abonnement Unibet Coolblue
  zondag 26 juni 2016 @ 18:01:11 #101
215495 Knutknuttsson
Rood-Wit-Rood
pi_163316031
Mijn adoptierenner Sondre Holst Enger is prima 4e geworden op het Noors Kampioenschap. *O*
And the man in the back said Everyone attack and it turned into a ballroomblitz
pi_163320099
Mijn adoptierenner Adrien Petit bewijst vandaag weer alles op de tour te zetten: hij heeft besloten zich niet al teveel in te spannen voor het Frans kampioenschap en is op tijd afgestapt om energie te sparen voor de belangrijkste wedstrijd van het jaar. :)
pi_163361334
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 12:20 schreef baggerbaas het volgende:
Ik ga voor Ben King.

Mijn eerste keus Jesper Hansen zal helaas niet starten.
En ook Ben King start helaas niet.

Is Craddock toegestaan?
  dinsdag 28 juni 2016 @ 08:48:35 #104
230450 ShevaJB
Rock beat tempo 155
pi_163361651
Ik zou mijn geld zetten op John Abruzzi. Hoe schatten jullie zijn kansen in?
[b]Doe'k 't now wel, doe'k 't now niet of krieg ik spiet
[/b]
[b]Op vrijdag 15 januari 2010 10:36 schreef boudemaniak het volgende:[/b]
Eindbaas ^O^
  dinsdag 28 juni 2016 @ 14:47:05 #105
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_163368176
Paniek!!! Mijn renner Kenneth Vanbilsen is niet geselecteerd uiteindelijk kennelijk! Is Edward Theuns van Trek - Segafredo nog vrij? Anders moet ik toch terugvallen op Florian Vachon, mijn kindje van vorig jaar...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  dinsdag 28 juni 2016 @ 15:11:42 #106
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_163368725
Hèhè! Een grote opluchting, mijn grote held Armindo Fonseca mag meedoen aan de Tour :)



Deze sympathieke en niet onaantrekkelijke Fransman rijdt alweer zijn derde Tour de France. Zijn Tourdebuutjaar, 2014, was ook zijn beste jaar. Zo won hij toen de prachtige Ronde van de Vendée, waar hij onder meer afrekende met de grote Franse held Thomas Voeckler. Ook won hij een zwaarbevochte etappe in de Boucles de la Mayenne, in een uitgedund vluchtersgroepje versloeg hij onder meer Mike Teunissen en Reinier Honig, toch geen sinecure. :)

Helaas bleven daarna de grote overwinningen uit. Toch heeft hij dit seizoen al een paar mooie dingen laten zien. Hij fietste de ereplaatsen aardig aan elkaar in de alom beroemde Tropicale Amissa Bongo. In het verre Gabon vloog hij door de straten en werd hij een keer 2e, 3e en 4e, om uiteindelijk 5e te worden in het eindklassement. De overwinning moest hij helaas laten aan Adrien Petit, maar dat is natuurlijk ook niet de minste.

Verder werd hij in april nog 6e in de Route Adélie de Vitré, die gewonnen werd door Coquard, en eindigde hij keurig als 10e in de Tour du Finistère. Hij blijkt dus het sterkst voor de dag te komen op eigen bodem. Goed nieuws, want dat betekent dat hij vol gaat knallen deze Tour. :D

[ Bericht 49% gewijzigd door DecoAoreste op 28-06-2016 15:21:37 ]
  Moderator dinsdag 28 juni 2016 @ 15:39:16 #107
198822 crew  Rellende_Rotscholier
Robbertje matten met de wouten
pi_163369247
Gisteren kwam het goede nieuws dat Natnael Berhane deel uitmaakt van de Tourploeg van Dimension Data.



Natnael Berhane is een van de bekendste exponenten van het steeds verder opkomende Afrikaanse wielrennen. 25 jaar ondertussen, zijn topjaren komen er nu aan. Jaren geleden werd hij al door de UCI opgepikt en mocht hij in Zwitserland bij het World Cycling Centre gaan fietsen. Dit is het opleidingscentrum van de UCI, waar allerlei renners worden uitgenodigd die uit landen komen waar er niet echt veel kans is om door te breken als wielrenner. Na het doorbreken van Daniel Teklehaimanot besloten ze in Aigle om wat meer Eritreeërs op te pikken en Natnael was er daar een van. Na een paar jaar vol successen (vooral in Afrika) werd hij opgepikt door Jean-René Bernaudeau, van Team Europcar (nu Direct Energie). Bernaudeau is een man die 'racisme' in het peloton tegen wil gaan. Hij wil af en toe wat andere jongens een kans geven, die bij andere ploegen geen kans krijgen. Zo heeft hij ook wel eens een Tunesiër in z'n ploeg gehad, en een Namibiër.

Natu won in zijn tijd bij Europcar een aantal koersjes, waaronder de Ronde van Turkije. Duurde wel even voor hij die overwinning kreeg, want in eerste instantie werd hij tweede achter het lollerturkje Mustafa Sayar. Die had echter een arm als een heroïnejunk, dus heel verrassend was het niet dat hij niet lang na zijn overwinning werd betrapt op het gebruik van EPO. De overwinning ging daarna naar Eritrea. Een jaar later won Natu een koers in Gabon, La Tropicale Amisso Bongo Bongo. Dat klinkt alsof het een koers van niks is, maar hij versloeg er wel mooi Luis Leon Sanchez. Na 2014 stapte hij over naar het toenmalige MTN-Qhubeka, nu Dimension Data. Bij MTN-Qhubeka mocht hij vorig jaar de Vuelta rijden en dat werd niet echt een enorm succes, een 79e plek in het klassement valt toch wat tegen.

Dit jaar lijkt hij in ieder geval over betere benen te beschikken dan vorig jaar, zo liet hij recent in de Ronde van Zwitserland nog zien. Een 18e plaats in het klassement, maar hij viel vooral op door een aantal keer in de aanval te gaan. Dat mogen we tijdens deze Tour ook verwachten. Natu is een klimmer, maar niet een van de beste klimmers van het peloton. Hij zal dus vooral moeten aanvallen, wil hij opvallen. Zijn mooie trui is hij helaas wel kwijt. Vorig jaar werd hij kampioen van Eritrea, maar aan de kampioenschappen van dit jaar deed hij niet mee. De trui blijft gelukkig wel binnen de ploeg, Daniel Teklehaimanot deed wel mee en won. Naast Dani en Natu doet er helaas nog maar een andere Afrikaan mee bij de ploeg, dus het hele verhaal achter 'Africa's Team' begint wel wat minder te worden.

Na Merhawi KUDUS en Daniel Teklehaimanot is Natnael Berhane de derde die zijn land mag vertegenwoordigen in de Tour. Het zijn mooie tijden voor het wielrennen in Eritrea. In een paar jaar tijd zijn er redelijk wat jongens doorgebroken en er komt nog veel meer moois aan. Over een aantal jaar kan het Afrikaanse wielrennen echt een rol van betekenis gaan spelen. Voorlopig zullen ze het in Afrika nog wel met een bijrolletje moeten doen, maar dat maakt ze niet veel uit. We kunnen iedere rit weer hordes met Eritrese fans langs de kant van de weg verwachten, wapperend met hun vlaggen. Vorig jaar viel vooral Teklehaimanot op door veel in de aanval te gaan en de bergtrui te pakken, nu is het hopen dat ook Natu zich kan tonen voor het grote publiek. Een eerste Tour is altijd lastig, maar met zijn strijdlust en een beetje hulp van God (het zijn allemaal gelovige jongens, die gekke Eritreeërs) moet het allemaal wel goed gaan komen. Heel Eritrea zal het in ieder geval weer op de voet volgen.



[ Bericht 0% gewijzigd door Rellende_Rotscholier op 28-06-2016 15:47:22 ]
Het blijft toch een merkwaardige sport hè, dat wielrennen.
pi_163369387
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 15:11 schreef DecoAoreste het volgende:
....
. Hij fietste de ereplaatsen aardig aan elkaar in de alom beroemde Tropicale Amissa Bongo. In het verre Gabon vloog hij door de straten en werd hij een keer 2e, 3e en 4e, om uiteindelijk 5e te worden in het eindklassement. De overwinning moest hij helaas laten aan Adrien Petit, maar dat is natuurlijk ook niet de minste.

.....
_O_
pi_163370314
Ik nomineer FroomeGOD.
  dinsdag 28 juni 2016 @ 17:36:26 #110
194695 franklop
Fran knock
pi_163371789
Ik ga vanavond een en ander nalopen ^O^
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_163373551
Ik zou graag Petr Vakoc willen adopteren.
  Moderator dinsdag 28 juni 2016 @ 19:02:55 #112
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_163373730
Ik wil graag Daniel Mclay adopteren. Volgens mij nog vrij.

Naast een goede sprint op de mat leggen is deze 24-jarige in Nieuw-Zeeland geboren Brit erg goed in Mario Kart.

  dinsdag 28 juni 2016 @ 19:05:22 #113
194695 franklop
Fran knock
pi_163373793
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 11:36 schreef RobertVDN het volgende:
Ik wil graag Jasper Stuyven adopteren :) ok?
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2016 17:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Edit: Ik zie dat nog niemand Steve Morabito gekozen heeft, dus die volg ik dit jaar gewoon weer.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 08:04 schreef baggerbaas het volgende:

[..]

En ook Ben King start helaas niet.

Is Craddock toegestaan?
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 08:48 schreef ShevaJB het volgende:
Ik zou mijn geld zetten op John Abruzzi. Hoe schatten jullie zijn kansen in?
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 18:56 schreef Hunter23 het volgende:
Ik zou graag Petr Vakoc willen adopteren.
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 19:02 schreef Slobeend het volgende:
Ik wil graag Daniel Mclay adopteren. Volgens mij nog vrij.

Naast een goede sprint op de mat leggen is deze 24-jarige in Nieuw-Zeeland geboren Brit erg goed in Mario Kart.

allemaal akkoord
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 14:47 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Paniek!!! Mijn renner Kenneth Vanbilsen is niet geselecteerd uiteindelijk kennelijk! Is Edward Theuns van Trek - Segafredo nog vrij? Anders moet ik toch terugvallen op Florian Vachon, mijn kindje van vorig jaar...
theuns is prima
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 28 juni 2016 @ 19:14:11 #114
194695 franklop
Fran knock
pi_163374002
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 08:48 schreef ShevaJB het volgende:
Ik zou mijn geld zetten op John Abruzzi. Hoe schatten jullie zijn kansen in?
Ow wacht, die doet niet eens mee :')
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 28 juni 2016 @ 19:16:05 #115
194695 franklop
Fran knock
pi_163374051
quote:
0s.gif Op woensdag 15 juni 2016 11:21 schreef lytsewiete het volgende:
Paul Voss.
Doet niet mee
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 28 juni 2016 @ 19:17:17 #116
194695 franklop
Fran knock
pi_163374091
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juni 2016 16:24 schreef Tomgomad het volgende:
Ik wil graag Youcef Reguigui adopteren. Eigenlijk volstrekt belachelijk dat dit voor velen nog een onbekende renner is, gezien zijn resultaten. Dit jaar al vier keer bij de beste 125 gefinished in respectievelijk Oman, Qatar, Romandie en Norwegen. En vergeet vooral niet zijn top-10(!) sprint in Parijs Nice. Daar liet hij even zijn achterste zien aan Roy Curvers.

Ik ga samen met Youcef het avontuur aan en wij mikken op een keer een dagje top-30 en het uitrijden van de Tour. Als bonus zie ik het in beeld afgeven van een wiel, fiets of bidon aan Edvald of Mark. Gezien zijn gewicht van 70 kilo om 1.72m (PCSverwacht ik zijn top-30 niet in een bergetappe, maar ik laat mij graag verrassen.
Doet niet mee helaas!
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:08:32 #117
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_163377193
Ik zie in OP Diego Rosa staan, dat is toch geen onbekende?
pi_163377322
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zie in OP Diego Rosa staan, dat is toch geen onbekende?
Da's samen met Teklehaimanot wel één van de bekendste onbekende renners ja. Maar goed, volstrekte "niemanden" rijden geen tour, en de echt onbekende renners zijn op een gegeven moment wel op......
  dinsdag 28 juni 2016 @ 21:14:02 #119
194695 franklop
Fran knock
pi_163377330
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:08 schreef Frozen-assassin het volgende:
Ik zie in OP Diego Rosa staan, dat is toch geen onbekende?
Staan er wel meer in die wat bekender zijn, maar het is natuurlijk heel subjectief. Ga ervanuit dat iedereen wel iemand kiest die voor zichzelf vrij onbekend is. En niet de lolbroeken die met Froome of ene Contador komen.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  woensdag 29 juni 2016 @ 09:20:38 #120
260796 DecoAoreste
aka Aleimon Thimble
pi_163385025
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 juni 2016 21:13 schreef cafca het volgende:

[..]

Da's samen met Teklehaimanot wel één van de bekendste onbekende renners ja. Maar goed, volstrekte "niemanden" rijden geen tour, en de echt onbekende renners zijn op een gegeven moment wel op......
Vreemd dat jullie vallen over Rosa en Teklehaimanot. Als je het mij vraagt zijn Sam Bennett, Cimolai en Pantano veel bekender. Maar goed, ik beslis niet wie er mogen en wie niet.

Een richtlijn die ik zelf hanteer: als ik ze zou overwegen voor mijn pooltje, of dat gedaan zou hebben in hun betere tijd, zijn ze te bekend.
  Moderator woensdag 29 juni 2016 @ 12:27:07 #121
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_163387908
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 09:20 schreef DecoAoreste het volgende:

[..]

Vreemd dat jullie vallen over Rosa en Teklehaimanot. Als je het mij vraagt zijn Sam Bennett, Cimolai en Pantano veel bekender. Maar goed, ik beslis niet wie er mogen en wie niet.

Een richtlijn die ik zelf hanteer: als ik ze zou overwegen voor mijn pooltje, of dat gedaan zou hebben in hun betere tijd, zijn ze te bekend.
Teklehaimanot is veruit de bekendste van dat rijtje.
pi_163388203
quote:
1s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:27 schreef Slobeend het volgende:

[..]

Teklehaimanot is veruit de bekendste van dat rijtje.
Mwah, dan alleen omdat hij uit Eritrea komt, niet meteen qua prestaties. Pantano wordt gewoon 4e in de Ronde van Zwitserland en wint een bergetappe. Rosa top 10 in Dauphiné en fraaie etappezege in Baskenland.
  Moderator woensdag 29 juni 2016 @ 12:48:01 #123
362868 crew  Slobeend
of all places
pi_163388338
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2016 12:43 schreef Chiappucci het volgende:

[..]

Mwah, dan alleen omdat hij uit Eritrea komt, niet meteen qua prestaties. Pantano wordt gewoon 4e in de Ronde van Zwitserland en wint een bergetappe. Rosa top 10 in Dauphiné en fraaie etappezege in Baskenland.
Ja dat weet ik, qua prestaties hebben ze meer bereikt. Maar als je dat op straat vraagt aan iemand die alleen TDF volgt, weet niemand dat. Teklehaimanot heeft in de bolletjestrui gereden, daarmee behoorlijk bekend geworden.
pi_163388629


Voor mijn adoptierenner trekken we naar Normandië. Veel kaas en zon, maar hier ligt ook het stadje Rouen. Voor de Tour is dat niet zo'n vreselijk onbekende stad want in 2012 werd er nog gefinisht: een sprintetappe: Greipel won er voor Petacchi en Veelers. In 2002 kwamen ze er ook langs: de Est Jaan Kirsipuu won er. Rouen is ook de geboorteplaats van oud-voetballer David Trezeguet. Dat is natuurlijk helemaal fantastisch want hij scoorde in 2000 nog de magische Golden Goal voor EK-winst in De Kuip.

Goed, het gaat over de Fransman Alexis Gougeard. In maart heeft hij de respectabele leeftijd van 23 jaar bereikt dus hij is nog niet zo oud. Logischerwijs is dit dus zijn eerste Tour. Wel reed hij de Vuelta in 2015, haalde de eindstreep als 112e en won nog eens de 19e etappe naar Ávila. Die etappe herinnert u zich nog vast wel. Toen zaten we allemaal met de hand in de broek omdat Dumoulin wat tijd pakte op Fabio Aru. De rest is geschiedenis maar dat doet er niet toe, pijnlijk genoeg. Een filmpje met commentaar van SPORZA. Kijk en geniet, met mate.


Hij won ook het schitterende Classic Loire Atlantique in 2015.

Won etappe 3 in Duinkerke 2015 :9~ . Won de proloog in de Tour du Metropole en tevens het eindklassement daarvan.

En dit jaar lekker veel kachelen bij de profs, beetje in de aanval, beetje niks doen. VIJFDE WORDEN IN DE OMLOOP en voor de rest niet zoveel bijzonders dit jaar.

Hopelijk geeft hij een stukje show weg in de magische Tour.
  donderdag 30 juni 2016 @ 15:31:12 #125
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_163412722
Sam Bennett is in vorm:

Sammmy_Be twitterde op dinsdag 28-06-2016 om 17:34:09 I am very happy to say that I set off a speed camera today, ok so I had gravity on my side. It still counts right? reageer retweet
<a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank">Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...</a>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')