abonnement Unibet Coolblue
pi_163939312
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 21:08 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Ik studeer aan de EUR en het valt op dat mensen die hier weg moeten het allemaal in Leiden wél halen... Ook gaan er allemaal verhalen rond over dat hier een 6 in Leiden een 8 is, maar ik kan dat niet bevestigen.

De meest waardevolle rechtenstudie is volgens mij te vinden in Tilburg. Oud-studenten van de EUR die nu daar studeren merken het verschil en kunnen ook precies vertellen waarom het daar waardevoller is.
Laat dat maar niet aan DD weten.

Waarom gaan zoveel van jouw studiegenoten naar andere steden en wat vinden ze dan beter aan Tilburg?

Ben je paarsestabilo?
pi_163939506
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 21:10 schreef Ashqelon het volgende:

[..]

Laat dat maar niet aan DD weten.

Waarom gaan zoveel van jouw studiegenoten naar andere steden en wat vinden ze dan beter aan Tilburg?

Ben je paarsestabilo?
Omdat de EUR afwijkende overgangsnormen voor het eerste jaar kent. Waardoor je met resultaten waarmee je een positief BSA op andere universiteiten zou verkrijgen, niet verder mag. (Bv. Alle vakken behaald behalve Rechtsgeschiedenis want daar heb je een 4 voor = wegwezen)

In Tilburg zouden de studenten vooral dieper op de stof in gaan. Op de EUR blijft het meer oppervlakkig.

(Overigens zijn ze op de EUR zo slim om in het eerste jaar allemaal oefententamens te plaatsen waar dan vragen uit gekopieerd worden en in het uiteindelijke tentamen worden gebruikt. :') Sommige mensen hebben dat niet door en vallen daardoor op de EUR uit, sommige mensen vallen juist daardoor in het tweede jaar aan de EUR uit omdat ze dan niet precies dezelfde vragen gebruiken in het tentamen als in de vorige jaren. Maar dat is inside informatie.)

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2016 21:17:23 ]
pi_163940274
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 21:08 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Ik studeer aan de EUR en het valt op dat mensen die hier weg moeten het allemaal in Leiden wél halen... Ook gaan er allemaal verhalen rond over dat hier een 6 in Leiden een 8 is, maar ik kan dat niet bevestigen.

De meest waardevolle rechtenstudie is volgens mij te vinden in Tilburg. Oud-studenten van de EUR die nu daar studeren merken het verschil en kunnen ook precies vertellen waarom het daar waardevoller is.
Ik heb geen idee, ken niet veel mensen die het in Rotterdam doen. Wel wat overstappers van Amsterdam naar Leiden die daar blij mee waren. Maar misschien is het niveau Rotterdam/Leiden gewoon gelijk, alleen worden die studenten weggestuurd vanwege de nominaal=normaal regel die in Leiden niet geldt? Vakken als Inleiding Burgerlijk Recht, Burgerlijk Procesrecht, Goederenrecht en Straf- en Strafprocesrecht zijn wel bekende struikelblokken.
pi_163940325
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 21:40 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Ik heb geen idee, ken niet veel mensen die het in Rotterdam doen. Wel wat overstappers van Amsterdam naar Leiden die daar blij mee waren. Maar misschien is het niveau Rotterdam/Leiden gewoon gelijk, alleen worden die studenten weggestuurd vanwege de nominaal=normaal regel die in Leiden niet geldt? Vakken als Inleiding Burgerlijk Recht, Burgerlijk Procesrecht, Goederenrecht en Straf- en Strafprocesrecht zijn wel bekende struikelblokken.
Is Strafrecht in Leiden zo moeilijk? Op de EUR is het een lachertje. :') Maar dat komt voor een groot deel ook omdat veel tentamenvragen uit oude tentamens worden gehaald. En dan wordt er letterlijk geen woord in die vragen aangepast.

Van welke universiteit in Amsterdam stappen mensen eigenlijk over naar Leiden?
pi_163940361
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 21:41 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Is Strafrecht in Leiden zo moeilijk? Op de EUR is het een lachertje. :') Maar dat komt voor een groot deel ook omdat veel tentamenvragen uit oude tentamens worden gehaald. En dan wordt er letterlijk geen woord in die vragen aangepast.

Van welke universiteit in Amsterdam stappen mensen eigenlijk over naar Leiden?
Van de UvA. Maar ken er niet veel hoor, een paar maar.
Strafrecht in Leiden heeft een slagingspercentage van 40% ongeveer. De andere vakken die ik noemde rond de 50%.
pi_163940436
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 21:43 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Van de UvA. Maar ken er niet veel hoor, een paar maar.
Strafrecht in Leiden heeft een slagingspercentage van 40% ongeveer. De andere vakken die ik noemde rond de 50%.
Ik verwachtte al dat je de UvA zou noemen. Het is al jarenlang de enige bacheloropleiding Rechten die wordt afgeraden door experts van de Keuzegids. Ik kwam daar in 2012 op de open dag en ze vertelden daar dat maar 50% het eerste jaar haalt. Toen wist ik genoeg. :')
Ik ken mensen van andere UvA studies die de UvA wel een goede universiteit vinden maar allemaal zeggen dat dit echt niet de beste universiteit van Nederland is.

De EUR heeft wel hogere slagingspercentages. Maar de herkansingsregels zijn ook heel raar in het eerste jaar. Van de eerste twee vakken mag je een vak herkansen in januari, en van de laatste 6 vakken een vak in juli.
pi_163940513
Overigens had ik achteraf gezien liever Rechten in Utrecht of aan de VU willen studeren. Zo fantastisch is de EUR niet. :')
(Of in Tilburg maar dan zou ik op kamers moeten wat ik niet kan betalen...)
  vrijdag 22 juli 2016 @ 21:49:31 #183
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163940570
EUR, UL, VU en Tilrburg zijn allemaal waardeloos. Enige fatsoenlijke juridische opleiding is die van de UU. De rest is b-garnituur op zijn best,
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163940621
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 21:49 schreef Ryon het volgende:
EUR, UL, VU en Tilrburg zijn allemaal waardeloos. Enige fatsoenlijke juridische opleiding is die van de UU. De rest is b-garnituur op zijn best,
Ik kan hier niet teveel details plaatsen, maar een paar mensen die echt belachelijk lage cijfers behaalden aan de EUR, hebben nu wel het tweede jaar in Utrecht behaald. :')
En dat waren mensen die soms maar de helft van de vakken wél behaald hebben aan de EUR.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 21:52:27 #185
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163940650
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 21:51 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Ik kan hier niet teveel details plaatsen, maar een paar mensen die echt belachelijk lage cijfers behaalden aan de EUR, hebben nu wel het tweede jaar in Utrecht behaald. :')
En dat waren mensen die soms maar de helft van de vakken wél behaald hebben aan de EUR.
Dit anonieme en anekdotisch bewijs heeft mij overtuigd. Alleen de RUG biedt nog echt goed juridisch onderwijs.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163940672
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 21:52 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dit anonieme en anekdotisch bewijs heeft mij overtuigd. Alleen de RUG biedt nog echt goed juridisch onderwijs.
Zou best kunnen. Het is sowieso wel een van de leukste studentensteden begreep ik.

Rotterdam is echt saai.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2016 21:53:21 ]
pi_163940687
quote:
9s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 21:52 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dit anonieme en anekdotisch bewijs heeft mij overtuigd. Alleen de RUG biedt nog echt goed juridisch onderwijs.
Een docent van mij dacht daar helaas anders over. Was wel fiscaal overigens, had ik niet verwacht. Rechten lijkt mij wel een goede opleiding daar.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 21:54:13 #188
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163940699
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 21:53 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Zou best kunnen. Het is sowieso wel een van de leukste studentensteden begreep ik.

Rotterdam is echt saai.
Dat klopt. En aangezien je toch maar max 10 uur per wek op de universiteit bent is de stad belangrijker dan waar je wel of niet makkelijk een zes haalt voor Europees Recht.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163940723
quote:
14s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 21:54 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dat klopt. En aangezien je toch maar max 10 uur per wek op de universiteit bent is de stad belangrijker dan waar je wel of niet makkelijk een zes haalt voor Europees Recht.
Eigenlijk wel ja. Rotterdam is geen bal aan. Je hebt er wel aardig wat kroegjes, maar als dat je niet interesseert houdt het op.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 21:55:59 #190
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163940746
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 21:55 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Eigenlijk wel ja. Rotterdam is geen bal aan. Je hebt er wel aardig wat kroegjes, maar als dat je niet interesseert houdt het op.
Witte de withstraat en dan houdt dat ook wel weer op.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163940790
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 21:55 schreef Ryon het volgende:

[..]

Witte de withstraat en dan houdt dat ook wel weer op.
:') Ik ben serieus deze straat gaan opgoogelen.
  vrijdag 22 juli 2016 @ 21:58:14 #192
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163940803
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 21:57 schreef IDkaart het volgende:

[..]

:') Ik ben serieus deze straat gaan opgoogelen.
Dan studeer je niet aan de EUR :P
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163940823
quote:
10s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 21:58 schreef Ryon het volgende:

[..]

Dan studeer je niet aan de EUR :P
Jawel, al twee jaar. :D
pi_163940858
Hoe ziet een college aan jullie universiteit er eigenlijk uit?

Hier aan de EUR gaan ze altijd alles van de onderwijsgroepen herhalen. :')
  vrijdag 22 juli 2016 @ 22:00:09 #195
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_163940861
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 21:58 schreef IDkaart het volgende:

[..]

Jawel, al twee jaar. :D
Overtuigend en geloofwaardig verhaal.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_163940902
quote:
15s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 21:55 schreef Ryon het volgende:

[..]

Witte de withstraat en dan houdt dat ook wel weer op.
Hey die straat hebben we hier ook
pi_163941160
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 22:00 schreef IDkaart het volgende:
Hoe ziet een college aan jullie universiteit er eigenlijk uit?

Hier aan de EUR gaan ze altijd alles van de onderwijsgroepen herhalen. :')
Je bedoelt van de werkgroep?
Colleges net als overal: je krijgt literatuur voorgeschreven, de docent vertelt een verhaal gebaseerd op de literatuur (meestal met slides maar soms zonder), in de werkgroep krijg je casusvragen waarin je de stof toepast en er een stuk dieper op in gaat. In de master moet je voor de werkgroep vaak ook artikelen gelezen hebben om de vragen te kunnen maken. Werkgroep kan je alleen doen, maar er is een participantensysteem waarin je kan samenwerken in een groep van max 4 studenten. Als je dan iedere werkgroep je huiswerk hebt gedaan en goed meedoet heb je bij je eerste tentamen (niet de herkansing) een halve bonuspunt.
pi_163941261
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 22:10 schreef DoubleDip het volgende:

[..]

Je bedoelt van de werkgroep?
Colleges net als overal: je krijgt literatuur voorgeschreven, de docent vertelt een verhaal gebaseerd op de literatuur (meestal met slides maar soms zonder), in de werkgroep krijg je casusvragen waarin je de stof toepast en er een stuk dieper op in gaat. In de master moet je voor de werkgroep vaak ook artikelen gelezen hebben om de vragen te kunnen maken. Werkgroep kan je alleen doen, maar er is een participantensysteem waarin je kan samenwerken in een groep van max 4 studenten. Als je dan iedere werkgroep je huiswerk hebt gedaan en goed meedoet heb je bij je eerste tentamen (niet de herkansing) een halve bonuspunt.
:') Nu baal ik echt van dat ik aan de EUR studeer. Wat jij bedoelt is dus eigenlijk dat je echt met oefenvragen werkt?

Op de EUR is het dit:
Twee keer per week onderwijsgroep. Je hebt dan een casus waar je leerdoelen bij bedenkt als groep. (Zoals: Wanneer heeft men recht op een uitkering?) Dan ga je thuis wat literatuur lezen, de leerdoelen uitwerken, en de volgende onderwijsgroep alles uitwerken.
Een keer per week vier uur achter elkaar college: Allemaal bla-bla waarin vooral dingen van de onderwijsgroep herhaald worden, zo saai. En soms wordt er een oefententamenvraag behandeld.

Wel flauw dat wij dan alleen een oefententamen en een paar practica hebben om ons echt voor te bereiden op de tentamens.
pi_163941276


Hoe verrot vandaag ook ging, het motto is en blijft: opgeven is géén optie! :{w *O*
mag het weten
pi_163941316
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 22:14 schreef IDkaart het volgende:

[..]

:') Nu baal ik echt van dat ik aan de EUR studeer. Wat jij bedoelt is dus eigenlijk dat je echt met oefenvragen werkt?

Op de EUR is het dit:
Twee keer per week onderwijsgroep. Je hebt dan een casus waar je leerdoelen bij bedenkt als groep. (Zoals: Wanneer heeft men recht op een uitkering?) Dan ga je thuis wat literatuur lezen, de leerdoelen uitwerken, en de volgende onderwijsgroep alles uitwerken.
Een keer per week vier uur achter elkaar college: Allemaal bla-bla waarin vooral dingen van de onderwijsgroep herhaald worden, zo saai. En soms wordt er een oefententamenvraag behandeld.

Wel flauw dat wij dan alleen een oefententamen en een paar practica hebben om ons echt voor te bereiden op de tentamens.
Ja, het voordeel is dat bijna alle werkgroepopgaven oude tentamenvragen zijn. Dan heb je in ieder geval goed geoefend voordat het tentamen komt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')