abonnement Unibet Coolblue
pi_162434243
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 13:28 schreef Radyhyn het volgende:

Als een kindje iets afpakt van VV dan vindt hij dat vaak niet erg. Hij haalt bij wijze van spreken zijn schouders op en gaat met wat anders spelen... De 'MIJN'-fase zal later vast nog wel komen :')
Mijnes is er ook zo een, en ik wil haar daar toch weerbaar voor maken. Want als zij ergens mee speelt, heeft een ander kindje maar te wachten, of te vragen of dat kindje even mag. Ze mag moet ;) haar grenzen aangeven wat dat betreft. Zo stond ze laatst voor een glijbaan te wachten, en liet braaf iedereen voorgaan. Nou waren die kinderen wel wat ouder, maar toch, soms is het ook gewoon haar beurt, en dat zeg ik dan ook tegen die ouders. En ik ging er zelf ook achteraan <3 "mamma okk gijen?"

Wat ik duidelijk maak bij bijv ikea oid, is dat er niets "mijn" is. Het is van die speelplek, niet van iemand. Het is van ikea en jij speelt er mee. En als je met 3 wagonnetjes speelt, wacht een kind maar even. Speelt ze met 10, kan ze best wat delen. Beetje een balans daar. Maar dat onwijze "MIJNMIJNMIJN" als iemand alleen maakt kijkt, daar ben ik ook wat allergisch voor.

Wat ik naar vind zijn van die moeders die loeders worden als ze bang zijn dat hun kind wat te kort komt. :X
  maandag 23 mei 2016 @ 14:08:32 #102
73386 Fazz
onderweg
pi_162434425
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:01 schreef Skittles het volgende:
Meeklimmen O+
7 keer achter elkaar van de glijbaan af O+
In de ballenbak O+
Tokkieouders die je stom aankijken omdat je zelf ook door de ballenbak heen kruipt en springt op het springkussen O+
O+

Ik zat laatst wel klem op een glijbaan ;(
pi_162434572
Haha, Skittles, ik doe dat ook en ik ben, als ik dan eens in zoiets ben, altijd de enige. I vindt het natuurlijk helemaal te gek en ik stiekem dus ook. Vervolgens doe ik wel chagrijnig tegen mijn vriend natuurlijk, omdat hij in de tussentijd gewoon lekker de krant/een boek heeft kunnen lezen en ik niet. :') !
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162434746
Vind het wel irri dat er mensen zijn die hun eigen eten en drinken meenemen naar zo'n speelgebeuren en dat ik netjes alles koop.

Ik ga trouwens altijd alleen. Doordeweeks werkt vriend altijd en als ik samen met een vriendin zou gaan, komt er ook niks van gezellig doen. Nora rent overal naartoe, dat is net een ongeleid projectiel. Ik moet die echt constant in de gaten houden.
pi_162434863
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:02 schreef Roomsnoes het volgende:

Wat ik duidelijk maak bij bijv ikea oid, is dat er niets "mijn" is. Het is van die speelplek, niet van iemand. Het is van ikea en jij speelt er mee. En als je met 3 wagonnetjes speelt, wacht een kind maar even. Speelt ze met 10, kan ze best wat delen. Beetje een balans daar. Maar dat onwijze "MIJNMIJNMIJN" als iemand alleen maakt kijkt, daar ben ik ook wat allergisch voor.
Ja, precies, dat is natuurlijk ook het punt: op zo'n plek is het speelgoed van niemand en dus van iedereen, en dat moet je een kind ook wel duidelijk maken. Je kunt het niet allemaal voor jezelf gaan claimen. Dan vind ik het wel helpen dat I ervaring heeft op het kdv, want dan kan ik altijd die vergelijking maken en snapt ze het meteen.

Ik ben ook wel eens 'bang' een soort loeder te zijn. Het zijn trouwens niet alleen moeders he. Mijn vriend vertelde vorige week dat een jongetje op de glijbaan vervelend tegen I deed, en dat hij zich moest inhouden om niet al te fel te reageren. :o . :+ ..

Moet wel zeggen dat op de meeste plekken waar ik kom de verstandhouding met andere ouders eigenlijk meestal gewoon goed is. Ik maak niet vaak van die tokkie-dingen mee. Soms eerder het omgekeerde: dat een ouder zich verontschuldigt voor z'n kind en dat ik dan zeg: nee joh, maakt niet uit, dat doet die van mij ook hoor. :D .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162435067
Met zo'n loeder bedoel ik een moeder die zijn kind voor andere kinderen vooruit duwt bij een sinterklaasviering ofzo he, ik noem maar wat. Wat ik help O ook voor haarzelf/haar plaats in de rij/haar spulletjes opkomen als het nodig is, end at vind ik niet meer dan normaal. En op lelijk gedrag aanspreken vind ik niet meer dan normaal, als die ouders er zelf niet bij zijn, hebben ze dat maar te accepteren dat ik dat dan doe.

Zo wou een kindje van 5 op het kdv bij O laatste en afscheidsknuffel geven, maar ze kweelde O bijna. Moeder zat er bij, keek er naar end eed niets, terwijl ik duidelijk zei dat O het niet fijn vond. Toen heb ik de armen van dat kind van O af getrokken. De mazzel, als moeder niets zegt, doe ik dat. >:)
pi_162435136
quote:
7s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:08 schreef Fazzoletti het volgende:

[..]

O+

Ik zat laatst wel klem op een glijbaan ;(
Hahaha :D moest er boter aan te pas komen? :+

Ghehe Franny, mijn vriend is nog kinderlijker dan ik dus hij doet ook gezellig mee. Stelletje debielen heeft Lou als ouders :P
pi_162435245
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:33 schreef Skittles het volgende:

[..]

Hahaha :D moest er boter aan te pas komen? :+

Ghehe Franny, mijn vriend is nog kinderlijker dan ik dus hij doet ook gezellig mee. Stelletje debielen heeft Lou als ouders :P
Ik heb foto's als bewijs ~O>
pi_162435289
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:36 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Ik heb foto's als bewijs ~O>
Ja, die moeten wij zien dus he?
  maandag 23 mei 2016 @ 15:04:39 #110
73386 Fazz
onderweg
pi_162435939
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:36 schreef BlueEyes het volgende:

[..]

Ik heb foto's als bewijs ~O>
Delen O-)
pi_162436251
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 14:19 schreef Sunshine1982 het volgende:
Vind het wel irri dat er mensen zijn die hun eigen eten en drinken meenemen naar zo'n speelgebeuren en dat ik netjes alles koop.

Ik ga trouwens altijd alleen. Doordeweeks werkt vriend altijd en als ik samen met een vriendin zou gaan, komt er ook niks van gezellig doen. Nora rent overal naartoe, dat is net een ongeleid projectiel. Ik moet die echt constant in de gaten houden.
Waarom? Dat mag iedereen toch zelf weten? Ik vind soms de prijzen zo achterlijk hoog dat ik ook gewoon wat voor Elin of voor mijzelf bij me heb. ik vind dat echt niet raar of zo. ( maar ik ga dat dan niet in een restaurantje zitten opeten, maar ergens op een bankje of zo). Moet wmb gewoon kunnen. En meestal koop ik ''daar'' toch wel koffie of een ijsje of zo.
Born to Lose, but Built to Win.
pi_162436771
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:19 schreef LadyTagliatelle het volgende:

[..]

Waarom? Dat mag iedereen toch zelf weten? Ik vind soms de prijzen zo achterlijk hoog dat ik ook gewoon wat voor Elin of voor mijzelf bij me heb. ik vind dat echt niet raar of zo. ( maar ik ga dat dan niet in een restaurantje zitten opeten, maar ergens op een bankje of zo). Moet wmb gewoon kunnen. En meestal koop ik ''daar'' toch wel koffie of een ijsje of zo.
Omdat er overal bordjes hangen dat het niet mag.
Dat er dan blijkbaar niet naar gekeken wordt door het personeel is dan weer een tweede :)
  maandag 23 mei 2016 @ 15:57:18 #113
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_162437111
Speelparadijs irritaties: check! Maar dan met oudere kindjes. Oma (van een klasgenootje) leest lekker krantje in een hoek en de 2 bijbehorende kinderen lopen alleen maar te etteren bij onze kinderen. Dan ben ik dus echt niet beleefd - of ze zelf even haar 2 ettertjes in de gaten kan houden :+

En wat bij de ikea gebeurt is hier ook tijdens de zwemles. Meisje van een jaar of 3 (dat ook liep te bleren: dat is van mij!!) loopt op mijn 1 jarig die gewoon rond staat te kijken af en duwt haar zomaar met een flinke duw omver. Waarop ik haar aanspreek dat ik dat echt niet normaal vind. Komt moeders uit een hoekje: 'Ja, het is nogal een baasje'. Nou fijn voor je maar dat is nog geen reden om mijn kind uit het niets omver te duwen. Die snapt dat niet en gaat dan brullen (gek he?) Let even beter op je dochter wil je!

Nog maar 1,5 week en dan wordt mijn meisje al weer 2.... ze oefent er iig al goed voor (nee! zelf! mij! en gillen en de stervende zwaan zijn hier favoriet :) )
pi_162437366
Hoi :W

Franny, ik zie het bijna voor me. Ken ik die binnenspeel met het rieten wagentje? :D ik ben daar al een tijd niet geweest, dat kan ik wel weer eens doen.

Ik laat W ook gewoon gaan eigenlijk, gare moeder present. Het scheelt dat hij best goedzakkerig is en tot nu toe vaak een van de kleinsten ter plaatse, als je kindje groter is en dingen afpakt van babies is het weer wat anders. Maar W geeft dingen veel aan anderen tot nu toe, en zit nog niet in de mijn mijn fase. Hij laat zich ook weinig storen door kindjes die schreeuwen dat hij er niet bij mag :'). Meestal kijk ik een beetje naar hoe de moeder van het andere kindje reageert op de interactie, en probeer zo min mogelijk in te grijpen. Aangezien hij thuis is bij mij is het ook zijn leermoment!

Oh en buiten ben ik normaliter én de moeder die hem zelf laat spelen, maar als ik dan wel meespeel met hem doe ik gek en ga er vol in natuurlijk, want leuk O+. Dus een beetje van beide. Nu zou ik niet in mn eentje met hem naar een binnenspeel moeten denk ik..

On that note: wij waren vanmiddag in sea life scheveningen, en het was geen succes. Veel te veel te zien voor een kleine worst :') ik vond het wel echt veel leuker dan verwacht, maar het is meer geschikt voor grotere kindjes. Ik ga over een jaar of 5 wel weer eens met mn jongens :Y).
pi_162438109
Oh, en in de speeltuinen waar ik met W vaak heenga overigens, worden alle kinderen min of meer getraind te delen. Fietsjes steppen en ballen worden door iedereen gepakt en bespeeld en alle ouders roepen naar elkaar 'ja mag wel hoor!'. Na een tijdje krijg je misschien wel gehuil als de kleine eigenaar het doorheeft, maar dan kun je het ook teruggeven natuurlijk :+. Van de week nog ging W er vandoor met een buggy met pop er in :D en liep de hele speelplaats over te crossen ermee. Meisje huilen, hij huilen toen hij het terug moest geven, maarja zo gaan die dingen nou eenmaal.
pi_162438139
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:57 schreef Hobbesje het volgende:

En wat bij de ikea gebeurt is hier ook tijdens de zwemles. Meisje van een jaar of 3 (dat ook liep te bleren: dat is van mij!!) loopt op mijn 1 jarig die gewoon rond staat te kijken af en duwt haar zomaar met een flinke duw omver. Waarop ik haar aanspreek dat ik dat echt niet normaal vind. Komt moeders uit een hoekje: 'Ja, het is nogal een baasje'. Nou fijn voor je maar dat is nog geen reden om mijn kind uit het niets omver te duwen. Die snapt dat niet en gaat dan brullen (gek he?) Let even beter op je dochter wil je!
Dit vind ik een situatie die je als moeder niet echt kan voorkomen. Driejarigen doen nu eenmaal spontaan ineens dingen en dat zijn niet altijd de dingen die wij als normaal zien, maar daar zijn het wel kinderen voor. Op het kdv gebeuren dit soort dingen ook (en ik denk bij mensen met meerdere kindjes thuis ook :X ). Een kind moet daar uiteraard wel op aangesproken worden.
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162439139
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:05 schreef Crumpette het volgende:
Hoi :W

Franny, ik zie het bijna voor me. Ken ik die binnenspeel met het rieten wagentje? :D ik ben daar al een tijd niet geweest, dat kan ik wel weer eens doen.
Ja die ja. :D . Het is echt een leuke plek. Maar voor mij wel wat ver. Sea Life, ben ik nog nooit geweest met I, ook wel een idee!
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
  maandag 23 mei 2016 @ 19:31:06 #118
253104 Hobbesje
Wachten duurt lang....
pi_162442606
quote:
2s.gif Op maandag 23 mei 2016 16:36 schreef Franny_G het volgende:

[..]

Dit vind ik een situatie die je als moeder niet echt kan voorkomen. Driejarigen doen nu eenmaal spontaan ineens dingen en dat zijn niet altijd de dingen die wij als normaal zien, maar daar zijn het wel kinderen voor. Op het kdv gebeuren dit soort dingen ook (en ik denk bij mensen met meerdere kindjes thuis ook :X ). Een kind moet daar uiteraard wel op aangesproken worden.
In dit geval denk ik dat dat wel voorkomen had kunnen worden. Omdat ze het daarvoor ook al 2 keer bijna deed en moeders echt ver weg zat.... (tafel naast de speelhoek was gewoon vrij) Kinderen doen idd onverwachte dingen - maar een beetje dichterbij zitten en toezicht houden maakt ook verschil.
*zelf al 2 keer een 3-jarige heeft gehad*
pi_162443199
Aha, ja de context van zoiets is ook altijd belangrijk. Het was dus gewoon een vervelend kind met dito moeder. :P .

Ik bedacht me net dat toen ik nog kinderloos was mijn gedachte bij speeltuinen of andere plekken met veel kinderen en ouders altijd was: 'Ar-me ouders met al die krijsende, irritante kinderen, gelukkig hoor ik daar niet bij.' :+ .
"All that maybe the slightly better ones do is sort of get inside your head and leave something there"
pi_162444432
quote:
1s.gif Op maandag 23 mei 2016 15:43 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Omdat er overal bordjes hangen dat het niet mag.
Dat er dan blijkbaar niet naar gekeken wordt door het personeel is dan weer een tweede :)
O, als het niet mag dan is het een ander verhaal natuurlijk.
Born to Lose, but Built to Win.
  maandag 23 mei 2016 @ 21:18:23 #121
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_162445934
Kakburen. Zijn al weken aan het boren en hameren als Melle slaapt/net slaapt. En steeds maar eventjes maar dan is hij wakker.

(Ja ik weet dat het tot tien uur s avonds gewoon mag, maar vind t wel ruk).

Oh en hai.
Kwak
pi_162446508
Dreumesjes stiekem aan het bier en cola... Js gaat er ook regelmatig met de (dichte) flessen wijn vandoor ;)

Speelparadijs, het is niet mijn favo bestemming. :')
Hier ook vaak erop uit met de boys, met de telefoon alleen als fototoestel ;)

Selv, ik ga duimen draaien voor je :*

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_162446592
quote:
0s.gif Op maandag 23 mei 2016 21:18 schreef kwakz0r het volgende:
Kakburen. Zijn al weken aan het boren en hameren als Melle slaapt/net slaapt. En steeds maar eventjes maar dan is hij wakker.

(Ja ik weet dat het tot tien uur s avonds gewoon mag, maar vind t wel ruk).

Oh en hai.
Het mag tot 10 uur ja, maar ik vind dat je best voor die tijd ook rekening kan houden met je buren. Zou er gewoon wat van zeggen.
pi_162446626
Oh en Loj, ik vind het knap dat je er zo mee omgaat en toch wat positiviteit weet te vinden. Hoe was je dag?
pi_162446760
Aanhaak-poging :+ voel je niet genegeerd als ik je vergeten ben :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak, haat aan luidruchtige buren }:| stond daarstraks zelf ook bijna op het punt om er naar toe te gaan. Bij ons naast sjouwen ze serieus 3x per dag met alle meubels en klinkt het soms echt of de kinderen met bekertjes langs de radiatoren ratelen ofzo :(
* twist02 herhaalt mantra: "Nog 2 maanden, nog 2 maanden..." :X

Aanhaken bij de dreumesen is af en toe nog een beetje lastig. Deels vanwege drukte (nog 2 weken tot oplevering van ons nieuwe huis!! :o *G* ) en deels omdat het af en toe nog een beetje ver-van-m'n-bed lijkt. Ik ben allang blij als onze Minion niet op andere baby's klimt*, laat staan dat lief samen spelen al echt een issue is ;)
*True story; ze heeft bij mijn zus (=gastouder) een nieuw favoriet klimtoestel: 1 vd andere baby's :') zodra hij binnen is, racet ze er naar toe om er overheen te klimmen.

Hier een beetje lastige situatie :{ (al besef ik me dat alles relatief is!): afgelopen week onze Minion geprovoceerd met normale flesvoeding (ze krijgt vanaf 5 maanden Pepti vanwege -waarschijnlijk- kma). Het ging eigenlijk heel goed, maar toch hadden man en ik het idee dat ze niet helemaal lekker in d'r vel zat.
Normaal gesproken hebben we echt 0,0 klagen qua slapen (dat is dus het relatieve stukje :@ ); het is wegleggen en weglopen. Maar de afgelopen paar nachten begon ze echt opeens keihard te huilen en was helemaal overstuur. Ook 's nachts een paar keer huilend wakker (terwijl ze dat normaal nooit heeft). Nu hadden we toch al het idee dat ze een beetje verlatingsangst had, dus wat dat betreft niet zo heel vreemd. Maar toch maar besloten om weer even terug te gaan naar de Pepti vanaf vandaag; en vanavond viel ze dus weer zonder 1 kik gewoon in slaap (*afkloppen!*). Rationeel gezien weet ik dat dat bijna niet vanwege de voeding kan zijn, op 1 dag tijd, maar toch hè... :?

/lief dagboek :+ weet ook niet zo goed wat ik met dit stukje wil eigenlijk, even spuien ofzo
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')