goeie actie Molo! Whoops!
pi_164344048
Vieve gefeliciteerd met je nieuwe huis!

As for baby's en namen enzo, je kan altijd even in de wiki kijken: http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic (iedereen die er nog niet instaat: voel je vrij om jezelf even toe te voegen :P).

Groofs, ik doe net als Arja water 40 graden koken met een waterkoker die dat kan (luiheid), en anders kook ik gewoon water en dan meng ik het met koud water uit de kraan. Kan prima volgens mij. Eerst alles voorkoken en dan af laten koelen vind ik echt teveel werk en volgens mij is ons kraanwater echt prima, dus :+. Ik dacht dat koud kraanwater uit loden leidingen wel mocht, warm niet (?).

Amsel wat rot zeg :{ ik heb niet veel aanvulling op de tips hierboven, ik zou het misschien ook via CB nog eens proberen? Bah vervelend zo zeg..

Oef Chanty, snap best dat je er tegenop ziet :X. Ik heb even gemist hoelang het herstel kan duren, of hoelang je er last van hebt straks?
pi_164344484
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 14:43 schreef Adrian4 het volgende:

[..]

Mijn psycholoog zei altijd tegen mij dat schuldig voelen een nutteloze emotie is. Niemand heeft er iets aan en het haalt alleen maar jouw plezier weg.

Ja da's lekker makkelijk zeg, moet ik me ook nog schuldig gaan voelen dat ik me schuldig voel! ;)

quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 15:07 schreef Mineola het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijn om te horen dat het herkenbaar is. Even los van dat het dus echt nog lang niet gaat gebeuren (hoe graag ik ook zou willen, ik wil volgende keer graag in optimale conditie zijn en ik wil dat het litteken zo goed mogelijk geheeld is om te doen wat ik kan doen om herhaling te voorkomen en behalve dat is er van intimiteit op mijn verzoek nog geen sprake) rammel ik echt alle kanten uit. Nu m'n cyclus terug is, wordt het alleen maar erger. Voor mijn gevoel is de ene rammel (wens voor een groot gezin) wel te rechtvaardigen en de andere (mijn ervaring overdoen) minder. Ik zal toch moeten leren leven met de ervaring zoals hij is. Een volgend kindje verdient een eigen ervaring, net zo goed als dat mini haar eigen ervaring verdient (i.p.v. het over te willen doen)

Molo met je fles _O-

Chanty, zal ik anders dit keer met m'n ballonnen en zo langskomen? ;)
pi_164344839
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 13:01 schreef Bloesem. het volgende:
Ahhh Amsel, wat rot :{ Is er een andere plek waar je met je gevoel naartoe kunt? Het CB misschien?

Heb je haar weer met haar rare vragen: voelen jullie je wel eens schuldig als je rammelt voor een volgend kindje? Ik vind 't zo'n apart gevoel :?
Heb je haar weer met haar rare antwoorden ;):

Ik weet niet of ik me schuldig zou voelen tov de eerste, ik denk het niet. Een broertje of zusje brengt vreugde in het gezin en ook voor de toekomst heeft de oudste altijd een bloedverwant, iemand om op terug te vallen als wij er zelf niet meer zijn, ze zijn dan nooit alleen maar hebben altijd elkaar. Ik vind dat een fijne gedachte. Ook al heb je geen garantie dat ze het goed met elkaar kunnen vinden, het blijft toch meestal wel een bijzondere band.

Ik zou me in dat opzicht dus ook eerder schuldig voelen tov de eerste als we ervoor zouden kiezen om het er maar bij 1 te houden. Dan blijft ze altijd 'alleen'. Als er bij ons nog een tweede komt dan is dat ook zeker vanuit die gedachte, hoe stom dat ook klinkt voor sommigen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  maandag 8 augustus 2016 @ 21:58:15 #140
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164345059
Zusje: geen idee maar in het ergste geval moet het gehecht worden. Die hechtingen moeten dan minimaal vijf dagen zitten. Neem aan dat het daarna wel weer goed is. Nu immers geen beurse doos meer en zo. En zonder hechtingen denk ik dat je er vrij snel geen last meer van hebt maar de vraag is of het kan zonder.

Bloesem: gezellig :D dat gezicht van de gyn wil ik wel zien :+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164345143
Ah ik duim voor je chanty.. hoe dan ook, het is gewoon sh*t dat het alsnog moet. Denk je er vanaf te zijn.. maar ok. Hopelijk betert het snel :).

Sorry voor de spam maar het is zo stervensdruk op het werk dat ik alleen 's avonds even toe kom aan fok :') maar ik had nog een vraaaaag:

Wat hebben jullie met je echo foto's gedaan? Ik zoek eigenlijk een leuk/goed/mooi idee om ze goed op te bergen en terug te kunnen kijken als ik daar behoefte aan heb, maar ik weet het niet zo goed. Het materiaal is ook vrij gevoelig voor vanalles dus het is niet heel makkelijk blijkbaar?
pi_164345161
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 21:58 schreef Chanty het volgende:
Zusje: geen idee maar in het ergste geval moet het gehecht worden. Die hechtingen moeten dan minimaal vijf dagen zitten. Neem aan dat het daarna wel weer goed is. Nu immers geen beurse doos meer en zo. En zonder hechtingen denk ik dat je er vrij snel geen last meer van hebt maar de vraag is of het kan zonder.

Bloesem: gezellig :D dat gezicht van de gyn wil ik wel zien :+
Spandoek:

*O* HOERA HOEZEE EEN NIEUWE SNEE *O*
  maandag 8 augustus 2016 @ 22:04:40 #143
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164345405
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 22:00 schreef Bloesem. het volgende:

[..]

Spandoek:

*O* HOERA HOEZEE EEN NIEUWE SNEE *O*
:D :D _O- _O-

Zusje: het alternatief is nooit meer seks :+ kan ik dat spiraaltje terug brengen.

En echofotos: ik heb foto's van de echo's gemaakt en die komen in een album van mijn zwangerschap. De originelen bewaar ik natuurlijk ook.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164345515
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 22:00 schreef hetzusjevan het volgende:
Ah ik duim voor je chanty.. hoe dan ook, het is gewoon sh*t dat het alsnog moet. Denk je er vanaf te zijn.. maar ok. Hopelijk betert het snel :).

Sorry voor de spam maar het is zo stervensdruk op het werk dat ik alleen 's avonds even toe kom aan fok :') maar ik had nog een vraaaaag:

Wat hebben jullie met je echo foto's gedaan? Ik zoek eigenlijk een leuk/goed/mooi idee om ze goed op te bergen en terug te kunnen kijken als ik daar behoefte aan heb, maar ik weet het niet zo goed. Het materiaal is ook vrij gevoelig voor vanalles dus het is niet heel makkelijk blijkbaar?
Ik heb een plakboek gemaakt van mn zwangerschap. En ben er nu ook weer mee bezig, daar zitten alle foto's in.
S. 2014
J. 2016
pi_164345638
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 22:00 schreef hetzusjevan het volgende:
Ah ik duim voor je chanty.. hoe dan ook, het is gewoon sh*t dat het alsnog moet. Denk je er vanaf te zijn.. maar ok. Hopelijk betert het snel :).

Sorry voor de spam maar het is zo stervensdruk op het werk dat ik alleen 's avonds even toe kom aan fok :') maar ik had nog een vraaaaag:

Wat hebben jullie met je echo foto's gedaan? Ik zoek eigenlijk een leuk/goed/mooi idee om ze goed op te bergen en terug te kunnen kijken als ik daar behoefte aan heb, maar ik weet het niet zo goed. Het materiaal is ook vrij gevoelig voor vanalles dus het is niet heel makkelijk blijkbaar?
Originele echo's heb ik in een donker mapje, maar ik heb ze ook hoge kwaliteit ingescand op mn pc. Met scans kan je natuurlijk gemakkelijk ook foto's afdrukken die wél in een (lang houdbaar) album/lijstje etc kunnen...
pi_164346210
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 12:15 schreef Amsel het volgende:
Nou, ik ging dus heel optimistisch naar de huisarts, vol overtuiging dat die me wel ging helpen. Niet dus, keihard tegen een muur opgelopen daar. Nu even uithuilen en kijken hoe dan verder. M'n moederinstinct liegt niet, ik weet het zeker.

Dat klinkt nu heel strijdbaar, maar ik moet er wel heel hard van huilen. Verdomme.
Weet niet welke huisarts je hebt, maar mijn schoonouders wonen bij jou in de stad en ik heb t idee dat mijn schoonmoeders huisarts wel een fijne is?
Kwak
pi_164354798
Bedankt voor al jullie reacties en meeleven O+ Ik heb voor later vandaag een nieuwe afspraak met een andere huisarts uit dezelfde praktijk. En heb me vast voorgenomen om deze keer niet al in de eerste minuut in huilen uit te barsten, zodat de arts niet denkt "oh daar heb je weer zo'n oververmoeide moeder" maar daadwerkelijk luistert naar wat ik te zeggen heb. En als ook deze arts denkt dat er niks aan de hand is, dan prima, maar dan kan ik mezelf in ieder geval niet verwijten dat ik het niet geprobeerd heb.

Baby heeft gisteravond wel voor het eerst lekker even in z'n eigen bedje geslapen :o Op z'n buik dan :') Daarom later toch maar weer bij me genomen, en toen ben ik zelf met 'm op de bank in slaap gevallen, en werd ik wakker van een plof en toen lag baby op de grond :'( Alles lijkt wel OK met hem, maar het geeft wel aan dat we zo niet verder kunnen en dat er íéts moet gebeuren. Ik wil gewoon een baby die lekker in z'n vel zit en na een voeding blij en voldaan is, en af en toe eens meer dan 2 uur slaapt. Niet voor míjn welbevinden, maar voor dat van hem.

Anyway, verder las ik hier over rammelen voor een volgende? Dat is hier even niet aan de orde ;) Sowieso niet, 2 kinderen was ons ideaalplaatje en we zijn het erover eens dat we nu compleet zijn. Bovendien, met 3 kinderen zijn zíj in de meerderheid, dat moeten we niet hebben :D
pi_164354896
Molo :D knap dat ze er nog geen krijspartij van had gemaakt.

Amsel, klinkt alsof je echt een oplossing nodig hebt. Ik hoop dat deze huisarts daaraan mee wil werken.

Hier een spooknacht. Vanaf half 2 tot 2.15 aan het huilen geweest, daarna ieder uur huilen, fiep erin, weer slapen. Maar wel heel onrustig met veel kreunen en jammeren.
Komt omdat baby kapot is. Waar baby's normaal gesproken spuitluiers hebben bij tandjes, kan de onze niet poepen. Arme S. :'(
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164355116
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 19:04 schreef LeSage het volgende:

[..]

Zonder bijlezen: nee, ik vind het juist een compliment aan mijn eerste kindje. Zo'n leukerd wil ik er nog wel één (of twee) van. Daarnaast heb ik het zelf altijd heel fijn gevonden om 2 zussen te hebben (je kunt er alles bij kwijt, maar ook heerlijk mee vechten ;) ) en dat gun ik mijn kindje ook :)
Ja inderdaad! Precies wat je zegt:)! Zo voel/ervaar ik het ook!
pi_164355171
Goed dat je een afspraak hebt gemaakt bij een andere arts Amsel! Succes vandaag!

LeSage... Balen van de spooknacht. Koffie dan maar? Hopelijk heeft S. snel minder last... Altijd zo zielig!

Thnx voor de felicitaties met t huisje :)! Ben er zo blij mee!

Die wiki is een goede Zusje :)
pi_164355562
Goedemorgen!

Mijn baby dronk gisteravond voor het eerst echt uit de fles, en raad eens... ze sliep 4,5 !!! uur O+ . Geen idee of het toeval is, of dat het echt door een vollere maag kwam, maar hey. Daarna kwam ze weer elke 1,5 uur, maar dat mag de pret (hoop) niet drukken. :P
pi_164355584
Amsel, wat een ellende. Ik heb één keer meegemaakt dat een (vervangend) huisarts niet meedacht. Verschrikkelijk, wat kun je je dan machteloos voelen.

Ik hoop dat je een andere weg vindt in het medische circuit en snel gehoord zult worden. Blijf trouw aan je eigen gevoel. :*

Hopelijk helpt de afspraak van vandaag. Ik duim!
pi_164355606
Wij gaan vandaag de hele dag op pad met vrienden (7 kinderen totaal), dus dat wordt vast heerlijk. *O*
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 08:59:24 #154
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164355653
Succes Amsel! Hoop dat je nu wel serieus wordt genomen!

Ja, Vieve, gefeliciteerd met het huis!

Ik heb de wiki laatst bijgewerkt, heel simpel voor iedereen om te doen. Zag in de wiki trouwens ook dat Wolk vandaag jarig is! Gefeliciteerd met je meisje LuDann! Hoe gaat t?

Een tweede; ik wil er graag één, maar nu niet, terwijl ik er na de bevalling er vrij makkelijk over dacht :') Rationeel wil ik er niet veel tussen hebben zitten (tussen mij en m'n zus zit 1,5 jaar, dat vind ik mooi), maar gevoelsmatig ff niet zeg :') Maar het schijnt dat het na 3 mnd minder zwaar wordt en je de huiluurtjes vergeet ;) Dus schuldig voelen is niet aan de orde, wel angst om een heel andere baby te krijgen. Deze is best makkelijk en toch vind ik het zwaar, dus stel nou dat de volgende een stuk minder makkelijk is..

LeSage; sneu he, als ze niet kunnen poepen. Wij hebben ook zo nu en dan een onrustige dag omdat ze het kwijt wil maar het niet lukt. Van het cb de tip gekregen om wat sinaasappelsap te geven (ik geef nog geen ml verdund met water) en dan komt het vrij snel op gang. Weet niet hoe dat zit met baby's die al vast voedsel eten trouwens en met vastere poep..

Echos nog niets mee gedaan, moet ik wel wat mee.. Liggen nu in een doos met alle felicitatiekaartjes.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 09:00:31 #155
409579 LuDann
All the way
pi_164355665
Hieperdepiep, hoera! Wolk is 1 jaar! *O*

We hebben ontbeten met pannenkoeken, die ze zoals gebruikelijk opat met 1 voet op tafel.



Amsel wat rot dat je huisarts niet wilde helpen. Ik hoop dat je ergens anders wel gehoord wordt.

Chanty, succes vandaag met je tweede snee!
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 09:00:32 #156
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164355668
Wat lekker groof, even bijgeslapen dus!

Veel plezier vandaag!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164355715
Chanty, succes ^O^ . Ik hoop dat het meevalt. :*

Ludann, wat een lekker ding heb je daar :o O+ .

Ik ben al begonnen aan C's boek, en ze is morgen pas 6 weken *) . Maar ik ben wel een ouderwetse plakker.

Enne, ik vind het juist super om te zien hoe verschillend de drie kinderen zijn. Heerlijkheid, een gezin met drie O+ O+ O+ . Maar goed, het is dan ook altijd mijn droom geweest, een groot gezin, dus ben blij dat ik de stappen daarvoor heb durven zetten en dat de natuur meewerkte.
pi_164355818
Gefeliciteerd met je dreumes Lu! *O* *O* *O*
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 09:38:49 #159
409579 LuDann
All the way
pi_164356202
Dank! *O*
pi_164356226
Heh is je meisje al 1 Lu? :D gefeliciteerd!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164356495
LuDann, gefeliciteerd met Wolk *O*
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:16:00 #162
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164357035
Wolk alweer een jaar :o gefeliciteerd *O*

En dank voor de succeswensen maar het is vrijdag pas zover ;)

Amsel hopelijk werkt deze arts wel mee. Ik zou anders echt aandringen op een doorverwijzing.

Groof wat fijn dat ze een keer wat langer sliep :)
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164357394
Dokter nummer 2 was zoooo fijn! "Geen idee of het reflux is, maar ik zie dat je erdoorheen zit en zeker wilt weten dat je er alles aan gedaan hebt, dus we gaan gewoon medicatie geven en dan merk je vanzelf wel of het werkt of niet. En dan zien we elkaar over een week weer en dan kijken we verder." :)

LuDann gefeliciteerd met Wolk!
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 10:35:46 #164
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164357486
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 10:32 schreef Amsel het volgende:
Dokter nummer 2 was zoooo fijn! "Geen idee of het reflux is, maar ik zie dat je erdoorheen zit en zeker wilt weten dat je er alles aan gedaan hebt, dus we gaan gewoon medicatie geven en dan merk je vanzelf wel of het werkt of niet. En dan zien we elkaar over een week weer en dan kijken we verder." :)

LuDann gefeliciteerd met Wolk!
O+

Top!!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164357514
Oh wat goed Amsel! O+ Zo fijn om gehoord te worden! Hopelijk werkt medicatie nu ook!

LuDann! Gefeliciteerd met je grote eenjarige Wolk!! Hele fijne dag vandaag *O*

Groofs jij ubermoeder, met 6 weken al begonnen aan het fotoboek van je derde :o Ik durf er niet eens over na te denken, ik lig al 3,5 jaar achter :X
pi_164358167
Goed zo Amsel!

Even een foto van ons weekendje friesland spammen hoor :D
mijn baby O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164358197
Gefeliciteerd met je Dreumes-Wolk LuDann!!!
pi_164358300
Fijn, Amsel!
pi_164358930
Gefeliciteerd lu!

Amsel wat fijn dat je gehoord werd.

Adrian superleuke foto.

Ik ga vandaag toch maar een spijkerbroek kopen. Ik pas mijn oude broeken nog niet en loop nu alleen maar in mijn joggingbroek of een jurkje als het weer meewerkt :')
Ik vind het wel zonde er geld aan uit te geven en ben bang dat niks lekker zit en ik me dik voel in die hokjes. De spijkerbroekenhel.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 11:57:03 #170
149959 SQ
snelle trees
pi_164359047
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 11:52 schreef Arja het volgende:
Gefeliciteerd lu!

Amsel wat fijn dat je gehoord werd.

Adrian superleuke foto.

Ik ga vandaag toch maar een spijkerbroek kopen. Ik pas mijn oude broeken nog niet en loop nu alleen maar in mijn joggingbroek of een jurkje als het weer meewerkt :')
Ik vind het wel zonde er geld aan uit te geven en ben bang dat niks lekker zit en ik me dik voel in die hokjes. De spijkerbroekenhel.
Dat vond ik ook echt een gruwel. Ik heb overigens toen van die "jeggings" gekocht bij C&A. Kost geen drol, knelt nergens en je kunt er die paar stomme weken mooi mee overbruggen, misschien een tip. (normaal zou ik nooit iets dragen dat "jegging" heet, maar ik moest iets :'))
disclaimer
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:09:02 #171
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164359390
Fijn die huisarts!

En die foto _O_

Hier gaan de babypukkels eindelijk weg *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164360133
H&M heeft ook spijkerbroeken met relatief veel stretch, niet heel duur, geen jegging :X en past ook vrij snel.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:34:07 #173
149959 SQ
snelle trees
pi_164360169
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 12:33 schreef _Ophelia_ het volgende:
H&M heeft ook spijkerbroeken met relatief veel stretch, niet heel duur, geen jegging :X en past ook vrij snel.
Ja, jullie hebben natuurlijk normale maten, dat scheelt. Ik zat toen helaas in de 48/50 hoek, dat beperkt nogal :')
disclaimer
pi_164360306
Ik zou een "moord" doen voor een normale maat. Mijn borsten en bovenbenen horen in de 48/50-hoek, de rest in de normale. :')
pi_164360830
Gefeliciteerd met Wolk LuDann! Wat gezellig, pannekoeken ontbijt :)! Fijne dag vandaag!

Adriannn die foto ♡!!! Wat een leukerd!

Wow Groofsken! Good busy met dat fotoalbum :o... Leuk zeg!

Amsel.. fijn dat je nu wel goed geholpen bent Door deze arts! Hopelijk helpt de medicatie!
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 12:58:45 #176
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164360857
Mijn werk belde net, wanneer ik weer kwam werken, want ze kwamen er niet uit met het prachtig nieuwe HR-systeem :') :') :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164361358
Hoe kan Wolk nu al 1 zijn :o :o :o
Gefeliciteerd!! *O* *O*

Ik haat de ijscoman (met zo'n bel op de auto). Ligt W. net plat voor z'n dutje... Jahoor, Bingo! }:|
pi_164361803
Een h&m heb je hier niet, wel een vero moda. Geen idee welke maat ik heb. Ik had altijd 28..
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:53:39 #179
409579 LuDann
All the way
pi_164362121
Dank voor de felicitaties, lief!

Jeggings hebben echt mijn leven gered toen ik 3 weken na mijn KS vrij plots weer naar college moest. Goedkoop en kon ze door mijn moeder laten halen want past vrijwel altijd wel ongeveer. :P Kon niet echt naar college in de joggingbroek waar ik in woonde. :')
pi_164362221
Ik heb mijn positiespijkerbroeken gedragen tot ik weer in mn "oude" broeken kon. Ik vond iets kopen echt zonde van 't geld..
pi_164362254
Amsel ik hoop dat de medicatie aanslaat *O* ... fijn dat je iemand hebt getroffen die het op zijn minst wil proberen.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:59:14 #182
56471 pinquit
oh my lama!
pi_164362261
Ik heb ook mijn positiebroek (1tje nog die heel was :') ) gedragen tot ik weer in iets schappelijks kon.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 13:59:49 #183
56471 pinquit
oh my lama!
pi_164362272
Dat heeft overigens zeker 5mnd geduurd :@
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:06:09 #184
111829 MissBliss
Godin van SHO
pi_164362440
Gefeliciteerd LuDann! O+ *O*

Wat fijn Amsel, een arts die gewoon meedenkt :)
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_164362563
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:57 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb mijn positiespijkerbroeken gedragen tot ik weer in mn "oude" broeken kon. Ik vond iets kopen echt zonde van 't geld..
Ik ook maar die positiejeans zijn veel te groot en zakken af en lubberen rond de benen (ik hield veel vocht daar vast)
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:13:14 #186
149959 SQ
snelle trees
pi_164362641
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 13:57 schreef silliegirl het volgende:
Ik heb mijn positiespijkerbroeken gedragen tot ik weer in mn "oude" broeken kon. Ik vond iets kopen echt zonde van 't geld..
ja dat ligt er natuurlijk een beetje aan hoe snel dat gaat. Hier duurde dat negen maanden, dus dan koop je wel wat nieuws :P
disclaimer
pi_164362835
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:10 schreef Arja het volgende:

[..]

Ik ook maar die positiejeans zijn veel te groot en zakken af en lubberen rond de benen (ik hield veel vocht daar vast)
Ik snoerde ze in de taille maximaal aan, of een riem erop, dan ging dat wel. Die buikband zat wel veel te los, maar die liet ik dan maar "hangen". Lubberen rond de benen had ik hier ook, maar dat liet ik maar doen.
pi_164362848
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 14:13 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

ja dat ligt er natuurlijk een beetje aan hoe snel dat gaat. Hier duurde dat negen maanden, dus dan koop je wel wat nieuws :P
Vooruit, dan ben je wel toe aan wat nieuws ja ;)
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:25:41 #189
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164362980
ik heb mijn pre zwangerschap pre afval fatass kleren aan, die nu alweer ruim zitten, dus binnenkort maar over op gewone kleding.
maar ik draag eigenlijk alleen jurkjes dus dat luistert niet zo nauw als spijkerbroeken
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164363617
Ohw ik heb geluk dus dat ik na 2 weken weer in mijn oude spijkerbroek pas. Niet on allemaal trouwens, maar de meeste wel.

Molo, hoelang hebben de pukkels aangehouden? Hier zijn ze namelijk ook nog gearriveerd.

Groofs, fijn dat je nacht beter was!

LuDann gefeliciteerd met je dreumes! Leuke foto!

Amsel, dat klinkt als een hele goede arts! Hopelijk werkt het!
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 14:51:20 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164363770
Week of 3 zo'n beetje, hoop dat haar heerlijk zachte wangetjes snel weer helemaal terug zijn *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164365722
Gefeliciteerd LuDann en Wolk *O* gaan jullie nog wat leuks doen vandaag?
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_164366746
Hier ook nog positie spijkerbroek. En jurkjes met positielegging. Maar ik hou nog flink wat vocht vast in de benen.

D begint ook al wat pukkels te krijgen ;(
pi_164369564
Ludann, gefeliciteerd! *O* *O* Wat een veelbewogen jaar hadden jullie!

En Amsel, wat een fijne arts.

De nachtten zijn nog steeds bagger hier, maar het is zo fijn tijd met z'n drietjes te hebben, en te zien hoeveel lol de duuser en mini hebben samen. Keihard giegelen en stomme grapjes maken...En mijn mini is echt een grote flirt. Op elk terras flirt hij met iedereen om ons heen, en vanmiddag had hij een vriendje van een maand of 16 gevonden met wie hij door half Leiden gekropen is, en om wie hij heel hard gelachen heeft.
pi_164371149
Gefeliciteerd LuDann!

Hopen dat de medicijnen werken Amsel! Fijn dat de huisarts ze meegeeft in ieder geval.

Zo'n leuke baby overdag maakt een hoop goed he Jagar? Heerlijk, wat tijd met z'n drietjes!
pi_164371280
Ik kan ook mijn gewone broeken weer aan ^O^ . Fijn als het zo rap gaat. Overigens was ik bij de andere twee nog sneller mijn zwangerschapsgewicht kwijt. Maar ik wil graag nog wat meer kwijt, dus hopelijk gaat het nog even verder. Ik doe er niks voor, behalve het leven draaiende en boeiend houden als moeder van drie ;) . "Hard werken" ondanks slaapgebrek heeft ook zijn positieve kanten :P, zullen we maar zeggen.

Wij hadden een fantastische dag. Van 10.30 tot 17.00 uur in een Avonturenpark geweest. De kinderen hebben naar hartenlust gespeeld, geklommen, hutten gebouwd, enz... Een park om te onthouden.

Ik had bijna met mijn nog-net-één-dag-kraam-lijf, zo'n bomenklimparcours gedaan. Ware het niet dat mijn dochter eenmaal boven in paniek raakte en we dus meteen maar weer omgedraaid zijn :o. Vond ik niet zo heel erg, geloof ik :+ .

Zo, en dat waren wel weer genoeg smileys voor vandaag. En ik ben wel kapot, dus zo met de kindjes mee naar bed.

[ Bericht 1% gewijzigd door groofskendezoveelste op 09-08-2016 19:34:24 ]
pi_164371786
Ik snap mijn baby niet }:| . Hij slaapt de laatste nachten ineens van 20:00 tot 7:30 (huh?!) en doet dan maar 1 dutje overdag (ergens tussen 12:00 en 15:00 ofzo). Is 'ie niet nog een beetje klein voor 1 dutje?
pi_164371941
Ik zou er maar van genieten sillie. Die van mij lag vanmorgen om 8 uur al in bed voor z'n eerste dutje :')
pi_164372680
LuDann, gefeliciteerd met Wolk!
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 20:12:35 #200
409579 LuDann
All the way
pi_164373489
Bedankt voor de felicitaties! O+

FF: ik moet overmorgen mijn scriptie inleveren en plannen is nooit mijn sterkste kant geweest dus ik ben nog hard bezig daarmee :') Wolk is vandaag op het KDV geweest en morgen gaat ze er ook heen. We vieren het echt zaterdag. Aan de ene kant voel ik me daar wel schuldig over maar goed, ze is te jong om het te weten. We hebben wel voor haar gezongen vanochtend.

Sillie: die van mij heeft ook een weekje maar 1 slaapje gedaan maar doet er nu weer twee. Ik zou het even afwachten.

Ik heb tot 9 maanden na de bevalling nog zwangerschapskleding gedragen. Daarna ben ik zo'n 10 kilo afgevallen maar buik ging niet mee, helaas. :P
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 20:15:51 #201
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164373595
Je viert het, dat is het belangrijkste :)
Leuk, gefeliciteerd!

Had jij ook nog lang last van zwelling bij je onderbuik van de (interne) littekens?

En succes met je scriptie nog!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164373873
Ach, dat maakt bij een eerste verjaardag ook niet zoveel uit, wij gaan ook niks doen die dag (behalve werken :') ) en ene oma wilde s avonds langs komen, maar dan moet O al in bed liggen dus dat gaat niet door had ze ook niet beide benen moeten breken, dan had ze hem de hele verjaardag voor zichzelf gehad :D

En dat wordt dan hopelijk dubbel feest dit weekend, voor Wolk en voor het inleveren van je scriptie!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 20:27:31 #203
409579 LuDann
All the way
pi_164373971
Ja, daarom. :Y

Ik heb nog steeds redelijk wat last van het litteken maar ik ben niet zo'n representatief voorbeeld denk ik, ik heb een bindweefselaandoening. De huid is prima genezen maar daaronder doet het nog steeds zeer, ik voel een verdikking maar ik denk dat dat ook wel normaal is?

En dank je.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 20:30:44 #204
409579 LuDann
All the way
pi_164374062
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 20:24 schreef FlyingFish het volgende:
Ach, dat maakt bij een eerste verjaardag ook niet zoveel uit, wij gaan ook niks doen die dag (behalve werken :') ) en ene oma wilde s avonds langs komen, maar dan moet O al in bed liggen dus dat gaat niet door had ze ook niet beide benen moeten breken, dan had ze hem de hele verjaardag voor zichzelf gehad :D

En dat wordt dan hopelijk dubbel feest dit weekend, voor Wolk en voor het inleveren van je scriptie!
Ah, dat vind ik wel fijn, dat we niet de enige zijn die niet zoveel doen op de dag zelf.

Beide benen gebroken? Wow, wat een pech!

En nu je het zegt ja. Ik kan me bijna niet voorstellen dat ik straks écht klaar ben! Maandag is mijn verdediging.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 20:31:31 #205
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164374086
Liggen jullie baby's bij al hun dutjes in bed? Ik ben deze week aan het proberen om Emma iig in de middag in bed te leggen en dat gaat tot nu toe goed!

Hier ook binnen 2wk na de bevalling m'n oude spijkerbroeken weer aan, zelfs broeken waar ik me voor de zwangerschap niet eens in propte :') Weet ook niet waarom dat nu wel lukt, qua kilo's ben ik niet veel extra verloren. Ik vind mezelf wel veel slanker dan voor de zwangerschap, terwijl dat ook niet aan de kilo's ligt (ik wil er nog zo'n 10 kwijt, maar dat moest ervoor ook al). Maar mocht het niet zo snel gegaan zijn zou ik ook voor nieuwe dingen op pad gaan, ik vond die positiebroeken toen m'n buik nog niet zo groot was zo enorm irritant zitten..

Wolk zal er weinig van merken dat er op de dag zelf niets gebeurd. Succes nog met je scriptie!

Fijn dat je zo geniet, Jagar!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 20:33:03 #206
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164374134
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 20:27 schreef LuDann het volgende:
Ja, daarom. :Y

Ik heb nog steeds redelijk wat last van het litteken maar ik ben niet zo'n representatief voorbeeld denk ik, ik heb een bindweefselaandoening. De huid is prima genezen maar daaronder doet het nog steeds zeer, ik voel een verdikking maar ik denk dat dat ook wel normaal is?

En dank je.
Ehlers-Danlos?
Maar dan is het niet echt vergelijkbaar nee, al voel ik dat dus ook, maar is nog maar kleine 6 weken geleden, dus niet heel raar.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 20:34:17 #207
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164374175
Hier ligt ze alleen 's nachts in haar bed, overal dondert ze overal in slaap, ook rechtop in mijn armen enzo.
Wil het straks wel gaan invoeren, vaste slaapplek, maar nu vermijd ik veel traplopen nog.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164374234
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 20:12 schreef LuDann het volgende:
Bedankt voor de felicitaties! O+

FF: ik moet overmorgen mijn scriptie inleveren en plannen is nooit mijn sterkste kant geweest dus ik ben nog hard bezig daarmee :') Wolk is vandaag op het KDV geweest en morgen gaat ze er ook heen. We vieren het echt zaterdag. Aan de ene kant voel ik me daar wel schuldig over maar goed, ze is te jong om het te weten. We hebben wel voor haar gezongen vanochtend.
Gefeliciteerd!! *O*

Het zou mij ook gebeuren :') gelukkig merken ze er met een eerste verjaardag nog niets van. (Bij peuters eerste verjaardag lag de hele woonkamer open, een grote zandbak, het klusweekend liep iets uit ...)
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 20:40:25 #209
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164374385
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 20:34 schreef Molo het volgende:
Hier ligt ze alleen 's nachts in haar bed, overal dondert ze overal in slaap, ook rechtop in mijn armen enzo.
Wil het straks wel gaan invoeren, vaste slaapplek, maar nu vermijd ik veel traplopen nog.
Ja hier ook hoor, er zijn dagen geweest dat ze de hele dag op de bank lag :') (want brullen zodra ze in de box lag) Ben een slaapritueel aan het introduceren en tot nu toe gaat het goed, maar als ik dat 3x per dag moet doen ben ik alleen daarmee bezig en er valt op dit moment nog geen peil op te trekken wanneer ze in slaap valt.. Ik probeer de signalen wel te herkennen maar lukt nog niet altijd. Maar goed, het middagdutje op bed gaat goed (vanmiddag echt lang geslapen, gisteren 2,5u op bed gelegen en daarvan half uur geslapen :') ).

Bijna 6 wk! *O* Dus ook weer autorijden binnenkort? Nog veel last dus, dat is minder...
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 20:44:42 #210
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164374548
Ja hier ook erg onvoorspelbaar tukken van madame. En ik zie niet echt voortekenen van slaap (in oogjes wrijven ofzo). Ze ligt gewoon te kijken en te brabbelen en dan ineens *boem* oogjes dicht :D

Komt vanzelf wel, ritueel ook, want dat lijkt me wel fijn uiteindelijk :Y

Ja morgen nacontrole en daarna als ik goedgekeurd word weer autorijden *O*
Ik heb niet zoveel last meer hoor, valt enorm mee. Wond ik met een laagje huid dicht *O*
Alleen veel tillen of veel traplopen gaat nog niet lekker, bij laatste krijg ik last van mijn rug. Verder gaat het prima *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 20:46:57 #211
409579 LuDann
All the way
pi_164374632
@Molo: EDS idd. Fijn dat je weer mag rijden morgen!

quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 20:36 schreef _Ophelia_ het volgende:

[..]

Gefeliciteerd!! *O*

Het zou mij ook gebeuren :') gelukkig merken ze er met een eerste verjaardag nog niets van. (Bij peuters eerste verjaardag lag de hele woonkamer open, een grote zandbak, het klusweekend liep iets uit ...)
Hehehe, oh precies, dat soort dingen. Gelukkig vinden baby's zand meestal wel leuk, zullen we maar zeggen? :P

[ Bericht 1% gewijzigd door LuDann op 09-08-2016 21:03:33 ]
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 20:48:13 #212
409579 LuDann
All the way
pi_164374674
Ik wil verder aan mijn scriptie maar mijn baby staat nog te stuiteren. w/
pi_164374905
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 20:40 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ja hier ook hoor, er zijn dagen geweest dat ze de hele dag op de bank lag :') (want brullen zodra ze in de box lag) Ben een slaapritueel aan het introduceren en tot nu toe gaat het goed, maar als ik dat 3x per dag moet doen ben ik alleen daarmee bezig en er valt op dit moment nog geen peil op te trekken wanneer ze in slaap valt.. Ik probeer de signalen wel te herkennen maar lukt nog niet altijd. Maar goed, het middagdutje op bed gaat goed (vanmiddag echt lang geslapen, gisteren 2,5u op bed gelegen en daarvan half uur geslapen :') ).

Bijna 6 wk! *O* Dus ook weer autorijden binnenkort? Nog veel last dus, dat is minder...
Hier heb ik het begin heel erg op de klok gekeken. Op een gegeven moment ging mini altijd na 90 minuten naar bed, en dat hielp een beetje...
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 21:01:12 #214
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164375078
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 20:56 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Hier heb ik het begin heel erg op de klok gekeken. Op een gegeven moment ging mini altijd na 90 minuten naar bed, en dat hielp een beetje...
Ja, dat patroon begin ik nu ook wel te herkennen. Maar deed je dan iedere keer dat ritueel? Of gewoon op bed leggen en klaar? Ze valt nu dan gewoon in slaap in de box (wat ik op zich geen probleem vind want er ligt een matras in).
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164375166
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 21:01 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ja, dat patroon begin ik nu ook wel te herkennen. Maar deed je dan iedere keer dat ritueel? Of gewoon op bed leggen en klaar? Ze valt nu dan gewoon in slaap in de box (wat ik op zich geen probleem vind want er ligt een matras in).
wij hadden tot een maand of 8 geen ritueel. Of ja, wel. Ik voedde hem in slaap. Daarna zijn we pas een ritueel gaan invoeren. En dat werkt nu heel erg goed, overdag!
pi_164375179
Eigen broeken: pasten na een week weer maar de band sneed in mijn ks litteken. Dus nog een week gewacht.

KS: heel goed en mooi genezen maar bij heel vochtig weer voel ik het soms binnenin 'trekken'.

Hier nog steeds een zieke Twix. Vanmiddag sliep hij heerlijk ruim 1,5 uur op mijn buik. Ik was erop voorbereid. Ik had drinken naast me, de afstandbediening, mijn telefoon en ik hoefde niet te plassen. En wat deed ik? 1,5 uur naar mijn kind kijken en kusjes op zijn bolletje geven O+.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 21:11:12 #217
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164375432
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 21:04 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

wij hadden tot een maand of 8 geen ritueel. Of ja, wel. Ik voedde hem in slaap. Daarna zijn we pas een ritueel gaan invoeren. En dat werkt nu heel erg goed, overdag!
Wij doen het al 2wk 's avonds en dat gaat super goed! Daarom nu ook in de middag ingevoerd. Ook in combinatie met voeding..

Maar ach, dan ligt ze overdag maar in de box te slapen. Vind ik ook wel gezellig, laat ik haar gewoon met rust zodra ze 1,5u wakker is..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164375439
Ach Malteser, nog steeds ziek? Wel heerlijk, anderhalf uur knuffelen.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 21:12:04 #219
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164375470
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 21:04 schreef Malteser het volgende:
Eigen broeken: pasten na een week weer maar de band sneed in mijn ks litteken. Dus nog een week gewacht.

KS: heel goed en mooi genezen maar bij heel vochtig weer voel ik het soms binnenin 'trekken'.

Hier nog steeds een zieke Twix. Vanmiddag sliep hij heerlijk ruim 1,5 uur op mijn buik. Ik was erop voorbereid. Ik had drinken naast me, de afstandbediening, mijn telefoon en ik hoefde niet te plassen. En wat deed ik? 1,5 uur naar mijn kind kijken en kusjes op zijn bolletje geven O+.
O+

Arme Twix ;(
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 21:16:19 #220
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164375658
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 21:04 schreef Malteser het volgende:
Eigen broeken: pasten na een week weer maar de band sneed in mijn ks litteken. Dus nog een week gewacht.

KS: heel goed en mooi genezen maar bij heel vochtig weer voel ik het soms binnenin 'trekken'.

Hier nog steeds een zieke Twix. Vanmiddag sliep hij heerlijk ruim 1,5 uur op mijn buik. Ik was erop voorbereid. Ik had drinken naast me, de afstandbediening, mijn telefoon en ik hoefde niet te plassen. En wat deed ik? 1,5 uur naar mijn kind kijken en kusjes op zijn bolletje geven O+.
Ja normaal ondergoed doe ik om de reden voorlopig nog maar niet aan. Ben benieuwd hoe het op langere termijn gaat voelen. Litteken verder qua hoe het eruit ziet boeit me niet qua esthetiek.

Zielig, ziek kindje, maar wel super dat je zo heerlijk van hem hebt kunnen genieten O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164375913
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 21:01 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ja, dat patroon begin ik nu ook wel te herkennen. Maar deed je dan iedere keer dat ritueel? Of gewoon op bed leggen en klaar? Ze valt nu dan gewoon in slaap in de box (wat ik op zich geen probleem vind want er ligt een matras in).
Ik doe wel bij elk slaapje het ritueel, maar dat is maar heel kort hier: Naar boven, kijken of de luier verschoond moet worden, verschonen als nodig, broek uit, slaapzak aan, baby in bed leggen, gordijn naar beneden, speen in z'n mond, knuffelkonijn in z'n arm, de muziek-uil aan, dikke kus, "lekker slapen lieverd", weglopen en de deur zachtjes dicht. [Herhaal vanaf speen indien nodig :+ ] .

's Avonds doen we dan na het gordijn naar beneden nog een fles, een boer, en dan verder zoals normaal.
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 21:47:28 #222
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164377110
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 21:21 schreef Razztwizzle het volgende:

[..]

Ik doe wel bij elk slaapje het ritueel, maar dat is maar heel kort hier: Naar boven, kijken of de luier verschoond moet worden, verschonen als nodig, broek uit, slaapzak aan, baby in bed leggen, gordijn naar beneden, speen in z'n mond, knuffelkonijn in z'n arm, de muziek-uil aan, dikke kus, "lekker slapen lieverd", weglopen en de deur zachtjes dicht. [Herhaal vanaf speen indien nodig :+ ] .

's Avonds doen we dan na het gordijn naar beneden nog een fles, een boer, en dan verder zoals normaal.
Misschien toch maar proberen, maar zoals het nu gaat ben ik al heel blij.

Voedingen voor het slapen doen we wel boven ivm totale rust en weinig prikkels.. Overige wel gewoon beneden.. En overdag deur van de slaapkamer open. Als ik terug ga dan alleen om de speen terug in d'r mond te doen idd en nog een keer welterusten te zeggen :)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164377554
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 21:11 schreef Jagärtrut het volgende:
Ach Malteser, nog steeds ziek? Wel heerlijk, anderhalf uur knuffelen.
Ja, helaas wel. Verkouden, koorts en hij klinkt hees en wil niets eten. Vlak voor zijn slaapjes drinkt hij zijn melk wel (te moe om tegen te stribbelen?) dus hij krijgt voeding binnen.
Heb even een check gehad bij de huisarts, geen keelonsteking maar wel duidelijk heel erg rood. Dus weer een virus oid opgelopen. Uitzieken maar weer.
Hij moet eigenlijk donderdag zijn 11 maanden vaccinaties. Uitstellen denk ik hè?
pi_164380202
Op de valreep: Lu gefeliciteerd met Wolk! *O*
(en omgggg is ze al 1?! De tijd...!)
  dinsdag 9 augustus 2016 @ 23:05:07 #225
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164380545
Wehkampffff heeft de Pampers maandboxen met 50% korting trouwens, ook kleine maatjes :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164387951
Goedemorgen. Ik ben ziek. :'(

Gisteravond veel pijn in de borst en ineens oplopende koorts. Dus ik vk gebeld, klonk als borstontsteking (of beginnende, net als laatst). Ik kon niet lopen, niet liggen, dus raakte best wel een beetje in paniek. En oncontroleerbaar rillen. maar nu moest ik vanochtend ineens ook overgeven. Echt, niet leuk. Dieptepuntje hier. :{
pi_164388002
Oei bah. Mag je antibiotica halen al daarvoor? Koorts is zo beperkend als je je er zo naar van gaat voelen. Weg met die ontsteking! Beterschap :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_164388046
Helaas, maat 5 heeft het ook niet gered vannacht, de was draait alweer (met halflege trommel, want weet echt niet meer waar ik nog was vandaan kan halen om m vol te maken...). Vannacht gaan we eens luierbroekjes proberen, wellicht sluit dat beter af bij de benen, want datbis het grote probleem. En wat extra slaapzakken erbij halen maar...

Het verschonen bij het wakker zijn om 12 uur hebben we overigens eergisteren geprobeerd, heeft bijna een uur geduurd voordat hij weer sliep en alsnog s ochtends lekkage :(
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_164388090
Beterschap groofsken! Klinkt niet fijn!

En ook nog steeds beterschap voor Twix. Ik zou gewoon het cb even bellen Malteser, die weten wel wat handig is qua inenten.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_164388105
Groofs, beterschap! Wat naar :*.

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 09:54 schreef FlyingFish het volgende:
Helaas, maat 5 heeft het ook niet gered vannacht, de was draait alweer (met halflege trommel, want weet echt niet meer waar ik nog was vandaan kan halen om m vol te maken...). Vannacht gaan we eens luierbroekjes proberen, wellicht sluit dat beter af bij de benen, want datbis het grote probleem. En wat extra slaapzakken erbij halen maar...

Het verschonen bij het wakker zijn om 12 uur hebben we overigens eergisteren geprobeerd, heeft bijna een uur geduurd voordat hij weer sliep en alsnog s ochtends lekkage :(
Rottig is dat. Gebruik je pampers Baby Dry? Die redden het hier als enige 's nachts (maar maat 4 kiert erg bij de liezen).
Slaapzakken: ik kocht er vorige week twee extra bij de Action. Waren ¤6,- per stuk.

Ik durf het bijna niet hardop te zeggen maar Twix lijkt iets fitter dan de afgelopen dagen. Hij sliep vannacht ook weer door (20.00 uur tot 7.15 uur) en dat doet hem natuurlijk ook goed.
pi_164388151
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 09:58 schreef FlyingFish het volgende:
Beterschap groofsken! Klinkt niet fijn!

En ook nog steeds beterschap voor Twix. Ik zou gewoon het cb even bellen Malteser, die weten wel wat handig is qua inenten.
Thanks, heb ik net gedaan. Aangezien we de laatste afspraak bij 6 maanden hadden en er de komende weken vanwege vakantietijd geen plek meer vrij is, gaat de afspraak morgen door. Voor de vaccinaties mag ik dan over 2 weken tussendoor komen.
pi_164388154
Dat is fijn Maltees! Ik zou die vaccinatie toch skippen trouwens
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_164388162
Oh haha! Top :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_164388246
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 10:02 schreef pinquit het volgende:
Oh haha! Top :)
;) :)
pi_164388264
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 09:59 schreef Malteser het volgende:
Groofs, beterschap! Wat naar :*.

[..]

Rottig is dat. Gebruik je pampers Baby Dry? Die redden het hier als enige 's nachts (maar maat 4 kiert erg bij de liezen).
Slaapzakken: ik kocht er vorige week twee extra bij de Action. Waren ¤6,- per stuk.

Ik durf het bijna niet hardop te zeggen maar Twix lijkt iets fitter dan de afgelopen dagen. Hij sliep vannacht ook weer door (20.00 uur tot 7.15 uur) en dat doet hem natuurlijk ook goed.
Ik heb meerdere merken geprobeerd al, pampers baby dry, active fit, Etos en kruidvat. Lijkt weinig verschil te maken helaas.

Maar goed, ik ben erg blij dat wij onze vakantie al gehad hebben en hij er toen nog geen last van had :')

Tip van de action houd ik in m'n hoofd, maar eerst even bij de wibra hier kijken, scheelt weer een tripje naar de stad.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_164388453
FF, heb je al eens geprobeerd ze anders te plakken? Met de zijkanten schuin naar boven over elkaar heen? Dat hielp hier toen ze steeds langs haar benen lekte.

Beterschap Groofs :*
pi_164388842
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 10:10 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Ik heb meerdere merken geprobeerd al, pampers baby dry, active fit, Etos en kruidvat. Lijkt weinig verschil te maken helaas.

Maar goed, ik ben erg blij dat wij onze vakantie al gehad hebben en hij er toen nog geen last van had :')

Tip van de action houd ik in m'n hoofd, maar eerst even bij de wibra hier kijken, scheelt weer een tripje naar de stad.
Is hij een buikslaper? Daardoor lekte Stip altijd door en dan was de achterkant van de luier gewoon nog droog. Je zou de luier achterstevoren aan kunnen doen en ik heb ook wel eens de tip gelezen om er een maandverband in te plakken, maar waar dan precies weet ik niet :+

Groofs, he bah! Kunnen de groten uit spelen zodat je alleen met je kleine in bed kan blijven?
pi_164389030
Wat vervelend Groofs! Beterschap.

Gisteravond in slaap gevallen met baby op mijn borst en heeft man er gewoon foto's van gemaakt :D O+
Rustige nacht gehad, ze ging vrij snel weer slapen na de voedingen. Om 5 uur even een staarwedstrijd gehad en ik had gewonnen :9 :+
pi_164389056
ah groofs, wat kut voor je zeg. Beterschap
pi_164389083
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 09:54 schreef FlyingFish het volgende:
Helaas, maat 5 heeft het ook niet gered vannacht, de was draait alweer (met halflege trommel, want weet echt niet meer waar ik nog was vandaan kan halen om m vol te maken...). Vannacht gaan we eens luierbroekjes proberen, wellicht sluit dat beter af bij de benen, want datbis het grote probleem. En wat extra slaapzakken erbij halen maar...

Het verschonen bij het wakker zijn om 12 uur hebben we overigens eergisteren geprobeerd, heeft bijna een uur geduurd voordat hij weer sliep en alsnog s ochtends lekkage :(
En juist een kleinere luier, die sluit misschien beter aan?
Of 2 luiers over elkaar, heb ik ook wel eens gehoord. Balen is het wel!

Groofs, wat balen joh! Heb je iets voor de borstontsteking? En hulp voor de kindjes.
pi_164389306
Hier vannacht bovenop elke anderhalf uur wakker ook nog een doorlekker. Voorkant kleddernat, dus om half 6 alles verwisseld, maar daar werd meneer zo wakker van dat hij niet meer wou slapen. Maar, toen is mijn lieve duutser om 7 uur met hem gaan wandelen, en heb ik nog heerlijk 2 uur on onderbroken geslapen. Zo fijn!
  woensdag 10 augustus 2016 @ 11:23:06 #242
171422 LadyBlack
paint it black
pi_164389566
Oh no Groofs.... beterschap! :* Kan C de verstopping wegdrinken als je haar goed aanlegt? Hopelijk zakt de koorts snel.

Malteser, ik pm je net over de kleertjes, en je hebt gewoon een ziek jongetje ;( Hopelijk blijft je Twixje zich beter voelen nu!
pi_164390110
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 10:41 schreef Dot. het volgende:

[..]

Is hij een buikslaper? Daardoor lekte Stip altijd door en dan was de achterkant van de luier gewoon nog droog. Je zou de luier achterstevoren aan kunnen doen en ik heb ook wel eens de tip gelezen om er een maandverband in te plakken, maar waar dan precies weet ik niet :+

Groofs, he bah! Kunnen de groten uit spelen zodat je alleen met je kleine in bed kan blijven?
Het is een vooral zijslaper die veel draait. Het lekt ook alleen bij zijn benen, zijn romper is soms zelfs nog helemaal schoon en bevat anders alleen wat vlekjes bij het randje. Het gaat dus vooral om de sluiting bij zijn benen. Maar we kunnen het proberen!

Sull, een maatje kleiner sluit idd beter bij de benen, maar daar is het plas/poepvolume te groot voor en dan krijgen we weer ruglekkages, en die zijn een stuk viezer nog.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
  woensdag 10 augustus 2016 @ 12:12:08 #244
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164390567
Beterschap Groof! Wat balen ;(

Vervelend die doorlekkers!

Fijn dat Twix zich beter voelt Malteser!

Geslaagd voor de broeken Arja?

Hier vannacht een doorslaper; 20u laatste fles, 21u slapen en half 6 wakker! Heel blij mee! Daarna nog ff terug d'r bed in en nog ff geslapen tot half 9. In bed wakker zijn is ook niet meer de grootste paniek, ze ligt nu vaker een beetje om d'r heen te kijken en te brabbelen. En zodra ik m'n hoofd over de rand steek lachen, ook als ze net daarvoor aan het huilen was O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164391762
Dank, jullie zijn lief. :*

We zouden vanmiddag op bezoek gaan, maar zij is nu sinds vanochtend al hier om te helpen. En ik knap al best een beetje op. Geen rillerig gevoel meer, wel nog veel pijn in de borst. Niet meer gekotst na vanochtend.

Huisarts gesproken. Omdat koorts lijkt te zakken, kijk ik het nog een nachtje aan.

Wat kan zo'n nacht zwaar zijn zeg, ik ben er gewoon echt van geschrokken.
pi_164391930
Doorlekken: je kan ook een dik kraamverband / maandverband / incontinentieverband in de luier plakken. Dan kun je toch een klein maatje aantrekken en heb je voor de nacht in elk geval wat meer absorptievermogen. Wat een lelijk woord is dat. Oh tralalalalala spuit 11 ben ik. Nouja. Dan is het vast DE tip, als 'ie twee keer wordt gegeven :+ .

Twix aan de beterende hand *O*

Nu Groofs nog :* wat klinkt het rot zeg. Veel beterschap :* !

Lekker Nouk, doorslapen!

Ik hoop echt dat Tas dat ook gaat leren want ik moet over 2,5 week weer aan het werk OHMYGOD NA 9 MAANDEN THUIS. Zou toch fijn zijn als we dan geen nachten 20-23-02-05 meer hebben. Omdat ik me wat zorgen maakte over het vele drinken ondanks fruit- en groentehapjes zijn we vandaag even gaan meten en wegen op het CB. Meneer Tas zit in een groeispurt - ja het kon nog :+ - en schiet even omhoog in de lengtecurve. Hij is nu 71 cm en 9240 gram. Dus ik hoef me in elk geval geen zorgen te maken, want de lijn lengte / gewicht trekt weer wat bij. Het is gewoon een Groot Kind. Nouja, prima dan. Dan gaan we gewoon door met wat we al deden.

Curves en mugshot:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2016 13:14:22 ]
pi_164392802
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 13:08 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Dank, jullie zijn lief. :*

We zouden vanmiddag op bezoek gaan, maar zij is nu sinds vanochtend al hier om te helpen. En ik knap al best een beetje op. Geen rillerig gevoel meer, wel nog veel pijn in de borst. Niet meer gekotst na vanochtend.

Huisarts gesproken. Omdat koorts lijkt te zakken, kijk ik het nog een nachtje aan.

Wat kan zo'n nacht zwaar zijn zeg, ik ben er gewoon echt van geschrokken.
Snap ik en dat lijkt me ook echt zo'n moment waarop het lastig is dat je alleen bent. Fijn dat de koorts zakt!

Nouk, ik heb wel wat broeken gepast die ook wel pasten, maar ik vond ze niet flatteus. Ik heb nu online besteld bij de h&m in 2 maten.

Emmy is vandaag 7 weken. Nog even en we spreken al in maanden ipv weken. Gek hoor hoe snel dat gaat.
  woensdag 10 augustus 2016 @ 14:19:49 #248
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164394149
Jammer Arja, hopelijk zijn die broeken snel binnen (duurt me altijd te lang bij H&M). Vind bij die broeken wel veel verschil tussen de verschillende modellen en maten, ik heb een grote maat die loeistrak zit en een maatje kleiner die prima zit..

Hier alweer bijna 8 weken, morgen de eerste prikjes. ;( Mijn schoonzus gaat mee, dat is wel lief van d'r. Haal ik net pcm voor baby's, haal ik kauwtabletten. Faaaaaalll :')

Razz; ik hoop het ook voor je! Raar, om weer te gaan werken? Tas groeit goed, morgen gaan we weer zien hoeveel mijn +2,5 dochter gegroeid is. :D
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164395277
Nouk :D Bhehehehe. Nouja ach. Met sterke bilspieren.... B-)
  woensdag 10 augustus 2016 @ 15:15:23 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164396449
Groots, beterschap!

quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 14:48 schreef Razztwizzle het volgende:
Nouk :D Bhehehehe. Nouja ach. Met sterke bilspieren.... B-)
_O-

En wat een toffe foto, blije spekkie O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 10 augustus 2016 @ 15:39:29 #251
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164397442
Ik kom net van de gynaecologe, fijn nagesprek gehad. Echt ontzettend prettige arts en ziekenhuis O+

Ik had een te smal bekken om vaginaal door te bevallen en daarom tijdens bevalling na urenlang op 5 cm ontsluiting te blijven hangen een keizersnede gekregen.

Er zijn geen meetinstrumenten om bekkeningang te meten, en het ligt ook aan de vorm van het hoofdje van het kind. Ze heeft uitgelegd hoe dat werkt en hoe dat verschilt ook per bevalling.
Baby had geprobeerd om verder in te dalen door de erg krachtige weeën en lag daardoor zó vast met haar koppie waardoor de vacuümpomp ook nog nodig was :+
Gynaecologe had dit nog niet vaak meegemaakt zei ze :+

Bij een eventuele volgende zwangerschap mag ik wel weer proberen om vaginaal te bevallen, al moet het dan sowieso in het ziekenhuis onder begeleiding van gynaecoloog. Wel grote kans dat dat niet lukt, dus ik mag ook laagdrempelig dan voor een keizersnede kiezen op voorhand. Geeft wel weer opties dus, dus dat is fijn. Tenzij groter kind dan deze baby, dan is het echt een enorme afrader gaf ze aan.
Verder was alles helemaal perfect, zowel tijdens de bevalling als nu *O*

Ik had nog beetje een ruwe baarmoedermond maar dat zag er wel goed uit, hormonen zorgen nog beetje voor wat cellen daar, maar voor mijn gemoedsrust heeft ze toch een uitstrijkje gemaakt. Krijg ik over twee weken de uitslag van :)

Dus top allemaal, en nu mag ik weer alles, zoals autorijden *O*

Zo even rondje maken als mevrouw haar fles leeggetankt heeft ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  woensdag 10 augustus 2016 @ 15:43:03 #252
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164397582
Wat fijn Molo O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164397999
Wat een goed nieuws, molo!

Ik heb volgende week pas controle en nagesprek bij de gyn. Ze zal wel op vakantie geweest zijn. Maar eens nadenken welke dingen van mijn bevalling ik nog wil weten.
pi_164398202
Molo, klinkt als een goed gesprek! En weer autorijden en alles, mobiliteit yes!

Groofs! Echt, die (beginnende) borstontstekingen had ik twee keer toen zoon er net was en heb me zelden zo beroerd gevoeld, pffff. Ook dat rillen enzo. Bij mij hielp veel aanleggen, afkolven en in de juiste pose aanleggen (afhankelijk van locatie verstopping).

Nouk, morgen prikjes ;( wij hadden ze net. Na prikje 1 heel boos maar snel weer kalm. Na prikje 2 woest en niet snel kalm. :'( bij dochter kon ik toen zelf m'n tranen niet binnenhouden ;') , nu kon ik het beter aan maar alsnog niet m'n favoriete moment ooit. Na de borst snel weer kalm, nu slaapt ie heerlijk op vriend.

Stats weer top, 61,5 cm en 5960 gram, allebei precies op +2 lijntje. O+

[ Bericht 0% gewijzigd door Svane op 10-08-2016 17:19:55 ]
  woensdag 10 augustus 2016 @ 16:01:36 #255
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164398242
ik over 2 weken ook nog bij verloskundige, dat was niet nodig, maar vond ze gewoon leuk en gezellig _O- _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164399103
Svane 2 prikjes? Whut ;(
Dat wist ik niet.

Wij gaan 2 september pas. Ik wil dat mijn man ook mee kan, want ik denk dat ik ook moet huilen.
pi_164400248
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 16:00 schreef Svane het volgende:
Molo, klinkt als een goed gesprek! En weer autorijden en alles, mobiliteit yes!

Groofs! Echt, die (beginnende) borstontstekingen had ik twee keer toen zoon er net was en heb me zelden zo beroerd gevoeld, pffff. Ook dat rillen enzo. Bij mij hielp veel aanleggen, afkolven en in de juiste pose aanleggen (afhankelijk van locatie verstopping).

Nouk, morgen prikjes ;( wij hadden ze net. Na prikje 1 heel boos maar snel weer kalm. Na prikje 2 woest en niet snel kalm. :'( bij dochter kon ik toen zelf m'n tranen niet binnenhouden ;'), nu kon ik het beter aan maar alsnog niet m'n favoriete moment ooit. Na de borst snel weer kalm, nu slaapt ie heerlijk op vriend.

Stats weer top, 61,5 cm en 5960 gram, allebei precies op +2 lijntje. O+
Svane, fijn, die herkenning. Nou ja, fijn voor mij. Niet voor jou :o

De koorts komt weer wat terug, maar ben nog niet rillerig. Ik heb al een extra deken klaargelegd boven. Bezoek (hulp dus) is weg nu, maar we doen bankhangen en pizza, dus dat moet gaan lukken.

[ Bericht 3% gewijzigd door groofskendezoveelste op 10-08-2016 17:05:20 ]
pi_164400277
Oh no, die prikjes ja. Hier ook meegehuild bij de eerste twee. Te zielig gewoon. Ik weet nu al dat C totaal over de flos zal gaan :'(
pi_164403109
Tegengeluid qua prikjes: mijn W. gaf bij prik 1 geen kik en huilde heeel even bij prik 2. Maar de spuit was nog niet weggegooid of hij zat alweer te lachen. Kan dus ook meevallen hoor dames!
  woensdag 10 augustus 2016 @ 18:30:01 #260
311825 snoenk
heeft een hondenleven
pi_164403807
Je kan ook vragen of ze de prikken tegelijk zetten.
pi_164406173
Nou, koorts liep weer op. huisartsenpost geweest, ontsteking van oksel tot tepel, kuur gekregen. kuur kan twee dagen duren totdat hij werkt, dus ik hoop maar op een betere nacht. Huil.
pi_164406233
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 19:48 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Nou, koorts liep weer op. huisartsenpost geweest, ontsteking van oksel tot tepel, kuur gekregen. kuur kan twee dagen duren totdat hij werkt, dus ik hoop maar op een betere nacht. Huil.
Jeetje, wat naar! Aanleggen bij voeden iig C's neusje/kin richting de plek, leerde ik pas in het bv-topic. Bij mij ging het toen gauw beter!
pi_164406308
Ik wissel elke voeding van houding, dat gaat prima, maar de plek blijft. Nakolven (handkolven onder de douche) gedaan, hete douche,...

Alleen die koolbladeren hè ... :+
pi_164406331
Ik ben vooral bang voor dat rillen weer en dat beroerde gevoel, niet op mijn benen kunnen staan en toch moeten voeden enzo.
pi_164406811
Heftig Groofs. Hopelijk knap je snel op.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164406851
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 19:53 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik wissel elke voeding van houding, dat gaat prima, maar de plek blijft. Nakolven (handkolven onder de douche) gedaan, hete douche,...

Alleen die koolbladeren hè ... :+
Hier hielp dat echt, die koolbladeren. Hoe gek het maar klinkt...
  woensdag 10 augustus 2016 @ 20:14:52 #267
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164406942
Beterschap Groofs, wat klote :(
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164407755
Oh Groofs wat naar, beterschap :*
pi_164410478
Bah Groofs, sterkte vannacht!

Ik moet vrijdag naar het CB voor het eerste consult. F is dan 6+2 weken. Ben ik nou raar als ik dat echt te vroeg vind voor de eerste vaccinaties?
pi_164410723
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:10 schreef Sull het volgende:
Bah Groofs, sterkte vannacht!

Ik moet vrijdag naar het CB voor het eerste consult. F is dan 6+2 weken. Ben ik nou raar als ik dat echt te vroeg vind voor de eerste vaccinaties?
Bij ons was tweede consult prikjes, eerste keer daar rond 4 weken en tweede keer met +- 8. Maar jij zit daar net tussen! Weet dus niet of het dan prikken wordt?
pi_164411070
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:16 schreef Svane het volgende:

[..]

Bij ons was tweede consult prikjes, eerste keer daar rond 4 weken en tweede keer met +- 8. Maar jij zit daar net tussen! Weet dus niet of het dan prikken wordt?
Zie je wel! Ik dacht al dat ze bij het huisbezoek had gezegd, dat het niet eerder kon. Op internet vond ik ergens dat met 8 weken het eerste consult was...

Thanx Svane
pi_164419437
Groofs, hoe ging de nacht?
pi_164419534
De minimumleeftijd voor de eerste prikken is volgens mij 7 weken volgens de richtlijnen. Ik denk dus niet dat ze al gaan enten, Sull.
pi_164419966
Vele malen beter dan gisterennacht ^O^ . Wel goed liggen zweten nog, hoofdpijn en borstpijn, maar niet zo ellendig en beroerd meer. En ik kon gewoon slapen tussendoor. Dus ik behoor weer tot de levenden. ;)

Hier ook tweede afspraak pas de prikjes. De eerste afspraak hebben we hier gemist door de regen (en de kapotte auto). :+
pi_164420043
Fijn dat het wat beter gaat Groofs! Krijg je vandaag overdag nog hulp?

Wij hadden vannacht geen lekkage! Ik juich nog niet te vroeg, kan ook een lucky shot zijn geweest, maar ik hoef iig een dag niet te wassen, dus dat is al fijn!
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_164420186
Nee, vandaag doen we maar even gewoon heel weinig. Alleen de boodschappen en verder 'rundum hause' (wasjes draaien enzo). De kinderen lagen gisterenmiddag ook al op de bank te pitten, dus die zijn ook toe aan even niks, denk ik ;)
pi_164420271
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 08:55 schreef FlyingFish het volgende:
Fijn dat het wat beter gaat Groofs! Krijg je vandaag overdag nog hulp?

Wij hadden vannacht geen lekkage! Ik juich nog niet te vroeg, kan ook een lucky shot zijn geweest, maar ik hoef iig een dag niet te wassen, dus dat is al fijn!
Een Lucky NOT shot(autocorrectie maakte er shit van _O- ) dus?

Groofs wat fijn, nu verder opknappen!

Ik hoef me gelukkig dus niet te verdedigen bij het CB. En heb ik nog even tijd om te kijken of ik weer een ander vaccinatieschema wil aanhouden.
pi_164420576
jWiij hebben gisteren een warmere slaapzak voor T gekocht. En vannacht sliep hij van 19.00-23.00-03.00-07.00.

Misschien had hij het koud?
pi_164420725
Zou kunnen Jagar; W. slaapt bij wat koelere nachten ook net wat beter met een laagje meer!

Ik voel me maar een halfbakken mama vandaag;
Man en ik hebben vakantie, maar W. is toch naar het kdv. Man is aan het huis bezig en ik wil echt wat aan het huishouden doen, wat minder goed lukt als ik W. heb.
Maarja, ergens vind ik dan dat ik W. "Onnodig" wegbreng en dan voel ik me schuldig -O- . Vooral omdat "Groot Verdriet" als ik wegga bij he kdv..
pi_164420805
Wat naar Groofs! Hopelijk knap je snel op.

Hier ook even showen natuurlijk :7
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 10:22:34 #281
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164421273
Wat een leuk en knap meisje Miezziej O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 11 augustus 2016 @ 10:24:57 #282
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164421319
Mijn man had baby naast me gelegd in bed toen hij naar werk ging, ikwerd wakker van een pets tegen mijn arm aan van haar handje O+
Om half 10, dus heerlijk geslapen beide :P

Jagär, baby's hebben het niet zo heel snel koud toch, of had je echt superdunne slaapzak in koude kamer?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 11 augustus 2016 @ 10:32:29 #283
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164421461
Ahwww Miezziej O+ O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164421697
Miez wow! O+ Ze is echt prachtig! O+
pi_164422782
Even heel ego: CB geweest, Twix is afgevallen tov vorige maand... :'(. Was ik vorige keer zo blij dat we de 8 kilo aantikten, nu zit hij er weer onder. Zo rot. Mijn lieve, kleine jongetje.
pi_164422791
Miezziej O+
pi_164422932
Miezziej, wat een prachtig meisje!

Jagar, toevallig sliep S. na een paar rotte nachten ook veel beter nadat ik m lange mouwen aan had gedaan vannacht. Hopen dat het de oplossing is voor jullie, eindelijk wat meer slaap!

Malteser, ik vind het zo erg voor je dat je zoveel zorgen hebt over Twix. En ik kan ook niets bedenken om het op te lossen.

Ik heb een enorme baaldag. Huis dat we heel leuk vonden is al verkocht, en het doet me meer dan ik vooraf dacht. Ik kan echt niet met de stress om gaan die er bij komt kijken allemaal. Gelukkig lekker veel knuffelen met de kleine, dan vergeet ik het af en toe.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164422938
Och nee Malteser :{ Komt het door het ziek zijn?
pi_164423267
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 11:43 schreef Dot. het volgende:
Och nee Malteser :{ Komt het door het ziek zijn?
Ja, dat is wel aannemelijk. Alleen voor het ziek zijn ging het eten wat beter dus ik had goede hoop dat hij toch wat was aangekomen. Maar helaas, 140 gram afgevallen.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 12:00:42 #290
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164423345
Miez; mooi meisje O+

Malteser; wat balen ;( Komt door ziek zijn lijkt me?

Hier ook cb; dikke tranen bij de eerste prikken (die de vpk tergend langzaam klaarmaakte nadat het om 9:05u al uitliep :{ ). Wel goed gegroeid; 61 cm en 6015 gram.

Balen LeSage, wij zijn op zoek naar een kavel en die zijn ook in de afgelopen 1,5 jaar nét aan ons neus voorbij gegaan...

Jagar; lekker die andere slaapzak aanhouden dan. Ik probeer vandaag ook een iets dikkere (niet om slechte nachten overigens..)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164425603
Miez, wat een plaatje O+ . Nog van harte.
pi_164425691
Malteser, kan me voorstellen dat dat zorgen baart. Hopelijk volgende keer weer een stijgende lijn. :*
pi_164426788
OK, en vanaf nu ga ik actief meelezen en meeposten in dit topic, en niet alleen maar af en toe binnenvallen met zielige verhalen over mezelf 8-) Wel een kleine update: baby is een stuk rustiger nu hij medicatie tegen reflux krijgt. Misschien is het alleen psychisch en komt het doordat ík nu rustiger ben :+ maar hij is na een voeding nu een stuk gelukkiger. Nu nog wat ritme in de voedingen krijgen, daarna eens kijken of meneer ook eens in z'n eigen bed in slaap wil gaan vallen, en dan komen we er hopelijk wel. Ben ook aan het stoppen met bv en aan het overstappen op kv en dat brengt (naast schuldgevoel) ook rust. Al snap ik nog steeds niet hoe je in je eentje voor twee (of meer!) kinderen tegelijk kunt zorgen op een dag, maar dat leer ik vast ook vanzelf ;)

Groofs ik hoop dat je je snel beter voelt!

Jagar (hoi trouwens! :) ) wat fijn dat het slapen beter ging. Ik vind inschatten hoe warm of koud ik baby (en ook peuter) moet kleden en toedekken ook lastig steeds. Moet mezelf er ook aan herinneren dat mijn innerlijke thermostaat niet gelijk is aan die van hun: dat ik het warm of koud heb, betekent niet dat dat voor hen ook geldt. Ik las ergens ooit over een kindje dat zei "Mama, dat jíj het koud hebt hoeft toch niet te betekenen dat ík een jas aan moet" en dat vond ik wat dat betreft wel een eye opener.

Miez wat een plaatje! Die van mij is ook zo mooi, maar krijg ik alleen nooit lekker op de foto :')

Maltezer wat rot dat Twix is afgevallen. Wat zeiden ze er bij het cb zelf over?

Zo en nu wordt baby wakker, voedertijd! O+
pi_164426852
Malteser dat is echt niet leuk om te horen nee :{ wat naar zeg.

Amsel, fijn dat het rust brengt.

Vallen andere kleine babies hier eigenlijk zelf in slaap in eigen bed? Hier eigenlijk nog nooit geprobeerd! Maar ben wel benieuwd wat de andere babies doen.
pi_164426920
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 14:20 schreef Amsel het volgende:

Maltezer wat rot dat Twix is afgevallen. Wat zeiden ze er bij het cb zelf over?
Fijn Amsel dat het beter gaat met de medicatie en dat je zelf ook wat meer rust vindt.

CB zei verder niet veel behalve dat de groei 'onvoldoende' is maar we lopen bij de kinderarts dus het CB laat het verder aan de kinderarts.
pi_164427440
Svane, hier ook nog nooit geprobeerd. Ik denk ook niet dat ze zich in bed zou laten leggen. Tot nu toe doe ik haar in de doek als ze moe wordt, dan slaapt ze in vijf minuten. Daarna leg ik haar in de box, of ik blijf haar gewoon dragen. In de doek slaapt ze langer dan in de box volgens mij.
pi_164427463
Zelf inslapen kan ze niet geloof ik. Altijd bij mij.
pi_164427507
Maar ik maak me daar geen enkele zorgen over. Misschien moet ik het eens s avonds gaan proberen. Tot nu toe ga ik steeds samen met haar naar bed, maar de tijd komt eraan dat ik dan nog even op wil blijven en dat zij wat vroeger naar bed gaat.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 14:57:59 #299
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164427676
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 14:23 schreef Svane het volgende:
Malteser dat is echt niet leuk om te horen nee :{ wat naar zeg.

Amsel, fijn dat het rust brengt.

Vallen andere kleine babies hier eigenlijk zelf in slaap in eigen bed? Hier eigenlijk nog nooit geprobeerd! Maar ben wel benieuwd wat de andere babies doen.
Hier met een beetje (maar steeds minder) hulp. Eerst legde ik haar altijd na een voeding slapend weg. Dat doe ik nog steeds maar ze wordt standaard nog een aantal keer wakker. Ze kreeg dan ( :@ ) nog een beetje voeding tot ze weer sliep, of ik bleef bij haar staan en zingen totdat ze in slaap viel. Sinds vorige week, als ze begint te huilen, geef ik haar d'r speen en zeg welterusten en loop weer weg(en krijgt dus geen voeding meer in bed). Dat herhaalt zich een paar keer tot ze in slaap valt. Ik haal haar nooit meer uit bed, alleen bij echt grote paniek. Maar meestal stopt ze met huilen als ik de kamer binnen kom.. Behalve vandaag dan; zielig want prikken ;(
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  donderdag 11 augustus 2016 @ 15:11:59 #300
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164428046
Vol toch?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  donderdag 11 augustus 2016 @ 15:12:14 #301
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164428056
Nu dan :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')