abonnement Unibet Coolblue
pi_163934796
Duidelijke TT:

Vul de poll in:
Poll: Welke grote fietsRonde vind je het leukst?
Giro d'Italia
Tour de France
Vuelta d'Espagna
Geen van de 3
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier

TS begint:
Toch wel de Ronde van Italië want:
-wat onbekendere renners worden opgesteld, hier zie je meer renners die je niet zo gauw in de Tour ziet.
-elke huldiging is groot feest: champagne en confetti!

-mooiere beker:

-gewaagder parcours: achterlijk steile bergen/heuvels (net als Vuelta), onverharde wegen en vanwege vroeger seizoen vaak fietsen langs sneeuwmuren _O_
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_163934982
Dat ligt aan de editie, de renners maken de koers. Vaak is de koers het leukst als er echt een tweestrijd is tussen twee renners die aan elkaar gewaagd zijn, en ook nog graag aanvallen, bijvoorbeeld Contador tegen Rasmussen. Deze Tour de France zou veel leuker zijn geweest als Quintana op zijn niveau zou zijn geweest.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  † In Memoriam † vrijdag 22 juli 2016 @ 18:58:33 #3
212838 markdeajaxfan
ajax ajax ajax
pi_163935014
ik kijk alleen naar de tour de france
Billy Turf Award - Grootste Utopia fan
› De winnaars zijn: markdeajaxfan!
pi_163935187
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:57 schreef Felagund het volgende:
Dat ligt aan de editie, de renners maken de koers. Vaak is de koers het leukst als er echt een tweestrijd is tussen twee renners die aan elkaar gewaagd zijn, en ook nog graag aanvallen, bijvoorbeeld Contador tegen Rasmussen. Deze Tour de France zou veel leuker zijn geweest als Quintana op zijn niveau zou zijn geweest.
Parcours wil ook wel wat zeggen, toch?

In Spanje en Italië lijken ze meer wegen met >10% helling aan te leggen dan in Frankrijk. Geeft ook leukere beelden, van renners die gaan zigzaggen om de berg nog op te kunnen :P
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  Redactie Sport vrijdag 22 juli 2016 @ 19:23:17 #5
274204 crew  Mexicanobakker
pi_163935661
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 18:57 schreef Felagund het volgende:
Dat ligt aan de editie, de renners maken de koers. Vaak is de koers het leukst als er echt een tweestrijd is tussen twee renners die aan elkaar gewaagd zijn, en ook nog graag aanvallen, bijvoorbeeld Contador tegen Rasmussen. Deze Tour de France zou veel leuker zijn geweest als Quintana op zijn niveau zou zijn geweest.
Mee eens. De allure van de Tour is het mooist, bij de Giro zijn de onbekend aanvalscowboys mooi. Bij de Vuelta vind ik het leuk dat ze ongeveer elke etappe er nog even een Rodriguezaankomst op gooien.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_163935993
Ik vind reden 2 en 3 wel wat apart om voor de Giro te kiezen
  vrijdag 22 juli 2016 @ 20:21:39 #7
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_163937804
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 19:23 schreef Mexicanobakker het volgende:

[..]

Mee eens. De allure van de Tour is het mooist, bij de Giro zijn de onbekend aanvalscowboys mooi. Bij de Vuelta vind ik het leuk dat ze ongeveer elke etappe er nog even een Rodriguezaankomst op gooien.
Deze editie ook weer een stuk of 4 _O_
  vrijdag 22 juli 2016 @ 20:43:27 #8
458271 LekkerWeertje
Als de zon schijnt
pi_163938506
Toch de Giro. Er wordt daar veel minder gecontroleerd rondgereden, klassementsmannen laten vluchters niet zomaar rijden, de heuveletappes zijn altijd erg onvoorspelbaar en de stijgingspercentages zijn veel extremer en grilliger dan in de Tour.

Maar onvoorspelbaar is wel het sleutelwoord van de Giro. Een woord dat normaal niet echt past bij de Tour.
pi_163939166
TdF, want Angelsaksische overheersing, Team Sky en FroomeGOD _O_
pi_163939464
Giro of Vuelta is de laatste jaren altijd superieur geweest qua spanning in zowel het klassement als in de ritten. Parcours is vaak ook veel meer gevarieerd met onbekende klimmen en verrassende overgangsritten. De Tour is eigenlijk bijna elk jaar hetzelfde met een vrij saaie eerste week, vervolgens een blok Pyreneeënritten en tot slot een blok met Alpenritten. Soms nog een beetje variatie met het Centraal Massief en Vogezen maar dat was het dan ook wel. Neemt niet weg dat een spannende Tour ook erg mooi blijft, maar de Sky dominantie sinds 2012 heeft de spanning er toch behoorlijk uitgehaald.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 23:14:52 #11
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_163943340
Bij Giro en Vuelta vind ik het altijd wel leuk dat mindere bekende renners toch een rit kunnen winnen, in de Tour zie je dat minder, daar zijn het bijna altijd min of meer gevestigde waarden. Alleen Pantano vind ik een "kleinere" naam, terwijl je in de laatste Giro of Vuelta toch een stuk of 5 winnaars uit die categorie had.

Anderzijds heb ik wel liever de sprints uit de Tour, om één of andere reden prefereer ik dat de echte grote namen het dan tegen elkaar opnemen. In een bergrit of een rit voor vluchters vind ik een kleinere winnaar altijd sympathiek, in een spurt vind ik dat meestal maar armzalig.

Als geheel hangt het gewoon af van de omstandigheden, Giro en Vuelta zijn geregeld interessanter omdat velen daar naartoe trekken met een "we zullen wel zien" attitude, waardoor er minder controle is en de koers meer open blijft, maar dat ligt niet aan de ronde zelf, maar de instelling van de renners.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_163944390
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 19:33 schreef HPLC het volgende:
Ik vind reden 2 en 3 wel wat apart om voor de Giro te kiezen
Dat huldigingsfeestje ziet er in de Giro leuker uit. De renners worden er nog vrolijker van en ik als kijker dan ook. Helemaal als iemand de champagne niet open krijgt :P Bij de Tour lijkt het net of de winnaars een 7 krijgen met een bescheiden kusje van de dames.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:50:10 #13
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_163949328
Uiteraard is de Tour de ronde met de meeste uitstraling, echter qua parcours is de Giro meer gemaakt voor aanvallers. En het feit dat Froome deze ronde links laat liggen is een garantie voor een meer spectaculair koersverloop(lees: de SKY-ploeg legt deze koers niet lam).

De Vuelta overdrijft met 10+ bergetappes, en bovendien vind ik die etappes door onbevolkte gebieden met amper publieke belangstelling verschrikkelijk om te zien.
pi_163952301
Dit jaar de Giro maar de meeste jaren toch 'gewoon' de Tour,
Citius, Altius, Fortius.
pi_163954981
De Giro omdat ze daar altijd een voorproefje geven van de rondemissen.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 20:19:17 #16
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_163960947
De Tour.
Vanwege de geschiedenis, de herinneringen, de associatie met de Zomer, de aandacht in de media etc
pi_163960969
Giro.

Koersen vanuit het hart.
pi_163961553
Giro, minder ploegenspel, meer actie, betere bergen.
pi_163963413
De Tour zou ook stukken interessanter zijn geweest, als de laatste 6,5 kilometer op de Mont Ventoux gehandhaafd zou zijn gebleven.
Uit veiligheidsoverwegingen vanwege de wind dan geen publiek langs de kant. Maar laat de renners maar puur tegen de windelementen opboksen.
pi_163965647
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 21:58 schreef Idisrom het volgende:
De Tour zou ook stukken interessanter zijn geweest, als de laatste 6,5 kilometer op de Mont Ventoux gehandhaafd zou zijn gebleven.
Uit veiligheidsoverwegingen vanwege de wind dan geen publiek langs de kant. Maar laat de renners maar puur tegen de windelementen opboksen.
En dan het ravijn in laten blazen? :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_163966269
De Tour.

Qua parcours ontlopen Giro en Tour elkaar niet veel de laatste jaren, de Vuelta komt daar ruim achter. Qua deelnemersveld is Spanje vooral een verzameling uitgebluste klassementsrenners, klassieke renners die het WK voorbereiden en jonge renners die nog niet klaar zijn voor de Tour, de Giro heeft qua klassementsrenners maar een zeer select groepje toppers en er zijn ook maar een paar ploegen die met een team vol kanonnen aan de start staan terwijl in de Tour alle teams met hun A-ploeg aan de start staan en ook allemaal in absolute topvorm willen zijn. Het sprintersveld in de Giro is vaak mensonterend slecht en de regie is helemaal belabberd.

Dat de Vuelta vooraf en tijdens de ronde vaak onvoorspelbaar is qua vorm van renners maakt het ook wel weer leuk en de Giro is ook niks mis mee, maar geef mij toch maar de Tour.
pi_163966362
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 23:44 schreef wimderon het volgende:
De Tour.

Qua parcours ontlopen Giro en Tour elkaar niet veel de laatste jaren, de Vuelta komt daar ruim achter. Qua deelnemersveld is Spanje vooral een verzameling uitgebluste klassementsrenners, klassieke renners die het WK voorbereiden en jonge renners die nog niet klaar zijn voor de Tour, de Giro heeft qua klassementsrenners maar een zeer select groepje toppers en er zijn ook maar een paar ploegen die met een team vol kanonnen aan de start staan terwijl in de Tour alle teams met hun A-ploeg aan de start staan en ook allemaal in absolute topvorm willen zijn. Het sprintersveld in de Giro is vaak mensonterend slecht en de regie is helemaal belabberd.

Dat de Vuelta vooraf en tijdens de ronde vaak onvoorspelbaar is qua vorm van renners maakt het ook wel weer leuk en de Giro is ook niks mis mee, maar geef mij toch maar de Tour.
Meeste sprinters laten de Vuelta ook snel voor wat hij is. Met de vele bergetappes.

Maar goed, Spanje is nu eenmaal een bergachtig land.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 23:55:06 #23
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_163966537
Giro; dat komt vooral omdat de Tour de laatste 15 jaar kapot wordt gecontroleerd. De belangen zijn daar te groot en de angst om te verliezen is groter dan de wil om te winnen. Ik heb respect voor de wetenschappelijke manier waarop Sky het aanpakt met hun wattagemeters enzo, maar ze vermoorden op die manier wel de koers. In de Giro wordt er iets opportunistischer en meer op gevoel gekoerst. Dat levert meer spektakel op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Van_Poppel op 24-07-2016 01:13:55 ]
  zondag 24 juli 2016 @ 00:17:58 #24
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_163967076
Giro

Gevarieerd parcours, niet doodgecontroleerd als de Tour, de gekke Italianen maken er altijd wat van. Nooit is het saai
  zondag 24 juli 2016 @ 06:53:11 #25
56724 Wombcat
rent wiel
pi_163968999
Die waar het 't langste boeiend blijft in het klassement en niet één ploeg de hele koers domineert. Dat is de afgelopen jaren zelden de Tour, maar meestal de Giro en/of Vuelta. Maar twee jaar geleden was de laatste week van de Giro ook saai met de dominantie van Quintana.
in a crowd you lose humanity
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')