abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 2 juni 2016 @ 06:35:35 #126
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162684482
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juni 2016 02:03 schreef GwaiLow het volgende:
In de PL staan Ajax en PSV gewoon rechter rijtje hoor. Ook die lagere clubs hebben zoveel sterke en goede spelers.
Maar tactisch is het daar gewoon heel slecht.
pi_162685013
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 06:35 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Maar tactisch is het daar gewoon heel slecht.
Nee, de eredivisie is tactisch hoogstaand. 4-3-3 met de punt naar achter, een lange kopsterke spits, proberen de boel voetballend op te lossen via de 6 en als dat niet lukt een peun naar voren.

Welkom in de eredivisie, waar het voetbal al 20 jaar stilstaat.

Daar moet ik PSV dan wel de credits geven, die hebben zich ten tijde van bv. Van Nistelrode nog wel eens aangepast op het spelersmateriaal.
  donderdag 2 juni 2016 @ 09:06:38 #128
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162685449
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juni 2016 08:31 schreef TVKijkert het volgende:

[..]

Nee, de eredivisie is tactisch hoogstaand. 4-3-3 met de punt naar achter, een lange kopsterke spits, proberen de boel voetballend op te lossen via de 6 en als dat niet lukt een peun naar voren.

Welkom in de eredivisie, waar het voetbal al 20 jaar stilstaat.

Daar moet ik PSV dan wel de credits geven, die hebben zich ten tijde van bv. Van Nistelrode nog wel eens aangepast op het spelersmateriaal.
Volgens mij kijk je al 20 jaar geen voetbal meer.
  vrijdag 3 juni 2016 @ 15:46:58 #129
77531 Grrrrrrrr
*PURRRRR*
pi_162718282
quote:
14s.gif Op woensdag 1 juni 2016 21:39 schreef PSVCL het volgende:
Ik hoop dat ie komt , lekker hangend vanaf rechts laten spelen.

Wat maakt hem een naar ventje?

Dat vraag ik me eerlijk gezegd ook af. :P Niet dat ik groot voorstander van zijn komst ben. Niet zolang we (ongeveer) in dit systeem blijven spelen.

Dat vind ik ook de grootste makke van ons huidige systeem. Er is gewoon geen plek voor frivole spelers. Dan moet je je toch eens afvragen of dat wel zo'n goed idee is.

Laten we eens een gedachtenexperiment doen:

Stel dat we op dit moment over de speler Luc Nilis beschikten in de vorm van zijn beste jaren destijds bij PSV. Wáár zou je die in dit systeem in hemelsnaam neer willen zetten? Hij was een uiterst begaafde technicus maar geen vleugelspits, geen diepe spits en geen middenvelder. Die zou er nu gewoon niet tussen komen.... Gezien zijn verleden kan je dat moeilijk afdoen met "JA MAAR ALS JE ER NIET TUSSEN STAAT BEN JE GEWOON NIET GOED GENOEG HE!??!?!".
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 4 juni 2016 @ 09:53:21 #130
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_162734476
quote:
3s.gif Op vrijdag 3 juni 2016 15:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat vraag ik me eerlijk gezegd ook af. :P Niet dat ik groot voorstander van zijn komst ben. Niet zolang we (ongeveer) in dit systeem blijven spelen.

Dat vind ik ook de grootste makke van ons huidige systeem. Er is gewoon geen plek voor frivole spelers. Dan moet je je toch eens afvragen of dat wel zo'n goed idee is.

Laten we eens een gedachtenexperiment doen:

Stel dat we op dit moment over de speler Luc Nilis beschikten in de vorm van zijn beste jaren destijds bij PSV. Wáár zou je die in dit systeem in hemelsnaam neer willen zetten? Hij was een uiterst begaafde technicus maar geen vleugelspits, geen diepe spits en geen middenvelder. Die zou er nu gewoon niet tussen komen.... Gezien zijn verleden kan je dat moeilijk afdoen met "JA MAAR ALS JE ER NIET TUSSEN STAAT BEN JE GEWOON NIET GOED GENOEG HE!??!?!".
Amen brotha, amen.
Ik snap uberhaupt niet waarom we zo aan dit systeem blijven vastklampen.
ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
  zaterdag 4 juni 2016 @ 10:41:04 #131
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162735118
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 09:53 schreef HL_Dog43 het volgende:

[..]

Amen brotha, amen.
Ik snap uberhaupt niet waarom we zo aan dit systeem blijven vastklampen.
Omdat er twee kampioenschappen mee behaald zijn en we door de groepsfase van de CL zijn gekomen.

Of vind je dat een goede reden om eens iets anders te proberen?
  zaterdag 4 juni 2016 @ 10:51:16 #132
131800 Tarado
capô de fusca
pi_162735259
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:41 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Omdat er twee kampioenschappen mee behaald zijn en we door de groepsfase van de CL zijn gekomen.

Of vind je dat een goede reden om eens iets anders te proberen?
Dat is dus ook het grappige over de systeem discussie, het voetbal van PSV dit seizoen is heel anders dan vorig seizoen.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 10:55:23 #133
342627 tja77
Proud member of the tittycrew.
pi_162735320
Je moet een keuze maken als club zijnde.
Of minder attractief spel, met spelers die in dienst spelen van het team, maar een reele kans op het kampioenschap, en net als nu incidentieel overwinteren CL (want dat gaat echt niet elk jaar gebeuren).

OF

Je slingert er een bedrag tegenaan, haalt spelers waarvoor je naar het stadion komt, met het risico dat je internationaal op je plaat gaat, omdat ook die spelers tegen topteams te kort komen.
Kampioenschap een zekerheid? Nee, zie Ajax in de tijd dat oa Suarez daar speelde.

Never change a winning team. Waarom financiele risico's nemen als het je sportief EN financieel goed voor de wind gaat?
  zaterdag 4 juni 2016 @ 10:55:59 #134
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162735332
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat is dus ook het grappige over de systeem discussie, het voetbal van PSV dit seizoen is heel anders dan vorig seizoen.
Klopt. Maar types als Grrr zien dat niet. Die zien alleen dat er geen speler rondloopt die tussen 7 man doorslalomt en dan de bal over de keeper lobt. En dan vinden ze het saai.

PSV speelde vorig jaar vol op de omschakeling en is pas aan het einde van de tweede seizoenshelft op balbezit gaan spelen, met veel risico in de opbouw. Dat hebben ze dit seizoen doorgezet, waardoor het veel degelijker is geworden. Totaal ander spelletje, stond op Catenaccio een mooi artikel over, volgens mij in december 2015 al.

Het systeem is hetzelfde gebleven, maar er is dus wel degelijk een evolutie in de speelstijl geweest. Gek genoeg is het spel van PSV meer gaan lijken op het spel van Ajax in de eerste jaren onder de Boer en is het spel van Ajax steeds meer gaan lijken op het spel van PSV in de Hiddink jaren (alleen dan in de vorm van het debiele broertje daarvan).
  zaterdag 4 juni 2016 @ 11:02:36 #135
131800 Tarado
capô de fusca
pi_162735438
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:55 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Klopt. Maar types als Grrr zien dat niet. Die zien alleen dat er geen speler rondloopt die tussen 7 man doorslalomt en dan de bal over de keeper lobt. En dan vinden ze het saai.

PSV speelde vorig jaar vol op de omschakeling en is pas aan het einde van de tweede seizoenshelft op balbezit gaan spelen, met veel risico in de opbouw. Dat hebben ze dit seizoen doorgezet, waardoor het veel degelijker is geworden. Totaal ander spelletje, stond op Catenaccio een mooi artikel over, volgens mij in december 2015 al.

Het systeem is hetzelfde gebleven, maar er is dus wel degelijk een evolutie in de speelstijl geweest. Gek genoeg is het spel van PSV meer gaan lijken op het spel van Ajax in de eerste jaren onder de Boer en is het spel van Ajax steeds meer gaan lijken op het spel van PSV in de Hiddink jaren (alleen dan in de vorm van het debiele broertje daarvan).
Dat klopt wel zo'n beetje, Cocu heeft dat goed gedaan, al had hij dan wel het voordeel van een spits waar je het spel aan op kan hangen
  zaterdag 4 juni 2016 @ 11:07:20 #136
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162735523
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 11:02 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat klopt wel zo'n beetje, Cocu heeft dat goed gedaan, al had hij dan wel het voordeel van een spits waar je het spel aan op kan hangen
Het mooie is dat dit ook van begin af aan het plan van Cocu is geweest. Dat maakt ook dat ik niet begrijp dat mensen hem nog steeds afschilderen als een slechte coach. Hij doet het gewoon prima en de vooroordelen over hem zijn alleen gebaseerd op zijn media-optredens in zijn eerste jaar.

Tactisch heeft hij het goed neergezet. Het is dit jaar ook veel spectaculairder geworden dan vorig jaar, maar een Ronaldo of Romario hebben we niet. Of een Suarez of Nilis. Die spelers zijn gewoon lastig te halen, maar PSV doet het prima met het materiaal dat ze hebben.

Bovendien is er ook in dit systeem ruimte voor frivole spelers, namelijk op de flanken. Maar Locadia is dat niet op links en de aankoop van Pereiro is in dat licht ook vreemd. Die is namelijk wel frivool, maar niet op de manier die nodig is op de positie waar hij voor gehaald is.Hadden we Lestienne het hele jaar in vorm gezien, dan was het een heel ander verhaal geweest. En misschien volgend jaar met Bergwijn ook wel.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 11:15:40 #137
131800 Tarado
capô de fusca
pi_162735688
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 11:07 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Het mooie is dat dit ook van begin af aan het plan van Cocu is geweest. Dat maakt ook dat ik niet begrijp dat mensen hem nog steeds afschilderen als een slechte coach. Hij doet het gewoon prima en de vooroordelen over hem zijn alleen gebaseerd op zijn media-optredens in zijn eerste jaar.

Tactisch heeft hij het goed neergezet. Het is dit jaar ook veel spectaculairder geworden dan vorig jaar, maar een Ronaldo of Romario hebben we niet. Of een Suarez of Nilis. Die spelers zijn gewoon lastig te halen, maar PSV doet het prima met het materiaal dat ze hebben.

Bovendien is er ook in dit systeem ruimte voor frivole spelers, namelijk op de flanken. Maar Locadia is dat niet op links en de aankoop van Pereiro is in dat licht ook vreemd. Die is namelijk wel frivool, maar niet op de manier die nodig is op de positie waar hij voor gehaald is.Hadden we Lestienne het hele jaar in vorm gezien, dan was het een heel ander verhaal geweest. En misschien volgend jaar met Bergwijn ook wel.
Zijn media optredens zijn wat minder ja, maar dat hij tactisch goed is verbaast mij niet want dat was hij in zijn tijd als speler al
  zaterdag 4 juni 2016 @ 11:33:27 #138
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162735979
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 11:15 schreef Tarado het volgende:

[..]

Zijn media optredens zijn wat minder ja, maar dat hij tactisch goed is verbaast mij niet want dat was hij in zijn tijd als speler al
Ach, ook die media-optredens zijn nu beter. Hij kan er ook niets aan doen dat hij er altijd utiziet als een hert dat de koplampen inkijkt. Ik vind hem altijd rust uitstralen en hij heeft ook niet van die standaard Rutten of Gio teksten. Altijd rustig, redelijk, eerlijk en analytisch sterk.

Geen 'ik vond dat we sterk speelde in de eerste helft, maar we maakte het niet af' als ze alle hoeken van het veld gezien hebben en dat soort dingen. Geen excuses zoeken over een te nat/droog/kort/lang veld. Geen eindeloos gezever over scheidsrechters.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 13:22:31 #139
166007 HL_Dog43
Knowledge is free
pi_162738165
Dat wil niet zeggen dat je constant in dezelfde samenstelling moet voetballen, maar ook om kan schakelen naar plan 2 en evt plan 3. Er zijn vaak genoeg wedstrijden geweest waarin het gewoon niet liep, en dan blijft het bij wat magere wissels die niet veel meer brengen dan wat er dan staat.
ISLAMOFOBIA IS THE NEW NAZISM
  zaterdag 4 juni 2016 @ 13:37:25 #140
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_162738428
Ik vond Cocu in het begin echt niks. Zelfs afgelopen seizoen kon ik zijn keuzes soms niet volgen (Maher in de basis tegen Wolfsburg e.d.). Wel blijf ik van mening dat Hendrix iets meer minuten had mogen maken. Maar goed, de perfecte trainer bestaat niet.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 14:23:08 #141
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162739251
quote:
99s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 13:22 schreef HL_Dog43 het volgende:
Dat wil niet zeggen dat je constant in dezelfde samenstelling moet voetballen, maar ook om kan schakelen naar plan 2 en evt plan 3. Er zijn vaak genoeg wedstrijden geweest waarin het gewoon niet liep, en dan blijft het bij wat magere wissels die niet veel meer brengen dan wat er dan staat.
Cocu heeft vaak genoeg zijn opstelling en systeem veranderd in de loop van het seizoen om iets te forceren. Slaat echt helemaal nergens op wat je hier zegt.

Cocu is daarnaast met zijn wissels de op één na succesvolste coach in de Eredivisie van afgelopen seizoen. Je hele verhaal kan dus de prullenbak in...

http://www.transfermarkt.(...)dchen/wettbewerb/NL1
pi_162742762
Bergwijn naar Chelsea?
  zaterdag 4 juni 2016 @ 17:12:11 #143
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162743053
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 16:58 schreef Gutanoth het volgende:
Bergwijn naar Chelsea?
Nee, verhaal is ontstaan ivm een verkeerde aanname rondom wie de zaakwaarnemer van Bergwijn zou zijn.

Er zijn wel veel clubs die hem volgen, maar niets concreets en Bergwijn zelf wil eerst bij PSV doorbreken.

Maar mocht hij in de eerste seizoenshelft te weinig kansen krijgen, dan is hij in de winter pleitte.
pi_162744317
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 10:51 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat is dus ook het grappige over de systeem discussie, het voetbal van PSV dit seizoen is heel anders dan vorig seizoen.
Dat is zo, maar net als vorig seizoen is er gewoon geen plek voor 'nr 10'-achtige spelers. En dat blijf ik apart vinden. En jammer, dat zijn juist de types die jeu geven aan het spel. En het oog wil ook wat hè.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zaterdag 4 juni 2016 @ 18:30:34 #145
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162744805
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is zo, maar net als vorig seizoen is er gewoon geen plek voor 'nr 10'-achtige spelers. En dat blijf ik apart vinden. En jammer, dat zijn juist de types die jeu geven aan het spel. En het oog wil ook wat hè.
:')

Wat een intens domme post.
pi_162744843
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Dat is zo, maar net als vorig seizoen is er gewoon geen plek voor 'nr 10'-achtige spelers. En dat blijf ik apart vinden. En jammer, dat zijn juist de types die jeu geven aan het spel. En het oog wil ook wat hè.
Geen vaste speler die op 10 speelt idd, die plek word word door verschillende spelers bespeeld.
Veel positie wisseling.
pi_162745216
quote:
1s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 17:12 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

Nee, verhaal is ontstaan ivm een verkeerde aanname rondom wie de zaakwaarnemer van Bergwijn zou zijn.

Er zijn wel veel clubs die hem volgen, maar niets concreets en Bergwijn zelf wil eerst bij PSV doorbreken.

Maar mocht hij in de eerste seizoenshelft te weinig kansen krijgen, dan is hij in de winter pleitte.
Wat dat vertrekken in de winter betreft, heeft hij dat zelf gezegd of is dat speculatie?
  zaterdag 4 juni 2016 @ 18:51:16 #148
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162745313
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:32 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Geen vaste speler die op 10 speelt idd, die plek word word door verschillende spelers bespeeld.
Veel positie wisseling.
PSV speelt gewoon niet met een 10. PSV speelt met 2 controlerende middenvelders op lijn, die samen afstemmen dat wanneer de één aanvallende taken vervult, de andere meer bij de middencirkel blijft. En daarachter speelt een centrale verdedigende middenvelder. Zo is het al jaren en zolang Cocu trainer is zal dat de basis blijven.

Je merkt dat alle ploegen die tegenwoordig met een '10' spelen, de echter wereldtop uitgezonderd, vooral opvallen in hun wisselvalligheid. Het is een systeem dat moeilijk uit te voeren is en waarbij je een speler nodig hebt met uitzonderlijke kwaliteiten op die positie, waar je je ook nog eens heel afhankelijk van maakt.
  zaterdag 4 juni 2016 @ 18:51:56 #149
435727 BadderHaring
Ik sla je op je bek
pi_162745331
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:47 schreef Gutanoth het volgende:

[..]

Wat dat vertrekken in de winter betreft, heeft hij dat zelf gezegd of is dat speculatie?
Dat is een educated guess.
pi_162745480
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juni 2016 18:51 schreef BadderHaring het volgende:

[..]

, die samen afstemmen dat wanneer de één aanvallende taken vervult,
Klopt , dit bedoelde ik ook.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')