Gefeliciteerd Snel gedaan.quote:
quote:
Bedankt Ben begin juni begonnen met lessen, dus al met al +/- 3 maanden (avb+avd+theorie).quote:
Gefeliciteerdquote:
Thanksquote:
Ik dacht dat je net 4 lessen ofzo had Laatst zei je eerste les toch?quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 16:28 schreef nattermann het volgende:
[..]
[..]
Bedankt Ben begin juni begonnen met lessen, dus al met al +/- 3 maanden (avb+avd+theorie).
Op de weg heb ik 9 lessen gehad, 3 weken geleden mee begonnen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:42 schreef Xaryna het volgende:
[..]
Ik dacht dat je net 4 lessen ofzo had Laatst zei je eerste les toch?
Dat verklaart, dacht dat eerste les op de motor überhaupt was. Alsnog snel gedaanquote:Op dinsdag 30 augustus 2016 21:45 schreef nattermann het volgende:
[..]
Op de weg heb ik 9 lessen gehad, 3 weken geleden mee begonnen.
Dat is lekker. Hopelijk slaag je meteen. Met een beetje mazzel kun je dan dit jaar nog lekker rondrijden!quote:Op maandag 12 september 2016 13:58 schreef Verbodsbord het volgende:
Werd vandaag gebeld, omdat de avb lessen erg goed gaan mag ik 21 september voor het examen
Is er niet.quote:Op dinsdag 20 september 2016 21:12 schreef Hamzoef het volgende:
Waarschijnlijk al vaker gevraagd, maar ik heb niet het hele topic doorgenomen.
Is er naar jullie mening een correlatie tussen hoe lang je het over je autorijbewijs gedaan hebt, en hoelang over je motorrijbewijs?
Na hoeveel keren zijn jullie geslaagd voor rijbewijs B, en na hoeveel keren voor A?
Ik overig voorzichtig of ik misschien mijn motorrijbewijs wil halen, maar ik heb bijzonder lang gedaan over mijn autorijbewijs, en daarom ben ik bang dat ik ook lang over mijn motorrijbewijs doe.
Ik heb rijschool gebeld vandaag, die meldde hetzelfde.quote:
Dan ga je naar een ander. Is het lang geleden en heb je veel gereden in de tussentijd? Op de motor heb je meer verkeersinzicht nodig dan in de auto.quote:Op dinsdag 20 september 2016 21:15 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ik heb rijschool gebeld vandaag, die meldde hetzelfde.
Ik vertrouw hun oordeel echter niet zo. Zij hebben natuurlijk alle belang bij mij als klant, als ik weer 100 lessen nodig heb.
Ja, ik heb al dik meer dan 10 jaar mijn rijbewijs, veel kilometers gemaakt, nooit schade gereden. Maar ik heb wel veel lessen nodig gehad, en ook vaak gezakt.quote:Op dinsdag 20 september 2016 21:29 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Dan ga je naar een ander. Is het lang geleden en heb je veel gereden in de tussentijd? Op de motor heb je meer verkeersinzicht nodig dan in de auto.
Er is geen verband, zoals Catch meldt helpt verkeersinzicht/ ervaring zeker.quote:Op dinsdag 20 september 2016 21:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, ik heb al dik meer dan 10 jaar mijn rijbewijs, veel kilometers gemaakt, nooit schade gereden. Maar ik heb wel veel lessen nodig gehad, en ook vaak gezakt.
Sowieso ben ik geen held in het besturen van dingen.
Neem een proefles en kijk hoe het gaat. Niemand kan je vertellen of je het kan en hoe lang het duurt.quote:Op dinsdag 20 september 2016 21:34 schreef Hamzoef het volgende:
[..]
Ja, ik heb al dik meer dan 10 jaar mijn rijbewijs, veel kilometers gemaakt, nooit schade gereden. Maar ik heb wel veel lessen nodig gehad, en ook vaak gezakt.
Sowieso ben ik geen held in het besturen van dingen.
Nee, volgens mij geen correlatie.quote:Op dinsdag 20 september 2016 21:12 schreef Hamzoef het volgende:
Waarschijnlijk al vaker gevraagd, maar ik heb niet het hele topic doorgenomen.
Is er naar jullie mening een correlatie tussen hoe lang je het over je autorijbewijs gedaan hebt, en hoelang over je motorrijbewijs?
Na hoeveel keren zijn jullie geslaagd voor rijbewijs B, en na hoeveel keren voor A?
Ik overig voorzichtig of ik misschien mijn motorrijbewijs wil halen, maar ik heb bijzonder lang gedaan over mijn autorijbewijs, en daarom ben ik bang dat ik ook lang over mijn motorrijbewijs doe.
Ik ben bijna 2 meter en weeg 100kg, maar als mijn motor van 180kg valt, hou ik hem ook niet hoorquote:Op woensdag 21 september 2016 12:33 schreef erodome het volgende:
Toen over op de "grote mensen motor" en vooral even over het mentale heen komen dat ik die motor niet kan houden als hij omvalt (ding weegt over de 200 kilo). Vooral dat dat niet zo snel gebeurd dus, dat moest ik gewoon ervaren.
Maar jij hebt wel benen die lang genoeg zijn om je motor op te kunnen vangen voor die een te grote hoek maakt waardoor dat vallen niet meer te vermijden is. Ik ben 1,90m en weeg 116 kg maar mijn vorige BMW K100RS met een 265 kg "nat" gewicht had ik toch echt wel onder controle. Het is meer het idee dat de motor zo zwaar is dat je hem niet zou kunnen houden, maar een gezond been kan een verbazingwekkende kracht leveren.quote:Op woensdag 21 september 2016 12:40 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik ben bijna 2 meter en weeg 100kg, maar als mijn motor van 180kg valt, hou ik hem ook niet hoor
Dat schakelen enzo, dat kan je heel snel onder de knie hebben. Maar je moet vooral gewoon lekker op je eigen tempo gaan
Ja bij normaal gebruik gaat het prima. Maar als je hem niet helemaal lekker pakt, wordt het al gauw zwaar natuurlijk. Ik pakte hem bijvoorbeeld uit de paddockstand en hij ging toen al bijna (tegenwoordig zet ik eerst de standaard uit als ik hem uit de stand haal). Het is handelbaar gewicht, maar als je moet het wel 'handig' aanpakkenquote:Op woensdag 21 september 2016 12:55 schreef BMWK111RS het volgende:
[..]
Maar jij hebt wel benen die lang genoeg zijn om je motor op te kunnen vangen voor die een te grote hoek maakt waardoor dat vallen niet meer te vermijden is. Ik ben 1,90m en weeg 116 kg maar mijn vorige BMW K100RS met een 265 kg "nat" gewicht had ik toch echt wel onder controle. Het is meer het idee dat de motor zo zwaar is dat je hem niet zou kunnen houden, maar een gezond been kan een verbazingwekkende kracht leveren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |