abonnement Unibet Coolblue
pi_164039470
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.



Game on! *O*
pi_164039760
Zijn dit warmtebultjes? Zitten over z'n benen, armen en romp.



Vannacht zo'n goede nacht, voeding om 13.30 en 5.30. Heerlijk stuk geslapen!
pi_164039876
Bij Stip zitten warmtebultjes veel dichter op elkaar en hebben ze vaak ook weinig kleur.

En dat is wel een goede nacht! Ik had mini vannacht eens een slaapzakjes aangedaan ipv onder een lakentje gestopt en dat ging ook beter :) 50-62 begint alleen wel wat krap te worden dus maar even wat grotere maten van zolder halen.
  woensdag 27 juli 2016 @ 09:59:04 #4
409579 LuDann
All the way
pi_164039948
Misschien beginnende waterpokken, Jagar?

Ik vertelde hier laatst over dat twijfelgevalletje waterpokken. We zijn later nog naar de HAP geweest vanwege benauwdheid en de HA daar zei dat het toch waterpokken waren maar dat ze maar heel mild waren omdat Wolk nog borstvoeding kreeg. Dat zag er in de eerste instantie ook zo uit.
pi_164039961
ohoh, daar gaat onze vakantie dan...

Zou het verstandig zijn om even bij de dokter langs te gaan om te laten bevestigen? We gaan vrijdag op vakantie, en eerst nog een weekend met vrienden met kleine kinderen...
pi_164040094
Oh jagar, ik hoop dat je leuke activiteiten niet in het water vallen.

Vandaag is officieel mijn laatste verlofdag. Kan het gewoon niet geloven, hoe dan? Ik plak er nog anderhalve week vakantie achteraan, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat ik morgen alweer zou gaan werken....
  woensdag 27 juli 2016 @ 10:25:58 #7
409579 LuDann
All the way
pi_164040277
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 02:30 schreef Unihipili het volgende:

[..]

Jawel. Je wordt ermee geboren en de mens is een groepswezen.
Je hoeft geen "strong independent woman" te zijn ofzo. Ookal voelt dat voor jezelf misschien beter. (Omdat dat over het algemeen geaccepteerd en gewaardeerd wordt en gezien als sterk. Waar ik het mee oneens ben omdat het je uit je natuur haalt - er mogen zijn zoals je bent, met hulp en aandacht voor elkaar.) Ik zie het als dat je als moeder samen met je kind een nieuw pad bewandelt, jij gidst en biedt een veilige basis met jouw ervaring en resources, om samen verder te groeien als persoon.

En is Wolk niet gewoon een uiting van je geluk?
Waarom zou je niet dat mogen doen wat in je natuur zit? Waar jij van groeit en bloeit en voor wil leven? Zijn wie je bent?

Maar ik snap je twijfels over de beweegredenen denk ik wel. Al denk ik ook dat je juist door dat bewustzijn ervan de intentie des te echter is, voorbij de twijfels. (Als ik nog te volgen ben hiermee.)

Iig nog wat vragen om jij je (en/of ik me) af te vragen.
Mooi. O+ Dank je wel voor het delen van je gedachten. Ik weet dat de mens een groepsdier is, ik geef daar de laatste tijd steeds meer aan toe. Vroeger had ik ook behoefte aan (veel) gezelschap maar ik wist vaak niet met wie, zeker nadat een intense vriendschap met een vriendin die ik dagelijks zag, plots van haar kant beëindigd werd na een verhuizing. Nou ja en erom 'zeuren' bij mensen leek me zo ontzettend niet stoer dat ik het gewoon niet deed en vooral maar veel alleen was. Tegenwoordig neem ik zelf veel meer het initiatief om mensen op te zoeken, ik vind het zo fijn om samen met andere dingen te ondernemen. O+

Mijn man kwam zelfs met het idee om samen met anderen in een Landal huisje te gaan zitten een weekend. En dat gaan we nog doen ook, eind augustus. Met 4 gezinnen (allemaal uit dit topic of het dreumestopic). *O* als er nog meer mensen meewillen moet je het even zeggen, misschien kunnen we wat regelen

Euhm, beetje een sidestep dit, wat ik wil zeggen is dat ik op andere vlakken inmiddels toegeef aan het zijn van een groepswezen. Misschien moet ik dat op dit vlak ook maar doen.
  woensdag 27 juli 2016 @ 10:27:42 #8
409579 LuDann
All the way
pi_164040295
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:00 schreef Jagärtrut het volgende:
ohoh, daar gaat onze vakantie dan...

Zou het verstandig zijn om even bij de dokter langs te gaan om te laten bevestigen? We gaan vrijdag op vakantie, en eerst nog een weekend met vrienden met kleine kinderen...
Je kunt het altijd proberen natuurlijk, ik heb geen idee of de dokter hier al wat van kan zeggen. De incubatietijd is 10 tot 14 dagen, in mijn omgeving wilde mensen juist afspreken met Wolk om de waterpokken te krijgen zodat ze achter de rug waren. :P Je zou het kunnen overleggen met je vrienden maar wie weet is het wel heel iets anders.

Wolk had trouwens weinig last ervan verder.
pi_164040882
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:27 schreef LuDann het volgende:

[..]

Je kunt het altijd proberen natuurlijk, ik heb geen idee of de dokter hier al wat van kan zeggen. De incubatietijd is 10 tot 14 dagen, in mijn omgeving wilde mensen juist afspreken met Wolk om de waterpokken te krijgen zodat ze achter de rug waren. :P Je zou het kunnen overleggen met je vrienden maar wie weet is het wel heel iets anders.

Wolk had trouwens weinig last ervan verder.
ik wacht nog maar even af. En anders morgenavond inderdaad even met vrienden overleggen. Tot nu toe heeft hij er weinig last van.

Met welke mensen ga je in een huisje zitten? Leuk idee!
pi_164041775
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 10:27 schreef LuDann het volgende:

[..]

Je kunt het altijd proberen natuurlijk, ik heb geen idee of de dokter hier al wat van kan zeggen. De incubatietijd is 10 tot 14 dagen, in mijn omgeving wilde mensen juist afspreken met Wolk om de waterpokken te krijgen zodat ze achter de rug waren. :P Je zou het kunnen overleggen met je vrienden maar wie weet is het wel heel iets anders.

Wolk had trouwens weinig last ervan verder.
Onder de één, heb je een grote kans dat je ze nog een keer krijgt. Onze L. had ook een milde vorm met 9 maanden, afgelopen februari kreeg ze ze weer (uiteraard ook nog in de vakantie) :'(
  woensdag 27 juli 2016 @ 13:08:35 #11
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_164043186
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 11:09 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

ik wacht nog maar even af. En anders morgenavond inderdaad even met vrienden overleggen. Tot nu toe heeft hij er weinig last van.

Met welke mensen ga je in een huisje zitten? Leuk idee!
Present! :W
En Bloesem en MwCactus *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 27 juli 2016 @ 13:55:41 #12
409579 LuDann
All the way
pi_164044215
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 12:00 schreef Sull het volgende:

[..]

Onder de één, heb je een grote kans dat je ze nog een keer krijgt. Onze L. had ook een milde vorm met 9 maanden, afgelopen februari kreeg ze ze weer (uiteraard ook nog in de vakantie) :'(
Ja ik weet het, beetje jammer is dat! Was het de tweede keer minder mild?
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 13:08 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Present! :W
En Bloesem en MwCactus *O*
*O*
pi_164044228
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 13:08 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Present! :W
En Bloesem en MwCactus *O*
leuk! Soms vind ik het jammer dat we zo ver weg wonen, ik zou jullie allemaal ook graag irl leren kennen. Wij kunnen iig mini meeten!
  woensdag 27 juli 2016 @ 14:04:34 #14
409579 LuDann
All the way
pi_164044426
Ik kom net bij het inloopspreekuur van het CB vandaan, moest nog prikjes inhalen. Wolk is nogal hangerig en huilerig vandaag dus ik twijfelde even, maar heb ze toch maar laten zetten. De afgelopen 4 weken was er telkens iets waardoor ik de enting weer uitstelde en het moet toch gebeuren.

Ze is ook gewogen en gemeten: gekrompen en afgevallen. ;( De vorige lengtemeting was gedaan door een invaller, die had haar voet gestrekt gemeten. Nu blijkt dus dat ze weer is blijven steken qua lengte: nog steeds de 69.5 centimeter die ze met 10 maanden was. En nu 7745 gram terwijl ze drie weken geleden nog 7815 gram woog. Ik vind dit zo vreselijk frustrerend, waarom groeit ze niet! :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pardon my language, maar ik vind dit dus echt gewoon KUT.
pi_164044666
Ludann :* . Ik weet verder niks te zeggen maar snap je zorg. Voel met je mee! :*
pi_164044697
ja dat kan ik me goed voorstellen Lu! Maar eerlijk gezegd vraag ik me af of de metingen van vandaag wel kloppen, die lengte wijkt echt behoorlijk af. Ook als je de vorige meting wegdenkt is de meting van vandaag niet op haar eigen lijntje. Dan had ze alsnog rond de 71 cm moeten uitkomen nu. Gewicht zou nog te verklaren zijn met voor of na het eten, net geplast/gepoept, etc. Maar ook dan kan ik me voorstellen dat je baalt, want je hoopt wel op groei in drie weken tijd.
Ik heb even niet scherp voor me of ze de afgelopen weken nog ziek is geweest en of ze zich op andere fronten hard ontwikkeld heeft, maar dat zou ook nog een reden kunnen zijn misschien.

Is het een idee om over een paar weken weer te wegen en meten? Dat je vergelijkingsmateriaal hebt. Misschien was de weegschaal wel net geijkt of zo.

en for what it's worth, op je kampeerfoto's oogt ze vooral heel vrolijk en beweeglijk. En ze slaapt sinds die puffer ook veel beter. Dus het gaat iig goed met haar!

[ Bericht 4% gewijzigd door Mineola op 27-07-2016 14:23:38 ]
pi_164044756
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 09:43 schreef Jagärtrut het volgende:
Zijn dit warmtebultjes? Zitten over z'n benen, armen en romp.

[ afbeelding ]

Vannacht zo'n goede nacht, voeding om 13.30 en 5.30. Heerlijk stuk geslapen!
Ik vind dit niet echt op waterpokken lijken, meer op warmtebultjes inderdaad.
En mocht er gemeet worden, ik zou het leuk vinden jullie te zien!
pi_164044777
LuDann, je gevoel is zķ herkenbaar!! :* Maar in het geval van Wolk:
Wolk is heel actief en beweeglijk en heeft zoals je zelf ook al schrijft de laatste weken weer het nodige te verwerken gehad qua ziek zijn enz. Al haar energie is daar naar toe gegaan ipv naar groeien. Nu met de puffer die haar helpt en alle ziektes weer achter de rug hoop ik dat ze komende maand haar energie weer kan stoppen in het groeien.
  woensdag 27 juli 2016 @ 14:23:13 #19
409579 LuDann
All the way
pi_164044833
Ik denk dat de lengte wel klopt, ze past ook nog steeds in dezelfde kleertjes maat 68 als 2 maanden geleden. We hebben haar ook 3 keer nagemeten en de vorige keer viel het me op dat de invaller haar voet gestrekt had gemeten dus ik had er in mijn hoofd een centimeter vanaf getrokken. Maarja, dat is dus niet erg betrouwbaar. Volgende keer dring ik meer aan op een nieuwe meting.

Het is ook niet alleen deze meting, als je naar de lengte kijkt dan zie je dat ze op +1 begon en nu zit ze inmiddels op -2. Bij vlagen gaat het redelijk maar over het geheel genomen groeit ze gewoon niet goed. Hetzelfde met het gewicht.

Ik heb de afdeling kindergeneeskunde gebeld en gevraagd of ik de afspraak die ik 30 augustus heb staan, kon vervroegen. Dat kon niet. Ik heb toen gebluft en gezegd dat ik een verwijzing heb gehad. Toen kon ik op 11 augustus komen. Morgen even de huisarts bellen voor de daadwerkelijke verwijzing.
pi_164044927
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:23 schreef LuDann het volgende:
Ik denk dat de lengte wel klopt, ze past ook nog steeds in dezelfde kleertjes maat 68 als 2 maanden geleden. We hebben haar ook 3 keer nagemeten en de vorige keer viel het me op dat de invaller haar voet gestrekt had gemeten dus ik had er in mijn hoofd een centimeter vanaf getrokken. Maarja, dat is dus niet erg betrouwbaar. Volgende keer dring ik meer aan op een nieuwe meting.

Het is ook niet alleen deze meting, als je naar de lengte kijkt dan zie je dat ze op +1 begon en nu zit ze inmiddels op -2. Bij vlagen gaat het redelijk maar over het geheel genomen groeit ze gewoon niet goed. Hetzelfde met het gewicht.

Ik heb de afdeling kindergeneeskunde gebeld en gevraagd of ik de afspraak die ik 30 augustus heb staan, kon vervroegen. Dat kon niet. Ik heb toen gebluft en gezegd dat ik een verwijzing heb gehad. Toen kon ik op 11 augustus komen. Morgen even de huisarts bellen voor de daadwerkelijke verwijzing.
Kleding zegt niet zoveel he, je hebt passen en passen, dus pin je daar niet teveel op vast :) Maar als er een paar keer opnieuw gemeten is, dan is de kans wel redelijk dat deze meting wel ongeveer correct is ja. Stom!

Wat betreft de curve, ik dacht altijd dat het wel ok was als ze hun eigen lijntje maar volgden :@ En wolks lijntje is dan niet helemaal de vorm van de curve, maar wel haar eigen geleidelijk stijgende lijn. Maar dat is dus niet goed genoeg begrijp ik? Jij weet dit ongetwijfeld beter dan ik!

Hopelijk is ze bij de kinderarts over drie weken gewoon wel duidelijk gegroeid om de reden die Malteser noemt! :*
  woensdag 27 juli 2016 @ 14:30:52 #21
409579 LuDann
All the way
pi_164044999
Ze ziet er gelukkig wel gewoon goed uit, is blij en slaapt goed ja. *Adem in, adem uit* Ik vind het inmiddels best een ding, dat meten en wegen. Het doet echt veel met me.

Malteser: ik ben wel 'blij' te lezen dat je het herkent. Groeit Twix ook nog steeds niet goed? Wat zegt jullie kinderarts ervan? Die van mij heeft het er helemaal niet over gehad eigenlijk, het ging alleen over haar allergieën. Ik heb nu een afspraak staan om specifiek te praten over haar groei en de benauwdheid. Maar ik hoop heel erg dat opgaat wat jij zegt, dat alle problemen nu voorbij zijn en het grote groeien kan gaan beginnen.
  woensdag 27 juli 2016 @ 14:32:42 #22
409579 LuDann
All the way
pi_164045031
Oh ja, over meeten: dat gaat nog druk worden dan, haha. Maar dat valt wel te regelen denk ik. We zitten 26 tot en met 29 augustus op L.andal Heihaas. Er waren meer mensen die ook even langs wilden komen, er is ook een overdekt zwembad dus dat is sowieso een uitje.
  woensdag 27 juli 2016 @ 14:41:04 #23
409579 LuDann
All the way
pi_164045167
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:27 schreef Mineola het volgende:

[..]

Kleding zegt niet zoveel he, je hebt passen en passen, dus pin je daar niet teveel op vast :) Maar als er een paar keer opnieuw gemeten is, dan is de kans wel redelijk dat deze meting wel ongeveer correct is ja. Stom!

Wat betreft de curve, ik dacht altijd dat het wel ok was als ze hun eigen lijntje maar volgden :@ En wolks lijntje is dan niet helemaal de vorm van de curve, maar wel haar eigen geleidelijk stijgende lijn. Maar dat is dus niet goed genoeg begrijp ik? Jij weet dit ongetwijfeld beter dan ik!

Hopelijk is ze bij de kinderarts over drie weken gewoon wel duidelijk gegroeid om de reden die Malteser noemt! :*

Ik kan haar inmiddels echt naar maat 74 kijken. :') Aargh. Ik wil haar wel eens andere kleren aandoen gewoon. Ze draagt al maanden hetzelfde, tot het stuk gaat of slijt maar niet omdat ze eruit groeit.

Bij de groeicurve is het zo dat ze, idealiter, een lijn moeten volgen die evenwijdig is aan de lijnen op de curve. Dat is de 'eigen lijn'. Het maakt dan niet uit of die lijn op de +3 zit of op de -3, zolang ze die 'eigen lijn' maar volgen. Als je echter 2 standaarddeviaties afwijkt dan doorkruis je twee lijnen en ga je van bijvoorbeeld +3 naar +1 of van +2 naar 0 of van -1 naar -3. Dat is het punt waarop het CB volgens de richtlijnen doorverwijst naar de kinderarts.

Wat je ziet bij Wolk is dat ze qua lengte 2 (bijna 3) lijnen doorkruist heeft en qua gewicht 3 (bijna 4).
pi_164045649
Och LuDann ;( Of de meting nou klopt of niet, ik kan me voorstellen dat de curve sowieso vervelend aanvoelt, gezien de ellende en energie die jullie in de allergieën ed van Wolk stoppen.
Hopelijk komt er iets uit het gesprek met de kinderarts over twee weken. Groei Wolk, groei!

Ik red het echt niet om het topic bij te lezen, ik lees wel, maar registreer niet wat ik lees. Was vanochtend heel enthousiast begonnen, met twee vensters open, en dan op iedereen reageren O+ En toen vloog internet eruit en was ik alles kwijt en had ik geen zin meer :') :N

Oh, over het werk van mijn man
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Meeting in Landal O+ Wij zouden ook gaan maar dat weekend komt niet fijn uit, we gaan wel zwemmen een dagje O+
Jagar begrijp ik nou dat je in NL bent van de zomer? Extra meeting organiseren lijkt me leuk!
  woensdag 27 juli 2016 @ 15:31:01 #25
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_164046046
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:30 schreef LuDann het volgende:
Ze ziet er gelukkig wel gewoon goed uit, is blij en slaapt goed ja. *Adem in, adem uit* Ik vind het inmiddels best een ding, dat meten en wegen. Het doet echt veel met me.

Malteser: ik ben wel 'blij' te lezen dat je het herkent. Groeit Twix ook nog steeds niet goed? Wat zegt jullie kinderarts ervan? Die van mij heeft het er helemaal niet over gehad eigenlijk, het ging alleen over haar allergieën. Ik heb nu een afspraak staan om specifiek te praten over haar groei en de benauwdheid. Maar ik hoop heel erg dat opgaat wat jij zegt, dat alle problemen nu voorbij zijn en het grote groeien kan gaan beginnen.
Melba is altikd bovengemiddeld groot en zwaar geweest, maar wel minder dan in de eerste maanden qua lengte.

Hij wordt ivm de astma medicatie nu in de gaten gehouden qua groei. De salbutamol is niet nadelig, maar zowel benauwd zijn als zijn onderhoudspuffer (corticosteroīden) kunnen remmend werken. Vaak merken ze dat een kind beter gaat groeien als het minder vaak benauwd is en dat daardoor het effect van de corticosteroīden meevalt. Maar omdat hij kort achtereen twee keer prednison heeft gehad verwachten ze nu wel een effect, dat is namelijk 100 of 1000 keer zo sterk als de onderhoudspuffer.

Het kan best dat Wolk nu wat achterblijft doordat ze ziek is geweest, maar het is wel rot om te zien zo.

Mignonnes dochter heeft ook zo veel gedoe met groeien gehad toch? Die had coeliakie. Ik weet niet of er daar ook vermoedens van zijn?
Kwak
pi_164046200
Ludann: ik kan me voorstellen dat het wat wringt. Ik zou ook proberen op je gevoel van een vrolijke , fijn slapende ( *O* ) bijna dreumes blijven vertrouwen. Maar, fijn dat de afspraak met de kinderarts wat vroeger kon.

Cassandra: wat vervelend, van je man. Ik hoop dat de boodschap in jullie vakantie aankomt, want jij kunt niet altijd alles blijven opknappen. Sterkte.

quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 15:09 schreef Cassandra87 het volgende:

Jagar begrijp ik nou dat je in NL bent van de zomer? Extra meeting organiseren lijkt me leuk!
ja, ik ben 2 weken in NL, maar we spreken bewust niet met veel mensen af, want het is onze vakantie, en we willen flexibel en spontaan blijven.

En daarna ben ik nog 3 dagen zonder vervoer in Twente, dat is ook lastig meeten, behavle met eventueel Selv (zijn er nog andere twentenaars?)

Ooit zullen we vast eens meeten. Als we pubers hebben, ofzo.

Oh, en mijn T ging zonet zonder huilen, en zonder 20x zich optrekken in bed slapen. Voor de 2e keer in z'n leven. *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
pi_164046258
Ach LuDann :*, ik weet hoe vervelend je je kunt voelen door het niet-groeien. Goed dat je de afspraak vervroegd hebt. En maak dan ook duidelijk dat je je zorgen maakt en bedenk wat je aan het eind van de afspraak bereikt/duidelijk wilt hebben. Mijn ervaring is dat kinderartsen minder vastzitten aan de richtlijnen en meer kijken naar het kind en de omstandigheden. En minder gunstige omstandigheden heeft Wolk een heleboel gehad de laatste tijd natuurlijk. Als ze goed in haar vel zit, lekker eet en beweegt, is het nu even niet anders. Je kunt niet toveren, al had je dat graag gewild.

Al dat meeten klinkt zo leuk, krijg ik ook zin in.
pi_164046331
Mijn baby sliep 2 uur aan een stuk :o hij kan het nog!
Dat schept hoopvol voor komende nacht! *O*
  woensdag 27 juli 2016 @ 15:52:08 #29
409579 LuDann
All the way
pi_164046417
Cassandra:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak, heftig joh dat die medicatie invloed kan hebben op de groei. Misschien dat de benauwdheid hier ook een rol heeft gespeeld. Ik hoop dat het hier een combinatie van dingen is, de allergieën (hoewel die nu in principe 'opgelost' zijn nu we mijden waar ze allergisch voor is), een paar keer ziek zijn geweest en de benauwdheid. Er is op dit moment geen vermoeden van coeliakie, maar de kinderarts heeft met geen woord gesproken over haar lengte of gewicht dus we hebben het er uberhaupt niet over gehad. Ik had zelf gedacht dat het na het op dieet gaan vanzelf wel beter zou gaan.

Hupje: we hebben nu 2 afspraken zelfs, met 2 verschillende artsen. 11 augustus gaan we het specifiek over het groeien hebben (en ik ga ook de benauwdheid even aanstippen) en 30 augustus staat bij een andere arts de krasjestest gepland. Goede tip van het bedenken wat ik uit het gesprek wil halen, ik ga dat even met man overleggen. Bedankt voor je lieve woorden. En je bent natuurlijk ook van harte welkom op een meet!

Wat goed van het slapen, Jagar en sillie!
pi_164046885
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 14:30 schreef LuDann het volgende:
Ze ziet er gelukkig wel gewoon goed uit, is blij en slaapt goed ja. *Adem in, adem uit* Ik vind het inmiddels best een ding, dat meten en wegen. Het doet echt veel met me.

Malteser: ik ben wel 'blij' te lezen dat je het herkent. Groeit Twix ook nog steeds niet goed? Wat zegt jullie kinderarts ervan? Die van mij heeft het er helemaal niet over gehad eigenlijk, het ging alleen over haar allergieën. Ik heb nu een afspraak staan om specifiek te praten over haar groei en de benauwdheid. Maar ik hoop heel erg dat opgaat wat jij zegt, dat alle problemen nu voorbij zijn en het grote groeien kan gaan beginnen.
Twix is afgelopen maand wel weer wat gegroeid maar de maand ervoor niet. Hij zat ooit net boven de 0-lijn, hij schommelt nu op en rond -2. De kinderarts houdt zijn groei in de gaten maar we hebben met z'n allen geconstateerd dat de groei direct stagneert indien Twix benauwd is geweest.
Twix krijgt nu, net als Melba van Kwak, onderhoudsmedicatie. Men hoopt dat hij minder (vaak) benauwd zal zijn waardoor er meer energie naar groeien kan gaan. We moeten iedere 4 weken op controle.
  woensdag 27 juli 2016 @ 16:21:30 #31
327807 Mariposas
יה&#14
pi_164046964
Nu het hier zo over pufjes gaat, werken jullie kinderen een beetje mee? Wij krijgen het amper toegediend, hij worstelt zich alle kanten op en huilt hard. In de houdgreep houden, heel liefjes doen, liedjes zingen, rare dansjes doen, het helpt allemaal niets. -O- We krijgen het dus nu amper toegediend.

LuDann, vervelend dat het dieet niet het gewenste effect op de groei en het gewicht heeft! -O-
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_164047146
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:21 schreef Mariposas het volgende:
Nu het hier zo over pufjes gaat, werken jullie kinderen een beetje mee? Wij krijgen het amper toegediend, hij worstelt zich alle kanten op en huilt hard. In de houdgreep houden, heel liefjes doen, liedjes zingen, rare dansjes doen, het helpt allemaal niets. -O- We krijgen het dus nu amper toegediend.

LuDann, vervelend dat het dieet niet het gewenste effect op de groei en het gewicht heeft! -O-
Ik heb er een vast ritueel van gemaakt en zeg altijd hetzelfde.
"Lieve Twix, We gaan even puffen. Dat helpt jou om beter te ademen. Ik ben bij je en hou je hand vast." En dan zing ik een liedje.
De ene keer ondergaat hij het en lukt het prima, de andere keer is het grote paniek. In alle gevallen zeg ik dezelfde zin en zing ik hetzelfde liedje in de hoop dat hij het ooit zal herkennen/begrijpen.
Maar het is soms heel rot.
pi_164047173
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:21 schreef Mariposas het volgende:
Nu het hier zo over pufjes gaat, werken jullie kinderen een beetje mee? Wij krijgen het amper toegediend, hij worstelt zich alle kanten op en huilt hard. In de houdgreep houden, heel liefjes doen, liedjes zingen, rare dansjes doen, het helpt allemaal niets. -O- We krijgen het dus nu amper toegediend.

LuDann, vervelend dat het dieet niet het gewenste effect op de groei en het gewicht heeft! -O-
Sinds gisteren, nadat het eerder altijd drama was. Het lukte ons echt niet alleen dus de een hield de voorzetramen strak op haar neus terwijl de ander haar in de houdgreep hield. ;(

Maar nu dus sinds gisteren goed. Het lijkt erop dat ze begint te begrijpen dat ze zich daadwerkelijk beter voelt na het puffen, maar dat ging dus eigenlijk vanzelf, dus geen tips. -O- Wij zijn wel begonnen met rustig tot 10 tellen in de hoop dat dat 'ritueel' herkenbaar zou zijn en ze dus zou begrijpen dat het vrij snel over is.
pi_164047183
Oh en Jagar. :W Laat tzt maar weten wanneer je in da hood bent. *O*
  woensdag 27 juli 2016 @ 16:34:19 #35
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_164047217
Het gaat hier het beste als hij afgeleid is, bv door TV of telefoon. En we tellen mee.

Maar goed, hij is bijna 2, toen hij baby was ging het ook veel moeilijker. Toen deed ik t weleens voor, liet hem ermee spelen (zonder puffer) en maakte ik er grapjes van, dat hielp soms wel.

Het schijnt niet goed te werken als ze huilen, dus als ze evt iets later wel rustig zijn kun je t beter dan proberen.
Kwak
pi_164047480
Stomme suggestie en het zal niet altijd kunnen, maar jullie hebben vast van die voorzetkamers
met kapjes toch? Kun je puffen als ze slapen? Want dan zou ik zoveel mogelijk dat doen..
  woensdag 27 juli 2016 @ 16:55:50 #37
409579 LuDann
All the way
pi_164047572
Malteser, ik hoop dat het snel beter gaat met de groei van Twix en de benauwdheid!

Wij doen het meestal met zijn 3en en maken er een beetje een spelletje van door te doen alsof het een toeter is. Eerst mama even toeteren, dan pappa en dan Wolk. De eerste keren was het een drama maar nu gaat het wel goed doorgaans. De eerste 5 ademteugen vindt ze het prima, de laatste 5 stribbelt ze vaak wat tegen. We spelen ook met de Aerochamber zonder dat we puffen.

Puffen in de slaap is minder effectief las ik, omdat ze dan oppervlakkig ademhalen.
  woensdag 27 juli 2016 @ 16:58:54 #38
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_164047650
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:51 schreef silliegirl het volgende:
Stomme suggestie en het zal niet altijd kunnen, maar jullie hebben vast van die voorzetkamers
met kapjes toch? Kun je puffen als ze slapen? Want dan zou ik zoveel mogelijk dat doen..
Ja dat deden wij s nachts!

Alleen als hij op zn buik ligt lastig. Maar hij moest in t ziekenhuis zes keer vier pufjes, en alles moet apart van elkaar, dus dan kan niet alles slapend ;)
Kwak
  woensdag 27 juli 2016 @ 17:25:17 #39
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164048081
Over fysiek je lijf terug krijgen, dat is nog te vroeg denk ik hier om balans op te maken. Maar ik had al een buik vol striae voor mijn zwangerschap en dat maakt me allemaal niet zoveel uit geloof ik.
Ik vind wel dat ik ineens rimpels bij mijn ogen heb, had ik eerder nooit :D

Mentaal voel ik me sterker nu, niet alleen zorgen voor mezelf maar ook voor een kleintje, haalt toch andere kracht in me naar boven denk ik, maar dat had ik eigenlijk ook wel zo verwacht :)

Verder wilde ik melden hoe blij ik ben dat ik drie mega hydrofiel doeken van bamboe (1.20 X 1.20 m) heb gekocht, lekker zachte stof, met leuke printjes. Kan baby heerlijk tot babyburrito in gevouwen worden en nog honderd andere toepassingen, ideale dingen _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164048697
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 16:55 schreef LuDann het volgende:
Malteser, ik hoop dat het snel beter gaat met de groei van Twix en de benauwdheid!

Wij doen het meestal met zijn 3en en maken er een beetje een spelletje van door te doen alsof het een toeter is. Eerst mama even toeteren, dan pappa en dan Wolk. De eerste keren was het een drama maar nu gaat het wel goed doorgaans. De eerste 5 ademteugen vindt ze het prima, de laatste 5 stribbelt ze vaak wat tegen. We spelen ook met de Aerochamber zonder dat we puffen.

Puffen in de slaap is minder effectief las ik, omdat ze dan oppervlakkig ademhalen.
Nahjah ik ben zelf astmapatiënt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en ik heb altijd geleerd dat met de aerochamber kleine luchtteugjes beter is dan diep inhaleren. Dus in slaap doen met een ontspannen baby lijkt me zeker effectiever dan bij een tegenstribbelende huilende...
pi_164051479
Bedankt nog voor alle reacties over het vloeien ^O^ .
Ik heb weer zo'n vraag :P, maar nu voor de mensen die een ruggeprik gehad hebben: Hebben jullie ook een soort dof gevoel in je huid? Alsof alles nogsteeds een heel klein beetje verdoofd voelt?
  woensdag 27 juli 2016 @ 20:11:53 #42
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164051540
Nope, ik heb nergens meer last van, maar je kunt er wel heel lang nog last van hebben, dat is niet gek :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164051575
Ah oké, ik had nog niet gegoogeld, maar goed om te horen dat het niks vreemds is.
  woensdag 27 juli 2016 @ 20:14:31 #44
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164051607
quote:
0s.gif Op woensdag 27 juli 2016 20:13 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ah oké, ik had nog niet gegoogeld, maar goed om te horen dat het niks vreemds is.
Als er groene drab uit je rug komt of er rode slierten uit je traanbuizen komen moet je wel even de huisarts contacten :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164051680
Haha, nope, gelukkig niet zeg!
pi_164054174
Jahoor LuDann ik herken zulke curves wel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze is nu ruim 5.5, weegt 15 kilo en is ein-de-lijk 100cm lang. Keurig in verhouding qua bmi, maar wel op/onder de -3 lijn van de curve. Bij ons is naast coeliakie ook meermaals de hele riedel gecontroleerd van schildklierziekten, diabetes, syndroom van turner, groeihormoon-deficiënties en meer van dat. Dat heeft ze gelukkig allemaal niet. Bovendien heeft de diëtiste een aantal keer een berekening gemaakt van of ze voldoende voeding binnen kreeg of dat er sprake was van ondervoeding, dat was ook niet het geval. Ze heeft een aantal flinke tekorten gehad, oa vit A, E en D en ijzer. Door de lage D groeide haar beentjes krom en door de lage E viel haar haar uit. Inmiddels heeft ze geen tekorten meer. Wel is er een handfoto gemaakt waaruit blijkt dat haar groeischijven wat 'jonger' zijn dan haar kalenderleeftijd. Ze zal naar alle waarschijnlijkheid dus wat langer doorgroeien en dan ipv laatste groeispurt met 14 zal zij ook nog een spurtje doen met een jaar of 16/17. Voorspelde eindlengte zonder die spurt 1.55 en met 1.59 geloof ik. Klein dus, maar niet problematisch, zeker niet gezien genetisch en afkomst.

Voordat wij coeliakie op het spoor kwamen was ik ook op dieet (en E. ook dus), op alles leek ze te reageren. Van koemelk tot ei tot sesam tot koriander. Mijn dieet was vergelijkbaar met het jouwe nu. Het leek iets te helpen maar uiteindelijk bleken de gluten de boosdoeners en kwam de verbetering alleen maar doordat ik via omweg gewoonweg minder gluten binnen kreeg, omdat in alles ei of soja of weet ik veel zat at ik dus ook gewoon veel minder brood/pasta enz.

Anyhow... hang in there, het komt goed. Hou vast aan het blije snuitje van je dochter, dat scheelt al enorm en sta jezelf toe er af en toe van te balen. :*
:)
pi_164054835
LuDann, ik kan me je teleurstelling goed voorstellen, je was zo blij na de weging/meting de vorige keer. Hopelijk kunnen de artsen wat geruststellends zeggen en jullie verder helpen.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  woensdag 27 juli 2016 @ 22:16:40 #48
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164054919
Pfff heftig LuDann. Helaas niks nuttigs toe te voegen. Hopelijk is het een tijdelijke dip en groeit ze straks gewoon weer verder :*
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  woensdag 27 juli 2016 @ 22:22:55 #49
409579 LuDann
All the way
pi_164055077
Blugh mignonne, ik heb de curve van E. weleens eerder gezien, een half jaar geleden ofzo. Toen dacht ik nog van 'oh, maar die van Wolk ziet er nog redelijk netjes uit, daarmee vergeleken'. Maar nu zie ik dat Wolk bij bijna 12 maanden even lang is als E. toen was en nog een halve kilo lichter.

Bedankt voor je reactie. Ik weet dat het uiteindelijk wel goed zal komen, maar voor nu zit ik er nog middenin en ben ik een beetje moe van de zoektocht en het gedoe en de zorgen soms. Wanneer kwamen jullie erachter dat coeliakie het probleem was?

Ik ga coeliakie wel vermelden bij de kinderarts, het zit in mijn familie (paar tantes en nichtjes van mijn moeders kant) en ik draag het gen (net als een groot gedeelte van de rest van de bevolking). Preventief op dieet kan niet he, dan zijn de onderzoeken misschien vals negatief?

Ik denk verder dat ze haast wel genoeg eten binnen moet krijgen. Ze eet echt prima, in de ochtend 1,5 tot 2 boterhammen, in de middag hetzelfde (vaak vervang ik dat door pannenkoekjes of rijstballetjes), nog fruit en een snack tussendoor en tenslotte een flinke bak avondeten (waarbij we inmiddels de meeste dagen gewoon voeren met een lepel ipv Rapley om te zorgen dat ze genoeg binnenkrijgt). Ze slaapt ook 2 keer 2 uur dus veel meer tijd om er meer eten in te proppen is er ook niet. Oh en ze krijgt ook nog een keer of 6 borstvoeding.

@franny: ja, het is echt een soort rollercoaster, soms maakt ze opeens een sprongetje en dan lijkt het er weer gunstig uit te zien. Maarja, de keer daarop valt het dan weer tegen. Zo blijven we heen en weer gaan. Ik zie dat de curve van E. van mignonne nog erger hap-snap is, jij zal die ervaring misschien ook hebben, mignonne?
  woensdag 27 juli 2016 @ 22:24:46 #50
409579 LuDann
All the way
pi_164055129
quote:
1s.gif Op woensdag 27 juli 2016 17:57 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nahjah ik ben zelf astmapatiënt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en ik heb altijd geleerd dat met de aerochamber kleine luchtteugjes beter is dan diep inhaleren. Dus in slaap doen met een ontspannen baby lijkt me zeker effectiever dan bij een tegenstribbelende huilende...
Ah ok. Nja, Wolk slaapt toch op haar buik en wordt sowieso nog 1 keer wel wakker dus dan doen we het dan. Ze vindt het niet leuk maar het is gelukkig ook weer geen drama.

Bedankt voor het aanbod, wie weet kom ik er later op terug. :)
  woensdag 27 juli 2016 @ 22:35:00 #51
409579 LuDann
All the way
pi_164055459
Dat kromgroeien van de beentjes en het haar uitvallen klinkt trouwens echt behoorlijk angstaanjagend, dat moet echt vreselijk geweest zijn.
pi_164055494
jup groeien in kleine spurtjes.

Als coeliakie in je familie zit zou ik zeker even aan de bel trekken. Onze kinderarts riep vanaf 6 mndn uit volle overtuiging dat het coeliakie moest zijn, E. is meerdere keren getest maar pas bij 18 maanden was de bloedtest positief. 2 maanden ervoor was bloedtest nog volledig negatief. Darmbiopt marsh 3b, vrijwel gehele vlok-atrofie.

Een negatieve test zegt dus niet alles. Ik vind het eerlijk gezegd een beetje een kunstfout om coeliakie niet op zn minst in de dd te hebben bij een kind met afbuigende groei en zoveel klachten. Helemaal als er pos. fam. anamnese is. Mogelijk is het t niet, maar het is zo eenvoudig uit te sluiten. Het lijkt wel of je ka zich wat blind kijkt op de allergieën nu.
E. heeft bijv ook een zweetproef gehad voor CF, en schildklier is wel echt een hele belangrijke om te checken bij groeidingen.
:)
  woensdag 27 juli 2016 @ 22:49:25 #53
409579 LuDann
All the way
pi_164055890
Ik denk ook dat coeliakie op zich geen heel gekke gedachte is, ook aangezien de lengtegroei pas echt is gaan afvlakken na de 6 maanden, toen we vast voedsel zijn gaan introduceren.

We hebben gewoon nog niet veel aandacht gehad van de kinderarts, we zijn daar nu twee keer kort geweest naar aanleiding van de acute allergische reacties die ons op de eerste hulp deden belanden en het enige wat we besproken hebben zijn de testen op allergieën en wanneer we die gaan uitvoeren. De intake gebeurde door een co-assistent, die ik de groeigegevens heb gegeven. Die overigens niet gevraagd heeft naar dingen als coeliakie in de familie (ik heb het wel gemeld geloof ik, weet ik niet meer zeker).

De afspraak daarna duurde zo kort, ze is niet lichamelijk onderzocht, er werd niet gevraagd naar haar groei en er is over niets anders gesproken dan het kunnen uitsluiten of bevestigen van de allergieën. De keer daarna een telefonische afspraak om de uitslag van het bloedonderzoek te bespreken. Toen een maand geleden een afspraak voor de krasjestest maar die ging niet door omdat ze antihistamine had gehad te kort op de afspraak. De arts zei toen ook dat hij niet dacht aan een lichamelijke oorzaak voor het slechte slapen, terwijl hij haar niet eens onderzocht heeft. Daar ben ik best kwaad over eigenlijk, zeker nu we vrij zeker zijn dat het slechte slapen veroorzaakt werd door benauwdheid (sinds anderhalve week krijgt ze Ventolin en slaapt ze opeens elke nacht door).

Nog een vakantieperiode van de artsen ertussendoor en de krasjestest staat nu opnieuw gepland voor 30 augustus. Maar ik wil dat niet alleen naar die allergieën gekeken wordt inderdaad, ik wil dat vooral die groei onderzocht wordt.
pi_164059409
:W, dat je baby zich in 5.30 meld voor een voeding, en dat je zo hoopt dat z'n oogjes nog even dicht blijven tijdens het drinken.. Faal.. 5.30 is eigenlijk een uur te vroeg, vind ik.
pi_164059576
In all honesty vind ik 5.30 wel iets meer dan een uur te vroeg jagar :D.

Hier omgekeerde wereld. E is nog in diepe slaap en ik zit op hete kolen want ik moet een sollicitatiegesprek bijwonen om 8.30. Ik heb 35min reistijd en moet E nog aankleden (10 min) en naar GO brengen (10 min). Uhuh :').

Het gaat zo tegen m'n gevoel in om haar wakker te maken. Ze zal de slaap wel nodig hebben. Hebben jullie dat ook of stel ik me aan?
  donderdag 28 juli 2016 @ 07:44:53 #56
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164059599
Ik zou haar wakker maken. In een ideale wereld gaat alles zonder klok en op gevoel,maar die ideale wereld bestaat niet echt :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  donderdag 28 juli 2016 @ 07:47:35 #57
149959 SQ
snelle trees
pi_164059616
Wakker maken, nu! :D of eigenlijk, een half uur geleden!
disclaimer
  donderdag 28 juli 2016 @ 08:18:41 #58
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_164059855
:') seriously?

'Gaat een slapende baby voor een kans op een baan die je kennelijk wil hebben, gezien de sollicitatie?'

Ja/nee*

Kruis aan wat niet van toepassing is.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_164059887
Wakker maken inderdaad, soms gaat het echte leven nou eenmaal voor. ;)

Overigens vind ik 06.30 een prima tijd, langer kan ik zelf toch niet meer slapen. _O-
pi_164059938
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 08:22 schreef Selvaria het volgende:
Wakker maken inderdaad, soms gaat het echte leven nou eenmaal voor. ;)

Overigens vind ik 06.30 een prima tijd, langer kan ik zelf toch niet meer slapen. _O-
Oh, ik wel. Maar 6.30 is 11 uur slaap voor de kleine, dat is ok. Plus, 6.30 is bijna 7,en 7 is helemaal acceptabel.

Succes zusje!

c_/
pi_164060295
Haha 5.30 uur vond ik altijd best te doen. De keren dat ik om 4 uur beneden zat, vond ik minder. :P

En wat een luxe hier, ik heb mijn baby elke ochtend wakker gemaakt, omdat de twee oudsten naar school moesten. Alléhop, mee in het ritme! ~O>
  donderdag 28 juli 2016 @ 09:43:21 #62
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_164060780
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 08:18 schreef AwayTL het volgende:
:') seriously?

'Gaat een slapende baby voor een kans op een baan die je kennelijk wil hebben, gezien de sollicitatie?'

Ja/nee*

Kruis aan wat niet van toepassing is.
Ze moet een gesprek bijwonen dus waarschijnlijk niet voor haarzelf ;)

Wakker maken ja :D. Ik laat ze alleen slapen als het kan (en dan zijn ze meestal juist vroeg wakker :') )
  donderdag 28 juli 2016 @ 09:44:45 #63
56471 pinquit
oh my lama!
pi_164060798
Bijwonen he, ik denk niet dat het haar gesprek is.
Ik heb dat ook hoor zusje. Tuurlijk ga je haar wakker maken, zal wel moeten enzo. Maar ik zou me er ook schuldig bij voelen :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_164061194
LuDann, ik weet niet waar je naartoe gaat, maar ik zou overwegen naar een kinderarts-allergoloog te gaan. Er zijn er naar 14 in Nederland, in geloof ik 6 ziekenhuizen. Die zijn beter gespecialiseerd in allergie en bijkomende problemen.
  donderdag 28 juli 2016 @ 10:48:39 #65
409579 LuDann
All the way
pi_164061816
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:08 schreef Sull het volgende:
LuDann, ik weet niet waar je naartoe gaat, maar ik zou overwegen naar een kinderarts-allergoloog te gaan. Er zijn er naar 14 in Nederland, in geloof ik 6 ziekenhuizen. Die zijn beter gespecialiseerd in allergie en bijkomende problemen.
Ik dacht dat de kinderarts die we nu hebben gespecialiseerd was in allergieën, dat was wat me verteld is bij het maken van de afspraak. In plaats daarvan was de afspraak de afgelopen keer (net als de komende 30 augustus) gepland met zowel een kinderarts als een allergoloog. Wat ik verder heel goed vind natuurlijk, maar ik wil nu eerst dat er ook naar andere dingen worden gekeken. Ik wil daarbij vooral CF en coeliakie onderzocht hebben. Als ik van beiden de symptomen lees kan ik ze niet meteen aan de kant schuiven als zijnde onmogelijk. Ik had de symptomen van CF nog niet eerder gelezen maar daar schrok ik zelfs een beetje van. Maar dan had ze toch veel zieker moeten zijn, denk ik?

Ze is wel allergisch, de reacties op ei en pinda waren onmiskenbaar eigenlijk, galbulten, overal jeuk, opzwellen van het gezicht, spugen etc. Op melk en soja reageert ze niet zo duidelijk, dat laten we nu weg omdat het CB dat aangeraden heeft en van de kinderarts mag ik er op eigen houtje niet mee beginnen. Maar ja, ik zou toch verwachten dat het iets beter zou gaan met het groeien na het starten van het dieet. Aan de andere kant zou de benauwdheid hier een rol in gespeeld kunnen hebben, maar dat zou dan weer een symptoom kunnen zijn van iets ernstigers.

Pff mijn hoofd draait ervan, ik heb de halve nacht lopen malen hierover.
pi_164061935
Naar LuDann! L heeft het minder erg, maar ook hij groeit niet netjes met de curve mee. Vorige keer viel het me ook zo tegen bij het CB. Hij was eindelijk beter gaan slapen, dus ik had in mijn hoofd dat hij nu wel beter gegroeid zou moeten zijn.. Was ook wel beter, maar hield niet over en gewicht was nog steeds niet ok. Hopelijk volgende keer wel en anders toch naar de kinderarts.. omdat het verder (op slapen na) heel goed ging zijn we daar nog niet geweest.

Hij heeft overigens niet echt allergische reacties oid. Lijkt alleen slecht op koemelk te reageren en sinds hij dat niet meer krijgt slaapt hij beter (nou ja, nog steeds wel vaak om de 3 uur wakker, maar iig nooit meer om de 1,5 uur).

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hopelijk vinden jullie snel waardoor het met groeien niet goed gaat en gaat het binnenkort beter!

Oh lees nu je laatste post! Wat lijkt me dat naar om zo bezorgd te zijn over je kind! Ik hoop echt dat jullie snel iets vinden en dat het mee blijkt te vallen! Sterkte!

[ Bericht 7% gewijzigd door watmoetikkiezen op 28-07-2016 11:00:55 ]
  donderdag 28 juli 2016 @ 11:10:11 #67
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164062224
Weinig te melden over dit onderwerp behalve; LuDann :*

Verder vraag ik me af hoe het de juni-moeders af gaat? Hebben jullie inmiddels alles op de rit? We hebben sinds een paar dagen een vast ritme en dat is erg fijn :)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164062693
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:48 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik dacht dat de kinderarts die we nu hebben gespecialiseerd was in allergieën, dat was wat me verteld is bij het maken van de afspraak. In plaats daarvan was de afspraak de afgelopen keer (net als de komende 30 augustus) gepland met zowel een kinderarts als een allergoloog. Wat ik verder heel goed vind natuurlijk, maar ik wil nu eerst dat er ook naar andere dingen worden gekeken. Ik wil daarbij vooral CF en coeliakie onderzocht hebben. Als ik van beiden de symptomen lees kan ik ze niet meteen aan de kant schuiven als zijnde onmogelijk. Ik had de symptomen van CF nog niet eerder gelezen maar daar schrok ik zelfs een beetje van. Maar dan had ze toch veel zieker moeten zijn, denk ik?

Ze is wel allergisch, de reacties op ei en pinda waren onmiskenbaar eigenlijk, galbulten, overal jeuk, opzwellen van het gezicht, spugen etc. Op melk en soja reageert ze niet zo duidelijk, dat laten we nu weg omdat het CB dat aangeraden heeft en van de kinderarts mag ik er op eigen houtje niet mee beginnen. Maar ja, ik zou toch verwachten dat het iets beter zou gaan met het groeien na het starten van het dieet. Aan de andere kant zou de benauwdheid hier een rol in gespeeld kunnen hebben, maar dat zou dan weer een symptoom kunnen zijn van iets ernstigers.

Pff mijn hoofd draait ervan, ik heb de halve nacht lopen malen hierover.
Er is wel een verschil in gespecialiseerd zijn in of de specialisatie hebben, hoor. Het is natuurlijk prima om nu breder te laten kijken, maar mocht de allergie de boventoon blijven voeren, dan zou ik zeker overwegen om je te laten doorverwijzen naar een allergologiecentrum voor kinderen.

Nouk, fijn dat je een ritme hebt. Dat heb ik nog niet, maar hier liep het ook best lekker. Maar sinds een paar dagen ineens weer veel onrust, korte periodes van ontroostbaar huilen, veel gekreun en ongemakhuiltjes en gister veel poepluiers in de ochtend en in de middag zeer lang geslapen en wakker gemaakt voor een voeding en 's avonds weer onrustig. Vanochtend ook weer veel scheetjes en verdriet... :'(
Misschien moeten we toch iets geven tegen darmkrampjes?
  donderdag 28 juli 2016 @ 12:01:17 #69
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164063104
Iets geven raden ze aan vanaf zes weken omdat tot die tijd de darmen nog in ontwikkeling zijn en het vanaf dan vaak beter gaat, zo is mij uitgelegd althans.

Hier nog geen echt ritme. De nachten gaan wel goed, ze krijgt rond 23 uur als wij gaan slapen melk, en dan komt ze rond 3 uur en dan rond 7 uur weer. Jammer alleen dat Lucas ook wakker wordt tussen 2 en 4 en dan weer tussen 5 en 7 en dan wil hij aan de borst :')
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 28 juli 2016 @ 12:21:04 #70
409579 LuDann
All the way
pi_164063491
Ja, daar heb je wel gelijk in Sull. Als blijkt dat we toch in de hoek van de allergieën moeten zoeken dan zal ik je advies opvolgen en een echte specialist zoeken. Mijn man begon daar gisteren ook al over.

Wat sneu van de krampjes, ik hoop dat het snel beter gaat.
pi_164066962
Ach LuDann, ik hoop zo dat de kinderarts zijn best gaat doen om een oplossing te vinden voor jullie. Wat een zorgen..

Ik heb stress tot boven mijn hoofd. En niet om mijn baby, want die doet het zo goed. Wel stress om eventueel verhuizen (huis te koop zetten, rondkijken naar andere woningen) en op vakantie gaan. Ben zo bang dat ik iets essentieels vergeet voor S. We hebben sowieso besloten een dag eerder te gaan, dus vanavond al. Alles is zo ongeveer ingepakt. Dus nu even op de bank chillen en straks even de stress achter ons laten en op vakantie.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_164069506
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 15:21 schreef LeSage het volgende:
Ach LuDann, ik hoop zo dat de kinderarts zijn best gaat doen om een oplossing te vinden voor jullie. Wat een zorgen..

Ik heb stress tot boven mijn hoofd. En niet om mijn baby, want die doet het zo goed. Wel stress om eventueel verhuizen (huis te koop zetten, rondkijken naar andere woningen) en op vakantie gaan. Ben zo bang dat ik iets essentieels vergeet voor S. We hebben sowieso besloten een dag eerder te gaan, dus vanavond al. Alles is zo ongeveer ingepakt. Dus nu even op de bank chillen en straks even de stress achter ons laten en op vakantie.
Waar gaat de reis heen?
Wij gingen naar Italië en daar was alles gewoon te verkrijgen. Nu hadden wij alles meegenomen maar in de supermarkt in het dorpje hadden ze alles wat nodig is. Poedermelk, potjes, luiers (Pampers zelfs), doekjes, flessen, fopspenen, enz.

De volgende dingen zijn het allerbelangrijkste:
In geval van BV: jij!
In geval van FV: poedermelk, fles en water
Fopspeen en knuffel als je kind niet zonder slaapt.

Wij waren niks vergeten en dit was onze inpaklijst voor Twix (kampeervakantie):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164069636
Een hoop zorgen zijn dat Ludann, maar zo te lezen heb je goed de vinger aan de pols.

De nachten gaan hier ook goed. De dagen gaan steeds weer anders. Soms slaapt ze veel en soms maar 2 keer 10 minuten en een keer een half uur. Ik wijt het ook aan de krampjes. Ze wordt daar gewoon wakker van.
Vandaag zat ze weer van boven tot onder onder de dunne poep en zo hard huilen. Zo zielig. Ze heeft dat wel 2-3 keer per week. Is dat normaal?

Verder merk ik dat ze steeds meer reageert op mij en haar omgeving, mijn stem volgt, me nakijkt, lacht. Ze begint ook geluid te maken bij het lachen. Vaak lacht ze naar mij, maar soms ook naar de muur, of naar de zon. Ze kan met echte aandacht, gebiologeerd naar iets kijken. Geen idee naar wat soms. Ook kijkt ze al graag naar de mobiel boven haar box en volgt de eendjes met haar ogen. Ze chillt graag in de babyschommel.

De fles gaat er altijd met smaak in. Mijn kleine bourgondier O+
pi_164070665
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:43 schreef Malteser het volgende:

[..]

Waar gaat de reis heen?
Wij gingen naar Italië en daar was alles gewoon te verkrijgen. Nu hadden wij alles meegenomen maar in de supermarkt in het dorpje hadden ze alles wat nodig is. Poedermelk, potjes, luiers (Pampers zelfs), doekjes, flessen, fopspenen, enz.

De volgende dingen zijn het allerbelangrijkste:
In geval van BV: jij!
In geval van FV: poedermelk, fles en water
Fopspeen en knuffel als je kind niet zonder slaapt.

Wij waren niks vergeten en dit was onze inpaklijst voor Twix (kampeervakantie):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dankjewel!
Zo te lezen heb ik alles wel :)
We gaan naar Hongarije, daar hebben ze het meeste ook wel, maar toch ;) daarbij zijn er op vakantie ook nog een dreumes en een baby van 8 weken, dus die zullen ook wel alles meegenomen hebben.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 28 juli 2016 @ 19:25:59 #75
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164071319
We twijfelen al een aantal dagen maar weten het nu zeker: ze lacht bewust O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164071751
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 10:48 schreef LuDann het volgende:

[..]

Ik dacht dat de kinderarts die we nu hebben gespecialiseerd was in allergieën, dat was wat me verteld is bij het maken van de afspraak. In plaats daarvan was de afspraak de afgelopen keer (net als de komende 30 augustus) gepland met zowel een kinderarts als een allergoloog. Wat ik verder heel goed vind natuurlijk, maar ik wil nu eerst dat er ook naar andere dingen worden gekeken. Ik wil daarbij vooral CF en coeliakie onderzocht hebben. Als ik van beiden de symptomen lees kan ik ze niet meteen aan de kant schuiven als zijnde onmogelijk. Ik had de symptomen van CF nog niet eerder gelezen maar daar schrok ik zelfs een beetje van. Maar dan had ze toch veel zieker moeten zijn, denk ik?

Ze is wel allergisch, de reacties op ei en pinda waren onmiskenbaar eigenlijk, galbulten, overal jeuk, opzwellen van het gezicht, spugen etc. Op melk en soja reageert ze niet zo duidelijk, dat laten we nu weg omdat het CB dat aangeraden heeft en van de kinderarts mag ik er op eigen houtje niet mee beginnen. Maar ja, ik zou toch verwachten dat het iets beter zou gaan met het groeien na het starten van het dieet. Aan de andere kant zou de benauwdheid hier een rol in gespeeld kunnen hebben, maar dat zou dan weer een symptoom kunnen zijn van iets ernstigers.

Pff mijn hoofd draait ervan, ik heb de halve nacht lopen malen hierover.
Maar CF is ze toch met de hielprik op getest?

Edit; het kan ook dat je veel symptomen herkent omdat het nu eenmaal om taai slijm gaat, waar kindjes met hun nauwe luchtwegen bij een gewone infectie soortgelijke klachten van hebben. En ook verstopping is een nogal nietszeggend symptoom bij kindjes vind ik :@ :*
Kwak
pi_164071781
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 19:45 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Maar CF is ze toch met de hielprik op getest?
Dat lijkt mij ook.
pi_164071873
Wat leuk, Chanty!

Wij zijn vanmiddag nog even naar de dokter geweest ivm bultjes en vakantie en andere kinderen. Geen waterpokken, maar ook geen warmtevlekjes. Misschien hand-voet-mond met een atypisch verloop, misschien wat anders. Waarschijnlijk niet meer besmettelijk.

Hij heeft er iig geen last van, hij was zo vrolijk vandaag. Dat terwijl we een uur bij de dokter gewacht hebben, 2 uur bij het jugendambt, een uur in het OV en een half uur bij het kinderdagverblijf. Het is zo'n schatje.
pi_164072680
LuDann even een knuffel! Wat rot dat je zo'n zorgen hebt om Wolk! Gelukkig zijn de nachten beter. Hopelijk volgt het beter groeien ook snel...

Zusje inderdaad moeilijk om je baby wakker te maken... Had je het nog gered? Moet je vaker gesprekken bijwonen? Lijkt me wel leuk...

LeSage fijne vakantie :)!!!

Ah Jagar! Das op tijd! Hier vandaag ook 4.45 uur :/... Vond ik ook wat vroeg :) Hoop dat het geen nieuwe trend is.

Herkent iemand het erg kort/weinig slapen overdag... L. doet vaak nog maar 2 of 3 slaapjes van een half uurtje.. Ze is nu 9 maanden..
  donderdag 28 juli 2016 @ 20:31:06 #80
409579 LuDann
All the way
pi_164072974
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 19:45 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Maar CF is ze toch met de hielprik op getest?

Edit; het kan ook dat je veel symptomen herkent omdat het nu eenmaal om taai slijm gaat, waar kindjes met hun nauwe luchtwegen bij een gewone infectie soortgelijke klachten van hebben. En ook verstopping is een nogal nietszeggend symptoom bij kindjes vind ik :@ :*
Ze is erop getest met de hielprik inderdaad, maar dat is een screening waarbij heel veel opgepikt wordt, maar niet alles. Het is zelfs zo dat per 1 juli dit jaar de afkapgrenzen aangepast zijn omdat er teveel gevallen gemist werden. Daarnaast gaat het hier om klassieke CF en testen ze dus niet op alle vormen.

Ik weet dat de kans dat het CF is superklein is maar het gaat toch door je hoofd. Ik vind het lastig om me niet meteen de ergste dingen in mij hoofd te halen. Hopelijk overdrijf ik gewoon enorm en voel ik me straks echt een idioot dat ik me hier zorgen om maakte. :Y
pi_164073057
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 19:25 schreef Chanty het volgende:
We twijfelen al een aantal dagen maar weten het nu zeker: ze lacht bewust O+
Nu al? O+ O+
Wij worden al wel gevolgd en wordt een "ohhhhh" soms nagedaan, de lachje zijn nog stuipjes, maar soms wel met giechelgeluidje O+

LuDann, hopelijk idd geen cf

[ Bericht 3% gewijzigd door Sull op 28-07-2016 20:45:05 (Spuit 11 mbt cf) ]
pi_164073920
Ik had zelf geen sollicitatiegesprek en de vraag was niet ķf ik haar wakker zou maken, maar of het voor jullie ook zo tegen je gevoel in gaat om een diep-in-slaap-zijnde baby wakker te maken.

Het gesprek dat ik moest bijwonen was voor een evt nieuwe collega, ze wilden weten of ik haar in het team vond passen. Super handig dat ik gisteren pas werd uitgenodigd voor dit gesprek, op mijn vrije dag. Als ik gisteren niet had overgewerkt, had ik het uberhaupt niet gezien en was ik sws pas om 9u op m'n werk geweest aangezien niemand me ook even hierover had ingelicht :+.

SPOILER: werk rant in spoiler, helpt niks aan de situatie maar lucht soms wel op
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sorry ego post, m'n hoofd zit zo vol. Ik ga even bijlezen, moment :+.
pi_164074513
Lu, ik kan alleen maar hopen dat er snel duidelijkheid komt, want die onzekerheid lijkt me slopend.

LeSage, ik hoop dat je een beetje tot rust komt op vakantie, hopelijk helpt de checklist van Malteser (wat overigens superlief is om die te delen :) !). Goede reis en geniet ervan!

Jagar dat betekent dus dat jullie vakantie/uitje (? ik weet het even niet meer en kan het zo snel niet terugvinden :@) ook gewoon door kan gaan toch? Fijn!

Chanty, wat lief, bewuste lachjes O+ om weg te smelten vond ik dat.

Vieve ik was precies op tijd ;) hehe. En betreft het slapen overdag: E heeft ook periodes gehad dat ze elke keer hazeslaapjes deed overdag, nu is het weer iets meer.. overdag schommelt het heel erg en ik heb het momenteel een beetje opgegeven om het te snappen :P.
pi_164074863
Ludann, google is soms je vriend, maar soms ook echt niet. Ik snap heel goed dat je heel ongerust bent en wakker ligt van de zorgen, maar heus: de kinderarts gaat je binnenkort geruststellen en jullie dan op weg helpen! :*

Zusje: klinkt stressvol, je werk, hopelijk komt er snel een oplossing!

Vakantiegangers: allemaal veel plezier!

En ik moet even spuien:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_164075207
Je man het huis laten doen sillie! En logisch dat het niet leuk is. Sterkte!
  donderdag 28 juli 2016 @ 21:39:32 #86
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164075365
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 20:34 schreef Sull het volgende:

[..]

Nu al? O+ O+
Wij worden al wel gevolgd en wordt een "ohhhhh" soms nagedaan, de lachje zijn nog stuipjes, maar soms wel met giechelgeluidje O+

LuDann, hopelijk idd geen cf
Ja vond het ook vroeg vandaar de twijfel. Maar ze lacht steeds vaker in reactie op iets dat wij doen. Dat is geen toeval meer. Ons volgen en lieve kletsgeluidjes maken doet ze ook al even. De arts op het cb merkte het ook al op vorige week.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 28 juli 2016 @ 21:43:12 #87
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164075503
Zusje klinkt idd niet als een heel fijne arbeidssituatie momenteel. Hopelijk komt er snel versterking.

Sillie heel begrijpelijk dat je dat zou willen :* hopelijk knapt hij snel op.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  donderdag 28 juli 2016 @ 21:48:40 #88
409579 LuDann
All the way
pi_164075680
Ik heb het er even met man over gehad en hij denkt absoluut niet aan CF. De kans daarop is ook wel bizar klein natuurlijk. Ik liet me het hoofd even op hol brengen door Dokter Google inderdaad. Ik ga het gewoon van me afzetten, we kunnen er toch helemaal niks mee op het moment. Ik duik gewoon zo lekker mijn bed in, morgen weer een nieuwe dag en die ga ik starten zonder kopzorgen.

Sillie: dat is inderdaad niet leuk. Weten jullie wat er aan de hand is? Als de huisarts er niet uitkomt misschien vragen of je naar de KA mag? Dit klinkt wel erg heftig zo.

Chanty, wat ontzettend leuk, die eerste lachjes. O+ Nu al!

Jagar, gelukkig geen waterpokken! Fijn, en super dat hij er geen last van heeft verder. Ik hoop dat jullie een hele fijne vakantie hebben.

Zusje, dat is wel een beetje een bizarre situatie op je werk. Gelukkig dringt dat nu ook tot HR door en komt er snel verandering in. Jullie hebben vast 1 nieuwe collega aangenomen nu?

LaSage ook een fijne vakantie, alles wat je vergeet kun je vast ter plekke nog wel halen in geval van nood, dat bedenk ik me tenminste altijd. :P Hongarije is mooi!
pi_164076093
quote:
0s.gif Op donderdag 28 juli 2016 21:48 schreef LuDann het volgende:
Ik heb het er even met man over gehad en hij denkt absoluut niet aan CF. De kans daarop is ook wel bizar klein natuurlijk. Ik liet me het hoofd even op hol brengen door Dokter Google inderdaad. Ik ga het gewoon van me afzetten, we kunnen er toch helemaal niks mee op het moment. Ik duik gewoon zo lekker mijn bed in, morgen weer een nieuwe dag en die ga ik starten zonder kopzorgen.

Sillie: dat is inderdaad niet leuk. Weten jullie wat er aan de hand is? Als de huisarts er niet uitkomt misschien vragen of je naar de KA mag? Dit klinkt wel erg heftig zo.

Chanty, wat ontzettend leuk, die eerste lachjes. O+ Nu al!

Jagar, gelukkig geen waterpokken! Fijn, en super dat hij er geen last van heeft verder. Ik hoop dat jullie een hele fijne vakantie hebben.

Zusje, dat is wel een beetje een bizarre situatie op je werk. Gelukkig dringt dat nu ook tot HR door en komt er snel verandering in. Jullie hebben vast 1 nieuwe collega aangenomen nu?

LaSage ook een fijne vakantie, alles wat je vergeet kun je vast ter plekke nog wel halen in geval van nood, dat bedenk ik me tenminste altijd. :P Hongarije is mooi!
De theorie is nu dat hij last heeft van zn oren doordat hij chronisch verkouden is. Gezien hij continue aan zijn oor friemelt geloof ik dat wel. We zijn sinds gister aan de AB om te zien of dat helpt. Als niet dan wordt het idd de KA..
pi_164078548
Sillie, Gaat W naar de opvang? Misschien kun je dan zelf een dag vrij nemen en dan gewoon even goed bijslapen (en wellicht ook nog iets aan het huishouden doen als je dat graag wil, maar dat zou ik persoonlijk afschuiven op m'n man in zo'n geval). Misschien kun je er dan weer een paar dagen tegenaan! Ik hoop dat hij zich snel beter gaat voelen!

LuDann, niet meer googelen! Wolk blijft achter in de groei, maar daar gaat binnenkort naar gekeken worden door iemand die er voor gestudeerd heeft dus nu zelf gaan zoeken heeft weinig nut en maakt je alleen maar bang. Ze ontwikkelt zich afgezien van de groei erg goed en er staat een afspraak in de planning en dat lijkt me goed geregeld voor nu, veel meer kan je pas na de afspraak (misschien) doen.

Dit is overigens O's curve met de meting van vorige week erin. Ook geen mooie curve, maar goed genoeg, ook volgens het cb:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Fijne vakantie LeSage!
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_164082001
Weer 4.45 uur :|... Ik hoop dat ze in het weekend uitslaapt tot 7 uur :p hihi...

Dat klinkt als een vervelende situatie zusje. Zijn de ex-collega's plotseling gestopt, omdat er nog niemand is aangenomen?

Och Sillie niet te streng zijn voor jezelf. Dat is ook echt uitputtend, zulk slaaptekort, heel begrijpelijk dat je dan soms niet precies reageert zoals je zou willen.

Chanty al de eerste lachjes, wat bijzonder en leuk ♡!
pi_164082730
Goedemorgen!

Wij hebben de cb-afspraak gemist. Auto kapot en stromende regen. Ik had geen zin om met z'n allen een half uur door de stromende regen te wandelen, dus gebeld of verzetten eventueel mogelijk zou zijn. Gelukkig wel. Maar geen idee dus hoe zwaar mijn baby ondertussen is. Ik denk dat ze goed aan de maat is ;-).

En we gaan gewoon nog een weekje op vakantie :o *O* . Over een ruime drie weken pas, maar toch. Spannend en leuk. En niet al te ver weg, zodat we eventueel thuis kunnen overnachten als blijkt dat de nachten drama zijn met baby. ;) .

Bv gaat goed, we zaten even in een verkeerd ritme sinds de warme dagen, met een onrustige baby, maar het tij lijkt weer gekeerd nu. Alleen heeft madam nu bedacht na drieën s nachts niet meer in haar eigen bedje te willen slapen (wel bij mij op de kamer). Voor de nachtelijke rust van de anderen houd ik haar na een paar pogingen dan maar bij me, met als gevolg dat ik dan zelf niet meer slaap. Maar hey, dat is het lot van het moederschap he. nachtrust van de kinderen gaat voor :') .

[ Bericht 2% gewijzigd door groofskendezoveelste op 29-07-2016 08:43:14 ]
pi_164082741
Tof die lachjes, Chanty. O+ Hier ook een lachebekje. Al meteen heel veel lachstuipjes, maar ook al heel snel echt lachen. Om bij weg te smelten.
pi_164082769
Sillie O+ voor alle dubbele gevoelens. Helemaal niet raar of slecht. Het is gewoon zwaar dat soort tijden.

LeSage, lekker op vakantie. Veel plezier en mentale rust toegewenst :Y .
pi_164083038
Ik kom hier vaker klagen. W. sliep van 21:00 tot 6:00 na een krijsfestijn van 19:00 tot 21;00.

Bij nadere inspectie ontdekte ik een doorgekomen hoektand van boven :o . Nadat 'ie gedronken had ging hij liggen spelen, dat heeft 'ie ook een week niet gedaan. Kennelijk voelt hij zich beter nu! *O*

En ik ook trouwens, wat knap je op van een nacht slaap! O+
pi_164083273
Wat goed sillie O+
pi_164083460
Hoektanden zijn ook wel zwaar nasty bij die kleintjes. :o
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  vrijdag 29 juli 2016 @ 09:46:41 #98
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164083696
Sillie *O*

Groof; wat heerlijk nog ff weg! Ik merk nu ook dat ik graag nog ff weg zou willen, gisteren met man overlegd; weekendje weg zit er pas rond sept/okt in.. -O-

Chanty; heerlijk dat lachen, ik merk dat ik daardoor het huilen ook beter trek, doordat ik af en toe zo'n brede glimlach krijg O+

Vieve; wat een tijdstip :{

LeSage; goede reis! Veel plezier, hopelijk stress nu weg, nu je onderweg bent..

Vanavond team-uitje met m'n werk, zin in! Met de collega's waar ik vanaf september dus niet meer mee samenwerk... -O-
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164083722
Wat fijn Sillie! Gelukkig :)!!!

Even een vraagje... Geven jullie je baby ook al ei te eten? & vlees vis?
pi_164083778
Sillie wat fijn.
Die hoektanden hebben bij onze W. ook heel wat drama opgeleverd. Zo sneu.

LuDann :*

Die werksituatie komt me bekend voor Zusjevan. Dadelijk heb ik een tweede gesprek met een potentiële nieuwe collega en ze is perfect. Ik hoop zo dat we er uit komen. Ik vind het enorm spannend.

Hier gaat het allemaal verder ok met baby. Alleen inslapen 's avonds voor de nacht is echt een DRAMA. Het is vast een fase toch?? Ik loop al twee weken te klagen dat ik gewoon geen avond meer heb, omdat we om 19.30 uur beginnen met hem in bed leggen en vaak om 23 uur nog bezig zijn. Ik lees op internet dat baby's van 9 maanden eigenlijk tussen 19 uur en 20 uur in bed moeten liggen voor de nacht, maar hoe dan?? Maar goed, dan lees ik jullie verhalen en dat helpt me wel relativeren...

Qua eten zijn we begonnen met 4+ maanden potjes (ik geef potjes!! :o ) en gisteren is er zomaar bijna een heel potje bloemkool in gegaan!! *O*
pi_164083890
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:48 schreef Vieve6 het volgende:
Wat fijn Sillie! Gelukkig :)!!!

Even een vraagje... Geven jullie je baby ook al ei te eten? & vlees vis?
Ik geef vanaf 6 maanden alles behalve toegevoegd zout, suiker en honing. Hij lust alleen niet zo veel. Vooral voor ei houdt hij zijn lippen stevig op elkaar.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 12:40:48 #102
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_164087268
F krijgt ook alles behalve de standaard no-go's (suiker, honing etc). En sinds een paar weken eet ie ook gewoon wat wij eten. Zo leuk om m te zien smullen van risotto met pompoen en van broccolisoep O+ Ging zomaar opeens van alles weigeren wat niet van meneer Olvarit is, naar lekker eten wat we m voorzetten. Alleen vers fruit wil nog niet zo, behalve als ik t verstop en meng in een Olvarit potje :+ Hij groeit er goed op, mijn reusje.

Plaatje bij praatje (zonder eten, maar met water, zijn favoriete 'speelgoed':
  vrijdag 29 juli 2016 @ 13:20:39 #103
56471 pinquit
oh my lama!
pi_164088075
O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_164089544
Wat een mooierd Mousemickey! O+

Dan ga ik vandaag eens een omeletje bakken voor L. :) ...

Adrian, vervelend dat je je in een soortgelijke drukke werksituatie bevind... Hoe was het gesprek met de mogelijke nieuwe collega nog?!
pi_164092485
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 09:48 schreef Vieve6 het volgende:
Wat fijn Sillie! Gelukkig :)!!!

Even een vraagje... Geven jullie je baby ook al ei te eten? & vlees vis?
Ja in die potjes van 6 en 8 mnd zit sowieso al vaak vis en vlees doorheen. Eergisteren iets met zalm en ze vond het fantastisch.

Ei nog niet gedaan trouwens. Zal eens proberen van t weekend.
pi_164092582
quote:
1s.gif Op donderdag 28 juli 2016 17:43 schreef Malteser het volgende:

[..]

Waar gaat de reis heen?
Wij gingen naar Italië en daar was alles gewoon te verkrijgen. Nu hadden wij alles meegenomen maar in de supermarkt in het dorpje hadden ze alles wat nodig is. Poedermelk, potjes, luiers (Pampers zelfs), doekjes, flessen, fopspenen, enz.

De volgende dingen zijn het allerbelangrijkste:
In geval van BV: jij!
In geval van FV: poedermelk, fles en water
Fopspeen en knuffel als je kind niet zonder slaapt.

Wij waren niks vergeten en dit was onze inpaklijst voor Twix (kampeervakantie):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handig lijstje!!
  vrijdag 29 juli 2016 @ 16:58:58 #107
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164092611
Wat een vrolijk koppie mouse O+

En lekker zeg nog een weekje weg. Wij zitten er ook over te denken. Misschien dit weekend maar even serieus naar kijken.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164094200
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 16:57 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Handig lijstje!!
^O^
pi_164095063
Ja! Ik heb eindelijk de perfecte directe collega gevonden die zelf ook enthousiast is! Dat zal wat werkdruk wegnemen bij mij 😃
pi_164095275
Fijn Adrian!!! *O*
  vrijdag 29 juli 2016 @ 20:02:55 #111
409579 LuDann
All the way
pi_164096247
De AB lijkt dus aan te slaan sillie, dat hij doorsliep? Fijn hoor! Oh of het was die hoektand? Klinkt heftig zeg, jeetje.

Bedankt voor je geruststellende woorden FF, ik ga niet meer Googlen nee. Ga me veel te druk lopen maken. Weet je waarom O. niet goed groeide?

Wow, Vieve, 4:45 is wel echt supervroeg zeg!

Groofsken, wat rot van je kapotte auto, groot gelijk dat je de afspraak verzet hebt. En een weekje op vakantie, wat heerlijk! Jullie blijven in Nederland dus, gaan jullie kamperen?

Vieve: wij gaven vanaf een maand of 8 ei, vlees en vis. In de eerste instantie wilde ik dat het eerste levensjaar niet doen, maar ik las toen ergens een artikel waarin beschreven werd dat dat eigenlijk niet logisch is omdat baby's dat juist goed kunnen verteren (in tegenstelling tot veel plantaardige dingen) en het vooral cultureel bepaald is dat we nu starten met groenten en fruit. Heel vroeger schijnt dat anders geweest te zijn, toen werd groente en fruit pas met het derde levensjaar geīntroduceerd en kregen de meeste kleintje de vitamines in de tussentijd vooral uit borstvoeding. Op ei reageerde Wolk alleen extreem allergisch, dus ik zou daar wel een half oogje op houden. Komt niet zo veel voor maar je weet maar nooit.

Adrian4: heel herkenbaar hoor, van het late slapen! Ik heb hier ook maanden achtereen urenlang boven gezeten met Wolk. Mijn advies zou zijn om je echt strikt aan een bedtijdritueel te houden, dat hielp hier na een paar weken. Nu slaapt ze vrijwel altijd tussen 19 en 20, binnen een kwartier. Ze valt nog altijd in mijn armen in slaap waarna ik haar wegleg.

MM, wat een heerlijke foto!

En dat wilde ik ook nog zeggen ja, superhandige en uitgebreide lijst, Malteser! Bedankt voor het delen.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 20:03:58 #112
409579 LuDann
All the way
pi_164096270
Mijn baby heeft vandaag haar eerste stapjes los gezet. O+ Toen ik haar ophaalde van het KDV. Daarna viel ze achterover. :')
  vrijdag 29 juli 2016 @ 20:09:55 #113
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164096391
Ik ben net de eerste keer ondergepoept tijdens het verschonen _O_

Ik hoorde een windje uit dat kleine kontje komen, stond vervolgens daarom te lachen en toen werd *flatsssss* zo mijn hand ondergepoept _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164096569
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 20:09 schreef Molo het volgende:
Ik ben net de eerste keer ondergepoept tijdens het verschonen _O_

Ik hoorde een windje uit dat kleine kontje komen, stond vervolgens daarom te lachen en toen werd *flatsssss* zo mijn hand ondergepoept _O- _O- _O- _O- _O- _O-
Dear diary moment! O+
  vrijdag 29 juli 2016 @ 20:21:03 #115
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164096585
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 20:20 schreef Svane het volgende:

[..]

Dear diary moment! O+
Trollbaby, gotta love her O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164096601
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 20:03 schreef LuDann het volgende:
Mijn baby heeft vandaag haar eerste stapjes los gezet. O+ Toen ik haar ophaalde van het KDV. Daarna viel ze achterover. :')
*O*
  vrijdag 29 juli 2016 @ 20:24:26 #117
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_164096635
Wow Lu! *O*
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 20:36:17 #118
56471 pinquit
oh my lama!
pi_164096821
Wauw, wolk! *O*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_164096839
LuDann een loper, Sillie een slaper, Adrian een collega, MM een knapperd en Molo een poeper! *O*

Groofs een kapotte auto. -O-

Mijn lieve, grote, kleine die zo dapper en stoer doet de hele dag, altijd druk in de weer is en vooral niet stil wil zitten, heeft net heerlijk tegen mij opgekruld genoten van de douche.
Zijn hoofdje op mijn borst, dat warme lijfje tegen me aan. Ik kan er weer tegen. Wat een liefde O+!
pi_164097944
Ludann, toffe mijlpaal!

Molo jij ook een toffe mijlpaal :')

Wij zijn vandaag bij de dokter geweest, omdar Emmy al een tijdje nare uitslag op haar buik en borstkas heeft. Ik dacht eerst door de warmte, maar het is eczeem. We hebben verkoelende zalf meegekregen. Volgens de dok is het nog te vroeg om te weten of ze die eczeem in aanleg heeft. Het zit wel behoorlijk in de familie, ik hoop het niet voor Emmy.
Ook heeft ze een smetplek in haar oksel. Dat ding zit helemaal verstopt tussen allemaal huidplooien. Nog beter in de plooien droogdeppen na het badderen dus en sudo smeren.
  vrijdag 29 juli 2016 @ 21:33:46 #121
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164098098
Oh dat is naar bij zo'n mini zeg Arja. Wel goed dat je er even naar hebt laten kijken.

Zijn de pukkeltjes bij Emmy al beetje weg? Hier zit mini nog helemaal onder, hopelijk snel weg. Al heeft zij er geen last van, het ziet er alleen gewoon niet uit.

Man zit nu voor het eerst met haar in draagzak (Tula), vindt ze fantastisch lijkt het. Ik ga morgen eens proberen mee te lopen, eerder lukt nog niet vanwege buik hiero.
Had jij nou ook een drager Arja?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 29 juli 2016 @ 21:47:27 #122
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164098363
Wat goed van wolk *O*

Hier zat Amélie een week geleden ineens helemaal onder de puistjes. Ze zijn nu op hun retour.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164098373
Ja de pukkeltjes waren binnen 2 weken weg.

Ik heb ook een tula, maar nog niet gebruikt. Ik heb een beetje faalangst, omdat ik zo vreselijk onhandig ben :@
Ik heb wel een filmpje gekeken over hoe het moet.
Als mijn man vrij is, maar eens samen uitproberen.

Hoe is het met je wond molo?
pi_164098708
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 21:47 schreef Arja het volgende:
Ja de pukkeltjes waren binnen 2 weken weg.

Ik heb ook een tula, maar nog niet gebruikt. Ik heb een beetje faalangst, omdat ik zo vreselijk onhandig ben :@
Ik heb wel een filmpje gekeken over hoe het moet.
Als mijn man vrij is, maar eens samen uitproberen.

Hoe is het met je wond molo?
Eerst Emmy in de insert, dan de Tula omdoen en op schoot leggen. Emmy in de insert op schoot met insert tegen je buik. En dan met 1 hand een schouderband om en de andere pak je de tula+Emmy en hijst die tegen je borst. Andere schouderband om en rugband dicht en klaar. Nou ja, beetje afstellen nog natuurlijk.

Wat sneu van de eczeem, welke crčme heb je gekregen?

Bij ons beginnen er nu enkele pukkeltjes te komen, maar het is nog lang niet zoveel als bij L.

Molo, live poepen over mama, beter kan niet toch! _O-

LuDann wat een mijlpaal weer, fijn dat ze het nu zo goed doet!
  vrijdag 29 juli 2016 @ 22:18:36 #125
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164099037
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 21:47 schreef Chanty het volgende:
Wat goed van wolk *O*

Hier zat Amélie een week geleden ineens helemaal onder de puistjes. Ze zijn nu op hun retour.
Ah top!

Heeft de naam Amélie trouwens nog met mijn lievelingsfilm te maken? O+
(Of had ik dit al gevraagd, ik ben af en toe zo dement als een deur nog...
Ik schonk gisteren nog een kop koffie in voor mijn zwager die ik al 14 jaar ken en nog nooit koffie heeft gedronken :') )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 29 juli 2016 @ 22:20:45 #126
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164099077
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 21:47 schreef Arja het volgende:
Ja de pukkeltjes waren binnen 2 weken weg.

Ik heb ook een tula, maar nog niet gebruikt. Ik heb een beetje faalangst, omdat ik zo vreselijk onhandig ben :@
Ik heb wel een filmpje gekeken over hoe het moet.
Als mijn man vrij is, maar eens samen uitproberen.

Hoe is het met je wond molo?
Ik ben een enorme mongool qua ruimtelijk inzicht enzo, maar het is echt makkelijk, gewoon proberen zoals hierboven werd genoemd. Je kunt haar echt niet laten vallen ofzk, komt goed :Y

Wond gaat stukje bij beetje de goede kant op, lijkt meer dicht te gaan, zit nu alleen nog gaasjes op 's nachts en overdag antibioticacreme :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  vrijdag 29 juli 2016 @ 22:33:17 #127
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164099377
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 22:18 schreef Molo het volgende:

[..]

Ah top!

Heeft de naam Amélie trouwens nog met mijn lievelingsfilm te maken? O+
(Of had ik dit al gevraagd, ik ben af en toe zo dement als een deur nog...
Ik schonk gisteren nog een kop koffie in voor mijn zwager die ik al 14 jaar ken en nog nooit koffie heeft gedronken :') )
Nee. Ken de film wel en mooie film, maar we vonden het gewoon een mooie naam los van de film.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  vrijdag 29 juli 2016 @ 22:43:42 #128
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164099653
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 22:33 schreef Chanty het volgende:

[..]

Nee. Ken de film wel en mooie film, maar we vonden het gewoon een mooie naam los van de film.
Begrijpelijk, is ook gewoon een hele mooie naam :Y
Stond hier ook lang op mijn lijstje :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164100260
Arja, ik vond mezelf ook te onhandig om te dragen. Ben sinds onze vakantie in juni om (Willem was toen al ruim 7 maanden), maar durf hem nog steeds niet alleen te knopen. Het is wel echt fijn!

Wat een mijlpaal LuDann
  vrijdag 29 juli 2016 @ 23:11:46 #130
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164100301
Oh ja, je hebt ook Tula doeken, ik heb zo'n draagconstructie met rugzak achtige schouderbanden, dus zonder te knopen enzo
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164102042
*Mongoolboks met Molo*

Ik heb ook gewoon een draagzak, maar moet toch een drempel over, maar ik ga het doen.

Fijn dat de wond geneest Molo
  zaterdag 30 juli 2016 @ 00:44:22 #132
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164102463
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 00:20 schreef Arja het volgende:
*Mongoolboks met Molo*

Ik heb ook gewoon een draagzak, maar moet toch een drempel over, maar ik ga het doen.

Fijn dat de wond geneest Molo
Had je 'm wel al uitgeprobeerd of ligt hij nog nieuw? Alle bindingen op meest losse stand zetten en dan pas kijken hoe en hoe strak hij moet was hier de truc. Dan is het echt makkelijk :Y
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164102583
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 00:44 schreef Molo het volgende:

[..]

Had je 'm wel al uitgeprobeerd of ligt hij nog nieuw? Alle bindingen op meest losse stand zetten en dan pas kijken hoe en hoe strak hij moet was hier de truc. Dan is het echt makkelijk :Y
Hij zit nog in een verhuisdoos
  zaterdag 30 juli 2016 @ 01:17:50 #134
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164102825
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 00:54 schreef Arja het volgende:

[..]

Hij zit nog in een verhuisdoos
Jullie zijn ook veel te druk (geweest), dus logisch ook wel dat het er niet van gekomen is nog.

De trui van deze dame zou verboden moeten worden, maar de uitleg voor deze insert is ook hoe je het voor de Tula insert doet.
Die werkt alleen met klitteband bandje om de benen vast te zetten dus dat is helemaal makkelijk


Daarna dus gewoon de insert met baby en al oppakken en dit verder volgen, maar dat filmpje had je waarschijnlijk al gezien.

Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 30 juli 2016 @ 05:54:46 #135
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164104171
Emma wordt net pas voor het eerst wakker :o *O*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164104188
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 20:02 schreef LuDann het volgende:
De AB lijkt dus aan te slaan sillie, dat hij doorsliep? Fijn hoor! Oh of het was die hoektand? Klinkt heftig zeg, jeetje.

Bedankt voor je geruststellende woorden FF, ik ga niet meer Googlen nee. Ga me veel te druk lopen maken. Weet je waarom O. niet goed groeide?

Wow, Vieve, 4:45 is wel echt supervroeg zeg!

Groofsken, wat rot van je kapotte auto, groot gelijk dat je de afspraak verzet hebt. En een weekje op vakantie, wat heerlijk! Jullie blijven in Nederland dus, gaan jullie kamperen?

Vieve: wij gaven vanaf een maand of 8 ei, vlees en vis. In de eerste instantie wilde ik dat het eerste levensjaar niet doen, maar ik las toen ergens een artikel waarin beschreven werd dat dat eigenlijk niet logisch is omdat baby's dat juist goed kunnen verteren (in tegenstelling tot veel plantaardige dingen) en het vooral cultureel bepaald is dat we nu starten met groenten en fruit. Heel vroeger schijnt dat anders geweest te zijn, toen werd groente en fruit pas met het derde levensjaar geīntroduceerd en kregen de meeste kleintje de vitamines in de tussentijd vooral uit borstvoeding. Op ei reageerde Wolk alleen extreem allergisch, dus ik zou daar wel een half oogje op houden. Komt niet zo veel voor maar je weet maar nooit.

Adrian4: heel herkenbaar hoor, van het late slapen! Ik heb hier ook maanden achtereen urenlang boven gezeten met Wolk. Mijn advies zou zijn om je echt strikt aan een bedtijdritueel te houden, dat hielp hier na een paar weken. Nu slaapt ze vrijwel altijd tussen 19 en 20, binnen een kwartier. Ze valt nog altijd in mijn armen in slaap waarna ik haar wegleg.

MM, wat een heerlijke foto!

En dat wilde ik ook nog zeggen ja, superhandige en uitgebreide lijst, Malteser! Bedankt voor het delen.
Thnx voor de extra info over vlees/vis/ei. :) interessant! Ik heb al wel een keer vis gegeven ook en kip... Maar nog niet echt standaard. Lijkt me niet zo lekker om dat in te vriezen, maar zal het toch eens wat vaker aanbieden! Omelet at ze wel, maar ik had m per ongeluk wat hard gebakken, dus niet heel handig..
pi_164104190
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 juli 2016 20:03 schreef LuDann het volgende:
Mijn baby heeft vandaag haar eerste stapjes los gezet. O+ Toen ik haar ophaalde van het KDV. Daarna viel ze achterover. :')
Wauw!!! Wat knap :)... Lijkt me een heel mooi & bijzonder moment!
pi_164104196
quote:
17s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 05:54 schreef Nouk84 het volgende:
Emma wordt net pas voor het eerst wakker :o *O*
Doorslapen dus? Fijn!!

L heeft er vandaag ook een uurtje aangeplakt ten opzichte van gisteren ♡. Kwart voor 6 is toch weer iets schappelijker! Nu zit ze lekker te kletsen in de box : )
pi_164104200
Draagzak vond ik in het begin ook een beetje eng Arja! Maar 1 x doen en dan weet je hoe het moet! L vond dat wel heel fijn en sliep steeds lekker daarin :).. Nu heb ik hem ook al heel lang niet meer gebruikt, binnenkort nog eens proberen..
  zaterdag 30 juli 2016 @ 09:18:55 #140
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164104792
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 06:12 schreef Vieve6 het volgende:

[..]

Doorslapen dus? Fijn!!

L heeft er vandaag ook een uurtje aangeplakt ten opzichte van gisteren ♡. Kwart voor 6 is toch weer iets schappelijker! Nu zit ze lekker te kletsen in de box : )
Gisteren om 23:00 echt gaan slapen, dus geloof wel dat je dat doorslapen kan noemen 😁 22:00 laatste voeding. Ineens gewoon 2 uur eraan geplakt (afgelopen week kwam ze om 4u). Hopen dat dit zich voorzet!

Die tijd is idd beter dan! Slaapt ze overdag goed zodat jij ook ff je rust kan pakken?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164105084
Pfffff, goedemorgen na een hele brakke nacht. Ik dacht dat we weer in een beter ritme zaten, maar helaas, weer om de anderhalf uur drinken vannacht en erg onrustig, dus ik ga maar weer de eerste melk afkolven, zodat ze meer achtermelk krijgt (tip lk). Bluh.

Maar! We hebben weer een auto en zijn weer mobiel. Zo fijn. Ik heb meteen zin om de hele dag te rijden :-D
pi_164105283
We hebben de eerste mijlpaal al te pakken :o *O* .

C draaide zojuist van rug naar buik! Per ongeluk weliswaar, maar toch :+ .

Ze draait altijd meteen van rug naar zij en deed dat nu met zoveel overgave dat ze doordraaide naar haar buik.
  zaterdag 30 juli 2016 @ 10:14:56 #143
56471 pinquit
oh my lama!
pi_164105325
Flinke spierkracht al groof! :o
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  zaterdag 30 juli 2016 @ 10:22:29 #144
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164105400
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 10:09 schreef groofskendezoveelste het volgende:
We hebben de eerste mijlpaal al te pakken :o *O* .

C draaide zojuist van rug naar buik! Per ongeluk weliswaar, maar toch :+ .

Ze draait altijd meteen van rug naar zij en deed dat nu met zoveel overgave dat ze doordraaide naar haar buik.
Wow!! *O*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164105802
Wat leuk groof!

Die van mij draait nog niet naar haar zij.
Wel trof ik haar ineens bovenin haar wiegje boven de dekens aan. Ze moet zichzelf omhoog hebben gewerkt, ofwel door zich af te zetten met haar beentjes, of door zich met haar handen aan de spijlen omhoog te trekken.
Raadselachtig :D
pi_164106792
Dat heet de speciale-opjerugdoorjebedheenbewegen-superkracht :7 heel handig! Sinds Tas dat doet slaapt 'ie dus in een slaapzakje. Meestal vind ik 'm nu overdwars in bed, met één ingepakt voetje door de spijlen :') .

Doorslapen Nouk O+ omg ik ben zo jaloers! Kan jouw E niet even met Tas bellen om dat uit te leggen? Wij hadden weer een nachtje 21-00-03-05-08 :O .

Groofs wat knap zeg! Als ik je posts zo lees is 't een pittige tante O+
pi_164106929
Ik vind 't even moeilijk met m'n baby :@ . Slaapjes duren overdag niet langer dan 45 minuten. Standaard gekrijs bij in bed leggen, ik moet vaak terug voor een knuffel of speen of ikweethetnietmeerzouhettochnogeenboertjezijn.. En dan voel ik me best wel gestresst met een dreumes die beneden speelt en die ik niet te lang alleen wil laten ("Kijk mama! Oppe muur tekent!" }:| ) . Dat voelt Tas natuurlijk ook aan, wat niet helpt.

Dan nog de avonden: hij is rond 20u echt heel moe maar verzet zich enorm tegen de slaap. Niks helpt; draagdoek, rondjes lopen, samen in het grote bed - het blijft huilen ;( . (Bij hem én bij mij :') ) . Alleen een fles werkt. Maar.. Hij heeft meestal om 18u ook grote honger. Dus dan maak ik om 20u maar een fopfles om 'm in slaap te voeden. Wat niet zo goed voelt, want dan zit hij toch weer over de 1000cc heen.

Het voelt rommelig en vermoeiend en niet onder controle. Meeveren dus maar, maar dat vond ik toch makkelijker toen ik er nog maar één had -O- .
pi_164107614
Aha mijn baby heeft superkrachten O+
Ik dacht dat die kleintjes nog niet in een slaapzak mochten, maar ik weet niet meer waarom.

Klinkt pittig razz. Hoeveel schelen ze in leeftijd?
pi_164107841
Ze schelen bijna 1,5 jaar. Annie wordt in september 2. Ze kan al steeds beter alleen spelen hoor, maar ik laat haar liever niet langer dan 5 minuten alleen beneden. Soms als het langer duurt dan neem ik haar maar gewoon mee naar boven, maar dan moet ze wel uit Tas z'n kamer blijven anders valt hij echt niet in slaap. En dat snapt ze dan natuurlijk nog niet -O- .
pi_164108033
Ohja slaapzakjes: Zolang de slaapzak goed aansluit bij de hals en ze er dus niet met het hoofdje inzakken mag het volgens mij. Tas trapt dekentjes af en dan wordt 'ie zo koud.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-07-2016 12:53:52 ]
  zaterdag 30 juli 2016 @ 13:13:47 #151
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164108453
Wat lastig Razz.. Geen tips helaas. Daadwerkelijk in slaap vallen gaat hier ook nog niet soepel, maar als ze eenmaal slaapt.. Ik haal haar iig nooit meer uit bed als ze eenmaal ligt (tenzij ontroostbaar).

Ik zal Emma Tas even laten bellen (8>

Hier sliep ze vanaf d'r geboorte al niet onder de lakens/dekens, ze trapte deze gelijk van zich af zodra ze in d'r wieg/ledikant lag. Ze heeft een tijdje alleen in d'r kleertjes geslapen en nu ligt ze sinds 2 weken ofzo in een hydrofiele slaapzak wat we ook toegevoegd hebben aan het bedritueel. Ik heb er speciaal een kleine maat voor gekocht, want ik wist niet dat dat nodig was :@

Arja een baby met superkrachten *O*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zaterdag 30 juli 2016 @ 15:39:22 #152
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164110950
Vraagje; als Emma uitslag ergens van heeft en ik gebruik dat product al enige tijd (een week) niet meer, dan zou de uitslag alweer weg moeten zijn, toch? Of ben ik dan te voorbarig?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zaterdag 30 juli 2016 @ 15:41:35 #153
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164110981
Kan, maar huid kan ook nog overgevoelig zijn daardooren daardoor nu kwetsbaar en dus nog sneller dan normaal uitslag hebben

Wat voor iets was het qua product?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164110989
Dat is bij babyhuidjes inderdaad wat voorbarig ;) . Ze kunnen vrij lang uitslag houden. Waar was het van? Tas kreeg uitslag van Sudocreme. Hier hielp het om daarna met kokosolie te smeren, dat is heel neutraal.
  zaterdag 30 juli 2016 @ 15:42:48 #155
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164111003
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar mijn wond lijkt dicht te zijn *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 30 juli 2016 @ 15:49:39 #156
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164111116
Het begon na het gebruiken van zonnebrandcreme (een nieuwe fles, bij die daarvoor geen probleem) maar dat heb ik nu dus al even niet gebruikt. Weet ook niet zeker of het uitslag is.. Zijn veel bultjes over haar wangen en oren, maar ze zijn niet rood ofzo..

@Molo; wat fijn van je wond!! *O*
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164111162
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 15:42 schreef Molo het volgende:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar mijn wond lijkt dicht te zijn *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*
Eindelijk! Wat fijn! *O*

Nouk, is het niet eczeem, dat kan ook zonder trigger ontstaan en dus blijven!

Arja, heeft ze geen krampjes gehad? Hier doet F. dan erg trappelen/kruipen.
  zaterdag 30 juli 2016 @ 15:53:09 #158
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164111163
Geen 'gewone' babyacne?

En zonnebrandcrčme (maakt nog wel uit kf heg chemische of minerale filters zijn denk ik) mag je nog niet gebruiken onder de 3 maanden dacht ik? Weet alleen niet meer waar ik het gelezen had :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 30 juli 2016 @ 16:08:07 #159
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164111433
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 15:53 schreef Molo het volgende:
Geen 'gewone' babyacne?

En zonnebrandcrčme (maakt nog wel uit kf heg chemische of minerale filters zijn denk ik) mag je nog niet gebruiken onder de 3 maanden dacht ik? Weet alleen niet meer waar ik het gelezen had :')
Dat zou ook nog kunnen idd, maar had t idee dat het dan vrij 'laat' was? En de bultjes zijn niet rood of ontstoken dus vandaar dat ik dat niet dacht..

Ooh ja? Ook weer iets wat de kraamzorg me vertelde en wat ik dus braaf deed bij felle zon/ warm weer.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zaterdag 30 juli 2016 @ 16:12:26 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164111502
Ik lees als ik heel snel zoek wat tegenstrijdige verhalen hoor... Gedoe...
Beste is voor die mini's in ieder geval om uit de zon te blijven.
Ik mik de wagen bij felle zon dicht met een hydrofiel, we zijn hier nog niet in de zon geweest dat zijn uit de wagen was. Maar dat komt omdat ik een bloedhekel heb aan warmte en strand enzo en dat nu ook niet ging qua wond (en ik kan toch zelf nog nergens heen want ik mag nog niet autorijden). Dus daar geen ervaring mee
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164111609
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 16:12 schreef Molo het volgende:
Ik lees als ik heel snel zoek wat tegenstrijdige verhalen hoor... Gedoe...
Beste is voor die mini's in ieder geval om uit de zon te blijven.
Ik mik de wagen bij felle zon dicht met een hydrofiel, we zijn hier nog niet in de zon geweest dat zijn uit de wagen was. Maar dat komt omdat ik een bloedhekel heb aan warmte en strand enzo en dat nu ook niet ging qua wond (en ik kan toch zelf nog nergens heen want ik mag nog niet autorijden). Dus daar geen ervaring mee
Er was pas veel te doen over hydrofielen en dookie's e.d. over de wagen. Moraal van het verhaal is dat je dat beter niet kan doen, omdat de warmte dan teveel in de wagen blijft hangen wat slecht is voor je baby. Bescherming tegen de zon kan dan het beste met een parasolletje..
  zaterdag 30 juli 2016 @ 16:22:32 #162
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164111701
Mja, ventilatie kun je natuurlijk wel regelen, sowieso hele dunne hydrofiel van bamboo hier, en ik zet niet alles compleet dicht. Maar goed, ieder zijn ding :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 30 juli 2016 @ 16:38:58 #163
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164111970
Ja ik ben ook geen fan van zon en warmte hoor, maar als ik dan naar buiten moest en ik til haar alleen maar in de maxi cosi van huis naar de auto dan wilde ik haar toch beschermen..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164114354
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 11:52 schreef Razztwizzle het volgende:
Dat heet de speciale-opjerugdoorjebedheenbewegen-superkracht :7 heel handig! Sinds Tas dat doet slaapt 'ie dus in een slaapzakje. Meestal vind ik 'm nu overdwars in bed, met één ingepakt voetje door de spijlen :') .

Doorslapen Nouk O+ omg ik ben zo jaloers! Kan jouw E niet even met Tas bellen om dat uit te leggen? Wij hadden weer een nachtje 21-00-03-05-08 :O .

Groofs wat knap zeg! Als ik je posts zo lees is 't een pittige tante O+
Haha, , ehm, soort van. Maar wel nu al de liefste en de grappigste. :P
pi_164114815
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 12:46 schreef Razztwizzle het volgende:
Ze schelen bijna 1,5 jaar. Annie wordt in september 2. Ze kan al steeds beter alleen spelen hoor, maar ik laat haar liever niet langer dan 5 minuten alleen beneden. Soms als het langer duurt dan neem ik haar maar gewoon mee naar boven, maar dan moet ze wel uit Tas z'n kamer blijven anders valt hij echt niet in slaap. En dat snapt ze dan natuurlijk nog niet -O- .
Razz, hang in there. Slaapjes van 45 min deed W ook op die leeftijd, wel 4 keer per dag, maar je doet er niks in en je bent gevangen in huis :'). En Annie ook, ze doen het echt niet om je te trollen :* komt goed hoor!
  zaterdag 30 juli 2016 @ 18:55:21 #166
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_164115084
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 11:58 schreef Razztwizzle het volgende:
Ik vind 't even moeilijk met m'n baby :@ . Slaapjes duren overdag niet langer dan 45 minuten. Standaard gekrijs bij in bed leggen, ik moet vaak terug voor een knuffel of speen of ikweethetnietmeerzouhettochnogeenboertjezijn.. En dan voel ik me best wel gestresst met een dreumes die beneden speelt en die ik niet te lang alleen wil laten ("Kijk mama! Oppe muur tekent!" }:| ) . Dat voelt Tas natuurlijk ook aan, wat niet helpt.

Dan nog de avonden: hij is rond 20u echt heel moe maar verzet zich enorm tegen de slaap. Niks helpt; draagdoek, rondjes lopen, samen in het grote bed - het blijft huilen ;( . (Bij hem én bij mij :') ) . Alleen een fles werkt. Maar.. Hij heeft meestal om 18u ook grote honger. Dus dan maak ik om 20u maar een fopfles om 'm in slaap te voeden. Wat niet zo goed voelt, want dan zit hij toch weer over de 1000cc heen.

Het voelt rommelig en vermoeiend en niet onder controle. Meeveren dus maar, maar dat vond ik toch makkelijker toen ik er nog maar één had -O- .
Slapen in de kinderwagenbak deed ik altijd, dan kon dat ritueel gewoon in de keuken plaatsvinden.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_164115146
Wat fijn dat de wond dicht is Molo :)

F doet nog steeds drie slaapjes van max 45 min per dag. Gelukkig is het een makkelijke baby die zich zelf zo een uur kan vermaken in de box zodat ik mijn handen vrij heb.

Hij kan nu los zitten (oke, minuut of twee en dan valt hij om :') ) en vanmorgen tijgerde hij een stukje achteruit *O*
pi_164115205
Molo, wat fijn. :*
pi_164115558
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 16:18 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Er was pas veel te doen over hydrofielen en dookie's e.d. over de wagen. Moraal van het verhaal is dat je dat beter niet kan doen, omdat de warmte dan teveel in de wagen blijft hangen wat slecht is voor je baby. Bescherming tegen de zon kan dan het beste met een parasolletje..
Dat ging m.n. over dekentjes. Daar versta ik geen dunne hydrofiel onder, en een dooky laat nog lucht door langs de zijkant/bovenkant.

Parasolletjes zijn ondingen :')
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164115572
Molo, wat fijn!

Hmm Razz lijkt me idd soms lastig als je er 2 hebt.. Is het niet 'gewoon een faaaaase' bij Tas? Volgende week misschien weer stukken beter? :*

Groofs die weer mobiel is *O* ik zou me ook echt onthand voelen als ik langer dan een paar dagen geen auto heb.

Xanteh wat knap van F! E kan het nog niet, ze probeert nu wel te tijgeren/kruipen maar het lukt nog net niet (gladde vloer helpt wss ook niet mee).

Heeft iemand dé tip om m'n baby meer te laten drinken overdag? Ze blieft niks als het geen melk is, maar gezien we de melk aan het minderen zijn maak ik me zorgen dat ze nu echt te weinig vocht binnenkrijgt :{.
pi_164115645
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 18:20 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Haha, , ehm, soort van. Maar wel nu al de liefste en de grappigste. :P
Dat kan dus al niet, he

;)
  zaterdag 30 juli 2016 @ 20:28:20 #172
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_164117182
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 19:17 schreef hetzusjevan het volgende:
Molo, wat fijn!

Hmm Razz lijkt me idd soms lastig als je er 2 hebt.. Is het niet 'gewoon een faaaaase' bij Tas? Volgende week misschien weer stukken beter? :*

Groofs die weer mobiel is *O* ik zou me ook echt onthand voelen als ik langer dan een paar dagen geen auto heb.

Xanteh wat knap van F! E kan het nog niet, ze probeert nu wel te tijgeren/kruipen maar het lukt nog net niet (gladde vloer helpt wss ook niet mee).

Heeft iemand dé tip om m'n baby meer te laten drinken overdag? Ze blieft niks als het geen melk is, maar gezien we de melk aan het minderen zijn maak ik me zorgen dat ze nu echt te weinig vocht binnenkrijgt :{.
Waarom melk minderen? Melk is tot 1 jaar dé basis. En een bakje yoghurt oid? :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_164117527
Razz :* het klinkt zwaar en hectisch. Korte slaapjes zijn stom. Hopelijk doet ie snel lange slaapjes.

Je zou C ook buiten in de wagen kunnen leggen he? Het is nu vrij warm, en zelfs al is het kouder, dan kan dat met goede kleding ook. Dan kan je door de achterdeur je muren dochter nog in de gaten houden.
pi_164118496
Lief zijn jullie O+ . Wagen inderdaad geprobeerd maar Tas is net als z'n zus een 'ikgalekkernietslapenalsiknietinm'neigenbedlig'-baby. Nu mét 'ooknietindeauto'-add-on :') .

Het is een faaaaaase toch :+
  zaterdag 30 juli 2016 @ 21:21:32 #175
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164118544
Molo wat fijn :)

Xanteh mooie mijlpaal O+

Nouk weet niet hoever je moet lopen van huis naar auto maar zooo snel verbrandt een baby ook weer niet ;)

Hier vandaag naar de schoonouders geweest en Amélie wad de modelbaby O+ hele tijd liggen maffen op mijn arm en in de draagdoek. Ook in het restaurant zat ze in de doek en sliep lekker verder dus kon eindelijk eens normaal eten :D
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 30 juli 2016 @ 21:32:25 #176
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164118773
Haha dat snap ik, ik weet ook niet meer precies wat ik toen ging doen, maar wel iets langer naar buiten dan alleen naar de auto :D

Fijn dat je eens normaal kon eten vandaag!!

Gisteren avondje weg geweest, Emma bij m'n man. Daar werd ik toch iets zenuwachtiger van dan als ze bij m'n schoonmoeder is.. Gek eigenlijk, zal ook wel vertrouwder worden snel..

Jeej voor los zitten en tijgeren Xanteh!

[ Bericht 5% gewijzigd door Nouk84 op 30-07-2016 21:48:41 ]
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164119125
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 20:28 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Waarom melk minderen? Melk is tot 1 jaar dé basis. En een bakje yoghurt oid? :)
Dat zeiden ze op het CB. Merk dat ze wel de boterham nu beter eet en meer groentehapje wil nu ze minder melk krijgt. Yoghurt krijgt ze al 's vaak middags, vind ze heerlijk :).
pi_164119141
quote:
3s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 19:17 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Dat ging m.n. over dekentjes. Daar versta ik geen dunne hydrofiel onder, en een dooky laat nog lucht door langs de zijkant/bovenkant.

Parasolletjes zijn ondingen :')
Dat was de discussie hier idd, maar ik las ook ergens (geen idee meer waar, slaaptekort ftw) een artikel van een vk die de hydrofielen en dookies ook sterk afraadde..
  zaterdag 30 juli 2016 @ 21:51:28 #179
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164119276
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 21:46 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Dat was de discussie hier idd, maar ik las ook ergens (geen idee meer waar, slaaptekort ftw) een artikel van een vk die de hydrofielen en dookies ook sterk afraadde..
Volgens mij is het probleem dat de warmte al meer blijft hangen onder zo'n kap en in zo'n bak. En als je de boel dan nog dicht hangt... Ook al is het maar een hydrofiel... Maar goed, geen verstand van kinderwagens. Die van mij staat stof te happen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Chanty op 30-07-2016 22:15:01 ]
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164119532
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 21:51 schreef Chanty het volgende:

[..]

Volgens mij is het probleem dat de warmte al meer blijft hangen over zo'n kap en in zo'n bak. En als je de boel dan nog dicht hangt... Ook al is het maar een hydrofiel... Maar goed, geen verstand van kinderwagens. Die van mij staat stof te happen.
+1 en wij gebruiken de kinderwagen wel regelmatig.

Ik geloof dat ook wel, voel zelf maar eens, het is snel warm in zo'n kinderwagen als de zon erop staat. Ik klap de kap nu nog regelmatig terug om de warmte eruit te laten als het kan (stukken schaduw bv). Ben ook geen fan van doekjes ervoor hangen maar hydrofiel over een gedeelte vind ik nog wel ok (doet SM weleens).
  zaterdag 30 juli 2016 @ 22:05:20 #181
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_164119578
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 21:45 schreef hetzusjevan het volgende:

[..]

Dat zeiden ze op het CB. Merk dat ze wel de boterham nu beter eet en meer groentehapje wil nu ze minder melk krijgt. Yoghurt krijgt ze al 's vaak middags, vind ze heerlijk :).
Het CB kan zoveel willen :)
Als jouw kindje het nog wil en nodig heeft, lekker meeveren! :)

En wat je zegt moet op den duur ook wel gaan gebeuren :), hoeveel melk krijgt ze nu nog ?!
Wir müssen leben, bis wir sterben!
  zaterdag 30 juli 2016 @ 22:09:04 #182
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_164119684
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 21:51 schreef Chanty het volgende:

[..]

Volgens mij is het probleem dat de warmte al meer blijft hangen over zo'n kap en in zo'n bak. En als je de boel dan nog dicht hangt... Ook al is het maar een hydrofiel... Maar goed, geen verstand van kinderwagens. Die van mij staat stof te happen.
Daar ging het om inderdaad, dat de warmte dan onder de kap blijft hangen en dat je kind dan soort van gestoomd wordt daarbinnen. Ik zet dus braaf een parasolletje op als ik wandel. Áls ik wandel, want de laatste pogingen liepen uit op een krijsende baby die vooral niet in slaap valt tijdens het wandelen :')

We denken hier nu eindelijk een klein beetje te snappen hoe het moet, zo'n baby. Ze spuugde veel en sliep vooral niet, alleen op ons. Zwaar vermoeiend en ik zat er best wel doorheen. Inmiddels zijn we jbpm gaan gebruiken door de voeding en het spugen is veel minder geworden. We kunnen haar nu dus op haar rug leggen zonder dat ze van alles teruggeeft en daardoor gaat huilen omdat het pijn doet. En tegen het onrustige slapen en maaien met de armpjes hebben we nu een puckababy inbakerslaapzak waar ze dus wel in slaapt. In slaap wiegen met de kinderwagen en ze slaapt ergens tussen de 15 min en 8 uur :P Dus misschien kunnen we binnenkort wel weer eens met haar gaan wandelen :)
  zaterdag 30 juli 2016 @ 22:15:01 #183
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164119831
Zo, dat klinkt heftig Miss C! ;(
Wel fijn dat het nu beter gaat!
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 30 juli 2016 @ 22:16:18 #184
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164119857
Baby hier kreunt als Serena Williams tijdens de fles, ik ken dat eigenlijk niet van andere baby's. Herkenbaar?
Gaat er overigens prima in en ze heeft nergens last van ofzo, maar het klinkt zo grappig en heftig :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 30 juli 2016 @ 22:18:10 #185
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164119899
Klinkt als mijn tijd me Lucas alleen hielp jbpm niet toen dus fijn dat het werkt!
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 30 juli 2016 @ 22:20:14 #186
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164119950
Hier ook wel eens gekreun aan de borst en Lucas was daar ook goed in :D die dronk altijd met slokgeluid en een hmm hmmm.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zaterdag 30 juli 2016 @ 22:21:07 #187
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_164119974
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 22:16 schreef Molo het volgende:
Baby hier kreunt als Serena Williams tijdens de fles, ik ken dat eigenlijk niet van andere baby's. Herkenbaar?
Gaat er overigens prima in en ze heeft nergens last van ofzo, maar het klinkt zo grappig en heftig :D
Doet N ook wel eens, geen idee waarom maar klinkt grappig ja :D
  zaterdag 30 juli 2016 @ 22:22:18 #188
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164120005
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 22:21 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Doet N ook wel eens, geen idee waarom maar klinkt grappig ja :D
Zeker :D

Wel mooi trouwens ook dat de baby's van Arja, jou en mij enorm op elkaar lijken qua naam :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 30 juli 2016 @ 22:25:59 #189
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_164120094
Ik ben ook heel blij dat het beter lijkt te gaan! Op een gegeven moment was het hier niet echt gezellig meer in huis, na zo weinig slaap kun je weinig meer van elkaar velen. En dat man dan dingen gaat roepen over dat ze dan maar eens gewoon een eind moet janken want er is toch niks goed en dan leert ze het maar zo. En dan probeer ik uit te leggen dat ze het echt niet expres doet en er zelf ook niks van snapt en echt niet voor haar lol huilt ;( Uiteindelijk heeft hij haar nooit laten huilen en heeft hij meerdere nachten met haar opgezeten terwijl hij de volgende dag weer moest werken. Dat slaaptekort is echt killing... Gelukkig heeft hij nu vakantie en ik dus ook :P
  zaterdag 30 juli 2016 @ 22:26:19 #190
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_164120103
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 22:22 schreef Molo het volgende:

[..]

Zeker :D

Wel mooi trouwens ook dat de baby's van Arja, jou en mij enorm op elkaar lijken qua naam :D
Ja tof he :D
  zaterdag 30 juli 2016 @ 22:27:07 #191
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164120121
Ja als je beide verrot bent van de slaap dan gaat het allemaal niet meer...
Fijn dat er beter gaat, en fijn van de vakantie ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 30 juli 2016 @ 22:35:25 #192
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_164120295
Zusjevan: gewoon naar je eigen gevoel luisteren hoor! Jij weet het beste wat jouw kindje nodig heeft. Bij mij zeiden ze laatst dat ik wat moest oppassen met de hoeveelheid voeding want ze zat bij de laatste weging op de +1 lijn en daarvoor op 0, de lengte was wel nog steeds op de 0 lijn. Dus ze was wat zwaarder dan ze lang was 'en dat was wel te zien'. Iedereen vindt mijn baby zo'n teer poppetje en daar noemen ze haar nog net niet te dik :(

Nouk, is het wel goed gegaan met Emma alleen bij je man?

Razz, die korte slaapjes hebben wij hier overdag ook veel. Elke keer weer speen terug en/of wiegen met de wagen...
  zaterdag 30 juli 2016 @ 22:36:12 #193
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_164120317
Molo, fijn dat je wond dicht lijkt te zijn! Hoe voel je je nu?
  zaterdag 30 juli 2016 @ 23:00:22 #194
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164120878
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 22:35 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Zusjevan: gewoon naar je eigen gevoel luisteren hoor! Jij weet het beste wat jouw kindje nodig heeft. Bij mij zeiden ze laatst dat ik wat moest oppassen met de hoeveelheid voeding want ze zat bij de laatste weging op de +1 lijn en daarvoor op 0, de lengte was wel nog steeds op de 0 lijn. Dus ze was wat zwaarder dan ze lang was 'en dat was wel te zien'. Iedereen vindt mijn baby zo'n teer poppetje en daar noemen ze haar nog net niet te dik :(

Nouk, is het wel goed gegaan met Emma alleen bij je man?

Razz, die korte slaapjes hebben wij hier overdag ook veel. Elke keer weer speen terug en/of wiegen met de wagen...
Ohhh iets soortgelijks zeiden ze bij Lucas: ze waren blij dat hij spuugde want anders zou hij teveel aankomen. Dat was maand 1. In maand 4 maakten ze zich zorgen omdat zijn groei afnam :') hij ging van +1 naar uiteindelijk onder de -2,5 maar doet het prima. Het heeft me wel een hoop zorgen gekost.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164120899
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 22:05 schreef Rijstebuiltje het volgende:

[..]

Het CB kan zoveel willen :)
Als jouw kindje het nog wil en nodig heeft, lekker meeveren! :)

En wat je zegt moet op den duur ook wel gaan gebeuren :), hoeveel melk krijgt ze nu nog ?!
Ze zat op 4x 180cc p/dag en nu is het 180-120-120-180. Eigenlijk moet die 3e fles er ook af geloof ik maar na 2 dagen heb ik die weer terug gepakt want die mist ze heel erg. Maar met 4x180 at ze dus geen boterham en maar de helft vd groente, dan zat ze natuurlijk al vol :).
pi_164121282
Hier krijgt G in ieder geval 2x 210 (180+6), 1x 170 (150+5) en soms zelfs nog een 4e fles. Tot voor kort kreeg hij savonds en snachts ook nog bv maar ik ben dat aan het afbouwen.. soms sliep hij door, en soms wekte hij een tsr op om vervolgens toch maar geen honger te hebben waardoor ik uiteindelijk moest kolfen thuis, daar had ik geen zin meer in. Maar hij zal ongetwijfeld te veel flessen voor zijn leeftijd krijgen. Verder eet hij ongeveer 200gr groente, 200gr fruit, een broodje, soms soepstengel. En nog zegt het cb dat zijn groei afbuigt en dat hij over moet op opvolgmelk (terwijl hij behoorlijke spekjes heeft)
Ik kijk gewoon naar mijn kind, en hij is gezond, gelukkig en alert. Regelt zich vanzelf wel, heb ik ook ervaren met vv eten.
  zaterdag 30 juli 2016 @ 23:22:44 #197
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164121328
Wauw Cassandra zoveel groente en fruit eet mijn tweejarige nog geeneens :o
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 31 juli 2016 @ 01:06:22 #198
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164123002
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 22:36 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Molo, fijn dat je wond dicht lijkt te zijn! Hoe voel je je nu?
Na het douchen net sprong hij weer stukje open :')
Maar goed, gaat de goede kant op en komt wel goed ^O^

Ik heb even een energiedip vanwege schildklierproblemen (was ik al bekend nee, geen nieuw probleem), wist dat het mogelijk was dat die dipte na bevalling, maar toch valt het tegen.
Dus wat meer slapen tot medicatie weer goed ingeregeld is.
Verder gaat het heel goed, meisje doet het super, de nachten zijn iets lastiger maar niet vreselijk ofzo. Vind het eigenlijk verbazingwekkend en best eng makkelijk gaan :o

Gaan jullie nog weg of op een andere manier even nog van vakantie genieten?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 31 juli 2016 @ 05:10:13 #199
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164124599
@Miss_C; het is zeker goed gegaan bij mijn man maar wilde graag bij het naar bed gaan zijn, denk dat dat het was.. Bij sm hoeft dat niet, want dan kom ik haar halen..

Fijn dat t beter gaat bij jullie! Het is ook best zwaar, vond ik ook.. Lekker dat je man vakantie heeft!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164124601
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 23:22 schreef Chanty het volgende:
Wauw Cassandra zoveel groente en fruit eet mijn tweejarige nog geeneens :o
:o hier eet hij twee potjes per dag. Soms vers maar meestal vindt hij vers niet lekker (ik wilde enkel vers en rapley hebben maar beide gruwelt hij van. Daar sta je dan met je goede gedrag :') ) ik hoor wel vaker dat hij behoorlijk kan eten, dacht dat dat normaal was :o

Baby werd net wakker, had geen zin om de fles te maken. Hapt niet eens fatsoenlijk aan, begon direct meer huilen. Toch maar een klein flesje gegeven. ;(
pi_164125043
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 19:17 schreef hetzusjevan het volgende:
Molo, wat fijn!

Hmm Razz lijkt me idd soms lastig als je er 2 hebt.. Is het niet 'gewoon een faaaaase' bij Tas? Volgende week misschien weer stukken beter? :*

Groofs die weer mobiel is *O* ik zou me ook echt onthand voelen als ik langer dan een paar dagen geen auto heb.

Xanteh wat knap van F! E kan het nog niet, ze probeert nu wel te tijgeren/kruipen maar het lukt nog net niet (gladde vloer helpt wss ook niet mee).

Heeft iemand dé tip om m'n baby meer te laten drinken overdag? Ze blieft niks als het geen melk is, maar gezien we de melk aan het minderen zijn maak ik me zorgen dat ze nu echt te weinig vocht binnenkrijgt :{.
Ik was ook bang voor te weinig vocht... Geef L. wel wat extra te drinken uit een bekertje maar dan gaat het meeste erlangs. Daarom even bij het cb gevraagd, die geven aan dat als ze goed plast en poept (ontlasting mocht niet te hard zijn dan), het goed is.

Miss ook drinken uit een bekertje geven? L vindt dat superleuk.. Wel een geknoei maar ach, het is maar water :)
pi_164125096
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 23:00 schreef Chanty het volgende:

[..]

Ohhh iets soortgelijks zeiden ze bij Lucas: ze waren blij dat hij spuugde want anders zou hij teveel aankomen. Dat was maand 1. In maand 4 maakten ze zich zorgen omdat zijn groei afnam :') hij ging van +1 naar uiteindelijk onder de -2,5 maar doet het prima. Het heeft me wel een hoop zorgen gekost.
Wat raar en naar om zoiets te zeggen :|! Vooral als jullie kindje toch al veel last had van het spugen. Dan ga je niet graag naar het cb terug..
  zondag 31 juli 2016 @ 09:24:17 #203
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_164125120
Ik las dit artikel over attachment parenting van de Guardian: https://www.theguardian.c(...)r-maternal-masochism
Het is vrij negatief hierover, vooral omdat het voor moeders zoveel tijd zou kosten en omdat kinderen te afhankelijk zouden worden. Het wordt als een soort cult neergezet bijna. Wat vinden jullie?
Zelf doe ik de drie belangrijkste aspecten ook (baby dragen, baby bij ouders in bed laten slapen, en bv geven). Maar dat is een beetje zo gegroeid, het was niet echt een bewuste keuze. Ik ben vooral nogal lui en dit was makkelijker voor iedereen...
Het wil bij mij ook echt niet zeggen dat ik 24/7 met N bezig ben. Soms voel ik me wel schuldig dat ik zit te werken of lezen terwijl N speelt. Spelen jullie vaak mee, of niet?

Het enige waar ik wel vanaf wil is dat N alleen aan de borst in slaap valt. Dat is nu vaak een uur lang drinken-kruipen-drinken-kruipen enz., erg vermoeiend en voor mijn tepels ook niet tof nu ze tandjes heeft. Maar ze mag best bij ons in bed blijven slapen.
En ook laat ze zich alleen maar troosten aan de borst; vaak doet ze zich pijn en blijft ze dan huilen tot ik de borst geef.
Tips om hiervan af te komen?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_164125158
Als O een potje krijgt, dan zit hij daarna ook nog te mekkeren dat hij nog meer wil, en bij vers avondeten is het ook gewoon een normale portie wat hij eet, alleen met iets minder vlees en meer groente, maar z'n groei blijft ook wat achter. Zolang hij zich goed ontwikkeld gewoon prima volgens mijn cb. En momenteel loopt hij met z'n karretje door de kamer, dus dat zit wel goed.

Heeft er iemand nog tips tegen luierlekkages? We hebben twee zomerslaapzakken en die zitten tegenwoordig continu in de was omdat we gemiddeld om de dag een nachtelijke overstroming hebben. Het is niet veel (bed blijft schoon), maar wel elke keer een vieze romper en slaapzak. Het komt er langs een been uit omdat hij zoveel poept s nachts. Vannacht hadden we een 4+ luier geprobeerd (hij is 8750 gram, dus eigenlijk nog te licht daarvoor) maar die zat ook overvol. De randjes bij de benen zitten zoals ze horen te zitten. Zolang we hem niet storen slaapt hij s nachts door (als we hem wel storen is het een half uur paniek, met verschonen reken ik erop dat de hele flat wakker is daarna...) en volgens mij poept hij meestal ook pas als hij net wakker is.

We gebruiken overigens standaard Etos luiers, maar hebben ook pampers (active fit) en die houden het ook niet.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  zondag 31 juli 2016 @ 09:35:19 #205
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_164125216
Pampers Baby Dry was hier bij J de oplossing. Die zaten echt beter dan de active fit (meer absorbatie) en kruidvat en Jumbo. Hier was het trouwens wel alleen plas, poepoverstromingen hebben we niet. En is een iets kleinere fles voor het slapengaan een optie? 200ml past hier niet in een luier, 150 gaat wel goed, en F slaapt er niet anders door...

Hier trouwens ook een grote eter, baby eet meer avondeten dan peuter momenteel, ongeveer 200 gram. Maar peuter eet dan ook gewoon weinig avondeten ;)
pi_164125248
Hier al voor de derde keer kruidvat. heb boven nog een pampers 2, maar kruidvta 2 bevalt me nu al beter.

Die doekie-dingen zijn echt oké hoor. Ik span hem horizontaal en dan is het niet meer dan een luchtig schaduwdakje, het waait aan alle kanten door.
pi_164125385
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 09:24 schreef SaskiaR het volgende:
Ik las dit artikel over attachment parenting van de Guardian: https://www.theguardian.c(...)r-maternal-masochism
Het is vrij negatief hierover, vooral omdat het voor moeders zoveel tijd zou kosten en omdat kinderen te afhankelijk zouden worden. Het wordt als een soort cult neergezet bijna. Wat vinden jullie?
Zelf doe ik de drie belangrijkste aspecten ook (baby dragen, baby bij ouders in bed laten slapen, en bv geven). Maar dat is een beetje zo gegroeid, het was niet echt een bewuste keuze. Ik ben vooral nogal lui en dit was makkelijker voor iedereen...
Het wil bij mij ook echt niet zeggen dat ik 24/7 met N bezig ben. Soms voel ik me wel schuldig dat ik zit te werken of lezen terwijl N speelt. Spelen jullie vaak mee, of niet?

Het enige waar ik wel vanaf wil is dat N alleen aan de borst in slaap valt. Dat is nu vaak een uur lang drinken-kruipen-drinken-kruipen enz., erg vermoeiend en voor mijn tepels ook niet tof nu ze tandjes heeft. Maar ze mag best bij ons in bed blijven slapen.
En ook laat ze zich alleen maar troosten aan de borst; vaak doet ze zich pijn en blijft ze dan huilen tot ik de borst geef.
Tips om hiervan af te komen?
Ik moet tegenwoordig vaak meespelen, anders blijft hij voor me staan jengelen. Als m'n man er ook is kan hij wel prima alleen spelen (ook bij m'n man alleen). Zelf spelen doet hij max een kwartier.

Qua voeding hielp hier een bh aanhouden in bed goed, dan was het buffet gesloten en dat begreep hij ook al snel (maar dit ging met name om s ochtends, als hij na het gewoon drinken ook nog even wat trek- en bijtspelletjes wilde spelen die ik niet zo kon waarderen). Ik denk dat je als je van het comfort-drinken af wil je gewoon moet loskoppelen zodra je denkt dat ze genoeg gedronken heeft en het daar niet meer om gaat. Of een laatste fles invoeren ter vervanging, en die door je man laten geven en hem het avondritueel laten doen. Dan weet je zeker dat ze genoeg gedronken heeft, en het lijkt me sowieso een fijn idee om te weten dat je kind ook zonder jou in slaap kan vallen/getroost kan worden.

Maar goed, O heeft hier vanaf dag 1 meestal prima zelf in zijn eigen co-sleeper geslapen. Eerst naast mij, daarna in zijn eigen kamer en daarna in z'n ledikant. Spreek dus niet uit ervaring. Wel hebben wij op een gegeven moment bewust m'n man s nachts laten troosten om van het nachtelijk drinken zonder dorst af te komen en dat werkte erg goed.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  zondag 31 juli 2016 @ 09:55:48 #208
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164125398
Groof, zit C al in de 2 van pampers? :o

Ik heb 1 pak 1 van Etos geprobeerd maar dat zat voor geen meter hier, dus nu nog pampers, wil hierna over naar kruidvat, scheelt een hoop geld :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164125413
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 09:35 schreef mousemicky het volgende:
Pampers Baby Dry was hier bij J de oplossing. Die zaten echt beter dan de active fit (meer absorbatie) en kruidvat en Jumbo. Hier was het trouwens wel alleen plas, poepoverstromingen hebben we niet. En is een iets kleinere fles voor het slapengaan een optie? 200ml past hier niet in een luier, 150 gaat wel goed, en F slaapt er niet anders door...

Hier trouwens ook een grote eter, baby eet meer avondeten dan peuter momenteel, ongeveer 200 gram. Maar peuter eet dan ook gewoon weinig avondeten ;)
Hij krijgt maar 150 ml voor het slapen gaan, maar een uur daarvoor ook nog een flinke maaltijd. Maar we gaan de baby dry eens proberen voor s nachts!
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_164125887
Hey miss c. Fijn dat jullie de gebruiksaanwijzing van N hebben gevonden!

Emmy draagt ook kruidvat luiers maat 2.

Ze slaapt laatste tijd overdag erg weinig, maar s nachts van 00:00 tot 6:30 en nu ook nog van 7:30 tot 10. Ik heb dus een goede nacht gemaakt, maar voel me nog steeds alsof ik 24 uur zou kunnen slapen :')
pi_164126108
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 09:55 schreef Molo het volgende:
Groof, zit C al in de 2 van pampers? :o

Ik heb 1 pak 1 van Etos geprobeerd maar dat zat voor geen meter hier, dus nu nog pampers, wil hierna over naar kruidvat, scheelt een hoop geld :)
F. ook hoor, pampers maat 2 inmiddels. Maat 1 werd wel echt te krap.
We hebben nog 1 pak Kruidvat maat 1 opgemaakt, maar het tweede pak ga ik maar weggeven, ze vallen nog kleiner dan pampers volgens mij.
Ik ben zelf toch meer fan van pampers, lekker soepel. Gelukkig waren de luiertaarten hier ook met pampers dit keer ;)

Volgens mij is mijn bloeddruk weer laag... Ik zie steeds sterretjes bij het opstaan, niet fijn!
  zondag 31 juli 2016 @ 11:01:38 #212
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_164126256
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 10:52 schreef Sull het volgende:

[..]

F. ook hoor, pampers maat 2 inmiddels. Maat 1 werd wel echt te krap.
We hebben nog 1 pak Kruidvat maat 1 opgemaakt, maar het tweede pak ga ik maar weggeven, ze vallen nog kleiner dan pampers volgens mij.
Ik ben zelf toch meer fan van pampers, lekker soepel. Gelukkig waren de luiertaarten hier ook met pampers dit keer ;)

Volgens mij is mijn bloeddruk weer laag... Ik zie steeds sterretjes bij het opstaan, niet fijn!
Volle pakken luiers van de kruidvat kun je gewoon ruilen voor een grotere maat ;) Heb ik al regelmatig gebruik van moeten maken, man kocht wel eens groot in, of de verkeerde maat...
pi_164126555
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 11:01 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Volle pakken luiers van de kruidvat kun je gewoon ruilen voor een grotere maat ;) Heb ik al regelmatig gebruik van moeten maken, man kocht wel eens groot in, of de verkeerde maat...
Goede tip! Nog niet aangedacht! Dat heb ik bij de pampers idd ook wel eens gedaan ja! Die sla ik namelijk altijd groot in tijdens de actie.
pi_164126577
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 11:01 schreef mousemicky het volgende:

[..]

Volle pakken luiers van de kruidvat kun je gewoon ruilen voor een grotere maat ;) Heb ik al regelmatig gebruik van moeten maken, man kocht wel eens groot in, of de verkeerde maat...
Goed om te weten! Ik sla nooit zo veel in bij aanbiedingen want geen idee hoe lang het past
  zondag 31 juli 2016 @ 11:47:18 #215
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164126914
Hier ook al pampers maat 2, Etos luiers vond ik niets (hele luiertaart weggegooid :@ ) en Kruidvat valt klein. Pampers vind ik wel de beste tot nu toe dus die houden we maar :)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164127082
quote:
7s.gif Op zondag 31 juli 2016 11:47 schreef Nouk84 het volgende:
Hier ook al pampers maat 2, Etos luiers vond ik niets (hele luiertaart weggegooid :@ ) en Kruidvat valt klein. Pampers vind ik wel de beste tot nu toe dus die houden we maar :)
Vorige keer heb ik ook een luiertaart aan het goede doel gegeven (zwangere bijstandsmoeders).
pi_164127192
Chanty serieus, zoiets zeg je toch niet? wat een maf mens. E heeft in het begin ook zoveel gespuugd, zo zielig en frustrernd als je niks voor ze kunt doen ;(.

Hm bij ons heeft fles minderen niets met groei te maken, ze zit net iets onder de normale middenlijn dus voor een preemie doet ze het heel goed (ze komt van de -2,5). Maar ze zeiden dat E zo langzamerhand van het tutten af moet en meer vv moet gaan eten. Naja mission accomplished, minder melk = meer vv.

Vieve: gisteravond was mijn glas bijster interessant en toen wilde ze wel wat slokjes maar idd het meeste gaat ernaast :'). Dan maar even zo, thnx voor de tip.

Saskia: je schuldig voelen omdat je even iets voor jezelf aan het doen bent terwijl je kind gewoon lekker zelf aan het spelen is? Daar heb ik nou nooit last van :P als ik niet af en toe iets voor mezelf kan doen dan word ik cranky xD.
  zondag 31 juli 2016 @ 13:10:39 #218
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164128389
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 11:58 schreef Sull het volgende:

[..]

Vorige keer heb ik ook een luiertaart aan het goede doel gegeven (zwangere bijstandsmoeders).
Als ik had geweten dat dat kon, had ik dat ook gedaan. That reminds me; ik moet m'n kraampakket nog wegbrengen!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164128831
Crosspost, maar leuk om te delen: mijn guppie is vandaag net zo lang uit de buik als erin! Dat het ooit gepast heeft snap ik echt niet :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zondag 31 juli 2016 @ 13:38:08 #220
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164128919
Hier sinds vandaag ook over naar maat 2 :) ik vind de kruitvat juist zachter dan de pampers. Maar hebben ze beiden. Kruitvat overdag en pampers 's nachts.

En ja ik vond het ook een rare opmerking maar op dat moment wisten we nog niet dat hij zoveel huilde door het spugen. Anders was ik vast ontploft.

Cassandra mijn maxi eet heel slecht dus best kans dat het normaal is hoor ;)

Wij hebben sinds gisteren een cosleeper aangezien mevrouw toch de hele tijd tussen ons in lag. Wel een hoop gemorrel en gewapper als ik haar terug schuif :')

Grote knappe vent sillie O+
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
pi_164129014
Wat een leuke foto sillie, en wat is W al groot! O+
  zondag 31 juli 2016 @ 13:45:43 #222
426379 elamanilo
elämänilo
pi_164129107
Toffe foto Sillie, lief blij jongetje O+
pi_164130299
Ahh Sillie wat een lief jongetje heb je O+ !

Ik heb nog heel veel Pampers maat 2 liggen. Als ik er iemand tegen verzendkosten blij mee kan maken hoor ik het graag. Tas zit al heel lang in maat 4 :') .

Ik begin nu toch echt wel te geloven in sprongetjes hoor -O- . Heb de hele dag al een mopperbaby, wil niks. Slaapt nu eindelijk, maar was al wakker vanaf 9u :X . Heeft wel het héél hard gillen ontdekt O+ en het gefrustreerd mekkeren als het omrollen weer niet lukt. De arme ziel, hij wil zo graag :') .
pi_164130320
Leuke foto sillie. Ik vind hem op je lijken.
  zondag 31 juli 2016 @ 17:17:53 #225
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164134323
Leuke foto sillie! Gaat alles weer goed?
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164134467
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 09:55 schreef Molo het volgende:
Groof, zit C al in de 2 van pampers? :o

Ik heb 1 pak 1 van Etos geprobeerd maar dat zat voor geen meter hier, dus nu nog pampers, wil hierna over naar kruidvat, scheelt een hoop geld :)
Maat 2 van pampers is wat ruim nog, maar maat 2 van kruidvat zit perfect. Etos vond ik echt tien keer niks (alleen bij oudste geprobeerd).
pi_164134545
En ik ben zo blij! Vandaag hele dag op pad geweest (uur heen rijden en uur ook weer terug), wandelen, uit-lunchen,... potje voetbal met de groten, het gaat allemaal zo makkelijk nu met C erbij. Ik heb ook niet meer het gevoel dat ik iemand tekort doe, alles loopt gewoon.

O+
pi_164134597
Het zal vast ook wel weer eens moeilijk gaan, en lastig zijn, maar toch... Voor nu geniet ik er gewoon van :)
pi_164134670
Thanks allemaal O+

Arja, dat doet 'ie ook wel denk ik. Ik vind hem
soms veel op mijn zusje lijken, maar ik zie dan denk ik trekken die ik zelf ook heb, haha!


quote:
17s.gif Op zondag 31 juli 2016 17:17 schreef Nouk84 het volgende:
Leuke foto sillie! Gaat alles weer goed?
Weer een stuk beter! Hij is gelukkig weer heel blij nu. Alleen slapen wil nog niet helemaal als
voorheen, maar volgens mij komt er nog een tandje aan..
pi_164135432
Hele leuke foto Sillie! :)
  zondag 31 juli 2016 @ 18:36:14 #231
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164136142
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 17:30 schreef groofskendezoveelste het volgende:
En ik ben zo blij! Vandaag hele dag op pad geweest (uur heen rijden en uur ook weer terug), wandelen, uit-lunchen,... potje voetbal met de groten, het gaat allemaal zo makkelijk nu met C erbij. Ik heb ook niet meer het gevoel dat ik iemand tekort doe, alles loopt gewoon.

O+
Wat fijn! Klinkt als een heerlijke dag.

Lekker sillie, jammer alleen van het tandje, je zou willen dat er ff een weekje tussenzit voor die komt, ff bijslapen...
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164138984
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 juli 2016 09:18 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Gisteren om 23:00 echt gaan slapen, dus geloof wel dat je dat doorslapen kan noemen 😁 22:00 laatste voeding. Ineens gewoon 2 uur eraan geplakt (afgelopen week kwam ze om 4u). Hopen dat dit zich voorzet!

Die tijd is idd beter dan! Slaapt ze overdag goed zodat jij ook ff je rust kan pakken?
Wat fijn zeg :)! Scheelt zo veel in vermoeidheid als je weer eens wat meer uren achter elkaar kan slapen..
Overdag is het ook niet zo'n grote slaper.. Maar vannacht was ze bij opa en oma gaan logeren, dus vanochtend even lekker kunnen uitslapen tot half 9, dat was wel fijn een keer...
  zondag 31 juli 2016 @ 20:09:49 #233
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_164139108
Leuke foto Sillie!

Fijn dat het lekker loopt Groofs. Met je drietal :D

Hier ook over naar maat 2, sinds anderhalve week. Toen haalde ik N uit bed en liep de poep uit haar luier langs haar been naar beneden :X We hadden etos uit een luiertaart en die gaat op zich wel, alleen vind ik minder handig om om te doen. Pampers 2 zit prima en heb ik een hoop liggen uit een aanbieding. Kruidvat nog niet geprobeerd, kan ik kater nog wel eens doen.

Is dat altijd zo, dat je pakken pampers om kan ruilen voor een grotere maat? Of is dat alleen bij kruidvat luiers?
pi_164139974
Het kan in principe bij alle merken als de verpakking nog gesloten is, alleen bij pampers moet je echt de bon vd winkel bewaard hebben omdat ze dat overal verkopen. Bij Kruidvat hoeft dat niet ;).
pi_164140392
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 17:36 schreef silliegirl het volgende:
Thanks allemaal O+

Arja, dat doet 'ie ook wel denk ik. Ik vind hem
soms veel op mijn zusje lijken, maar ik zie dan denk ik trekken die ik zelf ook heb, haha!

[..]

Weer een stuk beter! Hij is gelukkig weer heel blij nu. Alleen slapen wil nog niet helemaal als
voorheen, maar volgens mij komt er nog een tandje aan..
Fijn dat het beter gaat. En tandjes komen altijd met 2en he, spiegelbeeld-tand komt vaak ook meteen er achter aan.

Hier staat tand nr 4 op onwijs doorbreken. Zo sneu. Hopelijk morgen of overmorgen goed door. Scheelt weer!
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_164140511
quote:
14s.gif Op zondag 31 juli 2016 20:53 schreef Kuukske het volgende:

[..]

Fijn dat het beter gaat. En tandjes komen altijd met 2en he, spiegelbeeld-tand komt vaak ook meteen er achter aan.

Hier staat tand nr 4 op onwijs doorbreken. Zo sneu. Hopelijk morgen of overmorgen goed door. Scheelt weer!
Dat is nu hier ook, hoektand 2 is onderweg. Wel typisch. Hij heeft nu 2 ondertandjes (midden) en 1 hoektand boven. Z'n voortanden zijn er nog niet. Straks lijkt 'ie net een vampiertje!
  zondag 31 juli 2016 @ 21:05:25 #237
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164140746
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 20:40 schreef hetzusjevan het volgende:
Het kan in principe bij alle merken als de verpakking nog gesloten is, alleen bij pampers moet je echt de bon vd winkel bewaard hebben omdat ze dat overal verkopen. Bij Kruidvat hoeft dat niet ;).
Waarom niet?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 31 juli 2016 @ 21:08:30 #238
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164140829
Etos luiers zijn inderdaad echt kutttt. Net als hun eigen merk buikbalsem trouwens, wat een pokkespul zeg :')

Groofs, klinkt goed zeg! Heerlijk zo met je drie kinderen!
Beetje aan verwerken van bevalling toegekomen al ook?

Wij hadden hier een toffe dag, lekker op pad geweest en daarna nog wat kampeerspullen gekocht waaronder een schaduwtentje. Beter wordt het komend weekend mooi, want dan gaan we lekker twee nachtjes kamperen O+

En morgen de Tula drager uitproberen voor het echie door mij *O*
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164140995
quote:
10s.gif Op zondag 31 juli 2016 21:05 schreef Molo het volgende:

[..]

Waarom niet?
Omdat ze Kruidvat luiers alleen bij Kruidvat verkopen ;)
  zondag 31 juli 2016 @ 21:25:01 #240
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164141321
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 21:14 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Omdat ze Kruidvat luiers alleen bij Kruidvat verkopen ;)
Happerd :+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 31 juli 2016 @ 21:41:26 #241
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_164141752
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 21:25 schreef Molo het volgende:

[..]

Happerd :+
Ik wilde eigenlijk ook happen en toen zag ik de smiley :')

Mijn pampers komen uit een maandbox van Bol, die zal ik vast niet kunnen ruilen..? Vooralsnog past ze ze nog dus we zullen zien.
pi_164142600
Ik heb een (misschien stomme) vraag. Emmy heeft nauwelijks zichtbare tepels en nu vroeg ik me af of dat later nog zichtbaarder wordt, of zo blijft?
  zondag 31 juli 2016 @ 22:14:59 #243
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164142634
Tepels zelf of ook tepelhoven?
Het is nu allemaal nog vrij onzichtbaar en licht enzo, komt allemaal nog goed, kijk maar naar je eigen tetters :+ ;) :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 31 juli 2016 @ 22:16:52 #244
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_164142693
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:13 schreef Arja het volgende:
Ik heb een (misschien stomme) vraag. Emmy heeft nauwelijks zichtbare tepels en nu vroeg ik me af of dat later nog zichtbaarder wordt, of zo blijft?
Wordt steeds duidelijker!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  zondag 31 juli 2016 @ 22:17:15 #245
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164142701
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 21:41 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Ik wilde eigenlijk ook happen en toen zag ik de smiley :')

Mijn pampers komen uit een maandbox van Bol, die zal ik vast niet kunnen ruilen..? Vooralsnog past ze ze nog dus we zullen zien.
Nee want die kunnen niet opnieuw verkocht worden (geen streepjescode :) )
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164142712
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:14 schreef Molo het volgende:
Tepels zelf of ook tepelhoven?
Het is nu allemaal nog vrij onzichtbaar en licht enzo, komt allemaal nog goed, kijk maar naar je eigen tetters :+ ;) :D
Dat moet ik straks even voor je nakijken, maar Emmy slaapt nu eindelijk.

Ik weet niet hoe mijn eigen tetters vroeger waren
  zondag 31 juli 2016 @ 22:18:22 #247
149959 SQ
snelle trees
pi_164142733
quote:
0s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:13 schreef Arja het volgende:
Ik heb een (misschien stomme) vraag. Emmy heeft nauwelijks zichtbare tepels en nu vroeg ik me af of dat later nog zichtbaarder wordt, of zo blijft?
dat trekt nog bij. Babies hebben nog amper pigment ;)
disclaimer
  zondag 31 juli 2016 @ 22:24:07 #248
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164142877
quote:
10s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:17 schreef Arja het volgende:

[..]

Dat moet ik straks even voor je nakijken, maar Emmy slaapt nu eindelijk.

Ik weet niet hoe mijn eigen tetters vroeger waren
Laat haar maar slapen ja :D
Maar komt goed joh, ze krijgt vast epische tetters straks :9
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zondag 31 juli 2016 @ 22:25:24 #249
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164142915
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:24 schreef Molo het volgende:

[..]

Laat haar maar slapen ja :D
Maar komt goed joh, ze krijgt vast epische tetters straks :9
De droom van iedere jonge moeder O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  zondag 31 juli 2016 @ 22:26:29 #250
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164142957
quote:
10s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:25 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

De droom van iedere jonge moeder O+
* Molo kijkt naar de UI van Nouk :@
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164143014
quote:
1s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:18 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

dat trekt nog bij. Babies hebben nog amper pigment ;)
Aha, bedankt voor de opheldering.

Epische tetters :D

Het is niet dat ik me daar zorgen om maakte, maar ik vond het gewoon opmerkelijk.
  zondag 31 juli 2016 @ 22:30:01 #252
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_164143066
Dat groeit idd en wordt vanzelf donkerder naarmate ze ouder worden.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  zondag 31 juli 2016 @ 22:39:15 #253
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164143322
quote:
10s.gif Op zondag 31 juli 2016 22:26 schreef Molo het volgende:

[..]

* Molo kijkt naar de UI van Nouk :@
:D
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164147215
Buh.
Ik haat het om wakker te worden van een meteen non stop krijsende baby, die helemaal onder de poep zit en haar lakens ook, waardoor ik meteen aan de bak moet.
Ik ben geen ochtendmens..

Emmy zelf is meteen weer gelukkig met een flesje.

Ze past haar leukste pakjes niet meer. Zo jammer.
En ik weet niet in welke doos de grotere maten zitten.
pi_164147275
Ik kom me hier ook melden. S is een week oud en tot nu toe een makkelijk mannetje met flink wat pit. Ik ben lichamelijk volledig hersteld maar mentaal zit ik nog vol in de kraamtranen. Niet dat ik het niet zie zitten of dat we het allemaal wel aankunnen, maar al die mensen die iets van je willen en die langs willen komen. En het feit dat de kraamweek voorbij is, en dat we gister onze geweldige kraamhulp hebben uitgezwaaid. En ook heel veel tranen van geluk om m'n vriend die de rots in de branding is voor ons. Ik ben normaal niet zo'n emotioneel iemand dus dit is even wennen.
Ik ga proberen een beetje aan te haken hier.

Vervelend arja!
pi_164147298
Welkom fien!
Jij bent de baas over wie er wanneer op bezoek mag komen en waar je behoefte aan hebt. Mensen hebben dat te accepteren.
pi_164147502
Hoi Fien, welkom met je kleine man O+ .

En inderdaad, probeer de tijd te nemen voor alle bezoek. Geef aan dat het niet uitkomt, die dag, dat je al bezoek hebt die middag, weet ik veel. Maar probeer je grenzen te vinden en aan te geven. Dat scheelt, echt. :*

Bij mijn eerste was ik zo trots dat de hele wereld meteen langs mocht komen, maar bij mijn tweede en derde heb ik bezoek met veel meer rust toegestaan en dat was voor mij eigenlijk veel beter.

Ik merkte dit keer ook hoe belangrijk het voor me was (met het oog op verwerking en nogal flinke wonden down under) om alleen te zijn als de vk langskwam in de kraamweek. Dus op de ochtenden dat die langskwam, wilde ik geen bezoek.
pi_164147510
En kraamtranen, ach, ze horen er ook bij natuurlijk. Ik heb vorige week onophoudelijk gehuild toen mijn auto gecrasht was :') .
pi_164147514
Zo hee, ik post een paar dagen niet en er is altweer een heel topic bijna gevuld. Ik heb niet alles gelezen.

Fien gefeliciteerd!! (Kan ik de naam van S nog ergens teruglezen?) Wij hebben de eerste paar weken bewust veel mensen op afstand gehouden. In de kraamweek zijn alleen ouders en broers + aanhang gekomen. Dan heb je met twee paar ouders en in totaal 3 broers alsnog bijna iedere dag visite, maar is het te overzien.

Wij zijn gisteren voor het eerst met z'n tweeën zonder baby op pad geweest. Naar de ikea en ergens lunchen, heel burgerlijk dus, maar wel fijn om even weer met z'n tweetjes te zijn. Wel stom dat ik van een paar uur rondslenteren door de ikea en het tillen van een paar dozen mijn onderste buikspieren weer voel. Ik moet echt wat harder aan het herstel gaan werken.

Met M gaat het verder ook helemaal goed. Hij is meestal heel vrolijk, en de krampjes lijken ook af te nemen :) Nu nog maar een paar huilmomentjes per dag, in plaats van uren achter elkaar een plakbaby willen zijn. Hij brabbelt al een beetje met ons en lacht nu ook veel. Gisterochtend werd hij wakker terwijl ik naar hem keek en toen zette hij meteen zijn liefste glimlach op O+
pi_164147517
Arja, bluh, daar zou ik ook geen zin in hebben (en ik ben wel een ochtendmens :P ).

Molo, wat stoer, twee nachtjes kamperen! Vind je het niet spannend hoe warm je jullie prul moet kleden enzo? Ik drufde nog niet in een tent, dus wij huren een caravan, maar wel een hele stoere.
pi_164147531
Verwerking gaat op zich prima Molo, ik denk er niet zo veel aan. Van onderen is alles wel ongeveer hersteld, dat scheelt een hoop. En als ik er heel concreet aan terugdenk dan schiet ik nog wel vol (of reageer ik fel op anderen :P )...

Maar ik ga wel naar het nagesprek. Daar heb ik deze keer wel behoefte aan nog.

[ Bericht 0% gewijzigd door groofskendezoveelste op 01-08-2016 12:44:22 ]
  maandag 1 augustus 2016 @ 08:39:52 #262
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164147623
Dat vindt niemand leuk Arja :D

Ik vind alleen al wakker worden van huilende baby lastig :@ Daarom vanmorgen m'n wekker gezet. Was wel ff lastig na laatste voeding om half 6, maar ach. Ze heeft dus weer doorgeslapen en nu ligt ze nog te slapen :') Ik vind het heel fijn dat ik mezelf even aangekleed en opgefrist heb voor zij komt.

Wat lekker Luna, even samen op pad. Als sm terug is van vakantie gaan wij dat ook even doen denk ik.. Wat fijn dat de krampjes af lijken te nemen en dat er minder huilmomentjes zijn!

Groof; ik zou ook huilen om een gecrashte auto, kraamtranen of niet! :o

Welkom Fien!

Hier ook alleen beide gezinnen en aanhang op bezoek in het begin. We gaven een kraamfeest dus hebben iedereen op die manier afgehouden.. Dit weekend voor het eerst kraamvisite gehad, mensen die niet op het kraamfeest konden komen. Zou de volgende x weer zo doen.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164148110
Welkom Fien!!
Kraamvisite: ik werd er gek van. Wij hadden blokjes tijden waarop we mensen ontvingen en dat was prima te doen, maar hoeveel mensen er dan ineens onaangekondigd op de stoep stonden!! Met als toppunt een stel op zaterdagavond om 20:30. Ik was toen doodmoe en wilde naar bed }:| .

En wat betreft dat emotioneler zijn: dat is bij mij nog niet goedgekomen. Ik heb inmiddels maar geaccepteerd dat W. mij permanent een weekdier heeft gemaakt.
pi_164148188
Ik denk dat ik een beetje raar ben.
De eerste 5 dagen in het ziekenhuis wilde ik niemand zien, dat was een kwestie van overleven. Zelfs beide nieuwe opa's en oma's wilde ik liever niet zien. Ze zijn natuurlijk eventjes wezen kijken, maar het kon gewoon even niet anders.
Toen ik thuis kwam moest ik huilen want toen had ik behoefte aan bezoek, maar toen kwam er niemand. Geen kwade zin, maar ze durfde niet. Man heeft vriendinnen en familie opgebeld of ze langs wilde komen omdat ik daar zo behoefte aan had en de koffie en beschuit met muisjes klaar stonden.
Mijn mam en schoonpa kwamen steeds voor bliksembezoekjes , die hebben met door de eerste weken dat man weer ging werken gesleept O+
pi_164148229
Welkom Fien!
pi_164148825
Emmy wordt eigenlijk nooit huilend wakker. Ik hoor haar vaak al wakker worden en wat pruttelen en dan ga ik de fles maken. Soms slaapt ze dan weer als ik terugkom :')

Kraamtranen heb ik alleen van geluk gehad, wanneer ik werd overvallen door het besef dat ik een dochtertje heb O+
Oh ja en toen ik met baarmoederslijmvliesontsteking na een paar dagen weer terug moest naar het ziekenhuis. Dat was wel slikken.
pi_164150227
Hoi Fien, gefeliciteerd!

En kraamvisite was best leuk, maar wel vermoeiend
De eerste week nadat ik thuis was vond een vriendin en man en twee kleine kinderen het ook leuk om langs te komen, inclusief grafherriespeeltjes en geschreeuw. Toen kwam ik erachter dat je daar vlak na een bevalling/buikoperatie he-le-maal gek van wordt. Een uur zitten brullen van vermoeidheid na afloop. Daarna was man veel alerter. Max 1 bezoekje per dag. En vroeg op de avond en anders niet. En gelukkig had hij er ook geen moeite mee om te zeggen: Zo, en nu schop ik jullie er weer uit, want ik ga douchen en zij gaan slapen. Keileuk dat jullie er waren! Dahaaag! Schijt aan hebben hoor, iedereen snapt dat, en anders hebben ze pech. :7
pi_164150680
Wij geven ook 2 kraammiddagen voor ooms en tantes ergens in september pas. Ik merk gewoon dat ik echt heel erg wil coconen met baby en vriend, en afgelopen week ook met de kraamhulp. Wat een topmens is dat. Ik vraag me ook af hoe mensen dat doen met de borstvoeding als ze de hele dag bezoek ontvangen. Er zit hier best een hoop tijd in de borstvoeding nu, wat ik overigens helemaal niet erg vind maar ik heb geen zin om aan iedereen m'n boobies te flashen. Bezoek komt ook altijd wanneer m'n baby honger heeft en dat werkt dan op m'n zenuwen. Al ga ik dan gewoon met baby naar boven en kunnen ze het bekijken maar relaxt ben ik dan niet.
pi_164150787
Ja hier stond van de week ineens een buurvrouw van een aantal huizen verderop op de stoep inclusief kado. In de kraamweek! En voor de kraamhulp het doorhad stond ze binnen. Gelukkig heeft de kraamhulp haar na een kwartier ook weer weggebonjourd. Ik dacht even dat ik niet goed werd. En als we nu naar buiten gaan lopen we expres de andere kant op, want we hebben al 2x gehad dat als we langsliepen dat mens weer boven de wagen hing.
pi_164151240
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 11:33 schreef Sara82 het volgende:
En gelukkig had hij er ook geen moeite mee om te zeggen: Zo, en nu schop ik jullie er weer uit, want ik ga douchen en zij gaan slapen. Keileuk dat jullie er waren! Dahaaag! Schijt aan hebben hoor, iedereen snapt dat, en anders hebben ze pech. :7
Ik leerde dit tijdens mijn zwangerschap al. Nuttigste life skill ooit! :D
  maandag 1 augustus 2016 @ 12:40:02 #271
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164151595
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 08:18 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Arja, bluh, daar zou ik ook geen zin in hebben (en ik ben wel een ochtendmens :P ).

Molo, wat stoer, twee nachtjes kamperen! Vind je het niet spannend hoe warm je jullie prul moet kleden enzo? Ik drufde nog niet in een tent, dus wij huren een caravan, maar wel een hele stoere.
Nou, we nemen gewoon veel pakjes enzo mee, dekentjes en verschillende diktes slaapzakjes, kont wel goed :)
Koelbox en waterkoker gaan ook mee, dus heel basic kamperen is het niet hoor, voorzieningen FTW!
Caravan klinkt ook fijn, kun je ook heerlijk buiten zijn en genieten van de fijne dingen van kamperen :)
We hebben voor de zekerheid wel een schaduwtent gekocht gisteren, SPF50 bescherming erin en alles _O_

Fijn dat mentaal ook goed gaat, al is nagesprek wel handig en fijn ja.
Ik zag je post van de week over verwerking in het Z&G topic, vandaar. Lijkt me pittig, zo in je up.
Ik heb echt zo vaak zitten janken bij mijn man, dat was denk ik wel stuk makkelijker. Janken van blijdschap/g geluk met een heerlijk gezond en liefst meisje en gemis van naasten die ik ook graag had willen laten kennismaken met mijn lieve baby was het hier vooral.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 1 augustus 2016 @ 12:42:17 #272
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164151635
Kraamfeest is echt niks voor mij, maar het lijkt me zo druk en veel tegelijk ook eigenlijk.
Hoe doe je dat met baby op schoot willen bij mensen zonder dat baby knetteroverprikkeld wordt en hoe als je tussendoor (borst)voeding wilt geven?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164151679
Emmy moet tegenwoordig even huilen als de fles op is :D
Zo'n kort gefrustreerd zeurhuiltje. Ik begin verschillende huiltjes te onderscheiden. Ze lacht daarna vrij snel weer. En ze krijgt echt genoeg.
  maandag 1 augustus 2016 @ 12:45:03 #274
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164151686
Ik gooi twee topics door elkaar geloof ik :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 1 augustus 2016 @ 12:46:26 #275
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164151718
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 12:44 schreef Arja het volgende:
Emmy moet tegenwoordig even huilen als de fles op is :D
Zo'n kort gefrustreerd zeurhuiltje. Ik begin verschillende huiltjes te onderscheiden. Ze lacht daarna vrij snel weer. En ze krijgt echt genoeg.
Helpt een fopspeen erin na de fles niet? Tot ze goed voelt dat ze echt wel vol is, dat helpt hier als het gebeurt wel, na twee minuten is het miepen dan voorbij :)
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 1 augustus 2016 @ 12:47:08 #276
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164151734
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 12:42 schreef Molo het volgende:
Kraamfeest is echt niks voor mij, maar het lijkt me zo druk en veel tegelijk ook eigenlijk.
Hoe doe je dat met baby op schoot willen bij mensen zonder dat baby knetteroverprikkeld wordt en hoe als je tussendoor (borst)voeding wilt geven?
Gewoon bij niemand op schoot en een paar mensen aanwijzen die de baby in de gaten houden als je staat te praten (al stond ik zelf constant naast haar). Ze sliep het hele feest en een slapende baby laat je slapen vind ik (tenzij je moet werken oid natuurlijk :') ).

Voeding was toen op verzoek en toevallig kwam ze pas tegen het eind van het feest. En anders een locatie waar je je kunt afzonderen..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  maandag 1 augustus 2016 @ 12:49:27 #277
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164151797
quote:
7s.gif Op maandag 1 augustus 2016 12:47 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Gewoon bij niemand op schoot en een paar mensen aanwijzen die de baby in de gaten houden als je staat te praten (al stond ik zelf constant naast haar). Ze sliep het hele feest en een slapende baby laat je slapen vind ik (tenzij je moet werken oid natuurlijk :') ).

Voeding was toen op verzoek en toevallig kwam ze pas tegen het eind van het feest. En anders een locatie waar je je kunt afzonderen..
Oh ja dat is wel een optie natuurlijk.
Wat betaal je nou voor zoiets? (Ik ben toch een Hollander hč :+ )
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164151816
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 12:46 schreef Molo het volgende:

[..]

Helpt een fopspeen erin na de fles niet? Tot ze goed voelt dat ze echt wel vol is, dat helpt hier als het gebeurt wel, na twee minuten is het miepen dan voorbij :)
Jawel hoor en het duurt ook nog geen minuut, maar ik vind het wel een grappig en aandoenlijk huiltje en vind het leuk dat ik de huiltjes leer onderscheiden en haar steeds beter ken.

Ik kan ook steeds beter met rechts typen en schrijven trouwens :D
Ik ben linkshandig en daar ligt Emmy op.
  maandag 1 augustus 2016 @ 12:53:13 #279
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164151877
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 12:49 schreef Molo het volgende:

[..]

Oh ja dat is wel een optie natuurlijk.
Wat betaal je nou voor zoiets? (Ik ben toch een Hollander hč :+ )
Eeuhhmm ja in totaal wel zo'n 1300 gekost.. :X
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
  maandag 1 augustus 2016 @ 12:53:53 #280
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164151889
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 12:50 schreef Arja het volgende:

[..]

Jawel hoor en het duurt ook nog geen minuut, maar ik vind het wel een grappig en aandoenlijk huiltje en vind het leuk dat ik de huiltjes leer onderscheiden en haar steeds beter ken.

Ik kan ook steeds beter met rechts typen en schrijven trouwens :D
Ik ben linkshandig en daar ligt Emmy op.
Ja die smoeltjes zijn soms te schattig en grappig enzo ja :D

Heerlijk dat je dat beter leert ontdekken hč, wij gaan er ook beetje meer zicht op krijgen hier nu :)

LOL, ja ik heb nu ATM de fles links wat anders vast (en rechts fokken) dan eerst want ik merk dat mijn pees bij duim links loopt te etteren, te lang en vaak in gekke houding gehad om fles te kunnen geven en telefoon bedienen en soms nog kolven oid 8)7 _O-
Dus nu maar even rustiger aan :D
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 1 augustus 2016 @ 12:55:38 #281
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164151925
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 12:53 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Eeuhhmm ja in totaal wel zo'n 1300 gekost.. :X
Hoop geld wel, maar had het eerlijk gezegd nog duurder verwacht, al is dat niet een eerlijk beeld misschien want de laatste keer dat ik zoiets regelde was voor bruiloft en dan is alles extra extra duur :')
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  maandag 1 augustus 2016 @ 12:57:11 #282
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_164151955
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 12:22 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Ik leerde dit tijdens mijn zwangerschap al. Nuttigste life skill ooit! :D
Die skill wil ik ook leren! Lijkt me heel handig :D

En pff al dat onaangekondigd bezoek bij sommigen :X Hier stond/staat alleen schoonmoeder onaangekondigd aan de deur, maar die woont 300 meter verderop en gokt het er meestal gewoon op en gaat ook wel weer weg als we aangeven dat het niet uitkomt. Zij was de eerste weken zo ontzettend enthousiast, inmiddels komt ze niet meer standaard elke of om de dag. Maar we hebben ook wel heel veel aan haar gehad toen man alweer snel moest gaan werken, en nog steeds.

Wij hebben de eerste 2 weken al het bezoek afgehouden op ouders/broers na. Ik vond het al heftig genoeg... Daarna wel bezoeken in gaan plannen maar tot nu toe zijn er alleen veel vrienden en collega's geweest. De familie (die we normaal eigenlijk bijna nooit zien) begint nu te komen met vragen of ze langs kunnen komen. En dat voelt voor mij in veel gevallen als 'moetjes' :@ Terwijl ik het juist heel leuk vond om zoveel collega's weer te zien haha
  maandag 1 augustus 2016 @ 12:58:47 #283
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_164151996
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 12:55 schreef Molo het volgende:

[..]

Hoop geld wel, maar had het eerlijk gezegd nog duurder verwacht, al is dat niet een eerlijk beeld misschien want de laatste keer dat ik zoiets regelde was voor bruiloft en dan is alles extra extra duur :')
Ja hang dat 'thema' eraan en de prijs gaat x2, minstens :{

Je wordt steeds handiger met die baby's, merk ik hier ook. Ik ben ook links en met rechts typen moet ik me wel wat meer concentreren, het gaat een stuk langzamer..

Emma heeft haar duim ontdekt O+
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_164152168
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 12:40 schreef Molo het volgende:

[..]

Nou, we nemen gewoon veel pakjes enzo mee, dekentjes en verschillende diktes slaapzakjes, kont wel goed :)
Koelbox en waterkoker gaan ook mee, dus heel basic kamperen is het niet hoor, voorzieningen FTW!
Caravan klinkt ook fijn, kun je ook heerlijk buiten zijn en genieten van de fijne dingen van kamperen :)
We hebben voor de zekerheid wel een schaduwtent gekocht gisteren, SPF50 bescherming erin en alles _O_

Fijn dat mentaal ook goed gaat, al is nagesprek wel handig en fijn ja.
Ik zag je post van de week over verwerking in het Z&G topic, vandaar. Lijkt me pittig, zo in je up.
Ik heb echt zo vaak zitten janken bij mijn man, dat was denk ik wel stuk makkelijker. Janken van blijdschap/g geluk met een heerlijk gezond en liefst meisje en gemis van naasten die ik ook graag had willen laten kennismaken met mijn lieve baby was het hier vooral.
Ach iedereen moet een bevalling (en het krijgen van een kindje) verwerken, denk ik, one way or another. Fijn dat jij je ei kwijt kon bij je man. O+

Dat het de derde is, scheelt hoor. Mijn eerste was ook in nood en daar heb ik veel langer van alles over/ bij gevoeld. ;)

En wat een goede spirit, kwa kamperen ^O^ . Ik hoop dat het een fijne eerste kampeerervaring gaat zijn.
  maandag 1 augustus 2016 @ 13:08:09 #285
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164152219
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 13:06 schreef groofskendezoveelste het volgende:

[..]

Ach iedereen moet een bevalling (en het krijgen van een kindje) verwerken, denk ik, one way or another. Fijn dat jij je ei kwijt kon bij je man. O+

Dat het de derde is, scheelt hoor. Mijn eerste was ook in nood en daar heb ik veel langer van alles over/ bij gevoeld. ;)

En wat een goede spirit, kwa kamperen ^O^ . Ik hoop dat het een fijne eerste kampeerervaring gaat zijn.
Is ook zo :Y

Ik ook, en anders zijn we zo thuis want de camping waar we nu heen gaan is 14 km van huis, in Delft _O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164152305
Wat schattig Nouk.

Hier ook geen kraamfeest. Ik houd niet van grote groepen mensen en voel me dan al snel soort van overprikkeld en heb ook betere gesprekken 1 op 1.

Wij hebben de eerste weken ook alleen naaste familie en beste vrienden ontvangen. Mede ook omdat we middenin een verhuizing zaten, heb ik al tijdens mijn zwangerschap wereldkundig gemaakt dat de rest komt als we gesetteld zijn. En nu zijn er ook weer veel mensen op vakantie, dus het is best rustig hier.
pi_164152378
Haha, molo. Ik heb mijn duo ook verteld dat we thuis slapen als de nachten met c te zwaar zijn daar. Maar dan rij ik er elke dag heen en kunnen we er wel gewoon de hele dag zijn steeds, met eten en al.
pi_164152427
Ik probeer hier inmiddels wat meer mee te lezen, maar meeschrijven lukt nog niet zo goed want ik heb nog niet zoveel leuks te vertellen. Ik ben gek op ons mannetje, met dreumes gaat het ook goed, maar zelf vind ik het gewoon zwaar. Komt wel goed, maar ik kan wel stikjaloers zijn op mensen die wél een roze wolk ervaren.

Man is vandaag weer aan het werk en ik mis hem en zijn steun, dat speelt nu ook even mee. En dat ik eigenlijk nog steeds geen behoefte heb aan kraambezoek, maar me tegelijkertijd dan ook wel weer eenzaam voel op zo'n dag alleen thuis met baby :') Kijken of ik deze week de geboortekaartjes afgeknutseld krijg en kan versturen, volgens mij is dat voor veel mensen het startsein: "Ze hebben een kaartje gestuurd, dus vanaf nu mogen we op bezoek komen!" :)
pi_164152663
en weg

[ Bericht 98% gewijzigd door groofskendezoveelste op 01-08-2016 15:19:20 ]
pi_164152694
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 13:16 schreef Amsel het volgende:
Ik probeer hier inmiddels wat meer mee te lezen, maar meeschrijven lukt nog niet zo goed want ik heb nog niet zoveel leuks te vertellen. Ik ben gek op ons mannetje, met dreumes gaat het ook goed, maar zelf vind ik het gewoon zwaar. Komt wel goed, maar ik kan wel stikjaloers zijn op mensen die wél een roze wolk ervaren.

Man is vandaag weer aan het werk en ik mis hem en zijn steun, dat speelt nu ook even mee. En dat ik eigenlijk nog steeds geen behoefte heb aan kraambezoek, maar me tegelijkertijd dan ook wel weer eenzaam voel op zo'n dag alleen thuis met baby :') Kijken of ik deze week de geboortekaartjes afgeknutseld krijg en kan versturen, volgens mij is dat voor veel mensen het startsein: "Ze hebben een kaartje gestuurd, dus vanaf nu mogen we op bezoek komen!" :)
:* Je vindt vast je draai gauw weer.
pi_164152791
Amsel leuk dat je komt meeposten. Lijkt me best pittig met twee kleintjes en wennen.

Groofs wat zijn ze lief samen!
pi_164153031
Oh wauw Groofs, wat lief!
pi_164153057
Je hebt er gewoon drie, 3, Groofs! Woeeeeeeee. Dat oogt zo knus he! O+

Kraamfeest hier niet gedaan en lijkt me ook niet zo leuk. Als bezoeker kan je dan ook niet echt veel met de ouders praten of baby vasthouden. Hier geen ongewenst kraambezoek deze keer, vorige keer ook maar 1 tante die extreem lang bleef hangen en met haar hoofd denk ik max 17 cm van m'n tepel zat toen ik aan het voeden was. :')

Bij dochter wel veel bezoek in kraamtijd, maar ik was ook zķ trots en wilde haar aan iedereen showen. Deze keer iets rustiger aan gedaan, niet omdat we minder trots waren :+ maar om peuter niet helemaal te 'ontregelen'.
Eigenlijk heb ik ook beide kraamtijden weinig in bed doorgebracht. Was deze keer fysiek niet zo nodig, vorige keer was het misschien wel een goed idee geweest.

Zoon is vandaag zes weken, nu ben ik officieel kraamvrouw af. Ik vind het wel leuk hoor, het echte mini er af. Hij draait ook zo makkelijk mee. Ik schrik er soms alleen nog steeds van dat mensen vragen naar mijn KINDEREN. :')
pi_164153308
Groofs, wat een leuke foto's!

Ik heb het qua verwerking dan heel makkelijk gehad denk ik. Ik kijk eigenlijk heel positief terug op de bevalling en de manier waarop ik me er door heb geslagen. Tuurlijk waren er een paar momenten die niet leuk waren, maar die momenten vormden gelukkig maar een klein deel van de bevalling.

Het krijgen van een kindje en het opnieuw inrichten van mijn leven is wel een grote verandering en iets waar ik behoorlijk aan heb moeten wennen en nog steeds aan het wennen ben.
pi_164153679
Oh wow groofs, die blikken naar elkaar, wat mooi O+ :'(
Je drietal <3
pi_164154770
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 12:42 schreef Molo het volgende:
Kraamfeest is echt niks voor mij, maar het lijkt me zo druk en veel tegelijk ook eigenlijk.
Hoe doe je dat met baby op schoot willen bij mensen zonder dat baby knetteroverprikkeld wordt en hoe als je tussendoor (borst)voeding wilt geven?
Ik zie er ook tegenop. Maar ik heb de keuze gemaakt tussen ķf weken/maandenlang ieder weekend en veel avonden bezoek, of 2 middagen even afzien. Ik ga baby in de doek doen denk ik, of in de wagen leggen. Zullen veel mensen misschien niet leuk vinden maar dat is dan jammer. Kijken doe je met je ogen en ik vind het gewoon niet nodig dat iedereen altijd op kraamvisite de baby moet vasthouden.
pi_164154899
Ohh baby vasthouden van een ander... als ik het aangeboden krijg dan zeg ik meestal maar de baby is veel liever bij jou :@. Of als de kersverse mama de baby voor me wil wakker maken nee joh laat maar slapen. Echt. Baby first. Wat heeft die nou aan al die input die niet mama is.

Ik heb laatst een keer voor het eerst een baby de fles gegeven. Ik vond het maar niks want ik dacht die heeft allang genoeg maar ik moest doorvoeren want dan slaapt ie door de nacht heen dus toen heb ik maar teruggegeven :@.
  maandag 1 augustus 2016 @ 15:03:03 #298
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_164154967
Groofkinderen _O_

En Fien, heb je gelijk in hoor, dat bepalen jullie gewoon zelf wie baby vast houdt en wie niet etc. Hier tukt baby door alle kraamvisite heen dus dan mogen ze haar slapend en al ook wel vasthouden van me. Echt een 'I don't give a shit' attitude van mijn baby, nu al _O_
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_164155119
quote:
1s.gif Op maandag 1 augustus 2016 15:03 schreef Molo het volgende:
Groofkinderen _O_

En Fien, heb je gelijk in hoor, dat bepalen jullie gewoon zelf wie baby vast houdt en wie niet etc. Hier tukt baby door alle kraamvisite heen dus dan mogen ze haar slapend en al ook wel vasthouden van me. Echt een 'I don't give a shit' attitude van mijn baby, nu al _O_
Hier mag kraamvisite hem wel vasthouden hoor, maar ik wil niet dat hij van hand tot hand gaat. En als hij ligt te slapen op zichzelf laten we hem ook altijd liggen. Ik ben t ook eens met dat een kraamfeest een stuk onpersoonlijker is. Maar hier willen zoveel mensen langskomen waar we zelf eigenlijk echt zo geen zin ik hebben. Ooms en tantes van ons zelf, buren van onze ouders, vrienden van onze ouders en noem zo maar op. We hebben de kant van vriend zijn familie en de kant van mijn familie opgesplitst in 2 aparte middagen van 1 tot 4 hier thuis en ik zie er als een berg tegenop maar dan hebben we het maar gehad. Eigen vrienden en familie dichtbij als broers en zussen en nichtjes waar we close mee zijn komen gewoon op kraamvisite.
pi_164155167
quote:
0s.gif Op maandag 1 augustus 2016 15:00 schreef Unihipili het volgende:
Ohh baby vasthouden van een ander... als ik het aangeboden krijg dan zeg ik meestal maar de baby is veel liever bij jou :@. Of als de kersverse mama de baby voor me wil wakker maken nee joh laat maar slapen. Echt. Baby first. Wat heeft die nou aan al die input die niet mama is.

Precies dit.
Zo dacht ik er voor ik zelf een baby kreeg of überhaupt aan kinderen dacht al over.
pi_164155511
Wat lief groof! O+
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')