abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:51:55 #76
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_162663672
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik kan me echt niet voorstellen dat Jamie zo stom is om dat te doen.
:D Serieus?
Je zegt net dus dat ze gaan vechten in KL (want dat was nutteloos met cavalerie) en dat ze niet in een open veld moeten vechten.. (of er nou bomen staan of niet, tegen 100000 trappende paarden ben je kansloos, en dan nog de dothraki en hun wapens erbij..)
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:52:22 #77
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162663678
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:51 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Snelste weg voor hem denk ik. Plus een leger dat voornamelijk infanterie was, dus vele malen minder mobiel.
http://awoiaf.westeros.org/index.php/Battle_of_the_Blackwater
Stannis leger:
'21,000

16,000 cavalry from the Reach and stormlands
5,000 men of Stannis's original host, from the crownlands and Myr'
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_162663683
Jullie vergeten de draken die gebruikt kunnen worden om kastelen af te branden.
De Tour is net als de gevangenis van Dendermonde, er zijn er 20 ontsnapt en weeral is er geen enkele Belg bij.
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:53:15 #79
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162663698
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:52 schreef MichelWuyts het volgende:
Jullie vergeten de draken die gebruikt kunnen worden om kastelen af te branden.
allemaal in de dungeons en zo'n draak heeft niks te zoeken.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:53:36 #80
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_162663707
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:52 schreef MichelWuyts het volgende:
Jullie vergeten de draken die gebruikt kunnen worden om kastelen af te branden.
Harrenhall all over.
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:54:33 #81
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_162663724
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:53 schreef Maanvis het volgende:

[..]

allemaal in de dungeons en zo'n draak heeft niks te zoeken.
;( Ik word serieus een beetje verdrietig van je....
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:55:14 #82
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162663738
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:54 schreef Loserkid het volgende:

[..]

;( Ik word serieus een beetje verdrietig van je....
waarom? Omdat ik het verhaal graag spannend wil houden en Dany niet zonder tegenstand op de troon wil hebben?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_162663741
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:52 schreef Maanvis het volgende:

[..]

http://awoiaf.westeros.org/index.php/Battle_of_the_Blackwater
Stannis leger:
'21,000

16,000 cavalry from the Reach and stormlands
5,000 men of Stannis's original host, from the crownlands and Myr'
Ik zag anders geen enkele man te paard van Stannis leger bij de Blackwater.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:56:23 #84
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162663764
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:55 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ik zag anders geen enkele man te paard van Stannis leger bij de Blackwater.
ik denk dat de paarden benedendeks stonden toen die wildfire kwam. vergeet daarnaast niet dat Stannis de grootste strateeg was die er in die tijd was, en Dany eigenlijk helemaal geen strateeg is.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:57:49 #85
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_162663797
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:55 schreef Maanvis het volgende:

[..]

waarom? Omdat ik het verhaal graag spannend wil houden en Dany niet zonder tegenstand op de troon wil hebben?
... Laat D&D en GRRM het verhaal maar spannend houden.. daar hebben wij geen invloed op.
Het gaat over de effectiviteit van een leger Dothraki niet over of het verhaal spannend was.. want er komt vast een twist op een twist.
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:58:51 #86
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_162663817
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik denk dat de paarden benedendeks stonden toen die wildfire kwam. vergeet daarnaast niet dat Stannis de grootste strateeg was die er in die tijd was, en Dany eigenlijk helemaal geen strateeg is.
Hitler was ook geen strateeg... Die had gewoon alle gelukt van de wereld..
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:59:25 #87
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162663827
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:57 schreef Loserkid het volgende:

[..]

... Laat D&D en GRRM het verhaal maar spannend houden.. daar hebben wij geen invloed op.
Het gaat over de effectiviteit van een leger Dothraki niet over of het verhaal spannend was.. want er komt vast een twist op een twist.
ik snap het verhaal ook echt helemaal niet in dat opzicht. Dany wil op de iron throne maar we zien haar helemaal geen plannen maken met Tyrion en varys daarover, terwijl die daar nota bene gewoon d hebben.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_162663833
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik denk dat de paarden benedendeks stonden toen die wildfire kwam. vergeet daarnaast niet dat Stannis de grootste strateeg was die er in die tijd was, en Dany eigenlijk helemaal geen strateeg is.
Maar dat doet weinig af aan de feitelijke slagkracht van de Dothraki. Ik mag aannemen dat zij zelf wel weten hoe ze het beste ingezet kunnen worden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 1 juni 2016 @ 10:59:58 #89
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_162663840
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:59 schreef Maanvis het volgende:

[..]

ik snap het verhaal ook echt helemaal niet in dat opzicht. Dany wil op de iron throne maar we zien haar helemaal geen plannen maken met Tyrion en varys daarover, terwijl die daar nota bene gewoon d hebben.
Varys heeft geen D meer.
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:00:07 #90
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162663846
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 10:59 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Maar dat doet weinig af aan de feitelijke slagkracht van de Dothraki. Ik mag aannemen dat zij zelf wel weten hoe ze het beste ingezet kunnen worden.
Nee dus, hun generaals heeft Dany zelf verkoold.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_162663933
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nee dus, hun generaals heeft Dany zelf verkoold.
En dus weten ze niks meer qua strategie? :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:04:13 #92
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_162663936
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:00 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Nee dus, hun generaals heeft Dany zelf verkoold.
Misschien maar goed ook, denk dat Jorah(mits hij terug komt..) en super Daario betere leiders zijn dan Dothraki zelf.
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:05:15 #93
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162663954
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:04 schreef Barbusse het volgende:

[..]

En dus weten ze niks meer qua strategie? :')
Ze zitten met zijn allen in tenten in de woestijn en staan niet bekend als het volk wat heel slaver's bay veroverd heeft. Dus het lijkt me niet dat ze veel weten van strategie, anders was er wel meer bekendheid gegeven aan hun.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:06:47 #94
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_162663992
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:05 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ze zitten met zijn allen in tenten in de woestijn en staan niet bekend als het volk wat heel slaver's bay veroverd heeft. Dus het lijkt me niet dat ze veel weten van strategie, anders was er wel meer bekendheid gegeven aan hun.
Misschien is dat een keuze?
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:07:26 #95
262 Re
Kiss & Swallow
pi_162664017
het zijn nomaden toch... :')
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:12:05 #96
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162664127
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:06 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Misschien is dat een keuze?
Precies, ze staan dus niet bekend als een volk wat de ene overwinning na de andere boekt. Anders was daar wel over gesproken met Varys en zijn little birds of überhaupt bekend zijn bij de unsullied, in meereen of bij missandei..
Dus dan mag je er niet vanuit gaan dat ze strategisch iets kunnen uitrichten tegen king's landing. Dany's leger heeft dus goede leiding en training nodig en dat hebben ze nu echt niet, uitgezonderd de unsullied dan maar hoe sterk die zijn weet ik eigenlijk ook niet, ze lijken erg zwak als de harpies ze zo makkelijk kunnen verrassen.
Als Stannis het al niet lukte zal Dany het ook niet lukken. Alhoewel ze straks wel een voordeel heeft met de schepen (want blijkbaar zijn die inktvissen beter dan davos op het water)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:16:45 #97
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_162664243
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Precies, ze staan dus niet bekend als een volk wat de ene overwinning na de andere boekt. Anders was daar wel over gesproken met Varys en zijn little birds of überhaupt bekend zijn bij de unsullied, in meereen of bij missandei..
Dus dan mag je er niet vanuit gaan dat ze strategisch iets kunnen uitrichten tegen king's landing. Dany's leger heeft dus goede leiding en training nodig en dat hebben ze nu echt niet, uitgezonderd de unsullied dan maar hoe sterk die zijn weet ik eigenlijk ook niet, ze lijken erg zwak als de harpies ze zo makkelijk kunnen verrassen.
Als Stannis het al niet lukte zal Dany het ook niet lukken. Alhoewel ze straks wel een voordeel heeft met de schepen (want blijkbaar zijn die inktvissen beter dan davos op het water)
Gast, de Dothraki is een wild volk dat plundert en verkracht, en dan terug gaat naar hun heilige grond.. Ze plunderen en verkachten omdat ze zelf niet aan landbouw doen..
Overal waar ze komen hebben ze succes, maar omdat er geen groot koninkrijk van Essos is is dit allemaal niet zo relevant.
Als Dany met haar Unsullied Mereen kan innemen hadden de Dothraki dat ook met gemak gekund, maar waarom zouden ze dat doen? Stel ze zouden heel Essos innemen, dan zou er verdomd weinig meer te plunderen zijn, en dus zouden ze zelf aan tuinbouw moeten doen om aan eten te komen.. Veel werk, dit gaat ze beter af.
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:19:53 #98
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_162664313
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:16 schreef Loserkid het volgende:

[..]

Gast, de Dothraki is een wild volk dat plundert en verkracht, en dan terug gaat naar hun heilige grond.. Ze plunderen en verkachten omdat ze zelf niet aan landbouw doen..
Overal waar ze komen hebben ze succes, maar omdat er geen groot koninkrijk van Essos is is dit allemaal niet zo relevant.
Als Dany met haar Unsullied Mereen kan innemen hadden de Dothraki dat ook met gemak gekund, maar waarom zouden ze dat doen? Stel ze zouden heel Essos innemen, dan zou er verdomd weinig meer te plunderen zijn, en dus zouden ze zelf aan tuinbouw moeten doen om aan eten te komen.. Veel werk, dit gaat ze beter af.
Ik kan me dat echt niet voorstellen want er is in de serie helemaal niet over gepraat dat er een leger van 100000 dothraki rondreist en alles leegplundert. Als dat echt zo zou zijn dan heeft dany óf de allerslechtste intelligence van heel essos óf het is gewoon daadwerkelijk niet gebeurd.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  woensdag 1 juni 2016 @ 11:22:14 #99
77508 Loserkid
Met dank aan Houniet.
pi_162664359
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:19 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik kan me dat echt niet voorstellen want er is in de serie helemaal niet over gepraat dat er een leger van 100000 dothraki rondreist en alles leegplundert. Als dat echt zo zou zijn dan heeft dany óf de allerslechtste intelligence van heel essos óf het is gewoon daadwerkelijk niet gebeurd.
Dat zeg ik toch ook nergens?! Jezus wat ben jij vermoeiend..
Er zijn meerdere Khals, dus hebben niet allemaal een leger van 100000 man.. Sowieso is het niet erg effectief om dorpen te plunderen met 100000 man, maar goed.. ooit ga je het misschien snappen, maar zeg nooit meer dat iemand anders terug naar school moet ofzo :P
pi_162664367
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juni 2016 11:12 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Precies, ze staan dus niet bekend als een volk wat de ene overwinning na de andere boekt. Anders was daar wel over gesproken met Varys en zijn little birds of überhaupt bekend zijn bij de unsullied, in meereen of bij missandei..
Dus dan mag je er niet vanuit gaan dat ze strategisch iets kunnen uitrichten tegen king's landing. Dany's leger heeft dus goede leiding en training nodig en dat hebben ze nu echt niet, uitgezonderd de unsullied dan maar hoe sterk die zijn weet ik eigenlijk ook niet, ze lijken erg zwak als de harpies ze zo makkelijk kunnen verrassen.
Als Stannis het al niet lukte zal Dany het ook niet lukken. Alhoewel ze straks wel een voordeel heeft met de schepen (want blijkbaar zijn die inktvissen beter dan davos op het water)
Van http://gameofthrones.wikia.com/wiki/Dothraki:

quote:
Long ago the Free Cities decided that it was often less destructive to just give the Dothraki massive tributes in gold, finished products, and slaves, than to try to fight them off (though a Dothraki horde might still attack if they find the gift insufficient, or if they just haven't had a good fight in a while).
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')