abonnement Unibet Coolblue
pi_163959404
Hallo door omstandigheden ben ik dakloos en sta ik nergens ingeschreven. Desondanks wilde ik onlangs mijn rijbewijs verlengen. Dit ging niet zonder slag of stoot, het werd in eerste instantie bij de gemeente waar ik aanklopte geweigerd. Ik had een bewijs van uitschrijving nodig wat tegenwoordig alleen bij een RNI-gemeente aangevraagd kan worden. Kosten, 13,70¤(!!!) voor een uittreksel. Dit is sowieso al woeker, maar ok.

De gemeente was wel zo vriendelijk mij een uitdraai van de RDW te geven met alle voorwaarden voor het verlengen van het rijbewijs als men niet ingeschreven staat.

Vervolgens ben ik naar de gemeente gegaan met alle benodigdheden die de RDW aangaf:
-Geldig Paspoort
-Verlopen Rijbewijs
-Nieuwe Pasfoto
-Het Bewijs van uitschrijving

Vervolgens dus netjes volgens de regels aangevraagd en betaald, maar nu komt het. Voorheen kreeg ik een brief van de RDW, ze willen aanvullende informatie.
Wat willen ze weten?
--------------------------------------------------
Geachte heer,

Onlangs heeft u een Nederlands rijbewijs aangevraagd. Om uw aanvraag af te kunnen handelen heb ik aanvullende informatie nodig. In deze brief leest u er meer over.

Geen vaste woon of verblijfplaats
U staat niet in Nederland ingeschreven en heeft dus geen vaste woon- of verblijfplaats. U moet aantonen dat u wel in Nederland woont. Met "wonen in Nederland" bedoelen we de plaats waar iemand minimaal 185 dagen per kalenderjaar verblijft, vanwege persoonlijke bindingen.

Wat moet u doen?
Ik heb van u een antwoord nodig op de onderstaande vragen als deze van toepassing zijn. Wilt u de antwoorden samen met de bewijsstukken naar de RDW sturen?

-Waar bent u ingeschreven in het bevolkingsregister?
-Waar woont uw gezin? En waar wonen uw andere persoonlijke relaties?
-Waar heeft u maatschappelijke en andere sociale bindingen en waar bestaan deze uit? (denk aan sport/hobby's)
-Wat zijn de gegevens van uw huisarts (nota bijvoegen) en tandarts (nota bijvoegen)?
-Waar heeft u een ziektekostenverzekering afgesloten? (afschrift bijvoegen)
-Waar heeft u een woning? (u hoeft geen eigenaar te zijn)
-Van wie krijgt u een inkomen?
-Wat is uw nationaliteit?
---------------------------------------------------------

Wat de fok zijn dat voor DDR STASI praktijken? Het is gewoon een Nederlands Rijbewijs wat verlengt moet worden!
Wat hebben hun met de rest van mijn leven te maken?
Ik ben geboren en getogen Nederlander en ik kan en wil dit niet accepteren, want wat heeft de RDW met mijn sociaal leven, mijn huisarts/tandarts/ziektekostenverzekering en mijn inkomen te maken?
Ik heb aan alle voorwaarden ten tijde van de aanvraag voldaan zoals de RDW die stelde en dat moet gewoon voldoende zijn!
Wat kan ik ertegen doen?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 19:09:36 #2
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
  zaterdag 23 juli 2016 @ 19:12:06 #3
395200 deadprez
One more rail
pi_163959475
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 19:07 schreef FokdeKoning het volgende:
Wat kan ik ertegen doen?
Niets, hoe zuur dat ook is.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_163959524
Tijd voor een adres dus!
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_163959568
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 19:15 schreef halfway het volgende:
Tijd voor een adres dus!
En waar haal ik dat zomaar even vandaan?
Ik ben daarbij chronisch ziek en ben al bij alle instanties van het kastje naar de muur gestuurd geworden.
pi_163959590
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 19:07 schreef FokdeKoning het volgende:
ik kan en wil dit niet accepteren
Prima, dan verleng je je rijbewijs niet.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_163959614
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 19:19 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Prima, dan verleng je je rijbewijs niet.
Voor je verder reageert wil ik wel weten wat voor maat onderbroek je hebt...
  Forum Admin zaterdag 23 juli 2016 @ 19:21:49 #8
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_163959619
Woon je in je auto?
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
  Moderator zaterdag 23 juli 2016 @ 19:22:29 #9
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_163959633
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 19:18 schreef FokdeKoning het volgende:

[..]

En waar haal ik dat zomaar even vandaan?
Ik ben daarbij chronisch ziek en ben al bij alle instanties van het kastje naar de muur gestuurd geworden.
Ja, dat is heel vervelend, maar het verlengen van je rijbewijs gaat volgens een aantal regels. Het is heel simpel. Je voldoet aan die regels en dan kun je je rijbewijs verlengen, of je voldoet niet aan die regels en dan verleng je je rijbewijs niet.

Het is of het een of het ander. Je kunt er allerlei vervelende andere dingen bijhalen die je zijn overkomen, maar dat heeft er allemaal niks mee te maken en dat doe je alleen om je verhaal wat meer gewicht mee te geven.

Daarnaast heeft het ook niks met STASI praktijken te maken. Wat ik denk is dat jij daar zo tegen ageert omdat je geen goede antwoorden hebt op de vragen die gesteld worden. Dat is erg vervelend, maar dat is hoe de zaken nou eenmaal gaan.

Je kunt er niets tegen doen.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_163959644
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 19:21 schreef Pharkus het volgende:
Woon je in je auto?
Ik verblijf tijdelijk op een camping, zoals zo vele gestrande Nederlanders.
pi_163959668
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 19:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ja, dat is heel vervelend, maar het verlengen van je rijbewijs gaat volgens een aantal regels. Het is heel simpel. Je voldoet aan die regels en dan kun je je rijbewijs verlengen, of je voldoet niet aan die regels en dan verleng je je rijbewijs niet.

Het is of het een of het ander. Je kunt er allerlei vervelende andere dingen bijhalen die je zijn overkomen, maar dat heeft er allemaal niks mee te maken en dat doe je alleen om je verhaal wat meer gewicht mee te geven.

Daarnaast heeft het ook niks met STASI praktijken te maken. Wat ik denk is dat jij daar zo tegen ageert omdat je geen goede antwoorden hebt op de vragen die gesteld worden. Dat is erg vervelend, maar dat is hoe de zaken nou eenmaal gaan.

Je kunt er niets tegen doen.
Ik heb een uitdraai van de RDW met die regels en heb daaraan voldaan! De aanvraag is betaald en daarmee geaccepteerd. De RDW had mij van tevoren van die aanvullende regels op de hoogte moeten stellen, zo simpel is dat!
pi_163959695
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 19:25 schreef FokdeKoning het volgende:
Ik heb een uitdraai van de RDW met die regels en heb daaraan voldaan! De aanvraag is betaald en daarmee geaccepteerd. De RDW had mij van tevoren van die aanvullende regels op de hoogte moeten stellen, zo simpel is dat!
!!!
What you gonna do *shrug*
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  Moderator zaterdag 23 juli 2016 @ 19:27:42 #13
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_163959706
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 19:25 schreef FokdeKoning het volgende:

[..]

Ik heb een uitdraai van de RDW met die regels en heb daaraan voldaan! De aanvraag is betaald en daarmee geaccepteerd. De RDW had mij van tevoren van die aanvullende regels op de hoogte moeten stellen, zo simpel is dat!
Zelfs al héb je gelijk, blijft het een feit dat jij je rijbewijs wil verlengen, en dat niet kunt omdat je antwoord + bewijs moet overleggen op die andere vragen, anders geen rijbewijs.

Je kunt stampvoeten, je kunt heel gepikeerd op een forum op iedereen die niet zegt wat jij wil horen gaan reageren, je kunt roepen dat je gelijk hebt en wat de RDW allemaal had moeten doen, maar dat doet er allemaal niet toe, want at the end of the day wil jij je rijbewijs verlengen en dat gaat vooralsnog dus niet.

Het maakt niet uit wat je er op reageert, het komt neer op; wil je je rijbewijs verlengen of niet? Zo ja, dan zul je echt met die info moeten komen, en anders heb je pech gehad. Daar kun je om janken wat je wil, maar dat gaat de realiteit niet veranderen.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 23 juli 2016 @ 19:27:47 #14
395200 deadprez
One more rail
pi_163959707
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 19:18 schreef FokdeKoning het volgende:

[..]

En waar haal ik dat zomaar even vandaan?
Ik ben daarbij chronisch ziek en ben al bij alle instanties van het kastje naar de muur gestuurd geworden.
Ben je al eens bij de gemeente gaan informeren welke mogelijkheden er zijn?

Ik geloof dat het Leger des Heils je hier ook mee kan helpen.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_163959720
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 19:26 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

!!!
What you gonna do *shrug*
Maandag ga ik naar een advocaat, eens kijken wat die ervan zegt en zo nodig een kort geding.
pi_163959727
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 19:28 schreef FokdeKoning het volgende:

[..]

Maandag ga ik naar een advocaat, eens kijken wat die ervan zegt en zo nodig een kort geding.
Yeah man! Kick ass!
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 19:28:58 #17
395200 deadprez
One more rail
pi_163959729
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 19:28 schreef FokdeKoning het volgende:

[..]

Maandag ga ik naar een advocaat, eens kijken wat die ervan zegt en zo nodig een kort geding.
Gast, zou je je niet eens op belangrijkere zaken focussen?
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_163959752
Jij wil een rijbewijs en daar worden deze voorwaarden aan gesteld. Kun je heel hard gaan janken en stampvoeten en hier komen klagen maar in die tijd had je ook alle vragen van het RDW kunnen beantwoorden.
pi_163959755
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 19:07 schreef FokdeKoning het volgende:
Het is gewoon een Nederlands Rijbewijs wat verlengt moet worden!
Dit is de essentie van jouw probleem. Probeer het anders eens in Somalië, met je nomadenbestaan.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 23-07-2016 19:30:50 ]
pi_163959761
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 19:27 schreef deadprez het volgende:

[..]

Ben je al eens bij de gemeente gaan informeren welke mogelijkheden er zijn?

Ik geloof dat het Leger des Heils je hier ook mee kan helpen.
Ik heb een tijd geleden bij de gemeente om hulp gevraagd om uit mijn situatie te komen, maar aangezien ik er niet sta ingeschreven weigeren ze iedere vorm van hulp.
  Moderator zaterdag 23 juli 2016 @ 19:31:50 #21
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_163959790
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 19:28 schreef FokdeKoning het volgende:

[..]

Maandag ga ik naar een advocaat, eens kijken wat die ervan zegt en zo nodig een kort geding.
Een uittreksel van 13,70 maak je een enorm issue van, maar advocaat kosten zijn geen probleem blijkbaar. Daarnaast, als die advocaat concludeert dat je die gegevens gewoon moet aanleveren moet je dat alsnog doen EN die advocaat betalen.

Ik denk dat jij gewoon een beetje gefrustreerd bent en nu gewoon tegen alles en iedereen aanschopt. Maar waar je nu mee bezig bent gaat je helemaal niks verder helpen.
Breitling - Instruments for Professionals
  zaterdag 23 juli 2016 @ 19:31:50 #22
395200 deadprez
One more rail
pi_163959791
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 19:30 schreef FokdeKoning het volgende:

[..]

Ik heb een tijd geleden bij de gemeente om hulp gevraagd om uit mijn situatie te komen, maar aangezien ik er niet sta ingeschreven weigeren ze iedere vorm van hulp.
En het Leger des Heils?

Ik kan me dit heel moeilijk voorstellen trouwens.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
pi_163959799
De Stasi, is dat niet de stenen-tijdperkversie van de NSA?
pi_163959818
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 19:30 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Dit is de essentie van jouw probleem. Probeer het anders eens in Somalië, met je nomadenbestaan.
Ik heb dat nomadenbestaan aan een andere overheidsinstelling te danken die mij gouden bergen beloofden en mij vervolgens, ondanks dat ik me aan alle afspraken heb gehouden, hebben laten vallen als een baksteen.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 19:34:48 #25
395200 deadprez
One more rail
pi_163959844
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 19:33 schreef FokdeKoning het volgende:

[..]

Ik heb dat nomadenbestaan aan een andere overheidsinstelling te danken die mij gouden bergen beloofden en mij vervolgens, ondanks dat ik me aan alle afspraken heb gehouden, hebben laten vallen als een baksteen.
Ja dat is heel vervelend maar beter richt je je op het vinden van een oplossing, in plaats van wat er allemaal voor kutzooi gebeurd is in het verleden.
Stop the violence
Down with the hate
Op vrijdag 21 augustus 2015 01:36 schreef engeopa het volgende:
Deadprez is een frequent bezoeker van Joop.nl. Kneusje eerste klas. walgelijke policor hoofd in de wolken multicultilover.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')