abonnement Unibet Coolblue
pi_163414040
Welkom bij het Team Lotto Jumbo NL topic! Tak tak tak!



Op dit moment zijn de grote helden van dit team zoals Keldermerckx, Gesink of LTD ofwel aan het koersen in de Dauphiné ofwel op een niet nader te traceren hoogestage. Hierdoor zullen zij in juli kunnen schitteren tijdens de Tour!

Alle aanmoedigingen, nieuwtjes, kritiek (maar wat valt er in hemelsnaam aan te merken op dit team?) zijn welkom in dit topic.

https://twitter.com/LottoJumbo_road
Via dit twitter account kunt u in elk geval op de hoogte blijven van de belevenissen van de gele mannen.
Ook interessant:
https://twitter.com/W1lcokelderman
https://twitter.com/s_kruijswijk
https://twitter.com/RGUpdate (Daar is Gesink! zijn twitter)

Speculeren over het definitieve Lotto Jumbo Tour team is ook mogelijk.

pi_163414041
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 23:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Als iemand nu trouwens gaat beweren dat Wagner belangrijk is in de sprinttrein kom ik serieus naar je huis toe om je computer uit het raam te gooien hoor.
Veel succes met de rit naar het huis van Sep.

quote:
Ik heb goesting in de Tour en voel me goed in de sprinttrein van Dylan. Ik ben normaal de op twee na laatste man die Dylan aan de zege moet helpen. Na mij komt nog Robert Wagner, dan Dylan. Het bevalt me wel om zo’n sprint te lanceren, te werken voor hem en de laatste kilometer voor mijn rekening te nemen. In de ZLM Toer hebben Robert en ik soms van positie gewisseld en dat liep goed, maar ik denk toch dat Robert daartoe best geschikt is als voorlaatste man, hij is nog iets explosiever.
pi_163414052
TLJ *O*
  Moderator donderdag 30 juni 2016 @ 16:51:54 #4
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_163414113
Wynants-Vanmarcke-Wagner dus als volgorde van de Dylan-trein. En Roosen nog voor Wynants? Het werkte juist zo goed met Roosen als aantrekker.
pi_163416059
Wielco met het magische rugnummer 51.

Hopelijk komt Herbert dit niet te weten.
pi_163416113
quote:
1s.gif Op donderdag 30 juni 2016 16:51 schreef Slobeend het volgende:
Wynants-Vanmarcke-Wagner dus als volgorde van de Dylan-trein. En Roosen nog voor Wynants? Het werkte juist zo goed met Roosen als aantrekker.
Ik mag hopen dat Dylan dan nog wel in het wiel zit
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_163417364
Aww Dylan ziek zwak en misselijk -O-
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_163417408
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:42 schreef TLC het volgende:
Aww Dylan ziek zwak en misselijk -O-
Tour is nog niet eens begonnen en nu al met het hol open.
pi_163417431
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:44 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Tour is nog niet eens begonnen en nu al met het hol open.
Als ie maar niet teveel loopt te harken
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_163417640
Zonder Dylan wordt het toch wel een heel karig Tourploegje, dus beterschap Dylan !
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_163430973
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 19:42 schreef TLC het volgende:
Aww Dylan ziek zwak en misselijk -O-
Daar hoeven we helaas niet veel meer van te verwachten dan.

Goeie genade, wat gaat dit team een bak ellendige bak stront over zich heen krijgen deze Tour :D (en niet van Dylan)
pi_163430986
Ik heb overigens het idee dat de TT licht sarcastisch bedoeld is.
pi_163438964
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2016 11:27 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik heb overigens het idee dat de TT licht sarcastisch bedoeld is.
In de TT is het doel van het team in de aankomende Tour weergegeven.
  vrijdag 1 juli 2016 @ 17:39:54 #14
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_163439471
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2016 16:46 schreef wimderon het volgende:
Speculeren over het definitieve Lotto Jumbo Tour team is ook mogelijk.
:')
pi_163532564
Hallo Jumbo ga eens ontsnappen. Niet voor het algemeen klassement gaan, zeggen dat je voor ontsnappingen gaat en nu de 4e etappe zitten jullie er weer niet bij. Triest.
- edit: adverteren kan middels een mail naar pr@fok.nl -
  dinsdag 5 juli 2016 @ 12:53:01 #16
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_163532797
Ontsnappen heeft ook heel veel zin nu ja :')
F means you're fucked
pi_163532934
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 juli 2016 12:41 schreef meneertje1972 het volgende:
Hallo Jumbo ga eens ontsnappen. Niet voor het algemeen klassement gaan, zeggen dat je voor ontsnappingen gaat en nu de 4e etappe zitten jullie er weer niet bij. Triest.
Ontsnappen is nu compleet verspilde energie. Zonde van de moeite.
  dinsdag 5 juli 2016 @ 13:08:50 #18
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_163533165
Eens. Morgen kunnen ze het misschien eens proberen.
  woensdag 6 juli 2016 @ 19:12:50 #19
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_163563941
Kelderman gaat de tour niet winnen en Groenewegen gaat geen sprint winnen.

Er zijn ongeveer 8 sprintetappes, 2 tijdritten en een stuk of 6 ritten door het hooggebergte.

Dat laat verdomd weinig kansen over voor ploegen als Lotto Jumbo. Als er zich dan zo'n etappe voordoet MOET je er dus bijzitten, wil je kans maken op een etappeoverwinning.

Vandaag zo'n etappe waar je op zit te wachten. Geen echt hooggebergte, en geen aankomst bergop. Weinig ploegen die zin hebben om te achtervolgen.

Uiteraard geen Lotto Jumbo renner in de kopgroep vandaag. En zo zal het de komende 2,5 week bijna elke dag gaan. En na de tour maar hoog van de daken schreeuwen dat Lotto Jumbo het uitstekend heeft gedaan met een 4e plaats en een 6e plaats in een etappe en een mooie 11e plaats voor Kelderman in het eindklassement.

Ze leren het nooit. Verlos ons alsjeblieft van het gedrocht dat Lotto Jumbo heet en stuur een ploeg naar de tour die wel wil strijden voor een etappezege.
  woensdag 6 juli 2016 @ 19:16:08 #20
194695 franklop
Fran knock
pi_163564006
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 19:12 schreef Boezeidekoe het volgende:
Kelderman gaat de tour niet winnen en Groenewegen gaat geen sprint winnen.

Er zijn ongeveer 8 sprintetappes, 2 tijdritten en een stuk of 6 ritten door het hooggebergte.

Dat laat verdomd weinig kansen over voor ploegen als Lotto Jumbo. Als er zich dan zo'n etappe voordoet MOET je er dus bijzitten, wil je kans maken op een etappeoverwinning.

Vandaag zo'n etappe waar je op zit te wachten. Geen echt hooggebergte, en geen aankomst bergop. Weinig ploegen die zin hebben om te achtervolgen.

Uiteraard geen Lotto Jumbo renner in de kopgroep vandaag. En zo zal het de komende 2,5 week bijna elke dag gaan. En na de tour maar hoog van de daken schreeuwen dat Lotto Jumbo het uitstekend heeft gedaan met een 4e plaats en een 6e plaats in een etappe en een mooie 11e plaats voor Kelderman in het eindklassement.

Ze leren het nooit. Verlos ons alsjeblieft van het gedrocht dat Lotto Jumbo heet en stuur een ploeg naar de tour die wel wil strijden voor een etappezege.
Volgens mij is Kelderman zijn doel ook een etappe en geen klassement. Probleem is dat hij nu nog niet weg kan gaan. De toppers weten ook dat hij op goede dagen de rest bergop goed bij kan houden en dus laten ze hem niet gaan. Dat maakt nu de kans vrij klein voor hem om iets te winnen en wat te proberen.

Verder had een type als breakaway bert vandaag wel mee kunnen zitten, al heb ik geen idee of hij of een teamgenoot nog een poging heeft gedaan.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  Moderator woensdag 6 juli 2016 @ 19:21:42 #21
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_163564140
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 19:16 schreef franklop het volgende:

[..]

Volgens mij is Kelderman zijn doel ook een etappe en geen klassement. Probleem is dat hij nu nog niet weg kan gaan. De toppers weten ook dat hij op goede dagen de rest bergop goed bij kan houden en dus laten ze hem niet gaan. Dat maakt nu de kans vrij klein voor hem om iets te winnen en wat te proberen.

Verder had een type als breakaway bert vandaag wel mee kunnen zitten, al heb ik geen idee of hij of een teamgenoot nog een poging heeft gedaan.
Och, ik geloof niet zo dat Kelderman niet voor het klassement gaat. Ik denk dat dit vooral gezegd wordt om de druk van de pers een beetje weg te houden, wat nog aardig lijkt te werken ook.

Verder blijf je altijd heel veel kritiek houden, vooral van mensen die alleen de Tour volgen en de rest van het jaar geen koers zien. Deze ploeg heeft gewoon een ontzettend laag budget. Ze kunnen deze tour nog erg leuke dingen gaan laten zien. De kans dat dit niet gebeurt is ook vrij groot, maar dat heb je bij ploegen met zo'n budget.
  woensdag 6 juli 2016 @ 19:24:53 #22
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_163564222
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 19:21 schreef noodgang het volgende:

[..]

Och, ik geloof niet zo dat Kelderman niet voor het klassement gaat. Ik denk dat dit vooral gezegd wordt om de druk van de pers een beetje weg te houden, wat nog aardig lijkt te werken ook.

Verder blijf je altijd heel veel kritiek houden, vooral van mensen die alleen de Tour volgen en de rest van het jaar geen koers zien. Deze ploeg heeft gewoon een ontzettend laag budget. Ze kunnen deze tour nog erg leuke dingen gaan laten zien. De kans dat dit niet gebeurt is ook vrij groot, maar dat heb je bij ploegen met zo'n budget.
Kijk maar naar Lampre, Cannondale, IAM en Trek, grote kans dat die ook zonder ritzege en klassementsman in de top 5 de Tour eindigen.
pi_163567998
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 19:24 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Kijk maar naar Lampre, Cannondale, IAM en Trek, grote kans dat die ook zonder ritzege en klassementsman in de top 5 de Tour eindigen.
Precies, behalve dat Trek dus juist wel een groter budget heeft en dus eigenlijk gigantisch underperformed.

Maar inderdaad, Lampre, Cannondale (alhoewel die het klassement hebben van Rolland), IAM en Giant doen het niet beter. En daar moet je Lotto Jumbo mee vergelijken en niet met BMC, Tinkoff, Etixx of Movistar.
  woensdag 6 juli 2016 @ 21:38:58 #24
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_163568647
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 19:21 schreef noodgang het volgende:

[..]

Och, ik geloof niet zo dat Kelderman niet voor het klassement gaat. Ik denk dat dit vooral gezegd wordt om de druk van de pers een beetje weg te houden, wat nog aardig lijkt te werken ook.
Ik denk dat de afspraak is dat Kelderman in principe wél voor het klassement gaat, maar hij compleet laat lopen zodra hij in een bergrit echt niet goed genoeg meekan.
  woensdag 6 juli 2016 @ 21:42:34 #25
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_163568774
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 21:38 schreef Zelva het volgende:

[..]

Ik denk dat de afspraak is dat Kelderman in principe wél voor het klassement gaat, maar hij compleet laat lopen zodra hij in een bergrit echt niet goed genoeg meekan.
Uiteindelijk doen vrijwel alle kandidaten voor het klassement dit.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  woensdag 6 juli 2016 @ 21:44:10 #26
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_163568846
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 21:42 schreef BlaZ het volgende:

[..]

Uiteindelijk doen vrijwel alle kandidaten voor het klassement dit.
Je kunt ook nog blijven doorknokken voor plaats tien tot en met vijftien.
  woensdag 6 juli 2016 @ 21:47:46 #27
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_163568948
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 21:44 schreef Zelva het volgende:

[..]

Je kunt ook nog blijven doorknokken voor plaats tien tot en met vijftien.
Het is ook net hoever je je daadwerkelijk laat uitzakken tijdens een bergrit. Een keer 10 minuten verliezen geeft al voldoende ruimt om weg te mogen, dan rij je uiteindelijk vaak toch nog een goed klassement.

Zie Rolland. Na een slechte dag via ontsnappingen kans maken op de dagzege en 7-15 eindigen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_163569285
Ik mis een ploeg als Roompot, die vallen wel elke keer aan ;(
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_163570316
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:00 schreef TLC het volgende:
Ik mis een ploeg als Roompot, die vallen wel elke keer aan ;(
op een dag als vandaag had Weening echt wel potten kunnen breken maar dat is dan ook echt de enigste bij Roompot
pi_163570414
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:00 schreef TLC het volgende:
Ik mis een ploeg als Roompot, die vallen wel elke keer aan ;(
Met alle respect voor Roompot, maar alleen Weening had hier wat te zoeken gehad en Lammertink mits in topvorm (en dan natuurlijk niet in de etappe van vandaag). De rest komt gewoon tekort en zit elke dag waar het ook maar een beetje omhoog gaat direct in de bus. Dan heeft aanvallen ook weinig zin.
  woensdag 6 juli 2016 @ 22:49:27 #31
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_163571138
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:28 schreef TheArt het volgende:

[..]

Met alle respect voor Roompot, maar alleen Weening had hier wat te zoeken gehad en Lammertink mits in topvorm (en dan natuurlijk niet in de etappe van vandaag). De rest komt gewoon tekort en zit elke dag waar het ook maar een beetje omhoog gaat direct in de bus. Dan heeft aanvallen ook weinig zin.
Zoals Bora eigenlijk.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_163571380
quote:
99s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:49 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Zoals Bora eigenlijk.
Bora is beter dan Roompot. Het is dat Bennett flink gehavend is nu, maar anders had ie zich echt er wel goed tussengegooid in de sprints. Bij Roompot kan alleen Raymond Kreder dat, maar die is toch wel wat minder. Daarnaast heeft Bora in de bergen wel een paar man meer dan alleen Weening om wat te doen met Buchmann, Konrad en vandaag Huzarski.
  woensdag 6 juli 2016 @ 23:12:20 #33
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_163571852
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:56 schreef TheArt het volgende:

[..]

Bora is beter dan Roompot. Het is dat Bennett flink gehavend is nu, maar anders had ie zich echt er wel goed tussengegooid in de sprints. Bij Roompot kan alleen Raymond Kreder dat, maar die is toch wel wat minder. Daarnaast heeft Bora in de bergen wel een paar man meer dan alleen Weening om wat te doen met Buchmann, Konrad en vandaag Huzarski.
Ze zijn beter, maar komen eigenlijk ook gewoon te kort. Er zijn nog PCT-ploegen die dat kunnen, maar blijkbaar is Bora dermate bijzonder dat ze 3 jaar op rij een wildcard moeten krijgen. Ze hadden geluk met hun witte merel König en teren daar nog altijd op.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  woensdag 6 juli 2016 @ 23:14:07 #34
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_163571883
quote:
99s.gif Op woensdag 6 juli 2016 22:49 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Zoals Bora eigenlijk.
Meer zoals Skil-Shimano in 2009.

Die zijn best een eind gekomen trouwens.
pi_163606767
Nou dat was weer kut met peren he mensen :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 8 juli 2016 @ 18:49:50 #36
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_163606977
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 18:40 schreef TLC het volgende:
Nou dat was weer kut met peren he mensen :')
Klopt, dit zijn de etappes waar TLJ het van moet hebben. Breakaway Bert had het sowieso moeten proberen.
pi_163607353
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 18:49 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Klopt, dit zijn de etappes waar TLJ het van moet hebben. Breakaway Bert had het sowieso moeten proberen.
Je zou toch willen dat sommige Nederlandse wielrenners meer het mentale karakter hadden van een Krek of Sagan, dan had je gelijk veel betere ronderenners.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 8 juli 2016 @ 19:13:05 #38
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_163607390
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 19:10 schreef TLC het volgende:

[..]

Je zou toch willen dat sommige Nederlandse wielrenners meer het mentale karakter hadden van een Krek of Sagan, dan had je gelijk veel betere ronderenners.
Sagan en Van Avermaet kunnen vooral harder fietsen. Dat heeft denk ik niet zoveel met mentaal karakter te maken. De PK's maken het verschil.
pi_163607784
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 19:13 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Sagan en Van Avermaet kunnen vooral harder fietsen. Dat heeft denk ik niet zoveel met mentaal karakter te maken. De PK's maken het verschil.
Heeft natuurlijk vooral met pk's te maken maar ik denk dat iemand als Mollema met een meer aanvallende instelling vaker podium zou rijden in een wedstrijd.
  vrijdag 8 juli 2016 @ 19:56:59 #40
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_163608337
7 van de 21 etappes verreden, en vandaag voor het eerst een Lotto Jumbo renner in de "aanval".

Paul Martens mee in de vlucht van 29. En daar is ook alles mee gezegd, erg veel moeite om bij de kop van de wedstrijd aan te haken deed hij niet. Finishte nog ruimer achter het peloton met favorieten als 80e op meer dan 10 minuten van Cummings.

Kan deze ploeg uit de koers worden verwijderd wegens "inactiviteit" oid?
pi_163608592
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 19:56 schreef Boezeidekoe het volgende:
7 van de 21 etappes verreden, en vandaag voor het eerst een Lotto Jumbo renner in de "aanval".

Paul Martens mee in de vlucht van 29. En daar is ook alles mee gezegd, erg veel moeite om bij de kop van de wedstrijd aan te haken deed hij niet. Finishte nog ruimer achter het peloton met favorieten als 80e op meer dan 10 minuten van Cummings.

Kan deze ploeg uit de koers worden verwijderd wegens "inactiviteit" oid?
Hij probeerde thans nog bij de eerste schermutselingen in de kopgroep mee te gaan. Dat lukte hem niet. Dan heeft het verder niet zo heel veel zin meer om hard door te trappen want dan zijn er blijkbaar een aantal een stuk beter. Zeker zodra je dan wordt bijgehaald door de grote namen en je je kopman hebt bijgestaan (zover dat kan of nodig is), kun je gewoon het laten begaan en je krachten sparen voor de andere dagen waar in je denkt eventueel iets te kunnen doen.
Dat was hem dan, tot de volgende keer.
pi_163611169
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 19:56 schreef Boezeidekoe het volgende:
7 van de 21 etappes verreden, en vandaag voor het eerst een Lotto Jumbo renner in de "aanval".

Paul Martens mee in de vlucht van 29. En daar is ook alles mee gezegd, erg veel moeite om bij de kop van de wedstrijd aan te haken deed hij niet. Finishte nog ruimer achter het peloton met favorieten als 80e op meer dan 10 minuten van Cummings.

Kan deze ploeg uit de koers worden verwijderd wegens "inactiviteit" oid?
Ik snap ook niet waarom een Kelderman bv niet eens mee kan zitten, het lijkt me stug dat Froome erg wakker ligt van Wilco.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 8 juli 2016 @ 22:14:28 #43
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_163611600
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 juli 2016 21:54 schreef TLC het volgende:

[..]

Ik snap ook niet waarom een Kelderman bv niet eens mee kan zitten, het lijkt me stug dat Froome erg wakker ligt van Wilco.
Dan rijden Giant, Etixx & Orica dat meteen dicht voor hun jongerenklassement voor Barguil, Alaphilippe & Yates. Ik zou Lampre en Meintjes er ook bijzetten, maar Lampre is geen ploeg die ook maar iets lijkt te doen in een koers.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 10 juli 2016 @ 20:54:17 #44
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_163651282
Zouden ze bij Lotto Jumbo het belang van de rit van dinsdag inzien ivm een mogelijke etappezege? Of is de vraag stellen hem eigenlijk al beantwoorden?
  zondag 10 juli 2016 @ 20:55:34 #45
56724 Wombcat
rent wiel
pi_163651338
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 20:54 schreef Boezeidekoe het volgende:
Zouden ze bij Lotto Jumbo het belang van de rit van dinsdag inzien ivm een mogelijke etappezege? Of is de vraag stellen hem eigenlijk al beantwoorden?
Bij die van vandaag zagen ze het iig wel in.
in a crowd you lose humanity
pi_163662738
quote:
0s.gif Op zondag 10 juli 2016 20:55 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Bij die van vandaag zagen ze het iig wel in.
Sjors was goed bezig gisteren. Goed komt uiteindelijk te kort maar dat is geen schande. Misschien had hij wat rustiger moet blijven en die speldenprikken niet moeten doen.
pi_163663048
De Gesink van vorig jaar had podium kunnen halen deze Tour.

Al denk ik wel dat hij zijn podiumplek in een van de laatste etappes op knullige wijze had verspeeld.
  maandag 11 juli 2016 @ 12:03:54 #48
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_163663107
Wilco op 5 minuten van Froome, die gaat nu ook weer niet zoveel ruimte krijgen. Echt onbegrijpelijk, van te voren wel roepen dat je voor etappezege gaat. Pak dan in een rit 15 minuten achterstand...
pi_163663128
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wilco op 5 minuten van Froome, die gaat nu ook weer niet zoveel ruimte krijgen. Echt onbegrijpelijk, van te voren wel roepen dat je voor etappezege gaat. Pak dan in een rit 15 minuten achterstand...
Ik neem aan dat 'ie dat nu gaat doen, anders zou het wel dom zijn ja.
  maandag 11 juli 2016 @ 12:06:15 #50
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_163663141
quote:
1s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:05 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ik neem aan dat 'ie dat nu gaat doen, anders zou het wel dom zijn ja.
Welnee, ze hebben bij LottoNL nog steeds de illusie dat ze wit kunnen pakken
  maandag 11 juli 2016 @ 12:56:30 #51
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_163664152
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 11:37 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Sjors was goed bezig gisteren. Goed komt uiteindelijk te kort maar dat is geen schande. Misschien had hij wat rustiger moet blijven en die speldenprikken niet moeten doen.
Hij had ook wel last van die aanrijding met die supporter. Anders had ie wel bij Navarro en Anacona kunnen blijven denk ik. Winnen zat er niet in, maar het was wel hoopgevend wat ie liet zien.

Dinsdag is wel iets voor Breakaway Bertje
pi_163671173
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 11:37 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Sjors was goed bezig gisteren. Goed komt uiteindelijk te kort maar dat is geen schande. Misschien had hij wat rustiger moet blijven en die speldenprikken niet moeten doen.
Ik vond dat 'ie het nog best slim deed eigenlijk. Hij reageerde niet op alles wat bewoog, gleed meestal met eentje mee en reed zelf maar één of twee keer een gat dicht. Hij was attent bezig, maar ook redelijk koel, had ik de indruk.

Hij zat natuurlijk ook met een stel renners die al etappes in grote rondes hadden gewonnen, dus kan je ook niet verwachten dat 'ie het wel even afmaakt. Hij deed het iig een stuk beter dan Bart de Clercq, van wie je meer zou verwachten.
in a crowd you lose humanity
pi_163671215
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 12:03 schreef Frozen-assassin het volgende:
Wilco op 5 minuten van Froome, die gaat nu ook weer niet zoveel ruimte krijgen. Echt onbegrijpelijk, van te voren wel roepen dat je voor etappezege gaat. Pak dan in een rit 15 minuten achterstand...
In de etappe van gisteren lag dat ook nog niet zo voor de hand, veel achterstand pakken als je er op de slotklim nog een tijdje bijzit.

Als ze slim zijn, laten ze hem morgen tegen het einde wel uitzakken en nog een paar minuten extra tijd pakken.
in a crowd you lose humanity
  maandag 11 juli 2016 @ 18:50:12 #54
194695 franklop
Fran knock
pi_163671421
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 18:37 schreef Wombcat het volgende:

[..]

In de etappe van gisteren lag dat ook nog niet zo voor de hand, veel achterstand pakken als je er op de slotklim nog een tijdje bijzit.

Als ze slim zijn, laten ze hem morgen tegen het einde wel uitzakken en nog een paar minuten extra tijd pakken.
daar ga je al. Als ze slim zijn _O-
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_163671551
Ik zie het zo voor me dat morgen een groep van 30 renners weg is en daarbij geen enkele van LJ :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Redactie Sport / Supervogel maandag 11 juli 2016 @ 19:05:06 #56
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_163671659
Ballie Vanmarcke _O_
NOSwielrennen twitterde op maandag 11-07-2016 om 17:19:13 Bij de enige Nederlandse ploeg in de Tour de France benutten ze de rustdag voor wat grappen en grollen. #TDF2016 https://t.co/mSaKrKUghG reageer retweet
pi_163672661
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 18:37 schreef Wombcat het volgende:

[..]

In de etappe van gisteren lag dat ook nog niet zo voor de hand, veel achterstand pakken als je er op de slotklim nog een tijdje bijzit.

Als ze slim zijn, laten ze hem morgen tegen het einde wel uitzakken en nog een paar minuten extra tijd pakken.
Ik zie het niet gebeuren. Ik ben bang dat ze nog mikken op een goed jongerenklassement
  maandag 11 juli 2016 @ 20:07:43 #58
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_163672903
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 18:37 schreef Wombcat het volgende:

[..]

In de etappe van gisteren lag dat ook nog niet zo voor de hand, veel achterstand pakken als je er op de slotklim nog een tijdje bijzit.

Als ze slim zijn, laten ze hem morgen tegen het einde wel uitzakken en nog een paar minuten extra tijd pakken.
Dat hadden ze uiteraard in eerste etappe al moeten doen, genoeg renners die daar op 5km van finish uit lieten zakken en zo minuten pakten... Cummings bijvoorbeeld...
pi_163673030
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:07 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dat hadden ze uiteraard in eerste etappe al moeten doen, genoeg renners die daar op 5km van finish uit lieten zakken en zo minuten pakten... Cummings bijvoorbeeld...
Nee, want als je het jongerenklassement al laat schieten als je op 6 seconden staat, dan ben je niet goed bezig.
in a crowd you lose humanity
  maandag 11 juli 2016 @ 20:15:10 #60
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_163673057
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:13 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Nee, want als je het jongerenklassement al laat schieten als je op 6 seconden staat, dan ben je niet goed bezig.
Dan heeft LottoNL op eerste dag gelijk hun afspraken omgegooid. Het was altijd de bedoeling dat Keldermerckx zijn ritjes eruit zou kiezen, dan moet je niet op 6 seconden gaan staan.
pi_163673155
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:15 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dan heeft LottoNL op eerste dag gelijk hun afspraken omgegooid. Het was altijd de bedoeling dat Keldermerckx zijn ritjes eruit zou kiezen, dan moet je niet op 6 seconden gaan staan.
Jij vindt het serieus een goed idee om een renner die eventueel een paar dagen wit kan dragen meteen al in de eerste etappe te laten lopen?

In de 2e etappe had 'ie een (weliswaar kleine) kans op wit, door voorin te eindigen? Dat laat je toch niet schieten? En als je dan op 6 seconden staat, dan laat je toch ook niet lopen?

Volgens mij heeft TLJ trouwens gezegd dat ze primair voor een etappe gingen, dus als Kelderman moest lossen bergop, dat 'ie dan moest laten lopen. Niet dat hij sowieso zou laten lopen. Daar was zelfs nog kritiek op vooraf, omdat velen vonden dat hij maar meteen moest laten lopen.
in a crowd you lose humanity
pi_163674351
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:15 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dan heeft LottoNL op eerste dag gelijk hun afspraken omgegooid. Het was altijd de bedoeling dat Keldermerckx zijn ritjes eruit zou kiezen, dan moet je niet op 6 seconden gaan staan.
Dat is volgens mij om de publieke verwachtingen te temperen zodat er minder druk op zijn dagelijkse presteren ligt. Want natuurlijk heeft een goed klassement de absolute voorkeur
  maandag 11 juli 2016 @ 21:01:49 #63
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_163674370
Uit deze discussies blijkt toch weer dat het van allebei niks is? Dat is nou net het probleem.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_163674437
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 20:15 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Dan heeft LottoNL op eerste dag gelijk hun afspraken omgegooid. Het was altijd de bedoeling dat Keldermerckx zijn ritjes eruit zou kiezen, dan moet je niet op 6 seconden gaan staan.
Ze probeerden met alle uitspraken vooraf ook duidelijk wat druk bij Kelderman weg te nemen.
pi_163674466
quote:
0s.gif Op maandag 11 juli 2016 21:01 schreef Szura het volgende:
Uit deze discussies blijkt toch weer dat het van allebei niks is? Dat is nou net het probleem.
Als je valt wel ja.
pi_163686679
raykerckhoffs twitterde op dinsdag 12-07-2016 om 12:58:36 Nico Verhoeven op zijspoor bij Lotto-Jumbo. Ploegleider mag niet over koers praten. https://t.co/PHUgjqhdyj https://t.co/yxNEDihnPJ #TDF16 reageer retweet
-O-
pi_163688244
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:00 schreef showtimer het volgende:
raykerckhoffs twitterde op dinsdag 12-07-2016 om 12:58:36 Nico Verhoeven op zijspoor bij Lotto-Jumbo. Ploegleider mag niet over koers praten. https://t.co/PHUgjqhdyj https://t.co/yxNEDihnPJ #TDF16 reageer retweet
-O-
Het is wel Ray die het zegt hè dus ik neem het met een korreltje zout. Als hij TLJ negatief in het nieuws kan brengen doet hij het.
  dinsdag 12 juli 2016 @ 14:35:54 #68
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_163689094
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 13:00 schreef showtimer het volgende:
raykerckhoffs twitterde op dinsdag 12-07-2016 om 12:58:36 Nico Verhoeven op zijspoor bij Lotto-Jumbo. Ploegleider mag niet over koers praten. https://t.co/PHUgjqhdyj https://t.co/yxNEDihnPJ #TDF16 reageer retweet
-O-
Lotto Jumbo doet niet eens mee aan de koers, waar zou hij over moeten praten dan?

Kopgroep van 15 man, weer geen Lotto Jumbo in een etappe waarin je mee moet zitten als je geen sprinter of klassementsrenner hebt die een etappe kan winnen.
pi_163690377
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 14:35 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Lotto Jumbo doet niet eens mee aan de koers, waar zou hij over moeten praten dan?

Kopgroep van 15 man, weer geen Lotto Jumbo in een etappe waarin je mee moet zitten als je geen sprinter of klassementsrenner hebt die een etappe kan winnen.
Idd belachelijk. Het is ook niet dat er vandaag 40 km hard voor gekoerst is en er alleen maar grote namen in de kopgroep zitten. Je hoefde vandaag alleen maar bij de start je hand op te steken en het was bekeken.
in a crowd you lose humanity
  dinsdag 12 juli 2016 @ 16:43:22 #70
194695 franklop
Fran knock
pi_163692268
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 15:23 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Idd belachelijk. Het is ook niet dat er vandaag 40 km hard voor gekoerst is en er alleen maar grote namen in de kopgroep zitten. Je hoefde vandaag alleen maar bij de start je hand op te steken en het was bekeken.
3 echte kansen geweest voor de ontsnapping (zondag meegerekend) en 1 keer meezitten is inderdaad slecht te noemen.

Zeker als meezitten in de ontsnappingen je doel is _O-
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_163694258
En Katusha en die ploeg van Coquard flink achtervolgen maar LJ ho maar, echt geen een poot uitgestoken verder.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 12 juli 2016 @ 18:23:11 #72
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_163694358
Breakaway Bert had slechte benen:

quote:
Lindeman baalt van slechte benen in 'pittige' etappe na rustdag

Bert-Jan Lindeman baalde ervan dat hij dinsdag geen rol van betekenis kon spelen in de tiende etappe van de Tour de France.
"Het was lastig. Ik was niet goed genoeg om mee te doen met de besten", sprak de renner van Lotto-Jumbo na afloop voor de camera van de NOS.

Volgens de 27-jarige Drent was het een bijzonder pittige etappe, daags na de eerste rustdag. "Het was echt heel zwaar. Als je een goede dag hebt zit je mee, maar ik had helaas niet de benen om mee te zitten."

Lindeman kon de vinger echter niet precies op de zere plek leggen. "Normaal kan ik wel goed mee na een rustdag. Ik weet niet precies wat het is. Dan zit je niet met een heel goed en blij gevoel op de fiets, maar dan zit je gewoon te balen."

De komende dagen gaat Lindeman met de ploegleiding overleggen waar er nog kansen voor hem liggen. "We gaan ervoor vechten en kijken wat er te halen is."

"Of we mij nog gaan zien? Ik denk het wel. Daar ga ik m'n best voor doen."
pi_163695134
quote:
10s.gif Op dinsdag 12 juli 2016 18:23 schreef Pino112 het volgende:
Breakaway Bert had slechte benen:

[..]

pi_163716812
Peter Sagan heeft meer kwaliteit in zijn linkerteen dan de hele tourploeg van TLJ bij elkaar.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 13 juli 2016 @ 18:06:56 #75
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_163716838
Wat een wanvertoning _O-
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  woensdag 13 juli 2016 @ 18:08:50 #76
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_163716858
Wilco gaat straks met 5 minuten achterstand in de ontsnapping jongens.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  Moderator woensdag 13 juli 2016 @ 18:18:47 #77
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_163716992
Ze zijn zo ideeloos. Pijnlijk.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  woensdag 13 juli 2016 @ 18:51:33 #78
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_163717504
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 18:08 schreef Mani89 het volgende:
Wilco gaat straks met 5 minuten achterstand in de ontsnapping jongens.
En dan klagen dat ze hem geen ruimte geven :{
pi_163717520
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 18:18 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Ze zijn zo ideeloos. Pijnlijk.
Kwaliteitsloos. De keuze om Kelderman als knecht in te zetten vandaag valt te billijken, alleen Kelderman kon gewoon niets.

Het moet ook wel een zeer matige ontsnapping zijn, wil deze Kelderman winnen.
  Moderator woensdag 13 juli 2016 @ 19:06:30 #80
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_163717762
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 18:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Kwaliteitsloos. De keuze om Kelderman als knecht in te zetten vandaag valt te billijken, alleen Kelderman kon gewoon niets.

Het moet ook wel een zeer matige ontsnapping zijn, wil deze Kelderman winnen.
Door het af te doen als kwaliteit breng je het net alsof ze er niet zo gek veel aan kunnen doen. Laten we eerlijk zijn, ze stapelen fout op fout. Natuurlijk zijn er ploegen met meer kwaliteit, maar zelfs met weinig kwaliteit kan je nog meer doen. Het hebben van een plan is al de helft, maar zover komen ze bij Lotto Jumbo niet eens.

Als je in de achtervolging op Sagan en co Groenewegen op de tweede plek zet en de rest van de ploeg ergens achterin... Dat heeft niks met kwaliteit te maken, maar volledig met het gebrek aan hersencapaciteit.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_163717807
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 19:06 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:

[..]

Door het af te doen als kwaliteit breng je het net alsof ze er niet zo gek veel aan kunnen doen. Laten we eerlijk zijn, ze stapelen fout op fout. Natuurlijk zijn er ploegen met meer kwaliteit, maar zelfs met weinig kwaliteit kan je nog meer doen. Het hebben van een plan is al de helft, maar zover komen ze bij Lotto Jumbo niet eens.

Als je in de achtervolging op Sagan en co Groenewegen op de tweede plek zet en de rest van de ploeg ergens achterin... Dat heeft niks met kwaliteit te maken, maar volledig met het gebrek aan hersencapaciteit.
Dat was inderdaad nogal dom. Daar moet je de ploeg bij elkaar houden en niet als sprinter je eigen weg gaan zoeken en op 5 km voor de streep al in derde positie zitten.
in a crowd you lose humanity
  woensdag 13 juli 2016 @ 19:18:00 #82
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_163717990
Ik overweeg bijna om te solliciteren bij LottoNL, ondanks ik domme uitspraken doe, zal ik ongetwijfeld wat meer koersinzicht hebben dan de heren daar
pi_163718333
Bij elkaar blijven was nogal lastig, voor iedereen. Groenewegen was buiten beeld net door Wynants naar voren gebracht.

Wat mij betreft was de grote fout dat ze niet vroeg genoeg gingen helpen in de achtervolging. Met name Vanmarcke, daar verwacht je wel e.e.a. van in zo'n etappe. Had ook mee kunnen zitten, maar ze gingen net op het enige moment dat hij niet voorin zat (volgens zichzelf :P)
  woensdag 13 juli 2016 @ 20:00:26 #84
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_163718863
Nou, zaterdag en maandag nog 2 etappes om iets te ondernemen...ben benieuwd!

Uiteraard zullen ze ook in deze etappes uitblinken door afwezigheid, inactiviteit en hersenloos (achterin) koersen.

Dan volgen nog een klimtijdrit en bergetappes en zal Groenewegen naar pakweg een 8e plaats sprinten in Parijs(als hij er dan nog bij is), en dan zal Herbert Dijkstra melden dat Lotto Jumbo een prima Tour heeft gereden.

Dan zal de kritiek weer verstommen totdat de Vuelta begint, waarna iedereen zijn vertrouwen uitspreekt in deze ploeg vol met talent.

Nee serieus, deze ploeg moet uit koers worden gehaald en een verbod krijgen op alle grote rondes en world tour wedstrijden tot mei 2017, dan kan Kruijswijk weer iets laten zien in de Giro.
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:02:57 #85
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_163721356
Niet onmogelijk dat Bennett per ongeluk volgende week ergens een rit wint.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_163721440
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 20:00 schreef Boezeidekoe het volgende:
Nou, zaterdag en maandag nog 2 etappes om iets te ondernemen...ben benieuwd!

Uiteraard zullen ze ook in deze etappes uitblinken door afwezigheid, inactiviteit en hersenloos (achterin) koersen.

Dan volgen nog een klimtijdrit en bergetappes en zal Groenewegen naar pakweg een 8e plaats sprinten in Parijs(als hij er dan nog bij is), en dan zal Herbert Dijkstra melden dat Lotto Jumbo een prima Tour heeft gereden.

Dan zal de kritiek weer verstommen totdat de Vuelta begint, waarna iedereen zijn vertrouwen uitspreekt in deze ploeg vol met talent.

Nee serieus, deze ploeg moet uit koers worden gehaald en een verbod krijgen op alle grote rondes en world tour wedstrijden tot mei 2017, dan kan Kruijswijk weer iets laten zien in de Giro.
Waar komt jouw haat eigenlijk vandaan?
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:06:29 #87
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_163721451
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 20:00 schreef Boezeidekoe het volgende:
Nou, zaterdag en maandag nog 2 etappes om iets te ondernemen...ben benieuwd!

Uiteraard zullen ze ook in deze etappes uitblinken door afwezigheid, inactiviteit en hersenloos (achterin) koersen.

Dan volgen nog een klimtijdrit en bergetappes en zal Groenewegen naar pakweg een 8e plaats sprinten in Parijs(als hij er dan nog bij is), en dan zal Herbert Dijkstra melden dat Lotto Jumbo een prima Tour heeft gereden.

Dan zal de kritiek weer verstommen totdat de Vuelta begint, waarna iedereen zijn vertrouwen uitspreekt in deze ploeg vol met talent.

Nee serieus, deze ploeg moet uit koers worden gehaald en een verbod krijgen op alle grote rondes en world tour wedstrijden tot mei 2017, dan kan Kruijswijk weer iets laten zien in de Giro.
Wat moeten ze zaterdag dan :?

Dan gaan ze gewoon voor Groenewegen rijden, want de kans is groot dat dat een sprint wordt (al weet je dat nooit zeker natuurlijk).

Ik zie zondag en maandag wel kansen.
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:21:24 #88
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_163721851
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waar komt jouw haat eigenlijk vandaan?
Het is geen haat, ik spreek hier mijn verbazing uit dat deze ploeg op een enkele uitzondering na al 3 jaar lang niks presteert en dan dit door de media en enkele users hier altijd met de mantel der liefde bedekt wordt. En het is niet eens zo erg dat ze niks presteren, het feit dat het een ploeg is die in elke koers waaraan ze deelnemen opvalt door een totaal gebrek aan initiatief en aanvallende intenties ergert me mateloos. Wat doe je dan in een profpeloton? Waarom word je wielrenner?
pi_163721920
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:21 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Het is geen haat,

Dan is het een wat zieke obsessie, ook prima. Waar komt die dan vandaan :)?
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:41:16 #90
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_163722563
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:23 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dan is het een wat zieke obsessie, ook prima. Waar komt die dan vandaan :)?
Ik vind het prima om over Lotto Jumbo te discussiëren met mensen die daar anders of laten we zeggen minder extreem over denken als ik, maar dan wel graag met users waarvan het IQ die van een stoeptegel overstijgt.
pi_163722652
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:21 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Het is geen haat, ik spreek hier mijn verbazing uit dat deze ploeg op een enkele uitzondering na al 3 jaar lang niks presteert en dan dit door de media en enkele users hier altijd met de mantel der liefde bedekt wordt. En het is niet eens zo erg dat ze niks presteren, het feit dat het een ploeg is die in elke koers waaraan ze deelnemen opvalt door een totaal gebrek aan initiatief en aanvallende intenties ergert me mateloos. Wat doe je dan in een profpeloton? Waarom word je wielrenner?
Je hebt denk je wel realistische verwachtingen?
En fokkers die het presteren met de mantel der liefde bedekken :')
pi_163722664
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:41 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Ik vind het prima om over Lotto Jumbo te discussiëren met mensen die daar anders of laten we zeggen minder extreem over denken als ik, maar dan wel graag met users waarvan het IQ die van een stoeptegel overstijgt.
Klinkt leuk maar heb je over dit onderwerp nooit zien discussiëren, enkel dom zien trollen :). Er is meer dan zat aan te merken op Lotto Jumbo maar jij gaat puur voor dom getroll.
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:54:28 #93
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_163723001
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Klinkt leuk maar heb je over dit onderwerp nooit zien discussiëren, enkel dom zien trollen :). Er is meer dan zat aan te merken op Lotto Jumbo maar jij gaat puur voor dom getroll.
Wat jij dom getroll noemt zijn in feite goed onderbouwde argumenten. Op wat kleine overdrijvingen na om mijn mening kracht bij te zetten is er geen woord van gelogen. Als jij voorbeelden kan vinden waar ik onwaarheden verkondig zie ik graag wat quotejes van je verschijnen. Dan hebben we een serieuze discussie.
  woensdag 13 juli 2016 @ 22:56:59 #94
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_163723095
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:54 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Wat jij dom getroll noemt zijn in feite goed onderbouwde argumenten. Op wat kleine overdrijvingen na om mijn mening kracht bij te zetten is er geen woord van gelogen. Als jij voorbeelden kan vinden waar ik onwaarheden verkondig zie ik graag wat quotejes van je verschijnen. Dan hebben we een serieuze discussie.
Als je nou die opmerkingen als "ze moeten deze ploeg rechtstreeks uit de koers halen en verbieden nog aan grote rondes mee te doen" achterwege laat zijn het best aardige posts, maar daardoor neemt niemand je nog serieus.
pi_163723388
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:54 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Wat jij dom getroll noemt zijn in feite goed onderbouwde argumenten. Op wat kleine overdrijvingen na om mijn mening kracht bij te zetten is er geen woord van gelogen. Als jij voorbeelden kan vinden waar ik onwaarheden verkondig zie ik graag wat quotejes van je verschijnen. Dan hebben we een serieuze discussie.
Ok ik ben bloed serieus. Ik ben er behoorlijk van overtuigd dat er met jou geen discussie te voeren valt.

Maar ik ga morgen ook kijken hoor en ik ga met jou mee hopen dat Martens eindelijk eens ballen toont om Froome en Quintana te lossen of dat hij met zijn waardeloze mentaliteit er voor kiest om een half uur tiidverlies te pakken
  woensdag 13 juli 2016 @ 23:09:38 #96
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_163723501
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:56 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Als je nou die opmerkingen als "ze moeten deze ploeg rechtstreeks uit de koers halen en verbieden nog aan grote rondes mee te doen" achterwege laat zijn het best aardige posts, maar daardoor neemt niemand je nog serieus.
De term "cynisme" is je zeker vreemd? Natuurlijk zal geen enkele instantie ook maar overwegen om deze ploeg uit koers te halen, maar dat neemt niet weg dat ik voorstander van het idee ben.

En er zijn zat users in dit topic die, misschien in wat minder extreme bewoordingen, dezelfde mening zijn toegedaan. Lees het hele topic maar na. Dus dat niemand mijn posts serieus neemt waag ik te betwijfelen. Maar misschien weet ik ook niet wat cynisme precies inhoudt.
  woensdag 13 juli 2016 @ 23:12:13 #97
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_163723559
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 23:09 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

De term "cynisme" is je zeker vreemd? Natuurlijk zal geen enkele instantie ook maar overwegen om deze ploeg uit koers te halen, maar dat neemt niet weg dat ik voorstander van het idee ben.

En er zijn zat users in dit topic die, misschien in wat minder extreme bewoordingen, dezelfde mening zijn toegedaan. Lees het hele topic maar na. Dus dat niemand mijn posts serieus neemt waag ik te betwijfelen. Maar misschien weet ik ook niet wat cynisme precies inhoudt.
Jij hebt het over een serieuze discussie, dan kan je maar beter gewoon met normale argumenten komen in plaats van dat soort cynische teksten.
pi_163723714
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 22:54 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Wat jij dom getroll noemt zijn in feite goed onderbouwde argumenten. Op wat kleine overdrijvingen na om mijn mening kracht bij te zetten is er geen woord van gelogen. Als jij voorbeelden kan vinden waar ik onwaarheden verkondig zie ik graag wat quotejes van je verschijnen. Dan hebben we een serieuze discussie.
Grappenmaker _O-
  woensdag 13 juli 2016 @ 23:42:47 #99
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_163724167
quote:
1s.gif Op woensdag 13 juli 2016 23:05 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ok ik ben bloed serieus. Ik ben er behoorlijk van overtuigd dat er met jou geen discussie te voeren valt.

Maar ik ga morgen ook kijken hoor en ik ga met jou mee hopen dat Martens eindelijk eens ballen toont om Froome en Quintana te lossen of dat hij met zijn waardeloze mentaliteit er voor kiest om een half uur tiidverlies te pakken
Je weet zelf net als ik ook wel dat de etappe van morgen 0% kans biedt op een succesje voor Lotto Jumbo op wat voor manier ze ook koersen. Er zijn andere etappes geweest(zoals gisteren) en er komen er nog 2 waarin ze wel initiatief kunnen tonen met kans op succes.
  woensdag 13 juli 2016 @ 23:46:20 #100
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_163724239
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 23:12 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Jij hebt het over een serieuze discussie, dan kan je maar beter gewoon met normale argumenten komen in plaats van dat soort cynische teksten.
Je kunt normale argumenten terugvinden in mijn voorgaande posts en er zullen er de komende 1,5 week nog vele volgen. Ik kan niet beloven dat ik niet meer cynisch reageer, zo zit ik nu eenmaal in elkaar en dat moet ook kunnen vind ik. Als ik discussies waar dan ook lees op dit forum lijkt het wel of het woord cynisme hier zijn oorsprong heeft.
  woensdag 13 juli 2016 @ 23:48:02 #101
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_163724268
quote:
10s.gif Op woensdag 13 juli 2016 23:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Grappenmaker _O-
Nou had ik bij deze posts wat quotejes verwacht maar het enige wat je plaatst is "grappenmaker".

Een beetje mager gezien je eerdere opmerkingen, vind je niet?
  woensdag 13 juli 2016 @ 23:51:30 #102
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_163724320
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 23:46 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Je kunt normale argumenten terugvinden in mijn voorgaande posts en er zullen er de komende 1,5 week nog vele volgen. Ik kan niet beloven dat ik niet meer cynisch reageer, zo zit ik nu eenmaal in elkaar en dat moet ook kunnen vind ik. Als ik discussies waar dan ook lees op dit forum lijkt het wel of het woord cynisme hier zijn oorsprong heeft.
Je bent zeker niet de enige cynist hier, maar het is niet voor niets dat mensen meteen in dezelfde houding schieten als er een post van jou over TLJ voorbij komt.
  donderdag 14 juli 2016 @ 00:06:13 #103
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_163724512
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 23:51 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Je bent zeker niet de enige cynist hier, maar het is niet voor niets dat mensen meteen in dezelfde houding schieten als er een post van jou over TLJ voorbij komt.
Dus ik moet maar geen (terechte) kritiek meer leveren op de instelling van deze ploeg en net als jou en enkele andere users louter positivisme tonen terwijl daar geen enkele reden voor is? Als ik zeg dat de instelling niet deugt, desnoods met een cynische ondertoon moet dat toch kunnen of niet? Wel eens een voorbeschouwing van R_R gelezen?

Noem jij dan eens een paar (goed beargumenteerde) positieve punten van TLJ? En dan niet komen met de 4e plaats van Groenewegen in een sprint want dat heeft weinig tot niets met mentaliteit of instelling te maken maar doodgewoon met hard fietsen en positie kiezen. En dat kunnen bijna alle renners in het peloton.

Ik vrees dat het nu stil blijft of je komt met punten die feitelijk onjuist en dus makkelijk weerlegbaar zijn.
  donderdag 14 juli 2016 @ 00:48:16 #104
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_163724973
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 00:06 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Dus ik moet maar geen (terechte) kritiek meer leveren op de instelling van deze ploeg en net als jou en enkele andere users louter positivisme tonen terwijl daar geen enkele reden voor is? Als ik zeg dat de instelling niet deugt, desnoods met een cynische ondertoon moet dat toch kunnen of niet? Wel eens een voorbeschouwing van R_R gelezen?

Noem jij dan eens een paar (goed beargumenteerde) positieve punten van TLJ? En dan niet komen met de 4e plaats van Groenewegen in een sprint want dat heeft weinig tot niets met mentaliteit of instelling te maken maar doodgewoon met hard fietsen en positie kiezen. En dat kunnen bijna alle renners in het peloton.

Ik vrees dat het nu stil blijft of je komt met punten die feitelijk onjuist en dus makkelijk weerlegbaar zijn.
Dat zeg ik helemaal niet, maar dat zal ook wel één van je befaamde manieren van discussiëren zijn. Er is een verschil tussen regelmatig een (terechte) cynische opmerking plaatsen en 50% van je posts op dit subforum aan overdreven kritiek op TLJ wijden.

Ik ben de kwaadste niet, dus hier komen een aantal positieve punten die mij wel opvielen.
- Ondanks wat jij hier altijd predikt zaten ze in etappe 9 zowaar eens mee in de goede ontsnapping en hoorde Bennett (totdat hem de weg werd versperd door een toeschouwer) bij het beste groepje renners in de kopgroep.
- Ondanks dat er vaak wat fout gaat tonen ze aan graag voor elkaar te willen werken.
- Niet te hoge verwachtingen uitspreken over Kelderman, zodat ie enigszins met rust gelaten wordt en z'n ding kan doen. Ook al gaat dat tot nu toe niet zo best, ik ben ervan overtuigd dat ie een rit in de 3e week heeft uitgekozen, we kunnen pas oordelen als de Tour volledig achter de rug is.

Over die sprint van Groenewegen: als bijna iedere renner in het peloton 4e kan worden, waarom zijn er dan pas 23 renners die dat gepresteerd hebben? Als dat lukt op een aankomst waar alle sprinters op de afspraak zijn doe je toch íets goed. Het gaat natuurlijk ver om hem nu al de hemel in te prijzen, maar hij haalt vergelijkbare resultaten als wielergod McLay en daar zijn de mensen lyrisch over.

Ik nam even aan dat je alleen dingen van de Tour wilde horen, omdat dit het Tourforum is, maar daarbuiten doen ze het ook vrij behoorlijk.

Dat je de mensen die andermans kritiek nuanceren benoemd als 'louter positieve users' zegt ook genoeg. Er zijn hier mensen die een tegengeluid willen laten horen omdat mensen zoals jij juist louter negatief zijn. Ik vind helemaal niet dat ze een goede tour rijden als team tot nu toe. Heel veel momenten geven blijk van ontzettend amateurisme in de tactiek vanuit de ploegleiding of onkunde van de renners, maar het is ook wel eens wit of lichtgrijs in plaats van het zwart dat jij schetst.
pi_163725692
Als vandaag Wilco Kelderman mee zit in een kopgroep eet ik mn schoenen op.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 14 juli 2016 @ 08:26:09 #106
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_163726195
Los van het al dan niet aanwezig zijn van tactisch vernuft, heb ik niet meteen het idee dat ze bij dit team goed zijn in het ontwikkelen van het talent van hun renners. Ze hebben iets té vaak jonge renners die in hun debuutjaren al meteen tegen de top aanhikken om zich dan naar beneden door te ontwikkelen als wisselvallige subtopper.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_163726202
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 05:04 schreef TLC het volgende:
Als vandaag Wilco Kelderman mee zit in een kopgroep eet ik mn schoenen op.
even quoten
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_163727104
quote:
99s.gif Op donderdag 14 juli 2016 08:26 schreef SaintOfKillers het volgende:
Los van het al dan niet aanwezig zijn van tactisch vernuft, heb ik niet meteen het idee dat ze bij dit team goed zijn in het ontwikkelen van het talent van hun renners. Ze hebben iets té vaak jonge renners die in hun debuutjaren al meteen tegen de top aanhikken om zich dan naar beneden door te ontwikkelen als wisselvallige subtopper.
Vooral dat sommigen echt minder lijken te worden is zorgwekkend (niet doorontwikkelen kan bijvoorbeeld ook door een relatief goede opleiding komen). Al leek dit ook bij Kruijswijk het geval, die zich opeens toch weer doorontwikkelde. En je ziet bij renners die het team verlaten niet een duidelijke verbetering.
pi_163727206
quote:
0s.gif Op woensdag 13 juli 2016 20:00 schreef Boezeidekoe het volgende:
Nou, zaterdag en maandag nog 2 etappes om iets te ondernemen...ben benieuwd!

Uiteraard zullen ze ook in deze etappes uitblinken door afwezigheid, inactiviteit en hersenloos (achterin) koersen.

Dan volgen nog een klimtijdrit en bergetappes en zal Groenewegen naar pakweg een 8e plaats sprinten in Parijs(als hij er dan nog bij is), en dan zal Herbert Dijkstra melden dat Lotto Jumbo een prima Tour heeft gereden.

Dan zal de kritiek weer verstommen totdat de Vuelta begint, waarna iedereen zijn vertrouwen uitspreekt in deze ploeg vol met talent.

Nee serieus, deze ploeg moet uit koers worden gehaald en een verbod krijgen op alle grote rondes en world tour wedstrijden tot mei 2017, dan kan Kruijswijk weer iets laten zien in de Giro.
Dit is alsof je Heracles Almelo verwijt de afgelopen jaren geen Europees voetbal te hebben gehaald _O-
  donderdag 14 juli 2016 @ 10:17:31 #110
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_163727572
quote:
1s.gif Op donderdag 14 juli 2016 09:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dit is alsof je Heracles Almelo verwijt de afgelopen jaren geen Europees voetbal te hebben gehaald _O-
Heracles _O_
pi_163730400
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 08:26 schreef franklop het volgende:

[..]

even quoten
Hij zit niet mee he ;)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_163730683
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 12:48 schreef TLC het volgende:

[..]

Hij zit niet mee he ;)
Kom je goed weg
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_163740374
En zo van pakweg 5 minuten achterstand (waardoor volgens Wilco het klassement al naar de vaantjes was !) staat ie ineens op 25 minuten, jeetje die vent heeft ook de mentaliteit van een gehandicapte dislectische mestkever.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  donderdag 14 juli 2016 @ 19:57:01 #114
40566 Ericr
Livewrong
pi_163740578
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 19:47 schreef TLC het volgende:
En zo van pakweg 5 minuten achterstand (waardoor volgens Wilco het klassement al naar de vaantjes was !) staat ie ineens op 25 minuten, jeetje die vent heeft ook de mentaliteit van een gehandicapte dislectische mestkever.
Is denk ik meer kapot dan hij eerder liet merken. Bij TLJ zijn ze dan ook nog eens goed om kapotte renners vooral in koers te houden, renners tegen zichzelf in bescherming nemen doen ze niet heel vaak.
  donderdag 14 juli 2016 @ 20:05:39 #115
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_163740746
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 19:47 schreef TLC het volgende:
En zo van pakweg 5 minuten achterstand (waardoor volgens Wilco het klassement al naar de vaantjes was !) staat ie ineens op 25 minuten, jeetje die vent heeft ook de mentaliteit van een gehandicapte dislectische mestkever.
Nu mag ie in ieder geval makkelijk mee in een ontsnapping. Lekker rustig aan doen bij de tijdrit (win je toch niet), de vlakke etappe de dag erna en dan zondag wellicht iets proberen. Als dat niet lukt zijn er volgende week na de rustdag nog 3 interessante ritten.
pi_163745558
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 19:47 schreef TLC het volgende:
En zo van pakweg 5 minuten achterstand (waardoor volgens Wilco het klassement al naar de vaantjes was !) staat ie ineens op 25 minuten, jeetje die vent heeft ook de mentaliteit van een gehandicapte dislectische mestkever.
Nee, dat is hem opgedragen in dit topic
  donderdag 14 juli 2016 @ 23:24:21 #117
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_163745970
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 00:48 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Dat zeg ik helemaal niet, maar dat zal ook wel één van je befaamde manieren van discussiëren zijn. Er is een verschil tussen regelmatig een (terechte) cynische opmerking plaatsen en 50% van je posts op dit subforum aan overdreven kritiek op TLJ wijden.

Ik ben de kwaadste niet, dus hier komen een aantal positieve punten die mij wel opvielen.
- Ondanks wat jij hier altijd predikt zaten ze in etappe 9 zowaar eens mee in de goede ontsnapping en hoorde Bennett (totdat hem de weg werd versperd door een toeschouwer) bij het beste groepje renners in de kopgroep.
- Ondanks dat er vaak wat fout gaat tonen ze aan graag voor elkaar te willen werken.
- Niet te hoge verwachtingen uitspreken over Kelderman, zodat ie enigszins met rust gelaten wordt en z'n ding kan doen. Ook al gaat dat tot nu toe niet zo best, ik ben ervan overtuigd dat ie een rit in de 3e week heeft uitgekozen, we kunnen pas oordelen als de Tour volledig achter de rug is.

Over die sprint van Groenewegen: als bijna iedere renner in het peloton 4e kan worden, waarom zijn er dan pas 23 renners die dat gepresteerd hebben? Als dat lukt op een aankomst waar alle sprinters op de afspraak zijn doe je toch íets goed. Het gaat natuurlijk ver om hem nu al de hemel in te prijzen, maar hij haalt vergelijkbare resultaten als wielergod McLay en daar zijn de mensen lyrisch over.

Ik nam even aan dat je alleen dingen van de Tour wilde horen, omdat dit het Tourforum is, maar daarbuiten doen ze het ook vrij behoorlijk.

Dat je de mensen die andermans kritiek nuanceren benoemd als 'louter positieve users' zegt ook genoeg. Er zijn hier mensen die een tegengeluid willen laten horen omdat mensen zoals jij juist louter negatief zijn. Ik vind helemaal niet dat ze een goede tour rijden als team tot nu toe. Heel veel momenten geven blijk van ontzettend amateurisme in de tactiek vanuit de ploegleiding of onkunde van de renners, maar het is ook wel eens wit of lichtgrijs in plaats van het zwart dat jij schetst.
Ze zijn met 2 man in de aanval geweest vandaag, niks mis mee.
  donderdag 14 juli 2016 @ 23:55:52 #118
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_163746920
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 23:24 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Ze zijn met 2 man in de aanval geweest vandaag, niks mis mee.
Fijn dat jij altijd daar bent om TLJ te complimenteren voor een goede dag :)
pi_163777464
Ik heb hem nog even op een tegeltje gezet.

  zaterdag 16 juli 2016 @ 11:26:48 #120
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_163780750
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 02:34 schreef wimderon het volgende:
Ik heb hem nog even op een tegeltje gezet.

[ afbeelding ]
Ik kan ook stil op een fiets zitten.
pi_163783768
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 11:26 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Ik kan ook stil op een fiets zitten.
Ik ook.
pi_163790270
quote:
0s.gif Op donderdag 14 juli 2016 19:57 schreef Ericr het volgende:

[..]

Is denk ik meer kapot dan hij eerder liet merken. Bij TLJ zijn ze dan ook nog eens goed om kapotte renners vooral in koers te houden, renners tegen zichzelf in bescherming nemen doen ze niet heel vaak.
Dat doen e het hele jaar door verwachtingen te temperen en geen eisen te stellen.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 18:53:22 #123
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_163790405
Het leek dus weer helemaal nergens op vandaag :{w
  zaterdag 16 juli 2016 @ 18:58:58 #124
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_163790521
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 18:53 schreef kibo het volgende:
Het leek dus weer helemaal nergens op vandaag :{w
Had weinig zin om vandaag in de ontsnapping te zitten. Morgen moet het gebeuren. :Y
  zaterdag 16 juli 2016 @ 19:02:09 #125
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_163790571
Wat moeten ze vandaag doen dan :').
Ontsnapping was op voorhand kansloos en van Groenewegen mag je echt niet verwachten dat ie ff een etappe wint ofzo. Helemaal niet na 2 weken koersen, dit is z'n tweede WT-koers. En hij had ook nog last van dat uitstapje in de berm.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 19:08:24 #126
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_163790716
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 18:58 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Had weinig zin om vandaag in de ontsnapping te zitten. Morgen moet het gebeuren. :Y
Ik vermoed dat user kibo op de "sprinttrein" doelde.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 19:09:31 #127
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_163790744
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:02 schreef Szura het volgende:
En hij had ook nog last van dat uitstapje in de berm het skoekeloen.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 19:35:07 #128
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_163791444
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 18:58 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Had weinig zin om vandaag in de ontsnapping te zitten. Morgen moet het gebeuren. :Y
Ik bedoelde eigenlijk die sprintboemel :)
  zaterdag 16 juli 2016 @ 19:37:09 #129
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_163791500
Nou de komende twee etappes lijken me typische vluchteretappes. Eens kijken wat ze klaar kunnen spelen.
pi_163791612
Dit sloeg weer als n tang op n varken maar Dylan begint ook vermoeid te raken, misschien dat ie in de rit naar Bern maar moet proberen om in een kopgroepje te zitten want hij komt ook nog gewoon tekort voor de echte massasprint.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_163791695
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:37 schreef hhh38 het volgende:
Nou de komende twee etappes lijken me typische vluchteretappes. Eens kijken wat ze klaar kunnen spelen.
Voor morgen kunnen ze niks klaarspelen, ja in principe Wilco Kelderman maar bij hem is het licht ook zo'n beetje uit, de rit naar Bern moeten ze idd wel meezitten anders kunnen ze net zo goed meteen hun koffers pakken.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 16 juli 2016 @ 19:55:45 #132
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_163792016
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:41 schreef TLC het volgende:
Dit sloeg weer als n tang op n varken maar Dylan begint ook vermoeid te raken, misschien dat ie in de rit naar Bern maar moet proberen om in een kopgroepje te zitten want hij komt ook nog gewoon tekort voor de echte massasprint.
Hij zou best top 3 kunnen rijden als ie in het wiel bij Cavendish zou zitten. Maar hij zit steeds veel te ver naar achter en dan ben je meteen kansloos.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 19:59:06 #133
56724 Wombcat
rent wiel
pi_163792104
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:43 schreef TLC het volgende:

[..]

Voor morgen kunnen ze niks klaarspelen, ja in principe Wilco Kelderman maar bij hem is het licht ook zo'n beetje uit,
Bennett?
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 16 juli 2016 @ 19:59:15 #134
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_163792107
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 19:55 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Hij zou best top 3 kunnen rijden als ie in het wiel bij Cavendish zou zitten. Maar hij zit steeds veel te ver naar achter en dan ben je meteen kansloos.
Precies.
Gooi die sprinttreintjes theorie over boord, en al helemaal die van TLJ
  zaterdag 16 juli 2016 @ 20:01:48 #135
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_163792181
Als Kelderman morgen niet meezit heeft ie de tour voor jan lul meegedaan. De laatste bergetappes wordt het namelijk vuurwerk tussen de klassementsrenners en zal er geen of weinig ruimte zijn voor aanvallers.

Morgen dus Kelderman en maandag misschien nog een dagje voor Lindeman of Bennett.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 20:05:49 #136
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_163792291
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:01 schreef Boezeidekoe het volgende:
Als Kelderman morgen niet meezit heeft ie de tour voor jan lul meegedaan. De laatste bergetappes wordt het namelijk vuurwerk tussen de klassementsrenners en zal er geen of weinig ruimte zijn voor aanvallers.

Morgen dus Kelderman en maandag misschien nog een dagje voor Lindeman of Bennett.
Jij denkt dat in alledrie de Alpenritten een klassementsrenner wint?

Overigens ben ik het ermee eens dat Kelderman wel iets moet proberen als ie zich goed genoeg voelt, de kans is morgen het grootst. Maar als ie geen succes heeft kan ie het natuurlijk volgende week gewoon weer proberen.

Op dit moment fietst ie rond als een hoopje ellende, dan onderneem je toch minder snel iets.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 20:06:48 #137
194695 franklop
Fran knock
pi_163792315
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:05 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Jij denkt dat in alledrie de Alpenritten een klassementsrenner wint?

Overigens ben ik het ermee eens dat Kelderman wel iets moet proberen als ie zich goed genoeg voelt, de kans is morgen het grootst. Maar als ie geen succes heeft kan ie het natuurlijk volgende week gewoon weer proberen.

Op dit moment fietst ie rond als een hoopje ellende, dan onderneem je toch minder snel iets.
Ik denk inderdaad het laatste, volgens mij koerst ie met zijn ziel onder zijn arm.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  zaterdag 16 juli 2016 @ 20:08:26 #138
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_163792365
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:05 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Jij denkt dat in alledrie de Alpenritten een klassementsrenner wint?

Overigens ben ik het ermee eens dat Kelderman wel iets moet proberen als ie zich goed genoeg voelt, de kans is morgen het grootst. Maar als ie geen succes heeft kan ie het natuurlijk volgende week gewoon weer proberen.

Op dit moment fietst ie rond als een hoopje ellende, dan onderneem je toch minder snel iets.
Dat denk ik wel, er volgt namelijk nog een tijdrit en waarschijnlijk zal Froome de afstand tussen hem en de rest vergroten. De klassementsrenners kunnen dan niet meer wachten tot de laatste berg van de etappe om aan te vallen, ze zullen eerder in de etappe wat moeten ondernemen. De achterstand op Froome bedraagt inmiddels geen seconden meer maar minuten voor de meesten, en dat gaat alleen maar meer worden.
  zaterdag 16 juli 2016 @ 20:10:17 #139
56724 Wombcat
rent wiel
pi_163792428
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:08 schreef Boezeidekoe het volgende:

[..]

Dat denk ik wel, er volgt namelijk nog een tijdrit en waarschijnlijk zal Froome de afstand tussen hem en de rest vergroten. De klassementsrenners kunnen dan niet meer wachten tot de laatste berg van de etappe om aan te vallen, ze zullen eerder in de etappe wat moeten ondernemen.
De meeste van de klassementsrenners zijn dan allang blij met de positie die ze hebben.
in a crowd you lose humanity
  zaterdag 16 juli 2016 @ 20:15:40 #140
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_163792615
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De meeste van de klassementsrenners zijn dan allang blij met de positie die ze hebben.
Precies, als het klassement in de plooi komt te liggen vinden Sky en Movistar het wel best. Froome heeft z'n ritzege, dus daar hoeft het ook niet meer voor.

Veel zal denk ik afhangen van wat er gebeurt op Finhaut-Emisson. Als Quintana (of een andere klassementsrenner op minder dan 5 minuten van Froome) daar veel tijd pakt op Froome zal er in de andere 2 ritten ook nog wel één en ander gebeuren. Als dat niet lukt dan hebben de vluchters alle kansen in de laatste 2 bergritten.
pi_163828736
Slappe zakken bij TLJ incl teamleiding
pi_163836840
Wilco Basementman zat zowaar ergens vooraan vandaag in de uitslag
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_163870425
Volgend jaar dus juichen voor Boonen in Lotto Jumbo shirt dat gaat genieten worden
  woensdag 20 juli 2016 @ 12:02:02 #144
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_163876738
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 juli 2016 20:10 schreef Wombcat het volgende:

[..]

De meeste van de klassementsrenners zijn dan allang blij met de positie die ze hebben.
Blijkbaar wel, het viel me zwaar tegen zondag.

Hopelijk vandaag wat vuurwerk tussen de klassementsrenners want wat dat betreft is het bijzonder karig dit jaar. Het lijkt wel of het elk jaar erger wordt. Leuk zo'n kopgroep die elke bergetappe voor de dagzege strijd maar iedereen zit te wachten tot het groepje met favorieten explodeert, maar na 16 etappes is er nog niks noemenswaardigs gebeurd.

Wat betreft Lotto Jumbo zal het wel weer Bennett zijn die als enige in een kopgroep van zo'n 30 renners mee gaat zitten. De rest heeft weinig tot niets in de tour te zoeken.
pi_163888877
Roosen is vandaag voor TJ van Garderen ge-eindigd in een bergetappe *O* wie had dat voor aanvang van de Tour kunnen denken _O_ :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
  woensdag 20 juli 2016 @ 20:33:13 #146
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_163889199
Als je ambities hebt dan zit je niet bij deze kneuzenkermis.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_163891924
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 20:23 schreef TLC het volgende:
Roosen is vandaag voor TJ van Garderen ge-eindigd in een bergetappe *O* wie had dat voor aanvang van de Tour kunnen denken _O_ :P
Als je het wielrennen een beetje volgt kon je wachten op een offday van TJ. ;)
pi_163891942
quote:
2s.gif Op dinsdag 19 juli 2016 23:56 schreef Evertjan het volgende:
Volgend jaar dus juichen voor Boonen in Lotto Jumbo shirt dat gaat genieten worden
Prima dat hij een contract krijgt maar dan ook meteen vastleggen als ploegleider.
  woensdag 20 juli 2016 @ 22:02:33 #149
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_163891960
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:01 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Als je het wielrennen een beetje volgt kon je wachten op een offday van TJ. ;)
Eigenlijk had ik hem eerder verwacht van Porte, maar die is er echt nog geen één keer doorheen gezakt.
pi_163891990
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:02 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Eigenlijk had ik hem eerder verwacht van Porte, maar die is er echt nog geen één keer doorheen gezakt.
Die heeft z'n "offday" al gehad met het verlies van ruim 2 minuten in de eerste dagen. ;)
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 20 juli 2016 @ 22:29:21 #151
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_163892744
Kelderman heeft z'n rug gisteren verbrand tijdens de rustdag.

Niet ingesmeerd. :').
  woensdag 20 juli 2016 @ 23:26:31 #152
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_163894539
Ik had net een ouderwetse lachbui toen ineens mijn oog viel op de TT.

Man, man, man wat een losersploeg. Elke dag maar weer die mooie woorden en het zoeken van excuses. We zijn nu 17 etappes ver en het enige positieve is de 4e plaats van Groenewegen in een sprintje en de aanwezigheid van Bennett in de vlucht van de dag tijdens 2 bergetappes. Dat is wel heel mager ondanks het budget, vallen, warmte, tegenslag, leeftijd en talloze andere excuses. Een renner als Majka is in zijn eentje meer in beeld dan dit zooitje kneuzen bij mekaar.

Het zou een zegen zijn voor de Tour als deze ploeg niet meer wordt uitgenodigd.
pi_163895154
Echt die haat, waarom, de laatste 4 rondes (giro16, vuelta15, tdf15, giro15) waren allemaal een groot succes.
pi_163895278
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 23:26 schreef Boezeidekoe het volgende:
Ik had net een ouderwetse lachbui toen ineens mijn oog viel op de TT.

Man, man, man wat een losersploeg. Elke dag maar weer die mooie woorden en het zoeken van excuses. We zijn nu 17 etappes ver en het enige positieve is de 4e plaats van Groenewegen in een sprintje en de aanwezigheid van Bennett in de vlucht van de dag tijdens 2 bergetappes. Dat is wel heel mager ondanks het budget, vallen, warmte, tegenslag, leeftijd en talloze andere excuses. Een renner als Majka is in zijn eentje meer in beeld dan dit zooitje kneuzen bij mekaar.

Het zou een zegen zijn voor de Tour als deze ploeg niet meer wordt uitgenodigd.
Dementie is erg
  woensdag 20 juli 2016 @ 23:55:57 #155
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_163895340
Jammer dat Kelderman toch keer op keer lijkt te bevestigen dat hij bij de geringste tegenslag zijn kopje laat hangen. Bovendien, je niet insmeren is wel heel dom. Als je ooit goed wilt presteren in de Tour moeten alle details kloppen. Nu hopen dat de ploeg deze verloren Tour goed kan maken in de Vuelta.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_163896470
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:01 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Prima dat hij een contract krijgt maar dan ook meteen vastleggen als ploegleider.
zou wel een goede zet zijn Tom Boonen heeft meer koersinzicht dan Boven en co bij elkaar
pi_163897762
quote:
13s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:29 schreef Pino112 het volgende:
Kelderman heeft z'n rug gisteren verbrand tijdens de rustdag.

Niet ingesmeerd. :').
Dit. :').

De tering wat een kneus.
pi_163897770
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 23:26 schreef Boezeidekoe het volgende:
Ik had net een ouderwetse lachbui toen ineens mijn oog viel op de TT.

Man, man, man wat een losersploeg. Elke dag maar weer die mooie woorden en het zoeken van excuses. We zijn nu 17 etappes ver en het enige positieve is de 4e plaats van Groenewegen in een sprintje en de aanwezigheid van Bennett in de vlucht van de dag tijdens 2 bergetappes. Dat is wel heel mager ondanks het budget, vallen, warmte, tegenslag, leeftijd en talloze andere excuses. Een renner als Majka is in zijn eentje meer in beeld dan dit zooitje kneuzen bij mekaar.

Het zou een zegen zijn voor de Tour als deze ploeg niet meer wordt uitgenodigd.
Eens.
  donderdag 21 juli 2016 @ 05:17:44 #159
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_163898205
Zeuren over het budget is gewoon een slap excuus. Ik krijg altijd het idee dat sommigen doen alsof LottoNL het allerkleinste budget uit het peloton heeft en één van de dwergjes uit de WT is, terwijl het budget gewoon gemiddeld is.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 21 juli 2016 @ 06:35:57 #160
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_163898282
quote:
13s.gif Op woensdag 20 juli 2016 22:29 schreef Pino112 het volgende:
Kelderman heeft z'n rug gisteren verbrand tijdens de rustdag.

Niet ingesmeerd. :').
Die jongen is volgens mij verstandelijk beperkt.
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_163898873
quote:
99s.gif Op donderdag 21 juli 2016 05:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zeuren over het budget is gewoon een slap excuus. Ik krijg altijd het idee dat sommigen doen alsof LottoNL het allerkleinste budget uit het peloton heeft en één van de dwergjes uit de WT is, terwijl het budget gewoon gemiddeld is.
Het noopt je wel tot het maken van keuzes. Ze hebben geen topsprinters of rittenkapers, focussen zich vooral op klassement. En dan hebben ze niet het budget om het (weg)vallen van twee kopmannen goed op te vangen; meeste teams zouden dan wel in problemen komen.

Op zich ben ik van mening dat de Gesink van vorig jaar hier podium had kunnen rijden. Maar zou hij dat niveau weer gehaald hebben?
pi_163898883
Zelf denk ik dat je gewoon je verlies had moeten nemen en Groenewegen + Kelderman uit koers had moeten halen. (Zul je zien dat er straks nog eentje een etappe pakt :P)
  donderdag 21 juli 2016 @ 08:43:09 #163
40566 Ericr
Livewrong
pi_163898953
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 08:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Zelf denk ik dat je gewoon je verlies had moeten nemen en Groenewegen + Kelderman uit koers had moeten halen. (Zul je zien dat er straks nog eentje een etappe pakt :P)
Groenewegen kan je wel laten door rijden, een grote ronde uit rijden is niks mis mee als je verder geen lichamelijk ongemak hebt. Kelderman lijkt echter gewoon op na zijn gestuiter. Een renner wil altijd door maar TLJ moet eens leren dat kapotte renners niet snel beter worden. Vorig jaar kon Kelderman nog wel iets uitrichten na meerdere valpartijen maar ze hebben ook vaak genoeg meegemaakt dat een Gesink alleen maar minder werden nadat hij een schuiver had gemaakt.

Bij Kelderman lijkt het dan mentaal ook niet best te zijn, valt nog weinig te baat uit te halen om hem als zielig hoopje mens te laten door rijden.
  donderdag 21 juli 2016 @ 09:08:33 #164
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_163899217
Jongens, zo kan hij wel weer. Niet dat ik het met jullie oneens ben, maar wat als die jongen dit leest? Dan gaat hij zeker niet beter fietsen.

Altijd een beetje jammer hier, als een Nederlander onder de maat presteert wordt hij gelijk helemaal door de gehaktmolen gehaald.
  donderdag 21 juli 2016 @ 10:18:37 #165
62913 Blik
The one and Only!
pi_163900214
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 08:43 schreef Ericr het volgende:

[..]

Groenewegen kan je wel laten door rijden, een grote ronde uit rijden is niks mis mee als je verder geen lichamelijk ongemak hebt. Kelderman lijkt echter gewoon op na zijn gestuiter. Een renner wil altijd door maar TLJ moet eens leren dat kapotte renners niet snel beter worden. Vorig jaar kon Kelderman nog wel iets uitrichten na meerdere valpartijen maar ze hebben ook vaak genoeg meegemaakt dat een Gesink alleen maar minder werden nadat hij een schuiver had gemaakt.

Bij Kelderman lijkt het dan mentaal ook niet best te zijn, valt nog weinig te baat uit te halen om hem als zielig hoopje mens te laten door rijden.
Even los van Kelderman heb ik dat wel meer bij wielrenners. Heeft het toegevoegde waarde voor een renner om na een val, wat vervolgens resulteert in ondermaats presteren, te blijven rijden in een grote ronde. Zo'n Morkov of een Bennett bijvoorbeeld die zijn gevallen in de 1ste rit. Morkov is nog een ruime week doorgegaan met ploeteren en Bennett staat nu al ruim 4 uur achter de gele trui en komt iedere dag ongeveer als laatste binnen. Waarom doorgaan? Want volgens mij wordt je er niet beter van
pi_163901227
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 09:08 schreef DecoAoreste het volgende:
Jongens, zo kan hij wel weer. Niet dat ik het met jullie oneens ben, maar wat als die jongen dit leest? Dan gaat hij zeker niet beter fietsen.

Altijd een beetje jammer hier, als een Nederlander onder de maat presteert wordt hij gelijk helemaal door de gehaktmolen gehaald.
Valt wel mee toch, zijn matige presteren wordt vooral aan externe factoren (valpartij) toegedicht.

Men begint bij Nederlandse wielrenners wel altijd over mentaliteit ja. Over het algemeen geloof ik daar niet zo in bij wielrennen, vaak gewoon kwestie van kwaliteit, maar bij Wilco is het wel duidelijk dat hij last heeft van de druk. Ik zou zo'n jongen dan ook lekker uitspelen in de Vuelta en Giro.
  donderdag 21 juli 2016 @ 11:26:01 #167
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_163901440
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 11:14 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Valt wel mee toch, zijn matige presteren wordt vooral aan externe factoren (valpartij) toegedicht.

Men begint bij Nederlandse wielrenners wel altijd over mentaliteit ja. Over het algemeen geloof ik daar niet zo in bij wielrennen, vaak gewoon kwestie van kwaliteit, maar bij Wilco is het wel duidelijk dat hij last heeft van de druk. Ik zou zo'n jongen dan ook lekker uitspelen in de Vuelta en Giro.
Of gewoon eens pieken naar de Dauphiné, Zwitserland, de Tirreno, Romandie, Catalonië, Baskenland en vol voor zoiets gaan.

Ik vind het altijd jammer wanneer men zegt dat er meer is dan enkel de Tour en dat men dan geregeld met enkel de Giro en de Vuelta komt aanzetten als alternatief..
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_163902022
Maar die andere "Nederlandse" ploeg is op Dumoulin na ook waardeloos deze Tour.
  donderdag 21 juli 2016 @ 12:23:43 #169
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_163902867
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 11:49 schreef TargaFlorio het volgende:
Maar die andere "Nederlandse" ploeg is op Dumoulin na ook waardeloos deze Tour.
Maar wel al twee etappezeges. En een renner in de top twintig.

Doen het gewoon beter, rare vergelijking.
  donderdag 21 juli 2016 @ 12:28:56 #170
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_163902979
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:23 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Maar wel al twee etappezeges. En een renner in de top twintig.

Doen het gewoon beter, rare vergelijking.
Een top 20 plaats betekent echt niets. Dat kunnen Bennett en Wilco ook als ze daarvoor zouden rijden.
pi_163903001
quote:
99s.gif Op donderdag 21 juli 2016 11:26 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Of gewoon eens pieken naar de Dauphiné, Zwitserland, de Tirreno, Romandie, Catalonië, Baskenland en vol voor zoiets gaan.

Ik vind het altijd jammer wanneer men zegt dat er meer is dan enkel de Tour en dat men dan geregeld met enkel de Giro en de Vuelta komt aanzetten als alternatief..
Is ook prima inderdaad.

Vuelta en Giro zijn wel een beetje gulden middenweg wat betreft media-aandacht. Vraag me bijvoorbeeld af hoeveel mensen weten dat Thomas Dekker de Tirreno en Romandië won.
pi_163903358
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:23 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Maar wel al twee etappezeges. En een renner in de top twintig.

Doen het gewoon beter, rare vergelijking.
Dumoulin is dan ook wereldklasse, Lotto-Jumbo heeft zo'n renner niet.

En die 20e plek van Barguil op 33 minuten is inderdaad een wereldprestatie...een Maxime Monfortje. :') Kelderman zou uitgelachen zijn.
pi_163903482
Roompot had met Weening veel meer kunnen klaarspelen in deze tour dan LJ, ze hadden in ieder geval veel vaker mee voorin gezeten :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_163904237
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:52 schreef TLC het volgende:
Roompot had met Weening veel meer kunnen klaarspelen in deze tour dan LJ, ze hadden in ieder geval veel vaker mee voorin gezeten :P
Daar had ik echt met plaatsvervangende schaamte naar zitten kijken dan
pi_163904393
quote:
1s.gif Op woensdag 20 juli 2016 23:49 schreef JopJuh het volgende:
Echt die haat, waarom, de laatste 4 rondes (giro16, vuelta15, tdf15, giro15) waren allemaal een groot succes.
TDF15? Wat dan? Toch niet die top10 klassering van Gesink eh?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 21 juli 2016 @ 13:28:00 #176
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_163904455
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juli 2016 13:25 schreef Godshand het volgende:

[..]

TDF15? Wat dan? Toch niet die top10 klassering van Gesink eh?
Zesde plaats, zeker met dat deelnemersveld is hartstikke knap. Ze hebben iig op die manier veel publiciteit gepakt.
pi_163904490
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 13:28 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Zesde plaats, zeker met dat deelnemersveld is hartstikke knap. Ze hebben iig op die manier veel publiciteit gepakt.
:')

In Nederland wel ja. De rest van de wereld gaf geen neuk.
van Marcke had helaas die etappe overwinning niet binnen gesleept op de kasseien..
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  donderdag 21 juli 2016 @ 13:31:19 #178
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_163904531
quote:
10s.gif Op donderdag 21 juli 2016 13:29 schreef Godshand het volgende:

[..]

:')

In Nederland wel ja. De rest van de wereld gaf geen neuk.
van Marcke had helaas die etappe overwinning niet binnen gesleept op de kasseien..
Jumbo heeft alleen in Nederland supermarkten. Voor hun gaat het dus alleen om publiciteit in Nederland. Wat men in de rest van de wereld ervan vindt is totaal irrelevant.
  donderdag 21 juli 2016 @ 13:36:40 #179
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_163904664
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:47 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dumoulin is dan ook wereldklasse, Lotto-Jumbo heeft zo'n renner niet.
Het blijven keuzes natuurlijk. Als je Gesink én Kelderman buiten gooit, zal er wel genoeg geld zijn voor een Dumoulin. Als je Kruijswijk én Vanmarcke buiten gooit, dan kan je Degenkolb mogelijk halen. Wil men 2 wereldoppers of 4 subtoppers?

Een sterk middenveld waarmee je zelden verliest maar ook zelden wint of liever 2 topspitsen waarmee je soms zwaar op je bek gaat maar soms ook veel succes behaalt?
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  donderdag 21 juli 2016 @ 16:56:39 #180
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_163908957
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:47 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Dumoulin is dan ook wereldklasse, Lotto-Jumbo heeft zo'n renner niet.

En die 20e plek van Barguil op 33 minuten is inderdaad een wereldprestatie...een Maxime Monfortje. :') Kelderman zou uitgelachen zijn.
Kelderman in deze vorm had ook als hij het zou proberen geen top 20 gereden. Of zijn er hier echt mensen die geloven dat het zijn keuze is geweest om er zo hard afgereden te worden zodat hij voor een etappe kon gaan (wat hem vervolgens ook in de verste verte niet lukt)? Die jongen is gewoon niet goed, heeft totaal verkeerd gepiekt dit jaar.

Wat opvallend is, is dat Giant met een vergelijkbare begroting kennelijk wel in staat is om een renner van wereldklasse binnen te halen die presteert en dat ook nog in een periode waarin ze zich van sprintersploeg aan het omvormen zijn naar een ploeg met meer alleskunners en klassementrenners.

Terwijl Lotto-Jumbo en haar spirituele voorgangers al jaren hetzelfde profiel heeft.

Doet me toch weer denken aan de opmerkingen destijds over de Raboploeg, dat er gewoon geen vechtersmentaliteit heerst, dat er gewoon te veel gepamperd wordt.
  donderdag 21 juli 2016 @ 16:59:02 #181
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_163909006
quote:
99s.gif Op donderdag 21 juli 2016 13:36 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het blijven keuzes natuurlijk. Als je Gesink én Kelderman buiten gooit, zal er wel genoeg geld zijn voor een Dumoulin. Als je Kruijswijk én Vanmarcke buiten gooit, dan kan je Degenkolb mogelijk halen. Wil men 2 wereldoppers of 4 subtoppers?

Een sterk middenveld waarmee je zelden verliest maar ook zelden wint of liever 2 topspitsen waarmee je soms zwaar op je bek gaat maar soms ook veel succes behaalt?
De voetbalvergelijking gaat niet op. Als je als wielerploeg niet minimaal 1 topper hebt, dan verlies je het hele jaar door. Ach, je wint eens een klein koersje ofzo, maar verder is het toch gewoon kut wat Lotto-Jumbo dit jaar laat zien?
pi_163909775
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 16:59 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

De voetbalvergelijking gaat niet op. Als je als wielerploeg niet minimaal 1 topper hebt, dan verlies je het hele jaar door. Ach, je wint eens een klein koersje ofzo, maar verder is het toch gewoon kut wat Lotto-Jumbo dit jaar laat zien?
Vooral kopmannen Vanmarcke en Kruijswijk hebben het af laten weten.
  donderdag 21 juli 2016 @ 17:58:44 #183
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_163910336
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 13:28 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

Zesde plaats, zeker met dat deelnemersveld is hartstikke knap. Ze hebben iig op die manier veel publiciteit gepakt.
Met dank aan de Nederlandse pers die het al snel groter maken dan het is.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_163911415
Ritoverwinningenmeter: 0
pi_163911420
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 17:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Met dank aan de Nederlandse pers die het al snel groter maken dan het is.
Dit.
pi_163911451
quote:
99s.gif Op donderdag 21 juli 2016 05:17 schreef SaintOfKillers het volgende:
Zeuren over het budget is gewoon een slap excuus. Ik krijg altijd het idee dat sommigen doen alsof LottoNL het allerkleinste budget uit het peloton heeft en één van de dwergjes uit de WT is, terwijl het budget gewoon gemiddeld is.
Idd. Kijk wat Giant-Alpecin eruit haalt.
pi_163911468
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 08:43 schreef Ericr het volgende:

[..]

Groenewegen kan je wel laten door rijden, een grote ronde uit rijden is niks mis mee als je verder geen lichamelijk ongemak hebt. Kelderman lijkt echter gewoon op na zijn gestuiter. Een renner wil altijd door maar TLJ moet eens leren dat kapotte renners niet snel beter worden. Vorig jaar kon Kelderman nog wel iets uitrichten na meerdere valpartijen maar ze hebben ook vaak genoeg meegemaakt dat een Gesink alleen maar minder werden nadat hij een schuiver had gemaakt.

Bij Kelderman lijkt het dan mentaal ook niet best te zijn, valt nog weinig te baat uit te halen om hem als zielig hoopje mens te laten door rijden.
Waarom vallen Kelderman en Gesink àltijd?
pi_163911504
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 08:43 schreef Ericr het volgende:

[..]

Groenewegen kan je wel laten door rijden, een grote ronde uit rijden is niks mis mee als je verder geen lichamelijk ongemak hebt. Kelderman lijkt echter gewoon op na zijn gestuiter. Een renner wil altijd door maar TLJ moet eens leren dat kapotte renners niet snel beter worden. Vorig jaar kon Kelderman nog wel iets uitrichten na meerdere valpartijen maar ze hebben ook vaak genoeg meegemaakt dat een Gesink alleen maar minder werden nadat hij een schuiver had gemaakt.

Bij Kelderman lijkt het dan mentaal ook niet best te zijn, valt nog weinig te baat uit te halen om hem als zielig hoopje mens te laten door rijden.
Die Kelderman is gewoon een enorme dromer. Vergeten in te smeren, vergeet op de weg te letten. Wat een kneus. En bij NOS zeggen ze over dat verbranden: hij is nog jong. Die Yates is 2 jaar jonger :').
pi_163911529
quote:
1s.gif Op donderdag 21 juli 2016 12:28 schreef hhh38 het volgende:

[..]

Een top 20 plaats betekent echt niets. Dat kunnen Bennett en Wilco ook als ze daarvoor zouden rijden.
:') Nog altijd een stuk meer dan wat die gasten bij TLJ laten zien.
pi_163911576
quote:
99s.gif Op donderdag 21 juli 2016 13:36 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Het blijven keuzes natuurlijk. Als je Gesink én Kelderman buiten gooit, zal er wel genoeg geld zijn voor een Dumoulin. Als je Kruijswijk én Vanmarcke buiten gooit, dan kan je Degenkolb mogelijk halen. Wil men 2 wereldoppers of 4 subtoppers?

Een sterk middenveld waarmee je zelden verliest maar ook zelden wint of liever 2 topspitsen waarmee je soms zwaar op je bek gaat maar soms ook veel succes behaalt?
Idd, al heb ik het idee dat je beter geld kan uittrekken voor een goede ploegleiding. Krijg langzamerhand idee dat zelfs Dumoulin, Sagan en Froome niks zou bij TLJ zouden presteren
pi_163911611
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 16:56 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Kelderman in deze vorm had ook als hij het zou proberen geen top 20 gereden. Of zijn er hier echt mensen die geloven dat het zijn keuze is geweest om er zo hard afgereden te worden zodat hij voor een etappe kon gaan (wat hem vervolgens ook in de verste verte niet lukt)? Die jongen is gewoon niet goed, heeft totaal verkeerd gepiekt dit jaar.

Wat opvallend is, is dat Giant met een vergelijkbare begroting kennelijk wel in staat is om een renner van wereldklasse binnen te halen die presteert en dat ook nog in een periode waarin ze zich van sprintersploeg aan het omvormen zijn naar een ploeg met meer alleskunners en klassementrenners.

Terwijl Lotto-Jumbo en haar spirituele voorgangers al jaren hetzelfde profiel heeft.

Doet me toch weer denken aan de opmerkingen destijds over de Raboploeg, dat er gewoon geen vechtersmentaliteit heerst, dat er gewoon te veel gepamperd wordt.
Eens. Steeds dat goedpraten en zeggen dat het leermoment is. Gewoon eisen dat die gasten er staan. Waarom laat een Marianne Vos het wel zien. Slappe houding bij Raboploeg-leiding dus.
pi_163911632
quote:
0s.gif Op donderdag 21 juli 2016 16:59 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

De voetbalvergelijking gaat niet op. Als je als wielerploeg niet minimaal 1 topper hebt, dan verlies je het hele jaar door. Ach, je wint eens een klein koersje ofzo, maar verder is het toch gewoon kut wat Lotto-Jumbo dit jaar laat zien?
Idd. Dit is toch waardeloos weer? Ik snap echt niet dat mensen (en NOS) dit weer gaan/gaat vergoeilijken. Ben daar wel klaar mee.
pi_163927988
quote:
Broeinest vol argwaan

Vandaag, 07:00 Raymond Kerckhoffs

Het is december 2012 wanneer Richard Plugge zichzelf in het Playitas Resort op Fuerteventura voorstelt als teammanager. Na het fiasco bij Rabobank belooft de ploeg een nieuwe weg in te slaan. Blanco Pro Cycling is de naam die staat voor een frisse toekomst, cleane sport, openheid én transparantie. De cocon van de bankiersploeg moet doorbroken worden. Het sekteachtige gedrag van ’de rest van de wereld is onze vijand’ moet tot het verleden behoren.

Nog geen vier jaar later blijkt dat juist onder de leiding van Plugge, een overlever pur sang, een nog verder afgegrendelde ploeg is ontstaan. Het spanningsveld tussen het management van de ploeg, een groot deel van de ploeg zelf en vooral de buitenwereld is ongekend groot. Qua resultaten is deze Tour voor Lotto-Jumbo dramatisch. Toch verdient de ploeg op het sportieve vlak enig krediet. Kopman Robert Gesink viel in de Ronde van Zwitserland letterlijk weg, terwijl een val door een aflopende tube Wilco Kelderman kansloos maakte. Debutant Dylan Groenewegen heeft zijn potentie aangetoond.

Het grote probleem van Lotto-Jumbo is niet het sponsormodel, maar de mindset en het gebrek van zelfreflectie van het management. De huidige cultuur is zelfs veel extremer dan tijdens de Rabobank-jaren. Het doet denken aan George Orwells bestseller 1984: Big brother is watching you. Argwaan betekent meestal dat je iets te verbergen hebt.

Afgelopen winter tijdens teambuildingsdagen bij de landmacht waarschuwde Plugge zijn personeel. Aan volwassen mensen gaf hij de opdracht om niet close met de media te zijn en alleen maar over koetjes en kalfjes met journalisten te praten. Tijdens het seizoen kreeg het personeel zelfs het dringende advies om bepaalde journalisten te negeren. Een opdracht die wordt weggelachen. Al heeft het schrikbewind van Plugge ervoor gezorgd dat onder zijn leiding al veertien man zijn opgestapt, terwijl dat in 17 jaar Rabobank slechts zes personen waren.

Voor deze Tour is besloten dat alleen coach Merijn Zeeman over het koersverloop met de media mag praten, terwijl de voormalige profs Nico Verhoeven en Frans Maassen moeten zwijgen. Geen enkele andere ploeg kent zo’n idioot beleid. Blijkbaar heerst er bij het management angst dat er tegenstrijdigheden in het commentaar zijn. Wanneer één persoon de communicatie doet, kan ieder woord beter gewikt en gewogen worden. Zeeman is als de beste sprookjesverteller van het drietal de aangewezen persoon.

De angstige relatie met de buitenwereld werkt ook verlammend op de sportieve prestaties. Renners appen met journalisten om bij andere teambussen even ongedwongen bij te praten. Terwijl een ploegleider in het bijzijn van iedereen uit zijn dak ging na een normale niet koers gerelateerde vraag van een NOS-reporter. Dit tekent de spanning binnen de ploeg. Als voormalig journalist zou Plugge moeten weten dat een propaganda-beleid niet werkt. Insiders prikken door hun flauwekul heen. En dat een kritische houding van de sportjournalistiek inherent aan de topsport is. Als Plugge dit niet begrijpt, is hij ongeschikt voor deze functie.

Het beste voor Lotto-Jumbo is om eens echt met een leiding verder te gaan die er blanco in staat.
Ray is mad. En als dit klopt (geloof niet dat dit allemaal verzonnen is), is het ook wel een vrij achterlijk beleid van Plugge.
pi_163928824
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 14:15 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ray is mad. En als dit klopt (geloof niet dat dit allemaal verzonnen is), is het ook wel een vrij achterlijk beleid van Plugge.
Wel ironisch dat juist Plugge dit doet inderdaad. Oud-hoofdredacteur van het prachtige blad Sportweek (wat onder zijn leiding wel richting de afgrond ging).
  vrijdag 22 juli 2016 @ 15:25:18 #195
56724 Wombcat
rent wiel
pi_163929522
quote:
1s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 14:52 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Wel ironisch dat juist Plugge dit doet inderdaad. Oud-hoofdredacteur van het prachtige blad Sportweek (wat onder zijn leiding wel richting de afgrond ging).
ook van Fiets volgens mij
in a crowd you lose humanity
pi_163945353
Miss wil Jumbo wel zo'n kutploeg, omdat het ook op 'de kleintjes' let en geen winnaars zoekt.
pi_163945491
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 juli 2016 14:15 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ray is mad. En als dit klopt (geloof niet dat dit allemaal verzonnen is), is het ook wel een vrij achterlijk beleid van Plugge.
Het zou zeker vrij achterlijk zijn. Maar het feit dat juist Ray hier mee komt vind ik vrij lachwekkend. Ray staat bekend om het feit dat ie alles bij Lotto Jumbo afkraakt. Hij maakt er haast een sport van om kritiek te uiten op de ploeg, terwijl alles bij Giant de hemel in wordt geprezen, ook al rijden ze soms nog kutter dan TLJ.

Als dit nou geschreven zou zijn door een andere journalist dan had ik het direct voor waarheid aangenomen.
  zaterdag 23 juli 2016 @ 08:52:06 #198
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_163947923
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 00:23 schreef V-for-Vendetta het volgende:
Miss wil Jumbo wel zo'n kutploeg, omdat het ook op 'de kleintjes' let en geen winnaars zoekt.
Dat is Albert Heijn en die hebben geen wielerploeg.
pi_163948854
quote:
0s.gif Op woensdag 20 juli 2016 23:26 schreef Boezeidekoe het volgende:
Ik had net een ouderwetse lachbui toen ineens mijn oog viel op de TT.

Man, man, man wat een losersploeg. Elke dag maar weer die mooie woorden en het zoeken van excuses. We zijn nu 17 etappes ver en het enige positieve is de 4e plaats van Groenewegen in een sprintje en de aanwezigheid van Bennett in de vlucht van de dag tijdens 2 bergetappes. Dat is wel heel mager ondanks het budget, vallen, warmte, tegenslag, leeftijd en talloze andere excuses. Een renner als Majka is in zijn eentje meer in beeld dan dit zooitje kneuzen bij mekaar.

Het zou een zegen zijn voor de Tour als deze ploeg niet meer wordt uitgenodigd.
je vergeet Bertje Lindeman op de Mont Ventoux
pi_163948899
Stef Clement is in zijn eentje meer in de aanval geweest dan de hele Lotto-Jumbo.nl ploeg bij elkaar
  zaterdag 23 juli 2016 @ 10:41:45 #201
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_163949211
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 10:15 schreef Evertjan het volgende:

[..]

je vergeet Bertje Lindeman op de Mont Ventoux
"Breakaway Bert" is dus precies 1 etappe in beeld geweest als aanvaller in een kopgroep. Daar kun je mee thuis komen.
pi_163958154
Schouderklopje.
pi_163962508
Als er morgen een enorm wonder gebeurt waardoor Dylan in Parijs wint is de TdF alsnog geslaagd voor TLJ, anders was dit een enorm fiasco.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  zaterdag 23 juli 2016 @ 21:50:18 #204
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_163963171
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 21:25 schreef TLC het volgende:
Als er morgen een enorm wonder gebeurt waardoor Dylan in Parijs wint is de TdF alsnog geslaagd voor TLJ, anders was dit een enorm fiasco.
In 1999 dacht men ook dat de Tour mislukt was en toen won Robbie McEwen in Parijs. :Y
pi_163964415
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 21:25 schreef TLC het volgende:
Als er morgen een enorm wonder gebeurt waardoor Dylan in Parijs wint is de TdF alsnog geslaagd voor TLJ, anders was dit een enorm fiasco.
Tsja dat was met deze teamsamenstelling ook wel te verwachten.
pi_163964552
Waarom heeft Kelderman de tijd van Alaphilippe gekregen (en niet de tijd van Nibali want die haalde hij toch net in toen hij onderuit ging)?
  zaterdag 23 juli 2016 @ 22:44:31 #207
56724 Wombcat
rent wiel
pi_163964691
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 22:39 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom heeft Kelderman de tijd van Alaphilippe gekregen (en niet de tijd van Nibali want die haalde hij toch net in toen hij onderuit ging)?
Maar dat was niet op een kilometer voor de streep. Misschien is Kelderman nog een tweede keer gevallen?

Sowieso raar dat 'ie compensatie kreeg, want de 3 km regel telt hier toch niet?
in a crowd you lose humanity
pi_163969596
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 22:44 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Maar dat was niet op een kilometer voor de streep. Misschien is Kelderman nog een tweede keer gevallen?

Sowieso raar dat 'ie compensatie kreeg, want de 3 km regel telt hier toch niet?
Met die regel wordt wat vrijer omgesprongen deze Tour :P
  zondag 24 juli 2016 @ 11:58:51 #209
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_163971175
Van Lindeman, Martens en Vanmarcke mag je toch meer verwachten.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_163971257
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 00:33 schreef TheArt het volgende:

[..]

Het zou zeker vrij achterlijk zijn. Maar het feit dat juist Ray hier mee komt vind ik vrij lachwekkend. Ray staat bekend om het feit dat ie alles bij Lotto Jumbo afkraakt. Hij maakt er haast een sport van om kritiek te uiten op de ploeg, terwijl alles bij Giant de hemel in wordt geprezen, ook al rijden ze soms nog kutter dan TLJ.

Als dit nou geschreven zou zijn door een andere journalist dan had ik het direct voor waarheid aangenomen.
Daarom neem ik alles wat Ray schrijft over TLJ met een korreltje zout.
pi_163971752
De samenstelling van de tourploeg vind ik dit jaar wel vreemd. Groenewegen heeft zeker talent maar om dan in de belangrijkste wedstrijd van het jaar zoveel te doen voor een opkomend talent vind ik vreemd. Het is nu een ploeg van allemaal net niet, in de bergen en in de sprint komt men tekort en een goede tijdrit zit er ook niet in, ik heb niet de indruk dat er een plan was om echt iets te winnen.
  zondag 24 juli 2016 @ 12:59:06 #212
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_163972083
quote:
1s.gif Op zaterdag 23 juli 2016 22:39 schreef opgebaarde het volgende:
Waarom heeft Kelderman de tijd van Alaphilippe gekregen (en niet de tijd van Nibali want die haalde hij toch net in toen hij onderuit ging)?
Toen hij viel reed hij vlak achter Alaphilippe.

En Kelderman mag wel eens op een cursus ´hoe blijf ik op mijn fiets zitten´ gaan, reed weer eens over een witte streep heen in de regen. Gaat zo vaak onderuit die jongen. En dat knakt zijn zelfvertrouwen.

Verder een zeer povere ronde voor TLJ. Ze hadden veel meer mee moeten zitten in de kansrijke vluchten. Ze waren onzichtbaar.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  zondag 24 juli 2016 @ 13:08:37 #213
40566 Ericr
Livewrong
pi_163972248
George Bennet heeft zijn best toch wel gedaan maar legt het gewoon af tegen de rittenkapers
pi_163972792
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:08 schreef Ericr het volgende:
George Bennet heeft zijn best toch wel gedaan maar legt het gewoon af tegen de rittenkapers
Toch veelzeggend dat ie op voorhand niet eens mee zou gaan :')
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_163972930
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 12:36 schreef Wespensteek het volgende:
De samenstelling van de tourploeg vind ik dit jaar wel vreemd. Groenewegen heeft zeker talent maar om dan in de belangrijkste wedstrijd van het jaar zoveel te doen voor een opkomend talent vind ik vreemd. Het is nu een ploeg van allemaal net niet, in de bergen en in de sprint komt men tekort en een goede tijdrit zit er ook niet in, ik heb niet de indruk dat er een plan was om echt iets te winnen.
De grootste vraag is: wat hadden ze anders mee moeten nemen? Ik zie eigenlijk niemand die ik zou inruilen voor wie dan ook die hier rijdt. (Gegeven het feit dat SK bewust voor de Giro heeft gekozen).
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zondag 24 juli 2016 @ 13:41:30 #216
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_163972953
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:40 schreef Steven184 het volgende:

[..]

De grootste vraag is: wat hadden ze anders mee moeten nemen? Ik zie eigenlijk niemand die ik zou inruilen voor wie dan ook die hier rijdt. (Gegeven het feit dat SK bewust voor de Giro heeft gekozen).
Weg met Wagner in ieder geval
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_163973235
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:40 schreef Steven184 het volgende:

[..]

De grootste vraag is: wat hadden ze anders mee moeten nemen? Ik zie eigenlijk niemand die ik zou inruilen voor wie dan ook die hier rijdt. (Gegeven het feit dat SK bewust voor de Giro heeft gekozen).
Als je kwaliteit niet in de selectie hebt wordt het moeilijk maar als ik dan zie hoeveel energie wordt gestopt in een sprinttrein die toch vrij kansloos blijkt dan is dat ook toch vreemd. Ervaring opdoen is best leuk maar daar is volgens mij de tour niet de meest geschikte plek voor tenzij je rijd om niet te winnen. Juist als je de kwaliteit (nog) niet hebt moet je zuinig zijn met waar je je energie aan spendeert.
pi_163974454
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 13:54 schreef Wespensteek het volgende:

[..]

Als je kwaliteit niet in de selectie hebt wordt het moeilijk maar als ik dan zie hoeveel energie wordt gestopt in een sprinttrein die toch vrij kansloos blijkt dan is dat ook toch vreemd. Ervaring opdoen is best leuk maar daar is volgens mij de tour niet de meest geschikte plek voor tenzij je rijd om niet te winnen. Juist als je de kwaliteit (nog) niet hebt moet je zuinig zijn met waar je je energie aan spendeert.
Groenewegen is heel bewust meegenomen om te leren voor de toekomst. Gezien zijn uitslagen voor de Tour en de van de selectie snap ik dat. Nadeel aan Groenewegen is dat je altijd een paar man rondom hem mee moet nemen, anders is hij kansloos.

Helemaal eens met je stelling, maar TLJ heeft hier ook gewoon heel bewust voor publiciteit gekozen(wat met Groenewegen zeker is gelukt) en de kans op winnen was met een andere teamstelling niet groter geworden. Dst gezegd hebbende vind ik dat TLJ zich veel meer zouden moeten toespitsen op iets specifieks. Kijk naar Giant, AG2R bv, die lijken meer uit hun budget te halen(Giant heeft ook gewoon heel lang onderaan de WT stand gehangen en TLJ staat in CQranking ook ver boven Giant).
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  zondag 24 juli 2016 @ 22:49:42 #219
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_163987522
20e van de 22 in het geldklassement.

Bennett 3 keer mee in de vlucht vd dag. Kelderman 1 keer.

Lindeman en Sep mee in de Ventoux etappe.

Groenewegen en Kelderman 2 keer in de top 10. Een ritzege was echter nooit binnen handbereik.

Dat was het.

Opdoeken die handel.
pi_163987699
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 22:49 schreef Boezeidekoe het volgende:

Opdoeken die handel.
Nee, Nederlandse ploeg is leuk O+
  Moderator zondag 24 juli 2016 @ 23:04:36 #221
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_163987987
,,Als ik verder kijk dan dat, vind ik dat Groenewegen een enorme prestatie heeft geleverd door de Tour uit te rijden. Dat is boven verwachting en heel knap van hem. Daarnaast rijdt een groot aantal debutanten namens ons hun eerste Tour uit.''

#droomtour #goeploegske
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
  zondag 24 juli 2016 @ 23:05:58 #222
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_163988014
quote:
0s.gif Op zondag 24 juli 2016 22:49 schreef Boezeidekoe het volgende:
20e van de 22 in het geldklassement.

Bennett 3 keer mee in de vlucht vd dag. Kelderman 1 keer.

Lindeman en Sep mee in de Ventoux etappe.

Groenewegen en Kelderman 2 keer in de top 10. Een ritzege was echter nooit binnen handbereik.

Dat was het.

Opdoeken die handel.
Hoho, Roosen zat ook nog een keer in de patat van de dag en Vanmarcke viel aan in Bern. Ofzo.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  maandag 25 juli 2016 @ 11:13:07 #223
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_163994669
Heeft Lotto Jumbo gefaald deze tour?

Roept u maar.
  maandag 25 juli 2016 @ 11:29:04 #224
392884 Sunri5e
Watch the sunrise
pi_163994980
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:13 schreef xzaz het volgende:
Heeft Lotto Jumbo gefaald deze tour?

Roept u maar.
Faalt al jaren.
  maandag 25 juli 2016 @ 11:31:15 #225
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_163995023
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:13 schreef xzaz het volgende:
Heeft Lotto Jumbo gefaald deze tour?

Roept u maar.
Het was niet al te best, maar ik had ook niet echt beter verwacht eerlijk gezegd.

Wat had je dan gedacht, dat Kelderman top-5 zou rijden en Groenewegen twee etappes zou winnen?
pi_163995045
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:13 schreef xzaz het volgende:
Heeft Lotto Jumbo gefaald deze tour?

Roept u maar.
Met het beschikbare materiaal ongeveer naar verwachting. Niet al te best dus.
pi_163995421
quote:
1s.gif Op zondag 24 juli 2016 14:51 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Groenewegen is heel bewust meegenomen om te leren voor de toekomst. Gezien zijn uitslagen voor de Tour en de van de selectie snap ik dat. Nadeel aan Groenewegen is dat je altijd een paar man rondom hem mee moet nemen, anders is hij kansloos.

Helemaal eens met je stelling, maar TLJ heeft hier ook gewoon heel bewust voor publiciteit gekozen(wat met Groenewegen zeker is gelukt) en de kans op winnen was met een andere teamstelling niet groter geworden. Dst gezegd hebbende vind ik dat TLJ zich veel meer zouden moeten toespitsen op iets specifieks. Kijk naar Giant, AG2R bv, die lijken meer uit hun budget te halen(Giant heeft ook gewoon heel lang onderaan de WT stand gehangen en TLJ staat in CQranking ook ver boven Giant).
Dat doen ze toch juist? Ze richten zich op klassementen en Vlaamse klassiekers. Daar doen ze het aardig, met in de Tour natuurlijk voornamelijk pech met de blessures van zowel Gesink als Kelderman. Voor de rest is het gewoon een erg matig team, en een verrassend goed presterende Groenewegen dit jaar.

Heeft iemand een betrouwbare lijst van de budgetten? Ik zag er wel een voorbij komen, maar die zette TLJ op 14 miljoen, terwijl het 10 miljoen is (ik vermoed dat ze het schaatsbudget hebben meegerekend).
pi_163996172
Dit niveau had ik eigenlijk wel verwacht van de ploeg.

Groenewegen en Bennett zoals verwacht, van Lindeman had ik iets meer verwacht.

Ik vind het jammer dat Vanmarcke zo passief is in de Tour. Als je ziet dat hij in het voorjaar laat zien dan moet hij toch tot meer in staat zijn dan hij heeft laten zien.
  maandag 25 juli 2016 @ 12:46:57 #229
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_163996450
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:31 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Het was niet al te best, maar ik had ook niet echt beter verwacht eerlijk gezegd.

Wat had je dan gedacht, dat Kelderman top-5 zou rijden en Groenewegen twee etappes zou winnen?
Nee, misschien wel even naar voren trappen om je sponsor wat zendtijd te geven maar dat blijkt al moeilijk te zijn. Dan vraag ik me af; waarom zou Lotto / Jumbo volgend jaar nog investering in B renners? Want ja dat zijn ze. De NOS was trouwens erg mild en goede vragen werden er niet gesteld.
  maandag 25 juli 2016 @ 12:48:13 #230
40566 Ericr
Livewrong
pi_163996476
Matig team of niet, de mindere goden mogen hun ballen er best wel eens af rijden in een ontsnapping. Kelderman beschermen was al snel niet meer nodig, voor zover het al nodig was gelet op zijn rol.

Een Lindeman komt bijna iedere dag buiten de top 100 binnen, een Wynants of een Wagner zijn op dat vlak nog erger.

Doe gewoon wat, ook al is het maar 1 rit.
  maandag 25 juli 2016 @ 12:50:53 #231
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_163996524
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:48 schreef Ericr het volgende:
Doe gewoon wat, ook al is het maar 1 rit.
De Rabobank deed trouwens niet anders; ze hebben één keer vooraan gereden maar toen moest de kopman ook gelijk weg. Het blijft frappant dat je je als team gewoon niet kan organiseren. Ze rijden ook niet naast elkaar ofzo; het is gewoon een zooitje ongeregeld.
pi_163996572
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:48 schreef Ericr het volgende:
Matig team of niet, de mindere goden mogen hun ballen er best wel eens af rijden in een ontsnapping. Kelderman beschermen was al snel niet meer nodig, voor zover het al nodig was gelet op zijn rol.

Een Lindeman komt bijna iedere dag buiten de top 100 binnen, een Wynants of een Wagner zijn op dat vlak nog erger.

Doe gewoon wat, ook al is het maar 1 rit.
Eens. Ook al is de ontsnapping kansloos je pakt in ieder geval publiciteit. Tijdens de Giro waren de ontsnappingen van Tjallingii ook kansloos maar hij pakte wel veel publiciteit in Nederland.
pi_163996594
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:50 schreef xzaz het volgende:

[..]

De Rabobank deed trouwens niet anders; ze hebben één keer vooraan gereden maar toen moest de kopman ook gelijk weg. Het blijft frappant dat je je als team gewoon niet kan organiseren. Ze rijden ook niet naast elkaar ofzo; het is gewoon een zooitje ongeregeld.
Niet bij elkaar rijden heeft ook voordeel bij valpartijen dus daar zit het probleem niet, zeker niet als je toch geen kopman voor het klassement hebt.
  maandag 25 juli 2016 @ 12:55:44 #234
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_163996625
Tja, als je een Tour hebt waar er heel veel ontsnappingen tot het einde dragen, dan mag zo'n Lindeman zijn bijnaam eigenlijk gewoon terug binnen brengen, want hij verdient 'm niet meer.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 25 juli 2016 @ 12:56:00 #235
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_163996633
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:54 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Niet bij elkaar rijden heeft ook voordeel bij valpartijen dus daar zit het probleem niet, zeker niet als je toch geen kopman voor het klassement hebt.
Of je valt gewoon niet, op één of andere manier trekken ze dat ook aan zeker in de TdF. In de Vuelta zijn ze veel agressiever.
pi_163996691
Wat zeggen ze er zelf over?
  maandag 25 juli 2016 @ 12:59:53 #237
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_163996735
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 12:58 schreef Adrie072 het volgende:
Wat zeggen ze er zelf over?
http://www.teamlottojumbo(...)ns-team-lottonljumbo

TLDR: Veel geleerd, leuk om mee te maken :')
pi_163996790
Volgens mij is Gesink de best betaalde wielertoerist die er op aarde rond rijdt. Is hij toch nog ergens een winnaar in.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_163996874
Ik denk niet, dat een andere ploegleiding meer chocolade van dit team had kunnen maken. Misschien dat de renners zichzelf meer pijn/inzet had kunnen doen.
  maandag 25 juli 2016 @ 13:09:22 #240
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_163996928
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 13:06 schreef Adrie072 het volgende:
Ik denk niet, dat een andere ploegleiding meer chocolade van dit team had kunnen maken. Misschien dat de renners zichzelf meer pijn/inzet had kunnen doen.
Hoe lang hebben ze Jumbo / Lotto aan hun broek hangen?
  maandag 25 juli 2016 @ 15:47:23 #241
108913 Godshand
guide4you
pi_164000513
Kan je ook degraderen uit de WT? Net zoals bij het voetbal?
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 25 juli 2016 @ 15:49:32 #242
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_164000584
quote:
5s.gif Op maandag 25 juli 2016 15:47 schreef Godshand het volgende:
Kan je ook degraderen uit de WT? Net zoals bij het voetbal?
Er waren geloof ik wel plannen om zo'n soort systeem te implementeren over een paar jaar.
  maandag 25 juli 2016 @ 15:53:02 #243
108913 Godshand
guide4you
pi_164000680
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 15:49 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Er waren geloof ik wel plannen om zo'n soort systeem te implementeren over een paar jaar.
Ok.

Ik vraag mij af of ze dan dit jaar zouden degraderen. Maar goed, wellicht is het weer overwinningen verzamelen in Vuelta.

TLJ heeft wel een paar toppers: Kruijswijk, Vanmarcke, Gesink, Roglic, Kelderman in een goede dag, Hofland (hoewel die vooral ProContinental koersetappes wint), Lindeman als hij top is.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_164001013
quote:
0s.gif Op maandag 25 juli 2016 15:53 schreef Godshand het volgende:

[..]

Ok.

Ik vraag mij af of ze dan dit jaar zouden degraderen. Maar goed, wellicht is het weer overwinningen verzamelen in Vuelta.

TLJ heeft wel een paar toppers: Kruijswijk, Vanmarcke, Gesink, Roglic, Kelderman in een goede dag, Hofland (hoewel die vooral ProContinental koersetappes wint), Lindeman als hij top is.
Ze staan 12e van de 18 teams, dus dat lijkt me sterk.
  maandag 25 juli 2016 @ 16:20:08 #245
108913 Godshand
guide4you
pi_164001236
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:07 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Ze staan 12e van de 18 teams, dus dat lijkt me sterk.
Komt waarschijnlijk door wat winsten in kortere koersen en de winst plus leidende positie in de Giro. In de Tour hebben ze weinig WT punten gescoord, misschien nog door het paar maal hoog eindigen van Groenewegen en eenmaal van Kelderman in de finish.
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  maandag 25 juli 2016 @ 16:20:33 #246
108913 Godshand
guide4you
pi_164001251
-dubbel-
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_164001469
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:20 schreef Godshand het volgende:

[..]

Komt waarschijnlijk door wat winsten in kortere koersen en de winst plus leidende positie in de Giro. In de Tour hebben ze weinig WT punten gescoord, misschien nog door het paar maal hoog eindigen van Groenewegen en eenmaal van Kelderman in de finish.
Zo werkt dat inderdaad, gek genoeg telt niet alleen Tour mee :o. Overigens vergeet je de prestaties van Vanmarcke in de Vlaamse voorjaarsklassiekers.
pi_164001620
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:30 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Zo werkt dat inderdaad, gek genoeg telt niet alleen Tour mee :o. Overigens vergeet je de prestaties van Vanmarcke in de Vlaamse voorjaarsklassiekers.
Zouden we moeten hebben, promotie-degradatie systeem enkel op basis van Tour. Dan is het tenminste begrijpelijk voor iedereen die enkel naar de Tour kijkt.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_164001691
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 11:49 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Dat doen ze toch juist? Ze richten zich op klassementen en Vlaamse klassiekers. Daar doen ze het aardig, met in de Tour natuurlijk voornamelijk pech met de blessures van zowel Gesink als Kelderman. Voor de rest is het gewoon een erg matig team, en een verrassend goed presterende Groenewegen dit jaar.

Heeft iemand een betrouwbare lijst van de budgetten? Ik zag er wel een voorbij komen, maar die zette TLJ op 14 miljoen, terwijl het 10 miljoen is (ik vermoed dat ze het schaatsbudget hebben meegerekend).
Klassieker ploeg rondom Vanmarcke, rondeploeg met Gesink, Kruijswijk en Kelderman en sprinttrein rondom Groenewegen. Niet echt kiezen imo.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
  maandag 25 juli 2016 @ 17:20:01 #250
108913 Godshand
guide4you
pi_164002341
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:36 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Zouden we moeten hebben, promotie-degradatie systeem enkel op basis van Tour. Dan is het tenminste begrijpelijk voor iedereen die enkel naar de Tour kijkt.
:')

Overigens, betekent ook dat de meesten niet naar het commentaar luisteren, want opmerkelijke prestaties worden toch wel door de commentatoren benoemd.

Bij de NOS iig, is toch paar maal de Parijs-Roubaix overwinning van Poels benoemd, en de prestaties van Sep van Marcke oa in de Gold Race (hij had geen koers-/etappewinsten toch in het voorjaar?).
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_164002414
quote:
4s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:20 schreef Godshand het volgende:

[..]

:')

Overigens, betekent ook dat de meesten niet naar het commentaar luisteren, want opmerkelijke prestaties worden toch wel door de commentatoren benoemd.

Bij de NOS iig, is toch paar maal de Parijs-Roubaix overwinning van Poels benoemd, en de prestaties van Sep van Marcke oa in de Gold Race (hij had geen koers-/etappewinsten toch in het voorjaar?).
Je had het punt niet beter kunnen onderstrepen :D
pi_164002479
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:39 schreef Steven184 het volgende:

[..]

Klassieker ploeg rondom Vanmarcke, rondeploeg met Gesink, Kruijswijk en Kelderman en sprinttrein rondom Groenewegen. Niet echt kiezen imo.
Mja, als je daarbinnen gaat kiezen blijft er wel heel weinig over. En ze laten die mannen aardig presteren, op Gesink na allemaal in de top 60 van de cq-ranking. Zou niet weten waar nog meer focus voor zou kunnen zorgen, behalve dat er echt helemaal niets meer overblijft als die wereldtopper wegvalt.

Over wegvallen gesproken, het had weinig gescheeld of Kruijswijk had bij die wereldtop gehoord.
pi_164002860
quote:
"Daarnaast hebben we een aantal renners die in aanmerking komen voor een ritzege op de dagen die te moeilijk zijn voor de sprinters."
Tja, dit is er toch niet helemaal uitgekomen. Is ook niet gek, want die renners hebben ze helemaal niet.

De sprinttrein heeft er ook niks van gebakken.

Kelderman was best redelijk in orde maar had pech dat hij viel, maar ging wel duidelijk voor het klassement terwijl hij vooraf sprak over etappes uitkiezen en ritzeges als doel.
pi_164003007
quote:
14s.gif Op maandag 25 juli 2016 16:20 schreef Godshand het volgende:

[..]

Komt waarschijnlijk door wat winsten in kortere koersen en de winst plus leidende positie in de Giro. In de Tour hebben ze weinig WT punten gescoord, misschien nog door het paar maal hoog eindigen van Groenewegen en eenmaal van Kelderman in de finish.
:') :')
pi_164003081
quote:
4s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:20 schreef Godshand het volgende:

[..]

:')

Overigens, betekent ook dat de meesten niet naar het commentaar luisteren, want opmerkelijke prestaties worden toch wel door de commentatoren benoemd.

Bij de NOS iig, is toch paar maal de Parijs-Roubaix overwinning van Poels benoemd, en de prestaties van Sep van Marcke oa in de Gold Race (hij had geen koers-/etappewinsten toch in het voorjaar?).
Poels rijdt niet voor TLJ, maar die overwinning van Parijs-Roubaix was prachtig.
Ook Sep van Marcke was inderdaad sterk in AGR.

Zelfs voor de lange arm van God is het soms beter om te zwijgen...
pi_164003517
quote:
4s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:20 schreef Godshand het volgende:

[..]

:')

Overigens, betekent ook dat de meesten niet naar het commentaar luisteren, want opmerkelijke prestaties worden toch wel door de commentatoren benoemd.

Bij de NOS iig, is toch paar maal de Parijs-Roubaix overwinning van Poels benoemd, en de prestaties van Sep van Marcke oa in de Gold Race (hij had geen koers-/etappewinsten toch in het voorjaar?).
Als Wout ooit besluit Parijs-Roubaix te rijden zal het nog dagen duren totdat ze hem tussen die kasseien vandaan hebben gehaald.
pi_164008927
quote:
4s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:20 schreef Godshand het volgende:

[..]

:')

Overigens, betekent ook dat de meesten niet naar het commentaar luisteren, want opmerkelijke prestaties worden toch wel door de commentatoren benoemd.

Bij de NOS iig, is toch paar maal de Parijs-Roubaix overwinning van Poels benoemd, en de prestaties van Sep van Marcke oa in de Gold Race (hij had geen koers-/etappewinsten toch in het voorjaar?).
_O_

Zelden zo gelachen, bedankt.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_164009877
_O-
  Moderator maandag 25 juli 2016 @ 22:41:33 #259
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_164009984
quote:
4s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:20 schreef Godshand het volgende:

[..]

:')

Overigens, betekent ook dat de meesten niet naar het commentaar luisteren, want opmerkelijke prestaties worden toch wel door de commentatoren benoemd.

Bij de NOS iig, is toch paar maal de Parijs-Roubaix overwinning van Poels benoemd, en de prestaties van Sep van Marcke oa in de Gold Race (hij had geen koers-/etappewinsten toch in het voorjaar?).
_O-
pi_164011265
ik hoop echt dat Sep blijft bij Jumbo geweldige renner die het voorjaar veel kleur heeft gegeven samen met Sagan
  maandag 25 juli 2016 @ 23:25:31 #261
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_164011384
quote:
4s.gif Op maandag 25 juli 2016 17:20 schreef Godshand het volgende:

[..]

:')

Overigens, betekent ook dat de meesten niet naar het commentaar luisteren, want opmerkelijke prestaties worden toch wel door de commentatoren benoemd.

Bij de NOS iig, is toch paar maal de Parijs-Roubaix overwinning van Poels benoemd, en de prestaties van Sep van Marcke oa in de Gold Race (hij had geen koers-/etappewinsten toch in het voorjaar?).
Twan die P-R rijdt _O_ Dat moet ik zien
pi_164011398
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2016 23:21 schreef Evertjan het volgende:
ik hoop echt dat Sep blijft bij Jumbo geweldige renner die het voorjaar veel kleur heeft gegeven samen met Sagan
Idd. Deze Tour was flink ruk van TLJ, maar ze hadden pech met de blessure van Gesink. Een goede Gesink had hier top5 kunnen rijden.

Als je het vergelijkt met Giant is het verschil Dumoulin. Die won twee etappes en werd tweede in de klimtijdrit. De rest van Giant was ook onzichtbaar op een ereplaats van John Beton (wel erg mooi voor hem) na.
  Moderator maandag 25 juli 2016 @ 23:32:35 #263
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_164011544
quote:
2s.gif Op maandag 25 juli 2016 23:21 schreef Evertjan het volgende:
ik hoop echt dat Sep blijft bij Jumbo geweldige renner die het voorjaar veel kleur heeft gegeven samen met Sagan
Sep blijft niet.
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_164011553
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 23:26 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Idd. Deze Tour was flink ruk van TLJ, maar ze hadden pech met de blessure van Gesink. Een goede Gesink had hier top5 kunnen rijden.

Als je het vergelijkt met Giant is het verschil Dumoulin. Die won twee etappes en werd tweede in de klimtijdrit. De rest van Giant was ook onzichtbaar op een ereplaats van John Beton (wel erg mooi voor hem) na.
Hou op man. Een goede Gesink is al 4 jaar terug. Best betaalde wielertoerist.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_164011951
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 23:32 schreef Patroon het volgende:

[..]

Hou op man. Een goede Gesink is al 4 jaar terug. Best betaalde wielertoerist.
Vorig jaar was ie echt wel ok hoor. Zeker gezien z'n voorbereiding.

Maar idd niet meer de renner van 2009/2010.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 00:31:02 #266
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_164012898
quote:
1s.gif Op maandag 25 juli 2016 23:46 schreef Tommeke het volgende:

[..]

Vorig jaar was ie echt wel ok hoor. Zeker gezien z'n voorbereiding.

Maar idd niet meer de renner van 2009/2010.
Wat ben je dan...
pi_164013055
wielrenner?
  dinsdag 26 juli 2016 @ 00:48:27 #268
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_164013102
'Een goede Gesink...', dat kan weleens het nieuwe 'een fitte Sneijder...' worden vrees ik.

Arme man, zoveel tegenslag en door de onwetende schreeuwerds altijd afgemaakt. Wat gun ik hem nog eens een mooie grote zege.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_164014426
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 00:31 schreef xzaz het volgende:

[..]

Wat ben je dan...
Ik denk dat hij vorig jaar z'n beste niveau wel heel dicht benaderde. Hij eindigde niet zover achter Contador.

Dit jaar was een uitgelezen kans om podium te halen, zie ook Mollema.
pi_164014439
De Gesink van 2009-2010 had deze Tour vermoedelijk gewonnen (een choke of valpartij daargelaten)
  dinsdag 26 juli 2016 @ 09:11:00 #271
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_164015069
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 07:47 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
De Gesink van 2009-2010 had deze Tour vermoedelijk gewonnen (een choke of valpartij daargelaten)
Helaas viel ook die Gesink nog weleens. ;(
pi_164015664
Iemand iets gelezen over het boete klassement? Vorig jaar had lotto jumbo dit glansrijk gewonnen met 1800 euro aan boetes *)
pi_164017426
Op de vraag wat het budget is van TLJ: Dat is inderdaad ¤14 miljoen en daar staat het schaatsteam los van. Ter vergelijking: dat is evenveel als Lotto Soudal, een miljoen minder dan Movistar(!) en meer dan Giant (12,5), Trek (12) en Orica (13m). Ook etixx beschikt 'maar' over 18m.

Overigens zit de top wel ver weg qua budget: Astana (20m), Tinkoff (25m), BMC (28m), Katusha (32m) en Sky (35m).

Opmerkelijk: In 2009 had Rabobank het grootste budget van de WorldTour met 15 miljoen.
pi_164017468
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 11:33 schreef Tomgomad het volgende:
Op de vraag wat het budget is van TLJ: Dat is inderdaad ¤14 miljoen en daar staat het schaatsteam los van. Ter vergelijking: dat is evenveel als Lotto Soudal, een miljoen minder dan Movistar(!) en meer dan Giant (12,5), Trek (12) en Orica (13m). Ook etixx beschikt 'maar' over 18m.

Overigens zit de top wel ver weg qua budget: Astana (20m), Tinkoff (25m), BMC (28m), Katusha (32m) en Sky (35m).

Opmerkelijk: In 2009 had Rabobank het grootste budget van de WorldTour met 15 miljoen.
Begin dit jaar kwam het bericht dat het budget t.o.v. vorig jaar gelijk blijft, dus 13 miljoen euro, met daarvan 10 miljoen voor het wielerteam:
http://www.sponsorreport.(...)jumbo-blijft-gelijk/
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  dinsdag 26 juli 2016 @ 11:41:21 #275
194695 franklop
Fran knock
pi_164017624
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 00:48 schreef Szura het volgende:
'Een goede Gesink...', dat kan weleens het nieuwe 'een fitte Sneijder...' worden vrees ik.

Arme man, zoveel tegenslag en door de onwetende schreeuwerds altijd afgemaakt. Wat gun ik hem nog eens een mooie grote zege.
Hij gaat de Vuelta winnen

en dan gaan wij JUICHEN
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_164017680
Dat artikel maakt een schatting. Richard Plugge zegt in januari:

"Many people see us as the Rabobank team, yes," Plugge continues. "Let's say we are now twice as small. Of course this has an impact on the quality across the board. We are often compared to Tinkoff and BMC but with our team budget we are just below the average, around teams like the Belgian Lotto Soudal"

Met ¤10 miljoen zit je één na laatste van de WT, nog voor Lampre (7m). Dat zou niet 'just below average' zijn.

Opmerkelijk vind ik dat Patrick Lefevre van EQS zich niet op klassementen richt omdat hij vind dat dat qua budget onmogelijk is: Een goede klassementsrenner verdient al heel veel en hij heeft ook nog eens een hoop superknechten nodig die ook niet niks verdienen. En dat met een budget van ¤18m. Dan blijft er niet veel over.

Opmerkelijk dat TLJ met hun kleinere budget daar dan wel voor kiest. Ik denk dat het tijd wordt voor TLJ om zich te gaan focussen. Je kunt niet èn klassiekers èn sprinten en klassementen willen rijden als je geen Sky, BMC of Tinkoff heet.

[ Bericht 25% gewijzigd door Tomgomad op 26-07-2016 11:49:30 ]
pi_164017774
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 11:43 schreef Tomgomad het volgende:
Dat artikel maakt een schatting. Richard Plugge zegt in januari:

"Many people see us as the Rabobank team, yes," Plugge continues. "Let's say we are now twice as small. Of course this has an impact on the quality across the board. We are often compared to Tinkoff and BMC but with our team budget we are just below the average, around teams like the Belgian Lotto Soudal"

Met ¤10 miljoen zit je één na laatste van de WT, nog voor Lampre (7m). Dat zou niet 'just below average' zijn.
Waar komt jouw schatting dan vandaan? En van een schatting van 10 miljoen (voor het wielerteam) kom je niet opeens op 14 miljoen.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
pi_164017912
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 11:47 schreef Felagund het volgende:

[..]

Waar komt jouw schatting dan vandaan? En van een schatting van 10 miljoen (voor het wielerteam) kom je niet opeens op 14 miljoen.
L'equipe: https://twitter.com/RenaudB31/status/755292372196466688
  dinsdag 26 juli 2016 @ 11:59:54 #279
62913 Blik
The one and Only!
pi_164018084
quote:
Die bron in combinatie met het krantenartikel dat Felagund bedoeld kom je toch op een budget uit van 10 miljoen? De 14 miljoen die jij noemt is idd het totale budget, maar daar zit dus wel een schaatsteam tussen die 4 miljoen aan budget gebruikt
pi_164018148
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 11:59 schreef Blik het volgende:

[..]

Die bron in combinatie met het krantenartikel dat Felagund bedoeld kom je toch op een budget uit van 10 miljoen? De 14 miljoen die jij noemt is idd het totale budget, maar daar zit dus wel een schaatsteam tussen die 4 miljoen aan budget gebruikt
Dat lijkt mij niet logisch gezien de uitspraak van Plugge dat het budget vergelijkbaar is met Lotto-Soudal.
  dinsdag 26 juli 2016 @ 12:12:23 #281
62913 Blik
The one and Only!
pi_164018361
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 12:02 schreef Tomgomad het volgende:

[..]

Dat lijkt mij niet logisch gezien de uitspraak van Plugge dat het budget vergelijkbaar is met Lotto-Soudal.
Wie zegt dat Plugge het niet gewoon over het totaalbudget heeft. Het artikel van Felagund is zeer duidelijk over het totaalbudget van de hele ploeg, zijnde 14 miljoen.
pi_164018672
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 12:12 schreef Blik het volgende:

[..]

Wie zegt dat Plugge het niet gewoon over het totaalbudget heeft. Het artikel van Felagund is zeer duidelijk over het totaalbudget van de hele ploeg, zijnde 14 miljoen.
Dat is een aanname van mij, maar wel heel aannemelijk. Op het moment dat je je gaat vergelijken met een budget van een wielerteam is het logisch dat je je eigen wielerbudget hanteert. Je gaat als manager niet je budget hoger noemen dan het daadwerkelijk is i.v.m. verwachtingenmanagement.
pi_164026238
Bericht uit oktober 2014:

quote:
...

Maandag ondertekenden Lotto en BrandLoyalty de overeenkomst die de huidige schaatsploeg van BrandLoyalty en het Belkin Pro Cycling Team doet samengaan onder de naam TEAMLottoNL. Lotto draagt jaarlijks zo'n vijf miljoen euro in, Jumbo rond de 3,5 miljoen euro. BrandLoyalty doet een stapje terug en wordt subsponsor voor 2 miljoen euro per jaar, aldus De Telegraaf.
http://www.marketingtribu(...)eamlottonl/index.xml

14 miljoen + 4 miljoen = 18 miljoen geloof ik dus nooit.

[ Bericht 4% gewijzigd door TargaFlorio op 26-07-2016 18:54:01 ]
pi_164027011
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 juli 2016 11:43 schreef Tomgomad het volgende:

Opmerkelijk vind ik dat Patrick Lefevre van EQS zich niet op klassementen richt omdat hij vind dat dat qua budget onmogelijk is: Een goede klassementsrenner verdient al heel veel en hij heeft ook nog eens een hoop superknechten nodig die ook niet niks verdienen. En dat met een budget van ¤18m. Dan blijft er niet veel over.

Opmerkelijk dat TLJ met hun kleinere budget daar dan wel voor kiest. Ik denk dat het tijd wordt voor TLJ om zich te gaan focussen. Je kunt niet èn klassiekers èn sprinten en klassementen willen rijden als je geen Sky, BMC of Tinkoff heet.
Is natuurlijk ook een cultuurverschil tussen Nederland en België. In Nederland is voor de grote groep mensen die vooral tijdens de Tour wielrennen kijkt het klassement belangrijk, zie b.v. de hype rondom Bau en Lau. Daarnaast had Nederland met Dekker, Gesink, Mollema, Kruijswijk en Kelderman talentvolle ronderenners.
pi_164040084
quote:
10s.gif Op maandag 25 juli 2016 18:06 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Poels rijdt niet voor TLJ, maar die overwinning van Parijs-Roubaix was prachtig.
Ook Sep van Marcke was inderdaad sterk in AGR.

Zelfs voor de lange arm van God is het soms beter om te zwijgen...
Excuses, LBL overwinning :D

Ik haal alles weer eens door elkaar :') Ik begrijp nu niet hoe ik het heb kunnen typen :')
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
  zondag 31 juli 2016 @ 14:59:09 #286
108913 Godshand
guide4you
pi_164131189
Tot volgende jaar mensen, benieuwd of TLJ weer gaat knallen in de Giro :W
[b] Op zondag 14 november 2010 18:11 schreef liesje1979 het volgende:[/b]
Zo is daar Godshand, met zijn sarcastische toon,
Die regelmatig een topic voorziet van spot en hoon.
pi_164132086
TLJ in gesprek met Tolhoek.
Demain, on roule
pi_171639307
Djumbo! *O*
  Moderator maandag 12 juni 2017 @ 12:03:32 #289
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_171639398
Is #HelpGrischaNaarDüsseldorf al trending?
pi_171639663
Doet max verstappen mee?
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_171640838
quote:
1s.gif Op maandag 12 juni 2017 12:17 schreef wolfrolf het volgende:
Doet max verstappen mee?
Zijn accu is kapot, dus ik denk het niet.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
last.fm Album top 100
  maandag 12 juni 2017 @ 13:12:07 #293
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_171640929
w/ w/ w/ w/ w/
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 13:04:38 #295
268045 Boezeidekoe
Ik ben een tong80 fan,jij ook?
pi_171664436
Ik hoop dat ze zich wat meer laten zien dan in de afgelopen Giro. Als Djos de laatste tijdrit niet had gewonnen, zou de incidentele kijker niet hebben geweten dan ze überhaupt meereden.
  dinsdag 13 juni 2017 @ 13:11:28 #296
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_171664635
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 juni 2017 13:04 schreef Boezeidekoe het volgende:
Ik hoop dat ze zich wat meer laten zien dan in de afgelopen Giro. Als Djos de laatste tijdrit niet had gewonnen, zou de incidentele kijker niet hebben geweten dan ze überhaupt meereden.
Ik denk dat ze zich rot zijn geschrokken van alle media-aandacht die ze hebben gekregen in Dauphine waardoor ze zich koest zullen houden in de Tour.
pi_171665769
quote:
Tijd voor een remake: met Jantje Boven aan het roer zijn de tegenstanders vissenvoer, we staan weer achter Lotto als één man w/
  zaterdag 24 juni 2017 @ 14:08:48 #298
467261 Ascorbinezuur
Bordevol Vitamine C
pi_171913149
Was al een beetje uitgelekt maar het nieuwe shirtje van TLJ: https://twitter.com/LottoJumbo_road/status/878583731199635457



Prima shirtje.

Fijn dat wielrennen een sport is waar een nieuw shirt gewoon wordt aangekondigd met een foto die gemaakt is met de telefoon van mevrouw Gesink.
  Redactie Sport / Supervogel zaterdag 24 juni 2017 @ 15:56:33 #299
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_171915631
Mooi ja ^O^
pi_171915752
quote:
14s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 15:56 schreef Pino112 het volgende:
Mooi ja ^O^
Niks mis mee maar kleurverschil tussen shirt en broek is wel lelijk.
  zaterdag 24 juni 2017 @ 16:12:23 #301
262211 hhh38
Duistere driften en afgoderij
pi_171916085
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 juni 2017 15:59 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Niks mis mee maar kleurverschil tussen shirt en broek is wel lelijk.
Ik denk dat dat eerder een verschil is tussen glimmend of niet
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')