abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:53:14 #251
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162459647
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:27 schreef Kaas- het volgende:
Ook niks mis mee trouwens, het is nou eenmaal leuker om sporten te kijken waar we goed in zijn.
Enigszins waar. Formule 1 kijk je sowieso niet omdat je de sport interessant vindt. Op dit moment is F1 het slechtste voorbeeld van autosport. Iedereen klaagt en zeurt over gebrek aan inhalen en dergelijke maar klasses op ongeveer hetzelfde niveau waar wel veel ingehaald wordt kijken ze dan niet naar. Zelfs niet als daar een Nederlander het goed doet.

Of er nou een Nederlander mee doet of niet, mensen kijken over het algemeen sport voor hele andere redenen dan het daadwerkelijke sportieve element.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 24 mei 2016 @ 12:55:26 #252
369251 Geralt
of Rivia
pi_162459700
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:53 schreef Fir3fly het volgende:
Formule 1 kijk je sowieso niet omdat je de sport interessant vindt.
Pardon?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 24 mei 2016 @ 13:06:03 #253
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162459966
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:55 schreef Geralt het volgende:

[..]

Pardon?
Vooruit, dat geldt voor de meeste mensen. De diehards zijn uitzonderingen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_162461453
We kijken plotseling massaal naar iets als waterpolo of beachvolleybal, wanneer we er toevallig goed presteren. Zo is het meestal. Leuk toch, een beetje chauvinisme in de sport. :Y
  dinsdag 24 mei 2016 @ 16:35:33 #255
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_162465892
Ik zie dit nu pas.
Even mijn visie over een F1-waardig circuit in Nederland.

Ik denk dat een nieuwe F1 circuit echt wel haalbaar is voor Nederland.
Op Zandvoort moet je niet meer willen rijden, het staat vanaf Halfweg al vast als Max er alleen komt rijden. Laat staan als hij z'n 21 vriendjes meeneemt.

Het is enkel haalbaar met een hoop mits'en en maar'en.

Het meeste kans heeft een multifunctionele locatie.
Voor ander soort events (kijk even hoe ze dat bij Austin hebben gedaan):

Daarnaast kunnen we het circuit inrichten met test faciliteiten waar fabrikanten gebruik van kunnen maken of ander soort rij-belevenis of rij-vaardigheden getest kunnen worden.
(hier een voorbeeld in het "infield" van de Red Bull Ring):


Buiten het weekje van de F1 moet het voldoende mensen trekken om exploitabel te maken.
Daarnaast heb je nog de geluids- en Milieuclubs die je moet overtuigen of om de tuin moet leiden.

Qua lay-out heb ik mijn hart verkocht aan de volgende baan (die helaas, (of gelukkig als je m nog wil bouwen) niet in het echt bestaat).
Mij lijkt dit een lay-out die je, in dien nodig in tweeen kan splitsen en toch uitdagend genoeg blijft.
Veel inhaal mogelijkheden, snelle bochten, langzame bochten, een technisch gedeelde en lange rechte stukken.
Daarnaast zit er voldoende hoogteverschil in de baan, voor de liefhebbers: dit is een Mod voor Assetto Corsa.
Laat het een beetje tweaken (1%) door Herman Tilke en we hebben een publieks trekker (ja ik snap dat het "test gedeelte" en "event" gedeelte op onder staande plaatjes niet staan):

Lay out:


Wat "snapshots" (met de klok mee genomen):

















[ Bericht 4% gewijzigd door nils7 op 24-05-2016 19:32:17 ]
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_162466040
Uit welk spel kommen die snapschots?
  dinsdag 24 mei 2016 @ 19:09:57 #257
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_162469581
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 16:40 schreef john2406 het volgende:
Uit welk spel kommen die snapschots?
Assetto Corsa
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  dinsdag 24 mei 2016 @ 19:12:59 #258
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162469659
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 12:05 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Het feit dat dit hele gedoe pas begon toen Verstappen een race won zegt genoeg. Er is genoeg autosport behalve F1 (ook met Nederlands succes) maar daar wordt nooit een seconde aan besteed.
Wat mij stoort zijn teksten als dat de NOS altijd de gemotoriseerde sport en F1 links heeft laten liggen, en ze dus "aan het gas kunnen." Dit klopt gewoon niet. Ze hebben jarenlang samenvattingen van 10+ minuten uitgezonden, via de radio uitgezonden, ruimte vrijgemaakt in het sportjournaal (helft ging soms over Verstappen sr.). Ze hebben ook jarenlang motercross laten zien en zelfs live MotoGP.

De reden dat dit stoort is omdat veel van dezelfde lieden - waaronder jijzelf en bluemoon23 - het er graag over hebben dat entertainment en evenementen zoals de Champions League niet thuis horen op de publieke omroep. Is dat eenmaal dankzij bezuinigingen/keuzes het geval, dan wordt het geframed als "volledig negeren", "zuurpruimen" en "geen fuck geven". Dit wordt aangevoerd ter verdediging van de veredelde reclamespotten en non-journalistiek die je bij Humberto Tan en Jack van Gelder krijgt te zien.

Het is een oneigenlijk en hypocriet argument. De situatie is zoals je het wilt zien. Maar in plaats van dat je zegt "Van Persie kan best het sportjournaal" te woord staan, wordt het in het negatieve getrokken ten nadele van de NOS.

Dit is natuurlijk precies waar Jan Slagter jarenlang voor waar schuwt. Dat een steeds smallere publieke omroep resulteert in minder draagvlak, en dat tegenstanders (jijzelf) en mensen met belangen (Z-iggo moderators) het negatief zullen benaderen.

Zenden ze entertainment uit, zoals elke Westerse publieke omroep, dan is het 'kan ook wel op SBS'. Doen ze dat niet, dan is het 'grachtengordel' en 'het mediapark kijkt neer op [vul in].'

Dat is alles wat ik erover kwijt wil.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 24 mei 2016 @ 19:16:10 #259
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162469760
Tjonge. Wat een verzameling stropoppen. Ik zeg alleen maar dat de NOS autosport nooit interessant gevonden heeft. En dat klopt.

De rest is allemaal projectie van jouw kant. Het zal me aan mijn reet roesten of Champions League of F1 op de NOS te zien is of niet.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 24 mei 2016 @ 19:17:02 #260
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162469790
Wat moet de PO allemaal uitzenden volgens jou, klopkoek, en waar moet het geld vandaan komen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  dinsdag 24 mei 2016 @ 19:20:32 #261
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162469906
quote:
7s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 19:16 schreef Fir3fly het volgende:
Tjonge. Wat een verzameling stropoppen. Ik zeg alleen maar dat de NOS autosport nooit interessant gevonden heeft. En dat klopt.

De rest is allemaal projectie van jouw kant. Het zal me aan mijn reet roesten of Champions League of F1 op de NOS te zien is of niet.
Het is helemaal geen 'projectie'. Jij bent een van de voornaamste representanten van 'ressentiment-rechts' op dit forum. Evenals bluemoon. Ik weet waar ik over praat.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 24 mei 2016 @ 19:25:28 #262
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_162470065
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 19:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Het is helemaal geen 'projectie'. Jij bent een van de voornaamste representanten van 'ressentiment-rechts' op dit forum. Evenals bluemoon. Ik weet waar ik over praat.
Het is nogal moeilijk om mezelf te verdedigen als jij mij standpunten toedicht die ik niet heb :'). Nogmaals, het maakt mij helemaal niets uit wat er op de NOS wordt getoond en wat niet. Ik kijk er toch niet naar.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 24 mei 2016 @ 19:44:29 #263
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_162470671
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 mei 2016 17:59 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Maar geen uitloop stukken. Monaco zou vandaag de dag nooit meer in overweging worden genomen. Het is de historie die er voor zorgt dat dat circuit op de kalender blijft staan.
Wel man, nu Singapore er jaren terug is bijgekomen en ze dit jaar in Baku rond de 340 halen tussen de betonnenmuren

quote:
0s.gif Op woensdag 18 mei 2016 15:21 schreef antiderivative het volgende:
Zag toevallig dit topic toen ik wat buitenlandse nieuwssites aan het doornemen was:

F1 set to announce £100m 5-year global Heineken deal & potentially a Dutch Grand Prix
Qua bedrag zou dat wel kunnen.

Zet er nog eens een Jumbo tegenaan.

Alleen nog een circuit maar goed dat voorstel heb ik hier boven gelegd :P
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_162504905
De regering zou daar zeker goed aan doen, al heb ik wel het gevoel dat de meeste Nederlanders en zeker ook de regering geen benul heeft hoe groot Max Verstappen aan het worden is. Alleen al hoe bizar het is dat hij als jongste coureur ooit debuterend in een nieuwe team de GP van Barcelona wint is bijna niet te beschrijven. En de landen waar het formule 1 echt leeft spreken al van een ongelooflijke coureur die je maar eens in de 100 jaar ziet. De jonge Max wordt nu al groter gezien dan Senna, Schumacher en Hamilton bij elkaar

Het oranje voetbal elftal is aan zijn retour, laten we dat geld investeren in het Formule 1 racen Daar staan we aan het begin van een prachtige periode van misschien wel 20 jaar die aanbreekt. Net als de rechten voor de komende seizoenen. betaal dat met de rechten van het EK of WK voetbal waar we niks meer hebben te zoeken. Wil je voetbal kijken zet je zender dan maar lekker op een Belgische tv zender :)
  woensdag 25 mei 2016 @ 23:55:49 #265
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162505016
quote:
0s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:51 schreef MakkieR het volgende:
De regering zou daar zeker goed aan doen, al heb ik wel het gevoel dat de meeste Nederlanders en zeker ook de regering geen benul heeft hoe groot Max Verstappen aan het worden is. Alleen al hoe bizar het is dat hij als jongste coureur ooit debuterend in een nieuwe team de GP van Barcelona wint is bijna niet te beschrijven. En de landen waar het formule 1 echt leeft spreken al van een ongelooflijke coureur die je maar eens in de 100 jaar ziet. De jonge Max wordt nu al groter gezien dan Senna, Schumacher en Hamilton bij elkaar

Het oranje voetbal elftal is aan zijn retour, laten we dat geld investeren in het Formule 1 racen Daar staan we aan het begin van een prachtige periode van misschien wel 20 jaar die aanbreekt. Net als de rechten voor de komende seizoenen. betaal dat met de rechten van het EK of WK voetbal waar we niks meer hebben te zoeken. Wil je voetbal kijken zet je zender dan maar lekker op een Belgische tv zender :)
Ten eerste steun je dan vooral de buitenlandse autoindustrie.

Ten tweede zijn de collectieve voordelen nog niet half zo groot als bij voetbal.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_162505417
quote:
1s.gif Op woensdag 25 mei 2016 23:55 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Ten eerste steun je dan vooral de buitenlandse autoindustrie.

Ten tweede zijn de collectieve voordelen nog niet half zo groot als bij voetbal.
Ik heb het niet over voetbal de breedtesport, maar ik heb het over voetbal de topsport, daar zijn de collectieve voordelen echt niet zo groot meer, Sterker het zorgt voor een en al ergernis. Laat de clubs en de internationals eerst maar eens presteren. In de Autosport en dan met name de F1 is juist een hele andere ontwikkeling gaande. Daar gaat de steun echt niet alleen naar de buitenlandse auto-industrie, maar hebben juist Nederlandse bedrijven er ook profijt van, wanneer de uitzendrechten op de Nederlandse televisie te zien zijn. Een open kanaal betekent immers het bereiken van een veel groter doelgroep voor sponsoren en bedrijven

Als Max verstappen echt zo groot wordt als iedereen in de wereld dat voorspelt, dan moet je als regering er niet achterna lopen, maar juist voorop. Want voor je het weet loop je de boot mis. Er gaat namelijk veel geld om in de auto industrie en auto bedrijven kunnen zich hier ook gaan vestigen, als er daadwerkelijk een Nederlands F1 circuit komt. Formule 1 is namelijk niet racen alleen, het is ook ontwikkelen van nieuwe technologie voor de massa-industrie, waar Nederland op in zou moet haken. Elk bedrijf wil zich met de naam Verstappen identificeren en bedrijven zijn er gek op. Als je als land dit laat verwaarlozen dan kun je wel eens heel veel geld en werkgelegenheid mislopen.
pi_162506228
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 mei 2016 16:35 schreef nils7 het volgende:
Buiten het weekje van de F1 moet het voldoende mensen trekken om exploitabel te maken.
Daarnaast heb je nog de geluids- en Milieuclubs die je moet overtuigen of om de tuin moet leiden.
En juist met die 2 "kleine dingen" hebben zo`n beetje alle bestaande circuits in Europa al problemen mee ;)
Aanleg van een circuit is makkelijker ergens in de woestijn (Abu Dhabi, Bahrein) of op de prairie in Texas dan in het dichtbevolkte Europa.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 09:53:09 #268
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162533655
http://www.telegraaf.nl/t(...)020_haalbaar___.html

Zou echt belachelijk zijn als de VVD hier de geldbuidel voor wil trekken.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_162534565
quote:
0s.gif Op donderdag 26 mei 2016 00:11 schreef MakkieR het volgende:

[..]

Ik heb het niet over voetbal de breedtesport, maar ik heb het over voetbal de topsport, daar zijn de collectieve voordelen echt niet zo groot meer, Sterker het zorgt voor een en al ergernis. Laat de clubs en de internationals eerst maar eens presteren. In de Autosport en dan met name de F1 is juist een hele andere ontwikkeling gaande. Daar gaat de steun echt niet alleen naar de buitenlandse auto-industrie, maar hebben juist Nederlandse bedrijven er ook profijt van, wanneer de uitzendrechten op de Nederlandse televisie te zien zijn. Een open kanaal betekent immers het bereiken van een veel groter doelgroep voor sponsoren en bedrijven

Als Max verstappen echt zo groot wordt als iedereen in de wereld dat voorspelt, dan moet je als regering er niet achterna lopen, maar juist voorop. Want voor je het weet loop je de boot mis. Er gaat namelijk veel geld om in de auto industrie en auto bedrijven kunnen zich hier ook gaan vestigen, als er daadwerkelijk een Nederlands F1 circuit komt. Formule 1 is namelijk niet racen alleen, het is ook ontwikkelen van nieuwe technologie voor de massa-industrie, waar Nederland op in zou moet haken. Elk bedrijf wil zich met de naam Verstappen identificeren en bedrijven zijn er gek op. Als je als land dit laat verwaarlozen dan kun je wel eens heel veel geld en werkgelegenheid mislopen.

Kijk dat bedoel ik.
Nederland moet investeren, het verdient zichzelf uiteindelijk weer terug w/
  vrijdag 27 mei 2016 @ 10:54:21 #270
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_162534778
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 10:43 schreef aloa het volgende:

[..]

Kijk dat bedoel ik.
Nederland moet investeren, het verdient zichzelf uiteindelijk weer terug w/
Nederland is te klein, en te bekrompen, voor dit soort grappen. En geen taak voor De Staat.
Als belastingbetaler kan ik niet anders het daar mee eens te zijn. Ik zie al meer dan genoeg bodemloze putten met balken er omheen waar geld aan 'besteed' wordt, langskomen.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 27 mei 2016 @ 11:07:30 #271
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_162535043
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 10:43 schreef aloa het volgende:

[..]

Kijk dat bedoel ik.
Nederland moet investeren, het verdient zichzelf uiteindelijk weer terug w/
Auto bedrijven gaan er echt niet opeens vestigen omdat er een F1 circuit is hoor :D
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 27 mei 2016 @ 14:29:26 #272
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162539899
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 09:53 schreef Klopkoek het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)020_haalbaar___.html

Zou echt belachelijk zijn als de VVD hier de geldbuidel voor wil trekken.
Het zou idd belachelijk zijn als de overheid hiervoor geld betaald, net zo belachelijk als het hele overheids sportbeleid.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  vrijdag 27 mei 2016 @ 14:30:14 #273
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_162539924
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 10:43 schreef aloa het volgende:

[..]

Kijk dat bedoel ik.
Nederland moet investeren, het verdient zichzelf uiteindelijk weer terug w/
Waarom investeer jij het dan niet, als je er winst mee maakt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_162540147
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 14:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Waarom investeer jij het dan niet, als je er winst mee maakt?
Ik heb geen geld :')

Misschien kan jij het doen ;)
pi_162540186
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 mei 2016 11:07 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Auto bedrijven gaan er echt niet opeens vestigen omdat er een F1 circuit is hoor :D
weet je het zeker?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')