SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
Tof, waar ga je heen?quote:Op donderdag 28 juli 2016 10:21 schreef Leonos het volgende:
Fijne vakantie Kano!
Ik kom zaterdag achter je aan!
Ga morgen pas weg hoor.quote:
Drie weken interrailen door oost Europa.quote:Op donderdag 28 juli 2016 10:51 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tof, waar ga je heen?
[..]
Ga morgen pas weg hoor.
Tof. Heb ik ook 2 keer gedaan. Welke route ga je een beetje doen?quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:14 schreef Leonos het volgende:
[..]
Drie weken interrailen door oost Europa.
Beetje stinken en bier drinken dus.
Geen idee Begin in Zagreb, rest van de route heeft mijn dinnetje geregeld.quote:Op donderdag 28 juli 2016 11:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Tof. Heb ik ook 2 keer gedaan. Welke route ga je een beetje doen?
En dan koop jij weer een nieuwe?quote:Op donderdag 28 juli 2016 23:44 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn nieuwe oude fiets.
Twijfel nog tussen dit stuur of een nieuw stuur halen. Ben nu gewend om met 38cm te rijden en dan voelt 42 wel heel onwennig en breed aan. Reach scheelt maar 0.4mm, maar ik zit op deze een stuk hoger.
Maar in de zomer wordt dit de fiets voor de vriending, dus kortere stuurpen en een ander zadel
Famous last words...quote:
Mooi stuurlintquote:Op donderdag 28 juli 2016 23:44 schreef Andyy het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn nieuwe oude fiets.
Twijfel nog tussen dit stuur of een nieuw stuur halen. Ben nu gewend om met 38cm te rijden en dan voelt 42 wel heel onwennig en breed aan. Reach scheelt maar 0.4mm, maar ik zit op deze een stuk hoger.
Maar in de zomer wordt dit de fiets voor de vriending, dus kortere stuurpen en een ander zadel
Mooiquote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:44 schreef kaasplankje het volgende:
http://www.bicimondo.com/fiets/staal/corum/
[ afbeelding ]
customfit staal en carbonnen vork
welke kleur stikkers?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:01 schreef muzas het volgende:
Zit je braaf te werken, krijg je dit geappt van je vriendin;
[ afbeelding ]
Nu wil ik naar huis.
Ja ze hebben nu een geïntregeerd balhoofd op dat frameset en eerst niet, vind ik wel heel mooi.quote:
woah vet man, is dat nou full carbon of alucarbon?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:28 schreef muzas het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
FAPFAPFAP
Ik heb nog een personeelsuitje vanavond ook
Kan ze pas vannacht kaolodronken bewonderen
full carbon , wel 'gewoon' de ffwd naaf, niet supersjieke dt180's ofzoquote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
woah vet man, is dat nou full carbon of alucarbon?
Dit is gewoon Rotterdams om te zeggen mag ik er ff langs.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:36 schreef Barbewire het volgende:
Wielrenners staan er weer goed op.
'Ik schop je kuthond dood'
Even genieten van de commentsquote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:36 schreef Barbewire het volgende:
Wielrenners staan er weer goed op.
'Ik schop je kuthond dood'
Zoveel haatquote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:41 schreef ratatat het volgende:
[..]
Even genieten van de comments
[ afbeelding ]
Ik blij met het plattelandquote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:40 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dit is gewoon Rotterdams om te zeggen mag ik er ff langs.
Toemaar. Nu moet je eik ook frameset upgraden, want in zo een standaard Allez is dit een beetje over the top. Een geheel oranje De Rosa corum ofzo, heb je ook meteen een maatframe.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:39 schreef muzas het volgende:
[..]
full carbon , wel 'gewoon' de ffwd naaf, niet supersjieke dt180's ofzo
Ja dat spaarpotje is nu dus ff leeg Dat komt tzt.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:44 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Toemaar. Nu moet je eik ook frameset upgraden, want in zo een standaard Allez is dit een beetje over the top. Een geheel oranje De Rosa corum ofzo, heb je ook meteen een maatframe.
Ik ben altijd bang dat die schotse hooglanders dat soort geintjes gaan uithalen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:49 schreef Z het volgende:
Ik werd laats achterna gezeten door een hondje, ik dacht die er wel even uit te sprinten maar dat was nog knap lastig. Op een gegeven moment gaf hij het gelukkig op.
Ik zag er laats één rennen! Dat kunnen ze dus wel.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:55 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik ben altijd bang dat die schotse hooglanders dat soort geintjes gaan uithalen.
Mn HF gaat serieus omhoog als ik er langs moet en ze staan vlak langs het fietspad
Geniedijk zeker?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 13:21 schreef ddx het volgende:
Was wel anders bij Hoorddorp dinsdagavond, die schapen renden alle kanten op toen ik in de buurt kwam dan is het wel even oppassen wat ze gaan doen.
Gaat lekker daar in die reacties weer.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:36 schreef Barbewire het volgende:
Wielrenners staan er weer goed op.
'Ik schop je kuthond dood'
Misschien kan iemand van ons even het verschil tussen een wielertoeristterrorist van 40+ die perse 30 gemiddeld moet rijden en een serieuze wielrenner uitleggen...quote:Op vrijdag 29 juli 2016 13:28 schreef ddx het volgende:
[..]
Gaat lekker daar in die reacties weer.
Scheelt dat het reacties zijn en mensen in het echt niet meteen alle wielrenners gaan aanvallen.
Maar als je erover denkt om een racefiets te kopen en dan die comments leest
Ik ging een tijdje geleden een selfie maken met een koe tijdens het fietsenquote:Op vrijdag 29 juli 2016 12:55 schreef muzas het volgende:
[..]
Ik ben altijd bang dat die schotse hooglanders dat soort geintjes gaan uithalen.
Mn HF gaat serieus omhoog als ik er langs moet en ze staan vlak langs het fietspad
en die mensen zijn zelf natuurlijk voorbeeldige automobilisten, rijden met de stadsfiets nooit door rood of over de stoep en helpen alle omaatjes met oversteken.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 13:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
Misschien kan iemand van ons even het verschil tussen een wielertoeristterrorist van 40+ die perse 30 gemiddeld moet rijden en een serieuze wielrenner uitleggen...
Hoewel, tis toch vechten tegen de vooroordelen.
Ik ging tijdens een cyclo op de foto met een valk. Vlakbij mijn hoofd. Niet bang geweest want ik daal zelf ook als een valk.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 13:37 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik ging een tijdje geleden een selfie maken met een koe tijdens het fietsen
Wou dat kutbeest me op de hoorns nemen
Ging net goed.
Het is allemaal de schuld van die kuttoerders, een echte coureur doet zoiets niet.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 13:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
Misschien kan iemand van ons even het verschil tussen een wielertoeristterrorist van 40+ die perse 30 gemiddeld moet rijden en een serieuze wielrenner uitleggen...
Hoewel, tis toch vechten tegen de vooroordelen.
Ik ben heel opgewonden nu. Borderline aanstootgevend voor mijn collega's.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 11:44 schreef kaasplankje het volgende:
http://www.bicimondo.com/fiets/staal/corum/
[ afbeelding ]
customfit staal en carbonnen vork
Bedankt voor dit beeld.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 13:58 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Ik ben heel opgewonden nu. Borderline aanstootgevend voor mijn collega's.
Ik wist dat jij het zou waarderen.quote:
Paarden (bij IJmuiden), ook altijd spannend.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 13:21 schreef ddx het volgende:
Toen we pas met een groepje langskwamen brulde er wel eentje.
Normaal gesproken blijven ze doodstil staan.
Maar op deze manier is het best lastig passeren :
[ afbeelding ]
Zelfde eigenlijk met schapen rond Muiden die zijn ook gewend dat er continu fietsers langskomen.
Was wel anders bij Hoorddorp dinsdagavond, die schapen renden alle kanten op toen ik in de buurt kwam dan is het wel even oppassen wat ze gaan doen.
Kan dat effe wat minder met die porno, werk is nog niet af jaquote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:28 schreef ratatat het volgende:
http://road.cc/content/review/152814-mason-resolution-105-hydro
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Denk dat behalve de maat de kleur ook custom is, kan je dan gewoon zelf kiezen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:16 schreef Z het volgende:
Ik vind die stalen De Rosa dus niet zo mooi. Het frame oogt zo klein met dat grote kettingblad. Issie er ook in andere kleuren?
Hij zette laatst nog een fotootje neer, hij had net een tochtje gedaan.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zie Ivo trouwens niet meer reageren hier, is ie soms weer op een monstertocht dat jullie weten?
Hoax ijmuiden heeft geen groen.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:13 schreef Z het volgende:
[..]
Paarden (bij IJmuiden), ook altijd spannend.
[ link | afbeelding ]
Ik vind stalen frames zowiezo mooi, het oogt geweldig het rijdt geweldig. Enige nadeel is iets hoger gewicht. Vind zelf de De Rosa mooier denk ik. Mja ik ben ook wat meer gevoelig voor heritage en appeal.quote:
Dit is randje IJmuiden. Van de Heerenduinweg naar Bloemendaal.quote:
Ik dacht dat al dat nieuwe staal juist veel lichter was? Reynold 953 buizen enzo.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik vind stalen frames zowiezo mooi, het oogt geweldig het rijdt geweldig. Enige nadeel is iets hoger gewicht. Vind zelf de De Rosa mooier denk ik. Mja ik ben ook wat meer gevoelig voor heritage en appeal.
8.9kg is ook best veel imo, dat woog mijn 9 speed chorus Gazelle in 1998 ook precies. Mijn (stalen) fiets weegt iets van 9,6 kg geloof ik.
Lichter dan wat?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:49 schreef Z het volgende:
[..]
Ik dacht dat al dat nieuwe staal juist veel lichter was? Reynold 953 buizen enzo.
Denk t wel hoor, ik had ook nog stalen vorkbuis, en het frame alleen al woog bijna 2kg. Maar de afmontage zal het verschil zijn denk. Had voor de rest echt lichte spullen erop, superlichte handbuild wielen voor die tijd met record naaf, en dat is wel lichter dan 105 disc denk ik.quote:
En een kindermaat fietsje ws.?quote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:59 schreef kaasplankje het volgende:
Staal is zwaarder dan carbon maar ik ken wel wat staaladepten die fietsen hebben gebouwd van 7.5/8kg maar daar zit dan wel Campy super record op.
gokje rond 1600 gram voor het frame. Ongeveer hetzelfde als mijn Gios btw.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 15:08 schreef muzas het volgende:
Ik zou trouwens niet eens weten wat mn allez weegt.
Duidelijk minder dan de giant iig.
In Drenthe heb je de keuze uit koeien, Drenthen en schapenquote:Op vrijdag 29 juli 2016 13:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik ging tijdens een cyclo op de foto met een valk. Vlakbij mijn hoofd. Niet bang geweest want ik daal zelf ook als een valk.
Typerend btw dat jij dan een koe uitkiest. Birds of a feather...
Rond de 1250 dacht ik.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 15:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
gokje rond 1600 gram voor het frame. Ongeveer hetzelfde als mijn Gios btw.
Buizerdsquote:Op vrijdag 29 juli 2016 15:20 schreef Tommeke het volgende:
[..]
In Drenthe heb je de keuze uit koeien, Drenthen en schapen
Andere diersoorten leven daar niet.
Er zijn ook meerdere soorten allez's volgens mij... Want de mijnes ziet er heel anders uit dan sommige tiagrasoraclarisalleetjes.quote:
Blijdorp zeker.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 15:39 schreef kaasplankje het volgende:
Wij in Zuid Yololand hebben zelfs een visarend.
Nee bij Oostvoorne moet er 1 zitten. Zelf nog niet mee op de foto geweest, noch gespotted.quote:
Maar een zeearend is veel cooler eigenlijk.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 15:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee bij Oostvoorne moet er 1 zitten. Zelf nog niet mee op de foto geweest, noch gespotted.
Ja. Die heb jij toch? Die is vrij licht.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 15:27 schreef muzas het volgende:
[..]
Er zijn ook meerdere soorten allez's volgens mij... Want de mijnes ziet er heel anders uit dan sommige tiagrasoraclarisalleetjes.
Die smartweld E5 is van wat ik hier en daar las een redelijk licht frame voor een alu fiets.
Buizerd, Sperwer, Kiekendief en Havik, die zie je wel in de buurt. Vlakbij de stad. Maar ook Bonte Specht en IJsvogels.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 15:52 schreef Tommeke het volgende:
Buizerds heb je hier ook wel. M'n collega heeft wel eens een op hol geslagen paard gevangen tijdens het mountainbiken.
petersons vogelgidsquote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:08 schreef kaasplankje het volgende:
Ik kijk altijd graag naar de vogels tijdens een trainingsrit, en dan probeer ik ze te determineren. Lukt niet altijd en soms zoek ik dan thuis geluiden op internet om te achterhalen.
http://www.roofvogels-hw.nl/soorten.html
Ik zag afgelopen weekend een groepje lepelaars. Ook best bijzonder.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 16:02 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Buizerd, Sperwer, Kiekendief en Havik, die zie je wel in de buurt. Vlakbij de stad. Maar ook Bonte Specht en IJsvogels.
quote:Geluid
Taigagaaien zijn meestal zwijgzaam, soms wordt een miauwend gie-ah (ook beschreven als hieèh) of een rauw tsjèr geuit. Verder een koek, koek, wiskie geluid en miauwende, buizerdachtige geluiden.
Ik was aan 't werk. Moet toch ergens m'n geld verdienen voor een nieuw stalen frame .quote:Op vrijdag 29 juli 2016 14:37 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik zie Ivo trouwens niet meer reageren hier, is ie soms weer op een monstertocht dat jullie weten?
carbon vork scheelt natuurlijk een pak gewicht en ahead is 100x stijver.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 19:16 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik was aan 't werk. Moet toch ergens m'n geld verdienen voor een nieuw stalen frame .
En dat wordt dan geen de Rosa of Mason, ik hou niet zo van sloping en carbonnen vorken. Nee het wordt weer een Bob Jackson, dit keer een End to End.
[ afbeelding ]
http://www.cycleexif.com/bob-jackson-end-end
Maar dan uiteraard met campa afmontage
Stijf zal ie zeker niet zijn, wel comfortabel. Ik ga 'm iig met oversized bovenbuis bestellen. Dat bevalt me goed, de stijfheid waar ik 'm nodig heb en comfort waar ik het wil. Op een lang brevet ga je toch niet om de plaatsnaambordjes sprinten. Versnellingskabels wordt bij mij anders. Klassieke aansoldeerpuntjes met oogjes voor de kabels. In een kofferbak leggen doe ik toch niet dus dat is voor mij geen probleem. Ik wil wel uitwijkmogelijkheden hebben als ik iets verniel aan m'n fiets.quote:Op vrijdag 29 juli 2016 20:45 schreef kaasplankje het volgende:
Vind die end 2 end een mooi ding om te zien maar betwijfel zeer of dat een stijf frame is. Bovendien zijn die sti nokjes op de balhoofdbuis zwaar klote zo. Mijn pa heeft dat ook op zijn tita en als je de fiets in de kofferbak legt met het stuur dwars kinkt de versnellingskabel op die plek en dat is niet goed.
Wat een lelijke stuurpen x100quote:Op zaterdag 30 juli 2016 11:55 schreef Barbewire het volgende:
http://www.bikeradar.com/(...)sc-first-look-47693/
Echt een gedrocht idd, de hele fiets.quote:
Dat gezwel dat waarmee stuur aan frame zit... bleughquote:Op zaterdag 30 juli 2016 11:55 schreef Barbewire het volgende:
http://www.bikeradar.com/(...)sc-first-look-47693/
Gaaf wat een mooi ding is het ookquote:Op zaterdag 30 juli 2016 17:52 schreef muzas het volgende:
over dikke fietsen gesproken...
[ afbeelding ]
Klinkt fijn! Geniet ervan!quote:Op zondag 31 juli 2016 06:20 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zit tussen de bergen gister na een lange rit met en beetje file en wat wegwerkzaamheden in st-jean de maurienne aangekomen. Ik was er rond een uurtje of drie, dus nadat ik het kamp gemaakt had en een stokbroodje had gegeten ben ik even col de mollard opgefietst. Dat ging zeker niet vanzelf, maar het was wel mooi! De afdaling was door het gladde asfalt geen feest, maar je kan niet alles hebben.
Ik heb er volgens mij iets langer dan een uur over gedaan. Het regent nu al de hele nacht en het schijnt vandaag de hele dag klote te zijn dus lekker FOK!ken vanuit de tent Morgen de croix de fer denk ik.
rije ze goed?quote:Op zondag 31 juli 2016 17:32 schreef muzas het volgende:
Zo, deze achternaaf maakt ook herrie... hahaha jezus joh geen bel meer nodig
Nice kano, veel klimplezier!
wordt dat je 1e HC col?quote:Op zondag 31 juli 2016 06:20 schreef kanovinnie het volgende:
Ik zit tussen de bergen gister na een lange rit met en beetje file en wat wegwerkzaamheden in st-jean de maurienne aangekomen. Ik was er rond een uurtje of drie, dus nadat ik het kamp gemaakt had en een stokbroodje had gegeten ben ik even col de mollard opgefietst. Dat ging zeker niet vanzelf, maar het was wel mooi! De afdaling was door het gladde asfalt geen feest, maar je kan niet alles hebben.
Ik heb er volgens mij iets langer dan een uur over gedaan. Het regent nu al de hele nacht en het schijnt vandaag de hele dag klote te zijn dus lekker FOK!ken vanuit de tent Morgen de croix de fer denk ik.
Ja.quote:
kijk dan op de wundermap, enne ga je de Col de la Madeleine nog op? Die is ook mooi.quote:Op zondag 31 juli 2016 18:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja.
godsamme, kijk ik op de Franse Buienradar. Regent het op 1 lek. Hier.
Zo was het gisteren ook bij de BBQ van Gripper. Regen boven Nieuwegein en vanuit Friesland kreeg ik foto's binnen dat de zon volop scheen..naja ze hadden iig niet zulk lekker vleesquote:Op zondag 31 juli 2016 18:05 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Ja.
godsamme, kijk ik op de Franse Buienradar. Regent het op 1 lek. Hier.
Van stilstand af lijken ze wat logger dan de mavics, ondanks dat ze toch lichter zijn...quote:
Zijn ze lichter? Nagewogen ook? Vaak zetten ze wielsets gewicht zonder body in de specs.quote:Op zondag 31 juli 2016 18:23 schreef muzas het volgende:
[..]
Van stilstand af lijken ze wat logger dan de mavics, ondanks dat ze toch lichter zijn...
Maar al rollende aanzetten, rechtdoor of na een bocht voelt directer. Ze pakken ook wel heel makkelijk snelheid op als je ergens naar beneden rijdt, of met de wind in de rug wat hogere snelheden rijdt.
Vooralsnog vind ik windgevoelligheid ook meevallen. Ja je merkt dat je met hoge wielen rijdt maar dat is het dan ook.
Eerste indruk is goed.
Niet zelf gewogen maar afgaande op meerdere reviews/webwinkels.quote:Op zondag 31 juli 2016 18:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Zijn ze lichter? Nagewogen ook? Vaak zetten ze wielsets gewicht zonder body in de specs.
Klein beetje tapstoe zettenquote:Op zondag 31 juli 2016 18:38 schreef muzas het volgende:
Moet ook nog ff spelen met de remblokjes... Nu telkens eens hele mooie "WHHIIIIIIIIIII" als ik moest stoppen
Ja dat las ik. Is daar nog een truukje voor? Want zodra ik de imbus wat losser draai, kan het blokje vrij bewegen... wat het lastig maakt om aanpassingen in 1 richting te maken zeg maar.quote:
http://www.futurumshop.nl/tacx-brakeshoe-tuner-t4580.phtmlquote:Op zondag 31 juli 2016 18:47 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja dat las ik. Is daar nog een truukje voor? Want zodra ik de imbus wat losser draai, kan het blokje vrij bewegen... wat het lastig maakt om aanpassingen in 1 richting te maken zeg maar.
creditcard tussen blokje en velg aan de juiste kant. Rem dichtknijpen en inbus losdraaien. Blokje positioneren en vastzetten. Dan remhandel weer loslaten.quote:Op zondag 31 juli 2016 18:47 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja dat las ik. Is daar nog een truukje voor? Want zodra ik de imbus wat losser draai, kan het blokje vrij bewegen... wat het lastig maakt om aanpassingen in 1 richting te maken zeg maar.
die gaat niet passen op 60mm denk ik...quote:Op zondag 31 juli 2016 18:50 schreef ratatat het volgende:
[..]
http://www.futurumshop.nl/tacx-brakeshoe-tuner-t4580.phtml
Bankpas oid aan de achterkant van het remblokje stoppen tussen velg en blokje, rem inknijpen en blokje goed zetten, aandraaien, op naar het volgende blokje.
anders ff aan je vrouwtje vragen of ze de remhandel dichtknijpt dan heb je 2 handen vrij.quote:Op zondag 31 juli 2016 18:57 schreef muzas het volgende:
[..]
die gaat niet passen op 60mm denk ik...
Ik ga eens kutten met een pasje. thnx
Hier in tirol idd ook regen vanmiddag. Hopelijk morgen weer een rondje maken als vrouw en kind op bed liggenquote:Op zondag 31 juli 2016 18:13 schreef kaasplankje het volgende:
[ afbeelding ]
idd regen in hele Alpengebied.
Of een elastiekje om de remgreep en stuurquote:Op zondag 31 juli 2016 19:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
anders ff aan je vrouwtje vragen of ze de remhandel dichtknijpt dan heb je 2 handen vrij.
Het is ook belangrijk dat je de vrouw bij de sport betrekt. Dan krijgt ze er meer feeling voor.quote:Op zondag 31 juli 2016 20:51 schreef MarcoD het volgende:
of dat stelbusje op de rem stukje uitdraaien, maar je vriendin erbij halen is makkelijker tenminste als ze goed luistert dan he
Dat gaat niet werken. Dan verdraait het alsnog.quote:Op zondag 31 juli 2016 20:41 schreef Gripper het volgende:
[..]
Of een elastiekje om de remgreep en stuur
Met een lijmtang , zo'n zwart/rode sneltang van de Action, gaat het ook. Maar wil je het heel precies doen, dan wel eerst die band van de velg halen. Maar opletten dat je niet alleen het toespoor goed afstelt, maar gelijk ook die blokken in lijn houdt op de remrand, anders blijft het vibreren, en dus piepen.quote:Op zondag 31 juli 2016 18:57 schreef muzas het volgende:
[..]
die gaat niet passen op 60mm denk ik...
Ik ga eens kutten met een pasje. thnx
Mooie rit heb je gemaakt zie ik gisteren. Door plaatjes heen gekomen waar ik veel op wintersport ben ik geweest (Brixen, Kirchberg en Kitzbuhel). Vergeten te loggen tussen Kirchberg en Kitzbuhel?quote:Op zondag 31 juli 2016 19:11 schreef Flipmoehoe het volgende:
[..]
Hier in tirol idd ook regen vanmiddag. Hopelijk morgen weer een rondje maken als vrouw en kind op bed liggen
na het kopen van die wielen is de bankpas van Muzas niet zo dik meer hoorquote:Op zondag 31 juli 2016 21:08 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Met een lijmtang , zo'n zwart/rode sneltang van de Action, gaat het ook. Maar wil je het heel precies doen, dan wel eerst die band van de velg halen. Maar opletten dat je niet alleen het toespoor goed afstelt, maar gelijk ook die blokken in lijn houdt op de remrand, anders blijft het vibreren, en dus piepen.
Overigens hebben goeie blokken een bobbeltje aan de achterzijde zodat je niet met een credit card (is veulste dik) hoeft te kutten.
https://bikes-en-co.nl/fi(...)e-handje-import.html
Een pasje gebruikenquote:Op zondag 31 juli 2016 18:47 schreef muzas het volgende:
[..]
Ja dat las ik. Is daar nog een truukje voor? Want zodra ik de imbus wat losser draai, kan het blokje vrij bewegen... wat het lastig maakt om aanpassingen in 1 richting te maken zeg maar.
Zal verschillen per persoon, maar als ik flink zwaar intervallen heb gedaan heb ik daarna vaak wel hoofdpijn en ben ik een beetje misselijk.quote:Op zondag 31 juli 2016 21:36 schreef poiuytr het volgende:
Vandaag weer eens sprintjes geoefend om explosiviteit te vergroten na weken/ maanden veelal d1 ritten te hebben gemaakt. Dit is nu de tweede keer binnen 1 week dat ik 30sec sprint 5min rust of 20sec sprint en 4min rust. Beide keren werd ik na halfuur sprinten best slecht; misselijk. 1e keer erger dan net maar dat kwam meer door het bbqen en zware eten vooraf. Is het normaal dat je op dit soort ritjes misselijk worden? Eerste keer had ik het gevoel dat ik wel kon kotsen op de fietsen, zonet alleen na afloop even rustig moeten gaan zitten.
quote:Op zondag 31 juli 2016 22:06 schreef Gripper het volgende:
Oh ja, heb m'n powermeter vandaag voor de eerste keer nuttig gebruikt, voor een FTP test, en na 20 minuten pijn lijden weet ik m hoor
306W ftp is ongeveer 4 W/kg (bij 75 kg)
Doe dan maar power erbij want BBQ-en zoals zaterdagavond is veel te leuk & lekkerquote:Op zondag 31 juli 2016 22:23 schreef Patroon het volgende:
Dus wat power erbij of kg's eraf, of beide
Dan kan je weleens in de problemen komen met de capaciteit van je achterderrie. Welke achterderrie heb je?quote:Op maandag 1 augustus 2016 09:07 schreef Najieto het volgende:
Hoi, ik heb een vraag. Ik ga over 3 weken een aantal dagen naar zuid Limburg met vriendin. Fiets gaat uiteraard mee om een aantal heuvels te bedwingen. Ik fiets nu met een dubbel(compact) 52/39. Kan is daar zonder al te veel ketting/schakel problemen een compact 52/34 en dan achter een 11/28 van maken? Ik heb namelijk niet super veel zin om een nieuw buitenblad te kopen aangezien die nog best wel prijzig zijn.
Shimano 105 5800 korte slag. De 11/28 past er op met mijn huidige setup. De set bestond uit 11/28 52/36 toen ik em kocht. Nu twijfel ik dus of er dan ook een 34 op past zonder dat het aan alle kanten gaat rammelen en mis schakelt.quote:Op maandag 1 augustus 2016 09:16 schreef ratatat het volgende:
[..]
Dan kan je weleens in de problemen komen met de capaciteit van je achterderrie. Welke achterderrie heb je?
http://bike.shimano.com/c(...)51/rd-5800-ss-l.htmlquote:Op maandag 1 augustus 2016 09:34 schreef Najieto het volgende:
[..]
Shimano 105 5800 korte slag. De 11/28 past er op met mijn huidige setup. De set bestond uit 11/28 52/36 toen ik em kocht. Nu twijfel ik dus of er dan ook een 34 op past zonder dat het aan alle kanten gaat rammelen en mis schakelt.
Hmm. Dat is kut. Nja, dan toch maar een 50 buitenblad erbij bestellen. Bedankt voor je hulp. Ik snap nu ook gelijk hoe ik het zelf kan berekenenquote:Op maandag 1 augustus 2016 09:46 schreef ratatat het volgende:
[..]
http://bike.shimano.com/c(...)51/rd-5800-ss-l.html
Capaciteit van 33T. Achter gebruik je er 17, dus dan heb je 16 over voor de voorkant. 52-34 gaat dan dus niet werken, 52-36 wel.
36-28 is voor de meesten wel licht genoeg voor in Limburg. Harken moet je toch welquote:Op maandag 1 augustus 2016 09:53 schreef Najieto het volgende:
[..]
Hmm. Dat is kut. Nja, dan toch maar een 50 buitenblad erbij bestellen. Bedankt voor je hulp. Ik snap nu ook gelijk hoe ik het zelf kan berekenen
Ik heb ook korte kooi der en mijn compact bouw ik zonder moeite om van 52-39 naar 52-34. Hoef niks bij de voor of achter der aan te passen.quote:Op maandag 1 augustus 2016 09:46 schreef ratatat het volgende:
[..]
http://bike.shimano.com/c(...)51/rd-5800-ss-l.html
Capaciteit van 33T. Achter gebruik je er 17, dus dan heb je 16 over voor de voorkant. 52-34 gaat dan dus niet werken, 52-36 wel.
Ook met een 11-28 achter? En heb je dan geen problemen bij klein/klein of groot/groot?quote:Op maandag 1 augustus 2016 11:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ik heb ook korte kooi der en mijn compact bouw ik zonder moeite om van 52-39 naar 52-34. Hoef niks bij de voor of achter der aan te passen.
Ja ook bij 11-28 (dat is namelijk mijn klimcassette). Nee geen problemen bij klein/klein en groot/groot. Oja, wel ff de hoogte marge van je achter derailleur beetje bijstellen, anders komt het bovenste derailleurwieletje tegen de 28 aan.quote:Op maandag 1 augustus 2016 12:02 schreef ratatat het volgende:
[..]
Ook met een 11-28 achter? En heb je dan geen problemen bij klein/klein of groot/groot?
Je hoeft je ketting ook niet in te korten om daarmee rond te rijden? Ik ga gewoon eerst een 34 bestellen en monteren. Dan kijk ik wel verder.quote:Op maandag 1 augustus 2016 12:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja ook bij 11-28 (dat is namelijk mijn klimcassette). Nee geen problemen bij klein/klein en groot/groot. Oja, wel ff de hoogte marge van je achter derailleur beetje bijstellen, anders komt het bovenste derailleurwieletje tegen de 28 aan.
Nee ik hoefde die niet in te korten, na de bergen gooi ik er met zelfde gemak de 39 weer op en rij verder alsof er niets is gebeurdquote:Op maandag 1 augustus 2016 12:23 schreef Najieto het volgende:
[..]
Je hoeft je ketting ook niet in te korten om daarmee rond je rijden? Ik ga gewoon eerst een 34 bestellen en monteren. Dan kijk ik wel verder.
Helemaal top. Scheelt toch weer een buitenblad kopen die ik amper zal gebruiken.quote:Op maandag 1 augustus 2016 12:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee ik hoefde die niet in te korten, na de bergen gooi ik er met zelfde gemak de 39 weer op en rij verder alsof er niets is gebeurd
Belangrijk is wel dat je ketting nu al niet aan de lange kant is. Ik monteer mijn ketting altijd met voor op het groteblad en achter op de 11 en dan zorg ik er voor dat de der. wieletjes precies boven elkaar staan.
Succes!quote:Op maandag 1 augustus 2016 12:27 schreef Najieto het volgende:
[..]
Helemaal top. Scheelt toch weer een buitenblad kopen die ik amper zal gebruiken.
Ik wil m wel rije.quote:Op maandag 1 augustus 2016 10:51 schreef muzas het volgende:
Gingen er hier nou nog mensen die veel te drukke toertocht in driebergen rijden zondag?
Ik schrijf m ff op met potlood.quote:Op maandag 1 augustus 2016 12:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ik wil m wel rije.
Als het te druk wordt (want het wordt mooi weer) dan vluchten we lekker bij Rhenen de brug over de rustige Betuwe in.
Giro di Schouwen-Duivenland, stuk relaxer.quote:Op maandag 1 augustus 2016 10:51 schreef muzas het volgende:
Gingen er hier nou nog mensen die veel te drukke toertocht in driebergen rijden zondag?
Ik moet mn paspoort nog vernieuwen.quote:Op maandag 1 augustus 2016 13:15 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Giro di Schouwen-Duivenland, stuk relaxer.
180km. Voor minder kleed ik me niet om.quote:Op maandag 1 augustus 2016 10:51 schreef muzas het volgende:
Gingen er hier nou nog mensen die veel te drukke toertocht in driebergen rijden zondag?
Ik tel gewoon 104 schakels af en "knip".quote:Op maandag 1 augustus 2016 12:25 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee ik hoefde die niet in te korten, na de bergen gooi ik er met zelfde gemak de 39 weer op en rij verder alsof er niets is gebeurd
Belangrijk is wel dat je ketting nu al niet aan de lange kant is. Ik monteer mijn ketting altijd met voor op het groteblad en achter op de 11 en dan zorg ik er voor dat de der. wieletjes precies boven elkaar staan.
Ik ga bij een Syriër achterop, dus dat moet goedkomen.quote:
Holy shitquote:Op maandag 1 augustus 2016 19:15 schreef ratatat het volgende:
DDX staat wat te wachten als hij binnenkort weer een rondje ijsselmeer gaat doen.
Mooi he? Als je dan in de verte de top ziet liggen. Aaah moet ik nog helemaal daarheen?quote:Op maandag 1 augustus 2016 21:55 schreef kanovinnie het volgende:
De laatste 2/3 km van de glandon zijn KUT. Morgen rust en overmorgen de galibier denk ik.
en dat je weet dat het 10% en meer gaat zijn....quote:Op maandag 1 augustus 2016 22:09 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Mooi he? Als je dan in de verte de top ziet liggen. Aaah moet ik nog helemaal daarheen?
Wel de Glandon opgereden, en niet voor de foto ff doorgereden naar de Croix de Fer?quote:Op maandag 1 augustus 2016 21:55 schreef kanovinnie het volgende:
De laatste 2/3 km van de glandon zijn KUT. Morgen rust en overmorgen de galibier denk ik.
buiten de boot anders hadden we dit nieuws al eerder gehoord. (ruim voor transfer periode)quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 07:32 schreef kaasplankje het volgende:
http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/1.2727057
Hesjedal stopt ermee. Zou hij zelf tot deze beslissing zijn gekomen of stopt hij omdat zijn contract bij Trek niet wordt verlengd en hij ws. buiten het bootje gaat vallen volgend seizoen?
quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 07:16 schreef MarcoD het volgende:
Hoe zijn de nachten Kano? Zwoel of ijskoud?
Zag gister een fles wijn langskomen..quote:
koersen op de club la trampolina daar wordt je snel van of achter de brommert dat kan ookquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:30 schreef La_Tramposa het volgende:
Hebben jullie nog tips voor trainingen op de fiets om je snelheid wat meer omhoog te krijgen? Mijn inhoud is echt beter dan ooit, ik fiets op herstelhartslag tegen de 30 gemiddeld aan.. Maar om een tempo van een paar km/u daar boven lang vol te houden voelt nog erg oncomfortabel.. Kan ik het beste lange intervallen doen met veel rust of juist minuutjes op en af?
Als je tijdens je herstel tegen de 30 gemiddeld zit ga je te snel of je kan binnenkort een contract op de deurmat verwachten. Qua intervallen zou ik beginnen met wat rustigere varianten. Bijvoorbeeld 2x10 minuten onder je omslagpunt en deze vervolgens uitbouwen naar 2x20 minuten. Als die goed gaan wat kortere en intensievere intervallen erbij doen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:30 schreef La_Tramposa het volgende:
Hebben jullie nog tips voor trainingen op de fiets om je snelheid wat meer omhoog te krijgen? Mijn inhoud is echt beter dan ooit, ik fiets op herstelhartslag tegen de 30 gemiddeld aan.. Maar om een tempo van een paar km/u daar boven lang vol te houden voelt nog erg oncomfortabel.. Kan ik het beste lange intervallen doen met veel rust of juist minuutjes op en af?
Hier is het bewijs, nog geen contract gezienquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:14 schreef ratatat het volgende:
[..]
Als je tijdens je herstel tegen de 30 gemiddeld zit ga je te snel of je kan binnenkort een contract op de deurmat verwachten. Qua intervallen zou ik beginnen met wat rustigere varianten. Bijvoorbeeld 2x10 minuten onder je omslagpunt en deze vervolgens uitbouwen naar 2x20 minuten. Als die goed gaan wat kortere en intensievere intervallen erbij doen.
Wat versta je oncomfortabel? 45min tot 75min 5-10 hartslagen boven omslagpunt fietsen is voor mij ook gewoon afzien (oncomfortabel) en dat zou het ook altijd blijven, afzien = afzien. Na afloop voelt het wel heerlijk. Met ongeveer w2/w3 en ongeveer 400hms op rit van 3uur kan ik in mijn eentje "comfortabel" 28/29kmph halen in d1. Wil ik boven de 30kmh moet ik een zone hoger. Wil ik wel boven 30kmh komen moet ik simpelweg meer gaan fietsen op rustiger tempo, uren maken dus.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 14:30 schreef La_Tramposa het volgende:
Hebben jullie nog tips voor trainingen op de fiets om je snelheid wat meer omhoog te krijgen? Mijn inhoud is echt beter dan ooit, ik fiets op herstelhartslag tegen de 30 gemiddeld aan.. Maar om een tempo van een paar km/u daar boven lang vol te houden voelt nog erg oncomfortabel.. Kan ik het beste lange intervallen doen met veel rust of juist minuutjes op en af?
Ja je omslagpunt is ook de hartslag die je rond 40-60 minuten kunt volhouden dus dat hoort natuurlijk oncomfortabel te zijn, zelfs na een minuut of 10 al.. dat heb ik in ieder geval met hardlopen en spinning wel. Maar met fietsen kom ik gewoon snel tegen een blokkade aan of zo, dat mijn benen vollopen en ik ze niet meer op souplesse rond krijg. Misschien gewoon een kwestie van vaker doen of zo.. Het helpt denk ik ook niet dat we weinig bergen hebben in Nederland, dat lijkt me toch ook een efficientere intervaltraining dan alleen maar stukken hard op het vlakke..quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:19 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Wat versta je oncomfortabel? 45min tot 75min 5-10 hartslagen boven omslagpunt fietsen is voor mij ook gewoon afzien (oncomfortabel) en dat zou het ook altijd blijven, afzien = afzien. Na afloop voelt het wel heerlijk. Met ongeveer w2/w3 en ongeveer 400hms op rit van 3uur kan ik in mijn eentje "comfortabel" 28/29kmph halen in d1. Wil ik boven de 30kmh moet ik een zone hoger. Wil ik wel boven 30kmh komen moet ik simpelweg meer gaan fietsen op rustiger tempo, uren maken dus.
Maar dit is zo vastgesteld in een sportmedisch centrum he, dus ik hoef niet per se aan die waardes te twijfelen lijkt me? Het voelt ook nog wel echt lekker licht hoor, ik was gisteren nog hele liedjes aan het zingen tijdens het fietsen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:20 schreef muzas het volgende:
Mijn max ligt op 200, omslag 185 ergens... Maar 150 is verre van herstel.... Zou het zelfs geen D1 meer willen noemen.
Wat ook zou verklaren waarom het zo veel zwaarder wordt als je net ff wat harder wilt.
Oke, ja ik zou ook zeggen dat een SMC er stukken meer van af weet dan ik met mn janboerenfluitjes-verstand. Maar 150bpm - herstel klinkt erg hoog in mijn oren. Heb het ook niet eerder gezien.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:22 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Maar dit is zo vastgesteld in een sportmedisch centrum he, dus ik hoef niet per se aan die waardes te twijfelen lijkt me? Het voelt ook nog wel echt lekker licht hoor, ik was gisteren nog hele liedjes aan het zingen tijdens het fietsen.
Je hartslagzones liggen bij fietsen een stuk lager dan bij hardlopen, dus lijkt me sterk dat ze overeen komen. En zelf met een hartslag op omslagpunt van 189 is 150 gemiddeld nog aan de hoge kant voor een duurtraining...quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:18 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hier is het bewijs, nog geen contract gezien
https://www.strava.com/activities/661226821
Ik fiets vaak op hartslag. Mijn maximale hartslag tijdens een fietstest is vastgesteld op 208, omslagpunt 189. Nou is die test wel van een jaar of 7 terug, maar vorig jaar heb ik nog een looptest gedaan en daar kwamen dezelfde waarden uit, misschien dat mijn hartslag iets lager blijft met fietsen dan met lopen maar niet veel. Dus hartslag 150 is echt herstelzone.
Maar het probleem is dus dat ik dit echt makkelijk volhoud (hangt natuurlijk ook van verkeer en weersomstandigheden af) maar dat bij een tempo van een paar km/u hoger de benen heel snel vollopen..
Maar ik zal de trainingen die je voorstelt eens gaan doen, kijken of ik er een geschikt stuk weg voor kan vinden! Ik vind het stiekem ook best eng om buiten op de fiets rond omslagpunt te fietsen.. op de spinfiets is dat makkelijker..
Ik heb het rapport net nog even geopend en de herstelzone is 138-150, dus misschien zou ik nog net iets lager mogen zitten dan de volgende keer. Maar goed, alsnog is mijn gevoel dus dat ik relatief goed in die lage zones getraind ben maar dat ik niet goed op hogere snelheden of rondom het omslagpunt kan fietsen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:23 schreef muzas het volgende:
[..]
Oke, ja ik zou ook zeggen dat een SMC er stukken meer van af weet dan ik met mn janboerenfluitjes-verstand. Maar 150bpm - herstel klinkt erg hoog in mijn oren. Heb het ook niet eerder gezien.
Ja maar die eerste test die ik gedaan had was ook op een fiets he.. daar haalde ik ook 208 max. En ik train inmiddels al best wat jaren op hartslag dus durf ook wel op mijn gevoel te vertrouwen dat dat ritje van gisteren echt niet inspannend voelde. Laten we zeggen bovenkant herstel onderkant D1 danquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:25 schreef ratatat het volgende:
[..]
Je hartslagzones liggen bij fietsen een stuk lager dan bij hardlopen. 150 gemiddeld is waarschijnlijk nog aan de hoge kant voor een duurtraining...
150 is 80% van je omslagpunt (186)... Blijf het fors vinden voor 'herstel'.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik heb het rapport net nog even geopend en de herstelzone is 138-150, dus misschien zou ik nog net iets lager mogen zitten dan de volgende keer. Maar goed, alsnog is mijn gevoel dus dat ik relatief goed in die lage zones getraind ben maar dat ik niet goed op hogere snelheden of rondom het omslagpunt kan fietsen.
Ik zal de volgende keer eens met hartslagband proberen om 2x10 minuten 'voluit' te fietsen en kijken wat eruit komt..
Oke nouja verder ook niet zo relevant voor mijn vraag of het herstel of D1 isquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:28 schreef muzas het volgende:
[..]
150 is 80% van je omslagpunt (186)... Blijf het fors vinden voor 'herstel'.
Wellicht heeft rattata een punt; zones verschillen per sport?
Dat is ook hoog. Herstelzone is in principe 60%-75% van je omslagpunt. Dus bij een omslagpunt van 189 is je herstelzone maximaal 142.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:28 schreef muzas het volgende:
[..]
150 is 80% van je omslagpunt (186)... Blijf het fors vinden voor 'herstel'.
Wellicht heeft rattata een punt; zones verschillen per sport?
Ik vind het wel relevant, want als je in een veel hogere zone zit dan je denkt zou dat je 'probleem' kunnen verklaren. Als jij altijd in die zone getraind heb kan ik me voorstellen dat ie comfortabel aanvoelt.. Maar je zit ook snel bij je omslagpunt zodra je wat harder gaat.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oke nouja verder ook niet zo relevant voor mijn vraag of het herstel of D1 is
Ik heb alsnog het gevoel dat ik 30-32 fietsen echt uren vol kan houden terwijl als ik 35 aan moet tikken (tenzij er een heerlijk windje mee staat) echt heel snel zwaar wordt. Dat verschil in gevoel is voor mijn gevoel zo groot terwijl het niet heel veel sneller is..?
Ik zou zeggen, probeer eens een rondje van 3 a 4 uurtjes in Die zogenaamde D1 zone van je. Als je na die 3 a 4 uurtjes nog steeds fit bent dan kan je wel eens gelijk hebben.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oke nouja verder ook niet zo relevant voor mijn vraag of het herstel of D1 is
Ik heb alsnog het gevoel dat ik 30-32 fietsen echt uren vol kan houden terwijl als ik 35 aan moet tikken (tenzij er een heerlijk windje mee staat) echt heel snel zwaar wordt. Dat verschil in gevoel is voor mijn gevoel zo groot terwijl het niet heel veel sneller is..?
Deze beschrijving klinkt mij echt alsof je midden in D2 rijdt, en als je sneller moet in D3 of hoger terecht komt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
30-32 fietsen echt uren vol kan houden terwijl als ik 35 aan moet tikken (tenzij er een heerlijk windje mee staat) echt heel snel zwaar wordt.
Volgens mij klopt er niet zoveel van die zones die jij voorgeschreven hebt gekregen, iig niet voor fietsen. Als je bijvoorbeeld de indeling van Coggan erbij pakt:quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:26 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Ik heb het rapport net nog even geopend en de herstelzone is 138-150, dus misschien zou ik nog net iets lager mogen zitten dan de volgende keer. Maar goed, alsnog is mijn gevoel dus dat ik relatief goed in die lage zones getraind ben maar dat ik niet goed op hogere snelheden of rondom het omslagpunt kan fietsen.
Ik zal de volgende keer eens met hartslagband proberen om 2x10 minuten 'voluit' te fietsen en kijken wat eruit komt..
Wat ze bij mijn laatste looptest hebben gedaan is lactaatmetingen in je oor na elk tempoblokje, dan kijken ze dus welke hartslag bij welk lactaatgehalte hoort. Die percentages zijn gemiddeld en het is dus niet bij iedereen zo dat de grens voor duurtraining op 83% ligt. Bij de één zijn de lagere zones breder en bij de ander de hogere.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:41 schreef ratatat het volgende:
[..]
Volgens mij klopt er niet zoveel van die zones die jij voorgeschreven hebt gekregen, iig niet voor fietsen. Als je bijvoorbeeld de indeling van Coggan erbij pakt:
[ afbeelding ]
Je duurzone is dan 130-160. Tijdens die 'herstelrit' zat je telkens tussen de 150-160, dus aan de bovenkant is van de duurzone zoals Coggan die bepaalt.
Heb ongeveer dezelfde waardes 208 ook max en rond de 185 omslagpunt.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:18 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Hier is het bewijs, nog geen contract gezien
https://www.strava.com/activities/661226821
Ik fiets vaak op hartslag. Mijn maximale hartslag tijdens een fietstest is vastgesteld op 208, omslagpunt 189. Nou is die test wel van een jaar of 7 terug, maar vorig jaar heb ik nog een looptest gedaan en daar kwamen dezelfde waarden uit, misschien dat mijn hartslag iets lager blijft met fietsen dan met lopen maar niet veel. Dus hartslag 150 is echt herstelzone.
Maar het probleem is dus dat ik dit echt makkelijk volhoud (hangt natuurlijk ook van verkeer en weersomstandigheden af) maar dat bij een tempo van een paar km/u hoger de benen heel snel vollopen..
Maar ik zal de trainingen die je voorstelt eens gaan doen, kijken of ik er een geschikt stuk weg voor kan vinden! Ik vind het stiekem ook best eng om buiten op de fiets rond omslagpunt te fietsen.. op de spinfiets is dat makkelijker..
Ditquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:20 schreef muzas het volgende:
Mijn max ligt op 200, omslag 185 ergens... Maar 150 is verre van herstel.... Zou het zelfs geen D1 meer willen noemen.
Wat ook zou verklaren waarom het zo veel zwaarder wordt als je net ff wat harder wilt.
Om 35 te gaan moet je zo'n 40-60% meer vermogen leveren dan wanneer je 30 fietst. Dat is een wereld van verschil.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:32 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Oke nouja verder ook niet zo relevant voor mijn vraag of het herstel of D1 is
Ik heb alsnog het gevoel dat ik 30-32 fietsen echt uren vol kan houden terwijl als ik 35 aan moet tikken (tenzij er een heerlijk windje mee staat) echt heel snel zwaar wordt. Dat verschil in gevoel is voor mijn gevoel zo groot terwijl het niet heel veel sneller is..?
Meeste in D2. Maar dat is ook logisch omdat dat je meest comfortabele fietsritme is over het algemeen. Gaat bij mij naar D3/W toe bij hoger tempo of bij klimmetjes. Herstel moet ik me echt toe zetten, want dat is abnormaal langzaam. D1 moet ik ook nog opletten dat ik daar niet snel overheen ga.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:50 schreef La_Tramposa het volgende:
En als jullie 3 uur gaan fietsen dan is dat in D1? Of nog lager?
Hoe lager hoe beter, ik heb een hekel aan zere benenquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:50 schreef La_Tramposa het volgende:
En als jullie 3 uur gaan fietsen dan is dat in D1? Of nog lager?
Ligt vaak maar net aan de insteek van een rit vaak is het; d1 op racer, klimmetjes en leuke wegen knallen d2/d3. Op de mountainbike is het bijna onmogelijk om in bebost gebied in d1 te blijven. Als je op een singletrack al een keer aanzet zit je al op minimaal 160. Mountainbiken is echt de perfecte interval training, omdat de omstandigheden constant veranderen. Kort draaien, lange bochten, steile helling, remmen weer optrekken etc.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:50 schreef La_Tramposa het volgende:
En als jullie 3 uur gaan fietsen dan is dat in D1? Of nog lager?
Zo'n duurzone is dan vrij groot met 30 slagen, dankzij het evangelie van Patroon ben ik die ook gaan opdelen in duur_laag en duur_hoog. Dus als basis veel lange rustige ritten in D1 met een gemiddelde HF onder de 140 thuiskomen en de snelheid boeit geen reet.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:41 schreef ratatat het volgende:
[..]
Volgens mij klopt er niet zoveel van die zones die jij voorgeschreven hebt gekregen, iig niet voor fietsen. Als je bijvoorbeeld de indeling van Coggan erbij pakt:
[ afbeelding ]
Je duurzone is dan 130-160. Tijdens die 'herstelrit' zat je telkens tussen de 150-160, dus aan de bovenkant is van de duurzone zoals Coggan die bepaalt.
Ik had gister 155 avg.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Ritjes met ene gemiddelde HF van 150 voelen bij mij al lang niet meer als "rustige duurtraining" maar is gewoon tempoduur.
Mja voor mij is het ook vaak fietsen als hersteltraining van het lopen. Dus dan is het heerlijk om juist de hartslag wel een beetje omhoog te krijgen maar wel zonder kracht zetten in je benen..quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 15:57 schreef muzas het volgende:
Herstelritten doe ik ook echt nooit. Lijkt me overbodig bij mijn trainingsbelasting, en ook nog eens teringsaai.
Ga meestal ff wandelen ofzo als ik de dag erna zware poten heb.
Soms wel eens bedacht 'heuj ik ga herstelrit doen' en 4 straten verder al in D7 die etterbak uit mn wiel proberen te krijgen.
Dat strookt niet met elkaar. hersteltraining en hartslag omhoogquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:09 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Mja voor mij is het ook vaak fietsen als hersteltraining van het lopen. Dus dan is het heerlijk om juist de hartslag wel een beetje omhoog te krijgen maar wel zonder kracht zetten in je benen..
Natuurlijk wel, je wilt je bloedsomloop stimuleren voor sneller herstel van je spieren. Anders kun je beter op je bed blijven liggen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:12 schreef Blik het volgende:
[..]
Dat strookt niet met elkaar. hersteltraining en hartslag omhoog
In de meeste gevallen is een simpel rondje fietsen op de stadsfiets al voldoende als herstelrit, voor herstel hoef je echt geen moeite te doen. Zoals hierboven ook al gezegd werd, rondje wandelen kan bijvoorbeeld ookquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:14 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, je wilt je bloedsomloop stimuleren voor sneller herstel van je spieren. Anders kun je beter op je bed blijven liggen.
Ik heb het niet over omhoog totdat je ervan gaat hijgen he, maar vergeleken met naar je werk fietsen wel een paar tikken hoger
Nouja, voor mij dus juist niet omdat wandelen meer belastend is na een hardlooptraining dan fietsen En ik ben gewend aan bijna elke dag sporten dus ik merk vaak dat ik beter herstel als ik de dag na een zwaardere training een kleine inspanning doe dan wanneer ik alleen door de stad fiets/niks doe.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:26 schreef Blik het volgende:
[..]
In de meeste gevallen is een simpel rondje fietsen op de stadsfiets al voldoende als herstelrit, voor herstel hoef je echt geen moeite te doen. Zoals hierboven ook al gezegd werd, rondje wandelen kan bijvoorbeeld ook
Tot 140 vind ik nog vrij hoog voor laag D1. Ik probeer veelal 130-135 aan te houden. Als ik een tijdje niks heb gedaan is dat erg moeilijk. Maar op een gegeven moment rij ik zo'n 28gem met een hf van 130-135.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:01 schreef Gripper het volgende:
[..]
Zo'n duurzone is dan vrij groot met 30 slagen, dankzij het evangelie van Patroon ben ik die ook gaan opdelen in duur_laag en duur_hoog. Dus als basis veel lange rustige ritten in D1 met een gemiddelde HF onder de 140 thuiskomen en de snelheid boeit geen reet.
Ritjes met ene gemiddelde HF van 150 voelen bij mij al lang niet meer als "rustige duurtraining" maar is gewoon tempoduur.
Wat is er?quote:
Ik zou eerst maar eens je hartslagzones goed in kaart brengen. Daarna kun je voor jezelf beslissen wat een goede training is qua herstelquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 16:29 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Nouja, voor mij dus juist niet omdat wandelen meer belastend is na een hardlooptraining dan fietsen En ik ben gewend aan bijna elke dag sporten dus ik merk vaak dat ik beter herstel als ik de dag na een zwaardere training een kleine inspanning doe dan wanneer ik alleen door de stad fiets/niks doe.
Maar bedankt voor alle input allen in ieder geval, ik ga eens kijken of ik een d intervaltraining kan doen en wat mijn hartslag dan doet!
Tja, ik heb onlangs genoeg geld uitgegeven aan zo'n inspanningstest op de loopband dus ik ga dat niet ook voor fietsen doen, beetje zonde aangezien het niet mijn hoofdsport is. Ik gebruik gewoon mijn gezond verstand en gevoel en daarmee kan ik momenteel ook prima bepalen of een training me laat herstellen of niet. Ik had vanochtend een rustpols van 42, de dag ervoor 49, en ik heb geen enkel moment moeie of zware benen gehad. Ik fiets geen honderden kilometers per week dus of dat uurtje fietsen nou in D1 of in een zone daaronder was zal niet veel schelen voor mijn fitheid.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 18:22 schreef Blik het volgende:
[..]
Ik zou eerst maar eens je hartslagzones goed in kaart brengen. Daarna kun je voor jezelf beslissen wat een goede training is qua herstel
Intensieve duur is van alles net niks. Je rijdt te hard voor duur en te langzaam om het echt intensief te laten zijn.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 18:30 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Tja, ik heb onlangs genoeg geld uitgegeven aan zo'n inspanningstest op de loopband dus ik ga dat niet ook voor fietsen doen, beetje zonde aangezien het niet mijn hoofdsport is. Ik gebruik gewoon mijn gezond verstand en gevoel en daarmee kan ik momenteel ook prima bepalen of een training me laat herstellen of niet. Ik had vanochtend een rustpols van 42, de dag ervoor 49, en ik heb geen enkel moment moeie of zware benen gehad. Ik fiets geen honderden kilometers per week dus of dat uurtje fietsen nou in D1 of in een zone daaronder was zal niet veel schelen voor mijn fitheid.
Ik vind het best een interessante discussie die we hier voeren maar ik denk dat ook zonder de precieze zones te weten er best wel wat tips te geven zijn voor iemand die zijn snelheid op intensieve duur wat wil verbeteren, maar goed.
Klinkt logisch, dat weet ik ook wel van de trainingsleer bij hardlopen en roeien. Ik dacht alleen omdat fietsen vaak over zulke lange tijdsinspanningen gaat dat je misschien meer in de ID zones zou komen. Maar rondom het omslagpunt dus, ik zal dat eens gaan proberen, beginnend met 2x10 minuten want ik denk dat dat al lastig vol te houden is.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 18:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Intensieve duur is van alles net niks. Je rijdt te hard voor duur en te langzaam om het echt intensief te laten zijn.
Beter werk je gepolariseerd. duurritten echt rustig en intensieve ritten (interval) ook echt intensief rond het omslagpunt. Al dat tempo duur, intensieve duur etc is nog vlees nog vis
2x10min rond omslagpunt is eigenlijk teveel van het goede. Je zou beter kunnen beginnen met 5x 3min rond omslagpunt met 3 min rust ertussen (dit kan je uitbouwen naar 6x 4min of 5x5min etc, maar maak de blokjes niet te lang en ook niet teveel achter elkaar, dan hebben de laatsten geen effect meer, je wil je lichaam prikkelen, geen rotschop geven). Daarvoor 30-60min D1 en erna ook. Als je dit om ongeveer 10 dagen doet, hou je je FTP (vermogen op omslagpunt) op peil. Als je die 3min op omslagpunt gaat rijden is het gevaar met een hartslagmeter dat je te hard begint om je hartslag omhoog te krijgen en daarna iets inhoud om te voorkomen dat je hartslag doorschiet (dus je trapt daarna minder). Probeer dus met een bepaalde weerstand te fietsen die ja na 1min ook ongeveer voelt (duurt ongeveer 1min voordat je hartslag is bijgetrokken met je vermogen)quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 18:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Klinkt logisch, dat weet ik ook wel van de trainingsleer bij hardlopen en roeien. Ik dacht alleen omdat fietsen vaak over zulke lange tijdsinspanningen gaat dat je misschien meer in de ID zones zou komen. Maar rondom het omslagpunt dus, ik zal dat eens gaan proberen, beginnend met 2x10 minuten want ik denk dat dat al lastig vol te houden is.
En ik fiets vaak gewoon voor de omgeving of omdat ik naar een leuke plek wil komen, en dan moet ik ook vaak de weg zoeken en ligt mijn tempo automatisch al een stuk lager..
Dat denken veel mensen en daar gaan ze de mist in. Intensieve duur en tempo vreet glycogeen en koolhydraten. Van glycogeen heb je maar een beperkte voorraad en van koolhydraten kun je er maar zoveel per uur opnemen. Ga je hier te lang mee door dan raakt het op en krijg je de welbekende hongerklop. Wat je o.a. wilt doen met je training is ervoor zorgen dat je zoveel mogelijk vermogen kan trappen door het verbranden van vet. Daar heb je immers genoeg voorraad van en dat gaat ook echt niet op raken. En goed worden in vet verbranden doe je voornamelijk door veel rustige duurritjes te doen.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 18:45 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Klinkt logisch, dat weet ik ook wel van de trainingsleer bij hardlopen en roeien. Ik dacht alleen omdat fietsen vaak over zulke lange tijdsinspanningen gaat dat je misschien meer in de ID zones zou komen.
+1quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 19:28 schreef ratatat het volgende:
[..]
Dat denken veel mensen en daar gaan ze de mist in. Intensieve duur en tempo vreet glycogeen en koolhydraten. Van glycogeen heb je maar een beperkte voorraad en van koolhydraten kun je er maar zoveel per uur opnemen. Ga je hier te lang mee door dan raakt het op en krijg je de welbekende hongerklop. Wat je o.a. wilt doen met je training is ervoor zorgen dat je zoveel mogelijk vermogen kan trappen door het verbranden van vet. Daar heb je immers genoeg voorraad van en dat gaat ook echt niet op raken. En goed worden in vet verbranden doe je voornamelijk door veel rustige duurritjes te doen.
Waarom ben ik dan zo dik terwijl ik heel veel in D1 rij? He? Nou? Leg es uit wielerprofs?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 19:28 schreef ratatat het volgende:
[..]
Dat denken veel mensen en daar gaan ze de mist in. Intensieve duur en tempo vreet glycogeen en koolhydraten. Van glycogeen heb je maar een beperkte voorraad en van koolhydraten kun je er maar zoveel per uur opnemen. Ga je hier te lang mee door dan raakt het op en krijg je de welbekende hongerklop. Wat je o.a. wilt doen met je training is ervoor zorgen dat je zoveel mogelijk vermogen kan trappen door het verbranden van vet. Daar heb je immers genoeg voorraad van en dat gaat ook echt niet op raken. En goed worden in vet verbranden doe je voornamelijk door veel rustige duurritjes te doen.
Eet je Nutella?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Waarom ben ik dan zo dik terwijl ik heel veel in D1 rij? He? Nou? Leg es uit wielerprofs?
Neuh, wel veel pindakaas.quote:
teveel zuipenquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Waarom ben ik dan zo dik terwijl ik heel veel in D1 rij? He? Nou? Leg es uit wielerprofs?
Ja dat principe snap ik, ik heb ook meerdere marathons gelopen Maar ik dacht dus meer ID in plaats van korte intensieve intervallen, niet in plaats van langzame duur. Langzame duur moet uiteraard altijd het merendeel van de trainingstijd zijn..quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 19:28 schreef ratatat het volgende:
[..]
Dat denken veel mensen en daar gaan ze de mist in. Intensieve duur en tempo vreet glycogeen en koolhydraten. Van glycogeen heb je maar een beperkte voorraad en van koolhydraten kun je er maar zoveel per uur opnemen. Ga je hier te lang mee door dan raakt het op en krijg je de welbekende hongerklop. Wat je o.a. wilt doen met je training is ervoor zorgen dat je zoveel mogelijk vermogen kan trappen door het verbranden van vet. Daar heb je immers genoeg voorraad van en dat gaat ook echt niet op raken. En goed worden in vet verbranden doe je voornamelijk door veel rustige duurritjes te doen.
ja belachelijk, en dat noemt zich wielrenner.quote:
Bij veel roeiers is het omgekeerd. Die kunnen op kracht loeihard fietsen maar missen het echte duurvermogen..quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 22:06 schreef kaasplankje het volgende:
Ik ken zat hardlopers die echte atleten zijn maar op de fiets geen drol voorstellen qua vermogen. Bij fietsen haal je veel meer kracht uit de quadriceps.
Ja roeiers hebben vaak maar 1 "stand" en dat is voluit.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 22:07 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Bij veel roeiers is het omgekeerd. Die kunnen op kracht loeihard fietsen maar missen het echte duurvermogen..
goed opgemerkt Fromagequote:Op dinsdag 2 augustus 2016 22:02 schreef kaasplankje het volgende:
jullie kunnen natuurlijk pagina's vol lullen metjullie theorieën enzo maar kern vd zaak is dat latrampolina een hardlooponderstel heeft en zij met fietstrainingen hele andere spiergroepen aanspreekt dan met hardlopen terwijl ze wel over het duurvermogen beschikt om hard te gaan op een fiets. Daar conflicteert het imo.
Ik fiets niet graag met roeiers, die gaan altijd zo lomp hardquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 22:07 schreef La_Tramposa het volgende:
[..]
Bij veel roeiers is het omgekeerd. Die kunnen op kracht loeihard fietsen maar missen het echte duurvermogen..
Gewoon max vermogen. Gem over 5sec is bijna 1100w (weet niet uit mijn hoofd)quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 22:03 schreef No-P het volgende:
Lekker weer om mijn nieuwe regenjasje te proberen. Goed spul dat gore bike wear. Had voor het hardlopen al spul van gore en dat bevalt ook al erg goed.
Patroon, hoe bepaal jij je sprint wattage? Gemiddeld over 6 seconde. Ik kwam niet verder dan begin 900.
euhm...misschien is de verhouding bierdrinken / D1 rijden wat uit balans?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Waarom ben ik dan zo dik terwijl ik heel veel in D1 rij? He? Nou? Leg es uit wielerprofs?
BIERquote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Waarom ben ik dan zo dik terwijl ik heel veel in D1 rij? He? Nou? Leg es uit wielerprofs?
Waarom specifiek 6 seconden?quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 22:03 schreef No-P het volgende:
Lekker weer om mijn nieuwe regenjasje te proberen. Goed spul dat gore bike wear. Had voor het hardlopen al spul van gore en dat bevalt ook al erg goed.
Patroon, hoe bepaal jij je sprint wattage? Gemiddeld over 6 seconde. Ik kwam niet verder dan begin 900.
Beste ritjes maak jij zo zeg, ook bult hoogtemeters in de stad.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 09:47 schreef kaasplankje het volgende:
Gisteren bijna 5 uur in kutweer eergisteren ook bijna 5 uur toen wel droog en vandaag lopen mijn remmen aan.
Die hoogtemeters klopt geen kak van, Garmins rekenen alleen hoogtemeters uphill, en de app op de smartphone doet de downhill ook meetellen. Bovendien heb je in de stad meer last van gps drift, ik denk vanwege de hoge torens of mss door andere oorzaken. Zet mijn strava ook altijd op pauze als ik niet fiets anders gaat ie aan de wandel.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 12:34 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Beste ritjes maak jij zo zeg, ook bult hoogtemeters in de stad.
Haha, 2 vrienden van mij zijn nu ook samen op fietsvakantie, en ze hebben tijdens dezelfde rit van 89km van vandaag respectievelijk 1400 en 1800 hm op Stravaquote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die hoogtemeters klopt geen kak van, Garmins rekenen alleen hoogtemeters uphill, en de app op de smartphone doet de downhill ook meetellen. Bovendien heb je in de stad meer last van gps drift, ik denk vanwege de hoge torens of mss door andere oorzaken. Zet mijn strava ook altijd op pauze als ik niet fiets anders gaat ie aan de wandel.
Mijn beklimmingen van Alpe D'Huez gaven steevast 1400 hoogtemeters, klopt ook geen hol vanquote:Op woensdag 3 augustus 2016 13:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Die hoogtemeters klopt geen kak van, Garmins rekenen alleen hoogtemeters uphill, en de app op de smartphone doet de downhill ook meetellen. Bovendien heb je in de stad meer last van gps drift, ik denk vanwege de hoge torens of mss door andere oorzaken. Zet mijn strava ook altijd op pauze als ik niet fiets anders gaat ie aan de wandel.
Hu, m'n Etrex heeft volgens mij een atmosferische hoogtemeter, dus die zou wel accuraat moeten zijn. Zal hem eens meenemen op een ritje naar werk, en dan vergelijken met Strava. Al zijn de Cols op het traject Hilversum-Bijlmer natuurlijk wat beperktquote:Op woensdag 3 augustus 2016 15:27 schreef Blik het volgende:
[..]
Mijn beklimmingen van Alpe D'Huez gaven steevast 1400 hoogtemeters, klopt ook geen hol van
Garmins doen het wel goed, telefoons niet.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hu, m'n Etrex heeft volgens mij een atmosferische hoogtemeter, dus die zou wel accuraat moeten zijn. Zal hem eens meenemen op een ritje naar werk, en dan vergelijken met Strava. Al zijn de Cols op het traject Hilversum-Bijlmer natuurlijk wat beperkt
volgens mij maakt een Etrax ook gebruik van de hoogte lijnen op de kaart, om te calibreren ik heb een garmin dakota en die is met wandelen altijd dodelijk nauwkeurig.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hu, m'n Etrex heeft volgens mij een atmosferische hoogtemeter, dus die zou wel accuraat moeten zijn. Zal hem eens meenemen op een ritje naar werk, en dan vergelijken met Strava. Al zijn de Cols op het traject Hilversum-Bijlmer natuurlijk wat beperkt
Mijn garmin gaat wel altijd mis als ik vanuit m'n werk (airco ruimte) naar huis ga.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:14 schreef Captain_Fabulous het volgende:
[..]
Hu, m'n Etrex heeft volgens mij een atmosferische hoogtemeter, dus die zou wel accuraat moeten zijn. Zal hem eens meenemen op een ritje naar werk, en dan vergelijken met Strava. Al zijn de Cols op het traject Hilversum-Bijlmer natuurlijk wat beperkt
De Etrex 30 heeft een 'echte' barometer/hoogtemeter als ik me niet vergis, was 1 van redenen om die te nemen en niet de goedkopere versie.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 16:19 schreef dop het volgende:
[..]
volgens mij maakt een Etrax ook gebruik van de hoogte lijnen op de kaart, om te calibreren ik heb een garmin dakota en die is met wandelen altijd dodelijk nauwkeurig.
quote:Op woensdag 3 augustus 2016 17:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
Iemand aanrader voor een lekker stuurlint?
Lizzard Skins? Ik zweer zelf bij de Specialized S-Wrap Velvet.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 17:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
Iemand aanrader voor een lekker stuurlint?
deda carbon stuurlintquote:Op woensdag 3 augustus 2016 17:11 schreef ThePlaneteer het volgende:
Iemand aanrader voor een lekker stuurlint?
Bij trainingpeaks krijg je een gemiddeld wattage over verschillende tijdsduur. Ik dacht 6 15 30 60 sec etc. Vandaar. Bij nakijken blijkt het 5 10 12 20 30 etc te zijn.quote:
Ah thanks, volgens mij heb ik Lizzard Skins eerder voorbij zien komen in dit topic.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 17:19 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Lizzard Skins? Ik zweer zelf bij de Specialized S-Wrap Velvet.
die is simpel.quote:Op dinsdag 2 augustus 2016 21:11 schreef Gripper het volgende:
[..]
Waarom ben ik dan zo dik terwijl ik heel veel in D1 rij? He? Nou? Leg es uit wielerprofs?
Je hebt m rechtgehouden en daar gaat het om. Bijna vallen is tenslotte niet vallen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 18:57 schreef kanovinnie het volgende:
Het is gelukt hoor! Ging best lekker. Niet zo snel als de marmotteboys maar dat was niet mogelijk. Wat een uitzicht! En wat een afdaling
En wat is de telegraaf kut met afdalen zeg nog een glijdend achterwiel omdat een taxichauffeur voor me keihard in de ankers ging om niets, toen was het daarna met enigzins knikkende knietjes verder.
Ik draai er ieder jaar gewoon een zwart Fizik lintje van 13 euro omheen met een soewart stukje krimphoes, fohn er ff op en voila, weer voor een jaar gesteld.quote:
het ging niet vanzelf nee. Vlak voor die kaaswinkel van je ben ik gestopt en heb ik twee gels naar binnen gegoten. Toch was die laatste kilometer echt hoerig zwaar. 100 meter voor het einde was ik bijna nog gestoptquote:Op woensdag 3 augustus 2016 19:06 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je hebt m rechtgehouden en daar gaat het om. Bijna vallen is tenslotte niet vallen.
Zwaar gehad?
inspuiten met wat olie ofzo en flink heen en weer bewegen. Als dat niet helpt een snelsluiting kopen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:16 schreef Barbewire het volgende:
Gisteravond in de "motregen"gefietst en vandaag alles mooi schoon maken. Ketting met pons van fiets gehad en weer in elkaar gezet. Pedaal rond draaien, lukt niet, ketting komt niet door de kooi bij achter derailleur. Schakel die los is geweest beweegt nauwelijks. Geprobeerd te buigen maar nog steeds stroef. Kan de trappers nu wel rond, maar ketting schokt wel bij derailleur. Er leek bij het in elkaar ponsen van de ketting ook schaafsel te voorschijn komen.
Was van plan om zaterdag 75km toertocht te doen, maar niet zoals de fiets nu is. Had al gelezen misschien schakel of pennetje vervangen, maar wil niet weer het probleem hebben. Tips, of morgen toch maar ff de FM bezoeken?
Daarom zweer ik bij KMC met missing links dingen lopen bij mij minimaal 4k en kosten maar 15¤.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:16 schreef Barbewire het volgende:
Gisteravond in de "motregen"gefietst en vandaag alles mooi schoon maken. Ketting met pons van fiets gehad en weer in elkaar gezet. Pedaal rond draaien, lukt niet, ketting komt niet door de kooi bij achter derailleur. Schakel die los is geweest beweegt nauwelijks. Geprobeerd te buigen maar nog steeds stroef. Kan de trappers nu wel rond, maar ketting schokt wel bij derailleur. Er leek bij het in elkaar ponsen van de ketting ook schaafsel te voorschijn komen.
Was van plan om zaterdag 75km toertocht te doen, maar niet zoals de fiets nu is. Had al gelezen misschien schakel of pennetje vervangen, maar wil niet weer het probleem hebben. Tips, of morgen toch maar ff de FM bezoeken?
WD-40 al geprobeerd, hielp ook niet echt.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:30 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
inspuiten met wat olie ofzo en flink heen en weer bewegen. Als dat niet helpt een snelsluiting kopen.
Zo'n missing link lijkt inderdaad een goede oplossing.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:36 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Daarom zweer ik bij KMC met missing links dingen lopen bij mij minimaal 4k en kosten maar 15¤.
Eerder had ik die tang altijd nodig, nu niet meer. Ketting goed vastpakken (niet bang zijn om smerige handen te krijgen) en tegen elkaar aan drukken. Het vastzetten hoef je er geen één voor te kopen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:44 schreef Barbewire het volgende:
[..]
WD-40 al geprobeerd, hielp ook niet echt.
[..]
Zo'n missing link lijkt inderdaad een goede oplossing.
Ben je dan ook perse 2 KMC tangen nodig (link connector/remover) of zoiets als dit of kan het ook met een punttang?
Bedankt, zal morgen eens kijken bij de FM of hij een missing link op voorraad heeft.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:46 schreef poiuytr het volgende:
[..]
Eerder had ik die tang altijd nodig, nu niet meer. Ketting goed vastpakken (niet bang zijn om smerige handen te krijgen) en tegen elkaar aan drukken. Het vastzetten hoef je er geen één voor te kopen.
nee joh, gewoon effe naar de verzendtijd kijken. Vastzetten kan ook met een waterpomptang.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:57 schreef Barbewire het volgende:
[..]
Bedankt, zal morgen eens kijken bij de FM of hij een missing link op voorraad heeft.
Als ik het via internet moet kopen ben ik bang dat ik in tijdnood kan komen voor zaterdag.
Ik heb een paar foto's van me in de laatste kilometers toen ik de eerste keer de telegraphe + galibier beklom. Ga ze niet delen maar daar blijkt ook wel uit dat ik het even erg zwaar had ..quote:Op woensdag 3 augustus 2016 19:21 schreef kanovinnie het volgende:
Maar toen bedacht ik me dat ik dat toch niet kon doen zonder dat iedereen me zou uitlachen.
Ben ook niet bang voor de verzendtijd, maar als er vrijdag toch weer een probleem is (kleine kans). Dan kan ik niet meer vrijdag bij de FM langs. Wil het morgen eigenlijk wel opgelost hebben. Missing link is wel verdraaid handig als je de ketting eraf wil halen.quote:Op woensdag 3 augustus 2016 21:59 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
nee joh, gewoon effe naar de verzendtijd kijken. Vastzetten kan ook met een waterpomptang.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |