abonnement Unibet Coolblue
  maandag 23 mei 2016 @ 10:13:42 #1
409579 LuDann
All the way
pi_162428415
Welkom in het babytopic!

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:
http://wiki.fok.nl/index.php/Ouder%28s%29_Kalender

De baby wiki-lijst vind je hier:
http://wiki.fok.nl/index.php/BabyTopic

Voel je vrij je gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.



Game on! *O*
pi_162429483
vannacht was het ineens snurken als een os :')

snot verkouden en natte hoest. Ach als dat de boel eruit gooit waarom hij steeds verhoging of verlaging heeft vind ik het best. Straks maar uitjes snijden voor bij zijn bedje.

Nu lekker de baby/dreumes hoek opgeruimd. Man wat een pokkebende kunnen mijn mannen ervan maken. Gelijk ook maar boven samen de kast leeggehaald (waarschijnlijk niet zo slim, want dan denkt hij dat het altijd zo leeg gehaald kan worden :9 ) en zijn kleding uitgezocht. Maat 80 bovenmaat zijn we ingegaan. 74 past nog wel qua mouw, maar niet voor zijn lange buik :D Broekjes zijn we net naar 74 gegaan :D korte pootjes heeft hij vast van mij en niet van zijn vader hihi Ik moet zeggen dat ik minder moeite heb nu om kleinere kleding op te ruimen dan die van bv maatje 50-68. Daar moest ik steeds bij huilen of roepen KIJK NOU! O+ :'( O+

*Opruimmodus*
Schudden voor gebruik
  maandag 23 mei 2016 @ 11:59:15 #3
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162430716
Beterschap voor alle sneue baby's, het kan echt zo zielig zijn.... Toen N. laatst ziek was sliep ze alleen maar beter, dus dat was nog niet zo erg ;)

Hier wordt ook genadeloos opgeruimd. Tot nu toe heeft N. nog niet meer dan 2 maanden in één maat gezeten, nu in 86 alweer :o Ooit stopt dit wel, toch??
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 23 mei 2016 @ 12:10:36 #4
409579 LuDann
All the way
pi_162431027
En ik zit hier maar te proberen mijn kind met mijn gedachten in maat 74 te dwingen. Groei baby, groei! :P

Maat 68 hier nog dus, vooral voor shirtjes nog dikke prima. Broekjes soms een 74.
pi_162431172
Hier ook 68/74. Als in: 68 voor truitjes gaat nog prima, maar voor broekjes zit ze wel in 74. M. doet dus ook iets langer met haar 68-garderobe dan ik dacht :P

Beterschap voor de ukkies van Jagar en Stippel :*

Mijn uk begint ineens met het delen van haar speelgoed en eten met ons O+ Ze laat alleen het eten of speelgoed nog niet los als ze iets aanbiedt, maar het begin is er :D
  maandag 23 mei 2016 @ 12:19:21 #6
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162431240
En dan slaan ze maat 74 straks over :') Dat deed mijn dochter wel tenminste...

Voor S ben ik er nog niet uit wat ik moet gaan kopen. 56 kan echt niet meer qua lengte straks, maar 62 gaat nog veeeeeeel te breed zijn :{

Ik vrees dat t investeren wordt in smalle merken.
  maandag 23 mei 2016 @ 12:21:04 #7
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162431274
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:16 schreef kazy het volgende:
Hier ook 68/74. Als in: 68 voor truitjes gaat nog prima, maar voor broekjes zit ze wel in 74. M. doet dus ook iets langer met haar 68-garderobe dan ik dacht :P

Beterschap voor de ukkies van Jagar en Stippel :*

Mijn uk begint ineens met het delen van haar speelgoed en eten met ons O+ Ze laat alleen het eten of speelgoed nog niet los als ze iets aanbiedt, maar het begin is er :D
Loslaten is moeilijk he? N. doet dat meestal ook nog niet... dan vind je na het eten nog een stukje eten in haar hand dat er al een kwartier in zit.
Gisteren in het restaurant begon ze wel voor het eerst met dingen op de grond gooien, heb echt wel 20 keer iets van de grond geraapt.
Ze vindt het daardoor ook lastig om te leren lopen langs de box; ze kan prima blijven staan, maar ze heeft nog niet door dat ze haar handjes los moet laten als ze naar links of rechts wil.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  maandag 23 mei 2016 @ 12:29:32 #8
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162431463
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_162433400
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:10 schreef LuDann het volgende:
En ik zit hier maar te proberen mijn kind met mijn gedachten in maat 74 te dwingen. Groei baby, groei! :P

Maat 68 hier nog dus, vooral voor shirtjes nog dikke prima. Broekjes soms een 74.
lange benen meisje O+

maat 74/80 bovenlijf en net wel net niet maat 68 onderlijf is ook gek hoor :P
Schudden voor gebruik
pi_162434623
Kleren, bleh! Qua lengte worden de 68 broekjes langzaamaan alweer te kort, qua breedte zijn ze nog steeds véél te groot. Heb verschillende broekjes in 62 korter laten maken, die kunnen qua breedte nu namelijk perfect, dus laat het korte Broeken weer maar komen!

Bovenkleding gaat beter, daarvan kan ik heel veel smalvallende dingetjes overnemen van een vriendin! Helaas heeft haar knul wel spekbenen en een kont en die van ons niet!
  maandag 23 mei 2016 @ 14:20:00 #11
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162434752
Ik ga denk ik maar veel stofjes laten aanrukken, dan kan mijn moeder wel broekjes naaien.

Het ergste vind ik nog dat als ik broekjes zoek in winkels, het allemaal van die lelijke zijn..... ik wil niet 10x streepjes in de kast hebben liggen, samen met 10x effen blauw of grijs -O- Maar dat is wel het (betaalbare) aanbod. Vanaf maat 68 wordt t veel beter!!
pi_162435734
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:32 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

lange benen meisje O+

maat 74/80 bovenlijf en net wel net niet maat 68 onderlijf is ook gek hoor :P
Hier ook! W. zit qua broekjes net in 68 (nog ruim), maar heeft bovenmaat 74. Heel fijn voor de setjes die ik had gehad.. -O-
pi_162436182
Beterschap voor de sneutjes!

Hier zit meneertje qua broeken in maat 74. Sommige truitjes maat 68 passen nog wel.

En de box kan naar beneden. Hij denkt dat ie kan staan. (Op van die kromme tenen, geen gezicht.)

En met ruim 7 maanden hebben we volgens mij tandje nummer 1! *O*
pi_162436683
Allemaal nieuwe features lees ik! Knap hoor! Mijne zit in de frustratiemodus van meer willen dan je kan. Want liggen is niet leuk meer, maar zitten en vooruitkomen is nog even een brug te ver. En het speelgoed van grote broer is leuk, tot ontzetting van broer. Dus ik ben druk met de kinderen op het moment, zeg maar :D

En maat 74/80 hier, met incidenteel een 68 broekje nog. Van suits moet ie echt 80 hebben, anders is het lijfje te kort. Ik verbaas me nog steeds dagelijks over het maatverschil tussen de heren, echt compleet anders ondanks dat ze allebei herfstkindjes zijn. Al de slanke outfits van de oudste passen totaal niet bij die kleine bolle. En alles wat wel past is steeds een paar maanden te vroeg alweer te klein bij hem. Leuk al die T-shirts in 74 maar die gaan echt niet meer passen in juli/augustus. Gek hoor!
pi_162436750
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:20 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ga denk ik maar veel stofjes laten aanrukken, dan kan mijn moeder wel broekjes naaien.

Het ergste vind ik nog dat als ik broekjes zoek in winkels, het allemaal van die lelijke zijn..... ik wil niet 10x streepjes in de kast hebben liggen, samen met 10x effen blauw of grijs -O- Maar dat is wel het (betaalbare) aanbod. Vanaf maat 68 wordt t veel beter!!
Haha ik wou net zeggen dat ik wel
twee smalle Noppies joggingbroekjes heb liggen in 62. Maar gestreept en effen donkerblauw idd _O- Never mind dus :D
  maandag 23 mei 2016 @ 15:53:32 #16
327807 Mariposas
יה&#14
pi_162437029
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:20 schreef LadyBlack het volgende:
Ik ga denk ik maar veel stofjes laten aanrukken, dan kan mijn moeder wel broekjes naaien.

Het ergste vind ik nog dat als ik broekjes zoek in winkels, het allemaal van die lelijke zijn..... ik wil niet 10x streepjes in de kast hebben liggen, samen met 10x effen blauw of grijs -O- Maar dat is wel het (betaalbare) aanbod. Vanaf maat 68 wordt t veel beter!!
Ik heb nog wel twee smalle lange broekjes, maar daar heb je nu niet zo veel aan. Ze zijn denk ik maat 68 of 74, ze zijn zelfgemaakt namelijk. Mosgroen en okergeel. Ik was elke keer een half uur bezig ze af te stropen van mijn dikpoot. :') Maar zelf(laten)maken is ook een goed plan. Mijn tante heeft allemaal superleuke broekjes en jumpsuits gemaakt van stofjes die ik heb gekocht.

Broekjes maat 74 worden aan de korte kant hier, maar ik vind dit seizoen maar weinig leuke broekjes te koop. Ik vind een spijkerbroekje ook echt totaal niet leuk staan, en joggingbroekjes toch veel praktischer dan broeken met knoop.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_162437424
Hebben jullie trouwens zomerjasjes voor jullie baby's?
W. heeft een winterjasje gekregen destijds, maar das nu echt wel te klein ( :'( ) . Ik trek 'm nu vaak een vestje aan, maar dat wordt ook te krap dus nu moet ik wat nieuws. Ik twijfel tussen echt een jasje of weer een vestje; dat kan 'ie dan eventueel op koudere dagen ook "gewoon" aan, want hij vliegt overal doorheen qua maat.
Aan de andere kant; een jasje is weer wel winddicht..
  maandag 23 mei 2016 @ 16:11:48 #18
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_162437550
F heeft 2 zomerjassen, maar dat is omdat grote broer met 18 maanden dezelfde maat had, en ik dus nog jasjes had liggen. Ben je van plan veel te gaan fietsen? Dan is een winddicht jasje wel fijn. In de wandelwagen lijkt t me niet nodig, en zou ik kiezen voor comfort.
  maandag 23 mei 2016 @ 16:18:16 #19
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_162437686
O, en qua kleding past dikbil hier dus precies in de broeken die grote broer aan had toen ie 14-18 maanden was :+ best handig, komt ondanks tegengestelde geboorteseizoenen dus precies uit. Nu ook bovenkleding 74/80, en van een enkel merk past 86/92 ook prima (4ff, smalvallende Maxomorra). Wordt later leuk foto's vergelijken, F had gisteren een t shirt aan dat J vorig jaar nog aan had (toen was ie 2,5). Ok, t viel toen wat korter, en in augustus paste t echt niet meer, maar ik vind t verschil wel frappant.
pi_162437972
Te kleine kleertjes opruimen, check! Het cliché dat het hard gaat klopt hier wel, maat 62 begint ondertussen ook al weer te krap te worden ;( Mineola en MM, apart zeg, dat verschil tussen de twee kindjes!

Vandaag voor het eerst naar het KDV geweest en jongens wat ben ik opgelucht! Lieve leidsters, ze dronk er prima en omdat ze de enige baby in de groep is, krijgt ze bergen aandacht *; Ik zag het al gebeuren dat ze niet zou drinken (thuis weigert ze de fles momenteel) en het niet zou werken, maar heb er nu een veel beter gevoel bij. Pak van m'n hart!
pi_162438061
Sillygirl, ik heb deze gekocht voor de zomer bij H&M
Mij leek een winddicht jackje toch wel fijn en bij de H&M hebben (hadden?) ze deze best wel voor een geschikte prijs. En ik vind hem heel erg leuk! :)

pi_162438221
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:33 schreef Adrian4 het volgende:
Sillygirl, ik heb deze gekocht voor de zomer bij H&M
Mij leek een winddicht jackje toch wel fijn en bij de H&M hebben (hadden?) ze deze best wel voor een geschikte prijs. En ik vind hem heel erg leuk! :)

[ [url=http://lp.hm.com/hmprod?set=key[source],value[/model/2015/C00%200373217%20001%2024%201445.jpg]&set=key[rotate],value[]&set=key[width],value[]&set=key[height],value[]&set=key[x],value[]&set=key[y],value[]&set=key[type],value[STILL_LIFE_FRONT]&hmver=4&call=url[file:/product/large]]afbeelding[/url] ]
Ooh! Die is inderdaad is leuk!
*naar de H&M webshop surft!
pi_162438237
Ik ben een sucker voor jasjes en vestjes dus hier sowieso een zomerjasje Sillie. Heb van de oudste nog eentje in 74 (eerste zomer) en twee in 86 (tweede zomer) liggen, en dan nog een fleece in 80. En dan heb ik voor baby nog een dik gebreid vest van Zara overgenomen en een wollen vestje gekocht want dat is nu mijn smaak. ruim voorzien zeg maar :@

Overigens blijven ze niet zo hard groeien als het eerste half jaar he, dus als je een beetje ruim koopt dan kan hij er in principe de hele zomer wel mee doen.
  maandag 23 mei 2016 @ 16:42:32 #24
409579 LuDann
All the way
pi_162438279
Ik hoop niet dat ze maat 74 overslaat, ik heb al een boel liggen in die maat. :')

quote:
Ja! Superfijn. Dat is wat ze bij Wolk nu ook doen. Eerst en bloedtest, mocht daar niks uitkomen van wat we verdenken dan gaan ze een prikjestest doen (kleine beetjes in de huid spuiten). Als dat ook niets oplevert dan pas een provocatietest. Zo is de kans groot dat zo'n heftige provocatietest (moet je ook nuchter voor zijn) niet hoeft.

quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:32 schreef Stippelrientje het volgende:

[..]

lange benen meisje O+

maat 74/80 bovenlijf en net wel net niet maat 68 onderlijf is ook gek hoor :P
Ja, de jouwe heeft de omgekeerde proporties van de mijne :P

Sara een tandje! *O*

Mijn baby geeft ook dingen aan en laat ze nog niet los. Ze moet hard lachen als ik dan een stukje groente afbijt wat ze me aanbiedt, zo leuk. O+

Ze is wel erg bezig met dingen ergens in doen en gooien. We hebben zo'n loopding waar je blokjes in moet doen aan de voorkant in zo'n vormpje en dat doet ze dus ook de halve dag (helaas, want dat muziekje wat dan klinkt is echt schel :') ). Als ze haar badje gaat dan gooit ze ook 1 voor 1 haar speeltjes eruit. Oh en ze voert de kat volgens mij met opzet. Als dat kan. Vanuit de kinderstoel gooit ze dingen op de grond en kijkt hoe hij het opeet.
pi_162438540
Mijn baby is voor het eerst wezen logeren dit weekend, bij een tante van m'n man. We hadden een grootst concert met de harmonie en omdat man en ik, beide opa's en oma's en de oom en tante dan op of rond het podium te vinden zijn was dat geen optie. Het was wel een dingetje voor mij hoor, maar het is super gegaan en nu ben ik erg blij! *O* Maar goed, 5 neven en nichten en 2 honden dus continue dingen te zien en aandacht!! Daar gedijt ie wel goed op. Hij moest zondag duidelijk afkicken.
pi_162438715
Hier ook een tandje door :D. En scherp dat het is :'). En er wordt driftig achteruit geschoven op de buik. Zo grappig. O+
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
  maandag 23 mei 2016 @ 17:07:50 #27
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_162439003
F heeft nu 8 tanden, waarvan de laatste 6 allemaal in de afgelopen 3 weken zijn doorgekomen. Niet zo fijn, en hoera voor Dentinox _O_
pi_162439041
Hier ook een tandje! A zit nu de hele dag met een vingertje in haar mond te voelen wat dat nou weer is :)

En ze heeft ontdekt hoe ze een ander muziekje kan opzetten op de TinyLove :D Dus dat is nu helemaal de bom. Elke 10 seconden een ander melodietje en lol dat ze heeft O+

A heeft twee zomerjasjes: een katoenen trenchcoatje en een parkaatje. Staat zo schattig O+ . Ze gaan wel makkelijker aan dan die dikke winterjasjes! Daarnaast heeft ze nog een dikke hoody voor erbij (en ik haar eens casual wil aankleden....want jurkjes en tuinbroekjes zijn gewoon O+ ).

En ze zit nu in maat 74 (mits het meestretcht) boven en 80 onder. Hoop wel dat de lengte/breedtegroei na 7 maanden wat minder snel gaat, want heel veel in maat 80 hier O-)
pi_162439149
Ik word een beetje naar van oefenen met bijvoeding. A la Rapley spuugt 'ie steeds alles onder en dan schiet ik in de stress van het kokhalzen en braken en geprakt met een lepel wil 'ie continue met de lepel spelen (let wel; de lepel die ik heb, een schone lepel geven werkt niet) en zet 'ie het op een schreeuwen als dat niet mag -O- .
W. blijft bv krijgen tot ie 10 is denk ik.
pi_162439381
Oh ja, tuinbroekjes O+

Kinderen en troep hoort nou eenmaal bij elkaar. Onlosmakelijk met elkaar verbonden ;)
pi_162440557
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 17:13 schreef silliegirl het volgende:
Ik word een beetje naar van oefenen met bijvoeding. A la Rapley spuugt 'ie steeds alles onder en dan schiet ik in de stress van het kokhalzen en braken en geprakt met een lepel wil 'ie continue met de lepel spelen (let wel; de lepel die ik heb, een schone lepel geven werkt niet) en zet 'ie het op een schreeuwen als dat niet mag -O- .
W. blijft bv krijgen tot ie 10 is denk ik.
komt vanzelf goed, hier gaat het ook zo. Ik bied niet dagelijks iets aan, net hoe het uitkomt. Hij krijgt met rapley nog niet veel binnen maar het gaat al stukken beter. Hij hoeft nog niet te eten hé, ontdekken is in het eerste jaar (en daarna) prima
  maandag 23 mei 2016 @ 18:21:51 #32
409579 LuDann
All the way
pi_162440716
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 17:07 schreef mousemicky het volgende:
F heeft nu 8 tanden, waarvan de laatste 6 allemaal in de afgelopen 3 weken zijn doorgekomen. Niet zo fijn, en hoera voor Dentinox _O_
8? :o wow!
pi_162445106
O heeft er twee midden onder, en er staan er twee boven (die naast het midden aan beide kanten) op doorbreken. Volgens mij gaat hij er een tijdje belachelijk uit zien als hij lacht :')

O heeft geen jas in maat 74, maar een dik vest. In maat 80 heb ik wel een dun zomerjasje liggen voor hem, maar dat is nog veel te groot. Qua maat zit hij wel in 74 nu, maar alle mouwen zijn nog veel te lang.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  maandag 23 mei 2016 @ 21:08:27 #34
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162445614
Damn, volgens mij was de chocoladetaart die ik voor de verjaardag van mijn vriend maakte toch nog niet zo'n goed idee! S was vanavond behoorlijk overstuur van de buikpijn :o ;(

En dan heeft ie wel voor t eerst in 3 weken weer gele poep ipv groene, kan je nagaan...
pi_162445958
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 12:19 schreef LadyBlack het volgende:
En dan slaan ze maat 74 straks over :') Dat deed mijn dochter wel tenminste...

Voor S ben ik er nog niet uit wat ik moet gaan kopen. 56 kan echt niet meer qua lengte straks, maar 62 gaat nog veeeeeeel te breed zijn :{

Ik vrees dat t investeren wordt in smalle merken.
Hier hetzelfde probleem destijds (en nu nog maar nu van maat 62 naar 68). Ik heb nog 2 broekjes te koop die zijn nagemaakt van een smal Noppies broekje in eens wat anders dan streepjes of effen.
Allebei maat 62 maar het moet je smaak zijn...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162446154
Onoma, fijn dat t goed ging!

Hier 0 tandjes.. Dr broer kreeg de eerste pas met ruim 10 mnd

Hier bovenkleding bijna alles wel mt 80 op enkele stuks na
Broeken 74
pi_162446331
Onomatopee, fijn dat het goed ging!

LB, balen van de krampjes.

Sillie, bijvoeding ging hier ook niet direct goed. Rapley was kokhalzen en gepureerd was uitspugen en de lepel pakken. Inmiddels 2 maanden verder en het gaat inmiddels echt beter. Hij vindt Raplay eten een feestje, heel veel krijgt hij nog niet binnen (geen tanden helpt niet heel erg mee) maar een lol dat hij heeft. En dat is me veel waard!

Kleding, smal en klein jongetje hier. Bovenkleding maat 68, broekjes soms 62, soms 68. Jumpsuits maat 68.
  maandag 23 mei 2016 @ 21:52:22 #38
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162447083
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:19 schreef Malteser het volgende:

[..]

Hier hetzelfde probleem destijds (en nu nog maar nu van maat 62 naar 68). Ik heb nog 2 broekjes te koop die zijn nagemaakt van een smal Noppies broekje in eens wat anders dan streepjes of effen.
Allebei maat 62 maar het moet je smaak zijn...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ah die had ik voorbij zien komen ja! Maar niet helemaal mijn smaak idd....
pi_162448237
Hier het tegenovergestelde probleem. Maatje 62 zit qua lengte goed maar dan heb ik echt een ingesnoerde babyrollade. Dus maat 68 aan en dan mouwen en broekspijpen drie keer omslaan :') .

Mijn baby produceert sinds vandaag flesvoedingpoep, na twee dagen niet gepoept te hebben. Ik was even vergeten hoe VIES dat is vergeleken met BVpoep. Buhhhhh. Maar ik ben wel blij dat hij weer poept en dat de FV-wen-krampjes alweer minder worden. Hij is heel tevreden met z'n flesjes O+ .

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 23-05-2016 22:25:36 ]
pi_162451047
Hoi Dames! Even een vraagje. We zijn sinds een week trotse ouders van een 2e dochter. Overdag slaapt ze prima ( ook is ze wel eens wakker) en drinkt ze goed volgens ritme, om de 3 uur flesvoeding. Alleen zodra het avond wordt en wij willen slapen wil baby heel veel drinken en niet slapen en begint ze keihard te huilen. We zijn onderhand behoorlijk wanhopig en komen flink slaaptekort. Wat kan het probleem zijn? Ze heeft volgens mij ook last van buikkrampjes. Ze krijgt overigens nutrilon h.a. Een (Difrax) speen wil ze niet, wel een pink. Heeft iemand tips?
  dinsdag 24 mei 2016 @ 06:52:21 #41
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_162453375
Van mij mogen ze die eerste 3 a 4 maanden wel afschaffen. Echt geen reet aan :P
Zuiger van het FOK!-OMT
  dinsdag 24 mei 2016 @ 06:57:29 #42
327807 Mariposas
יה&#14
pi_162453400
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 06:52 schreef DonDruiper het volgende:
Van mij mogen ze die eerste 3 a 4 maanden wel afschaffen. Echt geen reet aan :P
Alleen als ze slapen is het leuk. :P

Welkom vintagegirl. Geen tips, wel herkenning. Het 's-avonds en de hele nacht krijsen duurde hier ongeveer 3 weken. Toen verplaatste zich het naar overdag. :')
En geen speen willen, check. Je kan uiteraard wat verschillende merken proberen. En anders, pinken dan maar. Durf je het aan dat ze op 1 van jullie slaapt, of bij jullie in bed ligt?
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  dinsdag 24 mei 2016 @ 07:02:06 #43
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_162453419
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 06:57 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Alleen als ze slapen is het leuk. :P

We mogen niet klagen hoor.. ons mannetje is nu 2 weken en slaapt al 11 dagen van 22:00 tot 04:00 uur. :P

Maar ik vind er gewoon niks aan nog.. bij de eerste ook niet. Je hebt er nog helemaal niks aan.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_162453442
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 23:49 schreef VintageGirl het volgende:
Hoi Dames! Even een vraagje. We zijn sinds een week trotse ouders van een 2e dochter. Overdag slaapt ze prima ( ook is ze wel eens wakker) en drinkt ze goed volgens ritme, om de 3 uur flesvoeding. Alleen zodra het avond wordt en wij willen slapen wil baby heel veel drinken en niet slapen en begint ze keihard te huilen. We zijn onderhand behoorlijk wanhopig en komen flink slaaptekort. Wat kan het probleem zijn? Ze heeft volgens mij ook last van buikkrampjes. Ze krijgt overigens nutrilon h.a. Een (Difrax) speen wil ze niet, wel een pink. Heeft iemand tips?
Welkom :)

Begrijpelijk dat het zo zwaar is! Als ze alleen een pink wil, is een soothie-speentje misschien iets? Ik heb destijds voor mijn A een WubbaNub-knuffel met soothie-speen eraan vast gekocht. Die is nu nog steeds ideaal om haar te kalmeren als er iets is!
  dinsdag 24 mei 2016 @ 07:23:48 #45
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162453504
Het klinkt als clusteren, dat is op zich normaal. Met bv is het advies om er gewoon aan toe te geven en lekker te laten drinken; met kv idd verschillende soorten spenen proberen?
En eens met de eerste 3 maanden, op zich weinig aan....
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_162453571
Geen tips helaas. Maar hier bv, dus hij mag onbeperkt drinken/zuigen mits mogelijk.

Wij hebben ook de soothie geprobeerd, maar wilde hij niet.

Ik vind de eerste drie maanden juist heerlijk.
pi_162453760
Vintagegirl: het klinkt inderdaad als clusteren. Ik heb hier ooit wel eens gelezen dat je ook kunt clusteren met flesvoeding. Misschien dat er hier nog iemand meeleest die daar ervaring mee heeft?

Ik vond trouwens de maanden 4-6 het zwaarst, want toen sliep M heel slecht. En slaapgebrek is niet mijn sterkste kant, humeurtechnisch gezien :P

Vandaag trakteerde M mij op uitslapen tot half 7. Da's toch wel een fijn verjaardagscadeautje. (Vorige week varieerde het namelijk van half 5 tot 6.) Ik werd vanmorgen eerst 'wakker' gezongen door M en mijn man. (M moest wel gelijk bij huilen, want ze kreeg niet gelijk eten :') ) Daarna kreeg ik een zelfgemaakte chocolade-mugcake van mijn man als ontbijt O+
pi_162454063
Kazy, gefeliciteerd!

VintageGirl, welkom. :W

De eerste drie maanden vond ik moeilijk en benauwend. Ik vind het met de dag leuker worden.
Behalve vandaag misschien, maar dat ligt niet aan L. maar aan mezelf om de een of andere reden.

Ziekenboeg gaat hier gestaag door. Na de waterpokken is ze nu zo verkouden dat ze zichzelf steeds wakker hoest. Ik zou een weekje een gezond kind dat niet verkouden is wel eens mee willen maken geloof ik. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_162454104
Hier werd geclusterd met flesvoeding. Wij maakten steeds kleine beetjes fv klaar, dus echt 30/1 of 60/1 (soort fopfles), lag eraan hoe lang er al tussen had gezeten. Dan was het vaak weer een uur goed. Mijn tip is om erin mee te gaan :)
Sjaak pakte geen speentje en wilde alleen maar de pink. Later ging hij duimen en kon hij het zelf oplossen.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 08:48:02 #50
349615 AwayTL
Guess whoohoo...
pi_162454190
:D

Na een week iets flink slaaptekort noemen :D , succes met het komende jaar.

Ze is net nieuw en vers deze wereld ingeslingerd, ik zou zeggen score voor dat het overdag zo goed gaat!

De nachten. Als je pinkt, wordt ze daar rustiger van en helpt het? Het kunnen ook krampjes zijn en van zuigen is dat beter te handelen. De mijnesen hebben beide geen speen gehad omdat ze geen enkele speen pakten, maar je zou verschillende soorten fopspenen kunnen proberen. Vaak gaan krampjes wel gepaard met scheten, hard huilen en woelen dus dat zou je dan wel herkennen. Veel rondlopen brengt ook verlichting.

Clusteren kan het ook zijn. Met bv gewoon veel aanleggen en leren liggend te voeden, met fv maak je fopflesjes, dus minder schepjes in dezelfde hoeveelheid water. Let wel, dit kan krampjes wel verergeren.

Maar bovenal denk ik dat het al super gaat als je overdag al een ritme hebt. De nachten vind ik na een week niet heel gek, laat niet onverlet dat het zwaar is.

Mocht ze alleen nabijheid zoeken zou je ook kunnen kijken naar tips over veilig samen slapen en haar gewoon lekker bij je pakken met slapen.
Als je twijfelt aan bovenstaande tekst, neem dan contact op met je medisch specialist.
pi_162455184
Bedankt allen voor je mening en tips:-). We zijn gewoon "verwend" met onze eerste dochter. Dat was een hele uitzondering qua baby, die huilde eigenlijk niet maar begon te zuigen op haar handjes als ze honger had. Onze tweede begint keihard te krijsen, dat gaat door merg en been:(

Vannacht sliep onze baby van 12 tot 4, daarna 60cc ( ze wilde niet meer drinken en viel direct weer in slaap). Voor de nacht begon had ze al flink wat op. En ze sliep van half 5 tot 7 ( we hebben haar wakker gemaakt anders sliep ze nog wel langer). Hoe lang er nu max. tussen mag zitten qua voedingen vinden we nog lastig. Want als ze slaperig is drinkt ze ook slechter, dan wanneer ze het zelf aangeeft. We vinden het vooral snachts zwaar hier, omdat het elke avond spannend is hoe de nacht gaat verlopen.
En qua zuigbehoeften, ben eigenlijk eerder voor de duim( die vond onze eerste dochter vrij snel). Maar omdat onze tweede dochter veel zuigbehoefte heeft ( vooral als de nacht begint) zijn we ons wel aan het oriënteren qua soort spenen. En krampjes heeft ze ook flink last van, dan kermt ze het uit van de pijn, zo zielig:(. Dat sab simplix schijnt goed te helpen, iemand ervaring hiermee?

[ Bericht 11% gewijzigd door VintageGirl op 24-05-2016 10:09:16 ]
  dinsdag 24 mei 2016 @ 10:18:45 #52
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162455577
Ik zou haar niet wakker maken hoor, les 1 is volgens mij 'nooit een slapende baby wakker maken'.
Tenzij ze erg veel afgevallen is misschien, maar anders hoefde het van onze kraam niet. Onze baby heeft haar 3e nacht 6,5 uur achter elkaar geslapen (daarna niet meer, maargoed...).
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 10:28:55 #53
327807 Mariposas
יה&#14
pi_162455796
Tussen 00:00 en 07:00 1 keer een half uur wakker klinkt mij eerlijk gezegd als een fantastische nacht. _O_ de eerste 3 weken sliepen wij denk ik 3 uur per dag en nacht.

Sab simplex en infacol (dimeticone) is volgens studies niet effectief bij darmkrampjes, hier werkte het ook niet.

[ Bericht 12% gewijzigd door Mariposas op 24-05-2016 10:51:25 ]
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_162456029
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 09:59 schreef VintageGirl het volgende:
Bedankt allen voor je mening en tips:-). We zijn gewoon "verwend" met onze eerste dochter. Dat was een hele uitzondering qua baby, die huilde eigenlijk niet maar begon te zuigen op haar handjes als ze honger had. Onze tweede begint keihard te krijsen, dat gaat door merg en been:(

Vannacht sliep onze baby van 12 tot 4, daarna 60cc ( ze wilde niet meer drinken en viel direct weer in slaap). Voor de nacht begon had ze al flink wat op. En ze sliep van half 5 tot 7 ( we hebben haar wakker gemaakt anders sliep ze nog wel langer). Hoe lang er nu max. tussen mag zitten qua voedingen vinden we nog lastig. Want als ze slaperig is drinkt ze ook slechter, dan wanneer ze het zelf aangeeft. We vinden het vooral snachts zwaar hier, omdat het elke avond spannend is hoe de nacht gaat verlopen.
En qua zuigbehoeften, ben eigenlijk eerder voor de duim( die vond onze eerste dochter vrij snel). Maar omdat onze tweede dochter veel zuigbehoefte heeft ( vooral als de nacht begint) zijn we ons wel aan het oriënteren qua soort spenen. En krampjes heeft ze ook flink last van, dan kermt ze het uit van de pijn, zo zielig:(. Dat sab simplix schijnt goed te helpen, iemand ervaring hiermee?
Wij gebruikten Sab Simplex en dat werkt prima. Ook voor volwassenen als je last hebt van een opgeblazen gevoel trouwens. Gaf hier echt een verlichting bij Sjaak.
pi_162456623
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 10:18 schreef SaskiaR het volgende:
Ik zou haar niet wakker maken hoor, les 1 is volgens mij 'nooit een slapende baby wakker maken'.
Tenzij ze erg veel afgevallen is misschien, maar anders hoefde het van onze kraam niet. Onze baby heeft haar 3e nacht 6,5 uur achter elkaar geslapen (daarna niet meer, maargoed...).
Na verloop van tijd idd lekker laten liggen maar bij zo'n pasgeborene is het advies toch wel elke 3/4u voeden dacht ik, tot dat ze goed aankomen. Maar misschien geldt dat wel vooral voor borstvoeding, zodat dat goed op gang komt.

Edit: welkom nog Vintage Girl, gefeliciteerd met je tweede dochter! Wat vindt grote zus ervan? Jullie avonden klinken in mijn oren idd als clusteren. Ik meen dat je met fv daar ook in mee kunt gaan door kleine flesjes aan te bieden of zoiets, maar zeker weet ik dat niet.

Edit 2: oh MwCactus zei dat ook al :D
pi_162456839
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 11:06 schreef Mineola het volgende:

[..]

Na verloop van tijd idd lekker laten liggen maar bij zo'n pasgeborene is het advies toch wel elke 3/4u voeden dacht ik, tot dat ze goed aankomen. Maar misschien geldt dat wel vooral voor borstvoeding, zodat dat goed op gang komt.
Dat laatste is inderdaad mede vanwege de bv (nouja dat zei mijn kraamverzorgster althans). Ik had het van de week ook toevallig met een vriendin daarover. Mijn schoonmoeder en -zus haakten vervolgens in op dat gesprek en zeiden dat zij met flesjes - weliswaar tig jaar geleden :P - de baby's nooit wakker hoefden te maken (en dat ze het advies van de kraamverzorgster om je baby 's nachts te wekken maar heel raar vonden).
  dinsdag 24 mei 2016 @ 11:19:56 #57
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162456977
Het heeft ook te maken met de bloedsuikerspiegel van de baby.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 11:25:40 #58
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162457105
Tja, ik geef bv en mijn kraam zei er niks van... ze zei alleen 'goh, wat zullen jullie lekker geslapen hebben!'
En de bv kwam verder goed op gang. Het was ook maar eenmalig ;)

Ik kwam trouwens van die kraamboekjes tegen van toen mijn moeder geboren werd (1951).Daar kreeg baby de laatste voeding om 22.00 en dan pas weer om 7.00. Tussendoor niks :o gewoon laten huilen dus als ze honger had :'(
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 11:31:56 #59
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162457236
Oef, nee dat zijn lekkere nachten :X En wat zielig ;(
pi_162457572
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 11:25 schreef SaskiaR het volgende:
Tja, ik geef bv en mijn kraam zei er niks van... ze zei alleen 'goh, wat zullen jullie lekker geslapen hebben!'
En de bv kwam verder goed op gang. Het was ook maar eenmalig ;)

Ik kwam trouwens van die kraamboekjes tegen van toen mijn moeder geboren werd (1951).Daar kreeg baby de laatste voeding om 22.00 en dan pas weer om 7.00. Tussendoor niks :o gewoon laten huilen dus als ze honger had :'(
Zo bijzonder vind ik dat, zo heb ik mijn eigen groeiboekje nog. Stond er "Sillie heeft om 5 uur haar huiluurtje. We moeten dan veel met haar lopen. Ik denk dat ze dan al honger heeft, maar we geven haar laatste fles om 19:00, anders red ze de nacht niet zonder voeding " }:| |:(
  dinsdag 24 mei 2016 @ 11:45:46 #61
409579 LuDann
All the way
pi_162457603
Gefeliciteerd VG! Ik vrees dat hoe het gaat nu bij jullie gewoon normaal is. Zo ging het hier althans ook de eerste 3/4 maanden. Maar dan met 4/5 keer wakker 's nachts. Probeer er in mee te gaan want anders wordt het heel zwaar.

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 10:28 schreef Mariposas het volgende:
Tussen 00:00 en 07:00 1 keer een half uur wakker klinkt mij eerlijk gezegd als een fantastische nacht. _O_ de eerste 3 weken sliepen wij denk ik 3 uur per dag en nacht.

Nou, dit! Die van mij is 9 maanden en ik heb maar 1 keer zo'n goede nacht gehad met maar 1 keer een half uur wakker.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 11:46:42 #62
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162457630
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 11:44 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Zo bijzonder vind ik dat, zo heb ik mijn eigen groeiboekje nog. Stond er "Sillie heeft om 5 uur haar huiluurtje. We moeten dan veel met haar lopen. Ik denk dat ze dan al honger heeft, maar we geven haar laatste fles om 19:00, anders red ze de nacht niet zonder voeding " }:| |:(
Wtf :o Ik ben wel blij dat de inzichten de laatste jaren zijn veranderd, want ik denk niet dat ik genoeg op mijn eigen instincten had durven vertrouwen om alles anders te doen dan wat het CB/kraam/ouders aanraden.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_162457652
Ja als het net zoals vannacht gaat, ga ik niet klagen;-).

We zitten ook met flesjes en de spenen te rommelen, difrax S speen is weer veel te langzaam, en de M speen is weer te groot. We gaan straks de NUK fles proberen met klein gaatje, hopelijk is die weer iets groter dan de Difrax S. En hopelijk vindt ze die fles ook fijn drinken...... het blijft uitproberen met die flessen..
pi_162457682
Een flink slaaptekort van een half uurtje in de nacht wakker? :o Oh my, ik ga even in een hoekje huilen
pi_162457751
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 11:48 schreef Skittles het volgende:
Een flink slaaptekort van een half uurtje in de nacht wakker? :o Oh my, ik ga even in een hoekje huilen
Dat was vannacht zo idd;-), die nacht ervoor moesten we uren clusteren, ze wilde voeding, maar viel weer te snel in slaap, bij terug leggen in bedje, begon ze weer te huilen, en zo ging dat uren door. Mijn man heeft toen uren met de pink dochter stil gehouden, zodat ze in slaap viel in bedje. drinken wilde ze niet, wel veel zuigbehoefte.
pi_162457789
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 11:46 schreef SaskiaR het volgende:

[..]

Wtf :o Ik ben wel blij dat de inzichten de laatste jaren zijn veranderd, want ik denk niet dat ik genoeg op mijn eigen instincten had durven vertrouwen om alles anders te doen dan wat het CB/kraam/ouders aanraden.
Ik zei ook tegen mijn moeder toen ik dat las "huh?! Liet je me dan gewoon 2 uur honger hebben? Had me dan vast een halve fles gegeven ofzo..."
En zij zei ook *ja nahjah, dat deed je toen gewoon niet... *

Maarja, mijn moeder kijkt op haar beurt ook weer raar om hoe de dingen nu gaan. "Hele stukken eten?! Dat kan toch niet?! Hij heeft nog geen tandjes?!"
"Krijgt 'ie nu weer al de borst? 'T is pas 2,5 uur geleden!"
"Je moet 'm gewoon is laten huilen, hij raakt verwend als je 'm steeds na 3 minuten al pakt " 8)7
pi_162457867
Het probleem is dat ze vaak te snel in slaap valt doordat ze te hard met zuigen op de difrax S speen fles. Komt iemand dit bekend voor? Ik moet ook wel zeggen dat ik haar dan wakker heb moeten maken voor de fles, om het ritme 3 uur aan te houden overdag. Want anders komt ze niet aan haar hoeveelheid melk. Snachts houden we nu 4 uur aan,tenzij ze zelf eerder aangeeft.
pi_162458268
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 11:55 schreef VintageGirl het volgende:
Het probleem is dat ze vaak te snel in slaap valt doordat ze te hard met zuigen op de difrax S speen fles. Komt iemand dit bekend voor? Ik moet ook wel zeggen dat ik haar dan wakker heb moeten maken voor de fles, om het ritme 3 uur aan te houden overdag. Want anders komt ze niet aan haar hoeveelheid melk. Snachts houden we nu 4 uur aan,tenzij ze zelf eerder aangeeft.
Je kunt de dr. Browns speen nr. 1 proberen, die past ook op een difrax fles maar is iets soepeler dus wellicht wat minder vermoeiend om te drinken. Maar de dr. Browns fles hielp hier ook tegen krampjes.
pi_162458744
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:07 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Je kunt de dr. Browns speen nr. 1 proberen, die past ook op een difrax fles maar is iets soepeler dus wellicht wat minder vermoeiend om te drinken. Maar de dr. Browns fles hielp hier ook tegen krampjes.
Dat wilde mijn man al gaan proberen (dr. B speen op Difrax zetten), die geeft zo nu en dan ook de fles:-). Maar bedankt voor de tip:-)
pi_162458793
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 11:06 schreef Mineola het volgende:

[..]

Na verloop van tijd idd lekker laten liggen maar bij zo'n pasgeborene is het advies toch wel elke 3/4u voeden dacht ik, tot dat ze goed aankomen. Maar misschien geldt dat wel vooral voor borstvoeding, zodat dat goed op gang komt.

Edit: welkom nog Vintage Girl, gefeliciteerd met je tweede dochter! Wat vindt grote zus ervan? Jullie avonden klinken in mijn oren idd als clusteren. Ik meen dat je met fv daar ook in mee kunt gaan door kleine flesjes aan te bieden of zoiets, maar zeker weet ik dat niet.

Edit 2: oh MwCactus zei dat ook al :D

Ja mijn oudste dochter is wel lief tegen haar zusje;-), ze wordt ook steeds voorzichtiger, in het begin moesten we nog wel eens haar corrigeren. Maar dat is logisch natuurlijk, voor haar is het ook allemaal nieuw:-)
pi_162459935
Gaat mijn baby kapot van het drinken van badwater met schuim? }:| Want dat is echt favoriet hier op het moment. En ja, ze krijgt echt wel te drinken. :P
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_162460053
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 13:04 schreef Krisvc het volgende:
Gaat mijn baby kapot van het drinken van badwater met schuim? }:| Want dat is echt favoriet hier op het moment. En ja, ze krijgt echt wel te drinken. :P
Mijn peuter doet dat ook en die werkt nog prima ;)

Leuk he, die oude groeiboekjes! Ik heb de mijne ook gekregen van mn moeder, maar als derde kind heb ik last van het derdekindfotoboeksyndroom en staat er maar weinig in. Ik moest wel speciale voeding en mocht geen potjes, want ik kwam ineens heel veel aan toen ze begon met vast voedsel en met vers eten ging het beter. Als ik de fotos zie heb ik ook echt zon plofkop idd :')
  dinsdag 24 mei 2016 @ 13:10:36 #73
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_162460065
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 11:44 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Zo bijzonder vind ik dat, zo heb ik mijn eigen groeiboekje nog. Stond er "Sillie heeft om 5 uur haar huiluurtje. We moeten dan veel met haar lopen. Ik denk dat ze dan al honger heeft, maar we geven haar laatste fles om 19:00, anders red ze de nacht niet zonder voeding " }:| |:(
Ik ben nog geen moeder maar ik word er altijd helemaal verdrietig als ik dit soort dingen lees.

Ik heb geen eigen boekje. Maar ik vraag mijn moeder soms ''liet je mij als baby ook huilen'' en dan zegt ze steevast en bijna met trots ja. Ik heb best een trauma overgehouden aan het laten huilen, want dat gebeurde ook nog toen ik een jaar of 6/7 was(en dus bewust nog weet). Ik ben heel erg benieuwd wat mijn moeder allemaal over mijn opvoeding ga zeggen, als ik eenmaal kinderen heb. Ik ga mijn kinderen namelijk niet laten huilen. Ik wil er voor ze zijn. Maar ik vrees dat mijn moeder daar veel commentaar op heeft. .

//rant

[ Bericht 3% gewijzigd door zeefje op 24-05-2016 13:17:37 ]
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  dinsdag 24 mei 2016 @ 13:17:04 #74
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162460224
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 13:10 schreef zeefje het volgende:

[..]

Ik ben nog geen moeder maar ik word er altijd helemaal verdrietig als ik dit soort dingen lees.

Ik heb geen eigen boekje. Maar ik vraag mijn moeder soms ''liet je mij als baby ook huilen'' en dan zegt ze steevast en bijna met trots ja. Ik heb best een trauma overgehouden aan het laten huilen, want dat gebeurde ook nog toen ik een jaar of 6/7 was(en dus bewust nog weet). Ik ben heel erg benieuwd wat mijn moeder allemaal over mijn opvoeding ga zeggen, als ik eenmaal kinderen heb. Ik vrees niet veel goeds(helpt ook niet mee dat ze haar hart op de tong heeft ;) ).

//rant
Zo lang jij je eigen gevoel volgt komt alles goed :) :*
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 24 mei 2016 @ 13:18:20 #75
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162460246
Wij ontvingen pas van mijn schoonouders een soort dagboekje van toen m'n lief baby was. Hij werd er gewoon misselijk van.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 24 mei 2016 @ 13:18:32 #76
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_162460252
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 13:17 schreef pinquit het volgende:

[..]

Zo lang jij je eigen gevoel volgt komt alles goed :) :*
Ik ga zeker niet mijn keuzes laten afhangen van mijn moeder ;)

Maar ik zie er nu al soort van tegenop, omdat het mij gewoon zo ongezellig lijkt ;(. Als ouders commentaar geven op de opvoeding die jij aan je kinderen geeft.
I like the way you look at me with those beautiful eyes
  dinsdag 24 mei 2016 @ 13:19:02 #77
389984 zeefje
Allesvergetend
pi_162460261
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 13:18 schreef pinquit het volgende:
Wij ontvingen pas van mijn schoonouders een soort dagboekje van toen m'n lief baby was. Hij werd er gewoon misselijk van.
mag ik weten waarom :). Hele andere opvattingen als nu zeker.
I like the way you look at me with those beautiful eyes
pi_162461190
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 13:18 schreef zeefje het volgende:

[..]

Ik ga zeker niet mijn keuzes laten afhangen van mijn moeder ;)

Maar ik zie er nu al soort van tegenop, omdat het mij gewoon zo ongezellig lijkt ;(. Als ouders commentaar geven op de opvoeding die jij aan je kinderen geeft.
Nahjah, ik zag daar ook tegenop, maar in mijn geval is het anders nu ik echt moeder ben. 'T is mijn kind en ik doe het op mijn manier, zoek het allemaal maar uit verder.

En wat je jezelf maar moet voorhouden; in hun tijd was de norm gewoon anders. Zij hebben ongetwijfeld ook moeite gehad met baby gehuil, maar ze wisten niet anders dan dat het erbij hoorde. Net zoals wij ook allemaal liever doorslaapbaby's hebben en het moeten doen met gebroken nachten, zeg maar...
pi_162461335
Mijn moeder legde de adviezen van het cb eigenlijk altijd naast haar neer als dat tegen haar gevoel in ging en dat adviseert ze mij ook altijd. Zo sliep mijn broer de eerste 6 maanden nauwelijks s nachts, maar zij heeft gewoon uren gelopen met hem of hem bij hen in bed genomen. Ze zei ook dat ze boos was geworden op de kraam van m'n broer, omdat ze de deur van z'n kamer op slot deed als hij in bed lag, want anders zou mijn zus misschien de kamer op lopen. Vond ze maar vreemd en ze wilde absoluut niet dat die kraam de sleutel zou hebben van de babykamer.
pi_162461527
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 11:51 schreef VintageGirl het volgende:

[..]

Dat was vannacht zo idd;-), die nacht ervoor moesten we uren clusteren, ze wilde voeding, maar viel weer te snel in slaap, bij terug leggen in bedje, begon ze weer te huilen, en zo ging dat uren door. Mijn man heeft toen uren met de pink dochter stil gehouden, zodat ze in slaap viel in bedje. drinken wilde ze niet, wel veel zuigbehoefte.
Och, gewoon lekker kroelen met zo'n kleintje. Slapen in eigen bedje komt wel.
I am the root of all that is evil, but you can call me Kuukske.
[i]All that hurts me makes me stronger[/i] - MR
pi_162461894
Mijn ma heeft toegegeven dat ze mij af en toe heeft laten huilen, maar dat vond ze verschrikkelijk. Ik was alleen de klassieke huilbaby en ze stond er helemaal alleen voor in die tijd. Om te voorkomen dat ze helemaal doordraaide heeft ze me af en toe huilend weggelegd. Eerlijk gezegd kan ik het me wel een beetje voorstellen en als ik nu zie hoe ze met Willem om gaat moest ze echt een beetje wanhopig zijn geweest. Wanneer Willem een kik geeft is ze er bij.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 15:32:11 #82
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162463918
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 13:19 schreef zeefje het volgende:

[..]

mag ik weten waarom :). Hele andere opvattingen als nu zeker.
Vooral andere opvattingen als wij. Elk klein ding in zijn gedrag dat hen niet aanstond is aangepakt met homeopathie, alles! Zelfs bijvoorbeeld jaloezie (zijn zusje kwam maar 15mnd na hem), het feit dat hij moeilijk sliep (wordt doodleuk geschreven dat moeders in een moordbui is omdat ze weeer 's avonds geen koffie kon doen bij de buren omdat hij weer wakker was :') wtf.), en nog veel meer helaas. Allemaal raar
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 24 mei 2016 @ 15:33:04 #83
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162463936
Niks tegen homeopathie trouwens hoor, maar 't kind is serieus helemaal volgestopt. Beter kijk je naar de oorzaak enzo :+ :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
  dinsdag 24 mei 2016 @ 15:35:41 #84
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162463998
Broodbeleg tip! Avocado mengen met huttenkase :9 hij moest huilen toen het op was :D dus gaf ik hem meer :9
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_162470758
Mijn moeder was en is van het motto 'als een baby huilt dan is er iets' en hele kleine babies kun je niet verwennen. Advies van haar huisarts destijds, die stond er ook zo in. Dus da's fijn, daar heb ik mee gebofd want als ik het zo lees was de 'norm' vroegah wel anders..

Hee wat zijn rode vlekjes op het hele hoofd, maar niet op de wangen? :?
pi_162472359
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 19:47 schreef hetzusjevan het volgende:
Mijn moeder was en is van het motto 'als een baby huilt dan is er iets' en hele kleine babies kun je niet verwennen. Advies van haar huisarts destijds, die stond er ook zo in. Dus da's fijn, daar heb ik mee gebofd want als ik het zo lees was de 'norm' vroegah wel anders..

Hee wat zijn rode vlekjes op het hele hoofd, maar niet op de wangen? :?
Ze had een paar dagen terug koorts toch? Zou het de vijfde (of zesde?) ziekte kunnen zijn?
  dinsdag 24 mei 2016 @ 20:55:50 #87
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162472727
http://www.nu.nl/gezondhe(...)en-onschadelijk.html
Laten huilen toch niet schadelijk?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_162472787
Sinds Twix vorige week weer gewogen is en niet goed gegroeid bleek te zijn, merk ik dat ik weer erg gefixeerd ben op zijn voeding. En daar baal ik van want mijn blije ei doet het zo goed en eet wel met plezier.

En ik durf het bijna niet hardop uit te spreken maar Twix heeft de "ik kan mezelf prima vermaken"sprong gehad. Sinds een paar dagen speelt hij heerlijk met zijn speelgoed, scharrelt rond, kruipt, ontdekt. Zolang ik maar in dezelfde ruimte ben. En dat is echt zo fijn! Eerder wist hij zich hooguit 10 minuten te vermaken en dan was het huilen. Dit was soms best wel eens beklemmend, omdat wij in principe niet laten huilen. Maar hierdoor was ik echt de hele dag met hem bezig. Heerlijk en fijn maar ik kwam nergens aan toe. En nu wel. En het is zo prachtig om ons kleine jongetje de wereld te zien ontdekken O+!
pi_162472814
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 20:55 schreef SaskiaR het volgende:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)en-onschadelijk.html
Laten huilen toch niet schadelijk?
Ik zat het ook net te lezen, maar ik vind het een onduidelijk artikel. Volgens mij gaat het erom dat het geen kwaad kan om je kind te laten huilen als je het naar bed brengt en baby jengelt wat. Er lijkt me wel een verschil met een baby die halverwege de nacht wakker wordt en dan geen reactie krijgt op zijn/haar gehuil..
pi_162472880
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 20:55 schreef SaskiaR het volgende:
http://www.nu.nl/gezondhe(...)en-onschadelijk.html
Laten huilen toch niet schadelijk?
Gemiddeld duurde het 5 minuten tot ze in slaap vielen... Nu moet ik bekennen dat ik 5 minuten laten huilen niet abnormaal (of liever gezegd: best begrijpelijk) vind. Een huiluurtje daarentegen... ;)
pi_162472999
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 20:57 schreef Malteser het volgende:
Sinds Twix vorige week weer gewogen is en niet goed gegroeid bleek te zijn, merk ik dat ik weer erg gefixeerd ben op zijn voeding. En daar baal ik van want mijn blije ei doet het zo goed en eet wel met plezier.

En ik durf het bijna niet hardop uit te spreken maar Twix heeft de "ik kan mezelf prima vermaken"sprong gehad. Sinds een paar dagen speelt hij heerlijk met zijn speelgoed, scharrelt rond, kruipt, ontdekt. Zolang ik maar in dezelfde ruimte ben. En dat is echt zo fijn! Eerder wist hij zich hooguit 10 minuten te vermaken en dan was het huilen. Dit was soms best wel eens beklemmend, omdat wij in principe niet laten huilen. Maar hierdoor was ik echt de hele dag met hem bezig. Heerlijk en fijn maar ik kwam nergens aan toe. En nu wel. En het is zo prachtig om ons kleine jongetje de wereld te zien ontdekken O+!
Let it gooo.... Je mannetje is sinds kort lekker actief en verbrandt veel meer calorieën dan toen hij nog de hele dag op zijn rug lag ;) Hij en jij doen het prima! Dat aankomen komt vanzelf wel als hij meer binnenkrijgt qua vast voedsel!
pi_162473210
Mijn peuter huilde echt geen 5 minuten als we hem in bed legden. Ik heb het nooit uitgeprobeerd maar 20 min en dan zo overstuur zijn dat hij bijna overgeeft was een realistischer beeld. Als je kindje idd binnen 5 min slaapt lijkt het mij ook geen heel harde huil eigenlijk.
pi_162474017
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 20:44 schreef Malteser het volgende:

[..]

Ze had een paar dagen terug koorts toch? Zou het de vijfde (of zesde?) ziekte kunnen zijn?
Klinkt als de 6e ziekte idd.. ik hou dr even goed in de gaten. Thnx.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 21:39:39 #94
409579 LuDann
All the way
pi_162474239
Je hebt huilen en huilen denk ik. Als het 5 minuten is dan zal het een soort protesterend in slaap val huiltje zijn denk ik. Ik ben de laatste tijd veel op huisbezoek geweest tijdens mijn onderzoek op het CB en daar heb ik dat een paar keer gezien, dat er baby's zijn die een paar minuten huilen en dan slapen in hun eigen bed.

Die van mij doet hetzelfde als die van Dot, daar blijft het niet bij 5 minuten huilen. Wolk gaat gewoon compleet over de zeik, die gaat echt niet vanzelf slapen. Ik heb het uitgeprobeerd terwijl ik erbij bleef en dat was geen succes. Dat lijkt me dan minder gezond.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:35:45 #95
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162476444
Ok, low point... baby woest van de borst rukken, hem tegen je knieën aanzetten en half hysterisch tegen m jammeren dat t zo niet gaat! :') ;(

Zo'n avond waarop je er al een hele dag met peuter + baby + fikse koppijn op hebt zitten, en dat die baby dan onwijs moe is maar ook zn buikje nog voelt, en dus superonmogelijk doet aan de borst :X loslaten, neus in mn arm duwen, met handje de borst wegduwen, spartelen en strekken, en ondertussen de boel schraalsabbelen.... pfff :'(
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:41:59 #96
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162476723
Heb m nu aan de minst zere kant gelegd en een hydrofiel over zn hoofd gegooid, en dat heeft gewerkt ...

Hopelijk valt hij nu eindelijk in zn diepe slaap.
pi_162476732
He gets LB :* Biedt de draagdoek geen verlichting? Of even baby-tv aan (mijn oplossing voor baby-paniek :') )

Oh nvm, ik lees je 2e post. ^O^ Slaap, S-ie!
  dinsdag 24 mei 2016 @ 22:44:46 #98
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162476848
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 22:42 schreef Limone het volgende:
He gets LB :* Biedt de draagdoek geen verlichting? Of even baby-tv aan (mijn oplossing voor baby-paniek :') )
Doek heb ik overwogen, maar dan kan ik zelf weer rondjes gaan slenteren en dat doe ik de halve dag al. Ik ben nu juist zķ toe aan rust.

Tv wordt ie me veel te wakker van, en slapen mot ie! }:|
pi_162477022
Ja lastig is dat. Je dag klinkt herkenbaar vermoeiend. Hopelijk kan je snel ook naar dromenland!
pi_162478868
Bweeeeehhh LB. Wat frustrerend inderdaad, en vermoeiend. Ik hoop dat hij lekker in slaap blijft en je toch nog een beetje kan uitrusten. Ik heb soms ook zo'n haat-liefde verhouding met de draagdoek. Sure, hij rust er wel in uit. Maar ik niet want ik mag niet stilzitten met hem in de doek, natuurlijk }:| .

Tas ligt nu wel in z'n bedje trouwens. Ik zit heel onverstandig de late avondvoeding af te wachten. Eigenlijk had ik gewoon vroeg naar bed moeten gaan, maar ja. Je wil ook eens tijd voor jezelf hč :') . Bij Annie gaven we trouwens gewoon nog een fles om 23u als we zelf gingen slapen. Die dronk ze dan slapend weg. Kan dat al bij zulke kleine baby's? (Hij is nu bijna 12 weken).
pi_162481125
Ik heb K laatst slapend gevoed (overdag) en dat was ze een uur later dus alweer vergeten :')

Nog wat geslapen LB? Als K onhandig is aan de borst maar wel moe is helpt het hier vaak wel om d'r een speentje te geven en dan met d'r op de bank te liggen. Allebei op onze zij en zij met d'r hoofd op m'n arm kijkend naar mij. Vaak slaapt ze dan heel snel.
  woensdag 25 mei 2016 @ 07:59:21 #102
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162481381
Hij werd om 23:00 weer wakker :')

Maarrrr toen was ie zo moe dat hij eenmaal in bed als een roosje heeft geslapen. Gewoon heel lief rustig naast mij gelegen en 2 keer gedronken ^O^

En geen idee Razz, ik zou t een keer proberen!
  woensdag 25 mei 2016 @ 08:06:42 #103
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162481438
Oh speen had ik ook geprobeerd ja. Toen ging ie daar, stuurs kijkend, op zuigen of zn leven ervan afhing :') Dus ik vermoedde kramp en ging maar weer fietsen met die beentjes....

Uiteindelijk kwam er vanochtend een boel lucht uit.
pi_162483248
Lastig he, die krampjes.. Ik vond dat altijd zo zielig.. Hopelijk ist nu minder nu 'ie de lucht kwijt is LB!

Ik ging gister W. ophalen bij mn ouders na mn werk, stap daar binnen; hartstikke misselijk. Ik dook het toilet in en kwam er bibberend en rillend af, had ik ineens 39,8 koorts :{ .
W. Aangelegd, geen melk (want koorts), en dat ging dus de hele avond zo door. Uiteindelijk is mn vader nog op pad geweest voor een pak kv (heb ik thuis wel in de kast, maarja, ik was niet thuis).
Ik had niet verwacht dat ik ooit zo blij zou zijn met het bestaan van kv :@ ...
pi_162483592
He bah Sillie! Gaat het nu iets beter met je?
  woensdag 25 mei 2016 @ 10:36:15 #106
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162483717
He bah... beterschap Sillie!
pi_162485103
Beterschap Sillie!
pi_162485380
Fijn LB dat het toch een goede nacht was ^O^ ! Hier vanmorgen ook scheet na scheet. En FV dus die lucht :X :X . Maar fijn dat hij het kwijt was. Annie vond het ook leuk. "TAS BAH MAMA!" O+ .

Beterschap Sillie, dat klinkt heel naar :* ! Fijn dat er KV bestaat dan. Hopelijk trekt je productie snel weer bij als de koorts weg is. Heb je iemand die een beetje voor jullie kan zorgen vandaag?

Hoe gaat het nu hetzusjevan? Nog meer vlekjes gespot?
pi_162487640
Grote zus is naar het KDV dus deden Tas en ik samen ochtendgymnastiek B-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 29% gewijzigd door #ANONIEM op 25-05-2016 13:18:34 ]
pi_162487872
Wat grappig dat ze inderdaad meer op elkaar gaan lijken :)

Beterschap Sillie!

Verder weet ik niet meer wat ik heb gelezen :+ Raak ook een beetje uit de krampjes etc, het wordt echt meer een dreumes hier in huis. Alleen nog maar staan, overal aan langs lopen, achter de loopwagen. De eerste woordjes beginnen ook al te komen. Mama en papa zegt ze heel veel, maar ook echt wel op momenten dat ze ons bedoelt, wanneer ik bijvoorbeeld een foto van mrIMA laat zien. En als ze een trekker ziet zegt ze ook wel heel consequent tčtč, dat lijkt niet meer alleen toeval.

En druk verder, met werk/huis/opleiding/vrijwilligerswerk/slapen..
pi_162487975
Tas O+ Met je mooie pak. Pas je op dat je dadelijk geen sixpack krijgt? Doe nog maar even een klein menneke blijven.

Sillie, beterschap!

Herkenbaar IMA. Krampjes lijken 200 jaar geleden. Leuk he, dat gericht communiceren. *;

Hier is het de hele dag 'die'.
En ze vindt me weer lief. Deed me toch meer dan ik wilde toegeven. :@ Gistermiddag kreeg ik vanuit het niks een kus van d'r, keek ze me verliefd aan en zei ze "Mama O+" (uitgesproken als Mwahmwahm). Nahhhh, veeg mij maar op.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  woensdag 25 mei 2016 @ 13:39:29 #112
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162488118
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 13:33 schreef Krisvc het volgende:
Tas O+ Met je mooie pak. Pas je op dat je dadelijk geen sixpack krijgt? Doe nog maar even een klein menneke blijven.

Sillie, beterschap!

Herkenbaar IMA. Krampjes lijken 200 jaar geleden. Leuk he, dat gericht communiceren. *;

Hier is het de hele dag 'die'.
En ze vindt me weer lief. Deed me toch meer dan ik wilde toegeven. :@ Gistermiddag kreeg ik vanuit het niks een kus van d'r, keek ze me verliefd aan en zei ze "Mama O+" (uitgesproken als Mwahmwahm). Nahhhh, veeg mij maar op.
Ohh Tas en Annie O+ O+

Ja, hoe ouder ze worden hoe leuker, met die kleine babytjes heb ik echt niet veel.

O ja, zo heel zachtjes ineens 'mama'. Smelt O+ Of 'dada' als papa binnenkomt, of als ie opbelt.
Papa is ook wel favoriet hier, maar die doet ook alleen maar leuke dingen met haar. Ik probeer altijd tegelijk het huishouden te doen, dat is natuurlijk minder leuk...

Hier is lopen ook hét, al lukt het meestal nog niet. Langs de kantjes lopen gaat soms wel, meestal staat ze verbijsterd naar haar benen te staren :')
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 25 mei 2016 @ 14:05:09 #113
327807 Mariposas
יה&#14
pi_162488709
Gelukkig heb ik nog wel echt een baby, minus de irritante krampjes en draagdoek-kluizenaar momenten. ^O^

Wat een leuk pakje, Razz!
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_162489365
Thanks allemaal :*
Koorts is hier wat gezakt. Vannacht bij ouders geslapen (man was laat thuis) en zij hebben voor W. gezorgd (die sliep van 22 - 7, dus dat was fijn), vanochtend ben ik thuisgebracht en W. is bij zn opa en oma gebleven; die haalt man na zn werk op.
Koorts is inmiddels wel gezakt, voel me wel gammel.
pi_162489491
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 14:05 schreef Mariposas het volgende:
Gelukkig heb ik nog wel echt een baby, minus de irritante krampjes en draagdoek-kluizenaar momenten. ^O^

+1 :7

Annie en Tas O+

Beterschap Sillie en uk van hetzusjevan!
pi_162489573
Wat zijn jullie baby's ook al snel met praten trouwens! Hier worden wel geluiden nagedaan maar praten nog lang niet. Van de week las ik iets voor uit Jip en Janneke met een stukje waar 'brrr brrr brrr' in voorkwam (was een vliegtuig; ik deed m'n best :') ). Hoor ik naast me ook ineens bwwwh bwwwh! :D Ze doet het nog steeds na dus het was vast geen toeval.
pi_162490549
Beterschap sillie!

GymTas O+

Note to self: een bijna-dreumes, een pak toiletpapier, twee jumbopakken luiers čn een luiertas, dat kunnen je armen niet aan.
  woensdag 25 mei 2016 @ 15:59:04 #118
327807 Mariposas
יה&#14
pi_162491443
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 15:20 schreef lunapuella het volgende:
Beterschap sillie!

GymTas O+

Note to self: een bijna-dreumes, een pak toiletpapier, twee jumbopakken luiers čn een luiertas, dat kunnen je armen niet aan.

Ik snap ook echt niet hoe die celebs dat doen. Als ik dat probeer hangt mijn baby na 10 seconden ergens onderuitgezakt ter hoogte van m'n heupen, als een zak aardappelen die ik elk moment uit m'n armen kan laten vallen. 8)7
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 25 mei 2016 @ 16:42:58 #119
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_162492314
Daarvoor trainen ze met personal trainers. :Y

Mijn anderhalfjarige kan ik nu ineens makkelijker tillen, die neemt nu een zithouding aan op mijn heup en houdt zich vast :+ das makkelijker dan de beweeglijke zak aardappelen of de banaan.
Kwak
pi_162492434
Die van mij kan prima zo blijven zitten, maar overstrekt zich bij voorkeur icm stervende zwaan zodat ze zowat ondersteboven hangt. :')
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_162492900
:W vanuit Zweden! Anderhalf uur lang een beweeg en alles voelen baby vermaken in het vliegtuig is best lastig. En het hotel heeft vogeltjes behang, dus dat is veel leuker dan slapen of drinken...
pi_162493476
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 15:59 schreef Mariposas het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik snap ook echt niet hoe die celebs dat doen. Als ik dat probeer hangt mijn baby na 10 seconden ergens onderuitgezakt ter hoogte van m'n heupen, als een zak aardappelen die ik elk moment uit m'n armen kan laten vallen. 8)7
Die doen dat 10 seconden zo voor de foto en dan rent er een personal assisent tevoorschijn die baby en/of tas overneemt.
pi_162493729
Ik zou me meer zorgen maken dat m'n andere kind ervandoor gaat :') Ik merk wel dat ik m'n baby soms nog wat overschat met vasthouden omdat ik Stip zo gewend ben :@
pi_162496342
Oh LB kan me voorstellen dat je het even gehad had, het is ook vermoeiend zo. Maar vannacht was dus wel ok uiteindelijk als ik het goed gelezen/onthouden heb? Fijn :).

Tas en Annie O+ ik vind ze zo leuk, hoe je over ze schrijft Razz, echt zo schattig. En tas is zoon dropje O+ mwoaahh.

kris fijn dat die fase weer voorbij is!

En kazy wat schattig dat nadoen, leuk is dat O+.

Sillie beterschap, niet relaxed maar wel fijn dat W goed opgevangen wordt, kan jij even uitzieken.

Saskia voor mijn gevoel kan jouw baby nog helemaal niet lopen want zo oud is ze toch nog niet :o - oftewel wat gaat het hard he. Damn.

Mijnes is vandaag al 6 maanden :o! En ze zit nog steeds onder vlekjes maar geen koorts en ze lijkt er geen last van te hebben dus het zal wel loslopen :).
  woensdag 25 mei 2016 @ 19:51:21 #125
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162496452
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 17:52 schreef Dot. het volgende:
Ik merk wel dat ik m'n baby soms nog wat overschat met vasthouden omdat ik peuter zo gewend ben :@
+1 :')

Ik zit voor de derde avond op rij alleen. Duim voor me dat baby vanavond makkelijker tevreden is :X

(Hij slaapt as we speak, en ik ben zooooo bang dat ie wakker wordt dat ik me echt een enorme kneusmoeder voel :') ) Maar er zijn echt grenzen aan mijn -toch best grote- vermogen om mijn lijf en leven aan baby ondergeschikt te maken...
  woensdag 25 mei 2016 @ 19:54:20 #126
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162496517
Whoa een half jaar al Zusje! Dus binnen niet al te lange tijd ook van die malle dingen als staan, brabbelen... O+

Ik weet steeds niet zo goed hoe oud de kindjes hier zijn dus dan heb ik er niet zoveel beeldvorming bij, maar weet dat ik oneindig onder de indruk ben van elke baby die tijgert, zich optrekt, loopt of brabbelt! O+
pi_162496570
Sterkte, lb. Ik ben gister echt onredelijk gefrustreerd geraakt toen t precies wakker werd op het moment dat het bezorg eten bezorgd werd. Inclusief slaan met deuren.
  woensdag 25 mei 2016 @ 19:58:34 #128
327807 Mariposas
יה&#14
pi_162496629
Hier is ooit een iPad gesneuveld. :X :X
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_162496678
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:58 schreef Mariposas het volgende:
Hier is ooit een iPad gesneuveld. :X :X
Oh, dat zou hier ook kunnen gebeuren. Te hard op tafel smijten ofzo.

Oh nee, zou niet kunnen want we hebben geen ipad..
  woensdag 25 mei 2016 @ 20:02:15 #130
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162496739
Ha! Ik heb vandaag nog met een deur gesmeten :') maar dat was omdat peuter me het bloed onder de nagels vandaan haalde aan het eind van de middag.....
  woensdag 25 mei 2016 @ 20:12:45 #131
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_162497064
Smijten met deuren, check. Nal een week niet! Hoezee, ik ben een beetje tot rust gekomen *O*
IPad gesneuveld, check, maar dat was gewoon domme pech, ik liet m uit mn handen kletteren op de tuintegels :X
pi_162497571
ik ben zo blij als het volgende week is. Dit is best een heftige week. Zondag morgen kwam m'n zusje, die is vanmorgen weggegaan. Zondag middag ging de duutser weg, helemaal naar Zambia. Die komt vrijdag thuis. Vanmorgen ben ik weggegaan naar Zweden, met T. Wij komen ook vrijdag thuis. Dan, komen vrijdag m'n ouders op bezoek, tot zondag. Zoo blij als het weer rustig is...
  woensdag 25 mei 2016 @ 20:28:27 #133
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162497621
Oh, deuren smijten doe ik ook weleens... Ipad zou ik echt niet zonder kunnen, dus daar ben ik voorzichtig mee.

Zusjevan, N. is al ruim 9,5 maanden ;) het zou tijd worden dat ze eens wat leerde (ze kan nl. nog steeds niet rollen, tijgeren of kruipen....)
Maar in mijn idee is die van jou ook eeuwig pas geboren...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_162497672
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 20:28 schreef SaskiaR het volgende:
Oh, deuren smijten doe ik ook weleens... Ipad zou ik echt niet zonder kunnen, dus daar ben ik voorzichtig mee.

Zusjevan, N. is al ruim 9,5 maanden ;) het zou tijd worden dat ze eens wat leerde (ze kan nl. nog steeds niet rollen, tijgeren of kruipen....)
Maar in mijn idee is die van jou ook eeuwig pas geboren...
ik vind niet rollen maar wel lopen zo lekker eigenwijs!

En mama en papa, zo leuk. T brabbelt echt heel erg weinig...
  woensdag 25 mei 2016 @ 20:34:37 #135
327807 Mariposas
יה&#14
pi_162497808
Ze doen gewoon wat ze zelf belangrijk vinden. L kan bijvoorbeeld niet zitten. Wel proberen te zitten, maar de conclusie is al snel dat het een vet onhandige houding is om je speelgoed op de grond te slaan. Ook als ik 'm zelf neerzet, kruipt hij meteen weg. Zitten is zo saai. Maar wel irritant want mijn fietsstoeltje kwam vandaag binnen. :(
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_162497919
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 20:34 schreef Mariposas het volgende:
Ze doen gewoon wat ze zelf belangrijk vinden. L kan bijvoorbeeld niet zitten. Wel proberen te zitten, maar de conclusie is al snel dat het een vet onhandige houding is om je speelgoed op de grond te slaan. Ook als ik 'm zelf neerzet, kruipt hij meteen weg. Zitten is zo saai. Maar wel irritant want mijn fietsstoeltje kwam vandaag binnen. :(
maar is het voor fietsen echt het zitten wat belangrijk is, of de ontwikkeling? Zoals R van Saskia, als die al loopt zou het dan niet zo zijn dat de ontwikkeling al zo ver is dat fietsstoeltjes ook mogelijk zijn, ookal zit ze niet?

Sorry voor de post-diarree, ik zit op een hotelkamer met slapende T en verveel me. Ga zo zelf ook maar slapen, ofzo...
  woensdag 25 mei 2016 @ 20:46:45 #137
327807 Mariposas
יה&#14
pi_162498241
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 20:38 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

maar is het voor fietsen echt het zitten wat belangrijk is, of de ontwikkeling? Zoals R van Saskia, als die al loopt zou het dan niet zo zijn dat de ontwikkeling al zo ver is dat fietsstoeltjes ook mogelijk zijn, ookal zit ze niet?

Sorry voor de post-diarree, ik zit op een hotelkamer met slapende T en verveel me. Ga zo zelf ook maar slapen, ofzo...
Haha! Wat doe je eigenlijk in Zweden?

Het zelfstandig en stabiel kunnen zitten is belangrijk omdat de rugspieren dan voldoende ontwikkeld zijn zodat ze het gehobbel van het fietsen kunnen opvangen. Naast dat ze ongeveer wel 9 maanden moeten zijn, zodat de wervels voldoende ontwikkeld zijn. Ach, de tijd vliegt toch al, dus ik kan nog wel even wachten. Als ik zie hoe snel de maanden gaan.. Vanochtend hadden ze bij de opvang het lef te zeggen dat mijn baby al bijna 1 jaar is. :(
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  woensdag 25 mei 2016 @ 20:48:44 #138
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162498299
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 20:38 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

maar is het voor fietsen echt het zitten wat belangrijk is, of de ontwikkeling? Zoals R van Saskia, als die al loopt zou het dan niet zo zijn dat de ontwikkeling al zo ver is dat fietsstoeltjes ook mogelijk zijn, ookal zit ze niet?

Sorry voor de post-diarree, ik zit op een hotelkamer met slapende T en verveel me. Ga zo zelf ook maar slapen, ofzo...
Het heeft met de rug te maken, die moet sterk genoeg zijn. In een fietsstoeltje zitten ze de hele tijd, dus dan moeten ze dat wel kunnen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_162498396
Haha ja saskia dat is het gewoon, in m'n hoofd zijn alle kids hier nog niet zo groot en gaat het allemaal heus niet zo snel. Mijn moeder zit ook de hele tijd: 'wacht maar, over een paar maanden loopt ze al! Jij liep al met 9 mnd'. *ik wil het niet horen lalalaaa*.

Jagar ben je alleen met T naar zweden? Voor de fun? Lijkt me een mooi land :Y.
pi_162498436
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 20:46 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Haha! Wat doe je eigenlijk in Zweden?

Het zelfstandig en stabiel kunnen zitten is belangrijk omdat de rugspieren dan voldoende ontwikkeld zijn zodat ze het gehobbel van het fietsen kunnen opvangen. Naast dat ze ongeveer wel 9 maanden moeten zijn, zodat de wervels voldoende ontwikkeld zijn. Ach, de tijd vliegt toch al, dus ik kan nog wel even wachten. Als ik zie hoe snel de maanden gaan.. Vanochtend hadden ze bij de opvang het lef te zeggen dat mijn baby al bijna 1 jaar is. :(
Nou! Waar halen ze het lef vandaan! :(
pi_162498489
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 20:46 schreef Mariposas het volgende:

[..]

Haha! Wat doe je eigenlijk in Zweden?

Het zelfstandig en stabiel kunnen zitten is belangrijk omdat de rugspieren dan voldoende ontwikkeld zijn zodat ze het gehobbel van het fietsen kunnen opvangen. Naast dat ze ongeveer wel 9 maanden moeten zijn, zodat de wervels voldoende ontwikkeld zijn. Ach, de tijd vliegt toch al, dus ik kan nog wel even wachten. Als ik zie hoe snel de maanden gaan.. Vanochtend hadden ze bij de opvang het lef te zeggen dat mijn baby al bijna 1 jaar is. :(
Ik ga morgen T op m'n werk showen!

ah, ok! T kan al wel zitten. Hij komt vaak in zitten als hij ergens opgeklauterd is, maar komt dan niet meer verder. Hij gaat vanuit tijgeren of kruipen niet zitten...
pi_162498510
Hier is alleen ooit een traphekje gesneuveld door vriend. Al heeft Stip de iPad wel eens gemold :P Wordt vergoed trouwens!

Hoe gaat het LB? Ik ben ook alleen en heb meer moeite met de chocola in de kast negeren dan met m'n baby :') Ze is wel wakker maar ze ligt gewoon lekker naast me op de bank rond te kijken :)

En zo leuk om al te lezen over die grote baby's! Zo tof altijd met die nieuwe features O+
pi_162498516
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 17:52 schreef Dot. het volgende:
Ik zou me meer zorgen maken dat m'n andere kind ervandoor gaat :') Ik merk wel dat ik m'n baby soms nog wat overschat met vasthouden omdat ik Stip zo gewend ben :@
Hahaha ja ik ook! Klettert dat hoofd zo *BONK* op mijn borst/hoofd/sleutelbeen :@ . Oeps.
  woensdag 25 mei 2016 @ 21:09:35 #144
409579 LuDann
All the way
pi_162498987
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 19:56 schreef Jagärtrut het volgende:
Sterkte, lb. Ik ben gister echt onredelijk gefrustreerd geraakt toen t precies wakker werd op het moment dat het bezorg eten bezorgd werd. Inclusief slaan met deuren.
Oh, zo herkenbaar! Zeker als het de derde avond op rij is dat ze precies wakker wordt op het moment dat ik het eten opschepte. En dan weer de hele avond boven zitten omdat ik d'r niet weg kon leggen.

Ik ben alleen niet zo van het uiten van woede, ik ga dan innerlijk zitten koken. Niet heel gezond. :')
pi_162499025
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 21:09 schreef LuDann het volgende:

[..]

Oh, zo herkenbaar! Zeker als het de derde avond op rij is dat ze precies wakker wordt op het moment dat ik het eten opschepte. En dan weer de hele avond boven zitten omdat ik d'r niet weg kon leggen.

Ik ben alleen niet zo van het uiten van woede, ik ga dan innerlijk zitten koken. Niet heel gezond. :')
ik kan allebei. innerlijk koken (vooral als de duutser iets stoms doet. Of iets wat in mijn ogen stom is, en uiterlijk laten zien. innerlijk koken wordt uiteindelijk altijd uiterlijk uiten.

Zo. Ik ga maar slapen, heb het internet gelezen. Weltrusten lieve mama's. O+
  woensdag 25 mei 2016 @ 21:14:08 #146
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162499112
Baby slaapt nog _O_
Wel op mn arm uiteraard. Met mn tepel half uit zn mond :')

En ik doe aan self torture; op een chocoladevrij dieet zijn (ivm krampjes) en dan naar 24kitchen kijken. Constant chocoladetaarten :o :9~ ;(
pi_162499195
Wat fietsen betreft, wij wachten tot 9 maanden want mijn gevoel zegt dat dat verstandig is maar CB gaf aan dat we dat al mogen omdat Twix een hele lange tijd stabiel zit, zichzelf corigeert als hij uit balans raakt en zelf kan gaan zitten. En toch wachten we want onzeker...

Daarentegen hebben we wel de kinderwagenbak omgeruild voor de wandelwageninzet. Twix past nog makkelijk in de kinderwagenbak maar met zijn 8 maanden vond hij het echt STOM!
Ik zet de wandelwagen nog niet rechtop maar Twix is al dolgelukkig met de 'tussenin'stand. En zodra hij slaapt, kiep ik 'm in ligstand.

Jagar, wat een week! Succes.
  woensdag 25 mei 2016 @ 21:22:56 #148
409579 LuDann
All the way
pi_162499416
Trusten Jagar, veel plezier met T laten zien op je werk! Leuk joh. Wel drukke week inderdaad zeg.

quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 15:59 schreef Mariposas het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ik snap ook echt niet hoe die celebs dat doen. Als ik dat probeer hangt mijn baby na 10 seconden ergens onderuitgezakt ter hoogte van m'n heupen, als een zak aardappelen die ik elk moment uit m'n armen kan laten vallen. 8)7
Ik sjouw altijd van alles op mijn heupen rond, zo ook Wolk, al vanaf dat ze een maand of 3 was geloof ik. :P
pi_162499420
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 21:14 schreef LadyBlack het volgende:
Baby slaapt nog _O_
Wel op mn arm uiteraard. Met mn tepel half uit zn mond :')

En ik doe aan self torture; op een chocoladevrij dieet zijn (ivm krampjes) en dan naar 24kitchen kijken. Constant chocoladetaarten :o :9~ ;(
Chocola doet krampjes? Dan moet ik nu alles maar opeten ipv het uitspreiden over meerdere dagen of niet? :Y)

Hier ook een binnenbozert. Heel vervelend bij een niet willen slapen baby, want ik heb altijd het idee dat ze dat aanvoelen.
pi_162500309
Wakker tijdens 't avondeten; check. Ik heb de strijd over "ja maar jij moet nu in je bed slapen" opgegeven en zet W. nu gewoon in de kinderstoel bij ons aan tafel, met een stuk groente of broodkorst oid om mee te "eten". Dan gaat 'ie daarna maar weer naar bed.
  woensdag 25 mei 2016 @ 22:23:24 #151
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162501621
Heel slim Sillie :Y

En Dot, true story!! is ie al op? :Y)
pi_162502004
Hoelaat gaat W. naar bed normaal / hoe laat eten jullie?

Hier eten we rond 18.30 op doordeweekse dagen en F. dus vaak ook. Ze eet dan gewoon mee of een apart prakkie uit de vriezer als we iets eten wat ze niet mag / kan.
En dan 20.00 de fles + tandenpoetsen + naar bed

Van de week CB. F. weegt nu 8385gram en is 70cm. Dus bovenkant gemiddelde voor haar leeftijd.

En het gaat zo snel nu. Ze tijgert gewoon :o en dat gaat met de dag zichtbaar makkelijker.

Ennn vandaag een tweedehands buggy gekocht voor de comfortabele ritjes naar de stad / boodschappen etc. een Easy Walker Sky :) Een roze :D
Wij zijn net overgegaan op de buggy. Ze zit zo goed / is erg sterk (staat zelfs regelmatig al volledig op eigen kracht).
pi_162502280
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 21:22 schreef LuDann het volgende:
Trusten Jagar, veel plezier met T laten zien op je werk! Leuk joh. Wel drukke week inderdaad zeg.

[..]

Ik sjouw altijd van alles op mijn heupen rond, zo ook Wolk, al vanaf dat ze een maand of 3 was geloof ik. :P
Hier ook zo'n heupenmoeder :D (nu heb ik ook wel vrij flinke heupen, dat moet gezegd)

Hier 'eet' mini ook mee, sinds ze goed kan zitten. Man komt thuis, ik ga koken of heb het eten klaar, gezamenlijk aan tafel eten en de dag doornemen, dan de kamer gedag zeggen en naar boven, douchen/badderen en lekker naar bed (meestal ligt ze rond 20.00 echt in bed)

Ik lees wel mee, spui ondertussen soms wat, maar ben vooral erg druk met de winkel (die eindelijk open is woop woop) dus sorry voor m'n ge-ego hier :*
pi_162502677
Whut bloesem kan N al zitten? :o ik dacht dat ze dat pas bij 7, 8 maand een keer deden ofzo. Succes met je winkel!

Ah jantina ben dus niet de enige die laat is :). Ik pik E rond 18.15u op, dan probeer ik ze nog even in bed te leggen (indien moe) of in de box (en hopen dat ze zich nog even kan vermaken) en ondertussen eten koken en eten voor 19/19.15u. Rond 20u krijgt ze de laatste fles en daarna gaan we naar boven, wassen en slaapriedeltje, en als we geluk hebben slaapt ze om 21:30u echt :P.
pi_162507373
Bijna nog frustretender dan wakker gehouden worden door je baby is wakker liggen terwijl je baby slaapt. T heeft echt een prima nacht gemaakt. Slaapt nu zelfs nog. Ik ben blij als ik 4 uur geslapen heb..
pi_162507381
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:32 schreef JantinaGr het volgende:
Hoelaat gaat W. naar bed normaal / hoe laat eten jullie?

Hier eten we rond 18.30 op doordeweekse dagen en F. dus vaak ook. Ze eet dan gewoon mee of een apart prakkie uit de vriezer als we iets eten wat ze niet mag / kan.
En dan 20.00 de fles + tandenpoetsen + naar bed

Van de week CB. F. weegt nu 8385gram en is 70cm. Dus bovenkant gemiddelde voor haar leeftijd.

En het gaat zo snel nu. Ze tijgert gewoon :o en dat gaat met de dag zichtbaar makkelijker.

Ennn vandaag een tweedehands buggy gekocht voor de comfortabele ritjes naar de stad / boodschappen etc. een Easy Walker Sky :) Een roze :D
Wij zijn net overgegaan op de buggy. Ze zit zo goed / is erg sterk (staat zelfs regelmatig al volledig op eigen kracht).
Dat wisselt hier wat Jantina. Als ik werk eten we meestla niet voor 18:30, als ik thuis ben rond 18:00.

En W. is een laatslaper in die zin; hij krijgt om ergens rond 22:00 nog een voeding (met die voeding slaapt 'ie dan van 22:00/22:30-07:00 de laatste anderhalve week *O* ). Sinds een dag of 3 lukt het om hem om 20:00 naar bed te brengen, maar hij wordt zelf rond 21:30 oid dan weer wakker. Voorheen wilde 'ie uberhaupt niet slapen tot 22:00.

Maar goed, ik ben allang blij dat 'ie nu slaapt als ik slaap zeg maar, dat op tijd naar bed zal ooit ook wel lukken.
pi_162507654
Mijn trollbaby slaapt nog steeds. En ik heb zo'n honger!
pi_162507676
Geen eten in huis?

Ik heb vannacht heel raar gelegen en nu doet mn pols echt ontzettend pijn. Heb ook weinig kracht in mn hand :{

Gefeliciteerd met je opening bloesem! Uh, van je webshop dan he :D
pi_162507692
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 08:08 schreef Dot. het volgende:
Geen eten in huis?

Ik heb vannacht heel raar gelegen en nu doet mn pols echt ontzettend pijn. Heb ook weinig kracht in mn hand :{

Gefeliciteerd met je opening bloesem! Uh, van je webshop dan he :D
Ik zit op een hotel kamer!
pi_162507719
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 08:08 schreef Dot. het volgende:

Gefeliciteerd met je opening bloesem! Uh, van je webshop dan he :D
Whehehehe :')

Balen van je pols. Is het al iets minder?

T. heeft een goede nacht gemaakt zo te horen Jagar.

L. was vannacht en vanochtend ontzettend boos. En ik heb geen flauw idee waarom. Wel sliep ze van 7 tot 5 aan een stuk en daarna door tot half 7.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_162507848
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 08:09 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik zit op een hotel kamer!
Oh ja! Room service :Y)

Pols is nog hetzelfde. Kreeg net de magnetron niet eens open met die hand :') En vriend is een bonk spierpijn doordat hij gisteren een laminaatvloer heeft gelegd dus het is huize brak hier.
pi_162508488
Hopelijk heb je inmiddels een ontbijtje achter de kiezen Jagar! Wel fijn van de goede nacht. :)

Ik ben zo blij, na weken van huilen bij de overdracht dook Ketel net bij de GO meteen naar de vloer om met zijn vriendjes te spelen. Ik mocht nog net zijn jasje uit doen en een kus geven, maar er werd niet meer naar me omgekeken. Zo fijn om geen huilend kind achter te hoeven laten! *O*
pi_162508564
Ben benieuwd naar je webshop Bloesem!

Krijg nu allerlei stomme reclame e-mails met: "Laat A papa verrassen met vaderdag!"

Nou misschien moeten we die dag gewoon eens bij hem aanbellen! Verrassing! *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162510318
Aerenia: :* , wat prut dat je van die mails krijgt..
pi_162510621
oh wat stom inderdaad, arenia.

Bloesem, mag ik een link naar je webshop?

T werd om half 9 wakker. Even snel ontbeten in het hotel en toen naar m'n werk. Iedereen vond het zo leuk om hem te zien, maar nou was hij helemaal overweldigd. Nu zijn we weer in het hotel en slaapt hij al weer. Straks nog maar een keer die kant op..
  donderdag 26 mei 2016 @ 11:05:22 #166
327807 Mariposas
יה&#14
pi_162510755
Wat leuk Jagar, de reacties. Wanneer begin je weer met werken? ga je vanuit huis werken ofzo?
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_162510782
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 11:05 schreef Mariposas het volgende:
Wat leuk Jagar, de reacties. Wanneer begin je weer met werken? ga je vanuit huis werken ofzo?
1 oktober is het plan. En of vanuit huis, of op een uni in berlijn. Nog even kijken...
pi_162512586
Wil je wel iets van contact met hem voor je dochter Aerenia? Want dan is vaderdag wel een goede mogelijkheid om te kijken of hij daar open voor staat door gewoon een kaartje uit naam van je dochter te sturen.

Fijn dat het afzetten goed ging luna! Ga je toch een stuk fijner naar je werk. Hier gaat het qua verlatingsangst gelukkig ook beter! O kan weer bij andere mensen op schoot zitten zonder krijzen voor 2 minuten...
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_162513258
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 22:50 schreef hetzusjevan het volgende:
Whut bloesem kan N al zitten? :o ik dacht dat ze dat pas bij 7, 8 maand een keer deden ofzo. Succes met je winkel!
Volgens mij is dat ook wel normaal :) Mijne is bijna 9 maanden en doet het iig nog niet, alleen gestut met vijftien kussens. Sowieso is het geen snelle, hij rolt alleen nog maar van rug naar buik. Best onhandig dat ik m nog niet kan neerzetten want hij is behoorlijk zwaar. En liggen heeft hij wel gezien inmiddels dus neerleggen is instant protest. Ik hoopte eigenlijk over een paar weken wel te kunnen fietsen maar zie dat voorlopig nog niet gebeuren.
pi_162513739
En ik heb zo eentje gekregen die het liefst alles zelf doet, waag het eens om haar te helpen, dan gaat ze brommen en gillen :') Mijn grote kleine meisje eigenwijsje O+ Ik had een tijdje geleden mijn huisarts aan de lijn die zei: "weet je hoe ze dat noemen, Bloesem: een koekje van eigen deeg!" :@

Ahhh luna, da's ook wel weer 't andere uiterste he haha! Ik vind Ketel zo leuk O+ Volgens mij gaat die over een tijdje de oren van je kop kletsen!

Dot :') hehehehe ja bedankt he
pi_162514165
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 13:06 schreef Bloesem. het volgende:
Ahhh luna, da's ook wel weer 't andere uiterste he haha! Ik vind Ketel zo leuk O+ Volgens mij gaat die over een tijdje de oren van je kop kletsen!
Hihi Bloesem, dat doet hij nu al! Bawababa baba maaaama. O+
  donderdag 26 mei 2016 @ 13:26:49 #172
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162514210
Ik ben ook wel benieuwd naar je webwinkel Bloesem!

Jagär wat tof om zelf met T naar Zweden te gaan! Held _O_

Ik heb vanavond een bruiloftsfeest... en hoewel het inmiddels de tweede keer weg is heb ik er niks geen zin in :@ :')
pi_162515189
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 12:14 schreef FlyingFish het volgende:
Wil je wel iets van contact met hem voor je dochter Aerenia? Want dan is vaderdag wel een goede mogelijkheid om te kijken of hij daar open voor staat door gewoon een kaartje uit naam van je dochter te sturen.

...
Ik wil dat uiteraard wel (niet dat ik hem terug wil, maar zou het wel fijn vinden als A weet wie haar vader is).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 26 mei 2016 @ 14:08:34 #174
56471 pinquit
oh my lama!
pi_162515305
:* aereen. Geen fijne situatie ;(
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_162515323
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 14:04 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Ik wil dat uiteraard wel (niet dat ik hem terug wil, maar zou het wel fijn vinden als A weet wie haar vader is).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heel herkenbaar LB. Ik heb de 18e een feestje en ik denk niet dat ik ga :X Vanavond heb ik een vergadering op het kdv, maar dan gaat ze gewoon mee :)
  donderdag 26 mei 2016 @ 14:32:42 #176
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162516005
Ja erg he :') Het kind is 3 maanden oud. Maarja, zo lang hij echt vooral rustig wordt aan de borst, vrees ik dus dat het vanavond een lange avond wordt voor mijn vriend, en veel rondjes lopen met S op de arm. En dat kan heus geen kwaad maar ik voel me dan toch bezwaard tegenover mijn 2 lieve mannen :@

Boh Aerenia wat stom!
  donderdag 26 mei 2016 @ 15:13:09 #177
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162516977
Overigens heb ik wél weer zin om me op te tutten :D

Het is ook pas vanaf 20:30 en ik wil t niet al te laat maken dus ik neem ook geen kolf mee. Livin' on the edge :7
pi_162517394
Sillie, dat zijn goede nachten zeg!

Jagar moet nu zelf op slaaples...! :P

Jantina, da's ook T's bedtijd. Hij slaapt nog 3 keer overdag. Ochtend, begin middag en rond 17:00 uur nog een keertje. Vaak 3 kwartier per keer, soms in de ochtend of middag anderhalf uur.

Net terug vh CB: 7,5 maand: 8240 gr, 70,5 cm en bulleke van 43 cm.

De box is nu best gevaarlijk, (optrekken en staan, maar omlaag via achterover knallen, of voorover met de snoet tegen de spijlen...) dus ik weet ff niet waar ik mijn kind moet laten als ik ff kort iets moet doen... :{
  donderdag 26 mei 2016 @ 15:34:55 #179
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_162517465
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 15:31 schreef Sara82 het volgende:
Sillie, dat zijn goede nachten zeg!

Jagar moet nu zelf op slaaples...! :P

Jantina, da's ook T's bedtijd. Hij slaapt nog 3 keer overdag. Ochtend, begin middag en rond 17:00 uur nog een keertje. Vaak 3 kwartier per keer, soms in de ochtend of middag anderhalf uur.

Net terug vh CB: 7,5 maand: 8240 gr, 70,5 cm en bulleke van 43 cm.

De box is nu best gevaarlijk, (optrekken en staan, maar omlaag via achterover knallen, of voorover met de snoet tegen de spijlen...) dus ik weet ff niet waar ik mijn kind moet laten als ik ff kort iets moet doen... :{
Op een kleedje op de grond?
pi_162517467
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 14:09 schreef Dot. het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162517580
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 15:34 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

Op een kleedje op de grond?
Kruipkruip, tafel/stoel/bank, trek op, kletterkletter.
  donderdag 26 mei 2016 @ 15:43:05 #182
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162517656
Sara, even tijdelijk iets van een deken of matrasje aan de binnenkant van de box vastmaken? Lijkt me toch echt wel de veiligste plek :Y
pi_162518257
Aerenia :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte voor de mama's die weer moeten socializen ;) Ik herken het ook nog wel van mijn verlof. Stiekem was dat coconnetje wel heerlijk!

Sara: iets van een (voedings)kussen in de box leggen, zou dat helpen? Of beweegt hij daarvoor te veel? Oh wacht spuit elf enzo :P
  donderdag 26 mei 2016 @ 16:35:32 #184
327807 Mariposas
יה&#14
pi_162519113
Maar sta je normaal gesproken dan achter hem om hem op te vangen, Sara?
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_162519710
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 16:35 schreef Mariposas het volgende:
Maar sta je normaal gesproken dan achter hem om hem op te vangen, Sara?
Dit. M is ook een paar keer met haar neus tegen de spijlen gevallen. Ze leren vanzelf om dat anders aan te pakken, want ze vinden het vallen zelf ook niet leuk.
Maar misschien pak ik dat te nuchter aan hoor :@
pi_162519809
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 14:04 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Ik wil dat uiteraard wel (niet dat ik hem terug wil, maar zou het wel fijn vinden als A weet wie haar vader is).
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wij zijn zojuist naar de kinderboerderij geweest waar O voor het eerst een konijn heeft geaaid en moest lachen om de geiten die aan de bandjes van de draagzak en rugtas probeerden te trekken. En hij heeft naar een opa teruggezwaaid die naar hem zwaaide! We hebben 2 weken geoefend met dag-zwaaien en sinds maandag deed hij het heel soms terug, maar hij heeft het zwaaien nu dus echt door! Hij moet het nu alleen nog op een stoere jongensmanier leren doen, want hij wuift nu nog alsof hij een prinses is :D
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_162520987
Ik moet zo lachen om dat kind. :') nieuwste hobby is de la van de box open trekken. Daar ligt m'n reserve boxkleed in en daar kruipt ze op. Dan gaat ze liggen en doet ze of ze gaat slapen,om vervolgens keihard lachend weer overeind te komen. En repeat x6843546. :')

[ Bericht 1% gewijzigd door Krisvc op 26-05-2016 17:54:21 (Rate woorden in m'n tekst) ]
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_162523108
Aerenia :* wat een beroerde situatie. Dikke ^O^ voor jou dat je het alleen doet, dat lijkt me heel zwaar.

Baby's die staan in de box, dat is nog heel ver-van-mijn-bed :D . Maar Sara, ik zou 'm gewoon lekker in de box laten klungelen. Ze vinden dan gauw genoeg manieren uit om niet te vallen. Wel even speelgoed van hard materiaal / met scherpe randjes uit de box halen. Annie is een keer venijnig met haar hoofdje op de punt van het IKEA-vormenstoofhuisje gevallen :@ . Oeps.

Feestjes.. Ja herkenbaar. Geen zin om weg te gaan.. Ik zou afgelopen zaterdag voor het eerst alleen gaan, maar heb man en kinderen uiteindelijk maar meegesleurd :') . Bleek het op een boerderij te zijn dus prima. Morgenavond wel even wat drinken met de dames van mijn Pufclub2.0. Best een gezellig stel, dus dat is dan OK voor een paar uurtjes.

FF wat klinkt dat gezellig!! En de prinsessenzwaai is toch supercute :D O+

Kris wat kunnen ze heerlijk gek doen hč, ik geniet daar ook zo van O+ .
pi_162523257
Tas is vandaag weer gemeten, gewogen, gekeurd en geprikt. Gaat helemaal goed met 'm! Babysaurus deed weer even een dwars-door-de-curve-heen move en zit nu op de +2 lijn :') . 7030 gram en 62 cm. Ik vond 'm al wat zwaar op de arm :+ .

Stats + foto:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 26-05-2016 19:40:52 ]
pi_162523439
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 16:35 schreef Mariposas het volgende:
Maar sta je normaal gesproken dan achter hem om hem op te vangen, Sara?
D'r is nog geen "normaal", want dat optrekken aan alles is vrij nieuw he. Met kruipen niet, maar da's toch minder hoog. Dus nu sta ik wel meer in de buurt ja. Maar ook toen hij alleen kroop liet ik hem niet "los" in de kamer als ik ff de duobak op de stoep ga zetten ofzoiets.

Ik heb trouwens fiets-permissie van het CB. Mijn wereld gaat HUGE zijn de komende tijd! *O* *O* *O*
pi_162523451
Babysaurus Tas! *O* goed bezig!

FF, jongensprinsessen zijn ook tof! ;) Ik kreeg vandaag Ketels eerste roze broekje binnen. O+

Kris _O-
pi_162523471
Oh en fietsen voor Sara! *O* Heerlijk, ik vind het ook zo veel vrijer voelen, en dan had ik al een fietskar.
pi_162523508
Veel plezier LB!

Wow, da's een flinke brok met baby Razz! Fijn dat ie het zo goed doet!
pi_162523532
Jouw arm of zijn arm Razz? :D Lovin' de babysaurus O+ Die bolle buik ook, te lief

Luna, helemaal eens wb de jongensprinsessen ;)
pi_162523663
Ik denk in beelden dus ik moest lachen om de prinsessenwuif en L.-in-de-la :D

Babysaurus Tas! En kijk hem nou chillen O+

Fietspermissie voor Sara, leuk! Ik ga dit weekend een fietsstoeltje uitzoeken/bestellen. Zin an!

Verder heb ik net besloten om de borstvoeding wat verder af te bouwen. (Ik typ het hier als extra stok achter de deur :P ) Ik ben dat kolven echt zoooo beu namelijk. Mijn vriezer puilt uit (nouja 1 lade met melk dan) en M. drinkt ook ineens veel minder, dus de voorraad loopt nog steeds verder op ondanks al minder kolven. Luxeprobleem hier dus.. Ik denk dat ik maar begin met de voeding zo halverwege de middag en kijken hoe dat gaat.
pi_162524685
GroeiTas *G* Twix is van september en weegt maar net iets meer :o
pi_162524929
Zo, die Tas groeit wel :o *O*

Fietsbaby voor Sara! Jaloers, ik wil ook fietsen!

Ik lig nog steeds ziek op bed dus man zorgt veel voor W. Vanavond was ik even opgestaan toen man thuiskwam met W, W. zag me en begon helemaal te spartelen en met zn armpjes uitgestrekt richting mij te hangen O+ . Mijn lieve kleine mannetje O+
pi_162525288
wow, Tas!

Ik zette T vanavond bij vrienden even op de weegschaal, en hij woog 9.1 kilo. Ik had gedacht dat hij wel bij de 10 zou zijn gezien de hoeveelheid vet op z'n lichaam. Ach ja.

Ik ben zo trots op m'n kleine man. Vandaag heb ik erg veel van hem gevraagd, de hele dag op sleeptouw en nieuwe mensen die allemaal hoi wouden zeggen, en hij was zo relaxed. Ben alleen vroeg weggegaan van eten bij vrienden. Ipv hem daar op bed leggen ben ik maar terug gegaan naar het hotel, want hij raakte zo overstuur en dan had ik hem later weer wakker moeten maken en het regende heel hard en moest nog een flink stuk lopen...

Morgen weer naar huis, ook lekker. Dan is de duutser ook weer thuis, die hebben we sinds zondag al niet meer gezien...
pi_162525381
Sara fietsen wat fijn O+ ! Ik ga nu alleen met A als er iemand bij Tas kan blijven. Het is zo gezellig samen.

Kazy wat fijn dat je dat zo vanuit die positie kan beslissen ^O^ en lekker doen wat goed voelt daarin!

Goed dat je man jou de zorg uit handen neemt sillie. En wat fijn dat W zo blij wordt als hij jou ziet O+ !

Twix, A. was ook pas met 7 maanden zo zwaar als haar broer nu, dus no worries hoor :D . Je hebt megababy's en minibaby's en dan komt er een gemiddelde. Dat is zeg maar (Twix+Tas)/2 ;) . Zolang ze drinken en poepen en plassen en slapen en groeien is 't allemaal OK toch?
pi_162525473
Oh dat armpje van Tas O+ Hij gaat lekker Razz! Hoe gaat het met jou nu?

Jagär ik vind het tof en stoer dat je zomaar met je baby even een tripje Zweden doet. Fijn dat hij het zo voorspoedig doet! Was het leuk je collega's etc weer te zien?
pi_162525669
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 20:56 schreef Razztwizzle het volgende:
Sara fietsen wat fijn O+ ! Ik ga nu alleen met A als er iemand bij Tas kan blijven. Het is zo gezellig samen.

Kazy wat fijn dat je dat zo vanuit die positie kan beslissen ^O^ en lekker doen wat goed voelt daarin!

Goed dat je man jou de zorg uit handen neemt sillie. En wat fijn dat W zo blij wordt als hij jou ziet O+ !

Twix, A. was ook pas met 7 maanden zo zwaar als haar broer nu, dus no worries hoor :D . Je hebt megababy's en minibaby's en dan komt er een gemiddelde. Dat is zeg maar (Twix+Tas)/2 ;) . Zolang ze drinken en poepen en plassen en slapen en groeien is 't allemaal OK toch?
Dat is ook zo :).
pi_162525764
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 20:59 schreef Mineola het volgende:
Oh dat armpje van Tas O+ Hij gaat lekker Razz! Hoe gaat het met jou nu?

Jagär ik vind het tof en stoer dat je zomaar met je baby even een tripje Zweden doet. Fijn dat hij het zo voorspoedig doet! Was het leuk je collega's etc weer te zien?
ja, was leuk! Het was eigenlijk te kort, maar met baby precies goed. Moeilijk om iedereen te spreken die ik wou spreken, maar redelijk gelukt. Als ik weer begin ga ik wel weer eens in m'n eentje terug en neem dan rustig de tijd...
pi_162526653
Tas! Dat armpje! Supercute! :D

Klinkt heerlijk dat bezoekje aan de kinderboerderij FF! Is het die ene vlakbij Meerzicht? Daar kwam ik vroeger als kind regelmatig! Hier in Delft is de kinderboerderij zo ver lopen dat A al lekker ligt te slapen in de wagen als we er zijn en ik dus in mijn eentje geitjes moet aaien :P

Dus...wat fijn dat je mag fietsen Sara! Dan kom je echt overal zoveel makkelijker! *O*

Fijn dat het beter gaat Sillie! En die reactie van W! Daar smelt je gewoon van O+

Vind het heel knap van je Jagar, dat je helemaal alleen (nou ja met T ;) ) naar een ander land bent gegaan voor een soort minivakantie! En zo goed van T dat hij het de hele dag heeft volgehouden!

En ik las nog iets over L-in-de-la van Kris...zie het voor me! :D

Het was vandaag een stomme dag om in DH Centrum te werken met dat gedoe met die steiger :{w Vanochtend 2u over de reis gedaan, omdat ik vanaf HS moest lopen. Dus met dat in mijn achterhoofd ben ik 1.5u eerder weggegaan vanmiddag. Reed het OV nog steeds niet, dus heel omslachtig met bus-tram-trein-tram terug naar huis }:| Gelukkig net op tijd terug in Delft om A op te halen van het kdv (anders doet mijn moeder dat). Zat ze helemaal te stralen buiten bij de zandbak in de buggy O+ en hele verhalen dat ze had onderweg naar huis! Was dat gedoe meteen vergeten!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 10% gewijzigd door Aerenia op 26-05-2016 21:45:37 ]
  donderdag 26 mei 2016 @ 22:04:01 #204
327807 Mariposas
יה&#14
pi_162527345
Ja, naar bericht hč Aerenia. Ik fietste naar werk en hoorde allemaal sirenes, dus ik wist al dat er niet zomaar een ongeluk was gebeurd...
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_162527933
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:04 schreef Mariposas het volgende:
Ja, naar bericht hč Aerenia. Ik fietste naar werk en hoorde allemaal sirenes, dus ik wist al dat er niet zomaar een ongeluk was gebeurd...
Ja verschrikkelijk dat zoiets heeft kunnen gebeuren :{ Had echt iedereen kunnen zijn als je ziet hoeveel mensen daar naar de trams lopen.
pi_162528975
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 21:38 schreef Aerenia het volgende:
Tas! Dat armpje! Supercute! :D

Klinkt heerlijk dat bezoekje aan de kinderboerderij FF! Is het die ene vlakbij Meerzicht? Daar kwam ik vroeger als kind regelmatig! Hier in Delft is de kinderboerderij zo ver lopen dat A al lekker ligt te slapen in de wagen als we er zijn en ik dus in mijn eentje geitjes moet aaien :P
Ja, daar woon ik vlakbij, is nog geen tien minuten lopen dus dat redt O wel :) Ze hebben het twee jaar geleden helemaal opgeknapt, zit nu een vrijetijdscentrum bij voor binnen spelen en een leuke natuurspeeltuin buiten. Maar daar is O allemaal nog te klein voor, en ik hoop dat we tegen de tijd dat hij er wel groot genoeg voor is hier weg zijn dus dan zullen we er ook niet zo vaak meer komen.

Ik ben alvast bezig met de bagagelijst voor de vakantie (even inventariseren wat we nog moeten halen), maar niet normaal hoeveel troep er mee moet voor een baby. Gelukkig mag hij een eigen koffer meenemen van 10 kilo, maar die hebben we wel nodig ook als ik zo het lijstje bekijk... En voor mezelf neem ik altijd oude spullen mee die niet mee terug hoeven, maar dat gaat met baby spul ook niet. En we hebben de gehele vakantie ook maar 1 keer een wasmachine tot onze beschikking... Jagar, respect voor jou met in je eentje met een baby op reis :D
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_162531876
quote:
1s.gif Op donderdag 26 mei 2016 22:23 schreef Aerenia het volgende:

[..]

Ja verschrikkelijk dat zoiets heeft kunnen gebeuren :{ Had echt iedereen kunnen zijn als je ziet hoeveel mensen daar naar de trams lopen.
+1 Ik dacht dat ook. Heb daar zķ vaak gelopen, heel naar idee.
pi_162532468
Poeh ja dat ongeluk. Mijn man was er vlakbij voor een werkafspraak toen het gebeurde..

Iets anders.. Ik dacht dat baby's minder gingen slapen naarmate ze groter werden? M. is het weer aan het opvoeren geloof ik :') De laatste dagen deed ze drie dutjes op een dag en dan ook echt van minstens een uur per stuk + nog een goede nachtrust van +/- 10-11 uur. Vannacht lag ze wel ineens even te feesten in bed. (Hoorde om half 3 ineens tatata! en zo plotseling als het begon, zo plotseling was ze ook weer stil.) Vanmorgen om half 7 was ze wakker, eten gegeven en nu slaapt ze ook nog steeds. Gekke baby!

(Zul je zien dat ze vandaag overdag niet meer slaapt natuurlijk :') )
  vrijdag 27 mei 2016 @ 08:59:46 #209
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_162532843
Beuh, vlucht gecancelled. Nu moet ik via Oslo en Kopenhagen, alle Scandinavische landen op 1 dag, en vanavond pas om half 9 in berlijn. Frustrerend zeg.. Hele dag vliegvelden..
  vrijdag 27 mei 2016 @ 10:09:40 #210
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162533969
Oef Jagar, arme jij! Vluchten met overstap vond ik wel lastig met een baby, slaapt ze net, moet je weer instappen of uitstappen....

Hier gaat t ook niet lekker, ik ben ziek (was voeger nooit ziek en sinds de geboorte van N al drie keer)... N. is ook aan het piepen, heeft mega luieruitslag (ook nooit eerder gehad) en man is al een week door zn rug gegaan dus hij kan haar lastiger bezighouden. En daarbij hebben man en ik het superdruk met werk ook nog :( Bwaah...
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 10:15:25 #211
327807 Mariposas
יה&#14
pi_162534083
Oh, dat lijkt me echt ruk, Jagär... In je eentje kan je nog wel een boek kopen en ergens koffie drinken tijdens het wachten, maar met een baby... :{

Kazy, geen idee. Hier gaat het slapen zeer wisselend. Van 10 minuten tot tot 2 uur overdag. Misschien dat ze een ontwikkeling doormaakt?

Sterkte Saskia!
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_162534260
Beterschap Saskia!

Sterkte Jagar. Klinkt als een lange dag reizen, helemaal met baby :o

Ik blijk nierbekkenontsteking te hebben. }:| nu dus flink aan de antibiotica. Gelukkig bedacht mijn huisarts zelf al dat ik nog borstvoeding geef dus kregen ik een kuur die daarmee samen kwam.
pi_162534669
Kazy, O slaapt de laatste tijd ook heel raar, variërend van 1 tot 5 uur overdag verdeeld over 1 tot 4 slaapjes. Hij slaapt nu meer dan toen hij net geboren was :')
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_162535001
Jagar, hopelijk vliegt de dag voor je om. Vanavond je ouders en de duutser. Dat is wel een fijn vooruitzicht toch :)

Oef, beterschap Saskia! Alles op hetzelfde moment, dat is dubbel zwaar.

Sillie, wat naar! Maar snel weer opknappen. Had je al een blaasonsteking dan, die je zelf niet doorhad? (Ik dacht tenminste dat nierbekkenontstekking voortvloeit uit een blaasontsteking?)
Lief zo'n reactie van je baby, he. Pure blijdschap.

Hier slaapt F. best wel volgens het boekje volgens mij. 2 dutjes overdag van elk 1,5 a 2 uur.

's nachts komt F. nu 1 keer. En dat is eigenlijk puur omdat ze wil drinken en zonder niet verder kan slapen, we geven dan de fles, maar met minder schepjes erin op aanraden van het consultatiebureau en daar slaapt ze dus op door. Alleen vannacht / vanmorgen wilde ze niet direct verder slapen. Dus uiteindelijk was ik van half 4 tot half 6 met haar bezig en sliep ze nog 2 uurtjes. Poeh, dat ben ik niet (meer) gewend en zij ook niet, want ze was al vrij snel vanmorgen jengelig.

Nu ligt ze al een uur op bed, dus even wat dingen in huis gedaan en nu een beetje me-time. c_/
pi_162535403
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:05 schreef JantinaGr het volgende:
Jagar, hopelijk vliegt de dag voor je om. Vanavond je ouders en de duutser. Dat is wel een fijn vooruitzicht toch :)

Oef, beterschap Saskia! Alles op hetzelfde moment, dat is dubbel zwaar.

Sillie, wat naar! Maar snel weer opknappen. Had je al een blaasonsteking dan, die je zelf niet doorhad? (Ik dacht tenminste dat nierbekkenontstekking voortvloeit uit een blaasontsteking?)
Lief zo'n reactie van je baby, he. Pure blijdschap.

Hier slaapt F. best wel volgens het boekje volgens mij. 2 dutjes overdag van elk 1,5 a 2 uur.

's nachts komt F. nu 1 keer. En dat is eigenlijk puur omdat ze wil drinken en zonder niet verder kan slapen, we geven dan de fles, maar met minder schepjes erin op aanraden van het consultatiebureau en daar slaapt ze dus op door. Alleen vannacht / vanmorgen wilde ze niet direct verder slapen. Dus uiteindelijk was ik van half 4 tot half 6 met haar bezig en sliep ze nog 2 uurtjes. Poeh, dat ben ik niet (meer) gewend en zij ook niet, want ze was al vrij snel vanmorgen jengelig.

Nu ligt ze al een uur op bed, dus even wat dingen in huis gedaan en nu een beetje me-time. c_/
Ik snap het zelf ook niet helemaal, maar je kunt ook een nierbekkenontsteking krijgen zonder blaasontsteking kennelijk. Die normale blaasontstekingscheck bij de dokter gaf ook niks aan, maar de kweekjes en bloedonderzoek wel. Nahjah, hopelijk helpt antibiotica snel.
pi_162535469
Ik heb eigenlijk twee vragen

Vraag 1: Zijn er dames die ook weer ongesteld zijn geworden na de zwangerschap die er ook enorm veel last van hebben? Ik heb nooit zoveel last gehad van mijn menstruatie, maar nu ben ik al weer drie keer ongesteld geweest en drie keer wil ik eigenlijk gewoon alleen maar in bed blijven liggen op de dag dat het gaat gebeuren. Enorme buikpijn en algeheel naar. En ik heb ook last van nachtelijk zweten sinds mijn bevalling, maar ik heb me vannacht gewoon drie keer moeten verkleden en ik heb op een handdoek geslapen. Is dit normaal??
Ow en jeuk! Jeuk, jeuk, jeuk, vooral op m'n buik en rond m'n borsten, maar ook in mijn nek. Ik wordt daar eerlijk gezegd een beetje panisch van, omdat met jeuk ook m'n zwangerschapsvergiftiging naar voren kwam...

Vraag 2: Ik lees hier wel eens dat mensen gaan uiteten met baby. Wat geven jullie de baby dan te eten? Nemen jullie iets mee of laten jullie iets daar klaarmaken? Of eet de baby mee van jullie bord, maar hoe doen jullie het dan met het zout? Mijn baby doet aan Rapley, maar eet ook gepureerd eten. Rapley lijkt me ook wel echt een puinhoop in het restaurant...

Verder sterkte aan alle zieke en jij ook succes Jager! pfjoew
Aerenia, :* Ik heb echt veel respect voor je.
pi_162535742
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:26 schreef Adrian4 het volgende:
Vraag 2: Ik lees hier wel eens dat mensen gaan uiteten met baby. Wat geven jullie de baby dan te eten? Nemen jullie iets mee of laten jullie iets daar klaarmaken? Of eet de baby mee van jullie bord, maar hoe doen jullie het dan met het zout? Mijn baby doet aan Rapley, maar eet ook gepureerd eten. Rapley lijkt me ook wel echt een puinhoop in het restaurant...
Wij nemen meestal iets mee. Laatste keer dat ik met Ketel in een restaurant was had ik zelfgemaakte groentensticks, maisboogies en knijpzakjes fruit mee. Ik heb ook weleens een potje meegenomen en ze gevraagd dat op te warmen (ook zelf een bakje en lepel mee).

Op vakantie in Schotland hadden verschillende restaurants kindermenu's, daar bestelden we bijvoorbeeld groentensticks met hummus, brood of soep (die we eerst flink lieten afkoelen). Soms wordt het een beetje troepig inderdaad, maar we doen dan ons best zoveel mogelijk weer van de grond af te rapen en dat niet aan het personeel over te laten. :P
pi_162536271
Wij hadden gevraagd of ze iets van een bordje groente voor hem hadden en dat was geen probleem. De ene keer kregen we het in kleine stukjes, de andere keer gewoon hele stronken bloemkool/broccoli met gepureerde peen als saus :D. Zelf een potje meenemen kan altijd voor de zekerheid natuurlijk, gebruik je m niet neem je m weer mee terug.

Ongesteldheid hier was wel veel heviger dan voor de zwangerschap, zelfs mega tampons gingen maar een uurtje mee. Nu heb ik een cyclus of vijf gehad en is het weer redelijk normaal. Alleen de cyclus zelf duurt een stuk langer, al ben ik erg tevreden met 36 dagen gemiddeld (tov 70 van voor de zwangerschap). Hier geen anti conceptie btw, en nog deels borstvoeding. Dat kan er ook invloed op hebben.
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
  vrijdag 27 mei 2016 @ 12:06:39 #219
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162536405
Wij kiezen meestal een gerecht waarvan we weten dat er iets bij zit dat ze kan eten, groente ofzo.

Overigens eet N. de laatste weken veel minder. Ze was 2 weken geleden ziek, sindsdien eet ze bijna niks meer (Rapley). Ook al is ze nu allang weer beter. Ze speelt ermee, maar er gaat bijna niks naar binnen. Herkenbaar?
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_162537105
Hier is de ongesteldheid ook heviger geworden. Ik was zes weken na de bevalling weer ongesteld geworden. Tweede keer ongesteldheid was wel minder hevig dan de eerste keer.

F is morgen alweer 20 weken..
  vrijdag 27 mei 2016 @ 12:34:23 #221
327807 Mariposas
יה&#14
pi_162537157
Ik heb gisteren gewoon brood meegenomen en een zakje knijpfruit, in de middag had hij thuis groenten gehad. Die knijpfruit zakjes zijn echt te handig, L snapt ook helemaal dat je het zo kan leegzuigen. *O*
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
  vrijdag 27 mei 2016 @ 12:45:22 #222
409579 LuDann
All the way
pi_162537436
Ik neem altijd alles mee voor Wolk, maar goed, allergieën he, dan moet je wel. Voor mezelf neem ik ook het een en ander mee als we de deur uitgaan. Voordat ik van de allergieën afwist nam ik soms niks mee maar dat was ook nogal onhandig soms als bleek dat er niet echt iets was wat ze kon eten. Ik heb een handig bakje met verschillende vakjes en neem nu standaard een stuk brood mee, een rijstewafel, wat gekookte groente en wat fruit. Als ik het zo hoor moet ik ook eens een knijpfruit zakje halen, klinkt heel handig!

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 12:06 schreef SaskiaR het volgende:
Wij kiezen meestal een gerecht waarvan we weten dat er iets bij zit dat ze kan eten, groente ofzo.

Overigens eet N. de laatste weken veel minder. Ze was 2 weken geleden ziek, sindsdien eet ze bijna niks meer (Rapley). Ook al is ze nu allang weer beter. Ze speelt ermee, maar er gaat bijna niks naar binnen. Herkenbaar?
Ja, Wolk heeft dit ook een keer gehad. Ze kreeg toen nog geen vast voedsel maar dronk een week of 2 (3?) een stuk minder nadat ze ziek was geweest. Ze was ook gewoon weer beter maar kennelijk duurt dat toch even.

Gisteren at ze twee flinke opscheplepels zoete aardappelpuree met erwten (erwten zijn echt de bom volgens Wolk, die plukt ze overal tussenuit). Toen leek ze nog honger te hebben dus een banaan gegeven om uit te proberen. Die ging ook helemaal op. :P Ze heeft wat in te halen denk ik.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 12:48:41 #223
409579 LuDann
All the way
pi_162537505
Ik ben 1 keer ongesteld geworden, na 10 weken dacht ik? Dat was wel vrij heftig ja, toen ook meteen aan de pil gegaan. Sindsdien niet meer ongesteld geweest. *O*
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:23 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik snap het zelf ook niet helemaal, maar je kunt ook een nierbekkenontsteking krijgen zonder blaasontsteking kennelijk. Die normale blaasontstekingscheck bij de dokter gaf ook niks aan, maar de kweekjes en bloedonderzoek wel. Nahjah, hopelijk helpt antibiotica snel.
De stripjestest bij de HA is verre van accuraat, een nierbekkenontsteking zonder eerst een blaasontsteking komt echt heel weinig voor. Ik heb 3 4 keer (1 keer tijdens mijn zwangerschap) een nierbekkenontsteking gehad, je kunt er behoorlijk ziek van zijn. Omdat de stripjes test het niet altijd oppikt laat ik het nu altijd op kweek zetten. Veel beterschap!
  vrijdag 27 mei 2016 @ 13:10:35 #224
327807 Mariposas
יה&#14
pi_162538078
LuDann, ik weet niet of ze alle groenten en fruit kan eten, want je hebt ook herbruikbare knijpzakjes die je zelf kunt vullen.
No hay mal que dure cien aņos ni cuerpo que lo aguante
pi_162538415
Dank voor jullie reacties! Ik zal inderdaad wel zorgen dat ik een potje prut meeneem, voor de zekerheid.

quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:36 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Op vakantie in Schotland hadden verschillende restaurants kindermenu's, daar bestelden we bijvoorbeeld groentensticks met hummus, brood of soep (die we eerst flink lieten afkoelen). Soms wordt het een beetje troepig inderdaad, maar we doen dan ons best zoveel mogelijk weer van de grond af te rapen en dat niet aan het personeel over te laten. :P
Was het een beetje te doen in schotland, qua restaurants waar kinderen welkom zijn? We gaan volgende week naar Engeland en ik heb begrepen dat in heel veel restaurants / pubs kinderen niet welkom zijn, ook niet onder begeleiding van volwassenen. Ik heb wel al twee gezinsvriendelijke pubs ontdekt in het dorp waar wij zitten, dus neem aan dat die van ons daar naar binnen mag :)

Oi, heb ik al gezegd dat ik bijna vakantie heb?? nog 3,5 dagen werken!!! :D
  vrijdag 27 mei 2016 @ 13:23:24 #226
409579 LuDann
All the way
pi_162538416
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 13:10 schreef Mariposas het volgende:
LuDann, ik weet niet of ze alle groenten en fruit kan eten, want je hebt ook herbruikbare knijpzakjes die je zelf kunt vullen.
Het meeste groente en fruit kan ze wel hebben, ik zal eens kijken wat er zoal inzit. Ella's Kitchen bevat weinig troep geloof ik, dan is de kans het grootst dat er geen dingen in zitten die ze niet mag.

Zelf zakjes maken is wel iets wat ik overwogen heb, maar ik sta momenteel al vrij lang in de keuken elke dag omdat ik vrijwel alles vers moet maken. Verlang wel eens terug naar de dagen dat ik gewoon een pizza kon bestellen als ik geen zin had om te koken. :')
pi_162543638
Ik moest lachen, ik keek even naar Ella's Kitchen en zag o.a. een knijpzakje met de inhoud "Kiplekkere ovenschotel met rijst".

Geef je dat dan koud? -O-

Edit: oh. :P "Giet me in een schaal of met­een op een le­pel. Zet me in heet wa­ter om te ver­war­men of warm mijn in­houd op in een pan. Con­tro­leer, voor­dat je me aan je ba­by geeft, of ik niet te warm ben. Zet mijn ver­pak­king NOOIT in de mag­ne­tron. " :')
pi_162544003
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 13:23 schreef LuDann het volgende:

[..]

Het meeste groente en fruit kan ze wel hebben, ik zal eens kijken wat er zoal inzit. Ella's Kitchen bevat weinig troep geloof ik, dan is de kans het grootst dat er geen dingen in zitten die ze niet mag.

Zelf zakjes maken is wel iets wat ik overwogen heb, maar ik sta momenteel al vrij lang in de keuken elke dag omdat ik vrijwel alles vers moet maken. Verlang wel eens terug naar de dagen dat ik gewoon een pizza kon bestellen als ik geen zin had om te koken. :')
Ella's keuken en Jumbo biologisch is ook wel prima. Daar kan je ook eens naar kijken.
pi_162544139
:o :o M deed net drie losse stappen :o
  vrijdag 27 mei 2016 @ 16:52:36 #230
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_162544230
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 16:49 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
:o :o M deed net drie losse stappen :o
Zo oud was de mijne ook toen ze ging lopen O+, te schattig! Knap hoor!!!
pi_162544237
*O* *O*
pi_162544881
Mijn W. heeft een banaantje op.
Of nahjah, op.. Deels op en deels mee geknoeid dan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162545373
Hihi, dan is zo'n mouwslab wel handig, banaan geeft nare vlekken. Volgende keer maar eens meenemen als we weer bij Ikea komen. Hier krijgt ze banaan alleen gepureerd vooralsnog ;)

Hier is een rijstwafel, soepstengel en yoghurt een hit als tussendoortje naast fruit. Alles gaat op. Wat voor gezonde tussendoortjes kun je met deze leeftijd nog meer geven? Zijn er ook gezonde kinderkoekjes?
pi_162545432
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 17:33 schreef JantinaGr het volgende:
Hihi, dan is zo'n mouwslab wel handig, banaan geeft nare vlekken. Volgende keer maar eens meenemen als we weer bij Ikea komen. Hier krijgt ze banaan alleen gepureerd vooralsnog ;)

Hier is een rijstwafel, soepstengel en yoghurt een hit als tussendoortje naast fruit. Alles gaat op. Wat voor gezonde tussendoortjes kun je met deze leeftijd nog meer geven? Zijn er ook gezonde kinderkoekjes?
Heel handig, deze is van Silly Billyz O+

W. Krijgt ook van die maisboogies tussendoor. Gaan er ook prima in. Alleen hoeveel van die dingen geven jullie? Ik 1 a 2, maar toen las ik op het zakje dat het 1,5 portie bevat :o .
  vrijdag 27 mei 2016 @ 17:54:15 #235
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162545907
N. vindt die maisboogies echt niet te kanen, en terecht... Er zijn ook lekkere rijstwafeltjes. En ook wel redelijk gezonde koekjes (bij de Ekoplaza). Maar groente en fruit zijn natuurlijk ook prima.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_162545956
Ah maisboogies, dat is nog een goede. Moet ik even naar uitkijken bij een Etos.
Is het niet 1,5 gram per portie? Ik geef van de mini rijstwafels die 1,5 gram per stuk zijn maar 1 per keer in elk geval.

Buurvrouw met anderhalf jarige geeft haar kind bij 1 tussendoor moment 's middag gerust 4 rijstwafeltjes + doosje rozijntjes. Dat lijkt mij dan weer best veel?
pi_162545978
Bedankt voor de reacties over het slapen! Misschien heb je wel gelijk, Mari, en zit ze in een groeispurt ofzo.

IMA wat goed! *O*

Ongesteldheid? Ik wil het niet weten *lalala*
Ik vrees er een beetje bang voor als ik jullie ervaringen zo lees :X

Uit eten gaan: hoe vroeg gaan jullie eten dan? We zijn allleen nog wezen lunchen en hebben toen zelf eten meegenomen voor haar. 's Avonds nog niet geprobeerd omdat M eigenlijk altijd vroeg gaat slapen.

LuDann: hier zijn doperwten ook favoriet. Ik heb het van de week gefilmd hoe snel ze die dingen wegwerkt (tevens te gebruiken als chantagemateriaal voor als ze straks groenten weigert onder het mom van "lust ik niet" :7 )
  vrijdag 27 mei 2016 @ 17:57:22 #238
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162546010
Mijn kind kreeg altijd een soepstengel of rijstwafel als het voor mij muffin o'clock was :+

Vergeet niet dat je kind (waarschijnlijk) nog nooit van een koekje heeft gehoord he, en dus ook niks mist.
pi_162546145
Heb je helemaal gelijk in LadyBlack. En die soepstengel en rijstwafeltjes gaan erin als koek ;)

Oh, ik ga van de zomer fruitijsjes maken. :9
  vrijdag 27 mei 2016 @ 18:05:18 #240
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162546273
Kijk, dubbel winst :D ^O^
  vrijdag 27 mei 2016 @ 18:06:10 #241
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162546306
Ondertussen ligt mijn baby te grinniken aan de borst :') O+
pi_162546799
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:06 schreef LadyBlack het volgende:
Ondertussen ligt mijn baby te grinniken aan de borst :') O+
*;

Want het leven is niet meer dan een sprookje
  vrijdag 27 mei 2016 @ 18:40:24 #243
409579 LuDann
All the way
pi_162547397
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 16:49 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
:o :o M deed net drie losse stappen :o
:o Wat knap! *O*
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 16:45 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Ella's keuken en Jumbo biologisch is ook wel prima. Daar kan je ook eens naar kijken.
Bedankt voor de tip. :Y
  vrijdag 27 mei 2016 @ 18:45:08 #244
409579 LuDann
All the way
pi_162547536
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 17:55 schreef JantinaGr het volgende:

Buurvrouw met anderhalf jarige geeft haar kind bij 1 tussendoor moment 's middag gerust 4 rijstwafeltjes + doosje rozijntjes. Dat lijkt mij dan weer best veel?
Ik vind het vooral veel waar niks inzit. Ik geef zelf niet zo vaak een rijstwafel eigenlijk, want wat zit daar nu helemaal in aan voedingstoffen? Ik geef als tussendoortje soms gewoon wat groente, dat vindt ze net zo lekker. Ik kook 's avonds bij het avondeten wat extra groenten en leg dat opzij in de koelkast. Dan krijgt ze dat in de loop van de dag. Verder fruit en gisteren heb ik haar een plakje kalkoenfilet gegeven tussendoor.

Oh en fruitijsjes ga ik ook maken! Ik heb gisteren vormpjes gehaald. *O*
  vrijdag 27 mei 2016 @ 18:47:08 #245
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162547584
Ooooh IMA wat knap :)

Hier lag mijn kind ineens bovenaan de trap toen ik even niet keek... Nu echt traphekjes installeren dus!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_162547603
Wij geven speltwafels met quinoa, boekweit en gierst van Zonnatura. Daar zit tenminste wel wat van voedingsstoffen in en kraakt net zo lekker.

En een loperd voor IMA!! *O*
  vrijdag 27 mei 2016 @ 18:53:12 #247
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162547782
Goed punt van die voedingswaarde!

En IMA bijna overheen gelezen, wat knap van M! :o _O_
pi_162548012
Go M! Wat knap!

Ketel krijgt maisboogies, rijstwafeltjes met banaan of appel van Goodies, Griekse of Turkse yoghurt, en vooral veel fruit. Hij is gek op banaan, gaat erin als koek. ;) En vanmiddag kreeg hij bij de viskraam zijn eerste ministukje kibbeling, dat viel ook wel in de smaak. :Y)
  vrijdag 27 mei 2016 @ 19:33:14 #249
409579 LuDann
All the way
pi_162548947
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:47 schreef SaskiaR het volgende:
Ooooh IMA wat knap :)

Hier lag mijn kind ineens bovenaan de trap toen ik even niet keek... Nu echt traphekjes installeren dus!
Ohhh, eng lijkt me dat!
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 19:01 schreef lunapuella het volgende:
Go M! Wat knap!

Ketel krijgt maisboogies, rijstwafeltjes met banaan of appel van Goodies, Griekse of Turkse yoghurt, en vooral veel fruit. Hij is gek op banaan, gaat erin als koek. ;) En vanmiddag kreeg hij bij de viskraam zijn eerste ministukje kibbeling, dat viel ook wel in de smaak. :Y)
Lekker! Wij gaan zondag naar Simonis in Scheveningen, mag Wolk ook een stukje vis proeven (als dat een beetje te doen valt qua allergie). :Y)
pi_162548952
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 18:45 schreef LuDann het volgende:
Ik kook 's avonds bij het avondeten wat extra groenten en leg dat opzij in de koelkast. Dan krijgt ze dat in de loop van de dag.
Hoe doe je dat dan? Zijn dat hapklare stukken groenten die ze dan koud krijgt of... kun je een voorbeeld geven en welke groenten zoal, ben wel benieuwd.
Hier vooral nog gepureerde groenten (op schijfjes komkommer na) bij het avondeten en op kdv dagen ook 's middags.
pi_162549038
Een vraagje: als je baby koorts heeft en je hebt een zetpil gegeven, moet je haar dan s nachts na 8u wakker maken voor een volgende zetpil? Snap het even niet meer... lees allerlei enge dingen als ik ha googlen :{
  vrijdag 27 mei 2016 @ 19:40:17 #252
171422 LadyBlack
paint it black
pi_162549111
Ik zou een ziek kind dat lekker slaapt niet wakker maken hoor!

Alleen als er echt een pijnstillingspiegel nodig is.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 19:47:17 #253
409579 LuDann
All the way
pi_162549306
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 19:33 schreef JantinaGr het volgende:

[..]

Hoe doe je dat dan? Zijn dat hapklare stukken groenten die ze dan koud krijgt of... kun je een voorbeeld geven en welke groenten zoal, ben wel benieuwd.
Hier vooral nog gepureerde groenten (op schijfjes komkommer na) bij het avondeten en op kdv dagen ook 's middags.
Ja, hapklaar en koud. Als ik iets als broccoli, bloemkool of spruitjes ofzo kook dan leg ik daar wat stronkjes van opzij. Ik heb ook altijd diepvrieserwten liggen die snel even te koken zijn. En worteltjes, want die eet ik zelf vaak als snack met hummus. Dan krijgt Wolk ze gekookt en ik eet ze zo.

Ik vind 2 keer per dag groenten aanbieden heel fijn eigenlijk, dan kan ze met lekker veel dingen kennis maken en ligt de focus niet zo op bij die ene keer alles naar binnen krijgen. Mag ze lekker aanrommelen.
pi_162550769
Ah, op die manier. :Y Slim bekeken.

Gekookte courgette is misschien ook wel de moeite waard om eens rapley te proberen. Gaat er hier (weliswaar gepureerd) heel goed in.

Dit doet mij er meteen weer aan herinneren dat ik morgen wat boodschappen moet doen.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 21:00:58 #255
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_162551187
:W

Wij zijn weer thuis. Uiteindeiljk niet alle scandinavische landen bezocht, maar over Frankfurt gevlogen. We waren vanmorgen om half 10 op het vliegveld, en om half 7 in Berlijn. Wat een end zeg. Ik ben doodop.
pi_162551274
Jeetje wat een reis Jagar! Fijn dat je weer lekker thuis bent :)
pi_162558725
Dat is een lange dag geweest Jagar!

De dag is hier vroeg begonnen, voor ons doen, in het weekend. F. heeft mij vannacht weer een tijd beziggehouden. Dit keer van 3 tot 4.30. :O En om 6.40 was ze wakker.

Vriend mag vandaag uitslapen, ik morgen. :z

Oh, en blij dat vandaag de maxi + luiers komen, want al de derde dag op rij dat ze 's morgens is doorgelekt. :o
pi_162558823
Hier om 6 uur al. Maar het voordeel daarvan is dat hij ook nu alweer in zijn bed ligt en ik nog even terug kan (en straks is man aan de beurt dus ik kan even 'uitslapen')
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_162558868
Lekker als je dat kan. Mij lukt het niet om 's morgens weer in bed te stappen en de slaap te vatten. Goed, ik zorg er nu gewoon voor dat ik zometeen de boodschappen heb gedaan en dan is de rest van de dag nog lekker lang. Het zonnetje schijnt ook :D
pi_162558919
Ik lig wakker tussen vredig slapende duutser en baby in. Best gezellig! O+
pi_162558977
Hier is 6 uur de normale opstatijd. Vanochtend was het half 7 dus dat was uitslapen. Ze is vanochtend wel onhandelbaar. Niks is goed. Dus ze ligt weer op bed.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_162559505
Hier sliep W van 22:00 tot 6:45. Alweer! Inmiddels gaat het al 2 weken op rij zo. *O*
pi_162559715
F. ligt nu net weer op bed, vermoedelijk tot half 12 / 12 uur. ^O^ Net boodschappen gedaan, vroeg op heeft wel zo z'n voordelen. Lekker rustig je boodschapjes doen. Ik kwam trouwens terug met 2 shoppers. Dus zeer content met de nieuwe buggy :D

Sillie, fijn zeg!!
pi_162561830
Wow jagar vermoeiende reis, jij zult wel blij zijn dat je thuis bent :).

Sillie beterschap nog!

/zeef, nu ben ik de rest alweer vergeten ondanks 2x teruglezen :{. Wanneer gaat dat weg, die vergeetachtigheid? Heb er zoveel last van.

Hier 22 - 7, tutje erin en door tot 8 :7. Sinds gisteren is ze erg aanhankelijk, overdag schreeuwt ze zich schor als ik d'r in de box of in bed leg. Als ik erbij blijf, is het wel ok. Nieuwe fase dit?

6 maanden stats: 6970 gram en 65,5 cm. Wel opvallend: sinds ik met bv gestopt bent is ze van de onderlijn naar het gemiddelde geschoten.
pi_162562328
Wow wat een goeie nachten hier! Heerlijk zeg! Jaloers :) Baby heeft geloof ik nog nooit langer dan 6u aaneen geslapen en die keren zijn op een hand te tellen.

Na 7u wakker is hier uitslapen, alles tussen kwart over zes (doordeweeks opstatijd) en 7 is normaal. Oudste hoor ik nooit eerder dan 6.15 en baby ligt tussen ons in, dus die wordt meestal wakker als oudste wakker is en bij ons in bed springt. Ze slapen doordeweeks overigens langer dan in het weekend }:|
pi_162562369
Hier was het half 6 en daarna heeft ze van 6 tot 8 doorgetukt (en ik ook) ^O^ Wel is ze strontchagrijnig vandaag. Gezellig! Mevrouw was *ineens* moe: krijsen. Mevrouw kreeg een boterham met wortelprut: lichte woedeaanval. Boterham met ander beleg en stukjes banaan gegeven: nog bozer. Nou dan niet hoor :')

Vergeetachtigheid duurde bij mij tot ongeveer 6 maanden na de bevalling, dus hopelijk is het einde bij jou ook in zicht zusjevan!
  zaterdag 28 mei 2016 @ 13:03:48 #267
409579 LuDann
All the way
pi_162562375
Bleh, hier is het een week lang maar 1 of 2 keer per nacht wakker geweest dus ik rekende mezelf al rijk maar tegenwoordig is het weer gewoon 4 of 5 keer. Daar had ik het echt wel even moeilijk mee, je went makkelijk aan zulke goede nachten. Moet me er echt weer even op instellen. Ze lijkt het niet meer koud te hebben maar wordt gewoon 'zomaar' wakker en dan duurt het soms een half uur tot een uur voor ze weer slaapt.

Goede stats zusje!
  zaterdag 28 mei 2016 @ 13:14:47 #268
409579 LuDann
All the way
pi_162562586
Hier ook een boze baby, zit er iets in de lucht ofzo? Ze was moe maar wilde niet slapen dus kroop de hele tijd huilend achter me aan. Nu ligt ze eindelijk voor een dutje.

En zo gaan we een zandbak schelp kopen voor in de tuin. *O* Leuk! Man heeft de tuin opgeruimd, was het echt een puinhoop. :@ Nu is het overgroeide monster van een vijver uitgegraven en weg, alle troep is naar de vuilnisstort en het onkruid is weg. Tis verre van een droomtuin maar voor nu wel redelijk babyproof.
pi_162566296
IMA heeft een loper! *O* wat vlot zeg!

Heerlijk om lekker met de tuin bezig te zijn Ludann. Onze tuin is vreselijk. Hele donkere tegels. Boven de 24 graden is het eigenlijk al te heet om er te kunnen zitten. We hebben nu houten vlonders in bestelling en we gaan kunstgras leggen. Dat scheelt al een hoop!

Mies zit zo lekker in haar vel momenteel. Zo vrolijk en gezellig. Het is een paar dagen minder geweest, maar nu is er een kies door!
Over een week is ze alweer 1, mijn kleine baby :'(

Vanavond gaan we pannenkoeken eten met mn moeder. Zij is op vakantie met Mies' verjaardag. Dat vind ik stiekem helemaal niet leuk :(
pi_162566369
En met bewegend beeld! 10 maanden en 6 dagen oud:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
M'n privételefoon is gevallen, scherm aan diggelen.. ;(
pi_162566428
Geweldig IMA!

Ik heb nog wat stats.




  zaterdag 28 mei 2016 @ 15:59:56 #272
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_162566485
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 15:52 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
En met bewegend beeld! 10 maanden en 6 dagen oud:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
M'n privételefoon is gevallen, scherm aan diggelen.. ;(
Oooh wat knap!
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_162567132
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 13:14 schreef LuDann het volgende:
Hier ook een boze baby, zit er iets in de lucht ofzo? Ze was moe maar wilde niet slapen dus kroop de hele tijd huilend achter me aan. Nu ligt ze eindelijk voor een dutje.

En zo gaan we een zandbak schelp kopen voor in de tuin. *O* Leuk! Man heeft de tuin opgeruimd, was het echt een puinhoop. :@ Nu is het overgroeide monster van een vijver uitgegraven en weg, alle troep is naar de vuilnisstort en het onkruid is weg. Tis verre van een droomtuin maar voor nu wel redelijk babyproof.
Zo'n schelp hebben wij ook, maar die heeft maar een week vol gelegen met zand. Zodra hij open stond gingen er katten in en als hij dicht was en het regende hadden we alsnog modder :{ En hij liep telkens vol zand naar binnen zodat alles vol lag. Nu gebruiken we hem als zwembadje.

Een watertafel is ook echt leuk speelgoed voor buiten :)

Mijn vriend heeft bij ons alle ongebruikte borders weggehaald dus we hebben nu lekker veel ruimte en ook een perfect babyhoekje dat altijd schaduw heeft.

Wat een snellie IMA! Knap zeg!

[ Bericht 1% gewijzigd door Dot. op 28-05-2016 16:45:05 ]
pi_162567744
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 15:52 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
En met bewegend beeld! 10 maanden en 6 dagen oud:

M'n privételefoon is gevallen, scherm aan diggelen.. ;(
:o :D O+ *O* _O_ wow wat knap zeg! Niet eens gewoon een paar voorzichtige stapjes maar gewoon hop lopen! Wat is ze al stabiel ook!
pi_162567840
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 15:52 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
En met bewegend beeld! 10 maanden en 6 dagen oud:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
M'n privételefoon is gevallen, scherm aan diggelen.. ;(
Tjee wat knap zeg! En meteen al multitasken! :D *)

Zo'n schelp is wel echt jeugdsentiment, O+ Leuk! Op ons balkon zou -ie niet passen, daarvoor hebben wij van die opblaasbadjes van 5 euro.
Geen tuin hebben heeft toch nog best wel een voordeel: je komt nog eens op het strand. Vanochtend even geweest. Hij zat al vrij snel onder het zand. Zat ja! :o Hij gaat een soort van zitten. Hij zit eerst op z'n knietjes en gaat zo naar achter leunen tot hij op zijn billen zit. Hij houdt nog wel zijn handen aan de grond en hij weet verder niet wat hij er mee moet, maar hij kan het.

Toen hij voor het eerst ging zitten, was ik toevallig aan het filmen en ik spreek de legendarische woorden 'Kijk nou! Hij zit! Staat het op beeld?' :D :') Sorry jongen, maar dit is je moeder..
pi_162568579
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 15:52 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
En met bewegend beeld! 10 maanden en 6 dagen oud:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
M'n privételefoon is gevallen, scherm aan diggelen.. ;(
:o!! Wat knap! en ook nog met zo'n speeltje in de hand zwaaien!
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:37:22 #277
409579 LuDann
All the way
pi_162572953
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 15:52 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
En met bewegend beeld! 10 maanden en 6 dagen oud:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
M'n privételefoon is gevallen, scherm aan diggelen.. ;(
Ik moest gewoon hardop lachen, dat ziet er zo gaaf uit! :D Hop! Ze gaat er helemaal voor!
  zaterdag 28 mei 2016 @ 20:56:47 #278
409579 LuDann
All the way
pi_162573779
Schelp is voor mij ook jeugdsentiment! Daarom wilde ik er eentje. :P We konden alleen een roze vinden, maar das ook prima. Ik had vroeger een blauwe. O+

Limone, leuk voor later, zo'n filmpje. En wat goed van het zitten!

MLB: wij willen ook een gedeelte (kunst) gras en de rest betegelen. Maar dat kost of veel tijd of veel geld en van geen van beiden hebben we een overschot. :P Klinkt als een goed idee, die houten vlonders. Goede stats van mies zie ik, maar je hebt 2 keer de lengte gepost.

quote:
1s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 16:39 schreef Dot. het volgende:

[..]

Zo'n schelp hebben wij ook, maar die heeft maar een week vol gelegen met zand. Zodra hij open stond gingen er katten in en als hij dicht was en het regende hadden we alsnog modder :{ En hij liep telkens vol zand naar binnen zodat alles vol lag. Nu gebruiken we hem als zwembadje.

Een watertafel is ook echt leuk speelgoed voor buiten :)

Mijn vriend heeft bij ons alle ongebruikte borders weggehaald dus we hebben nu lekker veel ruimte en ook een perfect babyhoekje dat altijd schaduw heeft.

Wat een snellie IMA! Knap zeg!
Oh blegh, dat klinkt niet heel tof van de schelp. We hebben ook 125 kilo zand erbij en wilde dan de andere helft als badje gebruiken ja. Maar even afwachten hoe dat gaat, misschien wat beter afdekken.

Een watertafel wil ik ook als Wolk er groot genoeg voor is. En een mudkitchen. *O* Ik wil de tuin ombouwen tot speelparadijs want zelf doen we er toch niets mee.
pi_162574694
Ja, ze heeft het echt wel ontdekt nu! Ze probeert het iedere keer weer. En de ene keer gaat het twee stapjes goed en de volgende keer vijf stapjes. Heel schattig :D
pi_162574879
Ik zie goeie stats voorbijkomen! Fijn! ^O^

En een loper voor IMA! O+

Oh men, fietsen met baby, LOVING IT, wat een heerlijk daggie!
pi_162576464
Wat een schattig filmpje IMA O+

Wij hebben de blauwe schelp voor onze dochter, nooit problemen gehad met lekken of katten. F is er nog te jong voor, die ligt veel in de schommelstoel op het moment :)
pi_162577700
Lief IMA! Prachtig die eerste stapjes O+
pi_162580467
Wat een leuk filmpje IMA! Zo leuk dat gewaggel :D En ik wil ook een tuin...

O heeft zijn eerste blauwe plek! Waarschijnlijk van één van de vele keren dat hij de afgelopen week gevallen is. Zijn grootste hobby is nu aan de kleine tafel hangen met zn handen, en dan zittend steeds verder eronder schuiven en daarna gaan huilen omdat hij niet meer los kan laten zonder om te vallen. En continu zwaaien. Zelfs als hij bij me ligt te drinken wuift hij naar me :')
¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸¸.ˇ´¯`ˇ.¸><(((ē>
pi_162583457
IMA, wat onwijs knap! Kiek d'r gaan dan.

FF, zo leuk dat zwaaien.

Lu, ik heb de schelp op het verlanglijstje gezet. Lijkt me een mooie cadeautje voor een van d'r opa's en oma's voor dr verjaardag (die heus nog lang niet is).

L. staat sinds gister het grootste gedeelte van de dag los. Alsof ze het trucje ineens doorheeft ofzo. Naar aanleiding van de goede verhalen kocht ik knijpfruit en dat is een dikke hit. En ze is gister twee keer zelf heel de trap opgeklommen (met moeders er panisch achter :')). Ik vind 't zo snel gaan allemaal.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_162583481
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 mei 2016 20:56 schreef LuDann het volgende:
Schelp is voor mij ook jeugdsentiment! Daarom wilde ik er eentje. :P We konden alleen een roze vinden, maar das ook prima. Ik had vroeger een blauwe. O+

Limone, leuk voor later, zo'n filmpje. En wat goed van het zitten!

MLB: wij willen ook een gedeelte (kunst) gras en de rest betegelen. Maar dat kost of veel tijd of veel geld en van geen van beiden hebben we een overschot. :P Klinkt als een goed idee, die houten vlonders. Goede stats van mies zie ik, maar je hebt 2 keer de lengte gepost.

[..]

Oh blegh, dat klinkt niet heel tof van de schelp. We hebben ook 125 kilo zand erbij en wilde dan de andere helft als badje gebruiken ja. Maar even afwachten hoe dat gaat, misschien wat beter afdekken.

Een watertafel wil ik ook als Wolk er groot genoeg voor is. En een mudkitchen. *O* Ik wil de tuin ombouwen tot speelparadijs want zelf doen we er toch niets mee.
Echt 125 kilo? :D Dan hebben jullie een veel grotere dan wij. Hopelijk sluit die wel goed!

Hier ook een speelparadijs tuin :Y We hebben een tafel met 2 stoelen en een bankje voor onszelf en verder een mega glijbaan, een hobbelpaard/wipkip, 6 soorten fietsjes en stepjes en een schommel :@
pi_162587638
Sara wat heerlijk dat je kunt fietsen nu!

En losstaande L *O* wat knap. Het gaat idd snel zo als ik dat bij jullie lees.

FF dat zwaaien is wel supercute :D.
pi_162587796
Dingen waar ik geen probleem mee had toen ik nog geen kind had gekregen, maar waar ik sinds ik een kind heb een bloedhekel aan heb:

- De ijscoman die onder het raam langsrijdt met tingelende bel terwijl kind net ligt te slapen
- De eindeloze kerkklokken die op zondagochtend afgaan terwijl kind net ligt te slapen
- De postbode die aanbelt, net als kind ligt te slapen (en ik nog geen kans heb gehad de bel uit te doen)
- Moeten niezen op de gang, net als kind ligt te slapen
- De huistelefoon die afgaat, net als kind ligt te slapen
- De buurvrouw die precies onder L.'s raam gaat praten met een blaffend hondje erbij, net als kind ligt te slapen
- De garage van de overbuurman, waar ineens een tractor (dude?! Je woon in Den Haag, wtf?) uit komt die achterop een laadwagen wordt gereden, net als kind ligt te slapen
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  zondag 29 mei 2016 @ 12:47:15 #288
409579 LuDann
All the way
pi_162588168
Kris: schelp is niet zo duur, 20 euro. En zand is 2 tot 3 euro per zak van 25 kilo. Dus ideaal om als cadeautje te vragen. :Y En wat goed van het los staan! :o

quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 07:42 schreef Dot. het volgende:

[..]

Echt 125 kilo? :D Dan hebben jullie een veel grotere dan wij. Hopelijk sluit die wel goed!

Hier ook een speelparadijs tuin :Y We hebben een tafel met 2 stoelen en een bankje voor onszelf en verder een mega glijbaan, een hobbelpaard/wipkip, 6 soorten fietsjes en stepjes en een schommel :@
Hij lijkt vrij standaard. Ik zal er van de week eens een foto van maken als alles in elkaar zit. We gaan eerst de tuin nog schoonmaken met een hogedruk reiniger.

Klinkt echt heerlijk, zo'n tuin. :D Schommel, die moet hier ook komen. O+ We hebben maar een kleine tuin dus we moeten een beetje creatief gaan zijn. :P
  zondag 29 mei 2016 @ 12:49:23 #289
409579 LuDann
All the way
pi_162588230
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:34 schreef Krisvc het volgende:
Dingen waar ik geen probleem mee had toen ik nog geen kind had gekregen, maar waar ik sinds ik een kind heb een bloedhekel aan heb:

- De ijscoman die onder het raam langsrijdt met tingelende bel terwijl kind net ligt te slapen
- De eindeloze kerkklokken die op zondagochtend afgaan terwijl kind net ligt te slapen
- De postbode die aanbelt, net als kind ligt te slapen (en ik nog geen kans heb gehad de bel uit te doen)
- Moeten niezen op de gang, net als kind ligt te slapen
- De huistelefoon die afgaat, net als kind ligt te slapen
- De buurvrouw die precies onder L.'s raam gaat praten met een blaffend hondje erbij, net als kind ligt te slapen
- De garage van de overbuurman, waar ineens een tractor (dude?! Je woon in Den Haag, wtf?) uit komt die achterop een laadwagen wordt gereden, net als kind ligt te slapen
Wordt ze daar allemaal wakker van? Wat irritant dan ja. Ik heb mazzel met de mijne denk ik, als ze slaapt dan slaapt ze eigenlijk wel. Nu al bijna 3 uur. :D

En die tractor. _O-
  zondag 29 mei 2016 @ 13:31:48 #290
409579 LuDann
All the way
pi_162589221
Man heeft Wolk vanochtend eten gegeven. Een boterham, een hele banaan, een snoepkomkommer en een handje vol aardbeien dingen erin. Vreetmonster. :P
pi_162589270
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:34 schreef Krisvc het volgende:
Dingen waar ik geen probleem mee had toen ik nog geen kind had gekregen, maar waar ik sinds ik een kind heb een bloedhekel aan heb:

- De ijscoman die onder het raam langsrijdt met tingelende bel terwijl kind net ligt te slapen
- De eindeloze kerkklokken die op zondagochtend afgaan terwijl kind net ligt te slapen
- De postbode die aanbelt, net als kind ligt te slapen (en ik nog geen kans heb gehad de bel uit te doen)
- Moeten niezen op de gang, net als kind ligt te slapen
- De huistelefoon die afgaat, net als kind ligt te slapen
- De buurvrouw die precies onder L.'s raam gaat praten met een blaffend hondje erbij, net als kind ligt te slapen
- De garage van de overbuurman, waar ineens een tractor (dude?! Je woon in Den Haag, wtf?) uit komt die achterop een laadwagen wordt gereden, net als kind ligt te slapen
Ik ben heel blij dat Nederland niet voetbalt deze zomer, want ik heb wel eens als een viswijf uit het raam gehangen toen er buurtkinderen de straat op renden met vuvuzela na elk doelpunt :@
pi_162590207
Ja, de postbode inderdaad. :( Het is meestal wel voor ons, dus echt boos word ik niet. We hebben wel daarom geprobeerd de bel zachter te maken met watjes...
  zondag 29 mei 2016 @ 14:40:30 #293
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_162591406
Oh ja, onze bel is zo verdomde luid, en de postbode moet altijd aanbellen om in het flatgebouw te komen. Ondertussen weet hij dat ik vaak thuis ben, dus belt hij altijd hier aan. Erg frustrerend.

*O* *O* voor lopende baby van IMA!

Mijn kleine trekt zich nu overal aan op tot staan. En is van tijgeren over gegaan op kruipen. Zo schattig.
pi_162591687
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 13:31 schreef LuDann het volgende:
Man heeft Wolk vanochtend eten gegeven. Een boterham, een hele banaan, een snoepkomkommer en een handje vol aardbeien dingen erin. Vreetmonster. :P
Ohh lekker bezig Wolk :D
Ik heb naar aanleiding van jouw post, gisteren wortelen gekookt en gepureerd gegeven 200 gram ging er als koek in. Ik kook nu nog een wortel los. Eentje om zometeen koud in de hand te geven en eentje voor morgen o.i.d. ben benieuwd hoe dat gaat.

quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 12:34 schreef Krisvc het volgende:
Dingen waar ik geen probleem mee had toen ik nog geen kind had gekregen, maar waar ik sinds ik een kind heb een bloedhekel aan heb:

- De ijscoman die onder het raam langsrijdt met tingelende bel terwijl kind net ligt te slapen
- De eindeloze kerkklokken die op zondagochtend afgaan terwijl kind net ligt te slapen
- De postbode die aanbelt, net als kind ligt te slapen (en ik nog geen kans heb gehad de bel uit te doen)
- Moeten niezen op de gang, net als kind ligt te slapen
- De huistelefoon die afgaat, net als kind ligt te slapen
- De buurvrouw die precies onder L.'s raam gaat praten met een blaffend hondje erbij, net als kind ligt te slapen
- De garage van de overbuurman, waar ineens een tractor (dude?! Je woon in Den Haag, wtf?) uit komt die achterop een laadwagen wordt gereden, net als kind ligt te slapen
Ik kan mij er iets bij voorstellen! Maar hier totaal geen last van, want kind slaapt 1. op zolder en 2. slaapt sowieso erg diep en wordt niet snel wakker van omgevingsgeluiden. _O_
  zondag 29 mei 2016 @ 17:55:00 #295
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_162597033
Hoe dik zijn de hema zomer slaapzakken? Geschikt als het 25 graden is in de slaapkamer?
pi_162597440
quote:
0s.gif Op zondag 29 mei 2016 17:55 schreef Jagärtrut het volgende:
Hoe dik zijn de hema zomer slaapzakken? Geschikt als het 25 graden is in de slaapkamer?
Toen met die paar warme dagen afgelopen maand in Nederland, met 25+ (ook in de slaapkamer) heeft F. daar als een roosje in geslapen. Slaapzak + korte mouwen romper. Vannacht overigens ook.
  zondag 29 mei 2016 @ 18:29:28 #297
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_162597982
Heb je een warmbloedig kind? Hier bij 25+ graden een hydrofielslaapzak. De Hema zomerslaapzak is dan echt te warm.
  zondag 29 mei 2016 @ 19:41:04 #298
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_162599787
quote:
1s.gif Op zondag 29 mei 2016 18:29 schreef mousemicky het volgende:
Heb je een warmbloedig kind? Hier bij 25+ graden een hydrofielslaapzak. De Hema zomerslaapzak is dan echt te warm.
+1 en die van mij is echt niet warmbloedig te noemen. Die zomerslaapzakken van de Hema zijn gewoon gevoerd en vind ik echt te warm voor +20 graden op de slaapkamer. Ik heb een dunne katoenen (enkellaags) slaapzak voor de warme dagen
  zondag 29 mei 2016 @ 19:47:24 #299
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_162599975
Ok, dan ga ik op zoek naar wat anders. Ze hebben zo'n fijn prijsje!
pi_162600105
Jagar, bij de Prenatal zijn de hydrofielslaapzakken in de aanbieding (of althans, vorige week zag ik een hele bups hangen voor 5 - 15 euro) Misschien online ook wel?
pi_162600115
En dicht! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')