abonnement Unibet Coolblue
pi_163683094
Link naar het vorige topic: F&F / [Centraal] Cavia's met foto's deel 43 Whieep whieep!

Nuttige cavialinks:

Informatie:
- http://www.knoevel.net
- http://www.degrotecavia.nl
- http://www.caviarassen.nl

Caviafora, voor raad, advies en cavia's vinden
- http://www.caviagids.nl
- http://www.knoevel.nl/forum
- http://www.eccforum.nl
- http://www.nhdp.nl/caviaforum3

Caviashops:
- http://www.knoevelshop.nl (tip!)
- http://www.cafepress.com/cavycomic
- http://www.fretten.nl (let op, niet alles hier is geschikt voor cavia's, maar bv wel kooien en huisjes)

Caviaopvang:
- www.kuufke.com
- www.knoevel.net
- www.stichtingcavia.nl

Korte caviatips:

Huisvesting

- 1 cavia heeft een kooi van min 80x50 nodig. Twee cavia's 100x50. Per cavia kun je ongeveer 20 cm in totaal erbij meten. Altijd geldt: hoe meer ruimte, hoe beter.
- Op de bodem moet een laag bodembedekking. Niet geschikt zijn kattengrind, stro en kranten. Wel geschikt zijn o.a. zaagsel, aubiose, beukensnippers, houtkorrels en hemparade.
- Het hok moet op een tochtvrije plaats in huis staan. Niet direct tegen een verwaming aan. Liefst op een verhoging, omdat anders álles wat beweegt direct boven de diertjes gebeurt. Omdat de grootste vijand van wilde cavia's van boven komt (de roofvogel), worden cavia's erg schrikachtig hierdoor.
- De meest geschikte en meest voorkomende kooien zijn dunabakken (met doorzichtige plastic bovenkap) en traliekooien (onder plastic, boven tralies). De ondergrond van het hok mag niet uit tralies bestaan, maar uit egaal materiaal (zoals kunststof of hout), omdat tralies de pootjes kunnen beschadigen.

Inrichting

- In het hok kan een nachthuisje staan. Het ligt helemaal aan het baasje of de cavia hier schuw van blijft. Als je ze er regelmatig uithaalt wennen ze vanzelf. Omdat cavia's prooidieren zijn voelen ze zich veilig in een huisje.
- Een cavia heeft een zwaar etensbakje nodig wat niet om kan klappen.
- Een drinkflesje, liefst met een inhoud van 300 ml of groter.
- Hooi is een primaire levensbehoefte en moet altijd in het hok aanwezig zijn. Dit kan los op de bodem of bv in een hooibal.
- een knaagsteen hoort NIET in een caviakooi thuis. Deze levert verhoogde risico's op blaasproblemen op. Om aan te knagen bieden takken van wilgenbomen of fruitbomen een uitkomst.
- Speelgoed is niet nodig. Cavia's spelen niet graag, ze verwonden zich makkelijk aan klein speelgoed.

Eten en drinken

- Het hardvoer bestaat uit voer verrijkt met vitamine C. Bekende merken voor caviakorrel zijn Kasper Faunafoods, Garvo, Teurlings en Hope Farms (deze laatste is het meest verkrijgbaar in dierenwinkels en zeer geschikt). Gemengd voer is bijvoorbeeld van XtraVital, Gerty guinea pig of Evert.
- Aanvullend op het hardvoer heeft een cavia altijd hooi nodig: nooit mag dit ontbreken in de kooi. Vrijwel ieder verkrijgbaar hooi is geschikt. Er bestaat ook kruidenhooi dat gegeven kan worden. Let wel op dat als je terug wilt stappen op normaal (goedkoper) hooi, sommige cavia's te verwend zijn en er minder van eten.
- Een cavia is gek op groenvoer en dient hier iedere dag wat van te krijgen. Vitamine C rijke groentes als witlof en paprika zijn geschikt. Andere groentes (slechts een greep uit de mogelijkheden) zijn andijvie, komkommer, winterpeen, bospeen (mét loof), spinazie, tomaat, suikermais en peterselie. Goedkoper (maar minder vitamine C rijk) zijn gras en paardenbloembladeren. Koolsoorten mogen wel, maar met mate, omdat hier snel gasvorming door ontstaat.
- Snoepjes (yoghurtdrops, knaagstengels;) zijn overbodig, maar moge met mate gegeven worden.
- Cavia's drinken na hun eerste 4 weken moedermelk niets anders meer dan schoon water. Gooi hier geen vitamine C druppels in: de vitamine C vervliegt razendnsel en je houdt vies drinkwater over. Geef liever iedere dag een vitamine C tabletje, zoals Roter met citroensmaak en Kruidvat met sinaasappelsmaak (gewoon voor mensen).

Cavia's

- Mannetjes heten beren, vrouwtjes heten zeugen.
- Een cavia kan tussen de 4 (gemiddeld) en 8 (hoogbejaard) jaar oud worden
- Een normaal gewicht voor een pasgeboren cavia licht tussen de 60 en de 130 gram. Een volwassen zeug weegt gemiddeld tussen de 900 en 1500 gram, een beer tussen de 1000 en 1600 gram. Dit varieert echt enorm per cavia: het gewicht moet gewoon bij het dier passen.
- Cavia's zijn vanaf 4 weken vruchtbaar (zowel beren als zeugen). Zij zijn dan echter nog véél te jong om al in verwachting te raken. Zeugjes mogen pas gedekt worden rond de 5 maanden met een minimaal gewicht van ca. 700 gram. Ook moeten zij voor hun eerste jaar een nestje gehad hebben, in verband met het verharden van het bekken.
- Cavia's leven graag in een groep. Wie cavia's gaat aanschaffen, wordt dan ook geadviseerd altijd minimaal twéé dieren aan te schaffen.
- Een goede combinatie is twee zeugen, twee beren (óf allebei jong, óf één oud en één jong, maar zelden tot nooit twee oude beren die niet eerder samenzaten) of een gecastreerde beer bij een zeug. Meer beren bij 1 of meer zeugen gaat vrijwel altijd fout.

Geslachten

Een duidelijke site met veel voorbeeldfoto's is http://cavyspirit.com/sexing.htm . Kijk daar als je twijfelt over het geslacht van je cavia.

Gedrag

- Cavia' staan bekend om hun vrolijke geluid, dat ook wel whiepen genoemd wordt. Een duidelijke engelstalige site waar alle geluiden en betekenissen opstaan is http://www.treenspigs.com/fun/media.html .
- Cavia’s die net gekoppeld zijn vertonen vaak dominantiegedrag. Dit lijkt op het gedrag dat een beer naar een zeug vertoond wanneer hij haar wil berijden. Dit gedrag bestaat voornamelijk uit lange, lage 'prrrrrrrrts' laten horen, wiebelen met het achterwerk en het berijden van de andere cavia('s). Dit gedrag kan, als uiting van dominantie, óók bij zeugjes voorkomen.
- Zeker beertjes willen soms wel eens ruzie maken en mopperen op elkaar, vooral in het begin of als ze sterk zeugjes ruiken. Beren kun je altijd samen laten zitten totdat er bloed vloeit. Ze kunnen aardig wat verdragen, en een beetje happen is ook niet verkeerd als ze elkaar nog moeten leren kennen, maar als er wondjes ontstaan is het het teken dat dit duo niet samengaat.
- Cavia's hebben vaak 'de gekke vijf minuten', wat ook wel popcornen wordt genoemd. Hierbij rennen ze door het dolle heel rondjes door het hok, waarbij het zaagsel alle kanten op vliegt. Dit is geen gek gedrag, dit is alleen maar een teken dat ze het naar hun zin hebben.
- Cavia's eten hun eigen keutels. Dit is normaal: in de keutels blijven nuttige voedingsstoffen achter die pas bij een tweede keer opgenomen worden door het lichaam.

Wanneer naar de dierenarts?

Cavia's zijn kampioen in pijn verbergen. Vaak merk je pas dat ze ziek zijn als ze écht al behoorlijk ziek zijn. Hou afwijkend gedrag nauwlettend in de gaten! Een zieke cavia kan de volgende symptomen hebben:

- Stil in een hoekje zitten, weinig geluid maken, slecht reageren op omgeving.
- De vacht staat omhoog
- Troebele oogjes, vieze neus (verkoudheid)
- Eén oogje vochtig met een blauw waasje (ontsteking, makkelijk te verhelpen met een zalfje)
- De cavia valt af. Altijd belangrijk om in de gaten te houden: afvallen gebeurt NOOIT zonder reden. Tot 20 gram is het niet zorgwekkend, gaat het harder en niet meer omhoog is er vaak een diepliggender probleem.
- De cavia eet niet meer of minder.
- De cavia heeft diarree, stinkende keutels of juist helemaal geen ontlasting meer.
- De cavia piept of kreunt bij het plassen, en/of heeft een rood gekleurd plasje (blaas of nierproblemen)
- De cavia heeft vreemde bultjes of bobbels.
- De huid is droog, schilferig en/of vertoond wondjes (schurft/schimmel)
- Er zitten witte of zwarte stippen in de vacht (luis)

Bij ieder gedrag dat je niet herkent van je cavia is contact met de DA voor ten minste telefonisch overleg geen overbodige luxe.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jaimy_Luca op 12-07-2016 09:12:12 ]
pi_163683143
L: 68, B: 30, H: 77

Daar zouden 3 vakken van gemaakt kunnen worden. Maar de lengte is veel te klein. Zou wel een hamsterkast kunnen worden.

Dat idee is er ook al langer, maar ik ben niet zo'n knutselaar. :P
pi_163683199
Weten jullie overigens nog leuke namen voor een beertje en een zeugje (of 2)?

Ik ben inspiratieloos. :P Dacht al aan m'n ooit zelfbedachte namen Sayo & Escu, maar 2 hamsters die ik heb gehad (niet bij elkaar) hadden die namen ook al.
pi_163683953
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 09:10 schreef Jaimy_Luca het volgende:
L: 68, B: 30, H: 77

Daar zouden 3 vakken van gemaakt kunnen worden. Maar de lengte is veel te klein. Zou wel een hamsterkast kunnen worden.

Dat idee is er ook al langer, maar ik ben niet zo'n knutselaar. :P
Voor een dwerghamster misschien, voor andere dieren is de lengte+breedte te krap :@
Tap tap tap
pi_163684013
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 09:15 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Weten jullie overigens nog leuke namen voor een beertje en een zeugje (of 2)?

Ik ben inspiratieloos. :P Dacht al aan m'n ooit zelfbedachte namen Sayo & Escu, maar 2 hamsters die ik heb gehad (niet bij elkaar) hadden die namen ook al.
Ik geef mijn vee altijd domme Hollandse namen :') Ik heb nu een Knofje, Schaap, Ollie en Moos, heb nog een Beer, Pietertje en Otje gehad.
M'n hamster heet Wobke. Wobke het propke want hij weegt 75 gram en kan zichzelf niet meer wassen.
Tap tap tap
pi_163685152
Vind namen altijd zo moeilijk, dus worden het vaak gemakkelijke namen of de cavia's hebben toevallig al een naam omdat er een stamboom bij zit voor de afstamming en de kleur.

Ben nog steeds een naam aan het verzinnen voor een black en tan beertje omdat mijn vriend Binkie geen mooie naam vond.
pi_163685172
Ze hebben eigenlijk al namen ja, maar ze vond het goed als ik ze hernoemde.
pi_163685182
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:35 schreef LittleLady het volgende:
Vind namen altijd zo moeilijk, dus worden het vaak gemakkelijke namen of de cavia's hebben toevallig al een naam omdat er een stamboom bij zit voor de afstamming en de kleur.

Ben nog steeds een naam aan het verzinnen voor een black en tan beertje omdat mijn vriend Binkie geen mooie naam vond.
Bikkel?
pi_163685321
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:35 schreef LittleLady het volgende:
Vind namen altijd zo moeilijk, dus worden het vaak gemakkelijke namen of de cavia's hebben toevallig al een naam omdat er een stamboom bij zit voor de afstamming en de kleur.

Ben nog steeds een naam aan het verzinnen voor een black en tan beertje omdat mijn vriend Binkie geen mooie naam vond.
Gewone Hollandsche namen :7 Gijs ofzo.
Tap tap tap
pi_163685330
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:36 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ze hebben eigenlijk al namen ja, maar ze vond het goed als ik ze hernoemde.
Ze komen toch niet als je ze roept.
Tap tap tap
pi_163685334
quote:
5s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:36 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Bikkel?
Nee, elke keer als ik hem zie denk ik Binkie en begint mijn vriend weer rare zucht geluiden te maken, daarbij Bikkel dat is een man met 1 bal, hij heeft er wel degelijk 2 hahaha gelukkig wel, wil hem in september meenemen naar de kleindierenshow
pi_163685352
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ze komen toch niet als je ze roept.
hahaha dan zouden al mijn cavia's zo heten ( knispert even met een zakje )
pi_163685495


Vanacht geboren, heel apart kleurtje.
pi_163685599
Witte teentjes O+
Tap tap tap
pi_163686002
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:45 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Nee, elke keer als ik hem zie denk ik Binkie en begint mijn vriend weer rare zucht geluiden te maken, daarbij Bikkel dat is een man met 1 bal, hij heeft er wel degelijk 2 hahaha gelukkig wel, wil hem in september meenemen naar de kleindierenshow
Een bikkel is iemand die van alles durft, niet snel pijn laat zien en niet gauw huilt (qua kinderen gesproken).
pi_163686037
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ze komen toch niet als je ze roept.
Dus moeten ze maar naamloos door het leven?

Nee vind ik niet, ik wil ze graag namen geven, omdat dat voor mij hoort bij huisdieren hebben. Kijk dat een boer niet elke koe een naam geeft ala.
pi_163686149
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:22 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Een bikkel is iemand die van alles durft, niet snel pijn laat zien en niet gauw huilt (qua kinderen gesproken).
In bepaalde gebieden is een bikkel een man met 1 bal, het is wel opvallend want het staat niet in het woordenboek maar er zijn dus heel veel mensen die bikkel herkennen als man met 1 bal. wel grappig omdat het dus niet erkend is als betekenis.
pi_163686193
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:24 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Dus moeten ze maar naamloos door het leven?

Nee vind ik niet, ik wil ze graag namen geven, omdat dat voor mij hoort bij huisdieren hebben. Kijk dat een boer niet elke koe een naam geeft ala.
Ken iemand met ruim 120 cavia's en ze hebben echt allemaal een naam.
pi_163686512
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:33 schreef LittleLady het volgende:

[..]

In bepaalde gebieden is een bikkel een man met 1 bal, het is wel opvallend want het staat niet in het woordenboek maar er zijn dus heel veel mensen die bikkel herkennen als man met 1 bal. wel grappig omdat het dus niet erkend is als betekenis.
Had ook ff gegoogled, en bij betekenissen inderdaad niks van mannen met 1 bal. Maar even verderop op de googlepagina zelf wel een stukje over 1-ballige mannen.

Ik kende alleen de allesdurver als betekenis. Het is ook de naam voor een stukje bot bij een spelletje ofzo.
pi_163686567
Maar goed, Bikkel vind ik eigenlijk wel een leuke naam voor het beertje. Hij is toch gecastreerd. :+

Nu nog voor het zeugje een naam. Hoewel ik de naam die ze al heeft ook wel leuk vind, is een verbastering van mijn oorspronkelijke adoptienaam.
pi_163686722
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:24 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Dus moeten ze maar naamloos door het leven?

Nee vind ik niet, ik wil ze graag namen geven, omdat dat voor mij hoort bij huisdieren hebben. Kijk dat een boer niet elke koe een naam geeft ala.
Dat zeg ik toch nergens :')
Tap tap tap
pi_163686788
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 12:55 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Maar goed, Bikkel vind ik eigenlijk wel een leuke naam voor het beertje. Hij is toch gecastreerd. :+

Nu nog voor het zeugje een naam. Hoewel ik de naam die ze al heeft ook wel leuk vind, is een verbastering van mijn oorspronkelijke adoptienaam.
Hahaha nou na de show zijn hier twee ventjes die heen gaan voor de castratie, dan kan elk in een zeugen groep lopen, in Bakkeveen schijnen ze dat heel goedkoop te doen.
pi_163688062
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:02 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat zeg ik toch nergens :')
Ik vond het een rare reactie... Ik wil ze gewoon graag namen geven, mag toch, maakt mij niet uit hoor dat ze niet reageren op namen zoals katten en honden.
pi_163688264
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:57 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik vond het een rare reactie... Ik wil ze gewoon graag namen geven, mag toch, maakt mij niet uit hoor dat ze niet reageren op namen zoals katten en honden.
Het was meer een reactie op 'ze vond het goed als ik ze hernoemde'. Natuurlijk is dat prima :D
Tap tap tap
pi_163688374
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 14:04 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Het was meer een reactie op 'ze vond het goed als ik ze hernoemde'. Natuurlijk is dat prima :D
Ik zou het begrepen hebben als zij had aangegeven dat ze liever zou hebben dat ze hun namen die ze nu hebben zouden houden, omdat ze die nu eenmaal al hebben. Dan hadden ze gewoon P en L blijven heten.
pi_163689685
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 14:08 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik zou het begrepen hebben als zij had aangegeven dat ze liever zou hebben dat ze hun namen die ze nu hebben zouden houden, omdat ze die nu eenmaal al hebben. Dan hadden ze gewoon P en L blijven heten.
:|W ja dat is ook wel een beetje sneu om zo te heten
pi_163691486
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 14:58 schreef LittleLady het volgende:

[..]

:|W ja dat is ook wel een beetje sneu om zo te heten
Jemig! Ik mag toch wel gewoon vriendelijk aan haar vragen of het geen probleem is als ik ze hernoem?! Ik weet toch niet of dat een ongeschreven regel is als je caafjes uit een opvang aanschaft?!

Beter vragen dan zomaar doen, toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_163691628
quote:
1s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 16:14 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Jemig! Ik mag toch wel gewoon vriendelijk aan haar vragen of het geen probleem is als ik ze hernoem?! Ik weet toch niet of dat een ongeschreven regel is als je caafjes uit een opvang aanschaft?!

Beter vragen dan zomaar doen, toch?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Och het had mij niet verbaasd, heb hier verschillende die alleen een letter op de stamboom hebben.
pi_163691991
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 16:19 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Och het had mij niet verbaasd, heb hier verschillende die alleen een letter op de stamboom hebben.
Ik heb nu eentje uit de opvang die daar niet eens een naam heeft gekregen :')
Tap tap tap
pi_163692038
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 16:19 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Och het had mij niet verbaasd, heb hier verschillende die alleen een letter op de stamboom hebben.
Ik ben bang voor herkenning (maar ben daar nogal paranoïde in hoor :@).
pi_163692072
En ergens voelt het ook wat verkeerd als ik ze hernoem. Ik heb foto's gezien en het zijn eigenlijk gewoon P en L.
pi_163692172
Ik heb hier een beertje die had bij de vorige fokker een andere naam gekregen dan op het stamboom staat, ik hou gewoon de naam op de stamboom aan, is voor mij gewoon het gemakkelijkst, hoef ik ook niet al te diep na te denken over hoe ze nou weer moeten heten.

Moet wel zeggen, had het laatste met een fokker over een beertje die ik tijdje geleden heb gekocht en toen ik de naam zei wist zij exact welk beertje het was, dus soms is het wel wijs om een naam aan te houden.
pi_163692208
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 16:40 schreef LittleLady het volgende:
Ik heb hier een beetje die had bij de vorige fokker een andere naam gekregen dan op het stamboom staat, ik hou gewoon de naam op de stamboom aan, is voor mij gewoon het gemakkelijkst, hoef ik ook niet al te diep na te denken over hoe ze nou weer moeten heten.

Moet wel zeggen, had het laatste met een fokker over een beertje die ik tijdje geleden heb gekocht en toen ik de naam zei wist zij exact welk beertje het was, dus soms is het wel wijs om een naam aan te houden.
Die van mij komen niet van fokkers :') De eerste twee kwamen bij een hobbyfokker vandaan en hadden geen naam gekregen, of ik heb ze niet meegekregen, ook al hield hij een stamboom bij.
Tap tap tap
pi_163692329
Tja voor mij is het wel handig om te weten wat ervoor zit, vanwege kleur combinatie's, ik verwacht binnenkort een heel mooi nestje tessel cavia's, het enige nadeel is, alles is zo poepig en lief dat het mij wel wat moeite kost om sommigen weg te doen.
pi_163692461
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 16:45 schreef LittleLady het volgende:
Tja voor mij is het wel handig om te weten wat ervoor zit, vanwege kleur combinatie's, ik verwacht binnenkort een heel mooi nestje tessel cavia's, het enige nadeel is, alles is zo poepig en lief dat het mij wel wat moeite kost om sommigen weg te doen.
Tesseltjes O+ welke kleuren?
Tap tap tap
pi_163692541
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 16:50 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Tesseltjes O+ welke kleuren?
Het beertje is lilac safraan wit en het zeugje is wit met drager van creme.
Dus ben wel heel benieuwd, het is ook zo'n leuk stelletje om te zien
pi_163692628
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 16:54 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Het beertje is lilac safraan wit en het zeugje is wit met drager van creme.
Dus ben wel heel benieuwd, het is ook zo'n leuk stelletje om te zien
Wit en crème O+ Ik ben gek op lichte kleurtjes en roze bekkies en neusjes O+
Tap tap tap
pi_163693271
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 16:56 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Wit en crème O+ Ik ben gek op lichte kleurtjes en roze bekkies en neusjes O+
Ja ben wel heel benieuwd wat voor schatjes van dit mooie koppeltje komen. wil er sowieso 1 van houden om weer mee te nemen naar een show
pi_163693421
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 11:44 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ze komen toch niet als je ze roept.
De mijne wel, maar ik kan net zo goed elke andere willekeurige naam of woord roepen.
Ze denken dat ze eten krijgen...
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_163738026
Morgen is het zover! *O*
pi_163741191
Hoihoi! Ik heb twee cavia's, een hele lieve bejaarde Zwitserse teddy in het crème/wit en een allegaartje/punkertje in driekleur wit/bruin/zwart :) Ik kom graag met jullie meeschrijven over cavia's!
pi_163741375
Welkom! Foto's *O*
Tap tap tap
pi_163741590
Jaa die komen een keer als ik achter de gewone pc zit :)
Kennen jullie fuzzberta? O+
pi_163765987
Ik moest googlen, maar: _O-

Aangeklede caven
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_163765992
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_163767547
Jaa *;
Moet altijd glimlachen om haar foto's, ze heeft vorig jaar ook een hele leuke kalender gemaakt die ze verkoopt in haar Etsy shop (spamt meteen het topic vol :X )
pi_163767736
Wat schattig
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_163768195
Wil O+
Tap tap tap
pi_163779149
Wat schattig
  zaterdag 16 juli 2016 @ 23:45:02 #50
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_163798729
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:25 schreef oxley het volgende:
Hoihoi! Ik heb twee cavia's, een hele lieve bejaarde Zwitserse teddy in het crème/wit en een allegaartje/punkertje in driekleur wit/bruin/zwart :) Ik kom graag met jullie meeschrijven over cavia's!
Welkom 😀
Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_163801153
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 20:25 schreef oxley het volgende:
Hoihoi! Ik heb twee cavia's, een hele lieve bejaarde Zwitserse teddy in het crème/wit en een allegaartje/punkertje in driekleur wit/bruin/zwart :) Ik kom graag met jullie meeschrijven over cavia's!
Ook welkom van mij.
pi_163836578
Hebben jullie cavia's het ook warm? Hier heb ik net een kwart sla krop in het hok gegooid :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 18 juli 2016 @ 19:50:29 #53
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_163836781
Ze zijn net zo lui als anders. Ik merk geen verschil. :')
pi_163837040
Ik heb er vanmiddag een koelelement in gelegd maar volgens mij snappen ze het nog niet zo.
Tap tap tap
pi_163837110
Noirtje ligt in de hangmat als een soort zwarte rog en de rest ligt op z'n zijkant
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_163866475


Gewoon op het hoofd van Noir staan, gewoon omdat het kan en omdat je jong bent. De jeugd van tegenwoordig.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_163867598
pi_164341225
Jongens, Science selective is in de aanbieding bij Medicanimal.
10 kg kost nu 33, 62 euro.

Even iets van 2 euro erbij doen, dan is bezorgen gratis :') _
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164342054
Ik heb nog van m'n bestelling van februari ofzo :@ ik doe er echt veel te lang mee.
Tap tap tap
pi_164347093
Hoe lang duurde het bij jullie voordat je de caafjes op kon pakken zonder stress? Dat ze ook naar je toe komen zonder angst? En geaaid kunnen worden.
pi_164347374
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 20:56 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb nog van m'n bestelling van februari ofzo :@ ik doe er echt veel te lang mee.
Vroeger.. en dan heb ik het over maart 2015.. kostte SS 31.99 en nu 53 euro :') Echt een belachelijke prijsstijging.

Ik heb voor het laatst in december 2015 iets besteld en ik heb nu pas de eerste zak op. Heb nog eentje reserve, maar ik denk dat ik er maar eentje bij koop. Ik kan het wel kwijt in de schuur.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164347478
Verschilt per caaf. Ik heb er twee van bijna 5, eentje heeft Asperger en deed er een jaar over om eten aan te pakken. Als ik haar oppak, doet ze nog steeds vang en hysterisch. Aaien? Nope. Onder het kinnetje kriebelen? Dat mag soms wel.
De ander van 5 is rustiger en laat zich vaak aaien en oppakken, maar leuk vindt ze het oppakken niet. Maar voor eten komt ze ook wel.
De nieuwste castraat heb ik nu zo'n vijf maanden en wil niks van me weten. Tenzij ik eten voor hem heb. Soms mag ik onder het kinnetje kriebelen en mag ik hem oppakken.
Ollie is nu ruim drie en daar kun je alles mee doen. Behalve nagels of haren knippen. Maar verder is het net een pop. Soms vraag ik me af of hij niets mankeert. Of constant high is ofzo.
Tap tap tap
pi_164347545
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 22:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Vroeger.. en dan heb ik het over maart 2015.. kostte SS 31.99 en nu 53 euro :') Echt een belachelijke prijsstijging.

Ik heb voor het laatst in december 2015 iets besteld en ik heb nu pas de eerste zak op. Heb nog eentje reserve, maar ik denk dat ik er maar eentje bij koop. Ik kan het wel kwijt in de schuur.
Ik heb er ook wel plek voor maar het kan nooit goed zijn als het er een jaar ligt :D lijkt mij. Ook al is de datum nog goed, als die zak eenmaal open is geweest gaat die vitamine c niet eeuwig mee.
Tap tap tap
pi_164347852
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 22:50 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb er ook wel plek voor maar het kan nooit goed zijn als het er een jaar ligt :D lijkt mij. Ook al is de datum nog goed, als die zak eenmaal open is geweest gaat die vitamine c niet eeuwig mee.
Nee, de zak zit hier nog dicht met de kartonnen doos er nog omheen :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164348015
Ik heb borstelcavia's, die zijn van nature HEEL nieuwsgierig en mensgericht.
Mijn kudde bestaat uit 3 en als er eentje wegvalt dan komt er weer een nieuwe. De nieuwe leert van de bestaande orde. De bestaande orde is al heel tam, dus de nieuwe leert dat mensen niet eng zijn.

Moet ook een beetje in de beestjes zelf zitten, want Neuf (langhaar) was echt contactgestoord. Als ik haar op schoot had dan vond ze het wel fijn en ging ze zelfs een beetje knuffelen. Maar als ik naar het hok kwam dan was ik verschrikkelijk eng. Dat is er eigenlijk nooit uit gegaan.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164348520
quote:
0s.gif Op maandag 8 augustus 2016 23:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb borstelcavia's, die zijn van nature HEEL nieuwsgierig en mensgericht.
Mijn kudde bestaat uit 3 en als er eentje wegvalt dan komt er weer een nieuwe. De nieuwe leert van de bestaande orde. De bestaande orde is al heel tam, dus de nieuwe leert dat mensen niet eng zijn.

Moet ook een beetje in de beestjes zelf zitten, want Neuf (langhaar) was echt contactgestoord. Als ik haar op schoot had dan vond ze het wel fijn en ging ze zelfs een beetje knuffelen. Maar als ik naar het hok kwam dan was ik verschrikkelijk eng. Dat is er eigenlijk nooit uit gegaan.
Nou mijn borstelcaafs zijn dus niet nieuwsgierig en mensgericht. Maar bang en schieten weg zodra ze ook maar iets horen of zien. Zelfs in de caviaflat waar ze nu inzitten en ze iets meer op ooghoogte zitten (als ik kniel) helpt niet mee.

Ook dat een mannetje makkelijker zou zijn (aanhankelijker) is hier niet aan de orde.

Ik heb dus ook geen idee hoe ik dat hok binnenkort schoon moet gaan maken. Ze schieten namelijk het nachthok in en dan krijg ik ze never nooit te pakken.
pi_164369867
quote:
1s.gif Op maandag 8 augustus 2016 23:15 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Nou mijn borstelcaafs zijn dus niet nieuwsgierig en mensgericht. Maar bang en schieten weg zodra ze ook maar iets horen of zien. Zelfs in de caviaflat waar ze nu inzitten en ze iets meer op ooghoogte zitten (als ik kniel) helpt niet mee.

Ook dat een mannetje makkelijker zou zijn (aanhankelijker) is hier niet aan de orde.

Ik heb dus ook geen idee hoe ik dat hok binnenkort schoon moet gaan maken. Ze schieten namelijk het nachthok in en dan krijg ik ze never nooit te pakken.
Awhh ;(

En je kunt ze ook niet overhalen met voer?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164370029
Ik zat laatst eens op de wikihow site te kijken en ik vind die plaatjes zo schattig.
Misschien heb je er iets aan:

http://nl.wikihow.com/Je-cavia-tam-maken
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164372725
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zat laatst eens op de wikihow site te kijken en ik vind die plaatjes zo schattig.
Misschien heb je er iets aan:

http://nl.wikihow.com/Je-cavia-tam-maken
Zou dat nog kunnen na vijf jaar, dan begin ik gewoon opnieuw als ik ze weer bij de vakantieopvang heb opgehaald.
Tap tap tap
pi_164373156
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 19:50 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zou dat nog kunnen na vijf jaar, dan begin ik gewoon opnieuw als ik ze weer bij de vakantieopvang heb opgehaald.
Ja zou ik gewoon proberen. Er zijn ook gewoon cavia's zoals bijvoorbeeld Neuf.. :{ Die hobbelde alleen mee, omdat de rest zo nieuwsgierig was, maar als ik drie Neufjes zou hebben dan zou ik het ook niet echt leuk meer vinden :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164375951
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 18:22 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik zat laatst eens op de wikihow site te kijken en ik vind die plaatjes zo schattig.
Misschien heb je er iets aan:

http://nl.wikihow.com/Je-cavia-tam-maken
Ik ben rustig aan het proberen. Het gaat al een heel stuk beter dan in het begin. Heb ze ook nog maar 3 weken ofzo. :P Maar beetje ongeduldig ben ik wel.

En ik vind het gewoon rot om ze stress te bezorgen omdat ik ze moet oppakken omdat het hok schoon moet. Maar ja moet toch morgen weer gebeuren. *Fingers crossed*
pi_164376061
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 21:22 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik ben rustig aan het proberen. Het gaat al een heel stuk beter dan in het begin. Heb ze ook nog maar 3 weken ofzo. :P Maar beetje ongeduldig ben ik wel.

En ik vind het gewoon rot om ze stress te bezorgen omdat ik ze moet oppakken omdat het hok schoon moet. Maar ja moet toch morgen weer gebeuren. *Fingers crossed*
Oh, ik dacht dat je ze langer had, drie weken is nog maar kort :P

Tip: maak rustige en beheerste bewegingen
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164376397
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 21:24 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat je ze langer had, drie weken is nog maar kort :P

Tip: maak rustige en beheerste bewegingen
Jaja I know. ;) :P Het kan wel een jaar duren. Ik wacht het af.

Dat rustig naar het hok toekomen doe ik inderdaad al, evenals vertellen wat ik ga doen. Alleen soms stoot/schuur ik bijv per ongeluk tegen/langs het plexiglas of de bovenkant.

Of zoals laatst dat ik in een lachstuip schoot door iets. En ik kon mezelf echt niet tegenhouden of stoppen, had er tranen van in m'n ogen. Ja toen waren ze ook weg natuurlijk. :D
pi_164378747
Iets geleerd: als ik Knofje en Moos tegelijkertijd naast me op de bank zet, gaan ze in een hoekje zitten piesen, pruttelen en huilen. Als ik dan alleen Knofje even bij me op schoot neem, komt Moos haar halen :') Gaat die mafkees haar zoeken. Nu zitten ze weer met hun tweetjes hysterisch hoog te piepen in het hoekje van de bank. En ik heb Knofje dus al vijf jaar. Ik snap niet wat ik verkeerd doe :')
Tap tap tap
pi_164403522
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 21:31 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Jaja I know. ;) :P Het kan wel een jaar duren. Ik wacht het af.

Dat rustig naar het hok toekomen doe ik inderdaad al, evenals vertellen wat ik ga doen. Alleen soms stoot/schuur ik bijv per ongeluk tegen/langs het plexiglas of de bovenkant.

Of zoals laatst dat ik in een lachstuip schoot door iets. En ik kon mezelf echt niet tegenhouden of stoppen, had er tranen van in m'n ogen. Ja toen waren ze ook weg natuurlijk. :D
Meestal zijn caafs wel om te kopen met eten.
Als je nou jouw komst koppelt met eten dan wordt het een stuk aantrekkelijker voor ze :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164403544
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 augustus 2016 22:26 schreef CherryLips het volgende:
Iets geleerd: als ik Knofje en Moos tegelijkertijd naast me op de bank zet, gaan ze in een hoekje zitten piesen, pruttelen en huilen. Als ik dan alleen Knofje even bij me op schoot neem, komt Moos haar halen :') Gaat die mafkees haar zoeken. Nu zitten ze weer met hun tweetjes hysterisch hoog te piepen in het hoekje van de bank. En ik heb Knofje dus al vijf jaar. Ik snap niet wat ik verkeerd doe :')
_O-

Heb je ze dagelijks allemaal even vast, eigenlijk?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164403806
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:20 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

_O-

Heb je ze dagelijks allemaal even vast, eigenlijk?
Nee, Schaap sowieso niet want is heel erg gestrest bij het oppakken. Ollie pak ik wel vrijwel elke dag even op omdat hij zo makkelijk is. Maar zo op schoot deed ik eerst heel vaak, maar steeds minder omdat ze zo angstig in een hoekje zitten steeds.

Otje had dat niet ;( ;(
Tap tap tap
  woensdag 10 augustus 2016 @ 18:47:31 #78
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_164404267
Pruttelen is toch positief?
Saar doet dat continu op schoot, terwijl ze door dr 'hoeven' gezakt relaxy ligt te zijn. :s)
pi_164404412
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:47 schreef NijntjesUk het volgende:
Pruttelen is toch positief?
Saar doet dat continu op schoot, terwijl ze door dr 'hoeven' gezakt relaxy ligt te zijn. :s)
Nou, dit was alles behalve relaxed, zoals ze op elkaar gestapeld in het hoekje zaten :@ Daarom twijfel ik ook of ik wel cavia's wil blijven houden. Ik vind ze super om met elkaar bezig te zien in de kooi, maar ik doe iets verkeerd want ze worden ziek of ze zijn steeds zo ontzettend bang voor me.
En ze schijten alles onder.
Maar ze zien er zo liehiehief uit O+ O+
Tap tap tap
pi_164404519
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:29 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nee, Schaap sowieso niet want is heel erg gestrest bij het oppakken. Ollie pak ik wel vrijwel elke dag even op omdat hij zo makkelijk is. Maar zo op schoot deed ik eerst heel vaak, maar steeds minder omdat ze zo angstig in een hoekje zitten steeds.

Otje had dat niet ;( ;(
En praat je weleens tegen ze ?

Ik pak ze er eigenlijk ook niet elke dag uit, eigenlijk :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164404646
Het is me gelukt het hok te verschonen. Wel terwijl ze er nog in zaten. (Zo'n Klaas uit Hierden caviaflat.) Er zitten slaaphokken in, daar zaten ze in terwijl ik de boven en benedenverdieping deed.

Ja en toen moest het slaaphok waar ze altijd in zitten. Had wel verwacht dat ze via het trappetje naar beneden zouden gaan. Maar ze bleven dus gewoon in het hoekje bij het gat van de deur (en de trap ook) zitten. :') Mutsen.

Afijn, het is gelukt. *O*
  woensdag 10 augustus 2016 @ 19:26:37 #82
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_164405409
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:53 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Nou, dit was alles behalve relaxed, zoals ze op elkaar gestapeld in het hoekje zaten :@ Daarom twijfel ik ook of ik wel cavia's wil blijven houden. Ik vind ze super om met elkaar bezig te zien in de kooi, maar ik doe iets verkeerd want ze worden ziek of ze zijn steeds zo ontzettend bang voor me.
En ze schijten alles onder.
Maar ze zien er zo liehiehief uit O+ O+
Sneu. Die van mij zijn allemaal ontzettend tam geworden. Haal ze er wel elke dag minimaal twee uur uit.
pi_164405439
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 18:56 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

En praat je weleens tegen ze ?

Ik pak ze er eigenlijk ook niet elke dag uit, eigenlijk :@
Ik werk thuis dus ik praat zowat de hele dag tegen ze. Vrijwel elke keer als ik naar de keuken loop ga ik even naar ze toe, Knofje en ollie laten zich vaak aaien. Soms komen ze vanzelf kijken. Ik geef ze ook een paar keer per dag eten. Ik wat, zij wat :D
Tap tap tap
pi_164405453
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 19:26 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Sneu. Die van mij zijn allemaal ontzettend tam geworden. Haal ze er wel elke dag minimaal twee uur uit.
Dat lukt me niet met vier caafs die niet bij elkaar kunnen :P
Tap tap tap
pi_164406513
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 19:00 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Het is me gelukt het hok te verschonen. Wel terwijl ze er nog in zaten. (Zo'n Klaas uit Hierden caviaflat.) Er zitten slaaphokken in, daar zaten ze in terwijl ik de boven en benedenverdieping deed.

Ja en toen moest het slaaphok waar ze altijd in zitten. Had wel verwacht dat ze via het trappetje naar beneden zouden gaan. Maar ze bleven dus gewoon in het hoekje bij het gat van de deur (en de trap ook) zitten. :') Mutsen.

Afijn, het is gelukt. *O*
Zo'n caviaflat lijkt me erg handig :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164406533
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 19:27 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik werk thuis dus ik praat zowat de hele dag tegen ze. Vrijwel elke keer als ik naar de keuken loop ga ik even naar ze toe, Knofje en ollie laten zich vaak aaien. Soms komen ze vanzelf kijken. Ik geef ze ook een paar keer per dag eten. Ik wat, zij wat :D
Ik wil ook thuiswerken, gewoon de hele dag in pyjama lopen :')
Tenminste, dat zou ik doen.

Plus de oren van de cavia's eraf kletsen :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164407552
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 19:26 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Sneu. Die van mij zijn allemaal ontzettend tam geworden. Haal ze er wel elke dag minimaal twee uur uit.
Weet je nog wanneer je bent begonnen met ze eruit halen? Gelijk toen je ze had na een dag wennen, of even iets langer gewacht?
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:00:01 #88
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_164410113
De eerste 2 dagen liet ik ze met rust. (Wel tegen praten en eten geven uiteraard)
Daarna iedere dag eruit, maar wel de tijd opbouwen. ;)
  woensdag 10 augustus 2016 @ 22:00:47 #89
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_164410142
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 19:28 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Dat lukt me niet met vier caafs die niet bij elkaar kunnen :P
Nee, dat is best ingewikkeld idd. ;)
Saar en Lexie kunnen ook niet altijd even goed samen, maar liggen altijd graag in hun eigen handdoek, dus dan heb ik er geen kind meer aan. :P




Overigens, ik was toen Oekie overleed zo wijs om toen ik een jonkie wilde, er wel op te letten dat ze geen witte kont had ivm urineverkleuring. Geen erg gehad in paprikaverkleuring van t bekkie. _O-

[ Bericht 12% gewijzigd door NijntjesUk op 10-08-2016 22:09:41 ]
pi_164410776
Ollie heeft altijd een vieze kont want die ligt in z'n eigen zeik, en Moosje heeft altijd een vies bekje van de paprika en wortel :') De zeugjes zijn echte dames wat dat betreft, niet wit :P
Tap tap tap
pi_164410816
Ik heb trouwens een caviaflat met plexiglas, ik heb de hele dag cavia-tv :P ze zien mij dus ook en schrikken zich vaak het lazarus als ik me ineens beweeg als ik oo de bank zit.
Tap tap tap
pi_164441331
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2016 22:19 schreef CherryLips het volgende:
Ik heb trouwens een caviaflat met plexiglas, ik heb de hele dag cavia-tv :P ze zien mij dus ook en schrikken zich vaak het lazarus als ik me ineens beweeg als ik oo de bank zit.
Ja dat heb ik ook.. dan ga ik recht zitten en dat is echt heel erg eng
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164441650
Nou ik heb mijn portie dierenarts wel weer gehad.
Gisterenavond om 00.00 uur zag ik iets raars bij Noir, dus ik til haar op en draai haar op.
Heeft ze een soort prolaps (dat wat binnen hoort, stak naar buiten).

Het spoednummer van de dierenarts deed het niet :{

Dus besloten om de caaf om 9 uur bij de dierenarts te droppen, dan kon ik wel werken en de dierenarts Noir bekijken.

Wat bleek: ze had blaasgruis en door het persen was er een tumor van de baarmoeder naar buiten geperst :{ :{ -O- De dierenarts had al gebeld dat het er ernstig uit zag en het wellicht kon dat ze ingeslapen moest worden.

Gelukkig is ze nu geopereerd en is ze nu aan het bijkomen in een kartonnen doos.
Vanavond mag ze haar eerste pijnstilling en ze heeft nieuw voer tegen blaasgruis.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  donderdag 11 augustus 2016 @ 22:17:11 #94
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_164442874
He wat naar. :{
pi_164443440
Ik hoop dat ze oktober haalt, dan is wordt ze 5

Dan krijgt ze van mij een worteltaart.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164444784
O bah, dat is schrikken ;(
Ik heb echt enorme hypochondrie bij die beesten :@ en bij zulke verhalen krijg ik het nog meer. Ik ga ze morgen naar de oppas brengen en vind het al vreselijk terwijl het de vorige keren prima ging :')
Tap tap tap
pi_164444886
Ik vind het ook raar.. ze is dus aan haar onderkant geopereerd.. zit een hechting in, dus ik heb een zachte handdoek in de doos liggen, maar ze ligt in het hooi.

Dat doet toch zeer? :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164445069
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 23:05 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik vind het ook raar.. ze is dus aan haar onderkant geopereerd.. zit een hechting in, dus ik heb een zachte handdoek in de doos liggen, maar ze ligt in het hooi.

Dat doet toch zeer? :')
Ik weet niet of ze zo denken :@
Tap tap tap
pi_164445160
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 23:09 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik weet niet of ze zo denken :@
"Oh hooi!"

* Neemt een duik
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164445173
Ik had vanavond eerst Ollie en toen Schaap op schoot en gisteren Knofje de hele avond op schoot gehad. Man wat kunnen die beesten meuren. Knofje was gewoon haar lieve zelf. Ollie is een held op sokken, kun je alles mee doen maar gaat op schoot zitten trillen. Al ging dat al snel over en lag ie op een gegeven moment languit te tukken.
En toen Schaap. Gillen bij het oppakken, maar als je haar tegen je aanhoudt kruipt ze helemaal in je nek en maakt ze zich lang, als een pluizige worst. En op schoot ging het ook goed, ze trok gewoon de andijvie uit m'n handen. Begint ze op haar oude dag toch een beetje tam te worden O+ Alleen bij het aaien gaat ze vaak bokkensprongen maken, volgens mij doe ik dan iets verkeerd, dus kon ik de keutels uit m'n nek vissen.
Tap tap tap
pi_164445485
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 23:12 schreef CherryLips het volgende:
Ik had vanavond eerst Ollie en toen Schaap op schoot en gisteren Knofje de hele avond op schoot gehad. Man wat kunnen die beesten meuren. Knofje was gewoon haar lieve zelf. Ollie is een held op sokken, kun je alles mee doen maar gaat op schoot zitten trillen. Al ging dat al snel over en lag ie op een gegeven moment languit te tukken.
En toen Schaap. Gillen bij het oppakken, maar als je haar tegen je aanhoudt kruipt ze helemaal in je nek en maakt ze zich lang, als een pluizige worst. En op schoot ging het ook goed, ze trok gewoon de andijvie uit m'n handen. Begint ze op haar oude dag toch een beetje tam te worden O+ Alleen bij het aaien gaat ze vaak bokkensprongen maken, volgens mij doe ik dan iets verkeerd, dus kon ik de keutels uit m'n nek vissen.
Heeft Schaap een beetje langer haar?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164445534
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 23:21 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Heeft Schaap een beetje langer haar?
Ja, is een lunk met de kruinen van een peruuf :') dus ik aai haar al niet zo vaak op het achterlijf, omdat ik het idee heb dat ik tegen de richting in aai. Ik aai d'r meestal achter de oortjes en onder de kin.
Tap tap tap
pi_164445712
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 23:23 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ja, is een lunk met de kruinen van een peruuf :') dus ik aai haar al niet zo vaak op het achterlijf, omdat ik het idee heb dat ik tegen de richting in aai. Ik aai d'r meestal achter de oortjes en onder de kin.
Had ik bij Neuf ook altijd.. dat aaien pijn doet/ minder fijn is.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164445847
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2016 23:28 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Had ik bij Neuf ook altijd.. dat aaien pijn doet/ minder fijn is.
Ollie is een peruuf en die aai ik van de kont naar z'n hoofd omdat z'n haar zo staat :')
Tap tap tap
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 07:23:47 #105
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_164451986
Meuren?
Ik vind Saartje juist lekker ruiken.. hang regelmatig met mn neus in dr vacht. :')
pi_164452265
Soms laten ze een wind ofzo, ik weet ook niet waar het anders vandaan komt :')
Tap tap tap
pi_164475524
_O-

Volgens mij kunnen cavia's geen winden laten :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164477786
Ze zijn weer bij de oppas ;( Daar werden ze meteen geknuffeld en ze vlogen meteen op het voer en hooi af, dus dat zit wel goed O+ Ik moet er een half uur voor rijden (+ een paar minuten omdat m'n TomTom geobsedeerd is door woonwijken die nog niet af zijn, incl doodlopende en braakliggende weggetjes) maar ik kan ze er met een gerust hart achterlaten.
Het is nu zo stil in huis ;( ;(
Tap tap tap
  vrijdag 12 augustus 2016 @ 22:19:49 #109
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_164478220
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 21:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
_O-

Volgens mij kunnen cavia's geen winden laten :D
Nou... :{

Ik durf ze nooit bij iemand achter te laten. Beetje paranoïde als t op mn meisjes aankomt. _O-
pi_164478577
Schaap had weer een kale buik, dus ik had gevraagd of dat misschien de eierstokken konden zijn. Mevrouw (nou ja, jonger dan ik geloof ik) meisje van de opvang had even gevoeld, want ze had wel een beetje dikke zijkanten ook. Het kon daar wel door komen, maar Schaap is bijna 5 en om dan de eierstokken weg te halen is echt wel heftig. Of ze moeten steeds leeggehaald worden met een spuit :{ Ze is verder niet ziek en niet steeds berig, ze is juist rustiger en tammer aan het worden na bijna 5 jaar lang asperger te hebben gehad :{ Vreet nog als een bootwerker, staat het hardst te fluiten, vreet zo een hele wortel op.
Tap tap tap
  Eindredactie Games vrijdag 12 augustus 2016 @ 22:29:48 #111
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_164478594
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 21:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
_O-

Volgens mij kunnen cavia's geen winden laten :D
echt wel. en hoevaak heb jij een anaalzak uitgemest :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_164478680
quote:
Windjes

Cavia's kunnen windjes laten. En soms grote winden. En ze kunnen ook stinken. Toch stinken ze niet zo heel erg als mensenwindjes. Dat komt omdat cavia's geen vlees eten en mensen wel. En vlees dat verteert, ruikt altijd minder aangenaam dan groenten die verteren.
Toch is het maar beter om niet bij het achterste van een cavia in de buurt te blijven als hij een windje laat. Windjes stinken namelijk altijd!
Oh ik lees het net op de Grote Cavia :') Altijd in de veronderstelling geweest dat ze het niet konden :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164486307
Zo poosje erg druk gehad, heb een nieuwe flat gebouwd en ben opzoek geweest naar een speciaal beertje om een lijn van satijnharige op te zetten, nou beide dingen zijn gelukt maar ben mij kapot geschrokken wat je bij sommige cavia stallen ziet.
Op websites zie je mooie foto's maar de realiteit is om te huilen, maar goed, heb een mooi beertje gevonden, hij zit nu even helemaal apart, kan niet hebben dat hij iets mee heeft genomen en dat de rest ziek gaat worden.
De cavia's in de kamer zijn wel helemaal blij met hun nieuwe flat en vinden het blijkbaar ook erg leuk om snippers over de randen te gooien want elke ochtend moet even de veger er langs.


Het resultaat, toen het er net stond, nadeel is, iedereen geeft mijn vriend complimenten dat hij het mooi heeft gedaan, terwijl ik toch echt zeker weet dat ik alles op 1 flesje na ophangen. heb gedaan.
pi_164493701
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2016 07:23 schreef NijntjesUk het volgende:
Meuren?
Ik vind Saartje juist lekker ruiken.. hang regelmatig met mn neus in dr vacht. :')
Ik vind cavia's ook lekker ruiken. Net als m'n kat. Een hond dan weer niet. :+
pi_164518830
Ze kunnen ook wel lekker ruiken hoor. Maar soms...

Mooie flat!
Tap tap tap
pi_164521084
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2016 08:45 schreef LittleLady het volgende:
Zo poosje erg druk gehad, heb een nieuwe flat gebouwd en ben opzoek geweest naar een speciaal beertje om een lijn van satijnharige op te zetten, nou beide dingen zijn gelukt maar ben mij kapot geschrokken wat je bij sommige cavia stallen ziet.
Op websites zie je mooie foto's maar de realiteit is om te huilen, maar goed, heb een mooi beertje gevonden, hij zit nu even helemaal apart, kan niet hebben dat hij iets mee heeft genomen en dat de rest ziek gaat worden.
De cavia's in de kamer zijn wel helemaal blij met hun nieuwe flat en vinden het blijkbaar ook erg leuk om snippers over de randen te gooien want elke ochtend moet even de veger er langs.

[ afbeelding ]
Het resultaat, toen het er net stond, nadeel is, iedereen geeft mijn vriend complimenten dat hij het mooi heeft gedaan, terwijl ik toch echt zeker weet dat ik alles op 1 flesje na ophangen. heb gedaan.
_O_ Mooi gedaan hoor, Little Lady
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164521856
quote:
10s.gif Op zondag 14 augustus 2016 15:02 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

_O_ Mooi gedaan hoor, Little Lady
Dank je wel, ja ben er ook wel trots op, de cavia's zijn er ook super blij mee, mijn dochter mopperde al, heee als jij komt fluiten ze altijd en nooit bij mij.
pi_164521930
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 15:32 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Dank je wel, ja ben er ook wel trots op, de cavia's zijn er ook super blij mee, mijn dochter mopperde al, heee als jij komt fluiten ze altijd en nooit bij mij.
Dat zegt mijn vriend ook altijd :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164522662
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 15:35 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dat zegt mijn vriend ook altijd :')
Tja ik zeg dan wel eens, het zijn allemaal mijn fans! Dan kijken ze je echt heel raar aan hahaha
pi_164528046
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 15:58 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Tja ik zeg dan wel eens, het zijn allemaal mijn fans! Dan kijken ze je echt heel raar aan hahaha
Fans kan je ook vervangen door voerdispenser :P
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 14 augustus 2016 @ 21:01:36 #121
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_164530753
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 19:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Fans kan je ook vervangen door voerdispenser :P
Laat mij nou gewoon in die waan. :')
pi_164538428
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2016 19:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Fans kan je ook vervangen door voerdispenser :P
Blikopener ;(
Koelkastbeheerder ;(
Van de inkoopafdeling ;(
Tap tap tap
  maandag 15 augustus 2016 @ 08:27:41 #123
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_164543376
Manicure/pedicure
Kapper
Interieurverzorger

:')
pi_164560091
_O-

En we worden beloond door een kont in de nek/gezicht, keutels en zaagsel op de grond en vies ruikende windjes :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164594394
Ik heb dus nieuw voer gekocht, wat speciaal tegen blaasgruisvorming is.
Best duur, 11 euro per kg.
Lust mevrouw het niet. :|W
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164594611
Vanmiddag weer geprobeerd om ze op te pakken, lukte niet. Ze schieten bij de minste of geringste beweging weer terug in het slaaphok en daar kan ik niet bij ze.
  Moderator dinsdag 16 augustus 2016 @ 19:54:41 #127
155227 crew  Guppy
dus
pi_164595386
En dat slaaphok kun je er niet uithalen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_164596718
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 19:54 schreef Guppyfriend het volgende:
En dat slaaphok kun je er niet uithalen?
Nope. Klaas uit Hierden flat, dus zit vast.
  Moderator dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:32:54 #129
155227 crew  Guppy
dus
pi_164600190
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 20:33 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Nope. Klaas uit Hierden flat, dus zit vast.
Dat is toch onhandig :@ als er iets is, moet je er toch bij kunnen?
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_164600484
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 21:32 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Dat is toch onhandig :@ als er iets is, moet je er toch bij kunnen?
Als er echt iets zou zijn kan ik het plexiglas van het slaaphok weghalen en ze van daaruit pakken. Maar dan komt er wel een hoop zaagsel mee, wat ik bij gewoon proberen te pakken niet zo nuttig vind.
pi_164602989
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2016 19:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik heb dus nieuw voer gekocht, wat speciaal tegen blaasgruisvorming is.
Best duur, 11 euro per kg.
Lust mevrouw het niet. :|W
Pffff wat belachelijk duur ja
pi_164654099
Ik heb nu maar die actie van SS gekocht + wilgentakken.
Met 37 euro incl verzenden ben ik (voor het hele jaar of zo) klaar
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zondag 21 augustus 2016 @ 19:38:49 #133
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_164741171
Saartje en Lexie zijn boos. Ze houden niet van een pedicure en knipbeurt. ;)

  Eindredactie Games zondag 21 augustus 2016 @ 19:51:39 #134
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_164741514
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 19:38 schreef NijntjesUk het volgende:
Saartje en Lexie zijn boos. Ze houden niet van een pedicure en knipbeurt. ;)

[ afbeelding ]
nee, de meeste dieren houden er niet van op hun rug te liggen :P
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 21 augustus 2016 @ 19:52:57 #135
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_164741553
Nou, de pedicure gaat nog soepel in verhouding met het knippen (waarbij ze gewoon op 4 pootjes zitten). ;)

We hebben weleens op een andere manier geprobeerd de nagels te knippen. Geen succes.
pi_164741681
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 19:38 schreef NijntjesUk het volgende:
Saartje en Lexie zijn boos. Ze houden niet van een pedicure en knipbeurt. ;)

[ afbeelding ]
Dat bekje O+
Eigenlijk moet je zo'n tekstballonnetje erin shoppen met: "ik ben heel boos."

Vroeger had ik Yanou en die kon ik op haar rug leggen, maar zij bleef ook op haar rug liggen. Dat was heel handig, want zo kon ik haar nageltjes zonder stress knippen.

Ik knip de cavia's zo, dat ze op hun achterpootjes staan. Gelukkig zijn ze rustig.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164741801
Ik moet het alleen doen en druk ze met de rug tegen m'n buik en probeer ze met de vrije hand te knippen. De dikkerds zijn net zoutzakken en blijven gewoon zo zitten dus dat scheelt me weer een hand.
Tap tap tap
  zondag 21 augustus 2016 @ 20:01:35 #138
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_164741828
Als ik Lexie op dr rug leg, blijft ze liggen totdat de nagelknipper in beeld komt. ;(
pi_164742856
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 19:38 schreef NijntjesUk het volgende:
Saartje en Lexie zijn boos. Ze houden niet van een pedicure en knipbeurt. ;)

[ afbeelding ]
Ik heb ze laatst voor het eerst geknipt. Ging prima. Ik had ze op zo'n schootlap van lekkerslapen (ofzo), hield ze tegen me aan. Pootje in ene hand, knipper in de anderen en knippen maar. ^O^

De zeug ging wat makkelijker dan de beer. Maar met allebei is het gelukt. Ze mogen dan wel nog niet uit hun hok gehaald kunnen worden zonder wat stress, ik ben maar wat blij dat nagels knippen goed ging.
pi_164755882
Hmm gisteravond met cavia Coco (1,5 jaar) naar dierenarts geweest. Waarschijnlijk een gasbuik/trommelbuik. Was er snel bij dus temperatuur etc was nog oke. Dwangvoer en medicijnen gehad (pijnstillers en voor op gang brengen darmen). Zojuist begonnen met eerste keer medicijnen maar helaas blijkt ze nu ook wat bloed te verliezen / plassen. Ziet er dus niet zo goed uit... ;(

Word straks weer gebeld door de dierenarts.

Iemand ervaring met bovenstaande klachten?
pi_164755980
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 08:22 schreef Trusten het volgende:
Hmm gisteravond met cavia Coco (1,5 jaar) naar dierenarts geweest. Waarschijnlijk een gasbuik/trommelbuik. Was er snel bij dus temperatuur etc was nog oke. Dwangvoer en medicijnen gehad (pijnstillers en voor op gang brengen darmen). Zojuist begonnen met eerste keer medicijnen maar helaas blijkt ze nu ook wat bloed te verliezen / plassen. Ziet er dus niet zo goed uit... ;(

Word straks weer gebeld door de dierenarts.

Iemand ervaring met bovenstaande klachten?
;(
Piept ze ook bij het plassen? Want dat zou ook op blaasstenen kunnen wijzen, dan moet er een echo gemaakt worden. Welke pijnstillers heb je meegekregen? Volgens mij hoor je metacam te krijgen, want andere pijnstillers werken op de darmen en dan wordt het alleen maar erger.
Je kunt je ook aanmelden op https://www.facebook.com/groups/1438382006433848/?fref=ts voor advies. De meeste mensen zullen meteen de naam Eva Stoffels gillen, maar dat is een dierenarts in België dus daar moet je ook maar net de middelen voor (over) hebben.
Tap tap tap
pi_164756092
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 08:38 schreef CherryLips het volgende:

[..]

;(
Piept ze ook bij het plassen? Want dat zou ook op blaasstenen kunnen wijzen, dan moet er een echo gemaakt worden. Welke pijnstillers heb je meegekregen? Volgens mij hoor je metacam te krijgen, want andere pijnstillers werken op de darmen en dan wordt het alleen maar erger.
Je kunt je ook aanmelden op https://www.facebook.com/groups/1438382006433848/?fref=ts voor advies. De meeste mensen zullen meteen de naam Eva Stoffels gillen, maar dat is een dierenarts in België dus daar moet je ook maar net de middelen voor (over) hebben.
Pijnstiller weet ik niet precies, dierenarts had gisteren injectie gegeven voor 24u.
Meegekregen naar huis: : Carprofen drops. Piepen niet gehoord, wel na het dwangvoeren (hoewel heel langzaam gedaan) paar keer zo'n piepje alsof ze het benauwd heeft. Zowel gister nadat we terug waren van de DA als toen ik het net zelf heb gedaan. Iets van 2-3 keer en daarna is dat over.

Positief is dat ze wel weer heeft gepoept, plakkerig en maar klein beetje maar toch, de darmen liggen niet stil. Leek geen bloed bij te zitten. Ik ga haar zo langsbrengen bij de DA.

Ga het zo direct even vragen wat betreft pijnstillers, op site van caviadokter staat in ieder geval bij diarree:

quote:
Gebruikelijke NSAIDs - niet-steroïde ontstekingsremmers zoals carprofen of meloxicam zijn ineffectief.
pi_164756172
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 08:55 schreef Trusten het volgende:

[..]

Pijnstiller weet ik niet precies, dierenarts had gisteren injectie gegeven voor 24u.
Meegekregen naar huis: : Carprofen drops. Piepen niet gehoord, wel na het dwangvoeren (hoewel heel langzaam gedaan) paar keer zo'n piepje alsof ze het benauwd heeft. Zowel gister nadat we terug waren van de DA als toen ik het net zelf heb gedaan. Iets van 2-3 keer en daarna is dat over.

Positief is dat ze wel weer heeft gepoept, plakkerig en maar klein beetje maar toch, de darmen liggen niet stil. Leek geen bloed bij te zitten. Ik ga haar zo langsbrengen bij de DA.

Ga het zo direct even vragen wat betreft pijnstillers, op site van caviadokter staat in ieder geval bij diarree:

[..]

Ja carprofen was het, dat wordt afgeraden omdat dan de darmen stil kunnen gaan liggen (hoeft niet, maar kan de eetlust beïnvloeden). Succes bij de dierenarts!
Tap tap tap
pi_164759659
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 09:07 schreef CherryLips het volgende:
Ja carprofen was het, dat wordt afgeraden omdat dan de darmen stil kunnen gaan liggen (hoeft niet, maar kan de eetlust beïnvloeden). Succes bij de dierenarts!
Dierenarts had geen bijzonderheden gevonden, daar ook geplast zonder bloed. Stuk minder 'gassig' dan gisteren. Nu net weer opgehaald en zit nu hooi te eten. Groente moet ze nog niks van weten ;) maar lijkt wel langzaamaan de goede kant op te gaan.
pi_164769058
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2016 20:35 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik heb ze laatst voor het eerst geknipt. Ging prima. Ik had ze op zo'n schootlap van lekkerslapen (ofzo), hield ze tegen me aan. Pootje in ene hand, knipper in de anderen en knippen maar. ^O^

De zeug ging wat makkelijker dan de beer. Maar met allebei is het gelukt. Ze mogen dan wel nog niet uit hun hok gehaald kunnen worden zonder wat stress, ik ben maar wat blij dat nagels knippen goed ging.
Eten ze wel uit je hand?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164769249
Noir kreeg ook carprofen en enrobactin na haar operatie.
Gelukkig was ze in goede conditie, maar ik had dus wel de enrobactin onverdund gegeven, terwijl dat absoluut niet mag :{

Ik ga morgen de dierenarts op z'n flikker geven, want dit had natuurlijk heel anders kunnen aflopen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164770231
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:17 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Eten ze wel uit je hand?
Dat durven ze inderdaad. Ook als ik het stuk plexiglas eruit heb. ^O^
pi_164771593
quote:
15s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:27 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Noir kreeg ook carprofen en enrobactin na haar operatie.
Gelukkig was ze in goede conditie, maar ik had dus wel de enrobactin onverdund gegeven, terwijl dat absoluut niet mag :{

Ik ga morgen de dierenarts op z'n flikker geven, want dit had natuurlijk heel anders kunnen aflopen.
Ik heb besloten gezien huidige staat van mn caaf én adviezen op Caviadokter FB niet te beginnen met die Carprofen en wel nog aantal dagen door te gaan met de Metocloral. Voor nu komt ze over alsof er nooit wat aan de hand is geweest. Vanmorgen dacht ik nog dat ze het loodje zou leggen. Apart hoe snel dat kan gaan....
pi_164772525
quote:
17s.gif Op maandag 22 augustus 2016 20:56 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Dat durven ze inderdaad. Ook als ik het stuk plexiglas eruit heb. ^O^
Nice, voedsel is een goede manier om hun vertrouwen te winnen O+
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 21:40 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ik heb besloten gezien huidige staat van mn caaf én adviezen op Caviadokter FB niet te beginnen met die Carprofen en wel nog aantal dagen door te gaan met de Metocloral. Voor nu komt ze over alsof er nooit wat aan de hand is geweest. Vanmorgen dacht ik nog dat ze het loodje zou leggen. Apart hoe snel dat kan gaan....
Ik ben meteen gestopt toen ik twijfels had over de eetlust van Noir.

Succes met jouw caafje
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164773210
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 21:40 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ik heb besloten gezien huidige staat van mn caaf én adviezen op Caviadokter FB niet te beginnen met die Carprofen en wel nog aantal dagen door te gaan met de Metocloral. Voor nu komt ze over alsof er nooit wat aan de hand is geweest. Vanmorgen dacht ik nog dat ze het loodje zou leggen. Apart hoe snel dat kan gaan....
Ik dacht je al langs zien te komen ;) Hopelijk zet het herstel door :)
Tap tap tap
pi_164773326
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Nice, voedsel is een goede manier om hun vertrouwen te winnen O+
Ik heb ze ook al een keertje op schoot gehad met een stukje groente.
pi_164778965
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:31 schreef CherryLips het volgende:
Ik dacht je al langs zien te komen ;) Hopelijk zet het herstel door :)
;)

So far so good, vanmorgen weer vrolijk aan het piepen voor eten, eet en drinkt volop :)
pi_164779306
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 08:20 schreef Trusten het volgende:

[..]

;)

So far so good, vanmorgen weer vrolijk aan het piepen voor eten, eet en drinkt volop :)
*O*
Tap tap tap
pi_164782105
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 08:20 schreef Trusten het volgende:

[..]

;)

So far so good, vanmorgen weer vrolijk aan het piepen voor eten, eet en drinkt volop :)
^O^
pi_164791001
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2016 08:38 schreef CherryLips het volgende:

[..]

;(
Piept ze ook bij het plassen? Want dat zou ook op blaasstenen kunnen wijzen, dan moet er een echo gemaakt worden. Welke pijnstillers heb je meegekregen? Volgens mij hoor je metacam te krijgen, want andere pijnstillers werken op de darmen en dan wordt het alleen maar erger.
Je kunt je ook aanmelden op https://www.facebook.com/groups/1438382006433848/?fref=ts voor advies. De meeste mensen zullen meteen de naam Eva Stoffels gillen, maar dat is een dierenarts in België dus daar moet je ook maar net de middelen voor (over) hebben.
Ik vind het een prima groep, maar het is haast alsof je je cavia mishandeld als je niet alles uit je handen laat vallen en direct naar Belgie gaat :') Maar goed, dat is een beetje hoe ik het ervaar.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164791018
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2016 22:34 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Ik heb ze ook al een keertje op schoot gehad met een stukje groente.
^O^ Heel goed
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164791556
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 17:40 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik vind het een prima groep, maar het is haast alsof je je cavia mishandeld als je niet alles uit je handen laat vallen en direct naar Belgie gaat :') Maar goed, dat is een beetje hoe ik het ervaar.
Zo heb ik het ook hoor, maar daardoor ga ik wel enorm aan mezelf twijfelen. Had bij Otje het idee dat ik haar vermoord had ofzo door naar zo'n incompetente dierenarts te gaan terwijl ik al geswitched was en een fokker hem juist had aanbevolen. Je doe het nooit goed.
Tap tap tap
pi_164792246
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 augustus 2016 18:09 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Zo heb ik het ook hoor, maar daardoor ga ik wel enorm aan mezelf twijfelen. Had bij Otje het idee dat ik haar vermoord had ofzo door naar zo'n incompetente dierenarts te gaan terwijl ik al geswitched was en een fokker hem juist had aanbevolen. Je doe het nooit goed.
Ja is mijn indruk ook na twee dagen lid te zijn ;) aan de ene kant heel nuttig maar aan de andere kant wel lichtelijk overdreven soms. Zoals de reactie op post van 21 augustus over een cavia met misschien een brommetje / kuchje.

Maar goed, probeer gewoon zoveel mogelijk info te filteren en m'n gezonde verstand te gebruiken :)
pi_164794222
Volgens mij is dat vaak zo als het over dieren gaat. Dan doe je het nooit goed.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij als baasje weet echt wel wat het beste is voor je caaf(jes). Jij bent erbij en jij ziet irl hoe het met ze gaat.
  dinsdag 23 augustus 2016 @ 20:45:16 #160
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_164795538
Fijn dat het beter gaat, Trusten!

Ik heb net een beestje uit Lexie's haar gevist. Geen idee wat. Gelijk gekeken of ik er meer zag, was niet zo. Ze zit al n poosje buiten vanavond, zal wel een aangevlogen gast zijn. ;)
pi_164835125
Och mensen die zo hysterisch doen gaan vaak zelf ook niet direct naar de dierenarts.
Heb ook wel eens het idee dat zelf nadenken ook erg moeilijk is, zie je overal bij, de hond gromde, oohh ga naar een gedragstherapeut, de kat jankt voor de deur, koop bij de dierenarts feliway enz enz enz.
pi_164835595
Ollies oogje is weer ontstoken -O- had nog cafzalf liggen maar hij heeft er echt last van, zit te knarsetanden en met z'n oogje te knijpen en heeft dan ook even geen zin in eten (5 minuten later zit ie gelukkig wel weer te eten als een bootwerker). Toch maar even een nieuwe tube halen. Jammer dat je dan elke keer de caaf mee moet nemen en weer een consult mag aftikken terwijl zo'n zalfje steeds meteen werkt.
Tap tap tap
pi_164839050
Is het niet online te bestellen?
pi_164839761
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2016 12:32 schreef LittleLady het volgende:
Is het niet online te bestellen?
Nee, er zit antibiotica in. Bij een van m'n eerste cavia's kreeg ik het zo mee als ik gebeld had, maar de regels zijn een tijdje geleden veranderd. Ik heb eigenlijk niet zo'n zin om dat beestje met 34 graden in een snikhete auto te zetten, dat ding is een oven en hij heeft het al zo warm :@ Heb al wel koelelementen klaarliggen.
Tap tap tap
  vrijdag 26 augustus 2016 @ 01:47:25 #165
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_164858456
Na alle vervelende verhalen weer eens een vrolijke foto *O*

De dames:

pi_164874434
Die tweede van links O+
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164884711
Zijn jullie al eens bij caviastalletjes geweest?
pi_164885939
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 09:18 schreef LittleLady het volgende:
Zijn jullie al eens bij caviastalletjes geweest?
Een hobbyfokker? M'n eerste twee kwamen bij een stalletje vandaan, de rest bij de opvang waar ik ze heb opgehaald. Ze gaan ook naar de opvang als ik met vakantie ga.
Tap tap tap
pi_164885983
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 10:54 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Een hobbyfokker? M'n eerste twee kwamen bij een stalletje vandaan, de rest bij de opvang waar ik ze heb opgehaald. Ze gaan ook naar de opvang als ik met vakantie ga.
Nee echt bij caviafokkers, ik kom regelmatig bij caviafokkers en vind dat er wel een enorm verschil zit in fokkers en dan heb ik het niet zo zeer over de rassen
pi_164886037
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 10:57 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Nee echt bij caviafokkers, ik kom regelmatig bij caviafokkers en vind dat er wel een enorm verschil zit in fokkers en dan heb ik het niet zo zeer over de rassen
Je hebt grote fokkers en kleine fokkers, mensen met zo nu en dan een nestje die ze op FB of MP slijten en mensen die regelmatig nestjes hebben en ook aan dierenwinkels leveren. Ze fokken dan wel vaak op ras, kleur en gezondheid, maar toch.
Tap tap tap
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 11:55:12 #171
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_164887021
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:01 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Je hebt grote fokkers en kleine fokkers, mensen met zo nu en dan een nestje die ze op FB of MP slijten en mensen die regelmatig nestjes hebben en ook aan dierenwinkels leveren. Ze fokken dan wel vaak op ras, kleur en gezondheid, maar toch.
Dierenwinkels geven niets om ras of kleur. Als ze er maar verkoopbaar (lees schattig) uitzien.

Ik ken grote fokkers, wekelijks 60 a 100 jongen op transport naar het buitenland. God weet wat er met die beestjes gebeurt. Als ik er naar vraag zijn ze voor dierenwinkels. Maar is dat echt zo?

Pure broodfok.. bah
pi_164887054
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:01 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Je hebt grote fokkers en kleine fokkers, mensen met zo nu en dan een nestje die ze op FB of MP slijten en mensen die regelmatig nestjes hebben en ook aan dierenwinkels leveren. Ze fokken dan wel vaak op ras, kleur en gezondheid, maar toch.
Ik heb zelf ook een stalletje en om nieuw bloed te zoeken, kom je wel eens ergens. Zei gister nog tegen een kennis die ook cavia's fokt, je schrikt je soms helemaal kapot, op de site ziet het er dan prachtig uit en als je dan bij de mensen komt schrik je je kapot en ga je bijna huilend weg.
Zijn van de week ook bij een fokker geweest, mijn vriend zei meteen toen we in de auto zaten, dat is een broodfokker. Heb er wel een prachtig beertje weg, die rende gister helemaal springend en gek rondhopsend door de ren. Vriendin zei al, ja die is nu dol gelukkig.
pi_164887070
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:55 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Dierenwinkels geven niets om ras of kleur. Als ze er maar verkoopbaar (lees schattig) uitzien.

Ik ken grote fokkers, wekelijks 60 a 100 jongen op transport naar het buitenland. God weet wat er met die beestjes gebeurt. Als ik er naar vraag zijn ze voor dierenwinkels. Maar is dat echt zo?

Pure broodfok.. bah
Broodfok is inderdaad walgelijk, maar dat neemt niet weg dat er ook kleinere fokkers zijn die aan dierenwinkels leveren maar ook showen en de rassen willen verbeteren. Zelfde gebeurt bij hamsters. Het kan alleen lang niet alle dierenwinkels wat schelen waar de dieren vandaan komen en wat hun achtergrond is, laat staan waar ze terechtkomen :r
Tap tap tap
pi_164887166
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:57 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook een stalletje en om nieuw bloed te zoeken, kom je wel eens ergens. Zei gister nog tegen een kennis die ook cavia's fokt, je schrikt je soms helemaal kapot, op de site ziet het er dan prachtig uit en als je dan bij de mensen komt schrik je je kapot en ga je bijna huilend weg.
Zijn van de week ook bij een fokker geweest, mijn vriend zei meteen toen we in de auto zaten, dat is een broodfokker. Heb er wel een prachtig beertje weg, die rende gister helemaal springend en gek rondhopsend door de ren. Vriendin zei al, ja die is nu dol gelukkig.
M'n eerste twee caafs, die bijna vijf zijn, kwamen bij een hobbyfokker vandaan die een kamer thuis had omgetoverd tot caviakamer. Maar het was een appartement en het was niet echt schoon binnen. Hij was volgens mij nog niet zolang bezig met cavia's en hij had nog een hond, minstens een kat en konijnen en een aquarium. In een appartement. En hij werkte ook nog de hele week. Dus ik schrok ervan hoe het er binnen uitzag. Maar hij is nog steeds actief op alle fora en FB en wordt ook gewaardeerd als fokker, dus misschien stelde ik me aan.

Herinner me net dat ik ook eens bij een stalletje hier in de buurt ben geweest toen ik op vakantie ging, toen heeft die mevrouw een paar dagen op m'n caafs gepast. Was hartstikke netjes, ze had binnen een grote caviaflat en in de schuur zat de rest.
Tap tap tap
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 12:10:40 #175
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_164887293
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 11:57 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Broodfok is inderdaad walgelijk, maar dat neemt niet weg dat er ook kleinere fokkers zijn die aan dierenwinkels leveren maar ook showen en de rassen willen verbeteren. Zelfde gebeurt bij hamsters. Het kan alleen lang niet alle dierenwinkels wat schelen waar de dieren vandaan komen en wat hun achtergrond is, laat staan waar ze terechtkomen :r
Klopt wat je zegt. Ik denk dat het vooral hobbyfokkers zijn die aan dierenwinkels leveren. De grote jongens fokken vaak voor de export.
pi_164887327
Zelf ben ik bij diverse stallen geweest, van in een tuinhuisje tot caviastalletje met airco tot in een klein slaapkametje tot het plafon toe opgestapeld, van een nette schuur tot een complete chaos.
Ben er wel achter dat een reputatie op een forum ook niets zegt, ben bij een fokker geweest waarvan iedereen op het forum een hoge pet had en toen ik daar binnen kwam, kreeg ik al overal jeuk, traanogen en kon amper ademhalen zo benauwd en zo'n ammoniak lucht.
Dan denk je echt, pfffffffffff

Nu ben ik best wel een tut, ben nu ook al langzaam aan het rondkijken naar een geschikte kandidaat die op mijn cavia's kan passen als ik eens met vakantie ga, maar moet er zelf niet aan denken thuis te komen en zo'n chaos aan te treffen
pi_164888608
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 12:12 schreef LittleLady het volgende:
Zelf ben ik bij diverse stallen geweest, van in een tuinhuisje tot caviastalletje met airco tot in een klein slaapkametje tot het plafon toe opgestapeld, van een nette schuur tot een complete chaos.
Ben er wel achter dat een reputatie op een forum ook niets zegt, ben bij een fokker geweest waarvan iedereen op het forum een hoge pet had en toen ik daar binnen kwam, kreeg ik al overal jeuk, traanogen en kon amper ademhalen zo benauwd en zo'n ammoniak lucht.
Dan denk je echt, pfffffffffff

Nu ben ik best wel een tut, ben nu ook al langzaam aan het rondkijken naar een geschikte kandidaat die op mijn cavia's kan passen als ik eens met vakantie ga, maar moet er zelf niet aan denken thuis te komen en zo'n chaos aan te treffen
Misschien was het dezelfde als die waar ik ben geweest :')
Tap tap tap
pi_164888630
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 12:10 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Klopt wat je zegt. Ik denk dat het vooral hobbyfokkers zijn die aan dierenwinkels leveren. De grote jongens fokken vaak voor de export.
Een fokker hier in de buurt fokt een bepaald ras in een bepaalde kleur en die heeft een tijdje aan de Intratuin geleverd, als ik daar was herkende ik ze zo.
Tap tap tap
pi_164888956
Uhm.. al mijn cavia's komen van marktplaats, maar ik wil wel altijd de moeder zien.
Sommige fokken serieus, anderen wat minder serieus, maar het welzijn staat wel voorop.
Zo zaten de caafs er altijd netjes bij. Het mailcontact voor de aankoop is al heel bepalend.
Ik vraag altijd naar het karakter van de potentiële aanwinst.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164888981
Voor degenen die Roter vitamine C pilletjes aan hun caven geven: deze is in de aanbieding bij Kruidvat 1+1 gratis. Volgens mij tot zondag.

Gelijk maar een grote pot gekocht. :@
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164889563
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 13:39 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Voor degenen die Roter vitamine C pilletjes aan hun caven geven: deze is in de aanbieding bij Kruidvat 1+1 gratis. Volgens mij tot zondag.

Gelijk maar een grote pot gekocht. :@
Ik heb nog een hele pot staan :') nog van de vorige actie.
Tap tap tap
pi_164889666
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 13:38 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Uhm.. al mijn cavia's komen van marktplaats, maar ik wil wel altijd de moeder zien.
Sommige fokken serieus, anderen wat minder serieus, maar het welzijn staat wel voorop.
Zo zaten de caafs er altijd netjes bij. Het mailcontact voor de aankoop is al heel bepalend.
Ik vraag altijd naar het karakter van de potentiële aanwinst.
Die van mij komen grotendeels ook van MP, maar dat is meer omdat die stalletjes en opvangen daar hun cavia's opzetten :P dat scheelt tig websites afstruinen. Alleen Otje kwam uit een pretnestje bij mensen thuis, het was er hartstikke netjes en de ouderdieren waren er ook nog gewoon, waren ontzettend mooie beestjes. Ze was ook helemaal tam omdat ze dagelijks door de kinderen werd geknuffeld. Helaas is Otje niet oud geworden ;( de andere caafs waren/zijn nogal schrikkerig en angstig, het nadeel van zo'n fokker is dat zij niet de hele dag al die cavia's tam kunnen maken. Beer heb ik nog tam en knuffelig kunnen maken, Pieter werd dat pas toen hij dat abces kreeg en steeds medicijnen en dwangvoer kreeg :') Knofje vindt oppakken nog steeds niet leuk, Ollie is ontzettend tam, kun je van alles mee doen, en Schaap begint na vijf jaar eindelijk een beetje rustig - minder autistisch - te worden en Moos vindt me stom.
Tap tap tap
pi_164891415
Krijg altijd wel complimenten dat mijn beestjes, rustig zijn, moet ook zeggen dat ik dagelijks met de jonge cavia's knuffel even in bekje kijk, oortjes frunnik en pootjes voel, Merk ook aan de dieren of ze bij een fokker wegkomen die er echt passie voor heeft of bij een fokker wegkomen die aan de lopende band fokt, vaak zet ik die laatsten bij de dieren die al heel tam zijn en vaak trekken ze dan wel bij.

Van de week/verleden week zijn er heel veel dieren bij een oudere man inbeslag genomen, misschien meegekregen, op het forum iedereen over de zeik en dan zie ik de foto's en denk, nou ben bij fokkers geweest waar de beesten misschien nog wel goorder zaten en daar lijkt helemaal niemand zich druk om te maken tot zelfs iemand die de beestjes gewoon in reismandjes met een fles eraan hield.
Ik ben er nu wel voorzichtiger geworden, maar soms tref je nog iets waarvan je denkt wauw ik had nog beter aan de fles ammoniac kunnen snuiven.
Maar was benieuwd of ik nu de enige ben die zo schrikt ervan, kan wel vertellen dat een kennis van mij een keer mee is geweest en die wil nooit weer mee, die was na het bezoekje aan de betreffende stal er zo vies en vol walging van, als ik nu vraag ga je mee, ze al heftig met haar hoofd begint te schudden.
pi_164894194
Zijn er nou weer dieren in beslag genomen of zijn dat nog steeds die honderd die een paar weken geleden naar Nieuwegein zijn gegaan?

Ik haal trouwens bijna elke weer de groenten op de markt en ik had gevraagd of ze wortelloof hadden want die beesten van mij vreten de wortels niet en ik krijg zelf ook geen kilo per week weg :r blijkbaar zijn er mensen die het loof niet willen en vragen of het eraf gesneden kon worden. Dus ik kreeg zo een zak mee. Zijn ze weer verwend hier want ik had gisteren ook al mais gekocht, waarbij ze ook weer het blad lekkerder vinden dan de kolf zelf.
Tap tap tap
pi_164895595
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 14:09 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Die van mij komen grotendeels ook van MP, maar dat is meer omdat die stalletjes en opvangen daar hun cavia's opzetten :P dat scheelt tig websites afstruinen. Alleen Otje kwam uit een pretnestje bij mensen thuis, het was er hartstikke netjes en de ouderdieren waren er ook nog gewoon, waren ontzettend mooie beestjes. Ze was ook helemaal tam omdat ze dagelijks door de kinderen werd geknuffeld. Helaas is Otje niet oud geworden ;( de andere caafs waren/zijn nogal schrikkerig en angstig, het nadeel van zo'n fokker is dat zij niet de hele dag al die cavia's tam kunnen maken. Beer heb ik nog tam en knuffelig kunnen maken, Pieter werd dat pas toen hij dat abces kreeg en steeds medicijnen en dwangvoer kreeg :') Knofje vindt oppakken nog steeds niet leuk, Ollie is ontzettend tam, kun je van alles mee doen, en Schaap begint na vijf jaar eindelijk een beetje rustig - minder autistisch - te worden en Moos vindt me stom.
:') Waarom?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164896337
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 19:19 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

:') Waarom?
Hij wil niet geaaid worden, of toch weer wel, nee toch niet, ja ga door, nee ga weg, blijf van me af, maar dat is toch wel lekker :D
Tap tap tap
pi_164896410
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 19:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hij wil niet geaaid worden, of toch weer wel, nee toch niet, ja ga door, nee ga weg, blijf van me af, maar dat is toch wel lekker :D
Dat lijkt meer op een kat :P

Bij de supermarkt nam ik altijd het afval mee van de bloemkool.
Dat lieten de meeste mensen liggen en dat kon ik dan gratis meenemen.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164897367
Ik had maïskolven, maar ervaringen in het verleden hadden me geleerd dat ze geen hele kolf op kregen. Dus nu heb ik een kolf eerst in de bovenste kooi gelegd (ook omdat ik dat kreng niet doormidden krijg). Daar hebben ze wel wat van gegeten, maar niet veel. Nu leg ik hem net in de onderste kooi en ik geef hem nog twee minuten.
Tap tap tap
pi_164897436
Ervaring leert hier dat ze alleen de blaadjes opeten en de rest van de maiskolf niet eten.
Dus ik vind het een beetje zonde om die prinsesjes alleen bladeren te laten eten.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164897454
quote:
9s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ervaring leert hier dat ze alleen de blaadjes opeten en de rest van de maiskolf niet eten.
Dus ik vind het een beetje zonde om die prinsesjes alleen bladeren te laten eten.
De cavia van een vriendin van me vreet die hele kolf in z'n eentje op, in een dag. Haar hamster ook trouwens -O-
Tap tap tap
pi_164897471
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:46 schreef CherryLips het volgende:

[..]

De cavia van een vriendin van me vreet die hele kolf in z'n eentje op, in een dag. Haar hamster ook trouwens -O-
Wtf :') :D

Nou ja, nu heb ik Orka en die eet bijna alles.
Ook mensen overigens.. :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164897570
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:47 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Wtf :') :D

Nou ja, nu heb ik Orka en die eet bijna alles.
Ook mensen overigens.. :{
wie noemt z'n cavia dan ook killer whale :{w :D Ik vind het briljant.
Tap tap tap
pi_164897580
Ik durf die kolf niet aan m'n hamster te geven want die is al obees en als ie dat ding in z'n eentje opvreet krijg je zo'n Monty Python-moment denk ik.
Tap tap tap
pi_164897710
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:52 schreef CherryLips het volgende:
Ik durf die kolf niet aan m'n hamster te geven want die is al obees en als ie dat ding in z'n eentje opvreet krijg je zo'n Monty Python-moment denk ik.
Gaat ie raar van lopen enz ;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 20:51 schreef CherryLips het volgende:

[..]

wie noemt z'n cavia dan ook killer whale :{w :D Ik vind het briljant.
Ik heb mezelf altijd voorgenomen om een zwart witte borstel op te nemen in de caviaroedel en deze dan Orka te noemen :') _ Geen idee waarom en toen Neuf overleed, verscheen Orka heel toevallig op MP.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164898193
quote:
Dat is ook wel een bekende scene ja :') _

Maar ik vraag me sowieso af waarom dat nooit gebeurd bij cavia's, die eten ook non stop door. Als ze niet liggen te slapen
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  zaterdag 27 augustus 2016 @ 21:16:14 #197
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_164898294
Hier eten ze met zn 2en in circa 5 dagen een maïskolf op. :D

Wortels en wortelloof zijn te min. :')
pi_164900199
Vandaag 5 kroppen andijvie gekregen, is nu al niets meer van over. Heb nog wel een zak wortels, die gaan morgen en 3 maiskolven die gaan morgen ook in de grote groep. Het zijn soms net van die groente verwerkers je kan maar blijven gooien en het verdwijnt gewoon in die kleine bekkie's
pi_164901052
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 22:29 schreef LittleLady het volgende:
Vandaag 5 kroppen andijvie gekregen, is nu al niets meer van over. Heb nog wel een zak wortels, die gaan morgen en 3 maiskolven die gaan morgen ook in de grote groep. Het zijn soms net van die groente verwerkers je kan maar blijven gooien en het verdwijnt gewoon in die kleine bekkie's
Andijvie was in de aanbieding bij de Lidl, had ruim 2 kilo voor een euro en het zijn ook mooie kroppen O+ En paprika's waren op de markt een euro de kilo (eet ik zelf ook van :9 ). Ik vrees de dure winter ;(
Tap tap tap
pi_164901072
Wortels eten ze soms meteen op, de andere keer kan ik een halve zak weggooien :{
Tap tap tap
pi_164901912
Ja winter is altijd drama, moest vanavond wel lachen, door het noodweer heb ik mijn speciale hennep plantje onder de overkapping gezet, die moet namelijk wel heel blijven, alle cavia's begonnen direct luid te fluiten van, heyyyy daar komt een lading groen aan hahahaha
pi_164902095
Hier zat de kat eergister ofzo inene in het onderste deel van de caviaflat. Toen ik uitgelachen was wilde ik een foto maken, maar toen kroop ze er alweer uit. :{
  zondag 28 augustus 2016 @ 07:47:57 #203
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_164905445
_O-

Gisteravond ging bij de buren in de tuin iets van eten rond (ze hadden een feestje), zaten de dames hun nek te verrekken om zoveel mogelijk van de geur op te snuiven. :D

Saartje bijt trouwens de laatste tijd als ik met haar onderweg ben naar de kooi. Best pijnlijk, want ze pakt echt mn velletje vast. En waarom? Geen idee. Als ik haar eruit haal, doet ze niks (behalve me wassen dan). Iemand enig idee? En hoe leer ik het haar af?
pi_164905493
Ben er inmiddels achter heb diverse wakertjes rondlopen, het lijkt soms net een voliere als hun beginnen alarm te slaan.
Klinkt wel erg mooi,
pi_164906307
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 augustus 2016 23:38 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Hier zat de kat eergister ofzo inene in het onderste deel van de caviaflat. Toen ik uitgelachen was wilde ik een foto maken, maar toen kroop ze er alweer uit. :{
Hier ook een dikke kater van 5 kilo die het presteert (zodra hij de kans krijgt) in het nachthok/tussenverdieping van m'n flat te kruipen...en krijg hem er dan nog maar eens vandaan
pi_164910669
Hier waren de voerbakjes van de onderste twee verdiepingen wel altijd heel snel leeg, dacht aldoor dat het gewoon van die kleine vreetzakjes waren want als ik in de ochtend de bakjes weer vulde vlogen ze er gewoon op, tot de hond eens op het veldje in het zicht ging poepen, zaten allemaal graan en maiskorrels in. Als ik naar bed ging stak zij gewoon haar grote kop in de flat om even het voerbakjes leeg te eten. Ik had wel de koppie's van de cavia's willen zien zo heel beteuterd van, heyyyyy dat is van ons!!!!!
pi_164911183
Ik heb bij een caviastalletje weer zulke leuke caafs gezien O+ O+ Ben echt verliefd O+ Maar het past allemaal niet en ze moeten elkaar allemaal niet en het wordt alleen maar ziek en waar laat ik ze als ik op vakantie ga ;( Maar ze zijn zooo tof O+
Tap tap tap
pi_164912935
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 13:44 schreef LittleLady het volgende:
Hier waren de voerbakjes van de onderste twee verdiepingen wel altijd heel snel leeg, dacht aldoor dat het gewoon van die kleine vreetzakjes waren want als ik in de ochtend de bakjes weer vulde vlogen ze er gewoon op, tot de hond eens op het veldje in het zicht ging poepen, zaten allemaal graan en maiskorrels in. Als ik naar bed ging stak zij gewoon haar grote kop in de flat om even het voerbakjes leeg te eten. Ik had wel de koppie's van de cavia's willen zien zo heel beteuterd van, heyyyyy dat is van ons!!!!!
Bij mij pakken ze het van elkaar af. En dan komt de een (die al had gepakt (ik geef ze op de bovenverdieping hun eten)) heel beteuterd weer naar boven om te kijken of ik nog wat heb. _O-
pi_164914224
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 14:43 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Bij mij pakken ze het van elkaar af. En dan komt de een (die al had gepakt (ik geef ze op de bovenverdieping hun eten)) heel beteuterd weer naar boven om te kijken of ik nog wat heb. _O-
Hahaha hier ook, heb ook een die trekt het erin, bijt er een paar hapjes af en gaat dan kijken of er nog meer te halen is en de rest eet dan snel het stukje op.
pi_164922026
quote:
1s.gif Op zondag 28 augustus 2016 07:47 schreef NijntjesUk het volgende:
_O-

Gisteravond ging bij de buren in de tuin iets van eten rond (ze hadden een feestje), zaten de dames hun nek te verrekken om zoveel mogelijk van de geur op te snuiven. :D

Saartje bijt trouwens de laatste tijd als ik met haar onderweg ben naar de kooi. Best pijnlijk, want ze pakt echt mn velletje vast. En waarom? Geen idee. Als ik haar eruit haal, doet ze niks (behalve me wassen dan). Iemand enig idee? En hoe leer ik het haar af?
Dat deed Orka ook, maar die spreek ik dan vermanend toe en nu doet ze het niet meer :')

Tikjes op de neus of blazen in het gezicht geeft zij niks om.. Beetje hardleers. Bij haar werkt stemgeluid.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164922118
Ik had vandaag wat groenvoer voor de caafs geplukt (graties ies altijd goed): paardenbloembladeren, gras, wegbree 2 soorten. Het was binnen 2 seconden op en ik voelde me op weg naar huis echt zo'n kruidenvrouwtje :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164922258
quote:
0s.gif Op zondag 28 augustus 2016 20:46 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Dat deed Orka ook, maar die spreek ik dan vermanend toe en nu doet ze het niet meer :')

Tikjes op de neus of blazen in het gezicht geeft zij niks om.. Beetje hardleers. Bij haar werkt stemgeluid.
Hard geluid maken helpt bij Schaap ook nog weleens :@
Tap tap tap
pi_164922296
Heeft iemand hier ervaring met zulke hangmatjes? Ik ben bang dat ze het óf drie keer niks vinden óf meteen onder zeiken zodat voor mij de lol er snel af is :D

http://www.purkshangmatte(...)7&controller=product
Tap tap tap
pi_164922402
Ik moet dit even delen :@ Ik had Noir na haar operatie even twee dagen alleen in een doos gezet, zodat ik haar wat beter in de gaten kon houden en dat de anderen haar niet als trampoline gebruikten.



* Intro van Jaws opzet



ETEN???



Echt niet ? :{ ;(



"Oke, doei." :6
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
  maandag 29 augustus 2016 @ 09:24:04 #215
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_164932625
_O-
Ik verzin ook altijd van alles bij foto's/gedrag van Saartje en Lexie. Praat ook vaak "namens" hen. :@

"Au" en "niet doen" verstaat Saar blijkbaar niet, net als "ik bijt jou toch ook niet". :')
Ik geef haar zachtjes een tikje op dr neus, dat is tot dusver niet succesvol, maar ik houd vol. :6
pi_164933335
Ollie heeft rare poepjes, met zo'n punt eraan -O- Ze zijn ook wat langer en smaller dan anders, hij heeft anders altijd van die mini-keutels (daar maakte ik me in het begin al zo'n zorgen om, maar dat hoort blijkbaar bij hem, geen van n'n caafs draaien enorme tictacs). Moet ik me zorgen maken en meteen flagyl en antibiotica en probiotica erin gieten en naar België rijden met hem of zijn er dingen die ik beter even niet kan geven?
Tap tap tap
  maandag 29 augustus 2016 @ 11:52:09 #217
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_164934984
Ik zou even geen sla e.d. geven en even aankijken. Hier hebben ze soms ook een dagje afwijkende poepjes en is er de dag erna niks aan de hand. Wel even in de gaten houden of hij goed eet.
pi_164935120
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 11:52 schreef NijntjesUk het volgende:
Ik zou even geen sla e.d. geven en even aankijken. Hier hebben ze soms ook een dagje afwijkende poepjes en is er de dag erna niks aan de hand. Wel even in de gaten houden of hij goed eet.
Hij heeft nog wel wortelloof en een maisblad op, van de andijvie eet ie alleen de zachte delen maar dat doet Schaap ook. Hij krijgt antibiotica voor z'n oogje (zalfje), misschien dat ie daar toch iets van binnenkrijgt? Hij vindt het ook helemaal niet prettig als ik het in z'n oogje smeer, dan zit ie altijd even in elkaar te knijpen met dat oogje en te nukken en dan gaat ie weer eten. Het is zo goed als genezen maar ik moet als het weg is voor de zekerheid nog twee dagen door blijven smeren.
Tap tap tap
  Eindredactie Games maandag 29 augustus 2016 @ 13:34:20 #219
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_164937174
Die van mij kunnen behoorlijk vreten, maar het is ook een keer genoeg en dat laten ze het liggen.

Om na 10 minuten weer te bedelen voor eten, terwijl er nog sla en witlof in de kooi ligt....

:(
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_164941988
Ik had eens berekend wat mijn caafjes er maand kosten, ik kwam al snel op 125 euro per maand. Ik denk dat moet goedkoper kunnen, dus eens even gaan informeren bij boeren en kwam toen op 66 euro, alles zelfde hoeveelheid, maar dan bij de boeren weg. Is zeker even de moeite waard om alles even goed te bekijken.
  maandag 29 augustus 2016 @ 17:01:07 #221
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_164942118
Ik geloof dat ik niet wil weten wat ze me per maand kosten. :{
pi_164942283
Ik kreeg eerst hooi van de boer maar op een gegeven moment was dat niet goed meer en nu krijgen ze heel duur spul omdat het eigen merk van de dierenwinkel waardeloos is :')
Tap tap tap
pi_164942794
Nee heb nu twee balen hooi voor 5 euro, toen ik het onder de overkapping zette stonden mijn kleine hooligans al te fluiten en tegen de tralies aan te drukken.
pi_164943589
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 10:19 schreef CherryLips het volgende:
Moet ik me zorgen maken en meteen flagyl en antibiotica en probiotica erin gieten en naar België rijden met hem
_O- :D
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164943629
Ik woon in Zuid-Holland, maar Aubiose en hooi komen uit de provincie Utrecht.
Gewoon omdat het kan en ik te lui ben een andere leverancier te zoeken :')

Zo'n baal Aubiose is 18 kg en een baal hooi tegen de 15 kg.
Die baal hooi is bijna even groot als dat ik ben, maar ik ben niet zo groot. Dus veel dingen zijn bijne net zo groot als dat ik ben :{
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164943766
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Ik woon in Zuid-Holland, maar Aubiose en hooi komen uit de provincie Utrecht.
Gewoon omdat het kan en ik te lui ben een andere leverancier te zoeken :')

Zo'n baal Aubiose is 18 kg en een baal hooi tegen de 15 kg.
Die baal hooi is bijna even groot als dat ik ben, maar ik ben niet zo groot. Dus veel dingen zijn bijne net zo groot als dat ik ben :{
Er zit hier in de regio (Veluwe) een groothandel die de aubiose gratis bezorgt O+ maar ik woon in een appartement en een hele baal hooi zou echt een bende worden in de berging.
Tap tap tap
pi_164943994
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 17:59 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Er zit hier in de regio (Veluwe) een groothandel die de aubiose gratis bezorgt O+ maar ik woon in een appartement en een hele baal hooi zou echt een bende worden in de berging.
Ik heb helaas geen grote kelder meer, in de vorige kelder kon ik superveel kwijt.
Maar goed, wat moet ik met 3 balen hooi :') Dat is muf voordat het opgevoerd is.
Ik wil ook een gratis Aubiose breng -service.. :{

Medical Animal adverteert nu wel vaak met dat de SS 33 euro is.. Komt zeker door mijn boze berichtje :')
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164944069
Wat is aubiose? :@
pi_164944140
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:10 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Wat is aubiose? :@
Soort bodembedekking, minder stoffig dan zaagsel.
Tap tap tap
pi_164944147
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:10 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Wat is aubiose? :@
Bodembedekking :)

Het wordt ook als bodembedekking voor paarden gebruikt.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164957532
Heb je een mooi lilax wit klein caafje, helemaal enthousiast, tot alles gebeden wat mogelijk was, blijkt het toch weer een beertje te zijn. Had dit ook al met een schitterend cinnamon wit caafje, zo mooi getekend, perfect kruintje en ja hoor weer een beertje.
Waarom moeten alle perfecten nu elke keer beertjes zijn.

pi_164960090
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 07:54 schreef LittleLady het volgende:
Heb je een mooi lilax wit klein caafje, helemaal enthousiast, tot alles gebeden wat mogelijk was, blijkt het toch weer een beertje te zijn. Had dit ook al met een schitterend cinnamon wit caafje, zo mooi getekend, perfect kruintje en ja hoor weer een beertje.
Waarom moeten alle perfecten nu elke keer beertjes zijn.

[ afbeelding ]
Wat een schatje.
pi_164960122
Pffff, ik heb ze nou bijna 1,5 maand en ze zijn nóg steeds zo schrikkerig als wat. Schieten nog steeds bij het minste of geringste geluidje/beweging in hun slaaphok.

Hoelang gaat het nog duren voor ze dat niet meer zullen doen? (Dat doen ze hopelijk ooit toch niet meer?!)
pi_164960135
quote:
1s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:14 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Soort bodembedekking, minder stoffig dan zaagsel.
quote:
10s.gif Op maandag 29 augustus 2016 18:14 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Bodembedekking :)

Het wordt ook als bodembedekking voor paarden gebruikt.
Thanks.
  Eindredactie Games dinsdag 30 augustus 2016 @ 12:24:37 #235
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_164961016
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2016 16:57 schreef LittleLady het volgende:
Ik had eens berekend wat mijn caafjes er maand kosten, ik kwam al snel op 125 euro per maand. Ik denk dat moet goedkoper kunnen, dus eens even gaan informeren bij boeren en kwam toen op 66 euro, alles zelfde hoeveelheid, maar dan bij de boeren weg. Is zeker even de moeite waard om alles even goed te bekijken.
125 euro per maand? Wat voor superfood en bodembedekking geef je dan wel niet?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 13:56:32 #236
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_164963067
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 11:34 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Pffff, ik heb ze nou bijna 1,5 maand en ze zijn nóg steeds zo schrikkerig als wat. Schieten nog steeds bij het minste of geringste geluidje/beweging in hun slaaphok.

Hoelang gaat het nog duren voor ze dat niet meer zullen doen? (Dat doen ze hopelijk ooit toch niet meer?!)
Ehh...
Hier gebeurt het nog regelmatig bij Lexie (ze is nu ruim een jaar oud). Maar ze komt wel heel snel weer tevoorschijn dan.
Ik kan ze nog steeds niet pakken zonder de bak uit elkaar te halen.
pi_164963106
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 13:56 schreef NijntjesUk het volgende:

[..]

Ehh...
Hier gebeurt het nog regelmatig bij Lexie (ze is nu ruim een jaar oud). Maar ze komt wel heel snel weer tevoorschijn dan.
Ik kan ze nog steeds niet pakken zonder de bak uit elkaar te halen.
Mijn oudjes zijn bijna 5 en schieten nog steeds weg, dat is een natuurlijke eerste reactie.
Tap tap tap
pi_164963810
quote:
4s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 12:24 schreef donald_dick het volgende:

[..]

125 euro per maand? Wat voor superfood en bodembedekking geef je dan wel niet?
Ik heb rond de 60 cavia's en hun hokken worden elke 4 dagen verschoond.
pi_164963853
60 O+ O+
Tap tap tap
pi_164963883
Ja is wel erg leuk, net ook, allemaal maisbladeren meegenomen van de boerderij, dan is het echt een fluit orkest en daarna hoor je alleen maar gesmak
  Eindredactie Games dinsdag 30 augustus 2016 @ 15:21:22 #241
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_164964919
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 14:30 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Ik heb rond de 60 cavia's en hun hokken worden elke 4 dagen verschoond.
ja oke. dat zijn geen normale aantallen meer :D
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_164965012
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 14:30 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Ik heb rond de 60 cavia's en hun hokken worden elke 4 dagen verschoond.
Waar heb je die 60 cavia's gehuisvest?

Heeft iemand trouwns een C&C cage hier?

En thanks, nu weet ik wat ik kan verwachten. En kan ik het ook aan mijn vriend aangeven, hij verzuchtte gister dat ze nog steeds zo snel wegschieten. (Hij ging op een "uitrek"stoel zitten en die staat op een meter voor de kooi, en ja dat maakt natuurlijk geluid als hij beweegt.)
pi_164965017
quote:
10s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:21 schreef donald_dick het volgende:

[..]

ja oke. dat zijn geen normale aantallen meer :D
Ben inmiddels al bij collega fokkers geweest en dan hebben we het over aantallen van 150 tot wel 300 dieren, gat is mij veel te veel, dan is het niet meer proper bij te houden
pi_164965037
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:26 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Waar heb je die 60 cavia's gehuisvest?

Heeft iemand trouwns een C&C cage hier?

En thanks, nu weet ik wat ik kan verwachten. En kan ik het ook aan mijn vriend aangeven, hij verzuchtte gister dat ze nog steeds zo snel wegschieten. (Hij ging op een "uitrek"stoel zitten en die staat op een meter voor de kooi, en ja dat maakt natuurlijk geluid als hij beweegt.)
Een aantal zitten in de cavia flat binnen en heb een grote flat onder de overkapping staan. mijn buurvrouw dacht dat ze altijd vogeltjes hoorde :D
pi_164965064
En hoe lang ben je bezig met het verschonen van de kooien Littelady? Ik ben zelf al een hele middag bezig met de gehele caviaflat (2 verdiepingen plus een slaaphok).
pi_164965238
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:26 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Waar heb je die 60 cavia's gehuisvest?

Heeft iemand trouwns een C&C cage hier?

En thanks, nu weet ik wat ik kan verwachten. En kan ik het ook aan mijn vriend aangeven, hij verzuchtte gister dat ze nog steeds zo snel wegschieten. (Hij ging op een "uitrek"stoel zitten en die staat op een meter voor de kooi, en ja dat maakt natuurlijk geluid als hij beweegt.)
Mijn flat staat op zo'n vier à vijf meter van de bank. Als ik dan op de bank zit en iets beweeg, ook al zit ik daar al de hele avond, dan schieten ze soms nog die hele kooi door :@
Tap tap tap
pi_164965260
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:28 schreef Jaimy_Luca het volgende:
En hoe lang ben je bezig met het verschonen van de kooien Littelady? Ik ben zelf al een hele middag bezig met de gehele caviaflat (2 verdiepingen plus een slaaphok).
Serieus :@ Dat had ik in het begin ook, nu sop ik het niet meer elke keer uit. Het leven is daar echt te kort voor :') Ik schep het eruit en gooi het erin en eens in de zoveel gaat er schoonmaakazijn doorheen. Een dag later is het toch weer smerig.
Tap tap tap
pi_164965318
Ja ook zo'n middagje, heb ruime hokken, hier geen tralie kooien meer, alleen maar flats, de flat binnen doe ik atijd op een andere dag dat is een klein uurtje door alle hoekjes.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 16:13:41 #249
158518 Sjechov
Medisch Commercieel Actief!
pi_164965896
Hier iets nieuws.
Er waren vrienden op visite met een labrador.
Die wou spelen met 1 van onze dames.
En zij was ook nieuwsgierig. Het werd wel even spannend toen de lab fanatiek met de bal begon te gooien :')
Toen nokte onze dame toch maar gauw naar de ren _O-



Je hoeft de wereld niet te snappen, je hoeft er alleen maar je weg in te vinden
pi_164966039
Sinds de golden retriever van m'n tante achter ons konijn aan ging en we die nog maar net wisten te redden, hou ik alle diersoorten lekker uit elkaar :')
Tap tap tap
pi_164966138
Een week geleden heb ik helaas mijn oude sokken hond moeten laten inslapen, die kon heel goed met de cavia's, altijd even lief voor, even het voerbakje leegvreten en gewoon naast het hok liggen, altijd even vriendelijk.

pi_164966422
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:28 schreef LittleLady het volgende:
Een week geleden heb ik helaas mijn oude sokken hond moeten laten inslapen, die kon heel goed met de cavia's, altijd even lief voor, even het voerbakje leegvreten en gewoon naast het hok liggen, altijd even vriendelijk.

[ afbeelding ]
Awww, gecondoleerd ;(

Mijn hond likte vroeger de keutels uit de kont van de cavia's :@ Was wel handig als ze losliepen, scheelde opruimen. Ik vroeg me al af waarom ik er nu steeds zo druk mee was als de beesten hadden losgelopen, maar ik heb nu geen hond. En ze vrat idd het voer op. Maar toen werd ze dement en ging dat ook niet samen.
Tap tap tap
pi_164966553
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:38 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Serieus :@ Dat had ik in het begin ook, nu sop ik het niet meer elke keer uit. Het leven is daar echt te kort voor :') Ik schep het eruit en gooi het erin en eens in de zoveel gaat er schoonmaakazijn doorheen. Een dag later is het toch weer smerig.
Kranten met zaagsel zo goed mogelijk proberen op te rollen, dan met stoffer en blik zaagsel eruit scheppen, dan met de stofzuiger de laatste restjes opzuigen. Daarna maak ik het schoon met sponsje en water met een schoonmaakmiddel. Daarna drogen met een handdoekje.

Dan als eerste van die puppy-pads op de bodem (eventueel vast met dubbelzijdige tape), daarna kranten er overheen en ten slotte zaagsel.

:@
pi_164966612
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:49 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Kranten met zaagsel zo goed mogelijk proberen op te rollen, dan met stoffer en blik zaagsel eruit scheppen, dan met de stofzuiger de laatste restjes opzuigen. Daarna maak ik het schoon met sponsje en water met een schoonmaakmiddel. Daarna drogen met een handdoekje.

Dan als eerste van die puppy-pads op de bodem (eventueel vast met dubbelzijdige tape), daarna kranten er overheen en ten slotte zaagsel.

:@
Ik ben als de dood dat ze van die puppypads gaan eten :@ Ik gebruikte vroeger van die onderleggers als ik ze op de bank nam, maar schrok ervan hoe weinig die eigenlijk opnamen.
Tap tap tap
pi_164966628
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:49 schreef Jaimy_Luca het volgende:

[..]

Kranten met zaagsel zo goed mogelijk proberen op te rollen, dan met stoffer en blik zaagsel eruit scheppen, dan met de stofzuiger de laatste restjes opzuigen. Daarna maak ik het schoon met sponsje en water met een schoonmaakmiddel. Daarna drogen met een handdoekje.

Dan als eerste van die puppy-pads op de bodem (eventueel vast met dubbelzijdige tape), daarna kranten er overheen en ten slotte zaagsel.

:@
pi_164966743
Ik heb wel een beetje spijt van de Klaas uit Hierden caviaflat. Er zitten van die extra balken onderin, aan de achterkant. En ook nog eens in de hoeken tegen de muur aan. Het is niet zoals een Ikeaflat: |_

Misschien ooit zo'n C&C cage als die dan nog te koop zijn. (Of alvast nu al kopen... :@)
pi_164966829
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 16:59 schreef Jaimy_Luca het volgende:
Ik heb wel een beetje spijt van de Klaas uit Hierden caviaflat. Er zitten van die extra balken onderin, aan de achterkant.
Ik heb hem ook maar weet niet goed wat je bedoeld?

Ik ben er blij mee maar vind het verschonen wel onpraktisch. Bij het verwijderen van de deurtjes van de tussen/nachthokjes pleurt alles eruit en je kan er amper bij. Maar hij is zo mooi ;)
pi_164966831
M'n vader heeft twee bakken gemaakt van spaanplaat geloof ik, zeil en raamfolie op de bodem en de twee bakken op elkaar bevestigd. Dat plexiglas was het meeste werk met op maat maken en die profielen enzo.
Tap tap tap
pi_164967590
In huis is alles open, eigenlijk heel laag, maar ze springen er niet uit.

pi_164967667
Bij mij is het ook redelijk laag geloof ik, als ik de kasten van anderen weleens zie, maar ze springen er niet uit. Alleen Moos vertrouw ik niet helemaal, want die hangt half uit dat hok, ben dan bang dat ie topzwaar wordt en zo voorover kukelt. Pieter had daar ook een handje van.
Coronetjes O+ Zijn die allemaal zo geschift?
Tap tap tap
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 17:59:34 #261
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_164967718
Ik zit ook te denken om er een coronet bij te nemen.. Wat denken jullie? Ik heb ze allemaal buiten lopen in een stuk tuin.. Zou dat werken zo'n langhaar?
Ik doel op het 'vies' worden
pi_164967839
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 17:59 schreef Mubassie het volgende:
Ik zit ook te denken om er een coronet bij te nemen.. Wat denken jullie? Ik heb ze allemaal buiten lopen in een stuk tuin.. Zou dat werken zo'n langhaar?
Ik doel op het 'vies' worden
Ik vind het wel meevallen, knip ze eens in de zoveel tijd bij, alleen de haren aan de achterpoten zijn lastig te knippen. Het is makkelijker bij te houden dan bijvoorbeeld een peruuf :D Ze hebben gelukkig wel glad haar dus er blijft relatief weinig in hangen.
Tap tap tap
pi_164968894
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 15:26 schreef LittleLady het volgende:

[..]

Ben inmiddels al bij collega fokkers geweest en dan hebben we het over aantallen van 150 tot wel 300 dieren, gat is mij veel te veel, dan is het niet meer proper bij te houden
Ik moet er niet aan denken.
300 x whieep whieep !

:') _
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164968983
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 17:05 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ik heb hem ook maar weet niet goed wat je bedoeld?

Ik ben er blij mee maar vind het verschonen wel onpraktisch. Bij het verwijderen van de deurtjes van de tussen/nachthokjes pleurt alles eruit en je kan er amper bij. Maar hij is zo mooi ;)
Zal ff een foto maken, brb.
pi_164969116
Dit balkje:



Het is niet gewoon een hoek van 90 graden, zoals ik bij bijv Ikeaflats zie.
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:05:44 #266
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_164969173
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 17:52 schreef LittleLady het volgende:
In huis is alles open, eigenlijk heel laag, maar ze springen er niet uit.

[ afbeelding ]
Zou je eens een foto van je buitenflat kunnen posten? Ben ik wel benieuwd naar..
Hier komt er ook een nieuwe, heb inmiddels een tekening gemaakt maar blijft leuk om die van anderen te zien :)
  dinsdag 30 augustus 2016 @ 19:06:42 #267
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_164969191
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 18:05 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik vind het wel meevallen, knip ze eens in de zoveel tijd bij, alleen de haren aan de achterpoten zijn lastig te knippen. Het is makkelijker bij te houden dan bijvoorbeeld een peruuf :D Ze hebben gelukkig wel glad haar dus er blijft relatief weinig in hangen.
Dankje

Een peruviaan wordt het sowieso niet ;)
Ik ga eens rondkijken
pi_164970796
quote:
Het is niet gewoon een hoek van 90 graden, zoals ik bij bijv Ikeaflats zie.
Ah dat balkje...ja die heb ik idd ook wel...maar geen last van :)
pi_164970903
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 18:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik moet er niet aan denken.
300 x whieep whieep !

:') _
Ik was laatst m'n veestapel ophalen van de vakantieopvang, buiten in de tuin had ze een hele toko vol en de vakantieopvang stond boven. Het raam stond open, stonden die beesten op elkaar te reageren :')
Tap tap tap
pi_164980283
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 18:54 schreef 4EverBlackEyed het volgende:

[..]

Ik moet er niet aan denken.
300 x whieep whieep !

:') _
Dat geluid is nog niet eens zo erg, maar de lucht/geur, van zoveel cavia's is slecht bij te houden. Mijn achterbuurman wist tot afgelopen week niet eens dat ik zoveel cavia's had. Oohh zegt hij, wat netjes ja. Kreeg meteen een zak appels voor de beestjes. :D
pi_164980316
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 augustus 2016 19:05 schreef Mubassie het volgende:

[..]

Zou je eens een foto van je buitenflat kunnen posten? Ben ik wel benieuwd naar..
Hier komt er ook een nieuwe, heb inmiddels een tekening gemaakt maar blijft leuk om die van anderen te zien :)
Ik heb achter ook twee rennen, daar zitten inmiddels gazen deksels op en een deel dicht voor de schaduw

En dit is mijn flat, een verdieping is een groot hok, hier zit een groep zeugjes



Ik heb ook nog een berenflat, hier zitten momenteel alleen maar beren in met eventueel een jong beertje die of wacht tot hij oud genoeg is om een bloedlijn voort te zetten of wacht tot hij is verkocht en naar een nieuw thuisje gaat.
Had tijdje geleden al een beertje van 3 week die dapper om de moeders heen liep te draaikonten en macho stond te doen met een hoop prrrrrr prrrr, dat wil ik absoluut niet hebben.
We doen niet aan lijnteelt zoals ze dat zo netjes zeggen, in mijn ogen is dat gewoon inteelt en maakt een ras niet mooier.
  woensdag 31 augustus 2016 @ 07:35:00 #272
319685 Mubassie
Hallo kindertjes
pi_164980435
Heel gaaf ^O^
Jouw grote flat lijkt heel erg op mijn tekening. Zoiets komt er hier ook.

Maar als je er 60 hebt gaan ze dan niet als een malle tweeten als je buiten komt?

Ik heb er 10, hoef de achterdeur maar open te maken en de buren krijgen een fluitconcert :@
pi_164980549
Hahaha ja dat doen ze wel, helemaal als ze de zakken groente horen, dan is het helemaal wheeeee wheeeeee, sommigen gaan dan aan de tralies trekken als doorgeslagen tbs patientjes.
Mijn buurvrouw dacht in eerste instantie dat de heg vol jonge vogels zat.
Als mijn dochter thuiskomt hoor ik dat ook aan de cavia's die slaan dan aan.
Heb nu wel een gazen hek om de overkapping af te sluiten, er begonnen mij net iets teveel vreemde katten te zitten, dus als ik niet thuis ben is alles gewoon dicht
pi_164989152
Het gaat ineens helemaal niet goed met Ollie -O- Hij heeft geen interesse in wat dan ook, ligt vooral op één plek. Groente van vanmorgen ligt er nog. Schaap hobbelt nog wel blij rond, maar hij niet -O- jezus daar gaan we weer, ben er echt zo klaar mee. De derde zieke in nog geen jaar tijd, ik weet niet wat ik verkeerd doe ;( Als ie doodgaat zet ik de bups bij elkaar, of ze nu willen of niet, en komt er niks meer bij.

Hoe doen jullie met een hele schuur vol dan? Ik heb het idee dat het sterftecijfer bij mijn caafs ontzettend hoog ligt en ze met veel mazzel ouder worden dan drie -O- Alleen Schaap en Knofje zijn al bijna vijf.

[ Bericht 0% gewijzigd door CherryLips op 31-08-2016 16:43:47 ]
Tap tap tap
pi_164989740
Tja heb in een maand tijd 3 te vroeg geboren nestjes gehad en 1 zwangerschapsvergiftiging, dan denk je ook, wtf? Maar moet zeggen dat het weer ook enorm veel doet, boven de 30 graden is sowieso niet goed voor een cavia, boven de 25 graden hebben ze al behoorlijk last.
Controleer ook goed op hooi luis, momenteel lijkt het schering en inslag
pi_164990076
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:06 schreef LittleLady het volgende:
Tja heb in een maand tijd 3 te vroeg geboren nestjes gehad en 1 zwangerschapsvergiftiging, dan denk je ook, wtf? Maar moet zeggen dat het weer ook enorm veel doet, boven de 30 graden is sowieso niet goed voor een cavia, boven de 25 graden hebben ze al behoorlijk last.
Controleer ook goed op hooi luis, momenteel lijkt het schering en inslag
Het is hier wel warm in huis ja, daarom keek ik het van de week ook even aan. Zag in de andere kooi ook van die poepjes met zo'n punt eraan dus gaf de maïs al de schuld. Alleen die anderen stuiteren door de kooi en storten zich vol overgave op het eten, terwijl Ollie gewoon de hele tijd blijft liggen. Misschien toch de antibiotica? Had ik toch een nieuwe tube moeten halen? Zal zo wel op m'n flikker krijgen bij de dierenarts :@
Ik heb zooo geen zin om weer aan dat hele circus van dwangvoeren te moeten beginnen, zes keer op een dag. Hoe doen mensen met een fulltime baan dat zeg.
Tap tap tap
pi_164990245
Ik werk zelf aan huis, anders had ik dit ook niet kunnen doen, anders gaat het zo'n vieze smeerbende worden. Momenteel liggen ze hier voor laveloos in het hok, hebben het warm.

Heb vandaag wel weer een koelbox vol appels gekregen voor ze, us straks met het rondje cavia's doen hebben ze allemaal weer lekker appels, vandaag al de gemeentelijke bomen beetje gesnoeid, ja ja wilg is ook erg lekker.
pi_164990298
Ik kan over een klein uurtje nog terecht bij de dierenarts. Ben benieuwd. Had eerst een andere gebeld en gevraagd of ze gespecialiseerd waren in cavia's. 'Ja we hebben ze hier wel maar kan niet zeggen dat we erin gespecialiseerd zijn.' Eh ja, lekker veel vertrouwen. Toen ik de DA belde waar ik ook met Pieter en Otje was geweest, zeiden ze meteen dat ik vanavond kon komen want dan was de DA er nog die van de konijnen en cavia's was, morgen zou hij er niet zijn. Ik denk dat ie me ondertussen wel herkent :') ;( Schaam me dood. Wat doe ik met die beesten?
Tap tap tap
pi_164990728
Niets bijzonders, cavia's zijn prooidieren dus laten zo lang mogelijk zien dat ze niet ziek zijn en zodra ze het laten zien is het echt hopen dat het goed komt.
En het is gewoon voor cavia's raar weer geweest. Vond het ook niet leuk om de te vroeg geboren jongen aan de lopende band kapot te zien gaan, nog met een warmte lamp en bijvoeding, maar mocht gewoon niet baten.
pi_164991405
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 17:56 schreef LittleLady het volgende:
Niets bijzonders, cavia's zijn prooidieren dus laten zo lang mogelijk zien dat ze niet ziek zijn en zodra ze het laten zien is het echt hopen dat het goed komt.

Ja ik vind dat echt bizar. Toen Noir die baarmoeder prolaps had, merkte ik niks aan haar.
Hallo... je binnenste zit buiten.. dat moet op z'n minst best pijn doen :') ?
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
pi_164992397
Net terug van de DA, niks aan hem te zien behalve dat z'n darmen bijna leeg waren, er kwam één nat, raar poepje uit daar op de tafel. Temperatuur was goed, hartslag goed, longen goed, geen vies neusje, geen reuteltje. Alleen vond ze z'n ademhaling een beetje raar maar dat kon ook van de warmte komen want het was 30 graden in de auto. Hij heeft pijnstiller gehad en iets tegen misselijkheid en ik heb recovery meegekregen om een papje dwangvoer van te maken. Ze zag geen indicatie voor antibiotica en dan raken de darmen verder van slag. Ik heb hem in de kooi gezet en hij ligt nu voor pampus op de plek waar ik hem neergexet heb :{ Zo haalt ie de ochtend niet. Dit is een beetje net als Otje maar die vrat in ieder geval nog :{
He gatsie.
Tap tap tap
pi_164992414
Help me er even aan herinneren dat er geen vee mee in huis komt.
Tap tap tap
pi_164993403
Het is gewoon een rare zomer en veel dieren hebben daar te lijden onder
pi_164994357
Ik had eerder verwacht dat die oudjes er last van zouden hebben. Maar Schaap had een kale buik (wat nu weer ineens aangroeit, ziet er niet uit) dus dat zal wel lekker verkoelend zijn geweest en Knofje heeft een tweede jeugd nu ze bij een castraat van anderhalf zit. Ik noem haar al m'n kleine cougar. Ik zag die combi in het begin eigenlijk niet zitten omdat zij een oude chagrijnige taart was en hij een jonge hond, de eerste weken ook veel gedonder gehad in die kooi, en nu zijn ze heel leuk samen O+
Tap tap tap
pi_164996371
Nee hier zit een oude sok en die fluit alsof ze mensen wil melden dat de trein vertrekt en nergens last van en een van de jonge dames puft en gaat onder de waterfles liggen om constant water op het hoofd te krijgen.
pi_164996475
Geven jullie de caafs eigenlijk ijsbergsla? Ik geef het nooit omdat ik bang ben voor diarree en gasbuik en ellende, maar dat krijgen ze blijkbaar ook ondanks m'n beste zorgen, dus kan ik het net zo goed gewoon wel geven. Het kost ook geen drol en het zou voor mezelf ook beter zijn er wat meer van te eten.
Tap tap tap
  woensdag 31 augustus 2016 @ 22:07:06 #287
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_164996754
Hier krijgen ze het soms, ze zijn er niet zo dol op (lees: ze zijn verziekt en willen liever andijvie of gemengde sla).

Hoe gaat het nu met Ollie? Al wat kunnen voeren?
pi_164996812
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 22:07 schreef NijntjesUk het volgende:
Hier krijgen ze het soms, ze zijn er niet zo dol op (lees: ze zijn verziekt en willen liever andijvie of gemengde sla).

Hoe gaat het nu met Ollie?
Ik heb er net recovery in gefrot, dat ging op zich best soepel, ik vond het alleen heel lastig om de juiste balans poeder/water te vinden dus heb het halve zakje er al in gemikt. Hij ligt nu weer tegen de voerbak aan. Het ziet er heel relaxed uit maar hij is meestal wel actiever dan dit. Hij krijgt later weer dwangvoer voor ik naar bed ga en ik denk dat ik vannacht nog eens de wekker zet en er sowieso om zes uur uitga.
Tap tap tap
pi_164996840
Ik vind het superleuke beestjes, geniet van ze als ze fluiten en over de rand van de kooi hangen, vind het prachtig als ik iets lekkers voor ze heb gekocht, geef een vermogen aan ze uit, maar ik ben hier zo ontzettend klaar mee.
Tap tap tap
  woensdag 31 augustus 2016 @ 22:11:53 #290
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_164996899
Kan ik me voorstellen, het kost zoveel tijd en geld, maar is vooral stressvol als ze ziek zijn.
pi_164997039
Ik geef ze andijvie, wortels, mais, tomaten, appels, bananen, komkommer, meloen en spinazi, voor de rest snoei ik elke wilg, hazelaar en berk in de omgeving en dat geef ik ze ook.

Verder snij ik nog wel een gras, weegbree en paardebloemblad.

Over het algemeen gaat altijd goed, maar soms is het weer gewoon niet zo ideaal, las wel meer van dit soort problemen.
pi_164997181
quote:
0s.gif Op woensdag 31 augustus 2016 22:16 schreef LittleLady het volgende:
Ik geef ze andijvie, wortels, mais, tomaten, appels, bananen, komkommer, meloen en spinazi, voor de rest snoei ik elke wilg, hazelaar en berk in de omgeving en dat geef ik ze ook.

Verder snij ik nog wel een gras, weegbree en paardebloemblad.

Over het algemeen gaat altijd goed, maar soms is het weer gewoon niet zo ideaal, las wel meer van dit soort problemen.
Ze krijgen bij mij elke dag witlof, andijvie en komkommer en momenteel ook paprika, waarnaast de cougar en haar toyboy ook een cherrytomaatje krijgen als ik sta te koken (Schaap en Ollie lusten geen tomaat). En als ik banaan eet krijgen ze een bananenschil. En als ik aardbeien schoonmaak, krijgen cougar en toyboy de kroontjes, want die lusten de andere twee niet. Eens in de zoveel tijd haal ik wat wortels maar daar laten ze vaak de helft van liggen, wortelloof is lekkerder. Spinazie eet ik zelf vrij vaak maar de halve zak (of meer) gaat de kooien in. Meloen en appel eten ze ook als ik het eet. Als ik in een gulle bui ben, haal ik een bosje peterselie op de markt en dat is met 2 minuten op.

En eens in de zoveel tijd bestel ik bij dierenkruiden van alles, zoals peterselie, goudsebloem, weegbree, dille, of wat me allemaal boeiend lijkt. Ik zit nu te wachten tot ze weer gedroogd maisblad hebben want dat is heel lang niet leverbaar geweest en daar is het nu weer het seizoen voor geloof ik. Bamboe schijnen ze ook te mogen.
Tap tap tap
pi_164997327
Dan krijgen ze toch voldoende, zou het niet weten wat het kan zijn, cavia is op dat vlak toch een heel vreemd dier
pi_164997494
Zijn er huisdieren die niet zo gevoelig zijn? -O-
Tap tap tap
pi_164997563
Ik heb jaren geleden chinchilla's gehad, moet zeggen die deden het altijd wel goed bij mij.
pi_164997706
Ik zat aan een tarantula te denken :7

Maar nee, ik ga ze wel even knuffelen en voeren en nog wat bij Ollie proberen naar binnen te krijgen -O-
Tap tap tap
pi_165004184
Brrrr heb niets met beestjes met 8 pootjes.

Bij de kinderboerderij hebben ze nu ook een cavia, zit helemaal alleen arm ding, ze weten nog niet eens wat het is.
  donderdag 1 september 2016 @ 11:44:29 #298
85632 NijntjesUk
Nijntje is 'n uk..
pi_165006723
Arm ding idd.

Ik weet niet zeker of ze allebei lekker liggen zo. :D

pi_165006918
Mijn caafjes hadden de trap naar boven (waar hun eten, hooi en water staat) ergens tussen gisteravond en vanmorgen om weten te krijgen. En alsnog zat Lilly gewoon boven he. _O- Die maakt die sprong wel. Prince dus niet. :{

Maar goed, trappetje staat nu weer stevig. ^O^
pi_165011052
Ollie zit spinazie te eten! Nog niet heel vlot maar hij kwam op het geritsel afgerend en pakte het aan en begon er langzaam aan te knabbelen.
Die stomme hutten hebben gewoon geen trek in die twee kilo andijvie en twee kilo witlof en twee kilo paprika die ik had ingeslagen, want ze laten al de hele week veel groente liggen, het hooi gaat langzaam en de brokjes ook.
Ollie zat vanmorgen wel een paar keer te kermen en er lag een plakkerige poepflats in het hok, en hij heeft steeds mot met Schaap -O- Dus ga vanavond weer terug naar de DA.

Weet iemand lekkere recepten met witlof en paprika?
Tap tap tap
pi_165013680
Toch maar contact opgenomen met die dierenarts in België, ik vind het doodeng om in het buitenland te rijden maar het moet dan maar :{ Want m'n eigen dierenarts schrijft blijkbaar dingen voor die niet samengaan met zachte ontlasting. Er zat volgens die dame in België veel haast achter, maar stel ik begin nu met een lege maag te rijden dan ben ik er met de files ook pas om half acht, mij kennende later :P Held op de weg enzo. Ik heb net een nieuwe auto en ik kan m'n navigatiesysteem nog niet vastmaken, dus dit wordt echt leuk.
Maar dan heb ik in ieder geval alles voor hem gedaan :{
Tap tap tap
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')